zelfs als dat waar is hoeveel van die 2000 - 2500 denk je dat machinisten en conducteurs waren?quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Was het ook niet zo dat de NS er tijdens de pandemie iets van 2000-2500 mensen heeft uitgegooid?
Zeg maar precies het aantal wat ze nu tekort komen
Hoezo is dat “gewoon” niet realistisch? Wie bepaalt dat? NS is als werkgever gewoon niet concurrerend genoeg blijkbaar.quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
1 HC op Sprinterverbindingen als Arnhem-Ede of Dordrecht-Roosendaal is in de huidige tijden gewoon niet meer realistisch. Vervoerders als Arriva rijden al jaren succesvol zonder conducteur, zelfs op drukkere trajecten als de Maaslijn. Waarom wordt dat bij de NS telkens door de vakbonden tegengehouden?
De Sprinters Arnhem-Ede, Dordrecht-Roosendaal en Apeldoorn-Almelo zijn ook niet rendabel. Waarom moet er per sé een conducteur op dit soort treindiensten mee?quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoezo is dat “gewoon” niet realistisch? Wie bepaalt dat? NS is als werkgever gewoon niet concurrerend genoeg blijkbaar.
Arriva rijdt zonder conducteurs omdat zij op lijnen rijden die met sluiting werden bedreigd, waardoor de kosten omlaag moesten. Daar is op het HRN helemaal geen sprake van.
Nee, nu draai je de bewijslast om. Jij stelt dat een conducteur niet nodig is. Mijn vraag is: waarom niet? Wie bepaalt dat?quote:Op vrijdag 18 november 2022 13:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De Sprinters Arnhem-Ede, Dordrecht-Roosendaal en Apeldoorn-Almelo zijn ook niet rendabel. Waarom moet er per sé een conducteur op dit soort treindiensten mee?
De conducteurseis zorgt ervoor dat treinen uitvallen, dus waarom niet de conducteurs versoepelen om zo de uitval van treinen te beperken?quote:Op vrijdag 18 november 2022 13:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee, nu draai je de bewijslast om. Jij stelt dat een conducteur niet nodig is. Mijn vraag is: waarom niet? Wie bepaalt dat?
Het hele HRN is in feite niet rendabel. Maar het netwerk als geheel zorgt ervoor dat het wel rendabel is. Omdat dikke lijnen zonder aanvoer van voldoende reizigers uit de periferie ook niet levensvatbaar zijn.
Nee, dat zei je niet. Je zei dat het “gewoon niet meer van deze tijd is”. Dus nogmaals de vraag: wie bepaalt dat?quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:00 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De conducteurseis zorgt ervoor dat treinen uitvallen, dus waarom niet de conducteurs versoepelen om zo de uitval van treinen te beperken?
De NS en reizigersorganisaties willen graag de conducteurseisen versoepelen, maar de vakbonden houden dat tegen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee, dat zei je niet. Je zei dat het “gewoon niet meer van deze tijd is”. Dus nogmaals de vraag: wie bepaalt dat?
Mooie cirkelredenering.quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De NS en reizigersorganisaties willen graag de conducteurseisen versoepelen, maar de vakbonden houden dat tegen.
10 november 2023quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Van 19 t/m 10 november. Dat onderhoud gaat achteruit ofzo?
De treinen tussen Utrecht en CS rijden weer zes keer per uur deze weekquote:Op vrijdag 18 november 2022 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
Ik kijk er naar uit dat de NS weer een normale dienstregeling gaat rijden, met fatsoenlijke frequenties en acceptabele treinlengtes.
Fijn om te zien dat er vooruitgang in zit. Ben benieuwd hoe mijn Almere-Amsterdam trippie morgen gaatquote:Op vrijdag 18 november 2022 15:07 schreef b2py het volgende:
[..]
De treinen tussen Utrecht en CS rijden weer zes keer per uur deze week
Voor het geval dit gaat over de IC's die op Amsterdam Amstel stoppen: niet te vroeg juichen. Dat duurt nog maar een week daarna wordt het weer vier keer uur.quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:07 schreef b2py het volgende:
[..]
De treinen tussen Utrecht en CS rijden weer zes keer per uur deze week
Nee, kantoor, en veel inhuur.quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:34 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zelfs als dat waar is hoeveel van die 2000 - 2500 denk je dat machinisten en conducteurs waren?
Die bedrijfjes leveren wel inkomsten opquote:Op vrijdag 18 november 2022 08:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dan moet gewoon een deel van de horeca en allerlei andere onzinbedrijven gewoon verdwijnen, zodat er weer meer mensen beschikbaar komen die opgeleid kunnen worden tot machinist of conducteur.
Vanaf 9 december weer terug gelukkig :-)quote:Op vrijdag 18 november 2022 19:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor het geval dit gaat over de IC's die op Amsterdam Amstel stoppen: niet te vroeg juichen. Dat duurt nog maar een week daarna wordt het weer vier keer uur.
En de treinen naar Zuid 0x keer. 👍quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:07 schreef b2py het volgende:
[..]
De treinen tussen Utrecht en CS rijden weer zes keer per uur deze week
De volledige opening van de Elizabeth Line, waarbij treinen uit Reading/Heathrow doorrijden naar Shenfield. Maar dat gebeurt pas in mei 2023.quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:05 schreef Erno-BE het volgende:
Naar welke verandering in de dienstregeling kijken jullie het meest naar uit eigenlijk?
Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe IRE-verbinding tussen Wendlingen en Ulm over de HSL. Volgend jaar gaat de dienstregeling van de treindiensten ten oosten van Nürnberg volledig op de schop. Daar ben ik ook benieuwd naar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |