Geen idee wat ze nu precies tonen. Wat wel zomaar kan (lijkt mij), is dat bedrijven die het hoogste budget besteden in veel tijdlijnen voorbij komen. Ook als dat producten/diensten zijn die totaal niet relevant voor je zijn. Wellicht krijg je met relevantere advertenties meer content te zien van bedrijven met kleinere budgetten, maar die wel iets bieden waar je geďnteresseerd in bent.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die belofte van relevantere advertenties is trouwens wel lachwekkend, want dat impliceert dat ze nu expres minder relevante advertenties tonen?
quote:
Het lijkt me jammer genoeg dat hij zo rijk is dat hij too big to fail is.quote:Op zaterdag 5 november 2022 21:58 schreef Gehrman het volgende:
Twitter wordt de ondergang van Musk. Dit gaat zo hard in zijn gezicht ontploffen.
Dat was al bekend voor hij niet meer onder de deal uitkon.quote:Op zaterdag 5 november 2022 21:58 schreef Gehrman het volgende:
Twitter wordt de ondergang van Musk. Dit gaat zo hard in zijn gezicht ontploffen.
Dat maakt ze niet uit, die voelen zich nu al 'gehoord'.quote:Op zaterdag 5 november 2022 21:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ah, de elite mag gehoord worden. Het klootjesvolk zal worden gefilterd.
Je kunt al wel $8/maand betalen, maar je krijgt er nog niks voor, zelfs geen blauw vinkje.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:58 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Betalen voor relevantere ads.
Dat team wordt binnenkort geleid door Musk en z'n hond vanuit een camper in Alaska.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt al wel $8/maand betalen, maar je krijgt er nog niks voor, zelfs geen blauw vinkje.
[ twitter ]
Leuk ook om "het team" nog even complimenten te geven. Wat er van over is dan
Dat is niet het geval bij de WaPo, Bezos was helemaal niet geinteresseerd toen hij benaderd werd omdat hij geen interesse had in een bedrijf wat langzaam maar zeker financieel ten onder ging, Hij had pas interesse toen hij bedacht hoe hij de WaPo weer winstgevend kon maken.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:04 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Opzich is dat niet ondenkbaar. Zo'n Bezos zal het geen bal schelen of The Washington Post wel of niet winstgevend is, daar gaat het om de invloed wat zo'n bedrijf kan betekenen. Of je moet dat zien als een soort dividend in natura.
Verder zijn er ook best wat stichtingen die 100% eigendom zijn van bedrijven. Die zullen eerder continuďteit als prioriteit hebben. Ok, om dat te hebben moet het wel winstgevend zijn want anders houdt het gewoon een keer op maar winstmaximalisatie zal laag op de agenda staan vermoed ik.
Als Twitter daartoe in staat zou zijn waarom zouden ze dat vandaag niet doen? Als er iets is waar je adverteerders geld voor kan vragen is dat het wel.quote:Op zaterdag 5 november 2022 21:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Geen idee wat ze nu precies tonen. Wat wel zomaar kan (lijkt mij), is dat bedrijven die het hoogste budget besteden in veel tijdlijnen voorbij komen. Ook als dat producten/diensten zijn die totaal niet relevant voor je zijn. Wellicht krijg je met relevantere advertenties meer content te zien van bedrijven met kleinere budgetten, maar die wel iets bieden waar je geďnteresseerd in bent.
Het is bovendien niet naar adverteerders toe te verantwoorden dat Twitter de reclame die zij inkopen blijkbaar niet optimaal inzet.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als Twitter daartoe in staat zou zijn waarom zouden ze dat vandaag niet doen? Als er iets is waar je adverteerders geld voor kan vragen is dat het wel.
Omdat dat minder geld oplevert voor ze. In online advertising wordt o.a. betaald op basis van cost-per-impression. Bedrijven met de grootste zak geld kopen de meeste impressies in en verschijnen dus ook het vaakst op tijdlijnen van gebruikers. Als Twitter nu alleen relevante ads zou tonen per gebruiker, zou dat betekenen dat ze veel minder impressies kunnen bieden omdat bepaalde ads totaal niet interessant zijn voor bepaalde gebruikers en dan dus ook niet zouden worden getoond. Wanneer gebruikers betalen om alleen relevante ads te zien, kan dat verlies aan impressies (en dus inkomsten daaruit) dus financieel opgevangen worden.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als Twitter daartoe in staat zou zijn waarom zouden ze dat vandaag niet doen? Als er iets is waar je adverteerders geld voor kan vragen is dat het wel.
Dat vinkje is volstrekt betekenisloos geworden, dus dat heeft denk ik letterlijk geen meerwaarde afgezien van in het begin de curiositeit.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:50 schreef capricia het volgende:
Zijn er hier mensen die willen gaan betalen voor een vinkje?
Persoonlijk zou ik wel graag zien dat Twitter dit een beetje normaal overleeft. Het is voor mij wel een bron van nieuws van de hele wereld. Over wat er overal speelt.
Dat doen ze wel. Adverteerders kopen impressies in. Hoe vaker het gezien wordt, des te meer men betaalt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is bovendien niet naar adverteerders toe te verantwoorden dat Twitter de reclame die zij inkopen blijkbaar niet optimaal inzet.
Dat is een probleem.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:50 schreef capricia het volgende:
Zijn er hier mensen die willen gaan betalen voor een vinkje?
Persoonlijk zou ik wel graag zien dat Twitter dit een beetje normaal overleeft. Het is voor mij wel een bron van nieuws van de hele wereld. Over wat er overal speelt.
Lijkt mij iets waar bot farms wel interesse in gaan hebben.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat vinkje is volstrekt betekenisloos geworden, dus dat heeft denk ik letterlijk geen meerwaarde afgezien van in het begin de curiositeit.
Wat denk ik wel waarde heeft is dat jouw tweets gepushed worden boven die van accounts die niet betaald hebben.
Maar niet elke view is gelijk. Als jij je menstruatie gemist hebt is een reclame voor zwangerschapstesten een stuk effectiever. Het gaat dus niet alleen om het aantal views, maar ook om de effectiviteit van die views.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat doen ze wel. Adverteerders kopen impressies in. Hoe vaker het gezien wordt, des te meer men betaalt.
Ja, of botfarms worden te duur als iedereen besluit naar Musk een Netflix abonnementje over te maken. Voor de goede orde ... ik ben sceptisch dat dat laatste zou gebeuren, maar de wonderen zijn de wereld niet uit.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij iets waar bot farms wel interesse in gaan hebben.
Tegen wie heb je het? Ik ben er niet voor dat jij of ik ga betalen. Ik denk wel dat er mensen zijn die het fijn vinden om 8 dollar te betalen zodat ze door het algoritme gepushed worden... dat heeft concreet waarde en leidt er ook toe dat mensen die merken dat ze in hun eigen bubbel genegeerd worden ook die 8 dollar gaan betalen. Omgekeerd leidt het er ws ook toe dat mensen die dat niet zo belangrijk vinden eerder afhaken. Dus geen idee waar het toe leidt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:59 schreef Tijger_m het volgende:
Maar leg mij eens uit waarom ik meer zou betalen voor Twitter wat zelf geen enkele content produceert, waar ik het product ben, wat nog steeds mijn data mined en verkoopt, wat mij nog steeds advertenties toont dan een bedrijf waar duizenden mensen werken die wel content genereren.
Ik moet zelf content maken die Twitter dan verkoopt aan andere users, dat is eigenlijk waar we over praten.
Waar komt dit vandaan?quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:58 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Betalen voor relevantere ads.
Ja, dat is dan effectiever. Maar adverteerders willen ook producten pushen om vraag te creëren bij een groep waarbij die behoefte totaal niet aanwezig is. Een nieuwe groep consumenten aanboren dus, die niet van het bestaan van je product op de hoogte zijn en op basis van hun gedrag en interesses er ook niet vanzelf mee in aanraking zouden komen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar niet elke view is gelijk. Als jij je menstruatie gemist hebt is een reclame voor zwangerschapstesten een stuk effectiever. Het gaat dus niet alleen om het aantal views, maar ook om de effectiviteit van die views.
Dat laatste vergeten mensen nog wel eens. Veel te veel lui hier die allemaal denken te weten hoe het werkt.quote:Op zondag 6 november 2022 00:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Tegen wie heb je het? Ik ben er niet voor dat jij of ik ga betalen. Ik denk wel dat er mensen zijn die het fijn vinden om 8 dollar te betalen zodat ze door het algoritme gepushed worden... dat heeft concreet waarde en leidt er ook toe dat mensen die merken dat ze in hun eigen bubbel genegeerd worden ook die 8 dollar gaan betalen. Omgekeerd leidt het er ws ook toe dat mensen die dat niet zo belangrijk vinden eerder afhaken. Dus geen idee waar het toe leidt.
Ze zouden wat meer Socrates onderwezen moeten krijgen dan.quote:Op zondag 6 november 2022 00:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat laatste vergeten mensen nog wel eens. Veel te veel lui hier die allemaal denken te weten hoe het werkt.
Daar ben ik altijd voor!quote:Op zondag 6 november 2022 00:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ze zouden wat meer Socrates onderwezen moeten krijgen dan.
Dat verivied users ding speelt in Amerika en daar is een hele schare mensen die dat een boner geeft begreep ik.quote:Op zondag 6 november 2022 00:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Tegen wie heb je het? Ik ben er niet voor dat jij of ik ga betalen. Ik denk wel dat er mensen zijn die het fijn vinden om 8 dollar te betalen zodat ze door het algoritme gepushed worden... dat heeft concreet waarde en leidt er ook toe dat mensen die merken dat ze in hun eigen bubbel genegeerd worden ook die 8 dollar gaan betalen. Omgekeerd leidt het er ws ook toe dat mensen die dat niet zo belangrijk vinden eerder afhaken. Dus geen idee waar het toe leidt.
De Apple App Store, waar dit in de release notes van de laatste update van de Twitter app staat.quote:
Maar als dat je doel is wil je bv. liever bij early adaptors je advertentie getoond zien om wat te noemen... (naast de legio aan andere filters die een rol kunnen spelen).quote:Op zondag 6 november 2022 00:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dat is dan effectiever. Maar adverteerders willen ook producten pushen om vraag te creëren bij een groep waarbij die behoefte totaal niet aanwezig is. Een nieuwe groep consumenten aanboren dus, die niet van het bestaan van je product op de hoogte zijn en op basis van hun gedrag en interesses er ook niet vanzelf mee in aanraking zouden komen.
Je moet niks, het is een keuze. YouTube maakt zelf ook geen content, dat doen de gebruikers. Ik heb zelf Premium, omdat ik er veel gebruik van maak en het dus plezierig vind dat ik geen advertenties hoef te bekijken (ook niet in het midden van video's). Daar heb ik dus geld voor over, het is het me waard vanwege een betere gebruikservaring.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:59 schreef Tijger_m het volgende:
Maar leg mij eens uit waarom ik meer zou betalen voor Twitter wat zelf geen enkele content produceert, waar ik het product ben, wat nog steeds mijn data mined en verkoopt, wat mij nog steeds advertenties toont dan een bedrijf waar duizenden mensen werken die wel content genereren.
Ik moet zelf content maken die Twitter dan verkoopt aan andere users, dat is eigenlijk waar we over praten.
Ja, of je wilt gewoon algehele naamsbekendheid onder een brede groep mensen creëren. Wanneer je een advertentie in de krant plaatst, weet je ook niet exact wie die te zien krijgen.quote:Op zondag 6 november 2022 00:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar als dat je doel is wil je bv. liever bij early adaptors je advertentie getoond zien om wat te noemen... (naast de legio aan andere filters die een rol kunnen spelen).
Ik zou wel meer willen betalen als ik minder paywall zou krijgen. Van serieuze kranten.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:59 schreef Tijger_m het volgende:
Wat Blendle vroeger deedquote:Op zondag 6 november 2022 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou wel meer willen betalen als ik minder paywall zou krijgen. Van serieuze kranten.
Dat was een limitatie van toen. Overigens wist je ook wel een beetje te targetten met bv. OV-lezers, of op regio of links vs. rechts, etc.quote:Op zondag 6 november 2022 00:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, of je wilt gewoon algehele naamsbekendheid onder een brede groep mensen creëren. Wanneer je een advertentie in de krant plaatst, weet je ook niet exact wie die te zien krijgen.
Zoiets ja.quote:
Bij Blendle kon je vroeger alles lezen als het beschikbaar was via Blendle (wat gold voor de meeste Nederlandse kranten) en dan betalen per artikel.quote:Op zondag 6 november 2022 00:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoiets ja.
Die deed echter alleen artikelen naar eigen keuze ofzo toch? Zij bepaalden.
Ik zou echt wel 10 of 20 euro willen betalen voor wat ik zelf kies. 100 artikelen naar keuze of zo.
Ik dacht dat je die artikelen zelf kon kiezen en de keuze had uit alle artikelen uit aangesloten publicaties?! Kan me hierin wel vergissen echter.quote:Op zondag 6 november 2022 00:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoiets ja.
Die deed echter alleen artikelen naar eigen keuze ofzo toch? Zij bepaalden.
Ik zou echt wel 10 of 20 euro willen betalen voor wat ik zelf kies. 100 artikelen naar keuze of zo.
Dat was ooit zo.quote:Op zondag 6 november 2022 00:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik dacht dat je die artikelen zelf kon kiezen en de keuze had uit alle artikelen uit aangesloten publicaties?! Kan me hierin wel vergissen echter.
Uiteraard wil je zoveel mogelijk targeten. Maar soms wil je ook behoefte creëren onder een groep mensen die dat van zichzelf niet heeft (omdat ze niet van het bestaan weten en het hun interesse niet heeft) en die je niet zo goed kunt definiëren. Zo kan de "OV-lezer" zowel een scholier met een OV-jaarkaart als een 55-jarige forens zijn die al 35 jaar met de trein naar zijn werk reist.quote:Op zondag 6 november 2022 00:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat was een limitatie van toen. Overigens wist je ook wel een beetje te targetten met bv. OV-lezers, of op regio of links vs. rechts, etc.
Gegeven de mogelijkheid zou je altijd willen targetten lijkt me zo... waarom zou je immers geld besteden aan het onder de aandacht brengen van een willekeurig nieuw product aan een 90 jarige vrouw in Lutjebroek als je dat geld ook kan besteden aan mensen in een doelgroep die wat toekomstbestendiger zijn?
Vind het uit en wordt rijkquote:Op zondag 6 november 2022 00:32 schreef capricia het volgende:
Anyway.
Ik zou graag willen betalen voor een internationaal kranten / nieuws abonnement. Geen probleem 20 euro per maand af te tikken. Als ik dan ook artikelen van de Washington Post, New York Times, etc kan lezen. Ook als het bijv 100 artikelen per maand zouden zijn.
Nou ja. Ik wil daar best voor betalenquote:Op zondag 6 november 2022 00:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vind het uit en wordt rijk
Want dat is hetzelfde probleem als dat we geen netflix EN amazon EN disney plus willen, maar liever een ding voor alles.
(En de oplossing zit er dus in. De "markt" gaat hier vanzelf mee komen. Alleen niet snel genoeg)
De oplossing bestaat al een eeuwigheid en het heet The Pirate Bayquote:Op zondag 6 november 2022 00:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want dat is hetzelfde probleem als dat we geen netflix EN amazon EN disney plus willen, maar liever een ding voor alles.
(En de oplossing zit er dus in. De "markt" gaat hier vanzelf mee komen. Alleen niet snel genoeg)
Er betalen genoeg mensen voor Spotify. Spotify produceert geen content. Zo zijn er natuurlijk legio voorbeelden van sites die met enkel het beheren van een platform hun geld verdienen bijvoorbeeld dichter bij huis thuisbezorgd. Het enige wat zon bedrijf hoeft te doen is groot genoeg zijn zodat de producenten er moeilijk omheen kunnen om die vervolgens uit te buiten. Oftewel dit idee van Twitter is al lang gemeengoed, uiteindelijk geldt dit idee voor de hele economie. Vreemd dat je hier nu pas raar van opkijkt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:59 schreef Tijger_m het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |