abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206752235
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 14:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Narcisten drijven vaak ook boven omdat ze heel gedreven kunnen zijn en bepaalde remmingen en twijfels missen die anderen wel hebben. Als ze dan eenmaal op een plek zitten waar iedereen hun kont kust en meehelpt dat ego nóg groter te laten groeien dan krijg je nare toestanden.
Eigenlijk wat Perrin hier ook al schreef. ^O^
Tails tell tales
  zondag 20 november 2022 @ 18:57:53 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206752249
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 18:31 schreef Perrin het volgende:
En bij Defensie weten ze wel het een en ander over onder hoge druk leidinggeven en als team presteren..

Voor inspirerende en verbindende leiders zetten mensen nou eenmaal veel liever een stapje extra dan voor tirannieke types.
Plus het feit dat iedereen snapt wanneer directief en participatief leiderschap nodig zijn. Op het moment dat het erop aankomt is er helemaal niemand die gaat klagen over korte zinnen en hard praten.

Maar goed, elke leidinggevende bij defensie wordt ook doodgegooid met situationeel leiderschap (Hersey/Blanchard).
pi_206752263
En dan heb je misschien een "succes" in beeld, maar een complete puinhoop achter de schermen. Tja :')
Tails tell tales
pi_206752363
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 18:36 schreef Harvest89 het volgende:
Door naar dat programma te kijken kreeg je al een halve burnout. :')

Waarom moest alles zo snel en gehaast? Programma voor adhd´ers.
De mensen die in Nederland een inburgeringscursus (moeten) volgen, kun je bijna geen geluidsfragmenten van de laatste 15 jaar meer laten horen. Een oude journaaluitzending met Joop van Zijl of Harm Siezen kunnen ze wel moeiteloos begrijpen.

En probeer hen maar eens uit te leggen, dat je BNN-VARA half Engels en half Nederlands moet uitspreken.
pi_206752409
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 18:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Plus het feit dat iedereen snapt wanneer directief en participatief leiderschap nodig zijn. Op het moment dat het erop aankomt is er helemaal niemand die gaat klagen over korte zinnen en hard praten.

Maar goed, elke leidinggevende bij defensie wordt ook doodgegooid met situationeel leiderschap (Hersey/Blanchard).
Met discipline en "streng, doch rechtvaardig" (even mijn vertaling hiervan) is dan ook helemaal niks mis. :) Precies op de manier zoals jij het brengt is dat juist vaak nodig ^O^ , maar in gevallen zoals hier is daar echter helemaal geen sprake van.
Tails tell tales
  zondag 20 november 2022 @ 19:15:18 #134
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206752532
quote:
2s.gif Op zondag 20 november 2022 18:54 schreef OllieA het volgende:

[..]
Heb je ook een idee hoe dat nou komt? Want je zou inderdaad in zo'n sterk hiėrarchische organisatie acceptatie van tiranniek gedrag eerder verwachten.

Maar ook in de US lijkt het leger progressiever dan menig Republikein, bijvoorbeeld in hun omgang met LHBT en een visie op energietransitie.
Ik heb begrepen dat dat in de US te maken heeft met zowel een nadruk op lange termijnvisie en planning, als met dat je goed moet zijn voor, moet meedenken met je personeel, wil je optimale prestaties nastreven.
Wat is jouw kijk hierop?
Zelf denk ik dat ze zeer goed hebben gekeken welke leiderschapsstijlen het effectiefst zijn. En een streng selectieproces voor hun leidinggevenden, waarna ze zeer gedegen worden voorbereid op hun taak.

En de reden dat ze wat progressiever lijken is omdat ze niet alleen met de korte termijn bezig zijn en gewend zijn verantwoordelijkheid te dragen. Dan lijkt je al snel progressief tussen het huidige type popie-jopie-rechts waar types als Donald Trump, Thierry Baudet of Boris Johnson mee scoren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 20 november 2022 @ 19:46:12 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206752979
quote:
2s.gif Op zondag 20 november 2022 18:54 schreef OllieA het volgende:
Heb je ook een idee hoe dat nou komt? Want je zou inderdaad in zo'n sterk hiėrarchische organisatie acceptatie van tiranniek gedrag eerder verwachten.
Zie ook het antwoord van @Perrin .

Maar ook het vormen in de AMO speelt hier een rol in. Je wordt dan tijdelijk een soort van overgeleverd aan de goden, je leert daar letterlijk goede en slechte tijden meemaken en doordat er een soort van gemeenschappelijke vijand is (het opleidingskader) krijg je een enorm snelle groepsvorming en leert men ook dat niet alles vanzelf gaat en je het samen moet rooien. Wat je dan ook meekrijgt in alle lagen van defensie (want iedereen doorloopt een AMO) is hoe je vooral niet behandeld wil worden en hoe jij je personeel vooral niet gaat behandelen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

quote:
Maar ook in de US lijkt het leger progressiever dan menig Republikein, bijvoorbeeld in hun omgang met LHBT en een visie op energietransitie.
Ik heb begrepen dat dat in de US te maken heeft met zowel een nadruk op lange termijnvisie en planning, als met dat je goed moet zijn voor, moet meedenken met je personeel, wil je optimale prestaties nastreven.
Wat is jouw kijk hierop?
Het gaat bij defensie dan ook meer om je collega's en buddies. Je moet elkaar volledig kunnen vertrouwen. En of iemand nou bruin, zwart, wit, geel of rood, homo of wat dan ook is, hij/zij is degene die jou een keer uit de shit gaat helpen. Op een kazerne valt het vaak wel mee maar op een uitzending hebben je acties gewoon consequenties en heb je niet de luxe om je druk te maken over kijkcijfers oid, dat zijn eerste wereldproblemen. Iedereen zit uiteindelijk in hetzelfde schuitje in het uitzendgebied en dan kun je lekker de dictator gaan uithangen maar als niemand jou meer gaat helpen heb je echt een probleem.
pi_206753021
Heel herkenbaar gedrag. Vind het eigenlijk best normaal, goed om te zien dat mensen het niet normaal vinden. Blijkbaar raak je er gewend aan. Opent mijn ogen.

Dit soort gekkies moeten zich realiseren dat ze het dagelijks leven van tientallen mensen verkloten voor totaal irrelevante zaken.

Vaak willen ze mooie dingen doen voor 'anderen'. Dat vertellen ze zichzelf. Maar in de praktijk zijn het psychopaten die alles doen enkel en alleen voor zichzelf zonder rekening te houden met de mensen die naast hun staan. Je bent een hulpmiddel voor hun 'glorie'.

Ze hebben zelf niet eens door dat ze fout bezig zijn. Tijd om dat ze eens te vertellen.
  Moderator zondag 20 november 2022 @ 19:52:47 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206753072
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 18:08 schreef AchJa het volgende:
Wat ik dan weer wel heel bijzonder vind bij dit soort onthullingen is dat een typ als die Mathijs van Nieuwkerk het wsl nog geen jaar had volgehouden bij defensie terwijl defensie toch wel bekend staat als een strikt hiėrarchische lijn/staf organisatie waar dit soort gedrag verwacht wordt door buitenstaanders.

Als je bij defensie dit soort gedrag vertoont richting je ondergeschikten ben je in no-time klaar en buiten spel gezet. Zie bv. het akkefietje "Ik ben van Pruisische afkomst"....

Als je tegen de eerste de beste korporaal zo tekeer gaat geeft hij je of een ram op je neus of hij draait zich om en gaat bier zuipen op zijn kamer. :')
Dit idd, wij zijn een keer tien minuten uitgekafferd omdat de wagen niet schoon was ofzo

Sigaretje gaan roken en daarna is iedereen wat anders gaan doen

Zeker mot met zijn wijf ofzo denk je dan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 20 november 2022 @ 20:16:29 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206753411
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 19:52 schreef sp3c het volgende:
Dit idd, wij zijn een keer tien minuten uitgekafferd omdat de wagen niet schoon was ofzo

Sigaretje gaan roken en daarna is iedereen wat anders gaan doen

Zeker mot met zijn wijf ofzo denk je dan
En de volgende keer mag meneer zelf zijn auto gaan poetsen omdat iedereen de plaat gepoetst heeft.
  Moderator zondag 20 november 2022 @ 20:18:45 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206753452
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 20:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
En de volgende keer mag meneer zelf zijn auto gaan poetsen omdat iedereen de plaat gepoetst heeft.
Nou dat was het ding he, het was echt niet schoon, rook naar infanterist, overal blikken red Bull en shit

Maar als je gaat lopen vloeken dan wil ik eerst jouw matige kar ff keuren :{w
  Moderator zondag 20 november 2022 @ 20:21:07 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206753488
Gelukkig zijn er minder van dat soort debielen dan je zou denken

Meestal is het 'zo die blikken ... ziet er goed uit man :') '

Ga je zo automatisch oprapen als de goede man de hoek om is _O-
  zondag 20 november 2022 @ 20:32:01 #141
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206753676
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 20:21 schreef sp3c het volgende:
Gelukkig zijn er minder van dat soort debielen dan je zou denken

Meestal is het 'zo die blikken ... ziet er goed uit man :') '

Ga je zo automatisch oprapen als de goede man de hoek om is _O-
Nou ja dit dus. Als er verder geen bloed uit gaat vloeien.
  Moderator zondag 20 november 2022 @ 20:34:57 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206753726
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 20:32 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou ja dit dus. Als er verder geen bloed uit gaat vloeien.
100 procent
pi_206753757
Oud-Jakhals: ‘Ik was doodsbang voor DWDD-eindredacteur’

quote:
Matthijs Kleyn, een van de voormalige Jakhalzen van De wereld draait door (DWDD), heeft naar eigen zeggen ook vervelende ervaringen gehad met eind- en hoofdredacteur Dieuwke Wynia. Dat zegt hij tegen RTL Boulevard naar aanleiding van het vrijdagavond verschenen Volkskrant-artikel waarin tientallen oud-medewerkers spreken over ‘grensoverschrijdend gedrag’ van presentator Matthijs van Nieuwkerk en Wynia.

Het verhaal doet Kleyn veel, vertelt hij. ,,De ervaringen die ik bij het programma heb opgedaan, zijn al tien jaar oud. Ik heb ze onbewust een plek gegeven toen ik na mijn tijd als Jakhals ben verdergegaan met andere dingen. Het lezen van het artikel wierp me gister terug in de tijd. Ik voelde de sfeer weer, de spanningen, de angst om iets verkeerd te zeggen of iets te maken wat voor woede zou zorgen.”

Hij is naar eigen zeggen onder meer ‘krijsend’ door haar uitgescholden in het bijzijn van anderen. Hij was ‘doodsbang’ voor haar. ,,Hoe groter de angst werd, hoe meer een complimentje betekende. Soms appte ze me al tijdens de uitzending dat mijn filmpje fantastisch was. Ze plaatste je dan op een voetstuk, maar de volgende ochtend trapte ze je ervan af. Dan moest ik op kantoor komen en dan schreeuwde ze tegen me. Dan moest ik uitleggen hoe ik het in mijn hoofd haalde om zoiets aan te leveren.”

‘Groote woorden’
Wynia erkende in het Volkskrant-artikel dat ze ‘in het heetst van de strijd’ soms ‘grote woorden’ heeft gebruikt. Ook zei ze ‘klem’ te hebben gezeten tussen Van Nieuwkerk en de redactie. De presentator had volgens haar ‘extreme woedeaanvallen’, maar bekommerde zich niet om de redactie en liet Wynia op moeilijke momenten alles alleen opknappen, stelt zij. ,,Ik moest voortdurend schipperen tussen de wensen van de redactie en de eisen van Matthijs.”

https://www.bd.nl/show/ou(...)dredacteur~a78682a5/
  Moderator zondag 20 november 2022 @ 20:39:49 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206753804
dat krijg je in zo'n inteeltkliek waar niemand een keer zegt 'Mathijs ... flikker eens een tiefuseind op met je gezeik man ... lul ... volgende keer gaan we naar het fietsenhok om het uit te praten vriend }:|'

die heeft zelf waarschijnlijk ook geen idee meer waar de grens ligt
  Moderator zondag 20 november 2022 @ 20:41:10 #145
236264 crew  capricia
pi_206753831
Lord of the Flies.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206753985
Dit is uit 2015 over 'Achter de schermen'.
Het laatste kwartier is het interessantst.
Je ziet Matthijs ook steeds zichzelf onder grote druk zetten.

† In Memoriam † zondag 20 november 2022 @ 20:52:26 #147
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_206754011
Wynia poetst haar straatje schoon. Nu die Klein nog. Er gaat in ieder geval NIETS veranderen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_206754816
ik schakel nu pas in. Wat heeft Matthijs van Nieuwkerk exact verkeerd gedaan?
het is een felle, dat is bekend. en hij vind zichzelf heel wat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 20 november 2022 @ 22:04:24 #149
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_206755103
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 21:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik schakel nu pas in. Wat heeft Matthijs van Nieuwkerk exact verkeerd gedaan?
het is een felle, dat is bekend. en hij vind zichzelf heel wat.
Fel zijn en jezelf heel wat vinden hoeft geen probleem te zijn, maar als vervolgens zowel je ondergeschikten als je leidinggevenden bang zijn het bij je te verbruien, is de kans op iets wat op dictatorschap lijkt vrij groot natuurlijk.

Edit: exact verkeerd was vooral het publiekelijke afbranden en kleineren van ondergeschikten.
pi_206755150
Ik vind de manier waarop Wynia zich als een paling eruit probeert te draaien door de schuld te leggen bij Matthijs, en zich als slachtoffer op te stellen, ook wel smerig. Wat een klotewijf.
pi_206755200
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 22:04 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Fel zijn en jezelf heel wat vinden hoeft geen probleem te zijn, maar als vervolgens zowel je ondergeschikten als je leidinggevenden bang zijn het bij je te verbruien, is de kans op iets wat op dictatorschap lijkt vrij groot natuurlijk.
wat is dan het nieuws eigenlijk? het was al jaren bekend dat die Matthijs zo in elkaar zat.
er is zelfs een sketch over gemaakt door Klikbeet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 20 november 2022 @ 22:16:58 #152
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_206755290
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 22:10 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
wat is dan het nieuws eigenlijk? het was al jaren bekend dat die Matthijs zo in elkaar zat.
er is zelfs een sketch over gemaakt door Klikbeet.
Voor velen (mij incluis) was het wel een verrassing. Verbaast me niet zo, er zijn meer presentatoren zo, maar de manier waarop en hoe het binnen kamers bleef.
pi_206755295
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 22:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind de manier waarop Wynia zich als een paling eruit probeert te draaien door de schuld te leggen bij Matthijs, en zich als slachtoffer op te stellen, ook wel smerig. Wat een klotewijf.
Profiteert ook van de huidige cultuur waarin vrouwen dit soort dingen toch net wat minder wordt aangerekend dan mannen. Voor Arib was ook erg veel sympathie. Want vrouw.
  zondag 20 november 2022 @ 22:22:24 #154
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206755360
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 22:16 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Voor velen (mij incluis) was het wel een verrassing. Verbaast me niet zo, er zijn meer presentatoren zo, maar de manier waarop en hoe het binnen kamers bleef.
Klein wereldje met een paar bonzen die aan de touwtjes trekken. Als je daar wil blijven werken dan helpt het niet om de vuile was buiten te hangen.

Overigens waren er wel degelijk allerlei geluiden..

Maar er worden veel misstanden onder de pet gehouden in dat wereldje.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 20 november 2022 @ 22:25:12 #155
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_206755396
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 22:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
Klein wereldje met een paar bonzen die aan de touwtjes trekken. Als je daar wil blijven werken dan helpt het niet om de vuile was buiten te hangen.
Ja en daarom moeten en kunnen we er niet te licht over denken. Zeker niet als het ook nog eens publieke zenders treft.
  zondag 20 november 2022 @ 22:27:35 #156
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_206755425
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 22:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Overigens waren er wel degelijk allerlei geluiden..

Maar er worden veel misstanden onder de pet gehouden in dat wereldje.
Ah vast, maar zoveel hield ik, en met mij velen denk ik, me niet bezig met Matthijs en zijn program. Wel zo af en toe gezien natuurlijk.
pi_206755578
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 20:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Weet je, het zal vast wel een hondenlul zijn geweest.
Maar ik kan nooit snappen dat je dan >2jaar na dato gaat klagen.
Doe dat dan meteen, vorm een clubje en neem massaal ontslag of lek naar de media.
Zoveel had je kunnen doen.

Maar nu terwijl je er niks aan hebt maar wel lekker veilig kunt klagen, is mij te makkelijk:
Vakman pur sang
  zondag 20 november 2022 @ 22:47:03 #158
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206755595
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 22:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Profiteert ook van de huidige cultuur waarin vrouwen dit soort dingen toch net wat minder wordt aangerekend dan mannen. Voor Arib was ook erg veel sympathie. Want vrouw.
Uhuh, en Bergkamp is geen vrouw ofzo? :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206755692
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 22:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Weet je, het zal vast wel een hondenlul zijn geweest.
Maar ik kan nooit snappen dat je dan >2jaar na dato gaat klagen.
Doe dat dan meteen, vorm een clubje en neem massaal ontslag of lek naar de media.
Zoveel had je kunnen doen.

Maar nu terwijl je er niks aan hebt maar wel lekker veilig kunt klagen, is mij te makkelijk:
Het is allemaal wel makkelijk oordelen als je op afstand staat he. Ik kan mij voorstellen dat als je midden in die bubble zit het wat minder simpel is.
pi_206755694
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 22:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nee, want geen d66. Dat is de enige reden voor de sympathie voor Arib.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')