SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
Als ik mag kiezen tussen de VS of Rusland als winnaar is dat niet zo'n moeilijke keuze.quote:Op woensdag 9 november 2022 13:28 schreef vosss het volgende:
[..]
En op de koop toe verdienen ze nu dik geld aan heel de EU die als een gek hun LNG koopt want sancties.
Er is maar 1 winnaar hier en dat is de VS.
quote:
Lijkt me toch dat je eerst alles en iedereen van de westoever van de Dnjepr weg wilt hebben voor je dat doet?quote:Op woensdag 9 november 2022 13:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hmmm, een zooi bruggen opgeblazen maar zo te zien heeft dat amper een vertragende werking... Gaan ze de boel inunderen?
En wat verliezen ze nog tijdens het terug rennen?quote:Op woensdag 9 november 2022 13:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hmmm, een zooi bruggen opgeblazen maar zo te zien heeft dat amper een vertragende werking... Gaan ze de boel inunderen?
Ja, die gaat niet veel doen zoquote:Op woensdag 9 november 2022 13:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ twitter ]
Inderdaad wederom geen TTquote:Op woensdag 9 november 2022 13:52 schreef Mansjester het volgende:
Gemiste TT kans:
Oorlog in Oekraïne #582: IK IK IK IK IK IK IK
Die heb ik al een keer gedaan.quote:Op woensdag 9 november 2022 14:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Inderdaad wederom geen TT![]()
Ik dacht aan 'Oh oh, Kherson'
Arme doggo'squote:Op woensdag 9 november 2022 13:38 schreef xpompompomx het volgende:
Hier word ik wel een beetje sip van:
[ twitter ]😿
Die had ik liever in Den Haag gezienquote:
Dit was hij in 2017:quote:
Ik heb toch liever een leider die niet zo angstig is en gewoon op z'n fietske naar z'n werk kan.quote:Op woensdag 9 november 2022 14:36 schreef Aether het volgende:
Geblokkeerde straten in Moskou, een gigantische stoet. De oppergod van de Russische wereld komt eraan.
[ twitter ]
Zag dat artikel net ook al jaquote:Op woensdag 9 november 2022 14:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit was hij in 2017:
Outrage as sick dad swings baby around his head like a ragdoll and claims he can ‘hear her bones popping’
Dan kunnen ze direct na school de gehaktmolen inquote:
Ik geloof echt dat er onder de Oekraïense bevolking goor vuil nazi-tuig zit, maar keer op keer blijken die dan mee te vechten aan Russische kant.quote:Op woensdag 9 november 2022 14:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit was hij in 2017:
Outrage as sick dad swings baby around his head like a ragdoll and claims he can ‘hear her bones popping’
Jaquote:Op woensdag 9 november 2022 14:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik geloof echt dat er onder de Oekraïense bevolking goor vuil nazi-tuig zit, maar keer op keer blijken die dan mee te vechten aan Russische kant.
Scheelt weer gedoe, opgeruimd staat netjes.quote:Op woensdag 9 november 2022 14:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die had ik liever in Den Haag gezien
Daarmee bedoelen ze de rest van de oblast (provincie) Kherson.quote:Op woensdag 9 november 2022 14:47 schreef Nielsch het volgende:
Ik hoor steeds over Kherson aan de westkant van de rivier en Kherson aan de oostkant van de rivier. Maar als ik op Google Maps kijk ligt Kherson enkel aan de westelijke oever. Of bedoelen ze met Kherson ten oosten van de rivier dan voorsteden als Tsjoeroepinsk en Solontsi?
Kherson (Stad)quote:Op woensdag 9 november 2022 14:47 schreef Nielsch het volgende:
Ik hoor steeds over Kherson aan de westkant van de rivier en Kherson aan de oostkant van de rivier. Maar als ik op Google Maps kijk ligt Kherson enkel aan de westelijke oever. Of bedoelen ze met Kherson ten oosten van de rivier dan voorsteden als Tsjoeroepinsk en Solontsi?
Je hebt Kherson de stad en Kherson Oblast, de provincie. De Oblast is aan beide zijdes van de rivierquote:Op woensdag 9 november 2022 14:47 schreef Nielsch het volgende:
Klopt helemaalquote:
Geweldig video. Wel een plottwist aan het eindequote:Op woensdag 9 november 2022 13:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Er komt een wateroorlog Uzbekistan vs Turkmenistan + Tajikistan aan. En de oorzaak daarvan is de USSR die 50 jaar geleden na de Israel vs Egypte Yom Kippur oorlog de aanvoer van water naar de Aral Sea heeft omgeleid.
Prachtige video vol butterflyeffects: als Egypte de oorlog niet had verloren dan waren ze niet overgelopen naar het Amerikaanse kamp > waarna de USSR stopte met wapens leveren aan Egypte > waarna Egypte stopte met katoen leveren aan USSR > waarna USSR rivieren moest omleiden om zelf katoen te verbouwen > waarna > waarna > etc...
Je kan de oorzaak (butterfly) nog veel verder doortrekken: WW2, uitmoorden Joden in Europa > 1948 oprichting Israel > moslimlanden proberen hun uit te moorden, mislukt > 1967 Six Day War nieuwe poging, Egypte verliest de Sinai woestijn > 1973 Yom Kippur War proberen ze de Sinai terug te veroveren en verliezen wederom.
RealLifeLore
Zozo, wel drie 🕊quote:
quote:
Nou, terugtrekken uit heel Oekraine en de onderhandelingen over de herstelbetalingen kunnen gestart wordenquote:
Russen kunnen niets, behalve liegen. Bijna 80 k dode Russische soldaten in 8 maanden tijd, zogenaamd het tweede beste leger op aardequote:Op woensdag 9 november 2022 15:10 schreef oheng het volgende:
Lol, Stremousov is ook alweer dood. Ffs wat een totale clusterfuck is deze invasie toch ook.
Wat lullig doodgaan ook.quote:
Geciteerde tweet in de reacties:quote:
Die granaatjes richten neem ik aan geen drol aan bij een beetje bepantserde voertuig? Of zit ik er dan naast?quote:
quote:Op woensdag 9 november 2022 14:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Deze gast is dood?
[ afbeelding ]
Misschien als je geluik hebt/danwel erg goed gemikt hebt en je granaat komt percies op de juiste plek terecht.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die granaatjes richten neem ik aan geen drol aan bij een beetje bepantserde voertuig? Of zit ik er dan naast?
Had je al gezien dat Franky en Coen de Oekrainers kennis laten maken met onze geweldige frituurcultuur?quote:
Bij een handgranaat op 8 meter afstand, zonder barrières, denk ik dat het niet veel anders isquote:Op woensdag 9 november 2022 16:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien als je geluik hebt/danwel erg goed gemikt hebt en je granaat komt percies op de juiste plek terecht.
Maar goed, ik ben ook geen kenner verder.
Wat me wel opvalt is dat er veel poppetjes (stuiptrekkend) neer gaan als zo'n granaatje zelfs nog op een redelijke afstand van zeg een meter of 8-10 afstand van ze ontploft.
De adders, de reptielen zogezegd, zijn de Russen zelfquote:Op woensdag 9 november 2022 16:15 schreef koemleit het volgende:
De officiële Russische sites staan nu vol over de terugtrekking...
Nu maar hopen dat er niet ergens een addertje zit.
quote:Op woensdag 9 november 2022 16:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Had je al gezien dat Franky en Coen de Oekrainers kennis laten maken met onze geweldige frituurcultuur?
[ twitter ]
Is het addertje niet dat ze een dam gaan opblazen en de boel onder water loopt?quote:Op woensdag 9 november 2022 16:15 schreef koemleit het volgende:
Nou ja, dat lijkt mij een vrij plausibel scenario en dan net op het moment dat er een shitload aan Oekraiense troepen in het te inunderen gebied zitten.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Is het addertje niet dat ze een dam gaan opblazen en de boel onder water loopt?
Zouden ze daar zelf ook niet erg veel last van hebben aangezien Russen nog gewoon op de andere kant van de oever liggen?quote:Op woensdag 9 november 2022 16:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
als ze dan maar onder het gras zitten.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:17 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De adders, de reptielen zogezegd, zijn de Russen zelf
Als je al van plan bent om die dam op te blazen kun je daar natuurlijk op voorbereiden door je ook uit dat gebied terug te trekken, je hoeft je immers niet druk te maken dat de Oekraïners je over een rivier van een paar kilometer breed achterna komen zitten.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zouden ze daar zelf ook niet erg veel last van hebben aangezien Russen nog gewoon op de andere kant van de oever liggen?
Ongetwijfeld wel. Maar dat weten de Oekraïners vast ook wel.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:15 schreef koemleit het volgende:
Je kijkt altijd met de stroming mee.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:25 schreef polderturk het volgende:
Waarom wordt er "right bank" gezegd tegen het westen van dr Dnjeper?
Je kijkt stroomafwaarts. De rivier komt vanuit het noorden, dus dan is het westen de rechterkantquote:Op woensdag 9 november 2022 16:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom wordt er "right bank" gezegd tegen het westen van dr Dnjeper?
dat zou kunnen, daar dreigen ze al een tijdje mee.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat gevoel heerst al een tijdje jaquote:Op woensdag 9 november 2022 16:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 9 november 2022 16:31 schreef oheng het volgende:
En het is officieel: de russische staatsmedia kondigt de terugtrekking aan!
RIA.ru linkje.
quote:Het verlies van Russische troepen is zeven tot acht keer minder dan dat van de vijand.
Altijd bijzonder dit soort opmerkingen; optie 1, ze liegen, optie 2 ze hebben heel wat burger meegenomen in de dood....quote:
er valt daar toch niks meer te halenquote:Op woensdag 9 november 2022 16:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
En, even los van al het immense persoonlijk leed, wat heb je eraan als zij wel hun oorlogsdoelen halen. Je kunt bijvoorbeeld ook WWII moeilijk als een overwinning voor Duitsland zien omdat zij in ieder geval wel minder doden te betreuren hadden.quote:
Gestorven voor de glorie van het moederland en een wasmachine voor moeders!quote:Op woensdag 9 november 2022 16:42 schreef capricia het volgende:
Wat een complete afgang. Hebben zoveel Russen hun leven voor gelaten.
Vriest zo'n grote Dniepr rivier wel helemaal dicht? En zo dicht dat het zoveel kilo's kan dragen?quote:Op woensdag 9 november 2022 16:42 schreef Red_85 het volgende:
Never nooit niet dat dit een 'gratis' overgave is. Straks wordt het winter en gaat de rivier dicht. Nog makkelijker aan te vallen over een iets breder front.
Misschien vallen ze wel terug uit Cherson stad maar houden ze het wel binnen range. Heb je er nog geen moer aan.
Kiev?quote:Op woensdag 9 november 2022 16:44 schreef Rodgrod het volgende:
Volgens mij zit er inderdaad wel een idee achter. Hebben de Russen voorheen ooit zo publiekelijk een terugtrekking bekend gemaakt?
Dat heb je vaker met fragmentatie bommen.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien als je geluik hebt/danwel erg goed gemikt hebt en je granaat komt percies op de juiste plek terecht.
Maar goed, ik ben ook geen kenner verder.
Wat me wel opvalt is dat er veel poppetjes (stuiptrekkend) neer gaan als zo'n granaatje zelfs nog op een redelijke afstand van zeg een meter of 8-10 afstand van ze ontploft.
En hoe goed is ijs bestand tegen Oekrainse kogels, bommen en granaten net op het moment dat er Russsiche vrachtwagens overheen rijden?quote:Op woensdag 9 november 2022 16:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vriest zo'n grote Dniepr rivier wel helemaal dicht? En zo dicht dat het zoveel kilo's kan dragen?
Op dit moment is het meer dan 10 graden in Oekraine, die hebben net als ons een warm najaar gehad. Gemiddelde januari temperatuur max 2 graden, min -3 graden in Kherson. Ik denk van niet in dit huidige klimaat. Of moet een uitzonderlijke koude winter worden.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vriest zo'n grote Dniepr rivier wel helemaal dicht? En zo dicht dat het zoveel kilo's kan dragen?
Inunderen is echt een héél raar woordquote:Op woensdag 9 november 2022 16:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, dat lijkt mij een vrij plausibel scenario en dan net op het moment dat er een shitload aan Oekraiense troepen in het te inunderen gebied zitten.
@Schaamlapquote:Op woensdag 9 november 2022 16:51 schreef TheJanitor het volgende:
Nog steeds zijn er mensen die denken dat dit allemaal volgens het Russische masterplan gaat. PUTIN DE GROOTMEESTER ZET ONS WEER SCHAAKMAT.
Die argwaan lijkt me vrij terecht.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:51 schreef TheJanitor het volgende:
Nog steeds zijn er mensen die denken dat dit allemaal volgens het Russische masterplan gaat. PUTIN DE GROOTMEESTER ZET ONS WEER SCHAAKMAT.
De Amoer vriest ook elk jaar dicht voor een flinke periode, maar goed dat is Siberie, en ik neem niet aan dat het in Oekraine even koud zal zijn.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zeggen we absoluut niet. Dat is je eigen interpretatiequote:Op woensdag 9 november 2022 16:51 schreef TheJanitor het volgende:
Ja, toen met Kiyv.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:44 schreef Rodgrod het volgende:
Volgens mij zit er inderdaad wel een idee achter. Hebben de Russen voorheen ooit zo publiekelijk een terugtrekking bekend gemaakt?
Vergeet de achterkleppen van auto's niet. Zonder die dappere verovering zat er nu een baboesjka in Jakoetië zonder achterklep in haar Lada!quote:Op woensdag 9 november 2022 16:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Gestorven voor de glorie van het moederland en een wasmachine voor moeders!
Rennenn!!!!quote:Op woensdag 9 november 2022 16:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Klinkt erg als een val idd. Normaal gesproken ontkennen ze altijd hun verliezen maar nu verkondigen het ze luid mogelijk:
[ twitter ]
Vertrouw hier niets van.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Klinkt erg als een val idd. Normaal gesproken ontkennen ze altijd hun verliezen maar nu verkondigen het ze luid mogelijk:
[ twitter ]
Ze trekken zich terug, ze geven zich niet over hequote:Op woensdag 9 november 2022 17:00 schreef slashdotter3 het volgende:
Maarre, komen er nu dus 40k pows erbij?
Kiev volgens mij. En we hebben een strategische herpositionering gehadquote:Op woensdag 9 november 2022 16:44 schreef Rodgrod het volgende:
quote:
https://t.me/bbbreaking/140592quote:The city of Kherson and adjacent settlements cannot be supplied and function - Surovikin
The most appropriate option is to organize defense along the barrier line of the Dnieper River - Surovikin
It is proposed to take up defense along the left bank of the Dnieper River - Surovikin
Shoigu agrees with Surovikin's conclusions and proposals
Proceed to the withdrawal of troops across the Dnieper River - Shoigu
The maneuver of the troops will be carried out in the near future - Surovikin
Life and health of Russian servicemen are always a priority - Shoigu
Oh... Binnen defensie is het vrij gangbaar... Wsl ook vanwege de IJssellinie... Bedoeld om de Russen tegen te houden...quote:
Wat is dan eigenlijk de reden dat ze het zo publiekelijk bekend maken? Is nergens goed voor? Iemand?quote:Op woensdag 9 november 2022 17:12 schreef Gehrman het volgende:
Oef de zoveelste pijnlijke nederlaag voor de russen
Ja bij defensie gebruiken ze natuurlijk wel meer rare woorden. Maar een woord beginnen met 'in', terwijl je het onderwater laat lopenquote:Op woensdag 9 november 2022 17:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh... Binnen defensie is het vrij gangbaar... Wsl ook vanwege de IJssellinie... Bedoeld om de Russen tegen te houden...
Zelf het verhaal voor zijn (en dus het narratief in handen hebben binnenlands, ipv dat de russen gaan gokken) denk ik.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:14 schreef wpor het volgende:
[..]
Wat is dan eigenlijk de reden dat ze het zo publiekelijk bekend maken? Is nergens goed voor? Iemand?
Ik denk dat Kherson bijna valt. Door zo te zeggen dat je je terugtrekt lijkt het misschien positiever dan als bekend wordt dat Oekraine het veroverd heeft 2 dagen later.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:14 schreef wpor het volgende:
[..]
Wat is dan eigenlijk de reden dat ze het zo publiekelijk bekend maken? Is nergens goed voor? Iemand?
Zo van, als wij het niet mogen hebben, dan niemand niet!!!quote:Op woensdag 9 november 2022 17:21 schreef Fugazi_ het volgende:
Binnenkort een tactische nuke () op Cherson?
Komt uit het latijn...quote:Op woensdag 9 november 2022 17:15 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja bij defensie gebruiken ze natuurlijk wel meer rare woorden. Maar een woord beginnen met 'in', terwijl je het onderwater laat lopen
Wat is het verhaal achter het woord?
Vast iets van deze aard. Ontkennen is lastgquote:Op woensdag 9 november 2022 17:16 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik denk dat Kherson bijna valt. Door zo te zeggen dat je je terugtrekt lijkt het misschien positiever dan als bekend wordt dat Oekraine het veroverd heeft 2 dagen later.
"Ja, maar we trokken ons terug uit de stad."
Putin is er gestoord genoeg voor maar dat zou ook einde Russische leger betekenen.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:21 schreef Fugazi_ het volgende:
Binnenkort een tactische nuke () op Kherson?
Die ligt aan de andere kant van de rivier.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:08 schreef capricia het volgende:
Hier de vertaling;
[..]
https://t.me/bbbreaking/140592
En weg is de watertoevoer naar de Krim..![]()
https://t.me/RVvoenkor/31477quote:Evgeny Prigozhin about the withdrawal of troops from Kherson
“The decision to withdraw troops from the right bank of the Dnieper is not easy, but it speaks of the readiness of the command to take responsibility for the lives of soldiers.
It is important not to agonize, not to fight in paranoia, but to draw conclusions and work on mistakes. And after that, understand who is right, who is to blame, and what is the essence of the problem,” Prigozhin said.
Spinnen als een daad van goede wil.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vast iets van deze aard. Ontkennen is lastg
Ik zou niet weten hoe ze een val op kunnen zetten die heel veel zin heeft.
Een goede vraag, gezien de berichten van de afgelopen tijd is het wel aan te nemen dat deze terugtrekking al een flinke tijd bezig is. Zie o.a. de berichten van ISW en het wegvallen van controleposten in Kherson van een week terug.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat gaat er nu gebeuren? Hoeveel van die 40k kunnen nog het water over? Hebben ze nog al hun zware voertuigen en wapens kunnen redden en meenemen naar de overkant via de pontonbruggen en onder dekking van alle burgers die gekidnapt zijn?
[ twitter ]
Om wat voor reden dan ook heeft Rob de wijk de Russen heel hoog zitten.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Rob de W zit nog aan het copium:D
Het is in deze reeks of de andere reeks al eens voorbij gekomen. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze ergens september/oktober Cherson al zouden hebben verlaten. Elk aan een zijde van de rivier de winter uitzitten want de Russen winnen feitelijk niet zoveel met Cherson, zo tactisch belangrijk is dat oord niet naar mijn mening. Waarom zou je daar blijven zitten en de logistieke aanvoer wat nu al een drama is nog moeilijker maken in de winter... En het is niet dat er west van Cherson nog Russische troepen zitten die bevoorraad moeten worden vanuit Cherson.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:14 schreef wpor het volgende:
Het was een loze pocket vanuit Russisch oogpunt. Maar goed, voor de Oekraïners is het weer een bevrijd stuk land.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is in deze reeks of de andere reeks al eens voorbij gekomen. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze ergens september/oktober Cherson al zouden hebben verlaten. Elk aan een zijde van de rivier de winter uitzitten want de Russen winnen feitelijk niet zoveel met Cherson, zo tactisch belangrijk is dat oord niet naar mijn mening. Waarom zou je daar blijven zitten en de logistieke aanvoer wat nu al een drama is nog moeilijker maken in de winter... En het is niet dat er west van Cherson nog Russische troepen zitten die bevooraad moeten worden vanuit Cherson.
Boobytrap de boel, ondermijn alles en verlaat het circus.
Er is ook een bloedbad. Gisteren heeft Rusland 87 militaire voertuigen visueel geconfirmeerd verloren. Dat is bijna 4 keer zoveel als gemiddeld op een dag. Het Russische leger is flink in elkaar gebeukt en ze weten dat ze dit niet kunnen volhouden.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:41 schreef Confetti het volgende:
Ik weet niet of dit allemaal wel goed nieuws is. Het algehele beeld is toch wel dat de Russen zonder extreme verliezen van af komen, en ondertussen de gemobiliseerden aan het trainen zijn.
Het was beter geweest voor de goedzakken als Rusland zich niet had teruggetrokken en er een bloedbad was geweest onder de Russen. De lange neus naar Poetin die we nu kunnen trekken hebben we niets aan.
Omdat ze de Wijk genomen hebbenquote:Op woensdag 9 november 2022 17:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
Om wat voor reden dan ook heeft Rob de wijk de Russen heel hoog zitten.
Het lijkt ondertussen wel duidelijk. Er worden volop bruggen opgeblazen om de aftocht te dekken.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Rob de W zit nog aan het copium:D
Ik denk dat de gemiddelde fokkert die dit topicreeks volgt nu beter op de hoogte is dan Rob de Wijk over de situatie in Oekraïne.quote:
Maar de russen begrijoen nog steeds niet waar ze hun leven voor geven en hun kameraden voor hun ogen voor sterven , dat motiveert nietquote:Op woensdag 9 november 2022 17:41 schreef Confetti het volgende:
Ik weet niet of dit allemaal wel goed nieuws is. Het algehele beeld is toch wel dat de Russen zonder extreme verliezen van af komen, en ondertussen de gemobiliseerden aan het trainen zijn.
Het was beter geweest voor de goedzakken als Rusland zich niet had teruggetrokken en er een bloedbad was geweest onder de Russen. De lange neus naar Poetin die we nu kunnen trekken hebben we niets aan.
Mooi dat die clown wel kan deugen op wereldtoneel.quote:
Die 700-800 doden per dag (die gerapporteerd worden, in hoeverre dat de waarheid is.....?) Zie jij niet als extreme verliezen? Dat is ongeveer 1,5 bataljon per dag, dat is extreem veel.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:41 schreef Confetti het volgende:
Wacht even, eerst inunderen en dan nuken? Eerst terugtrekken, dan nuken? Inunderen na het nuken? Wat is het nou?quote:Op woensdag 9 november 2022 17:21 schreef Fugazi_ het volgende:
Binnenkort een tactische nuke () op Kherson?
Omdat NOEKS.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
Om wat voor reden dan ook heeft Rob de wijk de Russen heel hoog zitten.
quote:Sounds like they were counting on Republicans taking control of Congress in the U.S. and cutting off Ukraine from the U.S.'s military aid.
Since that didn't happen, Russia realises it's game over. That was literally their final hope.
Vind ik een gevaarlijke conclusie.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Tjonge. Tegenslag na tegenslag voor de Russen. Ze hebben nauwelijks iets meer te zeggen op/over de Zwarte Zee (de Turken wezen ze al op hun plaats met dat graankonvooi) en nu weg uit Kherson. Hun nucleaire arsenaal buiten beschouwing latend is hun reputatie als vreesaanjagende militaire macht nu wel door de plee gespoeld.
Je gaat er even aan voorbij dat ze menig stad volledig in de as gelegd hebben?quote:Op woensdag 9 november 2022 18:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Tjonge. Tegenslag na tegenslag voor de Russen. Ze hebben nauwelijks iets meer te zeggen op/over de Zwarte Zee (de Turken wezen ze al op hun plaats met dat graankonvooi) en nu weg uit Kherson. Hun nucleaire arsenaal buiten beschouwing latend is hun reputatie als vreesaanjagende militaire macht nu wel door de plee gespoeld.
Nee, hun hoogtijdagen liggen inmiddels ver achter ons. Ze kunnen eigen grondgebied nog adequaat verdedigen, maar operaties over de grens tegen een militair wat capabeler land is nu toch echt te ambitieus geworden.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind ik een gevaarlijke conclusie.
Dat lijkt me stug. Het eerste steunpakket vanuit de VS zit nog niet aan het plafond. Bij een tweede pakket moet het huis van afgevaardigden opnieuw beoordelen.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Kom dit tegen op Reddit, zou dit het zijn? Aangezien gisteren geen dikke overwinning was voor de Republikeinen is het game over voor Rusland en vandaar deze beslissing vandaag:
[..]
Ik doel hierbij op militaire slagkracht op globaal niveau. Ja, ze hebben vele dorpen en steden verwoest maar het Russische militaire apparaat kan zich niet meer meten met de globale top.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je gaat er even aan voorbij dat ze menig stad volledig in de as gelegd hebben?
Ik denk dat de Russen bij de terugtrekking over de rivier helemaal de tering in worden geschoten. Elke vierkante centimeter van dat gebied zit in de HIMARS computers. Als ze te voet over de bruggen moeten dan gaat het een bloedbad worden.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:06 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Die 700-800 doden per dag (die gerapporteerd worden, in hoeverre dat de waarheid is.....?) Zie jij niet als extreme verliezen? Dat is ongeveer 1,5 bataljon per dag, dat is extreem veel.
Kherson was toch hun grondgebied sinds eind september?quote:Op woensdag 9 november 2022 18:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Ze kunnen eigen grondgebied nog adequaat verdedigen,
Scherpquote:Op woensdag 9 november 2022 18:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kherson was toch hun grondgebied sinds eind september?
Dat denken er meer hoor. Heel onzeker dit. Ben wel heel benieuwd.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Maar ja, het zou niet de eerste keer zijn dat besluiten daar niet om tactische maar om politieke overwegingen worden genomen. Denk bijvoorbeeld ook aan het te lang blijven zitten in Lyman omdat ze geen slecht nieuws op de dag van hun 'annexatie' wilden, dat had tactisch ook al lang geen waarde meer. Jje hebt immers niets aan een spoorknooppunt als je de spoorlijnen erin en eruit niet onder controle hebt.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is in deze reeks of de andere reeks al eens voorbij gekomen. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze ergens september/oktober Cherson al zouden hebben verlaten. Elk aan een zijde van de rivier de winter uitzitten want de Russen winnen feitelijk niet zoveel met Cherson, zo tactisch belangrijk is dat oord niet naar mijn mening. Waarom zou je daar blijven zitten en de logistieke aanvoer wat nu al een drama is nog moeilijker maken in de winter... En het is niet dat er west van Cherson nog Russische troepen zitten die bevoorraad moeten worden vanuit Cherson.
Boobytrap de boel, ondermijn alles en verlaat het circus.
Zou dat de Russen daadwerkelijk iets uitmaken? Als je ziet hoe ze heel steden 'bevrijden' door ze met de grond gelijk te maken kunnen een paar ondergelopen dorpjes/voorsteden er ook nog wel bij.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:42 schreef oheng het volgende:
En nog wat: de linkeroever/oostoever van de Dnipr rivier is lager dan de rechteroever. Dus als de Kakhova dam wordt opgeblazen, dan overstroomt de linker/oost kant van de Dnipr rivier.
Met een 2-3 weken -20 kan t best wat hebben denk ik. wordt daar echt bok koud vanwege dat landklimaat.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is geen tank.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:28 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ne_clearing_tanks_to
Germany about to send 42 mine clearing tanks to Ukraine!
[ afbeelding ]
Neuken, terugtrekken en dan onanerenquote:Op woensdag 9 november 2022 18:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wacht even, eerst inunderen en dan nuken? Eerst terugtrekken, dan nuken? Inunderen na het nuken? Wat is het nou?
Dit is geen tank.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:30 schreef Aether het volgende:
Duitsland stuurt 42 mine clearing tanks.
https://www.bundesregieru(...)port-ukraine-2054992
Om Ross Noble maar eens te parafraseren "Voor de militaire purist is het inderdaad geen tank, maar als het je op een smal landweggetje tegemoet komt rijden..."quote:
Ook bijvoorbeeld een bergingstank is volgens de militaire purist geen tank, maar heet toch echt een bergingstankquote:Op woensdag 9 november 2022 18:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Om Ross Noble maar eens te parafraseren "Voor de militaire purist is het inderdaad geen tank, maar als het je op een smal landweggetje tegemoet komt rijden..."
Dit is copy paste van hun Duitse website.quote:
Laat me raden: Heel emotioneel reageren?quote:Op woensdag 9 november 2022 18:39 schreef Discombobulate het volgende:
Oekraïne zegt bovendien zelf dat het te vroeg is om conclusies te trekken. Wat doet 80% van dit topic?
Je hebt gelijk, NATO moet Rusland aanvallen.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:41 schreef Confetti het volgende:
Kritisch nadenken gebaseerd op Russische bronnen.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:39 schreef Discombobulate het volgende:
Oekraïne zegt bovendien zelf dat het te vroeg is om conclusies te trekken. Wat doet 80% van dit topic?
Ze waren toch stoer aan het roepen dat ze de verkiezingen gingen manipuleren? En dan de timing, hier zit wel wat in.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Kom dit tegen op Reddit, zou dit het zijn? Aangezien gisteren geen dikke overwinning was voor de Republikeinen is het game over voor Rusland en vandaar deze beslissing vandaag:
[..]
En wat hebben ze daar voor voordeel bij?quote:Op woensdag 9 november 2022 18:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je gaat er even aan voorbij dat ze menig stad volledig in de as gelegd hebben?
Nee. "RuSlAnD LIEgT!11!! blablabla" over x aantal uitspraken. Want wat doen Russen? De boel bij elkaar liegen.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Laat me raden: Heel emotioneel reageren?
Dit lijkt me nou net een weloverwogen militaire beslissiing, je wil helemaal geen gebied blijven vasthouden omdat de politiek dat wil terwijl het militair gezien alleen maar ellende oplevert.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:25 schreef Tocadisco het volgende:
Maar ja, het zou niet de eerste keer zijn dat besluiten daar niet om tactische maar om politieke overwegingen worden genomen. Denk bijvoorbeeld ook aan het te lang blijven zitten in Lyman omdat ze geen slecht nieuws op de dag van hun 'annexatie' wilden, dat had tactisch ook al lang geen waarde meer. Jje hebt immers niets aan een spoorknooppunt als je de spoorlijnen erin en eruit niet onder controle hebt.
Daar is een meme over. Op het plaatje heel veel verschillende panters voertuigen. Met de tekst "MSM: tank"quote:
Hoe kom je nou bij Ross Noble?quote:Op woensdag 9 november 2022 18:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Om Ross Noble maar eens te parafraseren "Voor de militaire purist is het inderdaad geen tank, maar als het je op een smal landweggetje tegemoet komt rijden..."
Oekraïne zit in de zak van Rob de Wijkquote:Op woensdag 9 november 2022 18:39 schreef Discombobulate het volgende:
In iets meetbaardere taal, 65 bij 65 kilometer. Een gebied ter grootte van Noord Holland ongeveer.quote:
Van een interview dat hij in Top Gear heeft gedaan, toen hij daarin vertelde hoe hij een tank (FV433 Abbot SPG) had gekocht kreeg hij van Clarkson als reactie dat het een self-propelled artillery was. Met daarop dus de reactie dat het in de binnenspiegel van een voorganger toch wel erg veel op een tank leek.quote:
Juist ja, een van je belangrijkste assets op de oever van de rivier neerzetten zodat ze er zelfs met een katapult gaten in kunnen schieten...quote:Op woensdag 9 november 2022 18:57 schreef Slayage het volgende:
Het Krim is straks binnen himars bereik![]()
[ twitter ]
De Krim, vriend.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:57 schreef Slayage het volgende:
Het Krim is straks binnen himars bereik![]()
[ twitter ]
De Krimbrug, vriend.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het Krimbrug is toch gewoon nog in gebruik?
Deels. Slechts op minimale capaciteitquote:Op woensdag 9 november 2022 19:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het Krimbrug is toch gewoon nog in gebruik?
Niks "zetten" shoot and scout.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Juist ja, een van je belangrijkste assets op de oever van de rivier neerzetten zodat ze er zelfs met een katapult gaten in kunnen schieten...
[ twitter ]
Shoot and Scoot is het....quote:
We gaan het zienquote:Op woensdag 9 november 2022 19:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Shoot and Scoot is het....
Maar nee, dat gaat hem niet worden, je gaat geen 50 kilometer verplaatsen...
De Russen doen zo nu en dan ook verstandige dingen helaas.quote:
Nou ja, gezien het tactische inzicht van de Russen zou het me niet verbazen dat ze blijven zitten waar ze zitten...quote:Op woensdag 9 november 2022 19:12 schreef Slayage het volgende:
De Russen doen zo nu en dan ook verstandige dingen helaas.
Dat ze het idee wel hebben maar vanavond teveel Vodka drinken, stoeien met een beer, verslapen en wakker worden. Weer te laat..quote:Op woensdag 9 november 2022 19:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, gezien het tactische inzicht van de Russen zou het me niet verbazen dat ze blijven zitten waar ze zitten...
Nou lijken de Russen me bij uitstek dan wel weer hét volk wat onnozele symboliek boven tactiek stelt.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit lijkt me nou net een weloverwogen militaire beslissiing, je wil helemaal geen gebied blijven vasthouden omdat de politiek dat wil terwijl het militair gezien alleen maar ellende oplevert.
Juist. Kwam hem een keer tegen aan de bar van een hotel in Schotland. Goeie gek.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Van een interview dat hij in Top Gear heeft gedaan, toen hij daarin vertelde hoe hij een tank (FV433 Abbot SPG) had gekocht kreeg hij van Clarkson als reactie dat het een self-propelled artillery was. Met daarop dus de reactie dat het in de binnenspiegel van een voorganger toch wel erg veel op een tank leek.
quote:Op woensdag 9 november 2022 18:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met een 2-3 weken -20 kan t best wat hebben denk ik. wordt daar echt bok koud vanwege dat landklimaat.
Ik lees twee zeer tegenstrijdige berichtenquote:Op woensdag 9 november 2022 16:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Op dit moment is het meer dan 10 graden in Oekraine, die hebben net als ons een warm najaar gehad. Gemiddelde januari temperatuur max 2 graden, min -3 graden in Kherson. Ik denk van niet in dit huidige klimaat. Of moet een uitzonderlijke koude winter worden.
Gewoon de POW de stad laten verkennen.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:18 schreef inslagenreuring het volgende:
Gaan de Oekraïners straks ook daadwerkelijk de stad in dan? Die lijkt me bol staan van de mijnen/ C4?
Dat wordt eenn grote klus om veilig te stellen.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:18 schreef inslagenreuring het volgende:
Gaan de Oekraïners straks ook daadwerkelijk de stad in dan? Die lijkt me bol staan van de mijnen/ C4?
Lekker aan de andere kant van de rivier in de loopgraven laten doodvriezen. Winter ftwquote:Op woensdag 9 november 2022 19:10 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Dit dus...
Edit: En dan bedoel ik die onderste Tweet, waarom laat Fok! eigenlijk altijd meerdere Tweets zien?
Eerst zien, ik vertrouw het nog maar matigquote:
Als de mobiks beseffen dat ze geen steun krijgen dan kunnen ze gaan proberen zelf over de bruggen te komen. Dat gaat een chaos opleveren. Of ze geven zich en masse over.quote:
Ik wil P-51 Mustangs die prijsschieten op roeibootjes.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:51 schreef Nielsch het volgende:
Steken de Orcs nu volgepakt in kleine bootjes die rivier over? Want dan zou ik best wel van die dronefilmpjes willen zien waarbij er een granaat wordt geworpen in zo'n boot.
ik geloof het ook nietquote:Op woensdag 9 november 2022 19:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eerst zien, ik vertrouw het nog maar matig
Je kunt je atoomklok erop gelijk zetten.quote:
Ik denk dat hij gelijk heeft. Ik zit meer noordelijk en landinwaards te denken.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
Ik lees twee zeer tegenstrijdige berichten
Ja, waarom denk je dat types als Wilders en Sjerrie zo tegen de EU zijn? We mogen natuurlijk niet te sterk worden met z'n allen.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:20 schreef slashdotter3 het volgende:
We kunnen in Europa helemaal niets
Ik zat al een beetje te fantaseren; Zou het misschien zo kunnen zijn dat men in Moskou het bevel tot terugtrekking strategisch hergroeperen pas heeft genomen nadat de uitslagen van de verkiezingen in de VS bekend werden? Want met de verwachtte rode golf die niet kwam zou het er wel eens anders uit hebben kunnen gaan zien in Oekraïne.quote:https://www.telegraaf.nl/(...)envaller-voor-poetin
Verkiezingen VS: 'Dit is een tegenvaller voor Poetin'
De Amerikaanse tussentijdse verkiezingen kunnen ook zijn weerslag krijgen op de oorlog in Oekraïne. Voormalig commandant der Landstrijdkrachten Mart de Kruif vertelt bij Goedemorgen Nederland van Omroep WNL wat de mogelijkheden zijn.
Nee want het is nog niet beslist in USA.quote:Op woensdag 9 november 2022 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, waarom denk je dat types als Wilders en Sjerrie zo tegen de EU zijn? We mogen natuurlijk niet te sterk worden met z'n allen.
[..]
Ik zat al een beetje te fantaseren; Zou het misschien zo kunnen zijn dat men in Moskou het bevel tot terugtrekking strategisch hergroeperen pas heeft genomen nadat de uitslagen van de verkiezingen in de VS bekend werden? Want met de verwachtte rode golf die niet kwam zou het er wel eens anders uit hebben kunnen gaan zien in Oekraïne.
We kunnen best een Europees leger hebben EN de EU verlaten.quote:Op woensdag 9 november 2022 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, waarom denk je dat types als Wilders en Sjerrie zo tegen de EU zijn? We mogen natuurlijk niet te sterk worden met z'n allen.
[..]
Ik zat al een beetje te fantaseren; Zou het misschien zo kunnen zijn dat men in Moskou het bevel tot terugtrekking strategisch hergroeperen pas heeft genomen nadat de uitslagen van de verkiezingen in de VS bekend werden? Want met de verwachtte rode golf die niet kwam zou het er wel eens anders uit hebben kunnen gaan zien in Oekraïne.
Support voor Oekraine wordt gesteund door Democraten en Republikeinen. Kijk maar naar de stemresultaten in Senaat en de House.quote:Op woensdag 9 november 2022 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Want met de verwachtte rode golf die niet kwam zou het er wel eens anders uit hebben kunnen gaan zien in Oekraïne.
Ik ook.quote:Op woensdag 9 november 2022 18:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat denken er meer hoor. Heel onzeker dit. Ben wel heel benieuwd.
*quote:Op woensdag 9 november 2022 20:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ook.
Voelt raar dit.
*Insert meme: []Its a trap
In welk opzicht?quote:Op woensdag 9 november 2022 20:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mijn gevoel is ook dat we last gaan krijgen van het VK.
Tja weet ik niet, het is slechts een gevoel, ik vind de berichtgeving van de BBC ook steeds meer een anti EU pro VS smaakje krijgen.quote:
quote:Op woensdag 9 november 2022 20:37 schreef oheng het volgende:
Stap 1. Je kondigt een terugtrekking aan, daarmee verlaag je het moreel en verhoog je de omrust thuis
Stap 2. Je trekt je misschien geordent terug in een nóg kleiner gebiedje, als haringen in een ton
Stap 3. Je aanvoerlijnen zijn nu nog verder verslechterd, omdat je bruggen hebt opgeblazen, en boten nu zelfs binnen bereik van mortieren liggen
Stap 4. Profit!!!
Of hoe werkt dit.
Je ziet inderdaad fotos op die pontons langskomenquote:Op woensdag 9 november 2022 20:32 schreef Mansjester het volgende:
Hoe willen al die Russen eigenlijk de Dnjepr over? Via die ponton bruggen?
Nee, op zich is de terugtrekking wel te verklaren. Die 40K soldaten in Kherson zijn amper te bereiken, logistiek een nachtmerrie. De andere kant van de rivier hoeft niet zo stevig verdedigd te worden als de stad zelf want lastig te bereiken voor het Oekraïnse leger. Dus die mannen kun je weer elders in de strijd inzetten.quote:Op woensdag 9 november 2022 20:37 schreef oheng het volgende:
Stap 1. Je kondigt een terugtrekking aan, daarmee verlaag je het moreel en verhoog je de omrust thuis
Stap 2. Je trekt je misschien geordent terug in een nóg kleiner gebiedje, als haringen in een ton
Stap 3. Je aanvoerlijnen zijn nu nog verder verslechterd, omdat je bruggen hebt opgeblazen, en boten nu zelfs binnen bereik van mortieren liggen
Stap 4. Profit!!!
Of hoe werkt dit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Terugtrekken is logisch. De manier waarop is vooral heel Russischquote:Op woensdag 9 november 2022 20:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, op zich is de terugtrekking wel te verklaren. Die 40K soldaten in Kherson zijn amper te bereiken, logistiek een nachtmerrie. De andere kant van de rivier hoeft niet zo stevig verdedigd te worden als de stad zelf want lastig te bereiken voor het Oekraïnse leger. Dus die mannen kun je weer elders in de strijd inzetten.
Ik snap ook niet op welke basis Mart de Kruif deze conclusie trekt...quote:Op woensdag 9 november 2022 20:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Support voor Oekraine wordt gesteund door Democraten en Republikeinen. Kijk maar naar de stemresultaten in Senaat en de House.
Ik snap ook niet wie de russen op dit idee hebben gebracht. De stemresultaten voor wetsvoorstellen zijn openbaar.
Steun voor Oekraine is "bipartisan".
Tijdens het beleg van de Grolsch Veste?quote:Op woensdag 9 november 2022 20:49 schreef Perox het volgende:
[..]
Als de kots wegtrekt is de ellende bijna voorbij.
(oud Batavieren spreekwoord)
Enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat de Russen het resultaat in de verkiezingen als graadmeter voor 'Oekraïne moeheid' zouden gebruiken (meer steun voor Republikeinen = meer moeheid), maar dat lijkt me eigenlijk zelfs voor de Russen iets te slordig.quote:Op woensdag 9 november 2022 20:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik snap ook niet op welke basis Mart de Kruif deze conclusie trekt...
Ik weet dat het een logistieke nachtmerrie is, dat zeg ik in het andere Oekraine topic al sinds de komst van Himars, ergens begin juni.quote:Op woensdag 9 november 2022 20:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, op zich is de terugtrekking wel te verklaren. Die 40K soldaten in Kherson zijn amper te bereiken, logistiek een nachtmerrie. De andere kant van de rivier hoeft niet zo stevig verdedigd te worden als de stad zelf want lastig te bereiken voor het Oekraïnse leger. Dus die mannen kun je weer elders in de strijd inzetten.
Dat was zijn laatste optreden op tiktok.quote:Op woensdag 9 november 2022 21:01 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)in_vuhledar_donetsk/
Wounded Kadrovite soldier in Vuhledar, Donetsk Oblast after being hit by a Ukrainian drone dropped Grenade
Oei dat wordt een pijnlijke langzame dood voor deze bebaarde orc. En ook: deelt Rusland bij gebrek aan helmen nu maar visserspetjes uit aan haar soldaten?quote:Op woensdag 9 november 2022 21:01 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)in_vuhledar_donetsk/
Wounded Kadrovite soldier in Vuhledar, Donetsk Oblast after being hit by a Ukrainian drone dropped Grenade
Wat wel gek zou zijn. De huidige republikeinen stemmen doorgaans voor de sancties en (militaire) steun pakketten Niet allemaal, maar toch.quote:Op woensdag 9 november 2022 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Ze beginnen het te leren. Eindelijk geen rechte lijnquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 november 2022 21:38 schreef polderturk het volgende:
Op de achtergrond zie je een stuk verbrandde grond, zal wel artillery zijn die heel dichtbij insloegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aandelen Lada schieten weer omhoogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat we er hier veel van gaan zien de komende dagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De Meerdijk... Ook gewoon onder Nederlandse vlag...quote:Op woensdag 9 november 2022 23:51 schreef Starhopper het volgende:
Hopelijk gaat dit naar Oekraine![]()
[ twitter ]
De reder daarvan heeft wel wat uit te leggen ja.quote:Op donderdag 10 november 2022 01:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Meerdijk... Ook gewoon onder Nederlandse vlag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |