abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206829087
^O^
  Moderator zaterdag 26 november 2022 @ 15:36:31 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206829124
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 14:16 schreef fietsie het volgende:
Ik moet vier gaten boren in het betonnen plafond. Heb geen leidingzoeker.
Ga er op vertrouwen (...) dat leidingen in de dekvloer zijn gelegd, niet in de betonnen constructieplaat...
Geen betere leidingzoeker dan een boorhamer

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 26-11-2022 15:41:37 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206829296
Ik heb de live stream aanstaan van Wie is de Mol in Deventer.
Het land is (weer) Zuid Afrika, en er doet een Rob mee (geen idee of het een oud kandidaat is, want die doen hier ook aan mee of een nieuwe), maar de mensen zijn zo enthousiast. 1 persoon roept "Stil we moeten luisteren" en een heel plein vol mensen is muisstil :)
We have far more in common than that which devides us..
pi_206829453
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 15:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb de live stream aanstaan van Wie is de Mol in Deventer.
Het land is (weer) Zuid Afrika, en er doet een Rob mee (geen idee of het een oud kandidaat is, want die doen hier ook aan mee of een nieuwe), maar de mensen zijn zo enthousiast. 1 persoon roept "Stil we moeten luisteren" en een heel plein vol mensen is muisstil :)
Wel weer een heel nieuw creatief begin als ik het zo lees :D
pi_206829513
Ja, en ook een paar leuke kandidaten. En Zuid Afrika, altijd prachtig
  Moderator zaterdag 26 november 2022 @ 16:38:50 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206829619
Lol, Iemand bij NS is iets te enthousiast geweest met Google Translate. De ICE gaat naar Handelsbeurs Keulen Deutz en Frankfort. :'(

En niet eens een Durchsage auf Deutsch.
pi_206829683
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 15:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hij vond vooral kiezels
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_206829713
Oh ja! Ik had nog n vraagje aan @Candaasje en de kattenbezitters hier. Hebben jullie een huisdierverzekering voor je kat? Is dat nuttig/nodig?
Ik heb er nu geen, maar zet elke maand ¤50 opzij voor onverwachte medische kosten. Tot nu toe heb ik nooit kosten hoger dan dat gehad (vorig jaar bij elkaar ¤400 voor beide katten samen ivm een korte opname van ene kat en allerlei bloed en urine onderzoeken en jaarlijkse controle en vaccinaties, dit jaar tot nu toe ¤500 voor beide katten samen ivm gebitsreiniging en twee tandjes trekken bij andere kat en jaarlijkse controle en vaccinaties. De jaren ervoor alleen jaarlijkse controle en vaccinaties). Ook als ze een keer een dure operatie of onderzoeken nodig hebben, kan ik dat betalen.
Maar om de een of andere reden zat ik toch beetje naar verzekeringen te kijken. Nu bv Ohra. Voor ¤30 voor beide samen zouden ze dan verzekerd zijn tot ¤3000 per jaar. Niks bij gebitsreiniging, 150 euro pj bij tanden trekken, vaccinaties tot 50 euro pj. En verder voor onderzoeken etc, consultkosten (max 100 euro pj), medisch noodzakelijke operaties etc. 30 euro eigen risico en je betaalt altijd 20% zelf, de rest wordt dan uit die dekkingen betaald. Voor ¤35 is het tot ¤4000 per jaar, 50 bij gebitsreiniging, 200 bij tanden trekken, max 150 consultkosten. Rest zelfde.
De rest van die ¤50 die ik nu al opzij zet, zou ik dan alsnog opzij zetten voor de overblijvende kosten (maar ook als dat niet genoeg blijkt, heb ik dus nog een andere spaarpot waar ik t uit kan betalen).

Mijn afweging is: dat is (bij duurdere) ¤420 per jaar, dat betekent dat ik voor +- ¤555 aan declareerbare kosten per jaar moet maken om de premie 'eruit te halen'. Aan de andere kant, er hoeft maar één keer uitgebreid onderzoek en/of operatie oid nodig te zijn en je hebt meteen je premie voor één of meerdere jaren eruit, denk ik. Wat kost bv een röntgenfoto of een MRI, kun jij daar iets over zeggen @Candaasje? Of bv een veelvoorkomende operatie of behandeling/opname/onderzoek oid dat al ¤555 of meer kost, waar moet ik dan aan denken?

En het is ook een stukje gemoedsrust natuurlijk. Opzich is het niet zo dat ik het anders niet kan betalen, dus die stress is er niet per se, maar ik geef het natuurlijk liever aan andere dingen uit, dus in die zin is het wel zo dat je weet dat iig tot een x bedrag de kosten grotendeels vergoed worden.

Ze zijn nu 4.5 en binnenkatten, dus geen risico's op vechtpartijen met andere katten of stiekem van de lelies snoepen uit iemands tuin oid.
pi_206829728
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 14:00 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Buikspek altijd goed. Hoe maak je zoiets? Heb wat recepten gezien online
Ik gebruik deze als handleiding: https://dekeukenvanmartin(...)-krokant-zwoerd.html
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206829746
@vlindertje89 ik heb twee katten + twee honden en geen verzekering.
Ik kan het risico wel zelf dragen en dan draag ik het ook gewoon liever zelf. Dan ben ik eigen baas :)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206829918
Verzekeren is toch vooral voor wat je niet zelf kunt dragen zoals auto-, zorg verzekering… tandarts.
Wij hebben bijv. ook geen glasverzekering zonder schuifpui.
Of een uitvaartverzekering. Sch.ouwechies hadden die ongeveer 4 x betaald aan premie 8)7 En nog moest er bijbetaald worden.

En excuus @vlindertje89 Blues heeft gelijk. Jóuw leven en jouw werk. 💐
  zaterdag 26 november 2022 @ 17:08:47 #12
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_206829928
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:52 schreef sigme het volgende:
@:vlindertje89 ik heb twee katten + twee honden en geen verzekering.
Ik kan het risico wel zelf dragen en dan draag ik het ook gewoon liever zelf. Dan ben ik eigen baas :)
+1 hier ook.. nouja, maar 1 kat, maar geen verzekering..

vandaag een heerlijk lange wandeling gemaakt in het bos hier verderop, was supermooi met het natte bos en de zon die dat verwarmde... nu wedstrijd van het thuisland aan het kijken en hoor buiten genoeg gerommel :)

Verder een :* voor Lucky d'r gezondheid, ik las in ander topic dat het niet zo goed ging maar heb even niet meegekregen wat aan de hand is ...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_206830294
Hier twee katten die regelmatig wat mankeren maar geen verzekering. Gelukkig kan ik het betalen. Heb wel eens begrepen dat een verzekeringsmaatschappij vaak een andere interpretatie heeft van de polisvoorwaarden dan de huisdier eigenaar.
De diva's zijn ook al wat ouder en ik heb ook begrepen dat de verzekering dan ook duurder is. Geen idee of dat ook een oplopende prijsverhoging is of alleen wanneer ik nu zou verzekeren.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 november 2022 @ 17:40:31 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206830369
Voor de poes hebben we* (Nou ja eigenlijk moet je Moeders lezen :P) nooit een verzekering afgesloten.
Met Bellefleur vroeger en Wiske nu hebben we ook geluk dat er niets altijd gezond zijn gebleven.

Hier in Haarlem was ook een WIDM-event zo bleek :P

Verder niet gewandeld uiteindelijk. Ik kwam mijn bed niet uit vandaag en heb er maar een boodschappen/huishouden/voetbal kijken dagje van gemaakt.

Morgen wel wat leuks Naar Fabrique de Lumieres Naar Klimt en Hundertwasser. Wilden dat combineren met Van Goghmuseum, maar die was al volgeboekt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206830424
Ik heb ook geen verzekering.
Jaren geleden eens onderzocht en toen bleek er zoveel uitgesloten te zijn of maar gedeeltelijk vergoed dat het met binnenkatten wel heel raar moest lopen wilde ik de kosten eruit halen.
Scheelt ook dat ik een toffe DA heb die bij het enige echte ziekbed met meerdere consulenten in een maand op een gegeven moment (een deel van) die consulten kwijtschold.

Nu zijn ze te oud verwacht ik. Zou me zoveel premie kosten dat ik het niet uithaal. En ik heb ook een buffer. Daar begint het verhaal eigenlijk mee natuurlijk. Heb je die niet en niet (zoals jij) de discipline/mogelijkheid wat opzij te zetten per maand, dan zou je wel eens voor een hele nare keuze kunnen komen te staan :X
Je daartegen verzekeren is dan ook heel wat waard.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206830477
@Kaatje1 ik werd nieuwsgierig naar voorwaarden en premies en ging googlen. Eerst hit was AEGON: je kunt je kat daar niet verzekeren als hij 6 jaar of ouder is.

Hallo verdienmodel! :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206830483
*rekt krakend en piepend uit*
Ik met mijn grote mond. :') Ik zat een tijdje geleden op een familieverjaardag voor me uit te peinzen dat al die krachttraining die ik doe toch knap zinloos is omdat ik het in het dagelijks leven nooit nodig heb - veert mijn zwager, die bijbeunt als licht/geluidvoorziener bij feestjes en evenementen, op omdat zijn vaste sjouwer in het buitenland op stage zit: of ik geen zin had om met z'n apparatuur te slepen. Vandaag dus voor het eerst bij wijze van keertje uitproberen gedaan. Niks spannends verder, het was een Sinterklaasdisco + badmintontoernooitje voor kinderen in een lokale sporthal - maar toch! *)

Vanmorgen me qua roadie-vibe voor de gelegenheid gehuld in gescheurde broek, bandtshirt met opgerolde mouwen en een lijf vol zwarte koffie en hop, vanaf 06:30 aan de bak. Ik blijk hele grote dure lampen aan tribunes binden en stroomkabels vasttapen op de grond enzo verrassend leuk te vinden :D
En er helemaal een mooie blauwe Pietenmuts aan overgehouden :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar nu, na een warme douche, toch iets gehavender dan ik aanvankelijk dacht: allemaal schaafwondjes en beurse plekken :') :D
Went hopelijk, als ik dit vaker ga doen.

Nu hier eens bijlezen *O*
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator zaterdag 26 november 2022 @ 17:48:42 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206830495
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:49 schreef vlindertje89 het volgende:

Ze zijn nu 4.5 en binnenkatten, dus geen risico's op vechtpartijen met andere katten of stiekem van de lelies snoepen uit iemands tuin oid.
Dat zegt volgens mij helemaal niets. De katten die wij hebben gehad zijn eigenlijk allemaal zonder gebreken oud geworden en waren veel buiten. Tussen castreren en inslapen zaten meestal maar weinig bezoekers aan de dierenarts en toch heel wat jaren. :)
pi_206830501
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Kaatje1 ik werd nieuwsgierig naar voorwaarden en premies en ging googlen. Eerst hit was AEGON: je kunt je kat daar niet verzekeren als hij 6 jaar of ouder is.

Hallo verdienmodel! :')
Maar stopt het dan ook na 6 jaar of is dat dan wel doorlopend?
pi_206830531
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar stopt het dan ook na 6 jaar of is dat dan wel doorlopend?
Ik heb niet verder gezocht maar ga ervan uit dat het doorlopend is. Zou wel heel erg zijn, als ze alles boven de zes jaar eruit zouden gooien. Zo’n verzekering gaat juist dan (enigszins) renderen.
  Moderator zaterdag 26 november 2022 @ 17:52:55 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206830551
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:48 schreef minilot het volgende:
*rekt krakend en piepend uit*
Ik met mijn grote mond. :') Ik zat een tijdje geleden op een familieverjaardag voor me uit te peinzen dat al die krachttraining die ik doe toch knap zinloos is omdat ik het in het dagelijks leven nooit nodig heb - veert mijn zwager, die bijbeunt als licht/geluidvoorziener bij feestjes en evenementen, op omdat zijn vaste sjouwer in het buitenland op stage zit: of ik geen zin had om met z'n apparatuur te slepen. Vandaag dus voor het eerst bij wijze van keertje uitproberen gedaan. Niks spannends verder, het was een Sinterklaasdisco + badmintontoernooitje voor kinderen in een lokale sporthal - maar toch! *)

Vanmorgen me qua roadie-vibe voor de gelegenheid gehuld in gescheurde broek, bandtshirt met opgerolde mouwen en een lijf vol zwarte koffie en hop, vanaf 06:30 aan de bak. Ik blijk hele grote dure lampen aan tribunes binden en stroomkabels vasttapen op de grond enzo verrassend leuk te vinden :D
En er helemaal een mooie blauwe Pietenmuts aan overgehouden :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar nu, na een warme douche, toch iets gehavende dan ik aanvankelijk dacht, qua schaafwondjes en beurse plekken :D
Went vast, als ik dit vaker ga doen.

Nu hier eens bijlezen *O*
Mooi man. Ik ergerde wel eens aan van die sportschoolfiguren die patsen met hoeveel kilo ze kunnen tillen en zo, maar na een avondje straatleggen overal last van hebben.

Dus *O* voor nuttig spiergebruik.
pi_206830586
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dus *O* voor nuttig spiergebruik.
Zeker! *O*
Al die spullen in de sportschool zijn toch ook echt perfect in de hand liggend en voor niks anders bedoeld dan optillen en weer neerleggen - kom daar maar eens om bij een zwaar mengpaneel in een kist met alleen maar scherpe rotkantjes!
pi_206830602
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik gebruik deze als handleiding: https://dekeukenvanmartin(...)-krokant-zwoerd.html
Bedankt 👍🏼
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_206830654
domdomdom
Ging batterijen verwisselen. Dacht dat het oplaadbare waren maar de oplader gaf maar steeds storing. Duh, het waren gewone batterijen _O-
pi_206830758
Mezelf maar eens van de bank en in uitgaanskleding hijsen om in mijn eentje een uur heen en weer naar het theater te gaan. Eenmaal onderweg is dat prima, maar de opstart is altijd lastig.
pi_206830962
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 18:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mezelf maar eens van de bank en in uitgaanskleding hijsen om in mijn eentje een uur heen en weer naar het theater te gaan. Eenmaal onderweg is dat prima, maar de opstart is altijd lastig.
Have fun! O+ Naar wat voor voorstelling ga je? :)
pi_206831124
Zo, wij aten dan toch lasagne van eigengemaakte tomatensaus met eigengemaakte lasagnebladen geflankeerd door eigengemaakte pesto (met eigen walnoten) en met als toetje eigengemaakt stoofperen van eigen peer.
En de privé-barista topte het af met een ristretto.

Heb nog snel even witte bonen in de week gezet, gaan we morgen voor een ontbijt van witte bonen in (eigen) tomatensaus met (eigen) ham.

Afgezien van heel veel onmisbare dingen lijk ik wel bijna zelfvoorzienend :+.
pi_206831183
Lelijke joggingbroek aangetrokken en met een buik vol kaas en aardappelen over de Autobahn naar huis O+ razen ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_206831204
Ha…minilot als sjouwpiet. Goeie inzet. 👍🏼

@borisz die staat hier ook op de lijst. MnX is al geweest met zwager.
Was verrast. Misschien begin december. Bedankt voor de reminder.

Veel plezier Cat. Ook alleen.

Eten? Eten! Een frietje satésaus met pulled kip. Heel vroeg om half zes.
Mn.X is toeteren. Dat trekken mijn oren niet.
@morgane Ga jij weer trommelen als jullie zijn verhuisd? Hoe is de respons op funda?
pi_206831221
Och, wij avondeten om 15 uur al :+
pi_206831226
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2022 18:31 schreef sigme het volgende:
Zo, wij aten dan toch lasagne van eigengemaakte tomatensaus met eigengemaakte lasagnebladen geflankeerd door eigengemaakte pesto (met eigen walnoten) en met als toetje eigengemaakt stoofperen van eigen peer.
En de privé-barista topte het af met een ristretto.

Heb nog snel even witte bonen in de week gezet, gaan we morgen voor een ontbijt van witte bonen in (eigen) tomatensaus met (eigen) ham.

Afgezien van heel veel onmisbare dingen lijk ik wel bijna zelfvoorzienend :+.
Daarmee startte je toch je topic. Ooit. “Autarkisch leven” oid.
pi_206831278
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 18:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Veel plezier!
pi_206831320
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 18:37 schreef AnneX het volgende:

[..]
Daarmee startte je toch je topic. Ooit. “Autarkisch leven” oid.
Zeker, daar heb ik ooit een topic over gemaakt :Y
WGR / Een autarkisch experiment

Maar toen had ik dan ook een grote moestuin en veel tijd, en ik heb later besloten dat het me het werk en de tijd niet waard bleef. In dit land is het zoveel makkelijker om geld te verdienen en dan te kopen wat je eigenlijk wou hebben, dan om zelf te maken wat je eigenlijk wil hebben...
pi_206831332
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:07 schreef AnneX het volgende:
Verzekeren is toch vooral voor wat je niet zelf kunt dragen zoals auto-, zorg verzekering… tandarts.
Wij hebben bijv. ook geen glasverzekering zonder schuifpui.
Of een uitvaartverzekering. Sch.ouwechies hadden die ongeveer 4 x betaald aan premie 8)7 En nog moest er bijbetaald worden.

En excuus @:vlindertje89 Blues heeft gelijk. Jóuw leven en jouw werk. 💐
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor! Kan soms juist ook een goede spiegel zijn, maar wilde even aangeven dat het nu dus wel meevalt :)

Dank voor de input op kattenverzekering! Die ik nu van Ohra had gevonden, heb ik ook alle polisvoorwaarden van bekeken, maar viel het me dus juist mee wat ze allemaal wel vergoeden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat zegt volgens mij helemaal niets. De katten die wij hebben gehad zijn eigenlijk allemaal zonder gebreken oud geworden en waren veel buiten. Tussen castreren en inslapen zaten meestal maar weinig bezoekers aan de dierenarts en toch heel wat jaren. :)
Dat zegt wel degelijk wat over het risico voor mijn katten. Het zegt niet per se iets over hoe vaak buitenkatten ziek zullen worden, maar wel degelijk iets over hoe groot het risico is dat een kat loopt. Als je katten niet met vreemde katten kunnen vechten, niks kunnen eten wat niet in je eigen huis is (en ik heb nooit giftige dingen voor katten ergens liggen of staan waar ze bij kunnen) en niet kunnen worden aangereden, dan is het risico dat er iets gebeurt waar grote kosten voor gemaakt moeten worden wel een stuk lager dan wanneer ze buiten zouden komen en er dus wel een mogelijkheid is tot gevechten, giftige dingen eten, aangereden worden etcetera.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 november 2022 @ 18:44:46 #35
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206831369
Aangezien ik gisteren snaaivoer had vandaag dan toch maar wat gezonds. Paprikasoep van de Appie (verspakket) overigens nog wel wat aangevuld.

Daarbij Hamkaascroissant.

En ja nu ik het HundertwasserHaus heb gezien wil ik toch ook wel naar Fabrique de Lumière 😋.
Al is er inmiddels een tweede tentoonstelling/voorstelling van Jimmy Nelson. Moet je apart boeken.
pi_206831383
Toeteren & Tillen kan dit topic wel heten *O*
pi_206831398
Ik heb voor al mijn katten nooit een verzekering gehad.
Heeft wel veel geld gekost, dat wel :X :D
pi_206831414
Veel plezier Cat! Theater is toch altijd O+
En ik hou erg van dingen in up te doen, kan jij vast ook heel goed, veel plezier! *O*
pi_206831422
Ik ga ff lekker liggen met een podcast O+
pi_206831779
Kan op het moment volgens mij geen verzekering voor m'n katten afsluiten omdat ze al te oud zijn. Maar ik vind het zelf ook niet zo heel erg belangrijk. Ik kan wel balen als ik een hoge rekening moet betalen, maar ik heb er wel altijd geld voor op m'n rekening staan, dus prima. Als ik iets krapper bij kas zat, zou ik standaard wat geld apart zetten voor de beestjes.
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb geen idee wat de meest voorkomende klachten zijn voor katten, maar thuis krijgen ze ook genoeg voor elkaar. :D Ik heb 1 kat die eigenlijk nooit iets heeft en de ander is een beetje een pech-gevalletje. 1 keer van de trap afgevallen, dat was een operatie en 1200 euro armer. En nog een keer dat hij gewoon stopte met eten en ze niets konden vinden. Dat ging met flink wat consulten (maar uiteindelijk alleen ontstekingsremmer, pijnstilling en dwangvoer) ook al snel naar de 500 euro. Bij hem zouden we met een verzekering misschien wel beter af geweest zijn.

Maar voor de rest eigenlijk nooit dure dingen met m'n katten gehad. Wel de normale consulten natuurlijk.
pi_206831854
Klopt @Myraela, kon vast heel leuk met vakantie van het geld dat ik bij de dierenarts heb achtergelaten. Elin heeft zwakke darmen. Nu weten we het en krijgt ze zonder enig (duur onderzoek) medicatie. Maar ze heeft ook kattenziekte en dat komt af en toe opzetten. Heeft blaasontsteking gehad, en nog iets met d'r ingewanden.
Nika is ook een zorgenkatje, maar sinds ik weet dat, wanneer ze sterk aan het verharen is (nu ook weer) ze nauwelijks eet ga ik er ook niet meer mee naar de dierenarts, eten komt wel weer goed.
En de vorige katten waren ook niet supergezond op het einde, maar beiden kwamen bij mij toen ze 8 waren. 1 is 19 geworden, dan mag je als kat best wel wat mankeren (dementie was het ergst)
pi_206831905
Ik had dus bedacht voor een surprise even een stuk haardhout door te zagen met de hand.
Het uit te hollen, en dan te vullen en weer in elkaar te zetten.

Van de kopse kant door nog licht vochtig hout zagen is euhm... een uitdaging, toch wel....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_206831923
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:23 schreef fietsie het volgende:
Ik had dus bedacht voor een surprise even een stuk haardhout door te zagen met de hand.
Het uit te hollen, en dan te vullen en weer in elkaar te zetten.

Van de kopse kant door nog licht vochtig hout zagen is euhm... een uitdaging, toch wel....
Doe je wel voorzichtig?
pi_206831976
Oh @minilot tof! Ik vind dat ook mooi werk. O+ Ik zou dit ook af en toe kunnen doen voor iemand maar dat is om allerlei andere redenen in die samenstelling niet de verstandigste keuze :+

Mijn vader was hier, er is een hek, er was veel stamppot zuurkool en een prima voetbalwedstrijd. F. is er niet en het voelt als half 11. Even nadenken over wat ik met de avond ga doen. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206832056
Hopelijk kiest Doortje dan voor een rustige nacht achter t hekje @Lonaa , ipv avonturen met Kat #1 en #2....
pi_206832076
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:31 schreef fietsie het volgende:
Hopelijk kiest Doortje dan voor een rustige nacht achter t hekje @:Lonaa , ipv avonturen met Kat #1 en #2....
Nah, ik heb besloten dat het 's nachts niet hoeft. Dan komt ze de bank niet af. Het hek is om de bank af te schermen als ik er niet ben, zodat ze er niet op kan, zodat ze er niet af kan. :') :7
pi_206832362
DHL: zondag tussen 9"00 en 1800 bezorgen we een pakketje...

Ja joh... "volgende week tussen maandag en vrijdag hopen we..." is ook een optie, maak het even nog vager..
  Moderator zaterdag 26 november 2022 @ 19:50:16 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206832434
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:45 schreef fietsie het volgende:

Ja joh... "volgende week tussen maandag en vrijdag hopen we..." is ook een optie, maak het even nog vager..
Ik laat tegenwoordig eigenlijk alles op het werk bezorgen. Daar is de DHL bezorger er eigenlijk altijd tussen 12:45 en 13:00
pi_206832518
Hardgelopen. Surprise in elkaar geknutseld. Gaar. :Z

Migrainelijders beterschap! :*
Welkom nieuwelingen O+
@Lonaa wel fijn dat Dora zich tot wat meer in staat voelt. Maar wat een zorg :X
@Kaatje1 wat balen! En @Lucky_Strike ook balen. ;(
pi_206832533
@minilot klinkt als een leuke dag! Lekker sjouwen. O+
pi_206832535
Ja @Tele6 de echte struggle begint nu :')
pi_206832538
Wij hebben 2 katers van inmiddels alweer 11 jaar. Nooit een verzekering voor gehad en ook nooit grote kosten aan gehad, tot nu toe. En ik denk altijd maar dat een verzekering uiteindelijk de verzekeringsmaatschappij gemiddeld iets op moet leveren, dus ben je gemiddeld beter uit als je zelf de kosten kunt dragen. Helaas is niemand gemiddeld :+ dus het kan altijd heel anders uitpakken dan je zou denken. Voor verplichte of potentieel echt dure dingen (ziektekosten, brand, auto, aansprakelijkheid) vind ik een systeem van verzekeringen zinnig. Voor andere dingen die misschien wel best duur kunnen uitpakken maar niet vergelijkbaar met een paar jaar dure medicijnen, operaties of bijvoorbeeld de gevolgen van een aanrijding, zou ik er niet snel voor kiezen om me te verzekeren. Maar ja, sommige mensen hebben veel pech en dan kan het wel dat een verzekering goed uitpakt.
  zaterdag 26 november 2022 @ 20:01:37 #53
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206832591
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 18:35 schreef AnneX het volgende:
Ha…minilot als sjouwpiet. Goeie inzet. 👍🏼

@:borisz die staat hier ook op de lijst. MnX is al geweest met zwager.
Was verrast. Misschien begin december. Bedankt voor de reminder.

Veel plezier Cat. Ook alleen.

Eten? Eten! Een frietje satésaus met pulled kip. Heel vroeg om half zes.
Mn.X is toeteren. Dat trekken mijn oren niet.
@:Morgane Ga jij weer trommelen als jullie zijn verhuisd? Hoe is de respons op funda?
Ja dat is wel de bedoeling, m'n ouwe cluppie heeft nog vacatures O+
En ons huis is al onder voorbehoud van financiering/keuring verkocht, boven de vraagprijs *)
pi_206832593
En dank voor het welkom, iedereen! Ik loop inderdaad al weer heel wat jaartjes mee op Fok, maar hang meestal rond in K&W en F&F met wat uitstapjes hier en daar. CUL heb ik pas wat recenter ontdekt. Ik wist niet dat het hier zo gezellig was ^O^

Ik kan me de verwarring tussen mij en @Yinny wel voorstellen ja. Misschien toch een keer een UI instellen dan...
pi_206832605
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:01 schreef Morgane89 het volgende:

Ja dat is wel de bedoeling, m'n ouwe cluppie heeft nog vacatures O+
En ons huis is al onder voorbehoud van financiering/keuring verkocht, boven de vraagprijs *)
VoV boven de vraagprijs! *O* *O* *O*
pi_206832684
Ik was trouwens vandaag voor het eerst in lange tijd weer eens in een stad om te winkelen en schrok echt van alle prijzen. Ik koop normaal eigenlijk bijna alles tweedehands of wanneer het belachelijk afgeprijsd is, dus moest echt even wennen.

Ik zocht wat cadeautjes voor een dobbelspel met Kerstmis. Normaal zijn dat cadeautjes rond de 5 euro, maar dat is gewoon echt niet te doen. Ik vind het nog een drempel om cadeaus ook tweedehands te kopen. Ben toch bang dat mensen daar een mening over hebben, maar ik vind het echt zonde om al die zooi van matige kwaliteit voor alsnog veel te veel geld te kopen.
pi_206832948
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:07 schreef Myraela het volgende:
zooi van matige kwaliteit
Dat zou niemand moeten kopen, en zeker niet cadeau moeten doen.

Kan je niet bij een beetje ok'je winkel wat kleinigheidjes zoeken? Ik zou hier bijvoorbeeld zelf wel wat uit kunnen vissen: https://www.manufactum.nl(...)99/?sortby=price_asc
Heb hier laatst zelf wat kado'tjes gekocht, met de welkomstkorting van 20 euro is het al helemaal goed te doen.

Wereldwinkel etc heeft toch ook vaak wel kleine dingetjes? Ik heb trouwens zelf geen enkel bezwaar tegen tweedehands, maar ik kan me enige drempel wel voorstellen.
pi_206833091
Jeez, zie op fb een leuke en handige jas voor op de fiets langskomen. Blijkt dat ding 400 euro te kost :o
pi_206833158
Ik zag een special in de Volkskrant, kleding, cadeautjes, hebbedingetjes.
Die krant is echt alleen maar voor rijken der aarde gemaakt. Doe toch eens normaal! Een krant is toch geen vogue of zo o|O
pi_206833211
En ik luisterde qua podcast ("het onderzoeksbureau") naar een rechercheur die jarenlang in een coldcaseteam heeft gewerkt en nu als vrijwilliger (op zijn 63e en net een paar maanden gepensioneerd :) ) gewoon verder gaat daarmee _O_
Geweldig wat zo'n team inclusief het NFI doet voor de nabestaanden met kleine flierpjes aanwijzingen en miniscule stukjes DNA (hij pleit dan ook voor een grote europese DNA-databank). En hoe hun werk vaak gefrustreerd wordt door de snelheid van social media.
pi_206833356
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:21 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat zou niemand moeten kopen, en zeker niet cadeau moeten doen.

Kan je niet bij een beetje ok'je winkel wat kleinigheidjes zoeken? Ik zou hier bijvoorbeeld zelf wel wat uit kunnen vissen: https://www.manufactum.nl(...)99/?sortby=price_asc
Heb hier laatst zelf wat kado'tjes gekocht, met de welkomstkorting van 20 euro is het al helemaal goed te doen.

Wereldwinkel etc heeft toch ook vaak wel kleine dingetjes? Ik heb trouwens zelf geen enkel bezwaar tegen tweedehands, maar ik kan me enige drempel wel voorstellen.
Ik heb niet gekeken bij de Wereldwinkel, moet ik eerlijk toegeven. Mijn beeld daarvan is dat ze wel kleine dingen hebben, maar alles er ook superduur is. Wat overigens eigenlijk ook terecht is, want eerlijkere prijzen, maar voor zoiets wel onhandig.

Ik heb via die link wel iets tofs voor mezelf gevonden: https://www.manufactum.nl/handstempel-beukenhout-a40903/. Leuk zo'n stempel. :D Maar de letters moeten er los bij voor 50 euro.

Het is met zo'n dobbelspel sowieso wat onhandig hoor, en het zorgt ook altijd voor wat ongewenste cadeautjes die ergens achterin een kast belanden. Zeker omdat we het met de familie doen, dus volwassenen en kinderen. Het is dat we zo'n spel wel echt onwijs gezellig vinden. De vorige keer zat m'n neefje vals te spelen voor de pakketjes met in zijn hoofd Pokemonkaarten. Bleken het bloemzaadjes te zijn. :') :D
  zaterdag 26 november 2022 @ 20:47:08 #62
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206833467
Oh god ja, ik moet ook nog kadootjes kopen voor zo'n stom kerstdobbelspel met volwassenen en kinderen :'(
pi_206833526
Hier geen kattenverzekering. Sinds 1 oktober ben ik wel begonnen met het apart zetten van geld in een spaarpotje voor de katten. Dat geld was er wel maar dat bleef in de zaak zitten. Dit vind ik een stuk prettiger.

Piep kost nu elke maand 97 euro aan consult en injectie tegen de artritis ;(
Spoilers!
pi_206833598
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:47 schreef Morgane89 het volgende:
Oh god ja, ik moet ook nog kadootjes kopen voor zo'n stom kerstdobbelspel met volwassenen en kinderen :'(
Bij de Wibra worden nu scrubdaddy en scrubmommy verkocht. Next Level schuursponsjes die in de vaatwasser schoongemaakt kunnen worden en veel langer meegaan dan van die goedkope schuursponsjes. Ik ben dr fan van, heb een paar :@ kersteditie :@ scubdaddies gekocht voor bij het kadootje dobbelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Leintjeuh op 26-11-2022 21:00:28 ]
pi_206833607
Er is hier een huisdierenspaarpotje van 1000 euro voor "grote" dingen. Consultje en wat medicijnen gaan gewoon van de lopende rekening.

Of naja, er is nu nog 600 euro maar ok :')
pi_206833616
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:47 schreef Morgane89 het volgende:
Succes he. :D

Ik heb uiteindelijk twee foute kerstballen, een kaars in een potje, een muts, een sneeuwbol, een waterfles en laatst in een aanbieding zo'n handenwarmkussen in de vorm van een aap.
pi_206833635
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:54 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Bij de Wibra worden nu scrubdaddy en scrubmommy verkocht. Next Level schuursponsjes die in de vaatwasser schoongemaakt kunnen worden en veel langer meegaan dan van die goedkope schuursponsjes. Ik ben dr fan van, heb een paar :@ kersteditie :@ scubdaddies gekocht voor bij het kadootje dobbelen. Ik ben fan, valt t op? :+
Oeh, die ga ik ook eens proberen! Ik vind die sponsjes die altijd veel te snel al uit elkaar vallen zo irritant.
pi_206833763
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:56 schreef Myraela het volgende:

Oeh, die ga ik ook eens proberen! Ik vind die sponsjes die altijd veel te snel al uit elkaar vallen zo irritant.
De kerstboom, ster en klok zijn leuk. Maar de normale Scrubdaddy en Scrubmommy passen op de los verkrijgbare Daddy Caddy, een sponshouder aan een zuignap om in de gootsteen of aan de muur te hangen :@ :')
pi_206833800
Zit er nog een verschil tussen daddy en mommy?
pi_206833813
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 november 2022 21:06 schreef Myraela het volgende:
Zit er nog een verschil tussen daddy en mommy?
Mommy heeft een strikje in haar haar :')
pi_206833830
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeez, zie op fb een leuke en handige jas voor op de fiets langskomen. Blijkt dat ding 400 euro te kost :o
Heb je de link van de betaalbare winterjas van Isa gezien?
Zónder airmiles https://airmiles.travelin(...)elin-lady-brown.html
pi_206833838
Ik zal wel experimenteren om te kijken of ik nog een scrubpersoon voorkeur heb.
pi_206833972
Bij de lokale spar zijn wel 6 verschillende ‘foute’ culinaire kerstballen te koop.
Zonder zegels. ¤ 0,99 per stuk.
Met alle plezier stuur ik ze op.
Nog eens 🎄
SPOILER
pi_206833973
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 21:07 schreef AnneX het volgende:

[..]
Heb je de link van de betaalbare winterjas van Isa gezien?
Zónder airmiles https://airmiles.travelin(...)elin-lady-brown.html
Ja, maar niet mijn maat. De pufferjas van bever is lang en heeft een rits aan de zijkant zodat je een soort poncho hebt
pi_206833998
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 21:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, maar niet mijn maat. De pufferjas van bever is lang en heeft een rits aan de zijkant zodat je een soort poncho hebt
Ok. Op jacht naar de goeie jas dan maar.
pi_206834075
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 21:04 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
De kerstboom, ster en klok zijn leuk. Maar de normale Scrubdaddy en Scrubmommy passen op de los verkrijgbare Daddy Caddy, een sponshouder aan een zuignap om in de gootsteen of aan de muur te hangen :@ :')
Lein, jij weirdo O+
Spoilers!
pi_206834153
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 21:16 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ok. Op jacht naar de goeie jas dan maar.
Ik heb 3 goede, maar deze leek me handig zodat ik geen poncho aan oef in de regen
pi_206834683
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:45 schreef fietsie het volgende:

Hier hetzelfde bericht. Maar in een weekend na Black friday, net voor sinterklaas ben ik iets toleranter.
pi_206834690
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 21:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb 3 goede, maar deze leek me handig zodat ik geen poncho aan oef in de regen
Bij de ANWB was de maatrange vrij ruim (voorbij xxl).
pi_206835200
Meestal geeft DHL op de dag zelf een specifieker tijdsblok aan. Bij de track&trace stond bij mij dan ook eronder iets van dat als de bezorger onderweg was er een kleiner tijdvak zou worden getoond ofzo. Gewoon even in de gaten houden op de dag zelf dus.

Geen was gedaan vandaag (ik had geen zin om die uit te moeten hangen daarna :') ) maar wel hele rapport aangepast. Morgen nog even met frisse blik naar de structuur vd inleiding en structuur vd implicaties kijken en evt wat aanpassen, en dan kan 'ie naar mn collega's. Best wel lekker kunnen werken, blij mee. En wat gezonds in de vriezer gevonden en gegeten, dus dat was ook chill. Linzenstoof met lekker veel groente (gemaakt met zoete aardappel, kokosmelk, spinazie, linzen, bouillon, kurkuma en komijnzaadpoeder).

Morgenochtend hockey, weinig zin in want regen voorspeld, en nog steeds niet helemaal fit van die achterlijke verkoudheid, maar laatste wedstrijd dus ik moet maar zin maken. En als ik er eenmaal ben is het vast leuk. Of niet, en dan is het na 2.5 uur ook weer voorbij :+ . Was afgelopen week naar de fysio die nek weer losmaakte en heb nu juist weer wat meer last van mn hoofd (de migraine was gisteravond alweer voorbij, dus dat is t niet, en merkte t daarvoor ook al). Vet irritant. Niet per se pijn in m'n hoofd, maar meer op m'n hoofd ofzo. Had ik na dat hoofdstoten maar was juist vrijwel weggetrokken, dus dat is beetje jammer. Was wss allemaal net een beetje 'gesettled' en moet nu weer even opnieuw ofzo. En na woensdag zal er ook wel wat spanning wegvallen die niet per se meehelpt nu, gok ik :+ . Na maandag denk ik al, dan is mn afscheidsborrel, en dat wordt vast leuk maar ook emotioneel en daar zie ik toch ook klein beetje tegenop.
pi_206835205
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 21:14 schreef AnneX het volgende:
Bij de lokale spar zijn wel 6 verschillende ‘foute’ culinaire kerstballen te koop.
Zonder zegels. ¤ 0,99 per stuk.
Met alle plezier stuur ik ze op.
Nog eens 🎄
SPOILER
Oeh, die zijn heel tof! Ik ben al iets doorgeslagen in m’n eet-thema kerstboom. Ben aan het twijfelen of ik niet wat meer normale ballen moet gaan doen, maar het blijft zo verleidelijk.
pi_206835224
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 22:32 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oeh, die zijn heel tof! Ik ben al iets doorgeslagen in m’n eet-thema kerstboom. Ben aan het twijfelen of ik niet wat meer normale ballen moet gaan doen, maar het blijft zo verleidelijk.
Lidl heeft ook leuke setjes, met sushi thema, lekkers (macarons, ijsje, cupcake), fruit, groente. Staat in één van hun delicieux folders. 3.99 per setje van 3 *)
pi_206835531
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 18:42 schreef vlindertje89 het volgende:

Dat zegt wel degelijk wat over het risico voor mijn katten. Het zegt niet per se iets over hoe vaak buitenkatten ziek zullen worden, maar wel degelijk iets over hoe groot het risico is dat een kat loopt. Als je katten niet met vreemde katten kunnen vechten, niks kunnen eten wat niet in je eigen huis is (en ik heb nooit giftige dingen voor katten ergens liggen of staan waar ze bij kunnen) en niet kunnen worden aangereden, dan is het risico dat er iets gebeurt waar grote kosten voor gemaakt moeten worden wel een stuk lager dan wanneer ze buiten zouden komen en er dus wel een mogelijkheid is tot gevechten, giftige dingen eten, aangereden worden etcetera.
Poes was nog heel jong toen we naar de DA gingen voor vaccinaties en een soort gratis check up voor kittens. Ik vroeg of het verstandig was een ziektekostenverzekering af te sluiten voor Poes.
DA: buitenkat?
Ik: nee, hij blijft binnen
DA: dan hoeft het niet, anders wel verstandig

Waar heb je een afscheidsborrel van, @vlindertje89 ?

@Leintjeuh hier ook fan van de scrubdaddy van de Wibra _O- (ze houden ook zo fijn vast) Ik wist niet dat er een kersteditie was! Ik heb toch nog Dasty nodig, dus ik zal eens langs gaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206835550
Oh, nog een jompel voor onze til-Piet @minilot *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206835673
twitter
O+
pi_206835714
Grappig, wat een herrie zal dat zijn, als die kuikens
pi_206835729
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 22:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Poes was nog heel jong toen we naar de DA gingen voor vaccinaties en een soort gratis check up voor kittens. Ik vroeg of het verstandig was een ziektekostenverzekering af te sluiten voor Poes.
DA: buitenkat?
Ik: nee, hij blijft binnen
DA: dan hoeft het niet, anders wel verstandig

Waar heb je een afscheidsborrel van, @:vlindertje89 ?

@:Leintjeuh hier ook fan van de scrubdaddy van de Wibra _O- (ze houden ook zo fijn vast) Ik wist niet dat er een kersteditie was! Ik heb toch nog Dasty nodig, dus ik zal eens langs gaan.
Haha, duidelijk! Mooi in lijn met de rest hier en wat ik al deed dus.

Afscheid van werk! 30 nov is m'n laatste werkdag bij Utrecht ;( na drie jaar. Heb wel leuke nieuwe baan al, waar ik ook fijn op m'n plek zit vooralsnog, maar ik vond het hier ook echt heel fijn dus ik wilde eigenlijk helemaal niet weg. Maar ja, academie, mocht nog wel een jaar HR-technisch maar geen onderzoeksgeld, en later bleek er toch nog iets maar toen was nieuwe baan allang geregeld (en dat zou ook maar 6mnd 1d/wk geweest zijn).
pi_206835751
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 23:16 schreef vlindertje89 het volgende:

Haha, duidelijk! Mooi in lijn met de rest hier en wat ik al deed dus.

Afscheid van werk! 30 nov is m'n laatste werkdag bij Utrecht ;( na drie jaar. Heb wel leuke nieuwe baan al, waar ik ook fijn op m'n plek zit vooralsnog, maar ik vond het hier ook echt heel fijn dus ik wilde eigenlijk helemaal niet weg. Maar ja, academie, mocht nog wel een jaar HR-technisch maar geen onderzoeksgeld, en later bleek er toch nog iets maar toen was nieuwe baan allang geregeld (en dat zou ook maar 6mnd 1d/wk geweest zijn).
Ah ja, ik herinner me de jammere situatie van het onderzoeksgeld nog. Maar nu ga je dus definitief weg. Altijd jammer als je het er wel naar je zin had. Hopelijk een fijne afscheidsborrel en heel veel mooie herinneringen van die baan :*
pi_206835799
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 22:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Meestal geeft DHL op de dag zelf een specifieker tijdsblok aan. Bij de track&trace stond bij mij dan ook eronder iets van dat als de bezorger onderweg was er een kleiner tijdvak zou worden getoond ofzo. Gewoon even in de gaten houden op de dag zelf dus.

Uhuh alleen ik heb echt geen trek om op zondsag om 9:00 beneden te zitten en dan te lezen dat ze om 14:00 komen
pi_206835836
Of alsnog een dag later.
Met je 'Uw pakket is afgeleverd'.
}:|
pi_206835847
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 23:28 schreef Blues het volgende:
Of alsnog een dag later.
Ja dat
pi_206836351
Ik ging dus naar Next to normal.
Beste vriendinnetje regisseerde. En daarom kwam ik daar ook weer kennissen tegen. Zit wel zo gezellig in de pauze. Bijgekletst over leven, welzijn en pleegpoezen.

Zwaar verhaal (hoe (dis)functioneert een gezin als moeder de sticker bi-polair en wat andere stoornissen heeft), machtig mooi gespeeld en gezongen door de amateur artiesten.
Ik ben te nuchter om het erg binnen te laten komen (en beroepsdeformatie, waardoor je de niet-kloppende dingen snel ziet), één dame uit het publiek trok het wel erg slecht en is halverwege naar buiten gebracht :D

Nu slapen, morgenvroeg om 9 uur weer in het zwembad liggen.
pi_206836617
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:54 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Bij de Wibra worden nu scrubdaddy en scrubmommy verkocht. Next Level schuursponsjes die in de vaatwasser schoongemaakt kunnen worden en veel langer meegaan dan van die goedkope schuursponsjes. Ik ben dr fan van, heb een paar :@ kersteditie :@ scubdaddies gekocht voor bij het kadootje dobbelen.
:D Ik moet dit! Waarom is mijn Wibra op zondag niet open - aaaargh! Maandag dan maar *O*

@Clubsoda Klinkt als een goeie avond! ^O^ Was het in een vertaling of in het Engels? Arme afgevoerde mevrouw!

@Lonaa Aanname dat het in mijn specifieke samenstelling wél verstandig is :+
pi_206836622
@sigme Hoe maak jij je stoofperen precies? Wat gaat er allemaal in, in welke hoeveelheden en hoe lang laat je ze pruttelen? Peren heel of in partjes?
pi_206836706
Ik was vergeten wat een uitslaperds jullie allemaal zijn :+
pi_206836733
Hier wel wakker hoor! Om 6.45 uur al, door kind....zo meteen aankleden en dan naar mijn werk voor Sinterklaas. Er is ontbijt daar, dus nu een kopje thee en we zitten te kijken naar club van de superpets...
pi_206836749
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 04:48 schreef minilot het volgende:
@:sigme Hoe maak jij je stoofperen precies? Wat gaat er allemaal in, in welke hoeveelheden en hoe lang laat je ze pruttelen? Peren heel of in partjes?
Peren heel laten (en zelfs steeltjes afschrapen) als het voor een etentje is, want dat ziet er zo feestelijk uit! Voor gewoon thuis in partjes, want eet veel makkelijker.
Min of meer dit recept: https://rutgerbakt.nl/basisrecepten/stoofperen-basis-recept/
Met bessensap ipv rode wijn.
Ook wel eens witte stoofpeertjes gemaakt met witte wijn, vanille, steranijs, citroenschil. Was ook heerlijk
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 08:14:20 #98
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206836781
Mogge :)
pi_206836800
Ik lig me in bed af te vragen of we straks ontbijt krijgen of dat ik er voor op moet staan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206836824
Ik ga zo ontbijten want over een uurtje moet ik huppelen. Het regent }:|

Normaal zijn we ook wel eerder, maar dan hebben we een kind en zitten we niet twee avonden om rij tot 22 uur in de auto.
  zondag 27 november 2022 @ 08:29:00 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206836826
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 15:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Correct, ik vind met mijn Bosch iedere leiding
pi_206836839
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 08:28 schreef Clubsoda het volgende:

Normaal zijn we ook wel eerder, maar dan hebben we een kind en zitten we niet twee avonden om rij tot 22 uur in de auto.
Huppel jij met vrinden?
Anders kun je ook wachten tot het niet regent natuurlijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206836841
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 08:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Huppel jij met vrinden?
Anders kun je ook wachten tot het niet regent natuurlijk.
Ik huppel met een vast clubje en een juf, dus wachten is geen optie. Daarnaast gaat het geloof ik de hele dag regenen.
pi_206836856
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 07:27 schreef minilot het volgende:
Ik ben helemaal geen uitslaper. ;(
pi_206836946
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 04:48 schreef minilot het volgende:
@:sigme Hoe maak jij je stoofperen precies? Wat gaat er allemaal in, in welke hoeveelheden en hoe lang laat je ze pruttelen? Peren heel of in partjes?
Totdat ik kramp in de voorpoten heb van schillen en klokhuizen eruit halen. Ik heb kleine harde peertjes met grote klokhuizen, dus veel werk, veel afval en dan een klein bakje kleine kwartjes over.
En dan in een laag vocht dat ze net niet onderstaan en dan zachtjes nét laten koken totdat ik het vocht genoeg vind ingedikt.

De peertjes van vorige week gingen in een restje koffie, de peertjes van gister waren om een pak aangebroken sap weg te werken.

Mogge!

Al weer een uur geleden ofzo.
Nu brandt de kachel gezellig met loeiende vlammen, witte bonen zijn gekookt in de hogedrukpan, verse worst ligt te sudderen, liefste ligt nog in bed en als hij er uit komt zal hij wel eens een espresso voor me maken. Zondag.
  zondag 27 november 2022 @ 09:11:09 #106
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206836953
quote:
08:00 is uitslapen voor mij
pi_206837005
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 23:28 schreef Blues het volgende:
Of alsnog een dag later.
Een dag te vroeg, heb ik ook al gehad 8)7
Track and Trace zeiden allemaal donderdag, bezorger stond op woensdag op de stoep. ok.
pi_206837072
Dora deed een plas en een poep en denkt nog steeds dat ze alles kan *O* :') Ze wiebelt inmiddels ook minder op haar pootjes als ze op niet vlakke ondergrond loopt, zoals gras.
pi_206837128
Goedemorgen :O waren om 4u thuis van het festival maar slapen lukt niet meer.

Goed en slecht nieuws over gisteren. Goede nieuws is de muziek was erg leuk, slechte nieuws niemand wilde speciaal bier :')
pi_206837141
Wat een fijn bericht van Dora, stijgende lijn lijkt wel
pi_206837171
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een fijn bericht van Dora, stijgende lijn lijkt wel
In principe zitten we nu ook op het punt dat de actieve ontsteking en dus de ergste zwelling voorbij is, dus stijgende lijn was wel verwacht, maar is mooi om de bevestiging te zien. Ook dat de prognose dus correct lijkt te zijn. *O*
  zondag 27 november 2022 @ 10:05:31 #112
63722 z80
I fink you freaky
pi_206837189
quote:
Zondag en alleen. Waarom dan vroeg je nest uit. Zeker met dit druilige weer.
Straks nog wel rondje sportschool. Als het straks droog is eerst een rondje over de dijk.
c_/ c_/
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_206837460
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2022 10:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]
In principe zitten we nu ook op het punt dat de actieve ontsteking en dus de ergste zwelling voorbij is, dus stijgende lijn was wel verwacht, maar is mooi om de bevestiging te zien. Ook dat de prognose dus correct lijkt te zijn. *O*
Wat fijn! En nu verder met fysiotherapie?
pi_206837494
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 08:28 schreef Clubsoda het volgende:

Persoonlijk vind ik het regenen wel gezellig eigenlijk. Tikt lekker op de ramen, paar waxine lichtjes aan. Maak straks een pizza broodje; stokbrood met kaas en cervelaat, tomaat in stukjes ketchup erop en wat Italiaanse kruiden. Even de oven in. Ik hou van de zondag ❤
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_206837513
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:47 schreef yinu het volgende:

[..]
Morgen nog een keer fysiotherapie, woensdag controle bij de DA en dan over een week of 3 weer fysiotherapie. Dat wordt dan een wat fysiekere behandeling om de rug los te maken en dat kan pas als de hernia zo'n beetje opgeruimd is door het lijf. :)
pi_206837540
Warm bad na een uur in een nat bos O+
pi_206837558
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:53 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik het regenen wel gezellig eigenlijk. Tikt lekker op de ramen, paar waxine lichtjes aan. Maak straks een pizza broodje; stokbrood met kaas en cervelaat, tomaat in stukjes ketchup erop en wat Italiaanse kruiden. Even de oven in. Ik hou van de zondag ❤
Ik vind regen ook best knus, maar niet per se om buiten te sporten :P hoewel het erg meeviel. Ik ga nu ook thuis cocoonen voordat ik me in de symphonicmetalscene ga begeven :+
pi_206837600
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:53 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Oh, dat klinkt goed! Ik zit nog aan de koffie, met havermout met banaan en bessen. Ik vind het als ik kan altijd fijn om eerst wat te bewegen (yoga doen) en dan pas te ontbijten.
pi_206837845
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Track and Trace zeiden allemaal donderdag, bezorger stond op woensdag op de stoep. ok.
Ik werd gistermorgen door de bezorger uit bed gebeld. Een uur later kwam de mail van de verzender dat het pakketje onderweg was. T&T van PostNL is nooit gekomen _O-
pi_206837862
Hier stond ook opeens PostNL voor de deur, is dat vanwege de feestdagen dat ze nu ook op zondag bezorgen?
Was ook onze gebruikelijke bezorger, hij zal het druk hebben.
pi_206837872
Luchttemperatuur in het zwembad was 24 graden :'( :X
En ook het water in het startbad een paar graden kouder dan normaal :C

Crisis! Afgelopen donderdag deden golfslag en glijbaan het niet, nu dus koud en een lamp in de kleedruimte stuk. Arremoei.
Met Sint en Piet waren er wel, met een letter voor mij *O* O+
  zondag 27 november 2022 @ 11:36:34 #122
63722 z80
I fink you freaky
pi_206837958
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 11:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Luchttemperatuur in het zwembad was 24 graden :'( :X
En ook het water in het startbad een paar graden kouder dan normaal :C

Crisis! Afgelopen donderdag deden golfslag en glijbaan het niet, nu dus koud en een lamp in de kleedruimte stuk. Arremoei.
Met Sint en Piet waren er wel, met een letter voor mij *O* O+
Zijn ze eindelijk van die subtropische ellende afgestapt en weer terug naar normale temperaturen?
Zodat het weer mogelijk is op een redelijk tempo je baantjes te zwemmen.
pi_206838110
  zondag 27 november 2022 @ 11:53:52 #124
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206838145
quote:
Uhuh. Uitslapen noemt ze dat, als het op zondag na 7:30 is :P
  zondag 27 november 2022 @ 11:56:29 #125
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206838172
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nou Amazon zei ook a.s. woensdag dus ik was al verbaasd over het DHL bericht..
pi_206838267
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:36 schreef z80 het volgende:

[..]
Zijn ze eindelijk van die subtropische ellende afgestapt en weer terug naar normale temperaturen?
Zodat het weer mogelijk is op een redelijk tempo je baantjes te zwemmen.
Baantjeszwembad is altijd al wat kouder. Maar golfslagbad moet gewoon lekker warm zijn :(
En de lucht ook }:|

Nu ging een van onze deelnemers er eerder uit… te koud ;(
pi_206838351
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:47 schreef yinu het volgende:

[..]
Je hebt een een UI *G*
Leuke!
pi_206839246
Quote Yinny:” Ook wel eens witte stoofpeertjes gemaakt met witte wijn, vanille, steranijs, citroenschil. ”
Is heerlijk. In partjes. :Y) Week of wat geleden.
Inderdaad als sigme met kramp van het schillen en ontklokhuizen.

Gezwaaid naar minilot vannacht en omgedraaid. :W

@Lonaa Kan een hondenhernia ‘oplossen’?
Goed om te lezen dat Dora meer durft.
pi_206839328
Mijn oudste was gister voor het eerst een nachtje weg met de scouts, mijn moederhart vond het superspannend. Wij hebben ondertussen hard gewerkt, een nieuwe boekenkast opgezet en alle boeken opnieuw ingericht. Erg blij mee. \

Nu is oudste weer terug, heeft het fantastisch gehad, en was trots op zichzelf, want hij vond het ook wel erg spannend. Voor vanmiddag staat nog op het programma eerste advent vieren (want Duitser in huis), België-Marokko kijken en draadjesvlees eten....Fijne zondag zo...
pi_206839913
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
08:00 is uitslapen voor mij
:Y Praktisch middag, dat.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:48:13 #131
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206839946
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn oudste was gister voor het eerst een nachtje weg met de scouts, mijn moederhart vond het superspannend. Wij hebben ondertussen hard gewerkt, een nieuwe boekenkast opgezet en alle boeken opnieuw ingericht. Erg blij mee. \

Nu is oudste weer terug, heeft het fantastisch gehad, en was trots op zichzelf, want hij vond het ook wel erg spannend. Voor vanmiddag staat nog op het programma eerste advent vieren (want Duitser in huis), België-Marokko kijken en draadjesvlees eten....Fijne zondag zo...
De Duitser wil Duitsland niet zien? Das ook vandaag toch?
pi_206839966
Zo, twee van de drie Dingen vandaag klaar: sportschool en daarna een poosje zwemmen met Günther. Inmiddels afgedroogd en zwemspullen in de was, tijd voor het laatste Ding: naar schoonouders voor trouwdag, met eerst taart en dan soep met broodjes ^O^

@sigme En waar kook je ze in, dan? Water, wijn, iets anders? En gaat er nog iets van suiker en/of specerijen in?
pi_206839970
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 13:01 schreef AnneX het volgende:

@:Lonaa Kan een hondenhernia ‘oplossen’?
Goed om te lezen dat Dora meer durft.
Ja, in principe net als een mensenhernia. Het lijf kapselt het in en ruimt het dan op. Tenminste, dat is de bedoeling :)
pi_206839978
Wat leuk, Jagar! _O_ Jij zat zelf ook lang bij de scouting toch, of heb ik dat verkeerd onthouden?
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2022 @ 13:51:03 #135
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206839987
Fabrique de Lumiere was tof ^O^. Mooie audio/visuele voorstellingen van Klimt en Hundertwasser. ^O^
Daarna nog even geluncht met een patatje stoof.

Rest van de dag lekker voetbalkijken :P
pi_206840007
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:58 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :O waren om 4u thuis van het festival maar slapen lukt niet meer.

Goed en slecht nieuws over gisteren. Goede nieuws is de muziek was erg leuk, slechte nieuws niemand wilde speciaal bier :')
Waar was je? *O* En wat zul je vanavond lekker slapen! O+
pi_206840032
quote:
6s.gif Op zondag 27 november 2022 11:49 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ach @ die eitjes op een rijtje als een treintje O+ Goeie hap!
pi_206840450
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:49 schreef minilot het volgende:
Zo, twee van de drie Dingen vandaag klaar: sportschool en daarna een poosje zwemmen met Günther. Inmiddels afgedroogd en zwemspullen in de was, tijd voor het laatste Ding: naar schoonouders voor trouwdag, met eerst taart en dan soep met broodjes ^O^

@:Sigme En waar kook je ze in, dan? Water, wijn, iets anders? En gaat er nog iets van suiker en/of specerijen in?
De peertjes van vorige week gingen in een restje koffie, de peertjes van gister waren om een pak aangebroken sap weg te werken.

We hebben nog een brouwfles zelfgemaakte wijn staan, die proeven we eind deze week. Ik denk dat daar nog een hoop peertjes in gestoofd gaan worden.

Ik doe er suiker bij als het vocht van zichzelf niet zoet is (koffie, zure wijn), maar niet als het al redelijk zoet is van zichzelf (pak sap). Kruiderij voeg ik niet vaak toe denk ik. Dat sap was al gekruid (alcoholvrije winterpunch).
pi_206840557
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 13:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]
De Duitser wil Duitsland niet zien? Das ook vandaag toch?
Geen idee, we kijken het alleen omdat de jongens het graag willen kijken...Voor de rest wordt het WK hier redelijk geboycot vanwege alle politieke problemen.

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:50 schreef minilot het volgende:
Wat leuk, Jagar! _O_ Jij zat zelf ook lang bij de scouting toch, of heb ik dat verkeerd onthouden?
Nee, ik heb nooit bij de scouts gezeten. Dit is onze lokale integratie, vrijwel alle kinderen hier gaan ofwel naar de scouts, ofwel naar de Chiro (tegenhanger van de scouts). De scouts hebben een christelijke traditie, maar onze keuze was alleen pragmatisch, het scoutsgebouw zit hier om de hoek....
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 14:36:16 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206840833
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Geen idee, we kijken het alleen omdat de jongens het graag willen kijken...Voor de rest wordt het WK hier redelijk geboycot vanwege alle politieke problemen.
Oh zo. Ik log af en toe in op de poule van het werk om te zien hoe ik heb gescoord. En ik bekijk soms wat statistieken (hoeveel strafschoppen of snelste goal, gemiddeld aantal doelpunten per wedstrijd) om voorspellingen van de volgende speeldag in te vullen. Verder krijg ik er net zo veel van mee als de vorige WK's :P
pi_206840851
Het voordeel van zondagavond weg zijn is dat de kookmarathon al na de lunch moet en dat je er dan niet de hele dag tegenop hoeft te zien :7

Zo tijd voor een slaapje /oma :+
pi_206841405
Het regende hier ook tijdens het achter een bal aanhollen, maar gelukkig niet heel hard. Ik speelde wel eindelijk eens lekker en scoorde, maar verloren helaas wel.
Daarna nog even naar onze eigen club, daar was het saai, dus lekker naar huis, warm gedoucht en nu onder twee dekentjes en twee katten op de bank. Ik doe ook mee aan een dutje zo denk ik :Z
  zondag 27 november 2022 @ 15:05:46 #143
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206841443
Surprisebouw hier. Boormachine oververhit.

Dus zo lang ie koelt even zitten.
pi_206841493
Tevens spijt dat ik geen zin had om na de club nog door te rijden naar de supermarkt voor eten. Wel lekker broodje gezond op de hockey gehad, maar heb wel wat meer eten dan alleen dat nodig vandaag :+

@Isabeau ja het is inmiddels inderdaad zover dat de baan daar echt tot een einde gaat komen. Bittersweet is het, op m'n nieuwe werk heb ik ook wel echt een fantastische kamergenoot gelukkig en kan daar ook echt veel leren weer enzo. En er blijft altijd wel een lijntje open naar Utrecht denk ik, er zijn ook nog wel ideeën over vervolg waar ze mij (als huidige werk daar ook iets in ziet) vanuit nieuwe werk dan ook graag bij betrekken.

@fietsie nog goed gekomen met pakket?
  zondag 27 november 2022 @ 15:12:41 #145
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206841522
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:10 schreef vlindertje89 het volgende:

@:fietsie nog goed gekomen met pakket?
Staat nog steeds op "Aangekomen in uw regio"....
pi_206842251
Begonnen aan een kneeddeeg voor brokken speculaas en dan tot de ontdekking komen dat het advies is om een nachtje in de koelkast te laten rijpen. 8)7
Eerst hele recept lezen dus. Niet alleen of de ingrediënten in de kast liggen.

Zondagmiddag verder met krant en een oog op voetbal.
pi_206842419
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:52 schreef minilot het volgende:

[..]
Waar was je? *O* En wat zul je vanavond lekker slapen! O+
In het altijd bruisende Erp :D
We waren gevraagd om ons bier te schenken bij een muziekfestival.
Maar helaas hadden de meeste mensen daar geen interesse in.

Net nog een dutje gedaan :O
pi_206842531
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:14 schreef Blues het volgende:

[..]
Je hebt een een UI *G*
Leuke!
Speciaal voor jullie!
pi_206842587
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:59 schreef yinu het volgende:

[..]
Speciaal voor jullie!
vereerd en dankbaar :D
pi_206842632
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
vereerd en dankbaar :D
Met CUL-thema.
  zondag 27 november 2022 @ 16:05:47 #151
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206842649
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:55 schreef Sarabi het volgende:

[..]
In het altijd bruisende Erp :D
We waren gevraagd om ons bier te schenken bij een muziekfestival.
Maar helaas hadden de meeste mensen daar geen interesse in.

Net nog een dutje gedaan :O
Dan heb je denk ik mijn nichtje nog een glas ingeschonken ;)
  zondag 27 november 2022 @ 16:06:07 #152
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206842654
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:59 schreef yinu het volgende:

[..]
Speciaal voor jullie!
Een YinUI :)
pi_206842707
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:05 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dan heb je denk ik mijn nichtje nog een glas ingeschonken ;)
Was dat onze enige klant? :D
pi_206842773
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Was dat onze enige klant? :D
Was het zo erg? -O-
pi_206842789
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 16:17 schreef Blues het volgende:

[..]
Was het zo erg? -O-
Mwah we hadden een vriendengroep die al onze biertjes hebben geproefd. En verder waren er wel wat losse mensen die soms wat bestelden.

We hebben in totaal zo'n 50 glazen verkocht in 5 uur tijd.
pi_206842791
Ik heb onlangs een 'fruittas' aan m'n groentepakketabonnement toegevoegd. Nu krijg ik ook fruit wat ik niet lekker vind in de fruitsalade: sinaasappel & mandarijn. En we hadden nog een citroen van eigen boom liggen.
Dus ik heb de boel uitgepers en er citruscurd van gemaakt.

Het was een halve liter sap. Dat wordt een godvergeten boel curd (6 ons suiker, 2 pakken boter, 5 eieren). Dus nu heb ik voor de komende twee jaar curd denk ik zo :')

Tussentijds ook een potje zuurkool gemaakt van een overgebleven halve witte kool.

Daarna even piepers gejast (kwam ik gister tegen in het voedselbos toen ik wat plakken hooi opruimde) en daar ga ik zo patat van bakken.

Maar nu eerst een Sarabiertje
pi_206842834
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2022 16:18 schreef sigme het volgende:
Ik heb onlangs een 'fruittas' aan m'n groentepakketabonnement toegevoegd. Nu krijg ik ook fruit wat ik niet lekker vind in de fruitsalade: sinaasappel & mandarijn. En we hadden nog een citroen van eigen boom liggen.

Het was een halve liter sap. Dat wordt een godvergeten boel curd (6 ons suiker, 2 pakken boter, 5 eieren). Dus nu heb ik voor de komende twee jaar curd denk ik zo :')

Tussentijds ook een potje zuurkool gemaakt van een overgebleven halve witte kool.

Daarna even piepers gejast (kwam ik gister tegen in het voedselbos toen ik wat plakken hooi opruimde) en daar ga ik zo patat van bakken.

[ afbeelding ]
Proost!
  zondag 27 november 2022 @ 16:23:29 #158
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206842846
Mijn accuboor vind het toch niet zo leuk om met een speedboor door Essen te moeten raggen....
pi_206842859
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:23 schreef fietsie het volgende:
Mijn accuboor vind het toch niet zo leuk om met een speedboor door Essen te moeten raggen....
Vers essen?

Profs gebruiken daar een bovenfrees voor. Maar als je dat niet hebt is een vlinderboor je beste optie.
Heb je geen boormachine met snoer?
  zondag 27 november 2022 @ 16:28:29 #160
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206842883
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2022 16:25 schreef sigme het volgende:

[..]
Vers essen?

Profs gebruiken daar een bovenfrees voor. Maar als je dat niet hebt is een vlinderboor je beste optie.
Heb je geen boormachine met snoer?
Ik heb wel een bovenfrees maar ik wil geen risico's lopen met wegschieten enzo, daar ik dit hout neit goed kan vastzetten... De schors moet nl echt helemaal heel blijven en er mogen geen zichtbare markeringen aan de buitenkant komen...

SPOILER: Surprise Geheim
pi_206842941
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:28 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb wel een bovenfrees maar ik wil geen risico's lopen met wegschieten enzo, daar ik dit hout neit goed kan vastzetten... De schors moet nl echt helemaal heel blijven en er mogen geen zichtbare markeringen aan de buitenkant komen...

Wft heb je met je duim gedaan?

Wat moet je nog met de boor doen dan? En leeft je boor nog?
pi_206842957
Leuk idee zeg :D
Is de stoel nog in 1 stuk *)
  zondag 27 november 2022 @ 16:36:43 #163
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206842980
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2022 16:33 schreef sigme het volgende:

[..]
Wft heb je met je duim gedaan?

Wat moet je nog met de boor doen dan? En leeft je boor nog?
Dat is de Zwart gelakte nagel van mijn dochter die het blok stabiliseerde :)

De boor staat af te koelen; de boor met snoer ligt 30km verderop dus nu niet echt beschikbaar..

En ik moet dat andere stuk dus nog :)

Daarna kado erin (een houtkloof attachment voor op een accuboor) en dan het blok hout dicht bouten (via die gaten).
En dan is ook gelijk de "waarom dit" duidelijk: een houtkloofadept krijgt het kado ;)
  zondag 27 november 2022 @ 16:37:52 #164
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206842994
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik moet denken aan iets wat een man op een Kroatisch eiland deed, iemand jatte brandhout van hem. Hij merkte dat en prepareerde een stuk hout met een hoeveelheid buskruit er in. Een paar dagen laten explodeerde de kachel van de lokale buschauffeur. Het hele eiland wist vervolgens dat die de dief was.
  zondag 27 november 2022 @ 16:39:29 #165
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206843012
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 16:35 schreef Blues het volgende:
Leuk idee zeg :D
Is de stoel nog in 1 stuk *)
De stoel stond er al omdat de "Wiebel" eruit gehaald moet worden, maar bleek precies de ideale hoogte te hebben voor dit zaagwerk
pi_206843254
Hier een rustig dagje thuis, veldrijden gekeken, wat opgeruimd, en kerstboom verder opgezet. Zuurkoolschotel staat inmiddels in de oven.
pi_206843441
  zondag 27 november 2022 @ 17:09:29 #168
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_206843451
hier lekker naar de spa geweest met een vriendin.. het zwemmen erna maar laten zitten omdat we zo lekker zen waren O+
zometeen eens wat locale poffertjes uit de diepvries halen en op smikkelen ^O^
pi_206843820
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2022 16:18 schreef sigme het volgende:

[ afbeelding ]
Oh als je curd over hebt dan kan ik je wel helpen hoor!

*veegt een beetje kwijl uit mondhoeken*
pi_206843869
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:34 schreef yinu het volgende:

[..]
Oh als je curd over hebt dan kan ik je wel helpen hoor!

*veegt een beetje kwijl uit mondhoeken*
Ik heb even uitgezocht of curd ingevroren kan worden, yinu-met-ui. Dat kan ;)
  zondag 27 november 2022 @ 17:46:35 #171
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206844021
De bouten zitten vast. Gedicht is gestart
pi_206844055
Vanochtend 7:50 op (uitgeslapen @minilot ;) ), gesport. Vanmiddag zou ik een date hebben maar hij zei op het laatste moment af, de oen. Had in z'n profiel staan "liever elkaar ontmoeten dan lang chatten" dus ik had niet veel moeite gestoken in chatberichtjes en we hadden gauw een date ingepland. Zegt ie de date af omdat ie via chat niet echt een klik voelde _O- schiet mij maar lek. Oen.
Dus onverwacht een vrije middag *G*
Boodschappen gedaan, nu staan er linzenstoof en aardappelpuree op voor vega shepherd's pie. Fijn fijn O+
pi_206844076
Ik heb gisteren de hele middag surprise geknutseld. Uit karton een flinke boom geknutseld, met groen karton er gebladerte aan toegevoegd en een grasmatje eronder. Vervolgens uit het resterende karton een kettingzaag, mooi ingepakt in oranje karton. De ontvanger is een natuurliefhebber en heeft het afgelopen jaar geprotesteerd tegen de kap van allerlei bomen, hier dus een boom die hij wel moet kappen om z'n cadeau te krijgen O-)

Ik moet alleen het gedicht nog. *zucht*
pi_206844079
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2022 17:36 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb even uitgezocht of curd ingevroren kan worden, yinu-met-ui. Dat kan ;)
Dat lijkt me goed nieuws, op de een of andere manier.
  zondag 27 november 2022 @ 17:50:57 #175
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206844086
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb gisteren de hele middag surprise geknutseld. Uit karton een flinke boom geknutseld, met groen karton er gebladerte aan toegevoegd en een grasmatje eronder. Vervolgens uit het resterende karton een kettingzaag, mooi ingepakt in oranje karton. De ontvanger is een natuurliefhebber en heeft het afgelopen jaar geprotesteerd tegen de kap van allerlei bomen, hier dus een boom die hij wel moet kappen om z'n cadeau te krijgen O-)

Ik moet alleen het gedicht nog. *zucht*
"Zage zage, wiede wiede..."
pi_206844094
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:48 schreef Tele6 het volgende:
Vanochtend 7:50 op (uitgeslapen @:minilot ;) ), gesport. Vanmiddag zou ik een date hebben maar hij zei op het laatste moment af, de oen. Had in z'n profiel staan "liever elkaar ontmoeten dan lang chatten" dus ik had niet veel moeite gestoken in chatberichtjes en we hadden gauw een date ingepland. Zegt ie de date af omdat ie via chat niet echt een klik voelde _O- schiet mij maar lek. Oen.
Dus onverwacht een vrije middag *G*
Boodschappen gedaan, nu staan er linzenstoof en aardappelpuree op voor vega shepherd's pie. Fijn fijn O+
Dat lijkt me wel een enorme oen ja. Wat dat betreft ook geen verlies dus dat je nu aan de vegan shepherds pie kunt. Is daar ook een recept van?
pi_206844115
Kieknu, ik heb voor m'n verjaardag onverwacht een plotter gekregen. Met wat etspasta heb ik nu een oude vaas wat opgeleukt:

Let niet op de rommel op de achtergrond, enerzijds multitasken, en ik wil GEEN Pinterest/Instagram mama worden :6
pi_206844325
Wat een rare snuiter die date @Tele6

Wat een serieuze surpise @fietsie en ook, wat een werk en ik zie een bomen thema :D

Wat jammer @Sarabi, dat er maar zo weinig bierdrinkers waren. En leuk @Jagärtrut om zo dingen op te leuken. Op naar de kringloop voor materiaal

Ik ben vanmiddag weer een stukje verder gekomen met de jurk en heb de nieuwe airfryer laten proefdraaien volgens de beschrijving. Dat ging goed, straks een traybake erin maken.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 18:14:11 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206844366
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 17:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Kieknu, ik heb voor m'n verjaardag onverwacht een plotter gekregen. Met wat etspasta heb ik nu een oude vaas wat opgeleukt:

[ afbeelding ]

Let niet op de rommel op de achtergrond, enerzijds multitasken, en ik wil GEEN Pinterest/Instagram mama worden :6
Gezien de verdediging wil je het eigenlijk wel :+ Welke rommel? :P
pi_206844466
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 17:53 schreef Jagärtrut het volgende:

[ afbeelding ]

Leuk zo!
Die disclaimer is echt nergens voor nodig.
Jouw huis! Jouw troep of geen troep!
pi_206844507
Avondeten (laat! voor ons doen) zit er ook weer in.
SPOILER
Even wachten tot het espresso-apparaat op temperatuur is voor de afronding.
pi_206844595
Schaap van @sigme een beetje verstopt in de bonen.
Toch lekker schaap O+
pi_206844607
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:51 schreef yinu het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel een enorme oen ja. Wat dat betreft ook geen verlies dus dat je nu aan de vegan shepherds pie kunt. Is daar ook een recept van?
Het kan eigenlijk niet misgaan dus ik heb vanavond maar gewoon wat gedaan.

• Snijd 1:1:1 ui, wortel en bleekselderij. Ik heb voor 5 porties 3 middelgrote uien gedaan, 2 penen en 4 stengels bleekselderij.
• Snijd wat knoflook. Ik heb 2 tenen gedaan.
• Fruit het groentemengsel tot glazig. Voeg knoflook toe, een groot blikje tomatenpuree, een scheut sojasaus (of worcestershiresaus als je dat hebt. geen ketjap iig), wat blaadjes laurier, zwarte peper. Roer.
• Voeg gedroogde groene linzen toe. Ik heb 750 mL linzen gedaan voor die 5 porties.
• Giet er ca 1 L kokend water bij en doe bouillonpoeder erbij voor ongeveer die hoeveelheid.
• Laat ca anderhalf uur pruttelen tot de linzen zacht zijn en al het water opgenomen is. Giet er eventueel wat water bij zodat het niet droogkookt.
• Maak ondertussen aardappelpuree. Zorg dat je die goed op smaak brengt met zout, peper, nootmuskaat.
• Op de bodem van de ovenschaal linzenprut, dan aardappelpuree uitstrijken, dan klontjes boter erop. In de oven tot de bovenkant wat bruin is. Geen geduld? onder de grill. 8-)

Kaas eroverheen is ook lekker maar dat doe ik niet om het vegan te houden.
Worcestershiresaus bevat volgens mij iets van vis, dus ik doe altijd sojasaus, ook lekker.
Het is een vrij vergeeflijk recept, je kan er prima allerlei andere dingen doorheen gooien zonder het te verpesten. Alleen op de linzen:water verhouding letten, want je wilt niet dat de aardappelpuree erop drijft ;)

Hier is een recept als je dat wilt (ik heb dit en nog wat recepten gebruikt om mijn recept te bedenken dus het is net wat anders): https://minimalistbaker.com/1-hour-vegan-shepherds-pie/
  zondag 27 november 2022 @ 18:32:57 #184
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206844627
Wij eten zo spare ribs :9

Deze kregen we gister ook op het feestje. Vriendje werd erg dronken en ging na afloop van het feestje de keuken in om de kok te bedanken, kwam ie terug met een to go bak ribs :')

Ze zijn wel echt serieus goed O+
En lekker een rode kool salade erbij gemaakt (uit eigen tuin :D )
pi_206844663
Ik maakte kip masala met aardappel en boontjes. Er was ook pompoenpuree, een gekookt ei, zuurgoed en rotiplaat. :9
Er is nog enorm veel kip over :9 :9
  zondag 27 november 2022 @ 18:35:34 #186
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206844664
Homemade curry met kip, paksoi, kokosmelk, prei met een timbaaltje rijst en naanbrood hadden we hier… :9~
pi_206844688
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2022 18:35 schreef Lonaa het volgende:
Ik maakte kip masala met aardappel en boontjes. Er was ook pompoenpuree, een gekookt ei, zuurgoed en rotiplaat. :9
Er is nog enorm veel kip over :9 :9
Dat trok ik uit de vriezer. Ik ga zo ontdekken of het pompoenbrood te veel gaat rijzen in de airfryer en aanfikt.
pi_206844847
Shepherds pie O+ Of cottage pie of cumberland pie, hoe het ook heet. Dat staat hier ook op de grote lijst van makkelijke en snelle dingen die met de voorraad gemaakt kunnen worden.

Ik maak meestal een combinatie van deze recepten:
https://www.bbc.co.uk/food/recipes/lentil_cumberland_pie_92033

https://www.bbc.co.uk/food/recipes/vegetarian_cottage_pie_48064

Champignons kunnen er ook goed door. En een blik linzen kan ook.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lucky_Strike op 27-11-2022 18:51:17 ]
Spoilers!
pi_206844945
Ik ga nu de saucijzenbroodjes met pastinaak en wortel in de oven doen. Er bij zelfgemaakte piccalilly en een salade.

Het is een beetje jammer dat ik de piccalilly die ik dinsdag maakte nog niet kan eten. De vorige versie is niet zo heel goed gelukt en de nieuwe is geweldig. Maar de oude is nog geopend en de nieuwe moet nog een paar weken staan voor hij lekker is. Zwaar leven.
Spoilers!
pi_206844971
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 18:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga nu de saucijzenbroodjes met pastinaak en wortel in de oven doen. Er bij zelfgemaakte piccalilly en een salade.

Het is een beetje jammer dat ik de piccalilly die ik dinsdag maakte nog niet kan eten. De vorige versie is niet zo heel goed gelukt en de nieuwe is geweldig. Maar de oude is nog geopend en de nieuwe moet nog een paar weken staan voor hij lekker is. Zwaar leven.
Immens zwaar leven.

heb ik ook wel een beetje, ik maakte de kip masala los van de aardappels en boontjes. De jus van de kip was veel lekkerder dan die van de groentes. Maar in de porties kip kook ik de volgende keer de aardappels en boontjes mee. Volgende is dus nog lekkerder.
  zondag 27 november 2022 @ 18:53:47 #191
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206844990
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 18:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

Recept van de saucijzenbroodjes? :9
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 18:58:37 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206845097
Marokkanen doen er wel alles aan om hun populariteit hoog te houden }:|
pi_206845142
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 18:53 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Recept van de saucijzenbroodjes? :9
https://marleyspoon.nl/me(...)e-groente-frisse-sla

:7
  zondag 27 november 2022 @ 19:03:27 #194
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206845357
Jullie hebben erg culinair gegeten allemaal :D

Ik deed toch geen dutje maar lag wel lekker op de bank. Toen sushi besteld, om 16.30 m'n avondeten naar binnen geschoven, weer voor kattenmatras gespeeld, en net een halfuurtje met semi frisse blik nog wat laatste dingen aan rapport veranderd en naar collega's gestuurd. Ook toch maar nog een was ingezet, want daltarief, en nu ben ik weer kattenmatras tot de wasmachine gaat piepen :+

Morgen wordt gekke dag. Ik heb om 11.00 m'n jaarlijkse asr health check, daarna rij ik naar Utrecht-werk, dan doe ik daar wat dingen voor m'n Leiden-werk, heb ik van 14-15.30 afspraken en dan vanaf 16.00 m'n afscheidsborrel. Ik denk dat ik tot die health check maar even ga uitslapen (= na katten eten geven om 7.30 weer in bed duiken) en lekker rustig aan ga doen, tenzij ik echt vreselijk veel zin heb om te werken daarvoor :P
pi_206845435
Ohja, en @Tele6 jouw date was een oen die ook niet weet wat ie wil. Mis je niks aan!
pi_206845662
Eensgezind @Tele6 Oen. 8)7

Voetbal verbroedert. Nondeju.

Vanavond was het calzone. Smakelijk. :Y)
Weliswaar met k&k pizzadeeg.
pi_206845758
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:03 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Is uitstekend recept. Vriest prima in. Ik vond een paar maanden geleden een goede aanbieding voor gehakt. Daar maakte ik 28 saucijsjes van _O-

Pompoen, knolselderij of raap smaakt ook vast lekker er in.
Spoilers!
pi_206845790
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 19:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Is uitstekend recept. Vriest prima in. Ik vond een paar maanden geleden een goede aanbieding voor gehakt. Daar maakte ik 28 saucijsjes van _O-

Pompoen, knolselderij of raap smaakt ook vast lekker er in.
Veldsla erbij met wat balsamico azijn. nomnomonom
  zondag 27 november 2022 @ 19:45:04 #200
63722 z80
I fink you freaky
pi_206845797
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 19:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Jullie hebben erg culinair gegeten allemaal :D

Ik deed toch geen dutje maar lag wel lekker op de bank. Toen sushi besteld, om 16.30 m'n avondeten naar binnen geschoven, weer voor kattenmatras gespeeld, en net een halfuurtje met semi frisse blik nog wat laatste dingen aan rapport veranderd en naar collega's gestuurd. Ook toch maar nog een was ingezet, want daltarief, en nu ben ik weer kattenmatras tot de wasmachine gaat piepen :+

Morgen wordt gekke dag. Ik heb om 11.00 m'n jaarlijkse asr health check, daarna rij ik naar Utrecht-werk, dan doe ik daar wat dingen voor m'n Leiden-werk, heb ik van 14-15.30 afspraken en dan vanaf 16.00 m'n afscheidsborrel. Ik denk dat ik tot die health check maar even ga uitslapen (= na katten eten geven om 7.30 weer in bed duiken) en lekker rustig aan ga doen, tenzij ik echt vreselijk veel zin heb om te werken daarvoor :P
Nee hoor. Ik ben naar de plaatselijke Mongool gefietst. Door een Aziaat mijn eten op een grote bakplaat gaar laten worden.
pi_206845867
Ik was een linzencurry aan het maken en heb nog even getwijfeld om daar een aardappelpureedakje op te leggen, maar ben toch maar voor de rijst gegaan, wegens geen zin om piepers te jassen. Mijn wederhelft is de hort op dus ik kook maar voor mezelf.
pi_206845904
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:48 schreef yinu het volgende:
Ik was een linzencurry aan het maken en heb nog even getwijfeld om daar een aardappelpureedakje op te leggen, maar ben toch maar voor de rijst gegaan, wegens geen zin om piepers te jassen. Mijn wederhelft is de hort op dus ik kook maar voor mezelf.
Curry met puree. Ik zie het wel zitten.

Ben je vega?

Ik heb alle bloemige aardappels geschild. 1822 gram. Ik weet niet of ik er nou 3 of 4 bakjes voor 2 personen van moet maken.
Spoilers!
pi_206846074
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 19:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ben je vega?

Ik heb alle bloemige aardappels geschild. 1822 gram. Ik weet niet of ik er nou 3 of 4 bakjes voor 2 personen van moet maken.
4
pi_206846087
3
pi_206846099
Pu O+
pi_206846348
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 19:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ben je vega?

Ik zag het ook wel zitten, een soort Indiase shepherds pie. Sowieso aardappelpuree op dingen. O+ Dingen met korstjes. O+

Ik noem mezelf geen vega maar ik eet wel heel zelden vlees. Alleen als iemand het voor me maakt, als ik bijvoorbeeld onverwacht blijf eten ofzo, of als ik weet dat het beest echt een oké leven heeft gehad. Ik heb niet zoveel problemen met vlees eten an sich maar wel heel veel problemen met de bio-industrie en hoe wij mensen met andere beesten omgaan. Ik eet nu al heel lang (denk 15 jaar zeker wel) echt weinig vlees (paar keer per jaar) en dan wordt het ook minder lekker. Zuivel gebruik ik wel maar ook met mate en dan van bedrijven waarvan ik hoop dat ze echt hun best doen.

Oh en de belangrijke vraag: 3. Ik herhaal: 3. Kleine porties aardappelpuree :{w
pi_206846460
Ik stem voor 4 :P

We hebben ons door twee voorprogramma's geworsteld inmiddels. Mogelijk begint het zo daadwerkelijk :+
pi_206846563
Ik zeg 3. Beter 3 iets ruimte 2-persoons porties, dan 4 net te krappe. Want carbs O+
#teamLonaa-yinu-Vanyel
  zondag 27 november 2022 @ 20:19:30 #209
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206846612
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:12 schreef Clubsoda het volgende:
Ik stem voor 4 :P

We hebben ons door twee voorprogramma's geworsteld inmiddels. Mogelijk begint het zo daadwerkelijk :+
Waar is die goeie oude tijd van gewoon 1 voorprogramma? ;(
Ik vind het allemaal zo lang duren tegenwoordig.
pi_206846742
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:19 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik vind lang voorprogramma wel leuk eigenlijk, kun je nog wat nieuwe bandjes ontdekken en alvast in de stemming komen.
Ik was laatst bij een concert van 2 bands die samen toerden met 2 bands in het voorprogramma, 4 concerten achter elkaar dus. _O_
pi_206846755
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:19 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nou echt hè. 18 uur deuren open en drie uur later begint het eens. Mag van mij allemaal wel wat sneller.
pi_206846767
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik vind lang voorprogramma wel leuk eigenlijk, kun je nog wat nieuwe bandjes ontdekken en alvast in de stemming komen.
Ik was laatst bij een concert van 2 bands die samen toerden met 2 bands in het voorprogramma, 4 concerten achter elkaar dus. _O_
Dit waren geen bands die je wilde ontdekken :P
pi_206846807
Ik wil nooit bands ontdekken. Ik kom voor X, de rest is herrie tijdens het wachten.
pi_206846830
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dit waren geen bands die je wilde ontdekken :P
Een of andere Finse band waar ik nog nooit van heb gehoord, en Beast in Black?

Beast in Black waren we laatst nog aan het kijken of ze zelf wel eens headliner zijn, maar helaas alleen in Haarlem als ze naar NL komen en dat is vanaf hier niet te reizen ;(
pi_206846954
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Een of andere Finse band waar ik nog nooit van heb gehoord, en Beast in Black?

Beast in Black waren we laatst nog aan het kijken of ze zelf wel eens headliner zijn, maar helaas alleen in Haarlem als ze naar NL komen en dat is vanaf hier niet te reizen ;(
Die eerste was vrij parodie-metal-ig. Beast in Black klonk best aardig. Ik zei al dat dit niet mijn scene is he? O-)
pi_206847214
Zo hebben wij 2 van onze favoriete bands ontdekt O+ Maar je moet maar net geluk hebben, vaak zijn de voorprogramma's ook niet zo boeiend.

Donderdag mogen wij ook weer naar het Ziggo Dome *O*
pi_206847254
Er staat echt 0 informatie in die post.
pi_206847409
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2022 20:42 schreef Lonaa het volgende:
Er staat echt 0 informatie in die post.
wat bedoel je? :@
pi_206847503
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]
wat bedoel je? :@
De post van Sarabi. Daar is eigenlijk iedere inhoudelijke en mogelijk boeiende informatie achterwege gelaten.
pi_206847541
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2022 20:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]
De post van Sarabi. Daar is eigenlijk iedere inhoudelijke en mogelijk boeiende informatie achterwege gelaten.
Gewoon negeren ^O^
pi_206847582
Maar goed ik voelde me al een tijdje niet meer welkom hier dus ik blijf wel weer even weg :W
pi_206847614
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:00 schreef Sarabi het volgende:
Maar goed ik voelde me al een tijdje niet meer welkom hier dus ik blijf wel weer even weg :W
Joh! Dat was toch een grapje? Ik was ook benieuwd over wie je het had? Zo ben ik ook benieuwd waar Clubsoda nu naar kijkt maar ook nul informatie daarover.
pi_206847631
:')
pi_206847691
Not this shit again.
Spoilers!
  zondag 27 november 2022 @ 21:05:26 #225
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206847817
Lolwhat? Volgens mij post iedereen weleens iets zonder alle punten en komma’s en details erin.
Omdat het anders een dagboekpost wordt, men niet weet of anderen het interessant vinden of omdat ze gewoon een gevoel willen delen, zonder feiten.

Wat is er mis met navragen, als je die feiten wel graag wil weten?
pi_206847821
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Joh! Dat was toch een grapje? Ik was ook benieuwd over wie je het had? Zo ben ik ook benieuwd waar Clubsoda nu naar kijkt maar ook nul informatie daarover.
Nightwish, dat had ik ergens al eens gezegd en wilde me niet herhalen :)
pi_206847898
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
haha, dat was bij mij niet blijven hangen.
pi_206847998
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lolwhat? Volgens mij post iedereen weleens iets zonder alle punten en komma’s en details erin.
Omdat het anders een dagboekpost wordt, men niet weet of anderen het interessant vinden of omdat ze gewoon een gevoel willen delen, zonder feiten.

Wat is er mis met navragen, als je die feiten wel graag wil weten?
Nou ja, Sarabi doet wel echt veel posts met een raadspelletje er in. En als ze te weinig raders heeft, doet ze dit. Al jaren.

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:00 schreef Sarabi het volgende:
Iedereen geeft zo veel informatie als zij/hij wil.
En dat is verder prima. Maar het blijft wel een forum dus mensen vinden soms iets van elkaar.
Spoilers!
pi_206848162
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
haha, dat was bij mij niet blijven hangen.
Dat snap ik wel, ik gok dat het ook niet helemaal jouw genre is :P
pi_206848171
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 21:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nou ja, Sarabi doet wel echt veel posts met een raadspelletje er in. En als ze te weinig raders heeft, doet ze dit. Al jaren.
[..]
Iedereen geeft zo veel informatie als zij/hij wil.
En dat is verder prima. Maar het blijft wel een forum dus mensen vinden soms iets van elkaar.
Het gaat echt niet om het raden.
Maar goed zoals je zegt vindt iedereen er wel iets van.
pi_206848230
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat snap ik wel, ik gok dat het ook niet helemaal jouw genre is :P
Niet echt nee. Ik zoek wel eens wat namen op die ik hier lees maar doe dan het geluid heeeeel zacht. :D
pi_206848399
Nightwish ja, zo super dat Floor zich goed genoeg voelt! *O*
pi_206848580
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:31 schreef Blues het volgende:
Nightwish ja, zo super dat Floor zich goed genoeg voelt! *O*

Ja, echt bewondering voor hoor!

(Voordat dit raadselachtig is: ze bleek een goede maand geleden borstkanker te hebben en is net geopereerd)
pi_206848705
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

(Voordat dit raadselachtig is: ze bleek een goede maand geleden borstkanker te hebben en is net geopereerd)
Dat had ik weer wel meegekregen. En ik vond haar een paar jaar geleden geweldig in “de beste zangers”
  zondag 27 november 2022 @ 21:46:50 #236
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206848820
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik had ook bij dit concert moeten/kunnen zijn, alleen vond ik het na 3 of 4 verplaatsingen wel mooi en heb ik onze kaarten ingeleverd.
In januari dan maar naar Epica, samen met Apocalytica in de Heineken Music Hall…
pi_206848929
Ik zit lekker wat muziek te luisteren/kijken op YT en zie dit voorbij komen _O-

zondag 27 november 2022 @ 21:59:49 #238
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206849148
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik ben na 2 nummers vaak wel uitgekeken op een voorprogramma als ik de muziek niet ken. Kan best zijn dat ik ze dan later wel tof ga vinden. Maar op het moment zelf vind ik het echt te lang :D
pi_206849464
Is hier iemand wel eens op Zakynthos geweest? Is dat een fijn eiland?
Spoilers!
  zondag 27 november 2022 @ 22:25:18 #240
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206849554
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 21:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar ja dan verbleekt ook ieder voorprogramma....
pi_206849561
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, daar niet..zou nog wel een keer willen.

Kefelonia wel geweest O+
  zondag 27 november 2022 @ 22:26:01 #242
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206849566
Ik naaide. Uren.

SPOILER

[ Bericht 52% gewijzigd door fietsie op 27-11-2022 22:31:32 ]
pi_206849602
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeeeeel lang geleden toen mijn reis naar Roemenië niet doorging door Tsjernobyl was dat de uitwijk vakantie. Ik vond het erg mooi. Vriendinnen zijn er afgelopen zomer geweest en waren ook enthousiast
pi_206849671
@fietsie uren genaaid, nu schraal?
  zondag 27 november 2022 @ 22:33:23 #245
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206849681
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:32 schreef Tele6 het volgende:
@:fietsie uren genaaid, nu schraal?
Zie de spoilert.

Wel drie keer een speld opgespoord op gevoel..
pi_206849685
quote:
Tele6!! :o
pi_206849713
quote:
:o :D
pi_206849726
quote:
:D
pi_206849751
*)
  zondag 27 november 2022 @ 22:38:02 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206849755
Weten we wel gelijk waar haar mind rondhangt, met al die dates ;)
pi_206849778
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:38 schreef fietsie het volgende:
Weten we wel gelijk waar haar mind rondhangt, met al die dates ;)
Inderdaad _O-
pi_206849815
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:26 schreef fietsie het volgende:
Ik naaide. Uren.

SPOILER
Wat ben jij een handige en creatieve man _O_
Eerst de surprise en nu de naaimachien.

Alleen…de warmte van de radiotoren stijgt nu alsnog achter de gordijnen richting glas? Of maak j een bredere vensterbank ook nog?

Vooralsnog douze points.💐
pi_206849833
Nou ja, Tele :D
  zondag 27 november 2022 @ 22:43:29 #254
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206849845
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:42 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat ben jij een handige en creatieve man _O_
Eerst de surprise en nu de naaimachien.

Alleen…de warmte van de radiotoren stijgt nu alsnog achter de gordijnen richting glas? Of maak j een bredere vensterbank ook nog?

Vooralsnog douze points.💐
De gordijnen hangen klem tegen de vensterbank,, alleen daar staan nu zulke grote planten op dat ze nog wat "naar buiten wijken". Volgend weekend wordt dat heringericht dan hangen de gordijnen op de vensterbankrand.
pi_206849975
Goed bezig naaiende fietsie *O* ^O^
pi_206850022
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:43 schreef fietsie het volgende:

[..]
De gordijnen hangen klem tegen de vensterbank,, alleen daar staan nu zulke grote planten op dat ze nog wat "naar buiten wijken". Volgend weekend wordt dat heringericht dan hangen de gordijnen op de vensterbankrand.
Quarante points w/
pi_206850025
Ik deed een covidbooster om gezeik met naar Duitsland gaan te voorkomen. Tussen de vorige en deze ben ik oud geworden :'(
Ik kreeg altijd Pfizer en nu mocht ik die niet meer. Zelfs terwijl de bevestigingsmail me anders beloofde, werd ik onverbiddelijk doorgestuurd naar Moderna voor ouwelui :'(
  zondag 27 november 2022 @ 23:02:44 #258
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206850063
Ben jij zoveel ouder dan ik? :D (Ik kreeg Pfizer in oktober)
pi_206850074
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 23:02 schreef fietsie het volgende:
Ben jij zoveel ouder dan ik? :D (Ik kreeg Pfizer in oktober)
Jonger }:|
  zondag 27 november 2022 @ 23:10:24 #260
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206850123
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 23:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jonger }:|
:7
pi_206850233
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:59 schreef Vanyel het volgende:
Ik deed een covidbooster om gezeik met naar Duitsland gaan te voorkomen. Tussen de vorige en deze ben ik oud geworden :'(
Ik kreeg altijd Pfizer en nu mocht ik die niet meer. Zelfs terwijl de bevestigingsmail me anders beloofde, werd ik onverbiddelijk doorgestuurd naar Moderna voor ouwelui :'(
Welkom bij de ouwechies })
pi_206850242
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 23:19 schreef Blues het volgende:

Welkom bij de ouwechies })
*O* Ik kreeg dit keer ook Moderna *O* Heb mijn bingo-kaart al aardig vol met 3 verschillende vaccinaties.
pi_206850252
Ik heb m'n vacc app ook bijgewerkt maar vlgs mij checken ze dat nergens meer toch?
  zondag 27 november 2022 @ 23:25:41 #264
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206850284
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 23:21 schreef Blues het volgende:
Ik heb m'n vacc app ook bijgewerkt maar vlgs mij checken ze dat nergens meer toch?
Niet in NL. Andere landen mogelijk wel. Het viel me op dat er in D. ook nog veel kapjes te zien waren.
  zondag 27 november 2022 @ 23:38:37 #265
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206850410
Nou... die wasmachine rekt ook z'n eindtijd een boel zeg..
pi_206850414
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 23:25 schreef fietsie het volgende:

Niet in NL. Andere landen mogelijk wel. Het viel me op dat er in D. ook nog veel kapjes te zien waren.
Als er mensen met een mondkapje op het ziekenhuis binnen komen zijn het ook meestal Duitsers.
  zondag 27 november 2022 @ 23:39:44 #267
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206850422
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 23:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als er mensen met een mondkapje op het ziekenhuis binnen komen zijn het ook meestal Duitsers.
Terwijl het zeer waarschijnlijk juist besmet rondspetterende Duitsers waren waar ik ziek door werd :(
pi_206850522
Deze week twee dagen kerstmarkten in DLD, ik ga dinsdag op het werk nog even wat goede maskers rapen. Geen OV plannen maar ik ben liever voorbereid.
pi_206851065
Goeeeeeedemorgen! Ambachtelijk dagje gisteren zo @fietsie - gaaf hoor! ^O^
En voorprogramma's: meh! Ik heb nog nooit een goeie gezien -O-
pi_206851068
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 05:58 schreef minilot het volgende:
Goeeeeeedemorgen! Ambachtelijk dagje gisteren zo @:Fietsie - gaaf hoor! ^O^
En voorprogramma's: meh! Ik heb nog nooit een goeie gezien -O-
Slayer had in 2009 wel een goed voorprogramma ; Amon Amarth :9
pi_206851071
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 06:04 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Slayer had in 2009 wel een goed voorprogramma ; Amon Amarth :9
Gelukkig! :D ^O^ Zelf nooit meegemaakt, altijd tijdverspilling. }:|
  maandag 28 november 2022 @ 06:27:42 #272
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_206851081
Morguh mini!

Hier een dagje relaxt werken, dan therapie en dan de lokale taal leren.. hen woensdag examen, maar al 2 maanden niet aanwezig geweest _O- dus er maar even voor gaan zitten...
pi_206851084
Oef @Barreltje, succes met blokken! :*
  maandag 28 november 2022 @ 07:07:24 #274
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206851109
Mogguh; gup is de deur uit; dagje thuiswerken dus maar even zien wat het wordt...

Moet eigenlijk ook nog wat klusjes doen dus misschien maar half dagje vrije uren schrijven.
pi_206851120
Verkouden. Ik heb mijn voordeur gordijn dit weekend op maat gespeld met veiligheidsspelden. #matigehuisvrouw
  maandag 28 november 2022 @ 07:12:37 #276
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206851123
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 07:11 schreef Lonaa het volgende:
Verkouden. Ik heb mijn voordeur gordijn dit weekend op maat gespeld met veiligheidsspelden. #matigehuisvrouw
Wordt je dan weer niet schraal van, zou @Tele6 zeggen :P
pi_206851129
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 07:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
Wordt je dan weer niet schraal van, zou @:Tele6 zeggen :P
Dat is waar, maar is niet het enige wat ik dit weekend gedaan heb natuurlijk. :7
pi_206851132
Heb overigens niet het idee dat ik klaar ben voor de dag. Of de week. :')
  maandag 28 november 2022 @ 07:18:56 #279
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206851140
Hier kwamen we tot de conclusie dat het droog genoeg was om te fietsen zonder regenpak. Krijg net een appje dat die conclusie niet correct was.
pi_206851144
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 07:18 schreef fietsie het volgende:
Hier kwamen we tot de conclusie dat het droog genoeg was om te fietsen zonder regenpak. Krijg net een appje dat die conclusie niet correct was.
Het ziet er inderdaad uit als van die regen waarvan je denkt dat het wel meevalt en vervolgens zeikes nat van wordt.
  maandag 28 november 2022 @ 07:20:56 #281
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206851149
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2022 07:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Het ziet er inderdaad uit als van die regen waarvan je denkt dat het wel meevalt en vervolgens zeikes nat van wordt.
Dat
pi_206851154
Gelukkig mag ik straks ook op de fiets. :+

Dan gaat ook tevens Het Hekwerk voor het eerst in gebruik genomen worden. Inb4 sad doggo.
pi_206851172
Ik word te oud voor avondlijke uitstapjes en om 6 uur weer op :O

Ik was wel zo slim om gisteravond al mijn regenbroek klaar te leggen en die vanochtend hersendood aan te doen ^O^
  maandag 28 november 2022 @ 07:30:11 #284
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206851176
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 07:29 schreef Clubsoda het volgende:
Ik word te oud voor avondlijke uitstapjes en om 6 uur weer op :O

Ik was wel zo slim om gisteravond al mijn regenbroek klaar te leggen en die vanochtend hersendood aan te doen ^O^
Die puber reageerde met "willikniet isnietnodig fietstkutdusdoeikniet"

Who am I to argue.
pi_206851181
#poncho dus maar eens uit het vet haalt }:|

Fijne dag iedereen *G* Ik ga POSITIEF aan mijn nieuwe werkdag beginnen *O* :S___D
pi_206851183
Dat is het sentiment van iedere puber ten opzichte van regenbroeken. Bij mij kwam wijsheid met de jaren en heb ik nu een volledige verpakking met broek en schoenen- en tashoezen. Nog steeds volslagen voor lul naar natuurlijk, maar mijn hekel aan nat op je werk overwint.
  maandag 28 november 2022 @ 08:11:16 #287
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_206851306
Ik wandelde naar werk want fietsen word ik te nat van :+
pi_206851355
Gisteren heeft een vriendin geholpen met de keuken van binnen en buiten schoonmaken. O+ Zo fijn. O+ We waren uren bezig. Dus nu wil ik niet meer koken zodat ik het niet meer verpest. :')
pi_206851551
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 07:32 schreef Clubsoda het volgende:
Dat is het sentiment van iedere puber ten opzichte van regenbroeken. Bij mij kwam wijsheid met de jaren en heb ik nu een volledige verpakking met broek en schoenen- en tashoezen. Nog steeds volslagen voor lul naar natuurlijk, maar mijn hekel aan nat op je werk overwint.
Ik nam altijd gewoon een plastic tasje droge kleren mee in plaats van een regenpak :+ #altijdpuber
pi_206851555
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 07:30 schreef fietsie het volgende:

[..]
Die puber reageerde met "willikniet isnietnodig fietstkutdusdoeikniet"
#teamdochtervanFiets

Ook vanwege de zwarte nagellak natuurlijk ^O^
pi_206851576
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 08:22 schreef Myraela het volgende:
Gisteren heeft een vriendin geholpen met de keuken van binnen en buiten schoonmaken. O+ Zo fijn. O+ We waren uren bezig.
Nog een specifieke aanpak en/of onmisbare tips (afgezien van de Hemelse Schuurspons van Lein, waardoor ik nu "WIBRA!!!!" voor vandaag in mijn Google Agenda heb staan :'))?

Mijn moeder en haar vriend dreigen eind december te komen eten en ik wil eigenlijk ook een keer de keuken 'van binnen en van buiten' maar het lijkt een soort onbedwingbare berg :')
pi_206851667
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 09:03 schreef minilot het volgende:

[..]
Nog een specifieke aanpak en/of onmisbare tips (afgezien van de Hemelse Schuurspons van Lein, waardoor ik nu "WIBRA!!!!" voor vandaag in mijn Google Agenda heb staan :'))?

Mijn moeder en haar vriend dreigen eind december te komen eten en ik wil eigenlijk ook een keer de keuken 'van binnen en van buiten' maar het lijkt een soort onbedwingbare berg :')
Ik had nog niet de sponsjes van Lein, die staan nog wel op mijn lijstje. Wel kwam die vriendin met Pink Stuff, blijkbaar ook van de Wibra. Dus die moet ik nog halen. En ze had een soort mini afwasborsteltjes, om goed in alle randjes te kunnen. Er zit ineens geen vies randje onder m'n glazen plaat meer. :@

En ook gewoon dingen weggooien. Ik heb 4 vuilniszakken aan zooi eruit kunnen halen.
pi_206851712
En de kledingkasten heb ik ook gedaan. Daar ligt alles weer op nette stapeltjes en hangt de rest op kleur. *O*

Volgende op het lijstje zijn alleen nog de gangkast en de schuur.
  maandag 28 november 2022 @ 09:28:29 #294
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206851722
Goed bezig Myraela! Bezichtigingen/verhuizingen zijn een ideale stok achter de deur om uit te pluizen en te organiseren. Ik werd er ook heel blij van.

Waar ik minder blij van word: Ik kan niet meer verder met inpakken. Alles in de schuur/op zolder wat in dozen past is al ingepakt, maar de rest gebruiken we nu nog zo vaak dat het nog niet handig is. Maar ik heb het enorm op m'n heupen en wil verderrrr }:|
pi_206851755
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 09:28 schreef Morgane89 het volgende:
Goed bezig Myraela! Bezichtigingen/verhuizingen zijn een ideale stok achter de deur om uit te pluizen en te organiseren. Ik werd er ook heel blij van.

Waar ik minder blij van word: Ik kan niet meer verder met inpakken. Alles in de schuur/op zolder wat in dozen past is al ingepakt, maar de rest gebruiken we nu nog zo vaak dat het nog niet handig is. Maar ik heb het enorm op m'n heupen en wil verderrrr }:|
Wanneer ga je over?

Inpakken is ook echt heerlijk. O+ Ik snap je gevoel wel. :D
pi_206851771
Ik ga gewoon pas weer verhuizen als het tijd is om naar een bejaardenwoning te gaan :+ Dus zulke échte opruimdrang, nope.
  maandag 28 november 2022 @ 09:36:12 #297
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206851812
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2022 09:31 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wanneer ga je over?

Inpakken is ook echt heerlijk. O+ Ik snap je gevoel wel. :D
27 januari, dus nog even geduld :X
  maandag 28 november 2022 @ 09:37:45 #298
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206851825
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 08:59 schreef minilot het volgende:

[..]
Ik nam altijd gewoon een plastic tasje droge kleren mee in plaats van een regenpak :+ #altijdpuber
Ik ook hoor; ze heeft ook wel een lange trainingsbroek in haar gymtas (die is mee) maar ze is ook ernstig eigenwijs :P
pi_206851840
Ik dacht vroeger altijd dat ik vooral niet zoals m'n ouders regelmatig zou verhuizen. Maar ondanks dat we nu nog helemaal bezig zijn met uitkijken naar het nieuwe huis en dat we daar echt een prachtig plekje van gaan maken, kan ik toch alweer uitkijken naar een volgend plekje.

Nu is m'n plan wel om er echt een poosje te blijven wonen, zeker als we ooit een uk kunnen krijgen. Maar ooit nog een keer een stadsappartement of juist een klein huisje op het platteland, het lijkt me allemaal prachtig. Ik vind verhuizen ook gewoon echt heel leuk en fijn. Ook stressvol en gedoe, maar daar ga ik gewoon wel lekker op. Alles weer nieuw en leuk. O+
pi_206851845
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 09:36 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
27 januari, dus nog even geduld :X
Oh, die dagen vliegen voorbij joh!
  maandag 28 november 2022 @ 09:39:41 #301
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206851847
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo