Geen idee wat ze nu precies tonen. Wat wel zomaar kan (lijkt mij), is dat bedrijven die het hoogste budget besteden in veel tijdlijnen voorbij komen. Ook als dat producten/diensten zijn die totaal niet relevant voor je zijn. Wellicht krijg je met relevantere advertenties meer content te zien van bedrijven met kleinere budgetten, maar die wel iets bieden waar je geïnteresseerd in bent.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die belofte van relevantere advertenties is trouwens wel lachwekkend, want dat impliceert dat ze nu expres minder relevante advertenties tonen?
quote:
Het lijkt me jammer genoeg dat hij zo rijk is dat hij too big to fail is.quote:Op zaterdag 5 november 2022 21:58 schreef Gehrman het volgende:
Twitter wordt de ondergang van Musk. Dit gaat zo hard in zijn gezicht ontploffen.
Dat was al bekend voor hij niet meer onder de deal uitkon.quote:Op zaterdag 5 november 2022 21:58 schreef Gehrman het volgende:
Twitter wordt de ondergang van Musk. Dit gaat zo hard in zijn gezicht ontploffen.
Dat maakt ze niet uit, die voelen zich nu al 'gehoord'.quote:Op zaterdag 5 november 2022 21:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ah, de elite mag gehoord worden. Het klootjesvolk zal worden gefilterd.
Je kunt al wel $8/maand betalen, maar je krijgt er nog niks voor, zelfs geen blauw vinkje.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:58 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Betalen voor relevantere ads.
Dat team wordt binnenkort geleid door Musk en z'n hond vanuit een camper in Alaska.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt al wel $8/maand betalen, maar je krijgt er nog niks voor, zelfs geen blauw vinkje.
[ twitter ]
Leuk ook om "het team" nog even complimenten te geven. Wat er van over is dan
Dat is niet het geval bij de WaPo, Bezos was helemaal niet geinteresseerd toen hij benaderd werd omdat hij geen interesse had in een bedrijf wat langzaam maar zeker financieel ten onder ging, Hij had pas interesse toen hij bedacht hoe hij de WaPo weer winstgevend kon maken.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:04 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Opzich is dat niet ondenkbaar. Zo'n Bezos zal het geen bal schelen of The Washington Post wel of niet winstgevend is, daar gaat het om de invloed wat zo'n bedrijf kan betekenen. Of je moet dat zien als een soort dividend in natura.
Verder zijn er ook best wat stichtingen die 100% eigendom zijn van bedrijven. Die zullen eerder continuïteit als prioriteit hebben. Ok, om dat te hebben moet het wel winstgevend zijn want anders houdt het gewoon een keer op maar winstmaximalisatie zal laag op de agenda staan vermoed ik.
Als Twitter daartoe in staat zou zijn waarom zouden ze dat vandaag niet doen? Als er iets is waar je adverteerders geld voor kan vragen is dat het wel.quote:Op zaterdag 5 november 2022 21:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Geen idee wat ze nu precies tonen. Wat wel zomaar kan (lijkt mij), is dat bedrijven die het hoogste budget besteden in veel tijdlijnen voorbij komen. Ook als dat producten/diensten zijn die totaal niet relevant voor je zijn. Wellicht krijg je met relevantere advertenties meer content te zien van bedrijven met kleinere budgetten, maar die wel iets bieden waar je geïnteresseerd in bent.
Het is bovendien niet naar adverteerders toe te verantwoorden dat Twitter de reclame die zij inkopen blijkbaar niet optimaal inzet.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als Twitter daartoe in staat zou zijn waarom zouden ze dat vandaag niet doen? Als er iets is waar je adverteerders geld voor kan vragen is dat het wel.
Omdat dat minder geld oplevert voor ze. In online advertising wordt o.a. betaald op basis van cost-per-impression. Bedrijven met de grootste zak geld kopen de meeste impressies in en verschijnen dus ook het vaakst op tijdlijnen van gebruikers. Als Twitter nu alleen relevante ads zou tonen per gebruiker, zou dat betekenen dat ze veel minder impressies kunnen bieden omdat bepaalde ads totaal niet interessant zijn voor bepaalde gebruikers en dan dus ook niet zouden worden getoond. Wanneer gebruikers betalen om alleen relevante ads te zien, kan dat verlies aan impressies (en dus inkomsten daaruit) dus financieel opgevangen worden.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als Twitter daartoe in staat zou zijn waarom zouden ze dat vandaag niet doen? Als er iets is waar je adverteerders geld voor kan vragen is dat het wel.
Dat vinkje is volstrekt betekenisloos geworden, dus dat heeft denk ik letterlijk geen meerwaarde afgezien van in het begin de curiositeit.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:50 schreef capricia het volgende:
Zijn er hier mensen die willen gaan betalen voor een vinkje?
Persoonlijk zou ik wel graag zien dat Twitter dit een beetje normaal overleeft. Het is voor mij wel een bron van nieuws van de hele wereld. Over wat er overal speelt.
Dat doen ze wel. Adverteerders kopen impressies in. Hoe vaker het gezien wordt, des te meer men betaalt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is bovendien niet naar adverteerders toe te verantwoorden dat Twitter de reclame die zij inkopen blijkbaar niet optimaal inzet.
Dat is een probleem.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:50 schreef capricia het volgende:
Zijn er hier mensen die willen gaan betalen voor een vinkje?
Persoonlijk zou ik wel graag zien dat Twitter dit een beetje normaal overleeft. Het is voor mij wel een bron van nieuws van de hele wereld. Over wat er overal speelt.
Lijkt mij iets waar bot farms wel interesse in gaan hebben.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat vinkje is volstrekt betekenisloos geworden, dus dat heeft denk ik letterlijk geen meerwaarde afgezien van in het begin de curiositeit.
Wat denk ik wel waarde heeft is dat jouw tweets gepushed worden boven die van accounts die niet betaald hebben.
Maar niet elke view is gelijk. Als jij je menstruatie gemist hebt is een reclame voor zwangerschapstesten een stuk effectiever. Het gaat dus niet alleen om het aantal views, maar ook om de effectiviteit van die views.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat doen ze wel. Adverteerders kopen impressies in. Hoe vaker het gezien wordt, des te meer men betaalt.
Ja, of botfarms worden te duur als iedereen besluit naar Musk een Netflix abonnementje over te maken. Voor de goede orde ... ik ben sceptisch dat dat laatste zou gebeuren, maar de wonderen zijn de wereld niet uit.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij iets waar bot farms wel interesse in gaan hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |