Zolang Vettel in een AMR rijd die nauwelijks relevant is vinden ze het een topper, ja, als Vettel Hamilton verslaat...not so much. Zo werkt het gewoon, Sky is een enorm jingoistische toko.quote:Op zondag 30 oktober 2022 15:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Coulthard kunnen ze ook al niet hebben.
Ik vind Brundle prima. Die was best hard over budget cap, maar bleef wel netjes binnen de lijntjes de hele tijd. Je mag best kritisch zijn, graag zelfs. Je mag ook best een voorkeur hebben, maar als je alles door een gekleurde bril bekijkt en presenteert is het wat anders. Di Resta kan ik weinig mee. Ik vind hem echt een kluns, maar dat is gewoon mijn probleem
SkyF1 deed jaren geleden hetzelfde bij Vettel. Nu is het hun lievelingetje en vinden ze het jammer dat zo'n topper stopt.
Zeker, maar ik reageerde op iemand die zei dat de Engelsen bevreesd zijn dat Verstappen de status van Hamilton als GOAT zal aantasten. Nou, daar zijn we nog lang niet. Zelfs niet bij Vettel in de buurt. Of Senna, inderdaad.quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Senna is ook niet de allerbeste ooit qua overwinningen of meeste punten of meeste kampioenschappen.
Wordt wél algemeen gezien als een grote kampioen.
Senna heeft 10 seizoenen in de F1 geraced en heeft 3 titels. Max gaat volgend jaar zijn 8de seizoen in, heeft 2 titels en werd na de regenrace in Brazilie 2016 al met Senna vergeleken. Ben het niet eens met jouw definitie van 'nog lang niet'.quote:Op maandag 31 oktober 2022 02:08 schreef Sodemieters het volgende:
Nou, daar zijn we nog lang niet. Zelfs niet bij Vettel in de buurt. Of Senna, inderdaad.
Het is een beetje scoreboardjournalistiek natuurlijk. Als je een top tien van de beste allertijden maakt zet vrijwel iedereen Senna boven Prost. Sterker nog, vele zullen Prost niet eens opnemen in die top tien. Cijfermatig net zo groot als Vettel, toch hoort hij daar ver, ver boven. Het gaat niet alleen om hoeveel titels iemand haalt, maar ook de manier waarop. En dan is wat Schumacher heeft gedaan zo veel indrukwekkender. In mijn herinnering staat ook Prost als coureur ver boven Vettel of Hamilton. Ja, hij had ook een paar keer een zeer dominante wagen, maar vocht wel tegen Senna en haalde in '88 en 89' meer punten dan de Braziliaan. Alleen telde in die tijd alleen de beste 11 resultaten mee en daarom werd Senna in '88 kampioen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:26 schreef Sodemieters het volgende:
Hoe het ook zij, het ligt wel voor de hand dat de F1 flinke wijzigingen zal moeten doorvoeren om relevant te blijven. Dat maakt het dus ook lastig voor teams om gedurende langere tijd dominant te blijven. En daarmee lastig voor Verstappen om de prestaties van Schumacher en Hamilton te evenaren of zelfs overtreffen.
Bovendien wordt Senna veel groter gemaakt dan hij was. Senna was een combinatie tussen de jonge Verstappen en Ricciardo. Bij vlagen snel en geniaal, maar ook een ongelooflijk impulsieve brokkenpiloot met signaturemoves die regelmatig in huilen eindigde.quote:Op maandag 31 oktober 2022 04:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Senna heeft 10 seizoenen in de F1 geraced en heeft 3 titels. Max gaat volgend jaar zijn 8de seizoen in, heeft 2 titels en werd na de regenrace in Brazilie 2016 al met Senna vergeleken. Ben het niet eens met jouw definitie van 'nog lang niet'.
Het heeft ook een beetje met het land te maken waar de rijder vandaan komt, stel dat dat Verstappen Engels was geweest dan was hij nu al de allerbeste ooit, waarschijnlijk zou Ted dat wekelijks herhalen. Senna was verschrikkelijk belangrijk voor Brazilië als icoon, dat werkt wel mee in de adoratie.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Bovendien wordt Senna veel groter gemaakt dan hij was. Senna was een combinatie tussen de jonge Verstappen en Ricciardo. Bij vlagen snel en geniaal, maar ook een ongelooflijk impulsieve brokkenpiloot met signaturemoves die regelmatig in huilen eindigde.
Misschien was Senna ooit consistent en verstandig geworden als hij ouder had mogen worden, maar op die twee vlakken is Verstappen hem echt al ver voorbij.
Senna wordt ook groter gemaakt omdat hij verongelukt is tijdens zijn actieve carrière. Mensen die (jong) verongelukken of komen te overlijden, worden altijd meer 'mythisch' gemaakt, dat zie je ook b.v. bij jong overleden artiesten, zangers, acteurs etc.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Bovendien wordt Senna veel groter gemaakt dan hij was. Senna was een combinatie tussen de jonge Verstappen en Ricciardo. Bij vlagen snel en geniaal, maar ook een ongelooflijk impulsieve brokkenpiloot met signaturemoves die regelmatig in huilen eindigde.
Misschien was Senna ooit consistent en verstandig geworden als hij ouder had mogen worden, maar op die twee vlakken is Verstappen hem echt al ver voorbij.
Ahja, zeker. Dat speelt ook absoluut mee. Er zijn heel veel omstandigheden die maken hoe en of iemand herinnerd wordt, dat is ook mijn punt. En dat objectiviteit daarbij niet altijd leidend is, is ook duidelijk.quote:Op maandag 31 oktober 2022 15:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Senna wordt ook groter gemaakt omdat hij verongelukt is tijdens zijn actieve carrière. Mensen die (jong) verongelukken of komen te overlijden, worden altijd meer 'mythisch' gemaakt, dat zie je ook b.v. bij jong overleden artiesten, zangers, acteurs etc.
Dit is het 8e seizoen van Max. Volgend jaar gaat-ie z'n 9e in. Maar omdat Max zo onwaarschijnlijk jong begonnen is, zou-ie makkelijk nog 15 jaar mee kunnen doen als-ie zou willen. Dat maakt ook dat het voelt alsof-ie nog maar aan het begin staat, terwijl hij in feite al meer ervaring heeft dan een groot deel van de rest van het veld.quote:Op maandag 31 oktober 2022 04:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Senna heeft 10 seizoenen in de F1 geraced en heeft 3 titels. Max gaat volgend jaar zijn 8de seizoen in, heeft 2 titels en werd na de regenrace in Brazilie 2016 al met Senna vergeleken. Ben het niet eens met jouw definitie van 'nog lang niet'.
In de tijd van Senna was er ook veel meer toegestaan, je kon gewoon anderen van de baan rijden zonder dat je daar echt voor gestraft werd. De Formule 1 van nu is een heel andere Formule 1 dan die eind jaren 80/begin jaren 90.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Bovendien wordt Senna veel groter gemaakt dan hij was. Senna was een combinatie tussen de jonge Verstappen en Ricciardo. Bij vlagen snel en geniaal, maar ook een ongelooflijk impulsieve brokkenpiloot met signaturemoves die regelmatig in huilen eindigde.
Misschien was Senna ooit consistent en verstandig geworden als hij ouder had mogen worden, maar op die twee vlakken is Verstappen hem echt al ver voorbij.
Ik denk dat F1 ook zonder link met de autoindustrie levensvatbaar kan zijn, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 30 oktober 2022 21:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, dus de vraag is of F1 dan nog wel levensvatbaar is. Ik vraag me af of automerken in 2038 nog honderden miljoenen willen investeren in een sport met verbrandingsmotoren, of dat Formule E geleidelijk aan het stokje over zal nemen.
Denk het ook en er is sowieso geen automerk dat honderden miljoenen in F1 stopt momenteel.quote:Op maandag 31 oktober 2022 15:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat F1 ook zonder link met de autoindustrie levensvatbaar kan zijn, eerlijk gezegd.
Nee, dat zijn er meerdere.quote:Op maandag 31 oktober 2022 15:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk het ook en er is sowieso geen automerk dat honderden miljoenen in F1 stopt momenteel.
Welke dan? De F1 teams zijn allemaal selfsupporting, zeker de grotere.quote:Op maandag 31 oktober 2022 16:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, dat zijn er meerdere.
Ik bedoelde dat er meerdere zijn die er samen honderden miljoenen in steken. Via sponsoring, maar ik geloof ook niet dat de F1 teams een marktconforme prijs betalen voor de motoren die ze gebruiken.quote:Op maandag 31 oktober 2022 17:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Welke dan? De F1 teams zijn allemaal selfsupporting, zeker de grotere.
Het zal van team tot team verschillen. Het team Mercedes ontving vorig jaar bijv. inderdaad geen geld van het automerk Mercedes. Het team koopt de motoren echter van een ander bedrijf (Mercedes HPP) en dat bedrijf ontvangt wel geld van het automerk. Dus het automerk Mercedes steekt wel degelijk geld in F1, maar via een omweg.quote:Op maandag 31 oktober 2022 17:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Welke dan? De F1 teams zijn allemaal selfsupporting, zeker de grotere.
Ik zeg ook niet dat er helemaal geen geld heen gaat vanuit de auto industrie, maar honderden miljoenen is gewoon overdreven en Mercedes HPP draagt misschien wel bij aan de winst, dat Mercedes op deze manier wel geld in F1 steekt is van jou ook maar een aanname.quote:Op maandag 31 oktober 2022 18:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het zal van team tot team verschillen. Het team Mercedes ontving vorig jaar bijv. inderdaad geen geld van het automerk Mercedes. Het team koopt de motoren echter van een ander bedrijf (Mercedes HPP) en dat bedrijf ontvangt wel geld van het automerk. Dus het automerk Mercedes steekt wel degelijk geld in F1, maar via een omweg.
Bovendien is het automerk Mercedes voor een derde eigenaar van het team Mercedes, dus ook dat is een financieel belang. Als ze die aandelen zouden verkopen, zou ze dat (in ieder geval in theorie) vele miljoenen opleveren.
En een bedrijf als Alfa Romeo heeft volgens mij als enige meerwaarde dat ze geld dokken voor hun naam op de auto.
En wat is je bron hier van?quote:Op maandag 31 oktober 2022 18:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er helemaal geen geld heen gaat vanuit de auto industrie, maar honderden miljoenen is gewoon overdreven en Mercedes HPP draagt misschien wel bij aan de winst, dat Mercedes op deze manier wel geld in F1 steekt is van jou ook maar een aanname.
Om hier nog even op terug te komen: een volledig elektrisch wereldkampioenschap onder auspiciën van de FIA kan niet, maar als Formule 1 besluit het zonder FIA te doen dan kan dat wel. Formule 1 heeft zelf geen overeenkomst met de organisatie achter Formule E: enkel de FIA heeft dat. En de ruzie tussen FIA en FOTA in 2009 maakte wel duidelijk dat in het uiterste geval FIA opzij geschoven kan worden.quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een volledig elektrisch wereldkampioenschap kan voorlopig niet, aangezien de Formule E daar tot 2039 het monopolie op heeft.
https://www.autosport.com(...)gag-5293944/5293944/
Nee, er geldt een verbod op fossiele brandstoffen. De F1 kan nog meerdere kanten op.quote:Op maandag 31 oktober 2022 18:51 schreef beantherio het volgende:
binnen de EU alle auto's elektrisch moeten zijn.
Ik noemde het daarom ook specifiek een voorbeeld. Zover is het inderdaad nog lang niet en er zijn nog allerlei andere opties.quote:Op maandag 31 oktober 2022 19:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, er geldt een verbod op fossiele brandstoffen. De F1 kan nog meerdere kanten op.
Nee, dat is geen aanname.quote:Op maandag 31 oktober 2022 18:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er helemaal geen geld heen gaat vanuit de auto industrie, maar honderden miljoenen is gewoon overdreven en Mercedes HPP draagt misschien wel bij aan de winst, dat Mercedes op deze manier wel geld in F1 steekt is van jou ook maar een aanname.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |