abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207052256
Overduidelijke troll is overduidelijk, waarom het ons dan (weer...) zo onnodig moeilijk maken? Weer een half topic vol onnodige shit.
  maandag 12 december 2022 @ 12:51:33 #27
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207052331
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Overduidelijke troll is overduidelijk, waarom het ons dan (weer...) zo onnodig moeilijk maken? Weer een half topic vol onnodige shit.
Nouja, een troll weet ik nog niet. Er zitten in Nederland ook genoeg mensen helemaal in de FvD bubbel. Discussie lijkt nog niet zoveel zin te hebben.
  maandag 12 december 2022 @ 12:52:18 #28
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207052345
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Als wij geen vrije pers hadden, dan waren er niet zoveel affaires geweest in onze regering. Dan had je niet iets meekregen over bonnetjes, toeslagenouders, en wat al niet meer.

Dat 99% hetzelfde schrijft, zou dat misschien komen doordat het de waarheid is?
Dat zou ik niet zo stellig stellen. Je ziet wel trends dat media dingen opschrijven of benoemen omdat dat een trend is. Bijvoorbeeld: moeten blanke mensen wit worden genoemd omdat bijna alle grote media dat doen?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 december 2022 @ 12:54:16 #29
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_207052378
Ik denk dat het ook goed blijft om leugens met feiten te weerleggen. Omdat je anders mogelijk toch weer anderen krijgt die die onzin voor mogelijke waarheid aannemen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_207052379
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Je kan het jezelf natuurlijk makkelijker maken door te zorgen dat een overduidelijke troll, die alleen maar BNW geneuzel uitbraakt, hier gewoon niet meer kan posten.
Цой жив
  maandag 12 december 2022 @ 12:55:35 #31
396550 Richestorags
pi_207052404
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik denk dat het ook goed blijft om leugens met feiten te weerleggen. Omdat je anders mogelijk toch weer anderen krijgt die die onzin voor mogelijke waarheid aannemen.
Leugens en feiten is nogal ambivalent soms. Ik denk dat in een conflict het erg lastig is om überhaupt feiten te kennen. Ik snap wel wat je bedoelt verder.
pi_207052503
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 december 2022 @ 13:04:05 #33
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_207052527
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Leugens en feiten is nogal ambivalent soms. Ik denk dat in een conflict het erg lastig is om überhaupt feiten te kennen. Ik snap wel wat je bedoelt verder.
Ik had het in dit geval over specifiek de nodige uitspraken van ixnay, zonder bronnen (omdat hij weigert die te geven) en in veel gevallen makkelijk te weerleggen met bronnen (zoals de taal/etniciteitkwestie in vorig topic)
Natuurlijk is er een grijs gebied open voor interpretatie. Maar daadwerkelijke leugens ...
Niet voor niets staat er bij het reactievenster in dit topic "stevige stelling = stevige bron. Onderbouw je post, svp. Hou het feitelijk"

Wat moet je met iemand die daar bewust tegenin gaat?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_207052529
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is lastig omdat het Kremlin jarenlang leugens en bewuste onzin verspreid.

En dan komt Poetin's voetvolk erachteraan met verklaren dat de waarheid dan wel ergens in het midden moet liggen.
  maandag 12 december 2022 @ 13:07:17 #35
396550 Richestorags
pi_207052577
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 13:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

En dan komt Poetin's voetvolk erachteraan met verklaren dat de waarheid dan wel ergens in het midden moet liggen.
Dat is niet de enige reden dat het lastig is. Was dat maar de enige reden.
pi_207052580
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Ik had het in dit geval over specifiek de nodige uitspraken van ixnay, zonder bronnen (omdat hij weigert die te geven) en in veel gevallen makkelijk te weerleggen met bronnen (zoals de taal/etniciteitkwestie in vorig topic)
Natuurlijk is er een grijs gebied open voor interpretatie. Maar daadwerkelijke leugens ...
Niet voor niets staat er bij het reactievenster in dit topic "stevige stelling = stevige bron. Onderbouw je post, svp. Hou het feitelijk"

Wat moet je met iemand die daar bewust tegenin gaat?
Je kan z'n leugens weerleggen, maar je moet je niet laten verleiden tot een 'discussie'.
Цой жив
pi_207052593
quote:
9s.gif Op maandag 12 december 2022 12:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Nouja, een troll weet ik nog niet. Er zitten in Nederland ook genoeg mensen helemaal in de FvD bubbel. Discussie lijkt nog niet zoveel zin te hebben.
Of ze nou in de FvD bubbel zitten of in die van D66 of VVD. Genoeg mensen hier waar een discussie geen zin mee heeft.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 12 december 2022 @ 13:08:59 #38
396550 Richestorags
pi_207052595
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 13:07 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Je kan z'n leugens weerleggen, maar je moet je niet laten verleiden tot een 'discussie'.
Juist.
pi_207052608
Ik zet dit filmpje maar even in een spoiler want denk dat niet iedereen rondvliegende ledenmaten graag ziet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207052621
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Achteraf gezien denk ik wel dat ik hun daden daar te veel heb gebagatelliseerd. Mensen zijn echter niet statisch.
Top, beter laat dan nooit.
Incelfrikandel
pi_207052687
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wait what? Ik geef aan dat je het verkeerd leest omdat je zegt dat ik Rusland propagandist ben terwijl ik letterlijk nergens Rusland propaganda heb verkondigd.

Ik snap wel waar je op aanstuurt. Jaren geleden in het Syrië topic stond ik meer op de hand van Assad en Rusland omdat ik er geen fan van was dat radicale Islamieten het land zouden overnemen. Jij denkt dat ik daarom per definitie een fan van Rusland of Poetin ben. Achteraf gezien denk ik wel dat ik hun daden daar te veel heb gebagatelliseerd. Mensen zijn echter niet statisch. Jij kiest ervoor om met die bril mijn posts te lezen en getriggered te doen. Dat is jouw probleem en niet het mijne.
Das wel een positieve ontwikkeling. De Russen doen exact hetzelfde in Oekraïne momenteel als wat ze jarenlang in Syrië hebben gedaan samen met de assadisten. Het is gewoon hun oorlogsdoctrine dat ze uitvoeren, niet meer niet minder. Inclusief hun propaganda retoriek alleen hadden ze het in Syrië over "terroristen" en in Oekraïene is het "Nazis" en iets recenter "satanisten".

Maar nu zeg je dat de Russen in Oekraïne bezig zijn met een genocidale campagne, begrijp ik je nu wel goed?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207052706
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat is de reden? Beschermen van bepaalde technologie?
Natuurlijk.

En twee: zo'n vliegtuig is niet een auto waar je even de banden oppompt, wat benzine in gooit, en eens in het jaar de olie peilt, en er dan op pad mee kan gaan. Daar worden ook mensen mee geleverd die ze moeten onderhouden. En dan heb je ook nog het probleem dat ze zelfs met veel onderhoud nog steeds veel vaker kapot gaan dan een auto.

Dus punt twee is: kosten. Niet alleen de aanschafkosten, maar ook de kosten van vliegklaar houden. Natuurlijk kan Oekraïne die kosten niet betalen. Moet Zweden ze die vliegtuigen dan maar gratis gaan geven en de kosten met belastinggeld van zijn burgers dekken?
pi_207052780
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:15 schreef RetepV het volgende:

Niet alleen de aanschafkosten, maar ook de kosten van vliegklaar houden. Natuurlijk kan Oekraïne die kosten niet betalen.
Dat zal marginaal afwijken van de operationele kosten van hun migs. En dat lukt ze ook. Geld ook voor je andere vreemde analogieën (benzine, olie pijlen).

quote:
Moet Zweden ze die vliegtuigen dan maar gratis gaan geven en de kosten met belastinggeld van zijn burgers dekken?
Eh, ja?

Of denk jij dat oekraine wel betaald voor al die andere spullen de ze krijgen?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_207052783
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 13:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Mijn zus heeft een Russische vrienden en die muts zit te klagen dat de Oekraïeners terugvechten en ze maakt zich heel erg druk dat er overal op straat Oekraïnse vlaggen hangen :') Die zit waarschijnlijk jarenlang te zwemmen in Kremlin propaganda, waardoor haar realiteit volledig gevormd is door Russische desinformatie. Er valt met dat soort mensen dan ook nauwelijks te communiceren. Net als die forummers die geloven in WEF Lizard people complotten.
-Rabia Al-Basri
pi_207052798
quote:
3s.gif Op maandag 12 december 2022 12:54 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Je kan het jezelf natuurlijk makkelijker maken door te zorgen dat een overduidelijke troll, die alleen maar BNW geneuzel uitbraakt, hier gewoon niet meer kan posten.
Ik kan en ga dit topic niet 24/7 in de gaten houden. Als je iets ziet wat niet door de beugel kan zet dan een tr (wat overigens ook gedaan is door meerdere) maar ga dan niet zelf op kruistocht want dat is echt heel vermoeiend. Even algemeen gesproken overigens.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2022 13:21:19 ]
  maandag 12 december 2022 @ 13:22:43 #46
396550 Richestorags
pi_207052846
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2022 13:14 schreef Slayage het volgende:

[..]
Das wel een positieve ontwikkeling. De Russen doen exact hetzelfde in Oekraïne momenteel als wat ze jarenlang in Syrië hebben gedaan samen met de assadisten. Het is gewoon hun oorlogsdoctrine dat ze uitvoeren, niet meer niet minder. Inclusief hun propaganda retoriek alleen hadden ze het in Syrië over "terroristen" en in Oekraïene is het "Nazis" en iets recenter "satanisten".

Maar nu zeg je dat de Russen in Oekraïne bezig zijn met een genocidale campagne, begrijp ik je nu wel goed?
Jazeker. Een waslijst aan oorlogsmisdaden, propagandaretoriek en acties die bijdragen aan het vernietigen van de identiteit en het bestaan van Oekraïne en het volk, het etnisch zuiveren van gebieden, Russificeren van de bevolking door kinderen te ontvoeren naar Rusland. Daarnaast zich niet houden aan een verdrag waarin ze Oekraïne zelf als soeverein land hebben onderkend.
pi_207052949
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 12:07 schreef ExTec het volgende:
Als ik Saab was zou ik dat wel doen. Omdat er te weinig partijen Gripens afnemen, wil de prijs maar niet omlaag gaan. Een gloednieuwe Gripen is bijna net zo duur als een F35. Prijs van de F35 daalt sterk, omdat er veel gekocht/geproduceert wordt. En een F35 is true 5th gen. Een Gripen is gen 4,5. Dan is een van de laatste dingen die je kan doen, ze weggeven, zodat de wereld kan zien dat het vliegtuig goed z'n job doet, en op die manier nieuwe verkopen genereren. Werkte immers ook voor de HIMARS, de CAESAR en de Bayraktar..

[ twitter ]
De Zwitsers betaalden 167 miljoen per stuk, de later bestelde F-35's van Duitsland kosten 286 miljoen per stuk.

Komt door de grotere vraag naar defensiespul
pi_207052964
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 13:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zal marginaal afwijken van de operationele kosten van hun migs. En dat lukt ze ook. Geld ook voor je andere vreemde analogieën (benzine, olie pijlen).
[..]
Eh, ja?

Of denk jij dat oekraine wel betaald voor al die andere spullen de ze krijgen?
Er zal vast een heleboel onder lend-lease constructies vallen waar Amerikanen hun voordeel mee zullen doen. Na de oorlog zal de EU miljarden aan steun geven, welke deels gebruikt zal worden om Amerikaans 'geleased' wapentuig te betalen. Een beetje zuur vind ik zelf, maar zo zal het vast gaan.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207052994
twitter
pi_207053030
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2022 13:20 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dit inderdaad.

Mijn zus heeft een Russische vrienden en die muts zit te klagen dat de Oekraïeners terugvechten en ze maakt zich heel erg druk dat er overal op straat Oekraïnse vlaggen hangen :') Die zit waarschijnlijk jarenlang te zwemmen in Kremlin propaganda, waardoor haar realiteit volledig gevormd is door Russische desinformatie. Er valt met dat soort mensen dan ook nauwelijks te communiceren. Net als die forummers die geloven in WEF Lizard people complotten.
Het is om gek van te worden.

De vrouw van mijn maat is Russisch, van de week zei ze nog 'dat die oorlog heel erg is' want, en nu komt 'ie, 'Rusland en Oekraïne zijn eigenlijk één volk'....

🤢🤮

Edit; het is niet eens complot taal, maar genocide gebrabbel uit het Kremlin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')