abonnement Unibet Coolblue
pi_206718870
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was het ook niet zo dat de NS er tijdens de pandemie iets van 2000-2500 mensen heeft uitgegooid?

Zeg maar precies het aantal wat ze nu tekort komen :')
zelfs als dat waar is hoeveel van die 2000 - 2500 denk je dat machinisten en conducteurs waren?
pi_206719040
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
1 HC op Sprinterverbindingen als Arnhem-Ede of Dordrecht-Roosendaal is in de huidige tijden gewoon niet meer realistisch. Vervoerders als Arriva rijden al jaren succesvol zonder conducteur, zelfs op drukkere trajecten als de Maaslijn. Waarom wordt dat bij de NS telkens door de vakbonden tegengehouden?
Hoezo is dat “gewoon” niet realistisch? Wie bepaalt dat? NS is als werkgever gewoon niet concurrerend genoeg blijkbaar.

Arriva rijdt zonder conducteurs omdat zij op lijnen rijden die met sluiting werden bedreigd, waardoor de kosten omlaag moesten. Daar is op het HRN helemaal geen sprake van.
  vrijdag 18 november 2022 @ 13:51:35 #178
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206719758
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoezo is dat “gewoon” niet realistisch? Wie bepaalt dat? NS is als werkgever gewoon niet concurrerend genoeg blijkbaar.

Arriva rijdt zonder conducteurs omdat zij op lijnen rijden die met sluiting werden bedreigd, waardoor de kosten omlaag moesten. Daar is op het HRN helemaal geen sprake van.
De Sprinters Arnhem-Ede, Dordrecht-Roosendaal en Apeldoorn-Almelo zijn ook niet rendabel. Waarom moet er per sé een conducteur op dit soort treindiensten mee?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206719781
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 13:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De Sprinters Arnhem-Ede, Dordrecht-Roosendaal en Apeldoorn-Almelo zijn ook niet rendabel. Waarom moet er per sé een conducteur op dit soort treindiensten mee?
Nee, nu draai je de bewijslast om. Jij stelt dat een conducteur niet nodig is. Mijn vraag is: waarom niet? Wie bepaalt dat?

Het hele HRN is in feite niet rendabel. Maar het netwerk als geheel zorgt ervoor dat het wel rendabel is. Omdat dikke lijnen zonder aanvoer van voldoende reizigers uit de periferie ook niet levensvatbaar zijn.
  vrijdag 18 november 2022 @ 14:00:13 #180
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206719817
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 13:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nee, nu draai je de bewijslast om. Jij stelt dat een conducteur niet nodig is. Mijn vraag is: waarom niet? Wie bepaalt dat?

Het hele HRN is in feite niet rendabel. Maar het netwerk als geheel zorgt ervoor dat het wel rendabel is. Omdat dikke lijnen zonder aanvoer van voldoende reizigers uit de periferie ook niet levensvatbaar zijn.
De conducteurseis zorgt ervoor dat treinen uitvallen, dus waarom niet de conducteurs versoepelen om zo de uitval van treinen te beperken?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206719857
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:00 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De conducteurseis zorgt ervoor dat treinen uitvallen, dus waarom niet de conducteurs versoepelen om zo de uitval van treinen te beperken?
Nee, dat zei je niet. Je zei dat het “gewoon niet meer van deze tijd is”. Dus nogmaals de vraag: wie bepaalt dat?
  vrijdag 18 november 2022 @ 14:08:01 #182
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206719891
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nee, dat zei je niet. Je zei dat het “gewoon niet meer van deze tijd is”. Dus nogmaals de vraag: wie bepaalt dat?
De NS en reizigersorganisaties willen graag de conducteurseisen versoepelen, maar de vakbonden houden dat tegen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206719906
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:08 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De NS en reizigersorganisaties willen graag de conducteurseisen versoepelen, maar de vakbonden houden dat tegen.
Mooie cirkelredenering.
  Redactie Sport vrijdag 18 november 2022 @ 14:14:03 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206719955


#arbeitenbeidb
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_206720264
quote:
86s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:14 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]

#arbeitenbeidb
Van 19 t/m 10 november. Dat onderhoud gaat achteruit ofzo?
  vrijdag 18 november 2022 @ 14:55:22 #186
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206720399
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Van 19 t/m 10 november. Dat onderhoud gaat achteruit ofzo?
10 november 2023 :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206720516
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
Ik kijk er naar uit dat de NS weer een normale dienstregeling gaat rijden, met fatsoenlijke frequenties en acceptabele treinlengtes.
De treinen tussen Utrecht en CS rijden weer zes keer per uur deze week
pi_206721770
utrecht en CS ja?
pi_206722953
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 15:07 schreef b2py het volgende:

[..]
De treinen tussen Utrecht en CS rijden weer zes keer per uur deze week
Fijn om te zien dat er vooruitgang in zit. Ben benieuwd hoe mijn Almere-Amsterdam trippie morgen gaat :D
Bier.
  vrijdag 18 november 2022 @ 19:26:15 #190
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_206723243
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 15:07 schreef b2py het volgende:

[..]
De treinen tussen Utrecht en CS rijden weer zes keer per uur deze week
Voor het geval dit gaat over de IC's die op Amsterdam Amstel stoppen: niet te vroeg juichen. Dat duurt nog maar een week daarna wordt het weer vier keer uur.
  vrijdag 18 november 2022 @ 19:33:10 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206723344
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:34 schreef Salatrel het volgende:

[..]
zelfs als dat waar is hoeveel van die 2000 - 2500 denk je dat machinisten en conducteurs waren?
Nee, kantoor, en veel inhuur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 november 2022 @ 20:03:42 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206723961
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 08:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Dan moet gewoon een deel van de horeca en allerlei andere onzinbedrijven gewoon verdwijnen, zodat er weer meer mensen beschikbaar komen die opgeleid kunnen worden tot machinist of conducteur.
Die bedrijfjes leveren wel inkomsten op
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206724021
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:26 schreef ReisT het volgende:

[..]
Voor het geval dit gaat over de IC's die op Amsterdam Amstel stoppen: niet te vroeg juichen. Dat duurt nog maar een week daarna wordt het weer vier keer uur.
Vanaf 9 december weer terug gelukkig :-)
pi_206724060
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 15:07 schreef b2py het volgende:

[..]
De treinen tussen Utrecht en CS rijden weer zes keer per uur deze week
En de treinen naar Zuid 0x keer. 👍
  vrijdag 18 november 2022 @ 20:37:05 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206724706
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 08:05 schreef Erno-BE het volgende:
Naar welke verandering in de dienstregeling kijken jullie het meest naar uit eigenlijk?

Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe IRE-verbinding tussen Wendlingen en Ulm over de HSL. Volgend jaar gaat de dienstregeling van de treindiensten ten oosten van Nürnberg volledig op de schop. Daar ben ik ook benieuwd naar.
De volledige opening van de Elizabeth Line, waarbij treinen uit Reading/Heathrow doorrijden naar Shenfield. Maar dat gebeurt pas in mei 2023. :s)
  vrijdag 18 november 2022 @ 22:00:44 #196
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_206726637
Aangezien ik de NS nu niet kan bereiken stel ik mijn vraag maar hier. Ik heb een Weekend Vrij eerste klas abonnement. Vanmorgen heb ik de trein van 09:05 gepakt van Rotterdam naar Nijverdal. Op Rotterdam CS heb ik vanmorgen mijn eerste klas tijdelijk naar tweede klas omgezet vanwege de prijs, dit doe ik wel vaker. Na 8:55 uur ingecheckt voor de 40% korting. Voor de zekerheid saldo opgeladen en in Zwolle overgeboekt naar Blauwnet en in Nijverdal uitgecheckt.

Nu wilde ik vanavond om 18:45 uur de trein pakken van Nijverdal naar Rotterdam Noord. Kon normaal inchecken in Nijverdal en paaltje gaf de melding klassenwissel.Toen naar de automaat (Blauwnet heeft wel kutautomaten vergeleken met NS) gelopen om deze weer terug te zetten naar eerste klas. Ik in de trein gestapt en weer gewoon eerste klas richting Rotterdam. Gedurende de reis niet gecontroleerd. Vervolgens wilde ik in Rotterdam Noord uitchecken om 21:00 uur, maar dit lukte niet vanwege te weinig saldo. Ik 5 euro opladen, maar kon niet uitchecken, vervolgens 10 euro en kon nog niet uitchecken en daarna weer 10 euro en toen kon ik uitchecken. Volgens paaltje heb ik voltarief eerste klas gereisd. Ik was echt met stomheid geslagen.

Snel wat opgehaald en wilde om 21:30 de trein van Rotterdam Noord naar Nijverdal pakken, maar ik kon wederom niet inchecken vanwege te weinig saldo. Ik naar de automaat en handmatig kaart wederom naar eerste klas teruggezet, maar kon nog steeds niet inchecken vanwege te weinig saldo. Terug naar de automaat en acht klassewissels (van eerste naar tweede klas) handmatig uit de kaart gegooid en toen kon ik wel inchecken met weekend vrij eerste klas. Heb mijn saldo niet hoeven te opladen en paaltje gaf de melding weekend vrij eerste klas.

Vreemd genoeg laat de app in Mijn NS ook weinig zien en geeft alleen de rit van vanmorgen van Rotterdam Centraal naar Zwolle weer. Deze staat nog op in bewerking. De latere ritten lijkt die niet geregistreerd te hebben. Iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe ik de ritprijs van vanavond terug kan krijgen? Ik heb weleens een GTBV aangevraagd, maar geen idee hoe ik dat in deze situatie aan moet pakken. Heb in al die jaren hier nog nooit problemen mee gehad.
  vrijdag 18 november 2022 @ 22:03:37 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206726692
Ik heb geen antwoord op je vraag, het is alleen wel weer een goed voorbeeld waarom de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 november 2022 @ 22:08:45 #198
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_206726830
Vind het op zich wel een interesse casus, maar wil wel graag de onterecht betaalde 40 euro van de rit terug. Was en ben echt in de veronderstelling dat de kaart zichzelf om 18:30 uur zou 'resetten' en automatisch het abonnement zou pakken. Lijkt mij tenminste het meest logische, maar dat is een dure aanname gebleken.
pi_206726892
Ik vind dat je gelijk hebt, maar ik denk niet dat je gelijk krijgt.
Bier.
  vrijdag 18 november 2022 @ 22:18:43 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206727020
Weekend Vrij en saldo? Dat zijn tegenwoordig toch allemaal Flex-abonnementen waarbij alles achteraf wordt berekend?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')