abonnement Unibet Coolblue
pi_207024255
Zie ook dit topic: GC / Breng Isra thuis, help help

quote:
Opa en oma uit Peize vinden na 18 jaar de ontvoerde Isra terug in Libië. 'Maar het kleinkind wil geen contact met ons’

Na jaren van onzekerheid hebben de grootouders van de door haar vader naar Libië ontvoerde Isra Aksema eindelijk een levensteken gekregen. „Heel goed nieuws dat Isra is gevonden, maar er is een grote maar”, vertelt grootvader Ger van der Burg uit Peize. „Isra wil geen contact met haar Nederlandse familie.”
Achttien jaar lang hebben de Drentse opa en oma hun inmiddels 21-jarige kleindochter niet meer gezien en gesproken, nadat zij door haar vader Hasèn Aksema (47) uit hun bestaan werd gerukt.

Voordat Aksema het destijds 3-jarig meisje ontvoerde naar de Libische hoofdstad Tripoli, vermoordde hij op 9 augustus 2004 haar moeder, de 25-jarige kapster Marisse van der Burg in haar woning in het Overijsselse Goor.

Wanhoopsoffensief
Op één bericht na, toen Isra 7 jaar was, hoorden de grootouders helemaal niets. In augustus, toen Isra 21 jaar werd, deden Ger (73) en Clary van der Burg (74) een laatste wanhoopsoffensief. Dat deden ze samen met Elly Sjouw en Hans Kamperman, die zich namens de grootouders al jaren inzetten om contact tussen Isra en haar Nederlandse familie tot stand te brengen.

„Dat heeft nieuwe contacten opgeleverd, waaronder in Libië”, vertelt oud-rechercheur Kamperman.

In de weken die volgden meldde zich een Libiër, die van een Nederlandse kennis over de emotionele oproep had gehoord. Hij wist Isra in Tripoli op te sporen. „Het duurde even voordat het ging lopen, maar dat veranderde toen een tweede contact zich meldde. Die had een documentaire gezien op de Libische tv, waarin ook Ger en Clary aan het woord kwamen. Deze persoon is gaan zoeken op internet en vond toen het Facebook-account van Isra”, vertelt Sjouw.

Het balletje ging toen snel rollen. Hun eerste contactpersoon belde met een vriendin van Isra, en kreeg tot zijn grote verbazing de jonge vrouw zelf aan de lijn. ’s Avonds kreeg hij een telefoontje van de broer van Hasèn Aksema. „Hij werd eerst bedreigd, maar het leidde tot een afspraak in de nachtelijke uren ergens buiten Tripoli. Met een bodyguard is hij daarnaartoe gegaan”, aldus Kamperman.

Eenmaal op de plek wordt hij opgewacht door een broer van Aksema en een grote zwarte man. „De laatste bleek de Soedanees Mohamed Al D. te zijn. Die had Aksema in 2004 geholpen bij de moord op Marisse. Al D. is na zijn gevangenisstraf, hij kreeg zestien jaar, naar Libië vertrokken. Daar runt hij samen met Aksema een reisbureau naar Mekka.”

Levenslang gestrafte veilig in Tripoli
Ook de door Nederland gezochte Aksema kwam er even later bij. De man die voor de moord op Marisse veroordeeld is tot een levenslange gevangenisstraf staat op de Nationale Opsporingslijst. In Libië zit hij veilig omdat het land geen onderdanen uitlevert. „Hij nodigde na wat verhitte gesprekken onze contactpersoon bij hem thuis uit.”

De avond van de ontmoeting zaten Sjouw en Kamperman in spanning te wachten. „Hij heeft Isra gezien. Ze is twee jaar geleden een streng gelovige moslima geworden, draagt een nikab en zou verloofd zijn. Zij mocht even haar sluier optillen en toen zag hij een jonge vrouw die op haar moeder Marisse leek.” Isra gaf aan geen contact te willen met haar Nederlandse familie. „Of dit haar eigen keuze is of dat zij haar vader niet wil afvallen, kunnen we niet beoordelen”, vertelt Kamperman.

Isra is op de hoogte van wat haar vader heeft gedaan en ook van de speciale Facebook-pagina die voor haar is gemaakt. „Als tiener hoorde ze dat haar vader haar moeder had vermoord en is ze even weggelopen.” Isra woont bij haar vader, stiefmoeder en halfbroertje. „Het lijkt goed met haar te gaan. Ze heeft deze zomer nog een diploma voor laborante gehaald”, zegt Sjouw.

Blij, maar ook teleurgesteld
Kamperman en Sjouw zijn teleurgesteld. „Maar wij zijn ook blij dat we haar hebben getraceerd. Daarmee hebben we ons doel bereikt en dat ze geen contact wil kunnen wij niet beïnvloeden.”

Voor Ger en Clary van der Burg is het hartverscheurend. „Het is een goed en een slecht bericht. Het is bitter, maar we weten wel iets meer. Het belangrijkste is dat het goed met haar gaat”, zegt Ger van der Burg. De familie heeft een videoboodschap naar Isra gestuurd. „We hebben verteld hoeveel we van haar houden en dat de deur altijd openstaat.”

De familie heeft een foto van hun kleindochter gekregen, maar haar gezicht is niet te zien. „Maar haar handen wel en dat zijn Van der Burg-handen”, zegt opa trots. „We missen haar iedere dag. We hebben haar drie jaar lang gelukkig gezien. Ik blijf de hoop houden dat we haar toch op een dag via de telefoon kunnen spreken en zien.”
bron

Het lijkt me duidelijk dat het een keuze van haar vader is dat ze geen contact wil met haar familie. Een gevalletje hersenspoelen.
  Miss 200.000.000! zaterdag 10 december 2022 @ 08:28:24 #2
367000 roos94
pi_207024267
Heftig verhaal..
pi_207024293
Heftig.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 10 december 2022 @ 08:34:58 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207024303
Gelukkig heeft ze het ware geloof gevonden zie ik.
pi_207024321
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 08:32 schreef Mylene het volgende:

[..]
Vader vermoord moeder en ontvoerd dochter naar vaderland?
vanwaar die vraag? Staat toch in het nieuwsbericht?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207024326
Wat een intens droevige situatie voor de grootouders. Dochter weg, kleindochter weg. En de dader zit daar lekker veilig in Libië waar niemand 'm wat kan maken. Wat een slappe zak.


Kleindochter is zodanig gehersenspoeld dat de grootouders nooit meer contact met haar kunnen krijgen :{
pi_207024379
Waarom hebben ze een Friese achternaam?
.
pi_207024387
„We hebben verteld hoeveel we van haar houden en dat de deur altijd openstaat.”

Beter de deur dichthouden.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 10 december 2022 @ 09:04:48 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207024412
Twee jaar te laat dus ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 10 december 2022 @ 09:20:25 #10
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207024472
Tja risico van het vak als je mannen uit dat soort apelanden zo spannend vindt. :')

Hoe vaak hoor je dit niet? Vaak van die naïeve dozen die denken dit soort ultra-patriarchale mongooltjes wel denken te kunnen veranderen. :')

Vrouw komt er achter dat dit niet kan en man komt er achter dat zo'n blonde even spannend is, maar dat ze niet met hoofddoek gaat lopen of zich beperkt tot de keuken, en niet geaccepteerd wordt door de familie. Maar ja, vaak is er wel binnen no-time een kind in dit soort relaties, en om de eer te redden moet die dan maar meegenomen worden.

Relaties/huwelijken tussen gelijke culturen werken vaak al niet. Laat staan tussen gemengde (bron: CBS voordat jankerts hier weer over gaan zeuren, is gewoon op te zoeken). Daarom is het ook een illusie om te denken dat multicul ooit gaat werken. Men blijft nu en over 200jaar gewoon naast maar niet met elkaar leven. Ondanks alle reclames op tv die anders beweren. Mijn god er is bijna geen reclame meer zonder gemengd gezin meer te vinden :').
pi_207024531
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:25 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Feiten zijn niet racistisch. :')
Vaak genoeg werken "gemengde" gezinnen wel natuurlijk. En apenlanden typen is geen feit aangeven.

Dat een gemengd gezin jou de kriebels geeft, en nogmaals de bewoordingen apenland, zegt wel wat over je.
pi_207024547
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:31 schreef Malavita het volgende:

[..]
Vaak genoeg werken "gemengde" gezinnen wel natuurlijk. En apenlanden typen is geen feit aangeven.

Dat een gemengd gezin jou de kriebels geeft, en nogmaals de bewoordingen apenland, zegt wel wat over je.
Je hebt een gemengd gezin?
  zaterdag 10 december 2022 @ 09:36:25 #13
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_207024559
Het kan prima werken maar dan tussen culturen die dezelfde waarden en normen nastreven.

Een progressieve Hollandse vrouw en een oerconservatieve Syriër is gedoemd te mislukken.
pi_207024561
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:35 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Je hebt een gemengd gezin?
Nee maar ken er genoeg :)

Maar laten we vooral verder gaan met generaliseren en andere landen apenlanden noemen.
  zaterdag 10 december 2022 @ 09:37:32 #15
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_207024565
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:31 schreef Malavita het volgende:

[..]
Vaak genoeg werken "gemengde" gezinnen wel natuurlijk. En apenlanden typen is geen feit aangeven.

Dat een gemengd gezin jou de kriebels geeft, en nogmaals de bewoordingen apenland, zegt wel wat over je.
Ik kom uit een gemengd gezin. Bij ons werkte het ook zogenaamd... maar niet heus...
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_207024591
Arme grootouders. Maar tis wat het is. Isra is een Libische moslima. Loslaten is het enige wat je kunt denk ik.
Alius aliud dicit
pi_207024635
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 08:57 schreef Fer het volgende:
Waarom hebben ze een Friese achternaam?
Opmerkelijk inderdaad.
pi_207024638
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:47 schreef Tengano het volgende:

[..]
Volgens mij hebben we dat net 150 geleden al afgeschaft.
Toen was het een ondersteunende functie, nu gaat het om aansturende functies binnen het gezin.
  zaterdag 10 december 2022 @ 09:49:08 #19
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207024644
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:20 schreef RealistAtheist het volgende:
Tja risico van het vak als je mannen uit dat soort apelanden zo spannend vindt. :')

Hoe vaak hoor je dit niet? Vaak van die naïeve dozen die denken dit soort ultra-patriarchale mongooltjes wel denken te kunnen veranderen. :')

Vrouw komt er achter dat dit niet kan en man komt er achter dat zo'n blonde even spannend is, maar dat ze niet met hoofddoek gaat lopen of zich beperkt tot de keuken, en niet geaccepteerd wordt door de familie. Maar ja, vaak is er wel binnen no-time een kind in dit soort relaties, en om de eer te redden moet die dan maar meegenomen worden.

Relaties/huwelijken tussen gelijke culturen werken vaak al niet. Laat staan tussen gemengde (bron: CBS voordat jankerts hier weer over gaan zeuren, is gewoon op te zoeken). Daarom is het ook een illusie om te denken dat multicul ooit gaat werken. Men blijft nu en over 200jaar gewoon naast maar niet met elkaar leven. Ondanks alle reclames op tv die anders beweren. Mijn god er is bijna geen reclame meer zonder gemengd gezin meer te vinden :').
Je laat maar weer es zien waarom Darwinisme nooit zal werken :')
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207024688
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:22 schreef Tengano het volgende:
racist in dit topic gespot }:|
Dat os helemaal niet erg om te zijn
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207024758
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:40 schreef Tengano het volgende:
In de reclames van tegenwoordig zie je ook vaak hele gelukkige gemengde gezinnen. Donkere man en dan een hollandse vrouw en dan allemaal van die vrolijke kinderen erbij. Geen idee waarom ze dat zo iedere keer weer zo framen.
Godver het gaat hier om verschrikkelijke scrhijnende situatie waar een Libische moslim zijn vrouw heeft vermoord, ontvoert zij dochter, vlucht naar Libië om daar zijn dochter op te voeden tot strenggelovige moslim die geen contact wil met haar Nederlandse familie...



En een hoop frusti's, waaronder jij, weet hier weet een klaagtopic van te maken over blanke vrouwen die een relatie hebben met een neger (alsof er neger per definitie uit een ander land komt, andere nationaliteit heeft, moslim is, etc.)

Met andere woorden, een issue gerelateerd aan religie, cultuur, andere nationaliteit, de man vlucht immers naar land van herkomst wat geen uitleveringsverdrag heeft ze wordt hier opeens een huidskleur issue (waarbij huidskleur in werkelijkheid NIET gelijk staat aan het hebben van een bepaalde religie, cultuur, nationaliteit...)
Krekker is de bom!
  zaterdag 10 december 2022 @ 10:07:08 #22
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207024762
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:31 schreef Malavita het volgende:

[..]
Vaak genoeg werken "gemengde" gezinnen wel natuurlijk. En apenlanden typen is geen feit aangeven.

Dat een gemengd gezin jou de kriebels geeft, en nogmaals de bewoordingen apenland, zegt wel wat over je.
Natuurlijk chargeer ik enigszins. En zoals een andere user ook al zegt het ligt ook aan wat voor culturen. Gemengde gezinnen met mensen uit onze voormalige Koloniën werkt vaak net iets beter (nog steeds minder als partners uit dezelfde cultuur) als gemengde gezinnen met gastarbeider culturen of voormalig asielzoekers.

En landen als Libië apenlanden noemen is volgens mij redelijk on point. Ofwel het is een dictatuur (Ghadaffi) ofwel een chaos van elkaar bevechtende Islamitische groeperingen. Dat noem ik toch wel redelijk een apeland net zoals ik bijvoorbeeld een Brazilië onder Bolsonaro ook een apeland vond en zo nog heel veel landen.
  zaterdag 10 december 2022 @ 10:10:19 #23
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207024797
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:49 schreef corehype het volgende:

[..]
Je laat maar weer es zien waarom Darwinisme nooit zal werken :')
Geen idee wat je hier nu mee probeert te zeggen?

Maar geeft niet, dat heb ik vaker met radicale moslims dat ik ze niet begrijp.
pi_207024866
Jezus nog maar 25
pi_207024871
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 08:34 schreef Tengano het volgende:
Gelukkig heeft ze het ware geloof gevonden zie ik.
lekker daar laten dus
  zaterdag 10 december 2022 @ 10:29:06 #26
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207024969
Islam/religie is mooi. :r
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 10 december 2022 @ 10:40:19 #27
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207025054
18 jaar lang gebrainwashed en ondertussen een leven met familie, vrienden en een verloofde opgebouwd. En net haar laborante diploma behaald.

Het is niet realistisch dat ze dat gelijk allemaal opgeeft. Denk dat er gewoon contact moet worden gehouden dat de deur voor haar altijd open staat terwijl ze het het rustig kan laten bezinken de komende maanden en jaren.
pi_207025067
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:40 schreef slashdotter3 het volgende:
18 jaar lang gebrainwashed en ondertussen een leven met familie, vrienden en een verloofde opgebouwd. En net haar laborante diploma behaald.

Het is niet realistisch dat ze dat gelijk allemaal opgeeft. Denk dat er gewoon contact moet worden gehouden dat de deur voor haar altijd open staat terwijl ze het het rustig kan laten bezinken de komende maanden en jaren.
En heb zo'n vermoeden dat de familie van moeders kant compleet is zwart gemaakt en dat de moord of haar moeder is gerechtvaardigd. Ik denk niet dat dit ooit goed gaat komen. Al hoop ik het natuurlijk van wel.
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 10 december 2022 @ 10:45:32 #29
206731 Mortaxx
Doomer
pi_207025078
Mooi dat ze haar geloof gevonden heeft en daar wilt blijven
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 10 december 2022 @ 10:46:37 #30
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207025081
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

En heb zo'n vermoeden dat de familie van moeders kant compleet is zwart gemaakt en dat de moord of haar moeder is gerechtvaardigd.
Jij denkt dat de vader verteld heeft dat hij de moeder vermoord heeft?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 10 december 2022 @ 10:52:17 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207025111
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:45 schreef Mortaxx het volgende:
Mooi dat ze haar geloof gevonden heeft en daar wilt blijven
Gevonden, zegt 'ie. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207025117
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jij denkt dat de vader verteld heeft dat hij de moeder vermoord heeft?
Ja, ik zat te denken nadat ik dat getypt had dat dat niet logisch is :')
pi_207025208
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, ik zat te denken nadat ik dat getypt had dat dat niet logisch is :')
Staat toch gewoon in de OP dat ze dat weet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207025254
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jij denkt dat de vader verteld heeft dat hij de moeder vermoord heeft?
Ik denk dat jij de OP niet hebt gelezen.
pi_207025263
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:13 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Ik denk dat jij de OP niet hebt gelezen.
Ja, ik lees het nu ook :)
  zaterdag 10 december 2022 @ 11:19:21 #36
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207025312
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:13 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Ik denk dat jij de OP niet hebt gelezen.
Nee, dat klopt. Had het artikel op nos.nl gelezen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207025434
Poeh, al die foto's van dat meisje samen met haar moeder op een speciaal ingerichte facebookpagina.


Wat droevig is dit ;(
pi_207025450
quote:
Als tiener hoorde ze dat haar vader haar moeder had vermoord en is ze even weggelopen.
Ik denk dat haar vader haar paspoort vanaf dat moment in een kluis heeft gestopt en haar gedwongen heeft om te verloven, strenge moslima te worden, geen contact met de familie te hebben, etc.


Dat ze is weggelopen geeft wel genoeg aan.
pi_207025474
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:35 schreef Kiwi7 het volgende:

[..]
Ik denk dat haar vader haar paspoort vanaf dat moment in een kluis heeft gestopt en haar gedwongen heeft om te verloven, strenge moslima te worden, geen contact met de familie te hebben, etc.


Dat ze is weggelopen geeft wel genoeg aan.
Misschien een stomme vraag, maar zou de Nederlandse ambassade daar niks kunnen betekenen? Ik snap dat er in dat land wetten zijn, maar kweet niet... Konden ze dan helemaal niks doen?
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 10 december 2022 @ 11:39:00 #40
206731 Mortaxx
Doomer
pi_207025479
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Gevonden, zegt 'ie. :')
Dat zegt ze zelf. Maar de witman weet het natuurlijk weer beter
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 10 december 2022 @ 11:40:56 #41
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207025492
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:39 schreef Mortaxx het volgende:

Dat zegt ze zelf.
_O-

En ja, de blanke atheist weet het zeker beter. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207025510
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:07 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Natuurlijk chargeer ik enigszins. En zoals een andere user ook al zegt het ligt ook aan wat voor culturen. Gemengde gezinnen met mensen uit onze voormalige Koloniën werkt vaak net iets beter (nog steeds minder als partners uit dezelfde cultuur) als gemengde gezinnen met gastarbeider culturen of voormalig asielzoekers.

En landen als Libië apenlanden noemen is volgens mij redelijk on point. Ofwel het is een dictatuur (Ghadaffi) ofwel een chaos van elkaar bevechtende Islamitische groeperingen. Dat noem ik toch wel redelijk een apeland net zoals ik bijvoorbeeld een Brazilië onder Bolsonaro ook een apeland vond en zo nog heel veel landen.
Gelukkig hebben ze nu Lula weer terug en zijn ze weer een voorbeeldland.

quote:
In July 2017, Lula was convicted on charges of money laundering and corruption in a controversial trial, and sentenced to nine and a half years in prison.
pi_207025556
Verschrikkelijk verhaal en goed dat er aandacht voor is.

Nu nog wat extra aandacht voor het merendeel van de ontvoeringen die gepleegd worden door moeders die hun kinderen weghouden van de vaders. Maar ja dat is natuurlijk niet heel sexy
pi_207025582
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:36 schreef RedFever007 het volgende:
Het kan prima werken maar dan tussen culturen die dezelfde waarden en normen nastreven.

Een progressieve Hollandse vrouw en een oerconservatieve Syriër is gedoemd te mislukken.
Maar dat was hier niet aan de hand.
  zaterdag 10 december 2022 @ 11:54:02 #45
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207025657
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:47 schreef stalybridge het volgende:

Nu nog wat extra aandacht voor het merendeel van de ontvoeringen die gepleegd worden door moeders die hun kinderen weghouden van de vaders.
Je bedoelt die moeders waar de voogdij officieel is toegewezen door een rechter? En die niet hun echtgenoot hebben vermoord?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 10 december 2022 @ 11:57:51 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207025700
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 08:48 schreef Het_Bokje het volgende:
Dat kind is met 3 jaar ontvoerd, en er word veelvuldig 'gehersenspoeld' gebruikt. :')
Lijkt me evident. Religie is de definitie van hersenspoeling.

quote:
Je kind laten opgroeien in een land vol ongeloviogen en kechs is ook mishandeling natuurlijk. vrijdenkend laten opgroeien in een seculier land waar de vrouwen zelfstandig mogen zijn is uiteraard veel beter.
Zo, nu staat er in ieder geval iets zinnigs. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207025705
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Misschien een stomme vraag, maar zou de Nederlandse ambassade daar niks kunnen betekenen? Ik snap dat er in dat land wetten zijn, maar kweet niet... Konden ze dan helemaal niks doen?
Wellicht dat de ambassade kan helpen als ze naar Nederland zou willen komen, maar dan moet ze dat wel willen.
pi_207025862
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:58 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wellicht dat de ambassade kan helpen als ze naar Nederland zou willen komen, maar dan moet ze dat wel willen.
Ik denk dat het daar nu te laat voor is. Hoe verschrikkelijk de situatie ook is, zij weet niet beter. Nederland staat mijlenver van haar af, in alle opzichten. Ik hoop wel dat ze ooit contact met haar grootouders zoekt of kan zoeken.
pi_207025900
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Godver het gaat hier om verschrikkelijke scrhijnende situatie waar een Libische moslim zijn vrouw heeft vermoord, ontvoert zij dochter, vlucht naar Libië om daar zijn dochter op te voeden tot strenggelovige moslim die geen contact wil met haar Nederlandse familie...

[ afbeelding ]

En een hoop frusti's, waaronder jij, weet hier weet een klaagtopic van te maken over blanke vrouwen die een relatie hebben met een neger (alsof er neger per definitie uit een ander land komt, andere nationaliteit heeft, moslim is, etc.)

Met andere woorden, een issue gerelateerd aan religie, cultuur, andere nationaliteit, de man vlucht immers naar land van herkomst wat geen uitleveringsverdrag heeft ze wordt hier opeens een huidskleur issue (waarbij huidskleur in werkelijkheid NIET gelijk staat aan het hebben van een bepaalde religie, cultuur, nationaliteit...)
Of je dat schrijnend vind is je eigen keuze.
  zaterdag 10 december 2022 @ 12:18:01 #50
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207025902
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:20 schreef RealistAtheist het volgende:
...

Hoe vaak hoor je dit niet? Vaak van die naïeve dozen die denken dit soort ultra-patriarchale mongooltjes wel denken te kunnen veranderen. :')

...
Hoe vaak lees je dit niet? Dat in plaats van de misdaad de factor van het slachtoffer onevenredig uit wordt vergroot met noemers als "doos" of "kut".

Al was het de grootste naïeve doos in de hele wereld, dan nog valt dat in het niet bij de misdaad van vermoord worden door je eigen (ex-)partner.
  zaterdag 10 december 2022 @ 12:31:17 #51
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207026015
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 12:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik denk dat het daar nu te laat voor is. Hoe verschrikkelijk de situatie ook is, zij weet niet beter. Nederland staat mijlenver van haar af, in alle opzichten. Ik hoop wel dat ze ooit contact met haar grootouders zoekt of kan zoeken.
Over tien jaar lezen we hetzelfde vrees ik over dat meisje Insiya dat naar India is ontvoerd door haar vader.
pi_207026040
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Je bedoelt die moeders waar de voogdij officieel is toegewezen door een rechter? En die niet hun echtgenoot hebben vermoord?
"Het aantal kindontvoeringen neemt geleidelijk toe. Tijdens de zomervakantie verdwenen 58 kinderen uit Nederland of werden ze juist hiernaartoe ontvoerd. In de meeste gevallen heeft de moeder haar kind meegenomen."

"In 89 procent van de gevallen was de moeder de ontvoerende ouder."

https://www.nu.nl/kind-ge(...)-nemen-kind-mee.html

:W
  zaterdag 10 december 2022 @ 12:38:13 #53
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207026067
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 12:34 schreef stalybridge het volgende:

[..]
"Het aantal kindontvoeringen neemt geleidelijk toe. Tijdens de zomervakantie verdwenen 58 kinderen uit Nederland of werden ze juist hiernaartoe ontvoerd. In de meeste gevallen heeft de moeder haar kind meegenomen."

"In 89 procent van de gevallen was de moeder de ontvoerende ouder."

https://www.nu.nl/kind-ge(...)-nemen-kind-mee.html

:W
Ja maar ja maar we hadden het over domme dozen die beter hadden moeten weten dan met nare bruine mannen kinderen te maken en die dit hadden kunnen verwachten!

Zijn de vaders van deze ontvoerde kinderen nu domme lullen die beter hadden moeten weten?
  zaterdag 10 december 2022 @ 12:39:44 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_207026080
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 12:34 schreef stalybridge het volgende:

[..]
"Het aantal kindontvoeringen neemt geleidelijk toe. Tijdens de zomervakantie verdwenen 58 kinderen uit Nederland of werden ze juist hiernaartoe ontvoerd. In de meeste gevallen heeft de moeder haar kind meegenomen."

"In 89 procent van de gevallen was de moeder de ontvoerende ouder."

https://www.nu.nl/kind-ge(...)-nemen-kind-mee.html

:W
Nu eens opzoeken wie het meest hun (ex)partner vermoorden.. :W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_207026108
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 12:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nu eens opzoeken wie het meest hun (ex)partner vermoorden.. :W
Ik vermoed dat je een gelijk soort percentage krijgt aan de kant van mannen, verklaart naar mijn mening niet de ongelijke aandacht die er is voor ontvoeringen door mannen.

Door het samenkomen van de twee hebben we hier natuurlijk wel een speciaal geval.
pi_207026143
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 12:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja maar ja maar we hadden het over domme dozen die beter hadden moeten weten dan met nare bruine mannen kinderen te maken en die dit hadden kunnen verwachten!

Zijn de vaders van deze ontvoerde kinderen nu domme lullen die beter hadden moeten weten?
Ja natuurlijk, wel als ze een raar taaltje brabbelen en een kleurtje hebben. Blanke mannen van middelbare leeftijd zijn natuurlijk slachtoffer. Het is Fok! he.
pi_207026276
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:04 schreef heywoodu het volgende:
Twee jaar te laat dus ;(
Hoe wrang inderdaad.
Zo sneu voor die grootouders
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  zaterdag 10 december 2022 @ 13:18:20 #58
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207026483
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 12:46 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Ja natuurlijk, wel als ze een raar taaltje brabbelen en een kleurtje hebben. Blanke mannen van middelbare leeftijd zijn natuurlijk slachtoffer. Het is Fok! he.
Wat is "een raar taaltje"? Zijn er minderwaardige talen of zo die niet gesproken maar "gebrabbeld" worden? Welke criteria zijn hiervoor?
pi_207026778
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 12:46 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Ja natuurlijk, wel als ze een raar taaltje brabbelen en een kleurtje hebben. Blanke mannen van middelbare leeftijd zijn natuurlijk slachtoffer. Het is Fok! he.
"Raar" taaltje hoeft niet eens he. Niet blanke huidskleur is voor sommige FOK!ers al genoeg om er over te klagen.

Maar hey, racisme in Nederland is een sprookje hè en het wordt alleen maar onterecht misbruikt door die lui met niet blanke huidskleur... :')
Krekker is de bom!
pi_207027060
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 12:17 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Of je dat schrijnend vind is je eigen keuze.
Dat mag je inderdaad zelf weten... Feit blijft, we hebben het hier over de situatie waarin een vrouw vermoord is door haar man en het dochtertje ontvoerd is door de moordenaar/vader, waarbij deze ook nog eens ongestraft is gebleven (ivm het vluchten naar buitenland). Ik vind iemand die een dergelijke situatie niet als schrijnend ziet, redelijk verziekt in zijn of haar hoofd.
Krekker is de bom!
  zaterdag 10 december 2022 @ 20:14:50 #61
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207031928
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar zou de Nederlandse ambassade daar niks kunnen betekenen? Ik snap dat er in dat land wetten zijn, maar kweet niet... Konden ze dan helemaal niks doen?
Ja zeker een stomme vraag :') Inmiddels is ze natuurlijk royaal geinformeerd hoe satanisch en goddeloos The Netherlands zijn. Dan moet je toch wel heel achterlijk zijn om je best te doen om daar naartoe te verhuizen terwijl je in het veilige Libië zit.
pi_207032065
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 20:14 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja zeker een stomme vraag :') Inmiddels is ze natuurlijk royaal geinformeerd hoe satanisch en goddeloos The Netherlands zijn. Dan moet je toch wel heel achterlijk zijn om je best te doen om daar naartoe te verhuizen terwijl je in het veilige Libië zit.
Ik zeg toch KONDEN ze niks doen? Nu is het rijkelijk te laat, dat ben ik met je eens.
pi_207032802
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:36 schreef Malavita het volgende:

[..]
Nee maar ken er genoeg :)
Je kent er genoeg? In islamitische landen?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_207036554
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 08:32 schreef Mylene het volgende:

[..]
Vader vermoord moeder en ontvoerd dochter naar vaderland?
En indoctrineert haar met religieus gif.
pi_207036584
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:45 schreef Mortaxx het volgende:
Mooi dat ze haar geloof gevonden heeft en daar wilt blijven
Op extra islamgekkies zitten ee idd niet te wachten in Nederland.
pi_207036586
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 08:28 schreef Het_Bokje het volgende:
Is cultuur, moet je respect voor hebben.
Prachtig dat dat meisje zich gevonden heeft in de islam. Hoop dat het goed met haar gaat, insjallah.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 10 december 2022 @ 23:44:38 #67
206731 Mortaxx
Doomer
pi_207036746
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:33 schreef Inbox het volgende:

[..]
Op extra islamgekkies zitten ee idd niet te wachten in Nederland.
Sowieso raar dat mensen doen alsof ze hier hoort. Moeder overleden dus ze is meegegaan met haar vader. Grootouders zijn gewoon geen partij hier in
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_207036792
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:44 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Sowieso raar dat mensen doen alsof ze hier hoort. Moeder overleden dus ze is meegegaan met haar vader. Grootouders zijn gewoon geen partij hier in
Nou.. dr vader heeft dr moeder vermoord en haar ontvoerd
Ze zal ook de Nederlandse nationaliteit nog wel hebben dus raar vind ik het allemaal niet.

Ik kan maar één ding hopen en dat is dat ze oprecht gelukkig is.
pi_207036878
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:49 schreef SpaceOddity het volgende:
En hoe. Met bruut geweld. Geheel des islams. Wat een pracht van een cultuur.
Er is geweld tegen dat meisje gebruikt? Waar lees je dat?
pi_207036904
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:54 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er is geweld tegen dat meisje gebruikt? Waar lees je dat?
Haar.
Moeder.
Is.
Met
Bruut.
Geweld.
Om.
Het.
Leven.
Gebracht.

Echt. De tering. :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_207036945
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:55 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Haar.
Moeder.
Is.
Met
Bruut.
Geweld.
Om.
Het.
Leven.
Gebracht.

Echt. De tering. :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Ja, toen ze drie was. Jij doet alsof er bruut geweld tegen dat meisje is gebruikt om haar te bekeren.

Dat haar moeder is vermoord is al erg genoeg. Ik snap de behoefte niet om er dan nog een schepje bovenop te willen doen en te suggereren dat ze zelf ook mishandeld is.
pi_207036969
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, toen ze drie was. Jij doet alsof er bruut geweld tegen dat meisje is gebruikt om haar te bekeren.

Dat haar moeder is vermoord is al erg genoeg. Ik snap de behoefte niet om er dan nog een schepje bovenop te willen doen en te suggereren dat ze zelf ook mishandeld is.
Ja.

Dus er is is bruut (of beter gezegd aangezien het de islam betreft; barbaars) geweld gebruikt.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_207036990
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:59 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ja.

Dus er is is bruut (of beter gezegd aangezien het de islam betreft; barbaars) geweld gebruikt.
Om haar te bekeren?
pi_207037079
quote:
4s.gif Op zondag 11 december 2022 00:04 schreef SpaceOddity het volgende:
Ja.
Waar lees je dat? Ik lees alleen over de moord op haar moeder, niks over geweld tegen de dochter.
pi_207037092
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:05 schreef Pendule het volgende:

[..]
Linkse apen proberen alles goed te praten, het is de frustratie niet waard om ze de realiteit te laten zien, want dat is dan ineens niet woke meer en kan niet in hun sneeuwvlokjes hoofd. Dan maar feiten ontkennen toch?
Noem eens wat feiten die hier ontkend worden?
pi_207037114
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, toen ze drie was. Jij doet alsof er bruut geweld tegen dat meisje is gebruikt om haar te bekeren.

Dat haar moeder is vermoord is al erg genoeg. Ik snap de behoefte niet om er dan nog een schepje bovenop te willen doen en te suggereren dat ze zelf ook mishandeld is.
Meisje was erbij…
pi_207037124
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:05 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Waar lees je dat? Ik lees alleen over de moord op haar moeder, niks over geweld tegen de dochter.
Tering wat dom.

Hij heeft bruut geweld gebruikt zodat ie haar kon ontvoeren, zodat ie haar op kon voeden volgens islamitische richtlijnen.

Ga weg.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_207037158
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Meisje was erbij…
Daar lees ik in de OP niks over. Wat ik wel lees is dat ze het weet, omdat het haar is verteld toen ze een tiener was.
pi_207037165
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Noem eens wat feiten die hier ontkend worden?
Jij ontkent dat het meisje met bruut geweld is ontvreemd uit haar omgeving en vervolgens is meegenomen naar een bananen-republiek waar zij met het nodige psychologische geweld is omgetoverd tot spook in gewaad.
pi_207037180
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:11 schreef Pendule het volgende:

[..]
Jij ontkent dat het meisje met bruut geweld is ontvreemd uit haar omgeving en vervolgens is meegenomen naar een bananen-republiek waar zij met het nodige psychologische geweld is omgetoverd tot spook in gewaad.
Dit zijn volgens jou allemaal feiten? Misschien moet je dan eerst eens uitleggen waar je dat op baseert.
pi_207037197
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, dus hij heeft - voor zo ver bekend - geen geweld tegen z'n dochter gebruikt om haar te dwingen zich te bekeren.
Nee, want in dat soort landen heb jij ook echt een keuze. Als de staat jou het al niet oplegt, dan doet de familie dat wel.. en ik spreek uit ervaring. Jij word gewoon afgemaakt als je het spelletje niet meespeelt.
pi_207037219
quote:
4s.gif Op zondag 11 december 2022 00:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ja, dus hij heeft - voor zo ver bekend - geweld gebruikt om haar te dwingen zich te bekeren.
Nee, dat blijkt nergens uit. Dat verzin jij omdat je kennelijk de behoefte hebt om de situatie nog erger te maken dan ie toch al is. Wie weet heeft ze wel een uiterst gelukkig jeugd gehad in Libië. Ik weet natuurlijk niet of dat zo is, net zo min als jij dat weet, maar het zou kunnen.
pi_207037240
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Daar lees ik in de OP niks over. Wat ik wel lees is dat ze het weet, omdat het haar is verteld toen ze een tiener was.
Lees dit maar even en stop met je act.

https://www.nieuwnieuws.n(...)in-tripoli-gevonden/
pi_207037245
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:13 schreef Pendule het volgende:

[..]
Nee, want in dat soort landen heb jij ook echt een keuze. Als de staat jou het al niet oplegt, dan doet de familie dat wel.. en ik spreek uit ervaring. Jij word gewoon afgemaakt als je het spelletje niet meespeelt.
Oh, dat is interessant. Je bent opgegroeid in een islamtisch land, binnen een islamitische familie? In Libië of ergens anders?
pi_207037276
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dit zijn volgens jou allemaal feiten? Misschien moet je dan eerst eens uitleggen waar je dat op baseert.
Ja natuurlijk. Steek maar lekker jouw kop in het zand. Er is ook totaal niks mis met het ontvoeren van een meisje dat, doormiddel van bruut fysiek geweld, uit haar omgeving wordt gerukt, om vervolgens te worden omgedoopt naar de meest belachelijke ideologie op aarde.

Hoeveel feiten en morele vraagstukken heb jij nodig om het te begrijpen?
pi_207037304
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Lees dit maar even en stop met je act.

https://www.nieuwnieuws.n(...)in-tripoli-gevonden/
Ik lees dat ze het inderdaad gezien heeft. Dat is natuurlijk afschuwelijk. Dat wil echter nog steeds niet zeggen dat ze met geweld bekeerd is, zoals sommigen hier beweren. Sterker nog: kennelijk heeft ze er pas twee jaar geleden echt voor gekozen een conservatieve moslima te zijn. Users zoals Pendule beweren dat ze een dergelijke keuze helemaal niet zou hebben.
pi_207037324
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:17 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Oh, dat is interessant. Je bent opgegroeid in een islamtisch land, binnen een islamitische familie? In Libië of ergens anders?
Georgië en inderdaad opgegroeid als IslaMietje.

Niks interessants aan, direct verbieden dat geloof.
pi_207037325
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:19 schreef Pendule het volgende:

[..]
Ja natuurlijk. Steek maar lekker jouw kop in het zand. Er is ook totaal niks mis met het ontvoeren van een meisje dat, doormiddel van bruut fysiek geweld, uit haar omgeving wordt gerukt,
Je doet net alsof ik zoiets beweerd zou hebben.
pi_207037341
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik lees dat ze het inderdaad gezien heeft. Dat is natuurlijk afschuwelijk. Dat wil echter nog steeds niet zeggen dat ze met geweld bekeerd is, zoals sommigen hier beweren. Sterker nog: kennelijk heeft ze er pas twee jaar geleden echt voor gekozen een conservatieve moslima te zijn. Users zoals Pendule beweren dat ze een dergelijke keuze helemaal niet zou hebben.
Oh ja hoor, zij had een keuze. En die heeft zij gemaakt.

Daarom leeft zij nu nog.
pi_207037383
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:24 schreef Pendule het volgende:

[..]
Oh ja hoor, zij had een keuze. En die heeft zij gemaakt.

Daarom leeft zij nu nog.
Daarvoor heeft ze kennelijk ook 19 jaar geleefd zonder dat ze had besloten om een conservatieve moslima te zijn.
pi_207037401
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:23 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je doet net alsof ik zoiets beweerd zou hebben.
Dat insinueer jij nu zelf. Jij zegt dat het niet evident is dat zij met het nodige geweld is verplaatst uit haar vertrouwde omegeving.

Vervolgens is de kans bijna nihil dat zij zonder dwang is omgedoopt tot moslima in een land als Libië en jij laat doorschemeren dat zij de simpele keuze zou hebben om er ja of nee op te zeggen.
  zondag 11 december 2022 @ 00:38:21 #92
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207037498
Mijn vader is ook van Turkse komaf, heeft mijn Nederlandse moeder 30 jaar geleden totaal bedrogen met praatjes dat hij uit Italië kwam en Mario zou heten, uiteindelijk kwam hij uit het Turkse Kayseri en had hij die Italiaanse naam verzonnen toen hij m'n moeder tegen kwam in de dancing.

Misschien dat ik daarom ook zo'n hekel heb aan al die landen rondom het Midden Oosten.

Veel Westerse vrouwen worden misleid, en uiteindelijk zien ze onze westerse cultuur toch als 'giftig'.


Daarom wil ik ook geen kinderen, wil ze echt niet hier in Rotterdam laten opgroeien, grote kans dat het ook verkeerd afloopt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 december 2022 @ 00:39:47 #93
269689 crew  Viv
pi_207037516
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Meisje was erbij…
Ze was inderdaad erbij aanwezig toen haar moeder werd vermoord, maar heeft daar geen herinneringen aan. Pas als tiener kwam ze erachter wat haar vader gedaan heeft.
pi_207037541
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik lees dat ze het inderdaad gezien heeft. Dat is natuurlijk afschuwelijk. Dat wil echter nog steeds niet zeggen dat ze met geweld bekeerd is, zoals sommigen hier beweren. Sterker nog: kennelijk heeft ze er pas twee jaar geleden echt voor gekozen een conservatieve moslima te zijn. Users zoals Pendule beweren dat ze een dergelijke keuze helemaal niet zou hebben.
Met een vader als opvoeder die je moeder vermoord met 27 meter ducktape heb je als kind geen kans. Los van je geloof en achtergrond.

En dan kun je maar beter doen wat zo’n engnek zegt en hopen dat iemand je uiteindelijk komt bevrijden. Prima dat jij dat in alle toonaarden wil vergoelijken, veelzeggend ook weer.
pi_207037573
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Met een vader als opvoeder die je moeder vermoord met 27 meter ducktape heb je als kind geen kans. Los van je geloof en achtergrond.

En dan kun je maar beter doen wat zo’n engnek zegt en hopen dat iemand je uiteindelijk komt bevrijden. Prima dat jij dat in alle toonaarden wil vergoelijken, veelzeggend ook weer.
Ze wist het dus niet eens.

En ik ben niks aan het vergoelijken, ik zie alleen niet in waarom je extra drama er bij zou willen verzinnen. Ik vind de zaak zonder die verzinsels en speculaties al ruim ernstig genoeg.
pi_207037580
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, dat blijkt nergens uit.
Jawel, de vader heeft bruut geweld gebruikt zodat ie haar kon ontvoeren naar islamitische oorden.
quote:
Dat verzin jij
Nee dat verzin ik niet. :D
quote:
omdat je kennelijk de behoefte hebt om de situatie nog erger te maken dan ie toch al is. Wie weet heeft ze wel een uiterst gelukkig jeugd gehad in Libië. Ik weet natuurlijk niet of dat zo is, net zo min als jij dat weet, maar het zou kunnen.
:')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_207037611
quote:
4s.gif Op zondag 11 december 2022 00:46 schreef SpaceOddity het volgende:
Jawel, de vader heeft bruut geweld gebruikt zodat ie haar kon ontvoeren naar islamitische oorden.
Zeker. Dat is echter iets heel anders dan dat er tegen het meisje zelf geweld zou zijn gebruikt.

Ik heb je daar nu al diverse keren naar gevraagd en er komt geen enkele onderbouwing voor die bewering. Ik vind het dus wel mooi geweest. Ik ga er niet van uit dat die onderbouwing er bij de tiende keer vragen opeens wel komt.

Wat mij betreft zijn we dus uitgepraat.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 december 2022 @ 00:53:54 #98
269689 crew  Viv
pi_207037662
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Met een vader als opvoeder die je moeder vermoord met 27 meter ducktape heb je als kind geen kans. Los van je geloof en achtergrond.
Pas als tiener kwam ze erachter dat haar vader dat gedaan had. Ze is toen even weggelopen geweest. Was ze maar naar de ambassade gegaan, zoals de naar Syrië ontvoerde Sara en Ammar:

https://eenvandaag.avrotr(...)ar-nooit-meer-kwijt/

Helaas voor haar familie in Nederland is dat niet gebeurd. ;(
pi_207037670
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:46 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ze wist het dus niet eens.

En ik ben niks aan het vergoelijken, ik zie alleen niet in waarom je extra drama er bij zou willen verzinnen. Ik vind de zaak zonder die verzinsels en speculaties al ruim ernstig genoeg.
Daarover zijn we het eens, het is extreem heftig voor haar opa en oma, maar als dat grietje er zelf voor kiest om bij haar vader te blijven die tot levenslang veroordeeld is vanwege de moord op haar moeder.. Ik maak me wel druk om andere dingen.
pi_207038966
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Daarover zijn we het eens, het is extreem heftig voor haar opa en oma, maar als dat grietje er zelf voor kiest om bij haar vader te blijven die tot levenslang veroordeeld is vanwege de moord op haar moeder.. Ik maak me wel druk om andere dingen.
Waar moet ze dan naartoe? Ik heb geen idee hoe het leven daar in Libië is, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet de diverse vangnetten hebt zoals we die hier hebben. En we weten ook niet wat haar vader gezegd heeft tegen haar over die moord. Misschien heeft ie het zo krom geluld dat het in haar ogen gerechtvaardigd is geweest. Onder het mom van niet vrome vrouw oid. Haar verloofde zal ook wel op een één of andere manier verbonden zijn aan haar vader wat het ook niet makkelijker maakt.

Terug naar Nederland lijkt me nu geen optie. Ze kent de taal niet, niemand kent ze hier en ik denk niet dat ze nu gelukkig gaat worden in een westers land.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunshine1982 op 11-12-2022 08:45:43 ]
  zondag 11 december 2022 @ 08:48:18 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207038995
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:39 schreef Viv het volgende:

[..]
Ze was inderdaad erbij aanwezig toen haar moeder werd vermoord, maar heeft daar geen herinneringen aan. Pas als tiener kwam ze erachter wat haar vader gedaan heeft.
Ze heeft daar misschien geen bewuste herinneringen aan, maar het is juist zo, vraag het maar na bij een ontwikkelingspsycholoog, dat hoe vroeger een trauma ontstaat, hoe fundamenteler het doorwerkt.

Daarnaast is het vrijwel onmogelijk dat iemand die op zo'n zieke manier zijn ex (in bijzijn van een klein kind) om het leven brengt, dus niet als gevolg van noodweer of acute emoties, maar welbewust en langzaam met voorbedachte rade, een wreed moordwapen en met een motivatie als dat ze van hem gescheiden is, verder een normaal, prettig persoon is.

Dit is geen stomme daad op jeugdiger leeftijd, dit is monsterlijk en welbewust.
pi_207039295
quote:
Er komen hier allerlei feiten aan het licht waar ik niet van af wist.

Wat zou het fijn zijn als Libië haar wet verruimt en een wet krijgt dat ze wel onderdanen uitlevert. Wie weet is Isra daar ook wel door hem mishandeld ;(
  zondag 11 december 2022 @ 10:41:20 #104
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207039653
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 09:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Er komen hier allerlei feiten aan het licht waar ik niet van af wist.

Wat zou het fijn zijn als Libië haar wet verruimt en een wet krijgt dat ze wel onderdanen uitlevert. Wie weet is Isra daar ook wel door hem mishandeld ;(
En weet je wat het mooiste is? Isra is nu dus 21, en als zij nu klappen vangt in haar relatie, dan is zij automatisch ook een domme, naïeve doos die beter had moeten weten en al helemaal niet voor de islam had moeten kiezen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 december 2022 @ 10:45:20 #105
269689 crew  Viv
pi_207039684
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 08:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Terug naar Nederland lijkt me nu geen optie. Ze kent de taal niet, niemand kent ze hier en ik denk niet dat ze nu gelukkig gaat worden in een westers land.
Eens. Dat verwijtende "als dat grietje er zelf voor kiest om bij haar vader te blijven" vind ik echt misplaatst.

Ten eerste zou ze werkelijk álles wat ze nu kent en heeft achter zich moeten laten, voorgoed. Zonder te weten wat ze ervoor in de plaats krijgt, behalve familieleden die nu totale vreemden voor haar zijn.

Ten tweede is het een grote gok of ze wel geholpen zou worden als ze bijvoorbeeld naar de Nederlandse ambassade zou vluchten, mogelijk zonder over eigen geld of een paspoort te beschikken, en zonder Nederlands te spreken, etc.

Ten derde zou een mislukte vluchtpoging levensgevaarlijk voor haar zijn, want haar moeder is juist vermoord nadat ze zich losgemaakt had van haar vader. :X
pi_207039739
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 00:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Zeker. Dat is echter iets heel anders dan dat er tegen het meisje zelf geweld zou zijn gebruikt.
De vader heeft Isra ook mishandeld waarna Marisse met haar is weggelopen. Dat was voor haar de druppel.
pi_207039750
Hoe pijnlijk en spijtig voor de grootouders, ze kunnen zich voor hun eigen veiligheid er maar beter bij neerleggen dat ze hun kleinkind nooit gaan leren kennen. En beter blijft Isra daar waar ze nu is voor ieders veiligheid.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 december 2022 @ 10:57:48 #108
269689 crew  Viv
pi_207039759
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 10:53 schreef Mylene het volgende:

[..]
De vader heeft Isra ook mishandeld waarna Marisse met haar is weggelopen. Dat was voor haar de druppel.
Dat wist ik nog niet. ;(
pi_207039812
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 10:57 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat wist ik nog niet. ;(
Is te zien in het filmpje van Opsporing Verzocht wat @Mylene hier eerder had geplaatst.

Maar ook dat hij de moord eerder op zijn nieuwe vriendin geoefend had, en dat terwijl hij in Libië een vrouw had. Vrouwen zijn niks waard voor zulke kerels.
  zondag 11 december 2022 @ 11:11:24 #110
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207039873
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 10:56 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Hoe pijnlijk en spijtig voor de grootouders, ze kunnen zich voor hun eigen veiligheid er maar beter bij neerleggen dat ze hun kleinkind nooit gaan leren kennen. En beter blijft Isra daar waar ze nu is voor ieders veiligheid.
Behalve die van Isra wellicht
pi_207039911
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 11:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Behalve die van Isra wellicht
Hoe bedoel je? Ook voor haarzelf kan ze beter daar blijven want wat denk je wat er gebeurt als ze naar NL zou vluchten, als ze dat al zou willen?
pi_207039930
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 11:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Behalve die van Isra wellicht
Inderdaad. Borderline, mishandelde Isra en moeder al voor de moord, moeder op een verschrikkelijke manier vermoord.

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat hij opeens een liefdevolle rustige vader is.

En over dat Isra nooit meer kan integreren hier, hoeveel soortgelijke personen komen hier niet binnen als vluchteling. Oke, die integreren niet allemaal, maar 21 jaar is niet zo oud om nog te wennen aan een nieuwe levensstijl. Ze is uiteindelijk ook half Nederlands.
  zondag 11 december 2022 @ 11:21:58 #113
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207039966
quote:
7s.gif Op zondag 11 december 2022 11:15 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Ook voor haarzelf kan ze beter daar blijven want wat denk je wat er gebeurt als ze naar NL zou vluchten, als ze dat al zou willen?
Ik betwijfel dat. Ik denk dat de kans dat ze met die vader een fijn leven heeft gehad niet heel groot is en ook de kans dat die familie haar met een fijne man koppelt acht ik niet heel groot.

We hebben het over een man die de moord op zijn van hem weggevluchte ex voor de uitvoering geoefend heeft he, nadat hij een peuter mishandeld heeft.

Hoe veilig klinkt dat als omgeving? Een vluchtpoging zou een risico zijn ja, maar daar blijven heeft ook wel wat risico's.
pi_207039972
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 11:17 schreef Kiwi7 het volgende:

[..]
Inderdaad. Borderline, mishandelde Isra en moeder al voor de moord, moeder op een verschrikkelijke manier vermoord.

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat hij opeens een liefdevolle rustige vader is.

En over dat Isra nooit meer kan integreren hier, hoeveel soortgelijke personen komen hier niet binnen als vluchteling. Oke, die integreren niet allemaal, maar 21 jaar is niet zo oud om nog te wennen aan een nieuwe levensstijl. Ze is uiteindelijk ook half Nederlands.
Tuurlijk kan ze nog integreren in Nederland. Dat is niet de issue hier. @Viv somde eerder al op waarom het voor Isra moeilijk is Libië te verlaten.
  zondag 11 december 2022 @ 11:56:48 #115
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207040306
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2022 11:30 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Ik begrijp wat je schrijft. Als ze naar NL vlucht zal ze net zo goed niet veilig zijn en haar oma en opa ook niet. Want geloof maar dat er een paar boze mannen deze kant op komen en het er niet bij laten zitten.
In welk geval ze in Nederland wel en in Libië niet beschermd zal worden tegen haar eigen familie.
quote:
Het is wat het is. Conservatief klinkt bijna als radicaal.
Zou ze Abdoella geheten hebben had iedereen gezegd dat hij maar beter daar kon blijven maar zodra het om een meisje gaat staat iedereen weer te huilen.
Omdat meisjes en vrouwen meestal aan de ontvangende kant van huiselijk geweld staan...
Niet dat ik geen medelijden zou hebben met Abdullah trouwens.
quote:
Ja het is ontzettend erg wat er gebeurd is maar ik zou deze situatie niet blijven oprakelen. We hebben hier met een moordlustige psychopaat en zijn handlangers te maken.
En een meisje dat eraan blootgesteld is.
quote:
Maar dat is mijn mening, ik ben geloof ik niet zo naief gevoelig op dit gebied en denk ook niet dat iemand wel even te helpen is.
Ik laat het hierbij.
Het trieste is dat deze man en zijn hele omgeving geen boodschap hebben aan wat wij ervan denken of zouden willen. Sterker nog, hij runt een bedrijfje voor bedevaarten naar Mekka. Zo'n omgeving zitten hij en zijn dochter dus in. Ze vinden het prima als hij zich bezighoudt met iets vrooms als de hadj in de wetenschap wat hij gedaan heeft. Hij heeft iemand vermoord.
pi_207040376
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:40 schreef Tengano het volgende:
In de reclames van tegenwoordig zie je ook vaak hele gelukkige gemengde gezinnen. Donkere man en dan een hollandse vrouw en dan allemaal van die vrolijke kinderen erbij. Geen idee waarom ze dat zo iedere keer weer zo framen.
Vraag me af waarom je nooit een islamitische vrouw ziet met zo'n rapneger of een Friese boerenknul...
  zondag 11 december 2022 @ 12:35:18 #117
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207040703
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:40 schreef Tengano het volgende:
In de reclames van tegenwoordig zie je ook vaak hele gelukkige gemengde gezinnen. Donkere man en dan een hollandse vrouw en dan allemaal van die vrolijke kinderen erbij. Geen idee waarom ze dat zo iedere keer weer zo framen.
Nou waarschijnlijk omdat ongelukkige gezinnen van welke kleur dan ook niet heel lekker een product verkopen.

Dit heeft nou weer eens niks te maken met het "framen" van multiculturele relaties.
  zondag 11 december 2022 @ 12:47:57 #118
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207040830
Even onafhankelijk van wat er met de jonge vrouw moet gebeuren, vind ik dat de Nederlandse overheid best wel moeite zou mogen doen om Hasan in de gevangenis of onder de groene zoden te krijgen. Libië heeft eigenlijk nauwelijks een regering. Daar kun je wmb best iemand laten ontvoeren of omleggen door lokale criminelen ofzo.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 11 december 2022 @ 12:53:58 #119
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207040882
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 12:47 schreef nixxx het volgende:
Even onafhankelijk van wat er met de jonge vrouw moet gebeuren, vind ik dat de Nederlandse overheid best wel moeite zou mogen doen om Hasan in de gevangenis of onder de groene zoden te krijgen. Libië heeft eigenlijk nauwelijks een regering. Daar kun je wmb best iemand laten ontvoeren of omleggen door lokale criminelen ofzo.
Een paar jaar geleden had je dat gedoe met die gecrashte helikopter en je wilt niet weten wat een ellende dat al was met alle spoed en grotere duidelijkheid wie en waar er gevonden moest worden. Is uiteindelijk met onderhandelingen opgelost.

Een klein meisje met een nare vader en complete verdoezelclan eromheen met onbekende locatie in een puinzooi van een land inclusief burgeroorlog is een veel delicatere operatie. Nederland is altijd een ster in stille diplomatie en de langere termijn maar ik denk dat dit een stille dood is gestorven door de toestand in dat land die hele termijn door.
pi_207041094
John van de Heuvel zal binnenkort denk ik wel met een nieuwe serie van Ontvoerd beginnen, nadat Zeeman Confronteert is afgelopen. Ik herinner me ook die moeder die naar Egypte reisde om haar ontvoerde dochters te zien. Zij wilden in eerste instantie ook niets van haar weten. Ze liepen haar voorbij op straat, deden alsof ze haar niet kenden en vluchten naar huis. Op een gegeven moment waren ze geloof ik in Nederland en toen was er wel contact met de moeder.
John heeft ook de vader van Insiya opgespoord in India. Tot zijn grote verbazing zag hij dat die vader in gezelschap verkeerde van Gerard Spong.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 december 2022 @ 13:25:28 #121
269689 crew  Viv
pi_207041270
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 11:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
In welk geval ze in Nederland wel en in Libië niet beschermd zal worden tegen haar eigen familie.
[..]
Zolang ze in Libië maar ja en amen inshallah blijft zeggen, heeft ze minder te vrezen dan wanneer ze tegen de wil van haar vader naar Nederland zou komen. En welke bescherming bedoel je? Haar moeder is in Nederland vermoord.
pi_207041639
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 13:10 schreef Mylene het volgende:
John van de Heuvel zal binnenkort denk ik wel met een nieuwe serie van Ontvoerd beginnen, nadat Zeeman Confronteert is afgelopen. Ik herinner me ook die moeder die naar Egypte reisde om haar ontvoerde dochters te zien. Zij wilden in eerste instantie ook niets van haar weten. Ze liepen haar voorbij op straat, deden alsof ze haar niet kenden en vluchten naar huis. Op een gegeven moment waren ze geloof ik in Nederland en toen was er wel contact met de moeder.
John heeft ook de vader van Insiya opgespoord in India. Tot zijn grote verbazing zag hij dat die vader in gezelschap verkeerde van Gerard Spong.
Gerard Spong is toch de advocaat van de moeder?

Een nadeel is dat Libië als ik het zo lees een vrij gesloten land is wat enige medewerking uit het land flink bemoeilijkt.

Ik zag op de Libische subreddit dat 3 maanden geleden al iemand aandacht aan de zaak gaf. Ook was er het filmpje van Opsporing Verzocht bij geplaatst. Het kreeg nauwelijks respons, terwijl er toch aardig wat mensen lid zijn van die subreddit.
  zondag 11 december 2022 @ 17:31:32 #123
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207043844
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 13:25 schreef Viv het volgende:

[..]
Zolang ze in Libië maar ja en amen inshallah blijft zeggen, heeft ze minder te vrezen dan wanneer ze tegen de wil van haar vader naar Nederland zou komen.
Hee, misschien is ze helemaal gelukkig in haar leven, dat kan. Het probleem is dat het wel wat meer dan ja en amen zeggen is, maar ook mogelijk een opgedrongen huwelijk, onvrijwillige seks, geen keuze over anticonceptie, niet buitenshuis mogen komen of zich mogen ontwikkelen, dus een zeer beperkt leven. Gezien de omgeving van de vader is mishandeling tot de dood erop volgt ook niet van tafel.
quote:
En welke bescherming bedoel je? Haar moeder is in Nederland vermoord.
Ja, en zo zijn er elk jaar een aantal vrouwen die vermoord raken ondanks signalen bij de politie. Maar we horen ook van een hoop zaken met gestoorde, gevaarlijke exen niks meer omdat ze veilig kunnen wonen. Ik ken persoonlijk ook een paar van dat soort verhalen. Wij horen het alleen als het gruwelijk fout gaat, hè...
pi_207046828
Hans Kamperman, ruim veertig jaar recherchechef, boorde in die dagen al zijn contacten aan. En wist niet alleen te achterhalen dat Isra in hoofdstad Tripoli woonde, maar wist zelfs de wijk te traceren. "Sterker, we wisten welk huis ze woonde. Dat werkt in dat land niet zoals bij ons met straatnamen enzo, maar we wisten echt waar ze zat."
Maar er naartoe reizen was simpelweg geen optie. "Want wat we intussen ook wisten: Hasèn had inmiddels een nieuwe vriendin. En die nieuwe vriendin behoorde tot de lijfwachten van Kadhafi. Dat maakte het levensgevaarlijk."

En ook:
Aksema - een fonetische Nederlandse verbastering van de naam Quasuma - werd in 2006 veroordeeld tot levenslang.

https://www.rtvoost.nl/ni(...)ltijd-op-levensteken
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 december 2022 @ 21:49:32 #125
269689 crew  Viv
pi_207047241
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 21:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hans Kamperman, ruim veertig jaar recherchechef, boorde in die dagen al zijn contacten aan. En wist niet alleen te achterhalen dat Isra in hoofdstad Tripoli woonde, maar wist zelfs de wijk te traceren. "Sterker, we wisten welk huis ze woonde. Dat werkt in dat land niet zoals bij ons met straatnamen enzo, maar we wisten echt waar ze zat."
Maar er naartoe reizen was simpelweg geen optie. "Want wat we intussen ook wisten: Hasèn had inmiddels een nieuwe vriendin. En die nieuwe vriendin behoorde tot de lijfwachten van Kadhafi. Dat maakte het levensgevaarlijk."

En ook:
Aksema - een fonetische Nederlandse verbastering van de naam Quasuma - werd in 2006 veroordeeld tot levenslang.

https://www.rtvoost.nl/ni(...)ltijd-op-levensteken
Ah thanks, ik vond Aksema al zo Nederlands klinken voor iemand uit Libië. :D

Voor (oud-)politiemensen die zich al jaren met de zaak bezighouden vind ik ze ergens wel naïef, overigens:

quote:
We hebben ook weleens een foto binnengekregen van iemand met een boerka. Dat zij Isra zou zijn. Spreekt ze dan nog wel Nederlands?
Ze is op driejarige leeftijd weggehaald uit Nederland, natuurlijk spreekt ze die taal inmiddels niet meer. 8)7
pi_207047448
Aangifte gedaan, ingetrokken en dan zwanger van die Libiër |:(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 december 2022 @ 22:07:09 #127
269689 crew  Viv
pi_207047506
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 22:03 schreef Halcon het volgende:
Aangifte gedaan, ingetrokken en dan zwanger van die Libiër |:(
Ik las ergens dat ze pas bij 8 maanden de zwangerschap ontdekte. Misschien heeft e.e.a. elkaar gekruist toen. :{
pi_207047637
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 22:07 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik las ergens dat ze pas bij 8 maanden de zwangerschap ontdekte. Misschien heeft e.e.a. elkaar gekruist toen. :{
Dat haalde ik niet uit het verhaal bij Opsporing Verzocht. Toen was het al vanaf het begin ellende. Begin was 1998. En in 2001 was ze zwanger.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 december 2022 @ 22:15:02 #129
269689 crew  Viv
pi_207047671
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 22:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat haalde ik niet uit het verhaal bij Opsporing Verzocht. Toen was het al vanaf het begin ellende. Begin was 1998. En in 2001 was ze zwanger.
Ik kan het nu even niet terugvinden, artikelen die ik gisteren gelezen heb zitten nu achter een betaalmuur. :(

In welk jaar had ze aangifte gedaan?
pi_207047735
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 22:15 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik kan het nu even niet terugvinden, artikelen die ik gisteren gelezen heb zitten nu achter een betaalmuur. :(

In welk jaar had ze aangifte gedaan?
Dat zeggen ze daar niet concreet. Alleen dat het vanaf het begin ellende was, er aangifte is gedaan op een gegeven moment en dat die weer ingetrokken is. En daarna dat ze zwanger is.

En daarna dat er kansen liggen nu Khadaffi weg is. De politie dacht dat blijkbaar ook. Da's ook wel wat naïef.
pi_207047896
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jij denkt dat de vader verteld heeft dat hij de moeder vermoord heeft?
Blijkbaar is ze daar wel van op de hoogte. En ze heeft ook internet en zo, dus ze zal er vast wel iets over gevonden hebben.

Maar die vader (plus aanhang) heeft vanaf haar 3e natuurlijk de gelegenheid gehad om zijn versie erin te prenten.
  zondag 11 december 2022 @ 22:32:45 #132
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_207047944
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 08:48 schreef Het_Bokje het volgende:
Dat kind is met 3 jaar ontvoerd, en er word veelvuldig 'gehersenspoeld' gebruikt. :')

Je kind laten opgroeien in een land vol ongeloviogen en kechs is ook mishandeling natuurlijk.
Opgroeien tussen kechs is geen mishandeling. Je dochter laten opgroeien als kech en er geen bezwaar tegen hebben als ze zichzelf verhoert op tiktok en alle andere platformen van maatschappelijke verloedering zou wel mishandeling moeten heten. :X
  zondag 11 december 2022 @ 22:34:23 #133
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_207047959
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 22:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Blijkbaar is ze daar wel van op de hoogte. En ze heeft ook internet en zo, dus ze zal er vast wel iets over gevonden hebben.

Maar die vader (plus aanhang) heeft vanaf haar 3e natuurlijk de gelegenheid gehad om zijn versie erin te prenten.
Het is inmiddels een volwassen vrouw. Waarom moeten mensen vrouwen altijd als van die wilsonbekwame wezens neerzetten als er iets heftigs gebeurd is in hun jeugd? :P
pi_207047975
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 22:34 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Het is inmiddels een volwassen vrouw. Waarom moeten mensen vrouwen altijd als van die wilsonbekwame wezens neerzetten als er iets heftigs gebeurd is in hun jeugd? :P
Ik benoemd gewoon wat, zonder iemand op een bepaalde manier neer te zetten. In krantenartikelen is te lezen dat ze op de hoogte is van wat er in Nederland is gebeurd. En het is ook een gegeven dat iemand die 'n kind vanaf d'r 3e opvoedt, een grote invloed heeft op dat kind.
  zondag 11 december 2022 @ 22:53:33 #135
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207048162
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 22:03 schreef Halcon het volgende:
Aangifte gedaan, ingetrokken en dan zwanger van die Libiër |:(
Je haalt dit aan, maar niet het stukje dat ze uiteindelijk toch de scheiding door weet te zetten en haar leven op de rails krijgt. Hoeveel pogingen mag een vrouw doen om weg te gaan bij een gewelddadige partner? Of moet het in één keer goed vanuit een zwaar nadelige positie?

De gevaarlijkste periode voor een vrouw die vlucht zijn die eerste maanden na de breuk. De dreiging en alle haken en ogen (de kinderen!) zijn dan nog het grootst omdat de invloed van de ex dan nog op zijn max is en reken maar dat zo'n man op het orgel gaat. Vandaar dat veel vrouwen dan toch weer zwichten.

9 van de 10 vrouwen lukt het nooit om uit zo'n relatie te komen. Haar lukte het wel.
pi_207048198
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 22:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je haalt dit aan, maar niet het stukje dat ze uiteindelijk toch de scheiding door weet te zetten en haar leven op de rails krijgt. Hoeveel pogingen mag een vrouw doen om weg te gaan bij een gewelddadige partner? Of moet het in één keer goed vanuit een zwaar nadelige positie?

De gevaarlijkste periode voor een vrouw die vlucht zijn die eerste maanden na de breuk. De dreiging en alle haken en ogen (de kinderen!) zijn dan nog het grootst omdat de invloed van de ex dan nog op zijn max is en reken maar dat zo'n man op het orgel gaat. Vandaar dat veel vrouwen dan toch weer zwichten.

9 van de 10 vrouwen lukt het nooit om uit zo'n relatie te komen. Haar lukte het wel.
Ja, omdat dit toch wel essentieel is. Immers, een kind met iemand betekent dat je voorlopig nog wel even veel te maken gaat hebben met die persoon. En dat je het liefst zo min mogelijk te maken zou moeten willen hebben met deze Hasen was toen al wel duidelijk. Een kind is ook automatisch, zonder dat ze ervoor gekozen hebben, onderdeel van zo'n situatie.

Waar haal je die 9 van de 10 vandaan als ik vragen mag? Misschien dat dat soort cijfers opgaan in islamitische contreien, maar 'n geboren en getogen Nederlandse zal meestal toch wel 'n keer afhaken als ze elke keer als boksbal wordt gebruikt.
  zondag 11 december 2022 @ 23:11:47 #137
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207048292
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 22:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, omdat dit toch wel essentieel is. Immers, een kind met iemand betekent dat je voorlopig nog wel even veel te maken gaat hebben met die persoon. En dat je het liefst zo min mogelijk te maken zou moeten willen hebben met deze Hasen was toen al wel duidelijk. Een kind is ook automatisch, zonder dat ze ervoor gekozen hebben, onderdeel van zo'n situatie.
Ja, dat klopt. En werd die situatie veroorzaakt door die gewelddadige gek of door haar? En heeft ze dat kind uiteindelijk uit de situatie gekregen of niet? En waarom vergroot je de rol van het slachtoffer zo uit? Die staat toch totaal niet in verhouding?

Ze is al dood hoor, dat lijkt me straf genoeg voor alles wat je haar wil aanrekenen.
quote:
Waar haal je die 9 van de 10 vandaan als ik vragen mag? Misschien dat dat soort cijfers opgaan in islamitische contreien, maar 'n geboren en getogen Nederlandse zal meestal toch wel 'n keer afhaken als ze elke keer als boksbal wordt gebruikt.
Dat is het cijfer dat me vroeger verteld is bij Veilig Thuis, de politie, de verdere hulpverlening waar ik als begeleider van nieuwkomers toen mee optrok.

Overigens is de vrouw uit het verhaal, een geboren en getogen Nederlandse ook afgehaakt hè, net als al die vrouwen, voor een groot deel niet-westers, in de opvang.
  zondag 11 december 2022 @ 23:20:13 #138
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207048354
De meeste vrouwen komen vanuit een kwetsbare positie terecht in zo'n relatie. Dat kan iets chronisch zijn zoals een beperking, een cultureel patroon en/of een nare jeugd, maar ook iets zoals het overlijden van je ouders of een andere tijdelijke crisis buiten hun schuld.

Vrouwen zijn net mensen hè. Fouten horen op je eigen bordje terecht te komen maar proporties van de consequenties van je vergissen in een partner zijn niet eerlijk. Juist bij de ziekste figuren is die verhouding enorm zoek.
pi_207048361
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 23:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, dat klopt. En werd die situatie veroorzaakt door die gewelddadige gek of door haar? En heeft ze dat kind uiteindelijk uit de situatie gekregen of niet? En waarom vergroot je de rol van het slachtoffer zo uit? Die staat toch totaal niet in verhouding?

Ze is al dood hoor, dat lijkt me straf genoeg voor alles wat je haar wil aanrekenen.
[..]
Dat is het cijfer dat me vroeger verteld is bij Veilig Thuis, de politie, de verdere hulpverlening waar ik als begeleider van nieuwkomers toen mee optrok.

Overigens is de vrouw uit het verhaal, een geboren en getogen Nederlandse ook afgehaakt hè, net als al die vrouwen, voor een groot deel niet-westers, in de opvang.
Die Libische idioot is natuurlijk de schuldige, dat spreekt voor zich. En deels ook wel de douane in Brussel dat ze zo'n vervalst paspoort (las ergens dat het een slechte vervalsing was) niet goed controleren, de Nederlandse overheid dat ze dit soort illegalen zo rond laten slingeren en makkelijk reguleren als iemand zo naïef is om erin te trappen, die IND-medewerkster die hem een handje besloot te helpen, de Soedanese handlanger van Hasen

Ik vraag me meer af waarom iemand zo'n relatie zo ver doordrijft. Het begint met vallen voor de mediterrane charmes van 'n Libische zwerver die illegaal in Nederland is, daarna moet van alles snel-snel, ook al snel geweld, aangifte gedaan en weer ingetrokken, dan toch nog een kind...

Ok, in dat cijfer zitten dan vooral vrouwen die daar aan kloppen. Niet de dames die na een paar klappen bedenken dat er weinig toekomst zit in, laat staan een gezellig gezinnetje, zo'n opgefokte idioot.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 december 2022 @ 23:32:37 #140
269689 crew  Viv
pi_207048429
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 23:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vraag me meer af waarom iemand zo'n relatie zo ver doordrijft. Het begint met vallen voor de mediterrane charmes van 'n Libische zwerver die illegaal in Nederland is, daarna moet van alles snel-snel, ook al snel geweld, aangifte gedaan en weer ingetrokken, dan toch nog een kind...
Het is vervelend dat ik het het niet terug kan vinden, maar als ze inderdaad pas laat in de zwangerschap erachter kwam dat ze zwanger was, dan zou het zomaar kunnen zijn dat het geen bewuste keuze is geweest om aan kinderen te beginnen.

Edit: Oh, via deze post het vorige topic! Bron was destijds Telegraaf.

quote:
Clary wist dat Hasèn haar dochter mishandelde, maar ze heeft natuurlijk geen moment kunnen bevroeden dat hij haar zou vermoorden en Isra meenemen naar Libië. "Marisse merkte haar zwangerschap pas na acht maanden op en Hasèn keerde haar toen glashard de rug toe, want hij wilde geen kinderen."
  zondag 11 december 2022 @ 23:34:43 #141
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207048443
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 23:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die Libische idioot is natuurlijk de schuldige, dat spreekt voor zich. En deels ook wel de douane in Brussel dat ze zo'n vervalst paspoort (las ergens dat het een slechte vervalsing was) niet goed controleren, de Nederlandse overheid dat ze dit soort illegalen zo rond laten slingeren en makkelijk reguleren als iemand zo naïef is om erin te trappen, die IND-medewerkster die hem een handje besloot te helpen, de Soedanese handlanger van Hasen

Ik vraag me meer af waarom iemand zo'n relatie zo ver doordrijft. Het begint met een Libische zwerver die illegaal in Nederland is, daarna moet van alles snel-snel, ook al snel geweld, aangifte gedaan en weer ingetrokken, dan toch nog een kind...

Ok, in dat cijfer zitten dan vooral vrouwen die daar aan kloppen. Niet de dames die na een paar klappen bedenken dat er weinig toekomst zit in, laat staan een gezellig gezinnetje, zo'n opgefokte idioot.
Ja dat zal vast. De meeste vrouwen hebben gelukkig genoeg gezond perspectief bij hun partnerkeuze. Anders hadden we hier veel meer Libische toestanden.

En tja, waarom drijft zo'n vrouw die relatie zo ver door? Waarschijnlijk om dezelfde reden dat ze niet bij de eerste klap wegging: om die klap te krijgen is er al een traject afgelegd en als je niet alert bent op rode vlaggen door je opvoeding, je verstandelijke vermogens of doordat je erdoorheen zit op je werk of de dood van je moeder, dan ga je twijfelen of je hem niet misschien verdiende.

Helemaal dit soort mannen weten het dan zo te draaien dat ze onder grote druk staan door hun trauma's, hun procedure, hun jeugd, het drankje dat verkeerd viel of dat hij wel had moeten drinken omdat zij hem altijd achter zijn broek zit.

Hij schrok gewoon van zichzelf, en zij deed hysterisch of net dat ene waardoor hij getriggerd werd en ze wist toch dat zijn vader ook altijd...

Tegen de tijd dat er aangiftes worden gedaan of ingetrokken is zo'n vrouw vaak al bewerkt tot ze niet meer weet wat wit of zwart is. En dan is er nog dat zo'n aangifte ook maar een stuk papier is en de politie is er niet altijd. Hij wel.

Ik heb vrouwen met meerdere universitaire titels de meest waanzinnige onzin uit horen kramen omdat ze niet meer helder konden nadenken. Eentje vroeg zelfs hoe het dan met de tuin moest zonder hem, terwijl er aan werd gedrongen op aangifte omdat het anders een zorgmelding voor de kinderen ging worden. Een ander leerde het pas na een ondertoezichtstelling van haar zoontje. Alle perspectief is weg op dat punt.

En juist de engste mannen (of vrouwen) weten dit te doen op een manier die zo sluipend en slopend is dat ze hun partner tot niks reduceren. Ik heb een kennis die altijd 20 minuten zit op een verjaardag of uitje van werk voordat zijn vriendin hem terugfluit. Normale, slimme kerel maar als er een wereldrecord goedpraten is van controlerend kutgedrag dan wint hij het.
  maandag 12 december 2022 @ 01:22:55 #142
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207049016
Dit doet me denken aan een Amerikaanse zaak.

Een seriemoordenaar had in de VS een moeder vermoord en haar baby gestolen. De baby had hij aan een familielid gegeven met een smoes. Het meisje groeide gelukkig en gezond op, tot ze als volwassene vrouw haarzelf herkende in de babyfoto’s van de FBI.

Toch wilde ze geen contact in eerste instantie met haar biologische familie. Uiteindelijk heeft ze toch contact gehad, dus soms hebben dit soort dingen tijd nodig.
https://abcnews.go.com/US(...)ed/story?id=65958840
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_207049515
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 23:20 schreef Qarrad het volgende:
De meeste vrouwen komen vanuit een kwetsbare positie terecht in zo'n relatie. Dat kan iets chronisch zijn zoals een beperking, een cultureel patroon en/of een nare jeugd, maar ook iets zoals het overlijden van je ouders of een andere tijdelijke crisis buiten hun schuld.

Vrouwen zijn net mensen hè. Fouten horen op je eigen bordje terecht te komen maar proporties van de consequenties van je vergissen in een partner zijn niet eerlijk. Juist bij de ziekste figuren is die verhouding enorm zoek.
Of Marisse kwetsbaar was toendertijd, ik weet het niet. Eerlijk is eerlijk, aan de hand van de opsporingsfoto zie ik geen lelijke man. Dat in combinatie met een vlotte babbel, dan kan het snel gaan. Hij had immers ook een vrouw zo ver gekregen waar hij zijn moordpoging op kon oefenen en die hem verder mee hielp Isra het land uit te smokkelen (die overigens na een dag in Libië weer terug werd gestuurd naar Nederland. Ze was niet meer nodig). Ook had hij op hetzelfde moment een vrouw in Libië.
pi_207049734
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 14:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Gerard Spong is toch de advocaat van de moeder?
Nee, van die vader.
pi_207049753
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 23:32 schreef Viv het volgende:

[..]
Het is vervelend dat ik het het niet terug kan vinden, maar als ze inderdaad pas laat in de zwangerschap erachter kwam dat ze zwanger was, dan zou het zomaar kunnen zijn dat het geen bewuste keuze is geweest om aan kinderen te beginnen.

Edit: Oh, via deze post het vorige topic! Bron was destijds Telegraaf.
[..]

Hij schopte haar ook in de buik om de zwangerschap te beëindigen.

Isra zou eigenlijk foto's van haar als baby en met moeder moeten krijgen, een mooi album. Al zal die dan wel onderschept worden door dat beest van een vader.
pi_207050364
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 23:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja dat zal vast. De meeste vrouwen hebben gelukkig genoeg gezond perspectief bij hun partnerkeuze. Anders hadden we hier veel meer Libische toestanden.

En tja, waarom drijft zo'n vrouw die relatie zo ver door? Waarschijnlijk om dezelfde reden dat ze niet bij de eerste klap wegging: om die klap te krijgen is er al een traject afgelegd en als je niet alert bent op rode vlaggen door je opvoeding, je verstandelijke vermogens of doordat je erdoorheen zit op je werk of de dood van je moeder, dan ga je twijfelen of je hem niet misschien verdiende.

Helemaal dit soort mannen weten het dan zo te draaien dat ze onder grote druk staan door hun trauma's, hun procedure, hun jeugd, het drankje dat verkeerd viel of dat hij wel had moeten drinken omdat zij hem altijd achter zijn broek zit.

Hij schrok gewoon van zichzelf, en zij deed hysterisch of net dat ene waardoor hij getriggerd werd en ze wist toch dat zijn vader ook altijd...

Tegen de tijd dat er aangiftes worden gedaan of ingetrokken is zo'n vrouw vaak al bewerkt tot ze niet meer weet wat wit of zwart is. En dan is er nog dat zo'n aangifte ook maar een stuk papier is en de politie is er niet altijd. Hij wel.

Ik heb vrouwen met meerdere universitaire titels de meest waanzinnige onzin uit horen kramen omdat ze niet meer helder konden nadenken. Eentje vroeg zelfs hoe het dan met de tuin moest zonder hem, terwijl er aan werd gedrongen op aangifte omdat het anders een zorgmelding voor de kinderen ging worden. Een ander leerde het pas na een ondertoezichtstelling van haar zoontje. Alle perspectief is weg op dat punt.

En juist de engste mannen (of vrouwen) weten dit te doen op een manier die zo sluipend en slopend is dat ze hun partner tot niks reduceren. Ik heb een kennis die altijd 20 minuten zit op een verjaardag of uitje van werk voordat zijn vriendin hem terugfluit. Normale, slimme kerel maar als er een wereldrecord goedpraten is van controlerend kutgedrag dan wint hij het.
Gelukkig wel, anders had je inderdaad veel meer van dit soort toestanden. Dat dit soort figuren uiteindelijk worden gereguleerd komt ook omdat er iemand intrapt. Er hoeft maar één vrouw in te trappen en dit soort figuren zitten legaal in Nederland zolang als ze willen. Dat is 'n behoorlijk zwakke plek.

Als ik die familie al hoor met hun "uitgaan van het goede in iedereen" en zo... dat klinkt allemaal wat naïef. Helemaal als ze dan zo'n figuur als Hasen Aksema tegen het lijf loopt. Een Libische illegaal, schuinsmarcheerder, losse handjes...

Trauma of niet, procedure of niet... als je constant als boksbal wordt gebruikt, zo erg dat je zelfs aangifte doet... dan moet je weerbaar genoeg zijn om gewoon ermee te kappen.

Ik ken ze ook wel, de mensen die in een relatie blijven waarin ze niet zouden moeten blijven. Ik ken bv. een dame die vrijgezel blijft, omdat anders haar ex boos wordt. Terwijl die ex wel elke week met 'n andere dame rondloopt. Maar da's ook ooit begonnen met aanpappen met een "bad boy", omdat ze dat toen zo spannend vond. Uiteindelijk ook zwanger, terwijl ze de eerste klappen al had gehad, meneer nog getrouwd was met de vorige, etc.
  maandag 12 december 2022 @ 11:18:19 #147
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207051224
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 07:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Of Marisse kwetsbaar was toendertijd, ik weet het niet. Eerlijk is eerlijk, aan de hand van de opsporingsfoto zie ik geen lelijke man. Dat in combinatie met een vlotte babbel, dan kan het snel gaan. Hij had immers ook een vrouw zo ver gekregen waar hij zijn moordpoging op kon oefenen en die hem verder mee hielp Isra het land uit te smokkelen (die overigens na een dag in Libië weer terug werd gestuurd naar Nederland. Ze was niet meer nodig). Ook had hij op hetzelfde moment een vrouw in Libië.
Is de identiteit van de vrouw bekend bij het publiek? Heeft ze ooit een interview afgelegd?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  maandag 12 december 2022 @ 11:22:28 #148
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_207051261
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 08:57 schreef Fer het volgende:
Waarom hebben ze een Friese achternaam?
Idd gek, net als de voetballer Karim Benzema.
Dat is toch eerder een achternaam voor een boer in de polder uit de Kameleonboeken.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 12 december 2022 @ 11:30:50 #149
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207051361
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 22:03 schreef Halcon het volgende:
Aangifte gedaan, ingetrokken en dan zwanger van die Libiër |:(
Ik denk dat dit niks te maken heeft met zijn afkomst/cultuur. Genoeg vrouwen die door hun Nederlandse ex-partner zijn vermoord. Enigste verschil is dat er geen uitleveringsverdrag is met Libië.

En waarom zo negatief over Libië? Nu Khadaffi weg is, is dit land toch alleen maar voorruit gegaan?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_207051528
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 01:22 schreef britneycheers het volgende:
Dit doet me denken aan een Amerikaanse zaak.

Een seriemoordenaar had in de VS een moeder vermoord en haar baby gestolen. De baby had hij aan een familielid gegeven met een smoes. Het meisje groeide gelukkig en gezond op, tot ze als volwassene vrouw haarzelf herkende in de babyfoto’s van de FBI.

Toch wilde ze geen contact in eerste instantie met haar biologische familie. Uiteindelijk heeft ze toch contact gehad, dus soms hebben dit soort dingen tijd nodig.
Ik denk ook dat je het moment van ontdekken, los moet zien met het eventueel contact met haar grootouders aan moeders kant. Het begint nu te malen in haar hoofd, en die verwerking heeft eerst tijd nodig.

En het hoeft ook niet vanzelfsprekend te zijn, dat zij naar Nederland komt. Het kan ook zijn dat zij na schriftelijk contact haar grootouders uitnodigt in Libië in haar eigen vertrouwde omgeving.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 12 december 2022 @ 11:53:19 #151
269689 crew  Viv
pi_207051644
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 08:31 schreef Mylene het volgende:

[..]
Hij schopte haar ook in de buik om de zwangerschap te beëindigen.
;(

Hoe krom is het ook, dat hij de zwangerschap dus niet wilde, maar wel het kind ontvoerde?

quote:
Isra zou eigenlijk foto's van haar als baby en met moeder moeten krijgen, een mooi album. Al zal die dan wel onderschept worden door dat beest van een vader.
Ze is naar verluidt bekend met de Facebookpagina's over haar ontvoering, daar staan wel een aantal foto's van vroeger op. :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 12 december 2022 @ 11:59:44 #152
269689 crew  Viv
pi_207051729
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 01:22 schreef britneycheers het volgende:

Toch wilde ze geen contact in eerste instantie met haar biologische familie. Uiteindelijk heeft ze toch contact gehad, dus soms hebben dit soort dingen tijd nodig.
https://abcnews.go.com/US(...)ed/story?id=65958840
Het gesprek waarin Isra resoluut aangaf dat ze geen contact wil met haar Nederlandse familie, vond plaats in het bijzijn van haar vader. Waarschijnlijk was dat zelfs de reden dat hij toestemming gaf voor het gesprek: ervoor zorgen dat er niet steeds weer mensen namens die familie op zoek gaan naar haar, contact zoeken, etc.

Het enige wat haar Nederlandse familie nu kan hopen is dat er een zaadje is geplant, dat ze wellicht ooit toch contact gaat zoeken. Aan de andere kant, over een paar jaar heeft ze waarschijnlijk zelf kinderen (aangezien ze nu verloofd is), dus dan wordt vluchten nog moeilijker. :{
  maandag 12 december 2022 @ 12:10:30 #153
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207051857
quote:
Soedanees Mohammed al D. is eerder veroordeeld tot zestien jaar, de Haagse Miriam de L. tot drie jaar. Zij is dit jaar vrijgelaten.
Vraag me af waar het verschil in de opgelegde straf inzit. Het lijkt me dat Miriam een groter aandeel heeft in deze situatie.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_207052199
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 11:30 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik denk dat dit niks te maken heeft met zijn afkomst/cultuur. Genoeg vrouwen die door hun Nederlandse ex-partner zijn vermoord. Enigste verschil is dat er geen uitleveringsverdrag is met Libië.

En waarom zo negatief over Libië? Nu Khadaffi weg is, is dit land toch alleen maar voorruit gegaan?
Het is naïef om te denken dat het ineens beter gaat met een land na de val van een dictator. Sterker nog: ironisch genoeg breekt daarna vaak ongekende chaos uit. Allerlei milities vechten elkaar de tent uit.
pi_207052242
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:10 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Vraag me af waar het verschil in de opgelegde straf inzit. Het lijkt me dat Miriam een groter aandeel heeft in deze situatie.
Hij zal actief mee hebben geholpen met de moord.

Maar het is wel zo dat Miriam een groter aandeel heeft gehad. Zonder haar was Isra niet het land uit gesmokkeld en was Marisse waarschijnlijk dus ook niet vermoord.

Dan is drie jaar 'n lachertje.
pi_207052249
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 11:53 schreef Viv het volgende:

[..]
;(

Hoe krom is het ook, dat hij de zwangerschap dus niet wilde, maar wel het kind ontvoerde?

Dat is ego.
pi_207052278
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:42 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]
Het is naïef om te denken dat het ineens beter gaat met een land na de val van een dictator. Sterker nog: ironisch genoeg breekt daarna vaak ongekende chaos uit. Allerlei milities vechten elkaar de tent uit.
Libië heeft ook niet voor niets code rood als reisadvies.
pi_207052287
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 11:30 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik denk dat dit niks te maken heeft met zijn afkomst/cultuur. Genoeg vrouwen die door hun Nederlandse ex-partner zijn vermoord. Enigste verschil is dat er geen uitleveringsverdrag is met Libië.

En waarom zo negatief over Libië? Nu Khadaffi weg is, is dit land toch alleen maar voorruit gegaan?
Het bezitterige, de omgang met de vrouw e.d. daar zit zeker wel iets koeltoereels in. Daarmee niet gezegd dat niemand anders ook zoiets doet.

Libië vooruit gegaan? Heb je het nieuws wel gevolgd? Meestal houdt een dictator kwaadschiks de boel een beetje bij elkaar. Wordt die verdreven, dan wordt het vaak chaos. Zie ook bv. in Irak.
pi_207052740
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:40 schreef Tengano het volgende:
In de reclames van tegenwoordig zie je ook vaak hele gelukkige gemengde gezinnen. Donkere man en dan een hollandse vrouw en dan allemaal van die vrolijke kinderen erbij. Geen idee waarom ze dat zo iedere keer weer zo framen.
Mijn gepensioneerde buurman is Marokkaans. Zijn vrouw is volledig Nederland en draagt dat ook gewoon uit (geen hoofddoek, geen moslima). Hun kinderen zijn inmiddels allang volwassenen en hebben reeds zelf kinderen. Ik kan me voorstellen dat er zo wel meer gezinnen zijn, dus waarom zou dat niet in een reclame kunnen?

Geen idee hoe vaak dat in een reclame voorkomt trouwens, ik heb al vele jaren geen reclame meer gezien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207052883
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:10 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Vraag me af waar het verschil in de opgelegde straf inzit. Het lijkt me dat Miriam een groter aandeel heeft in deze situatie.
Het hebben van een kut vagina!
  maandag 12 december 2022 @ 13:27:38 #161
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207052935
quote:
6s.gif Op maandag 12 december 2022 13:17 schreef Nielsch het volgende:
Geen idee hoe vaak dat in een reclame voorkomt trouwens, ik heb al vele jaren geen reclame meer gezien.
Dan zal dat het wel zijn.
  maandag 12 december 2022 @ 14:53:45 #162
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_207054576
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 11:30 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik denk dat dit niks te maken heeft met zijn afkomst/cultuur. Genoeg vrouwen die door hun Nederlandse ex-partner zijn vermoord. Enigste verschil is dat er geen uitleveringsverdrag is met Libië.

Het risico is wel groter bij een relatie tussen een Westerse vrouw en iemand uit de Noord-Afrikaanse cultuur waar vrouwen niks voorstellen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 12 december 2022 @ 15:13:53 #163
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207054920
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:48 schreef Halcon het volgende:

[..]


Libië vooruit gegaan? Heb je het nieuws wel gevolgd? Meestal houdt een dictator kwaadschiks de boel een beetje bij elkaar. Wordt die verdreven, dan wordt het vaak chaos. Zie ook bv. in Irak.
Huh? Je gaat me toch niet vertellen dat het vrije Westen de boze leider heeft afgezet en er nog steeds geen democratie is?

Jammer dat de olie in andere handen is gevallen. Lijkt me vanzelfsprekend dat we de gedachte van een democratie niet over hoeven te brengen meer aan Libië.

:')
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_207054940
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:13 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Huh? Je gaat me toch niet vertellen dat het vrije Westen de boze leider heeft afgezet en er nog steeds geen democratie is?

Jammer dat de olie in andere handen is gevallen. Lijkt me vanzelfsprekend dat we de gedachte van een democratie niet over hoeven te brengen meer aan Libië.

:')
Het is daar nog steeds een teringbende. Of eigenlijk: het is daar een grotere teringbende dan het was onder Khadaffi.

Het was vrij naïef om te denken dat het allemaal koek en ei zou zijn daar als Khadaffi eruit wordt getrapt.
  maandag 12 december 2022 @ 15:17:07 #165
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207054970
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]
Het risico is wel groter bij een relatie tussen een Westerse vrouw en iemand uit de Noord-Afrikaanse cultuur waar vrouwen niks voorstellen.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Volgens mij zullen de Marokkanen in Nederland die hier geboren zijn, niet snel naar Marokko vertrekken met de kinderen. In tegenstelling tot Turken. Zij zijn nog erg nationalistisch en verbonden met Turkije.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  maandag 12 december 2022 @ 15:20:14 #166
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207055007
quote:
3s.gif Op maandag 12 december 2022 13:25 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Het hebben van een kut vagina!
Hoe zou deze Miriam de L heten? De leeuw? De lange? Ben wel benieuwd of ze nog steeds bij de IND werkt.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_207055457
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:20 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Hoe zou deze Miriam de L heten? De leeuw? De lange? Ben wel benieuwd of ze nog steeds bij de IND werkt.
Ze zal wel geen VOG meer krijgen.

Meen ergens De Lange gelezen te hebben, maar kan dat zo gauw niet meer vinden.
  maandag 12 december 2022 @ 16:06:18 #168
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207055725
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze zal wel geen VOG meer krijgen.

Meen ergens De Lange gelezen te hebben, maar kan dat zo gauw niet meer vinden.
Ik ga zo wel even kijken.

VOG kan je na vijf jaar weer krijgen toch?

Ik dacht in eerste instantie dat het een vrouw met een laag IQ was, maar aangezien ze voor de IND werkte zal ze ook nog is hoger opgeleid kunnen zijn, wat het nog triester maakt.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_207055943
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 16:06 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik ga zo wel even kijken.

VOG kan je na vijf jaar weer krijgen toch?

Ik dacht in eerste instantie dat het een vrouw met een laag IQ was, maar aangezien ze voor de IND werkte zal ze ook nog is hoger opgeleid kunnen zijn, wat het nog triester maakt.
Er zijn uitzonderingen voor die vijf jaar, o.a. als je een vrijheidsstraf hebt gekregen. Ze zal destijds ook wel ontslagen zijn. Dus "nog bij de IND" werken zal sowieso niet.

Bij IND hebben ze ook wel simpele krachten natuurlijk. Je weet niet wat ze daar precies deed. Daarnaast kan iemand best simpel zijn, maar wel streetwise. Of omgekeerd: best slim zijn, maar met mannen erg simpel en naïef.
pi_207056296
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 16:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er zijn uitzonderingen voor die vijf jaar, o.a. als je een vrijheidsstraf hebt gekregen. Ze zal destijds ook wel ontslagen zijn. Dus "nog bij de IND" werken zal sowieso niet.

Bij IND hebben ze ook wel simpele krachten natuurlijk. Je weet niet wat ze daar precies deed. Daarnaast kan iemand best simpel zijn, maar wel streetwise. Of omgekeerd: best slim zijn, maar met mannen erg simpel en naïef.
Of ze heeft haar baan opgezegd.

Wat ik uit het verhaal begrijp dacht zij dat ze zou blijven in Libië. Want er wordt gezegd dat ze de dag erna weer terug gestuurd werd naar Nederland omdat ze niet meer nodig was.

Mijn gok: vader had handlangster wijsgemaakt dat ze een happy family zouden zijn in Libië, maar -surprise- meneer had daar al een vrouw rondlopen en handlangster was overbodig.


Wat moet je je dan dom voelen zeg.
  maandag 12 december 2022 @ 17:00:59 #171
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207056538
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 16:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Of ze heeft haar baan opgezegd.

Wat ik uit het verhaal begrijp dacht zij dat ze zou blijven in Libië. Want er wordt gezegd dat ze de dag erna weer terug gestuurd werd naar Nederland omdat ze niet meer nodig was.

Mijn gok: vader had handlangster wijsgemaakt dat ze een happy family zouden zijn in Libië, maar -surprise- meneer had daar al een vrouw rondlopen en handlangster was overbodig.


Wat moet je je dan dom voelen zeg.
Nou inderdaad. En dan kom jij terug in Nederland en krijgt straf terwijl die zieke gast vrolijk een goed leven opbouwt met zijn reisbureau voor de Hadj. Hij wordt gezien als een respectabel man en jij als die nare, domme doos.

Vraag me ook af hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen met zijn vrouw. "Ja dit is een willekeurige mevrouw die ik mijn kind laat afleveren. Ik laat haar even uit, even ruziemaken bij de deur hoor."
pi_207056654
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 16:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Of ze heeft haar baan opgezegd.

Wat ik uit het verhaal begrijp dacht zij dat ze zou blijven in Libië. Want er wordt gezegd dat ze de dag erna weer terug gestuurd werd naar Nederland omdat ze niet meer nodig was.

Mijn gok: vader had handlangster wijsgemaakt dat ze een happy family zouden zijn in Libië, maar -surprise- meneer had daar al een vrouw rondlopen en handlangster was overbodig.

Wat moet je je dan dom voelen zeg.
Ze was zelf ook niet bepaald met goede intenties op pad.

Ze wist dat het haar kind niet was, dat er gerommeld was met het paspoort en dan de moeder van het kind het niet ging overleven. Dat was ook nog eens op haar geoefend daarvoor.

Dus ja... geen medelijden mee. Jammer dat ze er zo goedkoop vanaf was gekomen. Haar rol was essentieel wat mij betreft. Zonder haar, had hij Isra niet mee kunnen nemen...
pi_207056665
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 17:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou inderdaad. En dan kom jij terug in Nederland en krijgt straf terwijl die zieke gast vrolijk een goed leven opbouwt met zijn reisbureau voor de Hadj. Hij wordt gezien als een respectabel man en jij als die nare, domme doos.

Vraag me ook af hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen met zijn vrouw. "Ja dit is een willekeurige mevrouw die ik mijn kind laat afleveren. Ik laat haar even uit, even ruziemaken bij de deur hoor."
Mja, alsof die vrouw van hem heel erg veel inbreng zal hebben in de gang van zaken daar. Die zal zich ook maar gewoon schikken, want anders is ze 'n kech, krijgt ze tikken of erger.
pi_207056708
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze was zelf ook niet bepaald met goede intenties op pad.

Ze wist dat het haar kind niet was, dat er gerommeld was met het paspoort en dan de moeder van het kind het niet ging overleven. Dat was ook nog eens op haar geoefend daarvoor.

Dus ja... geen medelijden mee. Jammer dat ze er zo goedkoop vanaf was gekomen. Haar rol was essentieel wat mij betreft. Zonder haar, had hij Isra niet mee kunnen nemen...
Oh nee, ik heb er ook geen medelij mee hoor. Absoluut niet.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 12 december 2022 @ 17:55:37 #175
269689 crew  Viv
pi_207057139
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze was zelf ook niet bepaald met goede intenties op pad.

Ze wist dat het haar kind niet was, dat er gerommeld was met het paspoort en dan de moeder van het kind het niet ging overleven. Dat was ook nog eens op haar geoefend daarvoor.

Dus ja... geen medelijden mee. Jammer dat ze er zo goedkoop vanaf was gekomen. Haar rol was essentieel wat mij betreft. Zonder haar, had hij Isra niet mee kunnen nemen...
Ik vind 3 jaar ook bijzonder weinig voor iemand die zo'n cruciale rol gespeeld heeft. Volgens mij worden er tegenwoordig wel zwaardere straffen uitgedeeld voor medeplegen/medeplichtig zijn.
  maandag 12 december 2022 @ 18:58:50 #176
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207057874
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:55 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik vind 3 jaar ook bijzonder weinig voor iemand die zo'n cruciale rol gespeeld heeft. Volgens mij worden er tegenwoordig wel zwaardere straffen uitgedeeld voor medeplegen/medeplichtig zijn.
Ja die andere handlanger had 16 jaar gekregen. Dat is een betere straf. Vraag me af hoe hij zich voelde, zijn vriend in vrijheid en hij draait er eigenlijk grotendeels voor op.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_207057898
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 18:58 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ja die andere handlanger had 16 jaar gekregen. Dat is een betere straf. Vraag me af hoe hij zich voelde, zijn vriend in vrijheid en hij draait er eigenlijk grotendeels voor op.
Niet al te slecht blijkbaar, want hij runt nu samen met z'n maat dat reisbureautje in Libië.
pi_207058129
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 19:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Niet al te slecht blijkbaar, want hij runt nu samen met z'n maat dat reisbureautje in Libië.
Dan loopt Isra allebei de moordenaars van haar moeder regelmatig tegen het lijf.

Niet te doen dit :{
pi_207058172
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 19:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dan loopt Isra allebei de moordenaars van haar moeder regelmatig tegen het lijf.

Niet te doen dit :{
Ja, dat geeft toch wel te denken.

Is ze zo erg gehersenspoeld? Staat ze zo erg onder druk? Of 'n combinatie van die twee. Of boeit het haar gewoon niks?

Of een pragmatisch keuze? Hoe je het ook wendt of keert, realiteit is dat ze in Libië is opgegroeid, daar gewend is, daar de taal spreekt en gestudeerd heeft.

Ze heeft daar ook gewoon internet en kan dus over de zaak lezen. Ze was drie toen het gebeurde en ze was er getuige van. Dat blijft ook wel deels hangen.
  maandag 12 december 2022 @ 21:40:13 #180
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207060155
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 19:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Niet al te slecht blijkbaar, want hij runt nu samen met z'n maat dat reisbureautje in Libië.
Wow :')
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zaterdag 24 december 2022 @ 12:10:20 #181
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_207211533
Wat is dat toch met van die mannen die de moeder van hun kind vermoorden en dan hun eigen kind ontvoeren...

Hoe ziek in je hoofd moet je wel niet zijn om te denken dat je kinder er goed of zelfs beter af is met een (door de vader) vermoorde moeder.

Hier recentelijk nog zo'n case, maar gelukkig hebben ze de man (momenteel officieel nog verdachte) hier wel kunnen oppakken:

quote:
A regional court in the southern Polish city of Kraków has issued a European Arrest Warrant (EAW) for a 26-year-old Norwegian man suspected of killing his Polish ex-partner and abducting their child.

The warrant was issued on Sunday evening at the request of the Kraków regional prosecution service, Polish state news agency PAP reported.

Polish prosecutors had charged the Norwegian man, identified as Ingebrigt G., with killing his ex-partner, a 26-year-old woman from the southern Polish city of Oświęcim, and abducting their child, five-year-old Mia, asking the court to arrest the suspect for 14 days, officials said.

Rest v/h artikel:

https://www.polskieradio.(...)rder-child-abduction
Moest bij het lezen van dit nieuwsbericht meteen aan de case van Isra denken.
Krekker is de bom!
pi_207211630
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:10 schreef KreKkeR het volgende:
Wat is dat toch met van die mannen die de moeder van hun kind vermoorden en dan hun eigen kind ontvoeren...

Hoe ziek in je hoofd moet je wel niet zijn om te denken dat je kinder er goed of zelfs beter af is met een (door de vader) vermoorde moeder.

Hier recentelijk nog zo'n case, maar gelukkig hebben ze de man (momenteel officieel nog verdachte) hier wel kunnen oppakken:
[..]
Moest bij het lezen van dit nieuwsbericht meteen aan de case van Isra denken.
Dat heeft de vader nooit gedacht, hij heeft puur gehandeld vanuit zijn ego. Het is zijn kind, dus hoort bij hem. Nu speelde ook wel mee dat hij vrouwen zag als wezens die ergens onderaan de ladder bungelen, die moeten gewoon dood als ze in de weg lopen :{ . Ik ben benieuwd hoe zulke figuren hun dochters zien. Ook als het laagste van het laagste?
pi_207213816
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat heeft de vader nooit gedacht, hij heeft puur gehandeld vanuit zijn ego. Het is zijn kind, dus hoort bij hem. Nu speelde ook wel mee dat hij vrouwen zag als wezens die ergens onderaan de ladder bungelen, die moeten gewoon dood als ze in de weg lopen :{ . Ik ben benieuwd hoe zulke figuren hun dochters zien. Ook als het laagste van het laagste?
Zolang ze een vrome moslima is, zal het hem allemaal wel gescheten zijn natuurlijk. Dan maakt ze hem niet belachelijk in zijn ogen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')