abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206635191
‘Directie Tuinland voert schrikbewind; werknemers duiken letterlijk weg achter de planten’

Medewerkers van tuincentrum Tuinland, waaronder werknemers van de vestiging aan de Peizerweg in Stad, zeggen tegenover vakbond CNV dat ze worden geïntimideerd en vernederd door één van de twee directeuren van het bedrijf.

‘Hoop dat hij sterft, trek kop van zijn romp’
De meldingen gaan volgens vakbond CNV zonder uitzondering over Serena Drenth, een van de directieleden. Sinds haar aantreden in 2013 zouden medewerkers te maken hebben gehad met scheldpartijen en verbaal intimiderend gedrag. De medewerkers vertellen dat Drenth, die het bedrijf samen met haar man leidt, regelmatig werknemers ten overstaan van andere collega’s de huid vol scheldt. Werknemers van de keten maken melding van bizarre uitspraken van Drenth: ‘Ik hoop dat hij sterft, ik trek zijn kop van zijn romp, ik hoop dat hij een hartaanval krijgt, het liefst zou ik hem omleggen’.

“De directie voert een waar schrikbewind, werknemers duiken letterlijk weg achter de planten”, zegt onderhandelaar Sijtze de Bruine van CNV Vakmensen. “We zijn ons kapot geschrokken van de verhalen over totaal ontspoorde omgangsvormen en de onveilige werkomgeving bij Tuinland. We willen excuses voor de abnormale gang van zaken en eisen dat hier per direct verandering in komt.”

Directeur: ‘Incidenten tegen slechte leidinggevenden’
Tegenover RTV Drenthe erkent mede-eigenaar Girbe Drenth dat er in het verleden dingen zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen. Maar het zou slechts gaan om incidenten en alleen zijn geuit richting ‘leidinggevenden die hun werk heel slecht hebben gedaan’. Volgens de mede-directeur is er direct actie ondernomen en gaan dergelijke incidenten niet opnieuw voorkomen.

‘Niks met meldingen gedaan’
Vakbond CNV denkt daar anders over. De Bruine: “Bij Tuinland is er een externe vertrouwenspersoon, waar meerdere mensen zich hebben gemeld. Maar er gebeurt vervolgens niks mee. De directie kende haar naam niet eens en welk bureau het was. Dat zegt wel iets hoe je er als bedrijf mee omgaat.”

De bond eist nu per direct maatregelen bij Tuinland. “Tuinland is een mooi bedrijf, werknemers zijn trots op wat ze doen”, zegt De Bruine. “Maar helaas hebben ze te maken met een directielid dat met harde hand regeert, geen tegenspraak duldt en werknemers schoffeert. Dat moet echt afgelopen zijn’, besluit De Bruine. ‘We willen dat mevrouw Drenth zich voorlopig niet meer op de werkvloer laat zien. Ze moet eerst gaan werken aan haar gedrag en manier van communiceren, voordat ze weer een stap in een vestiging zet. We zien eigenlijk het liefst dat ze helemaal vertrekt.”

Inspectie
Inmiddels is ook de Nederlandse Arbeidsinspectie ingeschakeld. Dat meldt RTV Drenthe, na een eigen onderzoek naar de zaak. Of die de zaak in behandeling neemt, is nog niet duidelijk. In 2016 deed de inspectie ook al onderzoek naar Tuinland. Het tuinbedrijf zou destijds al maatregelen hebben genomen, maar de inspectie wil het onderzoeksrapport over Tuinland niet delen.

Bron: https://www.oogtv.nl/2022(...)g-achter-de-planten/
The simple things are also the most extraordinary things, and only the wise can see them.💕
pi_206635216
Gek verhaal en bijzonder dat er nog mensen werken daar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206635237
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 11:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Die directrice moeten ze gewoon keiharde schop geven en ontslaan..
The simple things are also the most extraordinary things, and only the wise can see them.💕
pi_206635252
quote:
81s.gif Op vrijdag 11 november 2022 11:11 schreef Loveable het volgende:

[..]
Uit ervaring weet ik dat zelf weggaan en een uur later ergens anders werken beter werkt.
Daarom bijzonder dat er nog mensen daar werken.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206635259
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 11:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Uit ervaring weet ik dat zelf weggaan en een uur later ergens anders werken beter werkt.
Daarom bijzonder dat er nog mensen daar werken.
Misschien dat ze een prima loon krijgen, ben het met eens hoor dat het vreemd/raar is dat ze er nog mensen werken daar
pi_206635271

:')
pi_206635296
quote:
Die is wel fysiek aanwezig inderdaad
pi_206635433
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 11:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik kan me van enige tijd terug ook van een soort van tuincentrum een rechtzaak herinneren over een werknemer die jarenlang zelfs zonder loon bij deze champignonkwekerij gewerkt had, en 10 jaar lang compleet gemanipuleerd was, 6 dagen per wek werken en vrijwel nooit vakantie (man was lichtelijk verstandelijk gehandicapt en dus manipuleerbaar)...
eigenaar van deze kwekerij en zijn zoon moesten uiteindelijk 150.000 euro boete en nabetaling van veel loon betalen

https://www.rechtspraak.n(...)kerij-in-Reusel.aspx
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 11 november 2022 @ 11:31:04 #9
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_206635496
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 11:09 schreef Loveable het volgende:
Medewerkers van tuincentrum Tuinland, waaronder werknemers van de vestiging aan de Peizerweg in Stad, zeggen tegenover vakbond CNV dat ze worden geïntimideerd en vernederd door één van de twee directeuren van het bedrijf.
De titel klopt volgens mij niet: de Assense vestiging zit aan de Borgstee, de vestiging in Groningen zit wel aan de Pelzerweg. :?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 11 november 2022 @ 11:39:08 #10
3542 Gia
User under construction
pi_206635617
quote:
Daar zou ik ook voor wegduiken!
pi_206635682
Je eigen vrouw directielid (of überhaupt in dienst nemen) maken is echt het slechtste wat je kan doen _O-

Totaal niet geschikt voor je rol en toch op die functie zitten omdat je soms ergens een trekje aan geeft.
pi_206635704
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 november 2022 11:31 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
De titel klopt volgens mij niet: de Assense vestiging zit aan de Borgstee, de vestiging in Groningen zit wel aan de Pelzerweg. :?
Gaat om alle tuincentrum van Tuinland

Misschien kan een Mod de TT even veranderen :)
  vrijdag 11 november 2022 @ 11:54:20 #13
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206635799
Ik ging natuurlijk op zoek naar haar facebook, niet om er iets mee te doen maar om te kijken of andere boze mensen al gepost hadden. Maar die heeft ze leeggehaald en een andere naam op gezet zie ik. Snel gedaan!
pi_206635809
Zo'n directeur heb ik ook ooit gehad in het verleden.

Vond het leuk om als ie een klant rondleidde of zo om dan net name personeel van de werkvloer, in het bijzijn van de klant, die mensen te kleineren/beledigen/voor schut te zetten.

Je zag die klanten ook schrikken van dat gedrag.

Heb hem daar een keer op aangesproken, in het bijzijn van een klant, of ie dat normaal vond.

Eén keer raden wiens contract toen niet verlengd werd :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206635853
quote:
hahahahahha je laat je toch niet voor lul zetten door jabba the hutt
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_206635878
Vrouwen in leidinggevende posities :') Op de een of andere manier moet het merendeel zich bewijzen door te acteren alsof ze een man zijn. Maar dan op een vervelende manier. Heel raar. Serena heeft waarschijnlijk een klit van 20 cm.
U MAD?
  vrijdag 11 november 2022 @ 11:59:01 #17
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206635895
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 11:58 schreef de_boswachter het volgende:
Vrouwen in leidinggevende posities :') Op de een of andere manier moet het merendeel zich bewijzen door te acteren alsof ze een brute man zijn. Heel raar. Serena heeft waarschijnlijk een klit van 20 cm.
Ze heeft wel ook een bedrijfje dat Serena's Sensual Living heet.
Wat dat over haar clit zegt, daar durf ik eigenlijk niet over te speculeren.
pi_206635956
Ah, weer zo'n kleine dictator uit het bedrijfsleven die de normale mensen als voetvegen ziet.

Hoe komt dat toch dat we in een democratie leven en zoveel dictatortjes en koninkrijkjes hebben?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206636015
quote:
Komt me zo bekend voor dit wijf..
1947-2016
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2022 @ 12:07:17 #20
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_206636038
Ik heb er enkele jaren geleden nog gesolliciteerd op de functie van content manager. Blij dat ik niet ben aangenomen ^O^
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 11 november 2022 @ 12:10:26 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206636093
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 11:55 schreef StateOfMind het volgende:

Vond het leuk om als ie een klant rondleidde of zo om dan net name personeel van de werkvloer, in het bijzijn van de klant, die mensen te kleineren/beledigen/voor schut te zetten.

Heb hem daar een keer op aangesproken, in het bijzijn van een klant, of ie dat normaal vond.

Desondanks, klasse reactie. ^O^
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206636107
De vestiging aan de Peizerweg ligt in Groningen en niet in Assen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206636136
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 12:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[Jambers]In het weekend klust ze bij als Black Bertha[/Jambers]
A murky, forgotten land.
pi_206636447
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 12:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
[Jambers]In het weekend klust ze bij als Black Bertha[/Jambers]
En laat ze zich compleet afranselen.

Zal je altijd zien, totaal tegenovergestelde van door de week.
1947-2016
  Moderator vrijdag 11 november 2022 @ 12:29:12 #25
375570 crew  Cyan9
pi_206636472
Toch maar eens op letten als ik weer eens plantjes haal.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 11 november 2022 @ 12:42:11 #26
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206636686
quote:
Dat is precies hoe ik mij de gemiddelde Drentse vrouw voorstel. _O_ Kon zo de vrouw van Evert Baptist zijn. :D
  vrijdag 11 november 2022 @ 12:44:27 #27
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206636727
quote:
Is dat de zus van die burgemeester van Utrecht ?
Dat is ook zo een varken
Ik ben inmiddels overleden
pi_206636865
quote:
quote:
Directrice Tuinland (met vier vestigingen) volgt haar hart en start Serena's Sensual Living
_O-
pi_206636885
Is dat niet gewoon Braddie met make up op?
_O-
A murky, forgotten land.
pi_206637065
Tja, als zij op me af zou komen lopen, zou ik ook schrikken. :')

Je uit laten schelden :') :') :')

Wat verkoopt Serena's Sensual Living? Mos uit haar kut?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206637082
quote:

[..]
Dronken een wilde nacht gehad, Red?
pi_206637108
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 13:05 schreef Het_Bokje het volgende:
Tja, als zij op me af zou komen lopen, zou ik ook schrikken. :')

Je uit laten schelden :') :') :')

Wat verkoopt Serena's Sensual Living? Mos uit haar kut?
Varkens onesies?
A murky, forgotten land.
pi_206637133
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 13:07 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Varkens onesies?
en Troggen?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206637143
:D
A murky, forgotten land.
pi_206637918
quote:
als er iemand een hartaanval krijgt is zij het wel :')
pi_206637942
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 13:06 schreef DW457 het volgende:

[..]
Dronken een wilde nacht gehad, Red?
Hoe dronken ik ook ben, daar ken ik haar niet van :D

Ik moet echt hard nadenken....
1947-2016
pi_206638127
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 11:55 schreef StateOfMind het volgende:

Laat me raden...jouw contract omdat meneer de directeur zich op zijn teentjes getrapt voelde.
  vrijdag 11 november 2022 @ 14:49:07 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206638185
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 12:53 schreef StateOfMind het volgende:
Is dat niet gewoon Braddie met make up op?
_O-
Of Braddie zonder make up? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206638271
quote:

[..]
'Dikke BMW!'
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206638435
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2022 14:45 schreef HSG het volgende:

[..]
Laat me raden...jouw contract omdat meneer de directeur zich op zijn teentjes getrapt voelde.
Yep.
Maar was blij dat ik daar weg was.
A murky, forgotten land.
pi_206638481
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 15:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Yep.
Maar was blij dat ik daar weg was.
Dat kan ik mij zeker voorstellen.

Ik snap ook niet wat er in dat soort mensen omgaat. Je schoffeert je medewerkers als je de bal terug krijgt voel je je op je teentjes getrapt.

Daar zit zeker een reden achter.
  vrijdag 11 november 2022 @ 15:11:52 #42
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206638535
quote:
Het schijnt inderdaad dat nijlpaarden nogal agressief kunnen reageren in hun territorium }:|
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_206638578
quote:
Gemiddelde Drentse vrouw. :{
Word ik ook altijd een beetje bang van. :')
  vrijdag 11 november 2022 @ 15:23:00 #44
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_206638704
quote:
Jezus wat een sloopkogel :D
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
  vrijdag 11 november 2022 @ 15:36:17 #45
307622 Perox
(niet de echte)
pi_206638885
De omvang van het probleem heeft natuurlijk weinig met de omvang van mevrouw Drenth te maken.

Misschien een klein beetje omdat een uitspraak als "ik trek zijn kop van zijn romp" misschien wel iets geloofwaardiger wordt.

Ik stond laatst bij de frietzaak toen werd een van de medewerkers ook even de les gelezen door blijkbaar een meewerkend voorman. Zo onprofessioneel midden in de zaak. Neem iemand effe apart zeg, in plaats van zo publiek te kakken te zetten. Toegegeven die jongen oogde niet als de vlotste, maar dit was niet de goede aanpak. Allemaal klanten die zich generen voor de situatie... :@
pi_206638965
quote:
Als je de vloer weer eens voelt trillen, loop dan haar kant en zet een stapje opzij, zij is nooit op tijd gestopt om jou de huid vol te schelden en je hebt er een dag overleefd
pi_206639019
quote:
Maakt geen indruk! Integendeel die heb ik met 2 minuten aan het janken waarna ik vertrek.
pi_206639158
quote:
81s.gif Op vrijdag 11 november 2022 11:11 schreef Loveable het volgende:

[..]
Wellicht kan ze nog voorzitter van de Tweede Kamer worden...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2022 15:56:40 ]
pi_206639169
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 12:42 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Dat is precies hoe ik mij de gemiddelde Drentse vrouw voorstel. _O_ Kon zo de vrouw van Evert Baptist zijn. :D
Haha grapjas. Ik kan je verzekeren dat de gemiddelde Drentse vrouw er niet uitziet als dit wijf.
Maar wat een mormel om zo tekeer te gaan tegen je personeel. Ik snap dat ook niet zo trouwens, ik liet me niet terroriseren door mijn leidinggevende.
pi_206639196
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 november 2022 15:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wellicht kan ze nog voorzitter van de Tweede Kamer worden...
Kan ze daar lekker lopen schreeuwen en gillen etc tegen Rutte etc :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')