abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206447267
Let's go!

Actuele oorlogs map.
Deze map is samengesteld uit zowel Russische als Oekraïnse bronnen.

https://deepstatemap.live/en#8/49.424/37.776
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206447303
O+ @ topic titel _O_
Lach met een schone bips
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:42:28 #3
485843 crew  Jippie
pi_206447393
Wat is het hier gemoedelijk O+
pi_206447429
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:42 schreef Jippie het volgende:
Jaja en rara wie er weer op de vingers zal getikt worden...
Waar is de regel van vriendelijk blijven gebleven?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_206447446
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:42 schreef Jippie het volgende:
Dat is de positieve invloed van Uncle, Miss_sly en mij :) One big happy family :)
Lach met een schone bips
pi_206447466
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:28 schreef loveyoulongtime het volgende:
Maar goed, vraag me wel af even OT. Gaat er een vuile bom komen? Gaat de dam opgeblazen worden? En wie gaat overal de schuld van krijgen? Zou er bewijs komen?
Ach nu is het wachten op verdere westerse escalatie.
Mogelijks een dirty bomb op Nikolaev waarna de amerikanen zullen proberen naar Odessa te gaan. Rusland zal dit ten alle koste vermijden en mss de 101st uitschakelen, waarna we totale escalatie krijgen...
Het moet nog beginnen...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_206447486
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ach nu is het wachten op verdere westerse escalatie.
Mogelijks een dirty bomb op Nikolaev waarna de amerikanen zullen proberen naar Odessa te gaan. Rusland zal dit ten alle koste vermijden en mss de 101st uitschakelen, waarna we totale escalatie krijgen...
Het moet nog beginnen...
Enig idee van een tijdspanne? Ik heb nog een vliegticket voor eind november richting Azië. Na 3 jaar niet mogen vliegen wil ik echt weer keer weg.
Lach met een schone bips
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:54:16 #8
485843 crew  Jippie
pi_206447501
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jaja en rara wie er weer op de vingers zal getikt worden...
Waar is de regel van vriendelijk blijven gebleven?
Ik heb net wel wat acties ondernomen }:|
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:56:36 #9
485843 crew  Jippie
pi_206447528
Hadden jullie deze al gezien?

Mannen die in Rusland zijn gemobiliseerd om in Oekraïne te gaan vechten, zijn uitgerust met plastic paintballmaskers, kinderhandschoenen en rubberen laarzen. In een video gepost vanuit de regio Stavropol in het zuiden van Rusland, kan een soldaat nauwelijks zijn afschuw verbergen voor de uitrusting die de lokale overheid hem heeft meegegeven om ten strijde te gaan.

pi_206447557
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:53 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Enig idee van een tijdspanne? Ik heb nog een vliegticket voor eind november richting Azië. Na 3 jaar niet mogen vliegen wil ik echt weer keer weg.
Niet mogen vliegen was covid issue :P
Goh ik vrees dat er toch actie zal komen voor de russische mobilisatie ingezet kan worden, want dan wordt de situatie uitzichtloos.
pi_206447592
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:54 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik heb net wel wat acties ondernomen }:|
Jep, mijn posts geknipt :+
pi_206447606
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:59 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Niet mogen vliegen was covid issue :P
Goh ik vrees dat er toch actie zal komen voor de russische mobilisatie ingezet kan worden, want dan wordt de situatie uitzichtloos.
Dat klopt, ik mocht sowieso niet vliegen gezien mijn vaxx status. Maar sinds kort wel, dus hoop dat ze wachten met ww3 tot ik weg ben :)
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:03:51 #13
5428 crew  miss_sly
pi_206447616
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:53 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het zo’n vaart zal lopen, eerlijk gezegd met een dirty bomb. En als wel, zal de reactie van het westen conventioneel zijn. Ik geloof nog niet zozeer in escalatie en een nucleaire oorlog.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:03:52 #14
485843 crew  Jippie
pi_206447617
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Knippie was there :+
  Forum Admin dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:04:09 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206447621
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik hoop dat ik niet verkeerd over kom, maar je hebt hier in bnw echt gigantisch veel vrijheid om je mening te uiten.. De grenzen zijn best helder :)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:05:21 #16
485843 crew  Jippie
pi_206447627
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:03 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dat klopt, ik mocht sowieso niet vliegen gezien mijn vaxx status. Maar sinds kort wel, dus hoop dat ze wachten met ww3 tot ik weg ben :)
Heb je wel internet op plaats van bestemming? Wordfeud en zo..
pi_206447638
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:05 schreef Jippie het volgende:

[..]
Heb je wel internet op plaats van bestemming? Wordfeud en zo..
Als ze de boel niet Nuken wel :D
Lach met een schone bips
  Forum Admin dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:07:31 #18
pi_206447646
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het zo’n vaart zal lopen, eerlijk gezegd met een dirty bomb. En als wel, zal de reactie van het westen conventioneel zijn. Ik geloof nog niet zozeer in escalatie en een nucleaire oorlog.
En als er al een reactie komt is dat alleen als dat waterdicht te verklaren is. Dit is niet de VS die op eigen houtje Irak als wereldgevaar weg zet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:07:47 #19
485843 crew  Jippie
pi_206447651
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:06 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Maak je je zorgen om een Nucleaire oorlog?
  Forum Admin dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:08:05 #20
pi_206447655
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:06 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Externe accu, zonnepaneel lader en fallout shelter :7
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:08:55 #21
5428 crew  miss_sly
pi_206447661
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En als er al een reactie komt is dat alleen als dat waterdicht te verklaren is. Dit is niet de VS die op eigen houtje Irak als wereldgevaar weg zet.
Dat denk ik ook. Sowieso zit het westen absoluut niet te wachten op een nucleaire oorlog en zal er zoveel als maar kan aan doen om dat te vermijden.
pi_206447665
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik hoop dat ik niet verkeerd over kom, maar je hebt hier in bnw echt gigantisch veel vrijheid om je mening te uiten.. De grenzen zijn best helder :)
Tuurlijk, en toch heerst er onderscheid op Fok, wat ik onrechtvaardig vind.
pi_206447668
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:07 schreef Jippie het volgende:

[..]
Maak je je zorgen om een Nucleaire oorlog?
Nee joh, maar moet wel in de gedachte van het topic ook blijven. Een nucleaire oorlog zou het einde van de huidige beschaving betekenen. Dat wil niemand op zijn geweten hebben, een Biden niet, een Putin niet, en zelfs als hij ze had een Zelensky niet. Dat wil niemand.
Lach met een schone bips
  Forum Admin dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:10:18 #24
pi_206447673
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Sowieso zit het westen absoluut niet te wachten op een nucleaire oorlog en zal er zoveel als maar kan aan doen om dat te vermijden.
Eens, en als ik eerlijk ben denk ik dat Rusland/Putin er ook zo in staat, ondanks de dreigementen.
pi_206447683
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
"Waterdicht verklaren" ?
Afgaand op de huidige eenzijdige berichtgeving/bewijsvoering...
Dit is de VS die in oekr geen gezichtsverlies zal willen lijden.
  Forum Admin dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:12:36 #26
pi_206447689
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:09 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Tuurlijk, en toch heerst er onderscheid op Fok, wat ik onrechtvaardig vind.
Ik snap wel wat je bedoelt. Het is nou eenmaal zo dat de concencus is dat Putin een oorlogsmisdadiger is. Eigenlijk wijst alles er op. Die reacties, zeker na het zien van de beelden, snap ik.

Ik wil en ga je geen woorden in de mond leggen maar het lijkt er op dat waar jij van overtuigd bent door maar weinig mensen geloofd wordt. Dat betekent niet dat dat niet waar is of zou kunnen zijn... Complotten zijn soms nou eenmaal ook gewoon de waarheid(geworden)
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:13:29 #27
5428 crew  miss_sly
pi_206447701
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Eens, en als ik eerlijk ben denk ik dat Rusland/Putin er ook zo in staat, ondanks de dreigementen.
Dat idee heb ik ook. Ze weten daar net zo goed dat dat niet goed af gaat lopen.
Voor niemand, bedoel ik dan. En dan wint er ook niemand, zijn er alleen verliezers.
pi_206447716
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Externe accu, zonnepaneel lader en fallout shelter :7
Eerste 2 twijfel ik ook nog over...prijzig wel.
En vergeet geen faraday kooi...
  Forum Admin dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:16:33 #29
pi_206447726
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Die kun je zelf maken met aluminium folie, de tinfoil hat zeg maar. Is geen grap :P
pi_206447730
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Als ik jou was lieve Uncle, zou ik dat geld eerder besteden aan een paar leuke reizen. Zo'n vaart zal het de komende jaren niet lopen.
Lach met een schone bips
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:16:46 #31
485843 crew  Jippie
pi_206447732
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:09 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nee joh, maar moet wel in de gedachte van het topic ook blijven. Een nucleaire oorlog zou het einde van de huidige beschaving betekenen. Dat wil niemand op zijn geweten hebben, een Biden niet, een Putin niet, en zelfs als hij ze had een Zelensky niet. Dat wil niemand.
Niemand wil een nucleaire oorlog, is onomkeerbaar. Maar het dreigt zo lekker.
pi_206447745
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:16 schreef Jippie het volgende:

[..]
Niemand wil een nucleaire oorlog, is onomkeerbaar. Maar het dreigt zo lekker.
En de media doet er zo lekker aan mee, en waarom? Angst zaaien? Of is dat iets wat echt speelt? Of zaaien ze die angst weer om mensen bang te maken? Dat is BNW :)
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:18:32 #33
5428 crew  miss_sly
pi_206447747
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:09 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik denk zeker Zelensky niet. Als zoiets gebruikt gaat worden, is het in zijn land. In geloof niet dat hij het ziet zitten om een stuk radioactief niemandsland erbij te krijgen. Hij heeft Tsjernobyl al, meer dan voldoende van die zooi.
pi_206447773
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk zeker Zelensky niet. Als zoiets gebruikt gaat worden, is het in zijn land. In geloof niet dat hij het ziet zitten om een stuk radioactief niemandsland erbij te krijgen. Hij heeft Tsjernobyl al, meer dan voldoende van die zooi.
Bedoelde meer dat als Zelensky ze wel had, hij ze ook niet op Moskou zou afschieten. Niemand gaat die troep gebruiken de komende jaren. Ja wanneer een gek als Kadyrov het voor het zeggen krijgt en een knop heeft waarmee ie ze kan lanceren. Maar gelukkig zit die gek nog niet op zo'n plek.
Lach met een schone bips
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:22:34 #35
485843 crew  Jippie
pi_206447801
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:18 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
En de media doet er zo lekker aan mee, en waarom? Angst zaaien? Of is dat iets wat echt speelt? Of zaaien ze die angst weer om mensen bang te maken? Dat is BNW :)
Nee de media informeert, had je liever dat ze er niets over meldden?
pi_206447847
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik snap wel wat je bedoelt. Het is nou eenmaal zo dat de concencus is dat Putin een oorlogsmisdadiger is. Eigenlijk wijst alles er op. Die reacties, zeker na het zien van de beelden, snap ik.
Ach die koosnaampjes...care
Mijn issue gaat over hetgeen waarvoor ik steeds maar gebanned wordt, en we hier dus niet gaan bespreken.
En ja ik kan er inkomen dat mensen zo denken. Ik lees ook af en toe in NWS en voel geen drang om anderen hierover aan te vallen.

quote:
Ik wil en ga je geen woorden in de mond leggen maar het lijkt er op dat waar jij van overtuigd bent door maar weinig mensen geloofd wordt. Dat betekent niet dat dat niet waar is. Complotten zijn soms nou eenmaal ook gewoon de waarheid(geworden)
Ik besef maar al te goed dat ik aan de kant van de minderheid sta, en dat is niet altijd makkelijk. En ook weinig mogelijkheid om hierover met gelijkdenkenden es te kunnen praten.

En uiteindelijk,raar maar waar,zijn wij andersdenkenden, nog het meest tegen deze oorlog gekant. Hier geen gejuich om zinloze doden.
Enige oplossing is diplomatieke oplossing, maar dat betekent luisteren naar elkaar, dus ook naar Rusland.
Spijtig genoeg kiezen we de weg van geweld. En zoals ik al van in begin zeg, VS noch Rusland zal een verlies aanvaarden, dus escalatie is het enige wat nog rest...
pi_206447850
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:22 schreef Jippie het volgende:

[..]
De media informeert niet alleen maar, deels wel hoor. Ik lees het ook allemaal, maar dat neemt niet weg dat ik niet alles geloof wat wij hier lezen. En nee ik geloof ook niet alles wat er uit buitenlandse media komt. Niet alles is zwart/wit, wat niet wegneemt dat ik deze waanzin van een oorlog echt verschrikkelijk vindt. Maar de media is in ieder land ook redelijk gekleurd. Hier wel wat minder dan in Rusland uiteraard, maar het is niet zo dat de media hier ook compleet onafhankelijk zijn.
Lach met een schone bips
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:28:32 #38
485843 crew  Jippie
pi_206447883
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:26 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
De media informeert niet alleen maar, deels wel hoor. Ik lees het ook allemaal, maar dat neemt niet weg dat ik niet alles geloof wat wij hier lezen. En nee ik geloof ook niet alles wat er uit buitenlandse media komt. Niet alles is zwart/wit, wat niet wegneemt dat ik deze waanzin van een oorlog echt verschrikkelijk vindt. Maar de media is in ieder land ook redelijk gekleurd. Hier wel wat minder dan in Rusland uiteraard, maar het is niet zo dat de media hier ook compleet onafhankelijk zijn.
De schoorstenen moeten roken dus veel media bewegen mee met wat hen het meeste oplevert.
pi_206447891
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:22 schreef Jippie het volgende:

[..]
Journalistiek is gemuteerd naar hoernalistiek.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:30:50 #40
5428 crew  miss_sly
pi_206447911
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:26 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ach die koosnaampjes...care
Mijn issue gaat over hetgeen waarvoor ik steeds maar gebanned wordt, en we hier dus niet gaan bespreken.
En ja ik kan er inkomen dat mensen zo denken. Ik lees ook af en toe in NWS en voel geen drang om anderen hierover aan te vallen.
[..]
Ik besef maar al te goed dat ik aan de kant van de minderheid sta, en dat is niet altijd makkelijk. En ook weinig mogelijkheid om hierover met gelijkdenkenden es te kunnen praten.

En uiteindelijk,raar maar waar,zijn wij andersdenkenden, nog het meest tegen deze oorlog gekant. Hier geen gejuich om zinloze doden.
Enige oplossing is diplomatieke oplossing, maar dat betekent luisteren naar elkaar, dus ook naar Rusland.
Spijtig genoeg kiezen we de weg van geweld. En zoals ik al van in begin zeg, VS noch Rusland zal een verlies aanvaarden, dus escalatie is het enige wat nog rest...
Waarom denk je toch dat de mensen die pro-Oekraïne zijn niet gekant zijn tegen deze oorlog? En al die doden niet zinloos vinden?
pi_206447949
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:28 schreef Jippie het volgende:

[..]
De schoorstenen moeten roken dus veel media bewegen mee met wat hen het meeste oplevert.
Dat klopt, maar of dat dan ook de absolute waarheid is? Daar mag je je wel vragen bij blijven stellen denk ik. En daarom zou het ook goed zijn dat er meer gelezen zou worden. Maar ook dat is aan het individu an sich of hij/zij daar de moeite voor wil nemen. En nee ik zeg ook niet dat ik het bij het rechte eind heb, maar blijf wel kritisch.
Lach met een schone bips
pi_206447974
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waarom denk je toch dat de mensen die pro-Oekraïne zijn niet gekant zijn tegen deze oorlog? En al die doden niet zinloos vinden?
Ik lees ook in andere topics hoor. En zonder te willen veralgemenen heerst daar toch een ander sentiment.
pi_206447985
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Journalistiek is gemuteerd naar hoernalistiek.
Ik sta aan jouw kant mattie, maar deze reactie draagt ook weer niks bij. Adem in en uit en zeg dan wat je echt wil zeggen vriend :)
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:37:14 #44
5428 crew  miss_sly
pi_206447998
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik lees ook in andere topics hoor. En zonder te willen veralgemenen heerst daar toch een ander sentiment.
Daar heerst in zoverre een ander sentiment dat veel mensen alle doden en de oorlog afschuwelijk vinden, maar wel vinden dat Oekraïne zich mag verdedigen zolang dat nodig is en ze dat nog kunnen opbrengen. En ja, dat betekent helaas heel veel onnodige doden.
pi_206448033
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:36 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik sta aan jouw kant mattie, maar deze reactie draagt ook weer niks bij. Adem in en uit en zeg dan wat je echt wil zeggen vriend :)
Euh ik val toch niemand persoonlijk aan :?
Welke media doen nog echt journalistiek onderzoek? Ze publiceren allen hetzelfde narratief, er wordt amper nog iets in twijfel getrokken, uit vrees door het slijk gehaald te worden.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:40:44 #46
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206448046
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
"Waterdicht verklaren" ?
Afgaand op de huidige eenzijdige berichtgeving/bewijsvoering...
Dit is de VS die in oekr geen gezichtsverlies zal willen lijden.
Vandaar dat Rusland nu nog eens 300.000 man stuurt naar het front.
Want... Vs.
Ik was weer bijna totaal vergeten dat niet de Russen maar de VS Oekraïne is binnen gevallen.
Stom..

De VS lijd totaal geen gezichtsverlies in deze oorlog aangezien ze al aan hebben kunnen tonen dat zelfs maar met een schijntje van een VS budget een leger met hun materiaal de Russen al heel moeilijk maakt.

Ook al verliest de Oekraïne puur in the numbers game om het maar zo te zeggen Oekraïne vercht met een beetje van het vs materiaal en heeft Rusland al weer stuk terug gedrongen op eigen grond gebied, men heeft daarbij nog niet eens Amerikaans tanks vloot of luchtmacht.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:43:45 #47
485843 crew  Jippie
pi_206448083
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:33 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dat klopt, maar of dat dan ook de absolute waarheid is? Daar mag je je wel vragen bij blijven stellen denk ik. En daarom zou het ook goed zijn dat er meer gelezen zou worden. Maar ook dat is aan het individu an sich of hij/zij daar de moeite voor wil nemen. En nee ik zeg ook niet dat ik het bij het rechte eind heb, maar blijf wel kritisch.
Dat zeg ik toch ook, het nieuws wordt vaak aangepast. Ik moet zeggen dat ik de NOS het laatste half jaar redelijk neutraal vindt in hun berichtgeving. Dat is een tijd anders geweest.
pi_206448113
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Euh ik val toch niemand persoonlijk aan :?
Welke media doen nog echt journalistiek onderzoek? Ze publiceren allen hetzelfde narratief, er wordt amper nog iets in twijfel getrokken, uit vrees door het slijk gehaald te worden.
Je valt niemand aan maar door de journalistiek "hoernalistiek" benoem je wel een hele grote groep mensen die wel alleen die media volgt, daar gaan mensen weer tegenin tegen jou en zo krijg je een vicieuze cirkel van aanvallen over en weer.

Als je het beestje gewoon bij de naam benoemt en dan daar je mening over geeft denk ik dat jij ook minder aangevallen zal worden op jouw mening.
Lach met een schone bips
pi_206448158
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:43 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch ook, het nieuws wordt vaak aangepast. Ik moet zeggen dat ik de NOS het laatste half jaar redelijk neutraal vindt in hun berichtgeving. Dat is een tijd anders geweest.
Moet je heel eerlijk zeggen dat ik geen tv kijk :@ Ik heb wel de kranten apps op de telefoon en ik lees die sites ook op de computer, maar van NOS zie ik weinig. Dus kan ik geen mening over geven. En de reden dat ik geen tv kijk heeft verder niks met de media te maken, maar ik kan die reclames steeds niet verdragen :+
Lach met een schone bips
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:53:15 #50
485843 crew  Jippie
pi_206448230
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:48 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Moet je heel eerlijk zeggen dat ik geen tv kijk :@ Ik heb wel de kranten apps op de telefoon en ik lees die sites ook op de computer, maar van NOS zie ik weinig. Dus kan ik geen mening over geven. En de reden dat ik geen tv kijk heeft verder niks met de media te maken, maar ik kan die reclames steeds niet verdragen :+
Ik lees de NOS voornamelijk, maar zie ook weleens wat op tv
pi_206448286
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:53 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik lees de NOS voornamelijk, maar zie ook weleens wat op tv
Ik wou dat ik nog tv kon kijken, maar bij de "prinses pappa" reclame van bol.com is de tv uitgegaan :+ Maar ergerde me al langer aan reclames.

Maar goed, propaganda is van alle tijden, en ook in reclames worden die geuit. Ik wil eigenlijk gewoon weer terug naar 2019, geen corona shit, geen oorlog. En toen mensen nog een beetje meer verdraagzaam waren dan nu :)
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:59:53 #52
5428 crew  miss_sly
pi_206448297
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:58 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik wou dat ik nog tv kon kijken, maar bij de "prinses pappa" reclame van bol.com is de tv uitgegaan :+ Maar ergerde me al langer aan reclames.

Maar goed, propaganda is van alle tijden, en ook in reclames worden die geuit. Ik wil eigenlijk gewoon weer terug naar 2019, geen corona shit, geen oorlog. En toen mensen nog een beetje meer verdraagzaam waren dan nu :)
Ik heb het idee dat we nog wat verder terug moeten voor meer verdraagzaamheid, maar 2019 is een goed begin.
pi_206448312
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat we nog wat verder terug moeten voor meer verdraagzaamheid, maar 2019 is een goed begin.
Het gaat ook echt nergens meer over, waar komen al die korte lontjes ineens vandaan?
Lach met een schone bips
pi_206448333
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:01 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Het gaat ook echt nergens meer over, waar komen al die korte lontjes ineens vandaan?
Alle neuzen moeten in dezelfde richting
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:07:22 #55
5428 crew  miss_sly
pi_206448394
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:01 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Off topic hier, maar ik denk de vergaande individualisering daar een groot aandeel aan heeft. En we zijn een enorm verwend volk geworden en voelen het ook als een recht om dat alles te hebben en kunnen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:09:47 #56
485843 crew  Jippie
pi_206448432
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:58 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Corona heeft hoop polarisatie gebracht en deze oorlog doet daar nog een schepje bovenop.
pi_206448449
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Off topic hier, maar ik denk de vergaande individualisering daar een groot aandeel aan heeft. En we zijn een enorm verwend volk geworden en voelen het ook als een recht om dat alles te hebben en kunnen.
Individualisering?
Ik merk eerder opkomende massavorming, zoals beschreven door prof M.Desmedt
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:12:38 #58
485843 crew  Jippie
pi_206448496
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Alle neuzen moeten in dezelfde richting
Dat lukt niemand, zit niet in de aard van de mens.
pi_206448520
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kak, was halve pagina al aan typen als antwoord. Maar zou teveel offtopic gaan. Denk als ik er morgen aan denk wel super idee voor BNW topic :) even proberen te onthouden.
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:15:21 #60
5428 crew  miss_sly
pi_206448552
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:13 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Kak, was halve pagina al aan typen als antwoord. Maar zou teveel offtopic gaan. Denk als ik er morgen aan denk wel super idee voor BNW topic :) even proberen te onthouden.
Doe maar!
pi_206448605
60 reacties in dit topic al, en geen gescheld tot nog toe. Wat een voorbeeldtopic is dit geworden _O_
Lach met een schone bips
pi_206449700
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:10 schreef Schaamlap het volgende:

[..]

Wat vindt je hiervan?
https://thehill.com/homen(...)ukraine-peace-talks/
Thirty progressive House lawmakers wrote a letter to President Biden on Monday urging him to consider directly engaging with Russia and to become more assertive in negotiating a cease-fire in Ukraine. *O*

Is ingetrokken. Oude brief, nooit verstuurd, fout van personeel.

Zou ook vreemd zijn want Putin wil momenteel helemaal niet onderhandelen en er moet sws met Oekraine/ Zelensky onderhandeld worden en natuurlijk niet met de VS/ Biden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 26-10-2022 00:19:58 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206449957
  woensdag 26 oktober 2022 @ 01:11:03 #64
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206449980
quote:
85s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 00:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Is ingetrokken. Oude brief, nooit verstuurd, fout van personeel.

[ afbeelding ]

Zou ook vreemd zijn want Putin wil momenteel helemaal niet onderhandelen en er moet sws met Oekraine/ Zelensky onderhandeld worden en natuurlijk niet met de VS/ Biden.
Poetin wil niet onderhandelen die wil gewoon de geannexeerde regios behouden, en dat zal zijn eis zijn.

Plus bonus punten regering zelensky moet oprotten en Oekraïne moet gedemineraliseerd worden en gewoon weer in zee gaan met Rusland en niet meer met NATO eu of vs praten.

Of te wel als men dat lukt kan men gewoon heel Oekraïne inlijven in Rusland.

En dan vind men gek dat Oekraïne daar tegen strijd.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 01:12:15 #65
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206449984
quote:
Laat ze het Russische geld in de Zwitserse bank er maar voor gebruiken is maar 300 miljard kan prima.
pi_206449990
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 01:12 schreef theguyver het volgende:

[..]
Laat ze het Russische geld in de Zwitserse bank er maar voor gebruiken is maar 300 miljard kan prima.
Ach, geld, wat is nou geld...niets
Geld trekt aan en is afleiding, is niets meer waard straks
Al dat tuig is erin getrapt. Ook de (sub) top

[ Bericht 4% gewijzigd door koosbasterd op 26-10-2022 01:26:30 ]
  woensdag 26 oktober 2022 @ 06:42:09 #67
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206450284
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 01:14 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Ach, geld, wat is nou geld...niets
Geld trekt aan en is afleiding, is niets meer waard straks
Al dat tuig is erin getrapt. Ook de (sub) top
Als geld niets is.
Dan is het ook niks waard.

We kunnen ook gewoon weer terug gaan naar ruilen, maar doe mij de star trek manier maar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Trekonomics?wprov=sfla1

Hopelijk gaan we daar ooit naar toe.

Maar goed we gaan weer wat Off-topic.

Regio Bakhmut uitgelegd.

De enige regio waarbij Rusland zo nu en dan een beetje oprukt en het verloop er van de afgelopen maand.
pi_206451595
Ik zie dat er weer berichten zomaar verwijderd zijn.

Fijn. ^O^
  Forum Admin woensdag 26 oktober 2022 @ 10:54:41 #69
pi_206451901
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:25 schreef Schaamlap het volgende:
Ik zie dat er weer berichten zomaar verwijderd zijn.

Fijn. ^O^
Dat was ik. Je bent nu vaak genoeg gewaarschuwd over je toonzetting. Oh en dat dit in fb moet..
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:27:30 #70
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206452318
Hier iemand nog diepere gedachten omtrent dat de meest recente talkingpoints uit het kremlin nu duiden dat oekraine blijkbaar een "satanskerk" probleem heeft?

&lt;signature here&gt;.
pi_206452456
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:27 schreef ExTec het volgende:
Hier iemand nog diepere gedachten omtrent dat de meest recente talkingpoints uit het kremlin nu duiden dat oekraine blijkbaar een "satanskerk" probleem heeft?

[ afbeelding ]
Is dit echt?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:49:31 #72
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206452582
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Is dit echt?
Daar lijkt het op ;)

https://www.truthorfictio(...)nization-of-ukraine/
&lt;signature here&gt;.
pi_206452709
quote:

[ afbeelding ]
Zouden ze elkaar daar in het Kremlin niet aankijken met tranende ogen van het lachen?

Het begint met de dag absurder te worden.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 12:08:45 #74
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206452749
&lt;signature here&gt;.
pi_206452788
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:08 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Geen Adidas trainingsprak, dit kan niet Rusland zijn.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 12:15:10 #76
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206452796
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:14 schreef Questular het volgende:

[..]
Geen Adidas trainingsprak, dit kan niet Rusland zijn.
Was volgens mij Australië.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 12:48:20 #77
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206453108
quote:

[ afbeelding ]
Nazi is zo 2014.
Satan is nu hip.
Ze proberen gewoon alles bij te betrekken om Oekraïne in kwaad daglicht te zetten.

Zodat ze zelf vrolijk door kunnen gaan met vernietiging van Oekraïne zijn infrastructuur.
pi_206453571
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:48 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nazi is zo 2014.
Satan is nu hip.
Ze proberen gewoon alles bij te betrekken om Oekraïne in kwaad daglicht te zetten.

Zodat ze zelf vrolijk door kunnen gaan met vernietiging van Oekraïne zijn infrastructuur.
Ik zie Rusland Oekraïne straks nog wel beschuldigen van militaire samenwerkingen met kwaadaardige aliens, zo bizar is t allemaal
pi_206454117
Denazificatie is van de baan

twitter

Desatanisering it is. En Kirill zag dat het goed was.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 14:59:48 #80
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206454415
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:33 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik zie Rusland Oekraïne straks nog wel beschuldigen van militaire samenwerkingen met kwaadaardige aliens, zo bizar is t allemaal
Ja, poosje terug had men het al over bio soldiers.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:00:49 #81
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206454429
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:32 schreef SjonShitcoin het volgende:
Denazificatie is van de baan

[ twitter ]

Desatanisering it is. En Kirill zag dat het goed was.
Wat word het over een jaar Sovjets??
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 27 oktober 2022 @ 10:52:46 #82
485843 crew  Jippie
  donderdag 27 oktober 2022 @ 10:58:01 #83
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206464486
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:33 schreef Raw85 het volgende:

[..]
https://9gag.com/gag/aDYo26K?ref=android

Next level.
Dus nazi = out
Satanisten is in.
pi_206464506
-Knip-

[ Bericht 96% gewijzigd door Jippie op 27-10-2022 11:23:55 ]
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206464546
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 10:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
-Knip-
-Knip-

[ Bericht 15% gewijzigd door Jippie op 27-10-2022 11:25:02 ]
pi_206464559
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 10:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
-Knip-
-Knip-

[ Bericht 14% gewijzigd door Jippie op 27-10-2022 11:25:28 ]
pi_206465076
Kun je als Rusland zijnde niet een beetje beter je best doen als je dingen vervalst?
pi_206465085
Gaat weer goed zien we.

Interessante kijk op de wereld.
pi_206465209
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:03 schreef Schaamlap het volgende:
Gaat weer goed zien we.

Interessante kijk op de wereld.
Hey lijkt BNW wel :7

Je mag praten zoveel je wil zolang je maar niets zegt :+
pi_206466856
Terwijl de Russen plunderend Kherson verlaten moeten we niet vergeten dat dat niet de enige plek is waar ze aan het plunderen zijn.

Zweden is een ander land dat leeg wordt geroofd: https://www.express.co.uk(...)an-10-drones-ukraine
pi_206467024
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 15:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Terwijl de Russen plunderend Kherson verlaten moeten we niet vergeten dat dat niet de enige plek is waar ze aan het plunderen zijn.

Zweden is een ander land dat leeg wordt geroofd: https://www.express.co.uk(...)an-10-drones-ukraine
pi_206467418
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:04 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Die meme is verwarrend want de tekst klopt, maar het plaatje erbij doet vermoeden dat de maker daar anders over denkt.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 19:57:21 #93
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206469680

Interessante docu over Poetin.
Wel klein stukje achterhaald vanwege de huidige situatie.
pi_206476114
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:04 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Het is niet dat de Oekraïners vrijwillig hun wasmachines afstaan ofzo..
pi_206476427
twitter
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:56:54 #96
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_206476663
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 01:11 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oekraïne moet gedemineraliseerd worden
Opzouten dus?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:44:56 #97
451005 Grems
Clown World
pi_206477025
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:03 schreef Questular het volgende:
Kun je als Rusland zijnde niet een beetje beter je best doen als je dingen vervalst?
Waarom zou je? Het is vooral een toneelstukje voor de eigen bevolking en die kun je van alles wijsmaken.

Dat corona afkomstig is van de markt tegenover het Wuhan Institute of Virology, bijvoorbeeld.
pi_206477547
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:33 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Nee toch. Een professor die eerder al Chinese propaganda had nagepraat over het idee dat Rona uit een biolab van de VS kwam, praat nu Russische propaganda na? Say it aint so. :o

Als ik trouwens een tuin heb, dan is het mijn tuin. Niet die van de buurman. Dus als ik vraag om lid te worden bij de postzegelvereniging, dan heeft de postzegelvereniging niet zijn neus gestoken in de neus van de buurman, maar hoogstens in die van mij als ze op bezoek komen. Maar eigendomsrecht is nogal een dingetje voor Rusland en haar trollen.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:14:35 #99
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206480632
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Opzouten dus?
Hahaha kak typtyfus :D
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:17:13 #100
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206480687
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 20:14 schreef theguyver het volgende:

[..]
Hahaha kak typtyfus :D
Nou ja, de regio waar het Rusland om te doen lijkt te zijn zit wel veel in de grond. Misschien heb je onbewust toch een waarheidje naar boven gebracht *)
Lach met een schone bips
pi_206485366
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:33 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Terwijl Rusland iemands achtertuin is binnengevallen... 8)7
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:11:59 #102
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206485655
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 20:17 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou ja, de regio waar het Rusland om te doen lijkt te zijn zit wel veel in de grond. Misschien heb je onbewust toch een waarheidje naar boven gebracht *)
Nee hoor, ik had dit aantal maanden geleden al aangegeven.

Dit bijvoorbeeld.
pi_206490055
Wat nu eigenlijk met de graandeal nu Rusland die stopzet omdat zij Oekraine beschuldigen van de aanval op het graantransport over de zwarte zee? Ze beschuldigen elkaar, maar Rusland heeft al wel aangeboden zelf graan te gaan leveren en 500.000 ton gratis beschikbaar te stellen. Ik zit er ook niet diep genoeg in hier hoor, maar pure propaganda vanuit Rusland om de good guys te spelen of kan er meer aan de hand zijn?
Lach met een schone bips
pi_206490580
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 19:26 schreef loveyoulongtime het volgende:
Wat nu eigenlijk met de graandeal nu Rusland die stopzet omdat zij Oekraine beschuldigen van de aanval op het graantransport over de zwarte zee? Ze beschuldigen elkaar, maar Rusland heeft al wel aangeboden zelf graan te gaan leveren en 500.000 ton gratis beschikbaar te stellen. Ik zit er ook niet diep genoeg in hier hoor, maar pure propaganda vanuit Rusland om de good guys te spelen of kan er meer aan de hand zijn?
Waarschijnlijk doet Rusland dat ook om vriendjes te blijven met neutrale landen.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:06:25 #105
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206490663
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 19:26 schreef loveyoulongtime het volgende:
Je mag 3x raden waar dit graan vandaan komt.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:19:23 #106
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206490812
Russische journalist omgekomen bij schietoefening op de Krim
Een journalist van een Russisch staatsmedium is omgekomen tijdens een schietoefening op een militair oefenterrein op de Krim, het Oekraïense schiereiland dat Rusland sinds 2014 bezet. De vrouw werd geraakt door een verdwaalde kogel.
https://www.hln.be/buiten(...)op-de-krim~a8a700b9/

Uhu..
pi_206490887
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 20:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarschijnlijk doet Rusland dat ook om vriendjes te blijven met neutrale landen.
Kan, en dat kwam ook al in mij op.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 20:06 schreef theguyver het volgende:
Je mag 3x raden waar dit graan vandaan komt.
Is dat wel zo? Meen dat Oekraine toch een groot deel in hun eigen voorraad heeft en zelf vervoerd. Rusland heeft natuurlijk ook niet zoveel van de Oekraine in handen dat ze alleen maar Oekraiens graan kunnen verhandelen. Tuurlijk zullen er in het begin opslagen geplunderd zijn, maar genoeg om de rest van de wereld van graan te voorzien? Dat geloof ik dan ook weer niet.
Lach met een schone bips
  zondag 30 oktober 2022 @ 01:03:05 #108
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206494786
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 20:26 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
[..]
Is dat wel zo? Meen dat Oekraine toch een groot deel in hun eigen voorraad heeft en zelf vervoerd. Rusland heeft natuurlijk ook niet zoveel van de Oekraine in handen dat ze alleen maar Oekraiens graan kunnen verhandelen. Tuurlijk zullen er in het begin opslagen geplunderd zijn, maar genoeg om de rest van de wereld van graan te voorzien? Dat geloof ik dan ook weer niet.
De hele wereld nee, maar groot gedeelte wat men heeft komt uit bezet gebied.

We zien dit ook in het verleden de Oekraïners werden in het Sovjet tijdperk vooral met hun enorme oogst onderdrukt.
Oekraïne staat bekend als de graanschuur van Europa, de Sovjets maakt hier geregeld gebruik van om het land hiervan te plunderen waardoor er geregeld hongersnood ontstonden en miljoenen Oekraïners omkwamen.

Het graan werd dan weer verkocht aan andere landen dit is minder bekend omdat alles onder de gebruikelijke sovjetpet werd gehouden.

In juli dit jaar werd via de VN een akkoord bereikt dat 20 miljoen ton kon worden ge-exporteerd naar het buitenland dit is maar een klein gedeelte van wat jaarlijks werd ge-exporteerd.
pi_206495295
quote:

[..]
[..]
Dat klopt helemaal, Rusland heeft maar een klein deel van Oekraïne in handen en produceert zelf 3x zo veel graan als Oekraïne.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tarwe
pi_206495371
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 05:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat klopt helemaal, Rusland heeft maar een klein deel van Oekraïne in handen en produceert zelf 3x zo veel graan als Oekraïne.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tarwe
Oekraine exporteert zeer veel graan. Dat is echter niet goed mogelijk op dit moment, omdat de havens bezet zijn door de Russen. Daar zit het probleem in.

De Russen hebben weer een nieuwe leugen bedacht om verder te escaleren. Eerst was er geen aanval, toen was er een aanval die volledig was afgeslagen, daarna was er een aanval die geen schade had aangebracht en nu kan er opeens geen graan vervoerd meer worden door de aanval die niet bestond. 8)7
pi_206495393
quote:

[..]
[..]
Dat graan is van Luhansk en Donetsk vanaf het moment dat zij zich onafhanklijk verklaarden.
Hadden de Oekrainiers maar normaal met die mensen om moeten gaan.
En nu van Rusland.
Klaar.
pi_206495410
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 07:37 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dat graan is van Luhansk en Donetsk vanaf het moment dat zij zich onafhanklijk verklaarden.
Hadden de Oekrainiers maar normaal met die mensen om moeten gaan.
En nu van Rusland.
Klaar.
Nee, dat is een leugen. Luhansk en Donetsk zijn bezet door de Russen. Het is nog steeds van Oekraine. Er is geen enkele overdracht van eigendom geweest.

Daarnaast gaat het niet alleen om graan uit die regio's.
pi_206495435
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 07:45 schreef The_End het volgende:

[..]
Nee, dat is een leugen. Luhansk en Donetsk zijn bezet door de Russen. Het is nog steeds van Oekraine. Er is geen enkele overdracht van eigendom geweest.

Daarnaast gaat het niet alleen om graan uit die regio's.
Jammer dan.
Het is zoals het is en dat veranderd niet.
Zoals al naar voren kwam in Putin's speech: USA bepaalt niet meer wat er gebeurt in deze wereld.
Ze zijn een stap te ver gegaan met hun regime change in Oekraine en hun zeurderige NATO uitbreiding gebaseerd op koude oorlog retoriek.
De wereld gaat een nieuwe fase in en dat is waar het Westen zich moet realiseren dat er een heleboel landen zijn die genoeg hebben/hadden van het politie/bully gedrag van de VS en haar vriendjes de EU.
Wen er maar aan.
pi_206495991
twitter

Russische propaganda zeker?
pi_206497107
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 07:54 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Jammer dan.
Zoals al naar voren kwam in Putin's speech: USA bepaalt niet meer wat er gebeurt in deze wereld.
Ze zijn een stap te ver gegaan met hun regime change in Oekraine en hun zeurderige NATO uitbreiding gebaseerd op koude oorlog retoriek.
De wereld gaat een nieuwe fase in en dat is waar het Westen zich moet realiseren dat er een heleboel landen zijn die genoeg hebben/hadden van het politie/bully gedrag van de VS en haar vriendjes de EU.
Wen er maar aan.
Je kan wel reageren met jammer dan. Het punt was dat het een leugen is dat Luhansk en Donetsk onafhankelijk zijn en/of bij Rusland horen.

Daarnaast hoeft het westen zich alleen maar te realiseren dat er nog steeds grote tuig staten zijn in deze wereld. (vooral een aantal inwoners van het westen...) Goede nieuws is wel dat een van die tuig staten nu enorm door de mand valt qua macht. Daar hoeft het westen echt niet bang van te zijn.
pi_206497121
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 09:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Russische propaganda zeker?
Dat klopt. Russische propaganda inderdaad.

Wil jij alle landen binnen vallen waar Nazi's actief zijn?
pi_206497243
quote:

[..]
Jammer dan.
Wen er maar aan.
Jammer voor die regio's en Rusland. Ze behoren pas bij Rusland als de wereld dat erkent. Op twee shitholes na doet niemand dat.
  zondag 30 oktober 2022 @ 12:28:42 #118
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206497372
quote:

[..]
Jammer dan.
Wen er maar aan.
USA?
Ehm Rusland heeft de boel daar geannexeerd en de rest van de wereld heeft duidelijk aangegeven dat dit onrechtmatige was.

Plus ik dacht dat de regionen onafhankelijk wouden worden dat was hun hele idee in 2014 nu hoort het volgens Rusland bij hun, hou erg genaaid ben je dan.
  zondag 30 oktober 2022 @ 12:28:57 #119
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206497376
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Jammer voor die regio's en Rusland. Ze behoren pas bij Rusland als de wereld dat erkent. Op twee shitholes na doet niemand dat.
4
pi_206498450
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Denk je nu echt dat de Russen en de rest daar wakker van liggen.
Ze gaan een betere toekomst tegemoet dan onder dat corrupte Kiev regime.
En zodirect is het Brics block sterker dan ooit en zal het Westen eens flink een paar stappen achteruit moeten doen.
Misschien dat de Russen wel doorgaan tot Odessa en dan heeft Oekraine geen havens meer.
De toekomst ziet er niet geweldig uit voor Oekraine.
pi_206498485
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:36 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
En zodirect is het Brics block sterker dan ooit en zal het Westen eens flink een paar stappen achteruit moeten doen.
Misschien dat de Russen wel doorgaan tot Odessa en dan heeft Oekraine geen havens meer.
Onzin. Er blijft niks van Rusland over. Brics stelt niks voor. Russen gaan door, maar vooral achteruit. Ze gaan alles verliezen.

Daarna komt Oekraine bij de NATO en bij de EU en zal het snel beter gaan met Oekraine. Rusland wordt een nog groter shithole, dan het nu al is.
pi_206498500
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:40 schreef The_End het volgende:

[..]
Onzin. Er blijft niks van Rusland over. Brics stelt niks voor. Russen gaan door, maar vooral achteruit. Ze gaan alles verliezen.

Daarna komt Oekraine bij de NATO en bij de EU en zal het snel beter gaan met Oekraine. Rusland wordt een nog groter shithole, dan het nu al is.
Prima als je dat gelooft.
Ik denk er anders over.
pi_206498515
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:42 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Prima als je dat gelooft.
Ik denk er anders over.
Laat dan eens zien wat de kracht van Brics is? Toon die enorme kracht van het Russische leger eens aan. Toon eens aan dat het Russische leger voortgang boekt (en waar). Je mag je asia map gebruiken die je de vorige keer ook gebruikte.

Waarom vallen de Russen nu vooral burger doelen aan?
pi_206498545
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:44 schreef The_End het volgende:

[..]
Laat dan eens zien wat de kracht van Brics is? Toon die enorme kracht van het Russische leger eens aan. Toon eens aan dat het Russische leger voortgang boekt (en waar). Je mag je asia map gebruiken die je de vorige keer ook gebruikte.

Waarom vallen de Russen nu vooral burger doelen aan?
Dat mag je allemaal lekker zelf doen. Succes.
pi_206498606
quote:

[..]
Waarop baseer je dat ze een betere toekomst tegemoet gaan?

Brics hangt als los zand aan elkaar met een aantal landen die elkaars bloed wel kunnen drinken. Dat zou ik niet teveel van verwachten als ik jou was.

De toekomst ziet er ook slecht uit voor Rusland. De economie gaat naar de kloten en hun bevolkingspyramide is dramatisch. Als ze oorlog te lang duurt dreigt dat hele land uit elkaar te vallen in meerdere kleine staten zoals in 1990.
pi_206498662
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:48 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dat mag je allemaal lekker zelf doen. Succes.
Al gedaan, maar jij claimt wat anders.
  Forum Admin zondag 30 oktober 2022 @ 15:59:10 #127
pi_206499040
quote:

[..]

Gouden tijden voor Oekraïners kameraad.
pi_206499182
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 15:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat noemt NAVO toch altijd collateral damage?
  Forum Admin zondag 30 oktober 2022 @ 16:14:10 #129
pi_206499202
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 16:12 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Geen idee, dit was toch echt het werk van Russische oorlogsmisdadigers. En een ja maar hullie is echt geen goed argument beste weetjewel.

En daarom trek ik het statement van Schaamlap nogal in twijfel.
  zondag 30 oktober 2022 @ 19:01:43 #130
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206501046
Heel eerlijk gezegd, ik zit niet zo diep in dit hele conflict dat ik er een uitgelezen mening van mijn kant aan kan geven en dus lees ik wel mee. Maar waar ik wel een beetje moeite mee heb is dat sommige users zo makkelijk voorbij gaan aan de gesneuvelden in dit conflict en hun families terwijl degenen die sneuvelen waarschijnlijk helemaal niet gekozen hebben voor dit hele gedoe! Dagelijks sterven er mensen daar voor orders die vanuit de politiek gegeven worden. Mensen die gemobiliseerd zijn door het Kremlin, mannen van 18 tot 60 die vanuit de Oekrainse overheid het land niet mochten verlaten en moeten vechten.

En of dit nou allemaal gepland is of niet om de EU te destabiliseren vind ik eigenlijk ondergeschikt raken aan het leed wat er aan beide kanten van deze oorlog is voor de bevolking. En ik heb wel een beetje moeite met hoe sommigen over de doden aan beide zijden heenstappen. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
Lach met een schone bips
pi_206501123
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 15:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik had het over de bevrijde regio's of snapte je dat niet helemaal?
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 19:07:11 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206501154
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 16:12 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Niet altijd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin zondag 30 oktober 2022 @ 19:07:48 #133
pi_206501168
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:05 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ik had het over de bevrijde regio's of snapte je dat niet helemaal?
Volgens mij waren de Russen heel hard bezig om deze regio's te bevrijden, maar dat is niet zo goed gelukt.

Een ervan is Marioepol. Ziet er erg bevrijd uit. Bevrijd van zo'n beetje alles wat het ooit tot een stad maakte..
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 30 oktober 2022 @ 19:10:05 #134
485843 crew  Jippie
pi_206501239
Russen gaan biologische wapens inzetten mbv Wagner

Russische huurlingengroep Wagner verlaagt criteria, zieke gevangenen ook welkom

Volgens de Britse geheime diensten heeft de Russische huurlingengroep Wagner haar toelatingseisen aanzienlijk versoepeld vanwege aanzienlijke verliezen aan het front.

"Het heeft in eerdere conflicten relatief hoge rekruteringsnormen gehandhaafd en veel van zijn huursoldaten hadden al eerder als professionele Russische soldaten gediend", zei het ministerie van Defensie in Londen.

Wagner-baas Yevgeny Prigozjin schreef in een online bericht dat Wagner nu ook zieke gevangenen zou rekruteren met ernstige aandoeningen zoals hepatitis C. "De acceptatie van gevangenen met ernstige medische aandoeningen onderstreept dat kwantiteit nu de prioriteit heeft boven ervaring of kwaliteit", zei het Britse ministerie.

Prigozhin besprak onlangs plannen om een 200 kilometer lange verdedigingspositie te bouwen, de 'Wagner-linie' genaamd, in het oosten van Oekraïne. "Deze onderneming zou veel mankracht vergen. Er is een reële mogelijkheid dat een deel van de uit de gevangenissen gerekruteerde gevangenen eerst zal worden ingezet om de verdediging op te bouwen", zei hij in Londen.
  Forum Admin zondag 30 oktober 2022 @ 19:12:43 #135
pi_206501322
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:01 schreef loveyoulongtime het volgende:
Heel eerlijk gezegd, ik zit niet zo diep in dit hele conflict dat ik er een uitgelezen mening van mijn kant aan kan geven en dus lees ik wel mee. Maar waar ik wel een beetje moeite mee heb is dat sommige users zo makkelijk voorbij gaan aan de gesneuvelden in dit conflict en hun families terwijl degenen die sneuvelen waarschijnlijk helemaal niet gekozen hebben voor dit hele gedoe! Dagelijks sterven er mensen daar voor orders die vanuit de politiek gegeven worden. Mensen die gemobiliseerd zijn door het Kremlin, mannen van 18 tot 60 die vanuit de Oekrainse overheid het land niet mochten verlaten en moeten vechten.

En of dit nou allemaal gepland is of niet om de EU te destabiliseren vind ik eigenlijk ondergeschikt raken aan het leed wat er aan beide kanten van deze oorlog is voor de bevolking. En ik heb wel een beetje moeite met hoe sommigen over de doden aan beide zijden heenstappen. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
Eens. Zo heb ik ook grote moeite met de gehele Russische bevolking weg te zetten als bloeddorstige dictatorfreaks. Daar is de situatie veel te complex voor.
  zondag 30 oktober 2022 @ 19:27:03 #136
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206501591
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Eens. Zo heb ik ook grote moeite met de gehele Russische bevolking weg te zetten als bloeddorstige dictatorfreaks. Daar is de situatie veel te complex voor.
Het is niet voor niks dat veel jonge Russen voor de mobilisatie nog het land probeerden te verlaten, en net zoals de Russische propaganda voor doet stellen, "niet iedere Oekrainer is een Nazi..."

Het probleem is natuurlijk, Rusland had nooit in de Oekraine mogen zijn maar de de propagandamachine draait overuren aan alle kanten. En daardoor vergeten mensen vaak dat er aan beide kanten mensen sterven die eigenlijk in hun ergste nachtmerrie niet hadden kunnen denken tegen elkaar te vechten. Het begint steeds meer op een "you bad, you good" verhaal te lijken voor buitenstaanders zonder dat wat er daadwerkelijk op de grond gebeurt nog in gedachten meegenomen is. En dat is jammer. We zouden juist meer stil moeten staan bij het daadwerkelijk leed denk ik. Maar zal ook met de verharding van de maatschappij te maken hebben dat we niet meer stilstaan bij een dode meer of minder.

En dat terwijl het allemaal politiek aangestuurd is deze waanzin.
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 19:28:31 #137
5428 crew  miss_sly
pi_206501616
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:01 schreef loveyoulongtime het volgende:

Op zich wel eens, hoor. Iedere dode is er één teveel, of dat nu aan Oekraïense zijde of Russische zijde is. Hoewel Rusland wat mij betreft duidelijk de agressor is, zijn de soldaten ook maar gereedschappen in deze strijd waar van bovenaf ook niets om gegeven wordt.

Maar wat wat mij betreft wel een feit is: dit bloedvergieten kan onmiddellijk stoppen als Rusland zich terugtrekt. De meeste Oekraïense soldaten willen doorvechten en zijn zich bewust van dat ze vechten voor hun land en vrijheid, maar zullen direct stoppen als de vijand terugtrekt.
  zondag 30 oktober 2022 @ 19:29:39 #138
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206501636
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op zich wel eens, hoor. Iedere dode is er één teveel, of dat nu aan Oekraïense zijde of Russische zijde is. Hoewel Rusland wat mij betreft duidelijk de agressor is, zijn de soldaten ook maar gereedschappen in deze strijd waar van bovenaf ook niets om gegeven wordt.

Maar wat wat mij betreft wel een feit is: dit bloedvergieten kan onmiddellijk stoppen als Rusland zich terugtrekt. De meeste Oekraïense soldaten willen doorvechten en zijn zich bewust van dat ze vechten voor hun land en vrijheid, maar zullen direct stoppen als de vijand terugtrekt.
Dat is ook wat ik net zei in de post boven je eigenlijk :) Rusland had nooit in de Oekraine moeten zijn.
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 19:31:08 #139
5428 crew  miss_sly
pi_206501657
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:29 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dat is ook wat ik net zei in de post boven je eigenlijk :) Rusland had nooit in de Oekraine moeten zijn.
Ik zag het :)
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 19:37:45 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206501759
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze zullen eerst die gebieden nog moeten veroveren op de lokale helden dus om nu te stellen dat het direct klaar is als de Russen vertrekken vind ik ook niet heel realistisch hoor
  zondag 30 oktober 2022 @ 19:42:57 #141
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206501858
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ze zullen eerst die gebieden nog moeten veroveren op de lokale helden dus om nu te stellen dat het direct klaar is als de Russen vertrekken vind ik ook niet heel realistisch hoor
Ik las hier in dit topic ook over martelingen, en verkrachtingen vanuit Russische kant in dorpen waar ze doorheen gingen. Dan denk ik dat zelfs als Rusland weg is dit nog jaren en jaren zal door sluimeren. Kijk ook naar de achterdocht tegen elkaar in voormalig Joegoslavië..
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 19:46:56 #142
5428 crew  miss_sly
pi_206501934
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het is inderdaad nogal een versimpelde weergave, maar het is wel een noodzakelijk begin. Alle mensen met een Russisch paspoort die bij Rusland willen horen, kunnen mee terug naar het moederland. En de overigen zullen samen met de overheid aan een nieuwe invulling moeten werken. Hopelijk kan dat, zonder de wapens en soldaten van de Russen achter hen, aan de onderhandelingstafel ipv op het slagveld.
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 19:47:45 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206501945
Ja maar dat willen ze niet
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 19:50:23 #144
5428 crew  miss_sly
pi_206501977
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:47 schreef sp3c het volgende:
Ja maar dat willen ze niet
Wilden.

Deze oorlog kan ook best andere gedachten daarover hebben opgeleverd.
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 19:52:57 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206502015
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wilden.

Deze oorlog kan ook best andere gedachten daarover hebben opgeleverd.
Kan maar vooralsnog ga ik daar niet van uit

Je ziet ze ook niet massaal tegen de Russen keren ofzo
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 19:56:28 #146
5428 crew  miss_sly
pi_206502079
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

Wat ik lees en hoor is dat veel mensen uit die regio’s die eerst pro-Russisch waren, daar nu van terugkomen nu ze hebben ervaren hoe de Russische soldaten daar hebben huisgehouden.

Natuurlijk zal er een groep blijven die er anders over denkt. Maar daar zullen ze dan met elkaar moeten zoeken naar een oplossing. Of een eerlijke stemming daarover.

Sowieso is dat nog lang niet aan de orde. Ook als de Russen nu terugtrekken, moeten er nog uit heel Rusland mensen die gedeporteerd zijn teruggebracht worden en naar Oekraïne verhuisde Russen weer terug naar Rusland.
Maw de rotzooi moet eerst opgeruimd voor de toekomst kan worden ingevuld.
  zondag 30 oktober 2022 @ 19:59:42 #147
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206502136
Lees net dat Alexander Lapin een belangrijke Russische Generaal is ontslagen na Kritiek van Kadyrov en de Siloviki elite groepen...

Dit zou dus betekenen dat Putin meer en meer omgeven is door extreme "groepen, leiders"?

Zou Putin mee gaan of kan ie zijn verstand behouden en het niet compleet uit de hand laten lopen met als gevolg.....? Wel, dat snappen jullie ook wel.
Lach met een schone bips
  Forum Admin zondag 30 oktober 2022 @ 20:15:25 #148
pi_206502358
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

Er was wel redelijk wat interne weerstand vanuit dpr/lpr troepen om voor het karretje van Poetin gespannen te worden.
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 20:17:30 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206502398
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er was wel redelijk wat interne weerstand vanuit dpr/lpr troepen om voor het karretje van Poetin gespannen te worden.
Ja die zijn al 8 jaar de lul

'Jouw beurt nu vrind :{w '

Maar of ze daarmee ook hun defacto onafhankelijkheid op willen geven?
  Forum Admin zondag 30 oktober 2022 @ 20:20:15 #150
pi_206502443
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja die zijn al 8 jaar de lul

'Jouw beurt nu vrind :{w '

Maar of ze daarmee ook hun defacto onafhankelijkheid op willen geven?
Oh nee integendeel zelfs, toen kwam de koude emmer water dat ze nu defacto tweederangs Russen waren. Wat ironisch genoeg ook een van de redenen was om die hele zooi op te tuigen _O-
pi_206502679
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Volgens mij waren de Russen heel hard bezig om deze regio's te bevrijden, maar dat is niet zo goed gelukt.

Een ervan is Marioepol. Ziet er erg bevrijd uit. Bevrijd van zo'n beetje alles wat het ooit tot een stad maakte..
Is al weer herbouwd en wat denk je?...... meer dan 1000 gezinnen hebben gratis een appartement gekregen... dat zie ik die Okerainiers niet doen.... nu niet en nooit niet...
Maw deze regio's zijn vele malen beter af dan die corrupte viespeuken in Kiev.
Vraag maar aan de inwoners van de Krim. Die zijn er alleen maar op vooruit gegaan...
pi_206502760
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat ik lees en hoor is dat veel mensen uit die regio’s die eerst pro-Russisch waren, daar nu van terugkomen nu ze hebben ervaren hoe de Russische soldaten daar hebben huisgehouden.

Natuurlijk zal er een groep blijven die er anders over denkt. Maar daar zullen ze dan met elkaar moeten zoeken naar een oplossing. Of een eerlijke stemming daarover.

Sowieso is dat nog lang niet aan de orde. Ook als de Russen nu terugtrekken, moeten er nog uit heel Rusland mensen die gedeporteerd zijn teruggebracht worden en naar Oekraïne verhuisde Russen weer terug naar Rusland.
Maw de rotzooi moet eerst opgeruimd voor de toekomst kan worden ingevuld.
Wat je leest en hoort komt uit de duim van de Westerse media.
Maar jullie blijken er nog steeds gevoelig voor te zijn.
Die gebieden zijn de Okerainiers kwijt.
Dat is een feit.
Dat de USA en de EU hier geen vrede mee hebben is hun probleem.
Misschien volgende keer maar weer een zwakkere vijand zoeken zoals Lybie of Irak....?
  Forum Admin zondag 30 oktober 2022 @ 20:41:00 #153
pi_206502787
Ah we zijn weer aanbeland op de feitenvrije buikloop, nee is niet waar, ja maar de VS en ja maar Irak.

Fijne avond allen.
  Forum Admin zondag 30 oktober 2022 @ 20:41:28 #154
pi_206502795
Duizend appartementjes. Sow dan jongons de oorlog is voorbij.
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 20:43:08 #155
5428 crew  miss_sly
pi_206502820
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:32 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Is al weer herbouwd en wat denk je?...... meer dan 1000 gezinnen hebben gratis een appartement gekregen... dat zie ik die Okerainiers niet doen.... nu niet en nooit niet...
Vraag maar aan de inwoners van de Krim. Die zijn er alleen maar op vooruit gegaan...
Ik zou graag een bron zien van die herbouwing en van die gratis weggegeven appartementen. Nog afgezien van het feit dat 1.000 niet heel veel is.
  Forum Admin zondag 30 oktober 2022 @ 20:43:14 #156
pi_206502823
Heel Marioepol is herbouwd jongens, lets goooo

Lekker belangrijk dat je je familie kwijt bent hier is een niet bestaand gratis appartement. Beter dan die nazi's uit Oekraïne! 1eins
  zondag 30 oktober 2022 @ 20:51:23 #157
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206502923
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:

Lekker belangrijk dat je je familie kwijt bent hier is een niet bestaand gratis appartement. Beter dan die nazi's uit Oekraïne! 1eins
En dat is dus wat ik bedoelde met sommigen die de gesneuvelden vergeten....
Lach met een schone bips
pi_206503142
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:42 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik las hier in dit topic ook over martelingen, en verkrachtingen vanuit Russische kant in dorpen waar ze doorheen gingen. Dan denk ik dat zelfs als Rusland weg is dit nog jaren en jaren zal door sluimeren. Kijk ook naar de achterdocht tegen elkaar in voormalig Joegoslavië..
Al sinds de 2e wereldoorlog worden de Russen afgedaan als verkrachtende en martelende monsters.
En nou zal dat ook heus wel gebeuren maar zulke verhalen worden enorm opgeblazen en de horror verhalen van het AZOV bataljon worden doodgezwegen.
Hoe meer ik me verdiep in oorlogen en de leugens erom heen des te minder geloofwaardig ik de documentaires vind.
  Forum Admin zondag 30 oktober 2022 @ 21:02:38 #159
pi_206503150
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:51 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
En dat is dus wat ik bedoelde met sommigen die de gesneuvelden vergeten....
Ja. Ik ga daar heel heel slecht op, sorry.
  Forum Admin zondag 30 oktober 2022 @ 21:03:34 #160
pi_206503171
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 21:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Al sinds de 2e wereldoorlog worden de Russen afgedaan als verkrachtende en martelende monsters.
En nou zal dat ook heus wel gebeuren maar zulke verhalen worden enorm opgeblazen en de horror verhalen van het AZOV bataljon worden doodgezwegen.
Hoe meer ik me verdiep in oorlogen en de leugens erom heen des te minder geloofwaardig ik de documentaires vind.
Weer je, een oorlog haalt het slechtste in mensen naar voren. Zeker als het om semi volksmilities gaat zit er echt tuig zitten. Dat wordt bewust naar voren gestuurd met.. Naja je zegt het zelf al.
pi_206503205
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zou graag een bron zien van die herbouwing en van die gratis weggegeven appartementen. Nog afgezien van het feit dat 1.000 niet heel veel is.
Ik heb geen bron van de 1.000 appartementen.
Maar ik denk dat als Rusland de gebieden behoudt dat ze er best wel iets moois van maken.
Na de oorlog met tchétchénie hebben ze het ook mooi opgebouwd.
pi_206503239
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 21:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Weer je, een oorlog haalt het slechtste in mensen naar voren. Zeker als het om semi volksmilities gaat zit er echt tuig zitten. Dat wordt bewust naar voren gestuurd met.. Naja je zegt het zelf al.
Ja er heerst een soort wetteloosheid.
En de winnaar schrijft de geschiedenis dus we horen alleen de slechte dingen van de verliezer.
  Forum Admin zondag 30 oktober 2022 @ 21:06:33 #163
pi_206503252
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 21:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb geen bron van de 1.000 appartementen.
Maar ik denk dat als Rusland de gebieden behoudt dat ze er best wel iets moois van maken.
Na de oorlog met tchétchénie hebben ze het ook mooi opgebouwd.
Oh ze gaan de boel echt wel herbouwen mits ze de controle behouden. Net als Oekraïne dat zou doen.

Dat kost alleen heel veel geld en mankracht en dat hebben beide naties nu niet (over)

[ Bericht 0% gewijzigd door Straatcommando. op 30-10-2022 21:21:00 ]
  Forum Admin zondag 30 oktober 2022 @ 21:06:52 #164
pi_206503257
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 21:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja er heerst een soort wetteloosheid.
En de winnaar schrijft de geschiedenis dus we horen alleen de slechte dingen van de verliezer.
Zeker dat laatste is helemaal waar.
pi_206503567
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:32 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:38 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Wat je leest en hoort komt uit de duim van de Westerse media.
Maar jullie blijken er nog steeds gevoelig voor te zijn.
Die gebieden zijn de Okerainiers kwijt.
Dat is een feit.
Dat de USA en de EU hier geen vrede mee hebben is hun probleem.
Misschien volgende keer maar weer een zwakkere vijand zoeken zoals Lybie of Irak....?
Dit zijn beide leugens. Oekraine is die gebieden niet kwijt, Rusland houdt ze (gedeeltelijk) bezet. Daarnaast hebben de Oekrainers geen gratis appartementen gekregen, wel een hoop bommen op burger doelen.
pi_206506110
twitter
  maandag 31 oktober 2022 @ 00:28:49 #167
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206506175
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:

Marioepol is een grote spookstad.

Al zie ik wel geregeld beelden van grote steden in handen van Oekraïne weer opgebouwd worden.

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 21:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geschat word 1,5 miljoen vrouwen verkracht in duitsland alleen.

Vraagje waarom worden de Oekraïners overal als helden binnen gehaald in bevrijd dorp?

En weer Azov, prima waarom laat Rusland ze dan weer vrij?
Bedoel het zijn toch Nazi's?
Je weet wel maand terug 200 strijders uit Marioepol voor 50 Russen en een butfuckbuddy van Poetin.
En paar weken geleden nog eens 100.

Azov heeft inderdaad veel fout gedaan, maar wanneer was dat? 2014/15 in die periode vielen er 14000 slachtoffers zowel soldaten als burgers, en graag wil ik van jou weten het aantal tussen 2016 en febb2022
  maandag 31 oktober 2022 @ 00:31:40 #168
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206506188
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 21:24 schreef The_End het volgende:

[..]
[..]
Dit zijn beide leugens. Oekraine is die gebieden niet kwijt, Rusland houdt ze (gedeeltelijk) bezet. Daarnaast hebben de Oekrainers geen gratis appartementen gekregen, wel een hoop bommen op burger doelen.
Technisch gezien Rusland claimt land nu van hun, Rusland heeft beleid algemene mobilisatie af te kondigen als hun grondgebied word aangevallen, aangezien ze dat dus nu claimen en er dus troepen van Oekraïne op hun grondgebied staan kunnen ze zonder problemen een oorlog verkondigen.
Bizar genoeg doen ze dat niet.
  maandag 31 oktober 2022 @ 02:40:42 #169
451005 Grems
Clown World
pi_206506361
Overigens is het via Oekraine verspreiden van zeer zware wapens richting allerhande criminelen in de rest van Europa best wel een geniale zet.

De 20-80% cacao-bendes van Amsterdam tot Marseille tot Malmo lopen ongetwijfeld te smikkelen.
pi_206506454
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 21:24 schreef The_End het volgende:

[..]
[..]
Waarom zijn dit leugens?
Omdat je het tegendeel niet kan bewijzen?
Gebruiken jullie je internet wel om dingen op te zoeken? Denk het niet.

pi_206506551
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 07:12 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Waarom zijn dit leugens?

Ik zie hier geen enkele bron terug waarin de overdracht van de regio's wordt doorgevoerd door Oekraïne.

Daarnaast is het natuurlijk 'prachtig' dat er een paar appertementjes worden gebouwd. Je 'vergeet' alleen dat de Russen de hele stad in puin hebben geschoten in de eerste plaats... Zonder de Russen had er niet herbouwd hoeven worden.

Laatste puntje. In het filmpje wordt geklaagd dat Oekraïne niks doet om Mariopol te herstellen. Vergeten dat het bezet is door de Russen?
pi_206506589
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 07:53 schreef The_End het volgende:

[..]
Ik zie hier geen enkele bron terug waarin de overdracht van de regio's wordt doorgevoerd door Oekraïne.

Daarnaast is het natuurlijk 'prachtig' dat er een paar appertementjes worden gebouwd. Je 'vergeet' alleen dat de Russen de hele stad in puin hebben geschoten in de eerste plaats... Zonder de Russen had er niet herbouwd hoeven worden.

Laatste puntje. In het filmpje wordt geklaagd dat Oekraïne niks doet om Mariopol te herstellen. Vergeten dat het bezet is door de Russen?
De hele stad in puin geschoten.... :N Klopt niet erg.

Laatste zin: Oekraine doet en zal later nog steeds niets doen voor haar bevolking, zooooo corrupt zijn die gasten.
Dit zal allemaal op het Westen gewenteld worden terwijl Zelensky en zijn oligarchen gewoon door zullen gaan waar ze gebleven waren: je volk uitzuigen.
Ik vraag mij af hoe jullie allemaal zo goed weten hoe het er aan toe gaat in Ukraine terwijl je zelf in Nederland woont.
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 08:19:50 #173
5428 crew  miss_sly
pi_206506648
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 08:03 schreef Schaamlap het volgende:

[..]

Laatste zin: Oekraine doet en zal later nog steeds niets doen voor haar bevolking, zooooo corrupt zijn die gasten.
Dit zal allemaal op het Westen gewenteld worden terwijl Zelensky en zijn oligarchen gewoon door zullen gaan waar ze gebleven waren: je volk uitzuigen.
Ik vraag mij af hoe jullie allemaal zo goed weten hoe het er aan toe gaat in Ukraine terwijl je zelf in Nederland woont.
Ik vraag me af waarom zoveel Oekraïeners zo achter Zelensky staan als hij toch niets doet voor Oekraïne en de Oekraïners. De steun voor hem is groot. Net als de steun voor het leger en de blijheid van toch in ieder geval een deel van de mensen als ze een dorp bevrijden.

Jij woont zelf in Oekraïne begrijp ik?
pi_206506801
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2022 08:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vraag me af waarom zoveel Oekraïeners zo achter Zelensky staan als hij toch niets doet voor Oekraïne en de Oekraïners. De steun voor hem is groot. Net als de steun voor het leger en de blijheid van toch in ieder geval een deel van de mensen als ze een dorp bevrijden.

Jij woont zelf in Oekraïne begrijp ik?
Wie zegt dat de Oekrainiers zo achter Zelensky staan? Denk je dat nu echt na al die ellende?
Ja ze stonden achter hem toen Rusland nog niet aanviel, toen was het leven heel "fijn" in Kiev, alleen de Donbass werd medogenloos gebombardeerd en kinderen zaten voor 8 jaar lang in de schuilkelders.
Fijne vent die Zelensky.
En nu janken dat hij zelf raketten om zn oren krijgt.

Nee ik woon niet in Oekaine maar in een vergelijkbaar Balkan land wat corrupt is tot het bot ONDANKS dat per 2007 ze bij de EU horen. Bulgarije.
En ik kan je vertellen dat er geen REET is gedaan door de EU aan deze corrupte en oplichtingspraktijken van onze oligarchen en criminele politici.
Sterker: de Eu weet dat er geld grootschalig verdwijnt in de verkeerde zakken maar ze doen niets want bij de EU horen is belangrijker.

Dat is nog erger in Oekraine ( en ja ik weet dat omdat ik er ben geweest en met mij vele Bulgaarse collega's die Oekraine beschrijven als het meest corrupte en arme land van het voormalige oostblok) dus al het geneuzel over onze "eerlijke" Zelensky en dat hij en zijn vriendjes het zoooooo goed voor hebben met de Okerainiers, wat een lachertje.
En zelfs als ze bij de EU komen gaat de corruptie gewoon door maar dan met EU geld, net zoals het bij de voormalige Oostblok landen gebeurt die nu lid zijn van de EU.

Waarom denk je dat de Donbass genoeg had van die gekken in Kiev na die coup?

Dus blijf de Westerse politici maar volgen en geloven en die griezelige Zelensky met zn kliek.
Je merkt het vanzelf wel.
pi_206506889
Iemand nog een stinger nodig?

https://www.lnnmedia.nl/n(...)niet-onder-controle/

quote:
De situatie met de smokkel van Oekraïense wapens wordt kritiek. Er komt steeds meer informatie naar boven over de illegale wapenhandel op de zwarte markten van Europa, die Kiev ontvangt van NAVO-landen. Tegelijkertijd probeert de wereldgemeenschap, die Kiev steunt in de oorlog tegen Rusland, het probleem stil te zetten. Een goed voorbeeld hiervan is de situatie met de verwijdering van de documentaire ‘Arming Ukraine’ van de Amerikaanse televisiezender CBS. Volgens het materiaal bereikt slechts 30% van de geleverde westerse wapens het front. In feite wordt de situatie in Oekraïne verergerd met elke levering van Europese en Amerikaanse wapens.
pi_206507006
quote:
Die kan ik hier kopen op de zwarte markt.
Belachelijk maar waar...
  FOK!fotograaf maandag 31 oktober 2022 @ 09:30:49 #177
364681 over_hedge
pi_206507059
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 08:54 schreef Schaamlap het volgende:

Dus blijf de Westerse politici maar volgen en geloven en die griezelige Zelensky met zn kliek.
Je merkt het vanzelf wel.
Vertel. Wat gaat er gebeuren? :)

Maar wat jij doet is alles uit het westen tegenspreken en alles uit rusland geloven klinkt wel een stuk verstandiger ja
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206507137
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 08:03 schreef Schaamlap het volgende:

[..]

Het klopt wel erg. Feitenvrije discussie op deze manier heeft geen enkele zin.
pi_206507165
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 09:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Vertel. Wat gaat er gebeuren? :)

Maar wat jij doet is alles uit het westen tegenspreken en alles uit rusland geloven klinkt wel een stuk verstandiger ja
Nope.
Ik probeer er een beetje tussen te staan en bekijk van beide kanten de media maar de Westerse media is simpelweg enorm gekleurd en totaal gecensureerd terwijl je dit niet mag/zou verwachten van Democratische Westerse landen.
Dat de Russische media gekleurd is weet ik dus daar stel ik mij op in. Dus dat neem ik met korreltjes zout.
Sterker: ik zie zelfs meer kritische stukken staan in de Amerikaanse kranten dan de Nederlandse kranten.
Nederland is belachelijk gekleurd en gesencureerd.

Maar die censuur is te merken in heel Europa.
Rusland zegt nu: de aanslag op de Krim brug is mede gedaan door de Britse MI6. Ipv onderzoek te doen huilt men direct: "propaganda!" ... en daar blijft het bij.
Belachelijk bureau verslaggeving. Ze zijn banger voor hun baantje dan de waarheid.
En dat zie je elke keer. Kreten overgenomen vanuit Kiev maar onderzoeken ho maar.
pi_206507211
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 09:42 schreef The_End het volgende:

[..]
Het klopt wel erg. Feitenvrije discussie op deze manier heeft geen enkele zin.
Kom maar op met die feiten.
Jij praat ook simpel weg de media na vanuit je computer stoel.
Feit is dat het merendeel van Mariupol RUSSISCH gezindt was en is.
Die zijn blij dat de Oekrainiers weg zijn.
Het is een feit dat er nieuwe gebouwen worden gebouwd.
Het is een feit dat de Okerainiers zich tussen de bevolking verscholen en zo meer burger slachtoffers veroorzaakten.
Het is een feit dat AZOV een schrikbewind voerde zowel onder de bevolking als onder de reguliere Oekrainische troepen en veel mensen heeft afgemaakt en gemartelt.

Alle doden en vernietiging is vreselijk maar ik zie de Russen in ieder geval veel doen voor de bevolking mbt restauratie, voedsel levering en energie herstellings werkzaamheden.
De getroffen Oekrainiers vluchten hun land uit omdat ze weten dat ze niets kunnen verwachten van die corrupte Kiev top.
En Kiev vindt het wel prima zo want de EU voedt gratis hun bevolking.
  FOK!fotograaf maandag 31 oktober 2022 @ 10:00:42 #181
364681 over_hedge
pi_206507288
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 09:44 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Nope.
Ik probeer er een beetje tussen te staan en bekijk van beide kanten de media maar de Westerse media is simpelweg enorm gekleurd en totaal gecensureerd terwijl je dit niet mag/zou verwachten van Democratische Westerse landen.
Dat de Russische media gekleurd is weet ik dus daar stel ik mij op in. Dus dat neem ik met korreltjes zout.
Sterker: ik zie zelfs meer kritische stukken staan in de Amerikaanse kranten dan de Nederlandse kranten.
Nederland is belachelijk gekleurd en gesencureerd.

Maar die censuur is te merken in heel Europa.
Rusland zegt nu: de aanslag op de Krim brug is mede gedaan door de Britse MI6. Ipv onderzoek te doen huilt men direct: "propaganda!" ... en daar blijft het bij.
Belachelijk bureau verslaggeving. Ze zijn banger voor hun baantje dan de waarheid.
En dat zie je elke keer. Kreten overgenomen vanuit Kiev maar onderzoeken ho maar.
"Ik probeer er een beetje tussen te staan en bekijk van beide kanten"
Ja? Laten we het zo zeggen. Zo komt het niet helemaal over.

En ja Britse MI6 die de krim brug opblazen klinkt wel aardig als propaganda ja. Helemaal na dat Rusland 2 verschillende vrachtwagens liet zien met de beelden en xray scan :P Van de rest wint de UK er ook weinig mee met dit te doen. Behalve ww3 als ze gepakt zouden worden. + Hoe krijgt de mi6 ooit het personeel of wapen om dat überhaupt mee te doen? Er stonden cameras op de onderkant van de brug. En daar was niks op te zien. Dus een explosie van onderaf was het al niet. Ook te zien aan de schade. Dus moet van de brug komen. En van de kant van de russen. Dus de mi6 moet op de een of andere manier op Russische(wat de russen hun grondgebied vinden dan) grondgebied geland zijn. Explosieven mee genomen hebben. Deze in een vrachtwagen doen zonder gezien te worden + de beveiliging die dit tegen moet gaan. En dan weer het land verlaten zonder gezien te worden. James bond is er niks bij

Weet ook niet hoe je aan deze info komt? Heb dit nergens voorbij zien komen. Nou zit ik ook niet 24/7 het nieuws te volgen dus kan prima dat ik het gemist heb.

.. Ze zijn banger voor hun baantje dan de waarheid." Dit is dan wel weer ironisch. Want dit is zo ongeveer heel de reden dat het leger van Rusland niet zo sterk is als iedereen dacht. Door alle corruptie en niemand durft te zeggen hoe het nou echt is.

"Dat de Russische media gekleurd is weet ik dus daar stel ik mij op in. Dus dat neem ik met korreltjes zout."
Ook dit komt niet zo helemaal over. Omdat je regelmatig allemaal nieuws naar buiten brengt in dit topic waar weinig van klopt.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf maandag 31 oktober 2022 @ 10:06:20 #182
364681 over_hedge
pi_206507341
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 09:51 schreef Schaamlap het volgende:

[..]

Alle doden en vernietiging is vreselijk maar ik zie de Russen in ieder geval veel doen voor de bevolking mbt restauratie, voedsel levering en energie herstellings werkzaamheden.

Hoe kan je dit nou beweren. Als ondertussen elke dag weer raketaanvallen op steden zijn. En op de infrastructuur die allemaal niks met militaire doelen te maken hebben.

Als de russen de bevolking zo belangrijk vinden misschien moeten ze dan eens stoppen met steden plat gooien?
Sorry hoor maar als je dat echt geloofd dan ben jij juist de genen die in propaganda aan het trappen is.

Of denk je dat het allemaal niet waar is van die raketaanvallen? Ook al heeft zelfs Putin het er over in zijn toespraak.
pi_206507390
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]
"Ik probeer er een beetje tussen te staan en bekijk van beide kanten"
Ja? Laten we het zo zeggen. Zo komt het niet helemaal over.

En ja Britse MI6 die de krim brug opblazen klinkt wel aardig als propaganda ja. Helemaal na dat Rusland 2 verschillende vrachtwagens liet zien met de beelden en xray scan :P Van de rest wint de UK er ook weinig mee met dit te doen. Behalve ww3 als ze gepakt zouden worden. + Hoe krijgt de mi6 ooit het personeel of wapen om dat überhaupt mee te doen? Er stonden cameras op de onderkant van de brug. En daar was niks op te zien. Dus een explosie van onderaf was het al niet. Ook te zien aan de schade. Dus moet van de brug komen. En van de kant van de russen. Dus de mi6 moet op de een of andere manier op Russische(wat de russen hun grondgebied vinden dan) grondgebied geland zijn. Explosieven mee genomen hebben. Deze in een vrachtwagen doen zonder gezien te worden + de beveiliging die dit tegen moet gaan. En dan weer het land verlaten zonder gezien te worden. James bond is er niks bij

Weet ook niet hoe je aan deze info komt? Heb dit nergens voorbij zien komen. Nou zit ik ook niet 24/7 het nieuws te volgen dus kan prima dat ik het gemist heb.

.. Ze zijn banger voor hun baantje dan de waarheid." Dit is dan wel weer ironisch. Want dit is zo ongeveer heel de reden dat het leger van Rusland niet zo sterk is als iedereen dacht. Door alle corruptie en niemand durft te zeggen hoe het nou echt is.

"Dat de Russische media gekleurd is weet ik dus daar stel ik mij op in. Dus dat neem ik met korreltjes zout."
Ook dit komt niet zo helemaal over. Omdat je regelmatig allemaal nieuws naar buiten brengt in dit topic waar weinig van klopt.
Ik heb echt geen idee wie het gedaan heeft dus ik ga geen beschuldigen doen.
Maar ik weet zeker dat MI6 dat wel kan, het land is in oorlog dus erg chaotisch.
Wapens en explosieven komen er volop binnen en het land zit vol met buitenlandse huurlingen.
  FOK!fotograaf maandag 31 oktober 2022 @ 10:17:38 #184
364681 over_hedge
pi_206507422
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb echt geen idee wie het gedaan heeft dus ik ga geen beschuldigen doen.
Maar ik weet zeker dat MI6 dat wel kan, het land is in oorlog dus erg chaotisch.
Wapens en explosieven komen er volop binnen en het land zit vol met buitenlandse huurlingen.
nee nee. Ze zijn niet in oorlog. Vraag putin maar.

Maar ongezien daar binnenkomen. Explosieven plaatsen. Wegkomen. Allemaal zonder gezien te worden. Bij een brug die wordt verdedigd juist omdat die brug zo belangrijk is voor hun military special operation omdat het de enige aanvoer is in dat gebied. En dat allemaal vanuit de UK. Die er vrij weinig aan heeft. Behalve een heel groot probleem als ze gepakt zouden worden?

Klinkt wel heel erg als een Hollywood film.
pi_206507498
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:17 schreef over_hedge het volgende:

[..]
nee nee. Ze zijn niet in oorlog. Vraag putin maar.

Maar ongezien daar binnenkomen. Explosieven plaatsen. Wegkomen. Allemaal zonder gezien te worden. Bij een brug die wordt verdedigd juist omdat die brug zo belangrijk is voor hun military special operation omdat het de enige aanvoer is in dat gebied. En dat allemaal vanuit de UK. Die er vrij weinig aan heeft. Behalve een heel groot probleem als ze gepakt zouden worden?

Klinkt wel heel erg als een Hollywood film.
We weten allebei dat het oorlog is.

Ze steunen Oekraïne dus dat zou een reden zijn waarom ze het doen.
En er zijn Oekrainers getraind in het VK.
Maar ik zeg niet dat ze het gedaan hebben, enkel dat ze het wel kunnen.
Ik heb niet de capaciteiten om de waarheid boven water te krijgen dus ik ga ook geen moeite doen :P
  FOK!fotograaf maandag 31 oktober 2022 @ 10:32:05 #186
364681 over_hedge
pi_206507568
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
We weten allebei dat het oorlog is.

Ze steunen Oekraïne dus dat zou een reden zijn waarom ze het doen.
En er zijn Oekrainers getraind in het VK.
Maar ik zeg niet dat ze het gedaan hebben, enkel dat ze het wel kunnen.
Ik heb niet de capaciteiten om de waarheid boven water te krijgen dus ik ga ook geen moeite doen :P
Ja nouja ik vraag het me dus af of ze dat wel even kunnen. En al dus al helemaal omdat er weinig reden voor is.
Maar hier van de rest ook niks over gehoord behalve net van schaamlap. Dus wie weet krijgen we nog een geweldige bron die alles uitlegt.
pi_206507665
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Hoe kan je dit nou beweren. Als ondertussen elke dag weer raketaanvallen op steden zijn. En op de infrastructuur die allemaal niks met militaire doelen te maken hebben.

Als de russen de bevolking zo belangrijk vinden misschien moeten ze dan eens stoppen met steden plat gooien?
Sorry hoor maar als je dat echt geloofd dan ben jij juist de genen die in propaganda aan het trappen is.

Of denk je dat het allemaal niet waar is van die raketaanvallen? Ook al heeft zelfs Putin het er over in zijn toespraak.
Infrastructuur plat gooien is een militaire techniek die meestal al aan het begin wordt toegepast zoals bijv de Irak oorlogen.
En dat daar burger doden bij vallen is niet te vermijden.
Maar ik krijg wel eens de indruk hier dat de meesten denken dat er schone oorlogen zijn en je alleen maar echte militaire doelen mag aanvallen.
Het feit dat de Russen niet in het begin begonnen zijn met infrstructuur te vernietigen zegt juist heel veel.
Ze dachten ook een makkelijkere overwinning te behalen totdat het Westen massaal wapens ging sturen, GPS doelen doorgaf via sattelieten en huurlingen recruteerden.
En nu zijn de Russen van techniek veranderd en gaat de infrastructuur eraan.
Op zich niets vreemds.
Door de grootschalige bemoeienis van het Westen w.o pijpleidingen opblazen en bruggen, gaan de Russen nu agressiever te werk.
En kunnen de Westerse kranten weer krokkodillen tranen huilen hierom.
Feit blijft: de Oekrainiers krijgen alle ellende op hun dak en het Westen blijft veilig in hun warme bedje flink aanmoedigen.
Behoorlijk walgelijk dus.
  FOK!fotograaf maandag 31 oktober 2022 @ 10:49:27 #188
364681 over_hedge
pi_206507726
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:43 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Infrastructuur plat gooien is een militaire techniek die meestal al aan het begin wordt toegepast zoals bijv de Irak oorlogen.
Maar ik krijg wel eens de indruk hier dat de meesten denken dat er schone oorlogen zijn en je alleen maar echte militaire doelen mag aanvallen.
Het feit dat de Russen niet in het begin begonnen zijn met infrstructuur te vernietigen zegt juist heel veel.
Ze dachten ook een makkelijkere overwinning te behalen totdat het Westen massaal wapens ging sturen, GPS doelen doorgaf via sattelieten en huurlingen recruteerden.
Op zich niets vreemds.
Door de grootschalige bemoeienis van het Westen w.o pijpleidingen opblazen en bruggen, gaan de Russen nu agressiever te werk.
Feit blijft: de Oekrainiers krijgen alle ellende op hun dak en het Westen blijft veilig in hun warme bedje flink aanmoedigen.
gast... Dag 1 begon met allemaal missles op kiev. En dat is nu nog steeds zo. Gister alleen al zijn er 46 onderschept. Echt hoe je dit probeert goed te praten is misselijkmakend. Ook doen ze bewust aanvallen op de elektriciteit en watervoorzieningen die hele steden plat leggen. Niks anders om de bevolking te terroriseren. Beetje de Duitsland tactiek in ww2. En dat je dit nog een Feit durft te noemen :')

En ja joh omdat de westen dingen gedaan hebben om Oekraïne te helpen praat jij het ff goed dat hele steden kapot geschoten worden. Het is gewoon ziek

En kan je eens stoppen met het woord feit. Want blijkbaar heb je geen idee wat een feit is.
En maar blijven beweren dat je het van 2 kanten bekijkt. En echt niet voor rusland bent hoor :r

Anyway ik ga verder met mijn werk. Succes er mee
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 10:53:18 #189
5428 crew  miss_sly
pi_206507770
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:43 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Op zich niets vreemds.
Ik begrijp echt niet hoe je kunt blijven herhalen dat jij niet in de propaganda van Rusland trapt of pro-Russisch bent. Alles wat je post breekt volledig Oekraïne en het westen af en is volledig ten faveure van Rusland.
pi_206508270
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb een video gevonden.

-edit- spuit elf, was al geplaatst.
pi_206508411
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]
gast... Dag 1 begon met allemaal missles op kiev. En dat is nu nog steeds zo. Gister alleen al zijn er 46 onderschept. Echt hoe je dit probeert goed te praten is misselijkmakend. Ook doen ze bewust aanvallen op de elektriciteit en watervoorzieningen die hele steden plat leggen. Niks anders om de bevolking te terroriseren. Beetje de Duitsland tactiek in ww2. En dat je dit nog een Feit durft te noemen :')

En ja joh omdat de westen dingen gedaan hebben om Oekraïne te helpen praat jij het ff goed dat hele steden kapot geschoten worden. Het is gewoon ziek

En kan je eens stoppen met het woord feit. Want blijkbaar heb je geen idee wat een feit is.
En maar blijven beweren dat je het van 2 kanten bekijkt. En echt niet voor rusland bent hoor :r

Anyway ik ga verder met mijn werk. Succes er mee
FEIT is dat jij totaal niet door hebt wat er daar allemaal gebeurd.
Groetjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Schaamlap op 31-10-2022 12:01:19 ]
pi_206508500
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik begrijp echt niet hoe je kunt blijven herhalen dat jij niet in de propaganda van Rusland trapt of pro-Russisch bent. Alles wat je post breekt volledig Oekraïne en het westen af en is volledig ten faveure van Rusland.
Oh nee wacht ff... Ik MOET natuurlijk voor de USA en het Westen zijn want die hebben de waarheid in pacht.

Ik volg al jaren lang de berichtgevingen, vanaf die aso coup in Kiev toen de EU brulapen op dat plein stonden te verklaren dat alles wel goed zou komen.

Nou dat hebben we gezien.

Het zal wel weer vreemd overkomen maar ik denk wel degelijk aan de Oekraine want die gaan een loodzware armoede tijd tegemoet. Maar het NATO doel MOET en ZAL bereikt worden, al kost dat honderduizenden doden nietwaar?

En voor de rest heb ik er wel weer genoeg van om hier te posten om alle "deskundigen" hier mijn mening te geven.
Weltrusten. :W

[ Bericht 7% gewijzigd door Schaamlap op 31-10-2022 12:09:10 ]
pi_206509084
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 11:56 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Oh nee wacht ff... Ik MOET natuurlijk voor de USA en het Westen zijn want die hebben de waarheid in pacht.

Ik volg al jaren lang de berichtgevingen, vanaf die aso coup in Kiev toen de EU brulapen op dat plein stonden te verklaren dat alles wel goed zou komen.
Heb je toen ook meegekregen dat Janoekovitsj zijn troepen met scherp liet schieten op vreedzame demonstranten op het Maidan-plein? En dat een ruime meerderheid van het parlement stemde vóór het afzetten van de toenmalige president?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  FOK!fotograaf maandag 31 oktober 2022 @ 12:51:18 #194
364681 over_hedge
pi_206509104
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 11:48 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
FEIT is dat jij totaal niet door hebt wat er daar allemaal gebeurd.
Groetjes.
Dankjewel voor het bewijzen van mijn punt dat je niet weet wat een feit is *;

Kyiv werden zeker twee explosies gemeld. Delen van de Oekraïense hoofdstad zitten zonder elektriciteit en water, meldt burgemeester Vitali Klitschko. Een elektriciteitscentrale die 350.000 woningen van elektriciteit voorziet, werd zwaar getroffen. Medewerkers proberen de centrale en de stroomtoevoer te repareren.

Dit is zeker allemaal niet waar :z
pi_206509237
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 11:56 schreef Schaamlap het volgende:

[..]

Nou dat hebben we gezien.

Het zal wel weer vreemd overkomen maar ik denk wel degelijk aan de Oekraine want die gaan een loodzware armoede tijd tegemoet. Maar het NATO doel MOET en ZAL bereikt worden, al kost dat honderduizenden doden nietwaar?

En voor de rest heb ik er wel weer genoeg van om hier te posten om alle "deskundigen" hier mijn mening te geven.
Weltrusten. :W
pi_206509588
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 12:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Heb je toen ook meegekregen dat Janoekovitsj zijn troepen met scherp liet schieten op vreedzame demonstranten op het Maidan-plein? En dat een ruime meerderheid van het parlement stemde vóór het afzetten van de toenmalige president?
Klopt niet.
Is een BBC onderzoek gedaan en die schutters, die voornamelijk uit Georgie kwamen, waren zo goed als zeker ingehuurd door de right sector.
pi_206509610
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 12:51 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dankjewel voor het bewijzen van mijn punt dat je niet weet wat een feit is *;

Kyiv werden zeker twee explosies gemeld. Delen van de Oekraïense hoofdstad zitten zonder elektriciteit en water, meldt burgemeester Vitali Klitschko. Een elektriciteitscentrale die 350.000 woningen van elektriciteit voorziet, werd zwaar getroffen. Medewerkers proberen de centrale en de stroomtoevoer te repareren.

Dit is zeker allemaal niet waar :z
Je draait zaken om zonder dat je het zelf door hebt.

En wat je nu beweerd klopt.
35% electra en 80% van het water is gestopt.
Allemaal gelezen op enge Russische sites die liegen volgens jou.... dus zal dit wel niet waar zijn .... ^O^
pi_206509627
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vergeet niet dat Schaamlap in een land woont waar ze niet zo veel met het westen hebben, op het financiële deel na.
Ik kan me zo maar voorstellen dat de algehele opinie over de oorlog daar wat anders is dan hier.
pi_206509659
Gisteren sprak ik een Turkse collega en die hebben ook een hele andere kijk op de oorlog dan wij.
Het nieuws daar laat ook hele andere dingen zien dan het nieuws hier.
  FOK!fotograaf maandag 31 oktober 2022 @ 13:58:56 #200
364681 over_hedge
pi_206509678
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 13:48 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Je draait zaken om zonder dat je het zelf door hebt.

En wat je nu beweerd klopt.
35% electra en 80% van het water is gestopt.
Allemaal gelezen op enge Russische sites die liegen volgens jou.... dus zal dit wel niet waar zijn .... ^O^
Ah we komen wel ergens. Eindelijk geef je oorlogsmisdaden toe ^O^
  FOK!fotograaf maandag 31 oktober 2022 @ 13:59:16 #201
364681 over_hedge
pi_206509682
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 13:56 schreef Candymannetje het volgende:
Gisteren sprak ik een Turkse collega en die hebben ook een hele andere kijk op de oorlog dan wij.
Zoals?
  maandag 31 oktober 2022 @ 13:59:49 #202
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206509687
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 13:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Vergeet niet dat Schaamlap in een land woont waar ze niet zo veel met het westen hebben, op het financiële deel na.
Ik kan me zo maar voorstellen dat de algehele opinie over de oorlog daar wat anders is dan hier.
-Knip-

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 31-10-2022 17:47:03 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206509694
quote:

[..]
Dus hij is vooringenomen tegen het Westen? Dat verklaart een hoop.
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:01:08 #204
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206509701
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 13:56 schreef Candymannetje het volgende:
Oh, wat laat het Turkse nieuws allemaal zien? :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206509722
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:01 schreef Dven het volgende:

[..]
Oh, wat laat het Turkse nieuws allemaal zien? :)
Wat er precies gezegd werd weet ik niet want ik spreek geen Turks.
Mijn collega heeft wat vertaald en het viel mij op dat ze wat dieper op de materie in gingen.
Niet enkel 'kijk wat Rusland nou weer doet'
En verder hoeven we ons geen zorgen te maken want Erdogan gaat het allemaal regelen voor ons ;)
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:04:46 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206509729
quote:

[..]
Op de 'zwarte markt' bij hem op de hoek koopt hij ook probleemloos volautomatische wapens, echt waar hoor.
pi_206509742
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:04 schreef Dven het volgende:

[..]
Op de 'zwarte markt' bij hem op de hoek koopt hij ook probleemloos volautomatische wapens, echt waar hoor.
Ik ben er al 15 jaar niet geweest dus hoe het nu is weet ik niet.
Maar ik heb er een tijdje voor m'n werk gezeten en toen kon ik vrij simpel aan een AK-47 komen.
pi_206509745
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 13:46 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Klopt niet.
Is een BBC onderzoek gedaan en die schutters, die voornamelijk uit Georgie kwamen, waren zo goed als zeker ingehuurd door de right sector.
Stuur maar een linkje naar het betreffende BBC-artikel.
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 14:12:20 #209
5428 crew  miss_sly
pi_206509790
quote:

[..]
Dan moet hij misschien niet claimen dat hij het van beide kanten bekijkt, er neutraal instaat, en alleen naar de feiten kijkt. Want dat is niet zo.
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:12:47 #210
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206509794
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ben er al 15 jaar niet geweest dus hoe het nu is weet ik niet.
Maar ik heb er een tijdje voor m'n werk gezeten en toen kon ik vrij simpel aan een AK-47 komen.
Uiteraard, vrij simpel. Staat nog net niet een venter op de hoek van iedere Bulgaarse straat :D
pi_206509814
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:12 schreef Dven het volgende:

[..]
Uiteraard, vrij simpel. Staat nog net niet een venter op de hoek van iedere Bulgaarse straat :D
Waarom nou weer zo overdrijven?
Jij woont toch ook in Bulgarije?
Dan weet je toch dat je met de juiste contacten veel kan vinden.
pi_206509825
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan moet hij misschien niet claimen dat hij het van beide kanten bekijkt, er neutraal instaat, en alleen naar de feiten kijkt. Want dat is niet zo.
Ik probeer alleen maar wat wederzijds begrip te kweken zodat het gezellig blijft ;)
pi_206509832
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 13:58 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ah we komen wel ergens. Eindelijk geef je oorlogsmisdaden toe ^O^
Mijn oorlogsmisdaden?
pi_206509850
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:12 schreef Dven het volgende:

[..]
Ik dacht dat jij naar Nederland zou gaan? Of verwar ik je nu met iemand anders?
En die wapens, jazeker. Moet je wel de juiste contacten hebben.
En de algehele opinie in Bulgarije? Vele malen meer pro-Russich dan pro Oekraine.
pi_206509855
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:15 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Mijn oorlogsmisdaden?
Dat staat er niet.
  FOK!fotograaf maandag 31 oktober 2022 @ 14:19:15 #216
364681 over_hedge
pi_206509859
quote:

[..]
Mijn oorlogsmisdaden?
... Nee die van rusland misschien? -Knip-. Maar oorlogsmisdaden heb ik je nog niet op kunnen betrappen

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 31-10-2022 17:48:38 ]
pi_206509864
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:18 schreef Questular het volgende:

[..]
Dat staat er niet.
Er staat toch "JE oorlogsmisdaden"?

En als het vernietigen van een waterbron ook een oorlogsmisdaad is kan je oekraine ook aanschrijven voor het stopzetten van het drinkwater naar de Krim in 2014.

Oh maar dat zal wel weer goed zijn natuurlijk want die boze Russen etc etc etc...
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 14:20:54 #218
5428 crew  miss_sly
pi_206509873
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik probeer alleen maar wat wederzijds begrip te kweken zodat het gezellig blijft ;)
Dat is mooi. Ik denk alleen dat het in dit geval niet helemaal aan komt :)
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:21:50 #219
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206509886
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom nou weer zo overdrijven?
Jij woont toch ook in Bulgarije?
Dan weet je toch dat je met de juiste contacten veel kan vinden.
Het is toch ook gewoon een gigantische pot interessantdoennerij joh :D

"Met de juiste contacten". :')

Ja, met de juiste connecties koop je alles wat los en vast zit en dat niet in welk onboeiend land dan ook maar wereldwijd. Doe niet zo interessant. Ik ken geen hond die zomaar zou weten hoe hij of zij zo even een wapen koopt zonder daar naar op zoek te zijn. Zeg maar zoals het in Nederland ook is.
  FOK!fotograaf maandag 31 oktober 2022 @ 14:22:39 #220
364681 over_hedge
pi_206509896
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:19 schreef Schaamlap het volgende:

[..]

Dit is een grap toch?
pi_206509929
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:21 schreef Dven het volgende:

[..]
Het is toch ook gewoon een gigantische pot interessantdoennerij joh :D

"Met de juiste contacten". :')

Ja, met de juiste connecties koop je alles wat los en vast zit en dat niet in welk onboeiend land dan ook maar wereldwijd. Doe niet zo interessant. Ik ken geen hond die zomaar zou weten hoe hij of zij zo even een wapen koopt zonder daar naar op zoek te zijn. Zeg maar zoals het in Nederland ook is.
Dat zegt toch ook helemaal niemand, schaamlap heeft het over de zwarte markt en ik over de juiste contacten.
Jij begint ineens rare vergelijkingen te maken met Nederland en iedere straathoek.
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:30:08 #222
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206509953
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:17 schreef Schaamlap het volgende:

[..]

En de algehele opinie in Bulgarije? Vele malen meer pro-Russich dan pro Oekraine.
Afgezien van het feit dat Bulgarije zoals je mag verwachten met name onder de demente bejaarden en exteemrechtse figuren relatief gezien een behoorlijk aantal Putinisten heeft is wat je nu doet natuurlijk jokken.

Overigens is dat ook met de dag minder en minder aan het worden. Zo is het volgens de laatste cijfers een 20/25%. Het is natuurlijk niet zonder reden dat het het pro-russische Vuzrazhdane 'slechts' 10% van de kiezers achter zich heeft weten te krijgen. Tot zover 'vele malen meer pro-Russisch'.
pi_206509995
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:19 schreef Schaamlap het volgende:

[..]

En als het vernietigen van een waterbron ook een oorlogsmisdaad is kan je oekraine ook aanschrijven voor het stopzetten van het drinkwater naar de Krim in 2014.

Oh maar dat zal wel weer goed zijn natuurlijk want die boze Russen etc etc etc...
'Je geeft oorlogsmisdaden toe' is iets anders dan 'jij geeft je oorlogsmisdaden toe'.
pi_206510013
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:30 schreef Dven het volgende:

[..]
Afgezien van het feit dat Bulgarije zoals je mag verwachten met name onder de demente bejaarden en exteemrechtse figuren relatief gezien een behoorlijk aantal Putinisten heeft is wat je nu doet natuurlijk jokken.

Overigens is dat ook met de dag minder en minder aan het worden. Zo is het volgens de laatste cijfers een 20/25%. Het is natuurlijk niet zonder reden dat het het pro-russische Vuzrazhdane 'slechts' 10% van de kiezers achter zich heeft weten te krijgen. Tot zover 'vele malen meer pro-Russisch'.
Met een opkomst van 36% bij de verkiezingen.
Alsjeblieft zeg.
Net als in Nederland zijn ze opeens allemaal pro Europa terwijl ze het geld letterlijk van Brussel verdelen onder de parlementsleden. Heb hier in Sofia al zoveel oplichtingspraktijken gezien....
Ik zit in een oudere volkswijk en de meesten zijn hier op de hand van de Russen.
Ze vinden de oorlog niets maar ze zijn er van overtuigd dat de USA erachter zit.
Dat die 2 dwazen, Kiril Petkov en Asen Vasilev, super pro USA zijn en onze energie contracten vernaaid hebben, wil niet zeggen dat BG opeens super pro westen is.
pi_206510017
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:36 schreef Questular het volgende:

[..]
'Je geeft oorlogsmisdaden toe' is iets anders dan 'jij geeft je oorlogsmisdaden toe'.
Doeg he! :W
pi_206510030
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat zegt toch ook helemaal niemand, schaamlap heeft het over de zwarte markt en ik over de juiste contacten.
Jij begint ineens rare vergelijkingen te maken met Nederland en iedere straathoek.
Dven en ik staan niet geheel op 1 lijn met ons oordeel over Bulgarije.
Vandaar dat hij ook zn valiesje pakt en terug gaat naar Nederland. (volgens laatste berichten)
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:42:41 #227
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206510037
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jullie houden het beide nogal op een specifieke locatie. Dat is natuurlijk niet zonder reden :)

Zie bijvoorbeeld -Knip- over dat desbetreffende user in een land woont waar men niet zoveel op heeft met het westen. Geen idee waarom jullie deze onwaarheden verspreiden en wat jullie persoonlijke agenda hierbij is maar laat me duidelijk zijn: Het is niet eerlijk naar de mensen toe die het lezen en er vanuitgaan dat jullie twee als 'ervaringsspecialisten' de waarheid zullen spreken.

Daar steek ik uiteraard graag een stokje voor.

De gemeente Sofia heeft overigens onlangs nog de trappen naar het monument van het Soviet leger beplakt met anti-authoritaire en anti-Putin boektitels. Een noemenswaardige, zeer gewaardeerde en bepaald niet pro-Russische actie.

Ik zal Schaamlap -Knip-met bovengemiddelde interesse volgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 31-10-2022 17:51:57 ]
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:44:51 #228
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206510052
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:38 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Alsjeblieft zeg.
Net als in Nederland zijn ze opeens allemaal pro Europa terwijl ze het geld letterlijk van Brussel verdelen onder de parlementsleden. Heb hier in Sofia al zoveel oplichtingspraktijken gezien....
Ik zit in een oudere volkswijk en de meesten zijn hier op de hand van de Russen.
Ze vinden de oorlog niets maar ze zijn er van overtuigd dat de USA erachter zit.
Dat die 2 dwazen, Kiril Petkov en Asen Vasilev, super pro USA zijn en onze energie contracten vernaaid hebben, wil niet zeggen dat BG opeens super pro westen is.
Ah ja. Verdikkeme. had de andere 60% maar gaan stemmen want dan zou het kwartje VAST de kant van Rusland opvallen :'( Bedankt voor je anekdotische oudere volkswijkverhaaltjes. Ik zal er vanavond fijn op slapen.
  Forum Admin maandag 31 oktober 2022 @ 14:45:40 #229
pi_206510061
quote:

[..]
Alsjeblieft zeg.
Hoe denk je over de verkiezingen tbh annexatie van dpr/lpr alwaar wagner mercenaries de boel "bewaakten"?

Zeker wel eerlijk verlopen.
pi_206510098
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:42 schreef Dven het volgende:

[..]
Jullie houden het beide nogal op een specifieke locatie. Dat is natuurlijk niet zonder reden :)

Zie bijvoorbeeld -Knip- over dat desbetreffende user in een land woont waar men niet zoveel op heeft met het westen. Geen idee waarom jullie deze onwaarheden verspreiden en wat jullie persoonlijke agenda hierbij is maar laat me duidelijk zijn: Het is niet eerlijk naar de mensen toe die het lezen en er vanuitgaan dat jullie twee als 'ervaringsspecialisten' de waarheid zullen spreken.

De gemeente Sofia heeft overigens onlangs nog de trappen naar het monument van het Soviet leger beplakt met anti-authoritaire en anti-Putin boektitels. Een noemenswaardige, zeer gewaardeerde en bepaald niet pro-Russische actie.
-Knip-
Als je gewoon even kijkt naar hoe hun asielbeleid is, hoeveel corruptie er nog is en hoe de acceptatie van lhbtgi+ (of zoiets) is dan zie je dat ze maling hebben aan wat wij in het westen vinden.
Wat mij betreft hebben ze daar gelijk in trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 31-10-2022 17:53:23 ]
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:50:06 #231
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206510099
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hoe denk je over de verkiezingen tbh annexatie van dpr/lpr alwaar wagner mercenaries de boel "bewaakten"?

Zeker wel eerlijk verlopen.
Die mensen voelen zich juist zo veilig en beschermd door de aanwezigheid van zeer neutrale bewakers. Hierdoor hebben ze eindelijk voor moeder Rusland durven kiezen. Dat zouden ze in andere landen ook moeten doen, moet je zien hoe hoog partijen als AfD, Vazhrazhdane en FVD dan eindigen!
pi_206510112
quote:

[..]
Doeg he! :W
Je ziet het verschil echt niet? Maar voel je vooral weer aangevallen en reageer geheel offtopic met een kekke one-liner en een smiley.
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:52:22 #233
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206510118
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee jij hebt de wijsheid in pacht joh.
Als je gewoon even kijkt naar hoe hun asielbeleid is, hoeveel corruptie er nog is en hoe de acceptatie van lhbtgi+ (of zoiets) is dan zie je dat ze maling hebben aan wat wij in het westen vinden.
Wat mij betreft hebben ze daar gelijk in trouwens.
Ik heb absoluut de wijsheid niet in pacht. Daarom kijk ik voor het gemak ook maar even naar de officiële cijfertjes. Die simpelweg een totaal ander beeld laten zien. Mijn zeer onboeiende anekdotische bewijs laat ik er volledig buiten.

Laat me overigens graag door jou uitleggen wat 'hun' asielbeleid en visie op acceptatie van de homogemeenschap is. Ben benieuwd!

Overigens in geen enkel opzicht relevant aan hoe anti-westers de maatschappij aldaar zou zijn maar goed, zoals gezegd, ik ben gewoon heel erg benieuwd.
pi_206510182
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:52 schreef Dven het volgende:

[..]
Ik heb absoluut de wijsheid niet in pacht. Daarom kijk ik voor het gemak ook maar even naar de officiële cijfertjes. Die simpelweg een totaal ander beeld laten zien. Mijn zeer onboeiende anekdotische bewijs laat ik er volledig buiten.

Laat me overigens graag door jou uitleggen wat 'hun' asielbeleid en visie op acceptatie van de homogemeenschap is. Ben benieuwd!

Overigens in geen enkel opzicht relevant aan hoe anti-westers de maatschappij aldaar zou zijn maar goed, zoals gezegd, ik ben gewoon heel erg benieuwd.
https://nl.abcdef.wiki/wiki/LGBT_rights_in_Bulgaria

https://www.agii.be/nieuw(...)chten-naar-bulgarije

Ik bedoelde met anti westers niet dat ze pro Rusland zijn maar niet zo veel hebben met onze manier van leven.
Ze zijn niet echt WOKE zeg maar.
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 15:02:55 #235
5428 crew  miss_sly
pi_206510202
quote:

[..]
Mijn oorlogsmisdaden?
Misschien dat je te snel hebt gelezen of dat je NL wat roestig is door je langere verblijf in het buitenland.

Jij post eerst over missiles op elektriciteit en watervoorziening.
Degene waar je op reageert vindt dat oorligsmisdaden en zegt: "je geeft oorlogsmisdaden toe". Hij had daar ook kunnen zeggen "Hier geef je toe dat er oorlogsmisdaden zijn gepleegd (door Rusland)".

Het gaat dus niet over JOUW oorlogsmisdaden, maar over oorlogsmisdaden van Rusland. Als het over jouw oorlogsmisdaden ging, zou er gestaan hebben "je geeft je/jouw oorlogsmisdaden toe".

Even wat onduidelijkheid uit de weg gehaald :)
  Forum Admin maandag 31 oktober 2022 @ 15:09:52 #236
pi_206510253
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:50 schreef Dven het volgende:

[..]
Die mensen voelen zich juist zo veilig en beschermd door de aanwezigheid van zeer neutrale bewakers. Hierdoor hebben ze eindelijk voor moeder Rusland durven kiezen. Dat zouden ze in andere landen ook moeten doen, moet je zien hoe hoog partijen als AfD, Vazhrazhdane en FVD dan eindigen!
Niets spreekt meer een broederschap uit dan een gewapende pmc die je in een totaal ander dialect uitlegt wat je moet doen. Lees "ja stemmen of anders..."
pi_206510276
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Niets spreekt meer een broederschap uit dan een gewapende pmc die je in een totaal ander dialect uitlegt wat je moet doen. Lees "ja stemmen of anders..."
Ik denk niet dat zulke dingen gebeurd zijn.
De pro Oekraïense mensen waren waarschijnlijk al gevlucht en de pro Russische mensen zijn achtergebleven.
pi_206510277
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:44 schreef Dven het volgende:

[..]
Ah ja. Verdikkeme. had de andere 60% maar gaan stemmen want dan zou het kwartje VAST de kant van Rusland opvallen :'( Bedankt voor je anekdotische oudere volkswijkverhaaltjes. Ik zal er vanavond fijn op slapen.
Nee nu is het kwartje weer naar onze nationale criminele ex premier gevallen.
-Knip-

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 31-10-2022 17:55:28 ]
pi_206510284
quote:

[..]

Zie bijvoorbeeld jouw jokken over dat desbetreffende user in een land woont waar men niet zoveel op heeft met het westen. Geen idee waarom jullie deze onwaarheden verspreiden en wat jullie persoonlijke agenda hierbij is maar laat me duidelijk zijn: Het is niet eerlijk naar de mensen toe die het lezen en er vanuitgaan dat jullie twee als 'ervaringsspecialisten' de waarheid zullen spreken.

Ik zal Schaamlap zijn leugens met bovengemiddelde interesse volgen.
Ziehier leugen nummer 1.
Had niets met gemeente Sofia te maken.
  Forum Admin maandag 31 oktober 2022 @ 15:19:06 #240
pi_206510317
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk niet dat zulke dingen gebeurd zijn.
De pro Oekraïense mensen waren waarschijnlijk al gevlucht en de pro Russische mensen zijn achtergebleven.
Het is niet meer te verifiëren maar die beelden en verhalen gingen wel rond.
pi_206510351
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het zou kunnen hoor maar ik geloof het niet zo.
Er is geen internationale waarneming bij aanwezig.
Stel dat 80% had gestemd dat ze bij Oekraïne willen blijven.
En Rusland draait het om en zegt: 80% wilt bij Rusland komen.
Wie gaat daar iets van zeggen?
pi_206510372
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De beelden die rond gingen waren gewapende bewakers die de verkiezingen beschermden voor terroristische aanslagen en tevens om de Interntaionale waarnemers te beschermen.
Tuurlijk klopt de uitslag niet 100% omdat er idd Oekrainiers weggevlucht zijn maar ook duizenden pro Russische Donbass inwoners die nu in Rusland verblijven.
Maar over het algemeen is het toch wel bekend dat ook voor de oorlog deze regio's meer pro russisch waren (en stemden) dan pro Westers.

Maar goed: een bittere pil is nooit leuk om te slikken.
pi_206510384
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het zou kunnen hoor maar ik geloof het niet zo.
Er is geen internationale waarneming bij aanwezig.
Stel dat 80% had gestemd dat ze bij Oekraïne willen blijven.
En Rusland draait het om en zegt: 80% wilt bij Rusland komen.
Wie gaat daar iets van zeggen?
Er was wel zeker int. waarneming aanwezig. Heb daar nog filmpjes van geplaatst.
En voor de rest: die stukken land zijn nu Russisch. Simpel. Daar doe je niets meer aan.
Of je moet jaaaaaaaaaren oorlog voor ogen hebben....
pi_206510395
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:25 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
En voor de rest: die stukken land zijn nu Russisch. Simpel. Daar doe je niets meer aan.
Dan heb ik me vergist.
pi_206510406
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 13:46 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Klopt niet.
Aangezien een linkje naar het betreffende artikel uitblijft, ben ik zelf maar weer op onderzoek gegaan. Jouw claim wordt vooral ondersteund door twijfelachtige media en, hoe kon het ook anders, het Kremlin.

Maar het was toch echt de Berkut die met scherp schoot op het Maidan-plein: Who Killed the Kiev Protesters? A 3-D Model Holds the Clues
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 15:28:56 #246
5428 crew  miss_sly
pi_206510409
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:25 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ze zijn zeker niet nu Russisch alleen omdat Rusland gezegd heeft dat ze dat zijn. Zo werkt internationaal recht niet, natuurlijk.
pi_206510457
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Aangezien een linkje naar het betreffende artikel uitblijft, ben ik zelf maar weer op onderzoek gegaan. Jouw claim wordt vooral ondersteund door twijfelachtige media en, hoe kon het ook anders, het Kremlin.

Maar het was toch echt de Berkut die met scherp schoot op het Maidan-plein: Who Killed the Kiev Protesters? A 3-D Model Holds the Clues
Komt direkt op. hit op Youtube . BBC - toen ze nog eerlijk hun werk deden.
Interview met een schutter die deel uitmaakt van de protest beweging.

pi_206510464
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze zijn zeker niet nu Russisch alleen omdat Rusland gezegd heeft dat ze dat zijn. Zo werkt internationaal recht niet, natuurlijk.
Zijn ook filmpjes van w.o een Duitser die daar is.
pi_206510545
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:37 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Komt direkt op. hit op Youtube . BBC - toen ze nog eerlijk hun werk deden.
Interview met een schutter die deel uitmaakt van de protest beweging.

Is het ooit bij je opgekomen dat die zogenaamde 'sniper' mogelijk leugens verkoopt? Zoals je kunt lezen in het stuk van de NYT blijkt uit uitgebreid onderzoek dat de Berkut verantwoordelijk was voor het neerschieten van demonstranten.

Welk bewijs levert die zelfverklaarde sniper? Een mondelinge verklaring is geen hard bewijs.
pi_206510603
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Is het ooit bij je opgekomen dat die zogenaamde 'sniper' mogelijk leugens verkoopt? Zoals je kunt lezen in het stuk van de NYT blijkt uit uitgebreid onderzoek dat de Berkut verantwoordelijk was voor het neerschieten van demonstranten.

Welk bewijs levert die zelfverklaarde sniper? Een mondelinge verklaring is geen hard bewijs.
Oh dus nu is opeens de BBC niet meer betrouwbaar maar jou site is natuurlijk het toppunt van betrouwbaarheid, de New York Times. -Knip-

[ Bericht 14% gewijzigd door Jippie op 31-10-2022 17:58:04 ]
pi_206510749
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:51 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Oh dus nu is opeens de BBC niet meer betrouwbaar maar jou site is natuurlijk het toppunt van betrouwbaarheid, de New York Times. -Knip-
Het gaat mij in deze niet om het nieuwsmedium, maar om de bronnen en inhoud.

Item van de BBC gaat om een interview met iemand die behoorlijke claims doet, zonder daar hard bewijs voor aan te leveren.

Stuk van de NYT is gebaseerd op een gedegen onderzoek, uitgevoerd door een groep gespecialiseerde burgers.

[ Bericht 15% gewijzigd door Jippie op 31-10-2022 17:58:19 ]
  maandag 31 oktober 2022 @ 16:19:09 #252
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206510885
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:13 schreef Schaamlap het volgende:
Nee nu is het kwartje weer naar onze nationale criminele ex premier gevallen.
Over wie je veel kan zeggen maar absoluut niet dat hij per definitie pro-russisch is.
pi_206510996
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:19 schreef Dven het volgende:

[..]
Over wie je veel kan zeggen maar absoluut niet dat hij per definitie pro-russisch is.
Klopt.
Hij zoekt gewoon waar hij het meeste aan kan verdienen(lees oplichten en belazeren) en dat is de EU.
  maandag 31 oktober 2022 @ 16:29:22 #254
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206510998
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:14 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ziehier leugen nummer 1.
Pardon? Jij denkt dat de locoburgemeester daar vandaag ook op persoonlijke titel aan het verhalen was? :D Doe eens niet zo mal joh

Zal vast ook niet waar zijn dat de gemeenteraad van Sofia voor gestemd heeft om het e.e.a. rond de Russische ambassade te hernoemen tot onder andere de 'Helden van Oekraïne'? :+
  maandag 31 oktober 2022 @ 16:32:08 #255
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206511029
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
https://nl.abcdef.wiki/wiki/LGBT_rights_in_Bulgaria

https://www.agii.be/nieuw(...)chten-naar-bulgarije

Ik bedoelde met anti westers niet dat ze pro Rusland zijn maar niet zo veel hebben met onze manier van leven.
Ze zijn niet echt WOKE zeg maar.
Verdomme, smacht ik naar goede voorlichting van Candymannetje, krijg ik wat random linkjes naar me toegesmeten, waaronder een bericht van ruim 5 jaar oud. Behoorlijke teleurstelling.
pi_206511066
https://twitter.com/freedomrideblog/status/1586544427530702853

Why are these people getting billions of dollars from me and every other U.S. taxpayer?

Every year in Lviv, Ukrainians celebrate the creation of the Nazi Waffen SS Galizien division. The division was famous mainly for the genocide against Russians, Poles and Jews. Ukrainians are proud of the work of their ancestors as you can see. It is very sad

Maar er is geen Nazisme in Oekraine hoor.... welneeeeeee
pi_206511088
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:32 schreef Dven het volgende:

[..]
Verdomme, smacht ik naar goede voorlichting van Candymannetje, krijg ik wat random linkjes naar me toegesmeten, waaronder een bericht van ruim 5 jaar oud. Behoorlijke teleurstelling.
Het leven zit vol teleurstellingen ;)
  maandag 31 oktober 2022 @ 16:39:13 #258
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206511090
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:29 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Klopt.
Hij zoekt gewoon waar hij het meeste aan kan verdienen(lees oplichten en belazeren) en dat is de EU.
Borisov maakt een geweldige vriend voor de Russen, maar dat maakt hem zelf niet minder pro-Europees. Iets wat een heel andere discussie is. Hoe dan ook, de bevolking stemt overduidelijk pro-Europees. Dat is natuurlijk ook geen verrassing. Dat gebeurt immers al een jaar of 30. Zelfs mét Borisov. Dat zegt toch veel.
pi_206511113
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:29 schreef Dven het volgende:

[..]
Pardon? Jij denkt dat de locoburgemeester daar vandaag ook op persoonlijke titel aan het verhalen was? :D Doe eens niet zo mal joh

Zal vast ook niet waar zijn dat de gemeenteraad van Sofia voor gestemd heeft om het e.e.a. rond de Russische ambassade te hernoemen tot onder andere de 'Helden van Oekraïne'? :+
Een boeklezing bij een monument vanwege de 250ste dag van de oorlog.
Ja echt overtuigend.... :N
pi_206511160
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:36 schreef Schaamlap het volgende:

Why are these people getting billions of dollars from me and every other U.S. taxpayer?

Every year in Lviv, Ukrainians celebrate the creation of the Nazi Waffen SS Galizien division. The division was famous mainly for the genocide against Russians, Poles and Jews. Ukrainians are proud of the work of their ancestors as you can see. It is very sad

Er is zeker ook geen Nazisme in Rusland hoor.....welneeeeeee
pi_206511233
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:39 schreef Dven het volgende:

[..]
Borisov maakt een geweldige vriend voor de Russen, maar dat maakt hem zelf niet minder pro-Europees. Iets wat een heel andere discussie is. Hoe dan ook, de bevolking stemt overduidelijk pro-Europees. Dat is natuurlijk ook geen verrassing. Dat gebeurt immers al een jaar of 30. Zelfs mét Borisov. Dat zegt toch veel.
Een jaar of 30. Toen ze nog niet eens in de Eu zaten en de crisis op zn hoogst was.
Sorry hoor maar dit is zulke onzin.
Dat er nu meer mensen pro Eu zijn is een feit maar die paar jonge Bulgaren die nu een betere baan hebben bij een paar buitenlandse bedrijven zegt bitter weinig.
Dat de pro Eu partij van Kiril Petkov bijna totaal is vernietigd zegt mij genoeg. Zijn pro USA daad om simpel weg de energie contracten te versnipperen kwam niet zo lekker aan bij de bevolking.
En waar moeten ze anders op stemmen?
Turken partij? De socialisten? (lees oud communisten) Democratia Bulgaria? (ook zo'n lekker figuur)
Dus van ellende maar op Borisov.
Eigenlijk best droevig.
Overigens super rechts krijgt dus wel 11% en heeft in het programma staan uit de NAVO.

Net als in NL geen normale partij die voor de gewone man op komt of je moet JA21 en de BBB noemen...
pi_206511240
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:36 schreef Schaamlap het volgende:

Er leven ook nog altijd talloze nazi's in Duitsland, Nederland idem. En die organiseren optochten en protestmarsen.

Dat betekent niet dat de Duitse en Nederlandse regering nazistisch zijn of dat de meerderheid van de bevolking dat is.

Maar ook in Oekraïne mogen nazi's wat mij betreft dood neervallen.
pi_206511243
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:46 schreef Questular het volgende:

[..]
Er is zeker ook geen Nazisme in Rusland hoor.....welneeeeeee
Misschien kan je even een publiek parade laten zien in een grote stad voordat je weer verdwijnt.
Of in de EU.
Succes.

Koos mag ook meezoeken. :Y
pi_206511256
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:54 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Misschien kan je even een publiek parade laten zien in een grote stad voordat je weer verdwijnt.
Of in de EU.
Succes.
Ow Nazisme bestaat alleen als er een parade wordt gehouden. Top, weet ik dat ook weer.
pi_206511264
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:55 schreef Questular het volgende:

[..]
Ow Nazisme bestaat alleen als er een parade wordt gehouden. Top, weet ik dat ook weer.
Dit noemen we een duikertje.
pi_206511284
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:55 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dit noemen we een duikertje.

Is uiteraard fake news, dus dat hoef je me niet te vertellen.
pi_206511290
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:56 schreef Questular het volgende:

[..]

Is uiteraard fake news, dus dat hoef je me niet te vertellen.
Ook de Israeliers weten het en berichten het.

En ja in Rusland zijn er ook nazi's maar niet op die schaal.

https://www.timesofisrael(...)o-nazi-collaborator/
pi_206511310
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:57 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
[youtube]https://www.timesofisrael.com/hundreds-march-in-ukraine-in-annual-tribute-to-nazi-collaborator/[/youtube]
Ik kaart aan dat Rusland ook niet vies is van wat Nazisme op zijn tijd en jij stop je vingers in je oren en begint driftig naar Oekraïne te wijzen. Geen idee welk punt je wilt maken want ik zeg nergens dat ik niet geloof dat die er zijn.
pi_206511322
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:57 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
[youtube]https://www.timesofisrael.com/hundreds-march-in-ukraine-in-annual-tribute-to-nazi-collaborator/[/youtube]
Je beseft hopelijk dat 'honderden' niet bijster veel is op een bevolking van 40+ miljoen?

Goed dat je dit soort berichten post, daarmee laat je zien dat nazi's gelukkig maar een klein deel vormen van de Oekraïnense bevolking.
pi_206511327
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:59 schreef Questular het volgende:

[..]
Ik kaart aan dat Rusland ook niet vies is van wat Nazisme op zijn tijd en jij stop je vingers in je oren en begint driftig naar Oekraïne te wijzen. Geen idee welk punt je wilt maken want ik zeg nergens dat ik niet geloof dat die er zijn.
Mijn punt is dat deze figuren letterlijk nu uitmaken wat er gebeurd in Oekraine.
En zeg nu zelf: het gaat toch geweldig in Oekraine?
pi_206511373
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 17:02 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
-Knip-
Wat ontken ik precies? In mijn eerdere post gaf ik al dat iedere nazi er wat mij betreft een teveel is.

Maar als er 'honderden' nazi's een optocht houden in Kiev, betekent dat niet dat het land door dit soort idioten wordt bestuurd.

De NVU gaat bijna wekelijks op pad, vaak ook met meer dan honderd man. Dat betekent toch niet dat nazi's de scepter zwaaien in ons land?

[ Bericht 24% gewijzigd door Jippie op 31-10-2022 18:03:08 ]
pi_206511392
https://www.nbcnews.com/politics/national-security/biden-lost-temper-zelenskyy-phone-call-ukraine-aid-rcna54592[quote]0s.gif Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2660416/11/25#p206511373]maandag 31 oktober 2022 17:05[/url] schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/236429]KoosVogels[/url] het volgende:

[..]
Wat ontken ik precies? In mijn eerdere post gaf ik al dat iedere nazi er wat mij betreft een teveel is.

Maar als er 'honderden' nazi's een optocht houden in Kiev, betekent dat niet dat het land door dit soort idioten wordt bestuurd.

De NVU gaat bijna wekelijks op
Darpad, vaak ook met meer dan honderd man. Dat betekent toch niet dat nazi's de scepter zwaaien in ons land?
[/quote]
---------------------------------------------------
Tuurlijk Koos.
Weet je wat? We wachten even de Nazi mars af van Maart in Kiev.
Daar komen er duizenden bij een voor hun fakkeloptochten. (goh wat komt mij dat toch bekend voor)
  maandag 31 oktober 2022 @ 17:49:55 #273
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206511784
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:41 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Een boeklezing bij een monument vanwege de 250ste dag van de oorlog.
Ja echt overtuigend.... :N
Moest een paar keer met m'n ogen knipperen maar het staat er toch echt. Dus, wacht, even een samenvatting

Ik zeg

quote:

Waarop jij antwoordt:

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:14 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ziehier leugen nummer 1.
Vervolgens toon ik aan dat het wel degelijk een initiatief van de gemeente van Sofia betreft is en in plaats van te erkennen dat je mij overduidelijk valselijk beticht van het verspreiden van leugens kom je niet verder dan "een boeklezing, ja echt overtuigend" :D :D :D
  maandag 31 oktober 2022 @ 17:59:23 #274
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206511856
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:53 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Een jaar of 30. Toen ze nog niet eens in de Eu zaten en de crisis op zn hoogst was.
Sorry hoor maar dit is zulke onzin.
Dat er nu meer mensen pro Eu zijn is een feit maar die paar jonge Bulgaren die nu een betere baan hebben bij een paar buitenlandse bedrijven zegt bitter weinig.
Dat de pro Eu partij van Kiril Petkov bijna totaal is vernietigd zegt mij genoeg. Zijn pro USA daad om simpel weg de energie contracten te versnipperen kwam niet zo lekker aan bij de bevolking.
En waar moeten ze anders op stemmen?
Turken partij? De socialisten? (lees oud communisten) Democratia Bulgaria? (ook zo'n lekker figuur)
Dus van ellende maar op Borisov.
Eigenlijk best droevig.
Overigens super rechts krijgt dus wel 11% en heeft in het programma staan uit de NAVO.

Net als in NL geen normale partij die voor de gewone man op komt of je moet JA21 en de BBB noemen...
Inderdaad, een jaar of dertig, ondanks dat ze niet in de EU zaten. Dat zijn de feiten. Alle verkiezingresultaten zijn uiteraard gewoon online in te zien dus hier hoeven we niet moeilijk over te doen.

11% van de Bulgaren stemt inderdaad voor een partij die uit Europa en uit NAVO zegt. Daarom is het erg bijzonder dat jij aangeeft dat de algemene tendens van het land toch best wel pro-russisch is.

Ik zie overigens niet in hoe PP 'vernietigd' is wanneer ze van 25% van de stemmen naar 20% van de stemmen gezakt zijn maar dat terzijde.

Uiteraard is er handig ingespeeld op de binnenlandse en economische omstandigheden. Uiteindelijk was het ook meer een verkiezing waarbij deze zaken de hoofdrol speelden en pro-Europa/pro-Rusland niet echt een issue was.

Maakt verder ook allemaal niet uit. Het is evident dat de Bulgaarse bevolking grotendeels 'Euro-Atlantisch' gezind is. En geen hond (behalve een Russische) die ze ongelijk geeft.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 31 oktober 2022 @ 18:06:34 #275
485843 crew  Jippie
pi_206511892
Graag on-topic blijven

Bekritiseer een mening maar niet de user die het post
pi_206513080
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 17:01 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Mijn punt is dat deze figuren letterlijk nu uitmaken wat er gebeurd in Oekraine.
Het gaat helemaal niet geweldig. De Russen lopen daar nog steeds moordend en vernietigend rond. Wat een kut volk.
pi_206513109
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 17:01 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Zowel Oekraïne als Rusland doet mij steeds weer beseffen hoe fijn Nederland is.
pi_206516438
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 17:59 schreef Dven het volgende:

[..]
Inderdaad, een jaar of dertig, ondanks dat ze niet in de EU zaten. Dat zijn de feiten. Alle verkiezingresultaten zijn uiteraard gewoon online in te zien dus hier hoeven we niet moeilijk over te doen.

11% van de Bulgaren stemt inderdaad voor een partij die uit Europa en uit NAVO zegt. Daarom is het erg bijzonder dat jij aangeeft dat de algemene tendens van het land toch best wel pro-russisch is.

Ik zie overigens niet in hoe PP 'vernietigd' is wanneer ze van 25% van de stemmen naar 20% van de stemmen gezakt zijn maar dat terzijde.

Uiteraard is er handig ingespeeld op de binnenlandse en economische omstandigheden. Uiteindelijk was het ook meer een verkiezing waarbij deze zaken de hoofdrol speelden en pro-Europa/pro-Rusland niet echt een issue was.

Maakt verder ook allemaal niet uit. Het is evident dat de Bulgaarse bevolking grotendeels 'Euro-Atlantisch' gezind is. En geen hond (behalve een Russische) die ze ongelijk geeft.
Dus jij baseert historische gevoelens van de bevolking naar stemming uitslagen?
Als je dat doet dan moet je ook even vertellen dat de Mutre partij (vertaald Mafia partij) 25% won en de grootste is en dat de Pro Russische partij 11% won, een enorme overwinning.
Dus volgens jou redenatie is dan Bulgarije pro MAFIA,,,???
-Knip-

[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 01-11-2022 14:18:44 ]
pi_206516448
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 17:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De NVU gaat bijna wekelijks op pad, vaak ook met meer dan honderd man. Dat betekent toch niet dat nazi's de scepter zwaaien in ons land?
Dit is in Lviv, in KIEV zijn het er duizenden!!!! Daar zijn vergunningen voor nodig etc etc dus de lokale overheid werkt heerlijk mee.

-Knip-

[ Bericht 11% gewijzigd door Jippie op 01-11-2022 14:19:29 ]
pi_206516716
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 06:38 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dit is in Lviv, in KIEV zijn het er duizenden!!!! Daar zijn vergunningen voor nodig etc etc dus de lokale overheid werkt heerlijk mee.

En dan beweer jij nog dat het KIEV regime daar niets aan kan doen en geen idioten zijn??? - Knip-

Ik dacht dat Rusland in een oorlog was met de Navo. Nu zijn het dus weer de nazi's in Kiev!? Waarom zitten de Russen dan nu in donbass en luhansk en niet in Kiev?

[ Bericht 19% gewijzigd door Jippie op 01-11-2022 14:20:10 ]
pi_206516760
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 07:49 schreef The_End het volgende:

[..]
Ik dacht dat Rusland in een oorlog was met de Navo. Nu zijn het dus weer de nazi's in Kiev!? Waarom zitten de Russen dan nu in donbass en luhansk en niet in Kiev?
Om te denazificeren desataniseren natuurlijk!
pi_206516872
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 07:59 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Om te denazificeren desataniseren natuurlijk!
Ik begreep ook dat in Donbass en Luhansk alleen maar Russen wonen. Dus de Nazi's zijn ook nog eens Russisch!
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 08:37:33 #283
5428 crew  miss_sly
pi_206517034
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 06:38 schreef Schaamlap het volgende:

[..]

En dan beweer jij nog dat het KIEV regime daar niets aan kan doen en geen idioten zijn??? - Knip-
Dit is een argumentatie van lik-me-vestje.

Het feit dat er een vergunning wordt gegeven betekent juist alleen maar dat er vrijheid van meningsuiting is. Niet dat de overheid meewerkt aan iets waar ze achter staan, maar aan iets wat ze kennelijk niet zomaar kunnen verbieden.
De overheid van Oekraïne kan best bestaan uit idioten, maar omdat deergelijke optochten of demonstraties plaatsvinden, betekent het niet dat het nazi's zijn of hier achter staan.

[ Bericht 15% gewijzigd door Jippie op 01-11-2022 14:20:49 ]
  dinsdag 1 november 2022 @ 09:55:00 #284
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206517469
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 06:32 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dus jij baseert historische gevoelens van de bevolking naar stemming uitslagen?
Als je dat doet dan moet je ook even vertellen dat de Mutre partij (vertaald Mafia partij) 25% won en de grootste is en dat de Pro Russische partij 11% won, een enorme overwinning.
Dus volgens jou redenatie is dan Bulgarije pro MAFIA,,,??? _O- _O- _O-
Dat is lachwekkend.
Geen hond die dit gelooft, alleen ........ . :W

[ afbeelding ]
Zoals gezegd, dat 10% van de bevolking anti-EU, anti-Euro, Anti-NAVO en pro-Rusland stemt is meer dan voldoende om te beargumenteren dat - Knip-

[ Bericht 10% gewijzigd door Jippie op 01-11-2022 14:24:29 ]
pi_206517718
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 09:55 schreef Dven het volgende:

[..]
Zoals gezegd, dat 10% van de bevolking anti-EU, anti-Euro, Anti-NAVO en pro-Rusland stemt is meer dan voldoende om te beargumenteren dat - Knip-

The event is dedicated to the 250th day since the beginning of the war in Ukraine and is organized by the Metropolitan Municipality

Dus een loco burgemeester leest voor (+een aantal anderen) en dat houdt automatisch in dat de lokale overheid van Sofia Pro Oekraine is en anti Russisch.
-Knip-

[ Bericht 26% gewijzigd door Jippie op 01-11-2022 14:28:34 ]
pi_206518509
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:19 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
-Knip-
Klopt.

In ons land hebben andersdenkenden - hoe abject hun denkbeelden ook zijn - ook de mogelijkheid om te demonstreren in de openbare ruimte. Er gelden weliswaar restricties - hakenkruizen en oproepen tot geweld zijn bijvoorbeeld niet toegestaan - maar in principe kan iedereen toestemming krijgen voor een betoging. Daarom zie je ons land regelmatig protestacties van de NVU, Pegida en wappies. Dat betekent echter niet dat overheid de denkbeelden van deze bewegingen steunen.

Er wonen ongetwijfeld een hoop nazi's in Oekraïne, sommige districten hebben mogelijk zelfs een nazi-probleem. Ik vind dat lastig te beoordelen vanuit mijn luie stoel in Nederland. Maar het simpele feit dat 'honderden' nazi's een betoging houden, is geen reden om de regering en een heel land weg te zetten als nazi's.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jippie op 01-11-2022 14:30:15 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 november 2022 @ 12:56:16 #287
485843 crew  Jippie
pi_206519775
Even op slot ten behoeve van moderatie.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 november 2022 @ 14:23:10 #288
485843 crew  Jippie
pi_206520795
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 09:55 schreef Dven het volgende:

[..]
---- Daar valt echt geen speld tussen te krijgen, hoe hard je ook schreeuwt en hoeveel emoticonnetjes je ook post.

Tot nu toe ben je daar ongetwijfeld best aardig mee weggekomen omdat velen het maar voor waar aannemen. Alhoewel het wel een teken aan de wand is dat je je publiek grotendeels in BNW moet zoeken. Hoe dan ook: Ik ga je in de gaten houden. Jouw tijd van liegen is voorbij.

Fijn dat je ook geen reactie meer geeft op het doorprikken van je eerdere leugen, waarbij je nog het gore lef hebt om vervolgens mij van liegen te betichten ook (wat ik uiteraard wel eenvoudig heb kunnen weerleggen, met feiten in plaats van geschreeuw..).

Zou je dit soort persoonlijke aanvallen voortaan achterwege willen laten en on-topic willen blijven?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 november 2022 @ 14:26:41 #289
485843 crew  Jippie
pi_206520817
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:18 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
The event is dedicated to the 250th day since the beginning of the war in Ukraine and is organized by the Metropolitan Municipality

Dus een loco burgemeester leest voor (+een aantal anderen) en dat houdt automatisch in dat de lokale overheid van Sofia Pro Oekraine is en anti Russisch. - Knip-

Voor de rest lul je lekker over je eigen redenatie heen dat volgens jou BG pro Oekraine is omdat 1 (mafia) partij heeft gewonnen, welke zelfs hun moeders zouden verkopen en dat vindt jij de standaard??
Dus geef ik een tegen redenatie en daar ga je niet op in.
Wat een zwaktebod.

Je doet je best maar met je in de gaten houden.
Succes hoor!! Ga je dat ook doen als je weer in Nederland zit?

Wil jij je ook onthouden van persoonlijke aanvallen en on-topic blijven
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 november 2022 @ 14:40:12 #290
485843 crew  Jippie
pi_206520942
Hierbij het vriendelijke verzoek om hier geen OORLOG te voeren en het BNW aspect van deze Russische inval in Oekraïne als richtlijn te houden in dit topic
pi_206521829
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 17:07 schreef Schaamlap het volgende:
https://www.nbcnews.com/p(...)kraine-aid-rcna54592
[..]
---------------------------------------------------
Tuurlijk Koos.
Weet je wat? We wachten even de Nazi mars af van Maart in Kiev.
Daar komen er duizenden bij een voor hun fakkeloptochten. (goh wat komt mij dat toch bekend voor)
Over fakkeloptochten gesproken, Charlottesville (VS):

Is de VS nu ook een nazistaat?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206522217
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 november 2022 @ 18:55:09 #293
485843 crew  Jippie
pi_206523669
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2022 16:09 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Over fakkeloptochten gesproken, Charlottesville (VS):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Is de VS nu ook een nazistaat?
Ik begrijp waarom je dit plaatst, maar het neigt wel naar off-topic :)
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 19:45:16 #294
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_206524463
quote:
Je bron zit achter een betaalmuur, mijn vriend.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_206524877
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 19:45 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Je bron zit achter een betaalmuur, mijn vriend.
Ja, en?

Mag ik dat stuk hier niet posten omdat jij te belabberd bent om te betalen voor nieuwsmedia?
  dinsdag 1 november 2022 @ 20:12:20 #296
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206524905
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 20:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja, en?

Mag ik dat stuk hier niet posten omdat jij te belabberd bent om te betalen voor nieuwsmedia?
Je begrijpt dan ook dat bijna niemand het kan lezen en er een mening over kan geven?
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 20:12:51 #297
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_206524913
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 20:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja, en?

1. Ben Belg wat heb ik aan een Nederlandse krant
2. ik ga niet voor 450 kranten een abo afsluiten
3. het is frustrerend
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_206527648
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 07:12 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Waarom zijn dit leugens?

In de categorie, een bombardement moet gewoon weer een feestje worden.

Maar hier maak ik dus uit op dat het wel ok is om een stad aan puin te schieten als je daarna weer een deel opbouwt?
  dinsdag 1 november 2022 @ 23:46:04 #299
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206527998
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 23:06 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
In de categorie, een bombardement moet gewoon weer een feestje worden.

Maar hier maak ik dus uit op dat het wel ok is om een stad aan puin te schieten als je daarna weer een deel opbouwt?
Onzin
Lach met een schone bips
  dinsdag 1 november 2022 @ 23:46:21 #300
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206528004
en nog keer onzin
Lach met een schone bips
  dinsdag 1 november 2022 @ 23:46:50 #301
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206528011
en nog een keer zodat topic titel kan blijven staan.
Lach met een schone bips
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')