De facto natuurlijk wel hequote:Op dinsdag 8 november 2022 13:08 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook geen asielzoekers.
Die racismekaart is wel een zwaktebod. Het gaat puur om de aantallen en heeft niks met huidskleur te maken.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:06 schreef Hanca het volgende:
De enige reden om het steeds over asiel te hebben in plaats van arbeidsmigranten is toch echt racisme, iets anders kan ik er niet van maken.
Juridisch makkelijker regelbaar dan het afschaffen van het recht op asiel, echt waar.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:07 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Oh, met dat laatste ben ik het helemaal eens hoor. Alleen is dat juridisch niet mogelijk. Iets met de EU en vrijheid van werknemers.
quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:06 schreef Hanca het volgende:
De enige reden om het steeds over asiel te hebben in plaats van arbeidsmigranten is toch echt racisme, iets anders kan ik er niet van maken.
Dus asielzoekers hebben geen impact op de woningmarkt, omdat als ze een woning hebben, ze geen asielzoeker meer zijn, maar een statushouder? Ook al zijn ze statushouder omdat ze eerst als asielzoeker naar NL kwamen? En daarom hebben asielzoekers geen impact op de woningmarkt.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dan zijn het geen asielzoekers meer, vandaar dat het onzinnig is om over asielzoekers te beginnen in een huizendebat. Zoals ik al aangaf vier posts terug. Als je die nou eens gelezen had en een middagje op de inhoud had zitten kauwen, dat had het internet weer drie wanstaltig domme posts van je gescheeld.
Als we dan kijken naar de instroom op de huizenmarkt, vanwaar je ziekelijke focus op een groep die je zelf blijkbaar niet eens kan onderscheiden en die maar een fractie van de totale instroom beslaat? Zoals ik al eerder vroeg toen je die vraag snel ontweek en dus maar bullshit begon te strooien.
25000 is wel echt een heel klein stadje, of een groot dorp.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:03 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Moet ook gebeuren hoor. En 25000 keer verleend, dat is verdomd veel. Gewoon een complete stad in één jaar! Dan zijn het wel statushouders die recht hebben op een woning?
Nee. Juridisch kan het Vluchtelingenverdrag makkelijk worden opgezegd. Aanpassen van de EU, tja, iets lastiger.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juridisch makkelijker regelbaar dan het afschaffen van het recht op asiel, echt waar.
Nareizigers komen in hetzelfde huis als de statushouder die hier al is, dus die leveren sowieso geen probleem op op de huizenmarkt.quote:
DAT is juist het destructieve van de hele discussie. Zodra je het wil hebben over een rem op asielzoekers, komen de policor om de hoek met de racismekaart en het volledig ontsporen van de discussie.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die racismekaart is wel een zwaktebod. Het gaat puur om de aantallen en heeft niks met huidskleur te maken.
Juist dat gezanik over racisme zorgt ervoor dat dit debat al decennia niet mogelijk is.
Asielzoekers hebben geen impact op de woningmarkt omdat ze helemaal niet in Nederland in een woning mogen wonen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:11 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dus asielzoekers hebben geen impact op de woningmark, omdat als ze een woning hebben, ze geen asielzoeker meer zijn, maar een statushouder? Ook al zijn ze statushouder omdat ze eerst als asielzoeker naar NL kwamen? En daarom hebben asielzoekers geen impact op de woningmarkt.
Mooie Ruttiaanse logica hoor
Nee, aangezien het ook in de EU geregeld wordt. Een aanpassing richting een soort green card systeem staan langzaam steeds meer landen voor open, een aanpassing van het recht op asiel niet. En terecht.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:13 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Nee. Juridisch kan het Vluchtelingenverdrag makkelijk worden opgezegd. Aanpassen van de EU, tja, iets lastiger.
Als je het al enigszins correct wil bespreken moet je het hier over statushouders hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
DAT is juist het destructieve van de hele discussie. Zodra je het wil hebben over een rem op asielzoekers, komen de policor om de hoek met de racismekaart en het volledig ontsporen van de discussie.
Maar de problemen die het met zich mee brengt, is allemaal niet waar hoor. Is allemaal uit je racistische kop.
Terwijl de grootste bende wordt gemaakt door je kop in het zand te blijven steken...
De afgelopen 10 jaar zijn er in Nederland een paar miljoen mensen bijgekomen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nareizigers komen in hetzelfde huis als de statushouder die hier al is, dus die leveren sowieso geen probleem op op de huizenmarkt.
Maar doe nou niet alsof de huizenmarkt het probleem is. 10 jaar geleden raakte men huizen hier aan de straatstenen niet kwijt, lag de huizenmarkt volledig stil. Had je toen geen 'bezwaren' tegen asielzoekers? Of is de huizenmarkt een makkelijke stok om mee te slaan?
Asielzoekers worden statushouders.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je het al enigszins correct wil bespreken moet je het hier over statushouders hebben.
Verder mag het allemaal wat minder fel en op de man menson.
Zucht.... Zodra ze status hebben wel........quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Asielzoekers hebben geen impact op de woningmarkt omdat ze helemaal niet in Nederland in een woning mogen wonen. Moet het anders in een kleuterrijmpje voor je worden gezongen, dat je het dan misschien begrijpt?
Niet per definitiequote:
Owja, krijg je dat soort discussies.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:18 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Ja maar dan zijn het geen asielzoekers meer!!1!!
Klopt. Pas na onderzoek en toewijzing.quote:
Ja, het blijft ingewikkeld voor sommigen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Owja, krijg je dat soort discussies.
Zonder asielzoekers geen statushouders.
Nee, het gaat mij meer om de koppeling, ik ken de precieze cijfers niet maar het is niet geheel eerlijk om asielzoekers te gebruiken terwijl het om statushouders gaat. En dat zijn er aanzienlijk minder.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Pas na onderzoek en toewijzing.
Maar: Zonder asielzoekers geen statushouders
Maar als je minder volwassenen wil dan moet je ook zorgen dat er geen kinderen meer bijkomen… Zo is het dan ook weer.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, het gaat mij meer om de koppeling, ik ken de precieze cijfers niet maar het is niet geheel eerlijk om asielzoekers te gebruiken terwijl het om statushouders gaat. En dat zijn er aanzienlijk minder.
Maar, ja. Ook die geven druk op een toch al overspannen markt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |