abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206568994
Nu live op de stream. Dat wordt knokken.

Livestreams!
https://www.facebook.com/(...)deos/808653523751310
https://www.instagram.com/greenpeacenl/live/17961248072043556
https://www.instagram.com(...)AAzD78ayyQQwDMdDwfho

Extinction Rebellion heeft samen met Greenpeace een Klimaatprotest georganiseerd tegen Schiphol.
Een groep heeft zich toegang verschaft op Schiphol-Oost, waar de privevliegtuigen staan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206569017
Wel weer stereotype bevestigend...

Roedel uit de gegoede klasse stammende lieden die zelf de wereld al over zijn gereisd komen weer op de proppen met een ludieke actie om Jan Burgerlul te vertellen dat 'ie minder moet vliegen.

Hoog GroenLinks/D66-gehalte weer vanmiddag gok ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206569077
op social media gaan een boel posts rond van deelnemers aan dat protest op Schiphol. Deelnemers die een paar maanden geleden ook gewoon ergens ver weg waren. New York, Portugal, Jordanie. En niet voor zaken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206569099
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:07 schreef OllieA het volgende:

Wat is dit nou voor een dooddoener.
Natuurlijk mag demonstreren/protesteren, en men dient zich daarbij binnen de wet en het gevoeglijke te houden. Wanneer men dat niet doet, dus wetten overtreed, dient de overheid proportioneel te reageren. Dus bijvoorbeeld niet met scherp schieten op mensen die een slot doorknippen, geen mensen dood te slaan die zich niet snel genoeg verwijderen, enzovoorts, und so weiter.
En dat mensen demonsteren voor zaken die in hun kraam te pas komen is niet meer dan menselijk gedrag.

Mocht je bedoelen dat mensen hun eigen demonstraties goedkeuren, en die van mensen met andere ideeën niet, dan is dat een beetje een flauwe riedel en zo oud als de mensheid. Mensen komen op voor hun eigen belangen en willen publiek voor hun eigen ideeën. In het maatschappelijk gesprek hierover zou het dan moeten gaan over de inhoud van de ideeën. Maar het gaat vaker over de kleur van hun haar, en over leipe veganstemmetjes, of dat ze trekkers hebben.
Zo gaat het hier danook niet over de beperking van vliegbewegingen, en of dat een goed idee zou zijn, maar over straffen, je moet van andermans spullen afblijven, en dat soort open deuren. Hell, de eerste reactie is een plaatje van een doorgesnoven sniper.
Laten we het vooral niet over de inhoud, de ideeën hebben.
Van mij mag iedereen demonstreren/protesteren want dat is gewoon een recht wat men heeft ook al ben ik het niet met ze eens. Het gaat mij om het het hypocriete gedrag van een hele kluit, als het in de kraam te pas komt is er geen enkel probleem maar als het een demo is van lui die er een andere zienswijze op nahouden is Leiden in last en dient alles maar verboden te worden.
pi_206569155
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Van mij mag iedereen demonstreren/protesteren want dat is gewoon een recht wat men heeft ook al ben ik het niet met ze eens. Het gaat mij om het het hypocriete gedrag van een hele kluit, als het in de kraam te pas komt is er geen enkel probleem maar als het een demo is van lui die er een andere zienswijze op nahouden is Leiden in last en dient alles maar verboden te worden.
Ik wil ze de kost niet geven die vonden dat boer Harms maar met scherp van de snelweg afgeschoten moest worden.
zie email 27 oktober
pi_206569179
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:27 schreef trein2000 het volgende:
Ik wil ze de kost niet geven die vonden dat boer Harms maar met scherp van de snelweg afgeschoten moest worden.
En toen dat daadwerkelijk bijna gebeurde bij Heerenveen ging er een gejuich op...
pi_206569188
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit gevlogen; autorijden is een zeldzaamheid; vlees vind ik in de meeste gevallen niet eens zo lekker... kortom, ik draag, hoewel ik 't niet als actieve dagtaak zie, mijn steentje bij. Denk dat dat voor wel meer burgerlullen geldt.

En dan ga je in het weekend of 's avonds na een week werken een concert bezoeken... of je trakteert jezelf op een museumbezoek...

... en dan staan er een paar uitermate geprivilegieerde hypocriete wereldreizigers met hun prittstift/spandoekjes/tomatensoep/gitaartje je dagje uit te verkloten door je te beschuldigen van van alles zonder eerst de eigen twitter-account even op te schonen.

Daarom heeft men een hekel aan dat woke volk. De hypocrisie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206569200
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit gevlogen; autorijden is een zeldzaamheid; vlees vind ik in de meeste gevallen niet eens zo lekker... kortom, ik draag, hoewel ik niet als actieve dagtaak zie, mijn steentje bij. Denk dat dat voor wel meer burgerlullen geldt.

En dan ga je in het weekend of 's avonds na een week werken een concert bezoeken... of je trakteert jezelf p een museumbezoek...

... en dan staan er een paar uitermate geprivilegieerde hypocriete wereldreizigers met hun prittstift/spandoekjes/tomatensoep/gitaartje je dagje uit te verkloten door je te beschuldigen van van alles zonder eerst de eigen twitter-account even op te schonen.

Daarom heeft men een hekel aan dat woke volk. De hypocrisie.
Vervelend hè, geconfronteerd te worden met een inconvenient truth.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_206569208
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:31 schreef Galvez het volgende:

[..]
Ja, wel als die boodschap geleverd wordt door een hypocriete bende hippies.

Denk verder dat de inconvenient truth op dit moment de Twitter-feeds van al die wannabe Mandela's betreft
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206569209
Lekker laat dit topic; dit is de hele dag al gangs.
Vakman pur sang
pi_206569218
waar eindigt het. vandaag knippen ze een hek open, morgen stappen die figuren een datacenter in om servers uit te zetten?

van andermans eigendom blijf je af. het terrein van Schiphol is veiligheidsrisicogebied.
ga lekker in Den Haag staan stoepkrijten, de postcode loterij zorgt voor een treinkaartje.
pi_206569231
Van extinsion verwacht je dit.
Greenpeace laat nu wel zijn criminele kant zien, het illegaal betreden van een luchthaven is een gevaarlijk en illegaal misdrijf.
Deze mensen gaan ze alle kosten opleggen die zijn geleden. En dat gaat gelijk naar meerdere tonnen.
Vakman pur sang
  zaterdag 5 november 2022 @ 20:35:18 #14
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206569236
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
waar eindigt het. vandaag knippen ze een hek open, morgen stappen die figuren een datacenter in om servers uit te zetten?

van andermans eigendom blijf je af. het terrein van Schiphol is veiligheidsrisicogebied.
ga lekker in Den Haag staan stoepkrijten, de postcode loterij zorgt voor een treinkaartje.
Dat volk wordt waarschijnlijk al gillend gek als de wifi het niet doet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206569238
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dit is dan ook deel twee he.

Deel 1: NWS / Extinction Rebellion bestormt Schiphol
Staat er niet bij.
Vakman pur sang
pi_206569246
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat volk wordt waarschijnlijk al gillend gek als de wifi het niet doet.
Ze zijn momenteel boos omdat ze geen catering krijgen in het arrestantenvoertuig…
zie email 27 oktober
  zaterdag 5 november 2022 @ 20:36:44 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206569254
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ze zijn momenteel boos omdat ze geen catering krijgen in het arrestantenvoertuig…
ik hoop dat dit sarcasme is
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206569282
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
ik hoop dat dit sarcasme is
twitter

Helaas.
zie email 27 oktober
  zaterdag 5 november 2022 @ 20:41:35 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206569295
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Helaas.
zucht
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206569297
update: het gaat lekker.
quote:
Vreedzame activisten zitten in overvolle bussen, er is geen ventilatie en er is inmiddels iemand onwel geworden, waarvoor een ambulance heeft moeten komen.
En dit filmpje dan, van een klagende demonstrant. 38 seconde aan klachten.
https://streamable.com/jiy0ue
  zaterdag 5 november 2022 @ 20:42:57 #21
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206569311
Succes met de wachtrij
  zaterdag 5 november 2022 @ 20:43:31 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206569316
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Kon er vanmiddag ook niet een vliegtuig landen met medische noodzaak door dat geprotesteer?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206569336
Ik zie niet veel verschil met boeren die het halve land plat proberen te leggen eerlijk gezegd. Als dat kan, dan kan dit zeker.
pi_206569338
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kon er vanmiddag ook niet een vliegtuig landen met medische noodzaak door dat geprotesteer?
Of dat echt waar is, dat is nog even afwachten. Er gingen wel berichten rond met die strekking, alhoewel Schiphol dat danweer ontkent heeft. Er zou in ieder geval een toestel uitgeweken zijn naar Rotterdam omdat het niet kon landen op Schiphol. Dat interpreteert die protestorganisatie als 'oh geen probleem dus'.

Maar er werd ook een toestel herkent wat in gebruik is voor (medisch) orgaantransport.
pi_206569351
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 19:38 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Zijn de boerenacties dus in lijn met het overheidsbeleid? :?
Worden die nauwelijks aangepakt? Er werd zelfs op die boeren met scherp geschoten.
pi_206569364
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:46 schreef Document1 het volgende:
Ik zie niet veel verschil met boeren die het halve land plat proberen te leggen eerlijk gezegd. Als dat kan dan kan dit zeker.
Nee, wegen zijn openbaar toegankelijk. Het Schipholterrein is dat zeker niet. Bedenk zelf maar even een scenario, als je je bedenkt dat er honderden malloten op streng verboden terrein zijn geweest.
Zie ook het eerste deel van het woord prive-vliegtuig.
  zaterdag 5 november 2022 @ 20:50:05 #27
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_206569375
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Mooi. Lekker laten zitten, het is nu weekend. Maandag kijken we wel weer verder hoe het met dat volk gaat.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_206569415
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:47 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Worden die nauwelijks aangepakt? Er werd zelfs op die boeren met scherp geschoten.
Je bedoeld die boer die op een vreedzame manier de politie wou vermoorden door er op in te rijden?
pi_206569427
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Je bedoeld die boer die op een vreedzame manier de politie wou vermoorden door er op in te rijden?
Vermoorden? Zit ie nu levenslang vast?
pi_206569440
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:48 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Nee, wegen zijn openbaar toegankelijk. Het Schipholterrein is dat zeker niet. Bedenk zelf maar even een scenario, als je je bedenkt dat er honderden malloten op streng verboden terrein zijn geweest.
Zie ook het eerste deel van het woord prive-vliegtuig.
Ik denk dat je qua zwaarte het aardig tegen elkaar weg kan strepen hoor. Berm branden, verkeer ontregelen door gevaarlijke situaties te creëren op de openbare weg, ambulances blokkeren en ga zo nog maar even door. Dan valt een middagje kat en muis spelen op je fietsje met de marechaussee op privé terrein eigenlijk wel weer mee.
  zaterdag 5 november 2022 @ 20:56:02 #31
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206569442
quote:
Ik zie niet veel verschil met boeren die het halve land plat proberen te leggen eerlijk gezegd. Als dat kan, dan kan dit zeker.
Volgens mij zijn de boeren zeer dringend verzocht om Schiphol met rust te laten. Wat ook ongeveer gebeurd is
pi_206569444
quote:

[..]
[ twitter ]
Helaas.
Ook elke keer van die zinnetjes gebruiken die halverwege turn into English, awkward.
pi_206569454
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:54 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Vermoorden?
De tractorbestuurder zal het niet zo bedoeld hebben. Voor de agent in kwestie was het wel degelijk een levensbedreigende situatie. Daarom is er gericht geschoten. Het filmpje vertelt niet het hele verhaal.
  zaterdag 5 november 2022 @ 21:02:01 #34
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206569520
quote:

[..]
Nee, de boer die rustig over een rotonde reed en bijna dood werd geschoten zonder reden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_206569525
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
De tractorbestuurder zal het niet zo bedoeld hebben. Voor de agent in kwestie was het wel degelijk een levensbedreigende situatie. Daarom is er gericht geschoten. Het filmpje vertelt niet het hele verhaal.
Uhu...

quote:
quote:
quote:
Aanvankelijk werd ook Jouke opgepakt op verdenking van poging tot doodslag, maar die zaak is later geseponeerd
Dus...
pi_206569528
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:55 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik denk dat je qua zwaarte het aardig tegen elkaar weg kan strepen hoor. Berm branden, verkeer ontregelen door gevaarlijke situaties te creëren op de openbare weg, ambulances blokkeren en ga zo nog maar even door. Dan valt een middagje kat en muis spelen op je fietsje met de marechaussee op privé terrein eigenlijk wel weer mee.
durf ik niet te zeggen, daarvoor ken ik de luchtvaartwet niet goed genoeg.
de activisten hebben zichzelf toegang verschaft tot een terrein waar vliegtuigen staan, kortom verboden terrein. over het algemeen tilt een rechter daar zwaar aan. zie ook Alberto Stegeman die onlangs een boete kreeg van 2000 euro.
pi_206569553
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 21:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Uhu...
[..]
[..]
[..]
Dus...
‘Beroepsrisico’ had hij maar klimaatdemonstrant moeten zijn.
zie email 27 oktober
  zaterdag 5 november 2022 @ 21:07:44 #38
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206569585
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 21:02 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
de activisten hebben zichzelf toegang verschaft tot een terrein waar vliegtuigen staan, kortom verboden terrein. over het algemeen tilt een rechter daar zwaar aan. zie ook Alberto Stegeman die onlangs een boete kreeg van 2000 euro.
Zeker als ze aan de vliegtuigen hebben gezeten. Daar wordt ook zwaar aan getild.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 5 november 2022 @ 21:22:04 #39
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206569753
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
op social media gaan een boel posts rond van deelnemers aan dat protest op Schiphol. Deelnemers die een paar maanden geleden ook gewoon ergens ver weg waren. New York, Portugal, Jordanie. En niet voor zaken.
"Ja, maar dat je zelf vliegt betekent toch niet dat je niet tegen private jets mag zijn?" :o
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 5 november 2022 @ 21:26:12 #40
28167 matthijst
pi_206569814
quote:

[..]
Goeie trol :')
pi_206569896
quote:
Die boeren zitten toch wel in een wat penibelere situatie dan die geitenwollen sokken.
Er zal hoe dan ook minder gevlogen gaan worden omdat we een tijd tegemoet gaan waar de gewone man al blij is als hij elke dag brood op de plank heeft. (van de supermarkt dan, want bakkers zijn er niet veel meer)
  zaterdag 5 november 2022 @ 21:39:48 #42
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206569952
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:31 schreef Galvez het volgende:

[..]
Hierbij ga je er dus vanuit dat de mensen die ermee "geconfronteerd" worden, niet van het bestaan van de materie afweten. Dat is wat het zo tenenkrommend irritant maakt. Dat een stel dwazen random plekken uitkiezen om zich aan te stellen en te doen alsof zij iets vertellen dat anderen of aanwezigen niet weten of beseffen, terwijl ze die helemaal niet kennen. Misschien doen de mensen voor wie ze een dagje museum vergallen wel meer voor 'het klimaat' dan zijzelf, maar vinden die het niet nodig om dan maar een blik soep over schilderijen heen te pleuren.

Wel leuk dat je zegt hoe vervelend het is om met een inconvenient truth "geconfronteerd" te worden. Al Gore vindt het niet inconvenient om geregeld een privéjet te pakken om zijn boodschap wereldwijd te verkondigen. Maar: hij bezit er niet zelf een, hij chartert er alleen zo nu en dan een. Dan maakt het natuurlijk niet uit. :')
pi_206570014
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 21:34 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Die boeren zitten toch wel in een wat penibelere situatie dan die geitenwollen sokken.
Er zal hoe dan ook minder gevlogen gaan worden omdat we een tijd tegemoet gaan waar de gewone man al blij is als hij elke dag brood op de plank heeft. (van de supermarkt dan, want bakkers zijn er niet veel meer)
Euh we zitten allemaal in dezelfde penibele situatie en eigenlijk heeft dit alles met elkaar te maken uiteindelijk.
pi_206570141
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 21:02 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Gelijk vorderen via de uitkering lijkt me prima.
pi_206571440
Extra veel zin in de volgende vliegvakantie nu @Haags
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 november 2022 @ 23:56:05 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206571685
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 19:50 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
En tot zo ver de goodwil die deze actie bij mij had.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 6 november 2022 @ 00:03:04 #47
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206571777
Kom net thuis en hoor dat de gearresteerde stormtroopers van vandaag maandag verder aan de beurt komen.
Fijne zondag allemaal!
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2022 @ 00:11:39 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206571909
Oh, dat van die medische vlucht is volgens sommige bronnen een broodje aap schijnbaar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_206572009
Waarom ook dat legervliegtuig? :')

En morgen weer op Twitter zeiken dat er te weinig spul naar Oekraine gaat zeker
  zondag 6 november 2022 @ 00:52:04 #50
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206572440
Ik snap het niet. Waarom hebben ze niet gewoon dagenlang snelwegen geblokkeerd en willekeurig brand gesticht, dan konden ze gewoon blijven doen wat ze deden omdat hun arrestatie de gemoedelijke sfeer had verpest. Beginnersfout dit.
pi_206572699
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 00:52 schreef EinarBoe het volgende:
Ik snap het niet. Waarom hebben ze niet gewoon dagenlang snelwegen geblokkeerd en willekeurig brand gesticht, dan konden ze gewoon blijven doen wat ze deden omdat hun arrestatie de gemoedelijke sfeer had verpest. Beginnersfout dit.
Juist niet. Ze hebben er van geleerd, want er zou dan met scherp op hen zijn geschoten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 6 november 2022 @ 01:58:53 #52
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206572989
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 01:16 schreef Montagui het volgende:

[..]
Juist niet. Ze hebben er van geleerd, want er zou dan met scherp op hen zijn geschoten.
Waar hebben ze van geleerd? Van al die keren dat er niet is ingegrepen toen de wegen werden geblokkeerd en de politie weer weg ging om de sfeer niet te bederven?
pi_206573016
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 01:58 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Waar hebben ze van geleerd? Van al die keren dat er niet is ingegrepen toen de wegen werden geblokkeerd en de politie weer weg ging om de sfeer niet te bederven?
Van de keer dat er werd geschoten op de boer! 8)7
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206573079
quote:

[..]
[ twitter ]
Helaas.
Goh, dan hadden ze die soep misschien niet tegen schilderijen moeten gooien. :{w
  zondag 6 november 2022 @ 02:56:39 #55
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206573091
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 02:08 schreef Montagui het volgende:

[..]
Van de keer dat er werd geschoten op de boer! 8)7
Ah, en dat is exemplarisch voor wat precies? Alle keren dat mensen op de snelweg stonden en er niemand gearresteerd werd?
pi_206573123
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 00:11 schreef Nattekat het volgende:
Oh, dat van die medische vlucht is volgens sommige bronnen een broodje aap schijnbaar.
Goh
pi_206573125
Volgende keer gewoon anoniem melding van een bom op Schiphol Plaza doen. Heel Schiphol plat en niemand wordt gearresteerd. Maximaal effect, 0 arrestaties.
pi_206573274
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2022 23:37 schreef Wereldgozer het volgende:
Extra veel zin in de volgende vliegvakantie nu @:haags
Zeker, gewoon weer net zoals vroeger 2x per jaar.
Zonder wrijving geen glans
pi_206573291
quote:
Mee eens en wat mij betreft mogen beiden uit de weg geknuppeld worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206573804
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 08:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mee eens en wat mij betreft mogen beiden uit de weg geknuppeld worden.
De boeren kan men niet zomaar wegknuppelen, zijn namelijk te goed geoefend en dus te breed en te lang.
pi_206573904
Opgepakt worden omdat je op verboden terrein bent gebleven en dan een uur later al soortvan klagen dat de wijn niet op kamertemperatuur is geserveerd 8)7

Het betreden van een terrein wat verboden is voor onbevoegden, is strafbaar.
Het oproepen van mensen om een terrein te betreden wat verboden is voor onbevoegden, is ook strafbaar.

aanpakken die bende, anders is het volgende week weer feest.
pi_206574737
Wat willen die mensen van Exinction Rebellion nou precies? dat is mij niet duidelijk.
pi_206574747
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 11:45 schreef theunderdog het volgende:
Wat willen die mensen van Exinction Rebellion nou precies? dat is mij niet duidelijk.
twitter
pi_206574758
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 09:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Opgepakt worden omdat je op verboden terrein bent gebleven en dan een uur later al soortvan klagen dat de wijn niet op kamertemperatuur is geserveerd 8)7

Het oproepen van mensen om een terrein te betreden wat verboden is voor onbevoegden, is ook strafbaar.

Volgende week gaan Merel en Sterre met de vriendinnen op stedentrip naar Madrid, dus dat komt niet uit.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206574811
Overigens begrijp ik niet zo goed waarom zoveel mensen verontwaardigd worden om het feit dat die Hannah relatief veel op reis is geweest in haar leven. Het is toch prima consequent? we moeten in het algemeen minder vliegen, maar dit gaat uiteraard niet op voor zowel de culturele als financiele elite.
pi_206574879
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 00:11 schreef Nattekat het volgende:
Klopt.
quote:
[...]
Medische vluchten en ander vliegverkeer hebben geen hinder ondervonden van de acties op Schiphol. Volgens een woordvoerster van de luchthaven hebben alleen de privévluchten die wilden vertrekken er last van gehad.

Geen medische vluchten geblokkeerd
De EBAA, de Europese branchevereniging van de zakelijke vluchtsector, bracht eerder naar buiten dat een medische vlucht moest uitwijken vanwege de demonstratie. Greenpeace liet echter weten dat activisten die startbanen op Schiphol waren opgegaan en privéjets de weg versperden geen medische vluchten hebben geblokkeerd. Schiphol bevestigt dat.
[...]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-hardhandig-schiphol
  zondag 6 november 2022 @ 12:08:32 #68
28167 matthijst
pi_206574928
De straffen op het illegaal betreden van een platform op een vliegveld kunnen overigens fors zijn. In artikel 162 a van het Wetboek van Strafrecht staat vermeld dat iemand die opzettelijk op een luchthaven een luchtvaartuig buiten bedrijf stelt, onbruikbaar maakt of beschadigt, dan wel de diensten op een luchthaven verstoort, kan worden bestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of een forse geldboete.

*O*
pi_206574956
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2022 12:08 schreef matthijst het volgende:
De straffen op het illegaal betreden van een platform op een vliegveld kunnen overigens fors zijn. In artikel 162 a van het Wetboek van Strafrecht staat vermeld dat iemand die opzettelijk op een luchthaven een luchtvaartuig buiten bedrijf stelt, onbruikbaar maakt of beschadigt, dan wel de diensten op een luchthaven verstoort, kan worden bestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of een forse geldboete.

*O*
pi_206574964
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2022 12:08 schreef matthijst het volgende:

*O*
Voorlopig geen stedentrips meer voor Merel en Sterre *O*
A murky, forgotten land.
  zondag 6 november 2022 @ 12:12:22 #71
28167 matthijst
pi_206574970
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 12:11 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ja, zal dan hopelijk niet beginnen bij 0 dagen :(
pi_206575029
quote:
Opgepakt worden omdat je op verboden terrein bent gebleven en dan een uur later al soortvan klagen dat de vegan wijn niet op kamertemperatuur is geserveerd 8)7

.
pi_206575077
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2022 00:03 schreef MadMaster het volgende:
Kom net thuis en hoor dat de gearresteerde stormtroopers van vandaag maandag verder aan de beurt komen.
Fijne zondag allemaal!
Wat bedoel je met "aan de beurt komen"? Ik heb er zelf nog niks over gehoord, maar mij hebben ze niet kunnen identificeren dus na 7 uurtjes cel mocht ik gewoon weer naar huis.
Lennon.
pi_206575265
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 12:23 schreef BitterLennon het volgende:

[..]
Wat bedoel je met "aan de beurt komen"? Ik heb er zelf nog niks over gehoord, maar mij hebben ze niet kunnen identificeren dus na 7 uurtjes cel mocht ik gewoon weer naar huis.
ben je opgepakt en heb je geen vingerafdrukken hoeven afgeven?
het schijnt dat ze maar 10 cellen hebben op Schiphol, waar was je naartoe gebracht?
  zondag 6 november 2022 @ 12:45:28 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206575294
Man man man 8)7
A murky, forgotten land.
  Moderator zondag 6 november 2022 @ 12:46:47 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206575297
_O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206575333
Voor dit soort casussen zouden ze eigenlijk "super snel recht" moeten uitvoeren, OvJ en Rechter bij de uitgang van de bus en berechten maar, geen gedoe met identificeren, recht spreken en gelijk door vaan een huis van bewaring.
pi_206575386
Het is me ook wat met deze mensen. Zo wanhopig, zo paniekerig, en dan ook nog zelf de kipstuckjes, selderijstengels en sojamelk vergeten waardoor men om eten moet vragen, hahaha.
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:07 schreef OllieA het volgende:

[..]
Wat is dit nou voor een dooddoener.
Natuurlijk mag demonstreren/protesteren, en men dient zich daarbij binnen de wet en het gevoeglijke te houden. Wanneer men dat niet doet, dus wetten overtreed, dient de overheid proportioneel te reageren. Dus bijvoorbeeld niet met scherp schieten op mensen die een slot doorknippen, geen mensen dood te slaan die zich niet snel genoeg verwijderen, enzovoorts, und so weiter.
En dat mensen demonsteren voor zaken die in hun kraam te pas komen is niet meer dan menselijk gedrag.

Mocht je bedoelen dat mensen hun eigen demonstraties goedkeuren, en die van mensen met andere ideeën niet, dan is dat een beetje een flauwe riedel en zo oud als de mensheid. Mensen komen op voor hun eigen belangen en willen publiek voor hun eigen ideeën. In het maatschappelijk gesprek hierover zou het dan moeten gaan over de inhoud van de ideeën. Maar het gaat vaker over de kleur van hun haar, en over leipe veganstemmetjes, of dat ze trekkers hebben.
Zo gaat het hier danook niet over de beperking van vliegbewegingen, en of dat een goed idee zou zijn, maar over straffen, je moet van andermans spullen afblijven, en dat soort open deuren. Hell, de eerste reactie is een plaatje van een doorgesnoven sniper.
Laten we het vooral niet over de inhoud, de ideeën hebben.
Poeh hé, ja verschrikkelijk er wordt opgemerkt dat veel mensen die zich aangetrokken voelen tot dit radicalisme een bepaald opvallend en hippie-achtig uiterlijk hebben en rare eetgewoonten. Maar blijkbaar verwacht jij dat vandalistische groepen die banden van auto's lek steken, musea en concerthallen terroriseren en luchthavens bestormen serieus worden genomen over de inhoud van hun ideeën. Haha, wat naïef zeg. Nee, zo werkt het niet. Je mag van geluk spreken dat er niet gewoon met rubber kogels en een waterkanon op dit soort totaalidioten wordt geschoten. Helemaal als het gaat om het bestormen van een luchthaven, levensgevaarlijk joh.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator / Redactie FP zondag 6 november 2022 @ 12:57:52 #80
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_206575425
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2022 12:45 schreef AchJa het volgende:
Wat een pretenties... _O-
[ twitter ]
Yeah... no.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 6 november 2022 @ 13:06:35 #81
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_206575531
In ieder geval wel goed dat ze nu meer relevante plekken zoeken om te demonstreren. Al die privéjets zijn natuurlijk ook gewoon totale waanzin.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_206575713
Dat ze Schiphol met rust laten. Ik wil nog vaak en ver op vakantie
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_206575765
Ze kunnen beter grote cruiserederijen gaan lastig vallen.

https://www.ad.nl/auto/cr(...)-in-europa~ac9ac03b/
A murky, forgotten land.
pi_206575776
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 12:43 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
ben je opgepakt en heb je geen vingerafdrukken hoeven afgeven?
het schijnt dat ze maar 10 cellen hebben op Schiphol, waar was je naartoe gebracht?
Ik had secondelijm met glitters op mijn vingers. Die kende de marechaussee nog niet blijkbaar.

Er waren in het blok waar ik zat maar 10 cellen, maar ik heb ook nog een paar uur in een bus met cellen gezeten, en ze hadden het ook over andere "pieren" waar cellen waren.
Lennon.
  Redactie Sport zondag 6 november 2022 @ 13:24:28 #85
274204 crew  Mexicanobakker
pi_206575785
Ach ja, irritant ontregelen en mensen gaan steeds een stukje verder nu men de boeren de vrije loop heeft gelaten.

Wel liever bij privevluchtjes op Schiphol dan op een irrelevant schilderij of concert.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_206575791
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 13:06 schreef PzKpfw het volgende:
In ieder geval wel goed dat ze nu meer relevante plekken zoeken om te demonstreren. Al die privéjets zijn natuurlijk ook gewoon totale waanzin.
Het meest bijzondere is nog wel dat die dus gewoon niet extra worden belast onder de nieuwe EU-reglementen om de uitstoot te verminderen. Commerciële vluchten worden wél belast, vluchten met privéjets niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 06-11-2022 17:54:19 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206575849
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 11:45 schreef theunderdog het volgende:
Dat is ze zelf ook niet duidelijk. 'Just stop oil'. Hoe vervolgens de supermarkten bevoorraad moeten worden krijgen we niet te weten.
pi_206575951
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 13:06 schreef PzKpfw het volgende:
Toch, als het je om het klimaat gaat, dan slaat het nergens op. Privéjets dragen nauwelijks bij aan de uitstoot. Alle vliegtuigen samen zijn slechts goed voor 2%.

Dus het gezeik ten aanzien van Privéjets is puur gedreven door het feit dat de meeste mensen het onzin zullen vinden, omdat het toch onbereikbaar is voor hen.

Wat dat betreft is een privéjet tov lijnvlucht wat een auto is tov de bus. Een veel zinvoller standpunt zou dus zijn dat autorijden verboden moet worden en in plaats daarvan iedereen met de bus. Maar daar krijg je de handen niet voor op elkaar. Terwijl het zonder enige twijfel meer invloed heeft dan het verbieden van die privéjets.
pi_206576584
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 13:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Toch, als het je om het klimaat gaat, dan slaat het nergens op. Privéjets dragen nauwelijks bij aan de uitstoot. Alle vliegtuigen samen zijn slechts goed voor 2%.

Dus het gezeik ten aanzien van Privéjets is puur gedreven door het feit dat de meeste mensen het onzin zullen vinden, omdat het toch onbereikbaar is voor hen.

Wat dat betreft is een privéjet tov lijnvlucht wat een auto is tov de bus. Een veel zinvoller standpunt zou dus zijn dat autorijden verboden moet worden en in plaats daarvan iedereen met de bus. Maar daar krijg je de handen niet voor op elkaar. Terwijl het zonder enige twijfel meer invloed heeft dan het verbieden van die privéjets.
Ze richten zich denk ik vooral op privéjets om zelf wat minder hypocriet over te komen :D Kun je toch protesteren tegen luchtvaart maar nog wel zonder schuldgevoel je lijnvlucht tripjes naar Bali maken :')
  zondag 6 november 2022 @ 15:04:42 #90
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_206577086
Ze mogen sinds vanmorgen allemaal vrij zijn, reken toch maar op 'n forse schadeclaim voor hen door alle overlast die zij veroorzaakten met deze actie. Vertragingen, et cetera, wat denkt men wat dit alles uiteindelijk niet kost?
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 6 november 2022 @ 15:12:17 #91
3542 Gia
User under construction
pi_206577212
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2022 11:46 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
[ twitter ]
Geef vliegen een eerlijke prijs. Eens, het is nu veel te goedkoop. Het moet minimaal het dubbele kosten van een treinreis naar dezelfde bestemming.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 6 november 2022 @ 15:13:11 #92
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206577234
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 15:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Geef vliegen een eerlijke prijs. Eens, het is nu veel te goedkoop. Het moet minimaal het dubbele kosten van een treinreis naar dezelfde bestemming.
Mwah, dat is niet helemaal een eerlijke verdeling lijkt me. Voor Amsterdam - Brussel, prima. Voor Amsterdam - Peking? Mwah.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 6 november 2022 @ 15:17:19 #93
3542 Gia
User under construction
pi_206577280
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 15:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Mwah, dat is niet helemaal een eerlijke verdeling lijkt me. Voor Amsterdam - Brussel, prima. Voor Amsterdam - Peking? Mwah.
Wmb hoe korter de vlucht hoe duurder per mijl/kilometer
Met de trein van Amsterdam naar Parijs kost 150 euro, met het vliegtuig 59 euro. Is toch van de zotte!
Voor de tijdwinst hoef je het niet te doen, want je moet eerst van huis naar het vliegveld, auto parkeren, inchecken, ruim op tijd en dan nog vliegen. Met de trein ben je in 3,5 uur in hartje Parijs.
Het is ronduit belachelijk, dat prijsverschil. Zo krijg je mensen nooit uit het vliegtuig voor korte vluchten.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 6 november 2022 @ 15:18:48 #94
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206577295
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 15:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Met de trein van Amsterdam naar Parijs kost 150 euro, met het vliegtuig 59 euro. Is toch van de zotte!
Voor de tijdwinst hoef je het niet te doen, want je moet eerst van huis naar het vliegveld, auto parkeren, inchecken, ruim op tijd en dan nog vliegen. Met de trein ben je in 3,5 uur in hartje Parijs.
Het is ronduit belachelijk, dat prijsverschil. Zo krijg je mensen nooit uit het vliegtuig voor korte vluchten.
Oh voor dit soort korte reisjes ben ik het er 100% mee eens hoor, absoluut.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206577524
Een van de activisten, ene Hannah Prins, kwam met een reactie op haar pretvakanties en verre reizen. Ze zegt dat haar glamourvakanties iets van het verleden is. En omdat haar vader in Amerika woont, gaat Hannah om de 2 jaar even langs. voor een maand. Even op en neer naar Amerika.

Daarnaast is ze milieu-activist. :O
Haar instagramprofiel is sinds enkele dagen niet meer publiekelijk toegankelijk.

update: zo te zien heeft ze haar reactie vandaag weggehaald.
pi_206577526
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 15:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Waarom niet het treinreizen aantrekkelijker maken? Want laten we eerlijk zijn. Als ik naar London wil, ben ik 5-6 uur onderweg met de trein, met het vliegtuig ben je er met een goed uurtje.

Met de trein ben je goed 300 euro kwijt. Met het vliegtuig nog geen 100. Of moet reizen dan alleen voor rijke mensen worden? Want als ik een weekje naar Engeland zou willen na een jaar hard sparen, moet ik maar de dupe worden van mensen die klakkeloos 10x per jaar vliegen, bijvoorbeeld om een dagje te shoppen in London.

Beetje rare redenering.
pi_206577716
quote:

De verstedelijkte en geasfalteerde gebieden zijn van iedereen en niet slechts van de boeren.
pi_206577773
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 15:52 schreef torentje het volgende:

[..]
De verstedelijkte en geasfalteerde gebieden zijn van iedereen en niet slechts van de boeren.
Ah, mooi, thanks. Dan ga ik voortaan meteen naar het vliegtuig toe over een hek. in plaats van eerst in de rij te staan bij Schiphol en langs de douane. "Het gebied is van iedereen", las ik op een forum.
  zondag 6 november 2022 @ 16:05:16 #99
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_206577939
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2022 12:45 schreef AchJa het volgende:
Wat een pretenties... _O-
[ twitter ]
Hoe durft ze! Tuthola.
  zondag 6 november 2022 @ 16:11:28 #100
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206578041
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 15:39 schreef PS. het volgende:

[..]
Waarom niet het treinreizen aantrekkelijker maken? Want laten we eerlijk zijn. Als ik naar London wil, ben ik 5-6 uur onderweg met de trein, met het vliegtuig ben je er met een goed uurtje.

Met de trein ben je goed 300 euro kwijt. Met het vliegtuig nog geen 100. Of moet reizen dan alleen voor rijke mensen worden? Want als ik een weekje naar Engeland zou willen na een jaar hard sparen, moet ik maar de dupe worden van mensen die klakkeloos 10x per jaar vliegen, bijvoorbeeld om een dagje te shoppen in London.

Beetje rare redenering.
Ben je daadwerkelijk wel eens met het vliegtuig naar Londen geweest? Ik woon in Amsterdam en moest af en toe naar mijn hoofdkantoor in hartje Londen. Van deur tot deur was ik nog gewoon vijf uur kwijt. Ook al zit je nog geen drie kwartier in de lucht.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')