Oh dit klinkt fantastischquote:Op woensdag 26 april 2023 13:34 schreef flipsen het volgende:
Hoewel ik natuurlijk in een compleet ander werelddeel zit en daarom bijna geen ervaringen post, wilde ik deze toch wel even onder de aandacht brengen. Voor wie nog eens naar Argentinië wil*Want de gemiddelde toerist wordt toch vaak naar de geijkte restaurants gelokt, waardoor je meer Engels (of Nederlands) dan Spaans hoort. Maar per toeval stuitte ik in San Telmo op deze parrilla (steakhouse), wat echt een aanrader is: Grandes Carnicerias del Plata heet het, was vroeger een slager (carniceria), maar is overgegaan in een parrilla. Het is een hele tijd dichtgeweest, maar ze zijn sinds een jaar weer open. Geen website, wel Instagram: https://www.instagram.com/grandescarniceriasdelplata/?hl=en
[ afbeelding ]
Fotootje van Facebook
Hier ga je heen om vlees te eten, dat mag duidelijk zijn. Ik was met een gezelschap (klanten van Tipica Reizen uiteraard) van 5, de meeste kozen voor Bife de Chorizo en Ojo de bife. Zelf had ik een entraña, geen idee hoe dat stuk vlees in het Nederlands heet, het is wel iets typisch Argentijns. Het leuke was, de ober kwam aan tafel bij het uitserveren, om de biefstuk even door te snijden om te vragen of deze zo goed was. En deed dat, zonder veel ophef (ik moest mijn klanten erop wijzen) met... 2 lepelsIk weet dat ze dat in La Brigada ook doen, een beetje als gimmick voor de toeristen om te laten zien hoe mals het vlees is. Maar hier deed de ober het zonder er de aandacht op te vestigen, vond ik echt een pluspunt. En nee, het waren geen speciale lepels, diezelfde lepels werden achter gelaten om te gebruiken.
Prijs weet ik niet meer, maar voor Nederlandse begrippen ongetwijfeld enorm goedkoop (zeker nu de "straatkoers" van de Dollar weer eens is ontploft). Goeie wijnkaart, goeie bediening, uiteraard erg goed vlees en leuke ambiance. Cijfer een dikke 9
*Ik zie de offerte-aanvraag wel verschijnen
Bij deze CUL-meet ga ik ook mee!quote:Op woensdag 26 april 2023 13:34 schreef flipsen het volgende:
*Ik zie de offerte-aanvraag wel verschijnen
Een weinig malse recensie vandaag van Hiske Versprille in de Volkskrant.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 11:46 schreef lvw88 het volgende:
Dit restaurant stond al een tijdje op mijn lijst, wilde graag bezoeken maar nooit de timing of het moment voor gevonden. Een vrij verborgen parel in het nog operationele klooster van St Catherinadal.
Waar? Wijnhuis de Blauwe Camer, Oosterhout
Wanneer? Vrijdag 17 febr 2023
Wat at je?
Ja, die geeft niet meer dan een 6,5quote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:41 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Een weinig malse recensie vandaag van Hiske Versprille in de Volkskrant.
quote:Het is een prachtig restaurant, De Blauwe Camer, maar de gerechten doen geen recht aan de locatie.
Koopje voor een dergelijk menu.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:49 schreef anndb het volgende:
Waar: Bochica te Reusel
…
Totaal 150 eur kwijt met 2
Cijfer: 8+
Zier er allemaal smakelijk uit.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:49 schreef anndb het volgende:
Waar: Bochica te Reusel
Wa
-knip-
Hierna kwam al snel de tweede amuse in een kaviaarblikje, deze bestond uit fijne blokjes galia meloen met avocado creme en granita van geitenkaas.
Cijfer: 8+
Inclusief inderdaad, geen wijn maar mijn vrouw een cava en ik 3 mocktails en grote fles bruiswater (maar kosteloos tafelwater kon ook zag ik naast ons).quote:Op zondag 7 mei 2023 22:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Koopje voor een dergelijk menu.
Was de totaalprijs inclusief dranken?
Zo ja, was dat met of zonder wijn?
Sja, dat had van mij wel gemogen, ook tegen een meerprijsquote:Op zondag 7 mei 2023 22:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Zier er allemaal smakelijk uit.
Maar waarom amuse nr.2 in een kaviaarblik, maar geen kaviaar erbij?
Ik zie dat tegenwoordig haast nergens meer?quote:Op maandag 15 mei 2023 15:59 schreef Bugno3 het volgende:
Enigszins off topic, maar waar komt die achterlijke schuim-fetish vandaan? Helemaal geen fijn mondgevoel in de meeste gevallen en niet meer dan een modegril.
Nou, als ik hier door de foto's scroll zie ik echt een hoop schuimige saus. Maar heb niet direct naar de data gekeken.quote:Op maandag 15 mei 2023 16:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zie dat tegenwoordig haast nergens meer?
Je loopt een paar jaar achter?
Eens,ik zie het ook veel voorbijkomen hier.quote:Op maandag 15 mei 2023 17:55 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Nou, als ik hier door de foto's scroll zie ik echt een hoop schuimige saus. Maar heb niet direct naar de data gekeken.
Dank, ie ga ik zeker eens proberen, ziet er lekker uit op de kaartquote:Op zondag 21 mei 2023 21:21 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 21-5-2023
Waar: Restaurant Kus van de cactus in Haarlem
Wat:
quote:Op zondag 21 mei 2023 22:10 schreef tjoptjop het volgende:
Dank, ie ga ik zeker eens proberen, ziet er lekker uit op de kaart
Maarre....
[ afbeelding ]
Heb je nou gewoon 2 tortillas van @:Blues gepikt?
quote:Op zondag 21 mei 2023 22:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dank, ie ga ik zeker eens proberen, ziet er lekker uit op de kaart
Maarre....
[ afbeelding ]
Heb je nou gewoon 2 tortillas van @:Blues gepikt?
Ik wist niet dat Van der Valk nu ook in de sushi zat, maar las er dit weekend toevallig een artikel over inderdaad op HLN waarin ze ook flink trots waren op hun sushi concept. Uit het artikel: We hebben dit concept bij een ander hotel gezien, maar wel naar een heel ander niveau gebracht. 3x niks dus.quote:Op zondag 21 mei 2023 21:25 schreef Halcon het volgende:
v/d Valk Nuland. Daar blazen ze na de heropening nog al hoog van de toren over de sushi-gerechten. Maar eens gaan kijken.
Het enige wat van niveau is, zijn de prijzen. De sushi is niet goedkoop. Kwalitatief is het van het niveau van een matige all-you-can-eat. Een beetje all-you-can-eat zet niet mindere sushi op tafel.
Bediening ruk. Tafeltjes ruk, behalve in het deel wat blijkbaar alleen voor de lunch is bestemd.
Vond het voorheen altijd leuk eten bij v/d Valk in Nuland, maar dat is nu wel een stuk minder geworden. Zag aan andere tafels dat ze ook erg kleine porties aanrukten. De soep had meer weg van een kop koffie dan van een soepje.
Eindhoven hadden ze al een tijdje Sushi. Niet in het restaurant, maar in de bar (Oozo). Die is iets goedkoper dan in Nuland, maar ook weinig keuze en niet heel speciaal.quote:Op maandag 22 mei 2023 10:49 schreef anndb het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Van der Valk nu ook in de sushi zat, maar las er dit weekend toevallig een artikel over inderdaad op HLN waarin ze ook flink trots waren op hun sushi concept. Uit het artikel: We hebben dit concept bij een ander hotel gezien, maar wel naar een heel ander niveau gebracht. 3x niks dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |