Dat is toch niet zo vreemd, Ferrari heeft hetzelfde gedaan, nu is alleen de vraag wanneer ze die motor wel betrouwbaar krijgen.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:32 schreef Dauthi het volgende:
Na 9 jaar geen betrouwbare motor te hebben gebouwd, blijft Renault bij hoog en laag beweren dat de motor express niet betrouwbaar is![]()
https://www.racefans.net/(...)r-latest-retirement/
dit jaar hebben we er vier, volgend jaar vijf. valt toch wel mee?quote:
4?quote:Op woensdag 2 november 2022 11:57 schreef Tokus het volgende:
[..]
dit jaar hebben we er vier, volgend jaar vijf. valt toch wel mee?
Draait toch allemaal om geld. Miami, Las Vegas en al die zandbakken in schurkenstaten in het Midden-Oosten: weg ermee wat mij betreft.quote:Op woensdag 2 november 2022 10:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die zou gebouwd moeten worden volgens de berichten, dus er ligt nog niks fatsoenlijks.
Het heeft voor mij verder ook helemaal niks te maken met races in Europa, maar het zou wel fijn zijn als men blijft racen op goede tracks. COTA bijvoorbeeld is één van de mooiste circuits en levert altijd leuke races op.Doe mij daar nog maar 3 van hoor, geen enkel probleem. Las Vegas kan ik ook nog mee leven, dat kan dan de Monaco worden van die kant van de wereld. Miami had dan bijvoorbeeld niet gehoeven van mij, want circuit stelt weinig voor en het is meer modeshow dan een GP.
Japan, Brazilië, Mexico, Australië allemaal dikke prima. Zie graag Turkije weer terug ook. Ik heb nu alleen het idee dat ze beetje aan het doordraven zijn. Dat België gaat verdwijnen is echt zonde. Dat Duitsland geen GP meer heeft blijft gewoon raar. Als Max straks een keer stopt valt Nederland ook meteen weg. Frankrijk staat ook al op de schop. Je houdt dan weinig over in Europa ja, dat is dan een feit. Wil niet zeggen dat men alleen maar races in Europa moet organiseren. Helemaal niet.
Gaat toch niet gebeuren, het is gewoon te hopen dat het een beetje in balans blijft ook qua type circuits.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Draait toch allemaal om geld. Miami, Las Vegas en al die zandbakken in schurkenstaten in het Midden-Oosten: weg ermee wat mij betreft.
Breng dan Turkije maar terug, of Maleisië. En een race in Duitsland inderdaad. Of een tweede GP in Spanje (hoe is de staat van Jerez?)
De hele wereld draait om geld; of moet dat ook "weg ermee"quote:Op woensdag 2 november 2022 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Draait toch allemaal om geld. Miami, Las Vegas en al die zandbakken in schurkenstaten in het Midden-Oosten: weg ermee wat mij betreft.
Mag ook buiten de F1 wel een tandje minder, als je het mij vraagtquote:Op woensdag 2 november 2022 12:35 schreef DjVero het volgende:
[..]
De hele wereld draait om geld; of moet dat ook "weg ermee"
Dat circuits contracten voor meerdere jaren willen en krijgen is wel te begrijpen. Men moet behoorlijk investeren om alles aan de F1 richtlijnen te laten voldoen. Geen enkel circuit wil dat toch doen met het risico dat ze mss over 5 jaar nog een keer een race mogen hosten?quote:Op woensdag 2 november 2022 12:18 schreef daNpy het volgende:
Waarom niet gewoon wisselen?
Ik zie liever elk jaar andere races dan telkens dezelfde circuits die zich tot 2099 ingekocht hebben. Dan zijn de zandbakraces en andere saaie circuits ook wat beter te hebben. Er zijn echt genoeg mooie circuits op de wereld, maar daar gaat het niet om. Het gaat om zoveel mogelijk geld binnen harken en dan moet je niet in Europa (te duur) of Afrika/ Zuid Amerika (te arm) zijn.
Er zijn zat circuits die niet aangedaan worden, maar met al het geld dat binnen geharkt wordt kan er misschien ook een keer geïnvesteerd worden in de sport. Oh nee, dat levert geen geld op. Meermeermeer.
Ja, dat is dus het probleem. De investeringen moeten door anderen worden gedaan, F1 neemt de alleen de inkomsten op zich.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat circuits contracten voor meerdere jaren willen en krijgen is wel te begrijpen. Men moet behoorlijk investeren om alles aan de F1 richtlijnen te laten voldoen. Geen enkel circuit wil dat toch doen met het risico dat ze mss over 5 jaar nog een keer een race mogen hosten?
Daar ben ik het mee eens. Met als gevolg dat we nu overspoelt worden door races in landen die het zien als investering in hun slechte imago.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat is dus het probleem. De investeringen moeten door anderen worden gedaan, F1 neemt de alleen de inkomsten op zich.
Vreemd is het niet, het is de typische franse slag. De hele dag bullshit verkondigenquote:Op woensdag 2 november 2022 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo vreemd, Ferrari heeft hetzelfde gedaan, nu is alleen de vraag wanneer ze die motor wel betrouwbaar krijgen.
Niet meer. En zo zitten we tot in lengte van dagen vast aan Miami en Las Vegas.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat is dus het probleem. De investeringen moeten door anderen worden gedaan, F1 neemt de alleen de inkomsten op zich.
En jij gaat die gederfde plus minus 200 miljoen (VS/Oliestaten betalen ongeveer 50 miljoen voor een grand prix tegenover 25 voor een Europese race gemiddeld) jaarlijks dan compenseren?quote:Op woensdag 2 november 2022 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Breng dan Turkije maar terug, of Maleisië. En een race in Duitsland inderdaad. Of een tweede GP in Spanje (hoe is de staat van Jerez?)
Want minder winst is geen optie?quote:Op woensdag 2 november 2022 13:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
En jij gaat die gederfde plus minus 200 miljoen (VS/Oliestaten betalen ongeveer 50 miljoen voor een grand prix tegenover 25 voor een Europese race gemiddeld) jaarlijks dan compenseren?
Ja. Maar we hebben het niet over mensen die 2 tot 5 keer modaal verdienen he. Het gaat om miljoenen wat er grofweg geharkt wordt.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Is minder salaris voor jou een optie?
zoals in elke profsport. daarom heet het ook profsport.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:18 schreef 4-elements het volgende:
Tja, het blijft in de F1 nou eenmaal om geld draaien.
Dat is zeker jammer maar het is niet zo vreemd dat je een globale sport ook over de hele wereld beoefent, dat Europa het geluk had dat er hier veel races waren betekent geen recht.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:18 schreef 4-elements het volgende:
Tja, het blijft in de F1 nou eenmaal om geld draaien. Dat is niet nieuw. Wel jammer. Als het om de sport zou gaan, zou een circuit als Spa niet elkaar bedreigd worden met het weghalen van de GP aldaar.
Kan het met Qatar, Saudi Arabië, Bahrein, Abu Dhabi, Miami en Las Vegas nog meer kermis worden dan?qquote:Op woensdag 2 november 2022 14:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is zeker jammer maar het is niet zo vreemd dat je een globale sport ook over de hele wereld beoefent, dat Europa het geluk had dat er hier veel races waren betekent geen recht.
Het liefst had ik ook geen races in landen met een slechte reputatie op mensenrechten maar dat is een utopie, zeker als je kijkt naar de sponsors van bijvoorbeeld Mercedes en Aston Martin.
Het enige waar ik op hoop is dat het niet teveel kermis wordt.
Ik denk dat heel wat coureurs graag 10% salaris inleveren voor 10% minder races.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Is minder salaris voor jou een optie?
Las Vegas zal een mega kermis worden, van die in het Midden Oosten vind ik SA een levensgevaarlijk circuit maar die andere prima te doen, Miami zit een paar rare knikjes in die ze eruit zouden moeten halen, of dat gaat lukken weet ik niet.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Kan het met Qatar, Saudi Arabië, Bahrein, Abu Dhabi, Miami en Las Vegas nog meer kermis worden dan?q
De ziel van de sport is al lang verkocht natuurlijk, maar diezelfde klacht was er begin jaren 90 ook al met Circus Ecclestone.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is zeker jammer maar het is niet zo vreemd dat je een globale sport ook over de hele wereld beoefent, dat Europa het geluk had dat er hier veel races waren betekent geen recht.
Het liefst had ik ook geen races in landen met een slechte reputatie op mensenrechten maar dat is een utopie, zeker als je kijkt naar de sponsors van bijvoorbeeld Mercedes en Aston Martin.
Het enige waar ik op hoop is dat het niet teveel kermis wordt.
Zijn vooral Britten. Hoop gehuil weer over Lewis die bestolen is, hoe racistisch RB wel niet is, etc. Niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 2 november 2022 16:06 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]
Lees dit, en dan de reactie van Amanda Newey en dan de reacties er onder en zie wat er allemaal mis is met F1 en waar het vandaan komt. Echt niet normaal.
Klopt, maar dat een krant zoals The Times zo'n artikel schrijft zegt al genoeg over hun mentale toestand daar. Als zo'n krant al meedoet aan haatzaaien dan gaat het alleen maar erger worden de komende tijd en als straks een keer misgaat, omdat één of andere gek iets doet dan wassen ze allemaal hun handen in onschuld natuurlijk.quote:Op woensdag 2 november 2022 16:19 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Zijn vooral Britten. Hoop gehuil weer over Lewis die bestolen is, hoe racistisch RB wel niet is, etc. Niet serieus te nemen.
Het worden inderdaad wel een beetje Trumpiaanse taferelen zo. Zorgwekkend.quote:Op woensdag 2 november 2022 16:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Klopt, maar dat een krant zoals The Times zo'n artikel schrijft zegt al genoeg over hun mentale toestand daar. Als zo'n krant al meedoet aan haatzaaien dan gaat het alleen maar erger worden de komende tijd en als straks een keer misgaat, omdat één of andere gek iets doet dan wassen ze allemaal hun handen in onschuld natuurlijk.
De Times heeft zijn beste tijd gehad. Maar wat betreft dat laatste heb je wel een punt.quote:Op woensdag 2 november 2022 16:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Klopt, maar dat een krant zoals The Times zo'n artikel schrijft zegt al genoeg over hun mentale toestand daar. Als zo'n krant al meedoet aan haatzaaien dan gaat het alleen maar erger worden de komende tijd en als straks een keer misgaat, omdat één of andere gek iets doet dan wassen ze allemaal hun handen in onschuld natuurlijk.
Knap staaltje van het verdraaien van de feiten weer. Kan ook maar van 1 kant komen.quote:Op woensdag 2 november 2022 16:06 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]
Lees dit, en dan de reactie van Amanda Newey en dan de reacties er onder en zie wat er allemaal mis is met F1 en waar het vandaan komt. Echt niet normaal.
Kijk, het is natuurlijk een opiniestuk, en daar is niks mis mee. Hij kan best vinden dat RB heeft vals lopen spelen. Hij kan Horner ook een leugenaar of een eikel vinden, ook prima. Helpt alle toxiciteit niet, maar als het daar bij bleef was het nog één ding geweest.quote:Op woensdag 2 november 2022 16:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Knap staaltje van het verdraaien van de feiten weer. Kan ook maar van 1 kant komen.
Dat vind ik het belangrijkste. Veel van de banen die sommigen hier en binnen de F1 graag zien verdwijnen zijn juist de circuits met unieke eigenschappen. Het is de kunst om ook daar de bolides goed te laten werken en bepaalde eigenschappen van auto's worden dan benadrukt.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gaat toch niet gebeuren, het is gewoon te hopen dat het een beetje in balans blijft ook qua type circuits.
No shitquote:
Totale waanzin ook dat plan. Zit je straks elke week 5x naar een start te kijken omdat er in bocht 1 steeds een rode vlag ontstaat omdat alles en iedereen geen controle over de auto heeft.quote:
Die bandenwarmers op het hele F1 circus gaan het klimaat redden ja. Mijn god stop er dan helemaal mee als je iets voor het klimaat wil doen. Of hou op met hypocriet zitten doen.quote:Op woensdag 2 november 2022 19:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Totale waanzin ook dat plan. Zit je straks elke week 5x naar een start te kijken omdat er in bocht 1 steeds een rode vlag ontstaat omdat alles en iedereen geen controle over de auto heeft.
Ik snap de wens wel vanuit klimaatneutraal heid en zulks, maar laten we de veiligheid even voorop stellen.
In Indycar hebben ze ook geen bandenwarmers en staan er na elke start ook niet gelijk vijf auto's achterstevoren, toch?quote:Op woensdag 2 november 2022 19:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Totale waanzin ook dat plan. Zit je straks elke week 5x naar een start te kijken omdat er in bocht 1 steeds een rode vlag ontstaat omdat alles en iedereen geen controle over de auto heeft.
Ik snap de wens wel vanuit klimaatneutraal heid en zulks, maar laten we de veiligheid even voorop stellen.
Ze hebben 5 opwarmrondes en een rollende start.quote:Op woensdag 2 november 2022 19:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Indycar hebben ze ook geen bandenwarmers en staan er na elke start ook niet gelijk vijf auto's achterstevoren, toch?
Het was ook tijdens de race beter. Dat je niet met warme bandjes al goed uit de pits komt, maar eerst nog iets langer moet doen om ze goed op temperatuur te krijgen zonder ze direct aan gort te rijden.quote:Op woensdag 2 november 2022 19:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze doen ook bandenwissels bij pitstops.quote:Op woensdag 2 november 2022 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze hebben 5 opwarmrondes en een rollende start.
F2 ook, maar toch heb ik ergens een hele logische verklaring daarvoor gelezen ergens.quote:Op woensdag 2 november 2022 19:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze doen ook bandenwissels bij pitstops.
Je elimineert de undercut daarmee.quote:Op woensdag 2 november 2022 19:32 schreef Adames het volgende:
[..]
Het was ook tijdens de race beter. Dat je niet met warme bandjes al goed uit de pits komt, maar eerst nog iets langer moet doen om ze goed op temperatuur te krijgen zonder ze direct aan gort te rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |