abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206768515
quote:
D66 wil rem van gezinshereniging statushouders af
Harry 21-11-2022 16:43 print

D66 wil van de rem op gezinshereniging voor statushouders af. Dit kwam naar voren tijdens een partijcongres in Rotterdam dat parallel liep met dat van de VVD waar Mark Rutte heeft beloofd iets aan de instroom te doen. D66 vindt echter dat de huidige opvang niet verminderd mag worden.

Leden van D66 lieten tijdens het congres weten dat de huidige instroom juist een oplossing zou kunnen zijn voor de personeelstekorten waar veel sectoren last van hebben. Ook moeten de mensenrechten van asielzoekers beter gerespecteerd worden.

Kamerlid Anne-Marijke Podt wil ervoor waken dat Nederland steeds rechtser wordt. Sigrid Kaag liet weten dat het debat over migratie vergif bevat en ontgift moet worden. Dat ontgiften moet gebeuren met voldoende oog voor 'rechtvaardige zorgen van mensen'. Welke zorgen van mensen dan 'onrechtvaardig' zouden zijn is niet duidelijk.
D66 wil rem van gezinshereniging statushouders af

https://www.nporadio1.nl/(...)lt-dan-is-het-hierop

Ik kan het eigenlijk niet zo snel terug vinden, maar ik heb gehoord dat Nederland al meer dan sommige andere EU landen doet op het gebied van gezinshereniging m.b.t. wachttijd. Iemand die hier toevallig wel een bron voor heeft?

Nu geloof ik niet dat de ongebreidelde instroom van ongewilde migranten, dus ik heb het niet over kennismigranten, soelaas zal bieden op de arbeidsmarkt. Velen van hen belanden lang in een uitkeringssituatie of komen zelfs nooit aan het werk.

Een deel van de migranten die wordt toegelaten is al wat ouder, dat is zeker ook voor een deel van de nareizigers heet geval. Deze migranten hebben nooit AOW opgebouwd in Nederland omdat zij hier ook geen bijdrage aan hebben geleverd, maar moeten straks wel een inkomensvoorziening hebben voor na hun pensioengerechtigde leeftijd; in Nederland wordt de AOW aangevuld als er onvoldoende is opgebouwd.

Ik vermoed ook dat er ook m.b.t. de gezondheidszorg een grotere vraag is vanuit migranten. Ik denk dan aan achterstallige gezondheidszorg omdat hun gezondheidsproblemen in hun vaderlanden minder of niet behandeld zijn, psychische problematiek en een in het algemeen slechtere gezondheid door hun achterstandspositie en leefwijze.

Kortom deze ongewilde migratie zorgt juist voor problemen en niet voor oplossingen. Nogmaals dan heb ik het niet over (kennnis)migranten die aan allerlei eisen voldoen om zich in Nederland te vestigen.

Nu is het natuurlijk heel erg begrijpbaar dat mensen migreren om elders een beter bestaan op te bouwen. Alleen denk ik dat wij dit niet kunnen blijven faciliteren op de wijze waarop wij dit nu doen.

D66 moet ook weten dat deze vorm van migratie onhoudbaar zal blijken. Ik vraag mij wel eens af hoe leden bij zo'n partijbijeenkomst de mening van niet-aanwezige leden en vooral van de eigen stemmers vertegenwoordigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door rutger05 op 21-11-2022 21:32:59 ]
pi_206768567
Het is gewoon zo triest om te zien allemaal. Nederland moet en zal kapot van D66. Ik wil het eigenlijk niet meer lezen.
  maandag 21 november 2022 @ 20:44:44 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206768594
Er wordt wel heel stellig gebracht dat meer mensen binnenhalen de oplossing is voor het personeelstekort. Uiteindelijk is het een vorm van symptoombestrijding.
pi_206768603
D66 wil zoveel maar zoveel willen geen D66... D66 is een partij die zichzelf naar de afgrond brengt en mijn zegen hebben ze...

Ze hebben in het verleden veel goeds gedaan maar de laatste jaren alleen maar slecht... dat is ook te zien in het aantal zetels... hopen dat D66 snel het toneel gaat verlaten...
Just say hi!
pi_206768604
Hoe harder de VVD-achterban schreeuwt hoe gekker D66 lijkt te worden. Volstrekt idioot 'plan' natuurlijk maar dat is het grote probleem van ons systeem.
Mensen stemmen met emotie ('ze ziet er betrouwbaar uit') zonder dat het systeem het echte vermogen heeft om partijen als D66 te zuiveren uit ons politieke bestel. Let wel, dit is dus een partij die zoveel mogelijk migratie wilt, de facto oproept tot het opheffen van de Nederlandse Staat en haar gezag over Nederland over wilt dragen aan de EU.

Dat verbod op politieke partijen kan dus best handig van pas komen.
pi_206768680
D66 is een EU partij. De EU ziet het liefst een vervaging van de nationale identiteiten, culturen en saamhorigheid van Europese landen omdat dan een EU het meeste tot zijn recht komt en er uiteindelijk een Verenigde Staten van Europa komt zonder nationale soevereiniteit. Dit kan het snelste gerealiseerd worden door het massaal laten importeren van klaplopers zonder enige binding met het westen. Dat is het principe van omvolking, doe dus zelf de rekensom. D66 is een staatsgevaarlijke partij, die de Nederlandse democratie wil ondermijnen en vervangen door een transnationale regering.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 21 november 2022 @ 20:55:40 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206768777
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 20:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
D66 is een EU partij. De EU ziet het liefst een vervaging van de nationale identiteiten, culturen en saamhorigheid van Europese landen omdat dan een EU het meeste tot zijn recht komt en er uiteindelijk een Verenigde Staten van Europa komt zonder nationale soevereiniteit. Dit kan het snelste gerealiseerd worden door het massaal laten importeren van klaplopers zonder enige binding met het westen. Dat is het principe van omvolking, doe dus zelf de rekensom. D66 is een staatsgevaarlijke partij, die de Nederlandse democratie wil ondermijnen en vervangen door een transnationale regering.
Dit is precies wat er gebeurt en dit moet gewoon benoemd kunnen worden. Alleen wordt de discussie onmogelijk gemaakt omdat iedereen die dit aanstipt wordt weggezet als complotdenker. Als je het hier al niet gewoon over kunt hebben is het einde zoek.
pi_206768787
Personeelstekort is ook gewoon een dankbaar aangegrepen toverwoordje geworden om de onhoudbare huidige gang van zaken op z'n beloop te laten. Dat je in diverse sectoren nog meer van het toch al schaarse personeel gaat vragen door verdere bevolkingsaanwas door migratie (waar gaan ze allemaal wonen, wie gaat al die kinderen die de taal amper spreken onderwijzen, wie gaat die mensen helpen als ze zorg nodig hebben etc) is een andere zijde van de medaille die deze partijen het liefst aan de schaduwzijde verborgen houdt.
pi_206768808
Volkomen gestoord, dit kun je alleen willen als je compleet wereldvreemd bent èn zelf zeer comfortabel woont. En bovendien geen kinderen hebt tussen de 20 en 30 die noodgedwongen thuis wonen.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 21 november 2022 @ 21:01:07 #10
338319 ZarB
Piña colada
pi_206768840
Teringjantje. Wat een mafketels zitten daar. Personeelstekort oplossen, echt hoe krijg je het je strot uit. Wat een smerige deugers. Om :r te kotsen
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206768845
_O- _O- _O- _O- _O-
pi_206768857
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 20:58 schreef Ronald het volgende:
Volkomen gestoord, dit kun je alleen willen als je compleet wereldvreemd bent èn zelf zeer comfortabel woont. En bovendien geen kinderen hebt tussen de 20 en 30 die noodgedwongen thuis wonen.
Waar is @laforest ?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206768917
Die man met die fakkel was dus zo gek nog niet?
pi_206768925
Heb weinig met D66 maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat FP-artikel van ene Harry niet helemaal recht doet aan hoe het er daadwerkelijk aan toe ging op dat congres.

Maar goed, ik zal de sfeer hier niet verpesten. Kut Kaag! WEF-heks!! Vuile omvolker
pi_206768939
Ik bedoel; er kan altijd méér bij, natuurlijk...
pi_206768998
We hebben die mensen inderdaad hard nodig om onze gewaardeerde en heiligverklaarde economie te kunnen laten groeien. Win-win situatie dus lijkt me, de vluchtelingen blij en wij blij.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  maandag 21 november 2022 @ 21:11:20 #17
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206769000
D'66 is er nooit voor Nederland geweest.

Het is een Pro Europese partij, en laat de EU nou ook helemaal niets doen om de grenzen te beschermen.

Europa wilt zelfs Bulgarije en Roemenië in de Schengen zone hebben wat letterlijk betekend 'vrij reizen''.

Dan kan elke 'vluchteling' ahum, migrant die illegaal Bulgarije of Griekenland binnenkomt, zonder enkele controle direct naar Duitsland doorreizen of NL... Knetter naïef is de EU.

Zelfs Oostenrijk is er helemaal klaar mee

''Volgens de minister van Binnenlandse Zaken, Gerhard Karner, is het aantal migranten dat illegaal de grens van Oostenrijk bereikt toegenomen, waarbij de autoriteiten 100.000 illegale migranten in het land oppakken. 75 procent van hen, beweert hij, is in geen van de EU-landen geregistreerd, ook al zijn ze al door verschillende veilige derde landen gereisd.

“ Een kapot systeem uitbreiden kan niet werken. Mijn standpunt als minister van Binnenlandse Zaken is duidelijk: ik kan de afschaffing van grenscontroles niet accepteren ”, zei minister Karner.


Om secundaire migratie, toename van irreguliere migratiestromen, smokkelactiviteiten en illegale binnenkomst van potentiële terroristische dreigingen te voorkomen, heeft Oostenrijk de landgrenscontroles met Slovenië en Hongarije opnieuw ingevoerd, die naar verwachting tot 11 mei 2023 van kracht blijven. .

''

Bron https://www.schengenvisai(...)ining-schengen-area/

De EU doet niet aan grensbescherming, D'66 juicht het zelfs toe... En de Nederlanders kunnen heus nog wel 5 jaar extra wachten op een woning.... Ik hoop zo erg dat deze partij met 0 zetels eindigt komende verkiezingen..


De gevolgen voor een steeds grotere moslimmeerderheid in Europa onderschatten ze ook grenzeloos.

Vanaf 2023 mogen ook Pakistanen en Bengalen in de EU werken als gastarbeider. om de arbeidsmarkt aan te vullen.. Iedereen die in GB / London is geweest weet hoe radicaal de meeste Pakistanen zijn.. Meeste vrouwen lopen in een boerka / niqab...
  maandag 21 november 2022 @ 21:15:08 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206769057
quote:
Sigrid Kaag liet weten dat het debat over migratie vergif bevat en ontgift moet worden. Dat ontgiften moet gebeuren met voldoende oog voor 'rechtvaardige zorgen van mensen'.
Lees; Mark, je kunt je wijzigingen steken op een plek waar de zon nooit schijnt. D66 wil geen inhoudelijke discussie en houdt blindelings vast aan nóg meer immigratie.

Ze zet de VVD voor het blok in de veronderstelling dat ze tóch de stekker er niet uit durven trekken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206769065
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 21:11 schreef BMW1993 het volgende:
Knetter naïef is de EU.
Wat een rare conclusie. Je geeft zelf toch al aan dat ze de consequenties hiervan willen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 21 november 2022 @ 21:16:46 #20
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206769080
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 21:15 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wat een rare conclusie. Je geeft zelf toch al aan dat ze de consequenties hiervan willen?
Dat is waar.
  maandag 21 november 2022 @ 21:25:34 #21
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_206769276
Staatsgevaarlijk dat D66
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_206769328
quote:
15s.gif Op maandag 21 november 2022 21:25 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Staatsgevaarlijk dat D66
Dat er in de media niet al jaren over een verbod gesproken wordt spreekt boekdelen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206769367
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 21:08 schreef myShizzle het volgende:
Ik bedoel; er kan altijd méér bij, natuurlijk...
De spoeling wordt op die manier wel dunner voor de originele bewoners van Nederland. Veel daarvan zullen daardoor voedsel mogen gaan eten en drinken waar weinig tot geen voedingsstoffen in zitten.
pi_206769408
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 21:06 schreef Raw85 het volgende:
Heb weinig met D66 maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat FP-artikel van ene Harry niet helemaal recht doet aan hoe het er daadwerkelijk aan toe ging op dat congres.

Maar goed, ik zal de sfeer hier niet verpesten. Kut Kaag! WEF-heks!! Vuile omvolker
Ik heb nog wel een andere bron voor je van een verslaggever van het AD en zal deze bron ook nog even in de OP zetten.

https://www.nporadio1.nl/(...)lt-dan-is-het-hierop

quote:
Zowel het VVD-congres in de Van Nelle-fabriek als het D66-congres in De Doelen - beide in Rotterdam - draaiden vandaag maar om één thema: migratie. Politiek verslaggever van het AD, Hans van Soest, die vandaag aanwezig was bij het D66-congres en vervolgens bij WNL In de Kantine , ziet twee "compleet verschillende werelden", waarin de twee regeringspartijen opereren. "En dat zit samen in één coalitie."

Hij verklaart: "Bij de VVD willen ze dat de asielinstroom omlaaggaat, terwijl er bij D66 vandaag een motie unaniem werd aangenomen dat Nederland zich moet blijven inspannen om asielzoekers op te vangen." Want, zo redeneerden de D66-leden, migratie heeft ook positieve kanten: het helpt bij het opvullen van alle vacatures die openstaan, en daarnaast moeten we de mensenrechten eerbiedigen. Kortom, "het is een compleet andere toon," aldus Van Soest.
  maandag 21 november 2022 @ 21:32:40 #25
338319 ZarB
Piña colada
pi_206769417
Dat je land vergrijst met dit beleid is niet zo gek natuurlijk. Hoe aantrekkelijk is het nog om kinderen te krijgen hier..
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206769427
Ik wil een rem op D66.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_206769487
VVD doet weer even alsof ze de immigratie willen reduceren, goed voor de polls, maar eigenlijk ligt Rutte lang en breed in bed met Kaag.

"Rutte hoopt op woningen voor statushouders: 'Heb ze ook nodig op arbeidsmark."

https://www.nu.nl/politie(...)op-arbeidsmarkt.html
pi_206769877
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 21:06 schreef etuiedelapiel het volgende:
Die man met die fakkel was dus zo gek nog niet?
jewel, daar doen deze onzinnige plannen niets aan af
pi_206769912
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 21:37 schreef Jed1Gam het volgende:
VVD doet weer even alsof ze de immigratie willen reduceren, goed voor de polls, maar eigenlijk ligt Rutte lang en breed in bed met Kaag.

"Rutte hoopt op woningen voor statushouders: 'Heb ze ook nodig op arbeidsmark."

https://www.nu.nl/politie(...)op-arbeidsmarkt.html
jij wilt dat ze niks bijdragen en handje ophouden?
  maandag 21 november 2022 @ 21:59:45 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206770009
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 20:44 schreef BasEnAad het volgende:
Er wordt wel heel stellig gebracht dat meer mensen binnenhalen de oplossing is voor het personeelstekort. Uiteindelijk is het een vorm van symptoombestrijding.
Deze mensen kosten netto meer werk dan ze uitvoeren. Heel veel meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 21 november 2022 @ 22:01:38 #31
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206770060
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 21:55 schreef Malavita het volgende:

[..]
jij wilt dat ze niks bijdragen en handje ophouden?
50% van de Irakezen, en Syriërs, en zelfs bij Somaliërs ligt dit percentage nog hoger heeft een uitkering, ook nog na 48 maanden.

Als je perse immigranten wilt voor de arbeidsmarkt, dan zijn asielzoekers niet perse de meest winstgevende, dan kan je ze beter selecteren en mensen met een startkwalificatie voor een bepaald beroep ophalen uit bijvoorbeeld Filipijnen. Zoals Canada dat al jaren doet.

Ipv de grenzen wagenwijd open zetten voor probleemgroepen uit het Midden Oosten.
pi_206770604
rip verzorgingsstaat, rip solidariteit, rip identiteit

VVD was al goed op weg om dat te ondermijnen maar D66 zet het even in de turbostand. En de deugerdjes maar juichen. "Oh wat zijn we toch goed voor de wereld!!1!". Ondertussen juicht het grootkapitaal het hardst, nog meer klanten, nog meer huizen, nog meer zorg, nog meer goedkoop personeel.

;(
  maandag 21 november 2022 @ 22:44:28 #33
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206770686
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 21:32 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik heb nog wel een andere bron voor je van een verslaggever van het AD en zal deze bron ook nog even in de OP zetten.

https://www.nporadio1.nl/(...)lt-dan-is-het-hierop
[..]

Er wordt wel eens geklaagd/denigrerend gesproken over 'one issue'-partijen. Vooral door de gevestigde orde. Maar blijkbaar vindt men het op een congres van een huidige regeringspartij in deze tijd van een energiecrisis, woningcrisis en aanstaande economische crisis, hoge inflatie, koopkrachtdaling etc. belangrijk om uitsluitend over het welzijn van mensen uit andere landen te spreken.

Prima als er mensen zijn die op deze partij stemmen, ieders goed recht. Maar als die mensen denken dat ze daarmee op een partij stemmen die er voor dit land en zijn inwoners is, kan ik dat echt niet meer serieus nemen. :')
pi_206770748
Migratie om tekorten op de arbeidsmarkt op te lossen. Met dit plan is zoveel mis dat het vanaf mijn mobiel niet te doen is om daarover uitgebreid uit te wijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alpha0 op 22-11-2022 10:49:27 ]
  FOK!fotograaf maandag 21 november 2022 @ 22:50:09 #35
842 Zorro
Z
pi_206770750
Gastarbeiders, goed voor het personeelstekort. Riepen ze in de jaren '70.

Je ziet in Opsporing Verzocht wat dat heeft opgeleverd.

Ze hebben niks geleerd.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 21 november 2022 @ 22:52:10 #36
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206770770
D66 is het ware vergif dat Nederland tot de wortel wil uitroeien!

En nog stemmen er mensen op :')
  maandag 21 november 2022 @ 23:04:32 #37
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206770904
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 22:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
Er wordt wel eens geklaagd/denigrerend gesproken over 'one issue'-partijen. Vooral door de gevestigde orde. Maar blijkbaar vindt men het op een congres van een huidige regeringspartij in deze tijd van een energiecrisis, woningcrisis en aanstaande economische crisis, hoge inflatie, koopkrachtdaling etc. belangrijk om uitsluitend over het welzijn van mensen uit andere landen te spreken.

Prima als er mensen zijn die op deze partij stemmen, ieders goed recht. Maar als die mensen denken dat ze daarmee op een partij stemmen die er voor dit land en zijn inwoners is, kan ik dat echt niet meer serieus nemen. :')
Je vraagt je af hoe bont ze het moeten maken he.

Besef dat bijvoorbeeld een partij als BBB uiteindelijk ook compromissen moet gaan sluiten en volwassen kan worden als landelijke partij. Ik heb het idee dat mensen bijna uit angst voor het onbekende toch weer op VVD en D66 stemmen, ja dan verandert er nooit iets.

We worden nu 15 jaar geregeerd door partijen die er werkelijk op elk maatschappelijk vlak en in elke sector er een pleuriszooi van gemaakt hebben. Het is helemaal niet erg dat er een nieuwe politieke balans gevonden moet worden en dat zoiets even tijd nodig heeft. Hier moet je gewoon doorheen. Uiteindelijk komt Nederland hier beter uit, want zoals het nu gaat is een doodlopende weg.
  maandag 21 november 2022 @ 23:30:01 #38
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206771090
quote:
13s.gif Op maandag 21 november 2022 22:49 schreef Alpha0 het volgende:
Migratie on tekorten op de arbeidsmarkt op te lossen. Met dit plan is zoveel mis dat het vanaf mijn mobiel niet te doen is om daarover uitgebreid uit te wijden.
Die personeelstekorten zouden een probleem moeten zijn van de bedrijvigheid en de multinationals die hier met open armen worden ontvangen. En niet van de maatschappij.
  maandag 21 november 2022 @ 23:37:07 #39
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206771127
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 23:04 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Je vraagt je af hoe bont ze het moeten maken he.

Besef dat bijvoorbeeld een partij als BBB uiteindelijk ook compromissen moet gaan sluiten en volwassen kan worden als landelijke partij. Ik heb het idee dat mensen bijna uit angst voor het onbekende toch weer op VVD en D66 stemmen, ja dan verandert er nooit iets.

We worden nu 15 jaar geregeerd door partijen die er werkelijk op elk maatschappelijk vlak en in elke sector er een pleuriszooi van gemaakt hebben. Het is helemaal niet erg dat er een nieuwe politieke balans gevonden moet worden en dat zoiets even tijd nodig heeft. Hier moet je gewoon doorheen. Uiteindelijk komt Nederland hier beter uit, want zoals het nu gaat is een doodlopende weg.
Eens. Ik zeg overigens niet dat het alternatief beter is. Dat moet uiteindelijk maar blijken en kan ook faliekant mislukken. De korte regeerperiode met de LPF in de gelederen was wat dat betreft geen reclame.

Echter, het met dédain neerkijken op en bij voorbaat uitsluiten van partijen met als argument "one issue en geen oplossingen" vind ik echt geen enkele waarde meer hebben. Als een regeringspartij waarvan de partijleider vicepremier en minister van financiën is op een partijcongres uitsluitend migratie en "de ontgifting van dat debat" als thema heeft, met alle uitdagingen die er op dit moment in dit land zijn, kan ik daar echt geen enkel respect meer voor opbrengen.
  dinsdag 22 november 2022 @ 00:01:42 #40
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206771224
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 23:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Eens. Ik zeg overigens niet dat het alternatief beter is. Dat moet uiteindelijk maar blijken en kan ook faliekant mislukken. De korte regeerperiode met de LPF in de gelederen was wat dat betreft geen reclame.

Echter, het met dédain neerkijken op en bij voorbaat uitsluiten van partijen met als argument "one issue en geen oplossingen" vind ik echt geen enkele waarde meer hebben. Als een regeringspartij waarvan de partijleider vicepremier en minister van financiën is op een partijcongres uitsluitend migratie en "de ontgifting van dat debat" als thema heeft, met alle uitdagingen die er op dit moment in dit land zijn, kan ik daar echt geen enkel respect meer voor opbrengen.
Ik begrijp het LPF-argument helemaal, maar N=1 hier.

Het zou grappig zijn als het niet zo triest was dat regerende partijen de oppositie, die eigenlijk per definitie niet het beleid maakt, beschuldigt van geen oplossingen hebben. De zittende macht heeft al 14 jaar geen plan, geen visie, geen oplossingen. Nederland loopt op vrijwel elk vlak helemaal vast nu, precies daarom.

Ja en wat je zegt, de prioriteiten liggen compleet verkeerd bij een partij als D66. Het gebrek aan zelfreflectie is ook stuitend. Ziet zo'n club oprecht niet dat zij zelf een voedingsbodem creëren voor het ontstaan van de bewegingen waar zij op neerkijken?
pi_206771249
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 00:01 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het zou grappig zijn als het niet zo triest was dat regerende partijen de oppositie, die eigenlijk per definitie niet het beleid maakt, beschuldigt van geen oplossingen hebben. De zittende macht heeft al 14 jaar geen plan, geen visie, geen oplossingen. Nederland loopt op vrijwel elk vlak helemaal vast nu, precies daarom.
Elke keer andere partijen dus waar doel je op?
quote:
Ja en wat je zegt, de prioriteiten liggen compleet verkeerd bij een partij als D66.
Volgens?
quote:
Het gebrek aan zelfreflectie is ook stuitend.
Want?
quote:
Ziet zo'n club oprecht niet dat zij zelf een voedingsbodem creëren voor het ontstaan van de bewegingen waar zij op neerkijken?
Wat staat hier?
pi_206771312
D66 wil weinig zetels.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 22 november 2022 @ 00:43:45 #43
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206771323
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 00:15 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Elke keer andere partijen dus waar doel je op?
[..]
Volgens?
[..]
Want?
[..]
Wat staat hier?
Misschien ben ik naïef, maar ik heb bepaalde verwachtingen van een partij die regeringsverantwoordelijkheid heeft. Het minste daarvan is wel dat je het land bestuurt, verantwoordelijkheid neemt en zorgt dat iedereen kan meedoen. Regeren is niet alleen je eigen plannetje uitvoeren, daar hoort een sterke verantwoordelijkheid bij voor de hele maatschappij. Daar mag ik en daar mag iedereen een partij op aanspreken.
pi_206771370
Die D66'ers die denken dat analfabetische reli-fanaten uit middeleeuwse culturen hier de personeelstekorten gaan oplossen zijn volkomen wereldvreemd.
pi_206771467
Denk niet dat je personeelstekorten oplost met mensen die meestal alleen Arabisch en gebrekkig Engels spreken in de zorg, onderwijs of een ander publieke sector.

Leuk dat ze een simpel rekensommetje op het bord zetten en het personeelstekort is opgelost, maar zo werkt het niet. De mensen aantal blijft stijgen waardoor de druk steeds hoger word zonder dat er personeel bijkomt..
  dinsdag 22 november 2022 @ 05:45:52 #46
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_206771479
quote:
Kamerlid Anne-Marijke Podt wil ervoor waken dat Nederland steeds rechtser wordt.
Asielzoekers misbruiken om personeelstekorten op te vangen en zo de positie van de werknemer te verzwakken ten gunste van de werkgever IS rechts beleid. Rechts beleid waarop uit onvrede gereageerd wordt met nog meer verrechtsing. Het is bijna alsof het expres is.
pi_206771514
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 20:58 schreef Ronald het volgende:
Volkomen gestoord, dit kun je alleen willen als je compleet wereldvreemd bent èn zelf zeer comfortabel woont. En bovendien geen kinderen hebt tussen de 20 en 30 die noodgedwongen thuis wonen.
Ik persoonlijk steun dit voorstel wel. :)
pi_206771524
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 04:49 schreef hunterrnl het volgende:
Denk niet dat je personeelstekorten oplost met mensen die meestal alleen Arabisch en gebrekkig Engels spreken in de zorg, onderwijs of een ander publieke sector.

Leuk dat ze een simpel rekensommetje op het bord zetten en het personeelstekort is opgelost, maar zo werkt het niet. De mensen aantal blijft stijgen waardoor de druk steeds hoger word zonder dat er personeel bijkomt..
Een taal kun je leren, dus gewoon bedrijven in deze mensen laten investeren. Door vergrijzing en bevolkingskrimp hebben mensen nodig. Is een win-win.
pi_206771525
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 21:55 schreef Malavita het volgende:

[..]
jij wilt dat ze niks bijdragen en handje ophouden?
Ik snap niet dat je immigranten wilt gebruiken om het gat op de arbeidsmarkt op te vangen. Ze komen als vluchteling, maar de VVD ziet ze als frisse jonge werkpaden, terwijl ze dat niet allemaal zijn. Maar je kan ze wel lekker weinig betalen natuurlijk.

Zoek dan gericht mensen om naar Nederland te komen.
pi_206771529
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 23:30 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Die personeelstekorten zouden een probleem moeten zijn van de bedrijvigheid en de multinationals die hier met open armen worden ontvangen. En niet van de maatschappij.
Ah, zoals in de gezondheidszorg bijvoorbeeld? :9
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')