abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 november 2022 @ 09:10:16 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206517221

Hunted is een spannend kat- en muisspel: hoe blijf je als voorvluchtige uit handen van een opsporingsdienst? Is het mogelijk is om van de ene op de andere minuut te verdwijnen en drie weken uit handen te blijven van een groep gelouterde opsporingsdeskundigen?
In dit programma gaan 12 Nederlanders in koppels van twee vrijwillig deze uitdaging aan. De voortvluchtigen zetten alles op alles om 'onder de radar' te blijven, terwijl het speciaal voor het programma opgerichte opsporingsteam er juist alles aan doet om deze mensen zo snel mogelijk te vinden.
Hunted is een spannend sociaal experiment en speelt in op de discussie over privacy.

De deelnemers mogen zelf hun vlucht bepalen zolang ze zich houden aan drie regels:

• maximaal 48 uur op dezelfde plek
• Nederlandse wet niet overtreden
• Binnen de landgrenzen blijven

= = =

De najaarseditie 2022

De voortvluchtigen:

Jade en Marco

Jade (20) en Marco (50) zijn dochter en vader. Jade woont in een studentenhuis en studeert Bouwkunde aan de TU in Delft. Marco levert bedrijfskleding aan organisaties in heel NL. Dit is zijn eigen bedrijf. Marco is een enorme fan van het programma en zijn wens om mee te doen is al lang aanwezig. Hij is extreem fanatiek en als het er op aankomt is het ieder voor zich. Jade weet dit en verwacht dan ook echt niet van haar vader dat hij haar tas gaat dragen.

Lina en Danique

Deze vriendinnen van 26 jaar hebben elkaar leren kennen tijdens hun studententijd in Groningen. Omdat ze op hoog niveau basketbal speelden, trainden ze 8 keer per week en leerden ze elkaar goed kennen. Dat ze lang op elkaars lip kunnen zitten, weten ze uit ervaring. Ze hebben samen al eens 5 weken gereisd door Colombia en Brazilie.

Rob en Damy

Deze Brabantse heren hebben elkaar 2 jaar geleden leren kennen tijdens hun werk bij een internet marketing bureau. De mannen zijn erg fanatiek en vooral Rob (28) kijkt al heel lang naar het programma.. In het begin van hun vlucht willen ze vooral back to basic, maar ze zijn vooral van plan om niet in patronen te werken. Rob omschrijft zich als impulsief terwijl Damy (28) juist wat doordachter te werk gaat. Een ding weten ze wel, stil zitten willen ze niet. Ze willen met een ouderwetse kaart een tactische route zoeken.

Sandra en Michel

Sandra (35) en Michel(39) zijn 15 jaar samen en maar pas 2 jaar getrouwd.Sandra kwam met het idee om mee te doen, ze kijken samen met de kinderen. Sandra is heel impulsief en als ze iets leuk vindt, wil ze het graag doen. Michel denkt dat ze het wel kunnen door hun karakters. Ze weten precies wat ze aan elkaar hebben en vormen echt een eenheid.

Sanne en Siedo

Sanne (25) en Siedo (31) zijn broer en zus. Zij doen mee aan Hunted om even een heel ander leven te leiden. Alles 3 weken los te laten. Avontuur op te zoeken. Ook als ontwikkeling voor jezelf als mens. Ze willen graag mensen ontmoeten en gewoon avonturen beleven.

Yasmin en Melvin

Yasmin en Melvin hebben elkaar ooit leren kennen in de gehandicaptenzorg en hadden meteen een klik. Nu werken ze niet meer samen maar zien elkaar nog steeds zeer regelmatig privé.
Ze zijn overtuigd van hun winst en erg fan van het programma. Ze zijn ook erg avontuurlijk ingesteld maar het tentje blijft wel thuis ‘het moet immers wel leuk blijven’.

De Hunters

Iedere maandagavond vanaf 26 september om 20.30!

= = =

Woensdag 26 januari 2021 was er een AMA met Selmar Smit van Hunted, lees hier terug:
TV / [Vraag wat je wil] aan Selmar Smit van Hunted: lees hier terug!

Op NOS staat daarnaast nog een backgroundstory
https://nos.nl/op3/artike(...)isieprogramma-hunted
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206517385
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 21:53 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Misschien moet ik het terugkijken, maar hij wist in zoveel detail de stappen te benoemen én een rechtstreeks pad naar Barbara. Dan laten de Hunters zich daar beetje afwimpelen terwijl volgens mij al stappen daarna ook benoemd zijn en die dan ineens niet waardevol zijn.
Toch maar even teruggekeken

quote:
"Jullie zijn opzoek naar een stel uit Groningen volgens mij
Gisteren zijn ze in Purmerend beland...heb ik vernomen
En vanuit Purmerend zijn ze naar Bloemendaal vervoerd.
- Door wie zijn ze daar vervoerd
Ja, door een vrouwtje dat in de Weidevenne woont.
Ze heet volgens mij, maar ik weet het niet helemaal zeker hoor, Barbara.
En Barbara woont, als ik me niet vergis, op de Zoeloestraat."
Op basis van de superbetrouwbare bron vinden ze Barbara in Purmerend. Maar zodra ze daar zijn vergeten ze dat diezelfde betrouwbare bron zegt dat ze naar Bloemendaal moeten en laten ze zich door Barbara in de luren leggen.

Waarom schatten ze de eerste informatie wel op waarde, maar de informatie daarna niet? Daar is toch totaal geen basis voor.
pi_206517704
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2022 09:41 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Toch maar even teruggekeken
[..]
Op basis van de superbetrouwbare bron vinden ze Barbara in Purmerend. Maar zodra ze daar zijn vergeten ze dat diezelfde betrouwbare bron zegt dat ze naar Bloemendaal moeten en laten ze zich door Barbara in de luren leggen.

Waarom schatten ze de eerste informatie wel op waarde, maar de informatie daarna niet? Daar is toch totaal geen basis voor.
Wat ik ook vind rammelen, hoe weet deze bron het hele traject. Ik kan me voorstellen dat iemand heeft opgeschept dat je voortvluchtigen met een helikopter hebt geholpen, maar daarna zou je eigenlijk niet meer moeten weten hoe ze verder zijn gegaan. Deze bron weet het hele traject tot aan Bloemendaal te vertellen, dat is op zijn zachtst gezegd apart.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_206518062
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Wat ik ook vind rammelen, hoe weet deze bron het hele traject. Ik kan me voorstellen dat iemand heeft opgeschept dat je voortvluchtigen met een helikopter hebt geholpen, maar daarna zou je eigenlijk niet meer moeten weten hoe ze verder zijn gegaan. Deze bron weet het hele traject tot aan Bloemendaal te vertellen, dat is op zijn zachtst gezegd apart.
Als ik de reacties van @Selmar lees heeft die Barbara alles in geuren en kleuren verteld aan de persoon die belde. Wat ik dan totaal niet snap is dat bovenstaande gesprek werd gevoerd, dat kwam op beeld echt zo knullig over op mij dat ik het absoluut ongeloofwaardig vond.

Als de beller had gezegd "ik heb een kennis waar de voortvluchtigen zijn geweest en het volgende heeft ze gedaan" zou het op mij een stuk spontaner en geloofwaardiger zijn overgekomen dan de keuze die nu gemaakt is.
pi_206518090
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:51 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Als ik de reacties van @:Selmar lees heeft die Barbara alles in geuren en kleuren verteld aan de persoon die belde. Wat ik dan totaal niet snap is dat bovenstaande gesprek werd gevoerd, dat kwam op beeld echt zo knullig over op mij dat ik het absoluut ongeloofwaardig vond.

Als de beller had gezegd "ik heb een kennis waar de voortvluchtigen zijn geweest en het volgende heeft ze gedaan" zou het op mij een stuk spontaner en geloofwaardiger zijn overgekomen dan de keuze die nu gemaakt is.
Niemand heeft die keuze gemaakt behalve de beller, die heeft besloten het verhaal zo te vertellen, daar kunnen wij weinig aan doen toch?
pi_206518120
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:54 schreef Selmar het volgende:

[..]
Niemand heeft die keuze gemaakt behalve de beller, die heeft besloten het verhaal zo te vertellen, daar kunnen wij weinig aan doen toch?
Ik denk dat hij bedoelt dat er op TV wellicht getoond had kunnen worden dat Barbara dan met haar 'lek' geconfronteerd zou zijn, dan weet je als kijker ook uit welke hoek het komt...
pi_206518399
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:54 schreef Selmar het volgende:

[..]
Dat is ook zo, hoe de tipgever het verteld is geen invloed op als het niet gescript is.
Dus de stukjes in de controlroom zijn zoals eerder aangegeven naderhand opgenomen maar het gesprek is wel opname van het originele gesprek?
pi_206518403
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat er op TV wellicht getoond had kunnen worden dat Barbara dan met haar 'lek' geconfronteerd zou zijn, dan weet je als kijker ook uit welke hoek het komt...
Dat was nou juist niet de bedoeling van de beller 😃
pi_206518438
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nee, precies zoals ik het zei, dit stukje had veel geloofwaardiger op mij over kunnen komen door een andere keuze van woorden. Nu wist ie niet eens dat z'n bloedeigen kennis Barbara heette..

Maar goed, @Selmar heeft natuurlijk ook een goed punt dat zij niet kunnen kiezen wat de beller zegt.
pi_206518772
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 09:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het leek bij het station in Etten-Leur wel alsof zij een OV-kaart in haar handen had, maar dat kan ook een bankpas zijn geweest die heel erg op een OV-kaart lijkt :+
De kaartjes uit de NS-automaat zijn kartonnen OV-kaartjes, dus dat kan kloppen.
  dinsdag 1 november 2022 @ 11:44:15 #11
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_206518809
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 05:44 schreef Selmar het volgende:
Dat lijkt mij sterk, want wij weten wel wie er belde (is namelijk een vriend van één van ons), en die komt niet uit Amsterdam 😃
Heb hem nog eens teruggeluisterd: mij klinkt het toch behoorlijk "Jordaans":
"informahsie foor je"
"ferfoerd"
"sijn op soek"
"weet niet seker hoor"
"de Soeloestraat"
(In de aflevering vanaf 24:17)
Maar kan me vergissen want ik woon niet in de randstad.
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
pi_206519766
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 11:42 schreef DW457 het volgende:

[..]
In Etten-Leur hebben ze uiteindelijk geen kaartje gekocht. Dat was pas in Rotterdam.
pi_206519878
Wel een ergerlijke berg domheid in deze aflevering.

Yasmin en Melvin die opeens fout op fout stapelen. Ten eerste dat je überhaupt naar een station gaat, waar het altijd vol hangt met camera's. Ten tweede dat je daar dan een kaartje gaat pinnen, zodat meteen duidelijk is waar je bent. En dan ook nog eens de trein nemen naar je eigen woonplaats... Dan wil je gewoon gepakt worden.

Rob en Damy idem dito. Voorheen zo goed bezig, maar nu fout op fout. Dat telefoontje uit de kapsalon was al onhandig, als je weet dat iemand getapt wordt. Doe het dan in ieder geval nog via beeldbellen of zo, zodat de inhoud van het gesprek geheim blijft. Om dat vervolgens bij het zwembad nog een keer te bellen is de tweede fout. Om bij het zwembad te blijven wachten - terwijl door dat telefoontje heel duidelijk is dat je daar bent - is de volgende fout. En dan tenslotte vluchten in een auto, terwijl je de telefoon met navi aan hebt staan... Tja. Dan verdien je het ook niet om nog langer op vrije voeten te blijven.
pi_206519897
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:55 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
In Etten-Leur hebben ze uiteindelijk geen kaartje gekocht. Dat was pas in Rotterdam.
Scherp.
pi_206522412
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:02 schreef Sodemieters het volgende:

Yasmin en Melvin die opeens fout op fout stapelen. Ten eerste dat je überhaupt naar een station gaat, waar het altijd vol hangt met camera's. Ten tweede dat je daar dan een kaartje gaat pinnen, zodat meteen duidelijk is waar je bent. En dan ook nog eens de trein nemen naar je eigen woonplaats... Dan wil je gewoon gepakt worden.

Rob en Damy idem dito. Voorheen zo goed bezig, maar nu fout op fout. Dat telefoontje uit de kapsalon was al onhandig, als je weet dat iemand getapt wordt. Doe het dan in ieder geval nog via beeldbellen of zo, zodat de inhoud van het gesprek geheim blijft. Om dat vervolgens bij het zwembad nog een keer te bellen is de tweede fout. Om bij het zwembad te blijven wachten - terwijl door dat telefoontje heel duidelijk is dat je daar bent - is de volgende fout. En dan tenslotte vluchten in een auto, terwijl je de telefoon met navi aan hebt staan... Tja. Dan verdien je het ook niet om nog langer op vrije voeten te blijven.
Rob en Damy snap ik wel.. Na dat eerste telefoontje hadden ze gewoon volledige focus op zo snel mogelijk Paul te spreken om vervolgens weer te verdwijnen. Als ze Paul na dat eerste telefoontje niet te spreken zouden krijgen, dan zou Paul wellicht extra in de gaten worden gehouden door HQ, waardoor ze wellicht hun kans om Paul te spreken helemaal zouden vergooien.

Overigens was het wel veel slimmer geweest om de kapster gewoon dat briefje bij Paul te laten bezorgen. Heel veel informatie gaven ze Paul verder niet face2face.. Nadat ze weg reden met de auto, hadden ze daarna ook beter bij een rood stop licht uit kunnen stappen en de helper met de auto een stuk verder laten rijden zodat het lijkt alsof ze ergens anders gedropt zijn.

Maar goed.. wij praten lekker achteraf vanuit onze luie stoel. Bij hun gebeurt het natuurlijk in the moment met een flinke dosis spanning.

Net zoals wij allemaal snappen dat het niet heel slim is wat Yasmin en Melvin doen.. maar die zijn natuurlijk al een tijdje met veel spanning op de vlucht en het is niet heel vreemd dat ze even terug willen grijpen op iets wat bekend/comfortabel voor ze is. Het is niet voor niets dat de hunters vanaf dag 1 al mensen onder de tap zetten die dichtbij de vluchters staan..
  dinsdag 1 november 2022 @ 17:09:08 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206522427
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 11:42 schreef DW457 het volgende:

[..]
Toen hadden ze nog geen kaartje gekocht, dat was later pas.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 1 november 2022 @ 17:13:13 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206522457
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Blijft over Barbara zelf als bron, als ze haar onderweg verteld hebben dat ze met de helikopter zijn gekomen.
Die kans acht ik ook het grootst, dat ze stoer heeft zitten doen over haar deelname aan een TV-programma.
Dat zou ook verklaren waarom de bron wist dat het om een Barbara ging en welke straat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 1 november 2022 @ 17:15:12 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206522473
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:51 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Als ik de reacties van @:Selmar lees heeft die Barbara alles in geuren en kleuren verteld aan de persoon die belde. Wat ik dan totaal niet snap is dat bovenstaande gesprek werd gevoerd, dat kwam op beeld echt zo knullig over op mij dat ik het absoluut ongeloofwaardig vond.

Dit, of aan de vrouw/vriendin/moeder van degene die belde.
Maar dat Barbara de bron moet zijn die het helikopterverhaal en bestemming Bloemendaal gelekt heeft lijkt me duidelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206522551
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:07 schreef Daemician het volgende:

[..]
Rob en Damy snap ik wel.. Na dat eerste telefoontje hadden ze gewoon volledige focus op zo snel mogelijk Paul te spreken om vervolgens weer te verdwijnen. Als ze Paul na dat eerste telefoontje niet te spreken zouden krijgen, dan zou Paul wellicht extra in de gaten worden gehouden door HQ, waardoor ze wellicht hun kans om Paul te spreken helemaal zouden vergooien.

Overigens was het wel veel slimmer geweest om de kapster gewoon dat briefje bij Paul te laten bezorgen. Heel veel informatie gaven ze Paul verder niet face2face.. Nadat ze weg reden met de auto, hadden ze daarna ook beter bij een rood stop licht uit kunnen stappen en de helper met de auto een stuk verder laten rijden zodat het lijkt alsof ze ergens anders gedropt zijn.

Maar goed.. wij praten lekker achteraf vanuit onze luie stoel. Bij hun gebeurt het natuurlijk in the moment met een flinke dosis spanning.

Net zoals wij allemaal snappen dat het niet heel slim is wat Yasmin en Melvin doen.. maar die zijn natuurlijk al een tijdje met veel spanning op de vlucht en het is niet heel vreemd dat ze even terug willen grijpen op iets wat bekend/comfortabel voor ze is. Het is niet voor niets dat de hunters vanaf dag 1 al mensen onder de tap zetten die dichtbij de vluchters staan..
Dat uitstappen in een natuurgebied is ook wel een klassieke fout die al een paar keer is gemaakt, waarschijnlijk inderdaad onder hoogspanning. Je kunt inderdaad gewoon beter bij een stoplicht of op een andere plek stoppen, of in ieder geval op een paar locaties een paar minuten stil gaan staan zodat men geen idee heeft waar je daadwerkelijk bent uitgestapt.
  dinsdag 1 november 2022 @ 18:17:52 #20
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_206523162
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:02 schreef Sodemieters het volgende:

Dat telefoontje uit de kapsalon hadden ze beter over moeten nadenken,

"Hé Paul, je bent je afspraak vergeten en de rest van de week heb ik het heel druk.
Als je nog voor de bruiloft van je zus geknipt wil worden dan moet je nu komen"

En afhankelijk van de reactie van Paul waren de hunters er wel of niet op aangeslagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door usagi414 op 01-11-2022 19:35:40 ]
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_206523372
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik snap terugkerende iriitaties wel (zowel over de keuzes die de teams voortvluchtigen maken als de soms in mijn ogen bizarre plotwendingen die de hunters ineens wel erg veel voordeel geven).

Ik blijf het echter -dus ondanks ook mijn eigen gemopper- toch echt een tof programma vinden. En zonder gemopper en geklaag van kijkers zou het ook geen succesvol Nederlands programma meer zijn. We hebben het wel een beetje nodig ook om te kunnen mopperen en klagen over eea :P _O-
Haha, juist.

Toch grijpt dit seizoen me minder. Misschien ook wel omdat er teveel zijn geweest de laatste 2 jaar.
pi_206528492
Het is gewoon een prima seizoen weer. Heb de aflevering net eindelijk terug kunnen kijken. Zie dat het topic hier in elk geval aardig is ontploft sinds de laatste uitzending. Jammer van alle zure reacties, sommigen slaan echt nergens op. Die zijn minstens zo ver gezocht als waar ze Selmar en co in het programma van beschuldigen. Met name Madmaster vind ik echt teleurstellend reageren elke week. Slaat vaker wel dan niet de plank behoorlijk mis in zijn redenaties, maar hij is niet de enige. Dat er vervolgens ook nog in hun voordeel (door hunzelf ook nog?) gemodereerd wordt vind ik bijna Noord Koreaans, maar goed, we dwalen af.

Het niveau van de koppels vind ik echt veel lager geworden dan in het begin van het seizoen. Pinnen op een station en vervolgens de eerst volgende trein naar je woonplaats instappen..tja. Ik geloofde mijn ogen niet toen ik het zag.
Ook die twee gepakte gasten, die mijn favorieten waren, maken opeens allemaal domme fouten, al moet ik zeggen dat die Paul wel echt een enorme lapzwans is zeg. Wat een traag figuur als je weet dat je een contactpersoon bent en na weken opeens een urgent telefoontje krijgt van een hele vage kennis die ook nog eens spoed zegt en vage stemmen op de achtergrond. Zijn reactie “yo ik zit nu ff bij t zwembad kan t later nog ff”. Vervolgens krijgt hij in paniek de vraag waar dat zwembad zit (HINT?!?!) En dan vertrekt die daarna vrijwel meteen naar een onbekende bestemming. Wtf, met zo’n contactpersoon/helper heb je geen Hunters meer nodig. En je dan als koppe na zoveel leads te hebben gegeven ook nog laten droppen in de middle of nowhere met een 100% zeker uit te lezen moderne auto, waar je nul vluchtroutes hebt, zucht.

Sanne en Sido, hebben nu al een week ofzo niks met die floppy gedaan. Ik vind ze daarom ook behoorlijk door de mand vallen. In elk seizoen zie je dat snelheid vaak cruciaal is, en bovendien kan die floppy een deadline bevatten voor nieuwe info, of andere info waar je snel actie op moet ondernemen. En dan zie je vervolgens dat ze er een enorm lange tijd niets mee doen, dan ben je in mijn ogen ongeschikt als vluchters.

Ik vrees dat we dit seizoen misschien niet eens een extractie aflevering gaan krijgen, met dit niveau aan kandidaten. Dat trein koppel wordt sowieso volgende aflevering ook gepakt. En dan heb je dus alleen nog een koppel over die een eeuw nodig heeft om een cruciaal stuk van het hele Tv programma uit te lezen. Het is echt dramatisch gesteld met de kandidaten nu we wat verder zijn, terwijl ze juist zo goed begonnen in de eerste afleveringen, vallen ze allemaal in mijn ogen echt volledig door de mand.

Oh en nog tot slot aan alle complotdenkers hier: nee het is totaal niet vreemd dat iemand geen zin heeft om op nationale TV, voor half Nederland (gefeliciteerd @Selmar met de laatste kijkcijfers) aan zijn te herkennen stem voor NSB’er te worden uitgemaakt.
En nee het is ook niet vreemd dat iemand in een netwerk zulke info oppikt. Of dacht je dat helpers niet weten dat ze aan een TV show mee doen en keurig naar bed gaan en het licht uitdoen zonder met iemand te praten…
Er was nota bene een aflevering geleden nog een vriend van een Hunter toevallig een koppel bij de snelweg tegengekomen, en dan is het onmogelijk dat een contact van een groep Hunters + HQ van een mannetje of 25 een keer iets oppikt over een gevlucht koppel…niet dus.
Oh en ze praten niet alleen binnen de grachtengordel van Adam met een Amsterdams accent, zoals er sommigen hier blijkbaar van overtuigd zijn, in praktisch heel Noord Holland ben ik mensen met dat accent tegengekomen, en deze vrouw kwam uit Purmerend geloof ik, daar kom ik ook weleens en praten er ook genoeg met dat accent. Net als ze in heel zuid Nederland met een zachte g spreken. Die anonieme beller kan gewoon een buurtgenoot van haar zijn, of een collega van haar man, noem het maar op, weet ik het.

[ Bericht 7% gewijzigd door Eagles89 op 02-11-2022 02:14:06 ]
  woensdag 2 november 2022 @ 07:32:10 #23
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206528770
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 01:53 schreef Eagles89 het volgende:
Het is gewoon een prima seizoen weer. Heb de aflevering net eindelijk terug kunnen kijken. Zie dat het topic hier in elk geval aardig is ontploft sinds de laatste uitzending. Jammer van alle zure reacties, sommigen slaan echt nergens op. Die zijn minstens zo ver gezocht als waar ze Selmar en co in het programma van beschuldigen. Met name Madmaster vind ik echt teleurstellend reageren elke week. Slaat vaker wel dan niet de plank behoorlijk mis in zijn redenaties, maar hij is niet de enige. Dat er vervolgens ook nog in hun voordeel (door hunzelf ook nog?) gemodereerd wordt vind ik bijna Noord Koreaans, maar goed, we dwalen af.

Mooi dat jij dit een prima seizoen vindt en je hoeft het ook echt niet eens te zijn met mijn visie en redenaties, of die van anderen, rond bepaalde zaken. Ik 'beschuldig' Selmar en z'n collega's ook helemaal nergens van, ik waardeer zijn bijdragen juist zeer en vind dat die bijdragen aan de inhoudelijke discussie.
Ieder beleeft zaken op zijn/haar eigen manier, het is dan ook (maar) een TV programma waar discussie over kan ontstaan vanwege het onderwerp en de uitvoering. En die discussie is er genoeg… ^O^

V.w.b. de moderatie, er is welgeteld 1 post verwijderd. Nadien zijn er tientallen andere reacties geweest die allemaal hun eigen kijk op het programma geven en die staan er nog allemaal. Laten we het dus hier alsjeblieft niet over Noord Koreaanse praktijken hebben...
pi_206528884
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 11:44 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]
Heb hem nog eens teruggeluisterd: mij klinkt het toch behoorlijk "Jordaans":
"informahsie foor je"
"ferfoerd"
"sijn op soek"
"weet niet seker hoor"
"de Soeloestraat"
(In de aflevering vanaf 24:17)
Maar kan me vergissen want ik woon niet in de randstad.
Ik woon wel in de Randstad, maar kwam er pas onlangs achter dat Thomas Acda een Amsterdams accent heeft ipv een spraakgebrek, dus zie niet helemaal in wat dat ermee te maken heeft.
pi_206529573
Ik denk dat we uiteindelijk met een koppel de extractie in gaan, dat echtpaar dat we de afgelopen aflevering totaal niet hebben gezien.

Een van de twee andere koppels zal wel net na het ophalen van de laatste extractie-info gepakt worden, zodat de Hunters ook erachter kunnen komen waar de extractie zit. Wellicht ook een bewuste keuze om sommige koppels nog wat te laten zwemmen tot die laatste dagen, maar daar weet Selmar vast meer van. :P
pi_206530244
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat we uiteindelijk met een koppel de extractie in gaan, dat echtpaar dat we de afgelopen aflevering totaal niet hebben gezien.

Een van de twee andere koppels zal wel net na het ophalen van de laatste extractie-info gepakt worden, zodat de Hunters ook erachter kunnen komen waar de extractie zit. Wellicht ook een bewuste keuze om sommige koppels nog wat te laten zwemmen tot die laatste dagen, maar daar weet Selmar vast meer van. :P
We hebben er wel eens over nagedacht of we een koppel gewoon zouden blijven volgen ipv direct oppakken, maar eigenlijk vonden we dat gewoon een beetje laf 😃
pi_206530336
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:42 schreef Selmar het volgende:

[..]
We hebben er wel eens over nagedacht of we een koppel gewoon zouden blijven volgen ipv direct oppakken, maar eigenlijk vonden we dat gewoon een beetje laf 😃
Ik kan me voorstellen dat de productie dat soms wel liever heeft, je wilt toch een extractie leuk in beeld brengen ;)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 november 2022 @ 10:55:26 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206530466
Je bent ook wel echt een tophelper als je je hele sociale netwerk en alles daarom heen tot in de fijnste details gaat vertellen hoe je geholpen hebt :')

Jammer dat het beste duo onder druk dan toch zo'n enorme fout begaat. Je kan zeggen wat je wil over die trace, maar ze hadden even goed al bij het zwembad opgepakt kunnen worden nav dat eerste gesprek. Die Paul uitschelden om hoe dom die wel niet is konden ze wel op een andere dag doen. Volgende week twee treinreizigers minder en dan hebben we alleen nog een duo die volgens mij nog amper zendtijd hebben gehad.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_206530471
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat de productie dat soms wel liever heeft, je wilt toch een extractie leuk in beeld brengen ;)
Als ze dat willen, dan plannen ze de extractie maar gewoon weer een keer vlak bij HQ 😃
pi_206530964
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2022 07:32 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Mooi dat jij dit een prima seizoen vindt en je hoeft het ook echt niet eens te zijn met mijn visie en redenaties, of die van anderen, rond bepaalde zaken. Ik 'beschuldig' Selmar en z'n collega's ook helemaal nergens van, ik waardeer zijn bijdragen juist zeer en vind dat die bijdragen aan de inhoudelijke discussie.
Ieder beleeft zaken op zijn/haar eigen manier, het is dan ook (maar) een TV programma waar discussie over kan ontstaan vanwege het onderwerp en de uitvoering. En die discussie is er genoeg… ^O^

V.w.b. de moderatie, er is welgeteld 1 post verwijderd. Nadien zijn er tientallen andere reacties geweest die allemaal hun eigen kijk op het programma geven en die staan er nog allemaal. Laten we het dus hier alsjeblieft niet over Noord Koreaanse praktijken hebben...
Ah oke..ik heb een paar pagina’s teruggelezen ruim een dag later dus ik las alleen dat er “behoorlijk” wat was weggehaald. Maar dan is het inderdaad zeker niet aan de orde :)
En ik snap kritiek soms zeker, maar soms slaat het iets te veel door vind ik. Dan wordt er echt gezocht naar kritiek, en het versterkt elkaar hier allemaal ook. Pagina’s lang zelfs na de laatste aflevering. Af en toe een kritische post op de echtheid van het programma is niet vervelend, maar constant dat gebash wordt vermoeiend, het blijft tenslotte vooral een topic voor liefhebbers van het programma, anders zou ik lekker niet meer kijken en niet meer posten hier.
Een voorbeeld is bijvoorbeeld dat telefoontje naar Marcel, ik vond dat totaal niet “gemaakt” overkomen, het is al vaker in eerdere seizoenen gebeurd dat er ook mensen zijn die juist de Hunters willen helpen, soms stond er ook een geldbonus op. En in dit geval gaat het om iemand in de contactenkring van de Hunters, dat is gewoon heel goed mogelijk, en alle telefoontjes die zonder goede info zijn zullen ze ook (vrijwel zeker) niet uitzenden.
Dat diegene dan een stemvervormer krijgt is ook niet gek, niemand wilt voor heel Nederland als een soort NSB’er worden herkend, het gaat er sowieso ontzettend hard aan toe op sociale media laatste jaren. Ze zouden van zo iemand daarna meteen alle persoonlijke gegevens online gooien en het zou me niet eens verbazen dat zo iemand daarna bedreigingen krijgt vanwege een TV programma, zo ver zijn we al gezonken.
pi_206531024
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:42 schreef Selmar het volgende:

[..]
Dat zou juist heel slim zijn om gegevens te verkrijgen voor de extractie, bovendien gaat het tenslotte om triple A verdachten, dan is alles geoorloofd voor het onderzoek :) ik zou het wel een mooie actie vinden, en bovenal een leuke twist want nog nooit eerder gedaan :) Zal zeker leuk zijn te volgen in elk geval.
pi_206531091
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:55 schreef Nattekat het volgende:
Je bent ook wel echt een tophelper als je je hele sociale netwerk en alles daarom heen tot in de fijnste details gaat vertellen hoe je geholpen hebt :')

Jammer dat het beste duo onder druk dan toch zo'n enorme fout begaat. Je kan zeggen wat je wil over die trace, maar ze hadden even goed al bij het zwembad opgepakt kunnen worden nav dat eerste gesprek. Die Paul uitschelden om hoe dom die wel niet is konden ze wel op een andere dag doen. Volgende week twee treinreizigers minder en dan hebben we alleen nog een duo die volgens mij nog amper zendtijd hebben gehad.
Ik dacht dus oprecht dat er nog maar twee koppels over waren lol. Maar nu herinner ik me opeens die man en die vrouw weer inderdaad, die hebben echt nog nul zendtijd gehad in bijna 8(?) afleveringen ofzo, dat heb ik in alle seizoenen volgens mij nog nooit eerder gezien. Die zullen het dus wel tot het einde gaan volhouden, want klassiek krijgen koppels die als eerste gapakt worden altijd vrijwel alle zendtijd.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 november 2022 @ 11:54:06 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206531365
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:22 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ah oke..ik heb een paar pagina’s teruggelezen ruim een dag later dus ik las alleen dat er “behoorlijk” wat was weggehaald. Maar dan is het inderdaad zeker niet aan de orde :)
En ik snap kritiek soms zeker, maar soms slaat het iets te veel door vind ik. Dan wordt er echt gezocht naar kritiek, en het versterkt elkaar hier allemaal ook. Pagina’s lang zelfs na de laatste aflevering. Af en toe een kritische post op de echtheid van het programma is niet vervelend, maar constant dat gebash wordt vermoeiend, het blijft tenslotte vooral een topic voor liefhebbers van het programma, anders zou ik lekker niet meer kijken en niet meer posten hier.
Een voorbeeld is bijvoorbeeld dat telefoontje naar Marcel, ik vond dat totaal niet “gemaakt” overkomen, het is al vaker in eerdere seizoenen gebeurd dat er ook mensen zijn die juist de Hunters willen helpen, soms stond er ook een geldbonus op. En in dit geval gaat het om iemand in de contactenkring van de Hunters, dat is gewoon heel goed mogelijk, en alle telefoontjes die zonder goede info zijn zullen ze ook (vrijwel zeker) niet uitzenden.
Dat diegene dan een stemvervormer krijgt is ook niet gek, niemand wilt voor heel Nederland als een soort NSB’er worden herkend, het gaat er sowieso ontzettend hard aan toe op sociale media laatste jaren. Ze zouden van zo iemand daarna meteen alle persoonlijke gegevens online gooien en het zou me niet eens verbazen dat zo iemand daarna bedreigingen krijgt vanwege een TV programma, zo ver zijn we al gezonken.
Amen. Tuurlijk is het deels gescript, maar ik geloof echt nevernooit dat het hele plot op zo'n manier beïnvloed wordt door de productie, ik zie ook niet in waarom Selmar in dit topic daarover zou liegen. Er is in deze aflevering echt helemaal niets gebeurd wat zo gigantisch vergezocht is dat het de geloofwaardigheid aantast. Ik geloof dat ze gerust 30 minuten bij dat zwembad geweest zijn, en daar mag je ook nog eens de 40 minuten reistijd vanuit Nistelrode naar dat bos bij op tellen. Meer dan genoeg tijd voor de hunters om alles uit te zoeken, en met een team dat hen toevallig tegemoet kon rijden was reistijd voor hen niet echt een issue.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 2 november 2022 @ 11:55:03 #34
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206531380
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:22 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
...het blijft tenslotte vooral een topic voor liefhebbers van het programma, anders zou ik lekker niet meer kijken en niet meer posten hier.
Ik ben nog steeds liefhebber van het programma, het is zelfs één van de weinige TV programma's waar ik echt voor ga zitten.
Ik ben gaandeweg alleen wel wat kritischer geworden op hoe e.e.a. in beeld wordt gebracht qua verhaallijn, zeker ook sinds een aantal zaken 'van achter de schermen' meer toegelicht zijn/duidelijk zijn geworden. Op zich is het ook leuk om te weten hoe sommige zaken t.b.v. het programma 'geregeld' worden, maar aan de andere kant maakt het, voor mij, de beleving wat anders dan voorheen, toen ik nog wat meer onwetend en daardoor misschien wat naïever was.

Ik wil de beleving van anderen echter niet bederven en heb het afgelopen aflevering dan ook bewust maar over 1 punt gehad na afloop, de bellende vriend van Marcel, waarover Selmar met mij (en enkele anderen) ook in discussie ging.
Lees maar terug, over andere inhoudelijke zaken heb ik het niet gehad...

Ik zal proberen de komende aflevering hier geheel niet te reageren tijdens de aflevering zelf.
Eens kijken hoe de algemene reacties dan zijn op de aflevering zelf...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 november 2022 @ 12:08:03 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206531554
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:33 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik dacht dus oprecht dat er nog maar twee koppels over waren lol. Maar nu herinner ik me opeens die man en die vrouw weer inderdaad, die hebben echt nog nul zendtijd gehad in bijna 8(?) afleveringen ofzo, dat heb ik in alle seizoenen volgens mij nog nooit eerder gezien. Die zullen het dus wel tot het einde gaan volhouden, want klassiek krijgen koppels die als eerste gapakt worden altijd vrijwel alle zendtijd.
Ik zie Sanne en Siedo het eigenlijk ondanks die klikactie ook nog wel halen. Ze moeten alleen slim zijn met die floppy.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_206531856
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 12:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zie Sanne en Siedo het eigenlijk ondanks die klikactie ook nog wel halen. Ze moeten alleen slim zijn met die floppy.
Ik denk dat ze dat, ook door hun leeftijd, onderschat hebben. Die hebben überhaupt niet met floppies hoeven werken en dan is een floppy gewoon een floppy. Geen besef dat dit écht een oude is en een doorsnee bibliotheek geen computer heeft waar dat in past. Daar komen ze nu dus gaandeweg pas achter.
  woensdag 2 november 2022 @ 12:59:25 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206532051
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 12:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik denk dat ze dat, ook door hun leeftijd, onderschat hebben. Die hebben überhaupt niet met floppies hoeven werken en dan is een floppy gewoon een floppy. Geen besef dat dit écht een oude is en een doorsnee bibliotheek geen computer heeft waar dat in past. Daar komen ze nu dus gaandeweg pas achter.
Dat denk ik ook, die denken dat ze aan "een oude computer" genoeg hebben.... dat ze een Commodore nodig hebben komt niet bij ze op, letterlijk niet, als ze al weten wat dat is, behalve dat het "een oude computer" is.
Commodore ging in 1994 failliet dus voor Sanne (25) is het letterlijk van voor haar tijd, Siedo (31) is echter te jong om het nog bewust te hebben meegemaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206532273
Ik kreeg via Twitter nog van iemand de opmerking dat diegene het vreemd vindt dat niemand er van staat te kijken dat Sanne en Siedo een oude vriend van Thijs tegenkomen en hem overhalen een foto te maken en te sturen, maar wel dat precies hetzelfde gebeurt om ons te helpen. Dat is net zo (on)waarschijnlijk. Het enige verschil is dat we met zijn allen zo ver zijn gezonken dat een dergelijke tipgever ons niet meer openbaar durft te helpen en we daarom een stemvervormer moeten inzetten.
  woensdag 2 november 2022 @ 15:11:39 #39
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_206533516
@Selmar: In welke straat in Etten Leur liep dat koppel?

Ziet eruit als de straat, waar ik ooit gewoond heb : De Geneste Straat!

Waar waren ze?
The best firms advertise the least...
pi_206533733
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 15:11 schreef edcetera het volgende:
@:Selmar: In welke straat in Etten Leur liep dat koppel?

Ziet eruit als de straat, waar ik ooit gewoond heb : De Geneste Straat!

Waar waren ze?
Te lang geleden 😃
pi_206534954
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 12:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, die denken dat ze aan "een oude computer" genoeg hebben.... dat ze een Commodore nodig hebben komt niet bij ze op, letterlijk niet, als ze al weten wat dat is, behalve dat het "een oude computer" is.
Commodore ging in 1994 failliet dus voor Sanne (25) is het letterlijk van voor haar tijd, Siedo (31) is echter te jong om het nog bewust te hebben meegemaakt.
Een PC met 5.25 drive kon die ook nog wel lezen. Of waren de floppies speciaal door een Commodore geformatteerd?
pi_206535382
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 17:54 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Een PC met 5.25 drive kon die ook nog wel lezen. Of waren de floppies speciaal door een Commodore geformatteerd?
Yep
  woensdag 2 november 2022 @ 19:11:43 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206535982
quote:

[..]
Jawel, maar bij een van de andere stellen bleek al dat een gewone drive het niet kon uitlezen, die moesten de floppy in een Commodore doen om hem uit te kunnen lezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206537483
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 13:19 schreef Selmar het volgende:
Ik kreeg via Twitter nog van iemand de opmerking dat diegene het vreemd vindt dat niemand er van staat te kijken dat Sanne en Siedo een oude vriend van Thijs tegenkomen en hem overhalen een foto te maken en te sturen, maar wel dat precies hetzelfde gebeurt om ons te helpen. Dat is net zo (on)waarschijnlijk. Het enige verschil is dat we met zijn allen zo ver zijn gezonken dat een dergelijke tipgever ons niet meer openbaar durft te helpen en we daarom een stemvervormer moeten inzetten.
Die buurman die - vorig seizoen dacht ik - zijn buren verlinkte dat daar twee mensen verbleven, leeft toch ook nog gewoon? Je tekent blijkbaar voor deelname en die komen dan nog herkenbaar in beeld. Beetje flauw om wel deel te nemen aan een spel maar vervolgens onherkenbaar gemaakt te worden. Bel dan niet. Het is niet dat ie de wereld heeft gered met z'n belletje ;) Beetje theatraal.
pi_206537627
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:36 schreef alpeko het volgende:

[..]
Die buurman die - vorig seizoen dacht ik - zijn buren verlinkte dat daar twee mensen verbleven, leeft toch ook nog gewoon? Je tekent blijkbaar voor deelname en die komen dan nog herkenbaar in beeld. Beetje flauw om wel deel te nemen aan een spel maar vervolgens onherkenbaar gemaakt te worden. Bel dan niet. Het is niet dat ie de wereld heeft gered met z'n belletje ;) Beetje theatraal.
In dit geval teken je niet voor deelname. Puur en alleen omdat helpers van vluchters ook deel worden van de vlucht en dus het programma dmv bezoeken e.d.

Waarom diegene dit anoniem wil doen is zijn eigen keus. Wellicht naar de buurt toe, wellicht naar die Barbara die misschien een tikkeltje eng kan zijn. Misschien wil die gewoon niet op tv. Weet jij het.
pi_206537717
quote:

[..]
Uiteraard voor Commodore geformatteerd, anders kan een oude Commodore hem niet lezen.
Op een gewone pc kun je dmv emulatie de schijf lezen, maar dat zit niet standaard op een pc.
pi_206537801
Dus ik ga er vanuit dat Hunters ook bij Eufy video-deurbellen gewoon kunnnen meekijken?

[ Bericht 42% gewijzigd door MadMaster op 02-11-2022 21:43:59 (Off topic teksten verwijderd…) ]
  vrijdag 4 november 2022 @ 17:15:46 #48
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206557359
Ik heb de aflevering ook teruggekeken en ben best wel teleurgesteld. Niet om hoe onrealistisch het is, maar wel hoe het de Hunters enorm makkelijk werd gemaakt.

Rob en Damy hadden een prima benaderingstactiek voor Paul en met hun goeie strategie om ergens op tijd weg te komen en banden te doorbreken was het ook gewoon goed gegaan als Paul in ieder geval bij dat zwembad had gewacht. Dan was er geen 2e telefoontje geweest en het dus ook een stuk moeilijker om die zendmastanalyse te doen. Uiteindelijk was de afzetplek ook niet handig, dat was wel een fout maar ze hadden al aardig wat tijd verspild dus helder denken werd lastiger.

Melvin en Yasmin leken het gewoon opgegeven te hebben. Toch bezweken onder de druk en besluiteloosheid. Als je gaat pinnen en met de trein naar je eigen huis reist kan je net zo goed aan gaan bellen bij HQ :')
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 november 2022 @ 17:30:59 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206557512
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 17:15 schreef hhh38 het volgende:
Melvin en Yasmin leken het gewoon opgegeven te hebben. Toch bezweken onder de druk en besluiteloosheid. Als je gaat pinnen en met de trein naar je eigen huis reist kan je net zo goed aan gaan bellen bij HQ
Mja, wat had jij in die situatie anders gedaan? Ze hebben zichzelf in de nesten gewerkt daarvoor al.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 4 november 2022 @ 17:58:22 #50
262211 hhh38
pi_206557706
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 17:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Mja, wat had jij in die situatie anders gedaan? Ze hebben zichzelf in de nesten gewerkt daarvoor al.
Ze waren vanaf een tankstation met een willekeurige helper (en misschien wel nog 1 want die eerste moest naar Zevenbergen) in Rotterdam Zuid aangekomen. Dan heb je geen haast meer. Gewoon rustig doorgaan op zoek naar een slaapadres.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 november 2022 @ 18:02:56 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206557742
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 17:58 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ze waren vanaf een tankstation met een willekeurige helper (en misschien wel nog 1 want die eerste moest naar Zevenbergen) in Rotterdam Zuid aangekomen. Dan heb je geen haast meer. Gewoon rustig doorgaan op zoek naar een slaapadres.
In Rotterdam Zuid is dat zo goed als onmogelijk, en tijd is ook niet oneindig.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 4 november 2022 @ 18:06:33 #52
262211 hhh38
pi_206557767
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 18:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]
In Rotterdam Zuid is dat zo goed als onmogelijk, en tijd is ook niet oneindig.
Dan zoek je een lift naar een plek waar mensen wel vriendelijk zijn. Of ze hadden aan hun lift moeten vragen of hij iemand kende waar ze konden slapen.

Dit is wel een zwaktebod in ieder geval, je weet dat je mentaal sterk moet zijn hiervoor.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 november 2022 @ 18:28:53 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206557953
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 18:06 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dan zoek je een lift naar een plek waar mensen wel vriendelijk zijn. Of ze hadden aan hun lift moeten vragen of hij iemand kende waar ze konden slapen.

Dit is wel een zwaktebod in ieder geval, je weet dat je mentaal sterk moet zijn hiervoor.
Ja, dat zei ik; door daar überhaupt zonder alternatieven naartoe te gaan, hebben ze zichzelf in een hoek geduwd. Altijd een stap vooruit denken. Dat is bij dat zwembad ook mis gegaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_206558263
@Nattekat, die Sanne en Sido zijn me vooral tegengevallen mbt die floppy. Ze hebben nu nog steeds geen idee wat er op staat en ze zijn al bijna een week verder. Dat is echt een blunder van jewelste vind ik. Er kan allerlei info in staan met tijdsdruk/deadline etc. Ze zijn veel te laks met die floppy geweest vanaf moment 1. Denk dat dat ze gaat nekken. Extractie verwacht ik maximaal met 1 koppel, en dan zeer waarschijnlijk die man en vrouw die nog niet/nauwelijks in beeld zijn geweest.
  Moderator vrijdag 4 november 2022 @ 20:27:14 #55
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_206559409
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 18:02 schreef Nattekat het volgende:
en tijd is ook niet oneindig.
Wat zou er eigenlijk gebeuren als ze niet op tijd een slaapplaats vinden :o
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 november 2022 @ 21:33:09 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206560529
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:27 schreef Meke het volgende:

[..]
Ik vraag me überhaupt af wat de regels voor de nacht zijn :o
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 4 november 2022 @ 21:35:28 #57
262211 hhh38
pi_206560564
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik vraag me überhaupt af wat de regels voor de nacht zijn :o
Er wordt 's nachts niet gejaagd toch? Maar ze mogen zich ook niet verplaatsen volgens mij
pi_206562232
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:27 schreef Meke het volgende:

[..]
Feitelijk zouden ze dan buiten moeten slapen. Is ook wel gebeurd.
pi_206562915
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 23:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Correct
  Moderator zaterdag 5 november 2022 @ 08:42:37 #60
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_206563170
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 23:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 06:56 schreef Selmar het volgende:

[..]
Correct
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_206565777
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 08:42 schreef Meke het volgende:

[..]
[..]
Op dag 1 (of 2?) zelfs, ik dacht vorig jaar, of het haar er voor
pi_206568223
Jammer van Rob en Damy, rest van de koppels heb ik eigenlijk niks mee. Dom van ze om niet te videobellen.

Dit jaar staan veel mensen onder de tap. Hoe realistisch is dat?
pi_206568441
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 19:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Jammer van Rob en Damy, rest van de koppels heb ik eigenlijk niks mee. Dom van ze om niet te videobellen.

Dit jaar staan veel mensen onder de tap. Hoe realistisch is dat?
Niet. Althans niet met de hoeveelheid mensen op HQ. Dat zijn er veel te weinig om daadwerkelijk de gesprekken uit te luisteren van de paar honderd mensen die zogenaamd getapt worden.
pi_206568571
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 19:28 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Niet. Althans niet met de hoeveelheid mensen op HQ. Dat zijn er veel te weinig om daadwerkelijk de gesprekken uit te luisteren van de paar honderd mensen die zogenaamd getapt worden.
Ik verwacht ook niet dat de normale recherche (of Hunted HQ in dit geval) dat doet maar een tapkamer ergens in het land. Waarbij volgens mij hetzelfde geldt dat die ook niet honderd nummers tappen voor één zaak.
pi_206571255
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 19:39 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik verwacht ook niet dat de normale recherche (of Hunted HQ in dit geval) dat doet maar een tapkamer ergens in het land. Waarbij volgens mij hetzelfde geldt dat die ook niet honderd nummers tappen voor één zaak.
Dat kan ik bevestigen, al is het alleen maar omdat de meeste rechercheurs geen Arabisch/Pools/Limburgs 😜 spreken en dat wel veelvuldig over de tap komt.
pi_206591274
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 23:24 schreef Selmar het volgende:

[..]
Dat kan ik bevestigen, al is het alleen maar omdat de meeste rechercheurs geen Arabisch/Pools/Limburgs 😜 spreken en dat wel veelvuldig over de tap komt.
*Noteert dat het communiceren in een buitenlandse taal kan helpen mocht ik ooit meedoen :P
pi_206591606
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
*Noteert dat het communiceren in een buitenlandse taal kan helpen mocht ik ooit meedoen :P
Gewoon Twents, Achterhoeks, Fries o.i.d. werkt ook wel als ik HQ soms hoor. Als de locatie van Eibergen al problemen oproept, zal het dialect ook wel lastig zijn ;)
A mind with a heart of it's own
  maandag 7 november 2022 @ 16:22:37 #68
262211 hhh38
pi_206591626
quote:

[..]
Ik vind het wel jammer dat ze weinig meer aan creatieve communicatie doen, muv het signaal of er hunters langs zijn geweest.

Die jongen die via een gameserver en codetaal contact had met helpers was fantastisch. Of zijn er nieuwe regels sindsdien?
pi_206593382
quote:

[..]
Ik vermoed dat dat niet is toegestaan binnen de regels van het spel. Anders was er eerder ongetwijfeld al wel Arabisch gesproken.

Mijn idee zou zijn om met een PGP-telefoon (althans, een nog niet opgedoekt gelijkwaardig alternatief) te werken, maar ook dat zal vast niet mogen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2022 19:12:32 ]
pi_206594132
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 19:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vermoed dat dat niet is toegestaan binnen de regels van het spel. Anders was er eerder ongetwijfeld al wel Arabisch gesproken.

Mijn idee zou zijn om met een PGP-telefoon (althans, een nog niet opgedoekt gelijkwaardig alternatief) te werken, maar ook dat zal vast niet mogen.
Beiden zouden gewoon mogen, en buitenlandse taal hebben we al een keer gehad (en nee, dat was niet Limburgs, al was dat ook onverstaanbaar). Maar wij hebben natuurlijk ook onze contacten.
  maandag 7 november 2022 @ 20:27:31 #71
262211 hhh38
pi_206594808
:W

Eens kijken hoe lang het duurt voor Melvin en Yasmin de klos zijn
  maandag 7 november 2022 @ 20:28:58 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206594828
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 7 november 2022 @ 20:29:37 #73
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_206594832
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  maandag 7 november 2022 @ 20:30:57 #74
482080 AgnesGru
pi_206594843
Weer door het oog van de naald
  maandag 7 november 2022 @ 20:31:07 #75
262211 hhh38
pi_206594847
Dit valt me al mee :')
pi_206594862
Lol mensen met oude computers :D dat ding is 40 jaar oud ofzo _O-
  maandag 7 november 2022 @ 20:36:57 #77
482080 AgnesGru
pi_206594903
Deze profielfoto :D
pi_206594908
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:36 schreef AgnesGru het volgende:
Deze profielfoto :D
Subtiele hint :).
pi_206594917
Stevensbloem *O*
  maandag 7 november 2022 @ 20:39:09 #80
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_206594921
Op naar Bleiswijk my good old hometown O+ :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_206594960
Je weet toch wel hoe je Wilco schrijft? :P
pi_206594975
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:42 schreef StephanL het volgende:
Je weet toch wel hoe je Wilco schrijft? :P
Volgens mij bestaan er “Wilko’s”.
  maandag 7 november 2022 @ 20:44:45 #83
482080 AgnesGru
pi_206594985
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:43 schreef Joop_W het volgende:

[..]
Tegenwoordig zou je ook nog aan Wylco/Wylkoow enz kunnen denken :')
pi_206594998
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:43 schreef Joop_W het volgende:

[..]
Ja zal dan wel, maar leek mij wel aardig voor de hand liggend met een c.
pi_206595008
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:45 schreef StephanL het volgende:

[..]
Ja zal dan wel, maar leek mij wel aardig voor de hand liggend met een c.
Dat is wel weer zo.
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 20:46:39 #86
42184 crew  DaMart
pi_206595017
Handig, ze rijden naar de hunters toe nu :D.
  maandag 7 november 2022 @ 20:47:27 #87
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_206595029
..naar Ellis gaan ..waar de Hunters nu zitten _O-
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 7 november 2022 @ 20:48:15 #88
262211 hhh38
pi_206595035
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:46 schreef DaMart het volgende:
Handig, ze rijden naar de hunters toe nu :D.
Ze lopen ze weer net mis :D
pi_206595040
Voor de tweede keer peuken halen?
  maandag 7 november 2022 @ 20:48:50 #90
262211 hhh38
pi_206595043
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:48 schreef Stepperoller het volgende:
Voor de tweede keer peuken halen?
Hij zal het niet meteen hebben gedaan
  maandag 7 november 2022 @ 20:50:05 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595056
Die 2 hebben geluk dat de Hunters net weg zijn
  maandag 7 november 2022 @ 20:50:38 #92
482080 AgnesGru
pi_206595064
Cameraman appt HQ even.
  maandag 7 november 2022 @ 20:50:53 #93
262211 hhh38
pi_206595067
Is meneer al onder de tap? Of gaat dat niet zo snel?
pi_206595071
Ja lekker, John ook onder de tap :D
  maandag 7 november 2022 @ 20:51:00 #95
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_206595072
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:48 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ze lopen ze weer net mis :D
Krijg zo'n vermoeden dat de Hunters zo dadelijk de auto hebben..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 7 november 2022 @ 20:51:47 #96
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_206595087
Ik ben niet vaak voor de hunters maar voor dit stel…
Fuck the EBU
  maandag 7 november 2022 @ 20:51:54 #97
482080 AgnesGru
pi_206595088
Dit is gespeeld.
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 20:52:02 #98
42184 crew  DaMart
pi_206595090
Nou, team 2 kan meteen terug _O-.
pi_206595092
Ongelooflijk, gelijk gaan bellen, man man man.
  maandag 7 november 2022 @ 20:52:15 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595093
Hoppa, telefoon van pa getapt. Not surprisingly
  ESF Reporter maandag 7 november 2022 @ 20:52:51 #101
87554 Cee
Welluk?
pi_206595098
Dat kind zal heel onherkenbaar zijn zo.
  maandag 7 november 2022 @ 20:52:53 #102
262211 hhh38
pi_206595100
Dit kan niet lang meer duren
  maandag 7 november 2022 @ 20:53:22 #103
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_206595105
Omg dit hadden ze toch wel kunnen bedenken dat die vader van Ellis onder de tap staat..nou die hangen :D :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_206595138
Weer een team dat nadat ze horen dat de hunters er dicht op zitten niet zorgen dat ze de keten verbreken en eerst zelfstandig (via een onbekende) daar van wegvluchten.
  maandag 7 november 2022 @ 20:57:06 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595152
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:56 schreef xFriendx het volgende:
Weer een team dat nadat ze horen dat de hunters er dicht op zitten niet zorgen dat ze de keten verbreken en eerst zelfstandig (via een onbekende) daar van wegvluchten.
Deze zijn sowieso consequent in hun netwerk gebleven :')
pi_206595155
Ze hadden rustig weg kunnen gaan, al was het wandelend, maar nee, lekker dezelfde persoon die net ondervraagd is laten bellen.
pi_206595180
Close of worden gepakt.
pi_206595193
Wat een gebel de hele tijd. Ik heb hier 2 vrienden die een overnachting nodig hebben, we komen zo. Duhhhhh zeg dan gewoom, he maat ben je thuis? Dan kom ik zo even langs.
  maandag 7 november 2022 @ 20:59:49 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595198
He he, dat werd tijd..
Ongelooflijk dat ze zo lang geluk hadden.
  maandag 7 november 2022 @ 21:00:02 #110
482080 AgnesGru
pi_206595203
Je verwacht het niet _O-
pi_206595225
Ze had hem vol in de achteruit moeten zetten :P
  maandag 7 november 2022 @ 21:01:46 #112
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_206595240
Het was gewoon zo niet slim van ze _O-
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 7 november 2022 @ 21:01:50 #113
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206595243
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:00 schreef StephanL het volgende:
Ze had hem vol in de achteruit moeten zetten :P
Volop achteruit er in klappen, alles dichtzetten!
pi_206595259
Over anderhalve uur pas :') :D
pi_206595260
Frank van Mosseveld. Dat is een oud voetballer van o.a. Willem II
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_206595267
Cameraman in hunter auto zoekt mee.
  maandag 7 november 2022 @ 21:04:17 #117
482080 AgnesGru
pi_206595278
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2022 21:03 schreef Bomenverzameling het volgende:
Frank van Mosseveld. Dat is een oud voetballer van o.a. Willem II
Goede schuilnaam wel :D
  maandag 7 november 2022 @ 21:04:22 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595280
Papiertje in de fik
  maandag 7 november 2022 @ 21:05:01 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595287
De idioot komt de tuin uit |:( |:( |:(
pi_206595289
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 21:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Papiertje in de fik
Wijze les, opeten de volgende keer.
  maandag 7 november 2022 @ 21:05:16 #121
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  maandag 7 november 2022 @ 21:05:44 #122
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_206595300
Al die straatnamen das om de hoek waar ik opgegroeid ben ..wat lachen dit..
En Melvin ook exit :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 21:05:56 #123
42184 crew  DaMart
pi_206595303
Die broer en zus rijden niet in een heel handige auto nu...
  maandag 7 november 2022 @ 21:06:26 #124
262211 hhh38
pi_206595313
Weer Hunters toevallig op het juiste adres
pi_206595337
Ja vanmidda _O- _O_
  maandag 7 november 2022 @ 21:07:42 #126
482080 AgnesGru
pi_206595340
Bedankt pa :D
  maandag 7 november 2022 @ 21:07:56 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595349
Die vader...
  maandag 7 november 2022 @ 21:08:08 #128
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_206595353
Ze zitten Sanne en Sido ook op de hielen :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_206595356
Jesus wat zijn ze langzaam met die floppy
  maandag 7 november 2022 @ 21:08:20 #130
482080 AgnesGru
pi_206595360
Waarom een dag wachten |:)
pi_206595365
Pa vertelt meteen dat ze langsgeweest zijn hahaha
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 21:08:59 #132
42184 crew  DaMart
pi_206595376
Het zal je vader maar zijn _O-.
  maandag 7 november 2022 @ 21:09:00 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595377
Zegt ook nog in welke wagen |:( |:( |:(
  Redactie Sport maandag 7 november 2022 @ 21:09:01 #134
451829 crew  H.Vviv
pi_206595378
Vadertje is lekker bezig :D
  maandag 7 november 2022 @ 21:09:03 #135
262211 hhh38
pi_206595379
Die pa vertelt echt alles :')
pi_206595381
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:08 schreef JJ76 het volgende:
Pa vertelt meteen dat ze langsgeweest zijn hahaha
Helpt ze maar meteen helemaal op weg.
  maandag 7 november 2022 @ 21:09:43 #137
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_206595385
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:09 schreef hhh38 het volgende:
Die pa vertelt echt alles :')
Goud eerlijk :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_206595390
Oh gelukkig leveren ze hem niet daar af.
  maandag 7 november 2022 @ 21:10:05 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595391
Owh, bus gedumpt volgens afspraak :D
  maandag 7 november 2022 @ 21:10:05 #140
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_206595392
Dit seizoen… volgens mij moeten ze volgende keer de screening wat beter doen :X
Fuck the EBU
pi_206595396
En pa loopt helemaal leeg. Hij brengt ze zo meteen nog naar ze toe.
  maandag 7 november 2022 @ 21:10:44 #142
262211 hhh38
pi_206595407
Sanne en Siedo zijn wel een ster in terug onder de radar verdwijnen. Een beetje het tegenovergestelde van Melvin en Yasmin
pi_206595416
Pa vertelt nog net niet dat hij morgenmiddag alle info voor de extractie ontvangen gaat.
  maandag 7 november 2022 @ 21:11:35 #144
262211 hhh38
pi_206595420
Die zoektocht loopt aardig dood, komen ze goed weg
  maandag 7 november 2022 @ 21:15:04 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595485
Bij wie hoort Wilco?
Edit: Sandra en Michel dus
  maandag 7 november 2022 @ 21:15:07 #146
262211 hhh38
pi_206595486
Wilco sukkel :')
pi_206595506
Nou daar gaan die twee :W
pi_206595508
Die nep sms'jes zijn wel heel flauw
pi_206595511
Als die usb sticks in hun handen komen kan ieder team wel weer inpakken :{.
pi_206595528
.

[ Bericht 50% gewijzigd door Joop_W op 07-11-2022 21:23:20 ]
  maandag 7 november 2022 @ 21:17:37 #151
262211 hhh38
pi_206595539
Gewoon op zoek naar een compleet ander duo toevallig tegen de juiste praatgrage serveerster aanlopen |:)
  maandag 7 november 2022 @ 21:18:08 #152
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206595549
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:17 schreef Joop_W het volgende:
Wat een Duitser is een die dame van de bediening.
Niet iedereen heeft er moeite mee om als snits gezien (of gehoord) te worden…
  maandag 7 november 2022 @ 21:18:14 #153
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595553
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:17 schreef Joop_W het volgende:
Wat een Duitser is die dame van de bediening.
Nederlander bedoel je (gezien je waarschijnlijk doelt op "NSB-er").
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 21:18:16 #154
42184 crew  DaMart
pi_206595554
Het zou wel leuk zijn als ze de hunters gewoon de verkeerde kant op heeft gestuurd :D.
  maandag 7 november 2022 @ 21:19:08 #155
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_206595569
Zo welke fokker geeft zich op voor komend seizoen? :+ :@
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_206595605
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nederlander bedoel je (gezien je waarschijnlijk doelt op "NSB-er").
Zo zou ik het liever niet zeggen, maar dit was ook niet zo aardig van mij, laten we dan voor "klikspaan" gaan!
  maandag 7 november 2022 @ 21:23:47 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595679
quote:
11s.gif Op maandag 7 november 2022 21:19 schreef MissHobje het volgende:
Ik niet. Wellicht @superkimmi en haar vrouw weer?
  maandag 7 november 2022 @ 21:24:51 #158
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595697
Dubbel
pi_206595703
Ik vergeef het de serveerster wel.
  maandag 7 november 2022 @ 21:25:33 #160
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595716
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Uh-huh... :')
pi_206595722
Als ik dit lees https://www.aivd.nl/onderwerpen/afluisteren ging de tap regelen voor de vader van Elles wel echt retesnel. Snap dat het tv is en misschien kan/gaat het in het echt ook zo snel, maar de snelheid had nu wel echt invloed op het verloop.
pi_206595723
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Eigenlijk wel gek dat ik er allergisch voor ben, als het echte criminelen waren had ik het allemaal wel weer prima gevonden.
  maandag 7 november 2022 @ 21:26:38 #163
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595731
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:26 schreef Joop_W het volgende:

[..]
Eigenlijk wel gek dat ik er allergisch voor ben, als het echte criminelen waren had ik het allemaal wel weer prima gevonden.
Why?! :?
pi_206595744
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 21:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Why?! :?
Waarom ik het dan oke had gevonden of nu niet oke bedoel je?
  maandag 7 november 2022 @ 21:27:36 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595753
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:27 schreef Joop_W het volgende:

[..]
Waarom ik het dan oke had gevonden of nu niet oke bedoel je?
Waarom dan wél ok?
pi_206595787
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 21:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom dan wél ok?
Omdat ik wel graag echte criminelen achter de tralies zou zien, al is het wel altijd moeilijk of het dan terecht is enzovoort, het is lastig :).
pi_206595794
Het is toch niet gek dat wss een niet volger van dit programma even gaat babbelen? Eigenlijk doe je juist het goeie wat van je verwacht wordt in het dagelijkse leven.

Net als die pa overigens. Het viel allemaal net zo in elkaar dat hij wel dacht, die weten het gewoon. Wat niet gek is. Ook het risico als vluchter dat je neemt op je bekende op zo'n manier op te zoeken.
  maandag 7 november 2022 @ 21:29:43 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206595807
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:28 schreef Joop_W het volgende:

[..]
Omdat ik wel graag echte criminelen achter de tralies zou zien, al is het wel altijd moeilijk of het dan terecht is enzovoort, het is lastig :).
Ah ok, ik begreep je verkeerd merk ik.
pi_206595816
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Het is toch niet gek dat wss een niet volger van dit programma even gaat babbelen? Eigenlijk doe je juist het goeie wat van je verwacht wordt in het dagelijkse leven.

Net als die pa overigens. Het viel allemaal net zo in elkaar dat hij wel dacht, die weten het gewoon. Wat niet gek is. Ook het risico als vluchter dat je neemt op je bekende op zo'n manier op te zoeken.
Ja, ik denk dat je hier wel gelijk hebt.
pi_206595920
De hunters waren op zoek naar Sanne en Sido in omgeving Gorredijk en komen zo in Lemmer terecht? Dat is meer dan 30 km verderop! Drachten, Heerenveen, Joure is allemaal ruim dichterbij. Zelfs Leeuwarden zit nog in dat zoekgebied. Dit vind ik best opvallend. Zijn al die plaatsen onderzocht? Hoe gaat zo'n grote zoektocht in zijn werk? @Selmar

Dat ze dan een hint krijgen dat naar een ander koppel leidt is helemaal hilarisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Quyxz_ op 07-11-2022 21:41:04 ]
gr gr
pi_206595956
Wanneer is de finale van Hunted?
  maandag 7 november 2022 @ 21:36:39 #172
262211 hhh38
pi_206595966
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 21:34 schreef Quyxz_ het volgende:
De hunters waren op zoek naar Sanne en Sido in omgeving Gorredijk en komen zo in Lemmer terecht? Dat is meer dan 30 km verderop! Drachten, Heerenveen, Joure is allemaal dichterbij. Zelfs Leeuwarden zit nog in dat zoekgebied. Dit vind ik opvallend. Zijn al die plaatsen onderzocht? Hoe gaat zo'n grote zoektocht in zijn werk? @:Selmar

Dat ze dan een hint krijgen dat naar een ander koppel is helemaal hilarisch.
Hier zat ik ook nog over te denken. Ze waren ook ineens heel erg rondom het water aan het rondvragen, terwijl er voor zover ik weet geen lead was dat 1 van de duo's met de boot zou gaan. Of heb ik dat gemist?
pi_206595969
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 21:36 schreef Wantie het volgende:
Wanneer is de finale van Hunted?
Volgende week
  maandag 7 november 2022 @ 21:40:27 #174
262211 hhh38
pi_206596036
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

Dat argument wat je hier vaak leest over helpers die hun mond voorbij praten is ook onzin. Er zijn hele simpele ondervragingstechnieken waardoor iemand denkt dat ie weinig nieuws vertelt maar toch nieuwe info geeft waar ze vervolgens op door kunnen vragen. Soms heb je goede leugenaars die daar niet gevoelig voor zijn, maar het is echt niet gek dat het de hunters vaak wel lukt.
pi_206596107
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:15 schreef JJ76 het volgende:
Die nep sms'jes zijn wel heel flauw
Wilco krijgt straks een telefoontje van Rob dat hij met de boot naar Amsterdam komt om de aanwijzing op te pikken. Wilco zal zeggen 'Hey je hebt me net gewhatsappt', waardoor ze achter het nepbericht van de hunters komen. Dan wordt het overigens alsnog een uitdaging om de hunters te ontwijken bij de overdracht van de aanwijzing. Als de hunters het telefoontje naar Wilco al niet gaan onderscheppen.
gr gr
pi_206596188
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:36 schreef Selmar het volgende:

[..]
Volgende week
Dat is wel snel! De koppels moeten de USB-aanwijzingen nog krijgen en vervolgens nog de extractie. Ik ben benieuwd of überhaupt een koppel de extractie haalt! :P

Op basis van de gekregen zendtijd vermoed ik dat alleen Rob en Damy de extractie halen en zo nog een half uur extra in beeld komen. :+
gr gr
pi_206596194
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 20:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoppa, telefoon van pa getapt. Not surprisingly
In de wereld van Hunters gaat iedereen onder de tap die je even schuin aankijkt. Zou in werkelijkheid natuurlijk ook gebeuren: wat denkt zo'n man wel? Zo maar gaan bellen, terwijl het gezien wordt? Hup, onder de tap! En z'n auto in de ANPR! En z'n hele geschiedenis binnenste buiten trekken! Ja, toch? Zo rollen ze bij Justitie. Moet je maar niet gaan bellen.

Oftewel: de geloofwaardigheid van het programma is weer ernstig ver weg.
  maandag 7 november 2022 @ 21:49:38 #178
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_206596246
Ondertussen ben ik steeds vaker voor de hunters..

“De hunters zijn net weg”
“O, prima dan komen we lekker op het gemakje binnen koffie drinken terwijl we uit je directe kennissenkring even een vervolgstap regelen.”

:'( :'( :'( :{
pi_206596368
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:49 schreef Nebelwerfer het volgende:

“O, prima dan komen we lekker op het gemakje binnen koffie drinken terwijl we uit je directe kennissenkring even een vervolgstap regelen.”

Zo ongeveer iedereen die dit seizoen gepakt is, is niet gepakt doordat de Hunters zo slim bezig waren. Vooral doordat ze zelf de ene op de andere fout aan het stapelen waren.
pi_206596424
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Zo ongeveer iedereen die dit seizoen gepakt is, is niet gepakt doordat de Hunters zo slim bezig waren. Vooral doordat ze zelf de ene op de andere fout aan het stapelen waren.
En dat maakt het eigenlijk juist wel realistisch. In de meeste echte zaken maakt er ook iemand een domme fout ipv een briljante ingeving van het opsporingsteam. Maar verder eens
  maandag 7 november 2022 @ 22:04:03 #181
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_206596512
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:59 schreef Selmar het volgende:

[..]
En dat maakt het eigenlijk juist wel realistisch. In de meeste echte zaken maakt er ook iemand een domme fout ipv een briljante ingeving van het opsporingsteam. Maar verder eens
Toch hoop je dat men toch bepaalde dingen heeft opgestoken van de 327 eerdere seizoenen Hunted.
  maandag 7 november 2022 @ 22:09:23 #182
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_206596590
quote:
Die staat meteen bij Selmar onder de tap. :D
pi_206596676
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:47 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
In de wereld van Hunters gaat iedereen onder de tap die je even schuin aankijkt. Zou in werkelijkheid natuurlijk ook gebeuren: wat denkt zo'n man wel? Zo maar gaan bellen, terwijl het gezien wordt? Hup, onder de tap! En z'n auto in de ANPR! En z'n hele geschiedenis binnenste buiten trekken! Ja, toch? Zo rollen ze bij Justitie. Moet je maar niet gaan bellen.

Oftewel: de geloofwaardigheid van het programma is weer ernstig ver weg.
Elke fervente kijker weet dat het hier in het programma gaat om de hoogste opsporingsprioriteit, en dan kun je inderdaad verwachten dat ze elke lead gaan volgen.
pi_206596678
quote:
https://www.avrotros.nl/h(...)-seizoen-van-hunted/
pi_206596702
quote:
Je kunt je ook bij mij aanmelden onder vermelding van je naam, adres, e-mail en het wachtwoord van je passwordmanager 😀
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 22:22:53 #186
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_206596763
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 22:18 schreef Selmar het volgende:

[..]
Je kunt je ook bij mij aanmelden onder vermelding van je naam, adres, e-mail en het wachtwoord van je passwordmanager 😀
DM is onderweg.
pi_206597154
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:59 schreef Selmar het volgende:

[..]
Ja en ik heb daar ook niks op tegen. Het voelt dan alsof ze het aan zichzelf te danken hebben. Da's wellicht een bevredigender kijkervaring dan wanneer dingen wel heel erg toevallig in het straatje van de Hunters uitkomen (ook al zijn die dingen verklaarbaar en worden echte zaken ook nogal eens opgelost door stom geluk).
pi_206597198
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 22:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Elke fervente kijker weet dat het hier in het programma gaat om de hoogste opsporingsprioriteit, en dan kun je inderdaad verwachten dat ze elke lead gaan volgen.
Ze zijn zonder concrete verdenking bij een kennis/vriendin van een voortvluchtige, om te zien of daar meer informatie te halen valt. Toevallig is de vader er ook. Het enige wat die vader doet, is ondertussen in de tuin een belletje plegen.

No way dat dat in het echt voldoende is om zware opsporingsmiddelen op iemand in te gaan zetten. Heel misschien wordt nagetrokken waar dat ene belletje naar toe ging, maar als dat onschuldig blijkt - wat het in dit geval ook geweest zou zijn - zal daar verder geen opvolging aan gegeven worden.
pi_206597247
Die vader van Sanne en Sido, mi gado :X
pi_206597407
Wat een kutaflevering verder. Dat je de Hunted zelf in de val probeert te lokken als Hunters snap ik nog, maar nu moeten blijkbaar ook al contactpersonen van diegenen in de gaten houden of het geen nepberichten zijn....

En wat zijn de odds dat je naar duo A op zoek bent en uitgerekend duo B gaat aantreffen in fucking Lemmer...
pi_206597446
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 21:43 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]
Wilco krijgt straks een telefoontje van Rob dat hij met de boot naar Amsterdam komt om de aanwijzing op te pikken. Wilco zal zeggen 'Hey je hebt me net gewhatsappt', waardoor ze achter het nepbericht van de hunters komen. Dan wordt het overigens alsnog een uitdaging om de hunters te ontwijken bij de overdracht van de aanwijzing. Als de hunters het telefoontje naar Wilco al niet gaan onderscheppen.
Dat hele scenario is niet meer nodig denk ik want ze rijden nu linea recta naar het huis waar die twee volledig onder de radar zaten omdat de Hunters denken dat ze naar Sanne en Sido op zoek zijn _O-
  maandag 7 november 2022 @ 23:20:08 #192
262211 hhh38
pi_206597524
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 23:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat hele scenario is niet meer nodig denk ik want ze rijden nu linea recta naar het huis waar die twee volledig onder de radar zaten omdat de Hunters denken dat ze naar Sanne en Sido op zoek zijn _O-
Ze zijn alweer onderweg naar buiten. Denk dat ze ze net gaan mislopen
  maandag 7 november 2022 @ 23:21:11 #193
262211 hhh38
pi_206597534
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 23:12 schreef TheVulture het volgende:
Wat een kutaflevering verder. Dat je de Hunted zelf in de val probeert te lokken als Hunters snap ik nog, maar nu moeten blijkbaar ook al contactpersonen van diegenen in de gaten houden of het geen nepberichten zijn....

En wat zijn de odds dat je naar duo A op zoek bent en uitgerekend duo B gaat aantreffen in fucking Lemmer...
Dit is niet de eerste keer dat ze dit proberen toch?
pi_206597537
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 23:20 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ze zijn alweer onderweg naar buiten. Denk dat ze ze net gaan mislopen
Ja maar dan hebben ze ook de lead van het busje waarin ze rijden...

Hoe ze trouwens ook ineens in Lemmer terecht kwamen voor Sanne en Sido rammelt ook aan alle kanten, dan heb je wel wat plaatsen overgeslagen.
pi_206597546
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 23:21 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dit is niet de eerste keer dat ze dit proberen toch?
In mijn beleving hebben ze tot nu toe alleen de Hunted zelf proberen te misleiden, maar niet de contactpersonen. Dat zou je als productie ook niet moeten toestaan.

Ik denk dat we naar een finale zonder extractie gaan kijken helaas...
pi_206598361
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 23:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]
In mijn beleving hebben ze tot nu toe alleen de Hunted zelf proberen te misleiden, maar niet de contactpersonen. Dat zou je als productie ook niet moeten toestaan.

Ik denk dat we naar een finale zonder extractie gaan kijken helaas...
Nee hoor, dit proberen we vrijwel elk jaar
pi_206598397
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 22:55 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ze zijn zonder concrete verdenking bij een kennis/vriendin van een voortvluchtige, om te zien of daar meer informatie te halen valt. Toevallig is de vader er ook. Het enige wat die vader doet, is ondertussen in de tuin een belletje plegen.

No way dat dat in het echt voldoende is om zware opsporingsmiddelen op iemand in te gaan zetten. Heel misschien wordt nagetrokken waar dat ene belletje naar toe ging, maar als dat onschuldig blijkt - wat het in dit geval ook geweest zou zijn - zal daar verder geen opvolging aan gegeven worden.
Het opsporingsteam dacht daar anders over, en hebben daarin gelijk gekregen.
pi_206598400
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 23:12 schreef TheVulture het volgende:

Is in Engeland ook al eens gebeurd.
  dinsdag 8 november 2022 @ 07:23:16 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206598456
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 23:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ja maar dan hebben ze ook de lead van het busje waarin ze rijden...

Hoe ze trouwens ook ineens in Lemmer terecht kwamen voor Sanne en Sido rammelt ook aan alle kanten, dan heb je wel wat plaatsen overgeslagen.
Dat busje hebben ze al weer gedumpt.
pi_206599135
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 06:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het opsporingsteam dacht daar anders over, en hebben daarin gelijk gekregen.
Je mist het punt.
  dinsdag 8 november 2022 @ 10:18:06 #201
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_206599607
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:49 schreef Nebelwerfer het volgende:

Heb ik inmiddels ook. Bij wat van de opgepakte teams was ik nog wel voor de vluchters, maar met de teams die overblijven juich ik voor de hunters hahaha :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_206599671
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 09:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je mist het punt.
Ik vind van niet, het team verwacht dat de voortvluchtige contact zoekt via de schoonvader. Dat is bij een voortvluchtige met de hoogste opsporingsprioriteit voldoende reden om die onder de tap te zetten.
En terecht blijkt achteraf.

En ze waren niet random bij de dochter beland, maar aan de hand van een lead, waarbij ze haar ervan verdenken contact te hebben met de voortvluchtigen.
pi_206599743
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 07:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat busje hebben ze al weer gedumpt.
Ik bedoel de twee in Lemmer, die stappen in een grijs busje net voordat de Hunters daar gaan aankomen... dan is het waarschijnlijk zo gepiept
  dinsdag 8 november 2022 @ 10:44:53 #204
262211 hhh38
pi_206599838
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 10:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik bedoel de twee in Lemmer, die stappen in een grijs busje net voordat de Hunters daar gaan aankomen... dan is het waarschijnlijk zo gepiept
Ik vraag me wel altijd af hoe dingen die in de uitzending als "tegelijkertijd" gepresenteerd worden ook echt op hetzelfde moment gebeuren. Dat zou in dit geval echt puur toeval zijn, kan goed dat er een uur of meer tussen zit en ze veel te laat komen
pi_206599864
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 10:44 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik vraag me wel altijd af hoe dingen die in de uitzending als "tegelijkertijd" gepresenteerd worden ook echt op hetzelfde moment gebeuren. Dat zou in dit geval echt puur toeval zijn, kan goed dat er een uur of meer tussen zit en ze veel te laat komen
Ja dat is ook wel zo, de manier waarop de uitzending in elkaar wordt geknipt en geplakt zorgt er wellicht juist voor dat het allemaal veel te toevallig lijkt en productiegestuurd.
  dinsdag 8 november 2022 @ 10:50:50 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206599902
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 10:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ja dat is ook wel zo, de manier waarop de uitzending in elkaar wordt geknipt en geplakt zorgt er wellicht juist voor dat het allemaal veel te toevallig lijkt en productiegestuurd.
Mwah, dit is gewoon weer een gevalletje "Oeh, op TV geweest, snel aan de halve wereld vertellen", net als vorige week in Purmerend.
De vraag is of men ook zo praatgraag zou zijn als het werkelijk om een verborgen voortvluchtige zou gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206600991
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 10:27 schreef Wantie het volgende:
Ik vind van niet, het team verwacht dat de voortvluchtige contact zoekt via de schoonvader. Dat is bij een voortvluchtige met de hoogste opsporingsprioriteit voldoende reden om die onder de tap te zetten.
Nee, dat is dus niet voldoende reden. In de echte wereld niet althans. Tappen wordt gezien als een zwaar opsporingsmiddel. Het is een kolossale inbreuk op iemands persoonlijke levenssfeer, op iemands privacy. Dergelijke zware middelen mag de politie alleen inzetten als er concrete aanwijzingen zijn dat iemand is betrokken bij ernstige misdaden - en dan nog alleen na toestemming vanuit OvJ of RC.

Dat je ziet dat de vader van de kennis van een voortvluchtige aan het bellen is, is op zichzelf volstrekt onvoldoende om toestemming te krijgen voor een dergelijk zwaar middel. In Hunted wordt dat veel te makkelijk voorgesteld. De hoeveelheid mensen die getapt wordt en het gemak en de snelheid waarmee dat in het programma gaat, is echt anders dan hoe dat in werkelijkheid zou gaan.
pi_206601219
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, dat is dus niet voldoende reden. In de echte wereld niet althans. Tappen wordt gezien als een zwaar opsporingsmiddel. Het is een kolossale inbreuk op iemands persoonlijke levenssfeer, op iemands privacy. Dergelijke zware middelen mag de politie alleen inzetten als er concrete aanwijzingen zijn dat iemand is betrokken bij ernstige misdaden - en dan nog alleen na toestemming vanuit OvJ of RC.

Dat je ziet dat de vader van de kennis van een voortvluchtige aan het bellen is, is op zichzelf volstrekt onvoldoende om toestemming te krijgen voor een dergelijk zwaar middel. In Hunted wordt dat veel te makkelijk voorgesteld. De hoeveelheid mensen die getapt wordt en het gemak en de snelheid waarmee dat in het programma gaat, is echt anders dan hoe dat in werkelijkheid zou gaan.
Denk dat @Selmar hier beter op kan antwoorden of de tap binnen de opsporingsbevoegdheden valt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 november 2022 @ 12:50:27 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206601272
Naar mijn weten is het hier al meerdere malen gezegd dat de zwaarste opsporingsmiddelen ingezet mogen worden.

En oh wat ga ik zuur zijn als het allerbeste stel nu alsnog gepakt wordt door ofwel dom geluk van de hunters of doordat een helper het totaal verkloot heeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_206601352
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:50 schreef Nattekat het volgende:
Naar mijn weten is het hier al meerdere malen gezegd dat de zwaarste opsporingsmiddelen ingezet mogen worden.

En oh wat ga ik zuur zijn als het allerbeste stel nu alsnog gepakt wordt door ofwel dom geluk van de hunters of doordat een helper het totaal verkloot heeft.
Die gaan natuurlijk sowieso gepakt worden, die Wilco staat nu vol onder alle toezicht wat maar kan. Ze wilden Wilco nog een keer bellen als ik het goed heb, die gaat dan zeggen "huh, je hebt me net geappt toch?" dus ze zullen er op tijd achter komen dat de Hunters erbij zitten, maar ik zie geen enkele manier waarop Wilco toch ongezien de stick kan gaan overdragen helaas....

Sowieso, het feit dat in de voorlaatste aflevering nog niemand de stick heeft opgehaald (en er zelfs een duo is dat niet eens de floppy heeft uitgelezen) en dus niemand weet wat het extractiepunt is doet mij vermoeden dat niemand het extractiepunt gaat halen. Normaliter zijn de duo's er de voorlaatste aflevering toch wel redelijk aan uit waar de extractie is en staat de hele laatste aflevering in het teken van plannen maken, reizen naar het extractiepunt en daar ontsnappen.
pi_206601461
In theorie zou Wilco voor een overdracht 2, 3 of 4 mensen kunnen opbellen langs te komen (uiteraard weten de Hunters dat dan ook, want tap) en dan gaat er 1 naar punt van overdracht met de stick (dat weten de Hunters dan niet want mondeling besproken) en 2 of 3 gaan naar een andere willekeurige plek, net als Wilco zelf. Dan moet je opeens 3 of 4 mensen tegelijk gaan volgen als Hunters.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 november 2022 @ 13:05:55 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206601483
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:54 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Die gaan natuurlijk sowieso gepakt worden, die Wilco staat nu vol onder alle toezicht wat maar kan. Ze wilden Wilco nog een keer bellen als ik het goed heb, die gaat dan zeggen "huh, je hebt me net geappt toch?" dus ze zullen er op tijd achter komen dat de Hunters erbij zitten, maar ik zie geen enkele manier waarop Wilco toch ongezien de stick kan gaan overdragen helaas....

Sowieso, het feit dat in de voorlaatste aflevering nog niemand de stick heeft opgehaald (en er zelfs een duo is dat niet eens de floppy heeft uitgelezen) en dus niemand weet wat het extractiepunt is doet mij vermoeden dat niemand het extractiepunt gaat halen. Normaliter zijn de duo's er de voorlaatste aflevering toch wel redelijk aan uit waar de extractie is en staat de hele laatste aflevering in het teken van plannen maken, reizen naar het extractiepunt en daar ontsnappen.
Ik denk dat de stick niet zo'n lastige gaat zijn. Gewoon inpluggen, code invoeren en klaar. Wilco kan zichzelf nog redden, maar dan moet ie het wel echt slim gaan aanpakken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_206601582
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 13:04 schreef xFriendx het volgende:
In theorie zou Wilco voor een overdracht 2, 3 of 4 mensen kunnen opbellen langs te komen (uiteraard weten de Hunters dat dan ook, want tap) en dan gaat er 1 naar punt van overdracht met de stick (dat weten de Hunters dan niet want mondeling besproken) en 2 of 3 gaan naar een andere willekeurige plek, net als Wilco zelf. Dan moet je opeens 3 of 4 mensen tegelijk gaan volgen als Hunters.
Waren de Hunters niet van plan ergens bij Wilco z'n huis te gaan zitten? Dan kan je al die 4 gasten naar binnen trekken en fouilleren en wat niet al natuurlijk.....

Het zal mij benieuwen, ik hoop echt dat Wilco zich eruit kan gaan werken, maar ik heb er een erg hard hoofd in.
  dinsdag 8 november 2022 @ 13:29:23 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206601720
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Het tappen vind ik sowieso ongeloofwaardig. Vorige week werd die collega van die jongens gebeld door een kapper. Dat werd aangemerkt als "verdacht", dat vond ik ook helemaal geen gek telefoontje. Een kapper kan toch een klant bellen om een afspraak te verzetten?
KuikenGuppy
pi_206601798
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Denk dat @:selmar hier beter op kan antwoorden of de tap binnen de opsporingsbevoegdheden valt.
Ja, dat valt het, maar is inderdaad een zeer zeer zwaar middel en zeker niet normaal. Het moet om enorme misdaden gaan (wat wij simuleren). Daarnaast moet je voldoende reden hebben bij betrokkenheid. En in dit geval vader was zo veelvuldig aanwezig dat het richting ‘inwonend’ gaat.
pi_206601812
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 13:29 schreef Burdie het volgende:

[..]
Het tappen vind ik sowieso ongeloofwaardig. Vorige week werd die collega van die jongens gebeld door een kapper. Dat werd aangemerkt als "verdacht", dat vond ik ook helemaal geen gek telefoontje. Een kapper kan toch een klant bellen om een afspraak te verzetten?
Nou, ik vond de inhoud van dat tapgesprek (alle taps worden uitgeluisterd) anders overduidelijk verdacht.
  dinsdag 8 november 2022 @ 14:25:47 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206602406
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 13:37 schreef Selmar het volgende:

[..]
Nou, ik vond de inhoud van dat tapgesprek (alle taps worden uitgeluisterd) anders overduidelijk verdacht.
Dan heb ik dat misschien niet helemaal goed begrepen, de montage deed het overkomen dat het telefoontje als "verdacht" werd aangemerkt, en daarna pas inhoudelijk werd afgeluisterd.
Dat de inhoud verdacht was, staat buiten kijf.
KuikenGuppy
pi_206602559
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 13:29 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dat was gewoon een heel apart gesprek. En als je dan ook nog iemand op de achtergrond hoort roepen gaan alle seinen op rood.
  dinsdag 8 november 2022 @ 14:54:00 #219
262211 hhh38
pi_206602699
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 21:36 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Hier zat ik ook nog over te denken. Ze waren ook ineens heel erg rondom het water aan het rondvragen, terwijl er voor zover ik weet geen lead was dat 1 van de duo's met de boot zou gaan. Of heb ik dat gemist?
@Selmar kun je hier nog meer duidelijkheid over geven? Ze waren ineens van Gorredijk naar Lemmer gegaan zonder duidelijke aanleiding, wat een aanwijzing opleverde voor een heel ander duo. In de uitzending voelde het alsof er een lead werd overgeslagen die je wel moet hebben om daar te gaan zoeken.
pi_206602952
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 13:04 schreef xFriendx het volgende:
Dan zet je iemand voor en achter z'n huis en controleer je iedereen die er uit komt.

Ik zou eerder denken aan een groot kantoorgebouw, mits je daar toegang toe hebt. Het duurt wel even voor de Hunters zich daar ook toegang toe hebben verschaft en tegen die tijd kun je die stick al aan tientallen collega's door hebben gegeven, die het pand ook via diverse uitgangen kunnen verlaten.
pi_206602987
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 13:36 schreef Selmar het volgende:

[..]
Ja, dat valt het, maar is inderdaad een zeer zeer zwaar middel en zeker niet normaal. Het moet om enorme misdaden gaan (wat wij simuleren). Daarnaast moet je voldoende reden hebben bij betrokkenheid. En in dit geval vader was zo veelvuldig aanwezig dat het richting ‘inwonend’ gaat.
Nog steeds geen concrete aanwijzing voor betrokkenheid.

Ik vraag me ook af hoe dat inwonen is vastgesteld. Dit was de eerste en enige keer dat die vriendin (althans in beeld) thuis bezocht werd.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 november 2022 @ 15:35:00 #222
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206603107
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]
@:Selmar kun je hier nog meer duidelijkheid over geven? Ze waren ineens van Gorredijk naar Lemmer gegaan zonder duidelijke aanleiding, wat een aanwijzing opleverde voor een heel ander duo. In de uitzending voelde het alsof er een lead werd overgeslagen die je wel moet hebben om daar te gaan zoeken.
Nou is het pad naar Lemmer niet zo raar, want daartussen zijn ze ook nog bij een jachthaven in Vierhuis geweest. Het lijkt wel alsof ze wisten dat ze bij een jachthaven moesten zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 8 november 2022 @ 16:07:00 #223
262211 hhh38
pi_206603341
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 15:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou is het pad naar Lemmer niet zo raar, want daartussen zijn ze ook nog bij een jachthaven in Vierhuis geweest. Het lijkt wel alsof ze wisten dat ze bij een jachthaven moesten zijn.
Ja dat verwonderde mij ook, hoe wisten ze dat?
pi_206605549
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 16:07 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ja dat verwonderde mij ook, hoe wisten ze dat?
Heb ik al eerder aangegeven (maar misschien ander medium), dat we - ten onrechte - dachten dat ze wel een keer met een boot zouden gaan. Het blijven Friezen… dus daarom zocht dat team allerlei jachthavens af, vlak voor het shot in Lemmer zag je een totaal andere jachthaven.

Ze zaten anders gewoon duimen te draaien, want we wilden wel een team daar houden, maar hadden niets.
pi_206605622
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 15:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nog steeds geen concrete aanwijzing voor betrokkenheid.

Dat hoeft ook niet diegene zo close is met een vermoedelijke betrokkene.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 november 2022 @ 19:31:14 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206605663
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:24 schreef Selmar het volgende:

[..]
Heb ik al eerder aangegeven (maar misschien ander medium), dat we - ten onrechte - dachten dat ze wel een keer met een boot zouden gaan. Het blijven Friezen… dus daarom zocht dat team allerlei jachthavens af, vlak voor het shot in Lemmer zag je een totaal andere jachthaven.

Ze zaten anders gewoon duimen te draaien, want we wilden wel een team daar houden, maar hadden niets.
Wel een prachtige voorspelling, want dat is zowaar hoe ze hun weg vervolgd zijn aan het eind van de uitzending. Alleen niet uit een jachthaven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_206605738
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wel een prachtige voorspelling, want dat is zowaar hoe ze hun weg vervolgd zijn aan het eind van de uitzending. Alleen niet uit een jachthaven.
Dat was niet helemaal het type boot dat wij in gedachten hadden 😀

En Siedo had/heeft ook helemaal niets met boten 😀
pi_206677876
Het is al begonnen
  maandag 14 november 2022 @ 20:29:59 #229
482080 AgnesGru
pi_206677894
Spannond
pi_206677897
Dit is de finale toch, ik ben benieuwd.
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 20:31:20 #231
42184 crew  DaMart
pi_206677921
Altijd fijn, die behulpzame buren :X.
  maandag 14 november 2022 @ 20:35:53 #232
482080 AgnesGru
pi_206677984
Helaas er toch achter gekomen -O-
  maandag 14 november 2022 @ 20:35:56 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206677988
  maandag 14 november 2022 @ 20:36:08 #234
262211 hhh38
pi_206677990
Pont 13, ben benieuwd of het lukt
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 20:36:49 #235
42184 crew  DaMart
pi_206678002
Wilco zegt ook niet even dat hij die info al heeft doorgegeven...
  maandag 14 november 2022 @ 20:38:23 #236
482080 AgnesGru
pi_206678022
Dinoland :D
  maandag 14 november 2022 @ 20:39:01 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206678034
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 20:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Blijf toch voor team Hunters ;)
:')
  maandag 14 november 2022 @ 20:39:48 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206678045
Echt hoor..
  maandag 14 november 2022 @ 20:41:39 #240
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_206678070
Ik kijk nu ook. Wel met wat vertraging. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  maandag 14 november 2022 @ 20:41:50 #241
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206678083
quote:
7s.gif Op maandag 14 november 2022 20:41 schreef MadMaster het volgende:
Even 2 dagen meenemen… :N
Bananenrepubliek.
  maandag 14 november 2022 @ 20:42:39 #243
262211 hhh38
pi_206678088
Gaan ze op tijd zijn?
pi_206678089
quote:
“`ik ben benieuwd wat gebeuren zou als je zou zeggen “ik pak even mijn tas.”.
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 20:43:08 #245
42184 crew  DaMart
pi_206678099
Sandra en Michel worden wel gepakt dus -O-.
  maandag 14 november 2022 @ 20:43:19 #246
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206678103
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 20:42 schreef Joop_W het volgende:

[..]
“`ik ben benieuwd wat gebeuren zou als je zou zeggen “ik pak even mijn tas.”.
Ik zou wachten op de politieauto en het arrestatiebevel…
  maandag 14 november 2022 @ 20:43:37 #247
262211 hhh38
pi_206678108
Sukkels, die USB stick had zo snel mogelijk daar moeten zijn :(
pi_206678109
quote:
Max 9 uur als ik ff snel Google.
pi_206678130
Ik heb volgens mij even gemist hoe de Hunters in Heeg terecht zijn gekomen. Die Kenneth heeft ze daar toch helemaal niet afgezet?
  maandag 14 november 2022 @ 20:45:22 #250
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  maandag 14 november 2022 @ 20:45:42 #251
262211 hhh38
pi_206678140
Vraag me nog steeds af hoeveel tijd voorsprong ze hebben. Ze zijn 's ochtends al vertrokken.
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 20:46:06 #252
42184 crew  DaMart
pi_206678150
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2022 20:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb volgens mij even gemist hoe de Hunters in Heeg terecht zijn gekomen. Die Kenneth heeft ze daar toch helemaal niet afgezet?
Zijn vrouw wel, met zijn telefoon.
pi_206678152
Wat een mazzelaars die hunters
  maandag 14 november 2022 @ 20:46:26 #254
262211 hhh38
pi_206678156
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2022 20:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Die vrouw had de telefoon van Kenneth mee in de auto.
pi_206678157
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 20:45 schreef hhh38 het volgende:
Vraag me nog steeds af hoeveel tijd voorsprong ze hebben. Ze zijn 's ochtends al vertrokken.
De montage kan verraderlijk zijn en het korter op elkaar doen lijken idd.
  maandag 14 november 2022 @ 20:46:37 #256
482080 AgnesGru
pi_206678162
De motor erlangs lappen _O_
pi_206678164
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 20:46 schreef DaMart het volgende:

[..]
Zijn vrouw wel, met zijn telefoon.
Oh ja, dat was het.
pi_206678185
quote:
7s.gif Op maandag 14 november 2022 20:45 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Huh?
https://www.politie.nl/in(...)iebureau-houden.html

Was benieuwd hoeveel bluf die 2 dagen is. Geen idee of er weer allerlei uitzonderingen zijn.
  maandag 14 november 2022 @ 20:48:40 #259
262211 hhh38
pi_206678188
Die telefoonmastenanalyse is wel echt te overpowered :')
  maandag 14 november 2022 @ 20:49:26 #260
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206678205
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 20:48 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Was benieuwd hoeveel bluf die 2 dagen is. Geen idee of er weer allerlei uitzonderingen zijn.
Tja, ook al mag het, daar hebben ze helemaal geen tijd voor.
  maandag 14 november 2022 @ 20:50:04 #262
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206678215
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 20:48 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Let op, het is geen politiebureau, het is een spel…
  maandag 14 november 2022 @ 20:50:21 #263
262211 hhh38
pi_206678217
Lekker _O_
  maandag 14 november 2022 @ 20:50:55 #264
262211 hhh38
pi_206678227
Nu zo snel mogelijk banden verbreken
  maandag 14 november 2022 @ 20:51:05 #265
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206678229
Staan ze naar het Centraal Station te kijken, de lokatie waar ze waren is 5 kilometer naar het westen in Amsterdam…
pi_206678233
Hopelijk gaan ze nu snel ergens van boot af.
  maandag 14 november 2022 @ 20:51:20 #267
482080 AgnesGru
pi_206678234
Welke prijs heb ik gewonnen _O-
  maandag 14 november 2022 @ 20:52:06 #268
262211 hhh38
pi_206678247
Die botenman :D
pi_206678249
Ik vind deze man nu al een held _O_
pi_206678260
Booteigenaar vindt de AGV wet erg belangrijk. _O_
  maandag 14 november 2022 @ 20:53:45 #271
482080 AgnesGru
pi_206678285
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2022 20:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind deze man nu al een held _O_
Echt he _O_
pi_206678286
Ach de boot komt toevallig voorbij op beeld
  maandag 14 november 2022 @ 20:53:55 #273
262211 hhh38
pi_206678289
Zsm van die boot af
  maandag 14 november 2022 @ 20:54:04 #274
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_206678295
Bootmeneer is baas _O_

Ik ga lachen als ze bij de sluizen ook niet gaan meewerken.
pi_206678309
tuurlijk sluizen dicht gooien...
  maandag 14 november 2022 @ 20:55:10 #276
482080 AgnesGru
pi_206678319
-O-
pi_206678321
Dit gaat fout vrees ik
pi_206678325
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 20:54 schreef Claude_Viole het volgende:
Bootmeneer is baas _O_

Ik ga lachen als ze bij de sluizen ook niet gaan meewerken.
“Dat mag helemaal niet meneer.”
  maandag 14 november 2022 @ 20:55:43 #280
482080 AgnesGru
pi_206678336
_O-
  maandag 14 november 2022 @ 20:55:50 #281
262211 hhh38
pi_206678340
:D

"Aaaaah, wat erg"
pi_206678344
Hahaha _O_
pi_206678349
Hahahaha sluis open. Maar ja hoe komen ze weg van boot.
  maandag 14 november 2022 @ 20:56:13 #284
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_206678350
Whaha......

Sluisbeheerders hebben ook schijt aan de hunters. _O-
  maandag 14 november 2022 @ 20:56:22 #285
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206678357
SluisyMcSluisface :T
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 20:56:24 #286
42184 crew  DaMart
pi_206678358
Net op tijd die sluis open _O-.

Wel slim om die usb in het water te gooien als ze gepakt zouden worden.
pi_206678360
_O- _O- _O-
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_206678368
Oranjesluizen: +1
I know that you think you know what I said. But I'm not sure whether you understood that what you heard is what I meant.
  maandag 14 november 2022 @ 20:57:08 #289
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_206678374
Dat was een mooie escape...hunters op de achtergrond :o :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 14 november 2022 @ 20:57:09 #290
482080 AgnesGru
pi_206678375
Arnhem?
pi_206678384
Ohhh locatie wordt meteen bekend.
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 20:57:45 #292
42184 crew  DaMart
pi_206678391
Handig, extra hulp voor de hunters door de hint -O-.
  maandag 14 november 2022 @ 20:57:58 #293
482080 AgnesGru
pi_206678394
Dit is wel stom
  maandag 14 november 2022 @ 20:58:44 #294
262211 hhh38
pi_206678408
Moet nog veel gebeuren tot de extractie. Hoop dat beide duo's nog lang in het spel blijven, maar de aflevering is al halverwege..
pi_206678445
Dit gaat alsnog fout ;(
  maandag 14 november 2022 @ 21:01:27 #296
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_206678465
Weer op tijd weg pfff :o >:)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 14 november 2022 @ 21:01:39 #297
262211 hhh38
pi_206678470
"Kleine grijze auto". Zeg gewoon dat je het niet gezien hebt :(
  maandag 14 november 2022 @ 21:02:22 #298
262211 hhh38
pi_206678483
Als ze die vrouw vinden zijn ze de lul
  maandag 14 november 2022 @ 21:02:44 #299
482080 AgnesGru
pi_206678488
Binnen het uur gewoon daar.
  maandag 14 november 2022 @ 21:03:01 #300
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_206678495
Weer een vlucht door de lucht? :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_206678506
Domme schuilplek thuis bij lift, zeker als je weet dat hunters op spoor zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')