abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206558976
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Moet ALLES nou weer zo’n domme discussie worden? Pffffff
Je bevind je op een Forum.

quote:
Een forum is een plaats waar mensen online samenkomen om berichten te plaatsen of te lezen, bestanden te delen en om te discussiëren met andere leden.
Dus: ja.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 4 november 2022 @ 20:04:00 #277
8369 speknek
Another day another slay
pi_206559031
twitter

Tot zover het gezemel over free speech.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206559043
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je bevind je op een Forum.
[..]
Dus: ja.
Dr staat niet,” een forum is een plek om elke mening belachelijk te maken met domme smileys en als een klein kind stampvoetend je punt maken bij elke mening die niet in je straatje past.”
Vakman pur sang
pi_206559058
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:04 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Dr komt natuurlijk een nieuw team maar dan 2 keer beter. ;)
Vakman pur sang
  vrijdag 4 november 2022 @ 20:05:12 #280
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206559061
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 19:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Jij haalde Jobs aan, die overigens niet ontslagen was maar dat terzijde, ik gaf aan dat je verhaal onvolledig was.
@Lospedrosa somt een aantal successen van Musk op die hij vanaf de grond heeft opgebouwd. Jij zegt dan dat het woordje "ousted" relevant is. Ik geef aan dat Jobs ook ooit "ousted" werd bij het bedrijf dat hij zelf was gestart. Dat hij 12 jaar later door een overname is teruggekeerd en er een megasucces van heeft gemaakt, maakt die eerste "ousted" dan niet relevant? Dit terwijl Musk daarna al zijn eigen megasuccessen aan het behalen was?
pi_206559098
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dr staat niet,” een forum is een plek om elke mening belachelijk te maken met domme smileys en als een klein kind stampvoetend je punt maken bij elke mening die niet in je straatje past.”
Ik gebruikte geen smileys :)

Maar mensen die niet snappen dat IT welbeschouwd gereedschap is om tot een eindproduct te komen, en net doen alsof het beheersen van dat gereedschap maakt dat je ook alle eindproducten beheerst, mogen gewezen worden op de belachelijkheid van hun standpunt, ja.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_206559116
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik gebruikte geen smileys :)

Maar mensen die niet snappen dat IT welbeschouwd gereedschap is om tot een eindproduct te komen, en net doen alsof het beheersen van dat gereedschap maakt dat je ook alle eindproducten beheerst, mogen gewezen worden op de belachelijkheid van hun standpunt, ja.
2 domme smileys in deze domme post.
Je bent zelf zo achterlijk als een paard.

Je maakt overal zo’n domme agressieve kutdiscussie van klein kind dat je bent.
Vakman pur sang
pi_206559128
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
2 domme smileys in deze domme post.
Post icon telt niet mee.

quote:
Je bent zelf zo achterlijk als een paard.
Is goed met jou, lospedrosov.
  Moderator / Social Media snolleke vrijdag 4 november 2022 @ 20:15:07 #284
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_206559226
Ik begrijp niet hoe je de helft van je werkvolk kan ontslaan. Verwacht Musk dat ze dubbel zo hard werken?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_206559241
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik begrijp niet hoe je de helft van je werkvolk kan ontslaan. Verwacht Musk dat ze dubbel zo hard werken?
Gezien zijn tekstberichten lijkt dat wel zo'n beetje de gedachte ja...
pi_206559284
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:04 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Want zonder dit team mag je niet meer posten over mensenrechten op twitter? Snap niet zo goed hoe dit free speech stopt.
  vrijdag 4 november 2022 @ 20:19:12 #287
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206559290
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 november 2022 19:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die redenering is net zo stompzinnig als zeggen dat de CEO van de rabobank ook wel prima aan het stuur van twitter kan staan, want banken zijn stuk voor stuk IT bedrijven. En in jouw magische wereld maakt het blijkbaar geen knal uit waar je het gereedschap computers voor gebruikt, of het nou geld heen en weer schuiven is, of een sociaal platform neerzetten. Het is allemaal 'techniek', en als het je ene kan, kan je het immers allemaal, hé.
Het ging erom of een tech company Musks vakgebied is. Dat is het simpelweg.

En ja, in de zakenwereld vinden er voortdurend transfers van topmensen tussen bedrijven plaats. In dit geval ligt het ook nog eens in elkaars verlengde (tech, big data, etc.) maar zelfs dat is niet eens een vereiste. Zo trok Apple de CEO van Pepsi aan om het bedrijf te leiden, die er in eerste instantie ook een megasucces van heeft gemaakt.

Maar goed, in jouw wereld kan alleen een CEO van een social media-bedrijf naar een ander social media-bedrijf gaan en blijft je 'vakgebied' strikt beperkt tot het product dat het bedrijf waar je werkt levert. Zo werkt het in de echte wereld natuurlijk niet.
pi_206559298
quote:
In de aanloop hier naartoe werden mensen wel gestimuleerd om bijna 2x zo lang als normaal te werken ja.
pi_206559303
quote:
Iemand op Tweakers poste dat er in 2015/16 zo'n 3000 - 4000 medewerkers waren en het bedrijf nou niet echt groter is geworden om die 7500 nu te verklaren.
  vrijdag 4 november 2022 @ 20:21:57 #290
8369 speknek
Another day another slay
pi_206559328
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Want zonder dit team mag je niet meer posten over mensenrechten op twitter? Snap niet zo goed hoe dit free speech stopt.
Er zijn inderdaad heel veel mensen die niet mogen posten over mensenrechten, omdat twitter door hun regering gebruikt wordt om ze te onderdrukken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206559378
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:21 schreef speknek het volgende:

[..]
Er zijn inderdaad heel veel mensen die niet mogen posten over mensenrechten, omdat twitter door hun regering gebruikt wordt om ze te onderdrukken.
Dan heeft dat team er of niks mee te maken en blijft mijn vraag staan, of het team doet zijn werk niet.
pi_206559389
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:20 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Iemand op Tweakers poste dat er in 2015/16 zo'n 3000 - 4000 medewerkers waren en het bedrijf nou niet echt groter is geworden om die 7500 nu te verklaren.
Met de opkomst van Trump en de wappie kan ik mij zo voorstellen dat er aan de moderatiekant nogal wat gas bij moest sinds 2015.
  vrijdag 4 november 2022 @ 20:27:03 #293
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_206559405
Het is misschien een denkfout om te verwachten dat, als je het grootste deel van het personeel ontslaat, de rest wel zal blijven. Vooral als je de werkomstandigheden zoveel verslechterd.

Of sowieso dat je organisatie nog gewoon blijft functioneren. Er zal best wel wat lucht in de organisatie zitten maar bij zo'n grote ingreep gaan er dingen instorten. Dat kan niet anders.
pi_206559411
quote:
De engineers moeten nu 8 uur per week werken ipv 4.
pi_206559422
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het ging erom of een tech company Musks vakgebied is. Dat is het simpelweg.
Een social media bedrijf is een tech company, maar een tech company is niet per definitie een social media bedrijf.

En banken zijn ook tech companies. Olie maatschappijen ook. Logistieke bedrijven ook.

En het principe dat iemand die goed een koekjesfabriek kan leiden, ook andere bedrijven goed kan leiden, is niet onomstreden.
  vrijdag 4 november 2022 @ 20:34:33 #296
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206559528
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:27 schreef beantherio het volgende:
Het is misschien een denkfout om te verwachten dat, als je het grootste deel van het personeel ontslaat, de rest wel zal blijven. Vooral als je de werkomstandigheden zoveel verslechterd.

Of sowieso dat je organisatie nog gewoon blijft functioneren. Er zal best wel wat lucht in de organisatie zitten maar bij zo'n grote ingreep gaan er dingen instorten. Dat kan niet anders.
En de helft van je personeel ontslaan waarbij je je niet aan de wet houdt, en miljoenen willen snijden in hardware en netwerken en de rest van je personeel opjagen. Dat gaat vast een heel succesvolle Twitter periode opleveren.
pi_206559670
Dit topic wordt met de dag grappiger, waarom zo vies mad vanwege wat ontslagen bij een bedrijf waar jullie niet eens werken ? lol, blijkbaar hebben sommige hier ook zo'n nutteloze baan dat ze hier de hele dag kunnen posten maar ondertussen weten ze wel beter dan Musk hoe ze een miljarden bedrijf zouden moeten runnen.

_O-
pi_206559691
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:34 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
En de helft van je personeel ontslaan waarbij je je niet aan de wet houdt, en miljoenen willen snijden in hardware en netwerken en de rest van je personeel opjagen. Dat gaat vast een heel succesvolle Twitter periode opleveren.
Als je het zo bent klinkt het niet best inderdaad. Aan de andere kant 'zit' Musk wel op het CEOen van bedrijven dus hij weet waarschijnlijk beter wat hij aan het doen is dan wij :P
  vrijdag 4 november 2022 @ 20:46:33 #299
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 4 november 2022 @ 20:46:39 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')