abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2022 @ 11:56:13 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207051677
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 december 2022 @ 11:57:55 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207051700
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207051705
_O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 12 december 2022 @ 11:59:07 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207051721
quote:
'Zelfdeportatie' van Krim-Tataren: 'Rusland gebruikt oorlog om van ons af te komen

Seydamet Mustafajev wilde niet tegen Oekraïne - zijn eigen land - vechten. De Krim-Tataarse inwoner van de Krim wachtte de mobilisatie niet af en besloot te vluchten. "Mijn familie werd in 1944 gedeporteerd, en nu worden we opnieuw gedwongen de Krim te verlaten", vertelde hij onlangs aan Oekraïense media.

Zo zijn als gevolg van de Russische mobilisatie al duizenden Krim-Tataren op de vlucht geslagen van het schiereiland dat in 2014 door Rusland werd bezet en illegaal geannexeerd, vertelt Tamila Tasjeva in gesprek met de NOS. Zij woont en werkt als 'vertegenwoordiger van de Oekraïense president op de Krim' noodgedwongen in Kiev. Haar kantoor heeft sterke signalen dat vooral Krim-Tataren worden opgeroepen voor militaire dienst.

"We zien dat vooral op plaatsen waar Krim-Tataren wonen of werken mannen worden gemobiliseerd voor de oorlog. Het gaat dan om Krim-Tataarse dorpen, scholen en bazaars", vertelt Tasjeva.

Daarmee lijkt de mobilisatie op de Krim een discriminerend karakter te hebben. De organisatie Krym SOS noemt het een "opmaat naar genocide". Het past in het beeld dat vooral minderheden worden opgeofferd in de Russische oorlog tegen Oekraïne: in afgelegen regio's als Boerjatië en Dagestan ligt het relatieve dodental tientallen keren hoger dan in Moskou en Sint-Petersburg.
Zelfdeportatie naar het oosten

De mobilisatie ontvluchten is niet eenvoudig, zegt Tasjeva. "Dat kan niet via het Oekraïense vasteland, zij moeten via Rusland vluchten." Doordat veel mensen geen Oekraïens paspoort meer hebben, kunnen zij alleen naar landen waarmee Rusland visumafspraken heeft gemaakt, zoals Armenië, Kazachstan en Kirgizië.

Het roept bij de Krim-Tataren herinneringen op aan de Tweede Wereldoorlog, toen Stalin honderdduizenden Krim-Tataren naar het oosten liet deporteren. Mannen kiezen nu zelf voor een vertrek, maar het voelt allerminst als vrijwillig: ze willen niet als kanonnenvoer worden ingezet tegen hun vroegere vaderland. Activisten spreken van 'zelfdeportatie'.
De deportatie van Krim-Tataren in WO II

Sovjetleider Jozef Stalin liet in de Tweede Wereldoorlog honderdduizenden Krim-Tataren deporteren naar Centraal-Azië, met name Oezbekistan, omdat hij de volledige bevolkingsgroep verdacht van collaboratie met de nazi's. Als gevolg van de repressie en deportaties vonden 40.000 tot 195.000 Krim-Tataren de dood.

Pas aan het einde van de jaren 80 keerden ongeveer 260.000 Krim-Tataren terug naar het schiereiland, onder wie Tasjeva en haar familie. De bevolkingsgroep maakt inmiddels 10 tot 13 procent van de bevolking op de Krim uit, waar dat in 1926 ruim een kwart was en zij tot de Russische annexatie van 1783 in de meerderheid waren.

De deportaties door de Sovjets zijn door Oekraïne, Canada, Letland en Litouwen bestempeld als genocide.

Volgens Tasjeva past de mobilisatie van Krim-Tataren in een Russische campagne om de minderheidsgroep aan te pakken. "Rusland wil het liefst alleen Russen op de Krim hebben, zonder Oekraïners en Krim-Tataren. Ze doen er daarom alles aan om de demografie te veranderen en de Krim te ontdoen van 'anti-Russische elementen'."

Daar werd al direct na de annexatie van 2014 mee begonnen, stelt de Krim-Tataarse. "We worden aangepakt omdat we niet loyaal genoeg zijn. Van de 150 politiek gemotiveerde rechtsvervolgingen ging het in 120 gevallen om Krim-Tataren, bijvoorbeeld omdat ze lid zouden zijn van een 'terroristische organisatie'. Ook zijn er tientallen verdwijningen bekend."

De Oekraïense en Krim-Tataarse burgers op de Krim worden al sinds de Russische annexatie opgeroepen voor de dienstplicht. Volgens het kantoor van Tasjeva zijn sinds 2015 al 36.000 Oekraïense burgers verplicht in Russische militaire dienst gegaan.
Hulp via Telegram

"Wie kans had om te vertrekken, is de afgelopen jaren al vertrokken", vertelt de Krim-Tataarse advocaat Damir Minadirov. In 2016 doorzocht de FSB zijn huis in Jalta en ondervroeg hem 12 uur lang met geweld en intimidatie over vermeende deelname aan een in Rusland verboden islamitische beweging. Hij werd veroordeeld tot 19 jaar cel, waarna hij vluchtte naar het vasteland van Oekraïne.

Hij heeft nog veel vrienden en familie op de Krim en helpt lotgenoten te ontkomen. Samen met activisten, advocaten en ambtenaren heeft hij een Telegramkanaal geopend waar hulpbehoevenden terechtkunnen. Zeker 300 mensen klopten al bij hem aan. "Ik ben nu vooral druk met het regelen van papieren van kinderen die na 2014 op de Krim zijn geboren, en dus een Russisch paspoort hebben."

Niet iedereen kan vertrekken, zegt de advocaat. "Bijvoorbeeld omdat ze geen geld hebben of voor familieleden moeten zorgen." Veel mannen proberen zo min mogelijk op straat te komen, om onder mobilisatie uit te komen, aldus Minadirov.
Bevrijding

Intussen bereidt bestuurder Tasjeva zich voor op de dag dat de Russische bezetter is verdreven van de Krim. Na de bevrijding van Cherson is er hoop dat de Krim snel "terugkeert" bij Oekraïne. "Er is dan veel werk te doen, van eigendomsrecht tot de vraag wat we doen met de circa 800.000 Russen die ernaartoe zijn verhuisd."
Zelfs nu staan de Krim Tartaren die nog over zijn weer onder druk. Russisch selecteert ook in verhouding veel meer soldaten uit gebieden met etnische minderheden.
  maandag 12 december 2022 @ 11:59:22 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207051722
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2022 11:46 schreef Slayage het volgende:

[..]
Verbaast me niks dat je je in dit topic ook profileert als Rusland propagandist.

Het ontkennen van de identiteit van de Oekraïners, Oekraïeners inzetten in de oorlog om Oekraïners te doden, oekrinese kinderen ontvoeren om ze op te voeden als Russen. Het is allemaal onderdeel van het genocidale project.

We zien ze de daders graag verschijnen in den Haag.
Anders lees je het topic even goed voordat je uit een bepaalde historische blik gaat reageren? Ik ging in op de uitspraak van de user Ixnay die als genocide werd bestempeld door Starhopper, niet op het gedrag van Rusland. Ik gaf aan dat we niet te lichtzinnig met de term genocide moeten rondstrooien en dat zijn uitspraak ook niet onder de officiële definitie valt. Verder zei ik dat ik het inhoudelijk niet met hem eens ben.

Wat betreft Rusland: die vinken meerdere vinkjes aan in Oekraïne, dus zijn bezig met een genocide daar. Maar jij bent zo verblind dat je niet eens doorhebt dat ik dat helemaal niet in twijfel aan het trekken was. Ik trok in twijfel dat je een uitspraak van een user als genocide kunt bestempelen. Crybaby.
  maandag 12 december 2022 @ 12:00:42 #6
396550 Richestorags
pi_207051740
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 11:48 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ben je het er wel mee eens dan dat Rusland genocide poogt te plegen in Oekraïne?
Ja. Waarom zou ik me daarin moeten verdedigen als ik zeg dat we niet zomaar users van genocide moeten gaan beschuldigen puur omdat ze wat domme shit roepen? Om die term niet te laten verwateren?
  maandag 12 december 2022 @ 12:00:57 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207051743
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 11:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Anders lees je het topic even goed voordat je uit een bepaalde historische blik gaat reageren? Ik ging in op de uitspraak van de user Ixnay die als genocide werd bestempeld door Starhopper, niet op het gedrag van Rusland. Ik gaf aan dat we niet te lichtzinnig met de term genocide moeten rondstrooien en dat zijn uitspraak ook niet onder de officiële definitie valt. Verder zei ik dat ik het inhoudelijk niet met hem eens ben.

Wat betreft Rusland: die vinken meerdere vinkjes aan in Oekraïne, dus zijn bezig met een genocide daar. Maar jij bent zo verblind dat je niet eens doorhebt dat ik dat helemaal niet in twijfel aan het trekken was. Ik trok in twijfel dat je een uitspraak van een user als genocide kunt bestempelen. Crybaby.
Zie mijn laatste post in het vorige deel.
  maandag 12 december 2022 @ 12:02:04 #8
396550 Richestorags
pi_207051758
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 11:48 schreef YStec het volgende:

[..]
Heh, nu volg ik je niet meer.

Even opnieuw....

Starhopper zegt:
[..]
En jij zegt daarop:
[..]
Waar zeg je nou "nee" op?
Op dat je de uitspraak van een random user die wat roept over dat Oekraïne geen land is als genocide kunt bestempelen.
pi_207051776
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja. Waarom zou ik me daarin moeten verdedigen als ik zeg dat we niet zomaar users van genocide moeten gaan beschuldigen puur omdat ze wat domme shit roepen? Om die term niet te laten verwateren?
Ik wilde even die vraag stellen, omdat men hier idd jouw opmerking over wat Ixnay zei doortrok naar wat Rusland doet.

Rusland is idd bezig met genocide op het Oekraïnse volk en cultuur, ik moet wel zeggen dat Ixnay hier op zijn manier een klein steentje aan bijdraagt door de Kremlin-propaganda te verspreiden dat de Oekraïnse cultuur niet bestaat.
Цой жив
  maandag 12 december 2022 @ 12:04:09 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207051779
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Op dat je de uitspraak van een random user die wat roept over dat Oekraïne geen land is als genocide kunt bestempelen.
quote:
84s.gif Op maandag 12 december 2022 11:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
THE EIGHT STAGES OF GENOCIDE

3. DEHUMANIZATION: One group denies the humanity of the other group.
pi_207051788
Mooi afstudeerproject psychologie, sommige users hier :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 12 december 2022 @ 12:06:24 #12
396550 Richestorags
pi_207051810
quote:
84s.gif Op maandag 12 december 2022 12:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[..]

Je bent nu echt semantisch op zoek om je gelijk te halen. Iemand zonder noemenswaardige invloed neemt niet op zo'n schaal iemand zijn/haar menselijkheid af dat je dat als genocide kunt bestempelen. Dan plegen ze op Stormfront dagelijks genocide.
  maandag 12 december 2022 @ 12:07:49 #13
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207051827
Als ik Saab was zou ik dat wel doen. Omdat er te weinig partijen Gripens afnemen, wil de prijs maar niet omlaag gaan. Een gloednieuwe Gripen is bijna net zo duur als een F35. Prijs van de F35 daalt sterk, omdat er veel gekocht/geproduceert wordt. En een F35 is true 5th gen. Een Gripen is gen 4,5. Dan is een van de laatste dingen die je kan doen, ze weggeven, zodat de wereld kan zien dat het vliegtuig goed z'n job doet, en op die manier nieuwe verkopen genereren. Werkte immers ook voor de HIMARS, de CAESAR en de Bayraktar..

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_207051847
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 12:07 schreef ExTec het volgende:
Als ik Saab was zou ik dat wel doen. Omdat er te weinig partijen Gripens afnemen, wil de prijs maar niet omlaag gaan. Een gloednieuwe Gripen is bijna net zo duur als een F35. Prijs van de F35 daalt sterk, omdat er veel gekocht/geproduceert wordt. En een F35 is true 5th gen. Een Gripen is gen 4,5. Dan is een van de laatste dingen die je kan doen, ze weggeven, zodat de wereld kan zien dat het vliegtuig goed z'n job doet, en op die manier nieuwe verkopen genereren. Werkte immers ook voor de HIMARS, de CAESA en de Bayraktar..

[ twitter ]
Wat is de reden? Beschermen van bepaalde technologie?
zie email 27 oktober
  maandag 12 december 2022 @ 12:10:14 #15
396550 Richestorags
pi_207051854
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:03 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik wilde even die vraag stellen, omdat men hier idd jouw opmerking over wat Ixnay zei doortrok naar wat Rusland doet.

Rusland is idd bezig met genocide op het Oekraïnse volk en cultuur, ik moet wel zeggen dat Ixnay hier op zijn manier een klein steentje aan bijdraagt door de Kremlin-propaganda te verspreiden dat de Oekraïnse cultuur niet bestaat.
Exact. Maar ik gaf notabene aan het inhoudelijk ook niet met hem eens te zijn. Dat vind ik zo irritant aan dit soort toch wat meer beladen discussies. Mensen lezen niet eens wat je zegt maar reageren meteen vanuit emotie. Erg toxisch en het weerhoudt mensen ervan eens iets anders te zeggen dan wat gewenst is of wat men gewend is te horen, zeker in publiekelijke debatten.

Overigens draagt een dergelijke uitspraak zeker bij aan de Kremlin propaganda. Lenin zou dat een mooie useful idiot vinden.
  maandag 12 december 2022 @ 12:12:18 #16
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207051884
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vind ik een goeie vraag.

Enkele factoren: ondanks dat ze het niet halen bij F35s, zijn ze nog steeds niet goedkoop. Saab zal toch willen/verwachten dat de overheid de rekening betaalt. Ook zijn er bij lange na niet zo veel van die dingen als bv F16s. Daar zijn er 100en zo niet 1000en van die niks staan te doen. En je maakt oekraine niet blij met 10 vliegtuigen ofzo. Dat is heel veel logistieke hoofdpijn voor weinig 'bang'. Wordt pas draaglijk vanaf zoiets als 100 oid.
&lt;signature here&gt;.
pi_207051960
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 11:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dus iedereen die reageert op jouw genocide ontkenning post, leest het verkeerd? Helder.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207051993
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je bent nu echt semantisch op zoek om je gelijk te halen. Iemand zonder noemenswaardige invloed neemt niet op zo'n schaal iemand zijn/haar menselijkheid af dat je dat als genocide kunt bestempelen. Dan plegen ze op Stormfront dagelijks genocide.
Het herhalen van genocidaal propaganda maakt je onderdeel van de genocide. Je bent dan propagandist geworden van een genocidaal project.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 12 december 2022 @ 12:24:11 #19
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207052020
F*ck, denk je dat je veilig zit, onder de grond :')

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_207052040
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2022 12:18 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dus iedereen die reageert op jouw genocide ontkenning post, leest het verkeerd? Helder.
Daar heeft hij wel een punt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 12 december 2022 @ 12:31:06 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_207052089
quote:

[..]
Dat klopt ook gewoon. Hij reageerde inderdaad op Starhopper die een genocide-opmerking tegen Ixnay maakte.
Hij zei niets over het al dan niet plegen van genocide door Rusland.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 12 december 2022 @ 12:31:41 #22
396550 Richestorags
pi_207052092
quote:

[..]
Wait what? Ik geef aan dat je het verkeerd leest omdat je zegt dat ik Rusland propagandist ben terwijl ik letterlijk nergens Rusland propaganda heb verkondigd.

Ik snap wel waar je op aanstuurt. Jaren geleden in het Syrië topic stond ik meer op de hand van Assad en Rusland omdat ik er geen fan van was dat radicale Islamieten het land zouden overnemen. Jij denkt dat ik daarom per definitie een fan van Rusland of Poetin ben. Achteraf gezien denk ik wel dat ik hun daden daar te veel heb gebagatelliseerd. Mensen zijn echter niet statisch. Jij kiest ervoor om met die bril mijn posts te lezen en getriggered te doen. Dat is jouw probleem en niet het mijne.

[ Bericht 27% gewijzigd door Richestorags op 12-12-2022 12:38:18 ]
  maandag 12 december 2022 @ 12:33:48 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_207052117
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wait what? Ik geef aan dat je het verkeerd leest omdat je zegt dat ik Rusland propagandist ben terwijl ik letterlijk nergens Rusland propaganda heb verkondigd.
Het is simpeler: jij schreef geen "genocide-ontkenningspost". Jij schreef slechts dat de genocide-opmerking van Starhopper richting Ixnay nergens op sloeg.

Disclaimer: ook ik ben het totaal oneens met Ixnay en ook ik vind dat Rusland wel degelijk genocide pleegt in Oekraïne.

[ Bericht 4% gewijzigd door Whiskers2009 op 12-12-2022 21:06:18 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 12 december 2022 @ 12:34:15 #24
396550 Richestorags
pi_207052121
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 12:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is simpeler: jij schreef geen "genocide-ontkenningspost". Jij schreef slechts dat de genocide-opmerking van Starhopper richting Ixnay nergens op sloeg.
Juist. Dank.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 december 2022 @ 12:46:37 #25
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_207052255
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 11:26 schreef Ixnay het volgende:

[..]
In Nederland heb je ook geen vrije pers. 99% zegt hetzelfde. Als je die 1% bent die iets anders zegt dan wil D66 je verbieden en noemen ze je "fascisten".

Terwijl het verbannen van een tegengeluid juist een kenmerk was van het fascisme en een manier waarop ze tijdelijk succesvol waren.
Als wij geen vrije pers hadden, dan waren er niet zoveel affaires geweest in onze regering. Dan had je niet iets meekregen over bonnetjes, toeslagenouders, en wat al niet meer.

Dat 99% hetzelfde schrijft, zou dat misschien komen doordat het de waarheid is?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Forum Admin maandag 12 december 2022 @ 12:46:39 #26
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207052256
Overduidelijke troll is overduidelijk, waarom het ons dan (weer...) zo onnodig moeilijk maken? Weer een half topic vol onnodige shit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 12 december 2022 @ 12:51:33 #27
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207052331
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Overduidelijke troll is overduidelijk, waarom het ons dan (weer...) zo onnodig moeilijk maken? Weer een half topic vol onnodige shit.
Nouja, een troll weet ik nog niet. Er zitten in Nederland ook genoeg mensen helemaal in de FvD bubbel. Discussie lijkt nog niet zoveel zin te hebben.
  maandag 12 december 2022 @ 12:52:18 #28
396550 Richestorags
pi_207052345
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Als wij geen vrije pers hadden, dan waren er niet zoveel affaires geweest in onze regering. Dan had je niet iets meekregen over bonnetjes, toeslagenouders, en wat al niet meer.

Dat 99% hetzelfde schrijft, zou dat misschien komen doordat het de waarheid is?
Dat zou ik niet zo stellig stellen. Je ziet wel trends dat media dingen opschrijven of benoemen omdat dat een trend is. Bijvoorbeeld: moeten blanke mensen wit worden genoemd omdat bijna alle grote media dat doen?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 december 2022 @ 12:54:16 #29
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_207052378
Ik denk dat het ook goed blijft om leugens met feiten te weerleggen. Omdat je anders mogelijk toch weer anderen krijgt die die onzin voor mogelijke waarheid aannemen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_207052379
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Je kan het jezelf natuurlijk makkelijker maken door te zorgen dat een overduidelijke troll, die alleen maar BNW geneuzel uitbraakt, hier gewoon niet meer kan posten.
Цой жив
  maandag 12 december 2022 @ 12:55:35 #31
396550 Richestorags
pi_207052404
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik denk dat het ook goed blijft om leugens met feiten te weerleggen. Omdat je anders mogelijk toch weer anderen krijgt die die onzin voor mogelijke waarheid aannemen.
Leugens en feiten is nogal ambivalent soms. Ik denk dat in een conflict het erg lastig is om überhaupt feiten te kennen. Ik snap wel wat je bedoelt verder.
pi_207052503
twitter
-Rabia Al-Basri
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 december 2022 @ 13:04:05 #33
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_207052527
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Leugens en feiten is nogal ambivalent soms. Ik denk dat in een conflict het erg lastig is om überhaupt feiten te kennen. Ik snap wel wat je bedoelt verder.
Ik had het in dit geval over specifiek de nodige uitspraken van ixnay, zonder bronnen (omdat hij weigert die te geven) en in veel gevallen makkelijk te weerleggen met bronnen (zoals de taal/etniciteitkwestie in vorig topic)
Natuurlijk is er een grijs gebied open voor interpretatie. Maar daadwerkelijke leugens ...
Niet voor niets staat er bij het reactievenster in dit topic "stevige stelling = stevige bron. Onderbouw je post, svp. Hou het feitelijk"

Wat moet je met iemand die daar bewust tegenin gaat?
pi_207052529
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is lastig omdat het Kremlin jarenlang leugens en bewuste onzin verspreid.

En dan komt Poetin's voetvolk erachteraan met verklaren dat de waarheid dan wel ergens in het midden moet liggen.
  maandag 12 december 2022 @ 13:07:17 #35
396550 Richestorags
pi_207052577
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 13:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

En dan komt Poetin's voetvolk erachteraan met verklaren dat de waarheid dan wel ergens in het midden moet liggen.
Dat is niet de enige reden dat het lastig is. Was dat maar de enige reden.
pi_207052580
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Ik had het in dit geval over specifiek de nodige uitspraken van ixnay, zonder bronnen (omdat hij weigert die te geven) en in veel gevallen makkelijk te weerleggen met bronnen (zoals de taal/etniciteitkwestie in vorig topic)
Natuurlijk is er een grijs gebied open voor interpretatie. Maar daadwerkelijke leugens ...
Niet voor niets staat er bij het reactievenster in dit topic "stevige stelling = stevige bron. Onderbouw je post, svp. Hou het feitelijk"

Wat moet je met iemand die daar bewust tegenin gaat?
Je kan z'n leugens weerleggen, maar je moet je niet laten verleiden tot een 'discussie'.
Цой жив
pi_207052593
quote:
9s.gif Op maandag 12 december 2022 12:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Nouja, een troll weet ik nog niet. Er zitten in Nederland ook genoeg mensen helemaal in de FvD bubbel. Discussie lijkt nog niet zoveel zin te hebben.
Of ze nou in de FvD bubbel zitten of in die van D66 of VVD. Genoeg mensen hier waar een discussie geen zin mee heeft.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 12 december 2022 @ 13:08:59 #38
396550 Richestorags
pi_207052595
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 13:07 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Je kan z'n leugens weerleggen, maar je moet je niet laten verleiden tot een 'discussie'.
Juist.
pi_207052608
Ik zet dit filmpje maar even in een spoiler want denk dat niet iedereen rondvliegende ledenmaten graag ziet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207052621
quote:

[..]
Achteraf gezien denk ik wel dat ik hun daden daar te veel heb gebagatelliseerd. Mensen zijn echter niet statisch.
Top, beter laat dan nooit.
Incelfrikandel
pi_207052687
quote:

[..]

Ik snap wel waar je op aanstuurt. Jaren geleden in het Syrië topic stond ik meer op de hand van Assad en Rusland omdat ik er geen fan van was dat radicale Islamieten het land zouden overnemen. Jij denkt dat ik daarom per definitie een fan van Rusland of Poetin ben. Achteraf gezien denk ik wel dat ik hun daden daar te veel heb gebagatelliseerd. Mensen zijn echter niet statisch. Jij kiest ervoor om met die bril mijn posts te lezen en getriggered te doen. Dat is jouw probleem en niet het mijne.
Das wel een positieve ontwikkeling. De Russen doen exact hetzelfde in Oekraïne momenteel als wat ze jarenlang in Syrië hebben gedaan samen met de assadisten. Het is gewoon hun oorlogsdoctrine dat ze uitvoeren, niet meer niet minder. Inclusief hun propaganda retoriek alleen hadden ze het in Syrië over "terroristen" en in Oekraïene is het "Nazis" en iets recenter "satanisten".

Maar nu zeg je dat de Russen in Oekraïne bezig zijn met een genocidale campagne, begrijp ik je nu wel goed?
-Rabia Al-Basri
pi_207052706
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Natuurlijk.

En twee: zo'n vliegtuig is niet een auto waar je even de banden oppompt, wat benzine in gooit, en eens in het jaar de olie peilt, en er dan op pad mee kan gaan. Daar worden ook mensen mee geleverd die ze moeten onderhouden. En dan heb je ook nog het probleem dat ze zelfs met veel onderhoud nog steeds veel vaker kapot gaan dan een auto.

Dus punt twee is: kosten. Niet alleen de aanschafkosten, maar ook de kosten van vliegklaar houden. Natuurlijk kan Oekraïne die kosten niet betalen. Moet Zweden ze die vliegtuigen dan maar gratis gaan geven en de kosten met belastinggeld van zijn burgers dekken?
  maandag 12 december 2022 @ 13:19:48 #43
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207052780
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:15 schreef RetepV het volgende:

Niet alleen de aanschafkosten, maar ook de kosten van vliegklaar houden. Natuurlijk kan Oekraïne die kosten niet betalen.
Dat zal marginaal afwijken van de operationele kosten van hun migs. En dat lukt ze ook. Geld ook voor je andere vreemde analogieën (benzine, olie pijlen).

quote:
Moet Zweden ze die vliegtuigen dan maar gratis gaan geven en de kosten met belastinggeld van zijn burgers dekken?
Eh, ja?

Of denk jij dat oekraine wel betaald voor al die andere spullen de ze krijgen?
&lt;signature here&gt;.
pi_207052783
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 13:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Mijn zus heeft een Russische vrienden en die muts zit te klagen dat de Oekraïeners terugvechten en ze maakt zich heel erg druk dat er overal op straat Oekraïnse vlaggen hangen :') Die zit waarschijnlijk jarenlang te zwemmen in Kremlin propaganda, waardoor haar realiteit volledig gevormd is door Russische desinformatie. Er valt met dat soort mensen dan ook nauwelijks te communiceren. Net als die forummers die geloven in WEF Lizard people complotten.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin maandag 12 december 2022 @ 13:20:31 #45
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207052798
quote:
3s.gif Op maandag 12 december 2022 12:54 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Je kan het jezelf natuurlijk makkelijker maken door te zorgen dat een overduidelijke troll, die alleen maar BNW geneuzel uitbraakt, hier gewoon niet meer kan posten.
Ik kan en ga dit topic niet 24/7 in de gaten houden. Als je iets ziet wat niet door de beugel kan zet dan een tr (wat overigens ook gedaan is door meerdere) maar ga dan niet zelf op kruistocht want dat is echt heel vermoeiend. Even algemeen gesproken overigens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 12 december 2022 @ 13:22:43 #46
396550 Richestorags
pi_207052846
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2022 13:14 schreef Slayage het volgende:

[..]
Das wel een positieve ontwikkeling. De Russen doen exact hetzelfde in Oekraïne momenteel als wat ze jarenlang in Syrië hebben gedaan samen met de assadisten. Het is gewoon hun oorlogsdoctrine dat ze uitvoeren, niet meer niet minder. Inclusief hun propaganda retoriek alleen hadden ze het in Syrië over "terroristen" en in Oekraïene is het "Nazis" en iets recenter "satanisten".

Maar nu zeg je dat de Russen in Oekraïne bezig zijn met een genocidale campagne, begrijp ik je nu wel goed?
Jazeker. Een waslijst aan oorlogsmisdaden, propagandaretoriek en acties die bijdragen aan het vernietigen van de identiteit en het bestaan van Oekraïne en het volk, het etnisch zuiveren van gebieden, Russificeren van de bevolking door kinderen te ontvoeren naar Rusland. Daarnaast zich niet houden aan een verdrag waarin ze Oekraïne zelf als soeverein land hebben onderkend.
pi_207052949
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 12:07 schreef ExTec het volgende:
Als ik Saab was zou ik dat wel doen. Omdat er te weinig partijen Gripens afnemen, wil de prijs maar niet omlaag gaan. Een gloednieuwe Gripen is bijna net zo duur als een F35. Prijs van de F35 daalt sterk, omdat er veel gekocht/geproduceert wordt. En een F35 is true 5th gen. Een Gripen is gen 4,5. Dan is een van de laatste dingen die je kan doen, ze weggeven, zodat de wereld kan zien dat het vliegtuig goed z'n job doet, en op die manier nieuwe verkopen genereren. Werkte immers ook voor de HIMARS, de CAESAR en de Bayraktar..

[ twitter ]
De Zwitsers betaalden 167 miljoen per stuk, de later bestelde F-35's van Duitsland kosten 286 miljoen per stuk.

Komt door de grotere vraag naar defensiespul
pi_207052964
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 13:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zal marginaal afwijken van de operationele kosten van hun migs. En dat lukt ze ook. Geld ook voor je andere vreemde analogieën (benzine, olie pijlen).
[..]
Eh, ja?

Of denk jij dat oekraine wel betaald voor al die andere spullen de ze krijgen?
Er zal vast een heleboel onder lend-lease constructies vallen waar Amerikanen hun voordeel mee zullen doen. Na de oorlog zal de EU miljarden aan steun geven, welke deels gebruikt zal worden om Amerikaans 'geleased' wapentuig te betalen. Een beetje zuur vind ik zelf, maar zo zal het vast gaan.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207052994
twitter
pi_207053030
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2022 13:20 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dit inderdaad.

Mijn zus heeft een Russische vrienden en die muts zit te klagen dat de Oekraïeners terugvechten en ze maakt zich heel erg druk dat er overal op straat Oekraïnse vlaggen hangen :') Die zit waarschijnlijk jarenlang te zwemmen in Kremlin propaganda, waardoor haar realiteit volledig gevormd is door Russische desinformatie. Er valt met dat soort mensen dan ook nauwelijks te communiceren. Net als die forummers die geloven in WEF Lizard people complotten.
Het is om gek van te worden.

De vrouw van mijn maat is Russisch, van de week zei ze nog 'dat die oorlog heel erg is' want, en nu komt 'ie, 'Rusland en Oekraïne zijn eigenlijk één volk'....

🤢🤮

Edit; het is niet eens complot taal, maar genocide gebrabbel uit het Kremlin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')