abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206778355
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 06:54 schreef laforest het volgende:

[..]
Jezus, wat een hoop onzin schrijf jij over de EU. De EU biedt juist bescherming voor Europese talen, erfgoed, locale voedselspecialiteiten, bedrijven, etc. Ben blij dat D66 in de regering zit.
Bescherming van nationale talen? Waar heb jij het in vredesnaam over. Als ik hier door het centrum loop hoor ik alleen maar Arabisch, en god mag weten wat voor andere talen. Het proces van de verwatering van de Nederlandse identiteit door de massale import gaat zo snel dat er van enige integratie nauwelijks sprake kan zijn. En dat allemaal door dat EU-beleid.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206778459
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 17:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Bescherming van nationale talen? Waar heb jij het in vredesnaam over. Als ik hier door het centrum loop hoor ik alleen maar Arabisch, en god mag weten wat voor andere talen. Het proces van de verwatering van de Nederlandse identiteit door de massale import gaat zo snel dat er van enige integratie nauwelijks sprake kan zijn. En dat allemaal door dat EU-beleid.
Wat wat een onzin. Dat is Nederlands beleid. Net zoals Britten de EU schuld van nationale politieke issues gaven. Ga janken op Rutte, niet de EU.

EU. ^O^
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
  dinsdag 22 november 2022 @ 17:30:02 #93
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206778670
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 17:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Bescherming van nationale talen? Waar heb jij het in vredesnaam over. Als ik hier door het centrum loop hoor ik alleen maar Arabisch, en god mag weten wat voor andere talen. Het proces van de verwatering van de Nederlandse identiteit door de massale import gaat zo snel dat er van enige integratie nauwelijks sprake kan zijn. En dat allemaal door dat EU-beleid.
Complete kul. De islamitische gemeenschap maakt maar 5% uit van de totale populatie in Nederland. De verdubbeling van de bevolking sinds de tweede wereldoorlog hebben we voornamelijk te danken aan de babyboomers. Duitsland zit nog steeds op 85 miljoen en in België is men met 1 miljoen gestegen naar 11. Je kunt dus onmogelijk stellen dat dat aan Bruxelles ligt..Misschien eens wat minder populistisch geblaat aanhoren. Ik kom hier gewoon met kloppende cijfers die niet uit de onderbuik komen.

Maar is allemaal niet waar natuurlijk.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 22 november 2022 @ 17:43:38 #94
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_206778813
quote:
Kamerlid Anne-Marijke Podt wil ervoor waken dat Nederland steeds rechtser wordt.
De boel dan maar omvolken met nieuw stemvee is wel erg rigoureus.
pi_206780228
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 17:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Complete kul. De islamitische gemeenschap maakt maar 5% uit van de totale populatie in Nederland. De verdubbeling van de bevolking sinds de tweede wereldoorlog hebben we voornamelijk te danken aan de babyboomers. Duitsland zit nog steeds op 85 miljoen en in België is men met 1 miljoen gestegen naar 11. Je kunt dus onmogelijk stellen dat dat aan Bruxelles ligt..Misschien eens wat minder populistisch geblaat aanhoren. Ik kom hier gewoon met kloppende cijfers die niet uit de onderbuik komen.

Maar is allemaal niet waar natuurlijk.
Die 5% die heeft wel snelle vervoersmiddelen, waardoor zij overal snel heen kunnen om onrust te stoken in andere gebieden. Bovendien beschikken zij over hoogwaardige communicatiemiddelen zodat als een van hen in nood is de anderen daar snel heen kunnen.
  dinsdag 22 november 2022 @ 19:18:09 #96
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206780320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 19:12 schreef torentje het volgende:

[..]
Die 5% die heeft wel snelle vervoersmiddelen, waardoor zij overal snel heen kunnen om onrust te stoken in andere gebieden. Bovendien beschikken zij over hoogwaardige communicatiemiddelen zodat als een van hen in nood is de anderen daar snel heen kunnen.
Je bent gewoon bang en gek gemaakt door foute media. Die 5% zouden dan bijna 1 miljoen criminelen zijn. Ga toch weg naar Twitter met je bullshit.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 22 november 2022 @ 19:29:52 #97
65846 Bocaj
47th President.
pi_206780527
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 20:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
D66 is een EU partij. De EU ziet het liefst een vervaging van de nationale identiteiten, culturen en saamhorigheid van Europese landen omdat dan een EU het meeste tot zijn recht komt en er uiteindelijk een Verenigde Staten van Europa komt zonder nationale soevereiniteit. Dit kan het snelste gerealiseerd worden door het massaal laten importeren van klaplopers zonder enige binding met het westen. Dat is het principe van omvolking, doe dus zelf de rekensom. D66 is een staatsgevaarlijke partij, die de Nederlandse democratie wil ondermijnen en vervangen door een transnationale regering.
Nooit meer stemmen op D66 en Volt. Nooit!
  dinsdag 22 november 2022 @ 19:31:18 #98
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206780560
Ik wil van D66 af.
  dinsdag 22 november 2022 @ 19:33:39 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206780619
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Gast, met jou valt gewoon niet te praten. Dus dan stop ik er mee. :W
Wel mooi ja... dat al die mensen ook gaan consumeren 'doet er niet toe'...

Op naar de 20 miljoen, want plek zat. Dat er inderdaad nogal wat aan middelen geproduceerd (dan wel geïmporteerd) moet worden, 'doet er niet toe'.

Echt...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206782266
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 19:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je bent gewoon bang en gek gemaakt door foute media. Die 5% zouden dan bijna 1 miljoen criminelen zijn. Ga toch weg naar Twitter met je bullshit.
Het is nog altijd een goede eigenschap van mensen om hun vijanden niet te onderschatten.
  woensdag 23 november 2022 @ 09:45:58 #101
3542 Gia
User under construction
pi_206786229
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 19:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik wil van D66 af.
Komt goed!
  woensdag 23 november 2022 @ 09:54:31 #102
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206786310
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 19:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik wil van D66 af.
Ik heb de indruk dat D66 ook van zichzelf af wil.
Tot nooit .......
pi_206787253
Ik verlang naar een linkse partij die kneiterdje groen is m.b.t. klimaatmaatregelingen en kneiterdje rechts m.b.t. migratie, zonder meteen te vervallen in grenzen-dicht geneuzel. Maar gewoon flink investeren in middelen om selectie bij de poort sneller te krijgen, opvang in de regio beter. Nederland is fucking rijk. Koop een eiland en regel de opvang daar, zoals Australie, alleen dan zonder de uitwassen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206787302
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:45 schreef Gia het volgende:

[..]
Komt goed!
Volgende TK verkiezingen zijn nog lang, helaas.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206787312
quote:
2s.gif Op maandag 21 november 2022 21:32 schreef ZarB het volgende:
Dat je land vergrijst met dit beleid is niet zo gek natuurlijk. Hoe aantrekkelijk is het nog om kinderen te krijgen hier..
nou ja, aantrekkelijker dan in vele andere landen waar natuurrampen en slechte voorzieningen aan de orde van het jaar zijn. Wellicht is Scandinavie nog iets aantrekkelijker, maar buren of semi-buren van Rusland wil je in deze tijden ook weer niet echt zijn.

factoren die met de vergrijzing meespelen zijn keuzes hier in carriere en weinig kinderen. Misschien ook wel globaal dat de zaadkwaliteit met de decennia sterk afneemt waardoor die top van 8 miljard aan populatie weer sterk zal krimpen door diezelfde vergrijzing. En je mag wel of niet in klimaatverandering geloven, ik sluit me aan bij de overleden Hawking dat de volgende generaties het zwaar gaan krijgen en we niet op een goede koers zitten.

Al met al geen optimistische tijden, waar je de projectie ook op zet.
  woensdag 23 november 2022 @ 12:20:18 #106
3542 Gia
User under construction
pi_206788197
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Volgende TK verkiezingen zijn nog lang, helaas.
1e kamer zit eraan te komen. Wetten moeten door beide kamers!
pi_206788335
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wel mooi ja... dat al die mensen ook gaan consumeren 'doet er niet toe'...
Waar kijk je naar? Dat er geconsumeerd wordt en de druk op de Nederlandse natuur, dat kun je gewoon kwantificeren. Je geliefde megastallen en industriële vlaktes hebben dan een veel grotere impact dan een marginale bevolkingsgroei, dus als je je daarom bekommert, dan is daar ook de winst te behalen.
quote:
Op naar de 20 miljoen, want plek zat. Dat er inderdaad nogal wat aan middelen geproduceerd (dan wel geïmporteerd) moet worden, 'doet er niet toe'.

Nee, dat doet er niet echt toe in deze discussie. Heel goed dat je het eindelijk ook eens een beetje begint te begrijpen.
  woensdag 23 november 2022 @ 12:37:47 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206788434
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:28 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Waar kijk je naar? Dat er geconsumeerd wordt en de druk op de Nederlandse natuur, dat kun je gewoon kwantificeren. Je geliefde megastallen en industriële vlaktes hebben dan een veel grotere impact dan een marginale bevolkingsgroei, dus als je je daarom bekommert, dan is daar ook de winst te behalen.
[..]
Nee, dat doet er niet echt toe in deze discussie. Heel goed dat je het eindelijk ook eens een beetje begint te begrijpen.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206788587
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:16 schreef Knipoogje het volgende:
Ik verlang naar een linkse partij die kneiterdje groen is m.b.t. klimaatmaatregelingen en kneiterdje rechts m.b.t. migratie, zonder meteen te vervallen in grenzen-dicht geneuzel. Maar gewoon flink investeren in middelen om selectie bij de poort sneller te krijgen, opvang in de regio beter. Nederland is fucking rijk. Koop een eiland en regel de opvang daar, zoals Australie, alleen dan zonder de uitwassen.
Dat wil ik nou ook. Er zijn m.i. makkelijkere manieren dan een eiland kopen; Denemarken is het gelukt door gewoon het asiel-aanvragen onaantrekkelijker te maken, minder makkelijk huis, levenslange uitkering en paspoort zonder tegenprestatie, etc.
pi_206788633
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:28 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Waar kijk je naar? Dat er geconsumeerd wordt en de druk op de Nederlandse natuur, dat kun je gewoon kwantificeren. Je geliefde megastallen en industriële vlaktes hebben dan een veel grotere impact dan een marginale bevolkingsgroei, dus als je je daarom bekommert, dan is daar ook de winst te behalen.
[..]
Nee, dat doet er niet echt toe in deze discussie. Heel goed dat je het eindelijk ook eens een beetje begint te begrijpen.
Bron dat een miljoen extra inwoners relatief weinig impact heeft?
pi_206788799
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:50 schreef Alov het volgende:

[..]
Bron dat een miljoen extra inwoners relatief weinig impact heeft?
Zijn grote duim natuurlijk.
pi_206788829
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:47 schreef Alov het volgende:

[..]
Dat wil ik nou ook. Er zijn m.i. makkelijkere manieren dan een eiland kopen; Denemarken is het gelukt door gewoon het asiel-aanvragen onaantrekkelijker te maken, minder makkelijk huis, levenslange uitkering en paspoort zonder tegenprestatie, etc.
Wat mij betreft versoberen we de uitkeringen met 50% voor status houders, gaan we van 85% naar 15% acceptatie voor het aantal aanvragen en gaan we naar het model
toe waarin je als je geen werkt hebt na X aantal jaar gewoon terug moet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2022 13:02:51 ]
pi_206788856
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:50 schreef Alov het volgende:

[..]
Bron dat een miljoen extra inwoners relatief weinig impact heeft?
Het is maar een groei van een paar procent en de druk op de natuur komt niet van mensen die in de stad of dorpen wonen, maar van de industriële activiteiten en de uitstoot/neerslag die daarbij komt kijken, gebrek aan ruimte voor de natuur (omdat vrijwel alle ruimte in Nederland is vrijgemaakt voor industriële landbouw), gebrek aan goed waterbeheer. Of jij met 2 of 3 man in je tussenwoning woont, daar maalt de natuur niet om.

Wie begaan is met de natuur, en de meeste mensen zeggen dat ze dat zijn maar zijn dat helaas niet, maakt zicht druk om de noodkreten die al jaren klinken vanuit de vele soorten natuurorganisaties en ecologische onderzoeken die ons land rijk is. Met afstand het grootste probleem in Nederland is dat we de natuur geen ruimte geven en willen geven - de ecologische hoofdstructuur, die er ooit zou komen, kwam er natuurlijk niet. Nederland ligt voor meer dan de helft vol met nutteloos akkerland en op die akkerlanden wordt ook nog eens bergen gif gespoten, water uitgesproeid dat aan de grond is onttrokken. En dan hebben we het nog niet eens over de uitstoot en neerslag van stoffen zoals stikstof. Binnen die kaders moet de natuur, waar we nog geen 10% van de ruimte voor over hebben, zich staande houden - dat lukt dus ook niet goed. Meer ruimte, minder industrie, dat is waar de winst in overgrote hoeveelheden te halen valt.
pi_206788880
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zijn grote duim natuurlijk.
Een stijging van 6% in een metriek die maar amper relevant is voor de toestand van de natuur in Nederland, wie denkt dat dat dan het grote probleem is is echt ontstellend simpel.
  woensdag 23 november 2022 @ 13:06:45 #115
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206788885
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:50 schreef Alov het volgende:

[..]
Bron dat een miljoen extra inwoners relatief weinig impact heeft?
Is gemakkelijk te beredeneren. 1 miljoen mensen erbij is 1/18e en het zijn over het algemeen niet de rijksten dus vervuilen ze minder en als je dan ook nog even het handelsoverschot meeneemt dan zie je dat een deel van de export ook een vervuilende footprint heeft dus is het sowieso minder dan 1/18e meer vervuiling.

Het enige dat echt zoden aan de dijk zet is die boeren eruittrappen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_206789066
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:06 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Een stijging van 6% in een metriek die maar amper relevant is voor de toestand van de natuur in Nederland, wie denkt dat dat dan het grote probleem is is echt ontstellend simpel.
Je hebt dus geen bron, helder.
  woensdag 23 november 2022 @ 13:31:17 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206789189
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Is gemakkelijk te beredeneren. 1 miljoen mensen erbij is 1/18e en het zijn over het algemeen niet de rijksten dus vervuilen ze minder en als je dan ook nog even het handelsoverschot meeneemt dan zie je dat een deel van de export ook een vervuilende footprint heeft dus is het sowieso minder dan 1/18e meer vervuiling.

Het enige dat echt zoden aan de dijk zet is die boeren eruittrappen.
Aangezien het electriciteitsnetwerk al overbelast is, er een gebrek is aan onderwijzend en zorgpersoneel, de infrastructuur vastloopt, drinkwatervoorziening in gevaar komt ben ik benieuwd hoe die 1 miljoen géén impact zullen hebben op de algemene leefbaarheid van deze maatschappij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206789222
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Aangezien het electriciteitsnetwerk al overbelast is, er een gebrek is aan onderwijzend en zorgpersoneel, de infrastructuur vastloopt, drinkwatervoorziening in gevaar komt ben ik benieuwd hoe die 1 miljoen géén impact zullen hebben op de algemene leefbaarheid van deze maatschappij.
Niets van dit alles heeft iets te maken met de stand van de natuur in Nederland :') :') :')

en overigens is ook de negatieve impact van meer inwoners op deze problemen die je noemt lang niet altijd aanwezig of significant. Maar he, wel weer lekker vanuit de onderbuik gehaat op buitenlanders dus je dag kan niet meer stuk :)
  woensdag 23 november 2022 @ 13:41:05 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206789264
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:34 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Niets van dit alles heeft iets te maken met de stand van de natuur in Nederland :') :') :')

en overigens is ook de negatieve impact van meer inwoners op deze problemen die je noemt lang niet altijd aanwezig of significant. Maar he, wel weer lekker vanuit de onderbuik gehaat op buitenlanders dus je dag kan niet meer stuk :)
Nee, dat is je al eens eerder verteld: heel leuk, de stand van de natuur, daar heb je als burger alleen niet zoveel aan als de rest van de samenleving vastloopt. Dat je verder qua mate van consumeren van die 1 miljoen ook geen enkele uitspraak kunt doen, terwijl elke prognose is dat de consumptie in ieder geval hetzelfde blijft zo niet groeit, is nog zo'n dingetje waarom men wat sceptisch is over je 'laat maar komen'-riedel.

Maar als Hogepriester van Woke op fok leidt het wel vaker tot kortsluiting in je kop wanneer je hemelse openbaringen worden tegengesproken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 23 november 2022 @ 13:41:40 #120
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206789275
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Aangezien het electriciteitsnetwerk al overbelast is, er een gebrek is aan onderwijzend en zorgpersoneel, de infrastructuur vastloopt, drinkwatervoorziening in gevaar komt ben ik benieuwd hoe die 1 miljoen géén impact zullen hebben op de algemene leefbaarheid van deze maatschappij.
Geen valide punten die je opnoemt omdat ik denk dat het met het vastlopen van de infrastructuur wel losloopt en het overbelaste electriciteitsgrid kun je de burger ook niet echt aanrekenen. Onderwijzend personeel beter belonen en ze komen vanzelf want er komen er voldoende van de opleiding, maar die gaan wat anders doen omdat het onderwijs belabberd betaald. Nieuwkomers kunnen prima in de zorg of op een trein gaan werken. Problemen met de drinkwatervoorziening kunnen we ook weer zeer eenvoudig de boeren de schuld van geven. Gaan we niet voor de honderdste keer uitleggen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')