Van mij mag iedereen demonstreren/protesteren want dat is gewoon een recht wat men heeft ook al ben ik het niet met ze eens. Het gaat mij om het het hypocriete gedrag van een hele kluit, als het in de kraam te pas komt is er geen enkel probleem maar als het een demo is van lui die er een andere zienswijze op nahouden is Leiden in last en dient alles maar verboden te worden.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:07 schreef OllieA het volgende:
Wat is dit nou voor een dooddoener.
Natuurlijk mag demonstreren/protesteren, en men dient zich daarbij binnen de wet en het gevoeglijke te houden. Wanneer men dat niet doet, dus wetten overtreed, dient de overheid proportioneel te reageren. Dus bijvoorbeeld niet met scherp schieten op mensen die een slot doorknippen, geen mensen dood te slaan die zich niet snel genoeg verwijderen, enzovoorts, und so weiter.
En dat mensen demonsteren voor zaken die in hun kraam te pas komen is niet meer dan menselijk gedrag.
Mocht je bedoelen dat mensen hun eigen demonstraties goedkeuren, en die van mensen met andere ideeën niet, dan is dat een beetje een flauwe riedel en zo oud als de mensheid. Mensen komen op voor hun eigen belangen en willen publiek voor hun eigen ideeën. In het maatschappelijk gesprek hierover zou het dan moeten gaan over de inhoud van de ideeën. Maar het gaat vaker over de kleur van hun haar, en over leipe veganstemmetjes, of dat ze trekkers hebben.
Zo gaat het hier danook niet over de beperking van vliegbewegingen, en of dat een goed idee zou zijn, maar over straffen, je moet van andermans spullen afblijven, en dat soort open deuren. Hell, de eerste reactie is een plaatje van een doorgesnoven sniper.
Laten we het vooral niet over de inhoud, de ideeën hebben.
Ik wil ze de kost niet geven die vonden dat boer Harms maar met scherp van de snelweg afgeschoten moest worden.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Van mij mag iedereen demonstreren/protesteren want dat is gewoon een recht wat men heeft ook al ben ik het niet met ze eens. Het gaat mij om het het hypocriete gedrag van een hele kluit, als het in de kraam te pas komt is er geen enkel probleem maar als het een demo is van lui die er een andere zienswijze op nahouden is Leiden in last en dient alles maar verboden te worden.
En toen dat daadwerkelijk bijna gebeurde bij Heerenveen ging er een gejuich op...quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:27 schreef trein2000 het volgende:
Ik wil ze de kost niet geven die vonden dat boer Harms maar met scherp van de snelweg afgeschoten moest worden.
Ik heb nog nooit gevlogen; autorijden is een zeldzaamheid; vlees vind ik in de meeste gevallen niet eens zo lekker... kortom, ik draag, hoewel ik 't niet als actieve dagtaak zie, mijn steentje bij. Denk dat dat voor wel meer burgerlullen geldt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Van mij mag iedereen demonstreren/protesteren want dat is gewoon een recht wat men heeft ook al ben ik het niet met ze eens. Het gaat mij om het het hypocriete gedrag van een hele kluit, als het in de kraam te pas komt is er geen enkel probleem maar als het een demo is van lui die er een andere zienswijze op nahouden is Leiden in last en dient alles maar verboden te worden.
Vervelend hè, geconfronteerd te worden met een inconvenient truth.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gevlogen; autorijden is een zeldzaamheid; vlees vind ik in de meeste gevallen niet eens zo lekker... kortom, ik draag, hoewel ik niet als actieve dagtaak zie, mijn steentje bij. Denk dat dat voor wel meer burgerlullen geldt.
En dan ga je in het weekend of 's avonds na een week werken een concert bezoeken... of je trakteert jezelf p een museumbezoek...
... en dan staan er een paar uitermate geprivilegieerde hypocriete wereldreizigers met hun prittstift/spandoekjes/tomatensoep/gitaartje je dagje uit te verkloten door je te beschuldigen van van alles zonder eerst de eigen twitter-account even op te schonen.
Daarom heeft men een hekel aan dat woke volk. De hypocrisie.
Ja, wel als die boodschap geleverd wordt door een hypocriete bende hippies.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:31 schreef Galvez het volgende:
[..]
Vervelend hè, geconfronteerd te worden met een inconvenient truth.
Dit is dan ook deel twee he.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Lekker laat dit topic; dit is de hele dag al gangs.
Dat volk wordt waarschijnlijk al gillend gek als de wifi het niet doet.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
waar eindigt het. vandaag knippen ze een hek open, morgen stappen die figuren een datacenter in om servers uit te zetten?
van andermans eigendom blijf je af. het terrein van Schiphol is veiligheidsrisicogebied.
ga lekker in Den Haag staan stoepkrijten, de postcode loterij zorgt voor een treinkaartje.
Staat er niet bij.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is dan ook deel twee he.
Deel 1: NWS / Extinction Rebellion bestormt Schiphol
Ze zijn momenteel boos omdat ze geen catering krijgen in het arrestantenvoertuig…quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat volk wordt waarschijnlijk al gillend gek als de wifi het niet doet.
ik hoop dat dit sarcasme isquote:Op zaterdag 5 november 2022 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze zijn momenteel boos omdat ze geen catering krijgen in het arrestantenvoertuig…
quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ik hoop dat dit sarcasme is
En dit filmpje dan, van een klagende demonstrant. 38 seconde aan klachten.quote:Vreedzame activisten zitten in overvolle bussen, er is geen ventilatie en er is inmiddels iemand onwel geworden, waarvoor een ambulance heeft moeten komen.
Kon er vanmiddag ook niet een vliegtuig landen met medische noodzaak door dat geprotesteer?quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
update: het gaat lekker.
[..]
En dit filmpje dan, van een klagende demonstrant. 38 seconde aan klachten.
https://streamable.com/jiy0ue
Of dat echt waar is, dat is nog even afwachten. Er gingen wel berichten rond met die strekking, alhoewel Schiphol dat danweer ontkent heeft. Er zou in ieder geval een toestel uitgeweken zijn naar Rotterdam omdat het niet kon landen op Schiphol. Dat interpreteert die protestorganisatie als 'oh geen probleem dus'.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kon er vanmiddag ook niet een vliegtuig landen met medische noodzaak door dat geprotesteer?
Worden die nauwelijks aangepakt? Er werd zelfs op die boeren met scherp geschoten.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:38 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zijn de boerenacties dus in lijn met het overheidsbeleid?
Nee, wegen zijn openbaar toegankelijk. Het Schipholterrein is dat zeker niet. Bedenk zelf maar even een scenario, als je je bedenkt dat er honderden malloten op streng verboden terrein zijn geweest.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:46 schreef Document1 het volgende:
Ik zie niet veel verschil met boeren die het halve land plat proberen te leggen eerlijk gezegd. Als dat kan dan kan dit zeker.
Mooi. Lekker laten zitten, het is nu weekend. Maandag kijken we wel weer verder hoe het met dat volk gaat.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
update: het gaat lekker.
[..]
En dit filmpje dan, van een klagende demonstrant. 38 seconde aan klachten.
https://streamable.com/jiy0ue
Je bedoeld die boer die op een vreedzame manier de politie wou vermoorden door er op in te rijden?quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:47 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Worden die nauwelijks aangepakt? Er werd zelfs op die boeren met scherp geschoten.
Vermoorden? Zit ie nu levenslang vast?quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:53 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je bedoeld die boer die op een vreedzame manier de politie wou vermoorden door er op in te rijden?
Ik denk dat je qua zwaarte het aardig tegen elkaar weg kan strepen hoor. Berm branden, verkeer ontregelen door gevaarlijke situaties te creëren op de openbare weg, ambulances blokkeren en ga zo nog maar even door. Dan valt een middagje kat en muis spelen op je fietsje met de marechaussee op privé terrein eigenlijk wel weer mee.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nee, wegen zijn openbaar toegankelijk. Het Schipholterrein is dat zeker niet. Bedenk zelf maar even een scenario, als je je bedenkt dat er honderden malloten op streng verboden terrein zijn geweest.
Zie ook het eerste deel van het woord prive-vliegtuig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |