Toch maar even teruggekekenquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Misschien moet ik het terugkijken, maar hij wist in zoveel detail de stappen te benoemen én een rechtstreeks pad naar Barbara. Dan laten de Hunters zich daar beetje afwimpelen terwijl volgens mij al stappen daarna ook benoemd zijn en die dan ineens niet waardevol zijn.
Op basis van de superbetrouwbare bron vinden ze Barbara in Purmerend. Maar zodra ze daar zijn vergeten ze dat diezelfde betrouwbare bron zegt dat ze naar Bloemendaal moeten en laten ze zich door Barbara in de luren leggen.quote:"Jullie zijn opzoek naar een stel uit Groningen volgens mij
Gisteren zijn ze in Purmerend beland...heb ik vernomen
En vanuit Purmerend zijn ze naar Bloemendaal vervoerd.
- Door wie zijn ze daar vervoerd
Ja, door een vrouwtje dat in de Weidevenne woont.
Ze heet volgens mij, maar ik weet het niet helemaal zeker hoor, Barbara.
En Barbara woont, als ik me niet vergis, op de Zoeloestraat."
Wat ik ook vind rammelen, hoe weet deze bron het hele traject. Ik kan me voorstellen dat iemand heeft opgeschept dat je voortvluchtigen met een helikopter hebt geholpen, maar daarna zou je eigenlijk niet meer moeten weten hoe ze verder zijn gegaan. Deze bron weet het hele traject tot aan Bloemendaal te vertellen, dat is op zijn zachtst gezegd apart.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Toch maar even teruggekeken
[..]
Op basis van de superbetrouwbare bron vinden ze Barbara in Purmerend. Maar zodra ze daar zijn vergeten ze dat diezelfde betrouwbare bron zegt dat ze naar Bloemendaal moeten en laten ze zich door Barbara in de luren leggen.
Waarom schatten ze de eerste informatie wel op waarde, maar de informatie daarna niet? Daar is toch totaal geen basis voor.
Als ik de reacties van @Selmar lees heeft die Barbara alles in geuren en kleuren verteld aan de persoon die belde. Wat ik dan totaal niet snap is dat bovenstaande gesprek werd gevoerd, dat kwam op beeld echt zo knullig over op mij dat ik het absoluut ongeloofwaardig vond.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat ik ook vind rammelen, hoe weet deze bron het hele traject. Ik kan me voorstellen dat iemand heeft opgeschept dat je voortvluchtigen met een helikopter hebt geholpen, maar daarna zou je eigenlijk niet meer moeten weten hoe ze verder zijn gegaan. Deze bron weet het hele traject tot aan Bloemendaal te vertellen, dat is op zijn zachtst gezegd apart.
Niemand heeft die keuze gemaakt behalve de beller, die heeft besloten het verhaal zo te vertellen, daar kunnen wij weinig aan doen toch?quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ik de reacties van @:Selmar lees heeft die Barbara alles in geuren en kleuren verteld aan de persoon die belde. Wat ik dan totaal niet snap is dat bovenstaande gesprek werd gevoerd, dat kwam op beeld echt zo knullig over op mij dat ik het absoluut ongeloofwaardig vond.
Als de beller had gezegd "ik heb een kennis waar de voortvluchtigen zijn geweest en het volgende heeft ze gedaan" zou het op mij een stuk spontaner en geloofwaardiger zijn overgekomen dan de keuze die nu gemaakt is.
Ik denk dat hij bedoelt dat er op TV wellicht getoond had kunnen worden dat Barbara dan met haar 'lek' geconfronteerd zou zijn, dan weet je als kijker ook uit welke hoek het komt...quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:54 schreef Selmar het volgende:
[..]
Niemand heeft die keuze gemaakt behalve de beller, die heeft besloten het verhaal zo te vertellen, daar kunnen wij weinig aan doen toch?
Dat is ook zo, hoe de tipgever het verteld is geen invloed op als het niet gescript is.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:54 schreef Selmar het volgende:
[..]
Niemand heeft die keuze gemaakt behalve de beller, die heeft besloten het verhaal zo te vertellen, daar kunnen wij weinig aan doen toch?
Dat was nou juist niet de bedoeling van de beller 😃quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat er op TV wellicht getoond had kunnen worden dat Barbara dan met haar 'lek' geconfronteerd zou zijn, dan weet je als kijker ook uit welke hoek het komt...
Nee, precies zoals ik het zei, dit stukje had veel geloofwaardiger op mij over kunnen komen door een andere keuze van woorden. Nu wist ie niet eens dat z'n bloedeigen kennis Barbara heette..quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat er op TV wellicht getoond had kunnen worden dat Barbara dan met haar 'lek' geconfronteerd zou zijn, dan weet je als kijker ook uit welke hoek het komt...
De kaartjes uit de NS-automaat zijn kartonnen OV-kaartjes, dus dat kan kloppen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het leek bij het station in Etten-Leur wel alsof zij een OV-kaart in haar handen had, maar dat kan ook een bankpas zijn geweest die heel erg op een OV-kaart lijkt
Heb hem nog eens teruggeluisterd: mij klinkt het toch behoorlijk "Jordaans":quote:Op dinsdag 1 november 2022 05:44 schreef Selmar het volgende:
Dat lijkt mij sterk, want wij weten wel wie er belde (is namelijk een vriend van één van ons), en die komt niet uit Amsterdam 😃
In Etten-Leur hebben ze uiteindelijk geen kaartje gekocht. Dat was pas in Rotterdam.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:42 schreef DW457 het volgende:
[..]
De kaartjes uit de NS-automaat zijn kartonnen OV-kaartjes, dus dat kan kloppen.
Scherp.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In Etten-Leur hebben ze uiteindelijk geen kaartje gekocht. Dat was pas in Rotterdam.
Rob en Damy snap ik wel.. Na dat eerste telefoontje hadden ze gewoon volledige focus op zo snel mogelijk Paul te spreken om vervolgens weer te verdwijnen. Als ze Paul na dat eerste telefoontje niet te spreken zouden krijgen, dan zou Paul wellicht extra in de gaten worden gehouden door HQ, waardoor ze wellicht hun kans om Paul te spreken helemaal zouden vergooien.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:02 schreef Sodemieters het volgende:
Wel een ergerlijke berg domheid in deze aflevering.
Yasmin en Melvin die opeens fout op fout stapelen. Ten eerste dat je überhaupt naar een station gaat, waar het altijd vol hangt met camera's. Ten tweede dat je daar dan een kaartje gaat pinnen, zodat meteen duidelijk is waar je bent. En dan ook nog eens de trein nemen naar je eigen woonplaats... Dan wil je gewoon gepakt worden.
Rob en Damy idem dito. Voorheen zo goed bezig, maar nu fout op fout. Dat telefoontje uit de kapsalon was al onhandig, als je weet dat iemand getapt wordt. Doe het dan in ieder geval nog via beeldbellen of zo, zodat de inhoud van het gesprek geheim blijft. Om dat vervolgens bij het zwembad nog een keer te bellen is de tweede fout. Om bij het zwembad te blijven wachten - terwijl door dat telefoontje heel duidelijk is dat je daar bent - is de volgende fout. En dan tenslotte vluchten in een auto, terwijl je de telefoon met navi aan hebt staan... Tja. Dan verdien je het ook niet om nog langer op vrije voeten te blijven.
Toen hadden ze nog geen kaartje gekocht, dat was later pas.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:42 schreef DW457 het volgende:
[..]
De kaartjes uit de NS-automaat zijn kartonnen OV-kaartjes, dus dat kan kloppen.
Blijft over Barbara zelf als bron, als ze haar onderweg verteld hebben dat ze met de helikopter zijn gekomen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat ik ook vind rammelen, hoe weet deze bron het hele traject. Ik kan me voorstellen dat iemand heeft opgeschept dat je voortvluchtigen met een helikopter hebt geholpen, maar daarna zou je eigenlijk niet meer moeten weten hoe ze verder zijn gegaan. Deze bron weet het hele traject tot aan Bloemendaal te vertellen, dat is op zijn zachtst gezegd apart.
Dit, of aan de vrouw/vriendin/moeder van degene die belde.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ik de reacties van @:Selmar lees heeft die Barbara alles in geuren en kleuren verteld aan de persoon die belde. Wat ik dan totaal niet snap is dat bovenstaande gesprek werd gevoerd, dat kwam op beeld echt zo knullig over op mij dat ik het absoluut ongeloofwaardig vond.
Als de beller had gezegd "ik heb een kennis waar de voortvluchtigen zijn geweest en het volgende heeft ze gedaan" zou het op mij een stuk spontaner en geloofwaardiger zijn overgekomen dan de keuze die nu gemaakt is.
Dat uitstappen in een natuurgebied is ook wel een klassieke fout die al een paar keer is gemaakt, waarschijnlijk inderdaad onder hoogspanning. Je kunt inderdaad gewoon beter bij een stoplicht of op een andere plek stoppen, of in ieder geval op een paar locaties een paar minuten stil gaan staan zodat men geen idee heeft waar je daadwerkelijk bent uitgestapt.quote:Op dinsdag 1 november 2022 17:07 schreef Daemician het volgende:
[..]
Rob en Damy snap ik wel.. Na dat eerste telefoontje hadden ze gewoon volledige focus op zo snel mogelijk Paul te spreken om vervolgens weer te verdwijnen. Als ze Paul na dat eerste telefoontje niet te spreken zouden krijgen, dan zou Paul wellicht extra in de gaten worden gehouden door HQ, waardoor ze wellicht hun kans om Paul te spreken helemaal zouden vergooien.
Overigens was het wel veel slimmer geweest om de kapster gewoon dat briefje bij Paul te laten bezorgen. Heel veel informatie gaven ze Paul verder niet face2face.. Nadat ze weg reden met de auto, hadden ze daarna ook beter bij een rood stop licht uit kunnen stappen en de helper met de auto een stuk verder laten rijden zodat het lijkt alsof ze ergens anders gedropt zijn.
Maar goed.. wij praten lekker achteraf vanuit onze luie stoel. Bij hun gebeurt het natuurlijk in the moment met een flinke dosis spanning.
Net zoals wij allemaal snappen dat het niet heel slim is wat Yasmin en Melvin doen.. maar die zijn natuurlijk al een tijdje met veel spanning op de vlucht en het is niet heel vreemd dat ze even terug willen grijpen op iets wat bekend/comfortabel voor ze is. Het is niet voor niets dat de hunters vanaf dag 1 al mensen onder de tap zetten die dichtbij de vluchters staan..
Dat telefoontje uit de kapsalon hadden ze beter over moeten nadenken,quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:02 schreef Sodemieters het volgende:
Wel een ergerlijke berg domheid in deze aflevering.
Yasmin en Melvin die opeens fout op fout stapelen. Ten eerste dat je überhaupt naar een station gaat, waar het altijd vol hangt met camera's. Ten tweede dat je daar dan een kaartje gaat pinnen, zodat meteen duidelijk is waar je bent. En dan ook nog eens de trein nemen naar je eigen woonplaats... Dan wil je gewoon gepakt worden.
Rob en Damy idem dito. Voorheen zo goed bezig, maar nu fout op fout. Dat telefoontje uit de kapsalon was al onhandig, als je weet dat iemand getapt wordt. Doe het dan in ieder geval nog via beeldbellen of zo, zodat de inhoud van het gesprek geheim blijft. Om dat vervolgens bij het zwembad nog een keer te bellen is de tweede fout. Om bij het zwembad te blijven wachten - terwijl door dat telefoontje heel duidelijk is dat je daar bent - is de volgende fout. En dan tenslotte vluchten in een auto, terwijl je de telefoon met navi aan hebt staan... Tja. Dan verdien je het ook niet om nog langer op vrije voeten te blijven.
Haha, juist.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap terugkerende iriitaties wel (zowel over de keuzes die de teams voortvluchtigen maken als de soms in mijn ogen bizarre plotwendingen die de hunters ineens wel erg veel voordeel geven).
Ik blijf het echter -dus ondanks ook mijn eigen gemopper- toch echt een tof programma vinden. En zonder gemopper en geklaag van kijkers zou het ook geen succesvol Nederlands programma meer zijn. We hebben het wel een beetje nodig ook om te kunnen mopperen en klagen over eea![]()
Mooi dat jij dit een prima seizoen vindt en je hoeft het ook echt niet eens te zijn met mijn visie en redenaties, of die van anderen, rond bepaalde zaken. Ik 'beschuldig' Selmar en z'n collega's ook helemaal nergens van, ik waardeer zijn bijdragen juist zeer en vind dat die bijdragen aan de inhoudelijke discussie.quote:Op woensdag 2 november 2022 01:53 schreef Eagles89 het volgende:
Het is gewoon een prima seizoen weer. Heb de aflevering net eindelijk terug kunnen kijken. Zie dat het topic hier in elk geval aardig is ontploft sinds de laatste uitzending. Jammer van alle zure reacties, sommigen slaan echt nergens op. Die zijn minstens zo ver gezocht als waar ze Selmar en co in het programma van beschuldigen. Met name Madmaster vind ik echt teleurstellend reageren elke week. Slaat vaker wel dan niet de plank behoorlijk mis in zijn redenaties, maar hij is niet de enige. Dat er vervolgens ook nog in hun voordeel (door hunzelf ook nog?) gemodereerd wordt vind ik bijna Noord Koreaans, maar goed, we dwalen af.
…
Ik woon wel in de Randstad, maar kwam er pas onlangs achter dat Thomas Acda een Amsterdams accent heeft ipv een spraakgebrek, dus zie niet helemaal in wat dat ermee te maken heeft.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:44 schreef Pwn_zoon het volgende:
[..]
Heb hem nog eens teruggeluisterd: mij klinkt het toch behoorlijk "Jordaans":
"informahsie foor je"
"ferfoerd"
"sijn op soek"
"weet niet seker hoor"
"de Soeloestraat"
(In de aflevering vanaf 24:17)
Maar kan me vergissen want ik woon niet in de randstad.
We hebben er wel eens over nagedacht of we een koppel gewoon zouden blijven volgen ipv direct oppakken, maar eigenlijk vonden we dat gewoon een beetje laf 😃quote:Op woensdag 2 november 2022 09:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat we uiteindelijk met een koppel de extractie in gaan, dat echtpaar dat we de afgelopen aflevering totaal niet hebben gezien.
Een van de twee andere koppels zal wel net na het ophalen van de laatste extractie-info gepakt worden, zodat de Hunters ook erachter kunnen komen waar de extractie zit. Wellicht ook een bewuste keuze om sommige koppels nog wat te laten zwemmen tot die laatste dagen, maar daar weet Selmar vast meer van.
Ik kan me voorstellen dat de productie dat soms wel liever heeft, je wilt toch een extractie leuk in beeld brengenquote:Op woensdag 2 november 2022 10:42 schreef Selmar het volgende:
[..]
We hebben er wel eens over nagedacht of we een koppel gewoon zouden blijven volgen ipv direct oppakken, maar eigenlijk vonden we dat gewoon een beetje laf 😃
Als ze dat willen, dan plannen ze de extractie maar gewoon weer een keer vlak bij HQ 😃quote:Op woensdag 2 november 2022 10:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat de productie dat soms wel liever heeft, je wilt toch een extractie leuk in beeld brengen
Ah oke..ik heb een paar pagina’s teruggelezen ruim een dag later dus ik las alleen dat er “behoorlijk” wat was weggehaald. Maar dan is het inderdaad zeker niet aan de ordequote:Op woensdag 2 november 2022 07:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mooi dat jij dit een prima seizoen vindt en je hoeft het ook echt niet eens te zijn met mijn visie en redenaties, of die van anderen, rond bepaalde zaken. Ik 'beschuldig' Selmar en z'n collega's ook helemaal nergens van, ik waardeer zijn bijdragen juist zeer en vind dat die bijdragen aan de inhoudelijke discussie.
Ieder beleeft zaken op zijn/haar eigen manier, het is dan ook (maar) een TV programma waar discussie over kan ontstaan vanwege het onderwerp en de uitvoering. En die discussie is er genoeg…![]()
V.w.b. de moderatie, er is welgeteld 1 post verwijderd. Nadien zijn er tientallen andere reacties geweest die allemaal hun eigen kijk op het programma geven en die staan er nog allemaal. Laten we het dus hier alsjeblieft niet over Noord Koreaanse praktijken hebben...
Dat zou juist heel slim zijn om gegevens te verkrijgen voor de extractie, bovendien gaat het tenslotte om triple A verdachten, dan is alles geoorloofd voor het onderzoekquote:Op woensdag 2 november 2022 10:42 schreef Selmar het volgende:
[..]
We hebben er wel eens over nagedacht of we een koppel gewoon zouden blijven volgen ipv direct oppakken, maar eigenlijk vonden we dat gewoon een beetje laf 😃
Ik dacht dus oprecht dat er nog maar twee koppels over waren lol. Maar nu herinner ik me opeens die man en die vrouw weer inderdaad, die hebben echt nog nul zendtijd gehad in bijna 8(?) afleveringen ofzo, dat heb ik in alle seizoenen volgens mij nog nooit eerder gezien. Die zullen het dus wel tot het einde gaan volhouden, want klassiek krijgen koppels die als eerste gapakt worden altijd vrijwel alle zendtijd.quote:Op woensdag 2 november 2022 10:55 schreef Nattekat het volgende:
Je bent ook wel echt een tophelper als je je hele sociale netwerk en alles daarom heen tot in de fijnste details gaat vertellen hoe je geholpen hebt
Jammer dat het beste duo onder druk dan toch zo'n enorme fout begaat. Je kan zeggen wat je wil over die trace, maar ze hadden even goed al bij het zwembad opgepakt kunnen worden nav dat eerste gesprek. Die Paul uitschelden om hoe dom die wel niet is konden ze wel op een andere dag doen. Volgende week twee treinreizigers minder en dan hebben we alleen nog een duo die volgens mij nog amper zendtijd hebben gehad.
Amen. Tuurlijk is het deels gescript, maar ik geloof echt nevernooit dat het hele plot op zo'n manier beïnvloed wordt door de productie, ik zie ook niet in waarom Selmar in dit topic daarover zou liegen. Er is in deze aflevering echt helemaal niets gebeurd wat zo gigantisch vergezocht is dat het de geloofwaardigheid aantast. Ik geloof dat ze gerust 30 minuten bij dat zwembad geweest zijn, en daar mag je ook nog eens de 40 minuten reistijd vanuit Nistelrode naar dat bos bij op tellen. Meer dan genoeg tijd voor de hunters om alles uit te zoeken, en met een team dat hen toevallig tegemoet kon rijden was reistijd voor hen niet echt een issue.quote:Op woensdag 2 november 2022 11:22 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ah oke..ik heb een paar pagina’s teruggelezen ruim een dag later dus ik las alleen dat er “behoorlijk” wat was weggehaald. Maar dan is het inderdaad zeker niet aan de orde
En ik snap kritiek soms zeker, maar soms slaat het iets te veel door vind ik. Dan wordt er echt gezocht naar kritiek, en het versterkt elkaar hier allemaal ook. Pagina’s lang zelfs na de laatste aflevering. Af en toe een kritische post op de echtheid van het programma is niet vervelend, maar constant dat gebash wordt vermoeiend, het blijft tenslotte vooral een topic voor liefhebbers van het programma, anders zou ik lekker niet meer kijken en niet meer posten hier.
Een voorbeeld is bijvoorbeeld dat telefoontje naar Marcel, ik vond dat totaal niet “gemaakt” overkomen, het is al vaker in eerdere seizoenen gebeurd dat er ook mensen zijn die juist de Hunters willen helpen, soms stond er ook een geldbonus op. En in dit geval gaat het om iemand in de contactenkring van de Hunters, dat is gewoon heel goed mogelijk, en alle telefoontjes die zonder goede info zijn zullen ze ook (vrijwel zeker) niet uitzenden.
Dat diegene dan een stemvervormer krijgt is ook niet gek, niemand wilt voor heel Nederland als een soort NSB’er worden herkend, het gaat er sowieso ontzettend hard aan toe op sociale media laatste jaren. Ze zouden van zo iemand daarna meteen alle persoonlijke gegevens online gooien en het zou me niet eens verbazen dat zo iemand daarna bedreigingen krijgt vanwege een TV programma, zo ver zijn we al gezonken.
Ik ben nog steeds liefhebber van het programma, het is zelfs één van de weinige TV programma's waar ik echt voor ga zitten.quote:Op woensdag 2 november 2022 11:22 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
...het blijft tenslotte vooral een topic voor liefhebbers van het programma, anders zou ik lekker niet meer kijken en niet meer posten hier.
Ik zie Sanne en Siedo het eigenlijk ondanks die klikactie ook nog wel halen. Ze moeten alleen slim zijn met die floppy.quote:Op woensdag 2 november 2022 11:33 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik dacht dus oprecht dat er nog maar twee koppels over waren lol. Maar nu herinner ik me opeens die man en die vrouw weer inderdaad, die hebben echt nog nul zendtijd gehad in bijna 8(?) afleveringen ofzo, dat heb ik in alle seizoenen volgens mij nog nooit eerder gezien. Die zullen het dus wel tot het einde gaan volhouden, want klassiek krijgen koppels die als eerste gapakt worden altijd vrijwel alle zendtijd.
Ik denk dat ze dat, ook door hun leeftijd, onderschat hebben. Die hebben überhaupt niet met floppies hoeven werken en dan is een floppy gewoon een floppy. Geen besef dat dit écht een oude is en een doorsnee bibliotheek geen computer heeft waar dat in past. Daar komen ze nu dus gaandeweg pas achter.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie Sanne en Siedo het eigenlijk ondanks die klikactie ook nog wel halen. Ze moeten alleen slim zijn met die floppy.
Dat denk ik ook, die denken dat ze aan "een oude computer" genoeg hebben.... dat ze een Commodore nodig hebben komt niet bij ze op, letterlijk niet, als ze al weten wat dat is, behalve dat het "een oude computer" is.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat, ook door hun leeftijd, onderschat hebben. Die hebben überhaupt niet met floppies hoeven werken en dan is een floppy gewoon een floppy. Geen besef dat dit écht een oude is en een doorsnee bibliotheek geen computer heeft waar dat in past. Daar komen ze nu dus gaandeweg pas achter.
Te lang geleden 😃quote:Op woensdag 2 november 2022 15:11 schreef edcetera het volgende:
@:Selmar: In welke straat in Etten Leur liep dat koppel?
Ziet eruit als de straat, waar ik ooit gewoond heb : De Geneste Straat!
Waar waren ze?
Een PC met 5.25 drive kon die ook nog wel lezen. Of waren de floppies speciaal door een Commodore geformatteerd?quote:Op woensdag 2 november 2022 12:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, die denken dat ze aan "een oude computer" genoeg hebben.... dat ze een Commodore nodig hebben komt niet bij ze op, letterlijk niet, als ze al weten wat dat is, behalve dat het "een oude computer" is.
Commodore ging in 1994 failliet dus voor Sanne (25) is het letterlijk van voor haar tijd, Siedo (31) is echter te jong om het nog bewust te hebben meegemaakt.
Yepquote:Op woensdag 2 november 2022 17:54 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
Een PC met 5.25 drive kon die ook nog wel lezen. Of waren de floppies speciaal door een Commodore geformatteerd?
Jawel, maar bij een van de andere stellen bleek al dat een gewone drive het niet kon uitlezen, die moesten de floppy in een Commodore doen om hem uit te kunnen lezen.quote:Op woensdag 2 november 2022 17:54 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
Een PC met 5.25 drive kon die ook nog wel lezen. Of waren de floppies speciaal door een Commodore geformatteerd?
Die buurman die - vorig seizoen dacht ik - zijn buren verlinkte dat daar twee mensen verbleven, leeft toch ook nog gewoon? Je tekent blijkbaar voor deelname en die komen dan nog herkenbaar in beeld. Beetje flauw om wel deel te nemen aan een spel maar vervolgens onherkenbaar gemaakt te worden. Bel dan niet. Het is niet dat ie de wereld heeft gered met z'n belletjequote:Op woensdag 2 november 2022 13:19 schreef Selmar het volgende:
Ik kreeg via Twitter nog van iemand de opmerking dat diegene het vreemd vindt dat niemand er van staat te kijken dat Sanne en Siedo een oude vriend van Thijs tegenkomen en hem overhalen een foto te maken en te sturen, maar wel dat precies hetzelfde gebeurt om ons te helpen. Dat is net zo (on)waarschijnlijk. Het enige verschil is dat we met zijn allen zo ver zijn gezonken dat een dergelijke tipgever ons niet meer openbaar durft te helpen en we daarom een stemvervormer moeten inzetten.
In dit geval teken je niet voor deelname. Puur en alleen omdat helpers van vluchters ook deel worden van de vlucht en dus het programma dmv bezoeken e.d.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die buurman die - vorig seizoen dacht ik - zijn buren verlinkte dat daar twee mensen verbleven, leeft toch ook nog gewoon? Je tekent blijkbaar voor deelname en die komen dan nog herkenbaar in beeld. Beetje flauw om wel deel te nemen aan een spel maar vervolgens onherkenbaar gemaakt te worden. Bel dan niet. Het is niet dat ie de wereld heeft gered met z'n belletjeBeetje theatraal.
Uiteraard voor Commodore geformatteerd, anders kan een oude Commodore hem niet lezen.quote:Op woensdag 2 november 2022 17:54 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
Mja, wat had jij in die situatie anders gedaan? Ze hebben zichzelf in de nesten gewerkt daarvoor al.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:15 schreef hhh38 het volgende:
Melvin en Yasmin leken het gewoon opgegeven te hebben. Toch bezweken onder de druk en besluiteloosheid. Als je gaat pinnen en met de trein naar je eigen huis reist kan je net zo goed aan gaan bellen bij HQ
Ze waren vanaf een tankstation met een willekeurige helper (en misschien wel nog 1 want die eerste moest naar Zevenbergen) in Rotterdam Zuid aangekomen. Dan heb je geen haast meer. Gewoon rustig doorgaan op zoek naar een slaapadres.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mja, wat had jij in die situatie anders gedaan? Ze hebben zichzelf in de nesten gewerkt daarvoor al.
In Rotterdam Zuid is dat zo goed als onmogelijk, en tijd is ook niet oneindig.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze waren vanaf een tankstation met een willekeurige helper (en misschien wel nog 1 want die eerste moest naar Zevenbergen) in Rotterdam Zuid aangekomen. Dan heb je geen haast meer. Gewoon rustig doorgaan op zoek naar een slaapadres.
Dan zoek je een lift naar een plek waar mensen wel vriendelijk zijn. Of ze hadden aan hun lift moeten vragen of hij iemand kende waar ze konden slapen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In Rotterdam Zuid is dat zo goed als onmogelijk, en tijd is ook niet oneindig.
Ja, dat zei ik; door daar überhaupt zonder alternatieven naartoe te gaan, hebben ze zichzelf in een hoek geduwd. Altijd een stap vooruit denken. Dat is bij dat zwembad ook mis gegaan.quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dan zoek je een lift naar een plek waar mensen wel vriendelijk zijn. Of ze hadden aan hun lift moeten vragen of hij iemand kende waar ze konden slapen.
Dit is wel een zwaktebod in ieder geval, je weet dat je mentaal sterk moet zijn hiervoor.
Wat zou er eigenlijk gebeuren als ze niet op tijd een slaapplaats vindenquote:
Ik vraag me überhaupt af wat de regels voor de nacht zijnquote:Op vrijdag 4 november 2022 20:27 schreef Meke het volgende:
[..]
Wat zou er eigenlijk gebeuren als ze niet op tijd een slaapplaats vinden
Er wordt 's nachts niet gejaagd toch? Maar ze mogen zich ook niet verplaatsen volgens mijquote:Op vrijdag 4 november 2022 21:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vraag me überhaupt af wat de regels voor de nacht zijn
Feitelijk zouden ze dan buiten moeten slapen. Is ook wel gebeurd.quote:Op vrijdag 4 november 2022 20:27 schreef Meke het volgende:
[..]
Wat zou er eigenlijk gebeuren als ze niet op tijd een slaapplaats vinden
Correctquote:Op vrijdag 4 november 2022 23:34 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Feitelijk zouden ze dan buiten moeten slapen. Is ook wel gebeurd.
quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:34 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Feitelijk zouden ze dan buiten moeten slapen. Is ook wel gebeurd.
Thanksquote:
Op dag 1 (of 2?) zelfs, ik dacht vorig jaar, of het haar er voorquote:Op zaterdag 5 november 2022 08:42 schreef Meke het volgende:
[..]
[..]
ThanksDan ben ik dat gewoon vergeten denk ik
Niet. Althans niet met de hoeveelheid mensen op HQ. Dat zijn er veel te weinig om daadwerkelijk de gesprekken uit te luisteren van de paar honderd mensen die zogenaamd getapt worden.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Jammer van Rob en Damy, rest van de koppels heb ik eigenlijk niks mee. Dom van ze om niet te videobellen.
Dit jaar staan veel mensen onder de tap. Hoe realistisch is dat?
Ik verwacht ook niet dat de normale recherche (of Hunted HQ in dit geval) dat doet maar een tapkamer ergens in het land. Waarbij volgens mij hetzelfde geldt dat die ook niet honderd nummers tappen voor één zaak.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:28 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Niet. Althans niet met de hoeveelheid mensen op HQ. Dat zijn er veel te weinig om daadwerkelijk de gesprekken uit te luisteren van de paar honderd mensen die zogenaamd getapt worden.
Dat kan ik bevestigen, al is het alleen maar omdat de meeste rechercheurs geen Arabisch/Pools/Limburgs 😜 spreken en dat wel veelvuldig over de tap komt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat de normale recherche (of Hunted HQ in dit geval) dat doet maar een tapkamer ergens in het land. Waarbij volgens mij hetzelfde geldt dat die ook niet honderd nummers tappen voor één zaak.
*Noteert dat het communiceren in een buitenlandse taal kan helpen mocht ik ooit meedoenquote:Op zaterdag 5 november 2022 23:24 schreef Selmar het volgende:
[..]
Dat kan ik bevestigen, al is het alleen maar omdat de meeste rechercheurs geen Arabisch/Pools/Limburgs 😜 spreken en dat wel veelvuldig over de tap komt.
Gewoon Twents, Achterhoeks, Fries o.i.d. werkt ook wel als ik HQ soms hoor. Als de locatie van Eibergen al problemen oproept, zal het dialect ook wel lastig zijnquote:Op maandag 7 november 2022 15:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
*Noteert dat het communiceren in een buitenlandse taal kan helpen mocht ik ooit meedoen
Ik vind het wel jammer dat ze weinig meer aan creatieve communicatie doen, muv het signaal of er hunters langs zijn geweest.quote:Op maandag 7 november 2022 15:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
*Noteert dat het communiceren in een buitenlandse taal kan helpen mocht ik ooit meedoen
Ik vermoed dat dat niet is toegestaan binnen de regels van het spel. Anders was er eerder ongetwijfeld al wel Arabisch gesproken.quote:Op maandag 7 november 2022 15:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Beiden zouden gewoon mogen, en buitenlandse taal hebben we al een keer gehad (en nee, dat was niet Limburgs, al was dat ook onverstaanbaar). Maar wij hebben natuurlijk ook onze contacten.quote:Op maandag 7 november 2022 19:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat niet is toegestaan binnen de regels van het spel. Anders was er eerder ongetwijfeld al wel Arabisch gesproken.
Mijn idee zou zijn om met een PGP-telefoon (althans, een nog niet opgedoekt gelijkwaardig alternatief) te werken, maar ook dat zal vast niet mogen.
Volgens mij bestaan er “Wilko’s”.quote:Op maandag 7 november 2022 20:42 schreef StephanL het volgende:
Je weet toch wel hoe je Wilco schrijft?
Tegenwoordig zou je ook nog aan Wylco/Wylkoow enz kunnen denkenquote:
Dat is wel weer zo.quote:Op maandag 7 november 2022 20:45 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja zal dan wel, maar leek mij wel aardig voor de hand liggend met een c.
Ze lopen ze weer net misquote:Op maandag 7 november 2022 20:46 schreef DaMart het volgende:
Handig, ze rijden naar de hunters toe nu.
Hij zal het niet meteen hebben gedaanquote:Op maandag 7 november 2022 20:48 schreef Stepperoller het volgende:
Voor de tweede keer peuken halen?
Deze zijn sowieso consequent in hun netwerk geblevenquote:Op maandag 7 november 2022 20:56 schreef xFriendx het volgende:
Weer een team dat nadat ze horen dat de hunters er dicht op zitten niet zorgen dat ze de keten verbreken en eerst zelfstandig (via een onbekende) daar van wegvluchten.
Volop achteruit er in klappen, alles dichtzetten!quote:Op maandag 7 november 2022 21:00 schreef StephanL het volgende:
Ze had hem vol in de achteruit moeten zetten
Goede schuilnaam welquote:Op maandag 7 november 2022 21:03 schreef Bomenverzameling het volgende:
Frank van Mosseveld. Dat is een oud voetballer van o.a. Willem II
Helpt ze maar meteen helemaal op weg.quote:Op maandag 7 november 2022 21:08 schreef JJ76 het volgende:
Pa vertelt meteen dat ze langsgeweest zijn hahaha
Niet iedereen heeft er moeite mee om als snits gezien (of gehoord) te worden…quote:Op maandag 7 november 2022 21:17 schreef Joop_W het volgende:
Wat een Duitser is een die dame van de bediening.
Nederlander bedoel je (gezien je waarschijnlijk doelt op "NSB-er").quote:Op maandag 7 november 2022 21:17 schreef Joop_W het volgende:
Wat een Duitser is die dame van de bediening.
Zo zou ik het liever niet zeggen, maar dit was ook niet zo aardig van mij, laten we dan voor "klikspaan" gaan!quote:Op maandag 7 november 2022 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nederlander bedoel je (gezien je waarschijnlijk doelt op "NSB-er").
Ik niet. Wellicht @superkimmi en haar vrouw weer?quote:Op maandag 7 november 2022 21:19 schreef MissHobje het volgende:
Zo welke fokker geeft zich op voor komend seizoen?![]()
Uh-huh...quote:Op maandag 7 november 2022 21:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik vergeef het de serveerster wel.
Eigenlijk wel gek dat ik er allergisch voor ben, als het echte criminelen waren had ik het allemaal wel weer prima gevonden.quote:Op maandag 7 november 2022 21:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik vergeef het de serveerster wel.
Why?!quote:Op maandag 7 november 2022 21:26 schreef Joop_W het volgende:
[..]
Eigenlijk wel gek dat ik er allergisch voor ben, als het echte criminelen waren had ik het allemaal wel weer prima gevonden.
Waarom dan wél ok?quote:Op maandag 7 november 2022 21:27 schreef Joop_W het volgende:
[..]
Waarom ik het dan oke had gevonden of nu niet oke bedoel je?
Omdat ik wel graag echte criminelen achter de tralies zou zien, al is het wel altijd moeilijk of het dan terecht is enzovoort, het is lastigquote:
Ah ok, ik begreep je verkeerd merk ik.quote:Op maandag 7 november 2022 21:28 schreef Joop_W het volgende:
[..]
Omdat ik wel graag echte criminelen achter de tralies zou zien, al is het wel altijd moeilijk of het dan terecht is enzovoort, het is lastig.
Ja, ik denk dat je hier wel gelijk hebt.quote:Op maandag 7 november 2022 21:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Het is toch niet gek dat wss een niet volger van dit programma even gaat babbelen? Eigenlijk doe je juist het goeie wat van je verwacht wordt in het dagelijkse leven.
Net als die pa overigens. Het viel allemaal net zo in elkaar dat hij wel dacht, die weten het gewoon. Wat niet gek is. Ook het risico als vluchter dat je neemt op je bekende op zo'n manier op te zoeken.
Hier zat ik ook nog over te denken. Ze waren ook ineens heel erg rondom het water aan het rondvragen, terwijl er voor zover ik weet geen lead was dat 1 van de duo's met de boot zou gaan. Of heb ik dat gemist?quote:Op maandag 7 november 2022 21:34 schreef Quyxz_ het volgende:
De hunters waren op zoek naar Sanne en Sido in omgeving Gorredijk en komen zo in Lemmer terecht? Dat is meer dan 30 km verderop! Drachten, Heerenveen, Joure is allemaal dichterbij. Zelfs Leeuwarden zit nog in dat zoekgebied. Dit vind ik opvallend. Zijn al die plaatsen onderzocht? Hoe gaat zo'n grote zoektocht in zijn werk? @:Selmar
Dat ze dan een hint krijgen dat naar een ander koppel is helemaal hilarisch.
Dat argument wat je hier vaak leest over helpers die hun mond voorbij praten is ook onzin. Er zijn hele simpele ondervragingstechnieken waardoor iemand denkt dat ie weinig nieuws vertelt maar toch nieuwe info geeft waar ze vervolgens op door kunnen vragen. Soms heb je goede leugenaars die daar niet gevoelig voor zijn, maar het is echt niet gek dat het de hunters vaak wel lukt.quote:Op maandag 7 november 2022 21:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Het is toch niet gek dat wss een niet volger van dit programma even gaat babbelen? Eigenlijk doe je juist het goeie wat van je verwacht wordt in het dagelijkse leven.
Net als die pa overigens. Het viel allemaal net zo in elkaar dat hij wel dacht, die weten het gewoon. Wat niet gek is. Ook het risico als vluchter dat je neemt op je bekende op zo'n manier op te zoeken.
Wilco krijgt straks een telefoontje van Rob dat hij met de boot naar Amsterdam komt om de aanwijzing op te pikken. Wilco zal zeggen 'Hey je hebt me net gewhatsappt', waardoor ze achter het nepbericht van de hunters komen. Dan wordt het overigens alsnog een uitdaging om de hunters te ontwijken bij de overdracht van de aanwijzing. Als de hunters het telefoontje naar Wilco al niet gaan onderscheppen.quote:
Dat is wel snel! De koppels moeten de USB-aanwijzingen nog krijgen en vervolgens nog de extractie. Ik ben benieuwd of überhaupt een koppel de extractie haalt!quote:
In de wereld van Hunters gaat iedereen onder de tap die je even schuin aankijkt. Zou in werkelijkheid natuurlijk ook gebeuren: wat denkt zo'n man wel? Zo maar gaan bellen, terwijl het gezien wordt? Hup, onder de tap! En z'n auto in de ANPR! En z'n hele geschiedenis binnenste buiten trekken! Ja, toch? Zo rollen ze bij Justitie. Moet je maar niet gaan bellen.quote:Op maandag 7 november 2022 20:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoppa, telefoon van pa getapt. Not surprisingly
Zo ongeveer iedereen die dit seizoen gepakt is, is niet gepakt doordat de Hunters zo slim bezig waren. Vooral doordat ze zelf de ene op de andere fout aan het stapelen waren.quote:Op maandag 7 november 2022 21:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ondertussen ben ik steeds vaker voor de hunters..
“De hunters zijn net weg”
“O, prima dan komen we lekker op het gemakje binnen koffie drinken terwijl we uit je directe kennissenkring even een vervolgstap regelen.”
![]()
![]()
![]()
En dat maakt het eigenlijk juist wel realistisch. In de meeste echte zaken maakt er ook iemand een domme fout ipv een briljante ingeving van het opsporingsteam. Maar verder eensquote:Op maandag 7 november 2022 21:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zo ongeveer iedereen die dit seizoen gepakt is, is niet gepakt doordat de Hunters zo slim bezig waren. Vooral doordat ze zelf de ene op de andere fout aan het stapelen waren.
Toch hoop je dat men toch bepaalde dingen heeft opgestoken van de 327 eerdere seizoenen Hunted.quote:Op maandag 7 november 2022 21:59 schreef Selmar het volgende:
[..]
En dat maakt het eigenlijk juist wel realistisch. In de meeste echte zaken maakt er ook iemand een domme fout ipv een briljante ingeving van het opsporingsteam. Maar verder eens
Die staat meteen bij Selmar onder de tap.quote:Op maandag 7 november 2022 21:19 schreef MissHobje het volgende:
Elke fervente kijker weet dat het hier in het programma gaat om de hoogste opsporingsprioriteit, en dan kun je inderdaad verwachten dat ze elke lead gaan volgen.quote:Op maandag 7 november 2022 21:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In de wereld van Hunters gaat iedereen onder de tap die je even schuin aankijkt. Zou in werkelijkheid natuurlijk ook gebeuren: wat denkt zo'n man wel? Zo maar gaan bellen, terwijl het gezien wordt? Hup, onder de tap! En z'n auto in de ANPR! En z'n hele geschiedenis binnenste buiten trekken! Ja, toch? Zo rollen ze bij Justitie. Moet je maar niet gaan bellen.
Oftewel: de geloofwaardigheid van het programma is weer ernstig ver weg.
https://www.avrotros.nl/h(...)-seizoen-van-hunted/quote:Op maandag 7 november 2022 21:19 schreef MissHobje het volgende:
Je kunt je ook bij mij aanmelden onder vermelding van je naam, adres, e-mail en het wachtwoord van je passwordmanager 😀quote:Op maandag 7 november 2022 22:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://www.avrotros.nl/h(...)-seizoen-van-hunted/
DM is onderweg.quote:Op maandag 7 november 2022 22:18 schreef Selmar het volgende:
[..]
Je kunt je ook bij mij aanmelden onder vermelding van je naam, adres, e-mail en het wachtwoord van je passwordmanager 😀
Ja en ik heb daar ook niks op tegen. Het voelt dan alsof ze het aan zichzelf te danken hebben. Da's wellicht een bevredigender kijkervaring dan wanneer dingen wel heel erg toevallig in het straatje van de Hunters uitkomen (ook al zijn die dingen verklaarbaar en worden echte zaken ook nogal eens opgelost door stom geluk).quote:Op maandag 7 november 2022 21:59 schreef Selmar het volgende:
[..]
En dat maakt het eigenlijk juist wel realistisch. In de meeste echte zaken maakt er ook iemand een domme fout ipv een briljante ingeving van het opsporingsteam. Maar verder eens
Ze zijn zonder concrete verdenking bij een kennis/vriendin van een voortvluchtige, om te zien of daar meer informatie te halen valt. Toevallig is de vader er ook. Het enige wat die vader doet, is ondertussen in de tuin een belletje plegen.quote:Op maandag 7 november 2022 22:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Elke fervente kijker weet dat het hier in het programma gaat om de hoogste opsporingsprioriteit, en dan kun je inderdaad verwachten dat ze elke lead gaan volgen.
Dat hele scenario is niet meer nodig denk ik want ze rijden nu linea recta naar het huis waar die twee volledig onder de radar zaten omdat de Hunters denken dat ze naar Sanne en Sido op zoek zijnquote:Op maandag 7 november 2022 21:43 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Wilco krijgt straks een telefoontje van Rob dat hij met de boot naar Amsterdam komt om de aanwijzing op te pikken. Wilco zal zeggen 'Hey je hebt me net gewhatsappt', waardoor ze achter het nepbericht van de hunters komen. Dan wordt het overigens alsnog een uitdaging om de hunters te ontwijken bij de overdracht van de aanwijzing. Als de hunters het telefoontje naar Wilco al niet gaan onderscheppen.
Ze zijn alweer onderweg naar buiten. Denk dat ze ze net gaan mislopenquote:Op maandag 7 november 2022 23:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat hele scenario is niet meer nodig denk ik want ze rijden nu linea recta naar het huis waar die twee volledig onder de radar zaten omdat de Hunters denken dat ze naar Sanne en Sido op zoek zijn
Dit is niet de eerste keer dat ze dit proberen toch?quote:Op maandag 7 november 2022 23:12 schreef TheVulture het volgende:
Wat een kutaflevering verder. Dat je de Hunted zelf in de val probeert te lokken als Hunters snap ik nog, maar nu moeten blijkbaar ook al contactpersonen van diegenen in de gaten houden of het geen nepberichten zijn....
En wat zijn de odds dat je naar duo A op zoek bent en uitgerekend duo B gaat aantreffen in fucking Lemmer...
Ja maar dan hebben ze ook de lead van het busje waarin ze rijden...quote:Op maandag 7 november 2022 23:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze zijn alweer onderweg naar buiten. Denk dat ze ze net gaan mislopen
In mijn beleving hebben ze tot nu toe alleen de Hunted zelf proberen te misleiden, maar niet de contactpersonen. Dat zou je als productie ook niet moeten toestaan.quote:Op maandag 7 november 2022 23:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit is niet de eerste keer dat ze dit proberen toch?
Nee hoor, dit proberen we vrijwel elk jaarquote:Op maandag 7 november 2022 23:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In mijn beleving hebben ze tot nu toe alleen de Hunted zelf proberen te misleiden, maar niet de contactpersonen. Dat zou je als productie ook niet moeten toestaan.
Ik denk dat we naar een finale zonder extractie gaan kijken helaas...
Het opsporingsteam dacht daar anders over, en hebben daarin gelijk gekregen.quote:Op maandag 7 november 2022 22:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ze zijn zonder concrete verdenking bij een kennis/vriendin van een voortvluchtige, om te zien of daar meer informatie te halen valt. Toevallig is de vader er ook. Het enige wat die vader doet, is ondertussen in de tuin een belletje plegen.
No way dat dat in het echt voldoende is om zware opsporingsmiddelen op iemand in te gaan zetten. Heel misschien wordt nagetrokken waar dat ene belletje naar toe ging, maar als dat onschuldig blijkt - wat het in dit geval ook geweest zou zijn - zal daar verder geen opvolging aan gegeven worden.
Is in Engeland ook al eens gebeurd.quote:Op maandag 7 november 2022 23:12 schreef TheVulture het volgende:
Wat een kutaflevering verder. Dat je de Hunted zelf in de val probeert te lokken als Hunters snap ik nog, maar nu moeten blijkbaar ook al contactpersonen van diegenen in de gaten houden of het geen nepberichten zijn....
En wat zijn de odds dat je naar duo A op zoek bent en uitgerekend duo B gaat aantreffen in fucking Lemmer...
Dat busje hebben ze al weer gedumpt.quote:Op maandag 7 november 2022 23:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar dan hebben ze ook de lead van het busje waarin ze rijden...
Hoe ze trouwens ook ineens in Lemmer terecht kwamen voor Sanne en Sido rammelt ook aan alle kanten, dan heb je wel wat plaatsen overgeslagen.
Je mist het punt.quote:Op dinsdag 8 november 2022 06:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het opsporingsteam dacht daar anders over, en hebben daarin gelijk gekregen.
Heb ik inmiddels ook. Bij wat van de opgepakte teams was ik nog wel voor de vluchters, maar met de teams die overblijven juich ik voor de hunters hahahaquote:Op maandag 7 november 2022 21:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ondertussen ben ik steeds vaker voor de hunters..
“De hunters zijn net weg”
“O, prima dan komen we lekker op het gemakje binnen koffie drinken terwijl we uit je directe kennissenkring even een vervolgstap regelen.”
![]()
![]()
![]()
Ik vind van niet, het team verwacht dat de voortvluchtige contact zoekt via de schoonvader. Dat is bij een voortvluchtige met de hoogste opsporingsprioriteit voldoende reden om die onder de tap te zetten.quote:
Ik bedoel de twee in Lemmer, die stappen in een grijs busje net voordat de Hunters daar gaan aankomen... dan is het waarschijnlijk zo gepieptquote:Op dinsdag 8 november 2022 07:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat busje hebben ze al weer gedumpt.
Ik vraag me wel altijd af hoe dingen die in de uitzending als "tegelijkertijd" gepresenteerd worden ook echt op hetzelfde moment gebeuren. Dat zou in dit geval echt puur toeval zijn, kan goed dat er een uur of meer tussen zit en ze veel te laat komenquote:Op dinsdag 8 november 2022 10:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik bedoel de twee in Lemmer, die stappen in een grijs busje net voordat de Hunters daar gaan aankomen... dan is het waarschijnlijk zo gepiept
Ja dat is ook wel zo, de manier waarop de uitzending in elkaar wordt geknipt en geplakt zorgt er wellicht juist voor dat het allemaal veel te toevallig lijkt en productiegestuurd.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel altijd af hoe dingen die in de uitzending als "tegelijkertijd" gepresenteerd worden ook echt op hetzelfde moment gebeuren. Dat zou in dit geval echt puur toeval zijn, kan goed dat er een uur of meer tussen zit en ze veel te laat komen
Mwah, dit is gewoon weer een gevalletje "Oeh, op TV geweest, snel aan de halve wereld vertellen", net als vorige week in Purmerend.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel zo, de manier waarop de uitzending in elkaar wordt geknipt en geplakt zorgt er wellicht juist voor dat het allemaal veel te toevallig lijkt en productiegestuurd.
Nee, dat is dus niet voldoende reden. In de echte wereld niet althans. Tappen wordt gezien als een zwaar opsporingsmiddel. Het is een kolossale inbreuk op iemands persoonlijke levenssfeer, op iemands privacy. Dergelijke zware middelen mag de politie alleen inzetten als er concrete aanwijzingen zijn dat iemand is betrokken bij ernstige misdaden - en dan nog alleen na toestemming vanuit OvJ of RC.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:27 schreef Wantie het volgende:
Ik vind van niet, het team verwacht dat de voortvluchtige contact zoekt via de schoonvader. Dat is bij een voortvluchtige met de hoogste opsporingsprioriteit voldoende reden om die onder de tap te zetten.
Denk dat @Selmar hier beter op kan antwoorden of de tap binnen de opsporingsbevoegdheden valt.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat is dus niet voldoende reden. In de echte wereld niet althans. Tappen wordt gezien als een zwaar opsporingsmiddel. Het is een kolossale inbreuk op iemands persoonlijke levenssfeer, op iemands privacy. Dergelijke zware middelen mag de politie alleen inzetten als er concrete aanwijzingen zijn dat iemand is betrokken bij ernstige misdaden - en dan nog alleen na toestemming vanuit OvJ of RC.
Dat je ziet dat de vader van de kennis van een voortvluchtige aan het bellen is, is op zichzelf volstrekt onvoldoende om toestemming te krijgen voor een dergelijk zwaar middel. In Hunted wordt dat veel te makkelijk voorgesteld. De hoeveelheid mensen die getapt wordt en het gemak en de snelheid waarmee dat in het programma gaat, is echt anders dan hoe dat in werkelijkheid zou gaan.
Die gaan natuurlijk sowieso gepakt worden, die Wilco staat nu vol onder alle toezicht wat maar kan. Ze wilden Wilco nog een keer bellen als ik het goed heb, die gaat dan zeggen "huh, je hebt me net geappt toch?" dus ze zullen er op tijd achter komen dat de Hunters erbij zitten, maar ik zie geen enkele manier waarop Wilco toch ongezien de stick kan gaan overdragen helaas....quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:50 schreef Nattekat het volgende:
Naar mijn weten is het hier al meerdere malen gezegd dat de zwaarste opsporingsmiddelen ingezet mogen worden.
En oh wat ga ik zuur zijn als het allerbeste stel nu alsnog gepakt wordt door ofwel dom geluk van de hunters of doordat een helper het totaal verkloot heeft.
Ik denk dat de stick niet zo'n lastige gaat zijn. Gewoon inpluggen, code invoeren en klaar. Wilco kan zichzelf nog redden, maar dan moet ie het wel echt slim gaan aanpakken.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:54 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Die gaan natuurlijk sowieso gepakt worden, die Wilco staat nu vol onder alle toezicht wat maar kan. Ze wilden Wilco nog een keer bellen als ik het goed heb, die gaat dan zeggen "huh, je hebt me net geappt toch?" dus ze zullen er op tijd achter komen dat de Hunters erbij zitten, maar ik zie geen enkele manier waarop Wilco toch ongezien de stick kan gaan overdragen helaas....
Sowieso, het feit dat in de voorlaatste aflevering nog niemand de stick heeft opgehaald (en er zelfs een duo is dat niet eens de floppy heeft uitgelezen) en dus niemand weet wat het extractiepunt is doet mij vermoeden dat niemand het extractiepunt gaat halen. Normaliter zijn de duo's er de voorlaatste aflevering toch wel redelijk aan uit waar de extractie is en staat de hele laatste aflevering in het teken van plannen maken, reizen naar het extractiepunt en daar ontsnappen.
Waren de Hunters niet van plan ergens bij Wilco z'n huis te gaan zitten? Dan kan je al die 4 gasten naar binnen trekken en fouilleren en wat niet al natuurlijk.....quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:04 schreef xFriendx het volgende:
In theorie zou Wilco voor een overdracht 2, 3 of 4 mensen kunnen opbellen langs te komen (uiteraard weten de Hunters dat dan ook, want tap) en dan gaat er 1 naar punt van overdracht met de stick (dat weten de Hunters dan niet want mondeling besproken) en 2 of 3 gaan naar een andere willekeurige plek, net als Wilco zelf. Dan moet je opeens 3 of 4 mensen tegelijk gaan volgen als Hunters.
Het tappen vind ik sowieso ongeloofwaardig. Vorige week werd die collega van die jongens gebeld door een kapper. Dat werd aangemerkt als "verdacht", dat vond ik ook helemaal geen gek telefoontje. Een kapper kan toch een klant bellen om een afspraak te verzetten?quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat is dus niet voldoende reden. In de echte wereld niet althans. Tappen wordt gezien als een zwaar opsporingsmiddel. Het is een kolossale inbreuk op iemands persoonlijke levenssfeer, op iemands privacy. Dergelijke zware middelen mag de politie alleen inzetten als er concrete aanwijzingen zijn dat iemand is betrokken bij ernstige misdaden - en dan nog alleen na toestemming vanuit OvJ of RC.
Dat je ziet dat de vader van de kennis van een voortvluchtige aan het bellen is, is op zichzelf volstrekt onvoldoende om toestemming te krijgen voor een dergelijk zwaar middel. In Hunted wordt dat veel te makkelijk voorgesteld. De hoeveelheid mensen die getapt wordt en het gemak en de snelheid waarmee dat in het programma gaat, is echt anders dan hoe dat in werkelijkheid zou gaan.
Ja, dat valt het, maar is inderdaad een zeer zeer zwaar middel en zeker niet normaal. Het moet om enorme misdaden gaan (wat wij simuleren). Daarnaast moet je voldoende reden hebben bij betrokkenheid. En in dit geval vader was zo veelvuldig aanwezig dat het richting ‘inwonend’ gaat.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Denk dat @:selmar hier beter op kan antwoorden of de tap binnen de opsporingsbevoegdheden valt.
Nou, ik vond de inhoud van dat tapgesprek (alle taps worden uitgeluisterd) anders overduidelijk verdacht.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het tappen vind ik sowieso ongeloofwaardig. Vorige week werd die collega van die jongens gebeld door een kapper. Dat werd aangemerkt als "verdacht", dat vond ik ook helemaal geen gek telefoontje. Een kapper kan toch een klant bellen om een afspraak te verzetten?
Dan heb ik dat misschien niet helemaal goed begrepen, de montage deed het overkomen dat het telefoontje als "verdacht" werd aangemerkt, en daarna pas inhoudelijk werd afgeluisterd.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:37 schreef Selmar het volgende:
[..]
Nou, ik vond de inhoud van dat tapgesprek (alle taps worden uitgeluisterd) anders overduidelijk verdacht.
Dat was gewoon een heel apart gesprek. En als je dan ook nog iemand op de achtergrond hoort roepen gaan alle seinen op rood.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het tappen vind ik sowieso ongeloofwaardig. Vorige week werd die collega van die jongens gebeld door een kapper. Dat werd aangemerkt als "verdacht", dat vond ik ook helemaal geen gek telefoontje. Een kapper kan toch een klant bellen om een afspraak te verzetten?
@Selmar kun je hier nog meer duidelijkheid over geven? Ze waren ineens van Gorredijk naar Lemmer gegaan zonder duidelijke aanleiding, wat een aanwijzing opleverde voor een heel ander duo. In de uitzending voelde het alsof er een lead werd overgeslagen die je wel moet hebben om daar te gaan zoeken.quote:Op maandag 7 november 2022 21:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hier zat ik ook nog over te denken. Ze waren ook ineens heel erg rondom het water aan het rondvragen, terwijl er voor zover ik weet geen lead was dat 1 van de duo's met de boot zou gaan. Of heb ik dat gemist?
Dan zet je iemand voor en achter z'n huis en controleer je iedereen die er uit komt.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:04 schreef xFriendx het volgende:
In theorie zou Wilco voor een overdracht 2, 3 of 4 mensen kunnen opbellen langs te komen (uiteraard weten de Hunters dat dan ook, want tap) en dan gaat er 1 naar punt van overdracht met de stick (dat weten de Hunters dan niet want mondeling besproken) en 2 of 3 gaan naar een andere willekeurige plek, net als Wilco zelf. Dan moet je opeens 3 of 4 mensen tegelijk gaan volgen als Hunters.
Nog steeds geen concrete aanwijzing voor betrokkenheid.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:36 schreef Selmar het volgende:
[..]
Ja, dat valt het, maar is inderdaad een zeer zeer zwaar middel en zeker niet normaal. Het moet om enorme misdaden gaan (wat wij simuleren). Daarnaast moet je voldoende reden hebben bij betrokkenheid. En in dit geval vader was zo veelvuldig aanwezig dat het richting ‘inwonend’ gaat.
Nou is het pad naar Lemmer niet zo raar, want daartussen zijn ze ook nog bij een jachthaven in Vierhuis geweest. Het lijkt wel alsof ze wisten dat ze bij een jachthaven moesten zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
@:Selmar kun je hier nog meer duidelijkheid over geven? Ze waren ineens van Gorredijk naar Lemmer gegaan zonder duidelijke aanleiding, wat een aanwijzing opleverde voor een heel ander duo. In de uitzending voelde het alsof er een lead werd overgeslagen die je wel moet hebben om daar te gaan zoeken.
Ja dat verwonderde mij ook, hoe wisten ze dat?quote:Op dinsdag 8 november 2022 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou is het pad naar Lemmer niet zo raar, want daartussen zijn ze ook nog bij een jachthaven in Vierhuis geweest. Het lijkt wel alsof ze wisten dat ze bij een jachthaven moesten zijn.
Heb ik al eerder aangegeven (maar misschien ander medium), dat we - ten onrechte - dachten dat ze wel een keer met een boot zouden gaan. Het blijven Friezen… dus daarom zocht dat team allerlei jachthavens af, vlak voor het shot in Lemmer zag je een totaal andere jachthaven.quote:Op dinsdag 8 november 2022 16:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja dat verwonderde mij ook, hoe wisten ze dat?
Dat hoeft ook niet diegene zo close is met een vermoedelijke betrokkene.quote:Op dinsdag 8 november 2022 15:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nog steeds geen concrete aanwijzing voor betrokkenheid.
Wel een prachtige voorspelling, want dat is zowaar hoe ze hun weg vervolgd zijn aan het eind van de uitzending. Alleen niet uit een jachthaven.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:24 schreef Selmar het volgende:
[..]
Heb ik al eerder aangegeven (maar misschien ander medium), dat we - ten onrechte - dachten dat ze wel een keer met een boot zouden gaan. Het blijven Friezen… dus daarom zocht dat team allerlei jachthavens af, vlak voor het shot in Lemmer zag je een totaal andere jachthaven.
Ze zaten anders gewoon duimen te draaien, want we wilden wel een team daar houden, maar hadden niets.
Dat was niet helemaal het type boot dat wij in gedachten hadden 😀quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel een prachtige voorspelling, want dat is zowaar hoe ze hun weg vervolgd zijn aan het eind van de uitzending. Alleen niet uit een jachthaven.
Ik zou wachten op de politieauto en het arrestatiebevel…quote:Op maandag 14 november 2022 20:42 schreef Joop_W het volgende:
[..]
“`ik ben benieuwd wat gebeuren zou als je zou zeggen “ik pak even mijn tas.”.
Huh?quote:Op maandag 14 november 2022 20:43 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Max 9 uur als ik ff snel Google.
Zijn vrouw wel, met zijn telefoon.quote:Op maandag 14 november 2022 20:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb volgens mij even gemist hoe de Hunters in Heeg terecht zijn gekomen. Die Kenneth heeft ze daar toch helemaal niet afgezet?
Die vrouw had de telefoon van Kenneth mee in de auto.quote:Op maandag 14 november 2022 20:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb volgens mij even gemist hoe de Hunters in Heeg terecht zijn gekomen. Die Kenneth heeft ze daar toch helemaal niet afgezet?
De montage kan verraderlijk zijn en het korter op elkaar doen lijken idd.quote:Op maandag 14 november 2022 20:45 schreef hhh38 het volgende:
Vraag me nog steeds af hoeveel tijd voorsprong ze hebben. Ze zijn 's ochtends al vertrokken.
Oh ja, dat was het.quote:Op maandag 14 november 2022 20:46 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zijn vrouw wel, met zijn telefoon.
https://www.politie.nl/in(...)iebureau-houden.htmlquote:
Tja, ook al mag het, daar hebben ze helemaal geen tijd voor.quote:Op maandag 14 november 2022 20:48 schreef xFriendx het volgende:
[..]
https://www.politie.nl/in(...)iebureau-houden.html
Was benieuwd hoeveel bluf die 2 dagen is. Geen idee of er weer allerlei uitzonderingen zijn.
Let op, het is geen politiebureau, het is een spel…quote:Op maandag 14 november 2022 20:48 schreef xFriendx het volgende:
[..]
https://www.politie.nl/in(...)iebureau-houden.html
Was benieuwd hoeveel bluf die 2 dagen is. Geen idee of er weer allerlei uitzonderingen zijn.
Echt hequote:
“Dat mag helemaal niet meneer.”quote:Op maandag 14 november 2022 20:54 schreef Claude_Viole het volgende:
Bootmeneer is baas
Ik ga lachen als ze bij de sluizen ook niet gaan meewerken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |