Dat was gisteren al bekend bij monde van Horner. Of Max zijn boycott opheft is echter een ander verhaal, daar heb ik niets over vernomen en Max houdt dat soort dingen meestal behoorlijk lang vol, zie Netflix.quote:
Mwah, Senna heeft ook wel echt iconische dingen gedaan. Dat speelt vooral mee. Portugal ‘84, Donington ‘93. 5 races winnen in een McLaren-Ford met een klantenmotor in 1993. 6x Monaco winnen, 65 Poles (wat van vaak gezien wordt als bewijs van pure snelheid). Zijn actie met Eric Comas, zijn inzet om de sport veiliger te maken.. Die dingen dragen wel echt bij aan de mythe. Dat heeft weinig met zijn dood op (relatief) vroege leeftijd te maken.quote:Op maandag 31 oktober 2022 15:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Senna wordt ook groter gemaakt omdat hij verongelukt is tijdens zijn actieve carrière. Mensen die (jong) verongelukken of komen te overlijden, worden altijd meer 'mythisch' gemaakt, dat zie je ook b.v. bij jong overleden artiesten, zangers, acteurs etc.
Senna blijft eeuwig 'jong' en 'snel' in de herinnering.
Dat is.... onverwacht. Ik heb alleen mn Enigma codeermachine thuis laten liggen, in de quote werkt ie wel trouwensquote:
Facebook plaatjes, waarschijnlijk moet je ingelogd zijn bij Facebook om 't te zien.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:29 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dat is.... onverwacht. Ik heb alleen mn Enigma codeermachine thuis laten liggen, in de quote werkt ie wel trouwens
Benzine maken uit co2 met waterstof uit hernieuwbare bronnen is mogelijk. Op grote schaal niet echt realistisch zolang er nog geen groot en constant overschot aan hernieuwbare energie is, maar voor een niche als F1 is het vrij makkelijk te doen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 19:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik noemde het daarom ook specifiek een voorbeeld. Zover is het inderdaad nog lang niet en er zijn nog allerlei andere opties.
Leuk dat ze dat eventueel zouden willen proberen, maar dat kan natuurlijk niet.quote:Op maandag 31 oktober 2022 18:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen: een volledig elektrisch wereldkampioenschap onder auspiciën van de FIA kan niet, maar als Formule 1 besluit het zonder FIA te doen dan kan dat wel. Formule 1 heeft zelf geen overeenkomst met de organisatie achter Formule E: enkel de FIA heeft dat. En de ruzie tussen FIA en FOTA in 2009 maakte wel duidelijk dat in het uiterste geval FIA opzij geschoven kan worden.
De kans dat zoiets gaat gebeuren lijkt me trouwens niet zo groot. Het is moeilijk voorstelbaar dat de huidige exclusiviteitsdeal stand gaat houden bij een rechtbank als op een gegeven moment bijv. binnen de EU alle auto's elektrisch moeten zijn.
Dat gaat de FIA natuurlijk nooit toestaan. En doen ze het dan toch, dan worden de coureurs die er aan mee doen simpelweg uitgesloten van andere competities en superlicenses.quote:1.1.1 The FIA shall be the sole international sporting
authority entitled to make and enforce regulations based
on the fundamental principles of safety and sporting
fairness, for the encouragement and control of automobile
Competitions, and to organise FIA International
Championships.
2.4.1.a Only the FIA may authorise an International
Championship.
2.4.1.b International Championships may only be
organised by the FIA, or by another body with written
consent of the FIA. In this case, the Organiser of a
Championship has the same rights and duties as the
Organiser of a Competition.
Kan hij zijn divebombs perfectioneren met Sensei Hamilton en protegé Russel.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:24 schreef Starflyer het volgende:
Mercedes is nu beide reservecoureurs kwijt. Stoffel Vandoorne wordt reserve/testrijder bij Aston Martin. Dus de kans is groot dat Ricciardo reserve wordt bij Mercedes.
https://racingnews365.com(...)as-f1-reserve-driver
Nouja, Verstappenshop zit gewoon in Nederland. Dus BTW verkoop over de petjes en de loonkosten van het personeel e.d. brengt nog iets op.quote:Op dinsdag 1 november 2022 08:29 schreef RAVW het volgende:
Zo Max weer een record te pakken alleen nu niet op de baan maar buiten de baan
Verstappen jongste ooit in Quote 500
https://www.nu.nl/economi(...)it-in-quote-500.html
![]()
Doet die toch niet verkeerd
Maar vind het wel raar want hij woont toch niet in NL maar in Monaco .....
Dus hij betaald hier geen euro
Ze zijn het al aan het oplossenquote:Op dinsdag 1 november 2022 14:41 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ferrari heeft een beetje last van de verkiezingen in Brazilië.
En Hulk naar Haas gaatquote:Op dinsdag 1 november 2022 10:24 schreef Starflyer het volgende:
Mercedes is nu beide reservecoureurs kwijt. Stoffel Vandoorne wordt reserve/testrijder bij Aston Martin. Dus de kans is groot dat Ricciardo reserve wordt bij Mercedes.
https://racingnews365.com(...)as-f1-reserve-driver
Ondertussen zijn er ook agentschappen die zich aansluiten bij de blokkades, heerlijke bende daarquote:Op dinsdag 1 november 2022 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zijn het al aan het oplossen
[ twitter ]
Volgens was dat gisteren nog een beetje maar nu niet meer, tenminste niet in Sao Paulo.quote:Op dinsdag 1 november 2022 14:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ondertussen zijn er ook agentschappen die zich aansluiten bij de blokkades, heerlijke bende daar
Dan kan Hulk elke race de balls van Magnussen sucken?quote:
Niet elk land schrapt even alle protesten, coronamaatregelen,quote:Op dinsdag 1 november 2022 14:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ondertussen zijn er ook agentschappen die zich aansluiten bij de blokkades, heerlijke bende daar
BTW wordt sowieso altijd afgedragen in het land van de kopende partij.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:37 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Nouja, Verstappenshop zit gewoon in Nederland. Dus BTW verkoop over de petjes en de loonkosten van het personeel e.d. brengt nog iets op.
Dat kan zijn, maar bedrijf zit in Nederland,.daar betalen ze belasting.quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
BTW wordt sowieso altijd afgedragen in het land van de kopende partij.
En die webshop kan net zo goed in Bangalore gehost worden.
Ze zullen ongetwijfeld ook in Nederland belasting betalen maar de belasting op een product die een consument betaalt aan het bedrijf moet door dat bedrijf worden afgedragen aan het land van de consument.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:17 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar bedrijf zit in Nederland,.daar betalen ze belasting.
Nadat FIA bijna 20 jaar geleden onderwerp van een kartelonderzoek van de EU zullen ze dat niet zo snel doen. Toen hebben ze namelijk een overeenkomst gesloten met de EU om dat soort belangenverstrengeling uit de weg te gaan. Dat was ook de reden dat GPWC in 2010 een tijdje een echte mogelijkheid leek te zijn. En ook dat zoiets als A1GP een tijd lang kon bestaan.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:50 schreef TagForce het volgende:
[..]
Leuk dat ze dat eventueel zouden willen proberen, maar dat kan natuurlijk niet.
Uit het reglement van de FIA:
[..]
Dat gaat de FIA natuurlijk nooit toestaan. En doen ze het dan toch, dan worden de coureurs die er aan mee doen simpelweg uitgesloten van andere competities en superlicenses.
quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:33 schreef Nattekat het volgende:
Waar halen jullie Colombia nou weer vandaan
Zo gevaarlijk is Colombia niet meer tegenwoordig hoor. Die hebben een aardige inhaalslag gemaakt.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:02 schreef Evenstar het volgende:
Snap echt niet dat ze denken dat een GP in Colombia een goed idee is. Lekker, nog zo'n gevaarlijk land er bij. Brazilië is altijd al een bende.
Sowieso krijg je dan al 6 GP's aan die kant. USA gaat echt geen GP inleveren, Mexico is verlengd, al die rijke oliestaten hebben ook langdurige contracten, dus dan raak je nog meer EU GP's kwijt. Ik heb het idee dat ze nu een beetje beginnen door te slaan.
Alsof gevaar ook maar in de kantlijn een rol speelt bij de beslissing om ergens een GP te organiseren.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:13 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Zo gevaarlijk is Colombia niet meer tegenwoordig hoor. Die hebben een aardige inhaalslag gemaakt.
Die zou ik liever op een eiland hebben dan.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:05 schreef Starflyer het volgende:
Ik lees mogelijk in 2024 of 2025 en dat het waarschijnlijk de Caribbean Grand Prix gaat heten.
Geen GP van Duitsland, geen Duitse coureur... De denazificatie van F1 is aan een onstuitbare opmars bezig.quote:
Ik verwacht nog steeds een Duitse coureur bij Haas. Of Schumacher of Hulkenberg.quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geen GP van Duitsland, geen Duitse coureur... De denazificatie van F1 is aan een onstuitbare opmars bezig.
Haha true, laat staan mensenrechten (of het moet een gebrek daaraan zijn)quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Alsof gevaar ook maar in de kantlijn een rol speelt bij de beslissing om ergens een GP te organiseren.
Sluit Japan, Italië en Oostenrijk anders ook niet uit.quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geen GP van Duitsland, geen Duitse coureur... De denazificatie van F1 is aan een onstuitbare opmars bezig.
Dat is niet echt de juiste conclusie op basis van wat er gezegd wordt.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:48 schreef DjVero het volgende:
Een WERELDkampioenschap formule 1, maar volgens enkele personen hier mogen er alleen races in EU georganiseerd worden....
De eerste twee posts van deze pagina al...quote:Op woensdag 2 november 2022 10:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is niet echt de juiste conclusie op basis van wat er gezegd wordt.
Het is zonde dat er echte circuits worden ingeruild terwijl kunstmatige circuits 'mogen' blijven.quote:Op woensdag 2 november 2022 10:05 schreef DjVero het volgende:
[..]
De eerste twee posts van deze pagina al...
Melbourne is prima, Texas is prima, Mexico is prima, Brazilië is prima, Suzuka is prima al mag die in een minder nat seizoen . twee races erbij in de US mag, maar ipv een mooi circuit als Watkins Glen of Road Atlanta of een echte uitdaging als Laguna Seca kiest men lafjes voor het geld met straatraces in Las Vegas en Miami, want de celebs moeten wel niet verder dan 10 km buiten hun natuurlijke habitat kunnen komen hè. Sepang mag gerust terugkomen, en Mount Panorama zou ik te gek vinden ( maar de celebs durven waarschijnlijk niet buiten de stad te komen). organiseer naast Montreal nog een race in Mosport. maar het grootste probleem heb ik met de Arabische circuits. er beklijft er eigenlijk geen een, saai zielloze bedoening daar. Turkije is een positieve uitschieter, Singapore is een laffe straatrace langs de hotels. China mis ik niet, Vietnam ken ik niet en Zuid Afrika hoeft sinds de staatskaping ook niet meer. daar verdwijnt het geld eerder in de zak van een corrupte official voor liberty er zelf een cent van zietquote:Op woensdag 2 november 2022 09:48 schreef DjVero het volgende:
Een WERELDkampioenschap formule 1, maar volgens enkele personen hier mogen er alleen races in EU georganiseerd worden....
Die zou gebouwd moeten worden volgens de berichten, dus er ligt nog niks fatsoenlijks.quote:Op woensdag 2 november 2022 10:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is zonde dat er echte circuits worden ingeruild terwijl kunstmatige circuits 'mogen' blijven.
Er is niks mis met 3 races in de US, maar dat er 2 van de 3 midden in een stad zijn terwijl de US over prima circuits beschikt is gewoon ruk.
Ik weet overigens niet of Colombia een circuit heeft (waarschijnlijk wel) of dat het (desondanks) weer een all-show-prestige race wordt waarbij het gaat om de celebreties en niet om de race.
Niet alleen twitter blijkbaar.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:48 schreef DjVero het volgende:
Een WERELDkampioenschap formule 1, maar volgens enkele personen hier mogen er alleen races in EU georganiseerd worden....
Gewoon eerlijk verdelen over de verschillende continenten; 4 á 5 races per continent, niks mis mee, waarbij Afrika natuurlijk niet echt een kanshebber is, maar soit. Ik denk dat dat is waar Liberty naartoe wil. Slechts drie races in Noord-Amerika, één in Zuid-Amerika en tien in Europa is een scheve verhouding.quote:Op woensdag 2 november 2022 10:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die zou gebouwd moeten worden volgens de berichten, dus er ligt nog niks fatsoenlijks.
Het heeft voor mij verder ook helemaal niks te maken met races in Europa, maar het zou wel fijn zijn als men blijft racen op goede tracks. COTA bijvoorbeeld is één van de mooiste circuits en levert altijd leuke races op.Doe mij daar nog maar 3 van hoor, geen enkel probleem. Las Vegas kan ik ook nog mee leven, dat kan dan de Monaco worden van die kant van de wereld. Miami had dan bijvoorbeeld niet gehoeven van mij, want circuit stelt weinig voor en het is meer modeshow dan een GP.
Japan, Brazilië, Mexico, Australië allemaal dikke prima. Zie graag Turkije weer terug ook. Ik heb nu alleen het idee dat ze beetje aan het doordraven zijn. Dat België gaat verdwijnen is echt zonde. Dat Duitsland geen GP meer heeft blijft gewoon raar. Als Max straks een keer stopt valt Nederland ook meteen weg. Frankrijk staat ook al op de schop. Je houdt dan weinig over in Europa ja, dat is dan een feit. Wil niet zeggen dat men alleen maar races in Europa moet organiseren. Helemaal niet.
Ik noem de zandbak races ook niet, omdat ik het wel leuke banen vindt over het algemeen. Het gaat mij eerder om de banen, maar ook een beetje om de beleving. Misschien is mijn beeld van Colombia gekleurd, dus wacht het wel afquote:Op woensdag 2 november 2022 11:49 schreef DjVero het volgende:
[..]
Gewoon eerlijk verdelen over de verschillende continenten; 4 á 5 races per continent, niks mis mee, waarbij Afrika natuurlijk niet echt een kanshebber is, maar soit. Ik denk dat dat is waar Liberty naartoe wil. Slechts drie races in Noord-Amerika, één in Zuid-Amerika en tien in Europa is een scheve verhouding.
- Nederland en Monaco mogen van mij allebei wel verdwijnen; hebben beiden niks met racen te maken.
- Italië is ook maar treintje rijden.
- Frankrijk verdwijnt godzijdank al.
- En dat eeuwige gezeik op "zandbakraces" ben ik ook wel een beetje klaar mee. Bahrein heeft zich prima bewezen als het aankomt op fraaie races. Abu Dhabi mag weg. S-A heeft ook al twee prima races opgeleverd.
Ik ben helemaal voor de richting die Liberty op wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |