Tactisch wordt het er niet interessanter op, alleen wat meer een loterij.quote:Op woensdag 2 november 2022 19:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je elimineert de undercut daarmee.
Maar je introduceert de overcutquote:Op woensdag 2 november 2022 19:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je elimineert de undercut daarmee.
Je introduceert een scenario waarbij continu sparen de race wint.quote:
Nee, niet per se.quote:Op woensdag 2 november 2022 19:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je introduceert een scenario waarbij continu sparen de race wint.
Bandenwarmers bestaan nog hè.quote:Op woensdag 2 november 2022 19:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Nee, niet per se.
Kijk naar Austin 2021. Max undercut in eerste pitstop, en ging absurd vroeg naar binnen voor zijn tweede. Daarna bandjes sparen, Hamilton kon er toch niet langs. Dat zou hiermee niet meer goed werken.
Los daarvan, ik weet niet eens of ik het eens ben met het loslaten van de bandenwarmers, of in ieder geval het verminderen van de temperatuur, maar de lastigere pitstops waren naast het milieu ook een belangrijke reden om dit door te voeren.
Hotels schijnen ook nog eens 500% duurder te zijn dat weekendquote:Op woensdag 2 november 2022 20:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb weer een reden gevonden om af te geven op het meest belachelijke circuit van de 2023 kalender
[ afbeelding ]
Alleen in de gekleurde gebieden kunnen toeschouwers komen, nergens anders.
Playoffs, reversed grids, fanboost.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Kan het met Qatar, Saudi Arabië, Bahrein, Abu Dhabi, Miami en Las Vegas nog meer kermis worden dan?q
Er zijn coureurs die het bij minder-dan-optimale omstandigheden net iets beter doen dan de rest. Zijn ook degenen die het bv in de regen goed doen. Die gaan waarschijnlijk wel een voordeel kunnen halen uit het niet opwarmen van de banden.quote:Op woensdag 2 november 2022 19:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tactisch wordt het er niet interessanter op, alleen wat meer een loterij.
Mwah, het klinkt logisch op een paar dingen na. Waarom heeft RB dan geen feedback over 2020 gekregen? En wat heeft RB er aan gedaan om die feedback alsnog te krijgen? Waarom was RB hier zo naïef in?quote:Op woensdag 2 november 2022 21:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Red Bull een oor aangenaaid?
Als je deze uiteenzetting leest, dan zou je ook tot de conclusie kunnen komen dat de FIA Red Bull genaaid heeft.
Zou wel een mooie bezuinigingstruc zijn, op het einde van het seizoen medewerkers ziek laten melden zodat hun kosten niet meer onder de BC vallen.quote:Op woensdag 2 november 2022 21:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Red Bull een oor aangenaaid?
Als je deze uiteenzetting leest, dan zou je ook tot de conclusie kunnen komen dat de FIA Red Bull genaaid heeft.
Ook die coureurs zien niets in het plan en willen bandenwarmers op de huidige temperatuur houden.quote:Op woensdag 2 november 2022 21:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er zijn coureurs die het bij minder-dan-optimale omstandigheden net iets beter doen dan de rest. Zijn ook degenen die het bv in de regen goed doen. Die gaan waarschijnlijk wel een voordeel kunnen halen uit het niet opwarmen van de banden.
Artikel klopt volgens mij niet met wat Horner tijdens zijn persconferentie vertelde. Als ik het goed herinner heeft RB juist GEEN proef gedraaid in 2020. Wat zij wel hebben gedaan is tussentijds, dus ergens gedurende 2021, documenten gestuurd voor dat jaar. Dat is waar zij toen helemaal geen opmerkingen over hebben gehad. Ik zal het nog een keer terugkijken, maar dat is hoe ik het begreep.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou wel een mooie bezuinigingstruc zijn, op het einde van het seizoen medewerkers ziek laten melden zodat hun kosten niet meer onder de BC vallen.![]()
We horen het van één kant en er valt weinig over te zeggen. Er zitten wel paar rare dingen in.
1) Horner doet alsof RBR wel een proef PL over 2020 ingeleverd heeft terwijl wij tot op heden lazen dat alle teams een proef PL 2020 ingeleverd hadden behalve RBR. Wat is het nou? Lijkt er op dat RBR veel te laat was en dus geen feedback heeft ontvangen?
2) Horner zegt over het moment dat er geruchten opduiken: "We waren verrast en in shock toen we de beschuldigingen aan het adres van het team hoorde... (knip) ...want op dat moment had de FIA aan ons nog niets gemeld." Alleen hij geeft ook aan dat ze een of twee weken eerder duiding aan de FIA hebben gegeven bij de 13 discrepanties. Dus ze wisten al wel dat de FIA 5,6 miljoen betwistte... Blijft interessant dat er gelekt is alleen de melder wist niet eens om welk bedrag of bedragen het ging
3) Horner claimt dat achteraf in juni de regels veranderd zijn. Dat was toch een interpretatie van een regel ? Een interpretatie zoals bijna al die 13 punten dus wordt hier de boel nu geframed?
Daarnaast vind ik het erg vreemd dat de 'vergeten kosten' wel opgeteld worden tot een totale limietoverschrijving van 1,8 miljoen, maar de verkeerd geboekte belastingteruggave van 1,4 wordt er bewust buiten gelaten en alleen als notitie vermeldt... Dat is niet fair
Welke nieuwe auto's? Deze nieuwe banden zijn voor volgend seizoen en het seizoen daarop, deze auto's blijven vrijwel onveranderd tot 2026.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:11 schreef Sodemieters het volgende:
Wat ik een beetje mis in het geklaag over de banden, is dat de nieuwe banden getest zijn met de huidige auto's. De nieuwe auto's zullen echter worden ontworpen, rekening houdend met de nieuwe banden.
De regels blijven vrijwel onveranderd, maar we hebben dit seizoen al gezien dat je die regels heel verschillend in kunt vullen. Teams zullen bij het herijken van de ontwerpen de factor nieuwe banden mee moeten rekenen. De nieuwe auto's met de nieuwe banden zullen dus vast anders presteren dan de oude auto's met de nieuwe banden.quote:Op donderdag 3 november 2022 09:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke nieuwe auto's? Deze nieuwe banden zijn voor volgend seizoen en het seizoen daarop, deze auto's blijven vrijwel onveranderd tot 2026.
Tja, dat is altijd. Bij de wintertest kunnen ze de nieuwe banden op de nieuwe auto proberen.quote:Op donderdag 3 november 2022 11:02 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De regels blijven vrijwel onveranderd, maar we hebben dit seizoen al gezien dat je die regels heel verschillend in kunt vullen. Teams zullen bij het herijken van de ontwerpen de factor nieuwe banden mee moeten rekenen. De nieuwe auto's met de nieuwe banden zullen dus vast anders presteren dan de oude auto's met de nieuwe banden.
Huh ik had gelezen dat regels voor de kwalificatie behoorlijk gaan veranderen.quote:Op donderdag 3 november 2022 11:02 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De regels blijven vrijwel onveranderd, maar we hebben dit seizoen al gezien dat je die regels heel verschillend in kunt vullen. Teams zullen bij het herijken van de ontwerpen de factor nieuwe banden mee moeten rekenen. De nieuwe auto's met de nieuwe banden zullen dus vast anders presteren dan de oude auto's met de nieuwe banden.
dat is nu toch ook al zo?quote:Op donderdag 3 november 2022 11:16 schreef nils7 het volgende:
[..]
Huh ik had gelezen dat regels voor de kwalificatie behoorlijk gaan veranderen.
En je daar de banden alleen kan kiezen die je ook in de race mag gebruiken…
Nee, er is is helemaal geen belemmering op wat voor manier dan ook.quote:
O ja dat noemen ze wintertest tegenwoordig, in 23 dusquote:Op donderdag 3 november 2022 11:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, dat is altijd. Bij de wintertest kunnen ze de nieuwe banden op de nieuwe auto proberen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |