abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207423139
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Vooralsnog lijkt Mohammed meer interesse te hebben in het bekogelen van ambulancebroeders dan een carriere in een zorgend beroep. Dat is dus precies wat ik bedoel, je verandert de bevolkingssamenstelling radicaal, met name cultureel, en dan verwacht je dat die cultureel net zo wordt als de Nederlandse bevolking.

Of gaan we met hetzelfde blijven doen inzake integratie ineens een andere uitkomst verwachten? Of met andere mensen met een andere cultuur dezelfde uitkomst verwachten?
Alsof er geen mensen met een migratieachtergrond zijn die in de zorg werken :') :')

Een familielid van mij werkt ook in de zorg voor een hongerloontje en is ook allochtoon. Maar dan geen marokkaan.... Het is dat ze allang een huis hebben en met mijn oom getrouwd is anders zou ze nooit rond komen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 4 januari 2023 @ 21:17:43 #252
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207423320
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:23 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
In Amerika in de meeste Staten speelt dat echt wel hoor. Eerst waren de hispanics de gene die zorgden voor een hoog geboortecijfer maar dat is allang aan het dalen, ook de zwarte bevolking krijgt er amper meer. Federaal gezien is Amerika ongeveer West Europa, wel is het inderdaad zo dat het in de ene staat hoger ligt dan de andere.
Correct, De Verenigde Staten heeft wel het geluk dat al zijn 'vluchtelingen' en 'illegale migranten' voornamelijk mensen zijn uit Mexico, Colombia, Venezuela e.d, allemaal katholieke landen.

Die passen toch een stuk beter in de maatschappij daar, Europa is omringd door voornamelijk Noord Afrika, en het Midden Oosten waar voornamelijk moslims uitkomen.

Dus voor ons staat een hele anderen toekomst te wachten als de immigratie daar voornamelijk vandaan komt.
pi_207423418
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 21:17 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Correct, De Verenigde Staten heeft wel het geluk dat al zijn 'vluchtelingen' en 'illegale migranten' voornamelijk mensen zijn uit Mexico, Colombia, Venezuela e.d, allemaal katholieke landen.

Die passen toch een stuk beter in de maatschappij daar, Europa is omringd door voornamelijk Noord Afrika, en het Midden Oosten waar voornamelijk moslims uitkomen.

Dus voor ons staat een hele anderen toekomst te wachten als de immigratie daar voornamelijk vandaan komt.
[ link | afbeelding ]
Je ziet bij Turken al dat die prima beginnen te integreren. Geef het nog een generatie. Ze hebben vaak meer gemeen met oudgereformeerden dan met moderne Amsterdamse hipsters maar dat is niet per se een enorm probleem vind ik.

Marokkanen daarentegen... :X
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 4 januari 2023 @ 21:29:00 #254
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207423477
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 21:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Je ziet bij Turken al dat die prima beginnen te integreren. Geef het nog een generatie. Ze hebben vaak meer gemeen met oudgereformeerden dan met moderne Amsterdamse hipsters maar dat is niet per se een enorm probleem vind ik.

Marokkanen daarentegen... :X
Turkije is zelf ook een stuk meer seculier, in Istanbul zie je genoeg groepjes vrouwen lopen die samen uitgaan bijvoorbeeld, of dames die geen hoofddoek dragen, Iran idem dito, zeker rondom Teheran.

Noord Afrika is helaas nog niet zo ver, de gedachte dat de vrouw zich moet bedekken en zo veel mogelijk thuis moet blijven, zorgend voor de kinderen is nog springlevend.

Zelf heb ik ook nooit problemen gehad hier in Rotterdam met Turken, met Marokkanen wel oprecht, ook op het werk, ook de vrouwen zijn enorm assertief en kunnen onredelijk boos reageren als ze bijvoorbeeld een artikel willen retourneren en dit niet mogelijk is, of eisen dat ze als eerste geholpen worden...
pi_207423516
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 21:07 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Alsof er geen mensen met een migratieachtergrond zijn die in de zorg werken :') :')

Een familielid van mij werkt ook in de zorg voor een hongerloontje en is ook allochtoon. Maar dan geen marokkaan.... Het is dat ze allang een huis hebben en met mijn oom getrouwd is anders zou ze nooit rond komen.
We zitten in een demografische transitie, ook wel omvolking genoemd met een goedkoop woord. dat is een transitie omdat een groot deel van die mensen niet gewoon Nederlander wordt en hun kinderen ook niet. Ik omarm eenieder die wel gewoon Nederlander wordt maar het is onzin om een dergelijke ontwikkeling die honderdduizenden mensen betreft anekdotisch te benaderen. De moslims waarmee ik in aanraking kom zijn ook het probleem niet, anders was ik niet met ze in aanraking gekomen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207423547
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 21:29 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Turkije is zelf ook een stuk meer seculier, in Istanbul zie je genoeg groepjes vrouwen lopen die samen uitgaan bijvoorbeeld, of dames die geen hoofddoek dragen, Iran idem dito, zeker rondom Teheran.

Noord Afrika is helaas nog niet zo ver, de gedachte dat de vrouw zich moet bedekken en zo veel mogelijk thuis moet blijven, zorgend voor de kinderen is nog springlevend.

Zelf heb ik ook nooit problemen gehad hier in Rotterdam met Turken, met Marokkanen wel oprecht, ook op het werk, ook de vrouwen zijn enorm assertief en kunnen onredelijk boos reageren als ze bijvoorbeeld een artikel willen retourneren en dit niet mogelijk is, of eisen dat ze als eerste geholpen worden...
Ik ben ook in Marokko geweest en ik vind het echt de Hel zelf. Alleen die loeiende moskeeën al :r En van die opdringerige verkopers die je van alles proberen aan te smeren. En je mag als toerist niet eens de moskee in want dat zou van het geloof niet mogen, hetgeen onzin is want in Palestina mocht ik wel gewoon de moskee in mits niet tijdens het gebed en dat ik mijn schoenen uitdeed (geen probleem, iesj koeltoer). En als je er ook maar enigszins verdwaald uitziet in dat doolhof van een medina komen er meteen schoffies aanzetten om je ergens ehen te brengen en die worden dan kwaad als je ze geen geld geeft :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207423603
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 21:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
We zitten in een demografische transitie, ook wel omvolking genoemd met een goedkoop woord. dat is een transitie omdat een groot deel van die mensen niet gewoon Nederlander wordt en hun kinderen ook niet. Ik omarm eenieder die wel gewoon Nederlander wordt maar het is onzin om een dergelijke ontwikkeling die honderdduizenden mensen betreft anekdotisch te benaderen. De moslims waarmee ik in aanraking kom zijn ook het probleem niet, anders was ik niet met ze in aanraking gekomen.
Ah daar hebben we de Umvolkung :')

Zoals ik al eerder heb aangegeven, het is toch echt je eigen schuld als Nederlander tenzij je de microscopisch kleine minderheid bent die nog 5 of meer kinderen heeft. Vroeger was het normaal om met 4 kinderen in een slaapkamer te slapen die vol stapelbedden stond, nu moet elk prinsesje haar eigen kamer met enorm poppenhuis en eigen ipad. Tsja dan zijn die kinderen niet meer te betalen he.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 5 januari 2023 @ 04:52:21 #258
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207426425
jonge mensne kunnen geen gezin stichten, omdat ze geen woning kunnen krijgen , huren/ kopen , dat heeft ook gevolg voor de geboorten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 5 januari 2023 @ 08:49:46 #259
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207427055
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 21:07 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Alsof er geen mensen met een migratieachtergrond zijn die in de zorg werken :') :')

Een familielid van mij werkt ook in de zorg voor een hongerloontje en is ook allochtoon. Maar dan geen marokkaan.... Het is dat ze allang een huis hebben en met mijn oom getrouwd is anders zou ze nooit rond komen.
Natuurlijk zijn die er. Maar wat is het percentage van het totaal. Asielzoekers hebben over het algemeen niet de capaciteiten om in de zorg te gaan werken. En immigranten zijn voornamelijk oostblokkers, die in de kassen/distrubutiecentra/bouw aan het werk gaan. Ik denk dat maar een heel klein percentage van de totale immigratie in de zorg gaat werken. Over het algemeen profiteert alleen de werkgever/elite van goedkope arbeidskrachten en schiet Jan Modaal er totaal niks mee op. Sterker nog, die ziet alleen dat zijn levensonderhoud duurder en duurder wordt (door bijv. het woningtekort en daarbij behorende prijzen).
pi_207427164
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het zijn wel die kinderen die straks jouw kont moeten afvegen als je dat zelf niet meer kunt.
Ho.. Zodra ik niet meer voor mijzelf kan zorgen gaat er gewoon een prikkie in

Heb het als alleenstaande en 1 verdiener verder niet slecht. Koophuis met een hypotheek bruto van 420 per maand, en dat voor een 2 onder 1 kapper; lekker met eigen geld nog compleet gerenoveerd. Maar heb een jaar of 8 geleden de dood al in de ogen gekeken, dus dat is allemaal vast gelegd.

Daarna gelukkig dus wel nog een huis en een prima bestaan kunnen opbouwen met een zeer degelijke baan.

Ja N=/1
pi_207427279
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 21:29 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Turkije is zelf ook een stuk meer seculier, in Istanbul zie je genoeg groepjes vrouwen lopen die samen uitgaan bijvoorbeeld, of dames die geen hoofddoek dragen, Iran idem dito, zeker rondom Teheran.

Noord Afrika is helaas nog niet zo ver, de gedachte dat de vrouw zich moet bedekken en zo veel mogelijk thuis moet blijven, zorgend voor de kinderen is nog springlevend.

Zelf heb ik ook nooit problemen gehad hier in Rotterdam met Turken, met Marokkanen wel oprecht, ook op het werk, ook de vrouwen zijn enorm assertief en kunnen onredelijk boos reageren als ze bijvoorbeeld een artikel willen retourneren en dit niet mogelijk is, of eisen dat ze als eerste geholpen worden...






[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2023 09:47:03 ]
pi_207427639
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
We zitten nu op 13% bebouwd... Met de overige 87% redden we het nu al niet om 17 miljoen mensen van alle basisbehoeften te voorzien maar volgens jou gaat 80 miljoen prima lukken want als iedereen op een stoeltje gaat zitten passen er 80 miljoen mensen in 10% van het landoppervlak.
:')!!!!!!!!! _O-

Het is geen kwestie van 'past het' maar van: Kan je iedereen voorzien van voedsel, water en energie. Het antwoord daarop is NU AL nee, laat staan met nog meer mensen.
[..]
In 'andere landen' is de bevokingsdichtheid behoorlijk wat lager. Nederland is letterlijk het dichtsbevolkte land ter wereld als je stadsstaatjes zoals Monaco en Hong kong even buiten beschouwing laat

Nogal wiedes dat andere landen dan makkelijker ergens wat huizen kunnen bouwen.

qqqéð¡¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ðs
  donderdag 5 januari 2023 @ 10:10:53 #263
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207427645
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
We zitten nu op 13% bebouwd... Met de overige 87% redden we het nu al niet om 17 miljoen mensen van alle basisbehoeften te voorzien maar volgens jou gaat 80 miljoen prima lukken want als iedereen op een stoeltje gaat zitten passen er 80 miljoen mensen in 10% van het landoppervlak.
:')!!!!!!!!! _O-

Het is geen kwestie van 'past het' maar van: Kan je iedereen voorzien van voedsel, water en energie. Het antwoord daarop is NU AL nee, laat staan met nog meer mensen.
[..]
In 'andere landen' is de bevokingsdichtheid behoorlijk wat lager. Nederland is letterlijk het dichtsbevolkte land ter wereld als je stadsstaatjes zoals Monaco en Hong kong even buiten beschouwing laat

Nogal wiedes dat andere landen dan makkelijker ergens wat huizen kunnen bouwen.

maken we er 16% bebouwd van , ok , en nu geen gezeik, bouwen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207428112
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 21:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ah daar hebben we de Umvolkung :')

Zoals ik al eerder heb aangegeven, het is toch echt je eigen schuld als Nederlander tenzij je de microscopisch kleine minderheid bent die nog 5 of meer kinderen heeft. Vroeger was het normaal om met 4 kinderen in een slaapkamer te slapen die vol stapelbedden stond, nu moet elk prinsesje haar eigen kamer met enorm poppenhuis en eigen ipad. Tsja dan zijn die kinderen niet meer te betalen he.
Wat een populistisch gezwatel. Heb zelf 2 kleine kinderen. Het probleem is hoofdzakelijk de kosten van het levensonderhoud. Je moet kinderen eten geven, kleren aan hun reet, kost allemaal geld. En dan is er nog de peperdure kinderopvang die, zelfs inclusief toeslag, netto honderden euro’s per maand kost.

Wat denk ik ook het lage geboortecijfer veroorzaakt is individualisering en materialisme. Mensen willen geen offers meer brengen. We willen carriere maken, 2 grote auto’s, een 2 onder 1 kapper, rijkelijk sociaal leven, borrelen met vrienden, verre reizen maken en dan ook nog kinderen. Dat kan niet, je moet concessies doen. Mensen willen het allemaal, en ze willen het meteen.

De keuze voor een gezin betekent dat je andere dingen moet laten. You can’t have your cake and eat it. Maar ik ben het ook met @Weltschmerz eens dat de overheid het stichten van een gezin momenteel onvoldoende faciliteert.
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:03:32 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207428127
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maken we er 16% bebouwd van , ok , en nu geen gezeik, bouwen
Stuur dit maar door naar Hugo.
pi_207428552
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:49 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn die er. Maar wat is het percentage van het totaal. Asielzoekers hebben over het algemeen niet de capaciteiten om in de zorg te gaan werken. En immigranten zijn voornamelijk oostblokkers, die in de kassen/distrubutiecentra/bouw aan het werk gaan. Ik denk dat maar een heel klein percentage van de totale immigratie in de zorg gaat werken. Over het algemeen profiteert alleen de werkgever/elite van goedkope arbeidskrachten en schiet Jan Modaal er totaal niks mee op. Sterker nog, die ziet alleen dat zijn levensonderhoud duurder en duurder wordt (door bijv. het woningtekort en daarbij behorende prijzen).
Je zou die mensen natuurlijk ook een opleiding kunnen geven he.

Dat ze niet de capaciteite nzouden hebben is lariekoek want in het land van herkomst bestaat er ook gezondheidszorg. Dat komt dus wederom voort uit een fascistische banlke suprematie ideologie.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207428589
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat een populistisch gezwatel. Heb zelf 2 kleine kinderen. Het probleem is hoofdzakelijk de kosten van het levensonderhoud. Je moet kinderen eten geven, kleren aan hun reet, kost allemaal geld. En dan is er nog de peperdure kinderopvang die, zelfs inclusief toeslag, netto honderden euro’s per maand kost.

Wat denk ik ook het lage geboortecijfer veroorzaakt is individualisering en materialisme. Mensen willen geen offers meer brengen. We willen carriere maken, 2 grote auto’s, een 2 onder 1 kapper, rijkelijk sociaal leven, borrelen met vrienden, verre reizen maken en dan ook nog kinderen. Dat kan niet, je moet concessies doen. Mensen willen het allemaal, en ze willen het meteen.

De keuze voor een gezin betekent dat je andere dingen moet laten. You can’t have your cake and eat it. Maar ik ben het ook met @:Weltschmerz eens dat de overheid het stichten van een gezin momenteel onvoldoende faciliteert.
Over het onvoldoende faciliteren van een gezin stichten ben ik het eens.

Maar ook zonder kinderen is een 2 onder 1 kap koopwoning en een grote auto plus verre reizen allang niet meer te doen hoor, kan ik je vertellen als alleenstaande zonder kinderen. Misschien met heel veel moeite in het meest afgelegen stukje Zeeuws Vlaanderen/Oost Groningen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207428638
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Over het onvoldoende faciliteren van een gezin stichten ben ik het eens.

Maar ook zonder kinderen is een 2 onder 1 kap koopwoning en een grote auto plus verre reizen allang niet meer te doen hoor, kan ik je vertellen als alleenstaande zonder kinderen. Misschien met heel veel moeite in het meest afgelegen stukje Zeeuws Vlaanderen/Oost Groningen.
Dan wordt het geen verre reizen en een grote auto maar een kleine auto en binnen Europa blijven.
Corporate translator
pi_207428640
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat een populistisch gezwatel. Heb zelf 2 kleine kinderen. Het probleem is hoofdzakelijk de kosten van het levensonderhoud. Je moet kinderen eten geven, kleren aan hun reet, kost allemaal geld. En dan is er nog de peperdure kinderopvang die, zelfs inclusief toeslag, netto honderden euro’s per maand kost.

Wat denk ik ook het lage geboortecijfer veroorzaakt is individualisering en materialisme. Mensen willen geen offers meer brengen. We willen carriere maken, 2 grote auto’s, een 2 onder 1 kapper, rijkelijk sociaal leven, borrelen met vrienden, verre reizen maken en dan ook nog kinderen. Dat kan niet, je moet concessies doen. Mensen willen het allemaal, en ze willen het meteen.

De keuze voor een gezin betekent dat je andere dingen moet laten. You can’t have your cake and eat it. Maar ik ben het ook met @:Weltschmerz eens dat de overheid het stichten van een gezin momenteel onvoldoende faciliteert.
Spreek voor jezelf, ken er genoeg die dat allemaal wel doen. Als je beide twee x modaal zou verdienen, wat na een beetje gunstige hbo of uni opleiding heel goed mogelijk is is een dergelijke levensstijl prima te bekostigen.
blablablabla
pi_207428714
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:45 schreef HSG het volgende:

[..]
Dan wordt het geen verre reizen en een grote auto maar een kleine auto en binnen Europa blijven.
Ook zonder auto kun je die 2 onder 1 kapwoning wel vergeten hoor, heb je de huizenprijzen gezien?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207428731
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Spreek voor jezelf, ken er genoeg die dat allemaal wel doen. Als je beide twee x modaal zou verdienen, wat na een beetje gunstige hbo of uni opleiding heel goed mogelijk is is een dergelijke levensstijl prima te bekostigen.
De naam 2 x modaal zegt het al: dit is slechts voor een heel kleine minderheid van de bevolking weggelegd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207428734
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Spreek voor jezelf, ken er genoeg die dat allemaal wel doen. Als je beide twee x modaal zou verdienen, wat na een beetje gunstige hbo of uni opleiding heel goed mogelijk is is een dergelijke levensstijl prima te bekostigen.
Ja, van die weekendouders dus. De kinderen naar de opvang sturen voor wat “me-time”.
pi_207428742
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 21:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ah daar hebben we de Umvolkung :')

Zoals ik al eerder heb aangegeven, het is toch echt je eigen schuld als Nederlander tenzij je de microscopisch kleine minderheid bent die nog 5 of meer kinderen heeft. Vroeger was het normaal om met 4 kinderen in een slaapkamer te slapen die vol stapelbedden stond, nu moet elk prinsesje haar eigen kamer met enorm poppenhuis en eigen ipad. Tsja dan zijn die kinderen niet meer te betalen he.
Vroeger gingen ook twee kinderen dood, moest er een zoon priester worden en een ander het leger in, en dan nog moest het land onder steeds meer zonen verdeeld worden zodat ze er niet meer van konden leven. Dankzij de vooruitgang hoeven we niet meer zoveel mogelijk kinderen te maken in de hoop dat eentje het redt maar investeren we heel veel tijd en aandacht in 2 of 3 kinderen. Het land was ooit te vol en Nederlanders kregen geld mee om naar Canada e.d. te vertrekken, weet je nog? Nu zijn we het bevolkingsoverschat van Afrika en Midden-Oosten aan het opvangen omdat die nog wel fokken alsof het de Middeleeuwen zijn terwijl de verhoudingen zo scheef liggen dat dat nooit tot enige verbetering kan leiden.

Het probleem is nu dat het inmiddels klassieke Nederlandse gezin met 2 of 3 kinderen door de overheid in de verdrukking wordt gebracht. Door het ondergraven van de vaste contracten en bestaanszekerheid, door het verwoesten van het woningaanbod en de situatie met het onderwijs maakt het er ook niet aantrekkelijker op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207428800
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:45 schreef HSG het volgende:

[..]
Dan wordt het geen verre reizen en een grote auto maar een kleine auto en binnen Europa blijven.
Daar is helemaal niks mis mee. We moeten sowieso af van het hele idee dat vakantie per se een vliegreis naar een of ander zonnig oord in zou moeten houden. Vakantie kan ook met de tent naar Dwingeloo zijn.

Welvaart is geen afdwingbaar recht.
pi_207428818
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
De naam 2 x modaal zegt het al: dit is slechts voor een heel kleine minderheid van de bevolking weggelegd.
Die groep groeit alleen maar naarmate het opleidingsniveau en de lonen blijven stijgen. Je doet net alsof het iets elitairs is.
blablablabla
pi_207428823
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Vroeger gingen ook twee kinderen dood, moest er een zoon priester worden en een ander het leger in, en dan nog moest het land onder steeds meer zonen verdeeld worden zodat ze er niet meer van konden leven. Dankzij de vooruitgang hoeven we niet meer zoveel mogelijk kinderen te maken in de hoop dat eentje het redt maar investeren we heel veel tijd en aandacht in 2 of 3 kinderen. Het land was ooit te vol en Nederlanders kregen geld mee om naar Canada e.d. te vertrekken, weet je nog? Nu zijn we het bevolkingsoverschat van Afrika en Midden-Oosten aan het opvangen omdat die nog wel fokken alsof het de Middeleeuwen zijn terwijl de verhoudingen zo scheef liggen dat dat nooit tot enige verbetering kan leiden.

Het probleem is nu dat het inmiddels klassieke Nederlandse gezin met 2 of 3 kinderen door de overheid in de verdrukking wordt gebracht. Door het ondergraven van de vaste contracten en bestaanszekerheid, door het verwoesten van het woningaanbod en de situatie met het onderwijs maakt het er ook niet aantrekkelijker op.
Hier ben ik het dan wel weer mee eens.

En welbeschouwd leeft men in Afrika en het Midden Oosten ook nog altijd in de Middeleeuwen. Verschillende niveaus van beschaving bestaan naast elkaar in dezelfde tijdsperiode, en dat is ook altijd al zo geweest.

In Brazilie heb ik een project gedaan bij een bepaalde groep indianen en die leven nog voor ongeveer 75% van hun voedsel als jager-verzamelaar. Dat bestaat ook nog altijd in de 21e eeuw. Een dag geen beest geschoten is een dag niet eten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207428829
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Die groep groeit alleen maar naarmate het opleidingsniveau en de lonen blijven stijgen. Je doet net alsof het iets elitairs is.
Naarmate de lonen stijgen, stijgt ook wat geldt als het modale inkomen, pipo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207428834
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, van die weekendouders dus. De kinderen naar de opvang sturen voor wat “me-time”.
Dus? Moeten zij lekker weten.
blablablabla
pi_207428912
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Naarmate de lonen stijgen, stijgt ook wat geldt als het modale inkomen, pipo.
Dat gaat over het gemiddelde en zegt niets over de groep die beschikking heeft over vrij basale zaken die jij op noemt.

In veel sectoren die toch al relatief goed betaald kregen zijn de lonen namelijk veel harder gegroeid, bijvoorbeeld de 7% die er bij is gekomen in het onderwijs.

Dat is wel wat meer dan de ¤ 91 of 3.1% die de gemiddelde werknemer alias Jan Modaal er bij krijgt in 2023.
blablablabla
pi_207428925
Als zaken als reizen en een twee onder een kap al voor de elite is kunnen we er beter mee stoppen, opdoeken uit dat licht.
blablablabla
pi_207428977
quote:
9s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:05 schreef Elan het volgende:
Als zaken als reizen en een twee onder een kap al voor de elite is kunnen we er beter mee stoppen, opdoeken uit dat licht.
'twee onder een kap' is in de randstad voor veel mensen al niet meer haalbaar, althans een beetje een modern exemplaar dan.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207428994
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maken we er 16 % bebouwd van
Ja, 16% huizen. En de rest dan?
Infrastructuur, winkels, scholen, industrie. Dan ga je al richting 40% aan bebouwde grond. Nu zitten we al op een kwart aan bebouwing in NL.
pi_207429016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:10 schreef Ronald het volgende:

[..]
'twee onder een kap' is in de randstad voor veel mensen al niet meer haalbaar, althans een beetje een modern exemplaar dan.
Dat was vroeger ook niet haalbaar, sterker nog er stonden amper twee onder een kappers in de stad.

Als je ziet wat voor wijken er herrijzen als er bijv ergens in Utrecht een paar sociale huurflats tegen de vlakte gaan en hoe snel ze vervolgens verkocht zijn krijg je wel een indicatie hoe het gesteld is met de welvaart. Het geld klotst langs de plinten.
blablablabla
pi_207429017
quote:
9s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:05 schreef Elan het volgende:
Als zaken als reizen en een twee onder een kap al voor de elite is kunnen we er beter mee stoppen, opdoeken uit dat licht.
Daar ging mijn post niet over he. Wat ik zei is dat mensen geen concessies meer willen doen. Ze willen alles. Maar als je kiest voor kinderen, zal het belang van je kinderen altijd voor dat van jezelf komen. En dat houdt dus ook in dat je bepaalde zaken zult moeten laten.

Als je dat offer niet wil brengen, past het ouderschap misschien niet bij je.

En ik denk dat veel mensen die conclusie trekken, getuige het dalend geboortecijfer.
pi_207429033
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat was vroeger ook niet haalbaar, sterker nog er stonden amper twee onder een kappers in de stad.

Als je ziet wat voor wijken er herrijzen als er bijv ergens in Utrecht een paar sociale huurflats tegen de vlakte gaan en hoe snel ze vervolgens verkocht zijn krijg je wel een indicatie hoe het gesteld is met de welvaart. Het geld klotst langs de plinten.
Nah dat ben ik niet met je eens, veel starters zijn echt kansloos momenteel op de huizenmarkt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207429034
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat was vroeger ook niet haalbaar, sterker nog er stonden amper twee onder een kappers in de stad.

Als je ziet wat voor wijken er herrijzen als er bijv ergens in Utrecht een paar sociale huurflats tegen de vlakte gaan en hoe snel ze vervolgens verkocht zijn krijg je wel een indicatie hoe het gesteld is met de welvaart. Het geld klotst langs de plinten.
Bij een deel van de bevolking ja.

Een niet onaanzienlijk deel van de rest loopt bij de voedselbank en in de schuldhulpverlening.
pi_207429051
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:15 schreef Ronald het volgende:

[..]
Nah dat ben ik niet met je eens, veel starters zijn echt kansloos momenteel op de huizenmarkt.
Probleem is, naast het prijspeil, ook dat je tegenwoordig overal eigen geld voor moet meebrengen. En de meeste mensen die net zijn afgestudeerd, hebben amper tot geen vermogen.

Als je ouders je dan niet op weg kunnen helpen, kom je er gewoon niet tussen en ben je veroordeeld tot huren.
pi_207429058
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:15 schreef Ronald het volgende:

[..]
Nah dat ben ik niet met je eens, veel starters zijn echt kansloos momenteel op de huizenmarkt.
Dat is weer een andere discussie. Tegen de tijd dat je een keer aan kinderen begint mag je verwachten dat je je zaken financieel goed op orde hebt en iets kunt kopen.
blablablabla
pi_207429092
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Hier ben ik het dan wel weer mee eens.

En welbeschouwd leeft men in Afrika en het Midden Oosten ook nog altijd in de Middeleeuwen. Verschillende niveaus van beschaving bestaan naast elkaar in dezelfde tijdsperiode, en dat is ook altijd al zo geweest.

In Brazilie heb ik een project gedaan bij een bepaalde groep indianen en die leven nog voor ongeveer 75% van hun voedsel als jager-verzamelaar. Dat bestaat ook nog altijd in de 21e eeuw. Een dag geen beest geschoten is een dag niet eten.
Dat is ook prima, het is ons probleem niet en mensen die denken dat wij met immigratie een deel van de oplossing zouden kunnen zijn kunnen niet rekenen.

Het punt is dat heel veel van die Middeleeuwers hier wel willen wonen voor de materiele welvaart maar de waarden die het gecreeerd hebben niet delen. Of ze daarin een punt hebben boeit niet zoveel, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar we kunnen niet blijven doen alsof iedereen die hier komt wonen dolgraag gewoon Nederlander wil worden. Dat is wensdenken van de laffen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207429113
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daar ging mijn post niet over he. Wat ik zei is dat mensen geen concessies meer willen doen. Ze willen alles. Maar als je kiest voor kinderen, zal het belang van je kinderen altijd voor dat van jezelf komen. En dat houdt dus ook in dat je bepaalde zaken zult moeten laten.

Als je dat offer niet wil brengen, past het ouderschap misschien niet bij je.

Dit is echt onzin hoor. Gastouders, kinderopvang, opa en oma kun je je kind prima dumpen. Plus dat veel mensen in elk geval gedeeltelijk thuiswerken en van traditionele rolverdeling amper nog sprake is waardoor de taken die vroeger door de moeder gedaan werden door beide ouders ingevuld kunnen worden.

quote:
En ik denk dat veel mensen die conclusie trekken, getuige het dalend geboortecijfer.
Dus mensen doen wel degelijk concessies.
blablablabla
  donderdag 5 januari 2023 @ 12:23:14 #291
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207429115
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:12 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, 16% huizen. En de rest dan?
Infrastructuur, winkels, scholen, industrie. Dan ga je al richting 40% aan bebouwde grond. Nu zitten we al op een kwart aan bebouwing in NL.
nee nu zitten we op 13% bebouwing, dat kan best naar 16%

Landbouw terug naar 30%

quote:
Van de totale oppervlakte van Nederland is 54 procent (2,2 miljoen hectare) in gebruik als landbouwterrein, en 13 procent (0,5 miljoen hectare) als bebouwingnoot1 en verkeersterrein. Bebouwd terrein bestaat voornamelijk uit woon- en bedrijventerreinen.
quote:
Hoeveel procent van Nederland bestaat uit water?
Image result for percentage bebouwing in nederland
Ruim twee derde van oppervlakte Nederland is groene ruimte

Nederland bestaat daarnaast voor 19 procent uit water; 13 procent is bebouwd gebied.25 Feb 2016


[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 05-01-2023 12:28:18 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207429119
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is ook prima, het is ons probleem niet en mensen die denken dat wij met immigratie een deel van de oplossing zouden kunnen zijn kunnen niet rekenen.

Het punt is dat heel veel van die Middeleeuwers hier wel willen wonen voor de materiele welvaart maar de waarden die het gecreeerd hebben niet delen. Of ze daarin een punt hebben boeit niet zoveel, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar we kunnen niet blijven doen alsof iedereen die hier komt wonen dolgraag gewoon Nederlander wil worden. Dat is wensdenken van de laffen.
Hier kunnen we kort over zijn. We hebben als Nederland (en de hele EU) geen enkele verantwoordelijkheid jegens economische vluchtelingen. Dat is niets dan vals sentiment.

We kunnen hier niet al het leed en de zonden der wereld op onze schouders meetorsen.
  donderdag 5 januari 2023 @ 12:24:04 #293
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207429123
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat was vroeger ook niet haalbaar, sterker nog er stonden amper twee onder een kappers in de stad.

Als je ziet wat voor wijken er herrijzen als er bijv ergens in Utrecht een paar sociale huurflats tegen de vlakte gaan en hoe snel ze vervolgens verkocht zijn krijg je wel een indicatie hoe het gesteld is met de welvaart. Het geld klotst langs de plinten.
men moet mooi bouwen niet van die kleine pesthokkies
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207429134
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is ook prima, het is ons probleem niet en mensen die denken dat wij met immigratie een deel van de oplossing zouden kunnen zijn kunnen niet rekenen.

Het punt is dat heel veel van die Middeleeuwers hier wel willen wonen voor de materiele welvaart maar de waarden die het gecreeerd hebben niet delen. Of ze daarin een punt hebben boeit niet zoveel, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar we kunnen niet blijven doen alsof iedereen die hier komt wonen dolgraag gewoon Nederlander wil worden. Dat is wensdenken van de laffen.
Verreweg de meeste nieuwkomers zijn arbeidsmigranten. Maar natuurlijk valt iedereen elkaar heen in de migratiediscussie juist over die paar duizend stelende Syriërs.
blablablabla
pi_207429141
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit is echt onzin hoor. Gastouders, kinderopvang, opa en oma kun je je kind prima dumpen. Plus dat veel mensen in elk geval gedeeltelijk thuiswerken en van traditionele rolverdeling amper nog sprake is waardoor de taken die vroeger door de moeder gedaan werden door beide ouders ingevuld kunnen worden.
[..]
Dus mensen doen wel degelijk concessies.
:') :')

Dumpen. Wat een verwrongen beeld van ouderschap heb jij zeg. Waarom wil je een kind als je geen zin hebt om er tijd mee door te brengen? Neem dan gewoon een kat ofzo die kan zichzelf tenminste nog vermaken
:')
pi_207429149
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
men moet mooi bouwen niet van die kleine pesthokkies
Van wie moet dat? Die kleine hokken is juist vraag naar, ook vanwege de energiecrisis. 250k voor 30 vierkante meter in Almere is heel normaal. Wen er maar aan.
blablablabla
pi_207429151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hier kunnen we kort over zijn. We hebben als Nederland (en de hele EU) geen enkele verantwoordelijkheid jegens economische vluchtelingen. Dat is niets dan vals sentiment.

We kunnen hier niet al het leed en de zonden der wereld op onze schouders meetorsen.
Blijkbaar is dat wel de bedoeling. Luister naar onze volksvertegenwoordiging die het Nederlandse volk zou moeten vertegenwoordigen, als het over voedselzekerheid gaat dan gaat het vanzelf over die van de hele wereld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 5 januari 2023 @ 12:28:46 #298
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207429170
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Van wie moet dat? Die kleine hokken is juist vraag naar, ook vanwege de energiecrisis. 250k voor 30 vierkante meter in Almere is heel normaal. Wen er maar aan.
ik ga niet in zo een klien hokkie wonen
ik heb een mooie tuin
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207429175
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
:') :')

Dumpen. Wat een verwrongen beeld van ouderschap heb jij zeg. Waarom wil je een kind als je geen zin hebt om er tijd mee door te brengen? Neem dan gewoon een kat ofzo die kan zichzelf tenminste nog vermaken
:')
Ik chargeer wat in de criteria maar in de praktijk komt het daar natuurlijk wel op neer. Wat wil je dan, terug naar 1980 waar papa 60 uur werkte, amper thuis was, en mama de hele dag thuis zit om voor de kinderen te zorgen? Is dat een gunstiger klimaat om in op te groeien als kind?
blablablabla
pi_207429188
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daar is helemaal niks mis mee. We moeten sowieso af van het hele idee dat vakantie per se een vliegreis naar een of ander zonnig oord in zou moeten houden. Vakantie kan ook met de tent naar Dwingeloo zijn.

Welvaart is geen afdwingbaar recht.
Of in je eigen tuin.
Corporate translator
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')