abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206842793
twitter

Verder wel grappig hoeveel mensen die luid riepen dat ze naar Mastodon gingen nog steeds op Twitter rondhangen.
pi_206842794
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:13 schreef Rnie het volgende:

[..]
Heb je gelijk in, ik heb het verkeerde stukje gequote om de bron omtrent de tijdspan te vragen. Maar ze verpakt haar mening wel in iets wat ze klaarblijkelijk heeft opgemerkt. In voorgaande post geeft ze toch aan dat de tijdspan heel kort is wat betreft onderzoek? Ik zou daar graag een bron van willen zien. Nergens is naar voren gekomen hoelang Musk daarmee bezig is geweest.
[..]

Tot voor twee weken voor de overname was Musk vooral bezig via de rechter de overname niet door te laten gaan. Dan kun je rustig concluderen dat hij niet bezig was met een analyse hoe het bedrijf weer gezond te maken.
pi_206843030
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Tot voor twee weken voor de overname was Musk vooral bezig via de rechter de overname niet door te laten gaan. Dan kun je rustig concluderen dat hij niet bezig was met een analyse hoe het bedrijf weer gezond te maken.
Ik denk dat sinds begin april/mei er concreet gekeken is naar de gezondheid van Twitter, alleen de analyses die gemaakt waren, waren volgens Musk gebaseerd op stront. Dit getouwtrek duurde tot augustus. Het lijkt mij ook sterk dat er geen backup plan gemaakt wordt, als blijkt dat de deal toch doorgezet moet worden. Begin Oktober wilde (verplicht of niet) toch weer doorgaan. In die tussenspan is er ongetwijfeld moedwillig geanalyseert hoe nu verder te gaan met Twitter.

Ik denk dat ze vanaf augustus tot eind oktober hebben gehad om dingen op papier te zetten. De echte vraag is natuurlijk, hoelang heb je nodig om een reorganisatie tot een succes te laten worden?
De enige echte.
  zondag 27 november 2022 @ 16:48:10 #254
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206843109
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:13 schreef Rnie het volgende:

[..]
Heb je gelijk in, ik heb het verkeerde stukje gequote om de bron omtrent de tijdspan te vragen. Maar ze verpakt haar mening wel in iets wat ze klaarblijkelijk heeft opgemerkt. In voorgaande post geeft ze toch aan dat de tijdspan heel kort is wat betreft onderzoek? Ik zou daar graag een bron van willen zien. Nergens is naar voren gekomen hoelang Musk daarmee bezig is geweest.
[..]

Eind oktober (28 oktober) heeft hij Twitter gekocht. Daarvoor was hij slechts aandeelhouder. Ongetwijfeld heeft hij boeken in mogen zien voordat hij Twitter kocht, maar voordat hij Twitter gekocht heeft zal HR geen individuele personen met hem besproken mogen hebben. In april 2022 kreeg hij de kans om deel uit te maken van de directie, maar dat heeft hij geweigerd. Dus effectief kwam hij op 28 oktober aan de macht en 4 november volgden de eerste massa-ontslagen.

Hier de tijdlijn
https://abcnews.go.com/Bu(...)pt/story?id=86611191

Ik heb zelf ooit meegewerkt aan zo'n overname en ik weet dat je inderdaad inzage krijgt in financiële gegevens (logisch natuurlijk), maar dat je echt niet voldoende informatie hebt om te kunnen zeggen dat persoon A ontslagen moet worden omdat persoon B het beter doet. Plus dat de ontslagronde gevolgd werd door een volstrekt willekeurige nieuwe ontslagronde, waardoor nog meer duidelijk werd dat er niet echt een visie achter zat, maar vooral een poging om zo snel mogelijk van zoveel mogelijk mensen af te komen. Dat doet mij concluderen dat er geen gedegen analyse aan vooraf ging met HR en leidinggevenden.

Maar ik begrijp gewoon niet dat mensen zo'n fan zijn van Musk dat ze zelfs niet kritisch naar dit massa-ontslag kunnen kijken met enig mededogen en verbazing. Het zij zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_206843112
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:40 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik denk dat sinds begin april/mei er concreet gekeken is naar de gezondheid van Twitter, alleen de analyses die gemaakt waren, waren volgens Musk gebaseerd op stront. Dit getouwtrek duurde tot augustus. Het lijkt mij ook sterk dat er geen backup plan gemaakt wordt, als blijkt dat de deal toch doorgezet moet worden. Begin Oktober wilde (verplicht of niet) toch weer doorgaan. In die tussenspan is er ongetwijfeld moedwillig geanalyseert hoe nu verder te gaan met Twitter.

Ik denk dat ze vanaf augustus tot eind oktober hebben gehad om dingen op papier te zetten. De echte vraag is natuurlijk, hoelang heb je nodig om een reorganisatie tot een succes te laten worden?
Daar lijkt het niet bepaald op. Anders zou je dat gedoe met mensen terughalen of het geklootviool met de vinkjes niet hebben.
pi_206843251
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Daar lijkt het niet bepaald op. Anders zou je dat gedoe met mensen terughalen of het geklootviool met de vinkjes niet hebben.
Dus als hij extra tijd zou hebben, had hij het wel goed gegaan? Is dat je conclusie?

Het gaat erom dat de analyse niet goed is geweest, maar het argument "weinig tijd" heeft daar niets mee te maken.
De enige echte.
pi_206843334
Wat vaak vergeten wordt is dat het aantal twitter werknemers nu weer dicht bij het aantal werknemers in 2018 zit. De grootste groei bij het personeelsbestand was in de laatste paar jaar.
pi_206843398
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:02 schreef MoreDakka het volgende:
Wat vaak vergeten wordt is dat het aantal twitter werknemers nu weer dicht bij het aantal werknemers in 2018 zit. De grootste groei bij het personeelsbestand was in de laatste paar jaar.
Het gaat nu om het feit dat de ex medewerkers geen kerstpakket of afscheidsbrief kregen bij hun afscheid. Begrijp dat nou ;) De bijzaken zijn van groter belang dan de hoofdzaken bij een groot gedeelte van de users in dit topique.
De enige echte.
  zondag 27 november 2022 @ 17:12:30 #259
37150 livelink
pi_206843493
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:02 schreef MoreDakka het volgende:
Dat wil toch niet zeggen dat je rucksichtsloos werknemers ontslaat om weer op het aantal uit te komen van 2018. Als je ontslagen wordt mag je toch verwachten dat er over nagedacht is wie om welke reden ontslagen wordt om zowel het bedrijf af te slanken als gezond te houden.
pi_206843553
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:12 schreef livelink het volgende:

[..]
Dat wil toch niet zeggen dat je rucksichtsloos werknemers ontslaat om weer op het aantal uit te komen van 2018. Als je ontslagen wordt mag je toch verwachten dat er over nagedacht is wie om welke reden ontslagen wordt om zowel het bedrijf af te slanken als gezond te houden.
Hoe kom je erbij dat dat niet zo is dan? Heb je het corporate DNA argument niet meegekregen al die tijd? Of het feit dat Jack Dorsey de mensen toch al zou ontslaan, ook al was Musk niet de eigenaar geweest? Of baseer je dit aan de hand van de fout die Musk maakte om een handjevol mensen terug te roepen omdat de kennisoverdracht nog niet had plaatsgevonden?

Toch wel grappig. In October 2022, Dorsey retained his 2.4% ownership of Twitter when the company was sold to Elon Musk.

Jack Dorsey is er dus niet volledig uit.
De enige echte.
pi_206843611
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:12 schreef livelink het volgende:

[..]
Wellicht niet. Ik wilde gewoon even wat context geven. Het is nog maar de vraag of al die mensen die er sinds 2018 bijgekomen zijn echt wat toegevoegd hebben.
  zondag 27 november 2022 @ 17:20:54 #262
37150 livelink
pi_206843623
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:16 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat dat niet zo is dan? Heb je het corporate DNA argument niet meegekregen al die tijd? Of baseer je dit aan de hand van de fout die Musk maakte om een handjevol mensen terug te roepen omdat de kennisoverdracht nog niet had plaatsgevonden?
Ik baseer het op de email waarbij Musk aangaf dat iedereen die niet met een druk op de knop zich vastlegt om '“long hours at high intensity” te werken kon gaan. Dat getuigt niet van een visie waarbij gekeken is bij welke afdelingen je welke personen nodig hebt om Twitter gezond te houden, maar van een visie waarbij het enige doel is om van zoveel mogelijk mensen in korte tijd af te komen.
pi_206843719
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:20 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik baseer het op de email waarbij Musk aangaf dat iedereen die niet met een druk op de knop zich vastlegt om '“long hours at high intensity” te werken kon gaan. Dat getuigt niet van een visie waarbij gekeken is bij welke afdelingen je welke personen nodig hebt om Twitter gezond te houden, maar van een visie waarbij het enige doel is om van zoveel mogelijk mensen in korte tijd af te komen.
Dan is dat toch zijn visie om Twitter gezond te houden? Musk wilt de corporate DNA van het bedrijf, het gif wat er in zit in zijn optiek, uitroeien. Dat een communicatie-afdeling noodzakelijk is, dat zal hij wel snappen. Maar de medewerkers moeten dezelfde visie hebben (of pretenderen dat ze dat hebben) op Twitter 2.0. Dat was totaal niet aan de orde binnen de san-fran kliek die er heerste. Hij heeft niets aan types die dat niet willen. Die verzieken je organisatie van binnenuit.

Zou me niks verbazen als dit een vooropgezet spel was. Waarom zou musk nu weer mensen recruiten denk je?

Chaos before Christmas.
De enige echte.
  zondag 27 november 2022 @ 17:33:29 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206843816
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:26 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dan is dat toch zijn visie om Twitter gezond te houden? Musk wilt de corporate DNA van het bedrijf, het gif wat er in zit in zijn optiek, uitroeien. Dat een communicatie-afdeling noodzakelijk is, dat zal hij wel snappen. Maar de medewerkers moeten dezelfde visie hebben (of pretenderen dat ze dat hebben) op Twitter 2.0. Dat was totaal niet aan de orde binnen de san-fran kliek die er heerste. Hij heeft niets aan types die dat niet willen. Die verzieken je organisatie van binnenuit.

Zou me niks verbazen als dit een vooropgezet spel was. Waarom zou musk nu weer mensen recruiten denk je?

Chaos before Christmas.
Bron? :+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206843819
Hebben we al post-takeover revenue / profit cijfertjes trouwens?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206843852
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 17:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bron? :+
:6
De enige echte.
pi_206843860
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:33 schreef Monolith het volgende:
Hebben we al post-takeover revenue / profit cijfertjes trouwens?
Niet dat ik weet. Zijn ze wel verplicht dat te publiceren nu ze van de beurs af zijn?
  zondag 27 november 2022 @ 17:39:21 #268
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206843920
Ongetwijfeld heeft het Tesla AI team dat nu bij Twitter aan de slag is ook zo'n project:

https://archive.ph/5ShT7
Google has a secret new project that is teaching artificial intelligence to write and fix code. It could reduce the need for human engineers in the future.
pi_206843944
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Ongetwijfeld heeft het Tesla AI team dat nu bij Twitter aan de slag is ook zo'n project:

https://archive.ph/5ShT7
Google has a secret new project that is teaching artificial intelligence to write and fix code. It could reduce the need for human engineers in the future.
Dat sci-fi gelul over AI wordt ook wat vermoeiend.
pi_206844140
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:26 schreef Rnie het volgende:

[..]

Chaos before Christmas.
Ja prima manier om de rest van je goede personeel ook kwijt te raken. Waarom 80 uur bij Twitter werken als getalenteerde medewerker. Talenten hebben over het algemeen wel betere opties dan 80 uur op kantoor werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 27-11-2022 18:15:23 ]
pi_206844252
Ik denk overigens dat het zinvoller is om een team aan het werk te zetten met een AI die strategische plannen genereert als alternatief voor CEOs. Kan niet al te moeilijk zijn.
pi_206844403
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja prima manier om de rest van je goede personeel ook kwijt te raken. Waarom 80 uur bij Twitter werken als getalenteerde medewerker. Talenten hebben over het algemeen wel betere opties dan 80 uur op kantoor werken.
Liever een minder getalenteerde medewerker die dezelfde kant op kijkt, dan een getalenteerde medewerker die dat niet doet.
De enige echte.
  zondag 27 november 2022 @ 18:34:22 #273
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_206844647
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2022 14:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat ontkracht dit aan het punt dat ik maakte, namelijk dat het een links en progressief georiënteerde bron is? Dat de berichtgeving vaak feitelijk is doet daar niets aan af. Je kunt berichtgeving hebben die in principe feitelijk is maar selectief samengesteld vol met geladen taalgebruik. Het kan zelfs een propagandistisch karakter hebben, met als bedoeling de opinie van de lezer te beïnvloeden. Kortom, ik weet heel goed waar ik het over heb, dit waar jij lijkt te denken dat eventuele feitelijkheid in berichtgeving, de vooringenomenheid wel zal weghalen. Maar zo werkt het dus net niet. Ik zou al deze concepten nog eens even goed bestuderen als ik jou was.
Ah top, dan zie je met je scherpe kritische blik dus ook dwarsdoor zo'n Andy Ngo heen ^O^
Robert Moog died for our synths
pi_206844722
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 18:16 schreef Rnie het volgende:

[..]
Liever een minder getalenteerde medewerker die dezelfde kant op kijkt, dan een getalenteerde medewerker die dat niet doet.
Wat?

_O-
  zondag 27 november 2022 @ 18:40:39 #275
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_206844742
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2022 18:34 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Ah top, dan zie je met je scherpe kritische blik dus ook dwarsdoor zo'n Andy Ngo heen ^O^
LOL!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')