Jaja en rara wie er weer op de vingers zal getikt worden...quote:
Dat is de positieve invloed van Uncle, Miss_sly en mijquote:
Ach nu is het wachten op verdere westerse escalatie.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:28 schreef loveyoulongtime het volgende:
Maar goed, vraag me wel af even OT. Gaat er een vuile bom komen? Gaat de dam opgeblazen worden? En wie gaat overal de schuld van krijgen? Zou er bewijs komen?
Enig idee van een tijdspanne? Ik heb nog een vliegticket voor eind november richting Azië. Na 3 jaar niet mogen vliegen wil ik echt weer keer weg.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach nu is het wachten op verdere westerse escalatie.
Mogelijks een dirty bomb op Nikolaev waarna de amerikanen zullen proberen naar Odessa te gaan. Rusland zal dit ten alle koste vermijden en mss de 101st uitschakelen, waarna we totale escalatie krijgen...
Het moet nog beginnen...
Ik heb net wel wat acties ondernomenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jaja en rara wie er weer op de vingers zal getikt worden...
Waar is de regel van vriendelijk blijven gebleven?
Niet mogen vliegen was covid issuequote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:53 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Enig idee van een tijdspanne? Ik heb nog een vliegticket voor eind november richting Azië. Na 3 jaar niet mogen vliegen wil ik echt weer keer weg.
Jep, mijn posts gekniptquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:54 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik heb net wel wat acties ondernomen
Dat klopt, ik mocht sowieso niet vliegen gezien mijn vaxx status. Maar sinds kort wel, dus hoop dat ze wachten met ww3 tot ik weg benquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:59 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Niet mogen vliegen was covid issue
Goh ik vrees dat er toch actie zal komen voor de russische mobilisatie ingezet kan worden, want dan wordt de situatie uitzichtloos.
Ik denk niet dat het zo’n vaart zal lopen, eerlijk gezegd met een dirty bomb. En als wel, zal de reactie van het westen conventioneel zijn. Ik geloof nog niet zozeer in escalatie en een nucleaire oorlog.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:53 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Enig idee van een tijdspanne? Ik heb nog een vliegticket voor eind november richting Azië. Na 3 jaar niet mogen vliegen wil ik echt weer keer weg.
Ik hoop dat ik niet verkeerd over kom, maar je hebt hier in bnw echt gigantisch veel vrijheid om je mening te uiten.. De grenzen zijn best helderquote:
Heb je wel internet op plaats van bestemming? Wordfeud en zo..quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:03 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dat klopt, ik mocht sowieso niet vliegen gezien mijn vaxx status. Maar sinds kort wel, dus hoop dat ze wachten met ww3 tot ik weg ben
Als ze de boel niet Nuken welquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb je wel internet op plaats van bestemming? Wordfeud en zo..
En als er al een reactie komt is dat alleen als dat waterdicht te verklaren is. Dit is niet de VS die op eigen houtje Irak als wereldgevaar weg zet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zo’n vaart zal lopen, eerlijk gezegd met een dirty bomb. En als wel, zal de reactie van het westen conventioneel zijn. Ik geloof nog niet zozeer in escalatie en een nucleaire oorlog.
Maak je je zorgen om een Nucleaire oorlog?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:06 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Als ze de boel niet Nuken wel
Externe accu, zonnepaneel lader en fallout shelterquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:06 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Als ze de boel niet Nuken wel
Dat denk ik ook. Sowieso zit het westen absoluut niet te wachten op een nucleaire oorlog en zal er zoveel als maar kan aan doen om dat te vermijden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En als er al een reactie komt is dat alleen als dat waterdicht te verklaren is. Dit is niet de VS die op eigen houtje Irak als wereldgevaar weg zet.
Tuurlijk, en toch heerst er onderscheid op Fok, wat ik onrechtvaardig vind.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik niet verkeerd over kom, maar je hebt hier in bnw echt gigantisch veel vrijheid om je mening te uiten.. De grenzen zijn best helder
Nee joh, maar moet wel in de gedachte van het topic ook blijven. Een nucleaire oorlog zou het einde van de huidige beschaving betekenen. Dat wil niemand op zijn geweten hebben, een Biden niet, een Putin niet, en zelfs als hij ze had een Zelensky niet. Dat wil niemand.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:07 schreef Jippie het volgende:
[..]
Maak je je zorgen om een Nucleaire oorlog?
Eens, en als ik eerlijk ben denk ik dat Rusland/Putin er ook zo in staat, ondanks de dreigementen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Sowieso zit het westen absoluut niet te wachten op een nucleaire oorlog en zal er zoveel als maar kan aan doen om dat te vermijden.
"Waterdicht verklaren" ?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En als er al een reactie komt is dat alleen als dat waterdicht te verklaren is. Dit is niet de VS die op eigen houtje Irak als wereldgevaar weg zet.
Ik snap wel wat je bedoelt. Het is nou eenmaal zo dat de concencus is dat Putin een oorlogsmisdadiger is. Eigenlijk wijst alles er op. Die reacties, zeker na het zien van de beelden, snap ik.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk, en toch heerst er onderscheid op Fok, wat ik onrechtvaardig vind.
Dat idee heb ik ook. Ze weten daar net zo goed dat dat niet goed af gaat lopen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eens, en als ik eerlijk ben denk ik dat Rusland/Putin er ook zo in staat, ondanks de dreigementen.
Eerste 2 twijfel ik ook nog over...prijzig wel.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Externe accu, zonnepaneel lader en fallout shelter
Die kun je zelf maken met aluminium folie, de tinfoil hat zeg maar. Is geen grapquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Eerste 2 twijfel ik ook nog over...prijzig wel.
En vergeet geen faraday kooi...
Als ik jou was lieve Uncle, zou ik dat geld eerder besteden aan een paar leuke reizen. Zo'n vaart zal het de komende jaren niet lopen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Eerste 2 twijfel ik ook nog over...prijzig wel.
En vergeet geen faraday kooi...
Niemand wil een nucleaire oorlog, is onomkeerbaar. Maar het dreigt zo lekker.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nee joh, maar moet wel in de gedachte van het topic ook blijven. Een nucleaire oorlog zou het einde van de huidige beschaving betekenen. Dat wil niemand op zijn geweten hebben, een Biden niet, een Putin niet, en zelfs als hij ze had een Zelensky niet. Dat wil niemand.
En de media doet er zo lekker aan mee, en waarom? Angst zaaien? Of is dat iets wat echt speelt? Of zaaien ze die angst weer om mensen bang te maken? Dat is BNWquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:16 schreef Jippie het volgende:
[..]
Niemand wil een nucleaire oorlog, is onomkeerbaar. Maar het dreigt zo lekker.
Ik denk zeker Zelensky niet. Als zoiets gebruikt gaat worden, is het in zijn land. In geloof niet dat hij het ziet zitten om een stuk radioactief niemandsland erbij te krijgen. Hij heeft Tsjernobyl al, meer dan voldoende van die zooi.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nee joh, maar moet wel in de gedachte van het topic ook blijven. Een nucleaire oorlog zou het einde van de huidige beschaving betekenen. Dat wil niemand op zijn geweten hebben, een Biden niet, een Putin niet, en zelfs als hij ze had een Zelensky niet. Dat wil niemand.
Bedoelde meer dat als Zelensky ze wel had, hij ze ook niet op Moskou zou afschieten. Niemand gaat die troep gebruiken de komende jaren. Ja wanneer een gek als Kadyrov het voor het zeggen krijgt en een knop heeft waarmee ie ze kan lanceren. Maar gelukkig zit die gek nog niet op zo'n plek.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk zeker Zelensky niet. Als zoiets gebruikt gaat worden, is het in zijn land. In geloof niet dat hij het ziet zitten om een stuk radioactief niemandsland erbij te krijgen. Hij heeft Tsjernobyl al, meer dan voldoende van die zooi.
Nee de media informeert, had je liever dat ze er niets over meldden?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:18 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En de media doet er zo lekker aan mee, en waarom? Angst zaaien? Of is dat iets wat echt speelt? Of zaaien ze die angst weer om mensen bang te maken? Dat is BNW
Ach die koosnaampjes...carequote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt. Het is nou eenmaal zo dat de concencus is dat Putin een oorlogsmisdadiger is. Eigenlijk wijst alles er op. Die reacties, zeker na het zien van de beelden, snap ik.
Ik besef maar al te goed dat ik aan de kant van de minderheid sta, en dat is niet altijd makkelijk. En ook weinig mogelijkheid om hierover met gelijkdenkenden es te kunnen praten.quote:Ik wil en ga je geen woorden in de mond leggen maar het lijkt er op dat waar jij van overtuigd bent door maar weinig mensen geloofd wordt. Dat betekent niet dat dat niet waar is. Complotten zijn soms nou eenmaal ook gewoon de waarheid(geworden)
De media informeert niet alleen maar, deels wel hoor. Ik lees het ook allemaal, maar dat neemt niet weg dat ik niet alles geloof wat wij hier lezen. En nee ik geloof ook niet alles wat er uit buitenlandse media komt. Niet alles is zwart/wit, wat niet wegneemt dat ik deze waanzin van een oorlog echt verschrikkelijk vindt. Maar de media is in ieder land ook redelijk gekleurd. Hier wel wat minder dan in Rusland uiteraard, maar het is niet zo dat de media hier ook compleet onafhankelijk zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee de media informeert, had je liever dat ze er niets over meldden?
De schoorstenen moeten roken dus veel media bewegen mee met wat hen het meeste oplevert.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:26 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
De media informeert niet alleen maar, deels wel hoor. Ik lees het ook allemaal, maar dat neemt niet weg dat ik niet alles geloof wat wij hier lezen. En nee ik geloof ook niet alles wat er uit buitenlandse media komt. Niet alles is zwart/wit, wat niet wegneemt dat ik deze waanzin van een oorlog echt verschrikkelijk vindt. Maar de media is in ieder land ook redelijk gekleurd. Hier wel wat minder dan in Rusland uiteraard, maar het is niet zo dat de media hier ook compleet onafhankelijk zijn.
Journalistiek is gemuteerd naar hoernalistiek.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee de media informeert, had je liever dat ze er niets over meldden?
Waarom denk je toch dat de mensen die pro-Oekraïne zijn niet gekant zijn tegen deze oorlog? En al die doden niet zinloos vinden?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:26 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach die koosnaampjes...care
Mijn issue gaat over hetgeen waarvoor ik steeds maar gebanned wordt, en we hier dus niet gaan bespreken.
En ja ik kan er inkomen dat mensen zo denken. Ik lees ook af en toe in NWS en voel geen drang om anderen hierover aan te vallen.
[..]
Ik besef maar al te goed dat ik aan de kant van de minderheid sta, en dat is niet altijd makkelijk. En ook weinig mogelijkheid om hierover met gelijkdenkenden es te kunnen praten.
En uiteindelijk,raar maar waar,zijn wij andersdenkenden, nog het meest tegen deze oorlog gekant. Hier geen gejuich om zinloze doden.
Enige oplossing is diplomatieke oplossing, maar dat betekent luisteren naar elkaar, dus ook naar Rusland.
Spijtig genoeg kiezen we de weg van geweld. En zoals ik al van in begin zeg, VS noch Rusland zal een verlies aanvaarden, dus escalatie is het enige wat nog rest...
Dat klopt, maar of dat dan ook de absolute waarheid is? Daar mag je je wel vragen bij blijven stellen denk ik. En daarom zou het ook goed zijn dat er meer gelezen zou worden. Maar ook dat is aan het individu an sich of hij/zij daar de moeite voor wil nemen. En nee ik zeg ook niet dat ik het bij het rechte eind heb, maar blijf wel kritisch.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
De schoorstenen moeten roken dus veel media bewegen mee met wat hen het meeste oplevert.
Ik lees ook in andere topics hoor. En zonder te willen veralgemenen heerst daar toch een ander sentiment.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom denk je toch dat de mensen die pro-Oekraïne zijn niet gekant zijn tegen deze oorlog? En al die doden niet zinloos vinden?
Ik sta aan jouw kant mattie, maar deze reactie draagt ook weer niks bij. Adem in en uit en zeg dan wat je echt wil zeggen vriendquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:29 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Journalistiek is gemuteerd naar hoernalistiek.
Daar heerst in zoverre een ander sentiment dat veel mensen alle doden en de oorlog afschuwelijk vinden, maar wel vinden dat Oekraïne zich mag verdedigen zolang dat nodig is en ze dat nog kunnen opbrengen. En ja, dat betekent helaas heel veel onnodige doden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik lees ook in andere topics hoor. En zonder te willen veralgemenen heerst daar toch een ander sentiment.
Euh ik val toch niemand persoonlijk aanquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:36 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik sta aan jouw kant mattie, maar deze reactie draagt ook weer niks bij. Adem in en uit en zeg dan wat je echt wil zeggen vriend
Vandaar dat Rusland nu nog eens 300.000 man stuurt naar het front.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
"Waterdicht verklaren" ?
Afgaand op de huidige eenzijdige berichtgeving/bewijsvoering...
Dit is de VS die in oekr geen gezichtsverlies zal willen lijden.
Dat zeg ik toch ook, het nieuws wordt vaak aangepast. Ik moet zeggen dat ik de NOS het laatste half jaar redelijk neutraal vindt in hun berichtgeving. Dat is een tijd anders geweest.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:33 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dat klopt, maar of dat dan ook de absolute waarheid is? Daar mag je je wel vragen bij blijven stellen denk ik. En daarom zou het ook goed zijn dat er meer gelezen zou worden. Maar ook dat is aan het individu an sich of hij/zij daar de moeite voor wil nemen. En nee ik zeg ook niet dat ik het bij het rechte eind heb, maar blijf wel kritisch.
Je valt niemand aan maar door de journalistiek "hoernalistiek" benoem je wel een hele grote groep mensen die wel alleen die media volgt, daar gaan mensen weer tegenin tegen jou en zo krijg je een vicieuze cirkel van aanvallen over en weer.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Euh ik val toch niemand persoonlijk aan
Welke media doen nog echt journalistiek onderzoek? Ze publiceren allen hetzelfde narratief, er wordt amper nog iets in twijfel getrokken, uit vrees door het slijk gehaald te worden.
Moet je heel eerlijk zeggen dat ik geen tv kijkquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook, het nieuws wordt vaak aangepast. Ik moet zeggen dat ik de NOS het laatste half jaar redelijk neutraal vindt in hun berichtgeving. Dat is een tijd anders geweest.
Ik lees de NOS voornamelijk, maar zie ook weleens wat op tvquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:48 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Moet je heel eerlijk zeggen dat ik geen tv kijkIk heb wel de kranten apps op de telefoon en ik lees die sites ook op de computer, maar van NOS zie ik weinig. Dus kan ik geen mening over geven. En de reden dat ik geen tv kijk heeft verder niks met de media te maken, maar ik kan die reclames steeds niet verdragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |