abonnement Unibet Coolblue
pi_206934327


quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Game on!
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 00:33:32 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206934453
Ach, d'r is nu een of ander groepsgesprek van Musk met allemaal gelijkgestemden. De man heeft echt 44 miljard uitgegeven om zijn ego gestreeld te krijgen en iedereen die hem ooit kwaad heeft gedaan terug te pakken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206934508
Toch wel benieuwd: dat PR dingetje dat Musk deed een paar dagen terug. Dat hij bij Apple HQ was en met Tim Cook had gesproken. Hij had het toen alleen over dat Apple Twitter niet van de app store zou afgooien. "Nieuws" dat alleen van Musk kwam sowieso. Ik neem aan dat Apple nog steeds niet adverteert bij Twitter?
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 00:42:43 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206934548
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 00:39 schreef IndoorKite het volgende:
Toch wel benieuwd: dat PR dingetje dat Musk deed een paar dagen terug. Dat hij bij Apple HQ was en met Tim Cook had gesproken. Hij had het toen alleen over dat Apple Twitter niet van de app store zou afgooien. "Nieuws" dat alleen van Musk kwam sowieso. Ik neem aan dat Apple nog steeds niet adverteert bij Twitter?
Dat zou meteen aan de grote klok worden gehangen om andere adverteerders te overtuigen ook terug te komen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Vis een optie? zondag 4 december 2022 @ 00:43:42 #5
70532 loveli
N
pi_206934554
crap in = crap out
pi_206934556
Ook voor Trump is het 'bewijs' alweer geleverd dat de Republikeinen (en vooral hij natuurlijk) zwaar benadeeld zijn door Twitter die onder één hoedje speelde met de Democraten:

twitter

Gewoon de Grondwet even negeren :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 04-12-2022 01:26:33 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator zondag 4 december 2022 @ 00:44:02 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206934558
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 00:39 schreef IndoorKite het volgende:
Toch wel benieuwd: dat PR dingetje dat Musk deed een paar dagen terug. Dat hij bij Apple HQ was en met Tim Cook had gesproken. Hij had het toen alleen over dat Apple Twitter niet van de app store zou afgooien. "Nieuws" dat alleen van Musk kwam sowieso. Ik neem aan dat Apple nog steeds niet adverteert bij Twitter?
Dat klopt. En Apple heeft nooit iets gezegd over Twitter uit de store gooien, de enige bron daarvoor was Musk die na dat gesprek stelde dat zijn uitspraken op een misverstand berustte. Kortom, hij lulde uit zijn nek en Apple doet wat Apple doet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 00:44:59 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206934571
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 00:43 schreef loveli het volgende:
En een onderonsje met Macron.
https://www.ad.nl/tech/ma(...)ij-twitter~a57c5f20/
'Allo Eló!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206934606
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 00:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat zou meteen aan de grote klok worden gehangen om andere adverteerders te overtuigen ook terug te komen.
Goed punt ja. Hij vertelde er niets over dus dacht dat hij nog express vaag probeerde te doen, maar als Apple weer doorging dan had hij dat indd van de daken geschreeuwd.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 00:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat klopt. En Apple heeft nooit iets gezegd over Twitter uit de store gooien, de enige bron daarvoor was Musk die na dat gesprek stelde dat zijn uitspraken op een misverstand berustte. Kortom, hij lulde uit zijn nek en Apple doet wat Apple doet.
Mijn theorie is dat hij express zoiets dramatisch ging roepen om contact te krijgen met Apple (wat hem is gelukt). Denk dat hij een excuus wilde creëren om Apple te meeten om ze te overtuigen om weer te starten met advertenties. Gezien zijn stilte lijkt dat niet gelukt te zijn.
  Vis een optie? zondag 4 december 2022 @ 00:57:49 #10
70532 loveli
N
pi_206934658
De tijd van Tim Cook zal kostbaar zijn. Als hij geen zaken met Elon wilde doen, zou hij dan tijd aan hem hebben besteed?

Na het gesprek is de optie "uit de appstore gegooid worden" in ieder geval van tafel verdwenen.
crap in = crap out
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 01:05:58 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206934703
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 00:50 schreef IndoorKite het volgende:

Mijn theorie is dat hij express zoiets dramatisch ging roepen om contact te krijgen met Apple (wat hem is gelukt). Denk dat hij een excuus wilde creëren om Apple te meeten om ze te overtuigen om weer te starten met advertenties. Gezien zijn stilte lijkt dat niet gelukt te zijn.
Het was hem ook wel gelukt als hij gewoon gebeld had en gevraagd om een meeting met Cook en zijn mensen, Maar Musk kon niet met een delegatie marketingexperts aankomen om de kou uit de lucht te halen omdat hij iedereen die hem tegen durfde te spreken al had ontslagen/weggepest.

Ik denk niet dat hij die grote adverteerders nog makkelijk terugkrijgt. k denk dat die bedrijven nog wel een tijd wegblijven. Het lijkt me niet dat Apple of andere multinationals zin hebben om degene die ineens een campagne tegen de zoon van Joe Biden begint en neo-nazi's terughaalt en allerlei maffe acties doet te ondersteunen. Ik voorzie ook heibel met Brussel, de DSA lijkt haaks op Musk's idee wat Twitter zou moeten zijn te staan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Vis een optie? zondag 4 december 2022 @ 01:06:53 #12
70532 loveli
N
pi_206934707
Apple adverteert weer, quote Musk:
quote:
Apple has fully resumed advertising, which is appreciated.
crap in = crap out
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 01:07:31 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206934713
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 00:57 schreef loveli het volgende:
Na het gesprek is de optie "uit de appstore gegooid worden" in ieder geval van tafel verdwenen.
Het is er nooit geweest, Of Musk heeft iets half begrepen en werd paranoïde, of hij heeft het zelf verzonnen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206934735
Apple is ook terug wat betreft adverteren. Full spend.
Ik krijg nog geld van je.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 01:11:32 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206934741
quote:
99s.gif Op zondag 4 december 2022 01:10 schreef Rnie het volgende:
Apple is ook terug wat betreft adverteren. Full spend.
Bron? Ik heb niets gezien van Apple of Twitter zelf.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Vis een optie? zondag 4 december 2022 @ 01:12:54 #16
70532 loveli
N
pi_206934746
10 minuten geleden in de groepschat.
crap in = crap out
pi_206934747
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 01:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Bron? Ik heb niets gezien van Apple of Twitter zelf.
Verkondigd Musk net live. Lijkt me sterk dat hij daarover niet publiekelijk gaat liegen.
Ik krijg nog geld van je.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 01:14:29 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206934755
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 01:12 schreef loveli het volgende:
10 minuten geleden in de groepschat.
Ik wacht het even af. Hij roept wel vaker wat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Vis een optie? zondag 4 december 2022 @ 01:15:02 #19
70532 loveli
N
pi_206934759
Hier een ander stukje waar Musk maar wat roept:
twitter
crap in = crap out
pi_206934764
Wow rare timing. Dat verbaast mij wel als het waar is.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 01:16:59 #21
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206934770
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 01:15 schreef loveli het volgende:
Hier een ander stukje waar Musk maar wat roept:
[ twitter ]
En van de Trumpkant?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 01:18:40 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206934781
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 01:15 schreef IndoorKite het volgende:
Wow rare timing.
Er is geen communicatieafdeling meer, dus.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206934784
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 01:21:25 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206934792
quote:
81s.gif Op zondag 4 december 2022 01:19 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Als je vraagt het te verwijderen loop je de kans dat Musk je doxxt. :P
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206934798
quote:
99s.gif Op zondag 4 december 2022 01:13 schreef Rnie het volgende:

[..]
Verkondigd Musk net live. Lijkt me sterk dat hij daarover niet publiekelijk gaat liegen.
Lijkt me wel iets waar hij over liegt. Beetje andere adverteerders teruglokken kijk Apple doet het ook. Musk is ongeveer even betrouwbaar als Trump tegenwoordig dus tenzij Apple bevestigt weten we nog niets.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 01:26:12 #26
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206934812
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 01:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Lijkt me wel iets waar hij over liegt. Beetje andere adverteerders teruglokken kijk Apple doet het ook. Musk is ongeveer even betrouwbaar als Trump tegenwoordig dus tenzij Apple bevestigt weten we nog niets.
En als je een statement wilt maken dat alles weer koek en ei doe je dat ook liever samen lijkt me.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 01:28:56 #27
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206934828
Ik denk dat de communicatie-afdeling van Apple dag kan zeggen tegen een rustige zaterdagavond. Die zullen wel plat gebeld worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Vis een optie? zondag 4 december 2022 @ 01:38:48 #28
70532 loveli
N
pi_206934857
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 01:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Lijkt me wel iets waar hij over liegt. Beetje andere adverteerders teruglokken kijk Apple doet het ook. Musk is ongeveer even betrouwbaar als Trump tegenwoordig dus tenzij Apple bevestigt weten we nog niets.
Speculaties op fok zijn betrouwbaarder :Y
crap in = crap out
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 01:43:21 #29
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206934867
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 01:38 schreef loveli het volgende:

[..]
Speculaties op fok zijn betrouwbaarder :Y
Nee, maar Musk roept vaker dingen. Eerst zien dan geloven is een normale reactie. Ik denk dat elke journalist nu Apple probeert te bereiken voor commentaar op deze uitspraak dus die zullen binnenkort wel met een statement aankomen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206934890
En zelfs als het waar is, hoeft het niet dezelfde deal te zijn. Musk was toch korting aan het uitdelen om adverteerders terug te lokken? Gezien hoe hard Twitter nu geld aan het bloeden is, kan ik me best voorstellen dat Apple ook een deal heeft gekregen. December blijft een belangrijke maand voor adverteerders sowieso, dus ik snap het wel een beetje.
pi_206934908
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 01:50 schreef IndoorKite het volgende:
En zelfs als het waar is, hoeft het niet dezelfde deal te zijn. Musk was toch korting aan het uitdelen om adverteerders terug te lokken? Gezien hoe hard Twitter nu geld aan het bloeden is, kan ik me best voorstellen dat Apple ook een deal heeft gekregen. December blijft een belangrijke maand voor adverteerders sowieso, dus ik snap het wel een beetje.
Geen korting als zijnde dat Twitter hierop verliest. maar de klant krijgt meer impressies voor hetzelfde geld. De winst wordt teruggepompt naar de adverteerder. Twitter speelt quitte met adverteerders tussen de 500k en 1 miljoen. Dit staffelt naar beneden.

Echt teruglokken is denk ik ook geen sprake van geweest, het is meer zo dat Twitter adverteerders tussen de 500k en 1 miljoen wilt behouden. Waarschijnlijk was deze groep ook tijdelijk gestopt.

Alles wat boven een miljoen uitgeeft aan ads budget is gissen naar de deals.

[ Bericht 6% gewijzigd door Rnie op 04-12-2022 02:15:32 ]
Ik krijg nog geld van je.
pi_206934930
twitter
Ik krijg nog geld van je.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 02:03:27 #33
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206934932
quote:
99s.gif Op zondag 4 december 2022 01:55 schreef Rnie het volgende:

[..]
Geen korting als zijnde dat Twitter hierop verliest. maar de klant krijgt meer impressies voor hetzelfde geld. Teruglokken is ook geen sprake van geweest, het is meer zo dat Twitter adverteerders tussen de 500k en 1 miljoen wilt behouden.

Alles wat boven een miljoen uitgeeft aan ads budget is gissen naar de deals.
Dat was dat aanbod van Twitter van een paar dagen terug. Dat is hier ook voorbij gekomen. De reacties van klanten waren nogal meh te noemen staat me bij. Iets met Titanic werd genoemd.

Colour me unconvinced.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206934972
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 02:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat was dat aanbod van Twitter van een paar dagen terug. Dat is hier ook voorbij gekomen. De reacties van klanten waren nogal meh te noemen staat me bij. Iets met Titanic werd genoemd.

Colour me unconvinced.
Welke klanten is natuurlijk de vraag. Ik denk dat als je een ads budget van 25k hebt, je er niet beter of slechter op wordt. Misschien stopt Twitter dan hooguit 5% extra terug in impressies. De rest stoppen ze als winst in hun eigen zak. Zou ik als klant zijnde ook niet warm voor lopen.

De Titanic metafoor was een smeuïge headline. :P
Ik krijg nog geld van je.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 02:14:16 #35
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206934973
Het is geen briljante terughaalactie geweest. Ze waren blijkbaar nooit weg, in tegenstelling tot wat het genie beweerde. Ik had mijn eerst zien dan geloven beter bij een van de dramatweets van hem kunnen plaatsen. Mea culpa, ik had niet verwacht dat de man zo clueless was dat hij dit niet zou weten.

Apple Spent $84,000 on Twitter Ads the Same Day Elon Tweeted It 'Mostly Stopped' Advertising There, New Data Shows
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206935031
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 02:14 schreef Ulx het volgende:
Het is geen briljante terughaalactie geweest. Ze waren blijkbaar nooit weg, in tegenstelling tot wat het genie beweerde. Ik had mijn eerst zien dan geloven beter bij een van de dramatweets van hem kunnen plaatsen. Mea culpa, ik had niet verwacht dat de man zo clueless was dat hij dit niet zou weten.

Apple Spent $84,000 on Twitter Ads the Same Day Elon Tweeted It 'Mostly Stopped' Advertising There, New Data Shows
Misschien wist hij dat ook best?

quote:
“Despite the industry consensus that Twitter is too volatile and brand unsafe under Elon Musk, Apple is one of the few companies that has actually bucked the trend; the company has apparently increased their spend over the past 30 days,” said Angelo Carusone, President of Media Matters, which commissioned the Pathmatics report. “Musk is targeting Apple as a way of working the refs. Drawing them into a controversy in hopes that it makes it much more difficult for Apple to fairly apply their terms of service when it comes to the App store.”

Mounting a PR campaign against a million-per-month advertiser is a risky business decision, a choice with especially high stakes given that Twitter’s ad business, which makes up 90% of the company’s revenue, has been in a tailspin since Musk took over. According to Media Matters, half of Twitter’s top 100 advertisers have paused their spending on Twitter since musk took over.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206935047
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 02:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat was dat aanbod van Twitter van een paar dagen terug. Dat is hier ook voorbij gekomen. De reacties van klanten waren nogal meh te noemen staat me bij. Iets met Titanic werd genoemd.

Colour me unconvinced.
Ja we horen nog wel hoe het staat. Musk gaat het natuurlijk niet toegeven wanneer het zoals de Titanic gaat dan komt er zeker niemand terug. Maar het is mogelijk dat adverteerders nu terugkomen omdat ze zo wispelturig als de pest zijn. Ik ben sowieso sceptisch want wat zou dan veranderd zijn deze dagen dat adverteerders hun beslissing terugdraaien.
pi_206935055
Best een kutbedrijf dat Apple, blijven gewoon in zee gaan met een Trumpeteer. :r
Links lullen, rechts de zakken vullen. O wacht, doen ze dat niet allemaal? Het is gewoon een Vi'tje, like i said :')

Waar zijn nou die idealen gebleven van die bedrijven? Zelfs ik moest bekennen dat Musk de laatste periode leipe fratsen uithaalde waarvan ik niet zo 1,2,3 zeker weet of dat slim is. Maar voila, het is dus wederom een grote poppenkast die om niks anders draait dan de centen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Rnie op 04-12-2022 02:39:05 ]
Ik krijg nog geld van je.
pi_206935073
Wanneer lult Apple ooit links? Zijn er bedrijven die geen zaken doen met Trumpisten dan?
pi_206935076
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 02:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja we horen nog wel hoe het staat. Musk gaat het natuurlijk niet toegeven wanneer het zoals de Titanic gaat dan komt er zeker niemand terug. Maar het is mogelijk dat adverteerders nu terugkomen omdat ze zo wispelturig als de pest zijn. Ik ben sowieso sceptisch want wat zou dan veranderd zijn deze dagen dat adverteerders hun beslissing terugdraaien.
Ze gooien 1 euro in advertising en krijgen daar onderaan de streep 2 euro voor terug. How about money? :')
Ik krijg nog geld van je.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 02:41:29 #41
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206935079
Maar Apple is nooit gestopt. Dus wat lul je over VI?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206935084
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2022 02:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wanneer lult Apple ooit links? Zijn er bedrijven die geen zaken doen met Trumpisten dan?
:') Zal ik een tripje Sillicon Valley voor je boeken? Denk alleen dat jij het door jouw bril niet ziet. Laat maar zitten ook.
Ik krijg nog geld van je.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 02:48:12 #43
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206935101
quote:
6s.gif Op zondag 4 december 2022 02:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Misschien wist hij dat ook best?
[..]

Veel Musketeers roepen al dagen dat Apple een smerig woke kutbedrijf is en dat ze nooit meer Apple kopen. Zou Apple dat leuk vinden? Vinden die lui die afgelopen week vonden dat Tim Cook een oplichter was Apple ineens weer helemaal de bom?

En concurrenten kunnen de tweets over Apple van Musk en co leuk gebruiken in een campagne. Gewoon om FUD te creëren. Hunter-style.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206935116
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 02:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Veel Musketeers roepen al dagen dat Apple een smerig woke kutbedrijf is en dat ze nooit meer Apple kopen. Zou Apple dat leuk vinden? Vinden die lui die afgelopen week vonden dat Tim Cook een oplichter was Apple ineens weer helemaal de bom?

En concurrenten kunnen de tweets over Apple van Musk en co leuk gebruiken in een campagne. Gewoon om FUD te creëren. Hunter-style.
En dan hard roepen hoe transparant je bent!

twitter

Waar kennen we dat ook weer van? :+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206935117
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 02:41 schreef Ulx het volgende:
Maar Apple is nooit gestopt. Dus wat lul je over VI?
Over de gehele situatie genomen. Idealistische bedrijven die tijdelijk stoppen want paniek en dan nu, terwijl Musk een tandje bijzet, langzamerhand terugkomen omdat er toch weer geld te verdienen valt met advertisement op dat platform.

Poppenkast is het.
Ik krijg nog geld van je.
pi_206935118
quote:
99s.gif Op zondag 4 december 2022 02:43 schreef Rnie het volgende:

[..]
:') Zal ik een tripje Sillicon Valley voor je boeken? Denk alleen dat jij het door jouw bril niet ziet. Laat maar zitten ook.
Nou vertel dan? Als Apple zo vaak links lult kan je toch wel met een voorbeeld komen in plaats van weer eens op de man spelen. Silicon Valley de show was voor mij wel genoeg hoor.
pi_206935121
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2022 02:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En dan hard roepen hoe transparant je bent!

[ twitter ]
Waar kennen we dat ook weer van? :+
Niet Lex Fridman te kakken zetten joh
Ik krijg nog geld van je.
pi_206935127
quote:
99s.gif Op zondag 4 december 2022 02:55 schreef Rnie het volgende:

[..]
Niet Lex Fridman te kakken zetten joh
Die heeft er wel vertrouwen in zo te zien :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator zondag 4 december 2022 @ 02:58:09 #49
236264 crew  capricia
pi_206935130
Dit hele verhaal gaat over geld. Apple trekt zich zogenaamd terug.
En nu is Apple opeens nooit weg geweest.

Ik lees dat als voor minder geld op de eerste rij zitten.
Definitely not CIA
pi_206935131
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2022 02:57 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Die heeft er wel vertrouwen in zo te zien :D
Uitstekende gozer, ik zou als ik jou was zijn podcast checken. :7
Ik krijg nog geld van je.
pi_206935146
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 02:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nou vertel dan? Als Apple zo vaak links lult kan je toch wel met een voorbeeld komen in plaats van weer eens op de man spelen. Silicon Valley de show was voor mij wel genoeg hoor.
Morgen weer een dag :z
Ik krijg nog geld van je.
pi_206935154
quote:
99s.gif Op zondag 4 december 2022 02:59 schreef Rnie het volgende:

[..]
Uitstekende gozer, ik zou als ik jou was zijn podcast checken. :7
Ik kan me voorstellen dat je hem helemaal geweldig vindt :D

Mss is hij dat ook wel maar dit moedigt mij ook niet echt aan:

twitter

twitter


Neil deGrasse Tyson daarentegen anytime! Maar die heeft dan ook niet zo'n podcast, die schrijft gewoon boeken :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 04-12-2022 03:20:52 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator zondag 4 december 2022 @ 03:36:40 #53
236264 crew  capricia
pi_206935218
Wat is deel 2 van vanavond? Is ie al geweest?
Of heeft Twitter hem suppressed?
Of was er geen deel 2, na de tegenvallende resultaten van deel 1.
Definitely not CIA
pi_206935248
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 03:36 schreef capricia het volgende:
Wat is deel 2 van vanavond? Is ie al geweest?
Of heeft Twitter hem suppressed?
Of was er geen deel 2, na de tegenvallende resultaten van deel 1.
Uitgesteld:

twitter


[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 04-12-2022 06:14:25 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206935287
Kwam wel een ander draadje (met commentaren) tegen:

twitter

_O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 04-12-2022 04:50:51 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206935316
Het zit Junior blijkbaar ook behoorlijk dwars:

twitter

Geen idee waar hij over bazelt verder.

'Treason'?

'50 uur?

Het zal wel erfelijk zijn :+

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 04-12-2022 05:10:26 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206935396
twitter
  zondag 4 december 2022 @ 06:41:11 #58
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206935408
quote:
99s.gif Op zondag 4 december 2022 02:03 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
_O- het is toch ook wel een vent hoor
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206935435
Wat is dat toch met mensen die zo hoog in de "top" zitten? Die hele Musk lijkt met de dag labieler te worden en dag moet dan de redder van vrije meningsuiting worden?! Maar intussen wel andere de mond snoeren.

Het is in iedergeval duidelijk dat hij twitter als "wapen" gebruikt om zijn eigen idealen na te streven.. heel eng.
  zondag 4 december 2022 @ 08:19:00 #60
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206935548
quote:
12s.gif Op zondag 4 december 2022 03:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat je hem helemaal geweldig vindt :D

Mss is hij dat ook wel maar dit moedigt mij ook niet echt aan:

[ twitter ]
[ twitter ]

Neil deGrasse Tyson daarentegen anytime! Maar die heeft dan ook niet zo'n podcast, die schrijft gewoon boeken :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neil deGrasse Tyson heeft zeker wel een podcast, StarTalk radio. Zeker de moeite waard ook.

Jammer dat je Lex Fridman zo snel afschrijft omdat hij niet al het dogma van de progressieve religie aanhangt. Maar hij heeft zeer vooraanstaande wetenschappers in zijn podcast, zou hem toch echt een kans geven.

[ Bericht 2% gewijzigd door T.Durden op 04-12-2022 08:36:29 ]
pi_206935752
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 07:14 schreef dudewhereismycar het volgende:
Wat is dat toch met mensen die zo hoog in de "top" zitten? Die hele Musk lijkt met de dag labieler te worden en dag moet dan de redder van vrije meningsuiting worden?! Maar intussen wel andere de mond snoeren.

Het is in iedergeval duidelijk dat hij twitter als "wapen" gebruikt om zijn eigen idealen na te streven.. heel eng.
je komt er achter dat ze behalve in hun field of expertiese net zo uniek zijn als de gemiddelde kassa jufvrouw van 30 jaar geleden (die uitzonderlijk goed konden hoofd rekenen, tot 2 cijfers achter de comma).
pi_206935810
Kan iemand een samenvatting geven / artikel linken over the twitter files?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_206935829
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 09:20 schreef superniger het volgende:
Kan iemand een samenvatting geven / artikel linken over the twitter files?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206935835
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2022 04:45 schreef Kijkertje het volgende:
Kwam wel een ander draadje (met commentaren) tegen:

[ twitter ]
_O-
Er is maar 1 echte aubergenius
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 10:45:45 #65
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206936421
quote:
99s.gif Op zondag 4 december 2022 02:54 schreef Rnie het volgende:

[..]
Over de gehele situatie genomen. Idealistische bedrijven die tijdelijk stoppen want paniek en dan nu, terwijl Musk een tandje bijzet, langzamerhand terugkomen omdat er toch weer geld te verdienen valt met advertisement op dat platform.

Poppenkast is het.
Bedrijven lijken helemaal niet terug te komen. De advertentie-inkomsten zijn zwaar gedaald.

Als je het over Apple hebt: Apple is nooit gestopt. Musk las ergens of hoorde van iemand dat zijn gedrag en zijn plannen met Twitter wel eens tot vertrek van Apple zou kunnen leiden, Daarna begon hij in paniek te roepen dat Apple dat al had gedaan en dat ze hadden gedreigd de app uit de store te trappen. Waarop zjjn legertje Muskfans Apple begon af te zeiken en te roepen dat ze nooit meer iPhones zouden kopen enzovoort enzovoort. Daardoor werd hij gesommeerd naar het Apple HQ te komen en daar kreeg hij uiteraard op zijn donder van Tim Cook. Maar hoorde ook van hem dat het allemaal zo'n vaart niet zou lopen en dat Apple en Twitter nog steeds een werkbare relatie hebben.
Dus Elon Musk doet nu alsof hij Apple heeft omgepraat. Yeah! Musk is een Genie! Wat een geweldige verkoper is hij toch! Hij heeft Apple mooi te grazen genomen! Ja, dikke lul drie bier, zo lust ik er ook wel eentje.


Er is in het bedrijf ook niemand meer die hem tegenspreekt. De baas is tenslotte een genie en heeft dat soort negativiteit niet nodig. Maar had iemand een factcheck gedaan en hem even gewezen op het feit dat Apple zelfs meer uitgaf was dat handig geweest voor de relatie met Apple, maar ja. Maar feit is wel dat veel van zijn stans Apple nu zien als vijand en kutbedrijf. En het is niet zo makkelijk om iets dat je ooit hebt geroepen weer te niet-roepen op het internet. Mocht hij over dat fenomeen iets meer willen weten zou hij het Witte Huis kunnen aanschrijven. De zoon van de hoofdbewoner heeft zoiets meegemaakt.

Verder lijkt het gedweep met Rusland, de EU die hem waarschuwt dat Twitter zich als VLP zich aan de DSA zal moeten houden, het terughalen van nazi's, het twitterfiles-fiasco en Musk's verdere geschifte gedrag van de laatste weken mij persoonlijk niet gunstig voor de langere termijn relatie met Apple en andere adverteerders. .

[ Bericht 8% gewijzigd door Ulx op 04-12-2022 10:58:13 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206936533
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 10:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Bedrijven lijken helemaal niet terug te komen. De advertentie-inkomsten zijn zwaar gedaald.

Als je het over Apple hebt: Apple is nooit gestopt. Musk las ergens of hoorde van iemand dat zijn gedrag en zijn plannen met Twitter wel eens tot vertrek van Apple zou kunnen leiden, Daarna begon hij in paniek te roepen dat Apple dat al had gedaan en dat ze hadden gedreigd de app uit de store te trappen. Waarop zjn legertje Muskfans Apple begon af te zeiken en te roepen dat ze nooit meer Apple zouden kopen enzovoort enzovoort. Daarna kreeg hij uiteraard op zijn donder van Tim Cook maar hoorde ook dat het allemaal zo'n vaart niet zou lopen. En Elon Musk doet nu alsof hij Apple heeft omgepraat. Yeah! Musk is een Genie! Wat een geweldige verkoper is hij toch! Ja, dikke lul drie bier, zo lust ik er ook wel eentje.

Maar feit is wel dat veel van zijn stans Apple nu zien als vijand en kutbedrijf. En het is niet zo makkelijk om iets dat je ooit hebt geroepen weer te niet-roepen op het internet.
Er is in het bedrijf ook niemand meer die hem tegenspreekt. De baas is tenslotte een genie en heeft dat soort negativiteit niet nodig. Maar had iemand een factcheck gedaan en hem even gewezen op het feit dat Apple zelfs meer uitgaf was dat handig geweest voor de relatie met Apple, maar ja.

Verder lijkt het gedweep met Rusland, de EU die hem waarschuwt dat Twitter zich als VLP zich aan de DSA zal moeten houden, het terughalen van nazi's, de karaktermoordcampagne op Hunter Biden en Musk's verdere geschifte gedrag van de laatste weken mij persoonlijk niet gunstig voor de langere termijn relatie met Apple en andere adverteerders. .
Sowieso idealistische bedrijven :') Ja winst nastreven is inderdaad super idealistisch. Dat er veel geld te verdienen is met adverteren op twitter valt blijkbaar wel mee, niet zo gek ook als ze zo weinig personeel hebben dat je misschien niet eens de data over die advertenties (op tijd) kan inzien. Voor op Twitter adverteren zijn natuurlijk ook gigantisch veel alternatieven het internet is niet bepaald een kleine plek. Daarbij is Musk ook zo wispelturig dat het moeilijk in te schatten is wat de volgende dag gaat brengen. Bijvoorbeeld wat als de Twitter files 2.0 Twitter zelf in de voet schieten er lijkt niet echt een weldoordachte strategie achter te zitten.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 11:01:44 #67
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206936551
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 10:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

idealistische bedrijven
Dat zijn alle bedrijven waarvan de CEO zich niet opstelt als een robber baron uit de 19de eeuw.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206936963
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 18:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dus waarom de hevige censuur als het artikel nul nieuwswaarde zou hebben?
Haha, uitstekende vraag. De reden is natuurlijk omdat het wél nieuwswaarde had en misschien een verkiezingsuitslag had kunnen beïnvloeden. Dat konden veel links en progressieven niet accepteren, dus censuur.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 18:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Noem je de NYP nu niet reputabel?
Rechtsgeoriënteerde outlet, die politieke affiliatie valt bij sommigen niet zo goed.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 19:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oké dan ben je niet meer serieus te nemen.
Dit is niets nieuws. Simpelweg te vatbaar voor propaganda en kan geen neutrale en objectieve blik meer hanteren als het om dit soort kwesties gaat.
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2022 19:14 schreef Kijkertje het volgende:
En ook wel typerend dat helemaal niemand zich afvraagt of druk maakt over de verzoeken van Trump/ het Witte Huis om content te 'censureren' terwijl dat nou juist wel onder het 1e Amendement valt:

[ twitter ]
[ twitter ]
Oh wacht even, als de Republikeinen het doen, dán is het dus ineens wél de moeite waard en mogen er vragen worden gesteld? Och meid toch, hier valt het masker op gênante wijze wel af weer af hoor.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 19:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Net zo kwalijk natuurlijk, maar dit is gewoon een whataboutism.
Dit is dus een resultaat van het prefereren van een dubbele standaard. Ik heb dat hier al vaker aangegeven, als een bepaalde groep mensen (natuurlijk weer links en progressief) van mening is dat er eigenlijk twee sets van regels moeten zijn, één voor de eigen politieke affiliatie en één voor de politieke tegenstanders, dan krijg je dit.
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 19:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dus je bent echt van mening dat het goed is dat anderen voor jou bepalen wat de waarheid is, en je geen enkel kritisch geluid mag horen over die vermeende waarheid van andere bronnen?

Sorry, maar juist het kritisch denken heeft ons de Verlichting gebracht. Ik vind het nogal wat om je hele wereldbeeld af te laten hangen van wat “deskundigen” als waarheid bestempelen.

Vroeger werd roken aanbevolen door “deskundigen” tegen astma. We weten nu gelukkig wel beter, maar je snapt dat zulke deskundigen een podium geven op dit vlak een wereldwijde ramp tot gevolgen kan hebben.
De reden dat sommigen zich nogal krampachtig vastklampen aan het idee van 'deskundigen' komt omdat dit veelal mensen zijn van de eigen politieke affiliatie. De grenzen tussen de wetenschap en activisme zijn op veel plekken binnen de academische wereld ook aan het vervagen. Daardoor wordt het idee van 'deskundigen' of 'experts' misbruikt om het eigen gedachtegoed als 'waar' en 'feitelijk' te kunnen verkopen en dissente meningen als 'onjuist', 'misinformatie' of 'desinformatie'.

quote:
99s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:06 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Haha, genieten dit. Poeh, dat zal voor flink wat gestampvoet en geschuimbek zorgen in progressieve kringen. Dat de nieuwe eigenaar van Twitter de realiteit zomaar durft te benoemen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe moeilijk is het om gewoon geen ongefundeerde negatieve uitspraken te doen over mensen? Om niet willekeurig te lopen 'speculeren' over de handel en wandel van deze of gene, op basis van niets meer dan de eigen ranzige onderbuik?

Ik snap dat dat in complot la-la land meteen het hele fundament onder alles vandaan haalt (bewijzen, feiten, empirie, jakkie bah), maar doe eens een poging.
Welke ongefundeerde uitspraken heb je het nu dan precies over? Je bent nu al een tijdje bezig in dit topic om dit soort dingen te zeggen, maar het wordt nog niet echt concreet. Ook als users er naar vragen komen er geen antwoorden. Je negeert onder andere een uitstekende post van @T.Durden
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206936986
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 09:20 schreef superniger het volgende:
Kan iemand een samenvatting geven / artikel linken over the twitter files?
twitter

twitter

twitter


Terwijl... Zie bv
NWS / Hunter Biden, crack, hoeren, minderjarigen etc -media stil.

Twitter maakt nu openbaar hoe al deze troep keurig in opdracht onder het tapijt geschoven is ter beïnvloeding van de verkiezingen.

Twitterdraad hier, deel 2 binnenkort: https://twitter.com/mtaib(...)o6AFIGn6mvM2DJEdBwvA

[ Bericht 3% gewijzigd door Za op 04-12-2022 11:45:03 ]
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 12:00:51 #70
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206937299
Betwijfelen jullie ook of Musk in zijn queeste voor transparantie zijn eigen communicatie met de Saoedi's en andere partijen openbaar gaat maken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 12:03:16 #71
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206937336
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 11:39 schreef Za het volgende:

Twitter maakt nu openbaar hoe al deze troep keurig in opdracht onder het tapijt geschoven is ter beïnvloeding van de verkiezingen.

Wat vind jij erger: Een privé-persoon die vraagt of ongevraagd geplaatste dickpicks kunnen worden verwijderd, of het Witte Huis dat vraagt of onwelgevallige berichten kunnen worden weggehaald? Waar moet volgens jou meer de nadruk op worden gelegd?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 4 december 2022 @ 12:04:30 #72
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206937355
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 11:39 schreef Za het volgende:

[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]

Terwijl... Zie bv
NWS / Hunter Biden, crack, hoeren, minderjarigen etc -media stil.

Twitter maakt nu openbaar hoe al deze troep keurig in opdracht onder het tapijt geschoven is ter beïnvloeding van de verkiezingen.

Twitterdraad hier, deel 2 binnenkort: https://twitter.com/mtaib(...)o6AFIGn6mvM2DJEdBwvA
Wordt ondertussen weggezet als “nothing burger”, ongefundeerd, een onschuldige interne discussie en/of niet ter zaken doende.
  zondag 4 december 2022 @ 12:05:48 #73
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206937378
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat vind jij erger: Een privé-persoon die vraagt of ongevraagd geplaatste dickpicks kunnen worden verwijderd, of het Witte Huis dat vraagt of onwelgevallige berichten kunnen worden weggehaald? Waar moet volgens jou meer de nadruk op worden gelegd?
En het NYPost artikel wordt weggezet als een stel dickpics. (Terwijl juist dit artikel onderwerp van gesprek is in de Twitter Files, niet de dick pics - die kwamen namelijk niet in het artikel voor)

Én we vergeten gemakshalve het e-mailverkeer waarin Biden sr. geïmpliceerd werd. Wat niet handig was in verkiezingstijd.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 12:10:52 #74
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206937453
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:05 schreef T.Durden het volgende:

Terwijl juist dit artikel onderwerp van gesprek is in de Twitter Files,

Maar waarom focussen op dat ene verhaal, terwijl het feit dat de regering een bedrijf onder druk zette onwelgevallige berichten te censureren onder het tapijt wordt geschoven? Dat is namelijk wel in strijd met het Eerste Amendement.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206937464
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:04 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Wordt ondertussen weggezet als “nothing burger”, ongefundeerd, een onschuldige interne discussie en/of niet ter zaken doende.
Het is inderdaad bijzonder om te aanschouwen dat fans en passionele aanhangers van de Democraten maar blijven spreken over misinformatie en onjuiste verhalen. Het toont aan hoe ernstig de indoctrinatie bij sommigen eigenlijk is.

Als je dan bijvoorbeeld gewoon zou zeggen .. 'natuurijk was het niet fair, maar dit heeft wel de Democraten aan een overwinning geholpen en daarom was dit nodig' .. dan toont dat nog enige redelijkheid en zelfreflectie aan. Dit was bijvoorbeeld iets dat een bekend denker als Sam Harris heeft gedaan. Maar zelfs dat is voor velen een brug te ver.

Ik zie hier wel enige gelijkenissen met bepaalde andere narratieven die deze groep mensen nogal graag omarmd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206937496
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:03 schreef Ulx het volgende:

Wat vind jij erger: Een privé-persoon die vraagt of ongevraagd geplaatste dickpicks kunnen worden verwijderd, of het Witte Huis dat vraagt of onwelgevallige berichten kunnen worden weggehaald? Waar moet volgens jou meer de nadruk op worden gelegd?
Een president die niet naar eer en geweten spreekt.
pi_206937526
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:13 schreef Za het volgende:

[..]
Een president die niet naar eer en geweten spreekt.
Dat doet geen enkele leider ter wereld. Dat klinkt leuk maar is oliedom.
pi_206937527
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:13 schreef Za het volgende:

[..]
Een president die niet naar eer en geweten spreekt.
die is geen president meer, en wordt hopelijk terecht vervolgd voor landverraad. Maar hij zal wel naar Rusland vluchten.
pi_206937536
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:04 schreef T.Durden het volgende:

Wordt ondertussen weggezet als “nothing burger”, ongefundeerd, een onschuldige interne discussie en/of niet ter zaken doende.
Wat bizar is, beelden van Hunter Biden van het on camera coke en what not gebruiken en sex met minderjarigen hebben maakt een president chantabel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 04-12-2022 12:21:14 ]
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 12:17:26 #80
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206937552
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:13 schreef Za het volgende:

[..]
Een president die niet naar eer en geweten spreekt.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Moet ik uit deze ontwijking opmaken dat je het zien van dickpicks belangrijker vindt dan het eerste amendement?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206937553
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:15 schreef Raw85 het volgende:

Dat doet geen enkele leider ter wereld. Dat klinkt leuk maar is oliedom.
Punt is, de beelden zijn beschikbaar voor iedereen.
Evenals de beelden van Biden die eea afdoet als Russische propaganda.
pi_206937554
Ik heb na 2 jaar nog steeds geen flauw idee waarom dit Hunter laptop verhaal significant is. Kan iemand dat concreet uitleggen?

Laten we beginnen met wat er concreet bewezen kan worden. Zoals ik het begrijp is er bewijs dat:
Hunter een laptop heeft of heeft gehad.
Dat er naakte foto's van hem op die laptop te vinden zijn.
??
??

En dus? Wat is er nog meer bewezen? Ik hoor heel veel "kan, eventueel, misschien", maar wat is er nou daadwerkelijk concreet bewezen dat dit significant maakt? En graag met bronnen ondersteunen.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 12:18:17 #83
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206937564
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:16 schreef Za het volgende:

[..]
Wat bizar is, beelden van Jr van het on camera coke en what not gebruiken en sex met minderjarigen hebben maakt een president chantabel.
Wat heeft Donald Trump Jr hier nou weer mee te maken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206937596
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:17 schreef Ulx het volgende:

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Moet ik uit deze ontwijking opmaken dat je het zien van dickpicks belangrijker vindt dan het eerste amendement?
Sex met kinderen maakt daar geen onderdeel van uit.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 12:25:26 #85
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206937657
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:20 schreef Za het volgende:

[..]
Sex met kinderen maakt daar geen onderdeel van uit.
Waarom miept Musk dan over het feit dat de EU zegt dat Twitter zich aan de DSA zal moeten gaan houden? Daar staat zeer expliciet in dat kinderporno verwijderd zal moeten worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206937724
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:25 schreef Ulx het volgende:

Waarom miept Musk dan over het feit dat de EU zegt dat Twitter zich aan de DSA zal moeten gaan houden? Daar staat zeer expliciet in dat kinderporno verwijderd zal moeten worden.
Dan zal dat wel gebeuren, ik heb niet gezien wat er geplaatst is sinds gisteren.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 12:31:19 #87
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206937743
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:30 schreef Za het volgende:

[..]
Dan zal dat wel gebeuren, ik heb niet gezien wat er geplaatst is sinds gisteren.
Waarom zoek jij naar kinderporno?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 4 december 2022 @ 12:32:36 #88
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206937762
Persoonlijk denk dat de uitkomst niet anders zou zijn geweest als deze info openbaar was ten tijde van toen. Maar dat is nooit zeker te zeggen natuurlijk.

Trump had ook allerlei schandalen zoals Stormy Daniels, die het er ook niet van weerhouden hebben dat hij won.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206937900
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2022 12:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is inderdaad bijzonder om te aanschouwen dat fans en passionele aanhangers van de Democraten maar blijven spreken over misinformatie en onjuiste verhalen. Het toont aan hoe ernstig de indoctrinatie bij sommigen eigenlijk is.

Als je dan bijvoorbeeld gewoon zou zeggen .. 'natuurijk was het niet fair, maar dit heeft wel de Democraten aan een overwinning geholpen en daarom was dit nodig' .. dan toont dat nog enige redelijkheid en zelfreflectie aan. Dit was bijvoorbeeld iets dat een bekend denker als Sam Harris heeft gedaan. Maar zelfs dat is voor velen een brug te ver.

Ik zie hier wel enige gelijkenissen met bepaalde andere narratieven die deze groep mensen nogal graag omarmd.
_O- Probeer het anders is met feiten in plaats van jijbakken. Oh wacht dan heb je niks.
Nou succes met onzin opkloppen en dan anderen beschuldigen van geindoctrineerd zijn 8)7 Ik ben geen fan van de democraten trouwens heb niks met rechtse politiek. Biden is ook een slechte president, natuurlijk lang niet zo slecht als Trump maar als je hem dan wil bekritiseren doe het dan op iets van substantie niet de dickpicks of drugsverslaving van zijn zoon. Sowieso hypocriet om over Jr te beginnen gezien Trump jr net zo goed een doorgesnoven debiel is.
pi_206937931
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:31 schreef Ulx het volgende:

Waarom zoek jij naar kinderporno?
Berichten en afbeeldingen van Hunter Biden verschenen op mijn TL via Erik de Vlieger.

Waarom zo dwangmatig afdwalen van waar het om gaat? Een zwaar verwarde president met een kinderen en hoeren neukende, coke en crack verslaafde zoon die het WH bezoekt is heden de wereldleider. En daar hebben alle media en prominenten zich voor ingezet.
  zondag 4 december 2022 @ 12:44:14 #91
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206937948
quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2022 12:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Persoonlijk denk dat de uitkomst niet anders zou zijn geweest als deze info openbaar was ten tijde van toen. Maar dat is nooit zeker te zeggen natuurlijk.

Trump had ook allerlei schandalen zoals Stormy Daniels, die het er ook niet van weerhouden hebben dat hij won.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook niet. Een groot deel van Amerika was de onberekenbare Trump ook gewoon zat.

Des te onbegrijpelijker dat Democraten daarom in ene zoveel samen heulde met zowel sociale (o.a. Twitter, Facebook) als traditionele media (o.a. MSNBC, CBS) om dit verhaal af te doen als Russische disinformatie. Dat terwijl vrijheid van meningsuiting van origine juiste een zeer progressief en liberaal standpunt was. Kan snel draaien…

Schijnbaar dachten ze dat de kiezers het niet op zouden merken, of zoals we nu merken - alles wat e partij doet maar voor zoete klik geslikt zou worden door Democraten die alleen maar in partijbelang denken (ipv voor zichzelf)
pi_206937983
Gaat het hier nog over Twitter?
Ik krijg nog geld van je.
pi_206937989
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:44 schreef T.Durden het volgende:

Dat denk ik eerlijk gezegd ook niet. Een groot deel van Amerika was de onberekenbare Trump ook gewoon zat.

Des te onbegrijpelijker dat Democraten daarom in ene zoveel samen heulde met zowel sociale (o.a. Twitter, Facebook) als traditionele media (o.a. MSNBC, CBS) om dit verhaal af te doen als Russische disinformatie. Dat terwijl vrijheid van meningsuiting van origine juiste een zeer progressief en liberaal standpunt was. Kan snel draaien…

Schijnbaar dachten ze dat de kiezers het niet op zouden merken, of zoals we nu merken - alles wat e partij doet maar voor zoete klik geslikt zou worden door Democraten die alleen maar in partijbelang denken (ipv voor zichzelf.
Het maakt de man schantabel.
De beelden zijn gemaakt en dus ook in handen van derden van de niet allerbeste categorie, terwijl Hunter het spoor bijster was.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 12:48:09 #94
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206937996
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:43 schreef Za het volgende:

Waarom zo dwangmatig afdwalen van waar het om gaat?
Het gaat hier over Musk die Twitter heeft overgenomen en het nu runt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206937998
quote:
99s.gif Op zondag 4 december 2022 12:46 schreef Rnie het volgende:
Gaat het hier nog over Twitter?
Jazeker.
pi_206938010
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:48 schreef Ulx het volgende:

Het gaat hier over Musk die Twitter heeft overgenomen en het nu runt.
Dit is een van de redenen waarom hij dat heeft gedaan.
pi_206938056
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:49 schreef Za het volgende:

[..]
Dit is een van de redenen waarom hij dat heeft gedaan.
Trump heeft twitter overgenomen om jou via via van kinderporno te voorzien?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 4 december 2022 @ 12:53:28 #98
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206938083
quote:
99s.gif Op zondag 4 december 2022 12:46 schreef Rnie het volgende:
Gaat het hier nog over Twitter?
Terecht punt. Uiteindelijk gaat het over de bereidheid van de oude Twitter-execs om hun platform in te zetten voor politieke doeleinden.

Of we dat wel of niet moeten willen, dáár zou de discussie over moeten gaan.
  Overall beste user 2022 zondag 4 december 2022 @ 12:53:38 #99
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206938087
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:49 schreef Za het volgende:

[..]
Dit is een van de redenen waarom hij dat heeft gedaan.
Terwijl het Witte Huis dat Twitter onder druk zet berichten te verwijderen een veel groter schandaal is. Dat is letterlijk de regering die ingrijpt. Dat is letterlijk wat het eerste amendement zou moeten voorkomen. Dat Musk dat negeert geeft heel duidelijk aan dat hij Twitter ziet als een wapen tegen iedereen die hem -in zijn ogen- ooit onrecht heeft aangedaan of aan heeft willen doen. Zoals democraten, die willen dat de man belasting gaat betalen.

.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 4 december 2022 @ 12:54:10 #100
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206938096
quote:
5s.gif Op zondag 4 december 2022 12:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Trump heeft twitter overgenomen om jou via via van kinderporno te voorzien?
Kan je dit uitleggen voor mij? Ik volg dit niet helemaal. Trump, kinderporno?

[ Bericht 1% gewijzigd door T.Durden op 04-12-2022 12:59:19 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')