abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206774235
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is heel vaak aangekaart. Maar met meerdere aandeelhouders zijn er meer mogelijkheden figuren als de Saoedi's of Musk en zijn vriendjes in het gareel te houden. Die moeten dan ook met de andere investeerders rekening houden. Dat hoeft nu niet meer.
Waarom moet Musk in het gareel gehouden worden?

De man is eigenaar van Tesla, the Boring Company, Starlink etc.

En dan moet bij Twitter iemand hem in het gareel houden? De man heeft ruimschoots aangetoond een bedrijf te kunnen runnen.

Waar het werkelijk om gaat is dat je bang bent voor meningen die je niet aanstaan. Daarom moet Musk opeens in het gareel gehouden worden. Toen je nog een ban kreeg wegens hatespeech als je het biologische feit dat mannen niet menstrueren benoemde in je tweet dat was dan kennelijk geen probleem voor je, toen hoefde er niemand in bedwang gehouden te worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_206774247
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Niks want een private organisatie heeft niks te maken met de vrijheid van meningsuiting
ben je nu niet aan het schreeuwen dat twitter een essentieel geheel is, wat je wel deed toen trump geband werd ?
pi_206774254
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:51 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Doelpalen verzetten? Waar dan? Wat we weten over Twitter overname is dat Musk een lening van 13 miljard heeft afgesloten om de koop te bekostigen. Daar komt rente op die schuld. Van de gerapporteerde verlies van 200 miljoen per jaar is door die schuld minimaal naar 1 miljard per jaar gegaan. Geloof dat Musk dit zelf ook heeft aangekondigd (verliest miljoenen per dag). Dus ja, we kunnen met 100% zekerheid zeggen dat Twitter nu veel meer verlies maakt dan ooit. Dat is geen aanname, dat is 100% feit. Wat we niet precies weten is hoeveel meer het is dan 1 miljard per jaar.

De mensen die hij heeft ontslagen moet hij sowieso allemaal nog 3 maanden de volledige salaris van betalen. Dus qua personeelskosten is er eigenlijk nog helemaal niets veranderd. Zeker niet als hij nu vervanging moet gaan aannemen die ws duurder worden omdat Twitter als bedrijf een stuk minder interessant meer is om voor te werken. De WFH ban is er nog steeds voor zover ik weet, dus of hij uberhaupt die vervanging kan regelen is nog maar de vraag.

Dus feitelijk is de IT kapitaal/capaciteit van Twitter hard gekelderd sinds zijn overname. Feit, geen aanname. En het verlies van Twitter is ook met meerdere malen toegenomen, ook een feit en geen aanname. Dus nee, het gaat helemaal niet goed met Twitter. Twitter is IT technisch gezien veel zwakker dan voor de overname van Musk. En het moet nu een veel grotere schuld zien te overbruggen. Minder capaciteit, meer schulden. Good luck.
Met het vorig personeel en beleid is het nooit gelukt om winst te maken. Dan moet je dus de hele boel afbreken en opnieuw beginnen, wat nu dus gebeurt.
pi_206774273
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Waarom moet Musk in het gareel gehouden worden?

De man is eigenaar van Tesla, the Boring Company, Starlink etc.

En dan moet bij Twitter iemand hem in het gareel houden? De man heeft ruimschoots aangetoond een bedrijf te kunnen runnen.

Waar het werkelijk om gaat is dat je bang bent voor meningen die je niet aanstaan. Daarom moet Musk opeens in het gareel gehouden worden. Toen je nog een ban kreeg wegens hatespeech als je het biologische feit dat mannen niet menstrueren benoemde in je tweet dat was dan kennelijk geen probleem voor je, toen hoefde er niemand in bedwang gehouden te worden.
Musk is de nieuwe Trump voor hem.
pi_206774305
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
En dat is pas een probleem sinds de 3 weken dat Musk Twitter heeft overgenomen?

Daarvoor was dat kennelijk geen probleem maar dat zal vast niks met je aversie tegen Elon Musk te maken hebben hoor...

Of is het nijd omdat je handlangers hun woke agenda niet meer door kunnen drukken ?
heb ik een woke agenda ? heb ik nijd om twitter ?

Maar ik heb alleen vraag tekens gezet bij Musk zijn eigen woorden: freespeech maximalist, maar in zee gaan met met partijen die er alles aan doen om free speech te beperken dit is niet echtlogisch bij elkaar.

maar of ben je blij dat vrijheid van meningsuiting wordt ondeerdrukt ?
pi_206774327
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:55 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Met het vorig personeel en beleid is het nooit gelukt om winst te maken. Dan moet je dus de hele boel afbreken en opnieuw beginnen, wat nu dus gebeurt.
ahhh want onder de laag geschoolde conservatieven vind je echt de coders die ze nodig hebben ?
pi_206774334
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:55 schreef ReplaR het volgende:

[..]
En nu komen we wel in het land van Musk fanboys en wishful thinking. Maar als we even bij de feiten blijven dan gaat het echt heel slecht met Twitter en zie ik nog geen aanwijzing dat het winstgevend gaat worden, wat momenteel onmogelijker lijkt dan ooit.
pi_206774342
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat hoef en kan ik jou niet uitleggen dat moet je aan de Saoudies vragen.
Er komen ook geen vraagtekens bij je op in dat je het zou willen weten? De steen hoeft niet ondersteboven?

quote:
Nou, daar heb je ten eerste 0 inzicht in want die cijfers heb jij niet. Ik ook niet. Maar om iets over de winstgevendheid te kunnen zeggen heb je die cijfers echt wel nodig. En volgens mij is Twitter nog nooit winstgevend geweest.
Twitter draaide wel kleine winsten. Die cijfers kun je na een jaar onder de oude CEO en Musk wel vergelijken.

quote:
Daarbij vergeet je kennelijk dat er nogal gesneden is in de loonkosten en er nu ook betalende gebruikers zijn. Dat scheelt nogal op de begroting (waar wij alleen naar kunnen raden).
We zien dit uiteindelijk toch liever in tabellen terug dan in natte vingerwerk, want speculeren over meetbare data doe je wel maar speculeren over Saudi Arabie niet.

quote:
Verder zie ik vooral een hoop aannames en wensdenken. Twitter zou kapot gaan, nou Twitter draait prima,
*knock* *knock*

prima schip deze titanic..
pi_206774348
twitter
De enige echte.
pi_206774364
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:51 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Doelpalen verzetten? Waar dan? Wat we weten over Twitter overname is dat Musk een lening van 13 miljard heeft afgesloten om de koop te bekostigen. Daar komt rente op die schuld. Van de gerapporteerde verlies van 200 miljoen per jaar is door die schuld minimaal naar 1 miljard per jaar gegaan. Geloof dat Musk dit zelf ook heeft aangekondigd (verliest miljoenen per dag). Dus ja, we kunnen met 100% zekerheid zeggen dat Twitter nu veel meer verlies maakt dan ooit. Dat is geen aanname, dat is 100% feit. Wat we niet precies weten is hoeveel meer het is dan 1 miljard per jaar.
nou, post de cijfers maar dan, met je feiten.
quote:
De mensen die hij heeft ontslagen moet hij sowieso allemaal nog 3 maanden de volledige salaris van betalen. Dus qua personeelskosten is er eigenlijk nog helemaal niets veranderd.
fout.
Ten eerste geldt dat alleen voor de eerste lichting, ten tweede gaan cijfers per jaar. Dus over 3 maanden zijn de loonkosten weg, en heeft hij over een heel jaar dus wel degelijk flink gesneden in loonkoste
quote:
Zeker niet als hij nu vervanging moet gaan aannemen die ws duurder worden omdat Twitter als bedrijf een stuk minder interessant meer is om voor te werken. De WFH ban is er nog steeds voor zover ik weet, dus of hij uberhaupt die vervanging kan regelen is nog maar de vraag.
waarom zou iemand in hemelsnaam 4000 man ontslaan om ze daarna te vervangen? Hoe kom je bij die waanzin?
Musk niet gehoord? Hij heeft geen idee waar al die mensen heel de dag mee bezig waren en ze konden het ook niet uitleggen.

quote:
Dus feitelijk is de IT kapitaal/capaciteit van Twitter hard gekelderd sinds zijn overname. Feit, geen aanname.
sinds wanneer staat personeel op de balans en jaarrekening van een bedrijf? Personeel bezit je niet.

quote:
En het verlies van Twitter is ook met meerdere malen toegenomen, ook een feit en geen aanname.
Ben erg benieuwd waar je de cijfers vandaan haalt maar post ze maar, dan kunnen we ze allemaal bekijken.
quote:
Dus nee, het gaat helemaal niet goed met Twitter. Twitter is IT technisch gezien veel zwakker dan voor de overname van Musk. En het moet nu een veel grotere schuld zien te overbruggen. Minder capaciteit, meer schulden. Good luck.
Voorlopige conclusie: je verwart feiten met aannames. Maar voel je vrij om hier de cijfers van Twitter te posten want blijkbaar heb jij daar toegang toe.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_206774419
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Er komen ook geen vraagtekens bij je op in dat je het zou willen weten? De steen hoeft niet ondersteboven?
nee hoor, van mij niet. Ik kan er namelijk wel naar raden: geld verdienen.
quote:
[..]
Twitter draaide wel kleine winsten. Die cijfers kun je na een jaar onder de oude CEO en Musk wel vergelijken.
[..]
waar ga je die cijfers vandaan halen? Het is gewoon een bv. Daar heb jij helemaal geen inzicht in de cijfers.
quote:
We zien dit uiteindelijk toch liever in tabellen terug dan in natte vingerwerk, want speculeren over meetbare data doe je wel maar speculeren over Saudi Arabie niet.
[..]
*knock* *knock*

Zeker, dus vanwaar nu al conclusies 3 weken na de overname? Maar post de cijfers maar om je aannames te onderbouwen.
pi_206774431
De vrijheids van meningsuiting is sowieso ook nogal een loos vaag begrip afhankelijk van het land waar je je bevindt.

Zodra ik anderen ga bedreigen of structureel ga liegen over vermeende zaken die iemand anders zogenaamd zou doen kun je in Europa voor smaad aangeklaagd worden terwijl in de VS dit blijkbaar allemaal kan en mag.

Tweet in een moslim land eens wat kritisch over het geloof en de erg geïndoctrineerde streng gelovigen willen je dan aan de hoogste boom ophangen.

Dus beste vrijheids strijders wat is in jullie optiek vrijheids van meningsuiting?
pi_206774443
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:00 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ahhh want onder de laag geschoolde conservatieven vind je echt de coders die ze nodig hebben ?
Als het zo is dat Musk alleen maar conservatieven aanneemt dan ja, kijkend naar Tesla, SpaceX etc

Allemaal gedaan door 'laag geschoolde conservatieven'
pi_206774447
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:58 schreef Korenfok het volgende:

[..]
heb ik een woke agenda ? heb ik nijd om twitter ?

Maar ik heb alleen vraag tekens gezet bij Musk zijn eigen woorden: freespeech maximalist, maar in zee gaan met met partijen die er alles aan doen om free speech te beperken dit is niet echtlogisch bij elkaar.

maar of ben je blij dat vrijheid van meningsuiting wordt ondeerdrukt ?
Vrijheid van meningsuiting wordt niet onderdrukt. En dat is precies waar jouw angst en afgunst vandaan komt, dat jouw ongevallige meningen niet meer worden onderdrukt. Je bent gewoon bang dat iemand waar jij het niet mee eens bent zijn mening kan ventileren op Twitter.
pi_206774454
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:00 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Laaggeschoolde is aan elkaar.
De enige echte.
pi_206774474
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:01 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
En nu komen we wel in het land van Musk fanboys en wishful thinking. Maar als we even bij de feiten blijven dan gaat het echt heel slecht met Twitter en zie ik nog geen aanwijzing dat het winstgevend gaat worden, wat momenteel onmogelijker lijkt dan ooit.
De feiten? Nou, post die rapporten en verslagen dan eens waar deze feiten uit zouden blijken.
pi_206774565
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Vrijheid van meningsuiting wordt niet onderdrukt. En dat is precies waar jouw angst en afgunst vandaan komt, dat jouw ongevallige meningen niet meer worden onderdrukt. Je bent gewoon bang dat iemand waar jij het niet mee eens bent zijn mening kan ventileren op Twitter.
ehhh nee, ik ben benieuwd hoe ze dit gaan doen met een partij als SA.

Twitter heeft nu aantal regels. waar iedereen zich aan moet houden. Dit gaan ze dus loslaten als ze een ethiek commissie gaan invoeren, als hier partijen als SA een stem krijgen mag je dan nog als homo met je vriend op de foto op facebook of komt dat direct onder een 21+ wall ?

Of als de commissie besluit te gaan liegen omdat hun partij verliest etc... hoe behouden ze die neutraliteit door m¤eer controle te nemen ?

Of boeit het je niet zolang woke maar begrensd wordt, ook prima maar dan heeft het niet veel zin om hier verder of te debatteren aangezien we dan langs elkaar heen praten (jij hoopt op meer anti woke terwijl ik spreek over een systeem ipv een specifieke stroming).
pi_206774652
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:08 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Als het zo is dat Musk alleen maar conservatieven aanneemt dan ja, kijkend naar Tesla, SpaceX etc

Allemaal gedaan door 'laag geschoolde conservatieven'
verschil is dat Musk een klimaat activist was 5 jaar geleden die de wereld verder wilde helpen. Nu zich als boegbeeld van extreem rechts en illibarele wereld.

je voorbeelden zijn allemaal in een start-up en wereld verbeterende doelen. twitter is geen start-up meer. en misschien heeft hij een idee om vrijheid van meningsuiting te bevorderen, maar alles nu zorgt voor veel scepsis.
pi_206774691
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:15 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ehhh nee, ik ben benieuwd hoe ze dit gaan doen met een partij als SA.

Twitter heeft nu aantal regels. waar iedereen zich aan moet houden. Dit gaan ze dus loslaten als ze een ethiek commissie gaan invoeren, als hier partijen als SA een stem krijgen mag je dan nog als homo met je vriend op de foto op facebook of komt dat direct onder een 21+ wall ?

Of als de commissie besluit te gaan liegen omdat hun partij verliest etc... hoe behouden ze die neutraliteit door m¤eer controle te nemen ?

Of boeit het je niet zolang woke maar begrensd wordt, ook prima maar dan heeft het niet veel zin om hier verder of te debatteren aangezien we dan langs elkaar heen praten (jij hoopt op meer anti woke terwijl ik spreek over een systeem ipv een specifieke stroming).
Ok, dus je neemt aan dat mensen die een lening uitgeven ook inspraak krijgen? Dan hadden ze wel aandelen gekocht, denk je niet? Ze hebben geld uitgeleend en dat willen ze met rente terug. Dus dat is al je eerste aanname.

Je tweede aanname is dat ze alle regels los gaan laten. Er is helemaal geen aanleiding om dat te denken. Er zullen wellicht wel wat regels veranderen, is dat erg?

Je derde aanname is dat SA inspraak gaat krijgen in het modereerbeleid van Twitter. Tja, moet ik hier nog serieus op in gaan?

Je vierde aanname is dat ze hun neutraliteit verliezen, waarmee je impliciet stelt dat ze nu wel neutraal zijn. Dan ben ik erg benieuwd hoe jij die neutraliteit kan koppelen aan een actief beleid om mensen die het biologische feit dat mannen niet menstrueren benoemen geblokkeerd werden wegens hatespeech. Dat is neutraal in jouw woordenboek dus?

Neutraliteit en vrijheid van meningsuiting zijn pas sinds de 3 weken dat Musk de baas is een zorg voor jou. Hilarische gespeelde bezorgdheid. Daar prikken we dwars doorheen.
pi_206774701
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:18 schreef Korenfok het volgende:

[..]
verschil is dat Musk een klimaat activist was 5 jaar geleden die de wereld verder wilde helpen. Nu zich als boegbeeld van extreem rechts en illibarele wereld.
Nee dat proberen jullie hem te maken met je heksenjacht nadat hij zei dat ie niet op de democraten gaat stemmen en dat beide kanten gelijk behandeld worden. Vanaf toen is het de nieuwe Trump
pi_206774712
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:18 schreef Korenfok het volgende:

[..]

je voorbeelden zijn allemaal in een start-up en wereld verbeterende doelen. twitter is geen start-up meer. en misschien heeft hij een idee om vrijheid van meningsuiting te bevorderen, maar alles nu zorgt voor veel scepsis.
:') :')
De enige echte.
pi_206774723
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:54 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ben je nu niet aan het schreeuwen dat twitter een essentieel geheel is, wat je wel deed toen trump geband werd ?
Nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206774741
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
nou, post de cijfers maar dan, met je feiten.
https://www.wsj.com/artic(...)ng-costs-11669042132

Heel het artikel is wel interessant, maar dit stuk is relevant voor onze discussie

quote:
Debt Mountain

Before Mr. Musk’s acquisition, net debt totaled $596.5 million as of June 30, according to S&P Global Market Intelligence, a data provider. That compares with a negative balance of $2.18 billion the prior-year period, indicating a cash surplus.

Twitter paid $23.3 million in interest expense in the quarter ended June 30, according to a filing.

Now, the company will have to pay at least $9 billion in interest to banks and hedge funds over the next seven to eight years, when the $13 billion in debt matures, according to a review of Twitter’s loans by Mr. Davies, the former credit analyst.

The interest payments are substantial for a company that reported $6.3 billion in total operating cash flow over the past eight years, he said.

What’s more, the company’s debt stack now includes floating-rate debt, meaning that interest costs are set to rise as the Federal Reserve continues to increase interest rates. Twitter’s debt was entirely fixed rate before the deal.

Twitter’s credit ratings, which were below investment grade before the transaction with Mr. Musk, have deteriorated further. Moody’s Investors Service on Oct. 31 downgraded Twitter’s rating to B1 from Ba2, a two-notch drop, and S&P Global Ratings on Nov. 1 downgraded it to B- from BB+, a five-notch drop.
https://economictimes.ind(...)5480726.cms?from=mdr

Andere bron die hetzelfde aangeeft. Dus ja, sinds de overname van Musk, ook mede door de 13 miljard lening, verliest Twitter veel meer dan voorheen. En dit wordt alleen erger hoe langer Musk erover doet om break even te raken.

quote:
fout.
Ten eerste geldt dat alleen voor de eerste lichting, ten tweede gaan cijfers per jaar. Dus over 3 maanden zijn de loonkosten weg, en heeft hij over een heel jaar dus wel degelijk flink gesneden in loonkoste
[..]
waarom zou iemand in hemelsnaam 4000 man ontslaan om ze daarna te vervangen? Hoe kom je bij die waanzin?
Musk niet gehoord? Hij heeft geen idee waar al die mensen heel de dag mee bezig waren en ze konden het ook niet uitleggen.
Musk is niet echt een objectieve bron van info. Kan een excuus zijn om paniek te voorkomen dat hij in grote schuldproblemen zit en kosten moet gaan drukken op de snelste manier dat dat kan. Is er bewijs dat de +60% van het personeel mensen die zijn ontslagen allemaal niet konden vertellen wat ze daar deden? Zijn ook genoeg rapportages dat hij deels daarvan heeft terug proberen te vragen of uberhaupt gevraagd of ze het bedrijf niet willen verlaten. Lijkt mij niet echt bewijs dat hij grondig heeft lopen evalueren wie wel/niet nodig is. Jij?

Jij was toch zo van de feiten? Lever maar bewijs aan dat die mensen die ontslagen zijn amper bijdragen. I'll wait. :)
quote:
Voorlopige conclusie: je verwart feiten met aannames. Maar voel je vrij om hier de cijfers van Twitter te posten want blijkbaar heb jij daar toegang toe.
Genoeg info te vinden online met een simpele search.
pi_206774775
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
*knock* *knock*

Wanneer verwacht je dat Twitter gaat imploderen?
pi_206774878
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:21 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Nee dat proberen jullie hem te maken met je heksenjacht nadat hij zei dat ie niet op de democraten gaat stemmen en dat beide kanten gelijk behandeld worden. Vanaf toen is het de nieuwe Trump
Ik wist niet eens dat hij dat gezegd heeft. Maar dat hij dit gezegd heeft maakt dus dat je blindelings in hem vetrouwd ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')