abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207428823
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Vroeger gingen ook twee kinderen dood, moest er een zoon priester worden en een ander het leger in, en dan nog moest het land onder steeds meer zonen verdeeld worden zodat ze er niet meer van konden leven. Dankzij de vooruitgang hoeven we niet meer zoveel mogelijk kinderen te maken in de hoop dat eentje het redt maar investeren we heel veel tijd en aandacht in 2 of 3 kinderen. Het land was ooit te vol en Nederlanders kregen geld mee om naar Canada e.d. te vertrekken, weet je nog? Nu zijn we het bevolkingsoverschat van Afrika en Midden-Oosten aan het opvangen omdat die nog wel fokken alsof het de Middeleeuwen zijn terwijl de verhoudingen zo scheef liggen dat dat nooit tot enige verbetering kan leiden.

Het probleem is nu dat het inmiddels klassieke Nederlandse gezin met 2 of 3 kinderen door de overheid in de verdrukking wordt gebracht. Door het ondergraven van de vaste contracten en bestaanszekerheid, door het verwoesten van het woningaanbod en de situatie met het onderwijs maakt het er ook niet aantrekkelijker op.
Hier ben ik het dan wel weer mee eens.

En welbeschouwd leeft men in Afrika en het Midden Oosten ook nog altijd in de Middeleeuwen. Verschillende niveaus van beschaving bestaan naast elkaar in dezelfde tijdsperiode, en dat is ook altijd al zo geweest.

In Brazilie heb ik een project gedaan bij een bepaalde groep indianen en die leven nog voor ongeveer 75% van hun voedsel als jager-verzamelaar. Dat bestaat ook nog altijd in de 21e eeuw. Een dag geen beest geschoten is een dag niet eten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207428829
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Die groep groeit alleen maar naarmate het opleidingsniveau en de lonen blijven stijgen. Je doet net alsof het iets elitairs is.
Naarmate de lonen stijgen, stijgt ook wat geldt als het modale inkomen, pipo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207428834
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, van die weekendouders dus. De kinderen naar de opvang sturen voor wat “me-time”.
Dus? Moeten zij lekker weten.
blablablabla
pi_207428912
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Naarmate de lonen stijgen, stijgt ook wat geldt als het modale inkomen, pipo.
Dat gaat over het gemiddelde en zegt niets over de groep die beschikking heeft over vrij basale zaken die jij op noemt.

In veel sectoren die toch al relatief goed betaald kregen zijn de lonen namelijk veel harder gegroeid, bijvoorbeeld de 7% die er bij is gekomen in het onderwijs.

Dat is wel wat meer dan de ¤ 91 of 3.1% die de gemiddelde werknemer alias Jan Modaal er bij krijgt in 2023.
blablablabla
pi_207428925
Als zaken als reizen en een twee onder een kap al voor de elite is kunnen we er beter mee stoppen, opdoeken uit dat licht.
blablablabla
pi_207428977
quote:
9s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:05 schreef Elan het volgende:
Als zaken als reizen en een twee onder een kap al voor de elite is kunnen we er beter mee stoppen, opdoeken uit dat licht.
'twee onder een kap' is in de randstad voor veel mensen al niet meer haalbaar, althans een beetje een modern exemplaar dan.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207428994
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maken we er 16 % bebouwd van
Ja, 16% huizen. En de rest dan?
Infrastructuur, winkels, scholen, industrie. Dan ga je al richting 40% aan bebouwde grond. Nu zitten we al op een kwart aan bebouwing in NL.
pi_207429016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:10 schreef Ronald het volgende:

[..]
'twee onder een kap' is in de randstad voor veel mensen al niet meer haalbaar, althans een beetje een modern exemplaar dan.
Dat was vroeger ook niet haalbaar, sterker nog er stonden amper twee onder een kappers in de stad.

Als je ziet wat voor wijken er herrijzen als er bijv ergens in Utrecht een paar sociale huurflats tegen de vlakte gaan en hoe snel ze vervolgens verkocht zijn krijg je wel een indicatie hoe het gesteld is met de welvaart. Het geld klotst langs de plinten.
blablablabla
pi_207429017
quote:
9s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:05 schreef Elan het volgende:
Als zaken als reizen en een twee onder een kap al voor de elite is kunnen we er beter mee stoppen, opdoeken uit dat licht.
Daar ging mijn post niet over he. Wat ik zei is dat mensen geen concessies meer willen doen. Ze willen alles. Maar als je kiest voor kinderen, zal het belang van je kinderen altijd voor dat van jezelf komen. En dat houdt dus ook in dat je bepaalde zaken zult moeten laten.

Als je dat offer niet wil brengen, past het ouderschap misschien niet bij je.

En ik denk dat veel mensen die conclusie trekken, getuige het dalend geboortecijfer.
pi_207429033
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat was vroeger ook niet haalbaar, sterker nog er stonden amper twee onder een kappers in de stad.

Als je ziet wat voor wijken er herrijzen als er bijv ergens in Utrecht een paar sociale huurflats tegen de vlakte gaan en hoe snel ze vervolgens verkocht zijn krijg je wel een indicatie hoe het gesteld is met de welvaart. Het geld klotst langs de plinten.
Nah dat ben ik niet met je eens, veel starters zijn echt kansloos momenteel op de huizenmarkt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207429034
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat was vroeger ook niet haalbaar, sterker nog er stonden amper twee onder een kappers in de stad.

Als je ziet wat voor wijken er herrijzen als er bijv ergens in Utrecht een paar sociale huurflats tegen de vlakte gaan en hoe snel ze vervolgens verkocht zijn krijg je wel een indicatie hoe het gesteld is met de welvaart. Het geld klotst langs de plinten.
Bij een deel van de bevolking ja.

Een niet onaanzienlijk deel van de rest loopt bij de voedselbank en in de schuldhulpverlening.
pi_207429051
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:15 schreef Ronald het volgende:

[..]
Nah dat ben ik niet met je eens, veel starters zijn echt kansloos momenteel op de huizenmarkt.
Probleem is, naast het prijspeil, ook dat je tegenwoordig overal eigen geld voor moet meebrengen. En de meeste mensen die net zijn afgestudeerd, hebben amper tot geen vermogen.

Als je ouders je dan niet op weg kunnen helpen, kom je er gewoon niet tussen en ben je veroordeeld tot huren.
pi_207429058
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:15 schreef Ronald het volgende:

[..]
Nah dat ben ik niet met je eens, veel starters zijn echt kansloos momenteel op de huizenmarkt.
Dat is weer een andere discussie. Tegen de tijd dat je een keer aan kinderen begint mag je verwachten dat je je zaken financieel goed op orde hebt en iets kunt kopen.
blablablabla
pi_207429092
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Hier ben ik het dan wel weer mee eens.

En welbeschouwd leeft men in Afrika en het Midden Oosten ook nog altijd in de Middeleeuwen. Verschillende niveaus van beschaving bestaan naast elkaar in dezelfde tijdsperiode, en dat is ook altijd al zo geweest.

In Brazilie heb ik een project gedaan bij een bepaalde groep indianen en die leven nog voor ongeveer 75% van hun voedsel als jager-verzamelaar. Dat bestaat ook nog altijd in de 21e eeuw. Een dag geen beest geschoten is een dag niet eten.
Dat is ook prima, het is ons probleem niet en mensen die denken dat wij met immigratie een deel van de oplossing zouden kunnen zijn kunnen niet rekenen.

Het punt is dat heel veel van die Middeleeuwers hier wel willen wonen voor de materiele welvaart maar de waarden die het gecreeerd hebben niet delen. Of ze daarin een punt hebben boeit niet zoveel, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar we kunnen niet blijven doen alsof iedereen die hier komt wonen dolgraag gewoon Nederlander wil worden. Dat is wensdenken van de laffen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207429113
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daar ging mijn post niet over he. Wat ik zei is dat mensen geen concessies meer willen doen. Ze willen alles. Maar als je kiest voor kinderen, zal het belang van je kinderen altijd voor dat van jezelf komen. En dat houdt dus ook in dat je bepaalde zaken zult moeten laten.

Als je dat offer niet wil brengen, past het ouderschap misschien niet bij je.

Dit is echt onzin hoor. Gastouders, kinderopvang, opa en oma kun je je kind prima dumpen. Plus dat veel mensen in elk geval gedeeltelijk thuiswerken en van traditionele rolverdeling amper nog sprake is waardoor de taken die vroeger door de moeder gedaan werden door beide ouders ingevuld kunnen worden.

quote:
En ik denk dat veel mensen die conclusie trekken, getuige het dalend geboortecijfer.
Dus mensen doen wel degelijk concessies.
blablablabla
  donderdag 5 januari 2023 @ 12:23:14 #291
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207429115
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:12 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, 16% huizen. En de rest dan?
Infrastructuur, winkels, scholen, industrie. Dan ga je al richting 40% aan bebouwde grond. Nu zitten we al op een kwart aan bebouwing in NL.
nee nu zitten we op 13% bebouwing, dat kan best naar 16%

Landbouw terug naar 30%

quote:
Van de totale oppervlakte van Nederland is 54 procent (2,2 miljoen hectare) in gebruik als landbouwterrein, en 13 procent (0,5 miljoen hectare) als bebouwingnoot1 en verkeersterrein. Bebouwd terrein bestaat voornamelijk uit woon- en bedrijventerreinen.
quote:
Hoeveel procent van Nederland bestaat uit water?
Image result for percentage bebouwing in nederland
Ruim twee derde van oppervlakte Nederland is groene ruimte

Nederland bestaat daarnaast voor 19 procent uit water; 13 procent is bebouwd gebied.25 Feb 2016


[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 05-01-2023 12:28:18 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207429119
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is ook prima, het is ons probleem niet en mensen die denken dat wij met immigratie een deel van de oplossing zouden kunnen zijn kunnen niet rekenen.

Het punt is dat heel veel van die Middeleeuwers hier wel willen wonen voor de materiele welvaart maar de waarden die het gecreeerd hebben niet delen. Of ze daarin een punt hebben boeit niet zoveel, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar we kunnen niet blijven doen alsof iedereen die hier komt wonen dolgraag gewoon Nederlander wil worden. Dat is wensdenken van de laffen.
Hier kunnen we kort over zijn. We hebben als Nederland (en de hele EU) geen enkele verantwoordelijkheid jegens economische vluchtelingen. Dat is niets dan vals sentiment.

We kunnen hier niet al het leed en de zonden der wereld op onze schouders meetorsen.
  donderdag 5 januari 2023 @ 12:24:04 #293
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207429123
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat was vroeger ook niet haalbaar, sterker nog er stonden amper twee onder een kappers in de stad.

Als je ziet wat voor wijken er herrijzen als er bijv ergens in Utrecht een paar sociale huurflats tegen de vlakte gaan en hoe snel ze vervolgens verkocht zijn krijg je wel een indicatie hoe het gesteld is met de welvaart. Het geld klotst langs de plinten.
men moet mooi bouwen niet van die kleine pesthokkies
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207429134
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is ook prima, het is ons probleem niet en mensen die denken dat wij met immigratie een deel van de oplossing zouden kunnen zijn kunnen niet rekenen.

Het punt is dat heel veel van die Middeleeuwers hier wel willen wonen voor de materiele welvaart maar de waarden die het gecreeerd hebben niet delen. Of ze daarin een punt hebben boeit niet zoveel, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar we kunnen niet blijven doen alsof iedereen die hier komt wonen dolgraag gewoon Nederlander wil worden. Dat is wensdenken van de laffen.
Verreweg de meeste nieuwkomers zijn arbeidsmigranten. Maar natuurlijk valt iedereen elkaar heen in de migratiediscussie juist over die paar duizend stelende Syriërs.
blablablabla
pi_207429141
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit is echt onzin hoor. Gastouders, kinderopvang, opa en oma kun je je kind prima dumpen. Plus dat veel mensen in elk geval gedeeltelijk thuiswerken en van traditionele rolverdeling amper nog sprake is waardoor de taken die vroeger door de moeder gedaan werden door beide ouders ingevuld kunnen worden.
[..]
Dus mensen doen wel degelijk concessies.
:') :')

Dumpen. Wat een verwrongen beeld van ouderschap heb jij zeg. Waarom wil je een kind als je geen zin hebt om er tijd mee door te brengen? Neem dan gewoon een kat ofzo die kan zichzelf tenminste nog vermaken
:')
pi_207429149
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
men moet mooi bouwen niet van die kleine pesthokkies
Van wie moet dat? Die kleine hokken is juist vraag naar, ook vanwege de energiecrisis. 250k voor 30 vierkante meter in Almere is heel normaal. Wen er maar aan.
blablablabla
pi_207429151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hier kunnen we kort over zijn. We hebben als Nederland (en de hele EU) geen enkele verantwoordelijkheid jegens economische vluchtelingen. Dat is niets dan vals sentiment.

We kunnen hier niet al het leed en de zonden der wereld op onze schouders meetorsen.
Blijkbaar is dat wel de bedoeling. Luister naar onze volksvertegenwoordiging die het Nederlandse volk zou moeten vertegenwoordigen, als het over voedselzekerheid gaat dan gaat het vanzelf over die van de hele wereld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 5 januari 2023 @ 12:28:46 #298
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207429170
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Van wie moet dat? Die kleine hokken is juist vraag naar, ook vanwege de energiecrisis. 250k voor 30 vierkante meter in Almere is heel normaal. Wen er maar aan.
ik ga niet in zo een klien hokkie wonen
ik heb een mooie tuin
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207429175
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
:') :')

Dumpen. Wat een verwrongen beeld van ouderschap heb jij zeg. Waarom wil je een kind als je geen zin hebt om er tijd mee door te brengen? Neem dan gewoon een kat ofzo die kan zichzelf tenminste nog vermaken
:')
Ik chargeer wat in de criteria maar in de praktijk komt het daar natuurlijk wel op neer. Wat wil je dan, terug naar 1980 waar papa 60 uur werkte, amper thuis was, en mama de hele dag thuis zit om voor de kinderen te zorgen? Is dat een gunstiger klimaat om in op te groeien als kind?
blablablabla
pi_207429188
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daar is helemaal niks mis mee. We moeten sowieso af van het hele idee dat vakantie per se een vliegreis naar een of ander zonnig oord in zou moeten houden. Vakantie kan ook met de tent naar Dwingeloo zijn.

Welvaart is geen afdwingbaar recht.
Of in je eigen tuin.
Corporate translator
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')