abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206771539
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 06:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Ik snap niet dat je immigranten wilt gebruiken om het gat op de arbeidsmarkt op te vangen. Ze komen als vluchteling, maar de VVD ziet ze als frisse jonge werkpaden, terwijl ze dat niet allemaal zijn. Maar je kan ze wel lekker weinig betalen natuurlijk.

Zoek dan gericht mensen om naar Nederland te komen.
Het gaat om de statushouders, die blijven dus sowieso. Dat je die een soort van wilt verplichten te werken lijkt me prima. En het lijkt me ook los te staan van de instroom die ingeperkt moet worden.
pi_206771542
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 22:35 schreef tjoptjop het volgende:
rip verzorgingsstaat, rip solidariteit, rip identiteit

VVD was al goed op weg om dat te ondermijnen maar D66 zet het even in de turbostand. En de deugerdjes maar juichen. "Oh wat zijn we toch goed voor de wereld!!1!". Ondertussen juicht het grootkapitaal het hardst, nog meer klanten, nog meer huizen, nog meer zorg, nog meer goedkoop personeel.

;(
Wat is er mis met nationale én internationale solidariteit? Zonder buitenlandse arbeiders is de verzorgingsstaat juist niet langer houdbaar, vooral omdat individualistisch Nederland geen of weinig kinder op de wereld zet.

D66 doet het goed. Dit is een winnende visie.
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_206771585
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 20:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
D66 is een EU partij. De EU ziet het liefst een vervaging van de nationale identiteiten, culturen en saamhorigheid van Europese landen omdat dan een EU het meeste tot zijn recht komt en er uiteindelijk een Verenigde Staten van Europa komt zonder nationale soevereiniteit. Dit kan het snelste gerealiseerd worden door het massaal laten importeren van klaplopers zonder enige binding met het westen. Dat is het principe van omvolking, doe dus zelf de rekensom. D66 is een staatsgevaarlijke partij, die de Nederlandse democratie wil ondermijnen en vervangen door een transnationale regering.
Jezus, wat een hoop onzin schrijf jij over de EU. De EU biedt juist bescherming voor Europese talen, erfgoed, locale voedselspecialiteiten, bedrijven, etc. Ben blij dat D66 in de regering zit.
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_206771719
Wat een topic. _O-
  dinsdag 22 november 2022 @ 08:19:39 #55
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206771867
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 06:40 schreef laforest het volgende:

[..]
Wat is er mis met nationale én internationale solidariteit? Zonder buitenlandse arbeiders is de verzorgingsstaat juist niet langer houdbaar, vooral omdat individualistisch Nederland geen of weinig kinder op de wereld zet.

D66 doet het goed. Dit is een winnende visie.
Het economisch groeimodel is volstrekt achterhaald. Want vroeg of laat loop je tegen de grenzen aan. En dat kun je in dit landje nu waarnemen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206771868
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 06:30 schreef laforest het volgende:

[..]
Een taal kun je leren, dus gewoon bedrijven in deze mensen laten investeren. Door vergrijzing en bevolkingskrimp hebben mensen nodig. Is een win-win.
Dat gaan bedrijven dus niet doen. Alleen als de regering betaald.
pi_206772109
Hoe meer mensen in Nederland hoe meer woningen er nodig zijn. Hoe meer woningen er gebouwd worden hoe minder ruimte de natuur krijgt om zich te herstellen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit samen gaat?
Corporate translator
  dinsdag 22 november 2022 @ 08:59:04 #58
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206772138
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2022 08:54 schreef HSG het volgende:
Hoe meer mensen in Nederland hoe meer woningen er nodig zijn. Hoe meer woningen er gebouwd worden hoe minder ruimte de natuur krijgt om zich te herstellen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit samen gaat?
Dat kunnen ze niet. Groen Links is veel Links, maar weinig Groen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206772143
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 08:59 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dat kunnen ze niet. Groen Links is veel Links, maar weinig Groen.
Groenlinks is een partij dat zelfs in staat is vrouwen- en homorechten op te offeren zolang zij maar kunnen regeren.
Corporate translator
  dinsdag 22 november 2022 @ 09:57:13 #60
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206772610
Nederland heeft zich gewoon aan verdragen te houden. Wat D66 en andere partijen vinden doet er niet toe als je je als land aan de rechtstaat houdt.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_206772868
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 00:43 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Misschien ben ik naïef, maar ik heb bepaalde verwachtingen van een partij die regeringsverantwoordelijkheid heeft. Het minste daarvan is wel dat je het land bestuurt, verantwoordelijkheid neemt en zorgt dat iedereen kan meedoen.
En dat gebeurt nu niet omdat?
pi_206772901
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2022 08:54 schreef HSG het volgende:
Hoe meer mensen in Nederland hoe meer woningen er nodig zijn. Hoe meer woningen er gebouwd worden hoe minder ruimte de natuur krijgt om zich te herstellen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit samen gaat?
De belasting voor de natuur zit hem niet in het aantal mensen dat in Nederland woont, maar in de keuzes voor ruimtelijke indeling en de aanwezigheid van vervuilende industrie. Aangezien Nederland voor maar 10-20% van het land bevolkt wordt en voor de rest vooral bestaat uit al dan niet agrarische industrieterreinen, is er vooral een wereld te winnen qua natuur, ook als de bevolking met 10% toeneemt de komende jaren.

quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2022 09:00 schreef HSG het volgende:

[..]
Groenlinks is een partij dat zelfs in staat is vrouwen- en homorechten op te offeren zolang zij maar kunnen regeren.
En dat baseer je op welke regeringsdeelname? Volgens mij sluiten ze de SGP, PVV en FvD doorgaans uit als het aankomt op coalitievorming, dus qua vrouwen- en homorechten hebben ze nog geen steek laten vallen.
pi_206772947
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 09:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Nederland heeft zich gewoon aan verdragen te houden. Wat D66 en andere partijen vinden doet er niet toe als je je als land aan de rechtstaat houdt.
Verdragen kunnen aangepast of opgezegd worden als ze niet meer werkbaar zijn zoals het vluchtelingenverdrag uit 1951. We zijn onlangs nog zonder problemen uit het energiehandvestverdrag gestapt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2022 10:26:51 ]
  dinsdag 22 november 2022 @ 10:36:18 #64
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206773056
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 10:26 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Verdragen kunnen aangepast of opgezegd worden als ze niet meer werkbaar zijn zoals het vluchtelingenverdrag uit 1951. We zijn onlangs nog zonder problemen uit het energiehandvestverdrag gestapt.
Het bevorderen van de internationale rechtsorde is grondwettelijk vastgelegd.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 22 november 2022 @ 10:48:37 #65
3542 Gia
User under construction
pi_206773190
Aankomende maart wordt al veel duidelijk en dan in 2025 het definitieve einde van D66.
  dinsdag 22 november 2022 @ 10:52:56 #66
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206773224
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 09:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Nederland heeft zich gewoon aan verdragen te houden. Wat D66 en andere partijen vinden doet er niet toe als je je als land aan de rechtstaat houdt.
Als je je aan de regels zou houden, dan zou je heel veel mensen terug moeten sturen naar het land waar ze de EU zijn binnengekomen, dan zou je alle landen die zich niet aan de begrotingsregels houden moeten straffen.

En dan nog? Hoezo zou je er niet uit kunnen stappen? Waarom hebben we Rutte nog als hij eigenlijk niks meer zou kunnen doen?

Zijn die verdragen dan niet volstrekt achterhaald, niet meer van deze tijd en worden ze niet kei- en keihard misbruikt?

Ik geef die immigranten groot gelijk, maar die regeringsleiders hier zijn gewoon knettergek en geven paspoorten weg alsof het bingokaarten zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206773228
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 09:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Nederland heeft zich gewoon aan verdragen te houden. Wat D66 en andere partijen vinden doet er niet toe als je je als land aan de rechtstaat houdt.
Uiteindelijk zijn we baas in eigen land natuurlijk.
pi_206773234
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 10:48 schreef Gia het volgende:
Aankomende maart wordt al veel duidelijk en dan in 2025 het definitieve einde van D66.
Hahahahahaha.
pi_206773280
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 10:53 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Uiteindelijk zijn we baas in eigen land natuurlijk.
Tuurlijk, dat zeiden de Britten ook. How is that working for them?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 22 november 2022 @ 10:57:49 #70
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206773302
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 10:22 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De belasting voor de natuur zit hem niet in het aantal mensen dat in Nederland woont, maar in de keuzes voor ruimtelijke indeling en de aanwezigheid van vervuilende industrie. Aangezien Nederland voor maar 10-20% van het land bevolkt wordt en voor de rest vooral bestaat uit al dan niet agrarische industrieterreinen, is er vooral een wereld te winnen qua natuur, ook als de bevolking met 10% toeneemt de komende jaren.
[..]
En dat baseer je op welke regeringsdeelname? Volgens mij sluiten ze de SGP, PVV en FvD doorgaans uit als het aankomt op coalitievorming, dus qua vrouwen- en homorechten hebben ze nog geen steek laten vallen.
Zodra mensen allemaal klimaatneutraal zijn, heb je een punt. Maar... Dat zijn ze dus niet. Verre van zelfs.

De mens is in feite niet veel meer dan een kudde sprinkhanen met iets meer hersens.

quote:
Aangezien Nederland voor maar 10-20% van het land bevolkt wordt
En precies bij die begrenzing houdt elke invloed op? Mensen komen nooit buiten dit gebied? Die gebieden zijn niet met elkaar verbonden? Dieren komen nooit in deze gebieden? etc. etc.

Oftewel, wat maakt deze duiding precies uit?

edit; Je zegt "maar". Vind je dat weinig? En ken je een (middel) groot land dat een percentage heeft dat groter is, of dat in de buurt komt? Graag geen Monaco of zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door thedeedster op 22-11-2022 11:05:44 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 22 november 2022 @ 10:58:34 #71
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206773316
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 10:53 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Uiteindelijk zijn we baas in eigen land natuurlijk.
Klinkt leuk, maar voorlopig hebben we ons via artikel 90 van de grondwet aan oa het vluchtelingenverdrag te houden. Om de grondwet te wijzigen is in iwee opeenvolgende kabinetsperiodes in zowel de eerste als de tweede kamer een twee derde meerderheid nodig en dat zie ik niet gebeuren.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_206773350
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 10:56 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Tuurlijk, dat zeiden de Britten ook. How is that working for them?
Ja grote stappen kunnen even pijn doen, wij zitten straks aan de tiet van de EU vastgenaaid, maar goed mensen zoals jouw denken alleen maar aan geld en de waan van de dag, ik durf gerust te stellen dat de Britten ons keihard uitlachen over 10 jaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206773405
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 10:57 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Zodra mensen allemaal klimaatneutraal zijn, heb je een punt. Maar... Dat zijn ze dus niet. Verre van zelfs.
Dus? Het gaat om de natuur in Nederland, niet om het klimaat.
quote:
De mens is in feite niet veel meer dan een kudde sprinkhanen met iets meer hersens.
Leuk, zo'n compleet nutteloze toevoeging.
quote:
En precies bij die begrenzing houdt elke invloed op? Mensen komen nooit buiten dit gebied? Die gebieden zijn niet met elkaar verbonden? Dieren komen nooit in deze gebieden? etc. etc.
Dat soort effecten zijn gewoon meetbaar en qua grootte in te schatten en op wat uitwassen na verwaarloosbaar -dat doe je natuurlijk niet want dan zou je concreet moeten worden en concreetheid staat de onderbuik in de weg. Dat de natuur in Nederland zo klein is - slechts een paar % van het oppervlak - vergroot natuurlijk wel de druk van dagjesmensen op de aanwezige natuur. Meer ruimte geven aan de natuur verlicht die druk, en dat kan gelukkig prima, ook met een kleine bevolkingsgroei - zo is momenteel dus driekwart van het land in gebruik voor de industrie, door maar een kleine hap daaruit te nemen kun je de hoeveelheid natuur in Nederland al verdubbelen.
quote:
Oftewel, wat maakt deze duiding precies uit?
Dat het werkelijk totaal helemaal nergens op slaat om te denken dat de bevolkingsgroei een drijvende factor voor de natuurkwaliteit in Nederland is. Dat is niet zo, de staat van de natuur in Nederland is een politieke keuze tussen industrie en natuur, en die keuze pakt tot nu toe altijd uit in het voordeel van de industrie.
pi_206773413
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2022 08:54 schreef HSG het volgende:
Hoe meer mensen in Nederland hoe meer woningen er nodig zijn. Hoe meer woningen er gebouwd worden hoe minder ruimte de natuur krijgt om zich te herstellen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit samen gaat?
Niet. Maar daar zul je D66 niet over horen.
  dinsdag 22 november 2022 @ 11:08:47 #75
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206773447
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:05 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dus? Het gaat om de natuur in Nederland, niet om het klimaat.
[..]
Leuk, zo'n compleet nutteloze toevoeging.
[..]
Dat soort effecten zijn gewoon meetbaar en qua grootte in te schatten en op wat uitwassen na verwaarloosbaar -dat doe je natuurlijk niet want dan zou je concreet moeten worden en concreetheid staat de onderbuik in de weg. Dat de natuur in Nederland zo klein is - slechts een paar % van het oppervlak - vergroot natuurlijk wel de druk van dagjesmensen op de aanwezige natuur. Meer ruimte geven aan de natuur verlicht die druk, en dat kan gelukkig prima, ook met een kleine bevolkingsgroei - zo is momenteel dus driekwart van het land in gebruik voor de industrie, door maar een kleine hap daaruit te nemen kun je de hoeveelheid natuur in Nederland al verdubbelen.
[..]
Dat het werkelijk totaal helemaal nergens op slaat om te denken dat de bevolkingsgroei een drijvende factor voor de natuurkwaliteit in Nederland is. Dat is niet zo, de staat van de natuur in Nederland is een politieke keuze tussen industrie en natuur, en die keuze pakt tot nu toe altijd uit in het voordeel van de industrie.
Oh, jij zegt het, dus dan is het zo. Je hebt mij niet overtuigd.

Je denkt gewoon dat er een scheidslijn is tussen mens en natuur. Die is er niet; we zijn allemaal deel van een groter systeem en hebben daar invloed op.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')