abonnement Unibet Coolblue
pi_206862015
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:19 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het eindeloos doen wat het bedrijfsleven wil (ergo migratie en ongestraft vervuilen/uitstoten) is toch echt vooral afkomstig v/d rechtse politiek, met de VVD voorop (alhoewel D66 ze soms bijna inhaalt op sommige punten).
Alsof het bedrijfsleven ook wat heeft aan al die Afrikanen en zo.
pi_206862126
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Alsof het bedrijfsleven ook wat heeft aan al die Afrikanen en zo.
Het bedrijfsleven pleit altijd voor arbeidsmigratie, bij voorkeur zo onmondig mogelijk, wat dat betreft is de EU geweldig voor ze, geen enkele integratieplicht of ook maar de mogelijkheid daartoe.
Die Noord-Afrikanen zijn trouwens in het verleden zelfs door het bedrijfsleven daar opgehaald.


Vluchtelingen moeten in de regio worden opgevangen.
Als je zorgt voor betere opvang daar, en daar je geld aan besteed kun je wat mij betreft de vluchteling die toch hier komt gewoon terugbrengen naar een vluchtelingenkamp in de regio.
Dat VN vluchtelingenverdrag moet of worden opgezegd, of grondig worden herzien.

Mensen reizen vele veilige landen door, en vragen duizenden kilometers van het land van herkomst asiel aan, het is absurd dat dat wordt geaccepteerd want het heeft geen moer met veiligheid te maken.
En het doel van dat vluchtelingenverdrag was dat vluchtelingen veiligheid konden vinden, hoe het tegenwoordig hier wordt uitgelegd gaat veel verder dan veiligheid.

Het Vluchtelingenverdrag bepaalt dat vluchtelingen en asielzoekers niet mogen worden teruggestuurd naar een land waar ze gevaar lopen. Het verdrag schrijft echter niet voor hoe of door welk land vluchtelingen moeten worden opgevangen.

Wellicht dat daarom volgens de Nederlandse overheid vrijwel geen enkel land veilig is:
https://www.rijksoverheid(...)-landen-van-herkomst
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 28 november 2022 @ 22:40:32 #103
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206862165
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:16 schreef Tanatos het volgende:

[..]
De Nederlandse veeteelt (/zuivel) weet al decennia dat ze veel teveel stront produceren.
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:16 schreef Tanatos het volgende:

[..]
De Nederlandse veeteelt (/zuivel) weet al decennia dat ze veel teveel stront produceren.
De overheid is ook al decennia bezig om boeren op te kopen, maar de megastallen en steeds grotere koeien maakt dat de hoeveelheid stront niet afneemt

Ondanks melk quotum en fosfaatrechten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206862205
twitter
pi_206862243
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar. Zeker het laatste niet.

Ik snap dat je als je eenmaal op de vlucht bent je gaat voor het maximaal haalbare. Dat is heel menselijk en ik vind ook niet dat je dat die mensen kan aanrekenen. Het is dat het hier door beleid veel te makkelijk en aantrekkelijk is om het in ieder geval te proberen en daar gaat het mis.
Dat valt die vluchtelingen ook niet aan te rekenen, het is de politiek die faalt door dat mogelijk te maken.
Vluchtelingen die in Nederland asiel aanvragen zijn zonder meer vele veilige landen doorgereisd, en vrijwel altijd hebben ze daarvoor duizenden dollars betaalt aan mensensmokkelaars.
Terwijl de armere, veel meer hulpbehoevende vluchtelingen in kampen in de 3e wereld worden opgevangen.
Het systeem is moreel failliet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206862282
Zo bang stemmen van het volk te verliezen met hun kabinet van leugens en bedrog?
pi_206862301
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
De overheid is ook al decennia bezig om boeren op te kopen, maar de megastallen en steeds grotere koeien maakt dat de hoeveelheid stront niet afneemt

Ondanks melk quotum en fosfaatrechten
Je hoort mij niet zeggen dat het beleid van onze overheid goed is, maar het is gewoon de waarheid dat we (en zeker die boeren zelf) al decennialang weten dat de veeteelt/zuivel veel teveel stront produceert.
Het is echt aperte nonsens om te doen alsof dat niet zo is en dat het een plotselingen verrassing is.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 28 november 2022 @ 22:54:47 #108
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206862307
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:44 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
126.000 Syriėrs..

Dat is net zoveel als de gehele stad Zwolle, Leiden of Maastricht aan mensen.

Elk jaar komen er 25.000 bij, ook dit jaar.

Reken maar uit hoeveel Syriėrs er in 2032 zijn. Dat gaat straks de richting het aantal Marokkanen en Turken.
(beide hebben ongeveer een gemeenschap van 450.000 mensen)
pi_206862465
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:54 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
126.000 Syriėrs..

Dat is net zoveel als de gehele stad Zwolle, Leiden of Maastricht aan mensen.

Elk jaar komen er 25.000 bij, ook dit jaar.

Reken maar uit hoeveel Syriėrs er in 2032 zijn. Dat gaat straks de richting het aantal Marokkanen en Turken.
(beide hebben ongeveer een gemeenschap van 450.000 mensen)
Maar omvolking/ demografische verandering bestaat helemaal niet en mag niet benoemd worden. Toch apart dat er nog steeds mensen zijn die zo denken. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door DeVerzamelaar op 29-11-2022 14:47:42 ]
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206862489
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:54 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
126.000 Syriėrs..

Dat is net zoveel als de gehele stad Zwolle, Leiden of Maastricht aan mensen.

Elk jaar komen er 25.000 bij, ook dit jaar.

Reken maar uit hoeveel Syriėrs er in 2032 zijn. Dat gaat straks de richting het aantal Marokkanen en Turken.
(beide hebben ongeveer een gemeenschap van 450.000 mensen)
Met als verschil dat de laatste twee groepen werken en belasting betalen voor het grootste deel.
pi_206862707
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:54 schreef Tanatos het volgende:
Je hoort mij niet zeggen dat het beleid van onze overheid goed is, maar het is gewoon de waarheid dat we (en zeker die boeren zelf) al decennialang weten dat de veeteelt/zuivel veel teveel stront produceert.
Het is echt aperte nonsens om te doen alsof dat niet zo is en dat het een plotselingen verrassing is.
Eens, maar het is eveneens aperte onzin om te doen alsof dįt de motivatie is voor het onteigenen van de boeren.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 29 november 2022 @ 00:06:21 #112
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206862718
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:54 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Je hoort mij niet zeggen dat het beleid van onze overheid goed is, maar het is gewoon de waarheid dat we (en zeker die boeren zelf) al decennialang weten dat de veeteelt/zuivel veel teveel stront produceert.
Het is echt aperte nonsens om te doen alsof dat niet zo is en dat het een plotselingen verrassing is.
De melkvee houders genieten nu eenmaal de blinde sympathie van de bevolking en regering, en heel veel subsidie, volslagen ten onrechte maar goed

Beter zou het zijn als we minder vette melk en veevoer zouden produceren en meer aardapppels , eetbare mais en meer ruimte voor recreatie en energie neutrale woningbouw

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 29-11-2022 08:34:57 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 29 november 2022 @ 00:08:03 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206862722
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 00:01 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Eens, maar het is eveneens aperte onzin om te doen alsof dįt de motivatie is voor het onteigenen van de boeren.
Nou 40 % minder ruimte voor stront en 40% meer voor mensen zou een goede zaak zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 29-11-2022 00:46:42 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206862725
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 19:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Die rechten zijn gelijk. De mensenrechten van een kind van een vluchteling zijn precies dezelfde mensen rechten van jouw zoon en dochter.
Besef ook wel dat wij het hier echt heel veel beter hebben dan waar die mensen vandaan komen, en dan heb ik het dus niet over economische gelukszoekers, maar over vluchtelingen.
Ik word moe van de selectieve omgang met empathie voor en rechten van mensen elders. Op talloze fronten worden rechten van derdewereldlanders met voeten getreden en steekt de individuele burger geen enkele poot uit, maar in relatie tot het uiteindelijke vluchten wordt eindeloze inzet verlangt. Daar zit een enorme discrepantie. Ik kan dat bij bedrijf en staat verklaren door oneigenlijke motieven op te merken, maar de 'meelevende' burger is hierin gewoon gemakzuchtig en schijnheilig. Geef je echt om leed en recht van de ander? Vind je ons verhoudingsgewijs echt te rijk? Begin dan eens met de herverdeling van je eigen loon, in Afrika, Aziė en Zuid-Amerika.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 29-11-2022 11:06:43 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 29 november 2022 @ 00:54:57 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206862864
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 00:08 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik word moe van de selectieve omgang met empathie voor en rechten van mensen elders. Op talloze fronten worden rechten van derdewereldlanders met voeten getreden en steekt de individuele burger geen enkele poot uit, maar in relatie tot het uiteindelijke vluchten wordt eindeloze inzet verlangt. Daar zit een enorme discrepantie. Ik kan dat bij bedrijf en staat verklaren door oneingelijke motieven op te merken, maar de 'meelevende' burger is hierin gewoon gemakzuchtig en schijnheilig. Geef je echt om leed en recht van de ander? Vind je ons verhoudingsgewijs echt te rijk? Begin dan eens met de herverdeling van je eigen loon, in Afrika, Aziė en Zuid-Amerika.
zit je in t verkeerde topic??

Dit topic gaat over immigratie en al dan niet gebrek aan ruimte daarvoor
niet over al dan niet rijk zijn
alhoewel men wel hierheen komt om een beter leven te krijgen, en dat zou ik ook doen, als ik hen was

Oorzaken: oorlog, religie, dictaturen en klimaat verandering
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206862881
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 00:08 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik word moe van de selectieve omgang met empathie voor en rechten van mensen elders. Op talloze fronten worden rechten van derdewereldlanders met voeten getreden en steekt de individuele burger geen enkele poot uit, maar in relatie tot het uiteindelijke vluchten wordt eindeloze inzet verlangt. Daar zit een enorme discrepantie. Ik kan dat bij bedrijf en staat verklaren door oneingelijke motieven op te merken, maar de 'meelevende' burger is hierin gewoon gemakzuchtig en schijnheilig. Geef je echt om leed en recht van de ander? Vind je ons verhoudingsgewijs echt te rijk? Begin dan eens met de herverdeling van je eigen loon, in Afrika, Aziė en Zuid-Amerika.
Zou die eh, zorgzaamheid of medemenselijkheid tov vluchtelingen deels kunnen voortvloeien uit het bewuste/onbewuste besef dat een aanzienlijk deel van onze welvaart bestaat bij de gratie van armoede en onmenselijkheid elders op de wereld? Stukje schuldgevoel afkopen? Afrika / Aziė uitbuiten, wat zo'n beetje een gegeven is wanneer je (al dan niet gedwongen door ons huidige westerse systeem) deelneemt in onze economie/samenleving, om vervolgens tegen de slachtoffers te zeggen 'goh wat zielig dat je het daar zo kut hebt, kom maar hierheen dan'?
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 29 november 2022 @ 01:18:50 #117
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206862905
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 01:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Zou die eh, zorgzaamheid of medemenselijkheid tov vluchtelingen deels kunnen voortvloeien uit het bewuste/onbewuste besef dat een aanzienlijk deel van onze welvaart bestaat bij de gratie van armoede en onmenselijkheid elders op de wereld? Stukje schuldgevoel afkopen? Afrika / Aziė uitbuiten, wat zo'n beetje een gegeven is wanneer je (al dan niet gedwongen door ons huidige westerse systeem) deelneemt in onze economie/samenleving, om vervolgens tegen de slachtoffers te zeggen 'goh wat zielig dat je het daar zo kut hebt, kom maar hierheen dan'?
Niks kom maar hierheen , dit is EU beleid en al was het geen EU beleid dan nog kwam men hierheen

In de rest van de wereld ( buiten de EU) zijn steeds meer problemen, als economie, klimaat en dictators en oorlog
Ik zou ook naar Europa gaan en dan naar een land waar de economie goed draait
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206862949
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:19 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het eindeloos doen wat het bedrijfsleven wil (ergo migratie en ongestraft vervuilen/uitstoten) is toch echt vooral afkomstig v/d rechtse politiek, met de VVD voorop (alhoewel D66 ze soms bijna inhaalt op sommige punten).
En als jij ergens anders een kruisje zet dan stoppen ze daarmee? Of luisteren ze liever naar het grootbedrijf, die ze daarna een leuk baantje bezorgd.
  dinsdag 29 november 2022 @ 07:51:30 #119
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_206863170
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 17:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Hooguit de PvdA. Links is nooit voor meer immigratie geweest. Hooguit voor betere kwaliteit van opvang en inburgering. Dat was ook al zo in de jaren 70.

De liberalen wilden migranten want economie, de christenen wilden gezinshereniging want gezin hoeksteen vd samenleving, links wil kwaliteit van opvang en inburgering want humaan. Was toen al zo, is nu nog steeds zo.

En ja, dat is een lichte simplificatie, maar het klopt wel.
dat is het 1-2-tje waar ik het over heb, dude.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 29-11-2022 11:25:21 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_206863373
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 00:01 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Eens, maar het is eveneens aperte onzin om te doen alsof dįt de motivatie is voor het onteigenen van de boeren.
Aangezien 700 boeren uitgekocht willen worden lijkt me dat voorlopig niet nodig.
Onteigening gaat mij sowieso te ver.
De boerenprotesten ook, maar als de overheid boeren gaat onteigenen, dan steun ook ik de boeren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 29 november 2022 @ 08:28:53 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206863393
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 08:25 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Aangezien 700 boeren uitgekocht willen worden lijkt me dat voorlopig niet nodig.
Onteigening gaat mij sowieso te ver.
De boerenprotesten ook, maar als de overheid boeren gaat onteigenen, dan steun ook ik de boeren.
koop maar uit , verkoop 10% van de grond voor energy neutrale woningbouw dan kan dat investeringsneutraal

goede zaak
melk is er in denemarken zat te koop, daar weten ze niets van stikstof
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206863429
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 00:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nou 40 % minder ruimte voor stront en 40% meer voor mensen zou een goede zaak zijn
Zolang dat niet uitpakt in 40% meer mensen vind ik het prima.
40% Meer mensen is rampzalig qua milieu en uitstoot.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 29 november 2022 @ 08:37:48 #123
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206863447
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 08:34 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Zolang dat niet uitpakt in 40% meer mensen vind ik het prima.
40% Meer mensen is rampzalig qua milieu en uitstoot.
Ga jij ff de regels in Brussel aanpassen dan

Leg je er maar bij neer dat de deur wijd open staat met een bordje , gratis geld en werk en dat ie niet dicht KAN
Dat de overheid geen woningen wil bouwen daar hebben we zelf last van
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206863477
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 00:08 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik word moe van de selectieve omgang met empathie voor en rechten van mensen elders. Op talloze fronten worden rechten van derdewereldlanders met voeten getreden en steekt de individuele burger geen enkele poot uit, maar in relatie tot het uiteindelijke vluchten wordt eindeloze inzet verlangt. Daar zit een enorme discrepantie. Ik kan dat bij bedrijf en staat verklaren door oneingelijke motieven op te merken, maar de 'meelevende' burger is hierin gewoon gemakzuchtig en schijnheilig. Geef je echt om leed en recht van de ander? Vind je ons verhoudingsgewijs echt te rijk? Begin dan eens met de herverdeling van je eigen loon, in Afrika, Aziė en Zuid-Amerika.
Als je de cijfers v/d bevolkingsgroei in Afrika naast het aantal vluchtelingen legt zie je dat er nog veel meer potentiėle vluchtelingen zijn.

Zeker aangezien de Nederlandse overheid vrijwel de hele wereld als onveilig heeft bestempeld.
(Eigenlijk zegt het al een hoop dat ze niet een lijst met onveilige landen hebben gemaakt, maar juist een lijst met veilige landen.)
https://www.rijksoverheid(...)-landen-van-herkomst

Zolang de economie daar echter niet tot ontwikkeling komt gaan de vluchtelingen blijven komen (en de kinderen ook).

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 29-11-2022 10:15:10 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206863493
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 08:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ga jij ff de regels in Brussel aanpassen dan

Leg je er maar bij neer dat de deur wijd open staat met een bordje , gratis geld en werk en dat ie niet dicht KAN
Dat de overheid geen woningen wil bouwen daar hebben we zelf last van
Dat klopt, de problemen van zowel vluchtelingen als arbeidsmigratie kunnen eigenlijk alleen in Brussel aangepakt worden.
En Brussel toont daar geen enkele animo toe.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 29 november 2022 @ 08:53:34 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206863565
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 08:44 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat klopt, de problemen van zowel vluchtelingen als arbeidsmigratie kunnen eigenlijk alleen in Brussel aangepakt worden.
En Brussel toont daar geen enkele animo toe.
Juist, dus wat moet de regering doen ??
200.000 Prefab Flexwoningen neer zetten en zorgen voor een busdienst naar delen in nederland waar men kan werken

If you cant beat them join them
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206863580
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 04:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
En als jij ergens anders een kruisje zet dan stoppen ze daarmee? Of luisteren ze liever naar het grootbedrijf, die ze daarna een leuk baantje bezorgd.
Als je ergens anders een kruisje zet dan is er wel degelijk minder invloed voor de lobbycratie.
Overigens natuurlijk wel in zowel Nederland als in de EU.

Ga jij me vertellen dat de SP net zo gevoelig is voor de lobby v/h bedrijfsleven als de VVD & consorten?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206863595
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 08:28 schreef michaelmoore het volgende:
denemarken
Nederland 424 inw./km²
Denemarken 136,2/km²
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206863608
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 08:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Juist, dus wat moet de regering doen ??
200.000 Prefab Flexwoningen neer zetten en zorgen voor een busdienst naar delen in nederland waar men kan werken

If you cant beat them join them
Een heel groot gedeelte van dat werk moet gewoon verdwijnen uit Nederland, en een hele grote groep arbeidsmigranten moet met dat werk mee verdwijnen uit Nederland.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 29 november 2022 @ 10:03:07 #130
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206864006
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 08:57 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Nederland 424 inw./km²
Denemarken 136,2/km²
en meer ruimte voor koeien dus
https://www.foodlog.nl/ar(...)nse-koe-zoveel-melk/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 29 november 2022 @ 10:04:01 #131
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206864013
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 08:59 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Een heel groot gedeelte van dat werk moet gewoon verdwijnen uit Nederland, en een hele grote groep arbeidsmigranten moet met dat werk mee verdwijnen uit Nederland.
Dat gaat niet gebeuren

dat werk is van nederlandse bedrijven als tuinbouw, ICT en distributie centra
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 08:42 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Als je de cijfers v/d bevolkingsgroei in Afrika naast het aantal vluchtelingen legt zie je dat er nog veel meer potentiėle vluchtelingen zijn.

Zeker aangezien de Nederlandse overheid vrijwel de hele wereld als onveilig heeft bestempeld.
(Eigenlijk zegt het al een hoop dat niet een lijst met onveilige landen hebben gemaakt maar juist een lijst met veilige landen.)
https://www.rijksoverheid(...)-landen-van-herkomst

Zolang de economie daar echter niet tot ontwikkeling komt gaan de vluchtelingen blijven komen (en de kinderen ook).
klopt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 29 november 2022 @ 10:20:29 #132
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206864142
We hebben gewoon geen plek voor nog miljoenen mensen extra hier, alles slibt intussen dicht in dit land qua voorzieningen.
pi_206864254
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:36 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het bedrijfsleven pleit altijd voor arbeidsmigratie, bij voorkeur zo onmondig mogelijk, wat dat betreft is de EU geweldig voor ze, geen enkele integratieplicht of ook maar de mogelijkheid daartoe.
Die Noord-Afrikanen zijn trouwens in het verleden zelfs door het bedrijfsleven daar opgehaald.

Vluchtelingen moeten in de regio worden opgevangen.
Als je zorgt voor betere opvang daar, en daar je geld aan besteed kun je wat mij betreft de vluchteling die toch hier komt gewoon terugbrengen naar een vluchtelingenkamp in de regio.
Dat VN vluchtelingenverdrag moet of worden opgezegd, of grondig worden herzien.

Mensen reizen vele veilige landen door, en vragen duizenden kilometers van het land van herkomst asiel aan, het is absurd dat dat wordt geaccepteerd want het heeft geen moer met veiligheid te maken.
En het doel van dat vluchtelingenverdrag was dat vluchtelingen veiligheid konden vinden, hoe het tegenwoordig hier wordt uitgelegd gaat veel verder dan veiligheid.

Het Vluchtelingenverdrag bepaalt dat vluchtelingen en asielzoekers niet mogen worden teruggestuurd naar een land waar ze gevaar lopen. Het verdrag schrijft echter niet voor hoe of door welk land vluchtelingen moeten worden opgevangen.

Wellicht dat daarom volgens de Nederlandse overheid vrijwel geen enkel land veilig is:
https://www.rijksoverheid(...)-landen-van-herkomst
Het bedrijfsleven kijkt natuurlijk naar de hele korte termijn. Ze willen wat mensen om dozen te stapelen. Problemen die dat oplevert of gaat opleveren in de toekomst, dat boeit ze niet.

Verder wel eens dat dat verdrag opgezegd moet worden om het daarna aan te passen aan de huidige context.
pi_206864272
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 08:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
koop maar uit , verkoop 10% van de grond voor energy neutrale woningbouw dan kan dat investeringsneutraal

goede zaak
melk is er in denemarken zat te koop, daar weten ze niets van stikstof
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 00:54 schreef michaelmoore het volgende:
zit je in t verkeerde topic??

Dit topic gaat over immigratie en al dan niet gebrek aan ruimte daarvoor
niet over al dan niet rijk zijn melk, stikstof en boeren
alhoewel men wel hierheen komt om een beter leven te krijgen, en dat zou ik ook doen, als ik hen was

Oorzaken: oorlog, religie, dictaturen en klimaat verandering
pi_206864344
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het bedrijfsleven kijkt natuurlijk naar de hele korte termijn. Ze willen wat mensen om dozen te stapelen. Problemen die dat oplevert of gaat opleveren in de toekomst, dat boeit ze niet.

Verder wel eens dat dat verdrag opgezegd moet worden om het daarna aan te passen aan de huidige context.
Ja, en daarom moet je je beleid niet afstemmen op de wensen v/h bedrijfsleven, die korte termijnwinsten slaan wat betreft migratie later om in lange termijn kosten, en die worden op de maatschappij afgewenteld.
Om nog maar te zwijgen over de gevolgen van die houding op milieu en uitstoot.
Politici zouden moeten denken aan het algemeen belang en de langere termijn, in lobbycratie Nederland (en ook in de EU) is dat helaas ver te zoeken.

Als we doorgaan met kapitalisme wat aanzet tot zoveel mogelijk consumptie, graven we ons eigen graf.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206864385
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:47 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ja, en daarom moet je je beleid niet afstemmen op de wensen v/h bedrijfsleven, die korte termijnwinsten slaan wat betreft migratie later om in lange termijn kosten, en die worden op de maatschappij afgewenteld.
Om nog maar te zwijgen over de gevolgen van die houding op milieu en uitstoot.
Politici zouden moeten denken aan het algemeen belang en de langere termijn, in lobbycratie Nederland (en ook in de EU) is dat helaas ver te zoeken.

Als we doorgaan met kapitalisme wat aanzet tot zoveel mogelijk consumptie, graven we ons eigen graf.
Klopt.

Bedrijfsleven wil die ene stapelaar, ook al neemt 'ie wat familieleden mee die vervolgens in het sociale stelsel terecht komen, etc.

Al dat simpele stapelwerk in grote blokkendozen in gebieden wat ooit natuur was, dat mag wel wat minder. Geen idee waarom perse er in Nederland gestapeld moet worden voor voornamelijke andere landen en door voornamelijk mensen uit andere landen.
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:01:19 #137
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206864486
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Klopt.

Bedrijfsleven wil die ene stapelaar, ook al neemt 'ie wat familieleden mee die vervolgens in het sociale stelsel terecht komen, etc.

Al dat simpele stapelwerk in grote blokkendozen in gebieden wat ooit natuur was, dat mag wel wat minder. Geen idee waarom perse er in Nederland gestapeld moet worden voor voornamelijke andere landen en door voornamelijk mensen uit andere landen.
dat heet marktwerking en hier is de haven van Europa
die mensen die begonne met dozen stapelen ,die gaan hier trouwen en studeren en kindjes maken , die dokter worden , jouw dokter als je oud bent
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:02:37 #138
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206864498
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
We hebben gewoon geen plek voor nog miljoenen mensen extra hier, alles slibt intussen dicht in dit land qua voorzieningen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
We hebben gewoon geen plek voor nog miljoenen mensen extra hier, alles slibt intussen dicht in dit land qua voorzieningen.
plek zat

strontweilanden te veel
we moeten met de tijd mee, ouwe
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206864506
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 09:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Haha. Er gaat helemaal niks gebeuren. De VVD roept wat om de rechtse kiezers binnenboord te houden en na de verkiezingen wordt de migratie weer tot op recordhoogte aangeslingerd. Zoals al 4x eerder gebeurd is.
Hetzelfde truukje wat de (voorloper van) CDA/VVD-combi al sinds de jaren 50 doet, en iedere keer trapt men er weer in.
pi_206864707
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 09:56 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron.

Ik snap niet dat dit niet eerder is gebeurd. Onze netsapnning raakt overbelast, er kan niet genoeg leidingwater geleverd worden, het land wordt volgebouwd ten koste van het milieu en klimaat, de kosten van de sociale voorzieningen en zorg rijzen de pan uit en veel meer.
Andere immigratielanden met veel meer immigratie dan ons hebben hier geen problemen mee.

Kunnen wij geen huisjes meer bouwen dan? Ons electranetwerk niet uitbreiden?
pi_206864755
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Alsof het bedrijfsleven ook wat heeft aan al die Afrikanen en zo.
Nee joh het zijn de witte Hollanders die het vieze laagbetaalde werk doen...

Oh wacht

Damn
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:32:58 #142
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206864868
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:22 schreef riazop het volgende:

[..]
Andere immigratielanden met veel meer immigratie dan ons hebben hier geen problemen mee.

Kunnen wij geen huisjes meer bouwen dan? Ons electranetwerk niet uitbreiden?
Zoals?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator dinsdag 29 november 2022 @ 11:43:15 #143
8781 crew  Frutsel
pi_206865001
Opgelost:
Duitsland wil immigratie versoepelen

Wat we dus niet willen hebben of kunnen gebruiken kan naar Duitsland :)
pi_206865007
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Klopt.

Bedrijfsleven wil die ene stapelaar, ook al neemt 'ie wat familieleden mee die vervolgens in het sociale stelsel terecht komen, etc.

Al dat simpele stapelwerk in grote blokkendozen in gebieden wat ooit natuur was, dat mag wel wat minder. Geen idee waarom perse er in Nederland gestapeld moet worden voor voornamelijke andere landen en door voornamelijk mensen uit andere landen.
Geen idee waarom daar niet vergaand geautomatiseerd kan worden aangezien dat in de haven van Rotterdam wel kan.
Of nou ja, eigenlijk wel, te lage loonkosten, het is nog steeds rendabel.

Als de lonen stijgen gaat men uiteraard alsnog automatiseren (/robotiseren) en mag de maatschappij de uitgerangeerde arbeiders gaan opvangen.
En als automatiseren niet rendabel is, wijkt de werkgever uit naar het buitenland.
Met het juiste beleid dwing je de werkgevers die zaken eerder te doen.

Op de langere termijn veel beter voor het algemeen belang.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206865050
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat heet marktwerking en hier is de haven van Europa
die mensen die begonne met dozen stapelen ,die gaan hier trouwen en studeren en kindjes maken , die dokter worden , jouw dokter als je oud bent
Dat wisselt sterk, lang niet alle migratiegroepen doen het goed in het onderwijs.
Molukkers doen het bv veel slechter dan Chinezen qua scholing.

Overigens helpt de huidige onwil v/h CBS om afkomst bij te houden natuurlijk niet als je gericht de positie/kansen van groepen wil verbeteren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206865757
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 07:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]
dat is het 1-2-tje waar ik het over heb, dude.
Tussen de christenen en de neo-liberalen? Ok.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206865787
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 14:13 schreef Hexagon het volgende:
Het zou wel fijn zijn als ze eens een keer met een visie komen over hoe onze economie er dan uit moet zien met veel minder migratie. En hoe dat binnen de EU gezien moet worden. Alleen maar roepen dat migranten stom zijn en weg moeten blijven is zo kortzichtig dat het niet verder gaat komen dan loze kreten.
Mensen die praktisch zijn opgeleid beter belonen en niet iedereen meer richting het hoger onderwijs duwen is een goed begin. Dan heb je namelijk op den duur ook niet meer allemaal migranten nodig.

En tevens dit, wat Straatcommando post:
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 14:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als een sector of bedrijf afhankelijk is van louche handel om boven water te blijven heeft het geen plek in Nederland.

En ja, er mag voor bepaalde diensten en producten wel eens de ware prijs worden betaald ipv de kunstmatig laag gehouden prijzen van nu. Prijzen die alleen maar zo laag kunnen zijn vanwege die wanpraktijken.

En de bezorgcultuur mag zeker minder. In iedqrer geval voor de niet noodzakelijke zaken.
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 17:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Hooguit de PvdA. Links is nooit voor meer immigratie geweest. Hooguit voor betere kwaliteit van opvang en inburgering. Dat was ook al zo in de jaren 70.

De liberalen wilden migranten want economie, de christenen wilden gezinshereniging want gezin hoeksteen vd samenleving, links wil kwaliteit van opvang en inburgering want humaan. Was toen al zo, is nu nog steeds zo.

En ja, dat is een lichte simplificatie, maar het klopt wel.
Het zijn zeker wel de progressieve partijen die een aanjager zijn van makkelijkere migratie. En laat je progressivisme nu niet terugvinden aan de rechterkant van het politiek spectrum. Dat zien we ook weer met D66, die meer migranten willen toelaten en ook gezinshereniging makkelijker maken. Juist zo'n laatste maatregelen zorgt voor talloze meer onnodige nieuwkomers. Je laat in eerste instantie misschien Ahmed uit Marokko toe, maar binnen vijf jaar komen vrouw, drie kinderen, broer met vrouw en vijf kinderen, zus met man en twee kinderen, plus vader en moeder ook naar Nederland.

Ik snap ook niet waarom mensen dit maar blijven ontkennen. Elke keer opnieuw proberen mensen het frame te creėren alsof (links en) progressieve partijen helemaal niet voor meer of makkelijkere migratie zouden zijn. Het blijft bijzonder hilarisch zulke gaslighting. Een partij als GroenLinks heeft nota bene zelfs een partijprogramma in het Arabisch, maar het ligt echt niet aan de links en progressieve partijen hoor!

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 29-11-2022 12:52:57 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 29 november 2022 @ 13:04:54 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206865933
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:46 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat wisselt sterk, lang niet alle migratiegroepen doen het goed in het onderwijs.
Molukkers doen het bv veel slechter dan Chinezen qua scholing.

Overigens helpt de huidige onwil v/h CBS om afkomst bij te houden natuurlijk niet als je gericht de positie/kansen van groepen wil verbeteren.
maar ze mixen toch ook als ze hier zijn ?/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 29 november 2022 @ 13:05:34 #149
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206865943
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:22 schreef riazop het volgende:

[..]
Andere immigratielanden met veel meer immigratie dan ons hebben hier geen problemen mee.

Kunnen wij geen huisjes meer bouwen dan? Ons electranetwerk niet uitbreiden?
tuurlijkwel , gewoon 10% van de strontweilanden bebouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 29 november 2022 @ 13:06:17 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206865955
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:43 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Geen idee waarom daar niet vergaand geautomatiseerd kan worden aangezien dat in de haven van Rotterdam wel kan.
Of nou ja, eigenlijk wel, te lage loonkosten, het is nog steeds rendabel.

Als de lonen stijgen gaat men uiteraard alsnog automatiseren (/robotiseren) en mag de maatschappij de uitgerangeerde arbeiders gaan opvangen.
En als automatiseren niet rendabel is, wijkt de werkgever uit naar het buitenland.
Met het juiste beleid dwing je de werkgevers die zaken eerder te doen.

Op de langere termijn veel beter voor het algemeen belang.
net als in China, maar robot s zijn geen consumenten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206865965
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mensen die praktisch zijn opgeleid beter belonen en niet iedereen meer richting het hoger onderwijs duwen is een goed begin. Dan heb je namelijk op den duur ook niet meer allemaal migranten nodig.

En tevens dit, wat Straatcommando post:
Mee eens.

quote:
Het zijn zeker wel de progressieve partijen die een aanjager zijn van makkelijkere migratie. En laat je progressivisme nu niet terugvinden aan de rechterkant van het politiek spectrum. Dat zien we ook weer met D66, die meer migranten willen toelaten en ook gezinshereniging makkelijker maken. Juist zo'n laatste maatregelen zorgt voor talloze meer onnodige nieuwkomers. Je laat in eerste instantie misschien Ahmed uit Marokko toe, maar binnen vijf jaar komen vrouw, drie kinderen, broer met vrouw en vijf kinderen, zus met man en twee kinderen, plus vader en moeder ook naar Nederland.

Ik snap ook niet waarom mensen dit maar blijven ontkennen. Elke keer opnieuw proberen mensen het frame te creėren alsof (links en) progressieve partijen helemaal niet voor meer of makkelijkere migratie zouden zijn.
D66 is niet links. Wellicht ooit links-van-het-midden, maar als je naar de laatste paar jaar kijkt en de afbraak van overheidsinstanties en sociale zekerheid (of op z'n best stagnatie) absoluut niet meer vol te houden. Dan gedraagt CU zich nog het meest 'links' van het stel.

quote:
Het blijft bijzonder hilarisch zulke gaslighting.
Leuk modewoord.

Het blijft bijzonder achterlijk, om ons politieke spectrum louter in te delen op basis van migratie. "Elke partij die niet xenofobisch is is links en voor migratie." Links vs rechts gaat over de rol van de overheid, indeling van de economie, sociale zekerheden.

quote:
Een partij als GroenLinks heeft nota bene zelfs een partijprogramma in het Arabisch, maar het ligt echt niet aan de links en progressieve partijen hoor!
Delen ze dat foldertje in Arabiė uit dan? Of is dat voor mensen in Nederland, voornamelijk om:

quote:
links wil kwaliteit van opvang en inburgering want humaan
te bewerkstelligen.

Maar hej, fuck, houd je achterlijke frame vol, zie Rutte4 verschijnen, en migratie onder leiding van de neo-liberalen gewoon door gaan. Kan jij iig verder blijven huilen over links.

Met je republikeinse fanboy-isme. Over een zwaar gekleurde kijk gesproken.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 29-11-2022 13:29:03 ]
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 29 november 2022 @ 13:13:44 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206866041
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 08:59 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Een heel groot gedeelte van dat werk moet gewoon verdwijnen uit Nederland, en een hele grote groep arbeidsmigranten moet met dat werk mee verdwijnen uit Nederland.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:43 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Geen idee waarom daar niet vergaand geautomatiseerd kan worden aangezien dat in de haven van Rotterdam wel kan.
Of nou ja, eigenlijk wel, te lage loonkosten, het is nog steeds rendabel.

Als de lonen stijgen gaat men uiteraard alsnog automatiseren (/robotiseren) en mag de maatschappij de uitgerangeerde arbeiders gaan opvangen.
En als automatiseren niet rendabel is, wijkt de werkgever uit naar het buitenland.
Met het juiste beleid dwing je de werkgevers die zaken eerder te doen.

Op de langere termijn veel beter voor het algemeen belang.
maar dan geef je wel subsidie als men hier komt werken toch ??
Subsidie voor steun Caribische studenten en starters op de arbeidsmarkt

Dan gaan wij naar de caraiben toe
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206866255
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Precies. Je kunt ook bepalen dat ambtenaren in de uitoefening van hun bediening slechts Nederlands of Fries spreken, zeker bij het UWV.

Sowieso, als we allemaal ophouden met Engels spreken zijn die expats ook een stuk minder happig om hier te blijven.
Hoe zie je dat voor je? Dat een politieagent ineens in het Nederlands tegen een Pool begint te gillen en die agent hem gewoon arresteert omdat ie niet luistert, want hij begrijpt er geen snars van?

Amerikaanse toestanden krijg je dan.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 29 november 2022 @ 13:35:41 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206866275
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Precies. Je kunt ook bepalen dat ambtenaren in de uitoefening van hun bediening slechts Nederlands of Fries spreken, zeker bij het UWV.

Sowieso, als we allemaal ophouden met Engels spreken zijn die expats ook een stuk minder happig om hier te blijven.
o ja dan gaan we het engels verbieden dan kunne al die expats ook terug naar huis , zal lekker rustig worden hier dan

Alle instructie boekjes in het fries voortaan

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 29-11-2022 13:43:25 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206866799
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 13:34 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je? Dat een politieagent ineens in het Nederlands tegen een Pool begint te gillen en die agent hem gewoon arresteert omdat ie niet luistert, want hij begrijpt er geen snars van?

Amerikaanse toestanden krijg je dan.
Het punt is dat het gewoon voor vanzelfsprekend wordt aangenomen. Ga maar in een eentweetje met je werkgever ontslagen worden, WW aanvragen en dan lekker vakantievieren in Polen. Daar zit een moreel probleem, dankzij de EU. Dan zeg ik als je niet in het Nederlands een uitkering kunt aanvragen krijg je ook geen Nederlandse uitkering. En kom elke week maar een keer stempelen.

Maar in het algemeen doen we het zelf, alles om het buitenlanders naar de zin te maken, want stel je voor dat ze zelf enige moeite zouden moeten doen om hier te kunnen gaan wonen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206867249
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 13:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Mee eens.
[..]
D66 is niet links. Wellicht ooit links-van-het-midden, maar als je naar de laatste paar jaar kijkt en de afbraak van overheidsinstanties en sociale zekerheid (of op z'n best stagnatie) absoluut niet meer vol te houden. Dan gedraagt CU zich nog het meest 'links' van het stel.
[..]
Leuk modewoord.

Het blijft bijzonder achterlijk, om ons politieke spectrum louter in te delen op basis van migratie. "Elke partij die niet xenofobisch is is links en voor migratie." Links vs rechts gaat over de rol van de overheid, indeling van de economie, sociale zekerheden.
[..]
Delen ze dat foldertje in Arabiė uit dan? Of is dat voor mensen in Nederland, voornamelijk om:
[..]
te bewerkstelligen.

Maar hej, fuck, houd je achterlijke frame vol, zie Rutte4 verschijnen, en migratie onder leiding van de neo-liberalen gewoon door gaan. Kan jij iig verder blijven huilen over links.

Met je republikeinse fanboy-isme. Over een zwaar gekleurde kijk gesproken.
D66 is een uitgesproken progressieve middenpartij die naar links neigt. Het was ook niet zonder reden dat ze bij D66 zo graag wilden samenwerken met linkse partijen als de PvdA en GroenLinks. Dat doe je als partij niet als je daar helemaal aanknopingspunten mee zou zien.

Ten tweede kom je heel erg gefrustreerd over met teksten als 'achterlijke frame', 'huilen over links', 'Republikeinse fanboy-isme' .. waarbij ik mij vooral afvraag wat de Amerikaanse politiek met het migratiebeleid in Nederland te maken zou hebben?

En misschien moet je ook eens nagaan waarom het je zoveel doet dat er simpelweg wordt benoemd dat (links en) progressieve partijen in Nederland erg ontvankelijk zijn voor makkelijkere migratie? Zou het kunnen dat jij zelf zo stemt en daarom deze kritiek persoonlijk opvat? Ik denk het wel. Dat is jammer, want het is helemaal niet persoonlijk bedoelt en tevens zorgt het er ook voor dat je zelf met ad hominems begint te strooien.

Niemand huilt namelijk en niemand (behalve jijzelf dan) heeft het over de Republikeinen. Er wordt slechts aangegeven waar bepaalde partijen hier in Nederland voor staan als het over migratie gaat. En iedereen kan dit zien, je mag het ontkennen zoveel je wilt, maar dat doet de realiteit niet veranderen. Laten we daarom dus ook vooral hopen dat dit soort partijen niet meer politieke macht vergaren, want dan krijg je enkel nog meer en makkelijkere migratie. Dat kunnen we niet gebruiken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 29 november 2022 @ 15:27:16 #157
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_206867464
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:44 schreef probeer het volgende:

[..]
Tussen de christenen en de neo-liberalen? Ok.
Straatje schoonvegen voor links. Had ik wel van je verwacht inderdaad.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_206867588
Volgens mij las ik dat we dit jaar plus minus (immigranten - emigranten) een bevolkingsgroei hadden van circa 220k.
Waarbij er weer meer Oekrainers komen/kwamen, maar de verwachting is dat een deel daarvan op termijn weer teruggaat. Al met al gezien het feit dat we niet heel veel kinderen nemen is 220k+ bevolkingsgroei waarvan grootste deel Europeanen overigens (in breedste zin van het woord) geen slechte ratio toch? We hebben veel ouderen en dat neemt toe dus moeten we gewoon wat van buitenaf hiernaartoe komen en allemaal aan het werk: hup!
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 29 november 2022 @ 15:43:34 #159
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_206867706
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:35 schreef Aloulu het volgende:
Volgens mij las ik dat we dit jaar plus minus (immigranten - emigranten) een bevolkingsgroei hadden van circa 220k.
Waarbij er weer meer Oekrainers komen/kwamen, maar de verwachting is dat een deel daarvan op termijn weer teruggaat. Al met al gezien het feit dat we niet heel veel kinderen nemen is 220k+ bevolkingsgroei waarvan grootste deel Europeanen overigens (in breedste zin van het woord) geen slechte ratio toch? We hebben veel ouderen en dat neemt toe dus moeten we gewoon wat van buitenaf hiernaartoe komen en allemaal aan het werk: hup!
Nee. Voor die mensen moeten ook dokters, apothekers, psychologen, kinderdagverblijven, pakketbezorgers, supermarktmedewerkers etc. komen en mensen die hun pensioen gaan betalen. Dat wordt niet in gelijke mate opgevuld en het is dus in feite een piramidespel.
pi_206867710
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:35 schreef Aloulu het volgende:
Volgens mij las ik dat we dit jaar plus minus (immigranten - emigranten) een bevolkingsgroei hadden van circa 220k.
Waarbij er weer meer Oekrainers komen/kwamen, maar de verwachting is dat een deel daarvan op termijn weer teruggaat. Al met al gezien het feit dat we niet heel veel kinderen nemen is 220k+ bevolkingsgroei waarvan grootste deel Europeanen overigens (in breedste zin van het woord) geen slechte ratio toch? We hebben veel ouderen en dat neemt toe dus moeten we gewoon wat van buitenaf hiernaartoe komen en allemaal aan het werk: hup!
Het probleem is ook dat werkgevers die migranten niet altijd aan willen nemen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_206867735
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
D66 is een uitgesproken progressieve middenpartij die naar links neigt. Het was ook niet zonder reden dat ze bij D66 zo graag wilden samenwerken met linkse partijen als de PvdA en GroenLinks. Dat doe je als partij niet als je daar helemaal aanknopingspunten mee zou zien.
Maar kiezen er in de praktijk toch steeds voor om samen te werken met de neo-liberalen en de conservatieven. Tot zover dat argument.

quote:
Ten tweede kom je heel erg gefrustreerd over met teksten als 'achterlijke frame', 'huilen over links', 'Republikeinse fanboy-isme' ..
Als jij met een beschuldiging van gaslighting komt, noem ik dat inderdaad een achterlijke frame.

quote:
waarbij ik mij vooral afvraag wat de Amerikaanse politiek met het migratiebeleid in Nederland te maken zou hebben?
Het geeft jouw referentiekader weer.

quote:
En misschien moet je ook eens nagaan waarom het je zoveel doet dat er simpelweg wordt benoemd dat (links en) progressieve partijen in Nederland erg ontvankelijk zijn voor makkelijkere migratie? Zou het kunnen dat jij zelf zo stemt en daarom deze kritiek persoonlijk opvat? Ik denk het wel. Dat is jammer, want het is helemaal niet persoonlijk bedoelt en tevens zorgt het er ook voor dat je zelf met ad hominems begint te strooien.
Ik stem SP (niet echt een progressieve partij) en kan me vinden in hun kritische standpunt mbt migratie. Wellicht ben ik daar zelf nog iets kritischer op, maar a la, een mens kan niet alles hebben/krijgen van zijn politieke partij.

Maar leuk hoor, een ander moet maar gaan reflecteren. En dat terwijl je zelf in zo'n beetje elke discussie waar je in verzeild raakt blijk geeft van een compleet onvermogen tot reflectie, waarbij je je mening continue presenteert als absolute waarheid.

Misschien moet je eens nagaan waarom je als liberaal zo graag migratie in de schoenen van links schuift. Alle 'we hebben migranten nodig want werkgelegenheid en economie' berichten vanuit het kabinet negeer je voor het gemak maar?

quote:
Niemand huilt namelijk en niemand (behalve jijzelf dan) heeft het over de Republikeinen. Er wordt slechts aangegeven waar bepaalde partijen hier in Nederland voor staan als het over migratie gaat. En iedereen kan dit zien, je mag het ontkennen zoveel je wilt, maar dat doet de realiteit niet veranderen.
Natuurlijk, jouw woorden zijn realiteit, die van een ander ontkenning.

quote:
Laten we daarom dus ook vooral hopen dat dit soort partijen niet meer politieke macht vergaren, want dan krijg je enkel nog meer en makkelijkere migratie. Dat kunnen we niet gebruiken.
Het zou inderdaad ontzettend fijn zijn als mensen een stuk minder op de neo-liberalen (incluis D66) en de conservatieven zouden stemmen ja.

Feit blijft dat we hier al bijna 20 jaar midden-rechtse liberale regeringen hebben, die al bijna 20 jaar migratie de deuren wagenwijd open zet voor migranten. Maar blijf jij maar leuk doen alsof het aan links en de progressieven ligt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206867754
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Straatje schoonvegen voor links. Had ik wel van je verwacht inderdaad.
Wellicht weet jij me dan te vertellen welke afgelopen kabinetten ook al weer als 'links' (of zelfs midden-links) te typeren zijn?
"Pools are perfect for holding water"
pi_206867798
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:43 schreef Stoney3K het volgende:
Het probleem is ook dat werkgevers die migranten niet altijd aan willen nemen.
Ligt eraan in welke takken/branches. De branches waar men alles kan gebruiken dat zich aandient (en zijn er toch echt wel paar) zet men ook in vacatures dat je geen woord of nauwelijks NLs of zelfs engels hoeft te kennen.

Er blijft een tekort aan werknemers op heel veel gebieden en als over een x-jaar de economie weer aantrekt wordt dat nog veel duidelijker.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206867814
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:48 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ligt eraan in welke takken/branches. De branches waar men alles kan gebruiken dat zich aandient (en zijn er toch echt wel paar) zet men ook in vacatures dat je geen woord of nauwelijks NLs of zelfs engels hoeft te kennen.
Nederlands kennen is één ding, maar een werkgever zit niet te wachten op werknemers die je met een zweep aan het werk moet houden omdat ze anders één doosje in een stelling zetten en daarna weer rookpauze houden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_206867912
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:45 schreef probeer het volgende:
Feit blijft dat we hier al bijna 20 jaar midden-rechtse liberale regeringen hebben,die al bijna 20 jaar migratie de deuren wagenwijd open zet voor migranten. Maar blijf jij maar leuk doen alsof het aan links en de progressieven ligt.
Klinkt leuk maar onderbouw dat eens met cijfers.



Check maar vanaf 2000, 20 jaar terug. Nauwelijks een blauw balkje, pas in 2014/16 nam dat toe, toen de Syrische stroom op gang kwam. Die is inmiddels gestopt. En nu Oekrainers. Door de tijd heen is de grootste groep migranten in NL altijd vanuit Europa geweest gemiddeld genomen. Deel ervan verhuist met de tijd weer terug of gaat verder.

Als je het bredere plaatje in oogschouw neemt dat NL een krimpende bevolkingsgroei heeft, veel teveel ouderen wiens pensioenen wij werkenden betalen dan is er sowieso migratie nodig om de huidige levensstandaard proberen te behouden. Wees blij dat de meerderheid Europees. Wees realistisch dat een grote schaal van Duitsers of Belgen of Fransen gewoon niet gaat migreren naar NL omdat ze er nauwelijks op vooruit gaan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206867970
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:49 schreef Stoney3K het volgende:
Nederlands kennen is één ding, maar een werkgever zit niet te wachten op werknemers die je met een zweep aan het werk moet houden omdat ze anders één doosje in een stelling zetten en daarna weer rookpauze houden.
Klopt maar daar heeft kleur niets mee te maken. Er is een aardige groep nieuwkomers die graag werkt en zich opwerkt, is altijd en overal zo. In productie zie je ook meer Letten/Litouwers en andere Oost-Europeanen die graag beginnen met werken voor minimumloon en vervolgens dmv certificaten snel omhoog willen op die trap. Voor datzelfde fysieke werk gaat iemand die hier geboren is of nieuwe generatie of dat werk niet doen, of alleen doen omdat die anders in de problemen komt dus moet die (tijdelijk) even een baantje hebben maar op de werkvloer moet je diegene constant aanspreken etc. Mijn naaste familie heeft een eigen productiebedrijf en kan er genoeg over zeggen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206868586
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 13:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar ze mixen toch ook als ze hier zijn ?/
Ook dat wisselt sterk per groep, toen dat nog werd geaccepteerd zonder voorwaarden gingen heel veel Marokkanen en Turken een bruid of bruidegom halen in het land van herkomst van hun ouders, vaak zelfs in het dorp van herkomst van hun ouders, vaak zelfs onverstandig dichtbij in de familie v/d ouders.

Daarnaast hebben we de achterlijk situatie dat de overheid van autochtone Nederlanders geen dubbele nationaliteiten accepteert, maar van bv Marokkanen, Turken en Argentijnen wel.
Volstrekt bezopen om dat te accepteren, dan geef je die mensen geen Nederlandse nationaliteit.
De Nederlandse overheid laat zich koeieneren door die landen en dat is helemaal niet nodig.
Je moet die mensen gewoon voor de keuze stellen, en dan regelen ze zelf maar met de overheid van dat andere land dat die nationaliteit komt te vervallen.
De situatie nu is gewoon rechtsongelijkheid.
Turken en Marokkanen kunnen trouwens wel degelijk afstand doen van die nationaliteit.

Ter completering van de achterlijkheid in dit beleid:
Bij de invoering van de Basisregistratie Personen (BRP) per 6 januari 2014 is de registratie van meerdere nationaliteiten afgeschaft voor Nederlanders. Van de personen waarbij al een registratie hiervan was opgenomen was in de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) is de registratie van dubbele nationaliteiten bij Nederlanders beėindigd op 31 januari 2015.

Ook het fatsoenlijk leren van Nederlands aan immigranten is voor onze overheid een te moeilijke taak.
Enkel bij immigranten die dat zelf doen komt dat goed, en dat is lang niet altijd de regel, legio mensen die hier al jaren en jaren wonen, en nog steeds amper Nederlands spreken, de reden daarvoor is bepaald niet dat ze zo goed mengen en communiceren met Nederlanders.

Dit zijn allemaal zaken waar onze politiek al decennialang hopeloos faalt, en ook hun woorden nu zijn niets anders dan volstrekt holle retoriek.
Los van dat ze tegenwoordig in de EU amper nog kunnen, is de wil nooit aanwezig geweest,

Nederland heeft ook nooit daadwerkelijk beleid gemaakt op immigratie.
Je kunt daar namelijk best daadwerkelijk over nadenken, en selectief mensen binnenhalen/binnenlaten.
Landen als Canada en Australiė laten al jaren zien hoe dat moet, met overigens 1 groot verschil, zij hebben wel ruimte.
Het is ook helemaal niet onmogelijk regels voor daadwerkelijk tijdelijke arbeidsmigratie op te stellen, maar dan moet je je er wel aan houden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206868775
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:49 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Nederlands kennen is één ding, maar een werkgever zit niet te wachten op werknemers die je met een zweep aan het werk moet houden omdat ze anders één doosje in een stelling zetten en daarna weer rookpauze houden.
Werkgevers zouden zelf weleens mogen gaan werken, zouden zij ook niet zien dat werknemers wat vaker rookpauzes nemen.
pi_206868871
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 13:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
net als in China, maar robot s zijn geen consumenten
Ja, China denkt vooruit en gaat die productiecapaciteit niet uit handen geven.
Overigens lopen Zuid-Korea en Singapore voorop.
Die landen snappen wel hoe je met vergrijzing om moet gaan.

Wij (het westen) accepteert dat ons bedrijfsleven belasting ontduikt, en de arbeid verplaatst naar de goedkoopste locatie (met de minst strenge wetgeving qua arbeidsomstandigheden en milieu).
Wat dat betreft is Nederland als belastingparadijs en verzorgingsstaat voor multinationals trouwens een volstrekt hufterig land.

Meer consumenten zijn enkel in het belang van het bedrijfsleven, en absoluut niet in het algemeen belang.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 29 november 2022 @ 16:59:25 #170
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206869363
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 16:26 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ook dat wisselt sterk per groep, toen dat nog werd geaccepteerd zonder voorwaarden gingen heel veel Marokkanen en Turken een bruid of bruidegom halen in het land van herkomst van hun ouders, vaak zelfs in het dorp van herkomst van hun ouders, vaak zelfs onverstandig dichtbij in de familie v/d ouders.
Ter completering van de achterlijkheid in dit beleid:
Bij de invoering van de Basisregistratie Personen (BRP) per 6 januari 2014 is de registratie van meerdere nationaliteiten afgeschaft voor Nederlanders. Van de personen waarbij al een registratie hiervan was opgenomen was in de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) is de registratie van dubbele nationaliteiten bij Nederlanders beėindigd op 31 januari 2015.

Landen als Canada en Australiė laten al jaren zien hoe dat moet, met overigens 1 groot verschil, zij hebben wel ruimte.
Nederland kan iedereen uit Syrie, Afghanistan of Irak naar toe en Canada, Australie of Japan niet
Misschien moeten wij maar naar Canada of Australie verhuizen , wij kunnen dat wel namelijk zonder een enkel probleem
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206869383
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 16:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
In Nederland kan iedereen naar toe en Canada, Australie of Japan niet
Misschene moeten wij maar naar Canada of Australie verhuizen , wij kunnen dat wel namelijk zonder een enkel plrobleem
Nee hoor, ook Nederlanders mogen daar niet zomaar komen wonen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 29 november 2022 @ 17:03:00 #172
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206869431
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 17:00 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Nee hoor, ook Nederlanders mogen daar niet zomaar komen wonen.
Als je niets kan niet nee
KAA / Emigratie naar Canada (ervaring?)
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206869611
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:45 schreef probeer het volgende:

[..]
Maar kiezen er in de praktijk toch steeds voor om samen te werken met de neo-liberalen en de conservatieven. Tot zover dat argument.
Welke conservatieven heb je het over? Ik zie D66 niet met partijen als JA21 werken hoor. VVD is niet conservatief maar wel liberaal en daar zullen ze ook wel mee moeten werken want is nu eenmaal de grootste partij in het land.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Het geeft jouw referentiekader weer.
[..]
Ik stem SP (niet echt een progressieve partij) en kan me vinden in hun kritische standpunt mbt migratie. Wellicht ben ik daar zelf nog iets kritischer op, maar a la, een mens kan niet alles hebben/krijgen van zijn politieke partij.
Betreffende de Amerikaanse politiek zeker, betreffende Nederlandse politiek niet. Ik zou bijvoorbeeld ook best eens SP kunnen stemmen. Ik vind juist dat er een gebrek is aan een links en conservatief geluid.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:45 schreef probeer het volgende:
Misschien moet je eens nagaan waarom je als liberaal zo graag migratie in de schoenen van links schuift. Alle 'we hebben migranten nodig want werkgelegenheid en economie' berichten vanuit het kabinet negeer je voor het gemak maar?
[..]
Natuurlijk, jouw woorden zijn realiteit, die van een ander ontkenning.
[..]
Het zou inderdaad ontzettend fijn zijn als mensen een stuk minder op de neo-liberalen (incluis D66) en de conservatieven zouden stemmen ja.
Ik heb bij niemand iets in de schoenen geschoven. Ik heb slechts aangegeven dat veel progressieve partijen (dit zijn bijna altijd ook linkse partijen) migratie in elk geval niet gaan afremmen en ontvankelijk lijken voor makkelijkere migratie op basis van vermeend mensenrechten en al dat soort lariekoek. Dat D66 en de VVD voor een groot deel schuldig is aan de migratiestroom die we de afgelopen jaren hebben gezien zal je mij nergens zien ontkennen. Waarom denk je dat er laatst zo'n ophef was binnen de VVD? Juist om die reden dus. Om de migratie daadwerkelijk te stoppen moeten mensen juist nóg rechtser en conservatiever gaan stemmen. En afgaande op de meest recente peilingen lijken veel burgers zich dit ook te realiseren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206869935
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2022 17:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke conservatieven heb je het over? Ik zie D66 niet met partijen als JA21 werken hoor. VVD is niet conservatief maar wel liberaal en daar zullen ze ook wel mee moeten werken want is nu eenmaal de grootste partij in het land.
De andere twee partijen in ons kabinet?

quote:
Betreffende de Amerikaanse politiek zeker, betreffende Nederlandse politiek niet. Ik zou bijvoorbeeld ook best eens SP kunnen stemmen. Ik vind juist dat er een gebrek is aan een links en conservatief geluid.
[..]
Ik heb bij niemand iets in de schoenen geschoven. Ik heb slechts aangegeven dat veel progressieve partijen (dit zijn bijna altijd ook linkse partijen) migratie in elk geval niet gaan afremmen en ontvankelijk lijken voor makkelijkere migratie op basis van vermeend mensenrechten en al dat soort lariekoek. Dat D66 en de VVD voor een groot deel schuldig is aan de migratiestroom die we de afgelopen jaren hebben gezien zal je mij nergens zien ontkennen. Waarom denk je dat er laatst zo'n ophef was binnen de VVD? Juist om die reden dus. Om de migratie daadwerkelijk te stoppen moeten mensen juist nóg rechtser en conservatiever gaan stemmen. En afgaande op de meest recente peilingen lijken veel burgers zich dit ook te realiseren.
Ze moeten vooral veel minder neo-liberaal stemmen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206870840
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 17:24 schreef probeer het volgende:

[..]
De andere twee partijen in ons kabinet?
[..]
Ze moeten vooral veel minder neo-liberaal stemmen.
CDA is geen uitgesproken conservatieve partij, die hobbelen mee op menig progressieve trend. CU is het misschien wat meer, maar ook niet overtuigend eigenlijk. Het zijn beide eigenlijk van die partijen zonder enige ruggengraat, die bij de minste kritiek gekozen standpunten al snel gaan bijstellen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206871002
Een rem op immigratie stopt de problemen niet die ontstaan door pauper beleid van de overheid. Zorg er nou eens voor dat als mensen naar Nederland komen dat ze o.a. de taal leren en een opleiding krijgen, als is het opleiding voor loodgieters, plantsoenonderhoud, schoenmaker, whatever.

[ Bericht 0% gewijzigd door koffiekoekjes op 29-11-2022 18:26:02 ]
  dinsdag 29 november 2022 @ 18:26:59 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206871429
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 18:00 schreef koffiekoekjes het volgende:
Een rem op immigratie stopt de problemen die ontstaan door pauper beleid van de overheid. Zorg er nou eens voor dat als mensen naar Nederland komen dat ze o.a. de taal leren en een opleiding krijgen, als is het opleiding voor loodgieters, plantsoenonderhoud, schoenmaker, whatever.
juist en ga woningen bouwen ., als die mensen hierheen komen en kunnen komen dan is het zaak om dat te reguleren en niet zeggen dat je het tegenhoud terwijl je het niet kan tegenhouden

Dus of stop het of ga het reguleren
maar niet blijven staan kijken als een dom schaap
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206871552
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 17:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als je niets kan niet nee
KAA / Emigratie naar Canada (ervaring?)
Voor zover ik weet moet je gewoon eerst een baan hebben en/of redelijk wat kapitaal meebrengen, zodat je een bepaalde periode kunt overbruggen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 29 november 2022 @ 18:35:21 #179
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206871557
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 18:00 schreef koffiekoekjes het volgende:
Een rem op immigratie stopt de problemen niet die ontstaan door pauper beleid van de overheid. Zorg er nou eens voor dat als mensen naar Nederland komen dat ze o.a. de taal leren en een opleiding krijgen, als is het opleiding voor loodgieters, plantsoenonderhoud, schoenmaker, whatever.
Het leest als "al is het maar als loodgieter".

Ik vind dat niet iets om op neer te kijken.
pi_206871598
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 18:35 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Het leest als "al is het maar als loodgieter".

Ik vind dat niet iets om op neer te kijken.
Loodgieter geneest geen kanker

Perspectief enzo
  dinsdag 29 november 2022 @ 19:26:59 #181
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_206872164
quote:
84s.gif Op maandag 28 november 2022 10:00 schreef Starhopper het volgende:
Dus omdat het kabinet faalt gaan we maar zielige mensen straffen die vluchten voor ellende.
Je kunt niet de hele wereld helpen..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 30 november 2022 @ 13:50:08 #182
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_206880241
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:46 schreef probeer het volgende:

[..]
Wellicht weet jij me dan te vertellen welke afgelopen kabinetten ook al weer als 'links' (of zelfs midden-links) te typeren zijn?
Sinds wanneer is dat relevant in coalitie-overheden?
Er zijn sinds de jaren 50 genoeg ideeen uit de kokers van de PvdA gekomen mbt dit onderwerp uit de naam van humaniteit en ... "ze zijn hier al zo lang.. geef ze gewoon een paspoort".
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 30 november 2022 @ 21:51:53 #183
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206887375
https://www.telegraaf.nl/(...)lgarije-tot-schengen

Ha Ha Ha

Proforma net doen alsof , als Rutte tegen is , anders krijgt ie nooit een mooie EU baan
Kom maar jongens , huisvesting , leuke baan in de kassen, en dan 6 maanden WW als je terug gaat op vakantie
alles is ok hoor _O- *O* *O*

quote:
Nederland trapt op de rem bij toetreding Bulgarije tot Schengen
Door ALEXANDER BAKKER EN PETER WINTERMAN

Updated 23 min geleden
28 min geleden in BINNENLAND
AMSTERDAM - Nog altijd heeft Nederland - als enige land in de EU - grote moeite met toetreding van Bulgarije tot het Schengengebied. Vrijdag hakt het kabinet hierover een knoop door.
De Bulgaren trekken deze week alles uit de kast om Nederlandse politici over te halen.

Alexander Nevski kathedraal in Sofia
Donderdag bezoeken maar liefst drie Bulgaarse ministers de Tweede Kamer.
Zij voeren de druk op Nederland op om in te stemmen met toetreding van het Oost-Europese land tot Schengen.
Nederland is het enige EU-land dat nog niet heeft ingestemd met de toetreding van Bulgarije, Kroatiė en Roemeniė tot de Schengenzone, waarbinnen geen grenscontroles plaatsvinden.

14 betrokkenen 'Bulgarenfraude' kregen toeslagencompensatie
Al tien jaar blokkeert Nederland de toetreding van deze landen, terwijl de Europese Commissie wél vindt dat ze aan alle voorwaarden voldoen.
Het Oost-Europese landentrio is lid van de EU, maar nog niet van Schengen.
Daardoor kunnen reizigers en migranten bij de grens met andere EU-landen nog altijd rekenen op paspoortcontroles.
De landen voelen zich hierdoor achtergesteld ten opzichte van de rest van de EU.


[ Bericht 36% gewijzigd door michaelmoore op 30-11-2022 22:34:40 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206888162
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 18:00 schreef koffiekoekjes het volgende:
Een rem op immigratie stopt de problemen niet die ontstaan door pauper beleid van de overheid. Zorg er nou eens voor dat als mensen naar Nederland komen dat ze o.a. de taal leren en een opleiding krijgen, als is het opleiding voor loodgieters, plantsoenonderhoud, schoenmaker, whatever.
Je zult ook gewoon overbodige ballast eruit moeten trappen. En zorgen dat ook Nederlanders weer de beroepen die jij noemt willen gaan doen.

Niet iedereen kan/hoeft beleidsmedewerker of htk-jurist te worden.
pi_206889625
Zag deze gisteren voorbijkomen op het nieuws.

https://nos.nl/artikel/24(...)g-aan-bij-de-rechter

Sowieso al achterlijk dat een moeder hierheen "vlucht" en dat de IND vervolgens aangeeft dat de vader en haar zes (!) zonen naar Sudan (??) moeten vliegen om daar eerst gescreend te worden. Blijkbaar is Sudan gewoon veilig, en hadden ze daar sowieso naartoe kunnen gaan...

Nu eist mevrouw recht op gezinshereniging terwijl ze nog geen eigen woning heeft (goh...). Dat is een vereiste, uiteraard om uitpuilende AZC's te voorkomen.

Wat een puinbak maakt NL er toch van. Verklaar Syriė gewoon veilig en stop het recht op gezinshereniging. Het is vol hier.
^ To je nesmysl ^
  donderdag 1 december 2022 @ 09:03:09 #186
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206889699
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 08:52 schreef TyVole het volgende:
Zag deze gisteren voorbijkomen op het nieuws.

https://nos.nl/artikel/24(...)g-aan-bij-de-rechter

Sowieso al achterlijk dat een moeder hierheen "vlucht" en dat de IND vervolgens aangeeft dat de vader en haar zes (!) zonen naar Sudan (??) moeten vliegen om daar eerst gescreend te worden. Blijkbaar is Sudan gewoon veilig, en hadden ze daar sowieso naartoe kunnen gaan...

Nu eist mevrouw recht op gezinshereniging terwijl ze nog geen eigen woning heeft (goh...). Dat is een vereiste, uiteraard om uitpuilende AZC's te voorkomen.

Wat een puinbak maakt NL er toch van. Verklaar Syriė gewoon veilig en stop het recht op gezinshereniging. Het is vol hier.
recht op gezinshereniging kun je niet stoppen stel je voor dat jij naar Canada verhuisd en je vrouw blijft hier tot je een baan hebt , dan zegt ze haar baan op en komt je met jullie kindjes achterna

Dat mag dan niet meer volgens jouw ?
Volgens Brussel mag dat recht niet gestopt worden en terecht

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:37 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je zult ook gewoon overbodige ballast eruit moeten trappen.
Met overbodige ballast bedoel jij mensen ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 1 december 2022 @ 09:08:00 #187
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206889728
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
recht op gezinshereniging kun je niet stoppen stel je voor dat jij naar Canada verhuisd en je vrouw blijft hier tot je een baan hebt , dan zegt ze haar baan op en komt je met jullie kindjes achterna

Dat mag dan niet meer volgens jouw ?
Volgens Brussel mag dat recht niet gestopt worden en terecht
Als je vanaf hier naar Canada gaat moet je waarschijnlijk aantonen dat je al een baan hebt of anderszins zelfvoorzienend bent. En je aanmelden als asielzoeker uit NL zal ook niet geaccepteerd worden, dus de hele gezinsherenigingscasus is nvt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206889792
Zozo een gezin met zes kinderen.... Die verwachten zeker een groot huis als het eenmaal rond is.
pi_206889850
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 18:00 schreef koffiekoekjes het volgende:
Een rem op immigratie stopt de problemen niet die ontstaan door pauper beleid van de overheid. Zorg er nou eens voor dat als mensen naar Nederland komen dat ze o.a. de taal leren en een opleiding krijgen, als is het opleiding voor loodgieters, plantsoenonderhoud, schoenmaker, whatever.
Het is niet lullig bedoelt maar bepaalde culturen zijn gewoon werkschuw of hebben andere ideeen bij maatschappelijke invulling. Die moet je niet binnen willen halen.

Bijvoorbeeld.

Van de Oekrainers werkt bijna 85 procent inmiddels.
quote:
Op dit moment zijn er in Nederland zo'n 55.000 Oekraļners tussen de 18 tot 65 jaar. Het UWV heeft 46.000 meldingen gekregen van werkgevers die een vluchteling uit Oekraļne in dienst hebben genomen, oftewel 83 procent.
Van bepaalde islamitische culturen komt niemand aan het werk.

quote:
In totaal ontvangen 472.000 Nederlanders een bijstandsuitkering. Hiervan heeft 239.000 een niet-westerse afkomst. Het aandeel niet-westerse allochtonen in de bijstand stijgt al jaren. Die stijging is geheel te wijten aan de instroom van werkloze asielzoekers, vooral uit Syriė, Eritrea en Somalie. 70 procent van de Somaliėrs zit in de bijstand. Bij niet-westerse allochtonen heeft 78% na 5 jaar nog geen betaald werk.
Je ziet ze wel lopen, van die Somalische vrouwen in gewaaden. Zie je die ooit betaalt werk doen?

Migratie kan best, maar kansloze migratie niet. Sommige mensen moet je gewoon niet binnen willen halen. Dan is het land wel heel snel vol jah. Het put de verzorgingstaat enorm uit, de maatschappij zwoegt onder deze druk van onrendabelen niet-westerse asielzoekers.

Het kwartje lijkt nu (heel misschien) een beetje te vallen bij het kabinet.
pi_206889916
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
recht op gezinshereniging kun je niet stoppen stel je voor dat jij naar Canada verhuisd en je vrouw blijft hier tot je een baan hebt , dan zegt ze haar baan op en komt je met jullie kindjes achterna

Dat mag dan niet meer volgens jouw ?
Volgens Brussel mag dat recht niet gestopt worden en terecht
[..]
Met overbodige ballast bedoel jij mensen ??
Je komt canada niet in zonder al een duurzame baan klaar te hebben staan.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 1 december 2022 @ 09:39:27 #191
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206889965
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Je komt canada niet in zonder al een duurzame baan klaar te hebben staan.
Maar Nederland heeft zich aangeboden voor wereldwijde prostitutie en Brussel is haar pooier, dus iederen mag binnen komen

het is niet anders
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206890084
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Je komt canada niet in zonder al een duurzame baan klaar te hebben staan.
Onzin.

Familiehereniging is de grootste bron van immigratie daar.

Aantal opgenomen vluchtelingen per jaar 130.000
https://www.macrotrends.n(...)a/refugee-statistics
pi_206890090
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Het is niet lullig bedoelt maar bepaalde culturen zijn gewoon werkschuw of hebben andere ideeen bij maatschappelijke invulling. Die moet je niet binnen willen halen.

Bijvoorbeeld.

Van de Oekrainers werkt bijna 85 procent inmiddels.

logisch

Oekrainers hebben direct het recht in Nederland te werken.
Asielzoekers hebben dat recht in eerste instantie niet en moeten soms jaren wachten
pi_206890142
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:58 schreef riazop het volgende:

[..]
Onzin.

Familiehereniging is de grootste bron van immigratie daar.

Aantal opgenomen vluchtelingen per jaar 130.000
https://www.macrotrends.n(...)a/refugee-statistics
Ow, ok, dat ligt dan voor vluchtelingen blijkbaar anders.

Dank voor de verbetering.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206890149
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:59 schreef riazop het volgende:

[..]
logisch

Oekrainers hebben direct het recht in Nederland te werken.
Asielzoekers hebben dat recht in eerste instantie niet en moeten soms jaren wachten
Statushouders mogen het wel, en daarvan zijn de statistieken qua werk ook niet al te best ...

Aanvulling, de generatie daarop doet het echt heel veel beter op dat gebied. Echt immens veel beter.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206890190
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Statushouders mogen het wel, en daarvan zijn de statistieken qua werk ook niet al te best ...

Voordat je statushouder bent ben je min of meer gedwongen stil te zitten.
De NL overheid hoopte stilletjes daarmee dat asielzoekers niet zouden integreren en zouden vertrekken.
Die hoop is wel vervlogen. Alhoewel veel Somaliers en Eritreeėrs na hun status doorreizen naar Zweden, Duitsland en het VK. Meestal de wat ambitieuzere.
  donderdag 1 december 2022 @ 10:39:33 #197
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206890390
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:12 schreef riazop het volgende:

[..]
Voordat je statushouder bent ben je min of meer gedwongen stil te zitten.
De NL overheid hoopte stilletjes daarmee dat asielzoekers niet zouden integreren en zouden vertrekken.
Die hoop is wel vervlogen. Alhoewel veel Somaliers en Eritreeėrs na hun status doorreizen naar Zweden, Duitsland en het VK. Meestal de wat ambitieuzere.
Juist daar moet men mee ophouden, zet ze aan het werk en laat ze een contract tekenen dat ze na ontslag weer vertrekken , stop met het asielzoeker gedoe en iedereen is voortaan een expat

Er is geen enkele echte asielzoeker , ze zijn allemaal op zoek naar werk, ok , laat ze werken
zet 100.000 flexwoningen neer ergens op een paar weilanden en klaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206890463
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Juist daar moet men mee ophouden, zet ze aan het werk en laat ze een contract tekenen dat ze na ontslag weer vertrekken , stop met het asielzoeker gedoe en iedereen is voortaan een expat

Er is geen enkele echte asielzoeker , ze zijn allemaal op zoek naar werk, ok , laat ze werken
zet 100.000 flexwoningen neer ergens op een paar weilanden en klaar
Het Zweedse beleid was beter geweest.
Direct halve dagen werken en andere halve dagen verplichte taallessen.

Maar een dergelijk beleid staat haakt op het Nederlandse. Een beleid waar men mensen dwingt (tot ze evt status krijgen, wat jaren kan duren) tot ledigheid en inertie. Geen werk en liefst geen taallessen. Afgezonderd in kampen en maar hopen dat ze weggaan en geen aanzuigende werking creeeren.

Dat beleid heeft gefaald (asielzoekers integreren hier veel langzamer dan in bv Duitsland en Zweden) maar we moeten vrezen dat dit beleid in verscherpte vorm wordt doorgezet. Dat eisen de parelkettinkjes van de VVD namelijk in ruil voor de dwangwet.
pi_206890506
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:12 schreef riazop het volgende:

[..]
Voordat je statushouder bent ben je min of meer gedwongen stil te zitten.
De NL overheid hoopte stilletjes daarmee dat asielzoekers niet zouden integreren en zouden vertrekken.
Die hoop is wel vervlogen. Alhoewel veel Somaliers en Eritreeėrs na hun status doorreizen naar Zweden, Duitsland en het VK. Meestal de wat ambitieuzere.
Statushouders mogen werken, maar uit de statistieken blijkt dat de meerderheid ook tijdens record personeelstekorten werkloos blijft. Dat betekent dat je de meeste asielzoekers nooit binnen had moeten laten, want dat is vragen om problemen.
pi_206890519
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:49 schreef riazop het volgende:

[..]
Het Zweedse beleid was beter geweest.
Direct halve dagen werken en andere halve dagen verplichte taallessen.

Maar een dergelijk beleid staat haakt op het Nederlandse. Een beleid waar men mensen dwingt (tot ze evt status krijgen, wat jaren kan duren) tot ledigheid en inertie. Geen werk en liefst geen taallessen. Afgezonderd in kampen en maar hopen dat ze weggaan en geen aanzuigende werking creeeren.

Dat beleid heeft gefaald (asielzoekers integreren hier veel langzamer dan in bv Duitsland en Zweden) maar we moeten vrezen dat dit beleid in verscherpte vorm wordt doorgezet. Dat eisen de parelkettinkjes van de VVD namelijk in ruil voor de dwangwet.
Nee, we hadden het Portugese model moeten hanteren. Geen voorzieningen aanbieden, vanaf dag 1 je eigen broek ophouden en een harde taalplicht. Portugal kent geen AZC's en amper asielzoekers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')