abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206877690
Vriendelijke reminder aan allen om de winterbanden te wisselen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_206877697
Doen LeSage! En een foto he. I Love!
pi_206877701
Ik heb geen winterbanden, niet op de auto en niet op de fiets.
pi_206877707
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 09:28 schreef exode het volgende:
Van de winterbanden? :P

@BE wat een rollercoaster is het toch he, dat medische circus. Veel sterkte, ik kan me voorstellen dat je hoofd echt even niet naar de feestdagen staat :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206877721
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 09:06 schreef exode het volgende:
Ik heb weer een pakket mysterie, van de Hema. Maandag besteld, 28 november dus. DHL zegt dat ze het gisteren om 11:30 hebben bezorgd, maar toen was er niemand thuis. De buren hebben het pakket ook niet. De Hema zegt dat het 26 november is bezorgd en doen verder niets. Apart, het pakket is dus terug in de tijd gegaan.

Kortom, ik ga DHL maar eens lastigvallen.
Mijn pakketje van Hema is laatst spoorloos verdwenen.
Gelukkig deed de klantenservice heel makkelijk en was het geld meteen terug.
pi_206877729
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 09:28 schreef exode het volgende:
Als ie staat krijgen jullie sowieso een foto!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206877755
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 09:33 schreef LeSage het volgende:

[..]
Als ie staat krijgen jullie sowieso een foto!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oooooooh, ja, wat leuk.
Hier zijn we bijna klaar met de Kerst sets bouwen, daarna gaan we de setup bedenken en verder bouwen. Vorig jaar hadden we een grote skihelling, dit jaar willen we wat anders.
pi_206877761
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 08:33 schreef arvensis het volgende: Ik zag op facebook dat je kant en klare surprises kan kopen voor ¤10. Echt ontzettend triest. _O-
Ik vind dat niet triester dan je als ouder mega uitleven op de surprise van je kind. Tevens bedankt voor de tip. Als kind volgend jaar geen zin heeft, weet ik dat het ook anders kan *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 30 november 2022 @ 09:46:45 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_206877800
Ik ben zo blij dat het achter de rug is. Oudste vindt dat dus echt verschrikkelijk. Jongste houdt wel van knutselen, maar dan lukt het niet zoals hij het in gedachten had en brrrrr...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206877956
Hier nog geen surprises, maar de oudste zit nu in groep 4 dus ik vrees dat we er volgend jaar wel aan moeten... Ik vond het als kind zelf best leuk maar mijn jongens hebben nul interesse in knutselen dus dat wordt nog wat.

Kerstboom ga ik volgende week opzetten, eerst de Sint!
pi_206878058
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 09:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik vind dat niet triester dan je als ouder mega uitleven op de surprise van je kind. Tevens bedankt voor de tip. Als kind volgend jaar geen zin heeft, weet ik dat het ook anders kan *)
Dikke tip voor easy zelfgemaakte surprise: van die verpakkingsschuimpjes in een enorm cellefaan, als een snoepzak rollen en met een strik eromheen. Geeft net genoeg zooi in de klas en ziet er best profi uit. Was mijn beste surprise ooit :D
pi_206878069
Hier geen surprises, we doen wel wat cadeautjes, maar eigenlijk weet iedereen al wat 'ie krijgt.
En ik heb mn hoofd niet in dicht-stand staan, dus ik denk dat er ook geen gedichten zijn dit jaar.
Misschien moet het maar het einde van het sint tijdperk zijn een keer.

Ik heb een spier in mn rug verrekt, zo'n plek waarvan je niet weet dat er spieren zitten normaal gesproken, maar die ik nu dus bij elke beweging voel :{
Fake it till you make it...
  woensdag 30 november 2022 @ 10:20:32 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206878095
Wij wilden vorige week ook de winterbanden-wissel laten doen. We hadden de banden bij de garage opgeslagen, omdat wij er hier niet genoeg ruimte voor hebben. Dat was de garagehouder echter een beetje vergeten, die bleek twee van onze banden aan iemand anders verkocht te hebben. :o 8)7 Dus nu rijden we met twee winterbanden en twee zomerbanden, in afwachting van bericht van de garagehouder over een nieuw paar winterbanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 30-11-2022 10:45:00 ]
in de haak.
  woensdag 30 november 2022 @ 10:21:48 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206878107
Hier doen we ook niet meer aan surprises, ik vind 't wel jammer, maar ja. In plaats van pakjes-avond doen we hapjes-avond en met kerst voor iedereen wat cadeautjes onder de boom.
in de haak.
pi_206878147
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 08:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Hier wilde ik nog even voor jompelen *O*!! Oma Mushanga :D O+.
Ik werd tante op mijn 12e, is ook heel tof hoor :Y.
Haha, thanx :D :*
Dochter werd zus op dr 12e :Y Zoon kijkt al uit naar het oom zijn. Ben zo benieuwd hoe hij het zal vinden. Nooit eerder een baby in zn buurt gehad.

@BE, wat een rottijd voor jullie. Dat afwachten en onzekerheid is zo kut ;( Sterkte voor jullie :*

Ik weet niet eens wat voor banden ik onder mn auto heb :') Van fiets weet ik dat wel en ook dat achterband versleten is. Maar kan nog niet vervangen worden omdat de bagagedrager kaduuk is en eerst gemaakt moet worden. Zit nu met een metalen stangetje en tape vast :+

Ik ben zó moe. Maar 4 uur geslapen vannacht. Steeds als ik bijna sliep moest ik of hoesten óf kreeg ik een heel naar gevoel alsof mijn lichaam verstijfde :? Waarna ik bang was om mn ogen dicht te doen. En dat op repeat :{

Zoon wil zn sint kadootjes onder de kerstboom :') Scheelt iig zak zoeken. Én surprise maken :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 30 november 2022 @ 10:27:28 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206878170
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 10:25 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Haha, thanx :D :*
Dochter werd zus op dr 12e :Y Zoon kijkt al uit naar het oom zijn. Ben zo benieuwd hoe hij het zal vinden. Nooit eerder een baby in zn buurt gehad.
Dat is wel bijzonder nieuws inderdaad, Mushanga, gefeliciteerd!
in de haak.
pi_206878183
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 10:27 schreef trui het volgende:

[..]
Dat is wel bijzonder nieuws inderdaad, Mushanga, gefeliciteerd!
Dank! :)
If they say
pi_206878278
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 09:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:D! Groot gelijk heb je.

Ik heb me samen met dochter wel enorm uitgeleefd op haar surprise. Daar hebben we veel plezier aan beleefd. Gek eigenlijk, want normaliter haat ik dit soort obligate schoolactiviteiten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 30 november 2022 @ 10:44:33 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206878328
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
:D! Groot gelijk heb je.

Ik heb me samen met dochter wel enorm uitgeleefd op haar surprise. Daar hebben we veel plezier aan beleefd. Gek eigenlijk, want normaliter haat ik dit soort obligate schoolactiviteiten.
ik vond 't ook altijd hartstikke leuk. Maar ik snap ook als mensen er juist een hekel aan hebben hoor. Bij ons werd er vanuit school overigens wel aangegeven dat ze verwachtten dat ouders wat ondersteuning zouden bieden.
in de haak.
pi_206878368
Ik vind vooral de tijdsdruk vervelend. We hadden dit jaar precies 0 weekenden voor de surprise dus dat moest op woensdagmiddag. En dan moeten er voor Sint met familie ook nog drie surprises en vier gedichten en het komt ondanks een overload aan ouders toch altijd op mij neer }:|

Maar het proces was verder prima, want zoon had een plan gemaakt en een lijstje geschreven en we hebben heel gezellig een gewinkeld O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_206878382
Hier stond duidelijk op de instructiebrief dat het de bedoeling is dat de kinderen de surprise zélf maken. Vorig jaar was dat ook zo, dus ik ben benieuwd.

Zoonlief het het dus vooral zelf gedaan. Zijn idee (sushirol gemaakt), ik heb m vooral geholpen met vasthouden zodat hij dingen kon vasttapen (is lastig in je eentje), en we hebben samen heel veel propjes gemaakt van crêpepapier en die met heel veel lijm vastgeplakt.
pi_206878395
Ik werd voor het eerste tante op mijn 14e. Leek me super leuk, maar ik vond het verschrikkelijk. Alles draaide sindsdien om de kinderen. Een normaal gesprek voeren met m’n zussen was praktisch onmogelijk en alle uitjes moesten kindvriendelijk. En dan kreeg ik weer zo’n stinkende plank in m’n armen geduwd die aan m’n haar bleef trekken (oudste neefje had een spierafwijking en spuugde continu. Kon hij niks aan doen, maar maakte hem beet moeten houden wel heel vervelend)... Heeft er voor gezorgd dat ik tot m’n 25e er zeker van was dat ik nooit kinderen wilde.

Qua surprises was mijn makkelijkste surprise ooit een theezakje. Zo’n stuk beschermfoam van apparaten omvouwen. Twee kanten dichtplakken, bovenkant dichtvouwen en vastnieten. Troep er in, touw met thee label eraan vast maken (op dat label kan weer je gedicht) en klaar. Duurde 10 minuten dacht ik, en het heeft tot ik van school ging aan de muur van het klaslokaal gehangen (ik had mijn mentor, lerares Engels). Ik ga tzt (volgend jaar denk ik) mijn kinderen vooral managen en helpen met tips, het maken mogen ze zelf doen. Maar ze hebben al meerdere keren met mijn surprise (voor familie) geholpen.
  woensdag 30 november 2022 @ 10:55:34 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206878427
Ik werd voor de derde keer zus op mijn 11e en vond dat niet vervelend, maar ik was dan ook al gewend dat mijn hele leven om kleine kinderen draaide. Er waren altijd baby's bij ons. Dat vond ik wel vervelend... Pleegzus worden op mijn 23e vond ik een stuk ingewikkelder, want waar wij dachten dat mijn moeder aan het schakelen was naar de oma-rol, besloot zij nog voor 18 jaar een extra kind een thuis te bieden. Dat heeft wel voor de nodige wrijving gezorgd...en nog af en toe.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206878471
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 10:44 schreef trui het volgende:

[..]
ik vond 't ook altijd hartstikke leuk. Maar ik snap ook als mensen er juist een hekel aan hebben hoor. Bij ons werd er vanuit school overigens wel aangegeven dat ze verwachtten dat ouders wat ondersteuning zouden bieden.
Ik vind het eigenlijk best leuk om te doen, maar de lootjes worden steeds zo laat getrokken en dan moet je juist in een hectische tijd van het jaar zoiets nog even snel doen, zonder te weten hoe en waarmee. Daar word ik dan wat chagrijnig van. Maar dochter is belachelijk creatief, handig en secuur, dus die maakt ook zelf wel iets moois.

SPOILER
Mijn tips voor onhandige ouders:
- snijmachine kopen
- lijm zoveel mogelijk vermijden en in plaats daarvan fotosplitjes gebruiken (beste uitvinding ooit)
- nieten wat je maar kunt
- altijd zorgen dat je wat dozen in huis hebt
pi_206878556
Ik heb jongste geholpen met zijn surprise. Die heeft een hekel aan knutselen. We hebben een burrito gemaakt, want lievelingseten van het kind. Jammer dat het gelootte kind van vriendje in groep 3 naar etteren in groep 8 is gegaan, dus hij was niet blij met het lootje. Maar hij deed zijn best. Niet overdreven mooi, maar zeker wel herkenbaar :P

We waren ook de afgelopen 2 weekenden niet thuis plus ik die doordeweeks half weg was ivm verhuizing van mijn ouders. Dus ik was heel blij dat dat weekend daarvoor de lootjes al hadden. Nu was het in 2 dagen af en hoefde ik er niet meer naar om te kijken.
  woensdag 30 november 2022 @ 11:10:18 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_206878575
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 10:44 schreef trui het volgende:

[..]
Oh ja ik zal tzt ook zeker "wat ondersteuning" bieden, dat lijkt me niet meer dan normaal. Mijn ergernis zit m meer in die surprises waarvan je meteen ziet dat er onmogelijk een kind aan te pas kan zijn gekomen :')
disclaimer
  woensdag 30 november 2022 @ 11:15:23 #27
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206878656
in aanvulling op de 'foto-splitjes' tip van Claudia: hier enthousiast over dubbelzijdig plakband in plaats van lijm, voor weinig bij de action te koop.
in de haak.
pi_206878663
Even teruggelezen. Gefeliciteerd, @Mushanga71! *O*

@BE, hoe gaat het met jou, gezien de ziekteperikelen van je ouders? Hier gaat het naar omstandigheden goed met mijn schoonmoeder, maar ik bemerk bij mezelf wel wat somberte. Ik kijk uit naar de gezelligheid van de feestdagen.
pi_206878689
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:15 schreef trui het volgende:
in aanvulling op de 'foto-splitjes' tip van Claudia: hier enthousiast over dubbelzijdig plakband in plaats van lijm, voor weinig bij de action te koop.
Met een zoekopdracht naar de Action gaan.. wat doe je me aan? ;(
pi_206878713
Onhandige ouders een snijmachine aanraden?
Wij hebben er 1, die raak ik echt niet aan, dan heb ik 1 vinger minder als onhandige ouder.
Maar ik ben met dat soort dingen next level onhandig.

Ik heb volgende week een Sintfeestje bij een vriend. Met een groepje van vrienden die ik deels al lang niet heb gezien. Heel erg leuk. Echter was zijn idee ook om lootjes te trekken, een surprise te maken en een gedicht te schrijven. Gisteren Appte hij ineens dat het lootje er dit weekend aankomt.....
Waar kan ik die kant en klaar Surprise bestellen?
pi_206878740
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:20 schreef exode het volgende:
Wij hebben er 1, die raak ik echt niet aan, dan heb ik 1 vinger minder als onhandige ouder.
Dat wil ik niet op mijn geweten hebben! Ik bedoel zo'n ding:

Daar snijd je geen vinger mee af.
pi_206878780
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die dingen zijn wel handig (ik heb een simpelere kleinere), zolang het mesje scherp is... anders kan je beter knippen, sprak ze uit ervaring
pi_206878816
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:26 schreef Nijna het volgende:

[..]
Die dingen zijn wel handig, zolang het mesje scherp is... anders kan je beter knippen, sprak ze uit ervaring
Ik heb die van mij al ruim 10 jaar en hij doet het nog steeds goed. Het kan veel knipwerk schelen. Dochter is inmiddels gewend om sjablonen te printen, de printjes op elkaar te leggen en zoveel mogelijk te snijden. Dat heeft ze bijvoorbeeld met de cadeautjes op de stoomboot gedaan (daar zitten kleine kubussen in die ze zelf heeft gemaakt) en met de vlaggetjes.

Ik vind het trouwens ook leuk om te zien hoe ze ontwerpen maakt aan de hand van sjablonen. Knutselen wordt haast wiskunde zo.
  woensdag 30 november 2022 @ 11:40:24 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206878935
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Met een zoekopdracht naar de Action gaan.. wat doe je me aan? ;(
heel snel doorlopen naar de kassa! ;)
in de haak.
  woensdag 30 november 2022 @ 11:41:01 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206878944
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb die van mij al ruim 10 jaar en hij doet het nog steeds goed. Het kan veel knipwerk schelen. Dochter is inmiddels gewend om sjablonen te printen, de printjes op elkaar te leggen en zoveel mogelijk te snijden. Dat heeft ze bijvoorbeeld met de cadeautjes op de stoomboot gedaan (daar zitten kleine kubussen in die ze zelf heeft gemaakt) en met de vlaggetjes.

Ik vind het trouwens ook leuk om te zien hoe ze ontwerpen maakt aan de hand van sjablonen. Knutselen wordt haast wiskunde zo.
Die van ons doet 't ook al jaren prima. (Maar hij wordt niet ontzettend intensief gebruikt hoor.) En dat klinkt heel slim & handig van je dochter!
in de haak.
pi_206879052
Hier ook geen knutselaars, allemaal niet. Dus met veel hulp van ons, lijkt het nog steeds alsof het door een kind is gemaakt.

En ik kan ook hele mooie foto´s maken van de surprises maar als je dichterbij komt dan zie je ook duidelijk dat het met plakband aan elkaar hangt...

Door schade en schande weten wij dat we ook alleen met karton en dozen knutselen. De rest mislukt toch.
  woensdag 30 november 2022 @ 11:57:09 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206879123
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
Even teruggelezen. Gefeliciteerd, @:mushanga71! *O*

@:be, hoe gaat het met jou, gezien de ziekteperikelen van je ouders? Hier gaat het naar omstandigheden goed met mijn schoonmoeder, maar ik bemerk bij mezelf wel wat somberte. Ik kijk uit naar de gezelligheid van de feestdagen.
Ik weet het niet zo goed.
Het gaat eigenlijk wel. We zijn allemaal best nuchtere types dus we zitten niet handenwringend op de bank te wachten op wat komen gaat, maar soms voelt dat ook gek, dat alles gewoon maar door lijkt te gaan.
Ik heb het heel druk met mijn werk en dat is natuurlijk waar wij zelf straks ook in komen te zitten en toch lijkt het zo ver van mijn bed nog. Ze wonen dichtbij dus ik wip vaak genoeg even aan.
Ik kan me er gewoon nog zo weinig bij voorstellen.

En we zijn nooit een gezin geweest van weekenden met elkaar weg dus ik heb ook nu niet de neiging om te zeggen 'zullen we', dat voelt een soort van geforceerd ofzo. Of winkelen met mijn moeder, ik geloof dat ik dat voor het laatst op mijn 12e deed ofzo.
Of dan zie ik op fb foto's van vriendinnen/kennisen die selfies met hun ouders maken of andere foto's en daar hebben we gewoon niet zo veel mee. (En als wel, dan zou ik ze nog niet op fb zetten trouwens hoor). Dus we doen maar gewoon een beetje wat we altijd deden. ;)
pi_206879227
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die hebben wij, daag me niet uit he! ;)
pi_206879273
We hebben hier echt een heel arsenaal aan dingen die volgens mij onder de noemer knutselspullen vallen:
Lijmpistolen, snijapparaat, lamineer dinges, verschillende scharen (ook voor linkshandigen), bakken vol knutselfrutsels, verf in alle kleuren en voor alle materiaal en zowel uitwasbaar als nooit meer te verwijderen.
Mijn 2 blonde vrouwen zijn beide gek op knutselen en kunnen uren samen aan tafel zitten.

B en ik gaan dan voetballen, of gamen, of stoeien of elkaar vervelen.
  woensdag 30 november 2022 @ 12:20:25 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206879392
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 10:51 schreef FlyingFish het volgende:
Ik werd voor het eerste tante op mijn 14e. Leek me super leuk, maar ik vond het verschrikkelijk. Alles draaide sindsdien om de kinderen. Een normaal gesprek voeren met m’n zussen was praktisch onmogelijk en alle uitjes moesten kindvriendelijk.
Herkenbaar, maar dan in de vriendengroep. Een normaal gesprek was (of is) onmogelijk, al zijn er wel gradaties tussen mensen die hun kind (veel) in de gaten houden en de "narrators"

"KIJK WAT IE DOET HIJ HOUDT DAT DING VAST LEUK HE HIHIHI WAT IS HET TOCH EEN LEUK KINDJE "
:r
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206879454
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 10:20 schreef trui het volgende:
Wij wilden vorige week ook de winterbanden-wissel laten doen. We hadden de banden bij de garage opgeslagen, omdat wij er hier niet genoeg ruimte voor hebben. Dat was de garagehouder echter een beetje vergeten, die bleek twee van onze banden aan iemand anders verkocht te hebben. :o 8)7 Dus nu rijden we met twee winterbanden en twee zomerbanden, in afwachting van bericht van de garagehouder over een nieuw paar winterbanden.
Whut? Lekker dan :{w :o. Ik hoop dat de garagehouder hier geen gewoonte van maakt en iets van een administratie bijhoudt...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206879516
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:15 schreef trui het volgende:
Wij hebben een soort knutselwinkel in de buurt waar je voor ¤6 een winkelmandje vol mag gooien met (tweedehands en restpartijen) knutselmateriaal. Ik dacht dat ik daar een rol inpakpapier had gekocht, maar dat bleek thuis dus plakfolie te zijn. Nog nooit waren we zo snel klaar met een doos inpakken _O_. Wel met z'n tweeën gedaan, want zo'n lap plakfolie hanteren zonder kreukels is best lastig.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 30 november 2022 @ 12:59:43 #43
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206879755
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 12:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Whut? Lekker dan :{w :o. Ik hoop dat de garagehouder hier geen gewoonte van maakt en iets van een administratie bijhoudt...
Ja het is ook wel echt zo’n sjoemelaar hoor. Niet mijn favoriet.
in de haak.
  woensdag 30 november 2022 @ 13:13:56 #44
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206879885
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 12:59 schreef trui het volgende:

[..]
Ja het is ook wel echt zo’n sjoemelaar hoor. Niet mijn favoriet.
Lol, zeg dat wel ja.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206880314
Hier zijn de kinderen altijd erg enthousiast met het beginnen aan de surprises. En vragen vervolgens altijd hulp op onhandige momenten (iets met de spuitbus opspuiten als het buiten al donker is en dan de dag er na nog een keer want andere dingen zijn ook belangrijk, of als ik moet beginnen met koken, 15 minuten voor bedtijd en dat soort dingen :( )

De oudste heeft op een paar kleine dingen na z’n surprise zelf gemaakt. En heeft ook zelf z’n gedicht van internet geplukt. Want dat vond ie onzin om dat helemaal zelf te bedenken en ook met hulp wilde hij dat niet (want hij had al een gedicht).

De jongste heeft iets meer hulp gehad bij haar surprise. Maar het is echt nog wel een surprise zoals door een kind gemaakt.
Het gedicht heeft ze met hulp van ons bedacht. Zei bedacht een zin die ze wilde en daar hebben we samen een rijmende zin bij bedacht, en dat is echt wel leuk geworden.

Ze heeft de buurjongen als lootje en die komt hier nog wel eens regelmatig binnen gewandeld dus we moesten zorgen dat hij steeds weggezet werd.
Hij weet het overigens wel al (buurjongen had tegen de oudste gezegd wie hij had en die vertelde dat weer aan de jongste. En toen móest hij ook weten wie zij had, dus na wat aandringen heeft ze het toch maar verteld. Ik was niet thuis toen dus kon er niet in sturen. Is toch leuker als het een verrassing blijft)
pi_206880362
O+ Surprises O+

Ik heb me dus echt moeten inhouden om dochter niet te veel te helpen, die maakt dit jaar voor het eerst een surprise. En met het gedicht dat spontaan in me opkwam heb ik dus ook niks gedaan, want ze wilde het ook echt per se helemaal zelf doen. Maar ik kreeg er weer helemaal zin in O+ Ik hou van pakjesavond, maar kijk ook uit naar het moment dat de kinderen groot genoeg zijn om surprises te doen :)
pi_206880789
@trui Nou ja, zeg -O- Zorg dat je netjes gecompenseerd wordt.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 07:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
De running gag is natuurlijk dat Leandra ons bij elke klokomstelling hier komt herinneren dat we de banden moeten wisselen O+
Is toch niet zo moeilijk te onthouden? ;) Trouwens, datzelfde weekend van de klok verzetten is altijd druk, want dan 'moet' ook het konijnenhok verzet :P

Qua surprise, ik ben blij dat ik een kleutergroep heb en we met familie pakjes doen. Bij kind op school mag 1 leerling na schooltijd op school zijn surprise maken, omdat je anders bijna zeker weet dat hij geen surprise heeft die dag. Goede oplossing, vind ik.
pi_206881267
@BE dikke 😘 rollercoaster van emoties.
@trui wat knullig van de garage! Hopelijk wordt het netjes opgelost.

Wij hebben beide all weather banden, dus bandenwissel is niet nodig.

Er staan hier 4 grote surprises in huis, 1 is er al ingepakt alleen net te weinig cadeaupapier en het is niet meer te vinden. Van nummer 2 moeten er nog letters geknipt en geplakt worden. Nummer 3 en 4 zijn zo goed als klaar maar moeten nog in elkaar gezet worden, maar dat is een kwestie van een hoop lijm. in 1 surprise moet nog iets toegevoegd worden maar dat komt vanmiddag pas.
Ergste is... het past niet in de auto, dus we moeten een busje regelen 😆😆🤣🤣

Wij maken een surprise voor zusje/zwager/nichtje/moeder.
Zij voor 1 van ons.

Wij hadden in augustus ruim 3 uur vertraging. Heb een claim ingediend en vandaag bericht dat claim toegekend is en dat we geld krijgen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vicky op 30-11-2022 15:41:33 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_206883788
Wat is er mis met dhl? Pakketje zou gister om 21.20 bezorgd zijn. Ik weet van niks. Had in de brievenbus gepast maar uiteraard ligt het daar niet.
Kadootje voor mijn nichtje voor zaterdag. Ik betaal altijd achteraf als dat kan en nu is het al de 2e keer dat dit met vooraf betalen gebeurd }:| En ik zit zaterdag zonder kadootje ;(
Kan ik morgen in de clinch met de verzender en ik weet wat mijn rechten zijn. Maar of ik ze krijg... Zo geen zin in :{

Zelfde dag voor zoon iets besteld voor sint en via de post is dat gewoon afgeleverd. Het kán dus wel maar niet met dhl :')
If they say
  woensdag 30 november 2022 @ 18:47:41 #50
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_206884100
Hadden wij pas hier ook. Waren gewoon thuis. En krijg ineens een bericht dat het afgeleverd was... hadden ze het voor de deur gezet :X... dure doos lego.
pi_206884253
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 18:47 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hadden wij pas hier ook. Waren gewoon thuis. En krijg ineens een bericht dat het afgeleverd was... hadden ze het voor de deur gezet :X... dure doos lego.
Meh, das niet netjes :X
Vandaag de dhl bezorger wel gemist, ander pakketje en dat ligt bij één van de buren. Mijn hoop is dat het missende pakket gelijk met die is afgegeven. Ze scannen wel vaker een dag eerder.
Maar heb niet zin om langs te gaan. Iets met een dicht hek en honden :@ Sowieso raar dat het daar zou zijn gebracht. Meestal een van mn naaste buren.
If they say
pi_206884329
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:20 schreef exode het volgende:

Ik heb volgende week een Sintfeestje bij een vriend. Met een groepje van vrienden die ik deels al lang niet heb gezien. Heel erg leuk. Echter was zijn idee ook om lootjes te trekken, een surprise te maken en een gedicht te schrijven. Gisteren Appte hij ineens dat het lootje er dit weekend aankomt.....
Waar kan ik die kant en klaar Surprise bestellen?
:D
https://www.facebook.com/marketplace/item/1079810249359002/

https://www.facebook.com/marketplace/item/1106672760016637/

https://www.facebook.com/marketplace/item/701436714495127/
Protège moi de mes désirs.
pi_206885387
quote:
So, die middelste.. voor ¤19 wil ik ook wel een schoendoos bekleden en er twee dolfijnen op zetten. Dat gaat zelf mij met weinig moeite lukken.
  woensdag 30 november 2022 @ 21:17:31 #54
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206886532
Wtf, wat een geld voor een beplakte schoenendoos inderdaad. Zouden mensen daar echt 19 euro voor betalen?

Ik loop sinds kort hard en liep vandaag 2,5 km in 24 minuten. En ik ben me toch een partij trots _O-
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206889704
Vanmorgen te voet met de kinderen mee naar school gegaan zodat de surprises meegenomen konden worden.
Nou weet ik weet waarom we ooit zijn begonnen om met de fiets naar school te gaan. Wat een hondenstront ligt er toch op veel plaatsen. Echt niet grappig.

Wat zijn sommige mensen toch asociaal door dat gewoon te laten liggen.

Het is gelukt ze te ontwijken, maar werd er gewoon chagrijnig van vanmorgen
pi_206889725
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:32 schreef Vicky het volgende:

Ergste is... het past niet in de auto, dus we moeten een busje regelen 😆😆🤣🤣
_O-
pi_206889735
Nou, pakketje lag dus niet bij de buren. Hang nu al 25 minuten in de wacht bij de winkel. Goh :')
If they say
pi_206889760
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 20:29 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
So, die middelste.. voor ¤19 wil ik ook wel een schoendoos bekleden en er twee dolfijnen op zetten. Dat gaat zelf mij met weinig moeite lukken.
Ik zou dat niet willen. Ik verdien meer met een half uur werken. Dit kan toch geen lucratieve business zijn?
pi_206889812
Zouden vitamines op oliebasis snel bederven / minder werkzaam worden?
Ik kom er nu achter dat het flesje wat we nu gebruiken al bijna een jaar over datum is :@
Ik kocht er destijds meer om aan gratis verzenden te komen... :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Hupje op 01-12-2022 09:27:58 ]
pi_206889824
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:04 schreef hilliebillie het volgende:
Vanmorgen te voet met de kinderen mee naar school gegaan zodat de surprises meegenomen konden worden.
Nou weet ik weet waarom we ooit zijn begonnen om met de fiets naar school te gaan. Wat een hondenstront ligt er toch op veel plaatsen. Echt niet grappig.

Wat zijn sommige mensen toch asociaal door dat gewoon te laten liggen.

Het is gelukt ze te ontwijken, maar werd er gewoon chagrijnig van vanmorgen
Niet grappig, maar ik moest toch gniffelen dat de hondendrollen de voornaamste reden zijn dat jullie op de fiets naar school gaan. Wel origineel :P. Maar ranzig is het zeker. Bah.

Wij moeten morgen de surprise mee. Gedicht is nu ook af, deels van internet geplukt en deels door mij verzonnen O-). Nadat hij eerst een uur zelf had geprobeerd en alweer in een frustratie-woede/huilbui belandde, vond ik het wel mooi geweest met 'zelf doen'. Een leuk gedicht verzinnen voor een meisje dat gewoon niet aardig tegen je is, is ook niet de makkelijkste opgave.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206889835
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:21 schreef Hupje het volgende:
Ik kom er nu achter dat het flesje waar we nu gebruiken al bijna een jaar over datum is :@
Ik vind dat vitaminen op oliebasis wel ranzig worden als het potje langere tijd open is. Als hij nog dicht zit, zal het wel meevallen denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206889896
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:23 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Niet grappig, maar ik moest toch gniffelen dat de hondendrollen de voornaamste reden zijn dat jullie op de fiets naar school gaan. Wel origineel :P. Maar ranzig is het zeker. Bah.

Wij moeten morgen de surprise mee. Gedicht is nu ook af, deels van internet geplukt en deels door mij verzonnen O-). Nadat hij eerst een uur zelf had geprobeerd en alweer in een frustratie-woede/huilbui belandde, vond ik het wel mooi geweest met 'zelf doen'. Een leuk gedicht verzinnen voor een meisje dat gewoon niet aardig tegen je is, is ook niet de makkelijkste opgave.
De kinderen vinden het zelf ook fijner hoor want sneller. Maar qua afstand kan te voet makkelijk.

Fijn dat het gedicht af is! Lijkt me inderdaad een (niet leuke) uitdaging om een leuk gedicht te schrijven voor iemand die niet aardig is.
Knap dat hij er zoveel moeite voor heeft gedaan nog! Dat lijkt me namelijk ook lastig om er überhaupt motivatie voor te vinden.

@Mushanga71 succes met de zoektocht naar het pakketje. Nooit leuk
pi_206889913
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:31 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
De kinderen vinden het zelf ook fijner hoor want sneller. Maar qua afstand kan te voet makkelijk.

Fijn dat het gedicht af is! Lijkt me inderdaad een (niet leuke) uitdaging om een leuk gedicht te schrijven voor iemand die niet aardig is.
Knap dat hij er zoveel moeite voor heeft gedaan nog! Dat lijkt me namelijk ook lastig om er überhaupt motivatie voor te vinden.

@:mushanga71 succes met de zoektocht naar het pakketje. Nooit leuk
Daar heb ik hem ook echt een groot compliment voor gegeven! Dat is wel een klein voordeel aan perfectionistisch zijn, blijkbaar. Een afgeraffelde surprise inleveren, dat is iets dat gewoon niet in zijn hoofd opkomt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206889942
Gebeld en pakketje is echt kwijt }:| Staat eerst afgeleverd en daarna weer sorteercentrum :? Winkel gaat een onderzoek instellen maar geeft me weinig hoop dat het alsnog bezorgd wordt. Opnieuw besteld en betaald en na het onderzoek krijg ik mijn geld terug. Kon niet opnieuw verzonden worden zonder bestelling. Mocht ie toch nog binnenkomen, kan ik de 2e weigeren of terugsturen. Wat een gedoe :{
If they say
pi_206889944
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Daar heb ik hem ook echt een groot compliment voor gegeven! Dat is wel een klein voordeel aan perfectionistisch zijn, blijkbaar. Een afgeraffelde surprise inleveren, dat is iets dat gewoon niet in zijn hoofd opkomt.
Dat vind ik zeker een compliment waard ja! O+
pi_206889945
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zou dat niet willen. Ik verdien meer met een half uur werken. Dit kan toch geen lucratieve business zijn?
Dit zal gewoon zwarte bijverdienste zijn. Als puber kun je hier lekker mee cashen en verdien je 3 a 4 keer zoveel dan met een bijbaan in een winkel, uitgaande van een uur per surprise. En degene die dit doen vinden het waarschijnlijk nog erg leuk ook!
pi_206890003
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:23 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik me in dat geval toch ook wel met het gedicht bemoeien en mijn kind helpen er wat mooie sneren in te verwerken.
“Aardig zijn tegen elkaar is belangrijk en fijn,
Sint hoort dat jij soms wel wat aardiger kan zijn”

Dit is het moment om een pester publiekelijk een beetje te kakken te zetten. Het blijven kinderen, dus niet te heftig, maar bepaald te verbeteren gedrag benoemen kan prima in een sinterklaasgedicht en zorgt er ook voor dat de rest van de klas zich hier bewust van wordt. Net als dat je bij volwassenen juist in het gedicht elkaar (en elkaars domme acties) belachelijk mag maken.
pi_206890083
Hondenstront :r (hier ligt het gelukkig steeds minder op de stoep en bij de speeltuin, Juul is er wel eens vol in gevallen....)
Kattenstront :r (gisteren een drol of 20 uit de voortuin geschept)

Wij gingen altijd lopend naar school, maar tegenwoordig met de fiets zodat B dan nog iets van oefent met fietsen en verkeersregels. Het is een kort ritje maar wel 1 met 3 keer een straat van rechts, 1 keer een wegversmalling zonder voorrangsbord en 2 zebrapaden. Dus die jongen oefent goed met opletten en remmen. :D

Ons DHL pakket is wel terecht, het was een huis of 7 verderop bezorgd, geen idee waarom, de buren waren thuis en hadden ook een PostNL pakket voor ons aangenomen.
pi_206890087
:D Gemiste kans, maar ik denk ook dat mijn oudste het niet zou durven om daar 'verantwoordelijk' voor te zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206890214
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Gebeld en pakketje is echt kwijt Staat eerst afgeleverd en daarna weer sorteercentrum
Ik zou gisteren 2 pakketjes ontvangen maar de bezorger had er maar eentje. Half uur later stond het andere pakketje ineens op bezorgd dus ik contact opgenomen met DHL. Foutje, komt door de drukte wacht even 24uur af want meestal komt het pakket de volgende dag alsnog (ik denk dan de statistieken laten denken dat het pakket op tijd is bezorgd?). Vanmorgen stond er sorteercentrum en nu is de verwachte bezorgtijd vanavond.
pi_206890303
Wij zouden de ShoeFresh krijgen van trunkers of zoiets? In de App stond er tussen 19 en 19:30 uur. En om 8:00 uur kregen we een mail dat de dag later zouden komen.
Het is momenteel natuurlijk heel erg druk met pakketjes.
pi_206890312
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:16 schreef Elleska het volgende:

[..]
Ik zou gisteren 2 pakketjes ontvangen maar de bezorger had er maar eentje. Half uur later stond het andere pakketje ineens op bezorgd dus ik contact opgenomen met DHL. Foutje, komt door de drukte wacht even 24uur af want meestal komt het pakket de volgende dag alsnog (ik denk dan de statistieken laten denken dat het pakket op tijd is bezorgd?). Vanmorgen stond er sorteercentrum en nu is de verwachte bezorgtijd vanavond.
Dan heb je mazzel dat het alsnog bezorgd is.
Hier lag een mail met bezorgd 29-12 om 21.20. Ga ik verder kijken, staat er bezorgd 21.20, sorteercentrum 21,51. Dat zag de winkel ook staan en daarna geen beweging meer. Daarom hoopte ik dat het gister samen met het andere pakket bezorgd was. Dat lag overigens op een ander huisnummer dan in de mail :? Maar daar lag het niet.
Winkel zelf adviseerde om opnieuw te bestellen want die heeft geen hoop meer dat het alsnog bezorgd wordt :{
Er staat nu nog steeds: bezorgd 29-11 én onderweg naar mij. Gaat lekker :')
If they say
pi_206890323
Hier twee pakketjes onderweg waarvan ik (nog) geen track and trace heb. De ene is zondag besteld (maandag verwerkt) en gaven aan op werkdagen voor 15.00 besteld morgen in huis. Snap dat het in deze periode wat langer kan duren, maar een track and trace zou wel fijn zijn, dan kan ik er rekening mee houden.
De andere gisteren besteld en een mail dat het verzonden is en dat de track and trace in een aparte mail komt, maar die ook nog niet gehad. Dus vooral in afwachting.

Nou komt er wel een bol pakketje binnen die gisteren besteld was.
pi_206890356
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:28 schreef amaranta het volgende:
Wij zouden de ShoeFresh krijgen van trunkers of zoiets? In de App stond er tussen 19 en 19:30 uur. En om 8:00 uur kregen we een mail dat de dag later zouden komen.
Het is momenteel natuurlijk heel erg druk met pakketjes.
Klopt, maar dan zou in de mail moeten staan dát het vertraagd is. Bij mij en bezorgd én in het sorteercentrum onderweg naar mij.
Ik wacht wel af.
If they say
pi_206890448
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:45 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Persoonlijk zou ik me in dat geval toch ook wel met het gedicht bemoeien en mijn kind helpen er wat mooie sneren in te verwerken.
“Aardig zijn tegen elkaar is belangrijk en fijn,
Sint hoort dat jij soms wel wat aardiger kan zijn”

Dit is het moment om een pester publiekelijk een beetje te kakken te zetten. Het blijven kinderen, dus niet te heftig, maar bepaald te verbeteren gedrag benoemen kan prima in een sinterklaasgedicht en zorgt er ook voor dat de rest van de klas zich hier bewust van wordt. Net als dat je bij volwassenen juist in het gedicht elkaar (en elkaars domme acties) belachelijk mag maken.
Ik zou dan eerder een standaard gedicht erbij doen ergens van internet geplukt, niks persoonlijks gewoon heel basic.

Ik vind gedichten om iemand af te zeiken echt laag, hoewel ik het ook wel kan begrijpen in sommige gevallen.
Maar ik ken iemand die van haar (toen nog niet, maar inmiddels ex-) schoonfamilie echt een gemeen gedicht kreeg, tussen de regels door zo de grond in getrapt worden in het bijzijn van iedereen... ik vind daar iets van.

Wij verwachten vandaag ook een pakketje via dhl... ben benieuwd...
Zou morgen pas komen, dus het kan nog alle kanten op :')
pi_206890673
Onze dochter trekt stom genoeg vrijwel elk jaar het lootje van iemand die ze niet leuk vindt. We doen dan evenzeer ons best om een passend cadeau te vinden, leuke surprise te bedenken en een mooi gedicht te schrijven.

In mijn familie was het vroeger goed gebruik om vilein te zijn in Sinterklaasgedichten. Toen al vond ik dat niks aan. Ik geef me liever zonder ironie of cynisme over aan de geest van de decemberfeesten - en de kinderen doen vrolijk met me mee. M'n vriend is de dissonant, maar zolang hij het bij inwendig gezucht en nauwelijks merkbare, misprijzende blikken houdt als we voor de zoveelste keer luidkeels meezingen met Last Christmas, vinden wij het best.
pi_206890943
Er ligt blijkbaar sinds gister ook een pakketje van de gewone post bij weer andere buren, straatje verderop. En ook nu was ik gewoon thuis :?

Succes @Nijna, hoop dat het bij jou wel goed gaat.
If they say
pi_206890971
Lol @ fokwet.
3x raden wie er een mri mag :+
pi_206891061
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:35 schreef amaranta het volgende:
Lol @ fokwet.
Yay, jij blij :+
If they say
pi_206891281
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:46 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik zou dan eerder een standaard gedicht erbij doen ergens van internet geplukt, niks persoonlijks gewoon heel basic.

Ik vind gedichten om iemand af te zeiken echt laag, hoewel ik het ook wel kan begrijpen in sommige gevallen.
Maar ik ken iemand die van haar (toen nog niet, maar inmiddels ex-) schoonfamilie echt een gemeen gedicht kreeg, tussen de regels door zo de grond in getrapt worden in het bijzijn van iedereen... ik vind daar iets van.

Wij verwachten vandaag ook een pakketje via dhl... ben benieuwd...
Zou morgen pas komen, dus het kan nog alle kanten op :')
De grond intrappen is heel wat anders. Maar wij zeiken binnen onze familie en binnen mijn vriendengroep elkaar sowieso regelmatig af, dat hoort erbij imo. Vooral iemands domme acties belachelijk maken, zoals iemand die zijn tas met belangrijke spullen ergens vergeet benoemen, of iemand die heel stoer naar de grote duikplank gaat, maar daarna toch weer naar beneden klimt met de staart tussen de benen. Dingen waar je (achteraf) om kunt lachen. Wat (zelf)spot maakt je weerbaar.

Maar richting een pester mag je best een sneer uitdelen in een gedicht imo, zolang je het niet op de man af speelt en het netjes houdt. Zo’n voorbeeld als ik gaf kan prima.
pi_206891338
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:42 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Yay, jij blij :+
Nou ja ik moet ervoor naar Amsterdam en ik woon bij Eindhoven. Blij is niet het eerste gevoel wat het bij me oproept.
pi_206891432
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:05 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nou ja ik moet ervoor naar Amsterdam en ik woon bij Eindhoven. Blij is niet het eerste gevoel wat het bij me oproept.
Meh, nee das wel een pokke end weg. Waar?
If they say
  donderdag 1 december 2022 @ 12:17:23 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206891469
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:35 schreef amaranta het volgende:
Lol @ fokwet.
:{
Sterkte, en in Amsterdamned nog wel :{ :{ :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206891533
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:12 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Meh, nee das wel een pokke end weg. Waar?
MRI centrum. Hoef in principe de stad niet in
  donderdag 1 december 2022 @ 12:25:31 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206891553
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:23 schreef amaranta het volgende:

[..]
Elk nadeel hep z'n voordeel.... :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206891577
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:01 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
De grond intrappen is heel wat anders. Maar wij zeiken binnen onze familie en binnen mijn vriendengroep elkaar sowieso regelmatig af, dat hoort erbij imo. Vooral iemands domme acties belachelijk maken, zoals iemand die zijn tas met belangrijke spullen ergens vergeet benoemen, of iemand die heel stoer naar de grote duikplank gaat, maar daarna toch weer naar beneden klimt met de staart tussen de benen. Dingen waar je (achteraf) om kunt lachen. Wat (zelf)spot maakt je weerbaar.

Maar richting een pester mag je best een sneer uitdelen in een gedicht imo, zolang je het niet op de man af speelt en het netjes houdt. Zo’n voorbeeld als ik gaf kan prima.
Ik vind domme acties een beetje uitvergroten niet zo erg, als je er samen om kan lachen dan is het prima.
pi_206891586
Wat een wereldreis amaranta, waarom zo ver weg?
pi_206891630
quote:

[..]
Ooooh, dat scheelt :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Sterkte, en in Amsterdamned nog wel :{ :{ :{
Heuj, mijn stad jah! :P (maar moet er niet aan dénken daar te moeten rijden :') Lang leve het ov)
If they say
pi_206891803
Succes alvast @amaranta! Waarvoor moet de mri gemaakt worden?

Het heeft me voor mn ene bedrijf een paar jaar en het andere een paar maanden gekost voor ik de moed had om er met de auto naartoe te rijden :@ :')

SPOILER
If they say
pi_206892119
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Dan heb je mazzel dat het alsnog bezorgd is.
Hier lag een mail met bezorgd 29-12 om 21.20. Ga ik verder kijken, staat er bezorgd 21.20, sorteercentrum 21,51. Dat zag de winkel ook staan en daarna geen beweging meer. Daarom hoopte ik dat het gister samen met het andere pakket bezorgd was. Dat lag overigens op een ander huisnummer dan in de mail Maar daar lag het niet.
Winkel zelf adviseerde om opnieuw te bestellen want die heeft geen hoop meer dat het alsnog bezorgd wordt
Er staat nu nog steeds: bezorgd 29-11 én onderweg naar mij. Gaat lekker
Het is er nog niet dus kan nog alle kanten op gaan maar wel vergelijkbaar probleem, 19:30 bezorgd en 19:31 sorteercentrum.

hoop wel dat het nog komt want het is al een nalevering van 2 weken geleden en was een aanbieding, ding is nu een keer zo duur.

[ Bericht 5% gewijzigd door Elleska op 01-12-2022 13:26:05 ]
  donderdag 1 december 2022 @ 13:27:12 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206892215
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:46 schreef Mushanga71 het volgende:
SPOILER
Hoe lang zat hij er dan? (Ik zou gewoon met 't OV gaan denk ik).
in de haak.
  donderdag 1 december 2022 @ 13:27:46 #92
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206892221
quote:

[..]
Sterkte ermee! X
in de haak.
  donderdag 1 december 2022 @ 13:40:44 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206892354
Ik had laatst een shawl besteld bij een webshop die bij nader inzien een dropshipper bleek te zijn. Het was een cadeau voor een collega wiens vader was overleden. Bij de bestelling stond dat de levertermijn tussen 3 en 5 dagen zou zijn. Toen het pakketje er na 5 dagen nog niet was en ik mailde antwoordden ze dat ik eerst de levertermijn van 15(!?) dagen maar even moest afwachten. Toen heb ik aangegeven dat de shawl in dat geval te laat zou komen, dus dat ik 'm niet meer nodig had. (We wilden hem nl zo snel mogelijk aan die collega sturen, en ik heb toen even snel een andere shawl gekocht bij een gewone winkel en die naar de collega gestuurd).

Nu ik die bestelde shawl dan toch ontvangen heb (paar weken later) reageert niemand meer op mijn verzoek om gegevens over waar ik de shawl naar terug kan sturen. En nu, weer 10 dagen ofzo later, is de hele webshop uit de lucht. :o Ik denk dat het maar een extra kerstcadeautje voor iemand moet worden.
in de haak.
pi_206892892
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 13:19 schreef Elleska het volgende:

[..]
Het is er nog niet dus kan nog alle kanten op gaan maar wel vergelijkbaar probleem, 19:30 bezorgd en 19:31 sorteercentrum.

hoop wel dat het nog komt want het is al een nalevering van 2 weken geleden en was een aanbieding, ding is nu een keer zo duur.
Boh, das idd hetzelfde als bij mij. Ik hoop voor je dat het pakket alsnog bezorgd wordt. Anders webshop bellen, uitleggen en dat ze het opnieuw verzenden voor de aanbiedingsprijs? Zou wel netjes van ze zijn :Y
Ik heb net dus weer 45 euro uitgegeven voor hetzelfde kadootje. Hoop echt dat het nu wel bezorgd gaat worden.
MAAR: aangezien alles in 3 komt, ga ik nu toch twijfelen... :')

Hier gaat de soap over mijn andere pakketje verder, dit keer de gewone post. Was bij de buren afgeleverd, ik vragen dus zij noemt de naam van de webshop. Klopte. Heeft de bezorger het eerst aan haar gegeven en toen weer terug meegenomen :? Dus ik bel net de post: blijkt vaker te gebeuren en dan bezorgd de bezorger het vandaag alsnog bij mij. Ik snap er helemaal niets meer van }:| Heb het idee dat wegens personeelsgebrek random mensen in dienst zijn genomen die niet weten hoe je een pakket bezorgd? Lijkt me an sich niet zo heel moeilijk, maar blijkbaar is het dat wel -O-

quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 13:27 schreef trui het volgende:

[..]
Hoe lang zat hij er dan? (Ik zou gewoon met 't OV gaan denk ik).
8 weken :@ Maar, kwam na een week of 3 wel de weekends naar huis :+
Wilde ook met het ov gaan, maar zat met zoon. Mocht maar 1 persoon bij hem en de bezoektijden waren net na school. Hij is 2x bij zn vader geweest, 1x met mij en 1x met zus. Die 2x waren een uitzondering dat we met zn twee mochten. Die keer dat ik mee was met dochter en zoon, moest ik buiten wachten. In de sneeuw. Ben ik op de tramhalte gaan zitten en gaan zwaaien. En zij zwaaiden terug _O-
If they say
pi_206892923
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 13:40 schreef trui het volgende:
Ik had laatst een shawl besteld bij een webshop die bij nader inzien een dropshipper bleek te zijn. Het was een cadeau voor een collega wiens vader was overleden. Bij de bestelling stond dat de levertermijn tussen 3 en 5 dagen zou zijn. Toen het pakketje er na 5 dagen nog niet was en ik mailde antwoordden ze dat ik eerst de levertermijn van 15(!?) dagen maar even moest afwachten. Toen heb ik aangegeven dat de shawl in dat geval te laat zou komen, dus dat ik 'm niet meer nodig had. (We wilden hem nl zo snel mogelijk aan die collega sturen, en ik heb toen even snel een andere shawl gekocht bij een gewone winkel en die naar de collega gestuurd).

Nu ik die bestelde shawl dan toch ontvangen heb (paar weken later) reageert niemand meer op mijn verzoek om gegevens over waar ik de shawl naar terug kan sturen. En nu, weer 10 dagen ofzo later, is de hele webshop uit de lucht. :o Ik denk dat het maar een extra kerstcadeautje voor iemand moet worden.
Das kut. Die dropshitters flessen de boel. De sjaal had je alleen terug kunnen sturen naar China en op eigen kosten -O- Tis goedkoper om hem dan maar te houden en het scheelt een kadootje kopen ;)
Moet zo ontzettend goed opletten waar je besteld. Is echt niet leuk meer. Niet dat bestellen bij goede webshops wel altijd goed gaat, dat dan weer niet }:|
If they say
pi_206893335
Mijn pakketje van de post is terecht *O*
Ik werd gebeld en iemand zei dat ie mijn pakketje had. Hij had de webshop gebeld en die hadden gezegd, maak open, kijk op de factuur en daar staat een nummer. En dat heeft ie dus gedaan en gebeld.
Post had het opgehaald van de eerste ontvanger en bracht het naar nummer 2 die het weer aan mij gaf. Postmeneer heeft de 2 laatste cijfers omgedraaid 8)7
Maar goed, deze is binnen nu de andere nog...
If they say
pi_206893390
Dropshipper websites zijn eigenlijk heel makkelijk te herkennen.
Meestal hebben ze “beloftes”
Ze beloven dat het binnen 24 uur verzonden is. Wat niet perse betekent dat jij het daarna snel ontvangt. Want ze vermelden ook op hun website dat ze, om kosten te besparen, een magazijn in het buitenland hebben. En ze direct versturen vanaf het magazijn. Waardoor het wel tot 10 dagen kan duren eer jij het krijgt.
Hebben een 24/7 helpdesk.
Om iets retour te sturen moet je eerst een formulier aanvragen.
pi_206893431
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:28 schreef Nijna het volgende:
Wat een wereldreis amaranta, waarom zo ver weg?
Het is vanuit de xpertclinic (de handkliniek). Die hebben geen eigen mri apparatuur en doen dat dus via het mri-centrum.
Blijkbaar werken er in Rotterdam en Amsterdam gespecialiseerde laboranten ofzo. Heeft iets te maken met dat het met contrastvloeistof moet. En het mri-centrum in Eindhoven is mobiel. En daar is geen laborant aanwezig of zoiets? Geen iee, vorig jaar ben ik ook al naar Amsterdam geweest daarvoor.
Alleen waren ze toen vergeten dat ik nog in de wachtkamer zat na de mri. Ik moest ergens op wachten. Ondertussen had ik de laborant al naar huis zien gaan. Dus na een tijdje heb ik gevraagd hoe het zat. En waren ze dus gewoon mij vergeten.

Dus dat.
  donderdag 1 december 2022 @ 15:13:13 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206893466
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 15:04 schreef amaranta het volgende:
Dropshipper websites zijn eigenlijk heel makkelijk te herkennen.
Meestal hebben ze “beloftes”
Ze beloven dat het binnen 24 uur verzonden is. Wat niet perse betekent dat jij het daarna snel ontvangt. Want ze vermelden ook op hun website dat ze, om kosten te besparen, een magazijn in het buitenland hebben. En ze direct versturen vanaf het magazijn. Waardoor het wel tot 10 dagen kan duren eer jij het krijgt.
Hebben een 24/7 helpdesk.
Om iets retour te sturen moet je eerst een formulier aanvragen.
ja daar ben ik meestal best alert op, maar nu stond er dus 'levertijd 3-5 werkdagen', dus ik dacht 'oh dan zit het wel goed'. Maar helaas, dat was gewoon pure onzin. En ik had wat haast, en heb daardoor niet vooraf even wat reviews opgezocht.
in de haak.
  donderdag 1 december 2022 @ 15:13:53 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206893474
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 15:09 schreef amaranta het volgende:

[..]
Het is vanuit de xpertclinic (de handkliniek). Die hebben geen eigen mri apparatuur en doen dat dus via het mri-centrum.
Blijkbaar werken er in Rotterdam en Amsterdam gespecialiseerde laboranten ofzo. Heeft iets te maken met dat het met contrastvloeistof moet. En het mri-centrum in Eindhoven is mobiel. En daar is geen laborant aanwezig of zoiets? Geen iee, vorig jaar ben ik ook al naar Amsterdam geweest daarvoor.
Alleen waren ze toen vergeten dat ik nog in de wachtkamer zat na de mri. Ik moest ergens op wachten. Ondertussen had ik de laborant al naar huis zien gaan. Dus na een tijdje heb ik gevraagd hoe het zat. En waren ze dus gewoon mij vergeten.

Dus dat.
bizar zeg. Hopelijk gaat het dit keer beter (en is de uitslag gunstig).
in de haak.
pi_206893503
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 15:13 schreef trui het volgende:

[..]
bizar zeg. Hopelijk gaat het dit keer beter (en is de uitslag gunstig).
Ik weet nog niet zo goed waar ik op hoop. Ik hoop dat ze niks zien.
Maar tegelijkertijd hoop ik van wel. Want ik heb wel pijn, en als er niks zit dan weet ik ook niet waar de pijn vandaan komt.
  donderdag 1 december 2022 @ 15:20:02 #102
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206893545
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 15:16 schreef amaranta het volgende:

[..]
Maar tegelijkertijd hoop ik van wel. Want ik heb wel pijn, en als er niks zit dan weet ik ook niet waar de pijn vandaan komt.
;( :*
in de haak.
pi_206893596
quote:

[..]
:*
pi_206893625
@amaranta Dat is ook dubbel. Hopelijk komt er, hoe dan ook, verlichting van de klachten.

Ik kocht laatst iets via een website die ik niet kende. Eerst goed gegoogled en dan maar hopen dat het goed gaat. Lastig formaat dus ik was ook benieuwd hoe het bezorgen ging, maar DPD had maar 1 dagje vertraging. Viel me alles mee.
  donderdag 1 december 2022 @ 15:43:24 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206893765
quote:

[..]
:*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206893769
Ik kijk tegenwoordig eerst op trustpilot voordat ik ergens iets bestel. Ik heb nu 4 pakjes in bestelling staan die deze week bezorgd zouden worden. Maar ik vraag me af of dat nog gaat lukken.
pi_206893819
Amaranta, ik zou er dan gewoon gelijk een leuk dagje Amsterdam van maken met musea, als je er dan toch al lang voor onderweg bent. En dan heb je ook wat leuks om naar uit te kijken!

Hopelijk vinden ze iets dat heel makkelijk te verhelpen is!
pi_206893985
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 15:51 schreef FlyingFish het volgende:
Amaranta, ik zou er dan gewoon gelijk een leuk dagje Amsterdam van maken met musea, als je er dan toch al lang voor onderweg bent. En dan heb je ook wat leuks om naar uit te kijken!

Hopelijk vinden ze iets dat heel makkelijk te verhelpen is!
Misschien. Maar de vorige keer was ik al met al 6uur kwijt aan het heenrijden, de mri zelf, het zinloze wachten en het terugrijden.
Maar misschien vraag ik m’n vader wel mee en gaan we daar FRIET eten. Doen mijn vader en ik altijd als we in Amsterdam zijn.

Wij zijn ekte toeristen en gaan altijd veel te dure friet eten bij Menneken Pis.
pi_206895069
Als het dan toch het winterbanden bankje is: hoeveel kost bij jullie banden wisselen (en evt balanceren)?
Ik schrok van de verhoging van de prijs tov een half jaar geleden. Maar goed, het is nu wel gedaan. :+
  donderdag 1 december 2022 @ 17:09:05 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_206895223
Damn, ik heb nu zo'n heerlijk vest aan O+ Nogmaals bedankt voor de tip!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 1 december 2022 @ 17:09:59 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_206895240
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:21 schreef Hupje het volgende:
Ik kom er nu achter dat het flesje wat we nu gebruiken al bijna een jaar over datum is :@
Ik had het daar vandaag over met mijn internist. Zolang het niet slecht ruikt kun je het gewoon gebruiken. Dat de vitamines minder aanwezig zouden zijn is volgens haar een verkooptruc :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 1 december 2022 @ 18:54:34 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206897059
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:55 schreef Hupje het volgende:
Als het dan toch het winterbanden bankje is: hoeveel kost bij jullie banden wisselen (en evt balanceren)?
Ik schrok van de verhoging van de prijs tov een half jaar geleden. Maar goed, het is nu wel gedaan. :+
Een kop koffie voor m'n vent of voor hem een kopje thee voor mij, net wie er gaat wisselen 😅😅
pi_206897994
https://www.ed.nl/eindhov(...)dersstoel~ac73ae183/

Dit bericht.. zijn moeder zat naast hem in de auto… maar echt… hoe dan?
  donderdag 1 december 2022 @ 19:48:24 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206898080
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:44 schreef amaranta het volgende:
https://www.ed.nl/eindhov(...)dersstoel~ac73ae183/

Dit bericht.. zijn moeder zat naast hem in de auto… maar echt… hoe dan?
Damn... hoe dan?!!!
Wat ben je voor intense faalmoeder als je dit op de openbare weg toestaat?

Als je zelf een weiland van 3 voetbalvelden groot hebt dan zal het me worst weten of je dat door je 14-jarige in een slopel om laat ploegen, maar op de openbare weg?! Serieus???
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 1 december 2022 @ 19:49:13 #115
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206898095
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Damn... hoe dan?!!!
Wat ben je voor intense faalmoeder als je dit op de openbare weg toestaat?

Als je zelf een weiland van 3 voetbalvelden groot hebt dan zal het me worst weten of je dat door je 11-jarige in een slopel om laat ploegen, maar op de openbare weg?! Serieus???
Ik denk dat dit vaker gebeurt dan je zou denken. Of in ieder geval gebeurde dit vroeger volgens mij best vaak.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_206898186
Ik probeer een scenario te bedenken waarin de moeder dacht van laten we rijden. Maar ik kan gewoon geen enkel scenario bedenken. Zelfs niet als ze met spoed naar het ziekenhuis zou moeten of zo.
  donderdag 1 december 2022 @ 19:54:01 #117
37150 livelink
pi_206898214
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:52 schreef amaranta het volgende:
Ik probeer een scenario te bedenken waarin de moeder dacht van laten we rijden. Maar ik kan gewoon geen enkel scenario bedenken. Zelfs niet als ze met spoed naar het ziekenhuis zou moeten of zo.
Het scenario 'mijn kind is een wonderkind, dus die kan al hardstikke goed rijden op zijn/haar 14e'.
  donderdag 1 december 2022 @ 19:54:08 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206898216
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:55 schreef Hupje het volgende:
Eergisteren ¤ 58 betaald voor de bandenwissel en de opslag van de zomerbanden.

Niet gebalanceerd, dat is echt niet iedere keer nodig als je goede banden op velgen hebt.

Dat wil zeggen: als je aparte banden op velgen hebt, mijn bandensets zijn compleet met velgen, ik heb dus 4 zomerbanden op velgen en 4 winterbanden op velgen.

Telkens andere banden op dezelfde velgen is slecht voor de velgen en veel arbeidsintensiever, dan zal balanceren idd ook wel iedere keer nodig zijn.

Ik heb zelfs 2 sets dezelfde velgen, tenzij je naar de banden zelf kijkt zie je bij mij helemaal niet dat ik een bandenwissel heb gehad.
Bij de auto die in 2017 overleden is had ik 2 sets die verschillend waren maar dat had bijna niemand door: de zomerbanden op 7-spaaks en de winterbanden op 10-spaaks.
Die laatste liggen hier nog in de garage, voor het geval er nog weer een keer zo'n model komt. De winterbanden die om de 10-spaaks lagen zitten al jaren onder de Cabrio, maar dan met de velgen die onder de Cabrio horen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 1 december 2022 @ 19:54:45 #119
37150 livelink
pi_206898232
Of het scenario: 'hij/zij wilde het zo graag zelf proberen en je kunt toch geen nee zeggen tegen je kind'
pi_206898287
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:54 schreef livelink het volgende:
Of het scenario: 'hij/zij wilde het zo graag zelf proberen en je kunt toch geen nee zeggen tegen je kind'
Ik denk dat ja
  donderdag 1 december 2022 @ 19:57:35 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206898295
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:52 schreef amaranta het volgende:
Ik heb net de docu "verloren kinderen" gezien. Ik kan me daardoor ineens indenken dat er mensen zijn die hier geen kwaad in zien.
KuikenGuppy
  donderdag 1 december 2022 @ 20:03:15 #122
37150 livelink
pi_206898426
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:57 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ik heb net de docu "verloren kinderen" gezien. Ik kan me daardoor ineens indenken dat er mensen zijn die hier geen kwaad in zien.
Is het een aanrader of een aanslag op je optimistische maatschappij-visie? Ik probeer al te veel negativiteit op het moment te vermijden, maar het onderwerp boeit me wel.
  donderdag 1 december 2022 @ 20:11:24 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_206898629
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:03 schreef livelink het volgende:

[..]
Is het een aanrader of een aanslag op je optimistische maatschappij-visie? Ik probeer al te veel negativiteit op het moment te vermijden, maar het onderwerp boeit me wel.
Ik las op de website van de EO een van de verhalen. Ik zou het even overslaan als ik jou was :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 1 december 2022 @ 20:26:42 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206898983
Ik vond het wel een goede docu-serie, ook interessant is het vervolg met die hulpverleners (al zat er 1 nogal druiloor bij, maar allez).
in de haak.
pi_206899299
@Tink89 Wij deden het altijd zelf, tot hernia van vriend. Nu dus de zwaarste (dagelijkse) auto naar de garage gebracht en de tweede proberen we toch maar zelf.

quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Eergisteren ¤ 58 betaald voor de bandenwissel en de opslag van de zomerbanden.

Niet gebalanceerd, dat is echt niet iedere keer nodig
Ja, dat is dus ook een ding. Jaren zelf gewisseld, nooit gebalanceerd, nooit problemen. Vorige keer door de garage laten wisselen, balanceren niet gedaan: trilling op het stuur. Garage zegt nu, daarom balanceren wij altijd, er komen anders veel mensen terug met klachten. Maar ik zag nu dat dat 6 euro per band was. De volgende keer nemen we het risico wel dus -O-
  donderdag 1 december 2022 @ 20:52:31 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206899660
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:38 schreef Hupje het volgende:
@:Tink89 Wij deden het altijd zelf, tot hernia van vriend. Nu dus de zwaarste (dagelijkse) auto naar de garage gebracht en de tweede proberen we toch maar zelf.
[..]
Ja, dat is dus ook een ding. Jaren zelf gewisseld, nooit gebalanceerd, nooit problemen. Vorige keer door de garage laten wisselen, balanceren niet gedaan: trilling op het stuur. Garage zegt nu, daarom balanceren wij altijd, er komen anders veel mensen terug met klachten. Maar ik zag nu dat dat 6 euro per band was. De volgende keer nemen we het risico wel dus -O-
Maar dan heb je je winterbanden op eigen velgen neem ik aan? Bizar dat er dan iedere keer gebalanceerd zou moeten worden, tenzij ze niet weten waar welke band moet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206899719
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:03 schreef livelink het volgende:

[..]
Het zijn 3 unieke gevallen. Met combi's van diagnoses bij kinderen en ouders die het een chaos maken soms. Ik weet niet of dat nou realiteit of entertainment is.
Optimistisch voor die gezinnen wordt ik er niet van. Misschien na het zien van de hulpverleners kant wat meer? Maar n=3 heeft voor mij geen invloed op mijn maatschappij beeld. Ik herken me ook niet echt in de gezinnen, dat scheelt wel denk ik.

Ik was meer opgelucht dat mijn HB-geval wel de goede hulp gekregen heeft.
  donderdag 1 december 2022 @ 20:57:30 #128
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206899761
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar dan heb je je winterbanden op eigen velgen neem ik aan? Bizar dat er dan iedere keer gebalanceerd zou moeten worden, tenzij ze niet weten waar welke band moet.
Ook dat laatste maakt in principe niet uit voor het balanceren. Er zit onbalans in, of niet, onafhankelijk van waar het wiel zit.
Ik doe het ook altijd zelf. Ondanks mijn relatief hoge bochtensnelheid hoef ik zelden opnieuw te balanceren. Op de racer is dat wat anders, maar die wordt dan ook wat anders gebruikt :+ Daar vliegen de loodjes nog wel eens vanaf. Overigens merk je van <10 gram over het algemeen vrij weinig imo, maar het liefste heb je gewoon 0 op het apparaat staan.
  donderdag 1 december 2022 @ 21:05:15 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206899954
Ik laat bijna alles door de Saabspecialist doen, maar ik had een aparte bandenman, zo'n man met rubber in z'n bloed zeg maar, jaren bij Continental gewerkt, ik kende hem ook via iemand die zelf in de bandenwereld zit maar voor hun privé auto's naar die bandenman ging.

Anyway; bandenman moest door ziekte zijn bedrijf opheffen, dus hier in de buurt een nieuwe bandenman gezocht, dat werd een bandenbedrijf, toevallig een bandenbedrijf waarvan de eigenaar ook bij Continental gewerkt heeft, en zowel mijn vorige bandenman kende als degene via wie ik aan de vorige bandenman gekomen was, maar dit keer dus een bedrijf 3 km verderop.
Overigens zit Continental op datzelfde industrieterrein dus het is niet heel vreemd dat er hier bedrijven zijn van mensen die daar gewerkt hebben, maar de vorige zat in Amersfoort, dus dan is de kans al kleiner.

En vooropgesteld; ik ben zeer tevreden over mijn garage, als ik een andere auto zou kopen wordt het bijna op zeker weer een Saab omdat ik zo tevreden ben met de Saabspecialist, maar qua banden hou ik het gewoon bij een bandenbedrijf.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 1 december 2022 @ 21:06:03 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206899978
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:57 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ook dat laatste maakt in principe niet uit voor het balanceren. Er zit onbalans in, of niet, onafhankelijk van waar het wiel zit.
Ik doe het ook altijd zelf. Ondanks mijn relatief hoge bochtensnelheid hoef ik zelden opnieuw te balanceren. Op de racer is dat wat anders, maar die wordt dan ook wat anders gebruikt :+ Daar vliegen de loodjes nog wel eens vanaf. Overigens merk je van <10 gram over het algemeen vrij weinig imo, maar het liefste heb je gewoon 0 op het apparaat staan.
True, het gaat bij het balanceren van de balans van de band op de velg, die verandert niet als je de banden roteert.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206902122
Yay, dit pakketje is zomaar, in één keer zonder omweg, buren of verdwijnen, afgeleverd. Nieuw bezorgbedijf, trunkrs. Kreeg kwartier van te voren een smsje dat ie eraan kwam. Netjes :Y
Wel knap. 1 op de 4 pakjes. Das een kwart, 25%. Vrees voor komende kerst en verjaardag dochter }:|
If they say
pi_206902741
🥳🥳 alle surprises zijn klaar! Halleluja
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_206903267
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 21:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, dit pakketje is zomaar, in één keer zonder omweg, buren of verdwijnen, afgeleverd. Nieuw bezorgbedijf, trunkrs. Kreeg kwartier van te voren een smsje dat ie eraan kwam. Netjes :Y
Wel knap. 1 op de 4 pakjes. Das een kwart, 25%. Vrees voor komende kerst en verjaardag dochter }:|
Trunkrs bezorgen alleen in de avond. Die waren dus eergisteren ook hier
  donderdag 1 december 2022 @ 23:32:44 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206903712
Grappig: Soneal had het vanmiddag over een Rickroll.... de Rickroll (2007) is ouder dan hijzelf en het nummer is nota bene uit 1987 :D
Hij wist overigens prima wat een Rickroll was en we kwamen erop omdat hij het liedje liep te zingen :D

Toen bedacht ik ineens dat het misschien wel een briljante marketing is geweest, de Rickroll bedenken.... hoeveel zou hij door de jaren heen aan alle Rickrolls verdiend hebben? En Stock, Aitken & Waterman uiteraard, die waarschijnlijk nog meer.

Verhaal over de eerste Rickroll :D
https://observer.com/2012(...)behind-the-rickroll/
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 1 december 2022 @ 23:37:28 #135
382129 crew  Donna
pi_206903753
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 23:32 schreef Leandra het volgende:
Grappig: Soneal had het vanmiddag over een Rickroll.... de Rickroll (2007) is ouder dan hijzelf en het nummer is nota bene uit 1987 :D
Hij wist overigens prima wat een Rickroll was en we kwamen erop omdat hij het liedje liep te zingen :D

Toen bedacht ik ineens dat het misschien wel een briljante marketing is geweest, de Rickroll bedenken.... hoeveel zou hij door de jaren heen aan alle Rickrolls verdiend hebben? En Stock, Aitken & Waterman uiteraard, die waarschijnlijk nog meer.

Ik heb dat ook dit jaar pas ontdekt. :D
pi_206903987
Als er een marketingteam achter de Rickroll zou zitten zou het nooit zijn blijven hangen. Zoals bij vrijwel alle meme's moeten dat soort dingen 'spontaan' ontstaan. Maar ik denk wel dat Rick Astley nooit bij 40- bekend zou zijn geweest zonder de rickroll. Ik denk dat hij heel blij is dat zijn liedje hier ooit voor uitgekozen is want dat heeft hem idd wel heel veel geld opgeleverd.

Ik heb die eerste paar jaar heel veel onvrijwillige rickrolls gezien :') Maar ook veel aan anderen laten zien, dus dat compenseert een beetje... Maar de laatste jaren ben ik vrijwel geen rickrolls (of linkjes verdacht van het zijn van een rickroll) meer tegen gekomen.
pi_206904905
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja. Ze hebben de banden gestickerd, dus ook daar zou het niet aan moeten liggen. Maar waarom het precies die ene keer niet goed ging, geen idee.
pi_206904908
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 00:10 schreef FlyingFish het volgende:
LMaar de laatste jaren ben ik vrijwel geen rickrolls (of linkjes verdacht van het zijn van een rickroll) meer tegen gekomen.
Laatst nog in het Sinterklaasjournaal ;)
pi_206905265
De oudste is ook helemaal in de ban van Rick rolls :D en vind het ook geweldig om die dus naar mij door te sturen. Ik stuur er ook wel eens een terug als ik een leuke tegen kom. Wat er dan weer voor zorgt dat hij amper filmpjes meer durft te openen die ik door stuur ;)

Maar ze worden dus niet zozeer in de juiste context gebruikt hier, maar gewoon bij het tegenkomen van.

In het Sinterklaasjournaal vond ik ook humor inderdaad, maar die keek ik die dag alleen met de jongste. Geen idee eigenlijk of het de dag er na op school nog gezien had.
pi_206905616
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:26 schreef trui het volgende:
Ik vond het wel een goede docu-serie, ook interessant is het vervolg met die hulpverleners (al zat er 1 nogal druiloor bij, maar allez).
Ik probeerde het vervolg te kijken, maar ik kreeg geen geluid erbij :{ ... misschien straks nog eens proberen.
Ik heb het laatst gekeken, verloren kinderen, ik vond het wel mooi dat ze 3 heel verschillende gezinnen hebben genomen. Maar ook schrijnend wel.

Ons pakketje van DHL is aangekomen gisteravond :).
pi_206905732
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 23:32 schreef Leandra het volgende:

Door TikTok kennen de kinderen nu best veel muziek uit mijn jeugd (zoon zong gisteren mee met Haddaway - What is love?). Helaas komen ze niet veel verder dan, pak 'em beet, de eerste 15 seconden. :')
pi_206905745
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Door TikTok kennen de kinderen nu best veel muziek uit mijn jeugd (zoon zong gisteren mee met Haddaway - What is love?). Helaas komen ze niet veel verder dan, pak 'em beet, de eerste 15 seconden. :')
Dat is bij dit nummer niet per se erg :X
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206905781
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 06:47 schreef Hupje het volgende:

[..]
Laatst nog in het Sinterklaasjournaal ;)
Dat was geen echte rickroll. Een echte rickroll is wanneer je denkt op een linkje te klikken voor heel iets anders, maar dan bij die video uit komt. Rickrolls op tv zijn daardoor onmogelijk, tenzij ze een url geven.
pi_206905785
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat is bij dit nummer niet per se erg :X
Dat geldt helaas voor wel heel veel muziek uit die tijd...

- Edit - lijstje. Informer vind ik wel nog steeds cool. 8-)

pi_206905909
Amaranta, fijn dat er een MRI komt, ik snap het dubbele gevoel wel. Hopelijk komt er iets uit wat makkelijk te behandelen is. Eindelijk een keer van die pijn af. :*

Hier 2 stuiterende kinderen naar school gebracht, vandaag Sinterklaas viering en voor B dus voor het eerst surprise. Ik weet al wie hem heeft, zijn beste vriendje. De broer van versprak zich gisteren tegen mij. B weet nog van niets. Volgens de vader heeft ie er heel veel uren in zitten met knutselen O+

Druk weekend hier, vandaag komt schoonzus met neefje en nichtje Lego bouwen en mee eten. Morgen mijn moeder halen waar ik als alles mee zit, 2,5 uur mee zoet ben. Daarna een Interactief, online Sint spel van mijn werk spelen en zondag SINTERKLAAAAS. Tussendoor mijn moeder naar het hotel hier in de buurt brengen en weer halen. En zondagavond weer naar huis brengen.
Maar zin in *O*
  vrijdag 2 december 2022 @ 09:31:18 #147
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206905936
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:18 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat was geen echte rickroll. Een echte rickroll is wanneer je denkt op een linkje te klikken voor heel iets anders, maar dan bij die video uit komt. Rickrolls op tv zijn daardoor onmogelijk, tenzij ze een url geven.
Exact
  vrijdag 2 december 2022 @ 09:32:24 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206905949
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:29 schreef exode het volgende:
Amaranta, fijn dat er een MRI komt, ik snap het dubbele gevoel wel. Hopelijk komt er iets uit wat makkelijk te behandelen is. Eindelijk een keer van die pijn af. :*

Hier 2 stuiterende kinderen naar school gebracht, vandaag Sinterklaas viering en voor B dus voor het eerst surprise. Ik weet al wie hem heeft, zijn beste vriendje. De broer van versprak zich gisteren tegen mij. B weet nog van niets. Volgens de vader heeft ie er heel veel uren in zitten met knutselen O+

Druk weekend hier, vandaag komt schoonzus met neefje en nichtje Lego bouwen en mee eten. Morgen mijn moeder halen waar ik als alles mee zit, 2,5 uur mee zoet ben. Daarna een Interactief, online Sint spel van mijn werk spelen en zondag SINTERKLAAAAS. Tussendoor mijn moeder naar het hotel hier in de buurt brengen en weer halen. En zondagavond weer naar huis brengen.
Maar zin in *O*
Veel plezier
  vrijdag 2 december 2022 @ 09:32:31 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_206905950
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:18 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Jonge _O- het was een zeer duidelijke referentie aan een rickroll, zo dan? :P
disclaimer
pi_206906025
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat geldt helaas voor wel heel veel muziek uit die tijd...

- Edit - lijstje. Informer vind ik wel nog steeds cool. 8-)

Oeh, Ace of Base, dat is lang geleden :D
No limit doet het hier nog immer prima bij het (incidentele) poetsen, net als open sesame.
En Like the way I do blijft natuurlijk retecool. Doe ik het beter op dan op Informer. Maar dat is misschien evident :P

Denk dat hier the Prodigy, 2 Unlimited (dezelfde) en Melissa Etheridge nog in een playlist staan.
Edit: Leila K staat ook in die ene, alleen open sesame (nog) niet.
pi_206906043
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:32 schreef SQ het volgende:

[..]
Jonge _O- het was een zeer duidelijke referentie aan een rickroll, zo dan? :P
Ja, zo is het wel acceptabel :P

Overigens vind ik die verwijzingen in het Sinterklaasjournaal wel geweldig bedacht. De wachtrijen op Schiphol, personeelstekort bij de pieten… ze springen wel altijd goed in op het nieuws van afgelopen jaar. En dan dat flauwe overige nieuws er tussendoor :D Maakt het voor iedereen leuk.
pi_206906092
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oeh, Ace of Base, dat is lang geleden :D
No limit doet het hier nog immer prima bij het (incidentele) poetsen, net als open sesame.
En Like the way I do blijft natuurlijk retecool. Doe ik het beter op dan op Informer. Maar dat is misschien evident :P
2Unlimited, Twenty 4 Seven, Ace of Base, Haddaway, Dr. Alban... :'(

Vanochtend luisterde ik nog naar Radiohead (dit jaar weer een album uitgebracht!). En R.E.M. staat regelmatig op.
  vrijdag 2 december 2022 @ 09:47:44 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_206906114
Oeh zijn we aan het nineties memorylanen? O+

Weet je wat me laatst opviel? Dat de 70s 80s 90s parties niet meer bestaan. Nu zijn het 80s 90s 00s parties. En ik ben volledig de doelgroep nu :') vroeger was dat voor triest oud volk ;(
disclaimer
pi_206906115
B heeft een onze oude discman in de auto liggen en onze oude cd's, die gaat meteen springen als hij 90'ies muziek hoort :D
Happy hardcore *O*
pi_206906121
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Bij mij passen die niet in dezelfde container :N
quote:
Vanochtend luisterde ik nog naar Radiohead (dit jaar weer een album uitgebracht!). En R.E.M. staat regelmatig op.
Radiohead vond ik toen al niet leuk. R.E.M. wel, maar zou ik niet voor mijn lol opzetten nu.
  vrijdag 2 december 2022 @ 09:52:16 #156
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206906153
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
_O_
pi_206906194
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:48 schreef Vanyel het volgende:

Radiohead vond ik toen al niet leuk. R.E.M. wel, maar zou ik niet voor mijn lol opzetten nu.
Wel bizar om te beseffen dat Radiohead toen al relevant was en dat nu nog steeds is. Mijn hele leven als muziekliefhebber zijn ze er al en luister ik naar de nieuwe muziek die ze uitbrengen. Dat is inmiddels zo'n 30 jaar.
pi_206906199
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:52 schreef daNpy het volgende:

[..]
_O_
Ik hoorde nergens bij, maar met terugwerkende kracht heb ik meer sympathie voor de alto's. :Y)
pi_206906214
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:47 schreef SQ het volgende:
Oeh zijn we aan het nineties memorylanen? O+

Weet je wat me laatst opviel? Dat de 70s 80s 90s parties niet meer bestaan. Nu zijn het 80s 90s 00s parties. En ik ben volledig de doelgroep nu :') vroeger was dat voor triest oud volk ;(
:D!
  vrijdag 2 december 2022 @ 09:58:28 #160
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206906216
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik hoorde nergens bij, maar met terugwerkende kracht heb ik meer sympathie voor de alto's. :Y)
Oh die groep die zichzelf allemaal zo anders vond als de rest dat ze allemaal hetzelfde waren? :+
SPOILER
Ik kan met terugwerkende kracht wel wat gitaarmuziek waarderen (Metallica en ouder als Dire Straits) maar dat geschreeuw van Slipknot of die andere meuk vind ik nog steeds niks.
pi_206906262
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:58 schreef daNpy het volgende:

[..]
Oh die groep die zichzelf allemaal zo anders vond als de rest dat ze allemaal hetzelfde waren? :+
SPOILER
Gheghe.

quote:
Ik kan met terugwerkende kracht wel wat gitaarmuziek waarderen (Metallica en ouder als Dire Straits) maar dat geschreeuw van Slipknot of die andere meuk vind ik nog steeds niks.
De Dire Straits zet ik in de auto wel eens op omdat m'n vriend ernaar luistert. Hij is echt een kind van de jaren '70 (Led Zeppelin, Bowie).
  vrijdag 2 december 2022 @ 10:05:38 #162
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206906296
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Gheghe.
[..]
De Dire Straits zet ik in de auto wel eens op omdat m'n vriend ernaar luistert. Hij is echt een kind van de jaren '70 (Led Zeppelin, Bowie).
Vroeger vond ik die ouwe mensen muziek echt niet te pruimen. Nu luisterden mijn ouders ook niet echt naar Dire straits ofzo, wel Elvis en Buddy Holly, maar ook naar die verschrikkelijke jankmuziek van Patsy Cline :') :X

Nu ik wat ouder ben vind ik die gitaarmuziek ook wel goed aan te horen :s) Maar 90s muziek blijft toch mijn favoriet (en een beetje early 2000s), van house, happy hardcore tot gangsta rap :+
  vrijdag 2 december 2022 @ 10:06:07 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_206906301
Ik kan niet zo veel met echte hardstyle house en met smartlappen. En ook het genre Celine Dion, Tony Braxton en Mariah Carey sla ik over. Maar ik kan zowel dance/house als de meeste soorten rock en pophits uit die tijd prima waarderen.
Mijn zwak ligt wel bij de eighties momenteel.
disclaimer
pi_206906344
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:05 schreef daNpy het volgende:

[..]
Vroeger vond ik die ouwe mensen muziek echt niet te pruimen. Nu luisterden mijn ouders ook niet echt naar Dire straits ofzo, wel Elvis en Buddy Holly, maar ook naar die verschrikkelijke jankmuziek van Patsy Cline :') :X
Ja, Elvis! En Simon & Garfunkel. Mijn vader was zendpiraat, dus je kan wel raden wat voor muziek van Nederlandse bodem zoal voorbijkwam.

SPOILER
  vrijdag 2 december 2022 @ 10:12:59 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_206906371
Huuuu
disclaimer
pi_206906379
Nu het over muziek gaat, hebben jullie al je lijst voor de top2000 ingediend?

Ik toevallig vanmorgen nadat ik iemand z’n lijst op Facebook voorbij zag komen.

Moet zeggen dat ik het toch wel lastig vind verder te denken dan de nummers te denken die ik op m’n standaard playlist heb staan. En dan een paar waar ik zo nog op kom :D

Maar goed. Het lijstje wat ik heb vind ik leuk, al ben ik er wellicht nog wel wat vergeten dus. Maar die bedenken anderen dan misschien wel weer ;)
  vrijdag 2 december 2022 @ 10:14:05 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_206906385
Mijn moeder had altijd wel een aardige (rock)muzieksmaak maar mijn vader had toch een voorliefde voor marsmuziek, gregoriaanse liederen en indianen panfluit ellende.

Gelukkig won mijn moeder meestal.
disclaimer
pi_206906392
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wel bizar om te beseffen dat Radiohead toen al relevant was en dat nu nog steeds is. Mijn hele leven als muziekliefhebber zijn ze er al en luister ik naar de nieuwe muziek die ze uitbrengen. Dat is inmiddels zo'n 30 jaar.
Dat geldt natuurlijk ook voor allerlei dingen die je afschuwelijk vindt, maar die voor anderen net zo relevant zijn ;)
pi_206906410
Mijn vader luisterde vooral
de rolling stones
joe cocker
buddy holly
toto en ub 40
En als Nederlandstalig het kleine orkest

Ik was laatst dus ook bij de stones

Ik heb het meeste met de 80's en 80's maar dat echte geschreeuw van heavy metal kan ik niks mee.
pi_206906434
Ik luister echt alles qua muziek. Net wat het humeur is. Jazz/blues, hardcore, pop, Hollands, Fries, Iers, oude pop, etc.
Jazz/blues komt bij mijn vader vandaan. Joe Cocker, fats domino, Creedence Clearwater Revival. Mijn moeder luisterde omrop fryslan

In de auto staat meestal de happy hardcore map aan. Daar slaapt de oudste zo lekker op :D

Ook leuk dat de piano leraar van jongste die happy hardcore muziek op piano speelt. En behoorlijk goed ook. Jongste moet nu elke keer een bestaand liedje op eigen gehoor spelen op de piano. We hebben inmiddels baby shark en de pokemon song en andere meuk gehad. Hij wil geen goede muziek verpesten met moetjes. Maar nu zitten wij elke dag die liedjes te luisteren.. oorwurmpjes :P

vanaf dinsdag gaat hier in huis de kerstmeuk weer aan: https://nl.radio.net/s/181fmchristmasfun Zo heerlijk fout
pi_206906451
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:14 schreef SQ het volgende:
Mijn moeder had altijd wel een aardige (rock)muzieksmaak maar mijn vader had toch een voorliefde voor marsmuziek, gregoriaanse liederen en indianen panfluit ellende.

Gelukkig won mijn moeder meestal.
:o
Ik dacht dat mijn moeders liefde voor Benny Neyman de hel op aarde was, maar blijkbaar kan het erger :D
pi_206906473
Die panfluit de hel.
pi_206906496
In de auto hadden we vroeger lang een casettebandje van de beegees. Dat kan ik nu nog steeds wel waarderen als ik het hoor. Verder hadden we later zo’n vierdubbel cd met allemaal eighties hits. Meeste wel leuke nummers.

Mijn moeder had verder een voorliefde voor Boudewijn de groot, nou dat vind ik dus echt niks. Ben sowieso niet zo van het Nederlandstalige eigenlijk.
Mijn vader had niet zo’n uitgesproken muziekvoorkeur. Tenminste, als hij muziek aan zette was het de radio, geen cd

Hou nu meer van Metallica en Guns N’ Roses, dat soort (maar dat was vroeger niet zo zeer eigenlijk)
pi_206906510
Mijn vader is een oude rocker, ik ben opgegroeid met Deep Purple, Uriah Heep, Status Quo... Dat werk. Kan ik ook nog wel waarderen, Child in Time staat ook altijd in mijn top 2000. :)

De kinderen groeien hier vooral op met de ruisblackmetal van mijn man. :') Ik draaide laatst eens Taylor Swift voor mezelf, kreeg meteen de vraag van de oudste of dat niet uit kon.
  vrijdag 2 december 2022 @ 10:27:24 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_206906537
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:24 schreef hilliebillie het volgende:
In de auto hadden we vroeger lang een casettebandje van de beegees. Dat kan ik nu nog steeds wel waarderen als ik het hoor. Verder hadden we later zo’n vierdubbel cd met allemaal eighties hits. Meeste wel leuke nummers.

Mijn moeder had verder een voorliefde voor Boudewijn de groot, nou dat vind ik dus echt niks. Ben sowieso niet zo van het Nederlandstalige eigenlijk.
Mijn vader had niet zo’n uitgesproken muziekvoorkeur. Tenminste, als hij muziek aan zette was het de radio, geen cd

Hou nu meer van Metallica en Guns N’ Roses, dat soort (maar dat was vroeger niet zo zeer eigenlijk)
Ooooh boudewijn O+
disclaimer
pi_206906552
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:24 schreef hilliebillie het volgende:

Mijn moeder had verder een voorliefde voor Boudewijn de groot, nou dat vind ik dus echt niks.
Oh, dat is de enige muziek waar mijn vader en ik elkaar in wisten te vinden. O+ Ik houd er nog steeds van. M'n favoriete nummer is Wegen; dat hebben we op zijn uitvaart gedraaid.

Maar als je naar de opmerkingen kijkt onder die video van Piet Veerman, dan zie je dat het op een uitvaart gedraaid hebben van een nummer geen criterium is voor kwaliteit. :Y)
pi_206906556
Volgens mij ken ik daar maar 2 liedjes van.
Die ene die altijd in de top2000 staat en Jan Klaassen was een trompetter
pi_206906585
Ik groeide op met thuis altijd de radio aan. Hilversum 3, geloof ik en later sky radio.
Dochter groeide op met Toto in de auto en zoon groeit op met YouTube muziekfilmpjes. En dan m.n. uit de jaren 80. Hij zingt keihard mee met A-Ha O+ en Rick Astley :')
Zo grappig, staat hier MTV80 wel es aan, brul ik mee, kijkt zoon me verbaasd aan: ken jij dat :? waarop ik hém verbaasd aankijk: jij ook :? _O-

Dhl pakje is waarschijnlijk retour. Kreeg net mail van de winkel. Iets helemaal fout gegaan dus. Alst bij hun is aangekomen, krijg ik mn geld terug.
Vandaag moet het nieuwe pakje bezorgd worden, tussen 10 en 15u. Hopen dat dát goed gaat want anders zit nichtje morgen zonder kadootje :{
If they say
  vrijdag 2 december 2022 @ 10:44:28 #179
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206906739
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
Ik dacht dat mijn moeders liefde voor Benny Neyman de hel op aarde was, maar blijkbaar kan het erger :D
Jouw moeder wint! Benny Neyman is mijn jeugd.
IS MIJN VADER GEÏNTEGREERD JA OF JA?
  vrijdag 2 december 2022 @ 10:44:58 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206906745
Ik luister tegenwoordig naar radio 5. Heerlijke muziek
pi_206906776
Ik luister 538 maar dat sluit toch niet helemaal aan meer. Maar nog niks gevonden wat ik wel echt fijn vind
  vrijdag 2 december 2022 @ 10:48:45 #182
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206906787
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:47 schreef F_r het volgende:
Ik luister 538 maar dat sluit toch niet helemaal aan meer. Maar nog niks gevonden wat ik wel echt fijn vind
Radio 5
pi_206906799
Ik ga het eens proberen
  vrijdag 2 december 2022 @ 10:54:25 #184
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206906847
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:44 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik wil hier wel aan toevoegen,.… Laatst was op radio 5 dus de Evergreen top 1000 (of zoiets) dus ik had ook een lijstje ingestuurd. Helemaal nostalgisch Benny Neyman ingediend voor mijn vader.
Laat nou mijn vader vorige week hier zijn geweest. En toevallig was Benny Neyman weer op. Dus ik vraag aan hem: luister ken je dit nummer nog? Zegt hij: Wat is dit voor graf muziek?

Terwijl ik dit typ schiet me ineens een verhaal van een oud collega mij binnen. Zijn vader was overleden en op de uitvaart werd het nummer “waarom fluister ik je naam nog” gedraaid. Wilde zijn moeder graag.
Ze hadden echter van tevoren niet zo goed naar de tekst geluisterd….
“Ach had ik jou maar nooit gekend”
pi_206906853
Wat zitten jullie allemaal stoer te doen joh, hier staat alles van Frozen en K3 tegenwoordig op repeat want Juul weet hoe de Google Home werkt.

Ik ken inmiddels alle songteksten uit mijn hoofd.

Vroegah was ik fan van Guns 'n Roses en Scooter. Maar ik zong ook hard mee met Hazes. Alleen de Spice Girls, Adele, boybands hypes zijn aan me voorbij gegaan. Verder had ik niet echt een voorkeur, blijkt. Oh en Coldplay vind ik ook niet te hachelen. Marco Borsato zit ook in mijn allergiezone, ik kan die muziek gewoon niet horen.

Rammstein vond ik trouwens ook best te pruimen, zeker omdat hun show op Werchter destijds echt waanzinnig was. Het jaar dat ook Radiohead er was, dat was ook een top optreden terwijl ik die dus matig vindt.
pi_206906858
Mijn pakketje is binnen! Ik herhaal: mijn pakketje is binnen!!! *O*
If they say
  vrijdag 2 december 2022 @ 10:56:20 #187
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206906876
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:54 schreef exode het volgende:
Wat zitten jullie allemaal stoer te doen joh, hier staat alles van Frozen en K3 tegenwoordig op repeat want Juul weet hoe de Google Home werkt.

Vroegah was ik fan van Guns 'n Roses en Scooter. Maar ik zong ook hard mee met Hazes. Alleen de Spice Girls, Adele, boybands hypes zijn aan me voorbij gegaan. Verder had ik niet echt een voorkeur, blijkt. Oh en Coldplay vind ik ook niet te hachelen.

Rammstein vond ik trouwens ook best te pruimen, zeker omdat hun show op Werchter destijds echt waanzinnig was. Het jaar dat ook Radiohead er was, dat was ook een top optreden terwijl ik die dus matig vindt.
Zag foto’s voorbij komen van mensen met de wrapped van Spotify. Grappig als je kinderen je Spotify overnemen en je meest beluisterde liedje: Tuuk het Trijntje is.
pi_206906922
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:56 schreef amaranta het volgende:

[..]
Zag foto’s voorbij komen van mensen met de wrapped van Spotify. Grappig als je kinderen je Spotify overnemen en je meest beluisterde liedje: Tuuk het Trijntje is.
Ze hebben gelukkkig wel hun eigen Spotify :)
Maar verder heb ik vrij weinig te zeggen over de muziek hier.
pi_206906988
Heb mijn lijst aangeklikt. Mochten er maar 35 zijn :{
Uiteraard alles van Toto :Y Wat van Frank Boeijen, Bon Jovi (voor zoon, al is dat maar 1 nummer :P) en uiteraard Jona Lewie: Stop the cavalerie :+
If they say
pi_206907041
quote:
Dat je nog naar de radio luistert, joh! Ik heb altijd Spotify op, ook in de auto. En het was een goed muziekjaar, met nieuwe albums van o.a. The Smile (Radiohead), Spoon en Arcade Fire. Daar bestaat vrijwel m'n hele 2022 Wrapped uit.

Wij hebben kindermuziek weten te vermijden. Alleen Nijntje de Musical kan ik nog van A tot Z meezingen.
pi_206907083
Hier luisteren ze ook mee op mijn spottify. De jongste heeft wel een eigen account maar dat is de gratis versie. En die staat op haar telefoon. Op de iPad in de woonkamer staat mijn account en die wordt meestal aangezet. Dus mijn wrapped was best f*cked up :P

Mijn pakketje van de intertoys is ook getraceerd. Of ja eigenlijk niet maar ze gaan het oplossen.

Had via de website een gitaar besteld voor m’n nichtje haar verjaardag. Zondag besteld en maandag een mail dat het die dag werd aangeboden ter verzending. Maar geen t&t of niks en niks meer van gehoord.
Bel ik net de klantenservice en die zeggen dat het vanuit het filiaal hier in de buurt bezorgd zou worden :? Omdat dat sneller gaat.

Daar naar toe gebeld konden ze het in eerste instantie niet terug vinden en toen hij het vond zei hij dat hij afgelopen week op dat adres geweest was. Nou hier was niemand geweest en ook geen pakketje. Maar hij wist zeker dat het was meegenomen omdat het wel een aardige opvallende doos is qua vorm. Dus denkt hij dat het bij iemand anders is afgegeven. Maar die heeft zich nog niet gemeld bij hun.

Maarr het wordt netjes opgelost. Vanavond tussen 18.00-20.00 wordt hij bezorgd
pi_206907158
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:54 schreef exode het volgende:

Wij zijn hier groot Disneyfan. Er staat regelmatig een Disneyplaylist aan op Spotify. Heb nu de officiële fout 1500 aanstaan. Heerlijk van alles door elkaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206907187
In de auto/thuis heb ik ook wel radio1 aan staan. Of Q-music, of radio 10 gold :D

We hebben nu een youtube abbo met het gezin (mijn man fixte iets via argentinie voor een mooie prijs). Dus nu luister ik ook wel youtube music. Nu zit man en 1 kind daar vast in het dropkick murphys play list. Ook best lekker.
  vrijdag 2 december 2022 @ 11:25:48 #194
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_206907202
Ik ken dankzij mijn moeder het complete oeuvre van Dionne Warwick, Diana Ross en Lionel Richie, die was nogal van de 70's soul. Mijn vader voegde daar de Beatles aan toe. Overall best te pruimen dus.

Ik was zelf into Robbie Williams, en dan kan ik nog steeds wel waarderen, maar ik heb ook een Bon Jovi, Oasis, en Ģuus Meeuwis periode gehad. En happy hardcore zorgt voor instant memory lane en pogingen tot hakken in de woonkamer.

Mijn Spotify nu is een zootje, van Adele naar Susan en Freek naar Snelle (dank aan de kinders daarvoor,maar ik vind het verrassend leuk, de Nederlandstalige muziek van de laatste tijd). En de radio in de auto staat meestal op Q music (geen Bluetooth, dus geen spotify daar).
pi_206907203
Mijn echtgenote is mijn zoon aan het onderdompelen in de (symphonic) metal :+ Ik vind dat zo leuk, een 10-jarige die zijn muzieksmaak aan het ontdekken is. Mijn vrouw heeft echt wel een uitgesproken smaak, maar wel heel breed, van Elton John tot Slipknot :+ Ik ben veel meer mainstream en easy listening, het liefste heb ik van singersongwriter-playlisten. Alle concerten waar we heen gaan, zijn op haar initiatief en afhankelijk van de omstandigheden verveel ik me heel erg tot een beetje :P Het enige waar we elkaar echt in vinden is K's Choice, dat draaiden we dan ook op onze bruiloft O+ (daar wonnen we ook lesbo-punten mee ^O^ )
pi_206907239
Mijn ouders en hun muzieksmaak O+

Papa luistert Yes, Pink Floyd, Procol Harum en Queen. En wij hebben hem aan Muse en Pearl Jam voorgesteld.
Mama luistert Fleetwood Mac, Simon & Garfunkel, Jackson Brown.

En mijn zusjes en ik zijn daar de kinderen van :D wij luisteren vrijwel dezelfde muziek, ook wel wat nieuws, maar eigenlijk geen moderne popmuziek. Ik kan helemaal niets met muziek waar ik geen instrumenten kan onderscheiden en computers hoor :')
Ultieme favoriet op dit moment: Gaia van Valensia O+
pi_206907270
Grappig is ook wel dat iedereen denkt dat ik Nederlandstalig haat, maar ik luister dat best regelmatig. Dat is dan Boudewijn de Groot of meer richting kleinkunst. En dat wordt vaak niet bedoeld met Nederlandstalig.
  vrijdag 2 december 2022 @ 11:43:05 #198
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206907346
quote:
Ben onlangs overgestapt naar SlamFM (of eigenlijk terug). 538 draait alleen maar van die Nederlandse crap van Maan, Davidinges Michel en elk interview kruipt de DJ door de kont naar de mond van de artiest en dan nog een keer :r

Op Slam zijn ze eindelijk gestopt met non-stop elektrohouse draaien en richting top40 gegaan, al zitten daar ook wel veel nummers tussen die ik niet zo vaak hoef te horen (Nederlandse zooi en andere jankmuziek van Kanye west ofzo).
pi_206907370
Ik haat zeker geen Nederlandstalig, zolang het maar niet Blof of Marco Borsato is....

Ik ben de enige in huis zonder Spotify, ik luister het liefste gewoon radio. Nu steeds Q music Christmas staaaation.
pi_206907385
Ooh, Blof, dat trek ik ook zo enorm slecht :{w
pi_206907395
Ik heb ook geen zin om de moeite te doen om de juiste letter o hiervoor te zoeken.
pi_206907442
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:46 schreef exode het volgende:
Ik haat zeker geen Nederlandstalig, zolang het maar niet Blof of Marco Borsato is....

Ik ben de enige in huis zonder Spotify, ik luister het liefste gewoon radio. Nu steeds Q music Christmas staaaation.
Eens met het bovenste!
Hoewel we met ons concert de Symphonica in Rosso versie speelden van ‘Ik leef niet meer voor jou’ en dat was wel een hele toffe partij om te spelen.
pi_206907566
Marco Borsato daar gaat de radio voor naar een andere zender inderdaad. Die muziek trek ik echt niet, bah.
pi_206907605
Mijn vader luisterde graag naar Pink Floyd, The Golden Earring, the Eagles enzo. Ik vind het nog steeds heerlijk om naar luisteren.

T is fan van AC/DC, vooral back km Black.
Daarnaartoe vindt ze Highway to hell geweldig en die moet ook op haar uitvaart gedraaid worden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206907702
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:44 schreef amaranta het volgende:

[..]
Die wist wel hoe ^O^
  vrijdag 2 december 2022 @ 12:24:46 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206907787
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, Elvis! En Simon & Garfunkel. Mijn vader was zendpiraat, dus je kan wel raden wat voor muziek van Nederlandse bodem zoal voorbijkwam.

SPOILER
Dit soort dingen komen ook regelmatig bij uitvaarten voorbij.
Mijn Spotify Wrapped overzicht was dan ook een bizar samenraapsel wat mij in de samenvatting de classificatie ‘echte muziekliefhebber met een breed smaakpalet’ opleverde. :D _O-

Incl de panfluitellende inderdaad. ;(

Soms komt er ook prachtige muziek langs trouwens waar ik dan zelf ook ontroerd van raak.

De ergste van de afgelopen weken was overigens ‘Opa’ van Borsato. Die tekst! :o :X

quote:
Maar nu loop ik in m'n eentje want mijn opa loopt niet meer,
en ik breng m'n kleine tranen naar die hele grote zee.
Ik zie nog mijn opa liggen als een stille witte pop.
Opa sloot voorgoed zijn ogen en hij slaat ze nooit meer op.
Dan moet ik echt op mijn wang bijten! :o ;(

[ Bericht 11% gewijzigd door BE op 02-12-2022 12:33:00 ]
  vrijdag 2 december 2022 @ 12:57:10 #207
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206908129
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:41 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ja, zo is het wel acceptabel :P

Overigens vind ik die verwijzingen in het Sinterklaasjournaal wel geweldig bedacht. De wachtrijen op Schiphol, personeelstekort bij de pieten… ze springen wel altijd goed in op het nieuws van afgelopen jaar. En dan dat flauwe overige nieuws er tussendoor :D Maakt het voor iedereen leuk.
Ik stoor me wel mateloos aan hoe de andere pieten met smeerpoets omgaan. In dat vliegtuig waren ze ronduit gemeen...
pi_206908225
;( ;( ;(
Vanochtend hebben onze schuin achterburen hun 25 meter 15 meter (zegt verloofde) hoge boom weg laten halen.
Ipv tegen een huge boom kijken we nu tegen hun huis en tuin aan. Vooral vanaf de kinderkamers is het verschil groot, kon je daar tot vanochtend in je blote tokus rondlopen zonder dat iemand het zag....nu zien de achterburen en de straat daarachter je witte kont.

Ik vind het echt veeeeeeeeeeeeeel te kaal nu, het was echt een grote, mooie boom, steeds vol vogels. En nu is er dus ineens niets meer.

Overigens wel wonderbaarlijk zonder gewonden gebeurd, de mannen hingen niet gezekerd in de boom en snoeiden vanaf boven steeds verder naar beneden toe. Tenminste ik heb geen ambulance gehoord.
pi_206908345
Plaatjes bij het geklaag.

Voor:
SPOILER
Na:
SPOILER
Ik vermoed dat die lelijke schuur ook neergaat binnenkort, dat dak komt elke storm los.
  vrijdag 2 december 2022 @ 13:31:03 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_206908539
Beetje lastig vergelijken wel tussen zomer en herfst. Als die rechter boom in het blad staat zie je niks meer.
disclaimer
pi_206908549
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:25 schreef Clubsoda het volgende:
Het enige waar we elkaar echt in vinden is K's Choice, dat draaiden we dan ook op onze bruiloft O+ (daar wonnen we ook lesbo-punten mee ^O^ )
^O^
Vinnik ook fijn :Y
Wij draaiden Pink *)

Samen doen we het ook erg goed op een nummer van Melissa Etheridge. Niet dat ene.

Zo cliche.
pi_206908598
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
^O^
Vinnik ook fijn :Y
Wij draaiden Pink *)

Samen doen we het ook erg goed op een nummer van Melissa Etheridge. Niet dat ene.

Zo cliche.
Oh ja, Pink luisteren we ook allebei graag. Melissa vind ik ok-ish, best te hebben maar ik draai het niet in mijn vrije tijd. Ik vind het verder wel een grappig mens :D

Niets mis met een goed cliche ^O^
pi_206908746
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:31 schreef SQ het volgende:
Beetje lastig vergelijken wel tussen zomer en herfst. Als die rechter boom in het blad staat zie je niks meer.
Voor het dramatisch effect wat ik beoog met de foto's is dat natuurlijk veel beter zo.

Die rechterboom is sowieso heel mooi in blad en in bloei. Maar die groeit niet verder naar links dan je op de zomer foto ziet. Die is van andere achterburen.

Die hoge die nu weg is haalde wsl al hun zon uit de tuin. Ik snap het wel jammer van het zicht.
pi_206908782
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:24 schreef BE het volgende:

[..]
Mijn Spotify Wrapped overzicht was dan ook een bizar samenraapsel wat mij in de samenvatting de classificatie ‘echte muziekliefhebber met een breed smaakpalet’ opleverde. :D _O-

Soms komt er ook prachtige muziek langs trouwens waar ik dan zelf ook ontroerd van raak.

De ergste van de afgelopen weken was overigens ‘Opa’ van Borsato. Die tekst! :o :X
[..]
Bij de vader van een vriend van mij die in een weekend van kerngezond naar ziek naar sterven ging werd ‘Bright Eyes’ van Art Garfunkel gedraaid. Dat was altijd al een favoriet en nu kan ik hem niet meer horen zonder emotioneel te worden.
Muziek bij een uitvaart is toch altijd wel heel belangrijk.

Mijn zusje zingt regelmatig op uitvaarten, zelf op de piano spelend. Ze heeft een hele heldere sopraanstem en dat komt dan ook wel binnen O+
pi_206908801
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:06 schreef exode het volgende:
;( ;( ;(
Vanochtend hebben onze schuin achterburen hun 25 meter 15 meter (zegt verloofde) hoge boom weg laten halen.
Ipv tegen een huge boom kijken we nu tegen hun huis en tuin aan. Vooral vanaf de kinderkamers is het verschil groot, kon je daar tot vanochtend in je blote tokus rondlopen zonder dat iemand het zag....nu zien de achterburen en de straat daarachter je witte kont.

Ik vind het echt veeeeeeeeeeeeeel te kaal nu, het was echt een grote, mooie boom, steeds vol vogels. En nu is er dus ineens niets meer.

Overigens wel wonderbaarlijk zonder gewonden gebeurd, de mannen hingen niet gezekerd in de boom en snoeiden vanaf boven steeds verder naar beneden toe. Tenminste ik heb geen ambulance gehoord.
De buren 2 deuren verder deden gisteren hetzelfde, maar daar zijn we wel blij mee. Was een conifeer die de zon uit onze tuin haalde, over de tuin van de buren heen dus.
Zelfs met dit weer is het lichter in de tuin :D
pi_206908817
Onze achterburen hebben een plantaan in de tuin staan. Als de buurman eind september die 4 meter hoge takken eraf snoeit is dat altijd een flink verschil. Maar voor mijn gevoel wel meer zon terwijl het buiten al iets donkerder wordt.
Die keer dat we terug kwamen van vakantie en hun kastanje weg was, was dat wel even gek voor het beeld. Maar die stomme plaksels op onze grondtegels waren daarmee ook weg, dus ook geen bezwaar tegen. Ding stond voor hun te dicht op de gevel. Wie zet er nou een kastanje in een tuin van 5x10. Duurde alleen even een weekje voordat we gewend waren aan het uitzicht.
pi_206908821
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:49 schreef LeSage het volgende:

[..]
Bij de vader van een vriend van mij die in een weekend van kerngezond naar ziek naar sterven ging werd ‘Bright Eyes’ van Art Garfunkel gedraaid. Dat was altijd al een favoriet en nu kan ik hem niet meer horen zonder emotioneel te worden.

Mijn zusje zingt regelmatig op uitvaarten, zelf op de piano spelend. Ze heeft een hele heldere sopraanstem en dat komt dan ook wel binnen O+
Vind het ook echt een heel mooi nummer.

Bij mijn vader o.a. Altamira van Mark Knofler en Radar Love. Vind het nog steeds moeilijk om die nummers te horen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206908849
quote:

[..]
nu kan ik hem niet meer horen zonder emotioneel te worden.
Als tiener overleed de broer van een vriendin. De liedjes die op de begrafenis werden gedraaid, geven me nog steeds kippenvel.

Qua muziek ben ik door mijn ouders compleet verpest, mijn vriend verbaast zich er altijd over welke liedjes ik allemaal niet ken _O-
Ik ben trouwens best wel een liedjes-op-repeat zetter. Vindt hij ook niet tof :')
pi_206909178
Onze tuin is op het Noordwesten, daar waar die boom stond kwam nooit zon vandaan. Hoog zomer komt er einde dag zon op de kinderkamers aan de achterkant maar dat komt meer van links.
Qua zon en licht scheelt het voor ons niets.
Voor de eigenaren van die weggehaalde boom wel, ik denk dat die boom heel veel zon voor hun tegenhield.

Ik had dat huis nog nooit gezien iig, winter of zomer de bomen blokkeerden al het zicht op het huis en de tuin daar.

Wij kijken aan de achterkant alleen maar tegen bomen aan, zeker zodra alles in blad zit, wonen we voor ons gevoel heel vrij. Helemaal omdat onze achterburen een enorme tuin hebben.
Afgelopen voorjaar is een andere grote boom ook weggehaald maar dat moest, die stond op omwaaien en daar hebben ze een nieuwe voor geplant.

Ik O+ van bomen en groen en en en en.
pi_206909194
quote:

[..]

[..]
Wauw. Deze zou mijn 8jarige denk ik nog aan het lachen maken.
pi_206909207
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:15 schreef exode het volgende:
Plaatjes bij het geklaag.

Voor:
SPOILER
Na:
SPOILER
Ik vermoed dat die lelijke schuur ook neergaat binnenkort, dat dak komt elke storm los.
Prima blotekontuitzicht.
pi_206909292
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 14:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Prima blotekontuitzicht.
Ik denk dat het stiekem ook DE reden is.

Wel jammer dat het allemaal door de schredder is gegaan, was prima hout voor ons haardje geweest.
pi_206909301
Zo ik ga B van school halen, zo staan schoonzus en kinderen voor de deur. Laat het Sinterklaas weekend maar beginnen.

Veel plezier voor iedereen die het viert. <O)
pi_206909473
quote:

[..]
:D!!
pi_206909497
Wij vieren het maandag pas. Dat scheelt met wat oudere kinderen. Jongste heeft nog pianoles tot kwart over 5. Als hij terug is, liggen de cadeautjes klaar.

Ik moet alleen nog wat dichten, eens kijken of dat maandag last-minute wordt.

Straks uit eten naar een all-you-can-eat voor onze 14e geregisteerdpartnerschap-dag :P :Y)
  vrijdag 2 december 2022 @ 15:08:55 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206909608
quote:

[..]

Oh ja zeker, live zang is zo mooi! O+
pi_206910061
Ik luister trouwens ook graag Duitse kwaliteitsmuzidk zoals Finger & Kadel
pi_206910309
Hier wordt regelmatig naar echte :P Duitse kwaliteitsmuziek geluisterd. Was een heel onontdekt genre voor me :Y Enorme markt aan serieuze Duitstalige muziek waar de meeste Hollanders geen weet van hebben.
pi_206910665
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Onze achterburen hebben een plantaan in de tuin staan. Als de buurman eind september die 4 meter hoge takken eraf snoeit is dat altijd een flink verschil. Maar voor mijn gevoel wel meer zon terwijl het buiten al iets donkerder wordt.
Die keer dat we terug kwamen van vakantie en hun kastanje weg was, was dat wel even gek voor het beeld. Maar die stomme plaksels op onze grondtegels waren daarmee ook weg, dus ook geen bezwaar tegen. Ding stond voor hun te dicht op de gevel. Wie zet er nou een kastanje in een tuin van 5x10. Duurde alleen even een weekje voordat we gewend waren aan het uitzicht.
Misschien ooit een kastanje in de grond gestopt en nooit weggehaald...?
Mijn man en jongste hadden ook kastanjes in de grond gestopt, ik heb ze afgelopen zomer eruit getrokken ze waren iets van 30-50cm hoog.
En het is ze nog niet eens opgevallen :+ althans, ze hebben er nog niks van gezegd...

Mijn spotify wrapped staat veel instrumentaal in. Ik vond zo'n lijstje "atmospheric piano", luister ik graag naar als mn hoofd wat overloopt.
pi_206910678
Hier zijn de schoolsurprises mee naar huis. De oudste had een varkensstal gekregen met een varken er in. Hij heeft een tick waarbij hij een soort knorgeluid maakt dus het pas wel.

De jongste had een met roze opgespoten kartonnen doos en stuk karton daar in of op met gekleurde bolletje als een pop-it (met de excuses er bij want ze had maar twee dagen tijd om iets te maken).

En ook de foto’s gezien van alle surprises. Van hele uitgewerkte skipistes inclusief skilift en dergelijke (denk met veel hulp van de ouders) tot een schoen gebouwen van papier.

De oudste was in ieder geval blij met z’n surprise. De jongste heb ik niet echt gesproken want die ging direct na school naar een kinderfeestje
pi_206911191
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:28 schreef Nijna het volgende:

[..]
Mijn man en jongste hadden ook kastanjes in de grond gestopt, ik heb ze afgelopen zomer eruit getrokken ze waren iets van 30-50cm hoog.
En het is ze nog niet eens opgevallen :+ althans, ze hebben er nog niks van gezegd...

Nee, dat vond een tuinman tig jaar geleden een goed idee. 2,5 meter van de gevel af. En een kleine meter vanaf onze schutting |:(
pi_206911350
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:29 schreef hilliebillie het volgende:
Hier zijn de schoolsurprises mee naar huis. De oudste had een varkensstal gekregen met een varken er in. Hij heeft een tick waarbij hij een soort knorgeluid maakt dus het pas wel.

De jongste had een met roze opgespoten kartonnen doos en stuk karton daar in of op met gekleurde bolletje als een pop-it (met de excuses er bij want ze had maar twee dagen tijd om iets te maken).

En ook de foto’s gezien van alle surprises. Van hele uitgewerkte skipistes inclusief skilift en dergelijke (denk met veel hulp van de ouders) tot een schoen gebouwen van papier.

De oudste was in ieder geval blij met z’n surprise. De jongste heb ik niet echt gesproken want die ging direct na school naar een kinderfeestje
Leuk leuk O+

Mijn zoon kreeg ook een moedergemaakteknutsel, een hele mooie Minecraft kijkdoosachtigiets. Hij heeft zelf voor zijn lootje een Nintendo Switch gemaakt, viel ook prima in de smaak.

Alleen jammer dat de helft van de klas slijm :r kreeg, juf vond het wel een goed idee dat alle kinderen even mochten voelen. Kind vond het een goed idee om het potje daarna zó in z'n tas te flikkeren :') ALLESCH zat er onder.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_206912928
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:43 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ben onlangs overgestapt naar SlamFM (of eigenlijk terug). 538 draait alleen maar van die Nederlandse crap van Maan, Davidinges Michel en elk interview kruipt de DJ door de kont naar de mond van de artiest en dan nog een keer :r

Op Slam zijn ze eindelijk gestopt met non-stop elektrohouse draaien en richting top40 gegaan, al zitten daar ook wel veel nummers tussen die ik niet zo vaak hoef te horen (Nederlandse zooi en andere jankmuziek van Kanye west ofzo).
Tot nu toe vond ik slam niks. Kan het nogeens proberen.
  vrijdag 2 december 2022 @ 19:44:01 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_206913323
En niemand die hun kinderen heeft opgevoed met RATM? Wat is dit nu voor stelletje Fokkers :N
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Manager PR/Moderator vrijdag 2 december 2022 @ 20:07:53 #235
269689 crew  Viv
pi_206913661
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:44 schreef Troel het volgende:
En niemand die hun kinderen heeft opgevoed met RATM? Wat is dit nu voor stelletje Fokkers :N
Oh jawel hoor! *O* Killing in the name is één van mijn dochter's favoriete nummers. _O_
  vrijdag 2 december 2022 @ 20:08:35 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_206913672
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:07 schreef Viv het volgende:

[..]
Oh jawel hoor! *O* Killing in the name is één van mijn dochter's favoriete nummers. _O_
Hahaha, gelukkig maar :) Ik vind het heerlijk als het hard meegezongen (geschreeuwd) wordt :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Manager PR/Moderator vrijdag 2 december 2022 @ 20:12:05 #237
269689 crew  Viv
pi_206913732
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:08 schreef Troel het volgende:

[..]
Hahaha, gelukkig maar :) Ik vind het heerlijk als het hard meegezongen (geschreeuwd) wordt :@
Toen ze 2 of 3 was noemde ze dit nummer Doosje, van

Now you do what they told ya
O+
pi_206914075
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:11 schreef Clubsoda het volgende:
Hier wordt regelmatig naar echte :P Duitse kwaliteitsmuziek geluisterd. Was een heel onontdekt genre voor me :Y Enorme markt aan serieuze Duitstalige muziek waar de meeste Hollanders geen weet van hebben.
Pardon?
Is mijne niet echt?
Zo fantastisch als ik het vind, moet het wel pure kwaliteit zijn }:|
pi_206916139
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:28 schreef Nijna het volgende:

[..]

Mijn spotify wrapped staat veel instrumentaal in. Ik vond zo'n lijstje "atmospheric piano", luister ik graag naar als mn hoofd wat overloopt.
Ik luister ook veel lees-lijsten. Instrumentaal voor op de achtergrond als ik lees.
En ik ben In de ban van de ring aan het lezen en daar luister ik vaak de filmmuziek bij.
pi_206916298
Hebben jullie trouwens dat bericht gelezen over die kleuter die de nieuwe auto van zijn ouders op de eerste dag al gesloopt heeft? :')

https://www.ad.nl/den-haag/kleuter-vernielt-gloednieuwe-tesla~acf056cc/

[ Bericht 16% gewijzigd door FlyingFish op 02-12-2022 22:07:34 ]
pi_206916303
quote:
:Y kan ik zo op z’n tijd ook wel waarderen.
pi_206916351
Hier is het trouwens maandag pas sinterklaas op school, maar surprises moesten vandaag ingeleverd worden. Ik zag verrassend veel ouders met een geverfde doos lopen, dus ik denk dat het hier wel grotendeels zelf gemaakt wordt!
pi_206916442
quote:
'Fuck you, I won't do what you told me!'
Die?
pi_206916501
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 22:02 schreef FlyingFish het volgende:
Hebben jullie trouwens dat bericht gelezen over die kleuter die de nieuwe auto van zijn ouders op de eerste dag al gesloopt heeft? :')

_O-
If they say
pi_206916665
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 22:02 schreef FlyingFish het volgende:

Wow!

SPOILER
pi_206917138
Hebben jullie zin in een surprise haat verhaal?

SPOILER
pi_206917556
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 23:00 schreef Loj het volgende:

SPOILER
SPOILER
If they say
pi_206917640
quote:

SPOILER
Pff, trekt nergens op inderdaad dat ze daar nog over appt. Kan zijn dat haar kind het niet fijn vond dat er niet overenthousiast gereageerd wordt, maar dat is dan een kwestie van verwachtingsmanagement voor dat kind. (Of dat niet alles gaat zoals je hoopt dat het gaat).

@FlyingFish goed verhaal

SPOILER
pi_206918093
Misschien had de moeder die surprise gemaakt en was ze vooral zelf teleurgesteld? :') maar lijkt me een goede potentiële levensles idd zoals Mushanga zegt.
pi_206919594
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:06 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Nee, dat vond een tuinman tig jaar geleden een goed idee. 2,5 meter van de gevel af. En een kleine meter vanaf onze schutting |:(

@PoesInDoos, de horror slijm all over the place... Jongste is dol op slijm, heeft al verschillende vlekken in haar vloerbedekking zitten :(

quote:

SPOILER
:o pffff.
Hoe bedank je dan genoeg zeg maar?
pi_206919696
quote:

SPOILER
Wtf-waardig!

SPOILER
Voor D stond er op school een creeper klaar voor maandag (juf heeft ze al in de klas gezet). Een paar groene dozen en niet eens armen. Maar D vindt het wel prima. "Niet ieder kind heeft een ouder die helpt, of geld om materiaal te kopen" zei de wijze 10-jarige.

We zouden Sinterklaas maandagavond vieren. Oppert man net dat we het ook vanavond kunnen doen. Hebben ze nog een dag om te spelen. Kinderen verwachten het ook niet. Dus ook leuk!

Ik moet alleen nog wel ff de gedichten maken dan vandaag :P
pi_206919768
Nou dat toch…

Ik heb een lading beledigingen naar mijn hoofd gekregen, echt te bizar.
En even voor het idee, mijn kind speelt nooit met dit kind en ik ken dit hele mens niet. Ze bleef maar doorgaan.. Ik had haar het liefst geblokt, maar ze is ook klassenouder dus dan mis ik weer belangrijke dingen over de klas.

Maar goed…
Ik zat nog te twijfelen of ik haar ook nog even een berichtje zou sturen dat Js zich erg ongemakkelijk voelde bij de 4x Zwarte Piet die in het gedicht voor kwam, maar ik heb me ingehouden ;)
  zaterdag 3 december 2022 @ 09:40:54 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206919855
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:26 schreef Loj het volgende:

4x Zwarte Piet

Dit zegt al wat voor ouder je mee te maken hebt
pi_206920049
Dat.
Maar serieus, dat is klassenouder?!
Zou alles doorsturen naar juf en vragen of dit gedrag normaal is.
Ik zou het namelijk niet prettig vinden dat zo'n maftrut meehelpt op school, in de klas van mijn kind.
If they say
pi_206920196
Nou, daar maak ik me dus stiekem een beetje zorgen om. Dinsdag hebben ze een klassenuitje en zij gaat mee en ik niet. Wat nou als ze mijn kind daar erop aanspreekt.
Ze is er toe in staat…
Aan de andere kant kan ik natuurlijk tegen Js zeggen dat hij dan meteen de juf moet inschakelen en dan zit ik bij de directie.

Het is vooral een wtf waar komt dit vandaan moment.
SPOILER
pi_206920322
Buiten het aanspreken, wat denk je van goed opletten? Ik zou echt geen vertrouwen meer hebben in zo iemand. Bij mijn kind.
Zou dit echt op school melden.

SPOILER
If they say
pi_206920657
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:11 schreef Deepfreeze het volgende:

Voor D stond er op school een creeper klaar voor maandag (juf heeft ze al in de klas gezet). Een paar groene dozen en niet eens armen. Maar D vindt het wel prima. "Niet ieder kind heeft een ouder die helpt, of geld om materiaal te kopen" zei de wijze 10-jarige.
Dit soort opmerkingen helpen natuurlijk ook niet echt mee in de "surprisestrijd".

Wij leverden vorig jaar ook een creeper zonder armen af. Mijn kind(eren) is niet zo knutselig en wij ook niet. De beplakte en geverfde schoenendozen doen het hier prima. Zeker als we 3 kinderen moeten helpen. En op een gegeven moment zijn de dozen gewoon op.

Nou weet ik niet waar de armen van een creeper zitten want de gegoogelde surprise heeft ook geen armen. Of dat ding heeft een hele lange nek.
pi_206920673
WTF Loj. Ik zou dit inderdaad bij de leerkracht bespreekbaar maken.

Hier pas maandag op school en dan hoeven we dus ook pas de surprises mee te geven. Nog wat tijd voor het verder beplakken van de schoenendozen :P
  zaterdag 3 december 2022 @ 11:17:51 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_206920778
Creepers hebben inderdaad geen armen :P
disclaimer
pi_206920848
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2022 11:08 schreef Kyara het volgende:

[..]
Dit soort opmerkingen helpen natuurlijk ook niet echt mee in de "surprisestrijd".

Wij leverden vorig jaar ook een creeper zonder armen af. Mijn kind(eren) is niet zo knutselig en wij ook niet. De beplakte en geverfde schoenendozen doen het hier prima. Zeker als we 3 kinderen moeten helpen. En op een gegeven moment zijn de dozen gewoon op.

Nou weet ik niet waar de armen van een creeper zitten want de gegoogelde surprise heeft ook geen armen. Of dat ding heeft een hele lange nek.
Dit was wat zoon zei. misschien bedoelde hij alle losse benen ofzo. Geen idee, die dingen hebben geen armen idd. Maar mijn kind vond het dus prima. Hij kan toch prima opmerken dat er verschil is met zijn beeld van een creeper, maar dat het wel herkenbaar is en hij hier tevreden mee is.

Hij is ook verwend. Vorig jaar had een juf hem en die is losgegaan op een pikachu en minecraft wolf in flink detail. Dat kan een kind nooit overtreffen. :D
En het jaar ervoor had hij een doos beplakt met TNT-papier voor een tnt blok. Ook prima. Deze is snel tevreden hoor.
pi_206921037
Nou, zoon is weer ziek. Weer keelpijn, snot en hoesten. Is een kleine week oké geweest :')
Ligt nog in bed dus dan issie écht niet lekker.
Weigert paracetamol want doet pijn bij slikken. Weigert drinken want dito. En vanavond hebben we een verjaardag :')
If they say
  zaterdag 3 december 2022 @ 13:10:50 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206922180
Paracetamol zetpil? Kan hij ook zelf doen, doet iig geen pijn. Of een smelttablet of sinaspril drankje?

Beterschap iig...
pi_206922485
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 10:18 schreef Loj het volgende:
Nou, daar maak ik me dus stiekem een beetje zorgen om. Dinsdag hebben ze een klassenuitje en zij gaat mee en ik niet. Wat nou als ze mijn kind daar erop aanspreekt.
Ze is er toe in staat…
Aan de andere kant kan ik natuurlijk tegen Js zeggen dat hij dan meteen de juf moet inschakelen en dan zit ik bij de directie.

Het is vooral een wtf waar komt dit vandaan moment.
SPOILER
Ik zou tegen Js zeggen dat hij naar juf gaat als dat mens hem gaat aanspreken.
En ik zou juf denk ik ook op de hoogte stellen. Gewoon ter kennisgeving ofzo.

quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2022 11:09 schreef Kyara het volgende:
WTF Loj. Ik zou dit inderdaad bij de leerkracht bespreekbaar maken.

Hier pas maandag op school en dan hoeven we dus ook pas de surprises mee te geven. Nog wat tijd voor het verder beplakken van de schoenendozen :P
Toen mijn kinderen nog op de basisschool zaten, moesten ze altijd een paar dagen voordat ze Sint gingen vieren, de surprise meenemen. Zodat, mocht er voor een kind niks zijn, er nog iets geregeld kon worden (is blijkbaar wel eens voorgekomen).

@Mushanga71, beterschap. Misschien wil hij wel een ijsje?
En vloeibare paracetamol? Moet hij natuurlijk ook slikken. Mijn ervaring is dat de eerste paar slokken het meest zeer doen en daarna is het beter. En als je dan de paracetamol regelmatig blijft geven zodat het niet uitwerkt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nijna op 03-12-2022 15:22:32 (typefout) ]
pi_206923440
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:10 schreef Tink89 het volgende:
Paracetamol zetpil? Kan hij ook zelf doen, doet iig geen pijn. Of een smelttablet of sinaspril drankje?

Beterschap iig...
Dank!
Hij heeft inmiddels zn paracetamol naar binnen gekregen. Ik los ze altijd op in een laagje warm water en daarna thee.
Klopt @Nijna, tis dat eerste slokje wat het meeste zeer doet. En ijsjes eten, daar komt ie normaal zelf mee want de ha had dat ooit gezegd. Maar zelfs daar vroeg hij niet om.
Hij is nu eindelijk beneden, ging moeizaam. Maar wil straks wel naar zn nichtje voor dr verjaardag. Zijn opmerking: heb nu weinig gegeten dus kan ik me daar volstoppen :')
Paracetamol werkt dus wel :D En idd, 3x per dag :Y
En dank :)
If they say
pi_206923804
Mag zometeen Sint spelen voor de buren, oftewel de zak voor de deur zetten.
Dus ik zit te wachten op bericht dat ik het neer kan zetten daar ;).
pi_206923833
@Loj ik weet niet wat ik er mee zou doen. Aangeven bij de leerkracht in ieder geval wel. Maar misschien ook tegen haar zeggen dat je ‘het aan Js hebt doorgegeven’ en of ze om het uitstapje leuk te houden er niet nog tegen hem zelf over wil beginnen op die dag. Maar dat kan misschien ook olie op het vuur zijn. Lastig deze situatie.

@Mushanga71 beterschap weer met hem. Hopelijk knapt hij snel op!
pi_206924622
quote:

SPOILER
SPOILER
  zaterdag 3 december 2022 @ 17:00:56 #268
37150 livelink
pi_206925991
Ik word verdrietig van de surprise-verhalen hier. Ergens al jaren geleden heb ik me al bedacht dat we dit soort zaken uit het onderwijs moeten halen en lekker in het gezin moeten laten.

Het levert stress op bij ouders en kinderen en leerkrachten en het kost onderwijstijd. En Sinterklaas vieren kun je ook prima in gezinsverband.
  zaterdag 3 december 2022 @ 19:15:18 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206928996
Mijn zusje was hier gisteravond tot vanmiddag, dus Soneal neemt maandag een megamooie surprise mee naar school, want ze is enorm creatief en heeft tussendoor even een "basketbalnetje" gehaakt voor de surprise O+

No way dat ik dit zo in elkaar had kunnen helpen bouwen... als hij volgend jaar op marktplaats staat verbaast het me niet :D
Nee, dat is niet waar, want ik weet voor wie het is en no way dat die ouders dat zouden doen, maar ik bedacht wel ineens waar die marktplaatssurprises vandaan zouden kunnen komen :o
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 3 december 2022 @ 19:32:57 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206929187
Wat wel ernstig was:
Ik woon zo erg op het platteland dat ik aan het begin van de wedstrijd NL-USA dacht dat onze vlag op z'n kop stond :@ :') :X

Toen ben ik maar aan de rosé gegaan, er is toch geen redden meer aan als je zo in de war bent :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 3 december 2022 @ 19:53:40 #271
37150 livelink
pi_206929465
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 19:32 schreef Leandra het volgende:
Wat wel ernstig was:
Ik woon zo erg op het platteland dat ik aan het begin van de wedstrijd NL-USA dacht dat onze vlag op z'n kop stond :@ :') :X

Toen ben ik maar aan de rosé gegaan, er is toch geen redden meer aan als je zo in de war bent :')
Triest, maar grappig en herkenbaar :X
pi_206929582
Loj, ik zou screenshots maken en doorsturen naar de juf. Ik weet niet of de klassenouder vanuit school ‘aangesteld’ wordt of dat dit geheel vanuit de ouders komt, maar het L zou in ieder geval bij de juf doorgeven dat je dit geen normaal gedrag vindt en niet wenst dat jouw kind bij haar in het groepje komt zonder dat er een andere volwassenen bij aanwezig is.

SPOILER
Maar goed, ik ben sowieso voorstander van mensen die zich niet kunnen gedragen privé ook publiekelijk aan de schandpaal nagelen zodat iedereen weet wat voor vlees ze in de kuip hebben.
  zaterdag 3 december 2022 @ 20:04:59 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206929649
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:10 schreef Tink89 het volgende:

Beterschap iig...
Nou, ik denk dat je bij de gemiddelde 12-jarige echt niet hoeft aan te komen met een zetpil, ongeacht of je vindt dat hij hem zelf wel kan inbrengen...
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 3 december 2022 @ 20:05:50 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206929666
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 11:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Nou, zoon is weer ziek. Weer keelpijn, snot en hoesten. Is een kleine week oké geweest :')
Ligt nog in bed dus dan issie écht niet lekker.
Weigert paracetamol want doet pijn bij slikken. Weigert drinken want dito. En vanavond hebben we een verjaardag :')
Beterschap!
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 3 december 2022 @ 20:14:16 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206929833
quote:

SPOILER
En dat is dus klassenouder?
Dan zou ik dat zeker even aan de juf doorspelen.

Bizar, maar de combinatie met 4*ZP in een gedicht en 5 kinderen uitsluiten terwijl je verder de hele klas uitnodigt is ook al "bijzonder".

Ik weet niet of ik het er op zou wagen "per ongeluk" ook een copy&paste van dat bericht in de klassenapp te gooien, maar ik zou het de juf zeker laten weten.

Maar een copy&paste in de klassenapp en vervolgens een half uur later verwijderen met een "oeps, foutje :@" zou ik ook nog wel kunnen doen, als ik rellerig zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206929963
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 19:32 schreef Leandra het volgende:
Wat wel ernstig was:

Toen dat net een beetje begon dacht ik dat het als steun bedoeld was voor Rusland. :D :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 3 december 2022 @ 20:24:16 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206930028
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:21 schreef PKM het volgende:

[..]
Toen dat net een beetje begon dacht ik dat het als steun bedoeld was voor Rusland. :D :@
Hier begon het al veel eerder dan de oorlog tussen Rusland en Oekraïne, dus die link heb ik dan weer nooit gelegd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206930411
Ik kom ook bij jullie mijn hart luchten, maar misschien is dit wel heel onredelijk.

quote:
Wij waren vandaag op de verjaardag van mijn zus. Na een tijdje begon mijn kleuter zich echt te vervelen. Al het leuke speelgoed stond boven of in het kantoor. En zo'n winterwonderland dat ieder jaar de waarschuwing "niet aankomen hoor!!" krijgt. Mijn zus deed nog een kleine poging met Sinterklaas knutsels, maar daar houdt mijn kleuter echt niet zo van.

Maar zijn neefje (8) wou niet boven spelen. Het is er ook zo'n bende in de speelkamer, dat je er niet meer lopen kunt. Plus gigantische stofnesten. Ik zeg daar overigens nooit wat van, niet mijn huis.

Mijn kind heeft best lang intens verdrietig liggen huilen. Hij moest maar leren omgaan met teleurstellingen. ;(
Toen kon er ineens tòch wat speelgoed naar beneden. Daar hebben ze een tijdje samen mee gespeeld, totdat mijn neefje zwaar gefrustreerd was omdat er iets omviel. Toen is hij maar op kantoor gaan zitten, waar hij zijn leukere speelgoed heeft. Dat omgaan met teleurstellingen is blijkbaar alleen voor àndere kinderen. :X

pi_206930650
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:14 schreef Leandra het volgende:

Maar een copy&paste in de klassenapp en vervolgens een half uur later verwijderen met een "oeps, foutje :@" zou ik ook nog wel kunnen doen, als ik rellerig zou zijn.
Ja? Ik zou me bezwaard voelen de leerkracht ermee te belasten en ik zou het al helemaal niet op de spits drijven. Gewoon even met de moeder praten en het proberen als volwassenen op te lossen, face-to-face.
  zaterdag 3 december 2022 @ 20:57:54 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206930729
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja? Ik zou me bezwaard voelen de leerkracht ermee te belasten en ik zou het al helemaal niet op de spits drijven. Gewoon even met de moeder praten en het proberen als volwassenen op te lossen, face-to-face.
Die moeder lijkt me niet van het type van de volwassen oplossingen, met zo'n appje en de andere zaken.
Daarbij: alleen als ik rellerig zou zijn ;)

Maar de juf zeker wel informeren, simpelweg voor de veiligheid van mijn kind in de klas.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206930754
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou, ik denk dat je bij de gemiddelde 12-jarige echt niet hoeft aan te komen met een zetpil, ongeacht of je vindt dat hij hem zelf wel kan inbrengen...
Ik had ermee kunnen dreigen :+ al boeit het hem ook niet als ik zeg bij te weinig drinken, ik de hap bel en hem aan een infuus laat leggen. Zegt ie gewoon: bel maar :')

Bij ons kon je je als klassenouder aanmelden bij juf/meester en die bepaalde dan wie het werd. Meestal was er weinig animo :') en dus steeds dezelfden. Dan moest je wel een formulier tekenen én was verplicht deel te nemen in de OR.
Geen idee hoe het op andere scholen werkt.

Op de basisschool 1x iets van surprise gedaan en nu op het VO moesten de kids een kadootje kopen van 5 euro en dan iets met een spel ofzo.
Ben ook voorstander om surprises niet op school te doen.
If they say
  zaterdag 3 december 2022 @ 21:07:29 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206930902
Ik vind zo'n koppeling met verplichte deelname OR juist niet zo handig, dat geeft helemaal het effect dat bepaalde mensen het voor het zeggen hebben...

Bij de school van Soneal kun je op leden van de OR/MR stemmen, dus dan zullen er iedere keer wel voldoende aanmeldingen voor zijn ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206930932
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die moeder lijkt me niet van het type van de volwassen oplossingen, met zo'n appje en de andere zaken.
Daarbij: alleen als ik rellerig zou zijn ;)

Maar de juf zeker wel informeren, simpelweg voor de veiligheid van mijn kind in de klas.
Ik heb wel vaker meegemaakt dat andere ouders in mijn ogen overgevoelig reageerden op dingen die op school gebeurden. In zulke situaties praatte ik even met die ouder voor of na school, hoorde ik het verhaal aan en vaak was dat al genoeg.

Er is één ouder die een idioot is en met wie ik dit nooit zou doen. Als je weet dat je met zo iemand te maken hebt, dan is negeren maar het beste - en eventueel de leerkracht inlichten als je denkt dat dat nodig is. (Die ouder kon verbaal agressief zijn t.o.v. andere kinderen, die hij structureel van racisme beschuldigde.)
pi_206931285
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 21:07 schreef Leandra het volgende:
Ik vind zo'n koppeling met verplichte deelname OR juist niet zo handig, dat geeft helemaal het effect dat bepaalde mensen het voor het zeggen hebben...

Bij de school van Soneal kun je op leden van de OR/MR stemmen, dus dan zullen er iedere keer wel voldoende aanmeldingen voor zijn ;)
Je hebt gelijk hoor, op die manier is het ook beter. De MR werd wel gekozen maar de OR is pas een paar jaar geleden opgericht. En omdat er al moeilijk aan klassenouders te komen was, werd het zo opgelost.
Geen idee hoe lang die OR nog bestaat nu degenen die het opgestart hebben, weg zijn. En een nieuwe dikketeur. Ben iig blij dat het mijn pakkie an niet meer is.
If they say
pi_206931718
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik denk dat het juist goed is als een leerkracht weet wat er speelt zodat ze het extra in de gaten kan houden, zeker bij een ouder die regelmatig op school aanwezig is. Net als wanneer twee kinderen buiten school flinke ruzie hebben gehad, dat dat nuttige info kan zijn.

PKM, ik begrijp je frustratie. Ik zou volgende keer gewoon zelf wat simpel speelgoed meenemen, het liefst iets waar hij enkel in zijn eentje mee kan spelen. Mijn zoon verveelt zich ook regelmatig bij mijn schoonzus met alleen (jongere) dochters met heel veel meisjesspeelgoed, dus die neemt, als we eraan denken, voor zichzelf wat mee. En schoonzus heeft altijd kleurplaten liggen die wel in zijn straatje vallen. Maar meten met twee maten en überhaupt een kleuter niets aanbieden zou ik ook erg vervelend vinden.
pi_206932487
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:41 schreef PKM het volgende:
Ik kom ook bij jullie mijn hart luchten, maar misschien is dit wel heel onredelijk.
[..]

Las hier overheen :{
Och, wat sneu voor je kleuter ;( Zeker als hij erop gerekend heeft samen te kunnen spelen.
Wat @FlyingFish ook zegt, voortaan zelf iets meenemen voor hem, waar hij zich wel mee weet te vermaken. Zoon sleepte altijd en overal zijn tablet mee. Zijn nichtje wilde ook niet altijd spelen en zo had hij iig iets wat hij wel leuk vond.
Zelfs nu zeult hij nog zijn rugzak met games en switch overal mee naartoe.
Met een verjaardag ga je er toch vanuit dat kids samen spelen. Maar dat werkt dus niet altijd zo.
If they say
pi_206934052
Wij hebben vandaag echt een leuke dag gehad bij Monster Jam in het GelreDome. Wel een dure dag, want uiteraard staat overal merchendise kraampjes, kom je daar echt gewoon niet onder uit en is dat merchendise echt enorm duur. Normaal lukt het mij wel om ze af te leiden.
Maar goed, vooral Kevin heeft zo zitten genieten. En net in z’n bed had ie twee monster trucks vastgeklemd O+ .

Ja goed idee om speelgoed mee te nemen @PKM Ik neem ook altijd speelgoed mee als ik weet dat er geen speelgoed is waar wij naar toe gaan. Of in jullie geval geen speelgoed waar mee gespeeld mag worden… Maar wel stom hoor, dat hoeft zo niet te gaan.

Mijn 7-jarige raakt overigens ook heel gefrustreerd wanneer kleinere kinderen zijn dingen (Lego bouwwerken ed) kapot maken, dus hij krijgt altijd de opdracht om die dingen die echt niet kapot mogen op z’n kamer te zetten, wanneer er kleinere kinderen komen. Daar heeft ie dan geen zin in, maar als het niet gebeurd en het gaat kapot is het niet klagen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Adrian4 op 04-12-2022 00:01:26 ]
pi_206935742
Laatste update over de surprise
SPOILER
Beterschap voor de zieke!

Oh snap ik ook wel Pkm. Ik heb puzzelverslaafden, dus ik neem altijd op visite puzzels en Donald Duckjes voor de oudsten mee.
pi_206935795
Volgende keer nemen we wel wat mee om mee te spelen ja. Het voelt wel stom om dat te moeten doen bij een huis waar gewoon een kind is. :')
De andere oplossingen die we net hebben besproken is dat hij op mijn telefoon mag, mag aangeven dat hij liever naar huis wil, of buiten spelen.

Ik snap wat je bedoelt hoor @Adrian4 . Maar mijn kleuter speelt voorzichtig en er is nooit iets stukgegaan. Aan het eind konden er ineens wel Lego-treinen naar beneden, dus het zal niet om het kapot gaan zijn geweest.

We komen er gelukkig al niet veel. Ik ben opgegroeid met een pedagogisch verwaarlozende opvoeding, wat zij laten zien is hee veel van wat ik niet voor mijn kinderen wil. :X
  zondag 4 december 2022 @ 09:18:35 #290
37150 livelink
pi_206935802
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 09:07 schreef Loj het volgende:
Laatste update over de surprise
SPOILER
Beterschap voor de zieke!

Oh snap ik ook wel Pkm. Ik heb puzzelverslaafden, dus ik neem altijd op visite puzzels en Donald Duckjes voor de oudsten mee.
Ik denk dat je de basis van het hele gedoe wel hebt te pakken, Loj. Maar het is allemaal niet leuk. Hoeveel jaar moet je nog op die school?
  zondag 4 december 2022 @ 09:29:07 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206935882
Ik zal ook eerlijk bekennen dat het concept groepsouder mij als leerkracht altijd al heeft tegen gestaan. Het is altijd maar de vraag wie dat wordt. En helaas vaak ook wel een iets te bemoeizuchtige ouder.
Ik heb dan ook al jaren geen groepsouder meer. Hoeft ook niet want via het ouderportaal kan ik prima de ouderhulp zelf regelen. Veel fijner en makkelijker.
En wat me ook tegenstond waren de “privileges”
die erbij kwamen kijken. Want waarom zou deze ouder meer recht hebben op mee-eten tijdens kerstdiner of mee op schoolreisje?
Als ik het enigszins in de hand hebt, dan loot ik altijd bij schoolreisjes. Zodat elke ouder die wil evenveel kans krijgt om mee te kunnen.
  zondag 4 december 2022 @ 09:37:11 #292
37150 livelink
pi_206935946
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 09:29 schreef amaranta het volgende:
Ik zal ook eerlijk bekennen dat het concept groepsouder mij als leerkracht altijd al heeft tegen gestaan. Het is altijd maar de vraag wie dat wordt. En helaas vaak ook wel een iets te bemoeizuchtige ouder.
Ik heb dan ook al jaren geen groepsouder meer. Hoeft ook niet want via het ouderportaal kan ik prima de ouderhulp zelf regelen. Veel fijner en makkelijker.
die erbij kwamen kijken. Want waarom zou deze ouder meer recht hebben op mee-eten tijdens kerstdiner of mee op schoolreisje?
Als ik het enigszins in de hand hebt, dan loot ik altijd bij schoolreisjes. Zodat elke ouder die wil evenveel kans krijgt om mee te kunnen.
Ik heb niet te maken gehad met groeps- of klassenouders. Ook niet met apps en zo. Was eigenlijk wel prima. Ik had niet het idee dat we daardoor echt belangrijke zaken zijn misgelopen. Wel zat ik al die jaren in de oudercommissie en later ook MR. En liet de schoolreisjes graag aan anderen. Ik heb echt helemaal nooit begrepen waarom je mee zou willen naar een schoolreisje.
pi_206936072
Hier is ook geen klassenouder meer sinds ze Parro hebben. De hulp is dan makkelijk zelf te regelen door de leerkracht. De leerkrachten weten de meest beschikbare/actieve ouders ook wel te vinden als niemand zich aanmeld.

SPOILER
Ze weten wel dat ze bij schoolreisje en kamp niet bij me aan hoeven te kloppen. Een paar uur prima, maar niet meer dan dat

En ik regel alles voor de schoolbieb. Dus steek er ook wel genoeg tijd in school.
  zondag 4 december 2022 @ 09:56:27 #294
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206936093
Volgens onze nieuwe directeur moet je bij een uitje ongeveer 1 ouder/begeleider per 7 kinderen hebben.
Dit was overigens een uitje op de fiets.
pi_206936136
Ik ben dit jaar de klassenouder van jongste *)
Maar eigenlijk zie ik bij ons nooit problemen. Het is vooral een berichtje sturen met wie kan helpen en bijhouden welke aanmeldingen er zijn. Snap wel dat de leerkracht dat niet perse zelf wil doen.

En ik mag morgen inderdaad bij de Sinterklaasviering zijn :@ :s)
  zondag 4 december 2022 @ 10:17:59 #296
37150 livelink
pi_206936225
Ik zou er trouwens niets op tegen hebben gehad als de ouders die graag meegingen op schoolreisje ook wat meer betrokken wilden zijn met de oudercommissie.

In het speciaal onderwijs was ik sowieso de enige ouder en zat ik tegelijkertijd in de oudercommissie, de MR, de GMR en in de ondersteuningsplanraad. Gelukkig was dat vooral inhoudelijk meedenken en niet zozeer helpen met het organiseren van feesten en schoolreisjes.

Maar het was een lastige situatie, want het voelde raar om in mijn eentje de stem van de ouders te zijn. Het was een zwarte school, veel ouders spraken geen Nederlands en de kinderen werden allemaal met een taxi gebracht, dus ik had ook geen goede manier om de ouders te bereiken. Omdat de school in de gevarenzone zat na 2x als zeer zwak beoordeeld te zijn door de inspectie moest er echt van alles gebeuren om het tij te keren.

Dat is gelukt, maar de gemeente en inspectie stelden allemaal eisen. De enige oplossing was om onderdeel te worden van een stichting van scholen binnen Utrecht. Tot dan was het een zelfstandige school, maar financieel was dat onhoudbaar. Uiteindelijk een stichting binnen Utrecht bereid gevonden om ons op te nemen, door een beroep te doen op hun verantwoordelijkheidsgevoel en het feit dat het ook voor hen belangrijk was dat er binnen de gemeente Utrecht een school voor kinderen met zware gedragsproblemen was waar zij ook kinderen vanuit het regulier onderwijs naar konden doorverwijzen.

Toen stelde de stichting logischerwijs nog allerlei voorwaarden. Een hele intensieve tijd, waarbij de andere ouders echt niet door hebben gehad hoe alles aan een zijden draadje hing. Ik heb volmondig gelogen tegen de gemeente dat ik namens alle ouders sprak :')

Toen moest er ineens als voorwaarde een commissie van toezichthouders komen tot we over waren genomen. Mijn vader is daar toen in gaan zitten. Ik was zo ontzettend blij dat ik een school voor mijn zoon had gevonden waar ze hem wilden hebben, dat ik echt alles deed wat nodig was om de school te behouden.

Het is allemaal goed gekomen. We zijn overgenomen (daar was ook nog een moeilijke vergadering voor nodig in de GMR, want die andere scholen vonden het ook allemaal maar eng om zo'n school in hun stichting te hebben), de school is financieel gezond, de beoordelingen waren daarna voldoende en de school bestaat nog steeds.

En wat ik ook wel geleerd heb van die periode is dat het ook een enorme positieve tijd was, want uiteindelijk bleek gewoon iedereen ongelooflijk bereid om te helpen. Gemeente, inspectie, stichting en school gingen er volledig voor. Maar de andere ouders hebben echt geen weet gehad. Er ging dan wel een verplichte brief naar de ouders vanwege het feit dat de school 2x zeer zwak was beoordeeld, maar dat is echt zinloos om zo'n brief te sturen en ik heb echt in al die tijd geen enkele manier gevonden om met de andere ouders in contact te komen.
pi_206936264
@Loj, fijn dat je zo'n mailtje van juf hebt gehad. Toch een bevestiging dat het écht niet aan jouw kind gelegen heeft.
En dat zal de reden wel zijn van dat nare mens: jaloezie omdat jouw kind wél hb is en haar kind niet. Lekker op de negeerbank zetten verder ;)

Bij ons gingen juist de klassenouders mee op schoolreis. Waarom? Omdat je heel het jaar amper ouders voor wat dan ook kon krijgen, altijd dezelfden klaar stonden maar met schoolreis en andere leuke dingen ineens wél iedereen beschikbaar was. Maar naar de bieb lopen, luizenpluizen, zwemmen en al die andere klussen, daar was niemand bereikbaar voor.
En als klassenouder was je niet verplicht mee te gaan. Je had alleen de eerste keus.
Bemoeizucht, ook nooit meegemaakt. We hadden een groepsapp met de OR en daarin regelden we alles gezamenlijk. Plus een klassenapp waarin hulp gevraagd kon worden. 3x raden hoe vaak daar hulp vandaan kwam :')
If they say
pi_206936320
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 09:56 schreef amaranta het volgende:
Volgens onze nieuwe directeur moet je bij een uitje ongeveer 1 ouder/begeleider per 7 kinderen hebben.
Dit was overigens een uitje op de fiets.
Dit was ook op de fiets. Km of 4 door de stad. Geen idee of er regels zijn. De leerkracht heeft wel met mij overlegd of ik dat aandurfde met zijn tweeën.

Scheelt wel dat die groep 8-ers al sinds groep 6 naar gym gaan op de fiets, met 1 leerkracht. Ze zijn dat groepsfietsen wel gewend.

Bij zeilkamp werden wel ouders gevraagd die zeil ervaring hadden. De andere 2 kampen (bos en HAPS) was een kwestie van aanmelden, eerste keuze van leerkracht bijv bij probleemkinderen en de rest loten.

Bij de plusklas ben ik wel gevraagd mee te gaan op schoolreis. Toen was D de jongste en gedroeg zich nog jonger. Natuurlijk wel gedaan en ging prima. Maar daarna wel genezen voor een paar jaar :D
pi_206936345
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 22:12 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Las hier overheen :{
Och, wat sneu voor je kleuter ;( Zeker als hij erop gerekend heeft samen te kunnen spelen.
Wat @:FlyingFish ook zegt, voortaan zelf iets meenemen voor hem, waar hij zich wel mee weet te vermaken. Zoon sleepte altijd en overal zijn tablet mee. Zijn nichtje wilde ook niet altijd spelen en zo had hij iig iets wat hij wel leuk vond.
Zelfs nu zeult hij nog zijn rugzak met games en switch overal mee naartoe.
Met een verjaardag ga je er toch vanuit dat kids samen spelen. Maar dat werkt dus niet altijd zo.
Mijn kinderen spelen ook niet altijd samen met een verjaardag. Als we op visite gaan dan gaat de tablet mee. En als er hier visite komt, dan zit de oudste op haar kamer. En de visite komt niet boven is de afspraak.
En we hadden altijd de afspraak dat als er speelgoed was wat ze persé niet wilden delen, dat dat dan boven bleef. Maar er was altijd wel iets te spelen beneden.

@Loj, fijn zo'n bericht van juf.

Ik was luizenmoeder, ik fietste ook met alle liefde mee naar activiteiten. Maar schoolreisje enzo dat liet ik graag aan anderen over. Ik ben wel een keer meegeweest boodschappen doen op kamp en als "veegwagen", er was een kind wat niet zover kon fietsen, dus ik was er elke stop met fietsendrager voor het geval dat.
Wij hadden geen klassenouders verder.
pi_206936394
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 09:29 schreef amaranta het volgende:
Die privileges vind ik trouwens wel prima.
Er zijn altijd ouders die zich nergens voor inzetten, nooit kunnen/willen rijden. En die staan vooraan om het leukste klusje van het jaar dan te doen.
Ik vind dat je dat best mag gunnen aan de ouders die ook in de regen de herfsttocht door het bos hebben lopen ploeteren.

Normaal is er trouwens heel veel animo voor klassenouders en moet daar geloot worden. Ik had me daarom niet eens aangemeld. Maar toen bleek dat bij jongste helemaal niemand zich had aangemeld en nu doe ik het met alle liefde en plezier.
  zondag 4 december 2022 @ 10:53:12 #301
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206936477
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 10:42 schreef LeSage het volgende:

[..]
Die privileges vind ik trouwens wel prima.
Er zijn altijd ouders die zich nergens voor inzetten, nooit kunnen/willen rijden. En die staan vooraan om het leukste klusje van het jaar dan te doen.
Ik vind dat je dat best mag gunnen aan de ouders die ook in de regen de herfsttocht door het bos hebben lopen ploeteren.

Dan denken wij daar anders over.
Voor mij heeft elke ouder evenveel “recht”. Of hij nou 1x heeft geholpen of 52x
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')