SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
winters is al weer wat andersquote:Op dinsdag 15 november 2022 17:37 schreef aloa het volgende:
[..]
Oostelijke stroming in dit jaargetijde vind ik meer winters.
Winter kan het gewoon nog worden.quote:Op dinsdag 15 november 2022 19:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
winters is al weer wat anders. winter kennen we hier vrijwel niet meer
Die hoop heb ik de laatste jaren wel laten varen. of het is hooguit een 7-10 dagen.quote:
Was vroeger ook zo. Voor winter moet je niet in Nederland zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2022 19:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die hoop heb ik de laatste jaren wel laten varen. of het is hooguit een 7-10 dagen.
ECMWF is voor nu het enige model dat echt met sneeuw komt voor zaterdagochtend.quote:Op woensdag 16 november 2022 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
Noord-oost Nederland (aka klein Siberië) krijg zaterdag wellicht paar cm sneeuw
Twee jaar geleden dagen sneeuw en dagen schaatsen?quote:Op dinsdag 15 november 2022 19:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die hoop heb ik de laatste jaren wel laten varen. of het is hooguit een 7-10 dagen.
Ohja dat is waar ook. Toen hebben wij nog echt een looppad door onze tuin moeten bikken met nota bene een blik (van een stoffer en blik) omdat we geen schep oid hadden om de sneeuw en het ijs weg te krijgenquote:Op woensdag 16 november 2022 09:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Twee jaar geleden dagen sneeuw en dagen schaatsen?
Vet kutquote:Op woensdag 16 november 2022 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
En dat valt dan in Limburgquote:Op woensdag 16 november 2022 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
Nog niet zo lang geleden, februari 2021, heeft er toch een week mooie verse, winterse sneeuw gelegen, bij een temperatuur van -5 overdag en - 15 snachts. Ik weet het omdat ik er nog foto's van heb, de slee achter mijn paard gehangen, was leuk!quote:Op dinsdag 15 november 2022 19:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)s-tot-5-graden-vorstquote:Winters weer op komst, 's nachts tot 5 graden vorst
Zelfs voor bewoners van de best geïsoleerde huizen zal het dit weekend lastig zijn van de thermostaat af te blijven. Er trekt een kou over het land waarbij er, vooral in het noordoosten, temperaturen tot onder het vriespunt worden verwacht.
NOS-weerman Peter Kuipers Munneke zegt dat de kou van tijdelijke aard is, maar het is wel gedaan met het uitzonderlijk zachte weer dat we tot nu toe hebben gehad.
Steek an dat ding...:Pquote:Op woensdag 16 november 2022 20:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)s-tot-5-graden-vorst
Winter is coming
Ze leggen wel heel erg de nadruk op dat de kans op een zachte winter groter is.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)s-tot-5-graden-vorst
Winter is coming
Zonder herfst en winter waren lente en zomer niet zo bijzonder.quote:
Oké. Wat moet er gebeuren dan nu?quote:Op donderdag 17 november 2022 09:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
@:aloa Userkaart werkt niet meer zie ik?
Wat een wind, deze richting staat precies goed om hier de volle bak te krijgen, dat ben ik niet echt gewend.
Kunnen nu 2 dingen doen, kijken of de link naar de userkaart nog wel goed is en eventueel aanpassen maar daarvoor moet je bij de maker zijn. Of de kaart uit de OP verwijderenquote:
Ik heb er anders flink last vanquote:
Alleen vanochtend heeft het even geregend, vanaf 10.30 al droog.quote:Op donderdag 17 november 2022 14:50 schreef Saekerhett het volgende:
Is het al droog geweest vandaag?
Niet als je buiten werkt.quote:
Een week geleden verwachtten zelfs de koudste lijntjes niet de vriespunten die nu verwacht worden voor komend weekend. Als we dat voor het gemak doortrekkenquote:Op donderdag 17 november 2022 06:24 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ze leggen wel heel erg de nadruk op dat de kans op een zachte winter groter is.
Zal dan wel een bitter koude januari worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |