Van de winterbanden?quote:
Mijn pakketje van Hema is laatst spoorloos verdwenen.quote:Op woensdag 30 november 2022 09:06 schreef exode het volgende:
Ik heb weer een pakket mysterie, van de Hema. Maandag besteld, 28 november dus. DHL zegt dat ze het gisteren om 11:30 hebben bezorgd, maar toen was er niemand thuis. De buren hebben het pakket ook niet. De Hema zegt dat het 26 november is bezorgd en doen verder niets. Apart, het pakket is dus terug in de tijd gegaan.
Kortom, ik ga DHL maar eens lastigvallen.
Als ie staat krijgen jullie sowieso een foto!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op woensdag 30 november 2022 09:33 schreef LeSage het volgende:
[..]
Als ie staat krijgen jullie sowieso een foto!Oooooooh, ja, wat leuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier zijn we bijna klaar met de Kerst sets bouwen, daarna gaan we de setup bedenken en verder bouwen. Vorig jaar hadden we een grote skihelling, dit jaar willen we wat anders.
Ik vind dat niet triester dan je als ouder mega uitleven op de surprise van je kind. Tevens bedankt voor de tip. Als kind volgend jaar geen zin heeft, weet ik dat het ook anders kanquote:Op woensdag 30 november 2022 08:33 schreef arvensis het volgende: Ik zag op facebook dat je kant en klare surprises kan kopen voor ¤10. Echt ontzettend triest.
![]()
Dikke tip voor easy zelfgemaakte surprise: van die verpakkingsschuimpjes in een enorm cellefaan, als een snoepzak rollen en met een strik eromheen. Geeft net genoeg zooi in de klas en ziet er best profi uit. Was mijn beste surprise ooitquote:Op woensdag 30 november 2022 09:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind dat niet triester dan je als ouder mega uitleven op de surprise van je kind. Tevens bedankt voor de tip. Als kind volgend jaar geen zin heeft, weet ik dat het ook anders kan
Haha, thanxquote:Op woensdag 30 november 2022 08:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hier wilde ik nog even voor jompelen!! Oma Mushanga
![]()
.
Ik werd tante op mijn 12e, is ook heel tof hoor.
Dat is wel bijzonder nieuws inderdaad, Mushanga, gefeliciteerd!quote:Op woensdag 30 november 2022 10:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Haha, thanx![]()
![]()
Dochter werd zus op dr 12eZoon kijkt al uit naar het oom zijn. Ben zo benieuwd hoe hij het zal vinden. Nooit eerder een baby in zn buurt gehad.
Dank!quote:Op woensdag 30 november 2022 10:27 schreef trui het volgende:
[..]
Dat is wel bijzonder nieuws inderdaad, Mushanga, gefeliciteerd!
quote:Op woensdag 30 november 2022 09:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind dat niet triester dan je als ouder mega uitleven op de surprise van je kind. Tevens bedankt voor de tip. Als kind volgend jaar geen zin heeft, weet ik dat het ook anders kan
ik vond 't ook altijd hartstikke leuk. Maar ik snap ook als mensen er juist een hekel aan hebben hoor. Bij ons werd er vanuit school overigens wel aangegeven dat ze verwachtten dat ouders wat ondersteuning zouden bieden.quote:Op woensdag 30 november 2022 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]! Groot gelijk heb je.
Ik heb me samen met dochter wel enorm uitgeleefd op haar surprise. Daar hebben we veel plezier aan beleefd. Gek eigenlijk, want normaliter haat ik dit soort obligate schoolactiviteiten.
Ik vind het eigenlijk best leuk om te doen, maar de lootjes worden steeds zo laat getrokken en dan moet je juist in een hectische tijd van het jaar zoiets nog even snel doen, zonder te weten hoe en waarmee. Daar word ik dan wat chagrijnig van. Maar dochter is belachelijk creatief, handig en secuur, dus die maakt ook zelf wel iets moois.quote:Op woensdag 30 november 2022 10:44 schreef trui het volgende:
[..]
ik vond 't ook altijd hartstikke leuk. Maar ik snap ook als mensen er juist een hekel aan hebben hoor. Bij ons werd er vanuit school overigens wel aangegeven dat ze verwachtten dat ouders wat ondersteuning zouden bieden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn tips voor onhandige ouders:
- snijmachine kopen
- lijm zoveel mogelijk vermijden en in plaats daarvan fotosplitjes gebruiken (beste uitvinding ooit)
- nieten wat je maar kunt
- altijd zorgen dat je wat dozen in huis hebtI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Oh ja ik zal tzt ook zeker "wat ondersteuning" bieden, dat lijkt me niet meer dan normaal. Mijn ergernis zit m meer in die surprises waarvan je meteen ziet dat er onmogelijk een kind aan te pas kan zijn gekomenquote:Op woensdag 30 november 2022 10:44 schreef trui het volgende:
[..]
ik vond 't ook altijd hartstikke leuk. Maar ik snap ook als mensen er juist een hekel aan hebben hoor. Bij ons werd er vanuit school overigens wel aangegeven dat ze verwachtten dat ouders wat ondersteuning zouden bieden.
Met een zoekopdracht naar de Action gaan.. wat doe je me aan?quote:Op woensdag 30 november 2022 11:15 schreef trui het volgende:
in aanvulling op de 'foto-splitjes' tip van Claudia: hier enthousiast over dubbelzijdig plakband in plaats van lijm, voor weinig bij de action te koop.
Dat wil ik niet op mijn geweten hebben! Ik bedoel zo'n ding:quote:Op woensdag 30 november 2022 11:20 schreef exode het volgende:
Onhandige ouders een snijmachine aanraden?
Wij hebben er 1, die raak ik echt niet aan, dan heb ik 1 vinger minder als onhandige ouder.
Maar ik ben met dat soort dingen next level onhandig.
Die dingen zijn wel handig (ik heb een simpelere kleinere), zolang het mesje scherp is... anders kan je beter knippen, sprak ze uit ervaringquote:Op woensdag 30 november 2022 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat wil ik niet op mijn geweten hebben! Ik bedoel zo'n ding:
[ afbeelding ]
Daar snijd je geen vinger mee af.
Ik heb die van mij al ruim 10 jaar en hij doet het nog steeds goed. Het kan veel knipwerk schelen. Dochter is inmiddels gewend om sjablonen te printen, de printjes op elkaar te leggen en zoveel mogelijk te snijden. Dat heeft ze bijvoorbeeld met de cadeautjes op de stoomboot gedaan (daar zitten kleine kubussen in die ze zelf heeft gemaakt) en met de vlaggetjes.quote:Op woensdag 30 november 2022 11:26 schreef Nijna het volgende:
[..]
Die dingen zijn wel handig, zolang het mesje scherp is... anders kan je beter knippen, sprak ze uit ervaring
heel snel doorlopen naar de kassa!quote:Op woensdag 30 november 2022 11:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Met een zoekopdracht naar de Action gaan.. wat doe je me aan?
Die van ons doet 't ook al jaren prima. (Maar hij wordt niet ontzettend intensief gebruikt hoor.) En dat klinkt heel slim & handig van je dochter!quote:Op woensdag 30 november 2022 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb die van mij al ruim 10 jaar en hij doet het nog steeds goed. Het kan veel knipwerk schelen. Dochter is inmiddels gewend om sjablonen te printen, de printjes op elkaar te leggen en zoveel mogelijk te snijden. Dat heeft ze bijvoorbeeld met de cadeautjes op de stoomboot gedaan (daar zitten kleine kubussen in die ze zelf heeft gemaakt) en met de vlaggetjes.
Ik vind het trouwens ook leuk om te zien hoe ze ontwerpen maakt aan de hand van sjablonen. Knutselen wordt haast wiskunde zo.
Ik weet het niet zo goed.quote:Op woensdag 30 november 2022 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
Even teruggelezen. Gefeliciteerd, @:mushanga71!
@:be, hoe gaat het met jou, gezien de ziekteperikelen van je ouders? Hier gaat het naar omstandigheden goed met mijn schoonmoeder, maar ik bemerk bij mezelf wel wat somberte. Ik kijk uit naar de gezelligheid van de feestdagen.
Die hebben wij, daag me niet uit he!quote:Op woensdag 30 november 2022 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat wil ik niet op mijn geweten hebben! Ik bedoel zo'n ding:
[ afbeelding ]
Daar snijd je geen vinger mee af.
Herkenbaar, maar dan in de vriendengroep. Een normaal gesprek was (of is) onmogelijk, al zijn er wel gradaties tussen mensen die hun kind (veel) in de gaten houden en de "narrators"quote:Op woensdag 30 november 2022 10:51 schreef FlyingFish het volgende:
Ik werd voor het eerste tante op mijn 14e. Leek me super leuk, maar ik vond het verschrikkelijk. Alles draaide sindsdien om de kinderen. Een normaal gesprek voeren met m’n zussen was praktisch onmogelijk en alle uitjes moesten kindvriendelijk.
Whut? Lekker danquote:Op woensdag 30 november 2022 10:20 schreef trui het volgende:
Wij wilden vorige week ook de winterbanden-wissel laten doen. We hadden de banden bij de garage opgeslagen, omdat wij er hier niet genoeg ruimte voor hebben. Dat was de garagehouder echter een beetje vergeten, die bleek twee van onze banden aan iemand anders verkocht te hebben.![]()
Dus nu rijden we met twee winterbanden en twee zomerbanden, in afwachting van bericht van de garagehouder over een nieuw paar winterbanden.
Wij hebben een soort knutselwinkel in de buurt waar je voor ¤6 een winkelmandje vol mag gooien met (tweedehands en restpartijen) knutselmateriaal. Ik dacht dat ik daar een rol inpakpapier had gekocht, maar dat bleek thuis dus plakfolie te zijn. Nog nooit waren we zo snel klaar met een doos inpakkenquote:Op woensdag 30 november 2022 11:15 schreef trui het volgende:
in aanvulling op de 'foto-splitjes' tip van Claudia: hier enthousiast over dubbelzijdig plakband in plaats van lijm, voor weinig bij de action te koop.
Ja het is ook wel echt zo’n sjoemelaar hoor. Niet mijn favoriet.quote:Op woensdag 30 november 2022 12:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Whut? Lekker dan![]()
. Ik hoop dat de garagehouder hier geen gewoonte van maakt en iets van een administratie bijhoudt...
Lol, zeg dat wel ja.quote:Op woensdag 30 november 2022 12:59 schreef trui het volgende:
[..]
Ja het is ook wel echt zo’n sjoemelaar hoor. Niet mijn favoriet.
Is toch niet zo moeilijk te onthouden?quote:Op woensdag 30 november 2022 07:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De running gag is natuurlijk dat Leandra ons bij elke klokomstelling hier komt herinneren dat we de banden moeten wisselen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |