Alsof er geen mensen met een migratieachtergrond zijn die in de zorg werkenquote:Op woensdag 4 januari 2023 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt Mohammed meer interesse te hebben in het bekogelen van ambulancebroeders dan een carriere in een zorgend beroep. Dat is dus precies wat ik bedoel, je verandert de bevolkingssamenstelling radicaal, met name cultureel, en dan verwacht je dat die cultureel net zo wordt als de Nederlandse bevolking.
Of gaan we met hetzelfde blijven doen inzake integratie ineens een andere uitkomst verwachten? Of met andere mensen met een andere cultuur dezelfde uitkomst verwachten?
Correct, De Verenigde Staten heeft wel het geluk dat al zijn 'vluchtelingen' en 'illegale migranten' voornamelijk mensen zijn uit Mexico, Colombia, Venezuela e.d, allemaal katholieke landen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:23 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In Amerika in de meeste Staten speelt dat echt wel hoor. Eerst waren de hispanics de gene die zorgden voor een hoog geboortecijfer maar dat is allang aan het dalen, ook de zwarte bevolking krijgt er amper meer. Federaal gezien is Amerika ongeveer West Europa, wel is het inderdaad zo dat het in de ene staat hoger ligt dan de andere.
Je ziet bij Turken al dat die prima beginnen te integreren. Geef het nog een generatie. Ze hebben vaak meer gemeen met oudgereformeerden dan met moderne Amsterdamse hipsters maar dat is niet per se een enorm probleem vind ik.quote:Op woensdag 4 januari 2023 21:17 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Correct, De Verenigde Staten heeft wel het geluk dat al zijn 'vluchtelingen' en 'illegale migranten' voornamelijk mensen zijn uit Mexico, Colombia, Venezuela e.d, allemaal katholieke landen.
Die passen toch een stuk beter in de maatschappij daar, Europa is omringd door voornamelijk Noord Afrika, en het Midden Oosten waar voornamelijk moslims uitkomen.
Dus voor ons staat een hele anderen toekomst te wachten als de immigratie daar voornamelijk vandaan komt.
[ link | afbeelding ]
Turkije is zelf ook een stuk meer seculier, in Istanbul zie je genoeg groepjes vrouwen lopen die samen uitgaan bijvoorbeeld, of dames die geen hoofddoek dragen, Iran idem dito, zeker rondom Teheran.quote:Op woensdag 4 januari 2023 21:23 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je ziet bij Turken al dat die prima beginnen te integreren. Geef het nog een generatie. Ze hebben vaak meer gemeen met oudgereformeerden dan met moderne Amsterdamse hipsters maar dat is niet per se een enorm probleem vind ik.
Marokkanen daarentegen...
We zitten in een demografische transitie, ook wel omvolking genoemd met een goedkoop woord. dat is een transitie omdat een groot deel van die mensen niet gewoon Nederlander wordt en hun kinderen ook niet. Ik omarm eenieder die wel gewoon Nederlander wordt maar het is onzin om een dergelijke ontwikkeling die honderdduizenden mensen betreft anekdotisch te benaderen. De moslims waarmee ik in aanraking kom zijn ook het probleem niet, anders was ik niet met ze in aanraking gekomen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 21:07 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Alsof er geen mensen met een migratieachtergrond zijn die in de zorg werken![]()
Een familielid van mij werkt ook in de zorg voor een hongerloontje en is ook allochtoon. Maar dan geen marokkaan.... Het is dat ze allang een huis hebben en met mijn oom getrouwd is anders zou ze nooit rond komen.
Ik ben ook in Marokko geweest en ik vind het echt de Hel zelf. Alleen die loeiende moskeeën alquote:Op woensdag 4 januari 2023 21:29 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Turkije is zelf ook een stuk meer seculier, in Istanbul zie je genoeg groepjes vrouwen lopen die samen uitgaan bijvoorbeeld, of dames die geen hoofddoek dragen, Iran idem dito, zeker rondom Teheran.
Noord Afrika is helaas nog niet zo ver, de gedachte dat de vrouw zich moet bedekken en zo veel mogelijk thuis moet blijven, zorgend voor de kinderen is nog springlevend.
Zelf heb ik ook nooit problemen gehad hier in Rotterdam met Turken, met Marokkanen wel oprecht, ook op het werk, ook de vrouwen zijn enorm assertief en kunnen onredelijk boos reageren als ze bijvoorbeeld een artikel willen retourneren en dit niet mogelijk is, of eisen dat ze als eerste geholpen worden...
Ah daar hebben we de Umvolkungquote:Op woensdag 4 januari 2023 21:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We zitten in een demografische transitie, ook wel omvolking genoemd met een goedkoop woord. dat is een transitie omdat een groot deel van die mensen niet gewoon Nederlander wordt en hun kinderen ook niet. Ik omarm eenieder die wel gewoon Nederlander wordt maar het is onzin om een dergelijke ontwikkeling die honderdduizenden mensen betreft anekdotisch te benaderen. De moslims waarmee ik in aanraking kom zijn ook het probleem niet, anders was ik niet met ze in aanraking gekomen.
Natuurlijk zijn die er. Maar wat is het percentage van het totaal. Asielzoekers hebben over het algemeen niet de capaciteiten om in de zorg te gaan werken. En immigranten zijn voornamelijk oostblokkers, die in de kassen/distrubutiecentra/bouw aan het werk gaan. Ik denk dat maar een heel klein percentage van de totale immigratie in de zorg gaat werken. Over het algemeen profiteert alleen de werkgever/elite van goedkope arbeidskrachten en schiet Jan Modaal er totaal niks mee op. Sterker nog, die ziet alleen dat zijn levensonderhoud duurder en duurder wordt (door bijv. het woningtekort en daarbij behorende prijzen).quote:Op woensdag 4 januari 2023 21:07 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Alsof er geen mensen met een migratieachtergrond zijn die in de zorg werken![]()
Een familielid van mij werkt ook in de zorg voor een hongerloontje en is ook allochtoon. Maar dan geen marokkaan.... Het is dat ze allang een huis hebben en met mijn oom getrouwd is anders zou ze nooit rond komen.
Ho.. Zodra ik niet meer voor mijzelf kan zorgen gaat er gewoon een prikkie inquote:Op woensdag 4 januari 2023 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn wel die kinderen die straks jouw kont moeten afvegen als je dat zelf niet meer kunt.
quote:Op woensdag 4 januari 2023 21:29 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Turkije is zelf ook een stuk meer seculier, in Istanbul zie je genoeg groepjes vrouwen lopen die samen uitgaan bijvoorbeeld, of dames die geen hoofddoek dragen, Iran idem dito, zeker rondom Teheran.
Noord Afrika is helaas nog niet zo ver, de gedachte dat de vrouw zich moet bedekken en zo veel mogelijk thuis moet blijven, zorgend voor de kinderen is nog springlevend.
Zelf heb ik ook nooit problemen gehad hier in Rotterdam met Turken, met Marokkanen wel oprecht, ook op het werk, ook de vrouwen zijn enorm assertief en kunnen onredelijk boos reageren als ze bijvoorbeeld een artikel willen retourneren en dit niet mogelijk is, of eisen dat ze als eerste geholpen worden...
qqqéð¡¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ð¡ðsquote:Op maandag 19 december 2022 11:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
We zitten nu op 13% bebouwd... Met de overige 87% redden we het nu al niet om 17 miljoen mensen van alle basisbehoeften te voorzien maar volgens jou gaat 80 miljoen prima lukken want als iedereen op een stoeltje gaat zitten passen er 80 miljoen mensen in 10% van het landoppervlak.!!!!!!!!!
Het is geen kwestie van 'past het' maar van: Kan je iedereen voorzien van voedsel, water en energie. Het antwoord daarop is NU AL nee, laat staan met nog meer mensen.
[..]
In 'andere landen' is de bevokingsdichtheid behoorlijk wat lager. Nederland is letterlijk het dichtsbevolkte land ter wereld als je stadsstaatjes zoals Monaco en Hong kong even buiten beschouwing laat
Nogal wiedes dat andere landen dan makkelijker ergens wat huizen kunnen bouwen.
maken we er 16% bebouwd van , ok , en nu geen gezeik, bouwenquote:Op maandag 19 december 2022 11:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
We zitten nu op 13% bebouwd... Met de overige 87% redden we het nu al niet om 17 miljoen mensen van alle basisbehoeften te voorzien maar volgens jou gaat 80 miljoen prima lukken want als iedereen op een stoeltje gaat zitten passen er 80 miljoen mensen in 10% van het landoppervlak.!!!!!!!!!
Het is geen kwestie van 'past het' maar van: Kan je iedereen voorzien van voedsel, water en energie. Het antwoord daarop is NU AL nee, laat staan met nog meer mensen.
[..]
In 'andere landen' is de bevokingsdichtheid behoorlijk wat lager. Nederland is letterlijk het dichtsbevolkte land ter wereld als je stadsstaatjes zoals Monaco en Hong kong even buiten beschouwing laat
Nogal wiedes dat andere landen dan makkelijker ergens wat huizen kunnen bouwen.
Wat een populistisch gezwatel. Heb zelf 2 kleine kinderen. Het probleem is hoofdzakelijk de kosten van het levensonderhoud. Je moet kinderen eten geven, kleren aan hun reet, kost allemaal geld. En dan is er nog de peperdure kinderopvang die, zelfs inclusief toeslag, netto honderden euro’s per maand kost.quote:Op woensdag 4 januari 2023 21:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ah daar hebben we de Umvolkung
Zoals ik al eerder heb aangegeven, het is toch echt je eigen schuld als Nederlander tenzij je de microscopisch kleine minderheid bent die nog 5 of meer kinderen heeft. Vroeger was het normaal om met 4 kinderen in een slaapkamer te slapen die vol stapelbedden stond, nu moet elk prinsesje haar eigen kamer met enorm poppenhuis en eigen ipad. Tsja dan zijn die kinderen niet meer te betalen he.
Stuur dit maar door naar Hugo.quote:Op donderdag 5 januari 2023 10:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maken we er 16% bebouwd van , ok , en nu geen gezeik, bouwen
Je zou die mensen natuurlijk ook een opleiding kunnen geven he.quote:Op donderdag 5 januari 2023 08:49 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die er. Maar wat is het percentage van het totaal. Asielzoekers hebben over het algemeen niet de capaciteiten om in de zorg te gaan werken. En immigranten zijn voornamelijk oostblokkers, die in de kassen/distrubutiecentra/bouw aan het werk gaan. Ik denk dat maar een heel klein percentage van de totale immigratie in de zorg gaat werken. Over het algemeen profiteert alleen de werkgever/elite van goedkope arbeidskrachten en schiet Jan Modaal er totaal niks mee op. Sterker nog, die ziet alleen dat zijn levensonderhoud duurder en duurder wordt (door bijv. het woningtekort en daarbij behorende prijzen).
Over het onvoldoende faciliteren van een gezin stichten ben ik het eens.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een populistisch gezwatel. Heb zelf 2 kleine kinderen. Het probleem is hoofdzakelijk de kosten van het levensonderhoud. Je moet kinderen eten geven, kleren aan hun reet, kost allemaal geld. En dan is er nog de peperdure kinderopvang die, zelfs inclusief toeslag, netto honderden euro’s per maand kost.
Wat denk ik ook het lage geboortecijfer veroorzaakt is individualisering en materialisme. Mensen willen geen offers meer brengen. We willen carriere maken, 2 grote auto’s, een 2 onder 1 kapper, rijkelijk sociaal leven, borrelen met vrienden, verre reizen maken en dan ook nog kinderen. Dat kan niet, je moet concessies doen. Mensen willen het allemaal, en ze willen het meteen.
De keuze voor een gezin betekent dat je andere dingen moet laten. You can’t have your cake and eat it. Maar ik ben het ook met @:Weltschmerz eens dat de overheid het stichten van een gezin momenteel onvoldoende faciliteert.
Dan wordt het geen verre reizen en een grote auto maar een kleine auto en binnen Europa blijven.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Over het onvoldoende faciliteren van een gezin stichten ben ik het eens.
Maar ook zonder kinderen is een 2 onder 1 kap koopwoning en een grote auto plus verre reizen allang niet meer te doen hoor, kan ik je vertellen als alleenstaande zonder kinderen. Misschien met heel veel moeite in het meest afgelegen stukje Zeeuws Vlaanderen/Oost Groningen.
Spreek voor jezelf, ken er genoeg die dat allemaal wel doen. Als je beide twee x modaal zou verdienen, wat na een beetje gunstige hbo of uni opleiding heel goed mogelijk is is een dergelijke levensstijl prima te bekostigen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een populistisch gezwatel. Heb zelf 2 kleine kinderen. Het probleem is hoofdzakelijk de kosten van het levensonderhoud. Je moet kinderen eten geven, kleren aan hun reet, kost allemaal geld. En dan is er nog de peperdure kinderopvang die, zelfs inclusief toeslag, netto honderden euro’s per maand kost.
Wat denk ik ook het lage geboortecijfer veroorzaakt is individualisering en materialisme. Mensen willen geen offers meer brengen. We willen carriere maken, 2 grote auto’s, een 2 onder 1 kapper, rijkelijk sociaal leven, borrelen met vrienden, verre reizen maken en dan ook nog kinderen. Dat kan niet, je moet concessies doen. Mensen willen het allemaal, en ze willen het meteen.
De keuze voor een gezin betekent dat je andere dingen moet laten. You can’t have your cake and eat it. Maar ik ben het ook met @:Weltschmerz eens dat de overheid het stichten van een gezin momenteel onvoldoende faciliteert.
Ook zonder auto kun je die 2 onder 1 kapwoning wel vergeten hoor, heb je de huizenprijzen gezien?quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan wordt het geen verre reizen en een grote auto maar een kleine auto en binnen Europa blijven.
De naam 2 x modaal zegt het al: dit is slechts voor een heel kleine minderheid van de bevolking weggelegd.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, ken er genoeg die dat allemaal wel doen. Als je beide twee x modaal zou verdienen, wat na een beetje gunstige hbo of uni opleiding heel goed mogelijk is is een dergelijke levensstijl prima te bekostigen.
Ja, van die weekendouders dus. De kinderen naar de opvang sturen voor wat “me-time”.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, ken er genoeg die dat allemaal wel doen. Als je beide twee x modaal zou verdienen, wat na een beetje gunstige hbo of uni opleiding heel goed mogelijk is is een dergelijke levensstijl prima te bekostigen.
Vroeger gingen ook twee kinderen dood, moest er een zoon priester worden en een ander het leger in, en dan nog moest het land onder steeds meer zonen verdeeld worden zodat ze er niet meer van konden leven. Dankzij de vooruitgang hoeven we niet meer zoveel mogelijk kinderen te maken in de hoop dat eentje het redt maar investeren we heel veel tijd en aandacht in 2 of 3 kinderen. Het land was ooit te vol en Nederlanders kregen geld mee om naar Canada e.d. te vertrekken, weet je nog? Nu zijn we het bevolkingsoverschat van Afrika en Midden-Oosten aan het opvangen omdat die nog wel fokken alsof het de Middeleeuwen zijn terwijl de verhoudingen zo scheef liggen dat dat nooit tot enige verbetering kan leiden.quote:Op woensdag 4 januari 2023 21:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ah daar hebben we de Umvolkung
Zoals ik al eerder heb aangegeven, het is toch echt je eigen schuld als Nederlander tenzij je de microscopisch kleine minderheid bent die nog 5 of meer kinderen heeft. Vroeger was het normaal om met 4 kinderen in een slaapkamer te slapen die vol stapelbedden stond, nu moet elk prinsesje haar eigen kamer met enorm poppenhuis en eigen ipad. Tsja dan zijn die kinderen niet meer te betalen he.
Daar is helemaal niks mis mee. We moeten sowieso af van het hele idee dat vakantie per se een vliegreis naar een of ander zonnig oord in zou moeten houden. Vakantie kan ook met de tent naar Dwingeloo zijn.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan wordt het geen verre reizen en een grote auto maar een kleine auto en binnen Europa blijven.
Die groep groeit alleen maar naarmate het opleidingsniveau en de lonen blijven stijgen. Je doet net alsof het iets elitairs is.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:51 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De naam 2 x modaal zegt het al: dit is slechts voor een heel kleine minderheid van de bevolking weggelegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |