JA de winters van Taiwan zijn pittig.quote:Op zondag 11 december 2022 21:43 schreef slashdotter3 het volgende:
In een toekomstige oorlog met Taiwan ben ik wel benieuwd hoe China hun landingstroepen gaan bevoorraden na de 1e paar dagen.
[ twitter ]
Ja dat klopt. Echter heb je laatst het bericht gelezen over de nieuwe Russische bevelhebber? Het gaat om generaal Soerovikin, die ook wel Generaal Armageddon wordt genoemd. Enge vent. Die schijnt alles aan gort te schieten wat in zijn weg ligt en heeft ervaring met Syrië en Tsjetsjenië.quote:Op zondag 11 december 2022 19:54 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
En nog belangrijker, veel gemotiveerder..
Progressie? Ik zie het niet hoor. Volgens mij is het nog net zo beroerd of eerder nog beroerder.quote:Op zondag 11 december 2022 23:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Echter heb je laatst het bericht gelezen over de nieuwe Russische bevelhebber? Het gaat om generaal Soerovikin, die ook wel Generaal Armageddon wordt genoemd. Enge vent. Die schijnt alles aan gort te schieten wat in zijn weg ligt en heeft ervaring met Syrië en Tsjetsjenië.
https://www.telegraaf.nl/(...)ber-boekt-progressie
Sinds Soerovikin de lakens uitdeelt, heeft Rusland de aanvallen op Oekraïense doelwitten opgevoerd. Op militaire doelwitten, maar vooral op kritische infrastructuur voor de energievoorziening. Daarmee tapt hij uit hetzelfde vaatje als wat hij zijn leger eerder in Syrië liet doen: de burgers tot wanhoop drijven omdat ze geen toegang hebben tot verwarming, voedsel of stromend water. De Russische soldaten hebben zich onder zijn leiding stevig ingegraven en hun verdedigingslinies op orde gebracht. Volgens de bronnen van de krant zal Oekraïne het moeilijk hebben om erdoor te raken. De Russische troepen zijn naar verluidt beter georganiseerd en tonen meer discipline dan enkele maanden geleden.
Ah. Dat is de progressie waar De Telegraaf het over heeft? Tactisch hergroeperen heet zoiets toch?quote:
"Volgens mij" inderdaad. Denk dat heel weinig mensen een goed overzicht hebben gezien de informatie en propagandaoorlog. Dat komt met de jaren wel. Wie zegt dat Oekraïne eerlijk is over alles, over de energievoorzieningen etc? En Rusland dan? Volgens Milley iig 100k slachtoffers aan beide kanten. Het is één grote slachtshow.quote:Op zondag 11 december 2022 23:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Progressie? Ik zie het niet hoor. Volgens mij is het nog net zo beroerd of eerder nog beroerder.
Mijn bericht gaat niet over de propagandaoorlog, of Oekraine wel/niet eerlijk is en dat Oekraine 100k verliezen zou hebben. Het gaat mij om de claim van De Telegraaf dat Rusland progressie maakt.quote:Op zondag 11 december 2022 23:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
"Volgens mij" inderdaad. Denk dat heel weinig mensen een goed overzicht hebben gezien de informatie en propagandaoorlog. Dat komt met de jaren wel. Wie zegt dat Oekraïne eerlijk is over alles, over de energievoorzieningen etc? En Rusland dan? Volgens Milley iig 100k slachtoffers aan beide kanten. Het is één grote slachtshow.
Dat is gewoon een conclusie die de Telegraaf trekt gegeven de informatie die ze hebben. Het lijkt er wellicht op.quote:Op zondag 11 december 2022 23:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mijn bericht gaat niet over de propagandaoorlog, of Oekraine wel/niet eerlijk is en dat Oekraine 100k verliezen zou hebben. Het gaat mij om de claim van De Telegraaf dat Rusland progressie maakt.
Maargoed, ik zal Zelensky wel ff bellen en vragen of hij het opgeeft, want 100k verliezen.
Dan mogen ze wel wat concreter zijn. Ik zie echt op geen enkel vlak progressie.quote:Op zondag 11 december 2022 23:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is gewoon een conclusie die de Telegraaf trekt gegeven de informatie die ze hebben. Het lijkt er wellicht op.
Nee gewoon bij elke dreiging toegeven jaquote:Op zondag 11 december 2022 23:43 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat het voor iedereen het beste is dat deze oorlog per direct stopt.
En wie welk land krijgt is totaal onbelangrijk wanneer het gaat om mensen die wel/niet veilig kunnen zijn, of mensen die geen drinkwater en/of elektriciteit hebben. Niemand wil deze oorlog. Geen Rus, geen Oekraïner. Het zijn zoals altijd de "leiders" die deze oorlog willen.
Hoe het stuk land heet en wie het bestuurt is onbelangrijk als het einde van deze oorlog betekent dat de mensen weer verder kunnen en op een veilige manier verder kunnen met hun leven. Iets dat de afgelopen 9 jaar niet kon.
Dat hebben ze etnische Russen gedaan helaas. 8 jaar lang. Gelukkig gaat het beter nu. Nog beter zou zijn als iedereen de wapens neerlegt, maar dat zie ik Oekraïne helaas niet doen zo lang ze wapens van Biden en Nederland krijgen.quote:Op zondag 11 december 2022 23:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee gewoon bij elke dreiging toegeven ja
Onder Rusland kunnen ze niet overleven. Dus Rusland moet terugtrekken.quote:Op zondag 11 december 2022 23:43 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat het voor iedereen het beste is dat deze oorlog per direct stopt.
En wie welk land krijgt is totaal onbelangrijk wanneer het gaat om mensen die wel/niet veilig kunnen zijn, of mensen die geen drinkwater en/of elektriciteit hebben. Niemand wil deze oorlog. Geen Rus, geen Oekraïner. Het zijn zoals altijd de "leiders" die deze oorlog willen.
Hoe het stuk land heet en wie het bestuurt is onbelangrijk als het einde van deze oorlog betekent dat de mensen weer verder kunnen en op een veilige manier verder kunnen met hun leven. Iets dat de afgelopen 9 jaar niet kon.
Ah bijzondere kijk op de zaken maar ieder z'n dingquote:Op zondag 11 december 2022 23:56 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat hebben ze etnische Russen gedaan helaas. 8 jaar lang. Gelukkig gaat het beter nu. Nog beter zou zijn als iedereen de wapens neerlegt, maar dat zie ik Oekraïne helaas niet doen zo lang ze wapens van Biden en Nederland krijgen.
Onder Rusland krijgen ze een paspoort, kunnen ze stemmen, kunnen ze voor de overheid werken, worden ze erkend. Zij zijn blij met deze speciale militaire operatie. Het is er nu veiliger dan in de afgelopen 8 jaar.quote:Op zondag 11 december 2022 23:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onder Rusland kunnen ze niet overleven. Dus Rusland moet terugtrekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk eens. Zo hoort dat. Kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.quote:Op maandag 12 december 2022 00:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ah bijzondere kijk op de zaken maar ieder z'n ding
quote:Op maandag 12 december 2022 00:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Onder Rusland krijgen ze een paspoort, kunnen ze stemmen, kunnen ze voor de overheid werken, worden ze erkend. Zij zijn blij met deze speciale militaire operatie. Het is er nu veiliger dan in de afgelopen 8 jaar.Misschien dat dat ooit een optie was. (al geloof ik dat zelf niet) maar die weg is inmiddels afgesloten. De haat tussen Oekraine en Rusland zal nu zo groot zijn dat er eigenlijk geen samenwerking of compromis meer mogelijk is. Tenzij geforceerd door teveel verliezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat we blij mogen zijn als het een soort DMZ wordt zoals Noord en Zuid-Korea de komende 100 jaar. Voor deze generatie is het in ieder geval een verloren zaak.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Haha ja dat zou mooi zijn he?quote:Op zondag 11 december 2022 23:43 schreef Ixnay het volgende:
Hoe het stuk land heet en wie het bestuurt is onbelangrijk als het einde van deze oorlog betekent dat de mensen weer verder kunnen en op een veilige manier verder kunnen met hun leven.
Niet omdat je een andere mening hebt, maar omdat je 1-op-1 Russische misinformatie overneemt en presenteert als je 'eigen mening van een onafhankelijk kritisch denker'.quote:Op maandag 12 december 2022 00:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dit is mijn eerlijke mening [..]. Gewoon omdat ik een andere mening heb waar ik niets aan kan doen. Hopelijk dit keer wel wat respect of op zijn minst begrip. Ik doe niets verkeerd behalve de mening geven die mij is toegedaan en waar ik niets aan kan doen.
Er is maar één leider die oorlog wil. Putin.quote:Op zondag 11 december 2022 23:43 schreef Ixnay het volgende:
Het zijn zoals altijd de "leiders" die deze oorlog willen.
Dit dus. Het is letterlijk de enige mogelijkheid om de oorlog vandaag nog te stoppen.quote:Op maandag 12 december 2022 00:17 schreef YStec het volgende:
[..]
Er is maar één leider die oorlog wil. Putin.
Als Putin stopt met oorlogvoeren is de oorlog zo klaar.
Zolang Putin doorgaat, is er oorlog.
Als je van mening bent dat het absurd is dat Putin moet stoppen, dan is het ontelbare keren nog absurder om te verwachten dat Oekraïne stopt met weerstand bieden - dat betekent het einde van de souvereiniteit van Oekraïne.
Ik geloof niet dat Russen en Oekraïners elkaar zo haten. Wat ze beiden echt haten is oorlog. Er zijn misschien wat geradicaliseerde nationalisten die willen dat deze oorlog doorgaat, maar de meerderheid wil dat totaal niet.quote:Op maandag 12 december 2022 00:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Misschien dat dat ooit een optie was. (al geloof ik dat zelf niet) maar die weg is inmiddels afgesloten. De haat tussen Oekraine en Rusland zal nu zo groot zijn dat er eigenlijk geen samenwerking of compromis meer mogelijk is. Tenzij geforceerd door teveel verliezen.
Denk dat we blij mogen zijn als het een soort DMZ wordt zoals Noord en Zuid-Korea de komende 100 jaar. Voor deze generatie is het in ieder geval een verloren zaak.
quote:Op maandag 12 december 2022 00:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Onder Rusland krijgen ze een paspoort, kunnen ze stemmen, kunnen ze voor de overheid werken, worden ze erkend. Zij zijn blij met deze speciale militaire operatie. Het is er nu veiliger dan in de afgelopen 8 jaar.Totdat dat paspoort niet gelijk aan het Russische paspoort is en ze plots niet hun gebieden kunnen ontvluchten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevens heeft Poetin zoveel bloed en leugens aan zijn handen dat die man en daarmee zijn land geen knip voor de neus waard zijn.
Ik kan hier niet mee ingaan helaas. Elk voorbeeld in de geschiedenis laat zien dat zo'n oorlog met zulke gruwelheden intense haat met zich mee brengt. Nee, zoals ik zei, Rusland en Oekraine zullen deze generatie (en de volgende) aardsvijanden zijn.quote:Op maandag 12 december 2022 00:23 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Russen en Oekraïners elkaar zo haten.
quote:Op maandag 12 december 2022 00:23 schreef Ixnay het volgende:
Laat de mensen per gebied bepalen of ze bij Rusland of Oekraïne willen horen. En vraag evt om internationale hulp hierbij om ervoor te zorgen dat het eerlijk gaat. Dat lijkt mij eerlijk gezegd het beste. Ik denk dan wel dat Oekraïne (bijna) de helft van zijn land kwijt is omdat het Oosten veel meer met Rusland heeft dan met de NAVO.
quote:Op maandag 12 december 2022 00:13 schreef speknek het volgende:
Je kan overigens prima wat aan je mening doen door eens wat te lezen. Of 's ochtends op te staan en denken, "vandaag ga ik eens niet liegen!".
Ik denk dat deze "oorlog" nooit begonnen was als de Oekraïense regering hun eigen mensen (etnische Russen) gewoon behandeld had zoals dat hoort. Een paspoort geven dus en dezelfde rechten als de andere Oekraïners. De etnische Russen wonen er al sinds Oekraïne een land is. Zij zijn volwaardige Oekraïners en hebben recht op dat paspoort. Kiev wil volgens mij gewoon niet dat deze mensen gaan stemmen op een pro-Russische kandidaat.quote:Op maandag 12 december 2022 00:17 schreef YStec het volgende:
[..]
Er is maar één leider die oorlog wil. Putin.
Als Putin stopt met oorlogvoeren is de oorlog zo klaar.
Zolang Putin doorgaat, is er oorlog.
Als je van mening bent dat het absurd is dat Putin moet stoppen, dan is het ontelbare keren nog absurder om te verwachten dat Oekraïne stopt met weerstand bieden - dat betekent het einde van de souvereiniteit van Oekraïne.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bedoeld dat je het jammer vind dat het nieuws en de kranten niet 1 op 1 jouw nogal achterhaalde kremlin talkingpoints onderschrijven?quote:Op maandag 12 december 2022 00:23 schreef Ixnay het volgende:
Heel jammer dat ze dit niet gewoon eerlijk op het nieuws en in de krant zetten.
quote:Op maandag 12 december 2022 00:30 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik denk dat deze "oorlog" nooit begonnen was als de Oekraïense regering hun eigen mensen (etnische Russen) gewoon behandeld had zoals dat hoort. Een paspoort geven dus en dezelfde rechten als de andere Oekraïners. De etnische Russen wonen er al sinds Oekraïne een land is. Zij zijn volwaardige Oekraïners en hebben recht op dat paspoort. Kiev wil volgens mij gewoon niet dat deze mensen gaan stemmen op een pro-Russische kandidaat.
Dat Kiev jarenlang dat Azov bataljon bewapend heeft is volgens mij een grotere oorlogsmisdaad dan alles dat Rusland dit jaar gedaan heeft.Wat is dit nou voor een onzin joh? De etnisch Russen in Oekraïne hebben gewoon een Oekraïens paspoort, in Oekraïne bestaan geen toestanden met grijze paspoorten zoals in Letland of Estland. Ik ben wel benieuwd uit welke bronnen je dergelijke flagrante leugens haalt...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk het Russische nieuws en ik vind hun kant van het verhaal nou eenmaal veel geloofwaardiger dan wat bijvoorbeeld de NOS zegt.quote:Op maandag 12 december 2022 00:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Haha ja dat zou mooi zijn he?
Bedankt voor je loze woorden.
Je kan overigens prima wat aan je mening doen door eens wat te lezen. Of 's ochtends op te staan en denken, "vandaag ga ik eens niet liegen!".
Mensen met een autocratische mindset trappen inderdaad vaak in de leugens van propagandakanalen van een dictatuur.quote:Op maandag 12 december 2022 00:36 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik kijk het Russische nieuws en ik vind hun kant van het verhaal nou eenmaal veel geloofwaardiger dan wat bijvoorbeeld de NOS zegt.
Waarom weer dat op de man spelen? Ik val jou toch ook niet aan?
En ik denk juist dat jij degene bent die vooringenomen informatie verspreidt en alles dat Zelensky en zijn voorgangers gedaan hebben volledig buiten beschouwing laten.quote:Op maandag 12 december 2022 00:16 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Niet omdat je een andere mening hebt, maar omdat je 1-op-1 Russische misinformatie overneemt en presenteert als je 'eigen mening van een onafhankelijk kritisch denker'.
Waarom zou ik daar respect of begrip voor moeten hebben?
quote:Op maandag 12 december 2022 00:23 schreef Ixnay het volgende:
Er zijn misschien wat geradicaliseerde nationalisten die willen dat deze oorlog doorgaat, maar de meerderheid wil dat totaal niet.
https://news.gallup.com/p(...)g-until-victory.aspxquote:A clear majority -- 70% of all Ukrainians interviewed in early September -- say their country should continue fighting until it wins the war with Russia.
Dan nog is het Rusland wat (voor de zoveelste keer ook) weer een ander land is binnen gevallen. Dat lijkt mij al genoeg info niet? Heb je de NOS of Russische nieuwszenders niet voor nodig.quote:Op maandag 12 december 2022 00:36 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik kijk het Russische nieuws en ik vind hun kant van het verhaal nou eenmaal veel geloofwaardiger dan wat bijvoorbeeld de NOS zegt.
Waarom weer dat op de man spelen? Ik val jou toch ook niet aan?
Zelensky heeft nog veel meer bloed aan zijn handen volgens mij.quote:Op maandag 12 december 2022 00:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Totdat dat paspoort niet gelijk aan het Russische paspoort is en ze plots niet hun gebieden kunnen ontvluchten.
Tevens heeft Poetin zoveel bloed en leugens aan zijn handen dat die man en daarmee zijn land geen knip voor de neus waard zijn.
Maar Zelensky kan gewoon weer weg. Het is geen dictator. Terwijl Poetin de regels omtrent herkozen worden heeft afgeschaft. Hij kan in feite nu voor altijd aanblijven.quote:Op maandag 12 december 2022 00:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Zelensky heeft nog veel meer bloed aan zijn handen volgens mij.
De manier waarop Etnische Russen behandeld zijn de afgelopen 9 jaar kun je onmogelijk accepteren als je ook maar iets hebt met mensenrechten.
Heb je deze gezien?quote:Op maandag 12 december 2022 00:42 schreef Ixnay het volgende:
Dus kom maar over de brug met onderbouwing.quote:Stevige stelling = stevige bron. Onderbouw je posts, svp.
Volgens mij vroeg iemand je om een bron over je stelling dat etnische Russen in Oekraïne geen paspoort konden krijgen.quote:Op maandag 12 december 2022 00:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
De manier waarop Etnische Russen behandeld zijn de afgelopen 9 jaar kun je onmogelijk accepteren als je ook maar iets hebt met mensenrechten.
... als Rusland (Putin) geen oorlog was begonnen.quote:Op maandag 12 december 2022 00:30 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik denk dat deze "oorlog" nooit begonnen was als
Ik begrijp het wel.quote:Op maandag 12 december 2022 00:40 schreef Ixnay het volgende:
[..]
En ik denk juist dat jij degene bent die vooringenomen informatie verspreidt en alles dat Zelensky en zijn voorgangers gedaan hebben volledig buiten beschouwing laten.
Dat is namelijk de directe aanleiding voor deze speciale militaire operatie van Rusland. Als je die zou begrijpen dan zou je ook Putin kunnen begrijpen.
Helaas willen de NAVO landen dit niet. Zij willen niet het hele verhaal vertellen. Zij willen dat de inwoners van de NAVO landen een hekel krijgen aan Rusland omdat dat in hun belang is.
Nou dan zijn we toch klaar? Je geeft nu gewoon toe dat je Russische staatspropaganda als bron van waarheid gebruikt.quote:
Oh trouwens, @Ixnay noemde het "oorlog".quote:Op maandag 12 december 2022 00:49 schreef YStec het volgende:
[..]
... als Rusland (Putin) geen oorlog was begonnen.
Dat heb je heel goed begrepen.
Hij noemde het net ook onironisch 'speciale militaire operatie'.quote:Op maandag 12 december 2022 00:52 schreef YStec het volgende:
[..]
Oh trouwens, @:Ixnay noemde het "oorlog"..
"Oorlog", want dat is het niet, of zo?
Hé, wat fijn dat je aan mensenrechten denkt. Dan moet je wel heel erg tegen de Russen en de schade die ze aanrichten zijn.quote:Op maandag 12 december 2022 00:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dit is geen probleem, het is puur gelul. Oekraïne heeft na de onafhankelijkheid gewoon iedereen op Oekraïense bodem een Oekraïens paspoort gegeven, of die nu etnisch Rus, Oekraïens, Hongaars of Chinees was. In plaats van het klakkeloos nablaten van Russische propaganda zouden mensen zich beter eens fatsoenlijk informeren en er bijvoorbeeld een wikipedia artikel op naslaan:quote:Op maandag 12 december 2022 00:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel.
In 2019 is er een wet in Oekraïne aangenomen dat het Oekraīens de officiële taal is. Oekraīens is een verplichte lestaal geworden.
Oekraïne ziet de Oekraïense taal als de basis van de Oekraïense staat, de wet op de Oekraïense taal is voor velen een teken van Oekraïens zelfrespect.
En voor het aanvragen van een paspoort dient men Oekraiens te spreken. Wat vooral in de Donbas een probleem is.
Daarop is Rusland heel makkelijk paspoorten uit gaan delen.
Dat Rusland denkt dat de Donbas Russisch is, verklaart overigens nog niet waarom Rusland heel Oekraïne wilde onderwerpen in eerste instantie. Die aanval op Kyiv, en de kustlijn, heeft niets met etniciteit te maken.
quote:Any person who was a permanent resident of Ukraine and held no other citizenship automatically became Ukrainian citizens on 13 November 1991. Individuals who were born in the country, or whose parent or grandparent was born in Ukraine, were also eligible to acquire citizenship. Overseas residents who were employed in government service or studying abroad and were born or otherwise permanently resident in Ukraine could register as Ukrainian citizens within one year of the law's effective date (this deadline was extended several times until 31 December 1999). Registration eligibility was later expanded in 1997 to include any person who was not domiciled in Ukraine on 13 November 1991 but was born or permanently resident in the country and held no other foreign nationality. Any descendants of someone who registered as a Ukrainian citizen also received citizenship as part of this provision. Qualified individuals who failed to register by the end of 1999 nevertheless continue to be eligible for a facilitated acquisition of citizenship with no residence or language requirements.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_nationality_law
Ik zeg niet dat er totaal geen haat is tussen die 2 groepen. Maar de enige haat die er is komt doordat het aangewakkerd wordt door middel van propaganda. En daar maken beide partijen zich schuldig aan.quote:Op maandag 12 december 2022 00:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik kan hier niet mee ingaan helaas. Elk voorbeeld in de geschiedenis laat zien dat zo'n oorlog met zulke gruwelheden intense haat met zich mee brengt. Nee, zoals ik zei, Rusland en Oekraine zullen deze generatie (en de volgende) aardsvijanden zijn.
Bron?quote:Op maandag 12 december 2022 00:57 schreef Ixnay het volgende:
Zelensky dumpt mensen in massagraven vanwege hun mening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |