abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207048930
Waarom probeer ik het ook.

Laat maar.

Russische talking points. Praten met jou zorgt er alleen maar voor dat die punten een platform krijgen.
  maandag 12 december 2022 @ 01:01:06 #152
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207048934
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 00:59 schreef YStec het volgende:

[..]
Bron?
Die wordt hier geblokkeerd.
pi_207048949
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 01:01 schreef Ixnay het volgende:

[..]
:D.

Post het toch maar, of alleen de naam, want ik ben benieuwd.

Het is wel de grofste beschuldiging die je kunt bedenken, maar het lukt Zelensky om de hele Westerse media stil te houden.
pi_207048951
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 00:57 schreef Ixnay het volgende:
En er kan volgens mij trouwens geen haat zijn tussen etnische Russen en etnische Oekraïners, want volgens mij bestaan etnische Oekraïners niet. Dat stuk land is op de tekentafel onstaan tijdens de indeling van de Sovjetunie.
Misschien moet je jouw "meningen" eens gaan proberen te vormen gebaseerd op wat anders dan je dikke duim.

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Ukraine

"Volgens mij" klets jij hier aan lopende band aan je nek. En "volgens mij" weet je van toeten noch blazen.

En het verschil tussen jou en mij is dat ik het e.e.a. wel kan onderbouwen. :)
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  maandag 12 december 2022 @ 01:04:30 #155
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207048954
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 00:05 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Onder Rusland krijgen ze een paspoort, kunnen ze stemmen, kunnen ze voor de overheid werken, worden ze erkend. Zij zijn blij met deze speciale militaire operatie. Het is er nu veiliger dan in de afgelopen 8 jaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meen je dit werkelijk, is het een overwogen overtuiging of vooral om andere zienswijzen uit te lokken ?

Wat is de waarde van een paspoort dat niet ergens anders waarde heeft en/of gebruikt kan worden om te reizen ?
Wat is waarde en ook nut van stemmen op één partij ideologie en andersdenkenden worden vervolgd ?
Waarom zou je voor de of die overheid willen werken ?
Wat is erkenning wanneer je niet erkend wordt in het anders mogen of kunnen zijn ?
Op grond waarvan stel of vermoed je dat ze blij zijn met, een wat je noemt, militaire operatie ?
Wat versta je onder veiligheid wanneer je onveilig bent omdat niet jezelf kunt, mag uiten & zijn ?

Mij intrigeert het op grond waarvan iemand iets onrechtvaardigs wil navolgen of dat naar eigen maatstaven probeert te verdedigen. Hoe iets genoemd wordt en wat iemand is, is vaak niet zo belangrijk voor anderen maar juist wel voor de persoon zelf en niemand kan (en mag) stellen dat sovereinitiet, herkomst of zelfkeuze dan niet belangrijk is.

Wat je samengevat stelt en feitelijk zegt is dat als "ze" maar doen wat de overheerser verlangt, "ze" veilig zijn.
Zoiets als, eet uit de hand van de meester die dan kan (over)heersen en je "vrij" bent te doen wat die je "geeft".
Ik snap dat mensen dat fijn vinden wanneer ze niet beter (kunnen) weten en nooit geleerd hebben noch de moed hebben, er zelf toe te doen.

Dat jij iets (wat een ander tegen de eigen wil wordt aangedaan) prima vindt mag niet maken dat een ander dat dan maar moet ondergaan. Probeer je maar iets in te denken dat jezelf onaangenaam of heerlijk vindt maar je omgeving zonder dat zij daar zelf last van hebben, juist niet; en dat je dan redeloos daartoe afgewezen wordt.

Wanneer het je mening is dat het allemaal beter zou zijn, wat zou er voor nodig kunnen zijn om die te heroverwegen ? En nogmaal, wil je je voorstellen dat die ander daar heel anders over denkt en je niet dus voor die ander jouw mening als "argument" inbrengen ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_207048956
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 01:01 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Je bedoeld dat die bron wordt weg gelachen want totaal niet serieus te nemen?

Dat kan ;)
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  Moderator maandag 12 december 2022 @ 01:04:52 #157
236264 crew  capricia
pi_207048957
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 00:57 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dit is geen probleem, het is puur gelul. Oekraïne heeft na de onafhankelijkheid gewoon iedereen op Oekraïense bodem een Oekraïens paspoort gegeven, of die nu etnisch Rus, Oekraïens, Hongaars of Chinees was. In plaats van het klakkeloos nablaten van Russische propaganda zouden mensen zich beter eens fatsoenlijk informeren en er bijvoorbeeld een wikipedia artikel op naslaan:
[..]

Nou ja. Ik volg dat 'raam op rusland' nogal veel.
En terwijl Oekraïne het Russisch degradeerde (in de ogen van een bepaalde groep, want zelfs Zelensky spreekt Russisch), ondertekende Poetin een decreet waarin het burgers van de Donbas gemakkelijk wordt gemaakt een Russisch paspoort te krijgen.

Waarna Poetin uitriep de Russen daar wel even te moeten beschermen. Dit kunstje heeft Rusland in meer delen van de wereld geflikt.

Maar nogmaals, de reden voor de inval verandert steeds bij Rusland. En dit verklaart niet waarom Rusland bijv Kyiv in wilde nemen. Als het enkel gaat om de bescherming van de zogenaamde Russische onderdanen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 12 december 2022 @ 01:08:10 #158
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_207048965
quote:

[..]
Ik zeg niet dat er totaal geen haat is tussen die 2 groepen. Maar de enige haat die er is komt doordat het aangewakkerd wordt door middel van propaganda.
Het helpt ook niet als je medeburgers gemarteld, verkracht en vermoord worden door de Russen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_207048967
quote:
Dat land is helemaal niet zo pro-NAVO of pro-EU als dat ons verteld wordt.
quote:
Record 83% of Ukrainians want NATO membership -poll
https://www.reuters.com/w(...)hip-poll-2022-10-03/

quote:
The number of Ukrainians who want their country to join the European Union rose to a record high of 91% by the end of March but support for ...
https://www.reuters.com/w(...)lls-poll-2022-04-05/

Misschien moet je maar gewoon ophouden hierzo.

Ik denk niet dat er iemand zit te wachten op hoe jouw duim denkt dat de wereld in elkaar steekt.
pi_207048969
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2022 01:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Misschien moet je jouw "meningen" eens gaan proberen te vormen gebaseerd op wat anders dan je dikke duim.

Niet zijn duim, hij geeft zelf toe alleen de Russische media hierover te volgen.
Цой жив
  maandag 12 december 2022 @ 01:12:36 #161
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207048979
quote:
84s.gif Op zondag 11 december 2022 23:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Mijn bericht gaat niet over de propagandaoorlog, of Oekraine wel/niet eerlijk is en dat Oekraine 100k verliezen zou hebben. Het gaat mij om de claim van De Telegraaf dat Rusland progressie maakt.

Maargoed, ik zal Zelensky wel ff bellen en vragen of hij het opgeeft, want 100k verliezen.
Als een Westerse bron toegeeft dat Rusland progressie maakt dan mag je er van uitgaan dat de progressie enorm is.

Sinds het begin hoor ik geluiden als "Poetin verliest enorm" "Poetin maakt fout na fout". Maar toch lijkt het weinig op te schieten voor Kiev.

De reden dat het bij het begin zo snel ging voor Rusland komt volgens mij omdat dit niet als een oorlog gezien wordt, maar als een bevrijding. Dat het daarna zo langzaam ging komt.doordat Rusland het als hun eigen land ziet en ze willen dat niet vernietigen. De meeste schade wordt volgens mij aangericht door Kiev.

Ook willen ze Rusland zo slecht mogelijk op de kaart zetten. Ergens in her begin (maart/april) claimden ze dat Rusland een kinderziekenhuis had gebombardeerd. Dit is echt typisch een bericht dat je brengt om imagoschade aan je vijand aan te brengen. Ten eerste heb je helemaal niets aan het beschieten van een kinderziekenhuis. Waarom zou je dat in godsnaam willen. Dan ben je door en door evil. En je bent ook nog eens dom dan want je verspilt er munitie mee. Dat gebouw op de foto's was een oud lelijk leegstaand sovjetgebouw dat al op de planning stond om gesloopt te worden en het was voor Kiev ideaal om fotos van dat vernietigde gebouw te gebruiken door anti Russische propaganda. Ook zijn er beelden van gewonde kinderen gebruikt die een paar jaar eerder al in Syrië gebruikt zet. Er wordt heel veel nepnieuws gebruikt door Westerse media en Kiev.
  Moderator maandag 12 december 2022 @ 01:12:38 #162
236264 crew  capricia
pi_207048980
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 01:08 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Het helpt ook niet als je medeburgers gemarteld, verkracht en vermoord worden door de Russen.
Bovendien is een normale gang van zaken dat je dit internationaal aankaart, als je denkt dat 'jouw' burgers ergens in massagraven worden gedumpt. Hoeveel keer heeft Rusland dit bij bijvoorbeeld de VN aangekaart, eigenlijk? :')
- Goethe, “Faust”
  maandag 12 december 2022 @ 01:14:54 #163
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207048986
quote:
2s.gif Op maandag 12 december 2022 00:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dit dus. Het is letterlijk de enige mogelijkheid om de oorlog vandaag nog te stoppen.

Want mensen in Oekraine vechten voor hun bestaan, dus zelfs al zou Zelensky officieel zich zou overgeven, dan zullen soldaten zelf gaan vechten om hun familie en dorpen te beschermen. En als die stoppen komen er ondergrondse bewegingen. Want niemand gaat nu de russen nog op hun woord geloven dat ze eerlijk en rechtvaardig behandeld zullen worden en een paspoortje krijgen van Rusland lol.
Waartegen willen die soldaten hun familie beschermen dan? Wat wil Rusland met ze doen? Genocide plegen?
pi_207048993
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 23:43 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat het voor iedereen het beste is dat deze oorlog per direct stopt.

En wie welk land krijgt is totaal onbelangrijk wanneer het gaat om mensen die wel/niet veilig kunnen zijn, of mensen die geen drinkwater en/of elektriciteit hebben. Niemand wil deze oorlog. Geen Rus, geen Oekraïner. Het zijn zoals altijd de "leiders" die deze oorlog willen.

Hoe het stuk land heet en wie het bestuurt is onbelangrijk als het einde van deze oorlog betekent dat de mensen weer verder kunnen en op een veilige manier verder kunnen met hun leven. Iets dat de afgelopen 9 jaar niet kon.
Dit dacht chamberlain ook :')
  maandag 12 december 2022 @ 01:17:08 #165
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207048995
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 00:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je bedoeld dat je het jammer vind dat het nieuws en de kranten niet 1 op 1 jouw nogal achterhaalde kremlin talkingpoints onderschrijven?
Eerlijk gezegd denk ik dat Moskou ook veel gekleurd nieuws brengt. Alleen kijk ik naar beide bronnen even kritisch en ik vind de Russische kant van het verhaal veel feitelijker overkomen.
pi_207049001
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 01:17 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat Moskou ook veel gekleurd nieuws brengt. Alleen kijk ik naar beide bronnen even kritisch en ik vind de Russische kant van het verhaal veel feitelijker overkomen.
Dat jij gretig pro-rus propaganda opvreet, is inderdaad heel duidelijk ;)
  Moderator maandag 12 december 2022 @ 01:20:02 #167
236264 crew  capricia
pi_207049003
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 23:43 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat het voor iedereen het beste is dat deze oorlog per direct stopt.

En wie welk land krijgt is totaal onbelangrijk wanneer het gaat om mensen die wel/niet veilig kunnen zijn, of mensen die geen drinkwater en/of elektriciteit hebben. Niemand wil deze oorlog. Geen Rus, geen Oekraïner. Het zijn zoals altijd de "leiders" die deze oorlog willen.

Hoe het stuk land heet en wie het bestuurt is onbelangrijk als het einde van deze oorlog betekent dat de mensen weer verder kunnen en op een veilige manier verder kunnen met hun leven. Iets dat de afgelopen 9 jaar niet kon.
Ik denk dat Oekraïne dat zelf uit mag maken. Het is een souverein land, ook al vinden veel Poetin adepten dat niet.

Oekraïne heeft het volledige recht zichzelf en haar souvereiniteit te verdedigen.
- Goethe, “Faust”
  maandag 12 december 2022 @ 01:20:13 #168
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207049005
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 00:35 schreef J.B. het volgende:

[..]
Wat is dit nou voor een onzin joh? De etnisch Russen in Oekraïne hebben gewoon een Oekraïens paspoort, in Oekraïne bestaan geen toestanden met grijze paspoorten zoals in Letland of Estland. Ik ben wel benieuwd uit welke bronnen je dergelijke flagrante leugens haalt...
De opkomst bij verkiezingen zegt heel veel. Mensen die er wonen kunnen niet stemmen want ze hebben geen paspoort. Ook ken ik zelf een Russischtalig Oekraïens stel die met een Russisch paspoort kunnen reizen. Ook in het Russische nieuws komen deze mensen aan het woord.
pi_207049006
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 01:17 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Heb je dat zaaknummer eigenlijk al boven water weten te krijgen? Ouwe leugenaar.
pi_207049013
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 01:20 schreef Ixnay het volgende:

[..]
De opkomst bij verkiezingen zegt heel veel. Mensen die er wonen kunnen niet stemmen want ze hebben geen paspoort. Ook ken ik zelf een Russischtalig Oekraïens stel die met een Russisch paspoort kunnen reizen. Ook in het Russische nieuws komen deze mensen aan het woord.
Dafuq? Wat is dit nou voor een bizarre logica? Een opkomstpercentage tijdens verkiezingen wordt berekend op basis van het aantal stemgerechtigden, niet op basis van het aantal inwoners 8)7 Dat mensen zonder Oekraïense nationaliteit niet kunnen stemmen lijkt me nogal evident, maar dat staat volledig los van het opkomstpercentage.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2022 01:24:57 ]
  maandag 12 december 2022 @ 01:23:35 #171
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207049020
quote:
2s.gif Op maandag 12 december 2022 00:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dan nog is het Rusland wat (voor de zoveelste keer ook) weer een ander land is binnen gevallen. Dat lijkt mij al genoeg info niet? Heb je de NOS of Russische nieuwszenders niet voor nodig.

Ze zijn letterlijk met een leger de grens over gereden en zijn massaal gaan bombarderen.... meer of minder kan je er niet van maken. Je kan het terecht vinden, als je pro-russisch bent, wellicht. Maar je moet dan evengoed snappen dat Oekraine als natie niet even land wil gaan opgeven.
Ze zijn niet een land gaan bombarderen dat zij zien als hun eigen land. Dat zou totaal ridicuul zijn. Zij zijn een speciale militaire operatie gestart in her belang van hun eigen etnische Russen. En ja die mensen waren daar blij mee en de mensen die daar woonden zeiden dat het er al 9 jaar niet zo veilig was sinds de Russen kwamen helpen.
  maandag 12 december 2022 @ 01:24:49 #172
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207049024
quote:
2s.gif Op maandag 12 december 2022 00:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Maar Zelensky kan gewoon weer weg. Het is geen dictator. Terwijl Poetin de regels omtrent herkozen worden heeft afgeschaft. Hij kan in feite nu voor altijd aanblijven.

Zelfs als Zelensky meer bloed aan zijn handen zou hebben, wat geeft Rusland dan het recht om binnen te vallen? Ik denk dat we het eens zijn samen, dat we ook niet graag Amerika andere landen zien binnen vallen.
Ik heb nooit gezegd dat Putin heilig is. Ook hij is een gevaarlijke dictator. Maar het is niets vergeleken met Zelensky en dat vertellen ze jou niet.
pi_207049026
quote:

[..]
Het lijkt me vooral moeilijk om normale verkiezingen te organiseren in een gebied dat zichzelf onafhankelijk heeft verklaard en seperatisten de macht hebben.
Цой жив
pi_207049028
quote:

[..]
Ook ken ik zelf een Russischtalig Oekraïens stel die met een Russisch paspoort kunnen reizen.
Mooi man die dikke duim van je.
pi_207049031
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 01:24 schreef Ixnay het volgende:
aar het is niets vergeleken met Zelensky en dat vertellen ze jou niet.
Gewoon onzin ;)
  maandag 12 december 2022 @ 01:31:25 #176
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207049042
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 00:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Heb je deze gezien?
[..]
Dus kom maar over de brug met onderbouwing.

Nee, om de 2 zinnen nog een keertje melden dat allemaal maar je mening is, is geen vrijbrief voor dat soort onzin hier plaatsen.
Jij noemt het bij voorbaat al onzin.

Dat doe ik dan weer niet bij jou.

Dit zegt enorm veel over hoe jij in een discussie gaat. Jij wil je helemaal niet laten overtuigen door argumenten uit te wisselen. Jij wil vechten en mensen bestrijden die het niet met jou eens zijn.

Zelfs al geef ik overweldigend bewijs, dan geef jij niets toe. Want jij staat er persoonlijk in en jij ziet het als een verlies als blijkt dat je geen gelijk had en slimmer bent geworden.

Ik zie het als een enorme overwinning als blijkt dat ik geen gelijk had en blijkt dat jij mij met jouw argumenten slimmer hebt gemaakt. Wij zijn dus totaal anders in een discussie. Ik discussieer om mijzelf slimmer te maken en dus te verrijken. Jij bent een vechter en wil ongewenst geluid bestrijden. Ik zie geen toegevoegde waarde aan zo'n gesprek. Het is gewoon niet wat ik in een discussie zoek.
pi_207049043
Altijd leuk als mensen weer denkbeeldige kennissen hebben in die streek die natuurlijk precies vertellen wat diegene wilt geloven...
pi_207049051
quote:

[..]
Ik heb nooit gezegd dat Putin heilig is. Ook hij is een gevaarlijke dictator. Maar het is niets vergeleken met Zelensky en dat vertellen ze jou niet.
Maar toch wil je graag dat hij Nederland veroverd volgens eerdere posts. Raar.
pi_207049053
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 01:31 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Jij noemt het bij voorbaat al onzin.

Dat doe ik dan weer niet bij jou.

Dit zegt enorm veel over hoe jij in een discussie gaat. Jij wil je helemaal niet laten overtuigen door argumenten uit te wisselen. Jij wil vechten en mensen bestrijden die het niet met jou eens zijn.

Zelfs al geef ik overweldigend bewijs, dan geef jij niets toe. Want jij staat er persoonlijk in en jij ziet het als een verlies als blijkt dat je geen gelijk had en slimmer bent geworden.

Ik zie het als een enorme overwinning als blijkt dat ik geen gelijk had en blijkt dat jij mij met jouw argumenten slimmer hebt gemaakt. Wij zijn dus totaal anders in een discussie. Ik discussieer om mijzelf slimmer te maken en dus te verrijken. Jij bent een vechter en wil ongewenst geluid bestrijden. Ik zie geen toegevoegde waarde aan zo'n gesprek. Het is gewoon niet wat ik in een discussie zoek.
OK je hebt gewonnen, geniet er van. Tot over een paar weken als je hier weer dezelfde bullshit komt verkondigen :W
Цой жив
pi_207049055
quote:

[..]

Zelfs al geef ik overweldigend bewijs,
Deed je dat maar eens.
  maandag 12 december 2022 @ 01:39:26 #181
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207049061
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 00:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik begrijp het wel.
In 2019 is er een wet in Oekraïne aangenomen dat het Oekraīens de officiële taal is. Oekraīens is een verplichte lestaal geworden.

Oekraïne ziet de Oekraïense taal als de basis van de Oekraïense staat, de wet op de Oekraïense taal is voor velen een teken van Oekraïens zelfrespect.

En voor het aanvragen van een paspoort dient men Oekraiens te spreken. Wat vooral in de Donbas een probleem is.
Daarop is Rusland heel makkelijk paspoorten uit gaan delen.

Dat Rusland denkt dat de Donbas Russisch is, verklaart overigens nog niet waarom Rusland heel Oekraïne wilde onderwerpen in eerste instantie. Die aanval op Kyiv, en de kustlijn, heeft niets met etniciteit te maken.

Inmiddels hebben we zoveel redenen van Rusland gehoord waarom ze deze oorlog begonnen zijn, dat het gewoon absurd is. Ik noem er een paar:
-de Navo rukt eindeloos op tot aans de grenzen van Rusland.
-Oekrainers zijn Nazis en moeten gedenazificeerd worden.
-deze oorlog tegen de Navo was onvermijdelijk, dus beter nu.

En nu weer deze etnische kwestie. Ze roepen kennelijk maar wat. Echt consistent is het niet.
Ik denk dat Rusland niet geïnteresseerd is in Kiev. Het is puur strategisch geweest dat ze daar waren. De kustlijn is een ander verhaal. Vooral ten oosten van de Dnjepr. Maar ook willen ze een corridor naar Transnistrië en ook Odessa is vrij Russisch georiënteerd.

Van de 3 redenen die jij noemt zit in alle 3 een kern van waarheid.

1. In 1997 zei Biden al (toen nog niet dement) dat hij de Baltische staten bij de NAVO wilde. Niet omdat de NAVO daar ook maar iets aan heeft, maar puur vanwege de provocatie op Rusland. Link naar video kan ik op verzoek plaatsen.

2. Het Azov bataljon werd bewapend door Kiev en dat waren openlijk neonazis. Ze hadden allemaal swastika's getatoeëerd.

3. Is eigenlijk gewoon waar en bewijs is er ook van. In de tussentijd zijn Zweden en Finland erbij gegaan, of die intentie is er.
pi_207049062
quote:

Zelfs al geef ik overweldigend bewijs,
Je geeft 0.

Grappig dat je jezelf nu in de slachtoffer rol wil positioneren, maar: nee.

Dit:

quote:
Stevige stelling = stevige bron. Onderbouw je posts, svp.
Staat er om discussies proberen te structureren.

En dat staat ongeveer haaks op:

quote:
ja, ik denk dat de wereld plat is, en dat is maar mijn mening, en bronnen zijn er, dat moet je echt maar aannemen maar die zijn "geblocked"
(En da's los van dat dit Forum niet eens een functionaliteit heeft om bepaalde bronnen te blokken.)

Je bent hier feiten vrij uit je nek aan het kletsen, en het is belachelijk simpel om via wat ge-google aan te tonen dat je er kei- en keihard naast zit, dat heb ik al meermaals gedaan.
  maandag 12 december 2022 @ 01:43:42 #183
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207049071
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 00:51 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Nou dan zijn we toch klaar? Je geeft nu gewoon toe dat je Russische staatspropaganda als bron van waarheid gebruikt.
Je praat hun talking points na en gebruikt hun terminologieën.

Je steunt de agressor. Daar heb ik geen respect of begrip voor, dus probeer jezelf niet in een slachtofferrol te plaatsen met je sneue spoilerberichten over 'ik zal vast wel weer aangevallen worden boehoe'.
Jij gebruikt staatspropaganda van NAVO landen als bron. De NAVO is puur opgericht om oorlog te voeren. Geloof je dat eerder dan een soeverein land dat voor nationale waarden staat en veel meer is dan alleen een oorlogsmachine zoals de NAVO?

Als je mijn vorige posts leest dan had je inmiddels begrepen dat juist Oekraïne met hun Azov bataljon sinds 9 jaar de agressor was. Niemand die daar iets van vond totdat Rusland zich er mee ging bemoeien.
pi_207049074
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 01:39 schreef Ixnay het volgende:

Het Azov bataljon werd bewapend door Kiev en dat waren openlijk neonazis. Ze hadden allemaal swastika's getatoeëerd.
Als dat echt een reden was dan had Rusland nu niet met Wagner samen moeten werken.
  maandag 12 december 2022 @ 01:48:00 #185
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207049077
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 01:10 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Niet zijn duim, hij geeft zelf toe alleen de Russische media hierover te volgen.
Nee. Ik volg beide kanten van het verhaal. Zou jij ook kunnen doen.
pi_207049078
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 01:43 schreef Ixnay het volgende:
dan een soeverein land dat voor nationale waarden staat
quote:
Ik heb nooit gezegd dat Putin heilig is. Ook hij is een gevaarlijke dictator.
Maar toch wel fijn dan, dat die "gevaarlijke dictator" tenminste oog heeft voor "nationale waarden", wat dat dan ook moge zijn.
  maandag 12 december 2022 @ 01:55:58 #187
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207049091
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 01:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat Oekraïne dat zelf uit mag maken. Het is een souverein land, ook al vinden veel Poetin adepten dat niet.

Oekraïne heeft het volledige recht zichzelf en haar souvereiniteit te verdedigen.
Nogmaals. Als Oekraïne de etnische Russen hetzelfde had behandeld als de andere etniciteiten in Oekraïne dan hadden ze nooit last van Rusland gehad.

En ik benadruk nogmaals dat die etnische Russen ook niet allemaal lieverdjes zijn. Ik ben er vrijwel zeker van overtuigd dat die aanslag op de MH17 van Russische separatisten komt.

Maar ik denk dat dit te verwarrend is voor jullie. Zo'n user die op onderzoek uitgaat en ziet dat beide kanten niet volledig deugen en ook niet volledig slecht zijn. Juist omdat de situatie zo complex is ontstaat een conflict als deze. Maar zo zijn jullie niet. Het is alsof jullie fan zijn van een voetbalclub en willen dat er 1 wint want die zijn goed en verdienen het en de andere zijn slecht. Iemand als ik die de waarheid op een neutrale manier wil zoeken bevindt zich gewoon in een vijandige slangenkuil hier. Niet wetende dat ik met mijn neutrale visie veel meer informatie heb verkregen, heel goed kan zien wat propaganda is en wat niet, waardoor ik veel meer kennis van deze kwestie heb.
pi_207049098
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 01:55 schreef Ixnay het volgende:
Zo'n user die op onderzoek uitgaat
Ah, bonafide "onafhankelijke denker" gespot ;)
  maandag 12 december 2022 @ 01:59:38 #189
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207049101
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 01:22 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dafuq? Wat is dit nou voor een bizarre logica? Een opkomstpercentage tijdens verkiezingen wordt berekend op basis van het aantal stemgerechtigden, niet op basis van het aantal inwoners 8)7 Dat mensen zonder Oekraïense nationaliteit niet kunnen stemmen lijkt me nogal evident, maar dat staat volledig los van het opkomstpercentage.
Het zijn Oekraïners en etnische Russen. Die krijgen niet of heel moeilijk een Oekraïens paspoort om te stemmen. En dat is een feit. Het zijn Oekraïense stemgerechtigden.

En ondanks deze discriminatie winnen de pro-Rusissche verkizingskandidaten daar altijd.
  maandag 12 december 2022 @ 02:01:13 #190
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207049104
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 01:25 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het lijkt me vooral moeilijk om normale verkiezingen te organiseren in een gebied dat zichzelf onafhankelijk heeft verklaard en seperatisten de macht hebben.
Hoe komen die separatisten daar aan de macht denk je? Het is toch maar zo'n klein groepje en de overgrote meerderheid daar is pro-Zelensky en pro-NAVO?
pi_207049116
Komt eerder door de mobilisatie denk ik.

twitter
  maandag 12 december 2022 @ 02:06:59 #192
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_207049117
quote:

[..]
Jij gebruikt staatspropaganda van NAVO landen als bron.
Stevige stelling = stevige bron, dus kom maar op.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_207049129
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 02:04 schreef Ixnay het volgende:

[..]
*Verovert.

En ja. Nederland wordt bestuurd door het WEF. Dit betekent gewoon letterlijk dat Nederland niet bestuurd wordt door Nederland. En ik heb 100% meer vertrouwen in Putin dan in Klaus Schwab die letterlijk zegt dat we allemaal een chip geïmplanteerd krijgen in het hoofd. Ik verzin het niet. Hij zegt het letterlijk.
Ik dacht dat Neuralink van Elon Musk was.
  maandag 12 december 2022 @ 02:27:01 #194
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207049353
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 21:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Drogreden dan. Whatever.
Verwijzing naar een drogreden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_207049357
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 00:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Zelensky heeft nog veel meer bloed aan zijn handen volgens mij.

De manier waarop Etnische Russen behandeld zijn de afgelopen 9 jaar kun je onmogelijk accepteren als je ook maar iets hebt met mensenrechten.
Zelensky is niet 9 jaar aan de macht en de situatie in Donbass is gecreëerd door Poetin, die daar een proxy oorlog tegen Oekraïne is gestart.
pi_207049360
quote:

[..]
Jij gebruikt staatspropaganda van NAVO landen als bron. De NAVO is puur opgericht om oorlog te voeren. Geloof je dat eerder dan een soeverein land dat voor nationale waarden staat en veel meer is dan alleen een oorlogsmachine zoals de NAVO?

Als je mijn vorige posts leest dan had je inmiddels begrepen dat juist Oekraïne met hun Azov bataljon sinds 9 jaar de agressor was. Niemand die daar iets van vond totdat Rusland zich er mee ging bemoeien.
Schei toch uit. Als je de geschiedenis kent weet je dat Rusland nogal een staat van dienst heeft in het zoeken van ruzie. Zet daarbij een empathieloze dictator met een hang naar een kansloze ouderwetse visie voor zijn land, en daar heb je het gezeik.
De feiten liggen er. Poetin is een debiel die alleen gelooft in bloedvergieten om zijn zin te krijgen. Oekraïne heeft geen keus, anders bestaat het straks niet meer.
pi_207049368
quote:

[..]
De NAVO is puur opgericht om oorlog te voeren. Geloof je dat eerder dan een soeverein land dat voor nationale waarden staat en veel meer is dan alleen een oorlogsmachine zoals de NAVO?
Kan iemand nog even dat overzichtje posten met hoeveel landen de NAVO is binnengevallen vs Rusland? Zelden zoveel onzin gelezen. Dit Margarita Simonyan tegenwoordig zelf achter een vertaalmachine :')
pi_207049369
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 02:04 schreef Ixnay het volgende:

[..]
En ja. Nederland wordt bestuurd door het WEF.
Jij bent af. Schopje BNW.
pi_207049370
quote:

[..]
. De NAVO is puur opgericht om oorlog te voeren.
Nee, op verdediging.
De NAVO is niet opgericht om zomaar oorlog te voeren.
Het is een militaire alliantie die de lidstaten verdedigt tegen een militaire aanval.

quote:
Geloof je dat eerder dan een soeverein land dat voor nationale waarden staat en veel meer is dan alleen een oorlogsmachine zoals de NAVO?

Tja, dat klopt niet.
De agressor in Donbass is Rusland al 9 jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')