Ja wel maar het gaat niet over oplichten, maar over wat de mensen zelf doen (het blindelings volgen niet zelf na denken).quote:Op dinsdag 22 november 2022 08:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar dat afbrokkelen gebeurt dus door slechte bedrijfsvoering, niet door het doelbewust oplichten van mensen. Dat is gewoon een fundamenteel verschil. De parralel die getrokken wordt is gewoon niet sterk.
Twitter is al heel lang een bron van ergenis voor extreem conservatieven dictor aanbidders en hun de dictars zelf.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:23 schreef IndoorKite het volgende:
Er gaat ook een theorie rond dat Musk express Twitter kapot aan het maken is om bepaalde mensen in hoge posities blij te maken. Zodat hun "onderdanen" niet zomaar attentie kunnen roepen over dergelijke slechte zaken. Saudi heeft Musk redelijk wat geld geleend om Twitter te "verbeteren", maar zou niet weten waarom die mensen een behoefte hebben dat Twitter beter wordt.
Zeg niet dat het per se waar is, maar het zou kunnen verklaren waarom Musk zo achterlijk bezig is met de "reorganisatie" van Twitter. Enkele miljarden investeren zodat bewoners van Saudi niet meer makkelijk over hun land kunnen bitchen is niet eens zo gek veel geld voor die mensen.
Dat is geen theorie dat is regelrecht complotdenken. Daarmee diskwalificeer je jezelf nogal.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:23 schreef IndoorKite het volgende:
Er gaat ook een theorie rond dat Musk express Twitter kapot aan het maken is om bepaalde mensen in hoge posities blij te maken. Zodat hun "onderdanen" niet zomaar attentie kunnen roepen over dergelijke slechte zaken. Saudi heeft Musk redelijk wat geld geleend om Twitter te "verbeteren", maar zou niet weten waarom die mensen een behoefte hebben dat Twitter beter wordt.
Zeg niet dat het per se waar is, maar het zou kunnen verklaren waarom Musk zo achterlijk bezig is met de "reorganisatie" van Twitter. Enkele miljarden investeren zodat bewoners van Saudi niet meer makkelijk over hun land kunnen bitchen is niet eens zo gek veel geld voor die mensen.
Landen als Qatar en Saudi Arabie kunnen, wanneer twitter er niet meer is, of niet meer als betrouwbaar gezien wordt zeggen dat mainstream media ernaast zit en iemand die dichter bij het vuur heeft gestaan kan zijn of haar bijdrage dan niet meer leveren. Dan poets je bijna letterlijk veel stemgeluid uit.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:23 schreef IndoorKite het volgende:
Jij vindt het afvragen als in 'wat heeft die partij er voor belang in?' al complotdenken?quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is geen theorie dat is regelrecht complotdenken.
En dezelfde mensen gaan huilen als de halfgod iets zegt 😂quote:Op maandag 21 november 2022 23:23 schreef Isdatzo het volgende:
Musk is de nieuwe Trump voor sommige users: o-wee als je kritiek op de halfgod hebt.
Waarom zou saudi arabie investeren in twitter en helpen met een freespeech platofrom terwijl je in saudi arabie doodstraf kunt krijgen als je uit spreekt tegen Mohammed ?quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is geen theorie dat is regelrecht complotdenken. Daarmee diskwalificeer je jezelf nogal.
Dat kapot maken gebeurt vooral in het hoofd van mensen die een hekel aan Musk hebben. Twitter draait als een zonnetje en de bezoekersaantallen zijn hoger dan ooit tevoren. Veel wensdenken dat Twitter kapot gaat, geen feiten.
Ik weet niet of Twitter als een zonnetje draait. Ik weet wel dat het een stuk minder personeel heeft om de zaken goed draaiend te houden als het mis gaat. Om maar te zwijgen over nieuwe features (waarvan we bij sommige al gezien hebben dat het een slecht idee was om het naar PROD te releasen). En het aantal bezoekersaantallen maakt weinig uit als Twitter minimaal 5-6 keer zoveel verlies maakt per jaar dan voor de overname van Musk. Aantal users is niet het probleem was Musk probeert "op te lossen". Het bedrijf winstgevend maken is een belangrijk doel, en vooralsnog is dat verder dan ooit van werkelijkheid.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat kapot maken gebeurt vooral in het hoofd van mensen die een hekel aan Musk hebben. Twitter draait als een zonnetje en de bezoekersaantallen zijn hoger dan ooit tevoren. Veel wensdenken dat Twitter kapot gaat, geen feiten.
nee dat msm, dus baised en niet neutraal.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij vindt het afvragen 'wat heeft die partij er voor belang in' al complotdenken?
Lijkt me meer een opening voor de onderzoeksjournalistiek om het 'waarom' achter dat belang te vinden.
Het gaat erom hoeveel geld Twitter verdient. Het lijkt mij sterk dat Musk dit als filantropisch doel ziet. Wat je nu ziet is fors teruglopende inkomsten, want steeds meer adverteerders trekken zich terug. Dan is het juist onwenselijk dat er meer bezoekers zijn, want dan heb je hogere kosten tegenover minder inkomsten. Het doel om van Twitter een winstgevend bedrijf te maken is hiermee verder weg dan ooit.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is geen theorie dat is regelrecht complotdenken. Daarmee diskwalificeer je jezelf nogal.
Ook als kind in Zuid-Afrika gewoond trouwens.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hierom wilde Pieter Thiel (een extreem rechtse miljardair, ook van Paypal), twitter al kopen.
Geen enkel medium op zichzelf is neutraal. Fox en OAN hebben een republikeins belang, anderen zullen een democratische signatuur hebben. Maar als het op losse onderwerpen aankomt geeft de 'mix' van media best wel een reeel beeld van de zaken.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:01 schreef Korenfok het volgende:
[..]
nee dat msm, dus baised en niet neutraal.
Echt telkens vallen de vrijheidstrijders door de mand, Zo graag vrijheid om onderdrukt te worden.
Die adverteerders komen wel weer terug hoor. Die blijken achteraf nooit zo principieel te zijn als er geld te verdienen valt.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het gaat erom hoeveel geld Twitter verdient. Het lijkt mij sterk dat Musk dit als filantropisch doel ziet. Wat je nu ziet is fors teruglopende inkomsten, want steeds meer adverteerders trekken zich terug. Dan is het juist onwenselijk dat er meer bezoekers zijn, want dan heb je hogere kosten tegenover minder inkomsten. Het doel om van Twitter een winstgevend bedrijf te maken is hiermee verder weg dan ooit.
Ben jij nou een complottheorie voor waar aan het aannemen?quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Twitter is al heel lang een bron van ergenis voor extreem conservatieven dictor aanbidders en hun de dictars zelf.
Hierom wilde Pieter Thiel (een extreem rechtse miljardair, ook van Paypal), twitter al kopen.
Dit gaat om macht en schaapjes creeeren.
Maar schaapjes denken dat ze liberals ownen.
Dat denk ik niet. Youtube is de ad-pocalypse ook niet te boven gekomen. Een flink aantal adverteerders zijn nooit meer teruggekomen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:19 schreef L_auteur het volgende:
[..]
Die adverteerders komen wel weer terug hoor. Die blijken achteraf nooit zo principieel te zijn als er geld te verdienen valt.
Hear, hear.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Haal die plaat gewoon voor je kop weg, want je zet jezelf zo wel erg te kijk.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:01 schreef Korenfok het volgende:
[..]
nee dat msm, dus baised en niet neutraal.
Echt telkens vallen de vrijheidstrijders door de mand, Zo graag vrijheid om onderdrukt te worden.
Eerder andersom. Wat hij ook doet, een groot deel van de mensen is tegen.quote:Op maandag 21 november 2022 23:23 schreef Isdatzo het volgende:
Musk is de nieuwe Trump voor sommige users: o-wee als je kritiek op de halfgod hebt.
misschien, maar leg me nu eens uit, wat belang heeft een autoritaire anti vrije woord partij in Twitter ?quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Haal die plaat gewoon voor je kop weg, want je zet jezelf zo wel erg te kijk.
Ik ben nooit tegen Musk, maar ben ook niet blindelings vol vertrouwen. Tot nog toe lijkt het niet wat te worden met twitter..... Zegt niks over zijn kwaliteiten bij Tesla en spacX. En zijn visie op klimaat en hoe hij innovatie wil aanjagen is zeer interessant, dus misschien niet alles in hokjes plaatsen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eerder andersom. Wat hij ook doet, een groot deel van de mensen is tegen.
Waarom is dit complot denken, Saudi arabie een land wat tegen vrijheid van meningsuiting is, is mede Eigenaar.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat waren ze voor de overname al volgens mij.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:57 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Waarom is dit complot denken, Saudi arabie een land wat tegen vrijheid van meningsuiting is, is mede eigenaar.
ja.... 2e grootste aandeel houder veroordeelt vrouw tot 34 jaar cel voor twitter gebruik ohja en twitter is voorboden in saudi arabiequote:Op dinsdag 22 november 2022 10:58 schreef Beathoven het volgende:
Tijdlijntje zonder data
- Musk wil Trump terug op twitter
- Wil laten zien dat hij de grootste aap op de rots is
- Doet een rigoreus bod boven de marktwaarde
- Geeft aan het 'onvoorwaarlijk' over te nemen
- Bij twitter vinden ze het een deal, juichstemming
- Musk bedenkt zich en wil er vanaf zien. Bots worden erbij gesleurd met een heel dansje daaromheen
- Musk komt erachter dat hij zo vast als een huis zit aan die deal
- Geldschieters uit de golfstaten staan m bij
- Musk legt zich erbij neer
- Breekt het "gebouw" steen voor steen af.
mist er iets?
ehhh nee, dat is niet waar. Ze hebben Musk geholpen met de fianciering.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:02 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat waren ze voor de overname al volgens mij.
Lobby om Twitter uit de Apple store te weren, lijkt het.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:58 schreef Beathoven het volgende:
Tijdlijntje zonder data
- Musk wil Trump terug op twitter
- Wil laten zien dat hij de grootste aap op de rots is
- Doet een rigoreus bod boven de marktwaarde
- Geeft aan het 'onvoorwaarlijk' over te nemen
- Bij twitter vinden ze het een deal, juichstemming
- Musk bedenkt zich en wil er vanaf zien. Bots worden erbij gesleurd met een heel dansje daaromheen
- Musk komt erachter dat hij zo vast als een huis zit aan die deal
- Geldschieters uit de golfstaten staan m bij
- Musk legt zich erbij neer
- Breekt het "gebouw" steen voor steen af.
mist er iets?
Dat waren ze dus wel:quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:07 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ehhh nee, dat is niet waar. Ze hebben Musk geholpen met de fianciering.
Maar ook jij die altijd vol is van vrijheid van meningsuiting, hoe zie jij SA zijn betrokkenheid, terwijl het land zelf twitter heeft verboden ?
Hoe gaat dit vrijheid van meningsuiting helpen ?
https://thearabweekly.com(...)intain-twitter-stakequote:Saudi Arabia’s Kingdom Holding Company and the private office of Prince Alwaleed Bin Talal said on Friday that they will continue their ownership of Twitter shares valued at $1.89 billion after Elon Musk’s takeover of the social media company, according to a statement tweeted by Prince Alwaleed.
https://en.m.wikipedia.or(...)users%20from%20Saudi.quote:Social media platforms such as Twitter and Facebook are widely used in Saudi Arabia, with nearly 30 percent of Arab region Twitter users from Saudi.
is het wel. Zize link hieronder:quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:22 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat waren ze dus wel:
[..]
https://thearabweekly.com(...)intain-twitter-stake
En twitter is helemaal niet verboden daar:
[..]
https://en.m.wikipedia.or(...)users%20from%20Saudi.
Schip zinkt.. bemanning springt er af, maar er komen bootjes met nieuwe bemanning bij.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, hij is weer personeel aan het werven. Dus is het gebouw weer aan het opbouwen.
Als twitter deel voor deel de kliko ingaat zijn dit soort arrestaties in de toekomst ook niet meer nodig bij de Saudi's.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:01 schreef Korenfok het volgende:
Een vrouw ging 34 jaar de cel in voor het ebruiken van twitter in het buitenland:
https://www.theguardian.c(...)ce-for-using-twitter
echt mensen die geloven dat musk freespeech gaat helpen......
Ze mogen het wel gebruiken maar er is geen vrije meningsuiting.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
is het wel. Zize link hieronder:
https://www.theguardian.c(...)ce-for-using-twitter
dus wat vind je ervan ?
Dat vraagt niemand zich af. Waar ik op reageerde was een theorie dat Musk Twitter bewust kapot maakt om de orders van een of andere Overlord uit te voeren . Dat is dus niet afvragen wat voor belang iemand heeft, dat is iemand verdacht maken op basis van een absurde complottheorie.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij vindt het afvragen als in 'wat heeft die partij er voor belang in?' al complotdenken?
Lijkt me meer een opening voor de onderzoeksjournalistiek om het 'waarom' achter dat belang te vinden.
wat vind je ervan dat musk, samen saudi arabie dus twitter koopt als hij zegt voor vrijheids van meningsuiting te zijn ?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:35 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ze mogen het wel gebruiken maar er is geen vrije meningsuiting.
Saudi-Arabië blijft een kutland natuurlijk.
Dat hoef en kan ik jou niet uitleggen dat moet je aan de Saoudies vragen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Waarom zou saudi arabie investeren in twitter en helpen met een freespeech platofrom terwijl je in saudi arabie doodstraf kunt krijgen als je uit spreekt tegen Mohammed ?
Leg me dit eens uit ?
dus met saudi arabie gaat hij een platform maken wat een echt publieksplein wordt voor vrijheid van meningsuiting ?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat vraagt niemand zich af. Waar ik op reageerde was een theorie dat Musk Twitter bewust kapot maakt om de orders van een of andere Overlord uit te voeren . Dat is dus niet afvragen wat voor belang iemand heeft, dat is iemand verdacht maken op basis van een absurde complottheorie.
Ik neem aan tegen flink slechtere arbeidsvoorwaarden en met de verwachting dat er toch wel minstens 10-15 uur per week op kantoor wordt overgewerkt zonder betaling?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, hij is weer personeel aan het werven. Dus is het gebouw weer aan het opbouwen.
Ahhh dus je bent gewoon een domme trol die mij wijst op een plaat voor zijn kop.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat hoef en kan ik jou niet uitleggen dat moet je aan de Saoudies vragen.
Dat hoef en kan ik jou niet uitleggen dat moet je aan de Saoudies vragen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Waarom zou saudi arabie investeren in twitter en helpen met een freespeech platofrom terwijl je in saudi arabie doodstraf kunt krijgen als je uit spreekt tegen Mohammed ?
Leg me dit eens uit ?
Nou, daar heb je ten eerste 0 inzicht in want die cijfers heb jij niet. Ik ook niet. Maar om iets over de winstgevendheid te kunnen zeggen heb je die cijfers echt wel nodig. En volgens mij is Twitter nog nooit winstgevend geweest.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:01 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Ik weet niet of Twitter als een zonnetje draait. Ik weet wel dat het een stuk minder personeel heeft om de zaken goed draaiend te houden als het mis gaat. Om maar te zwijgen over nieuwe features (waarvan we bij sommige al gezien hebben dat het een slecht idee was om het naar PROD te releasen). En het aantal bezoekersaantallen maakt weinig uit als Twitter minimaal 5-6 keer zoveel verlies maakt per jaar dan voor de overname van Musk. Aantal users is niet het probleem was Musk probeert "op te lossen". Het bedrijf winstgevend maken is een belangrijk doel, en vooralsnog is dat verder dan ooit van werkelijkheid.
Ja, wat verwacht je dan van mij? Dat ik voor een ander uit kan leggen waarom hij in iets investeert? Zelf grossieren in aannames en complottheorieën en dan een ander dom noemen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ahhh dus je bent gewoon een domme trol die mij wijst op een plaat voor zijn kop.
Echt...
Waarom vroeg je dit niet voordat Musk twitter overnam?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat vind je ervan dat musk, samen saudi arabie dus twitter koopt als hij zegt voor vrijheids van meningsuiting te zijn ?
of ben je geen voorstander van vrijheid van meningsuiting ?
Nogmaals, ik zit niet in de boardroom bij Twitter. Ik kan je dus niet vertellen wat de strategische plannen zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dus met saudi arabie gaat hij een platform maken wat een echt publieksplein wordt voor vrijheid van meningsuiting ?
Alsof ze zich daar druk om maken als er geld in het spel is.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat vind je ervan dat musk, samen saudi arabie dus twitter koopt als hij zegt voor vrijheids van meningsuiting te zijn ?
of ben je geen voorstander van vrijheid van meningsuiting ?
Het is heel vaak aangekaart. Maar met meerdere aandeelhouders zijn er meer mogelijkheden figuren als de Saoedi's of Musk en zijn vriendjes in het gareel te houden. Die moeten dan ook met de andere investeerders rekening houden. Dat hoeft nu niet meer.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:44 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Waarom vroeg je dit niet voordat Musk twitter ibmvernam?
Niks want een private organisatie heeft niks te maken met de vrijheid van meningsuitingquote:Op dinsdag 22 november 2022 11:07 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar ook jij die altijd vol is van vrijheid van meningsuiting, hoe zie jij SA zijn betrokkenheid, terwijl het land zelf twitter heeft verboden ?
En dat is pas een probleem sinds de 3 weken dat Musk Twitter heeft overgenomen?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:07 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Doelpalen verzetten? Waar dan? Wat we weten over Twitter overname is dat Musk een lening van 13 miljard heeft afgesloten om de koop te bekostigen. Daar komt rente op die schuld. Van de gerapporteerde verlies van 200 miljoen per jaar is door die schuld minimaal naar 1 miljard per jaar gegaan. Geloof dat Musk dit zelf ook heeft aangekondigd (verliest miljoenen per dag). Dus ja, we kunnen met 100% zekerheid zeggen dat Twitter nu veel meer verlies maakt dan ooit. Dat is geen aanname, dat is 100% feit. Wat we niet precies weten is hoeveel meer het is dan 1 miljard per jaar.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
Nou, daar heb je ten eerste 0 inzicht in want die cijfers heb jij niet. Ik ook niet. Maar om iets over de winstgevendheid te kunnen zeggen heb je die cijfers echt wel nodig. En volgens mij is Twitter nog nooit winstgevend geweest.
Daarbij vergeet je kennelijk dat er nogal gesneden is in de loonkosten en er nu ook betalende gebruikers zijn. Dat scheelt nogal op de begroting (waar wij alleen naar kunnen raden).
Verder zie ik vooral een hoop aannames en wensdenken. Twitter zou kapot gaan, nou Twitter draait prima, nu verzet je de doelpalen en zou het nu wel prima draaien maar als het fout gaan zou er niemand meer zijn om het op te lossen. Vooralsnog blijkt dat nergens uit, behalve uit waar jij stiekem op hoopt.
Met feiten heeft jouw reactie in ieder geval niets te maken.
Waarom moet Musk in het gareel gehouden worden?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is heel vaak aangekaart. Maar met meerdere aandeelhouders zijn er meer mogelijkheden figuren als de Saoedi's of Musk en zijn vriendjes in het gareel te houden. Die moeten dan ook met de andere investeerders rekening houden. Dat hoeft nu niet meer.
ben je nu niet aan het schreeuwen dat twitter een essentieel geheel is, wat je wel deed toen trump geband werd ?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niks want een private organisatie heeft niks te maken met de vrijheid van meningsuiting
Met het vorig personeel en beleid is het nooit gelukt om winst te maken. Dan moet je dus de hele boel afbreken en opnieuw beginnen, wat nu dus gebeurt.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:51 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Doelpalen verzetten? Waar dan? Wat we weten over Twitter overname is dat Musk een lening van 13 miljard heeft afgesloten om de koop te bekostigen. Daar komt rente op die schuld. Van de gerapporteerde verlies van 200 miljoen per jaar is door die schuld minimaal naar 1 miljard per jaar gegaan. Geloof dat Musk dit zelf ook heeft aangekondigd (verliest miljoenen per dag). Dus ja, we kunnen met 100% zekerheid zeggen dat Twitter nu veel meer verlies maakt dan ooit. Dat is geen aanname, dat is 100% feit. Wat we niet precies weten is hoeveel meer het is dan 1 miljard per jaar.
De mensen die hij heeft ontslagen moet hij sowieso allemaal nog 3 maanden de volledige salaris van betalen. Dus qua personeelskosten is er eigenlijk nog helemaal niets veranderd. Zeker niet als hij nu vervanging moet gaan aannemen die ws duurder worden omdat Twitter als bedrijf een stuk minder interessant meer is om voor te werken. De WFH ban is er nog steeds voor zover ik weet, dus of hij uberhaupt die vervanging kan regelen is nog maar de vraag.
Dus feitelijk is de IT kapitaal/capaciteit van Twitter hard gekelderd sinds zijn overname. Feit, geen aanname. En het verlies van Twitter is ook met meerdere malen toegenomen, ook een feit en geen aanname. Dus nee, het gaat helemaal niet goed met Twitter. Twitter is IT technisch gezien veel zwakker dan voor de overname van Musk. En het moet nu een veel grotere schuld zien te overbruggen. Minder capaciteit, meer schulden. Good luck.
Musk is de nieuwe Trump voor hem.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom moet Musk in het gareel gehouden worden?
De man is eigenaar van Tesla, the Boring Company, Starlink etc.
En dan moet bij Twitter iemand hem in het gareel houden? De man heeft ruimschoots aangetoond een bedrijf te kunnen runnen.
Waar het werkelijk om gaat is dat je bang bent voor meningen die je niet aanstaan. Daarom moet Musk opeens in het gareel gehouden worden. Toen je nog een ban kreeg wegens hatespeech als je het biologische feit dat mannen niet menstrueren benoemde in je tweet dat was dan kennelijk geen probleem voor je, toen hoefde er niemand in bedwang gehouden te worden.
heb ik een woke agenda ? heb ik nijd om twitter ?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En dat is pas een probleem sinds de 3 weken dat Musk Twitter heeft overgenomen?
Daarvoor was dat kennelijk geen probleem maar dat zal vast niks met je aversie tegen Elon Musk te maken hebben hoor...
Of is het nijd omdat je handlangers hun woke agenda niet meer door kunnen drukken ?
ahhh want onder de laag geschoolde conservatieven vind je echt de coders die ze nodig hebben ?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:55 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Met het vorig personeel en beleid is het nooit gelukt om winst te maken. Dan moet je dus de hele boel afbreken en opnieuw beginnen, wat nu dus gebeurt.
En nu komen we wel in het land van Musk fanboys en wishful thinking. Maar als we even bij de feiten blijven dan gaat het echt heel slecht met Twitter en zie ik nog geen aanwijzing dat het winstgevend gaat worden, wat momenteel onmogelijker lijkt dan ooit.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:55 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Met het vorig personeel en beleid is het nooit gelukt om winst te maken. Dan moet je dus de hele boel afbreken en opnieuw beginnen, wat nu dus gebeurt.
Er komen ook geen vraagtekens bij je op in dat je het zou willen weten? De steen hoeft niet ondersteboven?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Twitter draaide wel kleine winsten. Die cijfers kun je na een jaar onder de oude CEO en Musk wel vergelijken.quote:Nou, daar heb je ten eerste 0 inzicht in want die cijfers heb jij niet. Ik ook niet. Maar om iets over de winstgevendheid te kunnen zeggen heb je die cijfers echt wel nodig. En volgens mij is Twitter nog nooit winstgevend geweest.
We zien dit uiteindelijk toch liever in tabellen terug dan in natte vingerwerk, want speculeren over meetbare data doe je wel maar speculeren over Saudi Arabie niet.quote:Daarbij vergeet je kennelijk dat er nogal gesneden is in de loonkosten en er nu ook betalende gebruikers zijn. Dat scheelt nogal op de begroting (waar wij alleen naar kunnen raden).
*knock* *knock*quote:Verder zie ik vooral een hoop aannames en wensdenken. Twitter zou kapot gaan, nou Twitter draait prima,
nou, post de cijfers maar dan, met je feiten.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:51 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Doelpalen verzetten? Waar dan? Wat we weten over Twitter overname is dat Musk een lening van 13 miljard heeft afgesloten om de koop te bekostigen. Daar komt rente op die schuld. Van de gerapporteerde verlies van 200 miljoen per jaar is door die schuld minimaal naar 1 miljard per jaar gegaan. Geloof dat Musk dit zelf ook heeft aangekondigd (verliest miljoenen per dag). Dus ja, we kunnen met 100% zekerheid zeggen dat Twitter nu veel meer verlies maakt dan ooit. Dat is geen aanname, dat is 100% feit. Wat we niet precies weten is hoeveel meer het is dan 1 miljard per jaar.
fout.quote:De mensen die hij heeft ontslagen moet hij sowieso allemaal nog 3 maanden de volledige salaris van betalen. Dus qua personeelskosten is er eigenlijk nog helemaal niets veranderd.
waarom zou iemand in hemelsnaam 4000 man ontslaan om ze daarna te vervangen? Hoe kom je bij die waanzin?quote:Zeker niet als hij nu vervanging moet gaan aannemen die ws duurder worden omdat Twitter als bedrijf een stuk minder interessant meer is om voor te werken. De WFH ban is er nog steeds voor zover ik weet, dus of hij uberhaupt die vervanging kan regelen is nog maar de vraag.
sinds wanneer staat personeel op de balans en jaarrekening van een bedrijf? Personeel bezit je niet.quote:Dus feitelijk is de IT kapitaal/capaciteit van Twitter hard gekelderd sinds zijn overname. Feit, geen aanname.
Ben erg benieuwd waar je de cijfers vandaan haalt maar post ze maar, dan kunnen we ze allemaal bekijken.quote:En het verlies van Twitter is ook met meerdere malen toegenomen, ook een feit en geen aanname.
Voorlopige conclusie: je verwart feiten met aannames. Maar voel je vrij om hier de cijfers van Twitter te posten want blijkbaar heb jij daar toegang toe.quote:Dus nee, het gaat helemaal niet goed met Twitter. Twitter is IT technisch gezien veel zwakker dan voor de overname van Musk. En het moet nu een veel grotere schuld zien te overbruggen. Minder capaciteit, meer schulden. Good luck.
nee hoor, van mij niet. Ik kan er namelijk wel naar raden: geld verdienen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er komen ook geen vraagtekens bij je op in dat je het zou willen weten? De steen hoeft niet ondersteboven?
waar ga je die cijfers vandaan halen? Het is gewoon een bv. Daar heb jij helemaal geen inzicht in de cijfers.quote:[..]
Twitter draaide wel kleine winsten. Die cijfers kun je na een jaar onder de oude CEO en Musk wel vergelijken.
[..]
Zeker, dus vanwaar nu al conclusies 3 weken na de overname? Maar post de cijfers maar om je aannames te onderbouwen.quote:We zien dit uiteindelijk toch liever in tabellen terug dan in natte vingerwerk, want speculeren over meetbare data doe je wel maar speculeren over Saudi Arabie niet.
[..]
*knock* *knock*
prima schip deze titanic..
Als het zo is dat Musk alleen maar conservatieven aanneemt dan ja, kijkend naar Tesla, SpaceX etcquote:Op dinsdag 22 november 2022 12:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ahhh want onder de laag geschoolde conservatieven vind je echt de coders die ze nodig hebben ?
Vrijheid van meningsuiting wordt niet onderdrukt. En dat is precies waar jouw angst en afgunst vandaan komt, dat jouw ongevallige meningen niet meer worden onderdrukt. Je bent gewoon bang dat iemand waar jij het niet mee eens bent zijn mening kan ventileren op Twitter.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
heb ik een woke agenda ? heb ik nijd om twitter ?
Maar ik heb alleen vraag tekens gezet bij Musk zijn eigen woorden: freespeech maximalist, maar in zee gaan met met partijen die er alles aan doen om free speech te beperken dit is niet echtlogisch bij elkaar.
maar of ben je blij dat vrijheid van meningsuiting wordt ondeerdrukt ?
Laaggeschoolde is aan elkaar.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ahhh want onder de laag geschoolde conservatieven vind je echt de coders die ze nodig hebben ?
De feiten? Nou, post die rapporten en verslagen dan eens waar deze feiten uit zouden blijken.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:01 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
En nu komen we wel in het land van Musk fanboys en wishful thinking. Maar als we even bij de feiten blijven dan gaat het echt heel slecht met Twitter en zie ik nog geen aanwijzing dat het winstgevend gaat worden, wat momenteel onmogelijker lijkt dan ooit.
ehhh nee, ik ben benieuwd hoe ze dit gaan doen met een partij als SA.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting wordt niet onderdrukt. En dat is precies waar jouw angst en afgunst vandaan komt, dat jouw ongevallige meningen niet meer worden onderdrukt. Je bent gewoon bang dat iemand waar jij het niet mee eens bent zijn mening kan ventileren op Twitter.
verschil is dat Musk een klimaat activist was 5 jaar geleden die de wereld verder wilde helpen. Nu zich als boegbeeld van extreem rechts en illibarele wereld.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:08 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als het zo is dat Musk alleen maar conservatieven aanneemt dan ja, kijkend naar Tesla, SpaceX etc
Allemaal gedaan door 'laag geschoolde conservatieven'
Ok, dus je neemt aan dat mensen die een lening uitgeven ook inspraak krijgen? Dan hadden ze wel aandelen gekocht, denk je niet? Ze hebben geld uitgeleend en dat willen ze met rente terug. Dus dat is al je eerste aanname.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:15 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ehhh nee, ik ben benieuwd hoe ze dit gaan doen met een partij als SA.
Twitter heeft nu aantal regels. waar iedereen zich aan moet houden. Dit gaan ze dus loslaten als ze een ethiek commissie gaan invoeren, als hier partijen als SA een stem krijgen mag je dan nog als homo met je vriend op de foto op facebook of komt dat direct onder een 21+ wall ?
Of als de commissie besluit te gaan liegen omdat hun partij verliest etc... hoe behouden ze die neutraliteit door m¤eer controle te nemen ?
Of boeit het je niet zolang woke maar begrensd wordt, ook prima maar dan heeft het niet veel zin om hier verder of te debatteren aangezien we dan langs elkaar heen praten (jij hoopt op meer anti woke terwijl ik spreek over een systeem ipv een specifieke stroming).
Nee dat proberen jullie hem te maken met je heksenjacht nadat hij zei dat ie niet op de democraten gaat stemmen en dat beide kanten gelijk behandeld worden. Vanaf toen is het de nieuwe Trumpquote:Op dinsdag 22 november 2022 12:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
verschil is dat Musk een klimaat activist was 5 jaar geleden die de wereld verder wilde helpen. Nu zich als boegbeeld van extreem rechts en illibarele wereld.
quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
verschil is dat Musk een klimaat activist was 5 jaar geleden die de wereld verder wilde helpen. Nu zich als boegbeeld van extreem rechts en illibarele wereld.
je voorbeelden zijn allemaal in een start-up en wereld verbeterende doelen. twitter is geen start-up meer. en misschien heeft hij een idee om vrijheid van meningsuiting te bevorderen, maar alles nu zorgt voor veel scepsis.
Neequote:Op dinsdag 22 november 2022 11:54 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ben je nu niet aan het schreeuwen dat twitter een essentieel geheel is, wat je wel deed toen trump geband werd ?
https://www.wsj.com/artic(...)ng-costs-11669042132quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
nou, post de cijfers maar dan, met je feiten.
https://economictimes.ind(...)5480726.cms?from=mdrquote:Debt Mountain
Before Mr. Musk’s acquisition, net debt totaled $596.5 million as of June 30, according to S&P Global Market Intelligence, a data provider. That compares with a negative balance of $2.18 billion the prior-year period, indicating a cash surplus.
Twitter paid $23.3 million in interest expense in the quarter ended June 30, according to a filing.
Now, the company will have to pay at least $9 billion in interest to banks and hedge funds over the next seven to eight years, when the $13 billion in debt matures, according to a review of Twitter’s loans by Mr. Davies, the former credit analyst.
The interest payments are substantial for a company that reported $6.3 billion in total operating cash flow over the past eight years, he said.
What’s more, the company’s debt stack now includes floating-rate debt, meaning that interest costs are set to rise as the Federal Reserve continues to increase interest rates. Twitter’s debt was entirely fixed rate before the deal.
Twitter’s credit ratings, which were below investment grade before the transaction with Mr. Musk, have deteriorated further. Moody’s Investors Service on Oct. 31 downgraded Twitter’s rating to B1 from Ba2, a two-notch drop, and S&P Global Ratings on Nov. 1 downgraded it to B- from BB+, a five-notch drop.
Musk is niet echt een objectieve bron van info. Kan een excuus zijn om paniek te voorkomen dat hij in grote schuldproblemen zit en kosten moet gaan drukken op de snelste manier dat dat kan. Is er bewijs dat de +60% van het personeel mensen die zijn ontslagen allemaal niet konden vertellen wat ze daar deden? Zijn ook genoeg rapportages dat hij deels daarvan heeft terug proberen te vragen of uberhaupt gevraagd of ze het bedrijf niet willen verlaten. Lijkt mij niet echt bewijs dat hij grondig heeft lopen evalueren wie wel/niet nodig is. Jij?quote:fout.
Ten eerste geldt dat alleen voor de eerste lichting, ten tweede gaan cijfers per jaar. Dus over 3 maanden zijn de loonkosten weg, en heeft hij over een heel jaar dus wel degelijk flink gesneden in loonkoste
[..]
waarom zou iemand in hemelsnaam 4000 man ontslaan om ze daarna te vervangen? Hoe kom je bij die waanzin?
Musk niet gehoord? Hij heeft geen idee waar al die mensen heel de dag mee bezig waren en ze konden het ook niet uitleggen.
Genoeg info te vinden online met een simpele search.quote:Voorlopige conclusie: je verwart feiten met aannames. Maar voel je vrij om hier de cijfers van Twitter te posten want blijkbaar heb jij daar toegang toe.
Wanneer verwacht je dat Twitter gaat imploderen?quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er komen ook geen vraagtekens bij je op in dat je het zou willen weten? De steen hoeft niet ondersteboven?
[..]
Twitter draaide wel kleine winsten. Die cijfers kun je na een jaar onder de oude CEO en Musk wel vergelijken.
[..]
We zien dit uiteindelijk toch liever in tabellen terug dan in natte vingerwerk, want speculeren over meetbare data doe je wel maar speculeren over Saudi Arabie niet.
[..]
*knock* *knock*
prima schip deze titanic..
Ik wist niet eens dat hij dat gezegd heeft. Maar dat hij dit gezegd heeft maakt dus dat je blindelings in hem vetrouwd ?quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:21 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nee dat proberen jullie hem te maken met je heksenjacht nadat hij zei dat ie niet op de democraten gaat stemmen en dat beide kanten gelijk behandeld worden. Vanaf toen is het de nieuwe Trump
Ik denk dat mensen geld in Twitter stoppen om er rijker van te worden.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:37 schreef Korenfok het volgende:
[..]
misschien, maar leg me nu eens uit, wat belang heeft een autoritaire anti vrije woord partij in Twitter ?
Hoe zie jij dit ?
die impersonation vond hij toch ergens eerder in een hoofdstuk baanbrekend, want parodieen waren ineens door zijn teken van groen licht toegestaan (!!!!)quote:
Daar staat echt niks over winst of omzet. Dit gaat puur over rente over leningen en de credit rating.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:24 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
https://www.wsj.com/artic(...)ng-costs-11669042132
Heel het artikel is wel interessant, maar dit stuk is relevant voor onze discussie
[..]
https://economictimes.ind(...)5480726.cms?from=mdr
Andere bron die hetzelfde aangeeft. Dus ja, sinds de overname van Musk, ook mede door de 13 miljard lening, verliest Twitter veel meer dan voorheen. En dit wordt alleen erger hoe langer Musk erover doet om break even te raken.
[..]
Musk is niet echt een objectieve bron van info. Kan een excuus zijn om paniek te voorkomen dat hij in grote schuldproblemen zit en kosten moet gaan drukken op de snelste manier dat dat kan. Is er bewijs dat de +60% van het personeel mensen die zijn ontslagen allemaal niet konden vertellen wat ze daar deden? Zijn ook genoeg rapportages dat hij deels daarvan heeft terug proberen te vragen of uberhaupt gevraagd of ze het bedrijf niet willen verlaten. Lijkt mij niet echt bewijs dat hij grondig heeft lopen evalueren wie wel/niet nodig is. Jij?
Jij was toch zo van de feiten? Lever maar bewijs aan dat die mensen die ontslagen zijn amper bijdragen. I'll wait.
[..]
Genoeg info te vinden online met een simpele search.
Laat die operating cash flow nou juist drastisch omlaag zijn gegaan dankzij Musk.quote:The interest payments are substantial for a company that reported $6.3 billion in total operating cash flow over the past eight years, he said.
De discussie over het kapotmaken van Twitter is hoe dan ook voorbarig. Niemand weet hoe dit gaat aflopen, laat staan wat het plan is met Twitter.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik ben nooit tegen Musk, maar ben ook niet blindelings vol vertrouwen. Tot nog toe lijkt het niet wat te worden met twitter..... Zegt niks over zijn kwaliteiten bij Tesla en spacX. En zijn visie op klimaat en hoe hij innovatie wil aanjagen is zeer interessant, dus misschien niet alles in hokjes plaatsen.
Nu niet teveel voor de hand liggende dingen gaan zeggen hoor. Het is een groot complot van Musk met zijn Saoudische overlords, die kennelijk wel geld geven en inspraak willen maar daar kennelijk geen aandelen voor terug willen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen geld in Twitter stoppen om er rijker van te worden.
Waarom zouden we hem niet vertrouwen? Dat deed je met de vorige ceo toch ook?quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat hij dat gezegd heeft. Maar dat hij dit gezegd heeft maakt dus dat je blindelings in hem vetrouwd ?
Twitter maakte geen winst. Omzet is dan niet echt boeiend momenteel. Wat wel in beide artikelen staat is wat ik al meerdere keren (tegen jou) heb gezegd: het verlies van Twitter is jaarlijks gegroeid van ergens in de 100-200 miljoen naar minimaal 1 miljard. Feit. Weet je nog? Dus van een bedrijf dat geen winst maakte, maar 100-200 miljoen verlies komt daar bovenop nog eens een flinke schuldlening bij. Feitelijk genoeg voor je? Wie is nu de doelpalen aan het verplaatsen hmm?quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar staat echt niks over winst of omzet. Dit gaat puur over rente over leningen en de credit rating.
Niet drastisch genoeg om de nieuwe schulden mee te dekken. En hij heeft nog steeds flinke IT kapitaal nodig om Twitter zodanig om te toveren dat het winst maakt bovenop de nieuwe schulden die erbij zijn gekomen. Feitelijk genoeg voor je?quote:Laat die operating cash flow nou juist drastisch omlaag zijn gegaan dankzij Musk.
Dan had hij beter een nieuw platform op kunnen bouwen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:55 schreef ReplaR het volgende:
[..]
hij noemde het een theorie die rondging, jij presenteert het als een feit. Zit een verschil tussen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nu niet teveel voor de hand liggende dingen gaan zeggen hoor. Het is een groot complot van Musk met zijn Saoudische overlords, die kennelijk wel geld geven en inspraak willen maar daar kennelijk geen aandelen voor terug willen.
Extreem rechts? Musk? Zou jij die bewering kunnen onderbouwen, of is het gewoon lasterlijk?quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
je voorbeelden zijn allemaal in een start-up en wereld verbeterende doelen. twitter is geen start-up meer. en misschien heeft hij een idee om vrijheid van meningsuiting te bevorderen, maar alles nu zorgt voor veel scepsis.
Heb je meegenomen hoeveel er bespaard wordt op personeelskosten? 5.000 man a 100.000 dollar is ook een half miljard per jaar.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:40 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Twitter maakte geen winst. Omzet is dan niet echt boeiend momenteel. Wat wel in beide artikelen staat is wat ik al meerdere keren (tegen jou) heb gezegd: het verlies van Twitter is jaarlijks gegroeid van ergens in de 100-200 miljoen naar minimaal 1 miljard. Feit. Weet je nog? Dus van een bedrijf dat geen winst maakte, maar 100-200 miljoen verlies komt daar bovenop nog eens een flinke schuldlening bij. Feitelijk genoeg voor je? Wie is nu de doelpalen aan het verplaatsen hmm?
[..]
Niet drastisch genoeg om de nieuwe schulden mee te dekken. En hij heeft nog steeds flinke IT kapitaal nodig om Twitter zodanig om te toveren dat het winst maakt bovenop de nieuwe schulden die erbij zijn gekomen. Feitelijk genoeg voor je?
Je hebt trouwens een deel van mijn reactie genegeerd, waar ik jou vroeg om bewijs te leveren dat de mensen die ontslagen zijn blijkbaar geen drol deden. Jij was van de feiten, toch?
Ha, kijk Musk eens itereren...quote:
Maar dan gok je wel met de continuïteit van het bedrijf. Als de overgebleven mensen ineens drie keer zoveel werk te doen krijgen en die opdrachten veranderen elke twee dagen omdat Musk toch maar weer wat anders heeft verzonnen zie ik die mensen wel op zoek gaan naar een andere werkgever.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je meegenomen hoeveel er bespaard wordt op personeelskosten? 5.000 man a 100.000 dollar is ook een half miljard per jaar.
Maar de lening die Musk heeft afgesloten bij banken voor deze overname, zorgt ook voor veel kosten. Netto is Twitter nog niks opgeschoten. Minder personeelskosten, minder inkomen, meer kosten op leningen. Je kunt wel even doordobberen met veel minder personeel, maar op de langere duur wordt dat lastiger. Ben wel benieuwd wat er nu zou gebeuren als er een grote storing is bij Twitter. Hebben ze nog de juiste mensen voor zulke crisis-situaties?quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je meegenomen hoeveel er bespaard wordt op personeelskosten? 5.000 man a 100.000 dollar is ook een half miljard per jaar.
Ik vraag me af hoeveel van hun direct hun biezen konden pakken wegens het tegenspreken van de baas.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:52 schreef YStec het volgende:
Vraag me af hoeveel mensen Musk advies hebben gegeven om de verified-functie niet open te stellen voor het publiek voor geld. Hoevaak zou het zijn afgeraden en hij het toch gedaan hebben...
Wij werken op dit moment ook met minder dan de helft van het personeel. De totale productiviteit is echter gestegen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dan gok je wel met de continuïteit van het bedrijf. Als de overgebleven mensen ineens drie keer zoveel werk te doen krijgen en die opdrachten veranderen elke twee dagen omdat Musk toch maar weer wat anders heeft verzonnen zie ik die mensen wel op zoek gaan naar een andere werkgever.
Dat weet ik allemaal niet. Ik weet ook niet wat de interestlasten zijn en wanneer die genomen moeten worden.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar de lening die Musk heeft afgesloten bij banken voor deze overname, zorgt ook voor veel kosten. Netto is Twitter nog niks opgeschoten. Minder personeelskosten, minder inkomen, meer kosten op leningen. Je kunt wel even doordobberen met veel minder personeel, maar op de langere duur wordt dat lastiger. Ben wel benieuwd wat er nu zou gebeuren als er een grote storing is bij Twitter. Hebben ze nog de juiste mensen voor zulke crisis-situaties?
Zijn de mensen bij jullie ook willekeurig en chaotisch weggestuurd, of ging dat geleidelijk? Kregen jullie ook een ultimatum?quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wij werken op dit moment ook met minder dan de helft van het personeel. De totale productiviteit is echter gestegen.
En de mensen die over zijn, zijn gelukkiger. Vergis je niet in het effect van rotte appels.
Dat Joe Biden in werkelijkheid een buitenaardse hagedis is is ook slechts een theorie. Doodnormaal hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
hij noemde het een theorie die rondging, jij presenteert het als een feit. Zit een verschil tussen.
Ze hebben aandelen gekocht en mee gefincieerd, en de prins tweet dat ze samen twitter groot maken.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ok, dus je neemt aan dat mensen die een lening uitgeven ook inspraak krijgen? Dan hadden ze wel aandelen gekocht, denk je niet? Ze hebben geld uitgeleend en dat willen ze met rente terug. Dus dat is al je eerste aanname.
nee nu maak jij een aannamen. Ik zeg dat twitter gebaseerd is op een aantal gedragsregels die voor iedereen het zelfde is.quote:Je tweede aanname is dat ze alle regels los gaan laten. Er is helemaal geen aanleiding om dat te denken. Er zullen wellicht wel wat regels veranderen, is dat erg?
Nee dat is wat de prins zelf tweet.quote:Je derde aanname is dat SA inspraak gaat krijgen in het modereerbeleid van Twitter. Tja, moet ik hier nog serieus op in gaan?
Misschien iets minder complotsites lezen ?quote:Je vierde aanname is dat ze hun neutraliteit verliezen, waarmee je impliciet stelt dat ze nu wel neutraal zijn. Dan ben ik erg benieuwd hoe jij die neutraliteit kan koppelen aan een actief beleid om mensen die het biologische feit dat mannen niet menstrueren benoemen geblokkeerd werden wegens hatespeech. Dat is neutraal in jouw woordenboek dus?
Weer een aanamen.quote:Neutraliteit en vrijheid van meningsuiting zijn pas sinds de 3 weken dat Musk de baas is een zorg voor jou. Hilarische gespeelde bezorgdheid. Daar prikken we dwars doorheen.
Musk zelf niet, hij is een boegbeeld geworden:quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Extreem rechts? Musk? Zou jij die bewering kunnen onderbouwen, of is het gewoon lasterlijk?
Musk weet ook niet wat het plan is volgens mij. Hij roept elke tweede dag wat anders.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:36 schreef VEM2012 het volgende:
Niemand weet hoe dit gaat aflopen, laat staan wat het plan is met Twitter.
Bij de NS werken ze ook zo. Daar zijn ze dan weer minder blij. Dus wat is je punt?quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wij werken op dit moment ook met minder dan de helft van het personeel. De totale productiviteit is echter gestegen.
En de mensen die over zijn, zijn gelukkiger. Vergis je niet in het effect van rotte appels.
Het zegt veel over jou dat jij mij meteen in die hoek plaatst. Waar ik totaal niet thuis hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:02 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Musk zelf niet, hij is een boegbeeld geworden:
voorbeeld zie de mensen die jeugen nu, veel onderdeel van extreem rechtS, allemaal pro poetin / ik vraag alleen, waar jij ook onder valt volgens mij (PVV / FvD is dus extreem rechts in dde echte wereld)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |