Dus als hij extra tijd zou hebben, had hij het wel goed gegaan? Is dat je conclusie?quote:Op zondag 27 november 2022 16:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar lijkt het niet bepaald op. Anders zou je dat gedoe met mensen terughalen of het geklootviool met de vinkjes niet hebben.
Het gaat nu om het feit dat de ex medewerkers geen kerstpakket of afscheidsbrief kregen bij hun afscheid. Begrijp dat nouquote:Op zondag 27 november 2022 17:02 schreef MoreDakka het volgende:
Wat vaak vergeten wordt is dat het aantal twitter werknemers nu weer dicht bij het aantal werknemers in 2018 zit. De grootste groei bij het personeelsbestand was in de laatste paar jaar.
Dat wil toch niet zeggen dat je rucksichtsloos werknemers ontslaat om weer op het aantal uit te komen van 2018. Als je ontslagen wordt mag je toch verwachten dat er over nagedacht is wie om welke reden ontslagen wordt om zowel het bedrijf af te slanken als gezond te houden.quote:Op zondag 27 november 2022 17:02 schreef MoreDakka het volgende:
Wat vaak vergeten wordt is dat het aantal twitter werknemers nu weer dicht bij het aantal werknemers in 2018 zit. De grootste groei bij het personeelsbestand was in de laatste paar jaar.
Hoe kom je erbij dat dat niet zo is dan? Heb je het corporate DNA argument niet meegekregen al die tijd? Of het feit dat Jack Dorsey de mensen toch al zou ontslaan, ook al was Musk niet de eigenaar geweest? Of baseer je dit aan de hand van de fout die Musk maakte om een handjevol mensen terug te roepen omdat de kennisoverdracht nog niet had plaatsgevonden?quote:Op zondag 27 november 2022 17:12 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat wil toch niet zeggen dat je rucksichtsloos werknemers ontslaat om weer op het aantal uit te komen van 2018. Als je ontslagen wordt mag je toch verwachten dat er over nagedacht is wie om welke reden ontslagen wordt om zowel het bedrijf af te slanken als gezond te houden.
Wellicht niet. Ik wilde gewoon even wat context geven. Het is nog maar de vraag of al die mensen die er sinds 2018 bijgekomen zijn echt wat toegevoegd hebben.quote:Op zondag 27 november 2022 17:12 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat wil toch niet zeggen dat je rucksichtsloos werknemers ontslaat om weer op het aantal uit te komen van 2018. Als je ontslagen wordt mag je toch verwachten dat er over nagedacht is wie om welke reden ontslagen wordt om zowel het bedrijf af te slanken als gezond te houden.
Ik baseer het op de email waarbij Musk aangaf dat iedereen die niet met een druk op de knop zich vastlegt om '“long hours at high intensity” te werken kon gaan. Dat getuigt niet van een visie waarbij gekeken is bij welke afdelingen je welke personen nodig hebt om Twitter gezond te houden, maar van een visie waarbij het enige doel is om van zoveel mogelijk mensen in korte tijd af te komen.quote:Op zondag 27 november 2022 17:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat dat niet zo is dan? Heb je het corporate DNA argument niet meegekregen al die tijd? Of baseer je dit aan de hand van de fout die Musk maakte om een handjevol mensen terug te roepen omdat de kennisoverdracht nog niet had plaatsgevonden?
Dan is dat toch zijn visie om Twitter gezond te houden? Musk wilt de corporate DNA van het bedrijf, het gif wat er in zit in zijn optiek, uitroeien. Dat een communicatie-afdeling noodzakelijk is, dat zal hij wel snappen. Maar de medewerkers moeten dezelfde visie hebben (of pretenderen dat ze dat hebben) op Twitter 2.0. Dat was totaal niet aan de orde binnen de san-fran kliek die er heerste. Hij heeft niets aan types die dat niet willen. Die verzieken je organisatie van binnenuit.quote:Op zondag 27 november 2022 17:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik baseer het op de email waarbij Musk aangaf dat iedereen die niet met een druk op de knop zich vastlegt om '“long hours at high intensity” te werken kon gaan. Dat getuigt niet van een visie waarbij gekeken is bij welke afdelingen je welke personen nodig hebt om Twitter gezond te houden, maar van een visie waarbij het enige doel is om van zoveel mogelijk mensen in korte tijd af te komen.
Bron?quote:Op zondag 27 november 2022 17:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dan is dat toch zijn visie om Twitter gezond te houden? Musk wilt de corporate DNA van het bedrijf, het gif wat er in zit in zijn optiek, uitroeien. Dat een communicatie-afdeling noodzakelijk is, dat zal hij wel snappen. Maar de medewerkers moeten dezelfde visie hebben (of pretenderen dat ze dat hebben) op Twitter 2.0. Dat was totaal niet aan de orde binnen de san-fran kliek die er heerste. Hij heeft niets aan types die dat niet willen. Die verzieken je organisatie van binnenuit.
Zou me niks verbazen als dit een vooropgezet spel was. Waarom zou musk nu weer mensen recruiten denk je?
Chaos before Christmas.
Niet dat ik weet. Zijn ze wel verplicht dat te publiceren nu ze van de beurs af zijn?quote:Op zondag 27 november 2022 17:33 schreef Monolith het volgende:
Hebben we al post-takeover revenue / profit cijfertjes trouwens?
Dat sci-fi gelul over AI wordt ook wat vermoeiend.quote:Op zondag 27 november 2022 17:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Ongetwijfeld heeft het Tesla AI team dat nu bij Twitter aan de slag is ook zo'n project:
https://archive.ph/5ShT7
Google has a secret new project that is teaching artificial intelligence to write and fix code. It could reduce the need for human engineers in the future.
Ja prima manier om de rest van je goede personeel ook kwijt te raken. Waarom 80 uur bij Twitter werken als getalenteerde medewerker. Talenten hebben over het algemeen wel betere opties dan 80 uur op kantoor werken.quote:Op zondag 27 november 2022 17:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dan is dat toch zijn visie om Twitter gezond te houden? Musk wilt de corporate DNA van het bedrijf, het gif wat er in zit in zijn optiek, uitroeien. Dat een communicatie-afdeling noodzakelijk is, dat zal hij wel snappen. Maar de medewerkers moeten dezelfde visie hebben (of pretenderen dat ze dat hebben) op Twitter 2.0. Dat was totaal niet aan de orde binnen de san-fran kliek die er heerste. Hij heeft niets aan types die dat niet willen. Die verzieken je organisatie van binnenuit.
Zou me niks verbazen als dit een vooropgezet spel was. Waarom zou musk nu weer mensen recruiten denk je?
Chaos before Christmas.
Liever een minder getalenteerde medewerker die dezelfde kant op kijkt, dan een getalenteerde medewerker die dat niet doet.quote:Op zondag 27 november 2022 17:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja prima manier om de rest van je goede personeel ook kwijt te raken. Waarom 80 uur bij Twitter werken als getalenteerde medewerker. Talenten hebben over het algemeen wel betere opties dan 80 uur op kantoor werken.
Ah top, dan zie je met je scherpe kritische blik dus ook dwarsdoor zo'n Andy Ngo heenquote:Op zondag 27 november 2022 14:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat ontkracht dit aan het punt dat ik maakte, namelijk dat het een links en progressief georiënteerde bron is? Dat de berichtgeving vaak feitelijk is doet daar niets aan af. Je kunt berichtgeving hebben die in principe feitelijk is maar selectief samengesteld vol met geladen taalgebruik. Het kan zelfs een propagandistisch karakter hebben, met als bedoeling de opinie van de lezer te beïnvloeden. Kortom, ik weet heel goed waar ik het over heb, dit waar jij lijkt te denken dat eventuele feitelijkheid in berichtgeving, de vooringenomenheid wel zal weghalen. Maar zo werkt het dus net niet. Ik zou al deze concepten nog eens even goed bestuderen als ik jou was.
Wat?quote:Op zondag 27 november 2022 18:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Liever een minder getalenteerde medewerker die dezelfde kant op kijkt, dan een getalenteerde medewerker die dat niet doet.
LOL!quote:Op zondag 27 november 2022 18:34 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ah top, dan zie je met je scherpe kritische blik dus ook dwarsdoor zo'n Andy Ngo heen
Liever een minder getalenteerde medewerker die dezelfde kant op kijkt, dan een getalenteerde medewerker die dat niet doet.quote:
Goede manier om andere invalshoeken uit te bannen.quote:Op zondag 27 november 2022 18:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Liever een minder getalenteerde medewerker die dezelfde kant op kijkt, dan een getalenteerde medewerker die dat niet doet.
Ik hoop dat je weet dat dit gewoon nergens opslaat.quote:Op zondag 27 november 2022 18:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
We zien hier dan ook gewoon een duidelijk voorbeeld van mensen die hun politieke denkbeelden projecteren op bedrijfsvoering. Het boeit werkelijk waar geen ene reet hoe een goede engineer denkt over allerhande politieke kwesties zolang hij of zij maar goed werk levert.quote:Op zondag 27 november 2022 19:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik hoop dat je weet dat dit gewoon nergens opslaat.
Of geloof je dat alleen maar mensen bij Twitter werkte die allemaal per 2020 pro woke werden, maar in 2016 hielpen met fakenews om trent clinton, de russische trollen toelieten etc wat Trump geholpen heeft?
Beetje tegenstrijdig allemaal?
Precies. Plus dat het ontslaan blijkbaar enkel een probleem lijkt te zijn als de politieke voorkeur overeenkomt met bepaalde users hier. Maar de 'anderen' ontslaan om dezelfde redenen, lijkt te worden toegejuicht.quote:Op zondag 27 november 2022 19:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
We zien hier dan ook gewoon een duidelijk voorbeeld van mensen die hun politieke denkbeelden projecteren op bedrijfsvoering. Het boeit werkelijk waar geen ene reet hoe een goede engineer denkt over allerhande politieke kwesties zolang hij of zij maar goed werk levert.
Politieke denkbeelden projecteren op bedrijfsvoering?quote:Op zondag 27 november 2022 19:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
We zien hier dan ook gewoon een duidelijk voorbeeld van mensen die hun politieke denkbeelden projecteren op bedrijfsvoering. Het boeit werkelijk waar geen ene reet hoe een goede engineer denkt over allerhande politieke kwesties zolang hij of zij maar goed werk levert.
Nee vanaf dag 1 is de bias van Twitter al left-leaning. Net als veel bedrijven die in die omgeving opereren. Vaak al dan niet onbewust. Omdat je russische trollen toelaat wegens publieke druk van de rechterkant betekend niet dat je bias ineens voor 100% is verdwenen.quote:Op zondag 27 november 2022 19:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik hoop dat je weet dat dit gewoon nergens opslaat.
Of geloof je dat alleen maar mensen bij Twitter werkte die allemaal per 2020 pro woke werden, maar in 2016 hielpen met fakenews om trent clinton, de russische trollen toelieten etc wat Trump geholpen heeft?
Beetje tegenstrijdig allemaal?
"Linkse en rechtse krachten", dat bedoel ik dus. Heb jij überhaupt een grotemensenbaan?quote:Op zondag 27 november 2022 20:23 schreef Rnie het volgende:
[..]
Politieke denkbeelden projecteren op bedrijfsvoering?Ik heb het over medewerkers (niet alleen engineers) die minder getalenteerd zijn, beter voor de algehele werksfeer op de vloer zijn als ze dezelfde visie omtrent Twitter 2.0 erop nahouden, dan medewerkers die die visie niet willen nastreven.
Een speelveld waar linkse meningen en rechtse meningen gelijk worden behandeld plus winstgevendheid voor het bedrijf is het streven op lange termijn. Dat je daarvoor hard moet werken en de zeilen moet bijstellen is dus klaarblijkelijk vereist. Mocht je dit dus niet willen, dan is het voor Twitter beter dat die medewerkers niet meer in het team zitten. Vandaar dat de optie dus is gegeven om vaarwel te zeggen, ongeacht je talent ja of te nee.
Als jij zo zwart-wit resultaatgericht kijkt naar je personeel en denkt dat die engineer in jouw voorbeeld zijn mening omtrent de huidige koers niet gaat projecteren naar andere collega's, dan heb jij nooit een bedrijf gehad, of nog nooit een leidinggevende functie bekleed waarbij een lange termijn visie door je baas wordt opgedragen. Het is heel stoer om te zeggen "Het boeit werkelijk waar geen ene reet hoe een goede engineer denkt over allerhande politieke kwesties zolang hij of zij maar goed werk levert.", maar de realiteit is anders. Mocht die engineer die visie namelijk niet hebben, sijpeld dit dus wel door op de werkvloer. Het is dus wel degelijk van belang dat er naast resultaat van die engineer gekeken wordt hoe hij of zei erin staat.
Liever tien op halve krachten, maar wel de motivatie, dan vijf die achter je rug om lullen en niet willen.
Aan jouw de taak om meer personeel te vinden die er hetzelfde instaan.
Je bent in discussie met een fanboy wiens feiten bestaan uit wat Musk zegt of zelfs maar liked.quote:Op zondag 27 november 2022 20:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Linkse en rechtse krachten", dat bedoel ik dus. Heb jij überhaupt een grotemensenbaan?
Oh dat weet ik hoor, maar het is wel vermakelijk. Ik heb geloof ik in mijn kleine 20 jaar ervaring in de IT echt nog nooit een bedrijf meegemaakt waar politieke opvattingen een relevant onderdeel waren van het beoordelen van werknemers. Één keer een collega gehad die om religieuze redenen weigerde om voor 95% van onze klanten aan de slag te gaan. Die lag er natuurlijk vrij snel uit.quote:Op zondag 27 november 2022 21:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je bent in discussie met een fanboy wiens feiten bestaan uit wat Musk zegt of zelfs maar liked.
Nee, die heeft Musk van ons gekocht.quote:Op zondag 27 november 2022 21:53 schreef eudaemonia het volgende:
Hebben jullie allemaal aandelen bij Twitter dat het zo boeiend is?
quote:Op zondag 27 november 2022 21:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, die heeft Musk van ons gekocht.
Dat is leuk voor jou, maar wie heeft het over het beoordelen van werknemers op basis van politieke voorkeur?quote:Op zondag 27 november 2022 21:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh dat weet ik hoor, maar het is wel vermakelijk. Ik heb geloof ik in mijn kleine 20 jaar ervaring in de IT echt nog nooit een bedrijf meegemaakt waar politieke opvattingen een relevant onderdeel waren van het beoordelen van werknemers. Één keer een collega gehad die om religieuze redenen weigerde om voor 95% van onze klanten aan de slag te gaan. Die lag er natuurlijk vrij snel uit.
Bovendien, Twitter drijft ook aan de foto's vanaf de werkvloer te zien gewoon op H1Bs, die mensen hebben wel wat beters te doen dan de hele dag politieke meningen ventileren.
80 uur werken bwahahaha. Als je dat van je werknemers verwacht dan blijft er niemand over. Linksom (ze nemen de benen), door het midden (ze weigeren domweg, en als echte baasmanager moet je natuurlijk niet over je heen laten lopen), of rechtsom (ze vallen uit). Hoeveel uur werk je eigenlijk zelf?quote:Op zondag 27 november 2022 22:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat is leuk voor jou, maar wie heeft het over het beoordelen van werknemers op basis van politieke voorkeur?Het gaat erom dat de neuzen dezelfde kant opstaan binnen het team en niet dat er een dwarsligger met zijn idealen weigert om bijvoorbeeld 80 uur te werken. Ongeacht zijn talent. Hoe je constant de politieke voorkeur erbij betrekt is me een raadsel.
Bovendien, iemand veroordelen op basis van zijn uiterlijk dat het een visahouder is.Best laag
Hoe kun je in godesnaam binnen een week van 3500 mensen bepalen of de neuzen dezelfde kant opstaan? Helemaal als in die tijd Musk zelf zijn mening bijstelt?quote:Op zondag 27 november 2022 22:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat is leuk voor jou, maar wie heeft het over het beoordelen van werknemers op basis van politieke voorkeur?Het gaat erom dat de neuzen dezelfde kant opstaan binnen het team en niet dat er een dwarsligger met zijn idealen weigert om bijvoorbeeld 80 uur te werken. Ongeacht zijn talent. Hoe je constant de politieke voorkeur erbij betrekt is me een raadsel.
Bovendien, iemand veroordelen op basis van zijn uiterlijk dat het een visahouder is.Best laag
Door in het formulier op yes te klikken in het cultural reset mailtje. Als je dat niet wilt, wat let je om op te stappen?quote:Op zondag 27 november 2022 23:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe kun je in godesnaam binnen een week van 3500 mensen bepalen of de neuzen dezelfde kant opstaan? Helemaal als in die tijd Musk zelf zijn mening bijstelt?
Jij wil 98 uur werkenquote:Op maandag 28 november 2022 00:07 schreef Rnie het volgende:
[..]
Door in het formulier op yes te klikken in het cultural reset mailtje. Als je dat niet wilt, wat let je om op te stappen?
Ik ben het zowaar een keertje met je eens. Of het is of alles verbieden, of niets.quote:Op maandag 28 november 2022 00:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Deze persoon heeft een goed punt. Normale Chinezen krijgen gesodemieter als ze Twitter gebruiken, dus dan zou het wel zo netjes zijn als de Chinese regering dan ook geen gebruik zou kunnen maken van het platform. Het zal waarschijnlijk consequenties hebben voor Tesla in China, dat wel.
Jazeker, maar niet zozeer de overtuigingen, meer de online responses die ik lees.quote:Op zondag 27 november 2022 09:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan je uitleggen welke overtuigingen hem dan zo extreem links maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |