Wanneer Nederlandse Kamerleden Poetin gaan omschrijven als de 'hero we need' ben ik inderdaad geneigd om te reageren in topics waar deze politicus en zijn partij het onderwerp van gesprek vormen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
Het is wel interessant om te zien dat de topics over FVD altijd hetzelfde kliekje aan users trekken. Heel toevallig ook allemaal uitgesproken links en progressief georiënteerd.
De persoon van die tweet is allesbehalve woke en links.quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:30 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Het zijn vaak van die woke/linkse types. Zogenaamd tolerant maar alleen als je net als hen denkt.
Dit werkt neem ik aan (ik volg niet alles) ook de andere kant op. Wanneer er (ik noem maar iets) een Halsema-, Jetten- of Klaver-topic is, zullen bepaalde users die meer richting de andere kant van het politieke spectrum neigen waarschijnlijk sneller of steevast reageren.quote:Op maandag 24 oktober 2022 20:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is mijn punt helemaal niet. Ik ben zelf niet links en progressief en heb mij ook al meermaals erg negatief uitgelaten over FvD. Ik merk slechts op dat de users die zich telkens over dit onderwerp het meest druk maken wél veelal uitgesproken links en progressief zijn. Er hoeft maar een topic over FvD of één van hun politici te zijn en men meldt zich direct, dat valt wel op.
Peter Breedveld aka Frontaalnaakt staat nou niet bepaald bekend om zijn genuanceerde en gematigde toon. Hij radicaliseert niet, dit is simpelweg zijn manier van communiceren.quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:14 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
ze beginnen te radicaliseren. net als hier.
Dat werkt natuurlijk andersom ookquote:Op maandag 24 oktober 2022 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
Het is wel interessant om te zien dat de topics over FVD altijd hetzelfde kliekje aan users trekken. Heel toevallig ook allemaal uitgesproken links en progressief georiënteerd.
'Mooie ovens'? Heb ik iets gemist?quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:14 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Nee, ik doel op het feit dat Denemarken inderdaad een flexibele arbeidsmarkt heeft - waar FvD naar verwijst als voorbeeld - maar dat daar eveneens zeer ruime en royale sociale voorzieningen gelden.quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het Deense model slaat met name op het asielbeleid.
In dat kader kun je natuurlijk het beste van alle werelden proberen samen te brengen.
Helaas is de politieke inhoud niet meer zo van belang met de huidige hysterie rondom de partij. En dat vind ik jammer.
Wat een onzin. Hij kwam de Kamer, naar eigen zeggen, zo goed als platzak binnen. Na een paar jaar koopt ie een appartement van anderhalf miljoen. De man zit er voor de knaken. Z’n achterban opnaaien en maar laten schuiven.quote:Op maandag 24 oktober 2022 20:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
FvD provoceert ook in mijn ogen onnodig maar het is wel effectief.
Baudet heeft ingezien dat verandering niet vanuit de politiek kan komen maar vanuit de bevolking zelf. Het zetel aantal interesseert ze niet meer. Het doel is de maatschappij te beïnvloeden maar niet via wetgeving maar via ophef.
Het is een onorthodoxe strategie maar ik denk dat het op de lange termijn wel werkt.
Geert Wilders transformeert nu naar het redelijke alternatief op rechts.
Een jarenoude tweet van Annabel Nanninga heb je dan 'gemist'. De twitter van Annabel Nanningaquote:Op maandag 24 oktober 2022 21:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
'Mooie ovens'? Heb ik iets gemist?
Wat is er exact mis met bbb en ja21?quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:14 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Oh dat. Nanninga had een periode met provocerende tweets maar nooit geweten dat ze ook zoiets had gezegd ;')quote:Op maandag 24 oktober 2022 23:06 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Een jarenoude tweet van Annabel Nanninga heb je dan 'gemist'. De twitter van Annabel Nanninga
Frontaalnaakt is echt geniaal, nooit geweten van hun bestaan tot ik een stukje van hun lasquote:Op maandag 24 oktober 2022 21:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Peter Breedveld aka Frontaalnaakt staat nou niet bepaald bekend om zijn genuanceerde en gematigde toon. Hij radicaliseert niet, dit is simpelweg zijn manier van communiceren.
Peter Breedveld noemde FvD al nazi's toen Freek de Jonge zich nog aan het oriënteren was op een standpunt over de Telegraaf.quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:14 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Was iets over dat Hitler moraalridders 'helaas' was 'vergeten' in die 'mooie ovens van hem'.quote:Op maandag 24 oktober 2022 23:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Oh dat. Nanninga had een periode met provocerende tweets maar nooit geweten dat ze ook zoiets had gezegd ;')
Serieus.quote:Op maandag 24 oktober 2022 19:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
inslagenreuring, SpaceOddity, en de user die deel 1 van dit onderwerp opende.
Doorgaans ben ik niet van het op de man spelen en reageer ik liever op de inhoud om aan te geven waarom ik het ergens niet mee eens ben en het anders zie, maar bij Peter Breedveld is er niet veel anders mogelijk. Dit is echt een uitzonderlijk treurig figuur die zijn ongefundeerde mening als absolute waarheid beschouwt, vrijwel uitsluitend beschuldigingen uit en bovenal vanuit een enorme ingebeelde verhevenheid boven anderen (juist voortkomend vanuit een vroeger minderwaardigheidscomplex) opereert. Hij wil zichzelf ontzettend krampachtig bewijzen als beter dan anderen, op het narcistische af. Hij doet het dus vooral ter meerdere eer en glorie van zichzelf.quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:14 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Ik ben redelijk rechts en conservatief en moet dan ook niks hebben van "woke" en politieke correctheid, maar waar ik pas écht een gruwelijke hekel aan heb is landverraad en collaboratie.quote:Op maandag 24 oktober 2022 20:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is mijn punt helemaal niet. Ik ben zelf niet links en progressief en heb mij ook al meermaals erg negatief uitgelaten over FvD. Ik merk slechts op dat de users die zich telkens over dit onderwerp het meest druk maken wél veelal uitgesproken links en progressief zijn. Er hoeft maar een topic over FvD of één van hun politici te zijn en men meldt zich direct, dat valt wel op.
Snap ik wel, maar snap je ook waarom mensen de politiek niet meer vertrouwen? En juist daarom omslaan. Ik wel. "Ze" hebben zo ontzettend geblundertt dat het lijkt alsof de volledig ander kant goed lijkt. Geen idee of dat zo is, maar laten ze het dan maar proberen, al zal dat net zo kut zijn. Laat ze maar op hun bek gaan .quote:Op maandag 24 oktober 2022 23:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben redelijk rechts en conservatief en moet dan ook niks hebben van "woke" en politieke correctheid, maar waar ik pas écht een gruwelijke hekel aan heb is landverraad en collaboratie.
Ik heb dan ook best wel een uitgesproken mening over de FvD, de leden van die partij en wat daar naar mijn mening mee mag gebeuren...
En hoe gaat Baudet ons redden?quote:Op maandag 24 oktober 2022 23:57 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Snap ik wel, maar snap je ook waarom mensen de politiek niet meer vertrouwen? En juist daarom omslaan. Ik wel. "Ze" hebben zo ontzettend geblundertt dat het lijkt alsof de volledig ander kant goed lijkt. Geen idee of dat zo is, maar laten ze het dan maar proberen, al zal dat net zo kut zijn. Laat ze maar op hun bek gaan .
Niet, uiteraard, maar wie dan wel joh. Het is allemaal niks. Maar ik snap de sentimenten wel.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En hoe gaat Baudet ons redden?
En als Baudet ons niet gaat redden, wie dan wel?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En hoe gaat Baudet ons redden?
Het enige dat 'ons' kan redden is een terugkeer naar de sociaal-democratie. Willen we geen Amerikaanse toestanden krijgen. Een roedel complotdenkers die over kartels en reptielen spreekt? Nee, hebben we inderdaad geen flikker aan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 00:15 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
En als Baudet ons niet gaat redden, wie dan wel?
Rutte.![]()
De tasjesdrager van Rutte.![]()
Kaag.![]()
Klaver.![]()
Wilders.![]()
Hoe heet dat wijf van PvdA
Die allemaal eerder dan Baudet inderdaad.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 00:15 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
En als Baudet ons niet gaat redden, wie dan wel?
Rutte.![]()
De tasjesdrager van Rutte.![]()
Kaag.![]()
Klaver.![]()
Wilders.![]()
Hoe heet dat wijf van PvdA
Er is geen Sociaal-Democratie meer, dat wás Pvda, SP was te links, D'66 was alleen voor studenten (is ook niet meer zo). VVD was en is een klein partijtje, CDA was voor de normale middeninkomens (families). Enige wat nog over blijft is PVV en dat is eigenlijk ook VVD.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het enige dat 'ons' kan redden is een terugkeer naar de sociaal-democratie. Willen we geen Amerikaanse toestanden krijgen. Een roedel complotdenkers die over kartels en reptielen spreekt? Nee, hebben we inderdaad geen flikker aan.
Normaal gesproken wel een begrijpelijk standpunt. Tot een jaar of drie à vier geleden kon het mijns inziens ook weinig kwaad wanneer veel mensen FvD het voordeel van de twijfel zouden geven, als men daarmee het signaal wilde afgeven dat men de huidige koers zat was. Op rechts was er eigenlijk geen ander realistisch alternatief voor de VVD-stemmer. Het CDA wellicht, maar dan stem je automatisch ook op een ideologie waar je misschien niet schter staat.quote:Op maandag 24 oktober 2022 23:57 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Snap ik wel, maar snap je ook waarom mensen de politiek niet meer vertrouwen? En juist daarom omslaan. Ik wel. "Ze" hebben zo ontzettend geblundertt dat het lijkt alsof de volledig ander kant goed lijkt. Geen idee of dat zo is, maar laten ze het dan maar proberen, al zal dat net zo kut zijn. Laat ze maar op hun bek gaan .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |