abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207054713
Laat ze dan het bonnetje zien dat de laptop in slechte staat/met gebreken werd terug gegeven. Kunnen ze waarschijnlijk niet?
Cindy De Vuyst
pi_207054783
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:01 schreef einzeinz het volgende:
Laat ze dan het bonnetje zien dat de laptop in slechte staat/met gebreken werd terug gegeven. Kunnen ze waarschijnlijk niet?
DIT!!

En is die foto van het scharnier de laptop van TS? Of is die foto later gemaakt?

Die foto zegt ook niets.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207054800
Daarom een wijze les, laat je baas ondertekenen dat alles netjes is ingeleverd of op zijn minst bevestigen per mail. Zo kunnen ze je niet naaien achteraf.
pi_207054814
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:05 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
DIT!!

En is die foto van het scharnier de laptop van TS? Of is die foto later gemaakt?

Die foto zegt ook niets.
tjah, je gelijk hebben en je gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.

david vs goliath, het bedrijf gaat die 400 euro niet terug geven tenzij er een uitspraak komt van de rechter
pi_207054847
Alsnog persoonlijk ernaartoe en de boel kort en klein slaan, en voor minimaal 400 euro schade maken.

Grapje natuurlijk, dit uiteraard niet doen. Dit is een verzekeringskwestie, die laptop is verzekerd of zou dat moeten zijn, dit soort schade mogen ze niet op jou verhalen. Sowieso, 400 euro voor een scharniertje?
  maandag 12 december 2022 @ 15:15:58 #56
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_207054955
Is het een asus laptop? die hebben namelijk vaker last van vastlopende scharnieren.
Totaal niet jouw schuld en gewoon ouderdoms probleem van de laptop zelf.

https://www.google.com/se(...)ptop+scharnier+kapot
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_207054988
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:03 schreef PS. het volgende:

[..]
Heb ik niet, ik doe namelijk nooit wat verkeerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan wordt het een duur grapje. Kom je in aanmerking voor financiele hulp van de overheid voor een rechtsgang?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207054997
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:06 schreef SootSprite het volgende:
Daarom een wijze les, laat je baas ondertekenen dat alles netjes is ingeleverd of op zijn minst bevestigen per mail. Zo kunnen ze je niet naaien achteraf.
Of gewoon verzekeren ervoor. Vakbond kost geen drol voor lage inkomens
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207055000
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2022 15:15 schreef junkiesietze het volgende:
Is het een asus laptop? die hebben namelijk vaker last van vastlopende scharnieren.
Totaal niet jouw schuld en gewoon ouderdoms probleem van de laptop zelf.

https://www.google.com/se(...)ptop+scharnier+kapot
Ieder merk heeft wel exemplaren met zwakke scharnierconstructies, van Lenovo tot Acer en van HP tot MSI.
En zeker als ze wat ouder worden dan breekt het meestal bij de bevestiging van het metaal op het kunststof.

Maar ook dan is dat niet TS aan te rekenen, het is gewoon niet relevant.
pi_207055059
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Of gewoon verzekeren ervoor. Vakbond kost geen drol voor lage inkomens
TS heeft een carriereswitch gemaakt toch? Ik zou me niet bij elk bijbaantje inschrijven bij de vakbond. Maar opzich wel goed idee als die kunnen helpen. Zelf ook masr doen maar ken alleen die van onderwijs?
pi_207055204
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:24 schreef SootSprite het volgende:

[..]
TS heeft een carriereswitch gemaakt toch? Ik zou me niet bij elk bijbaantje inschrijven bij de vakbond. Maar opzich wel goed idee als die kunnen helpen. Zelf ook masr doen maar ken alleen die van onderwijs?
Nouja carrièreswitch, ik heb na 2 jaar weer kunnen werken. Dus had inderdaad geen vakbonden oid.

Heb overigens al wel snel weer nieuw werk gevonden, daar begin ik volgende week!
pi_207055222
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:34 schreef PS. het volgende:

[..]
Nouja carrièreswitch, ik heb na 2 jaar weer kunnen werken. Dus had inderdaad geen vakbonden oid.

Heb overigens al wel snel weer nieuw werk gevonden, daar begin ik volgende week!
Dek je in, laat ze tekenen
pi_207055235
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:56 schreef PS. het volgende:

[..]
Ik heb dat ding enkel op het werk gebruikt, en daar laten staan.

Als jij in een fabriek werkt waar een lopende band van 20.000 euro kapot gaat, is dat dan ook jouw ''eigen domme fout''?
Als je zorgvuldig met de lopende band bent omgegaan, niet. Maar parkeer jij je trekker op die lopende band waardoor alles kapot loopt, dan natuurlijk wel. En zo werkt het met alle bedrijfseigendommen die je in bruikleen hebt, ook als je schade rijdt met een bedrijfsauto zal er gekeken worden of jou iets te verwijten valt.

quote:
Bovendien is die hele laptop niet kapot, er is een scharniertje gebroken. (als het uberhaupt de laptop is die van mij was)
Los van het vraagstuk wie er verantwoordelijke is voor de schade en of dit jouw laptop was, is deze laptop wel serieus kapot. De behuizing zal vervangen moeten worden, het afgebroken stuk is namelijk onderdeel van de behuizing en niet van het scharnier. Voor een courant model zou dat overigens nooit 400 euro mogen kosten.
pi_207055263
Gewoon dreigen dat je met Kees van der Spek langskomt.
pi_207055344
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Als je zorgvuldig met de lopende band bent omgegaan, niet. Maar parkeer jij je trekker op die lopende band waardoor alles kapot loopt, dan natuurlijk wel. En zo werkt het met alle bedrijfseigendommen die je in bruikleen hebt, ook als je schade rijdt met een bedrijfsauto zal er gekeken worden of jou iets te verwijten valt.
[..]
Los van het vraagstuk wie er verantwoordelijke is voor de schade en of dit jouw laptop was, is deze laptop wel serieus kapot. De behuizing zal vervangen moeten worden, het afgebroken stuk is namelijk onderdeel van de behuizing en niet van het scharnier. Voor een courant model zou dat overigens nooit 400 euro mogen kosten.
Wat zeg je nou, alle schade die je tijdens je werk veroorzaakt is het risico van de werkgever.
Als jij tijdens je werk, met een trekker de lopende band aan gort rijdt dan nog is dat voor de werkgever.
pi_207055369
Jij hebt toch een bewijs gekregen bij het inleveren van dat ding?
case closed.
pi_207055393
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:36 schreef GereDathan het volgende:

Maar parkeer jij je trekker op die lopende band waardoor alles kapot loopt, dan natuurlijk wel. En zo werkt het met alle bedrijfseigendommen die je in bruikleen hebt, ook als je schade rijdt met een bedrijfsauto zal er gekeken worden of jou iets te verwijten valt.
Al valt mij iets te verwijten, was het ook opzettelijk?

No way dat dat mij geld gaat kosten :')
pi_207055519
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:46 schreef rival het volgende:
Jij hebt toch een bewijs gekregen bij het inleveren van dat ding?
case closed.
Nee, want er was geen sprake van ''inleveren'' Laptop is gewoon op het bureau blijven staan.
pi_207055598
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:55 schreef PS. het volgende:

[..]
Nee, want er was geen sprake van ''inleveren'' Laptop is gewoon op het bureau blijven staan.
Daarom altijd tekenen bij inleveren van wat dan ook
pi_207055649
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:58 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Daarom altijd tekenen bij inleveren van wat dan ook
Ja maar daar heb ik achteraf niks aan.
pi_207055672
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:55 schreef PS. het volgende:

[..]
Oh maar dan bewijzen ze het maar O+

edit: ik lees dat ze geld al hebben ingehouden.

1, mailtje dat je niet volledig bent betaald. 2, aangetekende brief. 3, loonvordering.

[ Bericht 8% gewijzigd door rival op 12-12-2022 16:13:39 ]
pi_207056057
Ik zou sowieso de gasten blijven bestoken met van alles en nog wat. Sowieso die manager continu blijven bellen en mailen.
Hallo
pi_207056067
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:22 schreef Stepperoller het volgende:
Klinkt als een geintje dat deze werkgever vaker flikt.

Hoe is het inleveren verlopen? Als jij hem gewoon goed inlevert dan wordt het afgevinkt als in orde.

Achteraf aankomen met dat hij op dat moment al defect was, is amper aan te tonen namelijk. En bij mijn weten moet de werkgever dat kunnen aantonen als er loon van jou wordt ingehouden als zij claimen dat jij dat hebt veroorzaakt.
Doet me hieraan denken idd :

blablablabla
pi_207056123
Inmiddels op advies van het juridisch loket een loonvordering verstuurd.
pi_207056158
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 16:02 schreef rival het volgende:

[..]
Oh maar dan bewijzen ze het maar O+

edit: ik lees dat ze geld al hebben ingehouden.

1, mailtje dat je niet volledig bent betaald. 2, aangetekende brief. 3, loonvordering.
1 was al gebeurt, 2 schijnt niet te hoeven, dus 3 is verstuurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')