Ik denk dat mensen geld in Twitter stoppen om er rijker van te worden.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:37 schreef Korenfok het volgende:
[..]
misschien, maar leg me nu eens uit, wat belang heeft een autoritaire anti vrije woord partij in Twitter ?
Hoe zie jij dit ?
die impersonation vond hij toch ergens eerder in een hoofdstuk baanbrekend, want parodieen waren ineens door zijn teken van groen licht toegestaan (!!!!)quote:
Daar staat echt niks over winst of omzet. Dit gaat puur over rente over leningen en de credit rating.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:24 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
https://www.wsj.com/artic(...)ng-costs-11669042132
Heel het artikel is wel interessant, maar dit stuk is relevant voor onze discussie
[..]
https://economictimes.ind(...)5480726.cms?from=mdr
Andere bron die hetzelfde aangeeft. Dus ja, sinds de overname van Musk, ook mede door de 13 miljard lening, verliest Twitter veel meer dan voorheen. En dit wordt alleen erger hoe langer Musk erover doet om break even te raken.
[..]
Musk is niet echt een objectieve bron van info. Kan een excuus zijn om paniek te voorkomen dat hij in grote schuldproblemen zit en kosten moet gaan drukken op de snelste manier dat dat kan. Is er bewijs dat de +60% van het personeel mensen die zijn ontslagen allemaal niet konden vertellen wat ze daar deden? Zijn ook genoeg rapportages dat hij deels daarvan heeft terug proberen te vragen of uberhaupt gevraagd of ze het bedrijf niet willen verlaten. Lijkt mij niet echt bewijs dat hij grondig heeft lopen evalueren wie wel/niet nodig is. Jij?
Jij was toch zo van de feiten? Lever maar bewijs aan dat die mensen die ontslagen zijn amper bijdragen. I'll wait.
[..]
Genoeg info te vinden online met een simpele search.
Laat die operating cash flow nou juist drastisch omlaag zijn gegaan dankzij Musk.quote:The interest payments are substantial for a company that reported $6.3 billion in total operating cash flow over the past eight years, he said.
De discussie over het kapotmaken van Twitter is hoe dan ook voorbarig. Niemand weet hoe dit gaat aflopen, laat staan wat het plan is met Twitter.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik ben nooit tegen Musk, maar ben ook niet blindelings vol vertrouwen. Tot nog toe lijkt het niet wat te worden met twitter..... Zegt niks over zijn kwaliteiten bij Tesla en spacX. En zijn visie op klimaat en hoe hij innovatie wil aanjagen is zeer interessant, dus misschien niet alles in hokjes plaatsen.
Nu niet teveel voor de hand liggende dingen gaan zeggen hoor. Het is een groot complot van Musk met zijn Saoudische overlords, die kennelijk wel geld geven en inspraak willen maar daar kennelijk geen aandelen voor terug willen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen geld in Twitter stoppen om er rijker van te worden.
Waarom zouden we hem niet vertrouwen? Dat deed je met de vorige ceo toch ook?quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat hij dat gezegd heeft. Maar dat hij dit gezegd heeft maakt dus dat je blindelings in hem vetrouwd ?
Twitter maakte geen winst. Omzet is dan niet echt boeiend momenteel. Wat wel in beide artikelen staat is wat ik al meerdere keren (tegen jou) heb gezegd: het verlies van Twitter is jaarlijks gegroeid van ergens in de 100-200 miljoen naar minimaal 1 miljard. Feit. Weet je nog? Dus van een bedrijf dat geen winst maakte, maar 100-200 miljoen verlies komt daar bovenop nog eens een flinke schuldlening bij. Feitelijk genoeg voor je? Wie is nu de doelpalen aan het verplaatsen hmm?quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar staat echt niks over winst of omzet. Dit gaat puur over rente over leningen en de credit rating.
Niet drastisch genoeg om de nieuwe schulden mee te dekken. En hij heeft nog steeds flinke IT kapitaal nodig om Twitter zodanig om te toveren dat het winst maakt bovenop de nieuwe schulden die erbij zijn gekomen. Feitelijk genoeg voor je?quote:Laat die operating cash flow nou juist drastisch omlaag zijn gegaan dankzij Musk.
Dan had hij beter een nieuw platform op kunnen bouwen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:55 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Met het vorig personeel en beleid is het nooit gelukt om winst te maken. Dan moet je dus de hele boel afbreken en opnieuw beginnen, wat nu dus gebeurt.
hij noemde het een theorie die rondging, jij presenteert het als een feit. Zit een verschil tussen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nu niet teveel voor de hand liggende dingen gaan zeggen hoor. Het is een groot complot van Musk met zijn Saoudische overlords, die kennelijk wel geld geven en inspraak willen maar daar kennelijk geen aandelen voor terug willen.
Extreem rechts? Musk? Zou jij die bewering kunnen onderbouwen, of is het gewoon lasterlijk?quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
verschil is dat Musk een klimaat activist was 5 jaar geleden die de wereld verder wilde helpen. Nu zich als boegbeeld van extreem rechts en illibarele wereld.
je voorbeelden zijn allemaal in een start-up en wereld verbeterende doelen. twitter is geen start-up meer. en misschien heeft hij een idee om vrijheid van meningsuiting te bevorderen, maar alles nu zorgt voor veel scepsis.
Heb je meegenomen hoeveel er bespaard wordt op personeelskosten? 5.000 man a 100.000 dollar is ook een half miljard per jaar.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:40 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Twitter maakte geen winst. Omzet is dan niet echt boeiend momenteel. Wat wel in beide artikelen staat is wat ik al meerdere keren (tegen jou) heb gezegd: het verlies van Twitter is jaarlijks gegroeid van ergens in de 100-200 miljoen naar minimaal 1 miljard. Feit. Weet je nog? Dus van een bedrijf dat geen winst maakte, maar 100-200 miljoen verlies komt daar bovenop nog eens een flinke schuldlening bij. Feitelijk genoeg voor je? Wie is nu de doelpalen aan het verplaatsen hmm?
[..]
Niet drastisch genoeg om de nieuwe schulden mee te dekken. En hij heeft nog steeds flinke IT kapitaal nodig om Twitter zodanig om te toveren dat het winst maakt bovenop de nieuwe schulden die erbij zijn gekomen. Feitelijk genoeg voor je?
Je hebt trouwens een deel van mijn reactie genegeerd, waar ik jou vroeg om bewijs te leveren dat de mensen die ontslagen zijn blijkbaar geen drol deden. Jij was van de feiten, toch?
Ha, kijk Musk eens itereren...quote:
Maar dan gok je wel met de continuïteit van het bedrijf. Als de overgebleven mensen ineens drie keer zoveel werk te doen krijgen en die opdrachten veranderen elke twee dagen omdat Musk toch maar weer wat anders heeft verzonnen zie ik die mensen wel op zoek gaan naar een andere werkgever.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je meegenomen hoeveel er bespaard wordt op personeelskosten? 5.000 man a 100.000 dollar is ook een half miljard per jaar.
Maar de lening die Musk heeft afgesloten bij banken voor deze overname, zorgt ook voor veel kosten. Netto is Twitter nog niks opgeschoten. Minder personeelskosten, minder inkomen, meer kosten op leningen. Je kunt wel even doordobberen met veel minder personeel, maar op de langere duur wordt dat lastiger. Ben wel benieuwd wat er nu zou gebeuren als er een grote storing is bij Twitter. Hebben ze nog de juiste mensen voor zulke crisis-situaties?quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je meegenomen hoeveel er bespaard wordt op personeelskosten? 5.000 man a 100.000 dollar is ook een half miljard per jaar.
Ik vraag me af hoeveel van hun direct hun biezen konden pakken wegens het tegenspreken van de baas.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:52 schreef YStec het volgende:
Vraag me af hoeveel mensen Musk advies hebben gegeven om de verified-functie niet open te stellen voor het publiek voor geld. Hoevaak zou het zijn afgeraden en hij het toch gedaan hebben...
Wij werken op dit moment ook met minder dan de helft van het personeel. De totale productiviteit is echter gestegen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dan gok je wel met de continuïteit van het bedrijf. Als de overgebleven mensen ineens drie keer zoveel werk te doen krijgen en die opdrachten veranderen elke twee dagen omdat Musk toch maar weer wat anders heeft verzonnen zie ik die mensen wel op zoek gaan naar een andere werkgever.
Dat weet ik allemaal niet. Ik weet ook niet wat de interestlasten zijn en wanneer die genomen moeten worden.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar de lening die Musk heeft afgesloten bij banken voor deze overname, zorgt ook voor veel kosten. Netto is Twitter nog niks opgeschoten. Minder personeelskosten, minder inkomen, meer kosten op leningen. Je kunt wel even doordobberen met veel minder personeel, maar op de langere duur wordt dat lastiger. Ben wel benieuwd wat er nu zou gebeuren als er een grote storing is bij Twitter. Hebben ze nog de juiste mensen voor zulke crisis-situaties?
Zijn de mensen bij jullie ook willekeurig en chaotisch weggestuurd, of ging dat geleidelijk? Kregen jullie ook een ultimatum?quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wij werken op dit moment ook met minder dan de helft van het personeel. De totale productiviteit is echter gestegen.
En de mensen die over zijn, zijn gelukkiger. Vergis je niet in het effect van rotte appels.
Dat Joe Biden in werkelijkheid een buitenaardse hagedis is is ook slechts een theorie. Doodnormaal hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
hij noemde het een theorie die rondging, jij presenteert het als een feit. Zit een verschil tussen.
Ze hebben aandelen gekocht en mee gefincieerd, en de prins tweet dat ze samen twitter groot maken.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ok, dus je neemt aan dat mensen die een lening uitgeven ook inspraak krijgen? Dan hadden ze wel aandelen gekocht, denk je niet? Ze hebben geld uitgeleend en dat willen ze met rente terug. Dus dat is al je eerste aanname.
nee nu maak jij een aannamen. Ik zeg dat twitter gebaseerd is op een aantal gedragsregels die voor iedereen het zelfde is.quote:Je tweede aanname is dat ze alle regels los gaan laten. Er is helemaal geen aanleiding om dat te denken. Er zullen wellicht wel wat regels veranderen, is dat erg?
Nee dat is wat de prins zelf tweet.quote:Je derde aanname is dat SA inspraak gaat krijgen in het modereerbeleid van Twitter. Tja, moet ik hier nog serieus op in gaan?
Misschien iets minder complotsites lezen ?quote:Je vierde aanname is dat ze hun neutraliteit verliezen, waarmee je impliciet stelt dat ze nu wel neutraal zijn. Dan ben ik erg benieuwd hoe jij die neutraliteit kan koppelen aan een actief beleid om mensen die het biologische feit dat mannen niet menstrueren benoemen geblokkeerd werden wegens hatespeech. Dat is neutraal in jouw woordenboek dus?
Weer een aanamen.quote:Neutraliteit en vrijheid van meningsuiting zijn pas sinds de 3 weken dat Musk de baas is een zorg voor jou. Hilarische gespeelde bezorgdheid. Daar prikken we dwars doorheen.
Musk zelf niet, hij is een boegbeeld geworden:quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Extreem rechts? Musk? Zou jij die bewering kunnen onderbouwen, of is het gewoon lasterlijk?
Musk weet ook niet wat het plan is volgens mij. Hij roept elke tweede dag wat anders.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:36 schreef VEM2012 het volgende:
Niemand weet hoe dit gaat aflopen, laat staan wat het plan is met Twitter.
Bij de NS werken ze ook zo. Daar zijn ze dan weer minder blij. Dus wat is je punt?quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wij werken op dit moment ook met minder dan de helft van het personeel. De totale productiviteit is echter gestegen.
En de mensen die over zijn, zijn gelukkiger. Vergis je niet in het effect van rotte appels.
Het zegt veel over jou dat jij mij meteen in die hoek plaatst. Waar ik totaal niet thuis hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:02 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Musk zelf niet, hij is een boegbeeld geworden:
voorbeeld zie de mensen die jeugen nu, veel onderdeel van extreem rechtS, allemaal pro poetin / ik vraag alleen, waar jij ook onder valt volgens mij (PVV / FvD is dus extreem rechts in dde echte wereld)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |