Van de winterbanden?quote:
Mijn pakketje van Hema is laatst spoorloos verdwenen.quote:Op woensdag 30 november 2022 09:06 schreef exode het volgende:
Ik heb weer een pakket mysterie, van de Hema. Maandag besteld, 28 november dus. DHL zegt dat ze het gisteren om 11:30 hebben bezorgd, maar toen was er niemand thuis. De buren hebben het pakket ook niet. De Hema zegt dat het 26 november is bezorgd en doen verder niets. Apart, het pakket is dus terug in de tijd gegaan.
Kortom, ik ga DHL maar eens lastigvallen.
Als ie staat krijgen jullie sowieso een foto!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op woensdag 30 november 2022 09:33 schreef LeSage het volgende:
[..]
Als ie staat krijgen jullie sowieso een foto!Oooooooh, ja, wat leuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier zijn we bijna klaar met de Kerst sets bouwen, daarna gaan we de setup bedenken en verder bouwen. Vorig jaar hadden we een grote skihelling, dit jaar willen we wat anders.
Ik vind dat niet triester dan je als ouder mega uitleven op de surprise van je kind. Tevens bedankt voor de tip. Als kind volgend jaar geen zin heeft, weet ik dat het ook anders kanquote:Op woensdag 30 november 2022 08:33 schreef arvensis het volgende: Ik zag op facebook dat je kant en klare surprises kan kopen voor ¤10. Echt ontzettend triest.
![]()
Dikke tip voor easy zelfgemaakte surprise: van die verpakkingsschuimpjes in een enorm cellefaan, als een snoepzak rollen en met een strik eromheen. Geeft net genoeg zooi in de klas en ziet er best profi uit. Was mijn beste surprise ooitquote:Op woensdag 30 november 2022 09:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind dat niet triester dan je als ouder mega uitleven op de surprise van je kind. Tevens bedankt voor de tip. Als kind volgend jaar geen zin heeft, weet ik dat het ook anders kan
Haha, thanxquote:Op woensdag 30 november 2022 08:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hier wilde ik nog even voor jompelen!! Oma Mushanga
![]()
.
Ik werd tante op mijn 12e, is ook heel tof hoor.
Dat is wel bijzonder nieuws inderdaad, Mushanga, gefeliciteerd!quote:Op woensdag 30 november 2022 10:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Haha, thanx![]()
![]()
Dochter werd zus op dr 12eZoon kijkt al uit naar het oom zijn. Ben zo benieuwd hoe hij het zal vinden. Nooit eerder een baby in zn buurt gehad.
Dank!quote:Op woensdag 30 november 2022 10:27 schreef trui het volgende:
[..]
Dat is wel bijzonder nieuws inderdaad, Mushanga, gefeliciteerd!
quote:Op woensdag 30 november 2022 09:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind dat niet triester dan je als ouder mega uitleven op de surprise van je kind. Tevens bedankt voor de tip. Als kind volgend jaar geen zin heeft, weet ik dat het ook anders kan
ik vond 't ook altijd hartstikke leuk. Maar ik snap ook als mensen er juist een hekel aan hebben hoor. Bij ons werd er vanuit school overigens wel aangegeven dat ze verwachtten dat ouders wat ondersteuning zouden bieden.quote:Op woensdag 30 november 2022 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]! Groot gelijk heb je.
Ik heb me samen met dochter wel enorm uitgeleefd op haar surprise. Daar hebben we veel plezier aan beleefd. Gek eigenlijk, want normaliter haat ik dit soort obligate schoolactiviteiten.
Ik vind het eigenlijk best leuk om te doen, maar de lootjes worden steeds zo laat getrokken en dan moet je juist in een hectische tijd van het jaar zoiets nog even snel doen, zonder te weten hoe en waarmee. Daar word ik dan wat chagrijnig van. Maar dochter is belachelijk creatief, handig en secuur, dus die maakt ook zelf wel iets moois.quote:Op woensdag 30 november 2022 10:44 schreef trui het volgende:
[..]
ik vond 't ook altijd hartstikke leuk. Maar ik snap ook als mensen er juist een hekel aan hebben hoor. Bij ons werd er vanuit school overigens wel aangegeven dat ze verwachtten dat ouders wat ondersteuning zouden bieden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn tips voor onhandige ouders:
- snijmachine kopen
- lijm zoveel mogelijk vermijden en in plaats daarvan fotosplitjes gebruiken (beste uitvinding ooit)
- nieten wat je maar kunt
- altijd zorgen dat je wat dozen in huis hebtI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Oh ja ik zal tzt ook zeker "wat ondersteuning" bieden, dat lijkt me niet meer dan normaal. Mijn ergernis zit m meer in die surprises waarvan je meteen ziet dat er onmogelijk een kind aan te pas kan zijn gekomenquote:Op woensdag 30 november 2022 10:44 schreef trui het volgende:
[..]
ik vond 't ook altijd hartstikke leuk. Maar ik snap ook als mensen er juist een hekel aan hebben hoor. Bij ons werd er vanuit school overigens wel aangegeven dat ze verwachtten dat ouders wat ondersteuning zouden bieden.
Met een zoekopdracht naar de Action gaan.. wat doe je me aan?quote:Op woensdag 30 november 2022 11:15 schreef trui het volgende:
in aanvulling op de 'foto-splitjes' tip van Claudia: hier enthousiast over dubbelzijdig plakband in plaats van lijm, voor weinig bij de action te koop.
Dat wil ik niet op mijn geweten hebben! Ik bedoel zo'n ding:quote:Op woensdag 30 november 2022 11:20 schreef exode het volgende:
Onhandige ouders een snijmachine aanraden?
Wij hebben er 1, die raak ik echt niet aan, dan heb ik 1 vinger minder als onhandige ouder.
Maar ik ben met dat soort dingen next level onhandig.
Die dingen zijn wel handig (ik heb een simpelere kleinere), zolang het mesje scherp is... anders kan je beter knippen, sprak ze uit ervaringquote:Op woensdag 30 november 2022 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat wil ik niet op mijn geweten hebben! Ik bedoel zo'n ding:
[ afbeelding ]
Daar snijd je geen vinger mee af.
Ik heb die van mij al ruim 10 jaar en hij doet het nog steeds goed. Het kan veel knipwerk schelen. Dochter is inmiddels gewend om sjablonen te printen, de printjes op elkaar te leggen en zoveel mogelijk te snijden. Dat heeft ze bijvoorbeeld met de cadeautjes op de stoomboot gedaan (daar zitten kleine kubussen in die ze zelf heeft gemaakt) en met de vlaggetjes.quote:Op woensdag 30 november 2022 11:26 schreef Nijna het volgende:
[..]
Die dingen zijn wel handig, zolang het mesje scherp is... anders kan je beter knippen, sprak ze uit ervaring
heel snel doorlopen naar de kassa!quote:Op woensdag 30 november 2022 11:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Met een zoekopdracht naar de Action gaan.. wat doe je me aan?
Die van ons doet 't ook al jaren prima. (Maar hij wordt niet ontzettend intensief gebruikt hoor.) En dat klinkt heel slim & handig van je dochter!quote:Op woensdag 30 november 2022 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb die van mij al ruim 10 jaar en hij doet het nog steeds goed. Het kan veel knipwerk schelen. Dochter is inmiddels gewend om sjablonen te printen, de printjes op elkaar te leggen en zoveel mogelijk te snijden. Dat heeft ze bijvoorbeeld met de cadeautjes op de stoomboot gedaan (daar zitten kleine kubussen in die ze zelf heeft gemaakt) en met de vlaggetjes.
Ik vind het trouwens ook leuk om te zien hoe ze ontwerpen maakt aan de hand van sjablonen. Knutselen wordt haast wiskunde zo.
Ik weet het niet zo goed.quote:Op woensdag 30 november 2022 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
Even teruggelezen. Gefeliciteerd, @:mushanga71!
@:be, hoe gaat het met jou, gezien de ziekteperikelen van je ouders? Hier gaat het naar omstandigheden goed met mijn schoonmoeder, maar ik bemerk bij mezelf wel wat somberte. Ik kijk uit naar de gezelligheid van de feestdagen.
Die hebben wij, daag me niet uit he!quote:Op woensdag 30 november 2022 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat wil ik niet op mijn geweten hebben! Ik bedoel zo'n ding:
[ afbeelding ]
Daar snijd je geen vinger mee af.
Herkenbaar, maar dan in de vriendengroep. Een normaal gesprek was (of is) onmogelijk, al zijn er wel gradaties tussen mensen die hun kind (veel) in de gaten houden en de "narrators"quote:Op woensdag 30 november 2022 10:51 schreef FlyingFish het volgende:
Ik werd voor het eerste tante op mijn 14e. Leek me super leuk, maar ik vond het verschrikkelijk. Alles draaide sindsdien om de kinderen. Een normaal gesprek voeren met m’n zussen was praktisch onmogelijk en alle uitjes moesten kindvriendelijk.
Whut? Lekker danquote:Op woensdag 30 november 2022 10:20 schreef trui het volgende:
Wij wilden vorige week ook de winterbanden-wissel laten doen. We hadden de banden bij de garage opgeslagen, omdat wij er hier niet genoeg ruimte voor hebben. Dat was de garagehouder echter een beetje vergeten, die bleek twee van onze banden aan iemand anders verkocht te hebben.![]()
Dus nu rijden we met twee winterbanden en twee zomerbanden, in afwachting van bericht van de garagehouder over een nieuw paar winterbanden.
Wij hebben een soort knutselwinkel in de buurt waar je voor ¤6 een winkelmandje vol mag gooien met (tweedehands en restpartijen) knutselmateriaal. Ik dacht dat ik daar een rol inpakpapier had gekocht, maar dat bleek thuis dus plakfolie te zijn. Nog nooit waren we zo snel klaar met een doos inpakkenquote:Op woensdag 30 november 2022 11:15 schreef trui het volgende:
in aanvulling op de 'foto-splitjes' tip van Claudia: hier enthousiast over dubbelzijdig plakband in plaats van lijm, voor weinig bij de action te koop.
Ja het is ook wel echt zo’n sjoemelaar hoor. Niet mijn favoriet.quote:Op woensdag 30 november 2022 12:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Whut? Lekker dan![]()
. Ik hoop dat de garagehouder hier geen gewoonte van maakt en iets van een administratie bijhoudt...
Lol, zeg dat wel ja.quote:Op woensdag 30 november 2022 12:59 schreef trui het volgende:
[..]
Ja het is ook wel echt zo’n sjoemelaar hoor. Niet mijn favoriet.
Is toch niet zo moeilijk te onthouden?quote:Op woensdag 30 november 2022 07:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De running gag is natuurlijk dat Leandra ons bij elke klokomstelling hier komt herinneren dat we de banden moeten wisselen
Meh, das niet netjesquote:Op woensdag 30 november 2022 18:47 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hadden wij pas hier ook. Waren gewoon thuis. En krijg ineens een bericht dat het afgeleverd was... hadden ze het voor de deur gezet... dure doos lego.
quote:Op woensdag 30 november 2022 11:20 schreef exode het volgende:
Onhandige ouders een snijmachine aanraden?
Wij hebben er 1, die raak ik echt niet aan, dan heb ik 1 vinger minder als onhandige ouder.
Maar ik ben met dat soort dingen next level onhandig.
Ik heb volgende week een Sintfeestje bij een vriend. Met een groepje van vrienden die ik deels al lang niet heb gezien. Heel erg leuk. Echter was zijn idee ook om lootjes te trekken, een surprise te maken en een gedicht te schrijven. Gisteren Appte hij ineens dat het lootje er dit weekend aankomt.....
Waar kan ik die kant en klaar Surprise bestellen?
So, die middelste.. voor ¤19 wil ik ook wel een schoendoos bekleden en er twee dolfijnen op zetten. Dat gaat zelf mij met weinig moeite lukken.quote:
quote:Op woensdag 30 november 2022 15:32 schreef Vicky het volgende:
Ergste is... het past niet in de auto, dus we moeten een busje regelen 😆😆🤣🤣
Ik zou dat niet willen. Ik verdien meer met een half uur werken. Dit kan toch geen lucratieve business zijn?quote:Op woensdag 30 november 2022 20:29 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
So, die middelste.. voor ¤19 wil ik ook wel een schoendoos bekleden en er twee dolfijnen op zetten. Dat gaat zelf mij met weinig moeite lukken.
Niet grappig, maar ik moest toch gniffelen dat de hondendrollen de voornaamste reden zijn dat jullie op de fiets naar school gaan. Wel origineelquote:Op donderdag 1 december 2022 09:04 schreef hilliebillie het volgende:
Vanmorgen te voet met de kinderen mee naar school gegaan zodat de surprises meegenomen konden worden.
Nou weet ik weet waarom we ooit zijn begonnen om met de fiets naar school te gaan. Wat een hondenstront ligt er toch op veel plaatsen. Echt niet grappig.
Wat zijn sommige mensen toch asociaal door dat gewoon te laten liggen.
Het is gelukt ze te ontwijken, maar werd er gewoon chagrijnig van vanmorgen
Ik vind dat vitaminen op oliebasis wel ranzig worden als het potje langere tijd open is. Als hij nog dicht zit, zal het wel meevallen denk ik.quote:Op donderdag 1 december 2022 09:21 schreef Hupje het volgende:
Zouden vitamines op oliebasis snel bederven / minder werkzaam worden?
Ik kom er nu achter dat het flesje waar we nu gebruiken al bijna een jaar over datum is![]()
Ik kocht er destijds meer om aan gratis verzenden te komen...
De kinderen vinden het zelf ook fijner hoor want sneller. Maar qua afstand kan te voet makkelijk.quote:Op donderdag 1 december 2022 09:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Niet grappig, maar ik moest toch gniffelen dat de hondendrollen de voornaamste reden zijn dat jullie op de fiets naar school gaan. Wel origineel. Maar ranzig is het zeker. Bah.
Wij moeten morgen de surprise mee. Gedicht is nu ook af, deels van internet geplukt en deels door mij verzonnen. Nadat hij eerst een uur zelf had geprobeerd en alweer in een frustratie-woede/huilbui belandde, vond ik het wel mooi geweest met 'zelf doen'. Een leuk gedicht verzinnen voor een meisje dat gewoon niet aardig tegen je is, is ook niet de makkelijkste opgave.
Daar heb ik hem ook echt een groot compliment voor gegeven! Dat is wel een klein voordeel aan perfectionistisch zijn, blijkbaar. Een afgeraffelde surprise inleveren, dat is iets dat gewoon niet in zijn hoofd opkomt.quote:Op donderdag 1 december 2022 09:31 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
De kinderen vinden het zelf ook fijner hoor want sneller. Maar qua afstand kan te voet makkelijk.
Fijn dat het gedicht af is! Lijkt me inderdaad een (niet leuke) uitdaging om een leuk gedicht te schrijven voor iemand die niet aardig is.
Knap dat hij er zoveel moeite voor heeft gedaan nog! Dat lijkt me namelijk ook lastig om er überhaupt motivatie voor te vinden.
@:mushanga71 succes met de zoektocht naar het pakketje. Nooit leuk
Dat vind ik zeker een compliment waard ja!quote:Op donderdag 1 december 2022 09:32 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Daar heb ik hem ook echt een groot compliment voor gegeven! Dat is wel een klein voordeel aan perfectionistisch zijn, blijkbaar. Een afgeraffelde surprise inleveren, dat is iets dat gewoon niet in zijn hoofd opkomt.
Dit zal gewoon zwarte bijverdienste zijn. Als puber kun je hier lekker mee cashen en verdien je 3 a 4 keer zoveel dan met een bijbaan in een winkel, uitgaande van een uur per surprise. En degene die dit doen vinden het waarschijnlijk nog erg leuk ook!quote:Op donderdag 1 december 2022 09:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou dat niet willen. Ik verdien meer met een half uur werken. Dit kan toch geen lucratieve business zijn?
Persoonlijk zou ik me in dat geval toch ook wel met het gedicht bemoeien en mijn kind helpen er wat mooie sneren in te verwerken.quote:Op donderdag 1 december 2022 09:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Niet grappig, maar ik moest toch gniffelen dat de hondendrollen de voornaamste reden zijn dat jullie op de fiets naar school gaan. Wel origineel. Maar ranzig is het zeker. Bah.
Wij moeten morgen de surprise mee. Gedicht is nu ook af, deels van internet geplukt en deels door mij verzonnen. Nadat hij eerst een uur zelf had geprobeerd en alweer in een frustratie-woede/huilbui belandde, vond ik het wel mooi geweest met 'zelf doen'. Een leuk gedicht verzinnen voor een meisje dat gewoon niet aardig tegen je is, is ook niet de makkelijkste opgave.
Ik zou gisteren 2 pakketjes ontvangen maar de bezorger had er maar eentje. Half uur later stond het andere pakketje ineens op bezorgd dus ik contact opgenomen met DHL. Foutje, komt door de drukte wacht even 24uur af want meestal komt het pakket de volgende dag alsnog (ik denk dan de statistieken laten denken dat het pakket op tijd is bezorgd?). Vanmorgen stond er sorteercentrum en nu is de verwachte bezorgtijd vanavond.quote:Op donderdag 1 december 2022 09:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Gebeld en pakketje is echt kwijt Staat eerst afgeleverd en daarna weer sorteercentrum
Dan heb je mazzel dat het alsnog bezorgd is.quote:Op donderdag 1 december 2022 10:16 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik zou gisteren 2 pakketjes ontvangen maar de bezorger had er maar eentje. Half uur later stond het andere pakketje ineens op bezorgd dus ik contact opgenomen met DHL. Foutje, komt door de drukte wacht even 24uur af want meestal komt het pakket de volgende dag alsnog (ik denk dan de statistieken laten denken dat het pakket op tijd is bezorgd?). Vanmorgen stond er sorteercentrum en nu is de verwachte bezorgtijd vanavond.
Klopt, maar dan zou in de mail moeten staan dát het vertraagd is. Bij mij en bezorgd én in het sorteercentrum onderweg naar mij.quote:Op donderdag 1 december 2022 10:28 schreef amaranta het volgende:
Wij zouden de ShoeFresh krijgen van trunkers of zoiets? In de App stond er tussen 19 en 19:30 uur. En om 8:00 uur kregen we een mail dat de dag later zouden komen.
Het is momenteel natuurlijk heel erg druk met pakketjes.
Ik zou dan eerder een standaard gedicht erbij doen ergens van internet geplukt, niks persoonlijks gewoon heel basic.quote:Op donderdag 1 december 2022 09:45 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik me in dat geval toch ook wel met het gedicht bemoeien en mijn kind helpen er wat mooie sneren in te verwerken.
“Aardig zijn tegen elkaar is belangrijk en fijn,
Sint hoort dat jij soms wel wat aardiger kan zijn”
Dit is het moment om een pester publiekelijk een beetje te kakken te zetten. Het blijven kinderen, dus niet te heftig, maar bepaald te verbeteren gedrag benoemen kan prima in een sinterklaasgedicht en zorgt er ook voor dat de rest van de klas zich hier bewust van wordt. Net als dat je bij volwassenen juist in het gedicht elkaar (en elkaars domme acties) belachelijk mag maken.
Yay, jij blijquote:Op donderdag 1 december 2022 11:35 schreef amaranta het volgende:
Lol @ fokwet.
3x raden wie er een mri mag
De grond intrappen is heel wat anders. Maar wij zeiken binnen onze familie en binnen mijn vriendengroep elkaar sowieso regelmatig af, dat hoort erbij imo. Vooral iemands domme acties belachelijk maken, zoals iemand die zijn tas met belangrijke spullen ergens vergeet benoemen, of iemand die heel stoer naar de grote duikplank gaat, maar daarna toch weer naar beneden klimt met de staart tussen de benen. Dingen waar je (achteraf) om kunt lachen. Wat (zelf)spot maakt je weerbaar.quote:Op donderdag 1 december 2022 10:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik zou dan eerder een standaard gedicht erbij doen ergens van internet geplukt, niks persoonlijks gewoon heel basic.
Ik vind gedichten om iemand af te zeiken echt laag, hoewel ik het ook wel kan begrijpen in sommige gevallen.
Maar ik ken iemand die van haar (toen nog niet, maar inmiddels ex-) schoonfamilie echt een gemeen gedicht kreeg, tussen de regels door zo de grond in getrapt worden in het bijzijn van iedereen... ik vind daar iets van.
Wij verwachten vandaag ook een pakketje via dhl... ben benieuwd...
Zou morgen pas komen, dus het kan nog alle kanten op
Nou ja ik moet ervoor naar Amsterdam en ik woon bij Eindhoven. Blij is niet het eerste gevoel wat het bij me oproept.quote:
Meh, nee das wel een pokke end weg. Waar?quote:Op donderdag 1 december 2022 12:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou ja ik moet ervoor naar Amsterdam en ik woon bij Eindhoven. Blij is niet het eerste gevoel wat het bij me oproept.
MRI centrum. Hoef in principe de stad niet inquote:Op donderdag 1 december 2022 12:12 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Meh, nee das wel een pokke end weg. Waar?
Ik vind domme acties een beetje uitvergroten niet zo erg, als je er samen om kan lachen dan is het prima.quote:Op donderdag 1 december 2022 12:01 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
De grond intrappen is heel wat anders. Maar wij zeiken binnen onze familie en binnen mijn vriendengroep elkaar sowieso regelmatig af, dat hoort erbij imo. Vooral iemands domme acties belachelijk maken, zoals iemand die zijn tas met belangrijke spullen ergens vergeet benoemen, of iemand die heel stoer naar de grote duikplank gaat, maar daarna toch weer naar beneden klimt met de staart tussen de benen. Dingen waar je (achteraf) om kunt lachen. Wat (zelf)spot maakt je weerbaar.
Maar richting een pester mag je best een sneer uitdelen in een gedicht imo, zolang je het niet op de man af speelt en het netjes houdt. Zo’n voorbeeld als ik gaf kan prima.
Ooooh, dat scheeltquote:Op donderdag 1 december 2022 12:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
MRI centrum. Hoef in principe de stad niet in
Heuj, mijn stad jah!quote:Op donderdag 1 december 2022 12:17 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
Sterkte, en in Amsterdamned nog wel![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Het is er nog niet dus kan nog alle kanten op gaan maar wel vergelijkbaar probleem, 19:30 bezorgd en 19:31 sorteercentrum.quote:Op donderdag 1 december 2022 10:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Dan heb je mazzel dat het alsnog bezorgd is.
Hier lag een mail met bezorgd 29-12 om 21.20. Ga ik verder kijken, staat er bezorgd 21.20, sorteercentrum 21,51. Dat zag de winkel ook staan en daarna geen beweging meer. Daarom hoopte ik dat het gister samen met het andere pakket bezorgd was. Dat lag overigens op een ander huisnummer dan in de mail Maar daar lag het niet.
Winkel zelf adviseerde om opnieuw te bestellen want die heeft geen hoop meer dat het alsnog bezorgd wordt
Er staat nu nog steeds: bezorgd 29-11 én onderweg naar mij. Gaat lekker
quote:Op donderdag 1 december 2022 12:46 schreef Mushanga71 het volgende:
Hoe lang zat hij er dan? (Ik zou gewoon met 't OV gaan denk ik).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
Sterkte ermee! Xquote:Op donderdag 1 december 2022 12:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
MRI centrum. Hoef in principe de stad niet in
Boh, das idd hetzelfde als bij mij. Ik hoop voor je dat het pakket alsnog bezorgd wordt. Anders webshop bellen, uitleggen en dat ze het opnieuw verzenden voor de aanbiedingsprijs? Zou wel netjes van ze zijnquote:Op donderdag 1 december 2022 13:19 schreef Elleska het volgende:
[..]
Het is er nog niet dus kan nog alle kanten op gaan maar wel vergelijkbaar probleem, 19:30 bezorgd en 19:31 sorteercentrum.
hoop wel dat het nog komt want het is al een nalevering van 2 weken geleden en was een aanbieding, ding is nu een keer zo duur.
8 wekenquote:Op donderdag 1 december 2022 13:27 schreef trui het volgende:
[..]
Hoe lang zat hij er dan? (Ik zou gewoon met 't OV gaan denk ik).
Das kut. Die dropshitters flessen de boel. De sjaal had je alleen terug kunnen sturen naar China en op eigen kostenquote:Op donderdag 1 december 2022 13:40 schreef trui het volgende:
Ik had laatst een shawl besteld bij een webshop die bij nader inzien een dropshipper bleek te zijn. Het was een cadeau voor een collega wiens vader was overleden. Bij de bestelling stond dat de levertermijn tussen 3 en 5 dagen zou zijn. Toen het pakketje er na 5 dagen nog niet was en ik mailde antwoordden ze dat ik eerst de levertermijn van 15(!?) dagen maar even moest afwachten. Toen heb ik aangegeven dat de shawl in dat geval te laat zou komen, dus dat ik 'm niet meer nodig had. (We wilden hem nl zo snel mogelijk aan die collega sturen, en ik heb toen even snel een andere shawl gekocht bij een gewone winkel en die naar de collega gestuurd).
Nu ik die bestelde shawl dan toch ontvangen heb (paar weken later) reageert niemand meer op mijn verzoek om gegevens over waar ik de shawl naar terug kan sturen. En nu, weer 10 dagen ofzo later, is de hele webshop uit de lucht.Ik denk dat het maar een extra kerstcadeautje voor iemand moet worden.
Het is vanuit de xpertclinic (de handkliniek). Die hebben geen eigen mri apparatuur en doen dat dus via het mri-centrum.quote:Op donderdag 1 december 2022 12:28 schreef Nijna het volgende:
Wat een wereldreis amaranta, waarom zo ver weg?
ja daar ben ik meestal best alert op, maar nu stond er dus 'levertijd 3-5 werkdagen', dus ik dacht 'oh dan zit het wel goed'. Maar helaas, dat was gewoon pure onzin. En ik had wat haast, en heb daardoor niet vooraf even wat reviews opgezocht.quote:Op donderdag 1 december 2022 15:04 schreef amaranta het volgende:
Dropshipper websites zijn eigenlijk heel makkelijk te herkennen.
Meestal hebben ze “beloftes”
Ze beloven dat het binnen 24 uur verzonden is. Wat niet perse betekent dat jij het daarna snel ontvangt. Want ze vermelden ook op hun website dat ze, om kosten te besparen, een magazijn in het buitenland hebben. En ze direct versturen vanaf het magazijn. Waardoor het wel tot 10 dagen kan duren eer jij het krijgt.
Hebben een 24/7 helpdesk.
Om iets retour te sturen moet je eerst een formulier aanvragen.
bizar zeg. Hopelijk gaat het dit keer beter (en is de uitslag gunstig).quote:Op donderdag 1 december 2022 15:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is vanuit de xpertclinic (de handkliniek). Die hebben geen eigen mri apparatuur en doen dat dus via het mri-centrum.
Blijkbaar werken er in Rotterdam en Amsterdam gespecialiseerde laboranten ofzo. Heeft iets te maken met dat het met contrastvloeistof moet. En het mri-centrum in Eindhoven is mobiel. En daar is geen laborant aanwezig of zoiets? Geen iee, vorig jaar ben ik ook al naar Amsterdam geweest daarvoor.
Alleen waren ze toen vergeten dat ik nog in de wachtkamer zat na de mri. Ik moest ergens op wachten. Ondertussen had ik de laborant al naar huis zien gaan. Dus na een tijdje heb ik gevraagd hoe het zat. En waren ze dus gewoon mij vergeten.
Dus dat.
Ik weet nog niet zo goed waar ik op hoop. Ik hoop dat ze niks zien.quote:Op donderdag 1 december 2022 15:13 schreef trui het volgende:
[..]
bizar zeg. Hopelijk gaat het dit keer beter (en is de uitslag gunstig).
quote:Op donderdag 1 december 2022 15:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik weet nog niet zo goed waar ik op hoop. Ik hoop dat ze niks zien.
Maar tegelijkertijd hoop ik van wel. Want ik heb wel pijn, en als er niks zit dan weet ik ook niet waar de pijn vandaan komt.
[..]
Maar tegelijkertijd hoop ik van wel. Want ik heb wel pijn, en als er niks zit dan weet ik ook niet waar de pijn vandaan komt.
[..]
Misschien. Maar de vorige keer was ik al met al 6uur kwijt aan het heenrijden, de mri zelf, het zinloze wachten en het terugrijden.quote:Op donderdag 1 december 2022 15:51 schreef FlyingFish het volgende:
Amaranta, ik zou er dan gewoon gelijk een leuk dagje Amsterdam van maken met musea, als je er dan toch al lang voor onderweg bent. En dan heb je ook wat leuks om naar uit te kijken!
Hopelijk vinden ze iets dat heel makkelijk te verhelpen is!
Ik had het daar vandaag over met mijn internist. Zolang het niet slecht ruikt kun je het gewoon gebruiken. Dat de vitamines minder aanwezig zouden zijn is volgens haar een verkooptrucquote:Op donderdag 1 december 2022 09:21 schreef Hupje het volgende:
Zouden vitamines op oliebasis snel bederven / minder werkzaam worden?
Ik kom er nu achter dat het flesje wat we nu gebruiken al bijna een jaar over datum is![]()
Ik kocht er destijds meer om aan gratis verzenden te komen...
Een kop koffie voor m'n vent of voor hem een kopje thee voor mij, net wie er gaat wisselen 😅😅quote:Op donderdag 1 december 2022 16:55 schreef Hupje het volgende:
Als het dan toch het winterbanden bankje is: hoeveel kost bij jullie banden wisselen (en evt balanceren)?
Ik schrok van de verhoging van de prijs tov een half jaar geleden. Maar goed, het is nu wel gedaan.
Damn... hoe dan?!!!quote:Op donderdag 1 december 2022 19:44 schreef amaranta het volgende:
https://www.ed.nl/eindhov(...)dersstoel~ac73ae183/
Dit bericht.. zijn moeder zat naast hem in de auto… maar echt… hoe dan?
Ik denk dat dit vaker gebeurt dan je zou denken. Of in ieder geval gebeurde dit vroeger volgens mij best vaak.quote:Op donderdag 1 december 2022 19:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Damn... hoe dan?!!!
Wat ben je voor intense faalmoeder als je dit op de openbare weg toestaat?
Als je zelf een weiland van 3 voetbalvelden groot hebt dan zal het me worst weten of je dat door je 11-jarige in een slopel om laat ploegen, maar op de openbare weg?! Serieus???
Het scenario 'mijn kind is een wonderkind, dus die kan al hardstikke goed rijden op zijn/haar 14e'.quote:Op donderdag 1 december 2022 19:52 schreef amaranta het volgende:
Ik probeer een scenario te bedenken waarin de moeder dacht van laten we rijden. Maar ik kan gewoon geen enkel scenario bedenken. Zelfs niet als ze met spoed naar het ziekenhuis zou moeten of zo.
Eergisteren ¤ 58 betaald voor de bandenwissel en de opslag van de zomerbanden.quote:Op donderdag 1 december 2022 16:55 schreef Hupje het volgende:
Als het dan toch het winterbanden bankje is: hoeveel kost bij jullie banden wisselen (en evt balanceren)?
Ik schrok van de verhoging van de prijs tov een half jaar geleden. Maar goed, het is nu wel gedaan.
Ik denk dat jaquote:Op donderdag 1 december 2022 19:54 schreef livelink het volgende:
Of het scenario: 'hij/zij wilde het zo graag zelf proberen en je kunt toch geen nee zeggen tegen je kind'
Ik heb net de docu "verloren kinderen" gezien. Ik kan me daardoor ineens indenken dat er mensen zijn die hier geen kwaad in zien.quote:Op donderdag 1 december 2022 19:52 schreef amaranta het volgende:
Ik probeer een scenario te bedenken waarin de moeder dacht van laten we rijden. Maar ik kan gewoon geen enkel scenario bedenken. Zelfs niet als ze met spoed naar het ziekenhuis zou moeten of zo.
Is het een aanrader of een aanslag op je optimistische maatschappij-visie? Ik probeer al te veel negativiteit op het moment te vermijden, maar het onderwerp boeit me wel.quote:Op donderdag 1 december 2022 19:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb net de docu "verloren kinderen" gezien. Ik kan me daardoor ineens indenken dat er mensen zijn die hier geen kwaad in zien.
Ik las op de website van de EO een van de verhalen. Ik zou het even overslaan als ik jou wasquote:Op donderdag 1 december 2022 20:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Is het een aanrader of een aanslag op je optimistische maatschappij-visie? Ik probeer al te veel negativiteit op het moment te vermijden, maar het onderwerp boeit me wel.
Ja, dat is dus ook een ding. Jaren zelf gewisseld, nooit gebalanceerd, nooit problemen. Vorige keer door de garage laten wisselen, balanceren niet gedaan: trilling op het stuur. Garage zegt nu, daarom balanceren wij altijd, er komen anders veel mensen terug met klachten. Maar ik zag nu dat dat 6 euro per band was. De volgende keer nemen we het risico wel dusquote:Op donderdag 1 december 2022 19:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eergisteren ¤ 58 betaald voor de bandenwissel en de opslag van de zomerbanden.
Niet gebalanceerd, dat is echt niet iedere keer nodig
Maar dan heb je je winterbanden op eigen velgen neem ik aan? Bizar dat er dan iedere keer gebalanceerd zou moeten worden, tenzij ze niet weten waar welke band moet.quote:Op donderdag 1 december 2022 20:38 schreef Hupje het volgende:
@:Tink89 Wij deden het altijd zelf, tot hernia van vriend. Nu dus de zwaarste (dagelijkse) auto naar de garage gebracht en de tweede proberen we toch maar zelf.
[..]
Ja, dat is dus ook een ding. Jaren zelf gewisseld, nooit gebalanceerd, nooit problemen. Vorige keer door de garage laten wisselen, balanceren niet gedaan: trilling op het stuur. Garage zegt nu, daarom balanceren wij altijd, er komen anders veel mensen terug met klachten. Maar ik zag nu dat dat 6 euro per band was. De volgende keer nemen we het risico wel dus
Het zijn 3 unieke gevallen. Met combi's van diagnoses bij kinderen en ouders die het een chaos maken soms. Ik weet niet of dat nou realiteit of entertainment is.quote:Op donderdag 1 december 2022 20:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Is het een aanrader of een aanslag op je optimistische maatschappij-visie? Ik probeer al te veel negativiteit op het moment te vermijden, maar het onderwerp boeit me wel.
Ook dat laatste maakt in principe niet uit voor het balanceren. Er zit onbalans in, of niet, onafhankelijk van waar het wiel zit.quote:Op donderdag 1 december 2022 20:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar dan heb je je winterbanden op eigen velgen neem ik aan? Bizar dat er dan iedere keer gebalanceerd zou moeten worden, tenzij ze niet weten waar welke band moet.
True, het gaat bij het balanceren van de balans van de band op de velg, die verandert niet als je de banden roteert.quote:Op donderdag 1 december 2022 20:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook dat laatste maakt in principe niet uit voor het balanceren. Er zit onbalans in, of niet, onafhankelijk van waar het wiel zit.
Ik doe het ook altijd zelf. Ondanks mijn relatief hoge bochtensnelheid hoef ik zelden opnieuw te balanceren. Op de racer is dat wat anders, maar die wordt dan ook wat anders gebruiktDaar vliegen de loodjes nog wel eens vanaf. Overigens merk je van <10 gram over het algemeen vrij weinig imo, maar het liefste heb je gewoon 0 op het apparaat staan.
Trunkrs bezorgen alleen in de avond. Die waren dus eergisteren ook hierquote:Op donderdag 1 december 2022 21:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, dit pakketje is zomaar, in één keer zonder omweg, buren of verdwijnen, afgeleverd. Nieuw bezorgbedijf, trunkrs. Kreeg kwartier van te voren een smsje dat ie eraan kwam. Netjes![]()
Wel knap. 1 op de 4 pakjes. Das een kwart, 25%. Vrees voor komende kerst en verjaardag dochter
Ik heb dat ook dit jaar pas ontdekt.quote:Op donderdag 1 december 2022 23:32 schreef Leandra het volgende:
Grappig: Soneal had het vanmiddag over een Rickroll.... de Rickroll (2007) is ouder dan hijzelf en het nummer is nota bene uit 1987
Hij wist overigens prima wat een Rickroll was en we kwamen erop omdat hij het liedje liep te zingen
Toen bedacht ik ineens dat het misschien wel een briljante marketing is geweest, de Rickroll bedenken.... hoeveel zou hij door de jaren heen aan alle Rickrolls verdiend hebben? En Stock, Aitken & Waterman uiteraard, die waarschijnlijk nog meer.
Verhaal over de eerste Rickroll
https://observer.com/2012(...)behind-the-rickroll/
Ja. Ze hebben de banden gestickerd, dus ook daar zou het niet aan moeten liggen. Maar waarom het precies die ene keer niet goed ging, geen idee.quote:Op donderdag 1 december 2022 20:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar dan heb je je winterbanden op eigen velgen neem ik aan? Bizar dat er dan iedere keer gebalanceerd zou moeten worden, tenzij ze niet weten waar welke band moet.
Laatst nog in het Sinterklaasjournaalquote:Op vrijdag 2 december 2022 00:10 schreef FlyingFish het volgende:
LMaar de laatste jaren ben ik vrijwel geen rickrolls (of linkjes verdacht van het zijn van een rickroll) meer tegen gekomen.
Ik probeerde het vervolg te kijken, maar ik kreeg geen geluid erbijquote:Op donderdag 1 december 2022 20:26 schreef trui het volgende:
Ik vond het wel een goede docu-serie, ook interessant is het vervolg met die hulpverleners (al zat er 1 nogal druiloor bij, maar allez).
Door TikTok kennen de kinderen nu best veel muziek uit mijn jeugd (zoon zong gisteren mee met Haddaway - What is love?). Helaas komen ze niet veel verder dan, pak 'em beet, de eerste 15 seconden.quote:Op donderdag 1 december 2022 23:32 schreef Leandra het volgende:
Grappig: Soneal had het vanmiddag over een Rickroll.... de Rickroll (2007) is ouder dan hijzelf en het nummer is nota bene uit 1987
Hij wist overigens prima wat een Rickroll was en we kwamen erop omdat hij het liedje liep te zingen
Toen bedacht ik ineens dat het misschien wel een briljante marketing is geweest, de Rickroll bedenken.... hoeveel zou hij door de jaren heen aan alle Rickrolls verdiend hebben? En Stock, Aitken & Waterman uiteraard, die waarschijnlijk nog meer.
Verhaal over de eerste Rickroll
https://observer.com/2012(...)behind-the-rickroll/
Dat is bij dit nummer niet per se ergquote:Op vrijdag 2 december 2022 09:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Door TikTok kennen de kinderen nu best veel muziek uit mijn jeugd (zoon zong gisteren mee met Haddaway - What is love?). Helaas komen ze niet veel verder dan, pak 'em beet, de eerste 15 seconden.
Dat was geen echte rickroll. Een echte rickroll is wanneer je denkt op een linkje te klikken voor heel iets anders, maar dan bij die video uit komt. Rickrolls op tv zijn daardoor onmogelijk, tenzij ze een url geven.quote:Op vrijdag 2 december 2022 06:47 schreef Hupje het volgende:
[..]
Laatst nog in het Sinterklaasjournaal
Dat geldt helaas voor wel heel veel muziek uit die tijd...quote:Op vrijdag 2 december 2022 09:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is bij dit nummer niet per se erg
Exactquote:Op vrijdag 2 december 2022 09:18 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat was geen echte rickroll. Een echte rickroll is wanneer je denkt op een linkje te klikken voor heel iets anders, maar dan bij die video uit komt. Rickrolls op tv zijn daardoor onmogelijk, tenzij ze een url geven.
Veel plezierquote:Op vrijdag 2 december 2022 09:29 schreef exode het volgende:
Amaranta, fijn dat er een MRI komt, ik snap het dubbele gevoel wel. Hopelijk komt er iets uit wat makkelijk te behandelen is. Eindelijk een keer van die pijn af.![]()
Hier 2 stuiterende kinderen naar school gebracht, vandaag Sinterklaas viering en voor B dus voor het eerst surprise. Ik weet al wie hem heeft, zijn beste vriendje. De broer van versprak zich gisteren tegen mij. B weet nog van niets. Volgens de vader heeft ie er heel veel uren in zitten met knutselen![]()
Druk weekend hier, vandaag komt schoonzus met neefje en nichtje Lego bouwen en mee eten. Morgen mijn moeder halen waar ik als alles mee zit, 2,5 uur mee zoet ben. Daarna een Interactief, online Sint spel van mijn werk spelen en zondag SINTERKLAAAAS. Tussendoor mijn moeder naar het hotel hier in de buurt brengen en weer halen. En zondagavond weer naar huis brengen.
Maar zin in
Jongequote:Op vrijdag 2 december 2022 09:18 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat was geen echte rickroll. Een echte rickroll is wanneer je denkt op een linkje te klikken voor heel iets anders, maar dan bij die video uit komt. Rickrolls op tv zijn daardoor onmogelijk, tenzij ze een url geven.
Oeh, Ace of Base, dat is lang geledenquote:Op vrijdag 2 december 2022 09:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat geldt helaas voor wel heel veel muziek uit die tijd...
- Edit - lijstje. Informer vind ik wel nog steeds cool.![]()
Ja, zo is het wel acceptabelquote:Op vrijdag 2 december 2022 09:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Jongehet was een zeer duidelijke referentie aan een rickroll, zo dan?
2Unlimited, Twenty 4 Seven, Ace of Base, Haddaway, Dr. Alban...quote:Op vrijdag 2 december 2022 09:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oeh, Ace of Base, dat is lang geleden
No limit doet het hier nog immer prima bij het (incidentele) poetsen, net als open sesame.
En Like the way I do blijft natuurlijk retecool. Doe ik het beter op dan op Informer. Maar dat is misschien evident
Bij mij passen die niet in dezelfde containerquote:Op vrijdag 2 december 2022 09:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
2Unlimited, Twenty 4 Seven, Ace of Base, Haddaway, Dr. Alban...
Radiohead vond ik toen al niet leuk. R.E.M. wel, maar zou ik niet voor mijn lol opzetten nu.quote:Vanochtend luisterde ik nog naar Radiohead (dit jaar weer een album uitgebracht!). En R.E.M. staat regelmatig op.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 09:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
2Unlimited, Twenty 4 Seven, Ace of Base, Haddaway, Dr. Alban...
Wel bizar om te beseffen dat Radiohead toen al relevant was en dat nu nog steeds is. Mijn hele leven als muziekliefhebber zijn ze er al en luister ik naar de nieuwe muziek die ze uitbrengen. Dat is inmiddels zo'n 30 jaar.quote:Op vrijdag 2 december 2022 09:48 schreef Vanyel het volgende:
Radiohead vond ik toen al niet leuk. R.E.M. wel, maar zou ik niet voor mijn lol opzetten nu.
Ik hoorde nergens bij, maar met terugwerkende kracht heb ik meer sympathie voor de alto's.quote:
quote:Op vrijdag 2 december 2022 09:47 schreef SQ het volgende:
Oeh zijn we aan het nineties memorylanen?
Weet je wat me laatst opviel? Dat de 70s 80s 90s parties niet meer bestaan. Nu zijn het 80s 90s 00s parties. En ik ben volledig de doelgroep nuvroeger was dat voor triest oud volk
Oh die groep die zichzelf allemaal zo anders vond als de rest dat ze allemaal hetzelfde waren?quote:Op vrijdag 2 december 2022 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik hoorde nergens bij, maar met terugwerkende kracht heb ik meer sympathie voor de alto's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan met terugwerkende kracht wel wat gitaarmuziek waarderen (Metallica en ouder als Dire Straits) maar dat geschreeuw van Slipknot of die andere meuk vind ik nog steeds niks.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 09:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oh die groep die zichzelf allemaal zo anders vond als de rest dat ze allemaal hetzelfde waren?Gheghe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Dire Straits zet ik in de auto wel eens op omdat m'n vriend ernaar luistert. Hij is echt een kind van de jaren '70 (Led Zeppelin, Bowie).quote:Ik kan met terugwerkende kracht wel wat gitaarmuziek waarderen (Metallica en ouder als Dire Straits) maar dat geschreeuw van Slipknot of die andere meuk vind ik nog steeds niks.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Vroeger vond ik die ouwe mensen muziek echt niet te pruimen. Nu luisterden mijn ouders ook niet echt naar Dire straits ofzo, wel Elvis en Buddy Holly, maar ook naar die verschrikkelijke jankmuziek van Patsy Clinequote:Op vrijdag 2 december 2022 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gheghe.
[..]
De Dire Straits zet ik in de auto wel eens op omdat m'n vriend ernaar luistert. Hij is echt een kind van de jaren '70 (Led Zeppelin, Bowie).
Ja, Elvis! En Simon & Garfunkel. Mijn vader was zendpiraat, dus je kan wel raden wat voor muziek van Nederlandse bodem zoal voorbijkwam.quote:Op vrijdag 2 december 2022 10:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vroeger vond ik die ouwe mensen muziek echt niet te pruimen. Nu luisterden mijn ouders ook niet echt naar Dire straits ofzo, wel Elvis en Buddy Holly, maar ook naar die verschrikkelijke jankmuziek van Patsy Cline![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Dat geldt natuurlijk ook voor allerlei dingen die je afschuwelijk vindt, maar die voor anderen net zo relevant zijnquote:Op vrijdag 2 december 2022 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wel bizar om te beseffen dat Radiohead toen al relevant was en dat nu nog steeds is. Mijn hele leven als muziekliefhebber zijn ze er al en luister ik naar de nieuwe muziek die ze uitbrengen. Dat is inmiddels zo'n 30 jaar.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 10:14 schreef SQ het volgende:
Mijn moeder had altijd wel een aardige (rock)muzieksmaak maar mijn vader had toch een voorliefde voor marsmuziek, gregoriaanse liederen en indianen panfluit ellende.
Gelukkig won mijn moeder meestal.
Ooooh boudewijnquote:Op vrijdag 2 december 2022 10:24 schreef hilliebillie het volgende:
In de auto hadden we vroeger lang een casettebandje van de beegees. Dat kan ik nu nog steeds wel waarderen als ik het hoor. Verder hadden we later zo’n vierdubbel cd met allemaal eighties hits. Meeste wel leuke nummers.
Mijn moeder had verder een voorliefde voor Boudewijn de groot, nou dat vind ik dus echt niks. Ben sowieso niet zo van het Nederlandstalige eigenlijk.
Mijn vader had niet zo’n uitgesproken muziekvoorkeur. Tenminste, als hij muziek aan zette was het de radio, geen cd
Hou nu meer van Metallica en Guns N’ Roses, dat soort (maar dat was vroeger niet zo zeer eigenlijk)
Oh, dat is de enige muziek waar mijn vader en ik elkaar in wisten te vinden.quote:Op vrijdag 2 december 2022 10:24 schreef hilliebillie het volgende:
Mijn moeder had verder een voorliefde voor Boudewijn de groot, nou dat vind ik dus echt niks.
Jouw moeder wint! Benny Neyman is mijn jeugd.quote:Op vrijdag 2 december 2022 10:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik dacht dat mijn moeders liefde voor Benny Neyman de hel op aarde was, maar blijkbaar kan het erger
Radio 5quote:Op vrijdag 2 december 2022 10:47 schreef F_r het volgende:
Ik luister 538 maar dat sluit toch niet helemaal aan meer. Maar nog niks gevonden wat ik wel echt fijn vind
Ik wil hier wel aan toevoegen,.… Laatst was op radio 5 dus de Evergreen top 1000 (of zoiets) dus ik had ook een lijstje ingestuurd. Helemaal nostalgisch Benny Neyman ingediend voor mijn vader.quote:Op vrijdag 2 december 2022 10:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jouw moeder wint! Benny Neyman is mijn jeugd.
IS MIJN VADER GEÏNTEGREERD JA OF JA?
Zag foto’s voorbij komen van mensen met de wrapped van Spotify. Grappig als je kinderen je Spotify overnemen en je meest beluisterde liedje: Tuuk het Trijntje is.quote:Op vrijdag 2 december 2022 10:54 schreef exode het volgende:
Wat zitten jullie allemaal stoer te doen joh, hier staat alles van Frozen en K3 tegenwoordig op repeat want Juul weet hoe de Google Home werkt.
Ik ken inmiddels alle songteksten uit mijn hoofd.
Vroegah was ik fan van Guns 'n Roses en Scooter. Maar ik zong ook hard mee met Hazes. Alleen de Spice Girls, Adele, boybands hypes zijn aan me voorbij gegaan. Verder had ik niet echt een voorkeur, blijkt. Oh en Coldplay vind ik ook niet te hachelen.
Rammstein vond ik trouwens ook best te pruimen, zeker omdat hun show op Werchter destijds echt waanzinnig was. Het jaar dat ook Radiohead er was, dat was ook een top optreden terwijl ik die dus matig vindt.
Ze hebben gelukkkig wel hun eigen Spotifyquote:Op vrijdag 2 december 2022 10:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zag foto’s voorbij komen van mensen met de wrapped van Spotify. Grappig als je kinderen je Spotify overnemen en je meest beluisterde liedje: Tuuk het Trijntje is.
Dat je nog naar de radio luistert, joh! Ik heb altijd Spotify op, ook in de auto. En het was een goed muziekjaar, met nieuwe albums van o.a. The Smile (Radiohead), Spoon en Arcade Fire. Daar bestaat vrijwel m'n hele 2022 Wrapped uit.quote:Op vrijdag 2 december 2022 10:47 schreef F_r het volgende:
Ik luister 538 maar dat sluit toch niet helemaal aan meer. Maar nog niks gevonden wat ik wel echt fijn vind
Wij zijn hier groot Disneyfan. Er staat regelmatig een Disneyplaylist aan op Spotify. Heb nu de officiële fout 1500 aanstaan. Heerlijk van alles door elkaar.quote:Op vrijdag 2 december 2022 10:54 schreef exode het volgende:
Wat zitten jullie allemaal stoer te doen joh, hier staat alles van Frozen en K3 tegenwoordig op repeat want Juul weet hoe de Google Home werkt.
Ik ken inmiddels alle songteksten uit mijn hoofd.
Ben onlangs overgestapt naar SlamFM (of eigenlijk terug). 538 draait alleen maar van die Nederlandse crap van Maan, Davidinges Michel en elk interview kruipt de DJ door de kont naar de mond van de artiest en dan nog een keerquote:Op vrijdag 2 december 2022 10:47 schreef F_r het volgende:
Eens met het bovenste!quote:Op vrijdag 2 december 2022 11:46 schreef exode het volgende:
Ik haat zeker geen Nederlandstalig, zolang het maar niet Blof of Marco Borsato is....
Ik ben de enige in huis zonder Spotify, ik luister het liefste gewoon radio. Nu steeds Q music Christmas staaaation.
Die wist wel hoequote:Op vrijdag 2 december 2022 10:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jouw moeder wint! Benny Neyman is mijn jeugd.
IS MIJN VADER GEÏNTEGREERD JA OF JA?
quote:Op vrijdag 2 december 2022 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, Elvis! En Simon & Garfunkel. Mijn vader was zendpiraat, dus je kan wel raden wat voor muziek van Nederlandse bodem zoal voorbijkwam.Dit soort dingen komen ook regelmatig bij uitvaarten voorbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn Spotify Wrapped overzicht was dan ook een bizar samenraapsel wat mij in de samenvatting de classificatie ‘echte muziekliefhebber met een breed smaakpalet’ opleverde.![]()
Incl de panfluitellende inderdaad.![]()
Soms komt er ook prachtige muziek langs trouwens waar ik dan zelf ook ontroerd van raak.
De ergste van de afgelopen weken was overigens ‘Opa’ van Borsato. Die tekst!
Dan moet ik echt op mijn wang bijten!quote:Maar nu loop ik in m'n eentje want mijn opa loopt niet meer,
en ik breng m'n kleine tranen naar die hele grote zee.
Ik zie nog mijn opa liggen als een stille witte pop.
Opa sloot voorgoed zijn ogen en hij slaat ze nooit meer op.![]()
[ Bericht 11% gewijzigd door BE op 02-12-2022 12:33:00 ]***
Ik stoor me wel mateloos aan hoe de andere pieten met smeerpoets omgaan. In dat vliegtuig waren ze ronduit gemeen...quote:Op vrijdag 2 december 2022 09:41 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ja, zo is het wel acceptabel
Overigens vind ik die verwijzingen in het Sinterklaasjournaal wel geweldig bedacht. De wachtrijen op Schiphol, personeelstekort bij de pieten… ze springen wel altijd goed in op het nieuws van afgelopen jaar. En dan dat flauwe overige nieuws er tussendoorMaakt het voor iedereen leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vermoed dat die lelijke schuur ook neergaat binnenkort, dat dak komt elke storm los.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 11:25 schreef Clubsoda het volgende:
Het enige waar we elkaar echt in vinden is K's Choice, dat draaiden we dan ook op onze bruiloft(daar wonnen we ook lesbo-punten mee
)
Oh ja, Pink luisteren we ook allebei graag. Melissa vind ik ok-ish, best te hebben maar ik draai het niet in mijn vrije tijd. Ik vind het verder wel een grappig mensquote:Op vrijdag 2 december 2022 13:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Vinnik ook fijn
Wij draaiden Pink![]()
Samen doen we het ook erg goed op een nummer van Melissa Etheridge. Niet dat ene.
Zo cliche.
Voor het dramatisch effect wat ik beoog met de foto's is dat natuurlijk veel beter zo.quote:Op vrijdag 2 december 2022 13:31 schreef SQ het volgende:
Beetje lastig vergelijken wel tussen zomer en herfst. Als die rechter boom in het blad staat zie je niks meer.
Bij de vader van een vriend van mij die in een weekend van kerngezond naar ziek naar sterven ging werd ‘Bright Eyes’ van Art Garfunkel gedraaid. Dat was altijd al een favoriet en nu kan ik hem niet meer horen zonder emotioneel te worden.quote:Op vrijdag 2 december 2022 12:24 schreef BE het volgende:
[..]
Dit soort dingen komen ook regelmatig bij uitvaarten voorbij.
Mijn Spotify Wrapped overzicht was dan ook een bizar samenraapsel wat mij in de samenvatting de classificatie ‘echte muziekliefhebber met een breed smaakpalet’ opleverde.![]()
Soms komt er ook prachtige muziek langs trouwens waar ik dan zelf ook ontroerd van raak.
De ergste van de afgelopen weken was overigens ‘Opa’ van Borsato. Die tekst!![]()
[..]
Dan moet ik echt op mijn wang bijten!![]()
De buren 2 deuren verder deden gisteren hetzelfde, maar daar zijn we wel blij mee. Was een conifeer die de zon uit onze tuin haalde, over de tuin van de buren heen dus.quote:Op vrijdag 2 december 2022 13:06 schreef exode het volgende:
![]()
![]()
![]()
Vanochtend hebben onze schuin achterburen hun 25 meter 15 meter (zegt verloofde) hoge boom weg laten halen.
Ipv tegen een huge boom kijken we nu tegen hun huis en tuin aan. Vooral vanaf de kinderkamers is het verschil groot, kon je daar tot vanochtend in je blote tokus rondlopen zonder dat iemand het zag....nu zien de achterburen en de straat daarachter je witte kont.
Ik vind het echt veeeeeeeeeeeeeel te kaal nu, het was echt een grote, mooie boom, steeds vol vogels. En nu is er dus ineens niets meer.
Overigens wel wonderbaarlijk zonder gewonden gebeurd, de mannen hingen niet gezekerd in de boom en snoeiden vanaf boven steeds verder naar beneden toe. Tenminste ik heb geen ambulance gehoord.
Vind het ook echt een heel mooi nummer.quote:Op vrijdag 2 december 2022 13:49 schreef LeSage het volgende:
[..]
Bij de vader van een vriend van mij die in een weekend van kerngezond naar ziek naar sterven ging werd ‘Bright Eyes’ van Art Garfunkel gedraaid. Dat was altijd al een favoriet en nu kan ik hem niet meer horen zonder emotioneel te worden.
Muziek bij een uitvaart is toch altijd wel heel belangrijk.
Mijn zusje zingt regelmatig op uitvaarten, zelf op de piano spelend. Ze heeft een hele heldere sopraanstem en dat komt dan ook wel binnen
Als tiener overleed de broer van een vriendin. De liedjes die op de begrafenis werden gedraaid, geven me nog steeds kippenvel.quote:Op vrijdag 2 december 2022 13:49 schreef LeSage het volgende:
[..]
nu kan ik hem niet meer horen zonder emotioneel te worden.
Wauw. Deze zou mijn 8jarige denk ik nog aan het lachen maken.quote:Op vrijdag 2 december 2022 12:24 schreef BE het volgende:
[..]
De ergste van de afgelopen weken was overigens ‘Opa’ van Borsato. Die tekst!![]()
[..]
Dan moet ik echt op mijn wang bijten!![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2022 13:15 schreef exode het volgende:
Plaatjes bij het geklaag.
Voor:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na:Prima blotekontuitzicht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vermoed dat die lelijke schuur ook neergaat binnenkort, dat dak komt elke storm los.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik denk dat het stiekem ook DE reden is.quote:
quote:Op vrijdag 2 december 2022 12:24 schreef BE het volgende:
[..]
Oh ja zeker, live zang is zo mooi!quote:Op vrijdag 2 december 2022 13:49 schreef LeSage het volgende:
[..]
Bij de vader van een vriend van mij die in een weekend van kerngezond naar ziek naar sterven ging werd ‘Bright Eyes’ van Art Garfunkel gedraaid. Dat was altijd al een favoriet en nu kan ik hem niet meer horen zonder emotioneel te worden.
Mijn zusje zingt regelmatig op uitvaarten, zelf op de piano spelend. Ze heeft een hele heldere sopraanstem en dat komt dan ook wel binnen
Misschien ooit een kastanje in de grond gestopt en nooit weggehaald...?quote:Op vrijdag 2 december 2022 13:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Onze achterburen hebben een plantaan in de tuin staan. Als de buurman eind september die 4 meter hoge takken eraf snoeit is dat altijd een flink verschil. Maar voor mijn gevoel wel meer zon terwijl het buiten al iets donkerder wordt.
Die keer dat we terug kwamen van vakantie en hun kastanje weg was, was dat wel even gek voor het beeld. Maar die stomme plaksels op onze grondtegels waren daarmee ook weg, dus ook geen bezwaar tegen. Ding stond voor hun te dicht op de gevel. Wie zet er nou een kastanje in een tuin van 5x10. Duurde alleen even een weekje voordat we gewend waren aan het uitzicht.
Nee, dat vond een tuinman tig jaar geleden een goed idee. 2,5 meter van de gevel af. En een kleine meter vanaf onze schuttingquote:Op vrijdag 2 december 2022 16:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Misschien ooit een kastanje in de grond gestopt en nooit weggehaald...?
Mijn man en jongste hadden ook kastanjes in de grond gestopt, ik heb ze afgelopen zomer eruit getrokken ze waren iets van 30-50cm hoog.
En het is ze nog niet eens opgevallenalthans, ze hebben er nog niks van gezegd...
Leuk leukquote:Op vrijdag 2 december 2022 16:29 schreef hilliebillie het volgende:
Hier zijn de schoolsurprises mee naar huis. De oudste had een varkensstal gekregen met een varken er in. Hij heeft een tick waarbij hij een soort knorgeluid maakt dus het pas wel.
De jongste had een met roze opgespoten kartonnen doos en stuk karton daar in of op met gekleurde bolletje als een pop-it (met de excuses er bij want ze had maar twee dagen tijd om iets te maken).
En ook de foto’s gezien van alle surprises. Van hele uitgewerkte skipistes inclusief skilift en dergelijke (denk met veel hulp van de ouders) tot een schoen gebouwen van papier.
De oudste was in ieder geval blij met z’n surprise. De jongste heb ik niet echt gesproken want die ging direct na school naar een kinderfeestje
Tot nu toe vond ik slam niks. Kan het nogeens proberen.quote:Op vrijdag 2 december 2022 11:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ben onlangs overgestapt naar SlamFM (of eigenlijk terug). 538 draait alleen maar van die Nederlandse crap van Maan, Davidinges Michel en elk interview kruipt de DJ door de kont naar de mond van de artiest en dan nog een keer
Op Slam zijn ze eindelijk gestopt met non-stop elektrohouse draaien en richting top40 gegaan, al zitten daar ook wel veel nummers tussen die ik niet zo vaak hoef te horen (Nederlandse zooi en andere jankmuziek van Kanye west ofzo).
Oh jawel hoor!quote:Op vrijdag 2 december 2022 19:44 schreef Troel het volgende:
En niemand die hun kinderen heeft opgevoed met RATM? Wat is dit nu voor stelletje Fokkers
Hahaha, gelukkig maarquote:Op vrijdag 2 december 2022 20:07 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh jawel hoor!Killing in the name is één van mijn dochter's favoriete nummers.
Toen ze 2 of 3 was noemde ze dit nummer Doosje, vanquote:Op vrijdag 2 december 2022 20:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Hahaha, gelukkig maarIk vind het heerlijk als het hard meegezongen (geschreeuwd) wordt
Pardon?quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:11 schreef Clubsoda het volgende:
Hier wordt regelmatig naar echteDuitse kwaliteitsmuziek geluisterd. Was een heel onontdekt genre voor me
Enorme markt aan serieuze Duitstalige muziek waar de meeste Hollanders geen weet van hebben.
Ik luister ook veel lees-lijsten. Instrumentaal voor op de achtergrond als ik lees.quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Misschien ooit een kastanje in de grond gestopt en nooit weggehaald...?
Mijn man en jongste hadden ook kastanjes in de grond gestopt, ik heb ze afgelopen zomer eruit getrokken ze waren iets van 30-50cm hoog.
En het is ze nog niet eens opgevallenalthans, ze hebben er nog niks van gezegd...
Mijn spotify wrapped staat veel instrumentaal in. Ik vond zo'n lijstje "atmospheric piano", luister ik graag naar als mn hoofd wat overloopt.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 19:44 schreef Troel het volgende:
En niemand die hun kinderen heeft opgevoed met RATM? Wat is dit nu voor stelletje Fokkers
'Fuck you, I won't do what you told me!'quote:Op vrijdag 2 december 2022 19:44 schreef Troel het volgende:
quote:Op vrijdag 2 december 2022 22:02 schreef FlyingFish het volgende:
Hebben jullie trouwens dat bericht gelezen over die kleuter die de nieuwe auto van zijn ouders op de eerste dag al gesloopt heeft?
https://www.ad.nl/den-haag/kleuter-vernielt-gloednieuwe-tesla~acf056cc/
Wow!quote:Op vrijdag 2 december 2022 22:02 schreef FlyingFish het volgende:
Hebben jullie trouwens dat bericht gelezen over die kleuter die de nieuwe auto van zijn ouders op de eerste dag al gesloopt heeft?
https://www.ad.nl/den-haag/kleuter-vernielt-gloednieuwe-tesla~acf056cc/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 23:00 schreef Loj het volgende:
Hebben jullie zin in een surprise haat verhaal?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Hebben jullie zin in een surprise haat verhaal?Pff, trekt nergens op inderdaad dat ze daar nog over appt. Kan zijn dat haar kind het niet fijn vond dat er niet overenthousiast gereageerd wordt, maar dat is dan een kwestie van verwachtingsmanagement voor dat kind. (Of dat niet alles gaat zoals je hoopt dat het gaat).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@FlyingFish goed verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 17:06 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Nee, dat vond een tuinman tig jaar geleden een goed idee. 2,5 meter van de gevel af. En een kleine meter vanaf onze schutting
Hebben jullie zin in een surprise haat verhaal?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.pffff.
Hoe bedank je dan genoeg zeg maar?Fake it till you make it...
Hebben jullie zin in een surprise haat verhaal?Wtf-waardig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor D stond er op school een creeper klaar voor maandag (juf heeft ze al in de klas gezet). Een paar groene dozen en niet eens armen. Maar D vindt het wel prima. "Niet ieder kind heeft een ouder die helpt, of geld om materiaal te kopen" zei de wijze 10-jarige.
We zouden Sinterklaas maandagavond vieren. Oppert man net dat we het ook vanavond kunnen doen. Hebben ze nog een dag om te spelen. Kinderen verwachten het ook niet. Dus ook leuk!
Ik moet alleen nog wel ff de gedichten maken dan vandaag![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Dit soort opmerkingen helpen natuurlijk ook niet echt mee in de "surprisestrijd".quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Voor D stond er op school een creeper klaar voor maandag (juf heeft ze al in de klas gezet). Een paar groene dozen en niet eens armen. Maar D vindt het wel prima. "Niet ieder kind heeft een ouder die helpt, of geld om materiaal te kopen" zei de wijze 10-jarige.
Dit was wat zoon zei. misschien bedoelde hij alle losse benen ofzo. Geen idee, die dingen hebben geen armen idd. Maar mijn kind vond het dus prima. Hij kan toch prima opmerken dat er verschil is met zijn beeld van een creeper, maar dat het wel herkenbaar is en hij hier tevreden mee is.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:08 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen helpen natuurlijk ook niet echt mee in de "surprisestrijd".
Wij leverden vorig jaar ook een creeper zonder armen af. Mijn kind(eren) is niet zo knutselig en wij ook niet. De beplakte en geverfde schoenendozen doen het hier prima. Zeker als we 3 kinderen moeten helpen. En op een gegeven moment zijn de dozen gewoon op.
Nou weet ik niet waar de armen van een creeper zitten want de gegoogelde surprise heeft ook geen armen. Of dat ding heeft een hele lange nek.
quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:18 schreef Loj het volgende:
Nou, daar maak ik me dus stiekem een beetje zorgen om. Dinsdag hebben ze een klassenuitje en zij gaat mee en ik niet. Wat nou als ze mijn kind daar erop aanspreekt.
Ze is er toe in staat…
Aan de andere kant kan ik natuurlijk tegen Js zeggen dat hij dan meteen de juf moet inschakelen en dan zit ik bij de directie.
Het is vooral een wtf waar komt dit vandaan moment.Ik zou tegen Js zeggen dat hij naar juf gaat als dat mens hem gaat aanspreken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik zou juf denk ik ook op de hoogte stellen. Gewoon ter kennisgeving ofzo.Toen mijn kinderen nog op de basisschool zaten, moesten ze altijd een paar dagen voordat ze Sint gingen vieren, de surprise meenemen. Zodat, mocht er voor een kind niks zijn, er nog iets geregeld kon worden (is blijkbaar wel eens voorgekomen).quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:09 schreef Kyara het volgende:
WTF Loj. Ik zou dit inderdaad bij de leerkracht bespreekbaar maken.
Hier pas maandag op school en dan hoeven we dus ook pas de surprises mee te geven. Nog wat tijd voor het verder beplakken van de schoenendozen
@Mushanga71, beterschap. Misschien wil hij wel een ijsje?
En vloeibare paracetamol? Moet hij natuurlijk ook slikken. Mijn ervaring is dat de eerste paar slokken het meest zeer doen en daarna is het beter. En als je dan de paracetamol regelmatig blijft geven zodat het niet uitwerkt?
[ Bericht 0% gewijzigd door Nijna op 03-12-2022 15:22:32 (typefout) ]Fake it till you make it...
Dank!quote:Op zaterdag 3 december 2022 13:10 schreef Tink89 het volgende:
Paracetamol zetpil? Kan hij ook zelf doen, doet iig geen pijn. Of een smelttablet of sinaspril drankje?
Beterschap iig...
Hebben jullie zin in een surprise haat verhaal?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op zaterdag 3 december 2022 19:32 schreef Leandra het volgende:
Wat wel ernstig was:
Ik woon zo erg op het platteland dat ik aan het begin van de wedstrijd NL-USA dacht dat onze vlag op z'n kop stond![]()
![]()
Toen ben ik maar aan de rosé gegaan, er is toch geen redden meer aan als je zo in de war bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, ik ben sowieso voorstander van mensen die zich niet kunnen gedragen privé ook publiekelijk aan de schandpaal nagelen zodat iedereen weet wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Nou, ik denk dat je bij de gemiddelde 12-jarige echt niet hoeft aan te komen met een zetpil, ongeacht of je vindt dat hij hem zelf wel kan inbrengen...quote:Op zaterdag 3 december 2022 13:10 schreef Tink89 het volgende:
Paracetamol zetpil? Kan hij ook zelf doen, doet iig geen pijn. Of een smelttablet of sinaspril drankje?
Beterschap iig...
Beterschap!quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Nou, zoon is weer ziek. Weer keelpijn, snot en hoesten. Is een kleine week oké geweest![]()
Ligt nog in bed dus dan issie écht niet lekker.
Weigert paracetamol want doet pijn bij slikken. Weigert drinken want dito. En vanavond hebben we een verjaardag
Hebben jullie zin in een surprise haat verhaal?En dat is dus klassenouder?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou ik dat zeker even aan de juf doorspelen.
Bizar, maar de combinatie met 4*ZP in een gedicht en 5 kinderen uitsluiten terwijl je verder de hele klas uitnodigt is ook al "bijzonder".
Ik weet niet of ik het er op zou wagen "per ongeluk" ook een copy&paste van dat bericht in de klassenapp te gooien, maar ik zou het de juf zeker laten weten.
Maar een copy&paste in de klassenapp en vervolgens een half uur later verwijderen met een "oeps, foutje" zou ik ook nog wel kunnen doen, als ik rellerig zou zijn.
Toen dat net een beetje begon dacht ik dat het als steun bedoeld was voor Rusland.quote:Op zaterdag 3 december 2022 19:32 schreef Leandra het volgende:
Wat wel ernstig was:
Ik woon zo erg op het platteland dat ik aan het begin van de wedstrijd NL-USA dacht dat onze vlag op z'n kop stond![]()
![]()
Toen ben ik maar aan de rosé gegaan, er is toch geen redden meer aan als je zo in de war bent
quote:Op zaterdag 3 december 2022 20:21 schreef PKM het volgende:
[..]
Toen dat net een beetje begon dacht ik dat het als steun bedoeld was voor Rusland.![]()
quote:Wij waren vandaag op de verjaardag van mijn zus. Na een tijdje begon mijn kleuter zich echt te vervelen. Al het leuke speelgoed stond boven of in het kantoor. En zo'n winterwonderland dat ieder jaar de waarschuwing "niet aankomen hoor!!" krijgt. Mijn zus deed nog een kleine poging met Sinterklaas knutsels, maar daar houdt mijn kleuter echt niet zo van.
Maar zijn neefje (8) wou niet boven spelen. Het is er ook zo'n bende in de speelkamer, dat je er niet meer lopen kunt. Plus gigantische stofnesten. Ik zeg daar overigens nooit wat van, niet mijn huis.
Mijn kind heeft best lang intens verdrietig liggen huilen. Hij moest maar leren omgaan met teleurstellingen.![]()
Toen kon er ineens tòch wat speelgoed naar beneden. Daar hebben ze een tijdje samen mee gespeeld, totdat mijn neefje zwaar gefrustreerd was omdat er iets omviel. Toen is hij maar op kantoor gaan zitten, waar hij zijn leukere speelgoed heeft. Dat omgaan met teleurstellingen is blijkbaar alleen voor àndere kinderen.![]()
Ja? Ik zou me bezwaard voelen de leerkracht ermee te belasten en ik zou het al helemaal niet op de spits drijven. Gewoon even met de moeder praten en het proberen als volwassenen op te lossen, face-to-face.quote:Op zaterdag 3 december 2022 20:14 schreef Leandra het volgende:
Maar een copy&paste in de klassenapp en vervolgens een half uur later verwijderen met een "oeps, foutje" zou ik ook nog wel kunnen doen, als ik rellerig zou zijn.
Die moeder lijkt me niet van het type van de volwassen oplossingen, met zo'n appje en de andere zaken.quote:Op zaterdag 3 december 2022 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja? Ik zou me bezwaard voelen de leerkracht ermee te belasten en ik zou het al helemaal niet op de spits drijven. Gewoon even met de moeder praten en het proberen als volwassenen op te lossen, face-to-face.
Ik had ermee kunnen dreigenquote:Op zaterdag 3 december 2022 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat je bij de gemiddelde 12-jarige echt niet hoeft aan te komen met een zetpil, ongeacht of je vindt dat hij hem zelf wel kan inbrengen...
Ik heb wel vaker meegemaakt dat andere ouders in mijn ogen overgevoelig reageerden op dingen die op school gebeurden. In zulke situaties praatte ik even met die ouder voor of na school, hoorde ik het verhaal aan en vaak was dat al genoeg.quote:Op zaterdag 3 december 2022 20:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die moeder lijkt me niet van het type van de volwassen oplossingen, met zo'n appje en de andere zaken.
Daarbij: alleen als ik rellerig zou zijn
Maar de juf zeker wel informeren, simpelweg voor de veiligheid van mijn kind in de klas.
Je hebt gelijk hoor, op die manier is het ook beter. De MR werd wel gekozen maar de OR is pas een paar jaar geleden opgericht. En omdat er al moeilijk aan klassenouders te komen was, werd het zo opgelost.quote:Op zaterdag 3 december 2022 21:07 schreef Leandra het volgende:
Ik vind zo'n koppeling met verplichte deelname OR juist niet zo handig, dat geeft helemaal het effect dat bepaalde mensen het voor het zeggen hebben...
Bij de school van Soneal kun je op leden van de OR/MR stemmen, dus dan zullen er iedere keer wel voldoende aanmeldingen voor zijn
Ik denk dat het juist goed is als een leerkracht weet wat er speelt zodat ze het extra in de gaten kan houden, zeker bij een ouder die regelmatig op school aanwezig is. Net als wanneer twee kinderen buiten school flinke ruzie hebben gehad, dat dat nuttige info kan zijn.quote:Op zaterdag 3 december 2022 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja? Ik zou me bezwaard voelen de leerkracht ermee te belasten en ik zou het al helemaal niet op de spits drijven. Gewoon even met de moeder praten en het proberen als volwassenen op te lossen, face-to-face.
Las hier overheenquote:Op zaterdag 3 december 2022 20:41 schreef PKM het volgende:
Ik kom ook bij jullie mijn hart luchten, maar misschien is dit wel heel onredelijk.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beterschap voor de zieke!
Oh snap ik ook wel Pkm. Ik heb puzzelverslaafden, dus ik neem altijd op visite puzzels en Donald Duckjes voor de oudsten mee.
quote:Op zondag 4 december 2022 09:07 schreef Loj het volgende:
Laatste update over de surpriseIk denk dat je de basis van het hele gedoe wel hebt te pakken, Loj. Maar het is allemaal niet leuk. Hoeveel jaar moet je nog op die school?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beterschap voor de zieke!
Oh snap ik ook wel Pkm. Ik heb puzzelverslaafden, dus ik neem altijd op visite puzzels en Donald Duckjes voor de oudsten mee.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Ik heb niet te maken gehad met groeps- of klassenouders. Ook niet met apps en zo. Was eigenlijk wel prima. Ik had niet het idee dat we daardoor echt belangrijke zaken zijn misgelopen. Wel zat ik al die jaren in de oudercommissie en later ook MR. En liet de schoolreisjes graag aan anderen. Ik heb echt helemaal nooit begrepen waarom je mee zou willen naar een schoolreisje.quote:Op zondag 4 december 2022 09:29 schreef amaranta het volgende:
Ik zal ook eerlijk bekennen dat het concept groepsouder mij als leerkracht altijd al heeft tegen gestaan. Het is altijd maar de vraag wie dat wordt. En helaas vaak ook wel een iets te bemoeizuchtige ouder.
Ik heb dan ook al jaren geen groepsouder meer. Hoeft ook niet want via het ouderportaal kan ik prima de ouderhulp zelf regelen. Veel fijner en makkelijker.
En wat me ook tegenstond waren de “privileges”
die erbij kwamen kijken. Want waarom zou deze ouder meer recht hebben op mee-eten tijdens kerstdiner of mee op schoolreisje?
Als ik het enigszins in de hand hebt, dan loot ik altijd bij schoolreisjes. Zodat elke ouder die wil evenveel kans krijgt om mee te kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze weten wel dat ze bij schoolreisje en kamp niet bij me aan hoeven te kloppen. Een paar uur prima, maar niet meer dan dat
En ik regel alles voor de schoolbieb. Dus steek er ook wel genoeg tijd in school.
Dit was ook op de fiets. Km of 4 door de stad. Geen idee of er regels zijn. De leerkracht heeft wel met mij overlegd of ik dat aandurfde met zijn tweeën.quote:Op zondag 4 december 2022 09:56 schreef amaranta het volgende:
Volgens onze nieuwe directeur moet je bij een uitje ongeveer 1 ouder/begeleider per 7 kinderen hebben.
Dit was overigens een uitje op de fiets.
Mijn kinderen spelen ook niet altijd samen met een verjaardag. Als we op visite gaan dan gaat de tablet mee. En als er hier visite komt, dan zit de oudste op haar kamer. En de visite komt niet boven is de afspraak.quote:Op zaterdag 3 december 2022 22:12 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Las hier overheen![]()
Och, wat sneu voor je kleuterZeker als hij erop gerekend heeft samen te kunnen spelen.
Wat @:FlyingFish ook zegt, voortaan zelf iets meenemen voor hem, waar hij zich wel mee weet te vermaken. Zoon sleepte altijd en overal zijn tablet mee. Zijn nichtje wilde ook niet altijd spelen en zo had hij iig iets wat hij wel leuk vond.
Zelfs nu zeult hij nog zijn rugzak met games en switch overal mee naartoe.
Met een verjaardag ga je er toch vanuit dat kids samen spelen. Maar dat werkt dus niet altijd zo.
Die privileges vind ik trouwens wel prima.quote:Op zondag 4 december 2022 09:29 schreef amaranta het volgende:
Ik zal ook eerlijk bekennen dat het concept groepsouder mij als leerkracht altijd al heeft tegen gestaan. Het is altijd maar de vraag wie dat wordt. En helaas vaak ook wel een iets te bemoeizuchtige ouder.
Ik heb dan ook al jaren geen groepsouder meer. Hoeft ook niet want via het ouderportaal kan ik prima de ouderhulp zelf regelen. Veel fijner en makkelijker.
En wat me ook tegenstond waren de “privileges”
die erbij kwamen kijken. Want waarom zou deze ouder meer recht hebben op mee-eten tijdens kerstdiner of mee op schoolreisje?
Als ik het enigszins in de hand hebt, dan loot ik altijd bij schoolreisjes. Zodat elke ouder die wil evenveel kans krijgt om mee te kunnen.
Dan denken wij daar anders over.quote:Op zondag 4 december 2022 10:42 schreef LeSage het volgende:
[..]
Die privileges vind ik trouwens wel prima.
Er zijn altijd ouders die zich nergens voor inzetten, nooit kunnen/willen rijden. En die staan vooraan om het leukste klusje van het jaar dan te doen.
Ik vind dat je dat best mag gunnen aan de ouders die ook in de regen de herfsttocht door het bos hebben lopen ploeteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |