abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 09:30:36 #251
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206812103
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:03 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Post eens een link?
Zijn timeline.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206812232
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het is de vraag welk westers land de eerste zal zijn die Twitter op zwart laat gaan vanwege het overtreden van lokale wetten en regels. :P
Je ziet hier ook wel een fundamenteel verschil tussen een bedrijf als Tesla en Twitter. Veel landen zien over het algemeen enerzijds Tesla graag komen als leverancier van banen en anderzijds stimuleren ze elektrisch rijden met bakken subsidies. Twitter levert landen niets op. Net als veel andere grote Amerikaanse techbedrijven is het vooral een interessant doelwit voor wet- en regelgeving en megaboetes.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206812291
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zijn timeline.
Ik kan het niet vinden
pi_206812305
twitter


*O*.

KLEURTJES.

Feest.
pi_206813443
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:49 schreef Monolith het volgende:

[..]
Welke wet, die van de VS, die van Duitsland, die van China, die van Noord-Korea?
Twitter is en blijft een amerikaans bedrijf, Musk refereert niet naar de wet van China :')
Ik krijg nog geld van je.
pi_206813489
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:51 schreef YStec het volgende:
[ twitter ]

*O*.

KLEURTJES.

Feest.
Goeie oplossing :)
Ik krijg nog geld van je.
pi_206813491
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:48 schreef Rnie het volgende:

[..]
Twitter is en blijft een amerikaans bedrijf, Musk refereert niet naar de wet van China :')

Dan wordt dadelijk de twittermarkt beperkt tot de 300 miljoen Amerikanen. :D
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 11:57:47 #258
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206813535
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:48 schreef Rnie het volgende:

[..]
Twitter is en blijft een amerikaans bedrijf, Musk refereert niet naar de wet van China :')

Dat gaat hem niet lukken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206813536
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan wordt dadelijk de twittermarkt beperkt tot de 300 miljoen Amerikanen. :D
Nee, denk ik niet. Ik denk dat Twitter per land, individueel, gaat kijken wat mag en wat niet mag.
In het verleden bepaalde Twitter zelf de grens voor alle landen tegelijk.
Ik krijg nog geld van je.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 11:58:40 #260
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206813546
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan wordt dadelijk de twittermarkt beperkt tot de 300 miljoen Amerikanen. :D
Dat zal wel eens de consequentie kunnen zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 12:00:39 #261
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206813564
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:57 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nee, denk ik niet. Ik denk dat Twitter per land, individueel, gaat kijken wat mag en wat niet mag.
In het verleden bepaalde Twitter zelf de grens voor alle landen tegelijk.
Ah, Twitter gaat mensen aannemen die goed zijn in talen? Want dat heb je natuurlijk wel nodig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206813689
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:48 schreef Rnie het volgende:

[..]
Twitter is en blijft een amerikaans bedrijf, Musk refereert niet naar de wet van China :')

Ah, helder. Het vestigingsadres van een onderneming is bepalend voor welke wetgeving toepasbaar is op haar handelen. Ik hoor juristen hun messen al slijpen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206813809
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ah, Twitter gaat mensen aannemen die goed zijn in talen? Want dat heb je natuurlijk wel nodig.
Zeker! Zie het als lokale politie versus Interpol. Twitter moet lokale agentjes hebben in plaats van zich positioneren als een verkapt Interpol.
Ik krijg nog geld van je.
  vrijdag 25 november 2022 @ 12:25:31 #264
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206813828
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:57 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nee, denk ik niet. Ik denk dat Twitter per land, individueel, gaat kijken wat mag en wat niet mag.
In het verleden bepaalde Twitter zelf de grens voor alle landen tegelijk.
Voorlopig zijn ze internationale kantoren juist aan het sluiten.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 12:26:50 #265
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206813848
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:24 schreef Rnie het volgende:

[..]
Zeker! Zie het als lokale politie versus Interpol. Twitter moet lokale agentjes hebben in plaats van zich positioneren als een verkapt Interpol.
Waarom sluiten ze dan zo'n kantoor in Brussel? Prima lokaal bureau lijkt me.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206813855
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:25 schreef Tijn het volgende:

[..]
Voorlopig zijn ze internationale kantoren juist aan het sluiten.
Nja, de vraag is natuurlijk wat die internationale kantoren exact bijdragen aan Twitter. Misschien is het wel meer dan alleen contentmoderatie. Ik heb echt geen idee. Nu die kantoren sluiten betekend niet dat het voor altijd weg is natuurlijk.

Contentmoderatie per land, houdend aan de wet van het land, zou het beste zijn. Niet alles over een kam scheren wat ze nu dus doen.
Ik krijg nog geld van je.
pi_206813884
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom sluiten ze dan zo'n kantoor in Brussel? Prima lokaal bureau lijkt me.
Het kan ook zomaar zijn dat het DNA van Twitter HQ doorsijpelt naar de internationale kantoren. Daar wilt Musk ook misschien vanaf. Kortom, wij weten veels te weinig .
Ik krijg nog geld van je.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 12:41:34 #268
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206813991
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:27 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nja, de vraag is natuurlijk wat die internationale kantoren exact bijdragen aan Twitter. Misschien is het wel meer dan alleen contentmoderatie. Ik heb echt geen idee. Nu die kantoren sluiten betekend niet dat het voor altijd weg is natuurlijk.

Contentmoderatie per land, houdend aan de wet van het land, zou het beste zijn. Niet alles over een kam scheren wat ze nu dus doen.

Dat deden ze al voor Musk. Hoe wil je modereren als je de posts niet kunt lezen omdat je de taal niet kent?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 12:42:40 #269
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206814002
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:30 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het kan ook zomaar zijn dat het DNA van Twitter HQ doorsijpelt naar de internationale kantoren.
Wat is dat nou weer voor vaagheid? Leg eens uit wat dit betekent.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206814150
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat is dat nou weer voor vaagheid? Leg eens uit wat dit betekent.
Geen zin om het over te typen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_DNA
Ik krijg nog geld van je.
pi_206814181
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat deden ze al voor Musk. Hoe wil je modereren als je de posts niet kunt lezen omdat je de taal niet kent?
Ze modereerde aan de hand van Twitters regels. Dat is iets anders dan modereren aan de hand van de lokale wet.
Ik krijg nog geld van je.
pi_206814530
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:51 schreef YStec het volgende:
[ twitter ]

*O*.

KLEURTJES.

Feest.
Ben je miljardair, is je primaire bezigheid twittervinkjes.

Heb medelijden met die 3 overgebleven werknemers die al die verificaties moeten controlleren. :')
  vrijdag 25 november 2022 @ 13:25:37 #273
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206814679
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:53 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ze modereerde aan de hand van Twitters regels. Dat is iets anders dan modereren aan de hand van de lokale wet.
Ja ja, los van dat dat in de praktijk een stuk gecompliceerder is dan jij hier doet voorkomen: hoe zit dat dan met die absolute vrijheid van meningsuiting wanneer dat botst met die lokale wet- en regelgeving?

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 25-11-2022 13:32:53 ]
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 13:42:47 #274
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206814866
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:53 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ze modereerde aan de hand van Twitters regels. Dat is iets anders dan modereren aan de hand van de lokale wet.
Die twitterregels waren gebaseerd op wet- en regelgeving. Hoe wil je dat nu gaan doen als je je lokale moderatorteams en juridische figuren en je mensenrechtenteam hebt ontslagen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206814914
quote:
Als je meer wilt zien moet je inloggen.
Die schijt pop-up is ook weg nu. @RamboDirk Kan die extensie ook weer uit.

ElonGod.
pi_206815075
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die twitterregels waren gebaseerd op wet- en regelgeving. Hoe wil je dat nu gaan doen als je je lokale moderatorteams en juridische figuren en je mensenrechtenteam hebt ontslagen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:30 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het kan ook zomaar zijn dat het DNA van Twitter HQ doorsijpelt naar de internationale kantoren. Daar wilt Musk ook misschien vanaf. Kortom, wij weten veels te weinig .
Ik krijg nog geld van je.
pi_206815221
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:59 schreef Rnie het volgende:

[..]
[..]

Ik weet niet waarom je Musk automagisch je volste vertrouwen geeft, alle oude bedrijfsvoering terzijde schuift en net doet alsof Twitter niet al lang en breed geconfronteerd is geweest met complexe internationale juridische kwesties van dictatoriale regimes tot GDPR, maar ik denk dat je er goed aan doet om eens het wat sarcastische relaas over de geschiedenis van contentmoderatie wat hier al eens de revue gepasseerd is tot je te nemen.

Natuurlijk in de kleuterrealiteit reageren mensen per decreet / Tweet (of dat nou Trump of Musk is), is alles eenvoudig en slechts een kwestie van 'woke' versus 'rechts' ofzo, maar in de realiteit is Twitter gewoon een internationaal opererend platform met alle complexe kwesties die daarbij komen kijken en heeft men daar al gewoon heel veel ervaring mee opgedaan, zijn uitspraken als 'alles mag zolang het maar binnen de wet is!' van een dusdanig infantiel niveau dat je er als volwassene alleen maar hoofdschuddend om kunt lachen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 25-11-2022 14:35:01 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 25 november 2022 @ 14:10:24 #278
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206815266
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

in de realiteit is Twitter gewoon een internationaal opererend platform met alle complexe kwesties die daarbij komen kijken en heeft men daar al gewoon heel veel ervaring mee opgedaan
Met de kanttekening dat de meeste mensen die daar iets van weten inmiddels zijn vertrokken.
pi_206815345
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:43 schreef Rnie het volgende:

[..]
Drink nog een colaatje zou ik zeggen. Hopelijk slaap je lekker bij de gedachte dat in het verleden moreel verwerpelijke dingen zijn gebeurd. Dat je überhaupt naar een scherm kijkt joh, want je weet hoe ze in die fabrieken met mensen omgaan. Toch? Ik kan het je wel uitleggen (beetje je bakker & IS verhaal nabootsen), maar dan ontneem ik je je monitor en telefoon.


Selectief handelen doe je. :W
Dit soort kneuzenargumentatie erger ik me altijd kapot aan.
Dus omdat er ergere dingen gebeuren mag je niet beperkt en binnen je eigen invloedcirkel kleine goede keuzes maken?!?

Dit is gewoon je eigen slechte gedrag goedpraten.
pi_206815369
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:10 schreef Tijn het volgende:

[..]
Met de kanttekening dat de meeste mensen die daar iets van weten inmiddels zijn vertrokken.
Waar haal je die inside informatie vandaan?
pi_206815452
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 17:33 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt, maar dat vind ik hetzelfde als de abri in een probleemwijk. Stel dat een groepje in elkaar getrapt wordt in een bushokje, dit wordt gefilmd met als achtergrond een coca-cola banner.

In hoeverre kan je hier coca cola aan linken? Mij echt een raadsel. Ik durf zelfs te wedden dat 100% dit niet met elkaar associeert.

Tering. Snap ie het echt niet?
En als we het iets duidelijker maken voor je vmbo-kader?
Snap je dat sommige bedrijven niet adverteren in KKK-weekly of het communistisch maandblad?

Sommige associaties wil men liever noet hebbennals merk, en momenteel hebben veel bedrijven bij de richting van twitter. Terecht of onterecht.
  vrijdag 25 november 2022 @ 14:32:20 #282
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206815573
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:17 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Waar haal je die inside informatie vandaan?
Stond op twitter.
Huilen dan.
pi_206815672
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je gaat door voor de koelkast! Je weet dat Trump de vorige CEO van Exxon, Rex Tillerson, als minister van Buitenlandse zaken had? Die shady club is aanzienlijk meer Republikeins georienteerd. Al die fossiele industrie trouwens. Die zitten namelijk niet te wachten op een belasting op CO2, milieuregels of handhaving van bestaande regels.

Misschien klopt je uitgangspunt dus niet en heeft Musk gewoon zijn processen niet op orde waardoor hij zo'n labeltje niet kreeg. Dat correspondeert ook aardig met het beeld van hoe hij tot op heden Twitter runt.
Dit zal ongetwijfeld meespelen, maar ook in metingen van hoe "groen" een bedrijf is zitten erg veel loopholes. Ik kan me voorstellen dat dat bij deze scores niet anders is.
Het idee dat de democraten dit bepalen is natuurlijk wel weer absurd.
pi_206815691
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Stond op twitter.
Heet jij Tijn?
  vrijdag 25 november 2022 @ 14:42:22 #285
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206815760
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:39 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Heet jij Tijn?
Heb je ogen?
Huilen dan.
pi_206815811
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Klinkt voor mij zoals je wil dat de markt werkt of zoals libertariers aangeven dat ze willen dat de markt werkt. Moraliteit vanuit winstoogmerk, maar met een eigen politiek hoeft dat niet zoveel te maken te hebben.

Deel je wel BufferOverflows mening dat ESG scores "wokeness" meten? Ik associeer dat niet daarmee. Hooguit kun je het hebben over de S in ESG, maar ook daarover kun je gewoon dingen vinden zonder "woke" te zijn. Een overgrote meerderheid zegt bv. immers tegen racisme te zijn.
Ik denk dat wokeness een rol speelt daarin. Het is een beetje een rot in onze maatschappij. Het beïnvloedt veel processen.
pi_206815818
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Heb je ogen?
Kun je je niet volwassen gedragen?
pi_206815831
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dan is het toch gewoon een economisch en niet ideologisch gemotiveerd besluit? Nogal onzinnig om het dan te hebben over het 'cancelen' van twitter wanneer adverteerders zich terugtrekken.
Dat schreef ik allemaal niet. Al zie ik wel de cancel cultuur terugkomen in de oproepen op twitter om niet te adverteren. Jij niet?
pi_206815910
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:15 schreef ITs_relative het volgende:

[..]
Dit soort kneuzenargumentatie erger ik me altijd kapot aan.
Dus omdat er ergere dingen gebeuren mag je niet beperkt en binnen je eigen invloedcirkel kleine goede keuzes maken?!?

Dit is gewoon je eigen slechte gedrag goedpraten.
Dit is het hypocriete gedrag van de mens in zijn algemeenheid erkennen. Als jij je goed voelt bij het niet kopen van product A omdat er kinderarbeid aan vooraf gegaan is, maar bij product B, wat ook door kinderarbeid is vervaardigd, ineens geen rekening houdt met je eigen visie op kinderarbeid, is dat hypocriet. Wat de reden ook is voor je aanschaf. Dat jij het gevoel krijgt dat je iets goed doet is aan jou, je mag in die goedheidsbubbel leven, maar betekend niet dat het niet hypocriet is.

Dit is dus, zoals je zelf al goed verwoorde, gewoon je eigen slechte gedrag goedpraten, dat klopt zeker. :D
Ik krijg nog geld van je.
pi_206815933
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat wokeness een rol speelt daarin. Het is een beetje een rot in onze maatschappij. Het beïnvloedt veel processen.
Hm, ik had niet verwacht dat je termen als "woke" en "wokeness" zou bezigen en deze kijk zou hebben op dit gebeuren, tenminste dat is wat ik zou verwachten na de posts dat ik van jou tegenkwam in het algemeen in NWS. Of ik herinner het me verkeerd, of zo. Viel even op.

Heh.
pi_206815941
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:23 schreef ITs_relative het volgende:

[..]
Tering. Snap ie het echt niet?
En als we het iets duidelijker maken voor je vmbo-kader?
Snap je dat sommige bedrijven niet adverteren in KKK-weekly of het communistisch maandblad?

Sommige associaties wil men liever noet hebbennals merk, en momenteel hebben veel bedrijven bij de richting van twitter. Terecht of onterecht.
Wel apart dat ze nog steeds geabonneerd zijn op het maandblad. Kunnen wij allemaal zien hoor. Ook al staat de advertentie niet meer in de KKK-weekly. De accounts zijn namelijk nog steeds actief.
Ik krijg nog geld van je.
pi_206816018
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:51 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dit is het hypocriete gedrag van de mens in zijn algemeenheid erkennen. Als jij je goed voelt bij het niet kopen van product A omdat er kinderarbeid aan vooraf gegaan is, maar bij product B, wat ook door kinderarbeid is vervaardigd, ineens geen rekening houdt met je eigen visie op kinderarbeid, is dat hypocriet. Wat de reden ook is voor je aanschaf. Dat jij het gevoel krijgt dat je iets goed doet is aan jou, je mag in die goedheidsbubbel leven, maar betekend niet dat het niet hypocriet is.

Dit is dus, zoals je zelf al goed verwoorde, gewoon je eigen slechte gedrag goedpraten, dat klopt zeker. :D
Er is een verschil in je keuze compleet laten afhangen van wel/geen kinderarbeid (om principiële redenen bijvoorbeeld) en wel/geen kinderarbeid slechts één van de zaken is waar je op let bij het aanschaffen of gebruiken van een dienst/product. Bij dat laatste speelt wel/geen kinderarbeid een rol, maar is het geen beslissend factor. Soms valt de combinaties van de pros en cons op 'ja', en soms op 'nee'. Soms ben je bereid om de minpunten van een alternatief te accepteren, soms zijn de alternatieven simpelweg geen optie door de gezamenlijke cons.

Bij dat tweede (opstellen balans tussen pros en cons) is er geen sprake van hypocrisie.
pi_206816092
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:53 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wel apart dat ze nog steeds geabonneerd zijn op het maandblad. Kunnen wij allemaal zien hoor. Ook al staat de advertentie niet meer in de KKK-weekly. De accounts zijn namelijk nog steeds actief.
Je snapt dat er een verschil is tussen het gebruiken van een product en geen geld investeren in het product... en het product wel gebruiken en wel geld investeren in het product? Vooral als het vrijblijvend is of je wel of geen geld investeert in het product? En dat je je eigenlijk helemaal niet hoeft te verantwoorden waar je je geld in investeert?


Bezwaar maken op iets en kritiek erop hebben betekent toch niet dat je het maar niet meer gaat gebruiken?

Waarom is alles zo zwart-wit?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2022 15:05:51 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 15:13:36 #294
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206816232
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat wokeness een rol speelt daarin.
Wat is dat?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 25 november 2022 @ 15:35:55 #295
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206816563
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:17 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Waar haal je die inside informatie vandaan?
Dat is wat ik denk, op basis van de feiten die we de afgelopen weken naar buiten hebben zien komen. Om te beginnen werkte er een maand geleden nog ~7500 mensen, waar er nu ~2700 van over zijn (bron: The Verge). Ook zijn er ~5500 freelancers op straat gezet (bron: Casey Newton). Er is sowieso een heleboel kennis verloren gegaan bij Twitter als je zoveel mensen in korte tijd ontslaat.

Ook weten we dat er een hoop buitenlandse kantoren zijn gesloten. Niet alleen dat kantoor in Brussel waar we het laatst al over hebben gehad (bron: NOS), maar ook in Frankrijk (bron: Damien Viel, directeur van Twitter Frankrijk, Duitsland (bron: verdi.de) en Afrika (bron: africa.com).

Twitter heeft jarenlang ervaring opgebouwd met alle wet- en regelgeving die komt kijken bij het runnen van een grote internationale operatie. Maar nu er zoveel mensen weg zijn, worden er links en rechts vragen gesteld over of ze daar nog wel toe in staat zijn.

Zo had TechCrunch (bron) laatst een artikel over hoe Twitter zich mogelijk niet meer aan de GDPR-wetgeving kan houden en in Amerika is de FTC aan het kijken of Twitter zich nog wel aan de Amerikaanse wetgeving houdt (bron: Newsbell).

Niks hiervan is "informatie voor insiders", dit is gewoon wat de media schrijft over hoe het er bij Twitter eraan toegaat de laatste weken.
pi_206816601
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:53 schreef YStec het volgende:

[..]
Hm, ik had niet verwacht dat je termen als "woke" en "wokeness" zou bezigen en deze kijk zou hebben op dit gebeuren, tenminste dat is wat ik zou verwachten na de posts dat ik van jou tegenkwam in het algemeen in NWS. Of ik herinner het me verkeerd, of zo. Viel even op.

Heh.
Ik reageer op iemand die deze termen gebruikt. Maar toch: wat bedoel je?
pi_206816646
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat is dat?
Wat is wat?
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 15:42:25 #298
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206816657
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat is wat?
Dat "wokeness" waarover je het hebt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206816714
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat "wokeness" waarover je het hebt.
Tsjonge, wat flauw. Alsof jij dat niet weet en de afgelopen jaren onder een steen hebt geleefd.
  vrijdag 25 november 2022 @ 15:47:08 #300
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_206816721
Ik lees oproepen om Twitter '$8chan' te laten heten _O-
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')