Seizoen 1 van HotD vind ik persoonlijk niet enorm sterk. Wel serieus tof bij vlagen maar ver van de meesterlijkheid van de vroege seizoenen van Thrones.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:57 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dat kan je verwachten. Zo lang ze niet de woke route op gaan met random lgbt shit of onlogische blackwashing komt het vast goed. Seizoen 1 was enorm sterk.

Ik denk dat je de serie wat seizoenen moet geven aan karakter ontwikkeling voor je kan zeggen dat er iets mist.quote:

Ik heb het boek gelezen. Naar mijn mening veel beter dan de teleurstellende serie. Je kunt het vergelijken met zoiets als de Silmarillion; het verhaal gaat over vele generaties. Karakterontwikkeling is in deze gewoonweg moeilijk.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:26 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ik denk dat je de serie wat seizoenen moet geven aan karakter ontwikkeling voor je kan zeggen dat er iets mist.

Ik denk dat je na één seizoen al genoeg conclusies kan trekken. Ja, wie weet komt er een karakter als Tyrion bij ergens in seizoen 4, maar je kan prima observeren dat zo'n karakter er nu nog niet is.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:26 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ik denk dat je de serie wat seizoenen moet geven aan karakter ontwikkeling voor je kan zeggen dat er iets mist.

Eens.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:00 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Er zijn weinig series die een boek evenaren of zelfs beter zijn.

Rood. Want leuke karakters. Maar van de rest maakt het me niet zoveel uit wie er wint of verliest. Zolang het maar een tof verhaal isquote:Op woensdag 20 maart 2024 16:06 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[poll=6956]

quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:07 schreef GGMM het volgende:
Oh en morgen de trailer voor seizoen 2
@:jr-style-93 @:maxi-mus

Ben ik ook aan het doen, maar ik kom er minder makkelijk doorheen dan de 1e keer.quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga S1 denk ik herkijken want ik ben veel alweer kwijt

Juniquote:Op woensdag 20 maart 2024 19:18 schreef Discombobulate het volgende:
Vergeleken met GoT toch wel echt beetje matig, maar ook wel zin in. Wellicht dat ik de afleveringen ga opsparen. Wanneer komt het uit?

Ze hadden beter meer tijd en geld kunnen steken in de laatste 3 seizoenen en het schrijfwerk van de eerste Game of Thrones seriequote:Op woensdag 17 januari 2024 09:52 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
prequel? dus dit is niet de jon snow serie dan.
HBO gaat Thrones wel lekker de afgrond in melken zo

Als het allemaal net zo goed is als house of the dragon. Melk het dan maar uit tot er niks meer over isquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:52 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
prequel? dus dit is niet de jon snow serie dan.
HBO gaat Thrones wel lekker de afgrond in melken zo

Moet je bij George RR Martin zijn, die die boeken nog steeds niet geschreven heeft.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:48 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ze hadden beter meer tijd en geld kunnen steken in de laatste 3 seizoenen en het schrijfwerk van de eerste Game of Thrones serie

Die gaat gewoon dood voor dat boek er isquote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Moet je bij George RR Martin zijn, die die boeken nog steeds niet geschreven heeft.
De novella's waarop House of the Dragon gebaseerd is, heeft hij wel geschreven.

Ook zonder die boeken had het veel beter uitgewerkt kunnen worden. Die twee schrijvers die erop zaten waren er gewoon klaar mee en waren alleen nog maar gefocust op makkelijke plottwists en sensatie waarbij het tempo in de hoogste versnelling is gegaan en de coherentie in rook opging. Ze hebben daarmee één van de beste series ooit volledig verneukt. Wie praatte nog in positieve zin over GoT na die fiasco? Na de overvloed aan kritiek, was de serie ook direct vergeten, en werd amper nog genoemd.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Moet je bij George RR Martin zijn, die die boeken nog steeds niet geschreven heeft.
De novella's waarop House of the Dragon gebaseerd is, heeft hij wel geschreven.

Prima. interesseert me vrij weinig wat jon achter de gevallen muur uitspookt.quote:Op donderdag 11 april 2024 14:38 schreef wolfrolf het volgende:
spin-off rond Jon Snow is voorlopig van de baan
https://www.ad.nl/show/ki(...)an-de-baan~a4c31631/
verdorie, beter weet jon snow gewoon niks

Het is ook een beetje een vreemde eend, omdat het een boek in een boek is en de 'feiten' ook niet echt altijd waar zijn. Natuurlijk de makers hebben veranderingen doorgebracht, maar met de show zien we vaak ook hoe het werkelijk is gegaan.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:38 schreef Vlinder het volgende:
Ik probeer al eeuwen het boek te lezen maar ik kom er niet doorheen. Via Storytel ben ik hem nu aan het luisteren maar het is gewoon echt niet te zien. Dus binnen 2 dagen de serie maar weer gekeken (ziek) maar dan merk je toch weer dat dingen niet kloppen en net anders zijn of weggelaten. Toch jammer dat ik zo'n lezer ben. (Was)

Zou uit focus groepen blijken dat er weinig interesse is om dit specifieke deel van de tijdlijn weer op te pakken?quote:Op donderdag 11 april 2024 14:38 schreef wolfrolf het volgende:

heywoodu

heywoodu

Erg jammer. Ik hoop nog steeds op iets over écht lang voor Game of Thrones, iets over een of andere ridder en z'n schildknaap heb ik weinig interesse in vooralsnogquote:Op donderdag 11 april 2024 14:38 schreef wolfrolf het volgende:

F&S / [HBO] A Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight (2025)quote:Op donderdag 11 april 2024 19:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Erg jammer. Ik hoop nog steeds op iets over écht lang voor Game of Thrones, iets over een of andere ridder en z'n schildknaap heb ik weinig interesse in vooralsnog

heywoodu

heywoodu

Ja, daar doelde ik ook opquote:Op donderdag 11 april 2024 20:02 schreef Momo het volgende:
[..]
F&S / [HBO] A Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight (2025)
Nou heb jij geluk

heywoodu

heywoodu

Ja! Die mysterieuze gebieden en tijden enzo, dat lijkt me nou echt fantastisch. Nou heeft het ook wat dat het mysterieus blijft natuurlijk, maar toch zou ik dat heel gaaf vindenquote:Op donderdag 11 april 2024 20:06 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zou graag iets willen met meer lore, meer geschiedenis, white walkers, het oosten van Essos en Asshai.

Flinke zit.quote:

Ik had geen problemen om er in geïnvesteerd te raken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 00:13 schreef FireFox1 het volgende:
Zijn er mensen bezig S1 terug te kijken?
Ik doe mijn best, maar GoT is een stuk makkelijker weg te kijken

Serieus? Hoe laat?quote:

Hmm, anderhalf uur wachten, vakantie, toch beetje moe, dillemaquote:

Heb jij 'em al gezien dan?quote:Op maandag 17 juni 2024 01:39 schreef GGMM het volgende:
Je gaat maar gewoon slapen.
Zo bijzonder is nou ook weer niet.

Nee ik bedoel de serie.quote:

Dat had ik destijds voor GoT wel over hoor. Ben wel benieuwd naar de reactie van die slet na de dood van haar zoonquote:Op maandag 17 juni 2024 01:41 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee ik bedoel de serie.
Het is een prima serie, maar geen serie waar je voor opblijft tot 04:00 toch

Matig weer GGMM, ik geef het minimaal een 9. Vond alleen de eindscène een beetje tammetjes vergeleken met *datwaarwijhiernietoverpraten*quote:

Ja het was wel een beetje donker vond ikquote:Op maandag 17 juni 2024 18:10 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Matig weer GGMM, ik geef het minimaal een 9. Vond alleen de eindscène een beetje tammetjes vergeleken met *datwaarwijhiernietoverpraten*

Ik hoop dat de cijfers komende weken steeds hoger wordenquote:Op maandag 17 juni 2024 18:15 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja het was wel een beetje donker vond ik
En het irriteert me een beetje dat alle acteurs 2 jaar ouder zijn geworden. Dat is met kind/tiener acteurs niet zo handig.
Maar verder prima!

Dat hoop ik ook. Het heeft er alle potentie voor in ieder geval.quote:Op maandag 17 juni 2024 18:17 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik hoop dat de cijfers komende weken steeds hoger worden

Ik had letterlijk een recap van een paar minuten voor de aflevering, maar is natuurlijk ook je eigen verantwoordelijkheid als je het allemaal vergeten bent.quote:Op maandag 17 juni 2024 21:06 schreef Discombobulate het volgende:
Bruut einde.
Recap van te voren was wel handig geweest trouwens... Moet me nu nog maar even inlezen hoe en wat het ook allemaal ging.

Hier ook, op HBO Max.quote:Op maandag 17 juni 2024 21:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik had letterlijk een recap van een paar minuten voor de aflevering, maar is natuurlijk ook je eigen verantwoordelijkheid als je het allemaal vergeten bent.

hoe vergeet je datquote:Op maandag 17 juni 2024 11:55 schreef Blues het volgende:
HBO weer wakker gemaakt hier, bleken we nog een abbo te hebben
Zininin

Hier ook een behoorlijk lange recap. Lekkere aflevering hoor, einde was bruut welquote:Op maandag 17 juni 2024 21:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik had letterlijk een recap van een paar minuten voor de aflevering, maar is natuurlijk ook je eigen verantwoordelijkheid als je het allemaal vergeten bent.

Ja wel beetje fan service want wat doet de Warden of the North daar überhaupt? Dat had gewoon in een zaal in Winterfell gekund.quote:Op maandag 17 juni 2024 21:06 schreef Discombobulate het volgende:
Ook fijn dat we de Muur weer even zagen.

Door te weten dat we wel netflix, skyshowtime en amazonprime hebben maar geen hbomax meer om de een of andere reden.quote:Op maandag 17 juni 2024 21:31 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
hoe vergeet je dat
hopelijk wel met die 50% korting?
maar allejezus. het venijn zit wel in de staart van deze aflevering

Larys vertelde Alicent dat hij de verraders had laten stoppen met ademen, daar zullen vast veel guards bij hebben gezeten. Of Ser Criston heeft iedereen gevraagd op te rotten zodat hij wat privacy had.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:04 schreef Nielsch het volgende:
Hoezo stonden er echt 0 wachters rondom die slaapvertrekken? Ja eentje lag er te neuken met de Queen Mom maar wtf was de rest?

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story

Cole is juist het tegenovergestelde van een incel. Ten eerste is de eed die ze afleggen om celibaat te zijn vrijwillig. Ten tweede is hij bepaald niet celibaat. Wel een turbolul natuurlijk dat hij in plaats van zijn fout toegeven maar een collega op een zelfmoordmissie stuurt.quote:Op maandag 24 juni 2024 04:25 schreef superniger het volgende:
Incel Cole.
Aemond met zijn mommy issues. 🤣

incels hebben toch geen seks. Hoe is hij dan precies een incel?quote:Op maandag 24 juni 2024 04:25 schreef superniger het volgende:
Incel Cole.
Aemond met zijn mommy issues. 🤣

Wat een onzin zeg. Was toch minimaal een 8.2quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |