De instroom van asielzoekers moet dan ook echt omlaag. Dit is niet meer houdbaar.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar als je minder volwassenen wil dan moet je ook zorgen dat er geen kinderen meer bijkomen… Zo is het dan ook weer.
De veiligelanders krijgen hier al geen status en zijn binnen 5 weken weer weg, dat laaghangende fruit is allang geplukt.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De instroom van asielzoekers moet dan ook echt omlaag. Dit is niet meer houdbaar.
Laaghangend fruit is de veiligelanders.
Nou ja, het is wel een cirkel op het moment. Wat er in Ter Apel gebeurde is Nederland onwaardig.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
De veiligelanders krijgen hier al geen status en zijn binnen 5 weken weer weg, dat laaghangende fruit is allang geplukt.
De instroom van asiel is echt het probleem niet, de instroom van arbeidsmigranten is het grote probleem. Er wonen meer dan 800.000 arbeidsmigranten in Nederland... en dat zijn meestal geen gezinnen.
En dan komt hun 30leden tellende "gezin" ook nog hiernaartoe want daar hebben ze dan recht op 😭quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:04 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
En zodra ze een vergunning hebben, krijgen ze wel recht op een huis. Je punt?
Je kan natuurlijk wel betogen dat andere Europese landen meer moeten doen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
De veiligelanders krijgen hier al geen status en zijn binnen 5 weken weer weg, dat laaghangende fruit is allang geplukt.
De instroom van asiel is echt het probleem niet, de instroom van arbeidsmigranten is het grote probleem. Er wonen meer dan 800.000 arbeidsmigranten in Nederland... en dat zijn meestal geen gezinnen.
Die krijgen geen asiel, maar of ze ook daadwerkelijk vertrekken? Geloof je het zelf?quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ben ik ook met je eens hoor. Het is onzin om bijv aspergeteelt in NL te houden wat alleen nog kan draaien op minimumloon en uitbuiting van arbeidsmigranten. Dat soort productie kan lekker naar Roemenië / Polen etc waar nog wel genoeg ruimte is.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat het nog inhoudelijk over de wet gaat. Ik vermoed dat het alleen nog maar gaat over de vraag “willen we een kabinetscrisis”.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:29 schreef papert het volgende:
Ondertussen duurt het overleg bij de VVD al 3 uur. Nu is het natuurlijk een grote fractie, en wil misschien iedereen even zijn zegje gedaan hebben. Maar dit lijkt me toch vrij lang, en geen goed teken te zijn.
Ik heb van alles aan te merken op dit kabinet. Maar moet er toch niet aan denken dat bijvoorbeeld de maatregelen tegen stikstofuitstoot nog een jaar worden uitgesteld vanwege verkiezingen.
Ik moet er al helemaal niet aan denken dat we na de verkiezingen met een nog rechtser kabinet zitten.
Maar dat zijn geen asielzoekers, maar nareizigers!!1!quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:34 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
En dan komt hun 30leden tellende "gezin" ook nog hiernaartoe want daar hebben ze dan recht op 😭
Die vrijheid van werknemers moet ook worden begrensd. Landen als Polen, Roemenië en Kroatië zien dat inmiddels ook wel in. Die zien hun hele beroepsbevolking wegtrekken en in die landen zelf komt niks meer van de grond omdat er bijna alleen nog maar kinderen en bejaarden wonen. Wal gaat het schip wel keren.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:36 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Ben ik ook met je eens hoor. Het is onzin om bijv aspergeteelt in NL te houden wat alleen nog kan draaien op minimumloon en uitbuiting van arbeidsmigranten. Dat soort productie kan lekker naar Roemenië / Polen etc waar nog wel genoeg ruimte is.
Maar: juridisch wordt dat heel ingewikkeld nu vrijheid van werknemers binnen de EU een heel groot goed is. Niet dat dat niet aangepakt moet worden. Maar de asielkraan is juridisch veel makkelijker te sluiten.
34 man sensibiliseren kost tijd, mijn beste Trein.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Heeft het machtswoord zijn uitwerking? U ziet het zo.
Ik denk dat de VVD een termijn de oppositie in kan.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:41 schreef Janneke141 het volgende:
Wat voor functie zouden ze in het volgende kabinet aan Sophie gaan geven? Die kunnen ze toch moeilijk nog een keer fvz maken.
Staatssecretaris van Onderwijs of minister van rechtsbescherming?quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:41 schreef Janneke141 het volgende:
Wat voor functie zouden ze in het volgende kabinet aan Sophie gaan geven? Die kunnen ze toch moeilijk nog een keer fvz maken.
Geen functie.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:41 schreef Janneke141 het volgende:
Prima opties. Daar kun je verder weinig aan verkeerd doen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Staatssecretaris van Onderwijs of minister van rechtsbescherming?
Dat zou een goed idee zijn, maar gezien de verhoudingen acht ik die kans toch erg klein.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat de VVD een termijn de oppositie in kan.
Dat hoeft voor Sophie niet uit te maken, die wordt burgemeester van Veendam ofzo.
Ik denk niet dat Segers zich nu laat gebruiken om een eventueel compromis voor de VVD beter verkoopbaar te maken. En terecht.quote:
Een paar minuten na dat Rutte de zaal verlaten heeft? U gelooft in elfjes? Daar is 100% afstemming geweest, misschien niet over inhoud maar zeker over timing.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Segers zich nu laat gebruiken om een eventueel compromis voor de VVD beter verkoopbaar te maken. En terecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |