Hier ben ik het dan wel weer mee eens.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vroeger gingen ook twee kinderen dood, moest er een zoon priester worden en een ander het leger in, en dan nog moest het land onder steeds meer zonen verdeeld worden zodat ze er niet meer van konden leven. Dankzij de vooruitgang hoeven we niet meer zoveel mogelijk kinderen te maken in de hoop dat eentje het redt maar investeren we heel veel tijd en aandacht in 2 of 3 kinderen. Het land was ooit te vol en Nederlanders kregen geld mee om naar Canada e.d. te vertrekken, weet je nog? Nu zijn we het bevolkingsoverschat van Afrika en Midden-Oosten aan het opvangen omdat die nog wel fokken alsof het de Middeleeuwen zijn terwijl de verhoudingen zo scheef liggen dat dat nooit tot enige verbetering kan leiden.
Het probleem is nu dat het inmiddels klassieke Nederlandse gezin met 2 of 3 kinderen door de overheid in de verdrukking wordt gebracht. Door het ondergraven van de vaste contracten en bestaanszekerheid, door het verwoesten van het woningaanbod en de situatie met het onderwijs maakt het er ook niet aantrekkelijker op.
Naarmate de lonen stijgen, stijgt ook wat geldt als het modale inkomen, pipo.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Die groep groeit alleen maar naarmate het opleidingsniveau en de lonen blijven stijgen. Je doet net alsof het iets elitairs is.
Dus? Moeten zij lekker weten.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, van die weekendouders dus. De kinderen naar de opvang sturen voor wat “me-time”.
Dat gaat over het gemiddelde en zegt niets over de groep die beschikking heeft over vrij basale zaken die jij op noemt.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Naarmate de lonen stijgen, stijgt ook wat geldt als het modale inkomen, pipo.
'twee onder een kap' is in de randstad voor veel mensen al niet meer haalbaar, althans een beetje een modern exemplaar dan.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:05 schreef Elan het volgende:
Als zaken als reizen en een twee onder een kap al voor de elite is kunnen we er beter mee stoppen, opdoeken uit dat licht.
Ja, 16% huizen. En de rest dan?quote:Op maandag 19 december 2022 11:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maken we er 16 % bebouwd van
Dat was vroeger ook niet haalbaar, sterker nog er stonden amper twee onder een kappers in de stad.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:10 schreef Ronald het volgende:
[..]
'twee onder een kap' is in de randstad voor veel mensen al niet meer haalbaar, althans een beetje een modern exemplaar dan.
Daar ging mijn post niet over he. Wat ik zei is dat mensen geen concessies meer willen doen. Ze willen alles. Maar als je kiest voor kinderen, zal het belang van je kinderen altijd voor dat van jezelf komen. En dat houdt dus ook in dat je bepaalde zaken zult moeten laten.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:05 schreef Elan het volgende:
Als zaken als reizen en een twee onder een kap al voor de elite is kunnen we er beter mee stoppen, opdoeken uit dat licht.
Nah dat ben ik niet met je eens, veel starters zijn echt kansloos momenteel op de huizenmarkt.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was vroeger ook niet haalbaar, sterker nog er stonden amper twee onder een kappers in de stad.
Als je ziet wat voor wijken er herrijzen als er bijv ergens in Utrecht een paar sociale huurflats tegen de vlakte gaan en hoe snel ze vervolgens verkocht zijn krijg je wel een indicatie hoe het gesteld is met de welvaart. Het geld klotst langs de plinten.
Bij een deel van de bevolking ja.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was vroeger ook niet haalbaar, sterker nog er stonden amper twee onder een kappers in de stad.
Als je ziet wat voor wijken er herrijzen als er bijv ergens in Utrecht een paar sociale huurflats tegen de vlakte gaan en hoe snel ze vervolgens verkocht zijn krijg je wel een indicatie hoe het gesteld is met de welvaart. Het geld klotst langs de plinten.
Probleem is, naast het prijspeil, ook dat je tegenwoordig overal eigen geld voor moet meebrengen. En de meeste mensen die net zijn afgestudeerd, hebben amper tot geen vermogen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:15 schreef Ronald het volgende:
[..]
Nah dat ben ik niet met je eens, veel starters zijn echt kansloos momenteel op de huizenmarkt.
Dat is weer een andere discussie. Tegen de tijd dat je een keer aan kinderen begint mag je verwachten dat je je zaken financieel goed op orde hebt en iets kunt kopen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:15 schreef Ronald het volgende:
[..]
Nah dat ben ik niet met je eens, veel starters zijn echt kansloos momenteel op de huizenmarkt.
Dat is ook prima, het is ons probleem niet en mensen die denken dat wij met immigratie een deel van de oplossing zouden kunnen zijn kunnen niet rekenen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan wel weer mee eens.
En welbeschouwd leeft men in Afrika en het Midden Oosten ook nog altijd in de Middeleeuwen. Verschillende niveaus van beschaving bestaan naast elkaar in dezelfde tijdsperiode, en dat is ook altijd al zo geweest.
In Brazilie heb ik een project gedaan bij een bepaalde groep indianen en die leven nog voor ongeveer 75% van hun voedsel als jager-verzamelaar. Dat bestaat ook nog altijd in de 21e eeuw. Een dag geen beest geschoten is een dag niet eten.
Dit is echt onzin hoor. Gastouders, kinderopvang, opa en oma kun je je kind prima dumpen. Plus dat veel mensen in elk geval gedeeltelijk thuiswerken en van traditionele rolverdeling amper nog sprake is waardoor de taken die vroeger door de moeder gedaan werden door beide ouders ingevuld kunnen worden.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar ging mijn post niet over he. Wat ik zei is dat mensen geen concessies meer willen doen. Ze willen alles. Maar als je kiest voor kinderen, zal het belang van je kinderen altijd voor dat van jezelf komen. En dat houdt dus ook in dat je bepaalde zaken zult moeten laten.
Als je dat offer niet wil brengen, past het ouderschap misschien niet bij je.
Dus mensen doen wel degelijk concessies.quote:En ik denk dat veel mensen die conclusie trekken, getuige het dalend geboortecijfer.
nee nu zitten we op 13% bebouwing, dat kan best naar 16%quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:12 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, 16% huizen. En de rest dan?
Infrastructuur, winkels, scholen, industrie. Dan ga je al richting 40% aan bebouwde grond. Nu zitten we al op een kwart aan bebouwing in NL.
quote:Van de totale oppervlakte van Nederland is 54 procent (2,2 miljoen hectare) in gebruik als landbouwterrein, en 13 procent (0,5 miljoen hectare) als bebouwingnoot1 en verkeersterrein. Bebouwd terrein bestaat voornamelijk uit woon- en bedrijventerreinen.
quote:Hoeveel procent van Nederland bestaat uit water?
Image result for percentage bebouwing in nederland
Ruim twee derde van oppervlakte Nederland is groene ruimte
Nederland bestaat daarnaast voor 19 procent uit water; 13 procent is bebouwd gebied.25 Feb 2016
Hier kunnen we kort over zijn. We hebben als Nederland (en de hele EU) geen enkele verantwoordelijkheid jegens economische vluchtelingen. Dat is niets dan vals sentiment.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is ook prima, het is ons probleem niet en mensen die denken dat wij met immigratie een deel van de oplossing zouden kunnen zijn kunnen niet rekenen.
Het punt is dat heel veel van die Middeleeuwers hier wel willen wonen voor de materiele welvaart maar de waarden die het gecreeerd hebben niet delen. Of ze daarin een punt hebben boeit niet zoveel, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar we kunnen niet blijven doen alsof iedereen die hier komt wonen dolgraag gewoon Nederlander wil worden. Dat is wensdenken van de laffen.
men moet mooi bouwen niet van die kleine pesthokkiesquote:Op donderdag 5 januari 2023 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was vroeger ook niet haalbaar, sterker nog er stonden amper twee onder een kappers in de stad.
Als je ziet wat voor wijken er herrijzen als er bijv ergens in Utrecht een paar sociale huurflats tegen de vlakte gaan en hoe snel ze vervolgens verkocht zijn krijg je wel een indicatie hoe het gesteld is met de welvaart. Het geld klotst langs de plinten.
Verreweg de meeste nieuwkomers zijn arbeidsmigranten. Maar natuurlijk valt iedereen elkaar heen in de migratiediscussie juist over die paar duizend stelende Syriërs.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is ook prima, het is ons probleem niet en mensen die denken dat wij met immigratie een deel van de oplossing zouden kunnen zijn kunnen niet rekenen.
Het punt is dat heel veel van die Middeleeuwers hier wel willen wonen voor de materiele welvaart maar de waarden die het gecreeerd hebben niet delen. Of ze daarin een punt hebben boeit niet zoveel, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar we kunnen niet blijven doen alsof iedereen die hier komt wonen dolgraag gewoon Nederlander wil worden. Dat is wensdenken van de laffen.
quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is echt onzin hoor. Gastouders, kinderopvang, opa en oma kun je je kind prima dumpen. Plus dat veel mensen in elk geval gedeeltelijk thuiswerken en van traditionele rolverdeling amper nog sprake is waardoor de taken die vroeger door de moeder gedaan werden door beide ouders ingevuld kunnen worden.
[..]
Dus mensen doen wel degelijk concessies.
Van wie moet dat? Die kleine hokken is juist vraag naar, ook vanwege de energiecrisis. 250k voor 30 vierkante meter in Almere is heel normaal. Wen er maar aan.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet mooi bouwen niet van die kleine pesthokkies
Blijkbaar is dat wel de bedoeling. Luister naar onze volksvertegenwoordiging die het Nederlandse volk zou moeten vertegenwoordigen, als het over voedselzekerheid gaat dan gaat het vanzelf over die van de hele wereld.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hier kunnen we kort over zijn. We hebben als Nederland (en de hele EU) geen enkele verantwoordelijkheid jegens economische vluchtelingen. Dat is niets dan vals sentiment.
We kunnen hier niet al het leed en de zonden der wereld op onze schouders meetorsen.
ik ga niet in zo een klien hokkie wonenquote:Op donderdag 5 januari 2023 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Van wie moet dat? Die kleine hokken is juist vraag naar, ook vanwege de energiecrisis. 250k voor 30 vierkante meter in Almere is heel normaal. Wen er maar aan.
Ik chargeer wat in de criteria maar in de praktijk komt het daar natuurlijk wel op neer. Wat wil je dan, terug naar 1980 waar papa 60 uur werkte, amper thuis was, en mama de hele dag thuis zit om voor de kinderen te zorgen? Is dat een gunstiger klimaat om in op te groeien als kind?quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]![]()
Dumpen. Wat een verwrongen beeld van ouderschap heb jij zeg. Waarom wil je een kind als je geen zin hebt om er tijd mee door te brengen? Neem dan gewoon een kat ofzo die kan zichzelf tenminste nog vermaken
Of in je eigen tuin.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar is helemaal niks mis mee. We moeten sowieso af van het hele idee dat vakantie per se een vliegreis naar een of ander zonnig oord in zou moeten houden. Vakantie kan ook met de tent naar Dwingeloo zijn.
Welvaart is geen afdwingbaar recht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |