abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 november 2022 @ 11:09:47 #76
3542 Gia
User under construction
pi_206773472
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 10:53 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Hahahahahaha.
Wie het laatst lacht.....
pi_206773857
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 06:30 schreef laforest het volgende:

[..]
Een taal kun je leren, dus gewoon bedrijven in deze mensen laten investeren. Door vergrijzing en bevolkingskrimp hebben mensen nodig. Is een win-win.
Je gaat er hier dus vanuit dat het merendeel van de mensen die dan naar Nederland zouden komen een aanwinst is voor de Nederlandse arbeidsmarkt. Wetende dat ruim de helft van de bijstandskeringen alleen al richting migranten gaat, creëer je hier een vertekend beeld. Nederland kan beter, wat @Jed1Gam ook al stelt, als je dan mensen wilt halen buiten de landsgrenzen, gericht zoeken en selecteren op bepaalde criteria (bijvoorbeeld opleidingsniveau en taal).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206773931
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Oh, jij zegt het, dus dan is het zo. Je hebt mij niet overtuigd.
Omdat je niet overtuigd wil zijn. Omdat je liever dom en kwaad bent dan geïnformeerd.

Wat je doet is het volgende:
- Je doet een lachwekkende domme claim zonder enige onderbouwing, namelijk dat 'bevolkingsgroei' en 'natuur' tegenover elkaar staan. Je levert hier geen enkele onderbouwing voor, je zegt het gewoon.

- Niet alleen zeg je iets onnoemelijk doms, je wordt vervolgens boos op partijen die groen zouden zijn en niet tegen bevolkingsgroei. Immers, in je onmeetbare (in tegenstelling tot effect van bevolkingsgroei op natuur) domheid, heb je net een claim gedaan over het directe verband tussen bevolkingsgroei en natuurbehoud/-kwaliteit en die claim was weliswaar compleet uit je duim gezogen en nergens op gebaseerd, maar het is toch echt schandalig dat een politieke partij zich niet conformeert aan alles wat je ter plekke bijeen gefantaseerd hebt.

- Dat partijen die zich inzetten voor natuur en groen dat doen doordat ze daadwerkelijk uitzoeken wat nou eigenlijk negatieve gevolgen opleveren voor de natuur in Nederland, dat gaat er bij jou natuurlijk niet in - uitzoeken is een vies woord, je moet gewoon hele domme dingen zeggen, dan doe je al voldoende.

Nederlands grondgebruik bestaat voor 20% uit steden, wegen, etcetera. Voor 70-75% bestaat het vervolgens uit industriegebied. En de overige schamele percentages zijn weggelegd voor (half-)natuur. Sterk negatieve effecten op de natuur zijn zaken als snelwegen, versnippering, giftige stoffen, overmaat aan stikstof, droogte door onttrekking van grondwater. Heel veel van deze zaken zijn op te lossen of te ondervangen door politieke keuzes te maken. Zomaar wat voorbeelden:
- zorg ervoor dat er verbindingsstroken zijn tussen de natuurgebieden in Nederland zodat ze een verbonden netwerk vormen.
- zorg ervoor dat er niet teveel gif wordt gebruikt
- zorg ervoor dat de grondwaterstanden een natuurlijke hoogte hebben
- zorg ervoor dat er niet teveel stikstofneerslag is.

Dit zijn allemaal zaken die vooral gewonnen kunnen worden bij de (agrarische) industrie en bij het landgebruik van Nederland - met een paar procentpunt extra grond waar de natuur de ruimte krijgt, verdubbelt de hoeveelheid natuur in Nederland, doe je het op tactische plekken dan kun je veel meer verbinden met elkaar. Dit is allemaal prima haalbaar terwijl er daarnaast in de dorpen en steden een paar mensen extra gaan wonen.

quote:
Je denkt gewoon dat er een scheidslijn is tussen mens en natuur. Die is er niet; we zijn allemaal deel van een groter systeem en hebben daar invloed op.
Nee, wat jij niet snapt is dat niet elk effect even groot is en denkt daarom dat het noemen van een niet gekwantificeerd effect genoeg reden is om te zeggen dat het koste wat kost met prioriteit nummer 1 voorkomen moet worden. :') Orde groottes, de ene schaal is de andere niet.

Stel je woont in een plaats en dwars door die plaats gaat een snelweg waar zo'n 1000 auto's per uur passeren. De fijnstofconcentraties liggen derhalve erg hoog - de fijnstof komt immers hoofdzakelijk van de rijdende auto's af. Als je dat dan een probleem vindt, dat van die fijnstof, dan is de effectiefste oplossing om het aantal auto's op de snelweg te beperken, niet om het aantal mensen dat een sigaret opsteekt omlaag te brengen. Het is niet zo dat een partij die graag het aantal auto's omlaag wil brengen om wat aan fijnstof te doen, dan ook verplicht is om een niche-effect te gaan bestrijden omdat ze het anders niet serieus zouden nemen. Ze nemen het juist serieus door een probleem te bestrijden waar je het moet bestrijden, namelijk bij de grootvervuilers.
pi_206773954
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:09 schreef Gia het volgende:

[..]
Wie het laatst lacht.....
Dat ben ik.
  dinsdag 22 november 2022 @ 11:46:18 #80
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206774103
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:34 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Zo, een gefrustreerde beleidsmedewerker.
Mensen gebruiken middelen. Productiemiddelen, consumptiemiddelen, woningen, voedsel wegen. Ik heb economie gestudeerd, daar leer je dat het gaat om een optimale verdeling van schaarse middelen. Middelen kunnen dus maar een keer gebruikt worden.

Mensen zijn niet klimaatneutraal. Punt!

Mensen eten vlees, en zelfs
als het D66 zou lukken om iedereen vegetariër te maken, dan misbruik je nog steeds goederen die niet geconsumeerd kunnen worden door dieren.

In hoeverre hebben planten bestaansrecht? Vragen vegetariërs zich dit wel eens af?

Schaarste impliceert dat als de een het gebruikt, de ander het niet kan gebruiken.

Kun je trouwens nog ingaan op mijn edit? Je claimt dat "maar" 20 procent bewoond wordt. Ik vind dat nogal veel. Godsgruwelijk veel. Heb je wat vergelijkingsmateriaal? De VS bijvoorbeeld? Of Canada? En wanneer vind je het wél veel?

Ik zie alleen maar hokjesdenken bij je. Wees pragmatisch, dit landje is niks anders dan een openluchtpark.

Nee, ik reageer niet inhoudelijk op je post, dat deed jij sowieso al niet bij mij.

Eentje dan; hoezo moet je klimaat en natuur los van elkaar zien? Hokjesdenken pur sang.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206774292
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:46 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Mensen gebruiken middelen. Productiemiddelen, consumptiemiddelen, woningen, voedsel wegen. Ik heb economie gestudeerd, daar leer je dat het gaat om een optimale verdeling van schaarse middelen. Middelen kunnen dus maar een keer gebruikt worden.

Mensen zijn niet klimaatneutraal. Punt!

Doet er niet toe in deze discussie.
quote:
Mensen eten vlees, en zelfs
als het D66 zou lukken om iedereen vegetariër te maken, dan misbruik je nog steeds goederen die niet geconsumeerd kunnen worden door dieren.
Doet er niet toe in deze discussie.
quote:
In hoeverre hebben planten bestaansrecht? Vragen vegetariërs zich dit wel eens af?
Doet er niet toe in deze discussie.
quote:
Schaarste impliceert dat als de een het gebruikt, de ander het niet kan gebruiken.
Doet er niet toe in deze discussie.
quote:
Kun je trouwens nog ingaan op mijn edit? Je claimt dat "maar" 20 procent bewoond wordt. Ik vind dat nogal veel. Godsgruwelijk veel.
Leuk dat je dat vindt, maar dat doet er niet toe in deze discussie.
quote:
Heb je wat vergelijkingsmateriaal? De VS bijvoorbeeld? Of Canada? En wanneer vind je het wél veel?
Wat jij veel vindt doet er niet toe in deze discussie.
quote:
Ik zie alleen maar hokjesdenken bij je.
Integendeel, ik bekijk de natuurproblematiek gewoon door te kijken waar het knelt en dat is niet in de hoeveelheid mensen die in Nederland woont maar in de ruimte die we geven aan industrie ten koste van natuur.
quote:
Wees pragmatisch, dit landje is niks anders dan een openluchtpark.
Dat ben ik dus ook.
quote:
Nee, ik reageer niet inhoudelijk op je post, dat deed jij sowieso al niet bij mij.
Ik reageerde gewoon inhoudelijk, voor zover dat te doen was op je oninhoudelijke nonsens.
quote:
Eentje dan; hoezo moet je klimaat en natuur los van elkaar zien?
Omdat het klimaatbeleid gaat om het klimaat, en natuur om de natuur. Op het moment dat je geen ruimte geeft aan de natuur in Nederland omdat je liever het hele land vol legt met betongras, is dat in hoofdzaak de beperkende factor voor de natuur in Nederland. Dat heeft verder niet zoveel met klimaat te maken.
  dinsdag 22 november 2022 @ 12:03:03 #82
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206774363
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:57 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Doet er niet toe in deze discussie.
[..]
Doet er niet toe in deze discussie.
[..]
Doet er niet toe in deze discussie.
[..]
Doet er niet toe in deze discussie.
[..]
Leuk dat je dat vindt, maar dat doet er niet toe in deze discussie.
[..]
Wat jij veel vindt doet er niet toe in deze discussie.
[..]
Integendeel, ik bekijk de natuurproblematiek gewoon door te kijken waar het knelt en dat is niet in de hoeveelheid mensen die in Nederland woont maar in de ruimte die we geven aan industrie ten koste van natuur.
[..]
Dat ben ik dus ook.
[..]
Ik reageerde gewoon inhoudelijk, voor zover dat te doen was op je oninhoudelijke nonsens.
[..]
Omdat het klimaatbeleid gaat om het klimaat, en natuur om de natuur. Op het moment dat je geen ruimte geeft aan de natuur in Nederland omdat je liever het hele land vol legt met betongras, is dat in hoofdzaak de beperkende factor voor de natuur in Nederland. Dat heeft verder niet zoveel met klimaat te maken.
Nou, dan houdt het op.

Prettige dag nog Einar. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206774378
Veel tekst, maar heel weinig inhoud.
pi_206774403
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, dan houdt het op.

Prettige dag nog Einar. :)
Het was nog niet echt begonnen omdat je buiten wat fantasietjes geen werkelijke argumenten weet te leveren, omdat je er nou eenmaal de ballen verstand van hebt.
  dinsdag 22 november 2022 @ 12:08:25 #85
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206774445
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:06 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het was nog niet echt begonnen omdat je buiten wat fantasietjes geen werkelijke argumenten weet te leveren, omdat je er nou eenmaal de ballen verstand van hebt.
Gast, met jou valt gewoon niet te praten. Dus dan stop ik er mee. :W
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206774460
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, dan houdt het op.

Prettige dag nog Einar. :)
Einar's repliek is gewoon to the point, jij roept maar wat, misschien eerst maar eens leren je gedachten te ordenen voordat je maar wat roept.
pi_206774844
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:09 schreef Alov het volgende:

[..]
Einar's repliek is gewoon to the point, jij roept maar wat, misschien eerst maar eens leren je gedachten te ordenen voordat je maar wat roept.
On point vanuit een bepaalde blik is het zeker, maar of het mogelijk is een tweede. Je kan niet aan de ene kant minder minder minder willen en aan de andere kant meer meer meer als het indirect met elkaar verweven is.
  dinsdag 22 november 2022 @ 12:42:55 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206775050
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:06 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het was nog niet echt begonnen omdat je buiten wat fantasietjes geen werkelijke argumenten weet te leveren, omdat je er nou eenmaal de ballen verstand van hebt.
Gelukkig ben jij altijd een baken van kennis in al deze topics.
pi_206775418
D66 is in de kern een anti-nationalistische partij.
pi_206775530
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Gelukkig ben jij altijd een baken van kennis in al deze topics.
Gelukkig ja.
pi_206778355
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 06:54 schreef laforest het volgende:

[..]
Jezus, wat een hoop onzin schrijf jij over de EU. De EU biedt juist bescherming voor Europese talen, erfgoed, locale voedselspecialiteiten, bedrijven, etc. Ben blij dat D66 in de regering zit.
Bescherming van nationale talen? Waar heb jij het in vredesnaam over. Als ik hier door het centrum loop hoor ik alleen maar Arabisch, en god mag weten wat voor andere talen. Het proces van de verwatering van de Nederlandse identiteit door de massale import gaat zo snel dat er van enige integratie nauwelijks sprake kan zijn. En dat allemaal door dat EU-beleid.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206778459
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 17:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Bescherming van nationale talen? Waar heb jij het in vredesnaam over. Als ik hier door het centrum loop hoor ik alleen maar Arabisch, en god mag weten wat voor andere talen. Het proces van de verwatering van de Nederlandse identiteit door de massale import gaat zo snel dat er van enige integratie nauwelijks sprake kan zijn. En dat allemaal door dat EU-beleid.
Wat wat een onzin. Dat is Nederlands beleid. Net zoals Britten de EU schuld van nationale politieke issues gaven. Ga janken op Rutte, niet de EU.

EU. ^O^
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
  dinsdag 22 november 2022 @ 17:30:02 #93
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206778670
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 17:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Bescherming van nationale talen? Waar heb jij het in vredesnaam over. Als ik hier door het centrum loop hoor ik alleen maar Arabisch, en god mag weten wat voor andere talen. Het proces van de verwatering van de Nederlandse identiteit door de massale import gaat zo snel dat er van enige integratie nauwelijks sprake kan zijn. En dat allemaal door dat EU-beleid.
Complete kul. De islamitische gemeenschap maakt maar 5% uit van de totale populatie in Nederland. De verdubbeling van de bevolking sinds de tweede wereldoorlog hebben we voornamelijk te danken aan de babyboomers. Duitsland zit nog steeds op 85 miljoen en in België is men met 1 miljoen gestegen naar 11. Je kunt dus onmogelijk stellen dat dat aan Bruxelles ligt..Misschien eens wat minder populistisch geblaat aanhoren. Ik kom hier gewoon met kloppende cijfers die niet uit de onderbuik komen.

Maar is allemaal niet waar natuurlijk.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 22 november 2022 @ 17:43:38 #94
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_206778813
quote:
Kamerlid Anne-Marijke Podt wil ervoor waken dat Nederland steeds rechtser wordt.
De boel dan maar omvolken met nieuw stemvee is wel erg rigoureus.
pi_206780228
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 17:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Complete kul. De islamitische gemeenschap maakt maar 5% uit van de totale populatie in Nederland. De verdubbeling van de bevolking sinds de tweede wereldoorlog hebben we voornamelijk te danken aan de babyboomers. Duitsland zit nog steeds op 85 miljoen en in België is men met 1 miljoen gestegen naar 11. Je kunt dus onmogelijk stellen dat dat aan Bruxelles ligt..Misschien eens wat minder populistisch geblaat aanhoren. Ik kom hier gewoon met kloppende cijfers die niet uit de onderbuik komen.

Maar is allemaal niet waar natuurlijk.
Die 5% die heeft wel snelle vervoersmiddelen, waardoor zij overal snel heen kunnen om onrust te stoken in andere gebieden. Bovendien beschikken zij over hoogwaardige communicatiemiddelen zodat als een van hen in nood is de anderen daar snel heen kunnen.
  dinsdag 22 november 2022 @ 19:18:09 #96
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206780320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 19:12 schreef torentje het volgende:

[..]
Die 5% die heeft wel snelle vervoersmiddelen, waardoor zij overal snel heen kunnen om onrust te stoken in andere gebieden. Bovendien beschikken zij over hoogwaardige communicatiemiddelen zodat als een van hen in nood is de anderen daar snel heen kunnen.
Je bent gewoon bang en gek gemaakt door foute media. Die 5% zouden dan bijna 1 miljoen criminelen zijn. Ga toch weg naar Twitter met je bullshit.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 22 november 2022 @ 19:29:52 #97
65846 Bocaj
47th President.
pi_206780527
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 20:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
D66 is een EU partij. De EU ziet het liefst een vervaging van de nationale identiteiten, culturen en saamhorigheid van Europese landen omdat dan een EU het meeste tot zijn recht komt en er uiteindelijk een Verenigde Staten van Europa komt zonder nationale soevereiniteit. Dit kan het snelste gerealiseerd worden door het massaal laten importeren van klaplopers zonder enige binding met het westen. Dat is het principe van omvolking, doe dus zelf de rekensom. D66 is een staatsgevaarlijke partij, die de Nederlandse democratie wil ondermijnen en vervangen door een transnationale regering.
Nooit meer stemmen op D66 en Volt. Nooit!
  dinsdag 22 november 2022 @ 19:31:18 #98
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206780560
Ik wil van D66 af.
  dinsdag 22 november 2022 @ 19:33:39 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206780619
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Gast, met jou valt gewoon niet te praten. Dus dan stop ik er mee. :W
Wel mooi ja... dat al die mensen ook gaan consumeren 'doet er niet toe'...

Op naar de 20 miljoen, want plek zat. Dat er inderdaad nogal wat aan middelen geproduceerd (dan wel geïmporteerd) moet worden, 'doet er niet toe'.

Echt...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206782266
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 19:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je bent gewoon bang en gek gemaakt door foute media. Die 5% zouden dan bijna 1 miljoen criminelen zijn. Ga toch weg naar Twitter met je bullshit.
Het is nog altijd een goede eigenschap van mensen om hun vijanden niet te onderschatten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')