Is dat die omroep die laatst ongekende hoeveelheden schuim wist los te maken bij deugend Nederland toen ze overige media nadeden, met een kleine twist?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ongehoord Nederland is hier ook nationaal te volgen. Op de staatsomroep zelfs. Dus dat zegt niks.
Nouja ze geloven ook vrijwel alles wat de Russische staatstelevisie zegt. Dus ik kijk nergens meer vanop.quote:
Ik heb anders nog geen DEBAT gehoord hierover op de Nederlandse Televisie bijvoorbeeld op bijvoorbeeld NPO3 maar de NPO is zo vreselijk links en be-vooroordeeld dat zoiets wel niet zal gebeuren want stel je voor dat er een "verkeerde" uitkomst te voorschijn komt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ongehoord Nederland is hier ook nationaal te volgen. Op de staatsomroep zelfs. Dus dat zegt niks.
Het is nie veel anders dan die Russische talkshows.
Dus jij denkt dat dit nep is? Of komt het je niet goed uit wat de uitslag is?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nouja ze geloven ook vrijwel alles wat de Russische staatstelevisie zegt. Dus ik kijk nergens meer vanop.
Ligt er aan wat je bedoeld met nep. Ik geloof best dat dat tv programma een poll heeft gedaan onder hun kijkers. En dat daar die % uitkwamen.quote:
Jij post het, dus ik denk dat het jou goed uitkomt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:02 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat dit nep is? Of komt het je niet goed uit wat de uitslag is?
Waar het mij om gaat is dat je niet met "Frankrijk wil" kan komen aanzetten. We nemen de mening van ON ook niet als die van geheel Nederland aan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:02 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ik heb anders nog geen DEBAT gehoord hierover op de Nederlandse Televisie bijvoorbeeld op bijvoorbeeld NPO3 maar de NPO is zo vreselijk links en be-vooroordeeld dat zoiets wel niet zal gebeuren want stel je voor dat er een "verkeerde" uitkomst te voorschijn komt.
En natuurlijk weet jij dit 100% zeker als Frankrijk deskundige.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je bedoeld met nep. Ik geloof best dat dat tv programma een poll heeft gedaan onder hun kijkers. En dat daar die % uitkwamen.
Het is alleen geen goede afspiegeling van heel Frankrijk.
Hoe weet jij dit? Woon jij in Frankrijk?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:09 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
En natuurlijk weet jij dit 100% zeker als Frankrijk deskundige.
Vreemd dat we vroeger op TV live debatten hadden van gewone burgers en deskundigen en dat dit fenomeen gewoonweg verdwenen is. De VPRO was hie zeer bedreven is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waar het mij om gaat is dat je niet met "Frankrijk wil" kan komen aanzetten. We nemen de mening van ON ook niet als die van geheel Nederland aan.
Geloof namelijk best dat dat sentiment leeft. Dat is hier in Nederland ook. Je ziet het zelfs op het forum![]()
Wat? Je moet Frankrijk deskundige zijn om te snappen dat 1 poll. Van 1 tv programma. Op 1 moment. Waar maar een heel klein gedeelte van de bevolking aan mee doet geen goede afspiegeling van heel Frankrijk is. Oke johquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:09 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
En natuurlijk weet jij dit 100% zeker als Frankrijk deskundige.
Zoals? Oprechte vraag.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:11 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Vreemd dat we vroeger op TV live debatten hadden van gewone burgers en deskundigen en dat dit fenomeen gewoonweg verdwenen is. De VPRO was hie zeer bedreven is.
Maar onder de noemer "Vrijheid en Democratie" zijn er wel meer dingen die afgevoerd zijn in Nederland...
Wederom een statement wat je uit je duim zuigt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat? Je moet Frankrijk deskundige zijn om te snappen dat 1 poll. Van 1 tv programma. Op 1 moment. Waar maar een heel klein gedeelte van de bevolking aan mee doet geen goede afspiegeling van heel Frankrijk is. Oke joh
Nog even los van dat het apart is om dit te zeggen want dan kan ik de bal net zo goed terugkaatsen.
Waar? Noem eens een paar van die programma's?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoals? Oprechte vraag.
Ik zie namelijk nog altijd behoorlijk veel maatschappelijk debat.
Nou vertel. Hoeveel % van de bevolking heeft er aan mee gedaan? Aangezien jij hier mee kwam aanzetten als bewijs dat frankrijk er klaar mee is. Heb je vast het antwoord. maar stoppen met dit soort polls als bewijs voor het punt wat je probeert te maken lijkt me idd een goed ideequote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:16 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Wederom een statement wat je uit je duim zuigt.
Waar maar een heel klein gedeelte van de bevolking
Dus zullen we dan maar meteen ophouden met alle polls en debatten omdat dit toch geen zin heeft?
Nou een maatschappelijk debat wordt niet per definitie in talkshows gevoerd maar eigenlijk is en komt het in alle talkshows die ik heb gezien voor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:17 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Waar? Noem eens een paar van die programma's?
Je draait de zaak dus nu om.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou vertel. Hoeveel % van de bevolking heeft er aan mee gedaan? Aangezien jij hier mee kwam aanzetten als bewijs dat frankrijk er klaar mee is. Heb je vast het antwoord.
Wtfquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:22 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Je draait de zaak dus nu om.
Jij doet allerlei beweringen over deze poll op de Nationale televisie, ik niet.
Jij vindt het niet kloppen.
En ga ik doorvragen dan blijkt dus dat je helemaal niets van dit programma, laat staan over het stem gedrag van de Fransen, afweet.
Kortom: je leegt je onderbuik omdat de uitslag je niet aanstaat.
Lol.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:22 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Je draait de zaak dus nu om.
Jij doet allerlei beweringen over deze poll op de Nationale televisie, ik niet.
Jij vindt het niet kloppen.
En ga ik doorvragen dan blijkt dus dat je helemaal niets van dit programma, laat staan over het stem gedrag van de Fransen, afweet.
Kortom: je leegt je onderbuik omdat de uitslag je niet aanstaat.
Ja ik heb een commissie vergadering gevolgd over de energie problematiek en oplossingen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou een maatschappelijk debat wordt niet per definitie in talkshows gevoerd maar eigenlijk is en komt het in alle talkshows die ik heb gezien voor.
Maar wat dacht je van de tweede kamer.
Jij beweert toch dat het allemaal niet klopt?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Lol.
Jij komt met een filmpje aan. En gaat er dan maar even vanuit dat dit voor heel frankrijk teltEn dan zegt iemand er wat van. En dan moeten wij maar gaan bewijzen dat idd weinig mensen er aan mee doen. Terwijl als je beetje logisch nadenkt je zelf ook wel weet dat niet veel mensen aan deze poll mee doen.
Kort om: Je gebruikt bronnen waar je niks van afweet puur omdat het nu toevallig zo lijkt dat het in jouw voordeel spreekt
Maar je gaat nou eenmaal veel en veel meer pro Oekrane luitjes dan pro Rusland luitjes tegen gekomenquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:25 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ja ik heb een commissie vergadering gevolgd over de energie problematiek en oplossingen.
Er werden 2 "deskundigen" uitgenodigd.
1 Amerikaan en 1 Rus die beiden pro-Oekraine waren.
Dus deze regering werd door hun de hemel ingeprezen en moesten vooral dooooooorgaaaaannn...
Geen enkel tegengeluid uiteraard.
En zo is het op dit moment in heel Nederland/EU.
Eenzijdig propaganda en nieuws.
Niet?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:25 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ja ik heb een commissie vergadering gevolgd over de energie problematiek en oplossingen.
Dus deze regering werd door hun de hemel ingeprezen en moesten vooral dooooooorgaaaaannn...
Er wordt je net uitgelegd dat het niet representatief is en jouw uitspraak "Frankrijk wil" dus niet klopt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:27 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Jij beweert toch dat het allemaal niet klopt?
Dus kom maar met je onderbouwingen dat dit fake is en de uitslag niet klopt.
En ik zeg: bewijs dat dan maar.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er wordt je net uitgelegd dat het niet representatief is en jouw uitspraak "Frankrijk wil" dus niet klopt.
Waar heb ik gezegd dat het fake is?? De poll is echt hoor. En de uitslag ook. Het is alleen geen goede afspiegeling van heel Frankrijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:27 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Jij beweert toch dat het allemaal niet klopt?
Dus kom maar met je onderbouwingen dat dit fake is en de uitslag niet klopt.
Wederom een bewering waar ik graag het bewijs van zou zien.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar je gaat nou eenmaal veel en veel meer pro Oekrane luitjes dan pro Rusland luitjes tegen gekomen
Ik moet jouw stelling gaan onderbouwen? Wordt steeds gekker hier.quote:
En we zijn weer terug bij af wat ik dus aan je vroeg bewijs dit dan eens: Het is alleen geen goede afspiegeling van heel Frankrijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat het fake is?? De poll is echt hoor. En de uitslag ook. Het is alleen geen goede afspiegeling van heel Frankrijk.
Als thiery een polletje gaat doen onder alle fvd stemmers dan krijg je ook zo uitslag. Dat is dan toch ook geen goede afspiegeling van heel nederland.
Enige conclusie die je hier uit kan trekken is dat 70% van de kijkers die de moeite nemen om mee te doen aan de poll idd vinden dat ze moeten stoppen met wapens leveren.
Maar ik verval in herhaling dus ga de discussie hier over stoppen want als je het nu nog niet snapt weet ik het ook niet meer.
Kortom de uitslag is dus representatief.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik moet jouw stelling gaan onderbouwen? Wordt steeds gekker hier.
Bron?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:34 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Kortom de uitslag is dus representatief.
Dank voor het bevestigen.
https://www.google.com/ur(...)kTmrKHIrT-zjXNT82XBvquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:31 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Wederom een bewering waar ik graag het bewijs van zou zien.
Ik weet dat je niet op de man mag spelen dus zal me inhouden. Maar je maakt het erg moeilijk somsquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:33 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
En we zijn weer terug bij af wat ik dus aan je vroeg bewijs dit dan eens: Het is alleen geen goede afspiegeling van heel Frankrijk.
Dat kan jij dus NIET weten, op geen enkele manier.
Wat staat hier nou eigenlijk dan? En welke propagandamachine zou aan het werk zijn volgens jou?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:46 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
is de propagandamachine weer aan t werk?
Als ik 'fact-checkers' zie staan dan zie ik propaganda.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:51 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wat staat hier nou eigenlijk dan? En welke propagandamachine zou aan het werk zijn volgens jou?
Klopt allemaal maar dat had je ondertussen al moeten weten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik weet dat je niet op de man mag spelen dus zal me inhouden. Maar je maakt het erg moeilijk soms
En nee niet moeilijk omdat je een goed punt hebt.
"Most of Ukraine's best forces are gone, killed or wounded.
Roughly 100.000 dead, perhaps 200-400.000 wounded.
They started out with an army of 600.000.
The US spent 8 years building this army up with the express purpose of attacking Russia, that's what it was designed to do"
Dit werd trouwens in dat zelfde tv programma verteldIs dit ook waar?
oh en [ afbeelding ]
ze hebben toch wel 200 mensen gevraagd! Dat is 0.00029850746268656717% van de bevolking
Is die ooit gestopt danquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:46 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
is de propagandamachine weer aan t werk?
Ah, je negeert even het gedeelte van dat maar 0.002% van de bevolking meegedaan heeft aan die poll. Okequote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:53 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Klopt allemaal maar dat had je ondertussen al moeten weten.
En gezien je dit dus vraagt kan ik concluderen dat je niet best geinformeerd bent over dit conflict.![]()
![]()
Dat zie zo vaak, lekker mee brullen maar als er wat dieper op de materie moet worden ingegaan is men niet eens op de hoogte wat er allemaal zich daar afspeelt of heeft afgespeelt.
Dat heet: mee huilen met de wolven.
Nope maar ik zie een of andere vragenlijst in het Engels, terwijl het programma in het Frans was, en waar haal jij die 200 vandaan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ah, je negeert even het gedeelte van dat maar 0.002% van de bevolking meegedaan heeft aan die poll. Oke
Oh shit. Iets is vertaald naar een andere taalquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:56 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Nope maar ik zie een of andere vragenlijst in het Engels, terwijl het programma in het Frans was, en waar haal jij die 200 vandaan?
Nee hoor ,Schaamlap heeft er wat mij betreft meer verstand vanquote:
Tegenzet? het is geen schaakspel. Maar de waarheid. - Knip-quote:
Oh jeej. Dat is wel in zijn voordeel ja dat jij dat vindquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:15 schreef Summers het volgende:
[..]
Nee hoor ,Schaamlap heeft er wat mij betreft meer verstand van
Je ging net zo goed! Niet op de man/vrouw spelen!quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Goed. Dan weet je ook eens hoe iedereen naar jouw posts kijktGrappig is dus dat je denkt het allemaal zo goed te weten. Terwijl je juist de grootste onzin van allemaal verteld.
Omdat je het over iedereen had en dat is gewoon niet zo , overal heb je voor en tegenstanders en samen is het iedereen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh jeej. Dat is wel in zijn voordeel ja dat jij dat vind
? Is dit nu ook al op de vrouw spelen ja? Het is toch vrij duidelijk dat ze het zelfde denken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je ging net zo goed! Niet op de man/vrouw spelen!
Oke daar moet ik je gelijk in geven. Het zal niet 100% zijn. Dat klopt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:20 schreef Summers het volgende:
[..]
Omdat je het over iedereen had en dat is gewoon niet zo , overal heb je voor en tegenstanders en samen is het iedereen.
Ik weet niet of Schaamlap een man of een vrouw is en wil niemand voor het hoofd stoten, vandaar.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
? Is dit nu ook al op de vrouw spelen ja? Het is toch vrij duidelijk dat ze het zelfde denken.
En ben oprecht benieuwd of ze ook vind dat het een goede afspiegeling is
Ja mb. Dit ging over een andere postquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:23 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik weet niet of Schaamlap een man of een vrouw is en wil niemand voor het hoofd stoten, vandaar.
Als alles hier goed verloopt kan ik de touwtjes wat losser laten, maar voor nu moet het er echt ingesleten worden dat we hier niet iemand afzeiken omdat hij/zij een andere mening heeft dan ons.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja mb. Dit ging over een andere postDie waar je het over hebt zou je op de man spelen kunnen noemen ja. Al valt het wel mee. Maar prima als je daar de grens trekt.
Ik ga hier wel even de fa uithangen, we laten al veel toe hier maar dit is lariekoek. Je vraagt om een onderbouwing, die krijg je en je antwoord is een generiek "nee is niet waar lalala jij bent dom "quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:53 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Klopt allemaal maar dat had je ondertussen al moeten weten.
En gezien je dit dus vraagt kan ik concluderen dat je niet best geinformeerd bent over dit conflict.![]()
![]()
Dat zie zo vaak, lekker mee brullen maar als er wat dieper op de materie moet worden ingegaan is men niet eens op de hoogte wat er allemaal zich daar afspeelt of heeft afgespeelt.
Dat heet: mee huilen met de wolven.
Zonder enige data is het sowieso niet representatief ; wat is de manier van afname, is er rekening gehouden met demografie etc.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:38 schreef over_hedge het volgende:
Nog even iets verder gezocht.
Dat plaatje met de 200 stemmers komt uit het zelfde programma. Is alleen niet de zelfde poll als het filmpje waar schaamlap mee aan kwam zetten.
In die poll in het filmpje gaat het over 35 000 fransen die mee gestemd hebben. Wat neerkomt op 0.05 % van de bevolking van frankrijk. En dus geen goede afspiegeling.
Oh daar ben ik het helemaal mee eens hoor. Maar stel had het 30% van de bevolking geweest dan zou het al iets meer zeggen dan deze 0.5%. Maar stel een vraag aan de 30% van de bevolking die meer rechts denkt en je krijgt een heel ander beeld dan die zelfde vraag aan 30% van de linker bevolking. Dus dat klopt wel jaquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zonder enige data is het sowieso niet representatief ; wat is de manier van afname, is er rekening gehouden met demografie etc.
Ik identificeer als een guyver unit btw..quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je ging net zo goed! Niet op de man/vrouw/guyver spelen!
Klopt maar in de EU en zeker hoe meer je naar oost gaat kijken word de support voor Oekrane groter.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:20 schreef Summers het volgende:
[..]
Omdat je het over iedereen had en dat is gewoon niet zo , overal heb je voor en tegenstanders en samen is het iedereen.
Ja dat gaat niet helemaal lekker daar.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 15:47 schreef Questular het volgende:
Baudet moest snel aan de medicijnen gaan.
Nee het parlement wil niet onderhandelenquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 16:28 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ja dat gaat niet helemaal lekker daar.
Maar ik vindt dat de tweede kamer wel heel droevig weinig aandacht besteed aan de oorlog tussen Oekraine en Rusland.
Ook het opblazen van de Nordstream heeft geen enkle aandacht en tevens claimt Turkije dat ze personen hebben opepakt die de Turkstream wilden opblazen.
Wederom helemaal niets.
Deze oorlog begint heviger te worden, opvoeren van geld, wapens en aanvallen. Misschien zelfs een totale EU oorlog en in de Tweede kamer gaat men gewoon door alsof er helemaal niets aan de hand is.
Vindt ik uitermate vreemd.
Enige wat ik dacht te horen vandaag was deze motie die VERWORPEN werd.
Motie van het lid Van Haga over inzetten op diplomatieke onderhandelingen met Rusland en Oekrane
Ja onderhandelen mag niet van Sleepy Joe.
Was natuurlijk ook een motie van niksquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 16:28 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Maar ik vindt dat de tweede kamer wel heel droevig weinig aandacht besteed aan de oorlog tussen Oekraine en Rusland.
Ook het opblazen van de Nordstream heeft geen enkle aandacht en tevens claimt Turkije dat ze personen hebben opepakt die de Turkstream wilden opblazen.
Wederom helemaal niets.
Deze oorlog begint heviger te worden, opvoeren van geld, wapens en aanvallen. Misschien zelfs een totale EU oorlog en in de Tweede kamer gaat men gewoon door alsof er helemaal niets aan de hand is.
Motie van het lid Van Haga over inzetten op diplomatieke onderhandelingen met Rusland en Oekrane
Leuk om z'n postcount op te krikken meer niet. "kijk eens hoeveel moties ik heb ingediend"quote:MOTIE VAN HET LID VAN HAGA
Voorgesteld 11 oktober 2022
De Kamer, gehoord de beraadslaging, verzoekt de regering in te zetten op diplomatieke onderhandelingen met Rusland en Oekrane, en gaat over tot de orde van de dag. Van Haga
Is ook niet zo moeilijk want Rusland en de dpr zijn ook verantwoordelijk voor de dood voor bijna 200 van onze landgenoten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 16:28 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Wederom helemaal niets.
-Knip-quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Is ook niet zo moeilijk want Rusland en de dpr zijn ook verantwoordelijk voor de dood voor bijna 200 van onze landgenoten.
Dus jah, de rest van de 2e kamer is het hier wel behoorlijk mee eens, alleen misschien de hoeveelheid steun.
Zelfde als in de vs de Republikeinen en zowel de democraten zijn behoorlijk eens over de steun aan Oekrane.
Nou kan je wel - - - maar je bent een van de weinigen die er anders over denkt.
En het bombarderen van burgers helpt nou niet bepaald bij een populariteit quiz.
Hou eens op met deze schandelijke stemmingmakerij!quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:56 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ik zie aan de antwoorden hier dat men niet wenst te onderhandelen over vrede maar liever doorgaat met oorlog.
Bizar dat de Pro Oekraine luitjes de oorlog door wensen te laten gaan en de Pro Rusland luitjes vrede wensen.
Het geeft te denken....
Ik denk dat de meeste mensen niet per se pro-Oekrane zijn, maar vooral heel erg tegen Poetins massamoord op het Oekraense volk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:25 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Al die demonstraties in Europa zijn toch echt ook tegen het steunen van Oekraine dus hoezo weinig mensen die er anders over denkenquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Is ook niet zo moeilijk want Rusland en de dpr zijn ook verantwoordelijk voor de dood voor bijna 200 van onze landgenoten.
Dus jah, de rest van de 2e kamer is het hier wel behoorlijk mee eens, alleen misschien de hoeveelheid steun.
Zelfde als in de vs de Republikeinen en zowel de democraten zijn behoorlijk eens over de steun aan Oekrane.
Nou kan je wel - - - maar je bent een van de weinigen die er anders over denkt.
En het bombarderen van burgers helpt nou niet bepaald bij een populariteit quiz.
Welke opstanden wereldwijd heb je het over? Volgens mij zijn er onlangs in Duitsland en Tsjechi vrij grote demonstraties geweest, maar verder heb ik niet heel veel gezien. En dan alsnog kun je natuurlijk niet zeggen dat dat zou bewijzen dat de meerderheid in een land tegen het steunen van Oekrane is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Al die demonstraties in Europa zijn toch echt ook tegen het steunen van Oekraine dus hoezo weinig mensen die er anders over denken.
Regeringleiders lijken niet aan het volk te denken en een leider die iets steunt hoeft niet automatisch te betekenen dat het volk er ook zo over denkt of MOET denken. Al die opstanden wereldwijd wijzen er op dat de leiders en de wil van het volk ver uit elkaar staan.
De meerderheid zegt niks meer in deze coronawereld en heeft ook niet automatisch meer recht van spreken.
aldus iemand die de aanval inzetquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:14 schreef DeMolay het volgende:
over_hedge is niet meer serieus te nemen door zijn aanvallend gedrag, beter negeren.
In verhouding weinig, in Polen kwam er gewoon 0 opdagen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Al die demonstraties in Europa zijn toch echt ook tegen het steunen van Oekraine dus hoezo weinig mensen die er anders over denken.
Regeringleiders lijken niet aan het volk te denken en een leider die iets steunt hoeft niet automatisch te betekenen dat het volk er ook zo over denkt of MOET denken. Al die opstanden wereldwijd wijzen er op dat de leiders en de wil van het volk ver uit elkaar staan.
De meerderheid zegt niks meer in deze coronawereld en heeft ook niet automatisch meer recht van spreken.
Dus waarom zou Rusland wel toegeven dat ze energiedoelen en andere militaire zaken lopen te bombarderen maar de drones niet? Dat drone verhaal stinkt aan alle kanten. Vast vanuit Azov of CIA dat die dingen naar Kiev gingen.quote:Oekrane wil diplomatieke banden met Iran verbreken
De Oekraense minister van Buitenlandse Zaken Koeleba wil de diplomatieke banden met Iran verbreken. Aanleiding is de golf van Russische aanvallen waarbij volgens Kiev Iraanse drones worden ingezet.
Rusland ontkent dat het Iraanse drones inzet. Iran zegt ook geen drones te leveren aan Rusland. Maar Oekrane heeft diverse video's en foto's van drone-inslagen, in beslag genomen Shaheds of Mohajers en brokstukken van neergehaalde toestellen gepubliceerd
Volgens Koeleba staat het dan ook vast dat het om Iraanse drones gaat, en wil hij een "zak vol met bewijs" geven aan Europese landen die daar nog over twijfelen. Hij gaat nu de Oekraense president Zelensky adviseren de banden met Iran formeel te verbreken.
Eind september besloot de Oekraense regering al de accreditatie van de Iraanse ambassadeur in Kiev in te trekken.
Russische tactiek.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 21:15 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dus waarom zou Rusland wel toegeven dat ze energiedoelen en andere militaire zaken lopen te bombarderen maar de drones niet? Dat drone verhaal stinkt aan alle kanten. Vast vanuit Azov of CIA dat die dingen naar Kiev gingen.
Dus Iran geeft wel toe dat ze drones leveren aan Azov of CIA?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 21:15 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dus waarom zou Rusland wel toegeven dat ze energiedoelen en andere militaire zaken lopen te bombarderen maar de drones niet? Dat drone verhaal stinkt aan alle kanten. Vast vanuit Azov of CIA dat die dingen naar Kiev gingen.
Oja ik zie het tegenovergestelde in trending zoals #Zelenskywarcriminal en het massaal delen van al die toneelstukjes elke dag en die helpen echt niet om meer sympathie op te wekken laat staan dat mensen daarvoor in de kou willen gaan zitten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
In verhouding weinig, in Polen kwam er gewoon 0 opdagen.
Natuurlijk zijn er wel wat, maar er zijn ook heel veel Russen die uit Rusland vertrokken zijn.
Veel zijn tegen de oorlog het zijn verschillende redenen.
Maar het aantal keldert nu wel behoorlijk sinds ze burgers op de korrel nemen en niet zozeer het Oekraense leger.
Maar heb je het idee dat wat jij #trending ziet op je socials ook overeenkomt met de werkelijke opinie?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 21:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Oja ik zie het tegenovergestelde in trending zoals #Zelenskywarcriminal en het massaal delen van al die toneelstukjes elke dag en die helpen echt niet om meer sympathie op te wekken laat staan dat mensen daarvoor in de kou willen gaan zitten.
Zelensky war criminal..quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 21:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Oja ik zie het tegenovergestelde in trending zoals #Zelenskywarcriminal en het massaal delen van al die toneelstukjes elke dag en die helpen echt niet om meer sympathie op te wekken laat staan dat mensen daarvoor in de kou willen gaan zitten.
Of ie war criminal is wil ik geen conclusie aan geven, wel is hij extreem fout geweest om voor zijn eigen bevolking de dreiging te downplayen voor Rusland inviel om maar zoveel mogelijk mensen in het land te houden om wanneer Rusland binnen viel alle 18 tot 60 jarige mannen te kunnen mobiliseren. Dat is ook compleet fout in mijn ogen, je kunt een mens niet dwingen om te vechten.quote:
Dat soort pure haat blijft hier steeds maar weer terugkomen. Het heeft niets te maken met met vrijdenken of wat dan ook. Het is Kremlin-propaganda en slaat nergens op.quote:
Wat Putin gedaan heeft is compleet fout uiteraard, en zou geen enkele leider van een land een ander land aan mogen doen. Maar misschien spelen er wel grotere dingen dan alleen Putin en Zelensky.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 22:30 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat soort pure haat blijft hier steeds maar weer terugkomen. Het heeft niets te maken met met vrijdenken of wat dan ook. Het is Kremlin-propaganda en slaat nergens op.
Er is in deze oorlog n absolute oorlogsmisdadiger: Poetin.
Logische stap die heel veel landen doen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 22:28 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Of ie war criminal is wil ik geen conclusie aan geven, wel is hij extreem fout geweest om voor zijn eigen bevolking de dreiging te downplayen voor Rusland inviel om maar zoveel mogelijk mensen in het land te houden om wanneer Rusland binnen viel alle 18 tot 60 jarige mannen te kunnen mobiliseren. Dat is ook compleet fout in mijn ogen, je kunt een mens niet dwingen om te vechten.
Eh ja, anders was ik dit WW3 topic niet gestart.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 22:33 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wat Putin gedaan heeft is compleet fout uiteraard, en zou geen enkele leider van een land een ander land aan mogen doen. Maar misschien spelen er wel grotere dingen dan alleen Putin en Zelensky.
Burgers gebruiken als human shield , martelen van krijgsgevangenen enz is toch allemaal openbare info of niet dan.quote:
Russen schieten op flatgebouwen en energie centrales.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 23:28 schreef Summers het volgende:
[..]
Burgers gebruiken als human shield , martelen van krijgsgevangenen enz is toch allemaal openbare info of niet dan.
Wat ik al zei, is dat ik aan die term geen conclusies wil verbinden.. Wel denk ik dat het fout is wat hij gedaan heeft in het opzicht van de inval "downplayen". Maar we hebben het er nog wel over. Ik ga snurkenquote:
Het is geen wedstrijd en ik weet hoe erg de westerse propaganda is in oorlogstijd of bijv met corona door de hele tijd op mensen hun gevoel in te spelen dus al die verhalen neem ik met een korrel zout . De waarheid over wie wat heeft gedaan komt vanzelf wel naar boven .quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 23:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
Russen schieten op flatgebouwen en energie centrales.
Ik heb tig filmpjes nog van de start dat Russen random personenauto's beschoten en ik weet niet hoeveel burgerslachtoffers bij vielen er waren geen eens soldaten in de buurt.
Jij bedoeld zeker azovastal, een aantal van die burgers die daar vrijwillig in de bunker hadden opgesloten, misschien omdat Rusland een beste reputatie heeft vrouwen te verkrachten kinderen te stelen en ga maar even door.
Er zijn afgelopen week weer een paar honderd van deze mensen vrijgelaten door de Russen, veel vrouwen.
Ik twijfel er niet over dat er best wat verkracht zijn.
Enig idee hoeveel Duitse vrouwen verkracht zijn door Russen in de 2e wereld oorlog?
Het exacte aantal is gewoon niet meer duidelijk zoveel het er waren het geschatte aantal ligt op een miljoen.
Dus ja dat vrouwen en kinderen dan in een bunker schuilen met mensen die ze wel vertrouwen?
Eh JA.
Oh dat niet alleen er werd heel veel onderhandelt toen de tijd over een corridor naar Oekrane maar in plaats daarvan ging deze veelal naar Rusland .. dus ja wat voor opties heb je dan?
En krijgsgevangenen tot dusver is er 1 geval duidelijk bekend en dat was dat een soldaat in de benen is geschoten.
Natuurlijk zullen er meer zijn geweest die niet bekend zijn.
Als we gaan beginnen over de lijst wat Rusland allemaal al niet aan misdaden heeft gepleegd kan ik een aardig lijstje voor je maken.
Marioepol gaf zich destijds over in het nieuws kwam het alsof Kiev had aangegeven de strijd daar op te geven, maar in werkelijkheid gaven kleine groepjes zich over door gebrek aan voedsel en drinkwater, dit leide tot een stroomversnelling waarbij alle verdedigings troepen zich over gaven in Mariupol.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 00:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd en ik weet hoe erg de westerse propaganda is in oorlogstijd of bijv met corona door de hele tijd op mensen hun gevoel in te spelen dus al die verhalen neem ik met een korrel zout . De waarheid over wie wat heeft gedaan komt vanzelf wel naar boven .
Het enige wat ik wel weet is dat als je de waarheid wilt vertellen je geen toneelstukjes of een filmset nodig hebt .
Samenvatting artikel:quote:Oct 18 (Reuters) - Iran has promised to provide Russia with surface to surface missiles, in addition to more drones, two senior Iranian officials and two Iranian diplomats told Reuters, a move that is likely to infuriate the United States and other Western powers.
A deal was agreed on Oct. 6 when Iran's First Vice President Mohammad Mokhber, two senior officials from Iran's powerful Revolutionary Guards and an official from the Supreme National Security Council visited Moscow for talks with Russia about the delivery of the weapons.
"The Russians had asked for more drones and those Iranian ballistic missiles with improved accuracy, particularly the Fateh and Zolfaghar missiles family," said one of the Iranian diplomats, who was briefed about the trip.
A Western official briefed on the matter confirmed it, saying there was an agreement in place between Iran and Russia to provide surface-to-surface short range ballistic missiles, including the Zolfaghar.
One of the drones Iran agreed to supply is the Shahed-136, a delta-winged weapon used as a "kamikaze" air-to-surface attack aircraft. It carries a small warhead that explodes on impact.
Fateh-110 and Zolfaghar are Iranian short-range surface to surface ballistic missiles capable of striking targets at distances of between 300 km and 700 km (186 and 435 miles).
The Iranian diplomat rejected assertions by Western officials that such transfers breach a 2015 U.N. Security Council resolution.
"Where they are being used is not the seller's issue. We do not take sides in the Ukraine crisis like the West. We want an end to the crisis through diplomatic means," the diplomat said.
Ukraine has reported a spate of Russian attacks using Iranian-made Shahed-136 drones in recent weeks. Iran's foreign ministry on Tuesday dismissed as baseless reports of Iran supplying drones and other weapons to Russia for use in Ukraine, while the Kremlin on Tuesday denied its forces had used Iranian drones to attack Ukraine.
Asked if Russia had used Iranian drones in its campaign in Ukraine, Kremlin spokesman Dmitry Peskov said the Kremlin did not have any information about their use.
"Russian equipment with Russian nomenclature is used," he said. "All further questions should be directed to the Defence Ministry."
The ministry did not immediately reply to a request for comment.
The appearance of Iranian missiles in addition to drones in Moscow's arsenal in the war with Ukraine would raise tensions between Iran and the United States and other Western powers.
Etc ...
Dit begint echt lachwekkend te worden.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 06:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Marioepol gaf zich destijds over in het nieuws kwam het alsof Kiev had aangegeven de strijd daar op te geven, maar in werkelijkheid gaven kleine groepjes zich over door gebrek aan voedsel en drinkwater, dit leide tot een stroomversnelling waarbij alle verdedigings troepen zich over gaven in Mariupol.
Het was niet het besluit van Kiev maar de verdedigers zelf Kiev deed dit anders lijken.
En ja klopt dit word ook gedaan door Oekraners dat zie je me ook echt niet ontkennen soms zijn bepaalde dingen gewoon nodig om het moraal op te beuren als het tegen zit dit merkte je vooral in de zomer.
Rusland gaat het heel wat minder af, vooral als ik even door verschillende telegram groepjes bekijk veel van die berichten zijn hilarisch hoe Rusland het op pakt, zoals hergebruik van filmpjes van acties jegens Oekrane toen het wel goed ging, filmpjes die eerst gepost werden door Oekraners en daarna de sticker mee krijgen alsof het een actie is van Rusland, en meest bizarre van alle is trainings videos verspreiden over de nieuwe troepen terwijl je duidelijk kan zien dat deze van voor de inval waren.
Oekrane gebruikt deze tactiek ook erg goed om verwarring te veroorzaken aan het Russische front, door continu aan te geven dat men gaat aanvallen in Zuid werden troepen verplaatst naar zuid en dat hielp enorm dat er in het noorden het front verzwakt raakte.
Nu ook roept men weer hoog van de toren dat men kherson gaat aanvallen en Rusland is bezig met evacuatie daardoor, het zal me weinig verbazen dat men alsnog ergens anders een Thunder run uit gaat voeren.
Iets in scne zetten kan op verschillende manieren uitpakken maar dit kunnen veel redenen hebben, zo ook nu een bekend filmpje waar een soldaat aan schreeuwen is voor de camera dit is duidelijk te zien, dat dit zomaar uit lekt zal waarschijnlijk een dubbele reden hebben en vermoed dat dit binnenkort wel boven water komt waarom.
Dacht je nu echt dat Iran dit een reet kan schelen?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 06:43 schreef Kijkertje het volgende:
Draadje:
[ twitter ]
Met daarin:
Iran agrees to ship missiles, more drones to Russia
[..]
Samenvatting artikel:
Tja het brengt Iran ook wel in een lastige positie. Ze waren tenslotte al een tijdje in onderhandeling over het verminderen van sancties en dit zou een schending van een UN-resolutie zijn.
Hoe kan dit het grootste machtsblok worden als er geen westers land in zit?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 07:14 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Dacht je nu echt dat Iran dit een reet kan schelen?
Ze zitten in de BRICS groep wat zodirect wordt uitgebreid met Saoedie Arabie en Argentinie plus nog veel meer landen.
En dat wordt het grootste georganiseerde machtsblok wat de wereld tot nu toe heeft gezien.
Het Westen zal moeten begrijpen dat zij niet meer de baas zijn in deze wereld en dat je beter normaal kan samenwerken met deze landen ipv de USA alleen heerser politiek achterna lopen en doen wat Sleepy Joe en kornuiten zeggen.
Je weet dat himars meerdere soorten raketten kan gebruiken en dat Oekrane alleen die voor korte afstand kreeg?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 07:07 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Dit begint echt lachwekkend te worden.
Russische soldaten die geexecuteerd worden, door hun knieen geschoten en doodbloeden, een geval bekend van een rus die aan een kruis werd genageld en in de brand gestoken, levend, Azov die gericht op burgers schiet en burgers martelen, verkrachten en doodschieten, Oekraine die dagelijks steden beschiet in Donbass en talloze slachtoffers maakt en ga zo maar door.
Russen plegen ook oorlogsmisdaden maar de media blaast alles op naar proporties 1 voor Oekraine en 1000 voor Russen.
En dat gebeurd simpelweg omdat wij de Russen MOETEN haten en WILLEN dat NATO meegaat doen en we allemaal in de handen klappen als er een atoombom op Moskou wordt gegooid.
Niemand die spreekt over de Zwarte lijst (Hitlist) van Oekraine, gefinancieerd door de USA, waar zelfs Amerikaanse politici op staan die nu netjes buitenspel worden gezet in verkiezingen gehouden in Amerika. (zie filmpje)
De hypocratie is absoluut walgelijk, ook hier in dit forum.
Is Putin een mafketel en oorlogsmisdadiger? Ja zeker wel maar zijn degenen (Biden, Zelensky, von der Leyen) die men zo hartstochtelijk steunen hier niet dezelfde viespeuken? Zeker weten.
Nu weer over die Iraanse drones. Wij geven GRATIS wapens aan Oekraine en Amerika "geeft" gratis raketsystemen en iedereen saat te aplaudiseren maar oh wee als de Iraniers drones leveren aan Rusland. DAT is toch vreeeeeeselijk. Wederom een enorm staaltje hypocriet geleuter.
USA blaast pijpleidingen op en iedereen staat wederom te juichen terwijl dit de grootste aso eco aanslag van de eeuw is geweest maar nee hoor, alles moet wijken om de Russen te verslaan.
Zelfs steun aan Neo nazi's wordt goed gepraat om maar die verdoemde Russen eronder te krijgen.
Walgelijk hypocriet.
Als men in Nederland Neo Nazi's een bijeenkomst ziet houden wordt het van de daken geschreeuwd maar wapentuig sturen naar Stefan Bandera aanhangers vindt men praaaachtig...
En wat help het allemaal? Helemaal niets. De Russen worden alleen maar pissiger en gaan door tot het einde oftewel zij gaan dit conflict winnen, of je dit nu leuk vindt of niet, met een grote kans op een Nucleaire oorlog in de EU.
En iedereen die hierop wenst te reageren: nee, ik ga er niet meer op in.
Ik ben het zat om maar telkens zaken te herhalen.
Voor iedereen die wenst te zien hoe corrupt en schandelijk de USA haar eigen mensen behandeld vanwege dit conflict en dat de gemiddelde USA burger alleen maar eenzijdig wordt "voorgelicht" en dat een heleboel mensen bang zijn om hun mond open te trekken(ook in de EU): kijk naar onderstaand filmpje.
De I in de BRICS-landen komt van India en niet van Iran.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 07:14 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Dacht je nu echt dat Iran dit een reet kan schelen?
Ze zitten in de BRICS groep wat zodirect wordt uitgebreid met Saoedie Arabie en Argentinie plus nog veel meer landen.
En dat wordt het grootste georganiseerde machtsblok wat de wereld tot nu toe heeft gezien.
Het Westen zal moeten begrijpen dat zij niet meer de baas zijn in deze wereld en dat je beter normaal kan samenwerken met deze landen ipv de USA alleen heerser politiek achterna lopen en doen wat Sleepy Joe en kornuiten zeggen.
Praten is over. Geen onderhandelingen meer.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 07:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je weet dat himars meerdere soorten raketten kan gebruiken en dat Oekrane alleen die voor korte afstand kreeg?
En dat Iran drones levert aan Rusland is gewoon duidelijk, wat meer dan duidelijk is wat het doel nu is de infrastructuur kan leggen energie centrales lam leggen zodat Oekraners het ontzettend koud zullen krijgen en zodoende proberen de Russen het Oekraense moraal te breken oh en natuurlijk de burgers een beetje bestoken en zo..
Van dit soort pow filmpjes heb ik er maar weinig gezien vooral de laatste tijd, zoals ik al zei in begin van de oorlog was er een bekend voorbeeld van dat een pow in de benen werd geschoten deze kwam ook naar voren in dit topic.
Maar als Rusland daadwerkelijk wil winnen.. zullen ze toch echt moeten oprukken de andere kant op.
Het Oekraense moraal aantasten door burgers te bombarderen en infrastructuur werkt toch echt averechts plus men krijgt nog meer spul van westen om zich daartegen te verdedigen.
Rusland bedenkt weer iets, en pakt weer verkeerd uit.
Sure Rusland heeft niet op, nogal wiedus anders stuur je niet nog meer en meer mensen naar dit conflict, maar je kan wel meer mensen sturen maar om dit te winnen moet het binnen aanzienlijke tijd toch echt een grote omkeer maken..
En vooralsnog zie ik alleen dat beide partijen zich hebben ingegraven.
Btw even ander vraagje, want komt al poos aan de order, Rusland wou praten toch?
Wat denk je zullen ze eisen op tafel gooien ja of nee?
Iran heeft lidmaatschap aan gevraagdquote:Op woensdag 19 oktober 2022 07:46 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De I in de BRICS-landen komt van India en niet van Iran.
Rusland zit nog steeds in Oekrane men viel het land binnen en nu haalt men nog meer mannen het land binnen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 07:47 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Praten is over. Geen onderhandelingen meer.
Luister eens naar een expert.
Proberen je zegt het al.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 08:22 schreef Schaamlap het volgende:
The End of American Exceptionalism.
We don’t look after each other at all,” says Jeffrey Sachs on America today.
Interessante kijk op de USA economie en hoe ze dit economisch model constant proberen op te dringen aan andere landen zoals de Eu landen en hun model is: puur alles privatiseren en de mens (arbeider) is totaal ondergeschikt aan de producenten.
De Eu heeft dit al aangenomen.quote:
Ja best kut als je deal wil maken met je buurland onnie.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 08:47 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
De Eu heeft dit al aangenomen.
Een van de reden dat de voormalige (gevluchte) Oekrainische President dit afwees
Alles moest geprivatiseerd worden en zijn gas en olie overeenkomsten kwamen in gevaar.
Arbeiders moeten de middelen van productie terugpakken. Stem ook daarom op links.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 08:22 schreef Schaamlap het volgende:
The End of American Exceptionalism.
We don’t look after each other at all,” says Jeffrey Sachs on America today.
Interessante kijk op de USA economie en hoe ze dit economisch model constant proberen op te dringen aan andere landen zoals de Eu landen en hun model is: puur alles privatiseren en de mens (arbeider) is totaal onderschikt aan de producenten.
Ja, goed nieuws.quote:
Leuk aanname.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 11:46 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, goed nieuws.
Rusland is ondertussen bezig om de burgers van Kherson als menselijk schild in te gaan zetten. Ze gaan de burgers 'evacueren'. Kunnen ze ze mooi als schild gebruiken als ze met hun staart tussen de benen vluchten voor het Oekrainse leger.
Persoonlijk vind ik het wel positief dat de Russen de burgers evacueren voordat de gevechten beginnen.quote:
.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het wel positief dat de Russen de burgers evacueren voordat de gevechten beginnen.
Nah ik denk dat ze gaan evacueren zodat ze ongestoord wasmachines kunnen plunderen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:33 schreef The_End het volgende:
Ondertussen hebben de Russen de afgelopen week alleen maar burgerdoelen aangevallen in de Oekraine. O ja, ze horen uberhaupt niet in Oekraine te zijn.
En nu gaan ze burgers (weer) als menselijk schild gebruiken.
Wat een enorme propaganda.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:01 schreef Schaamlap het volgende:
Update on Russian military operations against Ukraine for October 19, 2022
- Russian missile and drone strikes continue for over a week, knocking out much of Ukraine's electric grid;
- Ukraine is wasting precious small arms ammunition in failed attempts to counter Russian Geran-2 drones;
- NATO claims it will send means to counter them - nothing of substance actually revealed;
- Russian forces continue to advance in Bakhmut, indicating Ukrainian forces are stretched too thin;
- Russian General Surovikin is focused on the defense of Kherson which is being evacuated;
- Fighting may reach the city, Russia has in the past withdrawn forces rather than have them destroyed or captured;
- Whatever gains Ukraine makes will be temporary - Kiev is trading its entire army for territory hoping for a political resolution in its favor ahead of a military resolution in Russia's;
De Russen staan daar waarschijnlijk teveel onder druk en dreigen ingesloten te raken. Zal er ook wel mee te maken hebben dat de aanval op de Krimbrug ervoor gezorgd heeft dat de toevoer van resources veel trager verloopt.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nah ik denk dat ze gaan evacueren zodat ze ongestoord wasmachines kunnen plunderen.
Het gekke is het front daar is nu al 2 weken onveranderd..
Dus waarom nu ineens?
Lockdown en avondklok? Dat doen ze hier ook.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:08 schreef The_End het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)e-oekraiense-regio-s
Daar is die Russische vrijheid.
Gemiste kans, ze hadden cijfers moeten publiceren met betrekking tot hoeveel mensen een snotneus hebben - dan kun je onbeperkt en met goedkeuring van de rest van de wereld reisbeperkingen, kledingvoorschriften, avondklokken censuur en huisarresten afkondigen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:08 schreef The_End het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)e-oekraiense-regio-s
Daar is die Russische vrijheid.
O?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:24 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Lockdown en avondklok? Dat doen ze hier ook.
Nee, dat verzin je er zelf bij.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
O?
wil je nu beweren dat jij het een anderhalf jaar terug net zo slecht had als dat de Oekrainers het nu hebben onder russische bezetting...?
Hoezo slecht? Wat is er mis met avondklokken, reisbeperkingen, bestrijden van desinformatie, toegang tot het openbare leven selectief beperken etc?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
O?
wil je nu beweren dat jij het een anderhalf jaar terug net zo slecht had als dat de Oekrainers het nu hebben onder russische bezetting...?
in dat geval gaan al die mensen die toen stonden te demonstreren voor 'vrijheid' in Nederland, nu vast de straat op voor de vrijheid van de Oekrainse burgers?
Vanwaar je opmerking dan?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:45 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Nee, dat verzin je er zelf bij.
Een stukje relativering voor mensen die reisbeperkingen, avondklokken en strikte controle op informatievoorziening als iets negatiefs lijken te zien.quote:
Het was toch niet jouw opmerking?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:51 schreef Grems het volgende:
[..]
Een stukje relativering voor mensen die reisbeperkingen, avondklokken en strikte controle op informatievoorziening als iets negatiefs lijken te zien.
jij bent degenen die de vergelijk met 'hier' trekt en letterlijk stelt dat 'ze dat hier ook doen'quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:45 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Nee, dat verzin je er zelf bij.
Welke vrijheden worden er zogenaamd beperkt dan, in de gebieden waar het om gaat?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
jij bent degenen die de vergelijk met 'hier' trekt en letterlijk stelt dat 'ze dat hier ook doen'
leg dat nu eens uit ... vind je dat jouw situatie dus gelijk is aan die van burgers in de Oekraine en waarom staan al die demonstranten tijdens de corona-maatregelen die claimden dat ze het zo verschrikkelijk hadden nu niet vooraan om de vrijheden van oekrainers te bepleiten?
vind je dat zelf ook niet raar?
dat je begrip van 'vrijheid' voor jezelf kennelijk zo enorm anders is dan wat jij beweert dat 'vrijheid' voor oekrainers zou zijn?
Ik heb het over lockdowns en avondklok, dat doen ze hier ook. Mijn situatie is niet gelijk aan Oek, raar dat je die woorden weer in mn mond probeert te leggen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
jij bent degenen die de vergelijk met 'hier' trekt en letterlijk stelt dat 'ze dat hier ook doen'
leg dat nu eens uit ... vind je dat jouw situatie dus gelijk is aan die van burgers in de Oekraine en waarom staan al die demonstranten tijdens de corona-maatregelen die claimden dat ze het zo verschrikkelijk hadden nu niet vooraan om de vrijheden van oekrainers te bepleiten?
vind je dat zelf ook niet raar?
dat je begrip van 'vrijheid' voor jezelf kennelijk zo enorm anders is dan wat jij beweert dat 'vrijheid' voor oekrainers zou zijn?
Er wordt staat van beleg afgekondigd in de bezette gebieden in Oekraine door de Russen. Ik heb echt geen idee waarom je Nederland erbij haalt. Wat betekent de situatie in NL voor de Oekrainers in de bezette gebieden?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ik heb het over lockdowns en avondklok, dat doen ze hier ook. Mijn situatie is niet gelijk aan Oek, raar dat je die woorden weer in mn mond probeert te leggen.
het is @weetjewel5 die dat claimde en dat hier aanhaalde en welbewust de link legde tussen Oekraine en zijn situatie in nederland een tijdje terug:quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:56 schreef Grems het volgende:
[..]
Welke vrijheden worden er zogenaamd beperkt dan, in de gebieden waar het om gaat?
raar toch dat hij nu opeens gaat lopen te klagen dat hij op zijn eigen woorden aangesproken wordtquote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:24 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Lockdown en avondklok? Dat doen ze hier ook.
Niks? Wat betekent dit topic voor de Oekraners?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:01 schreef The_End het volgende:
Wat betekent de situatie in NL voor de Oekrainers in de bezette gebieden?
om nog eens heel duidelijk aan jou te vragen dit simpel te beantwoorden:quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:16 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Niks? Wat betekent dit topic voor de Oekraners?
Was hier geen lockdown en avondklok dan?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het is @:weetjewel5 die dat claimde en dat hier aanhaalde en welbewust de link legde tussen Oekraine en zijn situatie in nederland een tijdje terug:
[..]
raar toch dat hij nu opeens gaat lopen te klagen dat hij op zijn eigen woorden aangesproken wordt
We hebben het hier over de oorlog tussen Rusland en oekraine.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:16 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Niks? Wat betekent dit topic voor de Oekraners?
Ja maar opgelegd door de eigen regering met een heel ander doel. Putin legt het andermans land op en gaat het gebruiken om mensen te 'evacueren'. Gek genoeg hebben ze dan geen keuze welke kant opquote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:24 schreef Grems het volgende:
[..]
Was hier geen lockdown en avondklok dan?
Dat heb je soms in een noodsituatie inderdaad, gebrek aan keuze.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja maar opgelegd door de eigen regering met een heel ander doel. Putin legt het andermans land op en gaat het gebruiken om mensen te 'evacueren'. Gek genoeg hebben ze dan geen keuze welke kant op
Gebrek aan keuze opgelegd door Rusland. Dat noemen we deporteren.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:42 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat heb je soms in een noodsituatie inderdaad, gebrek aan keuze.
Ja nou.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:46 schreef The_End het volgende:
Dat Rusland na de mobilisatie nu ook staat van beleg afkondigd betekent wel dat het enorm slecht gaat voor de Russen daar.
Maar ze zijn niet in oorlog? Het is alleen maar een militaire operatiequote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:48 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ja nou.Sjonge jonge... martial law wordt OVERAL aangekondigd als je in oorlog bent dus vreemd? Nee totaal niet.
Nee die status is veranderd.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar ze zijn niet in oorlog? Het is alleen maar een militaire operatie
Waarom? Het gaat allemaal toch zo goed en volgens plan als je rusland moet gelovenquote:
Dat heeft hier niets mee te maken.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:58 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom? Het gaat allemaal toch zo goed en volgens plan als je rusland moet geloven
Dit bedoelde je vast niet zo. Maar nu is het net of je toegeeft dat het slecht gaat met ruslandquote:Op woensdag 19 oktober 2022 17:01 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Dat heeft hier niets mee te maken.
Nee, dat is helemaal niet waar. Het gebeurt toch nu pas!? En zoals er al gezegd wordt. Ze zijn niet in oorlog (volgens de Russen danquote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:48 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ja nou.Sjonge jonge... martial law wordt OVERAL aangekondigd als je in oorlog bent dus vreemd? Nee totaal niet.
Vrij standaard maatregelen tijdens noodsituaties, evacuatie, schoolsluitingen, reisbeperkingen etcquote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Gebrek aan keuze opgelegd door Rusland. Dat noemen we deporteren.
Ja vrij standaard bij annexaties om het gebied te zuiveren.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 17:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Vrij standaard maatregelen tijdens noodsituaties, evacuatie, schoolsluitingen, reisbeperkingen etc
Zuiveren van wat?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 17:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja vrij standaard bij annexaties om het gebied te zuiveren.
Conflictsituaties, pandemie, opstanden etcquote:Op woensdag 19 oktober 2022 17:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja vrij standaard bij annexaties om het gebied te zuiveren.
Je plaat blijft hangen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 18:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Conflictsituaties, pandemie, opstanden etc
Alsof reisbeperkingen en schoolsluitingen zo'n enorm probleem zijn.
Eerder de bezuinigingen in de geestelijke gezondheidszorg.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 18:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Van 'nazi's' toch?quote:
Alsof alles een eenheidsworst isquote:Op woensdag 19 oktober 2022 18:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, het zijn dan ook erg gematigde maatregelen gezien de situatie.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 00:39 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Alsof alles een eenheidsworst is
Mensen deporteren is een gematigde maatregel?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 01:16 schreef Grems het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, het zijn dan ook erg gematigde maatregelen gezien de situatie.
Evacuaties, schoolsluitingen, reisbeperkingen en dergelijke zijn prima maatregelen tijdens een conflictsituatie.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 02:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mensen deporteren is een gematigde maatregel?![]()
Okeeee ....
Ah ja eerst creeert Putin een conflictsituatie in een land dat niet van hem is en dan noemen we vervolgens de maatregelen die hij daar neemt (waaronder het deporteren van duizenden burgers van dat land) 'prima' en 'gematigd'.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 02:22 schreef Grems het volgende:
[..]
Evacuaties, schoolsluitingen, reisbeperkingen en dergelijke zijn prima maatregelen tijdens een conflictsituatie.
Denk dat dergelijke maatregelen in de meeste noodsituaties wel ingevoerd worden.
Scholen open laten en mensen overal maar gewoon rond laten lopen ( overdag maar vooral ook gedurende de nacht ) lijkt mij wat gevaarlijk in deze situatie, wat de oorzaak ook is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 03:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ah ja eerst creeert Putin een conflictsituatie in een land dat niet van hem is en dan noemen we vervolgens de maatregelen die hij daar neemt (waaronder het deporteren van duizenden burgers van dat land) 'prima' en 'gematigd'.
De logica weer
Het is aan de Oekraieners om maatregelen te nemen, niet Putin en mensen deporteren is een schaamteloze schending van mensenrechten.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 03:25 schreef Grems het volgende:
[..]
Scholen open laten en mensen overal maar gewoon rond laten lopen ( overdag maar vooral ook gedurende de nacht ) lijkt mij wat gevaarlijk in deze situatie, wat de oorzaak ook is.
Mensen evacueren uit noodsituaties lijkt mij een redelijk veelvoorkomend fenomeen eerlijk gezegd, volgens het laatste nieuws heeft Oekraine momenteel niet zoveel te vertellen in deze specifieke gebieden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 03:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is aan de Oekraieners om maatregelen te nemen, niet Putin en mensen deporteren is een schaamteloze schending van mensenrechten.
Nogmaals daar gaat niemand over behalve de Oekraieners zelf.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 03:32 schreef Grems het volgende:
[..]
Mensen evacueren uit noodsituaties lijkt mij een redelijk veelvoorkomend fenomeen eerlijk gezegd, volgens het laatste nieuws heeft Oekraine momenteel niet zoveel te vertellen in deze specifieke gebieden.
Beetje raar om dan scholen en dergelijke niet te kunnen sluiten, als dat beter is voor de openbare veiligheid.
In noodsituaties, zoals nu, loopt het in de praktijk soms anders. Daarbij vallen de maatregelen, gezien de situatie, best mee natuurlijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 03:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nogmaals daar gaat niemand over behalve de Oekraieners zelf.
Ik denk niet dat de Oekraieners die gedwongen worden zich aan die maatregelen te onderwerpen en in Rusland moeten gaan wonen het met je eens zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 04:46 schreef Grems het volgende:
[..]
In noodsituaties, zoals nu, loopt het in de praktijk soms anders. Daarbij vallen de maatregelen, gezien de situatie, best mee natuurlijk.
Vrij hysterische reacties op wat mogelijke reisbeperkingen, schoolsluitingen en evacuaties.
Dat heb je soms in noodsituaties, dat je onderworpen wordt aan maatregelen waar je het mogelijk niet mee eens bent.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 04:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Oekraieners die gedwongen worden zich aan die maatregelen te onderwerpen en in Rusland moeten gaan wonen het met je eens zijn.
Ja en dat is dus niet 'prima' en 'gematigd'. Dat jij dat vindt is wat anders.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 04:58 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat heb je soms in noodsituaties, dat je onderworpen wordt aan maatregelen waar je het mogelijk niet mee eens bent.
Maatregelen zijn soms noodzakelijk in noodsituaties en in dit geval lijken schoolsluitingen, reisbeperkingen en evacuaties mij redelijk proportioneel aan het mogelijke gevaar.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 05:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja en dat is dus niet 'prima' en 'gematigd'. Dat jij dat vindt is wat anders.
Je blijft jezelf herhalen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 05:03 schreef Grems het volgende:
[..]
Maatregelen zijn soms noodzakelijk in noodsituaties en in dit geval lijken schoolsluitingen, reisbeperkingen en evacuaties mij redelijk proportioneel aan het mogelijke gevaar.
Achteraf kun je dit natuurlijk altijd evalueren, of niet.
Ben je het niet eens met het feit dat noodsituaties soms om ( eventueel weinig populaire ) maatregelen vragen dan?quote:
En door wie komt die noodsituatie?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 05:04 schreef Grems het volgende:
[..]
Ben je het niet eens met het feit dat noodsituaties soms om ( eventueel weinig populaire ) maatregelen vragen dan?
Heeft dat invloed op het feit dat er sprake is van een noodsituatie die eventueel maatregelen behoeft?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 05:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
En door wie komt die noodsituatie?
Jaquote:Op donderdag 20 oktober 2022 06:05 schreef Grems het volgende:
[..]
Heeft dat invloed op het feit dat er sprake is van een noodsituatie die eventueel maatregelen behoeft?
Bijzonder standpunt, er zullen ook in dit geval wel experts bij betrokken geweest zijn die anders besloten hebben.quote:
Ja dat zal, kwamen die experts uit Rusland toevallig?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 06:32 schreef Grems het volgende:
[..]
Bijzonder standpunt, er zullen ook in dit geval wel experts bij betrokken geweest zijn die anders besloten hebben.
Oekrainiers nemen geen maatregelen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 03:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is aan de Oekraieners om maatregelen te nemen, niet Putin en mensen deporteren is een schaamteloze schending van mensenrechten.
Idd.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 06:19 schreef Kijkertje het volgende:
Zo creeer je een noodsituatie:
[ twitter ]
Ze hebben ook geen keuze, ze worden er door Oekraieners toe gedwongen!![]()
News flash, daar zijn ze al een maand mee bezig.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 06:55 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Oekrainiers nemen geen maatregelen.
Die verschuilen zich tussen burgers.
Op dit moment worden er 60.000 mensen naar de rechter kant van de Dnjepr geevacueerd dus dat is een teken dat het flink los gaat.
Gisteren al wat aanvallen van Oekraine maar dat is hopeloos mislukt.
Martial law in de 4 deelgebieden en dat betekent dat nu Militaire doelen worden nagestreefd ipv burger zaken.
Dat is beperkingen van beweging, bijeenkomsten etc oftewel alles wat een makkelijk militair doelwit kan zijn.
Rusland is weer offensief aan de gang richting Bachmut (bijna al veroverd) en richting Kupyansk + Dvorichna. .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1 maand...quote:Op donderdag 20 oktober 2022 07:03 schreef theguyver het volgende:
[..]
News flash, daar zijn ze al een maand mee bezig.
Het front is in afgelopen maand 5km opgeschoven, in voordeel voor Rusland.
Btw even voor jou, gisteren is ook die aanval weer afgeslagen en zijn zowel Russen als Oekraners weer op dezelfde positie als gisteren Ochten voor deze aanval.
Zelfde geld als jou post gisteren betrof een mislukte Oekraense opmars, dit gaat de afgelopen weken al zo, sinds de laatste grote opmars door Oekraners bij Kherson is er weinig veranderd.
Rusland zit al een poos ingesloten daar, zal me niks verbazen dat ze gaan evacueren om de boel daar helemaal aan gort te gaan knallen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:17 schreef The_End het volgende:
[..]
De Russen staan daar waarschijnlijk teveel onder druk en dreigen ingesloten te raken. Zal er ook wel mee te maken hebben dat de aanval op de Krimbrug ervoor gezorgd heeft dat de toevoer van resources veel trager verloopt.
Waarschijnlijk wel en dan op naar Odessa.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 07:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
Rusland zit al een poos ingesloten daar, zal me niks verbazen dat ze gaan evacueren om de boel daar helemaal aan gort te gaan knallen.
Scorched Earth of iets in die geest.
Wij die regio niet Oekrane ook niet.
Is maar een gok.
Mensen evacueren uur noodsituaties is niets mis mee.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 03:32 schreef Grems het volgende:
[..]
Mensen evacueren uit noodsituaties lijkt mij een redelijk veelvoorkomend fenomeen eerlijk gezegd, volgens het laatste nieuws heeft Oekraine momenteel niet zoveel te vertellen in deze specifieke gebieden.
Beetje raar om dan scholen en dergelijke niet te kunnen sluiten, als dat beter is voor de openbare veiligheid.
Deze mensen blijven in Oekraine. Wie zegt dat ze naar Rusland gaan?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 07:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen evacueren uur noodsituaties is niets mis mee.
Mensen die moeten evacueren laat je dus gaan. Naar door henzelf gekozen veiliger oorden. Niet gedwongen naar Russisch grondgebied; dan heet het deportatie, onderdeel van genocide.
https://kyivindependent.c(...)y-to-push-people-outquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:27 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Deze mensen blijven in Oekraine. Wie zegt dat ze naar Rusland gaan?
Denk eerder dat de Russen de andere kant op gaan, om een offensief te starten moet je aanvoer hebben van manschappen en munitie.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 07:46 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel en dan op naar Odessa.
Lekkere betrouwbare bron ja...dit is echt nonsensquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://kyivindependent.c(...)y-to-push-people-out
Dat is wat Rusland telkens doet. Is niet iets nieuws.
Geloof je nou nog steeds dat het allemaal prima gaat? Zelfs de staatstelevisie van rusland hadden ze het er al over dat je aankomende 2 maanden geen positief nieuws hoeft te verwachten. Dus de grootste bron van onzin. Verteld je al dat het allemaal niet zo best gaat. Hun excuus is omdat ze tegen heel Nato aan het vechten zijn. Wat best lachwekkend is. Maar ze geven dus toe dat het niet goed gaat. Nu jij nogquote:Op donderdag 20 oktober 2022 06:55 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Oekrainiers nemen geen maatregelen.
Die verschuilen zich tussen burgers.
Op dit moment worden er 60.000 mensen naar de rechter kant van de Dnjepr geevacueerd dus dat is een teken dat het flink los gaat.
Gisteren al wat aanvallen van Oekraine maar dat is hopeloos mislukt.
Martial law in de 4 deelgebieden en dat betekent dat nu Militaire doelen worden nagestreefd ipv burger zaken.
Dat is beperkingen van beweging, bijeenkomsten etc oftewel alles wat een makkelijk militair doelwit kan zijn.
Rusland is weer offensief aan de gang richting Bachmut (bijna al veroverd) en richting Kupyansk + Dvorichna. .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb graag een argument in plaats van een onterecht afwijzen van een prima betrouwbare bron.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:56 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Lekkere betrouwbare bron ja...dit is echt nonsens
Als ze dat nou hadden gedaan als geen offensief dreigde zou ik het met je eens zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb graag een argument in plaats van een onterecht afwijzen van een prima betrouwbare bron.
De ervaring heeft deze oorlog al geleerd dat Rusland telkens Oekraeners afvoert naar Rusland als ze hem zogenaamd in veiligheid brengen. Tegen de wil van de betreffende Oekraeners.
Reorganisatie en veranderen van tactiek.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geloof je nou nog steeds dat het allemaal prima gaat? Zelfs de staatstelevisie van rusland hadden ze het er al over dat je aankomende 2 maanden geen positief nieuws hoeft te verwachten. Dus de grootste bron van onzin. Verteld je al dat het allemaal niet zo best gaat. Hun excuus is omdat ze tegen heel Nato aan het vechten zijn. Wat best lachwekkend is. Maar ze geven dus toe dat het niet goed gaat. Nu jij nog
Nogmaals. De Russische staatstelevisie zegt zelf dat het niet goed gaat. Hoe kan je dan als nog volhouden dat het niet zo is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:41 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Reorganisatie en veranderen van tactiek.
Simpel.
Nu is alles gecoordineerd onder 1 bevelhebber.
Straks komen in die 300.000 man aan en die gaan ingezet worden.
Tactische bommenwerpers worden zodirekt ook ingezet.
Okeraine haar infrastructuur wordt nu compleet afgebroken.
En ja ze vechten tegen NATO. NATO traint, voorziet Oekraine van wapens en geeft aanwijzingen dmv sattelieten.
Maar de mansachappen worden mondjesmaat aangevuld.
Het bedienen van HIMARS is een wetenschap op zich en daar worden huurlingen voor ingezet maar dat is ook beperkt.
Tevens weet Oekraine niet hoe ze de Iraanse drones moeten tegenhouden.
Dus ga er maar van uit dat het zodirect zwaar weer wordt daar.
Bij de grens aan Kharkiv zijn er ook weer gevechten gaande. Dus ik denk dat de Russen wederom naar Kharkiv gaan.
Het begin plan dat de 4 regio's alleen zouden worden toegevoegd gaat men (vermoedelijk) van afstappen.
Ze gaan nu meer regio's pakken inclusief Odessa om Oekraine compleet van de zee af te snijden en verijdelen dat NAVO deze haven gaat gebruiken.
Argument is dat het uit Kiev komt dus totale propaganda.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb graag een argument in plaats van een onterecht afwijzen van een prima betrouwbare bron.
De ervaring heeft deze oorlog al geleerd dat Rusland telkens Oekraeners afvoert naar Rusland als ze hem zogenaamd in veiligheid brengen. Tegen de wil van de betreffende Oekraeners.
Als ze nu tegen NATO zouden vechten waren we al verdampt, besef je dat wel?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nogmaals. De Russische staatstelevisie zegt zelf dat het niet goed gaat. Hoe kan je dan als nog volhouden dat het niet zo is.
En vechten tegen nato? Nee ze vechten tegen soladaten die opgeleid zijn door nato. En hebben wat nato spullen om mee te vechten. is wel een klein verschilletje vind je zelf ook niet
Als ze echt tegen heel nato zouden vechten was er nu weinig over van rusland maar dat weet je zelf toch ook wel.
Ja wat is het nu? Zijn ze nu wel of niet tegen nato aan het vechten? Want je spreekt je zelf een beetje tegen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:52 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Als ze nu tegen NATO zouden vechten waren we al verdampt, besef je dat wel?
Russen vechten deels tegen NATO en hun maximale support wat ze Oekraine kunnen geven en dat is gewoon niet genoeg.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja wat is het nu? Zijn ze nu wel of niet tegen nato aan het vechten? Want je spreekt je zelf een beetje tegen.
Rusland kan niet tegen nato aan het vechten zijn + zeggen dat als ze tegen heel nato aan het vechten zijn we nu allemaal verdampt zouden zijn.
Want dan zouden we dus of nu allemaal verdampt zijn. of ze vechten niet tegen heel nato. Kies er 1.
En je negeert weer mijn vraag.
En ja ze hebben 20 himars. (die volgens rusland al meerdere keren kapot geschoten zijn.Aan die propaganda deed jij zelf mooi mee. Met berichten dat ze al kapot zouden zijn) Nou laten we ff voor jou voordeel spreken dat ze liegen over de hoeveelheden en dat het dubbel is. En ze er dus 40 hebben.
Kijk ff wat die 40 al voor problemen opleveren. Wat denk je dat er zou gebeuren als ze echt tegen heel nato. Of eigenlijk usa zouden vechten die er 500 hebbenEn dat nog maar een heel klein gedeelte van heel hun leger is.
Geen zin om terug te gaan zoeken. Maar weet toch vrij zeker dat jij aantal keer met "nieuws" berichten kwam dat ze himars geen probleem waren en al kapot geschoten warenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:01 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Russen vechten deels tegen NATO en hun maximale support wat ze Oekraine kunnen geven en dat is gewoon niet genoeg.
Waar heb ik ooit gezegd dat er 20 HIMARS kapot geschoten zijn? Nergens.
De rest verzin je gewoon dus ga ik hier niet eens op in.
Als ze tegen de komplete NATO zouden vechten is het rode knop en over.
En de EU zit er tussen.
En dat kan nog steeds gebeuren maar dat schijnen jullie nog steeds niet te beseffen,,,,
Geen enkele bron weer voor deze totale quatsch.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:41 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Reorganisatie en veranderen van tactiek.
Simpel.
Nu is alles gecoordineerd onder 1 bevelhebber.
Straks komen in die 300.000 man aan en die gaan ingezet worden.
Tactische bommenwerpers worden zodirekt ook ingezet.
Okeraine haar infrastructuur wordt nu compleet afgebroken.
En ja ze vechten tegen NATO. NATO traint, voorziet Oekraine van wapens en geeft aanwijzingen dmv sattelieten.
Maar de mansachappen worden mondjesmaat aangevuld.
Het bedienen van HIMARS is een wetenschap op zich en daar worden huurlingen voor ingezet maar dat is ook beperkt.
Tevens weet Oekraine niet hoe ze de Iraanse drones moeten tegenhouden.
Dus ga er maar van uit dat het zodirect zwaar weer wordt daar.
Bij de grens aan Kharkiv zijn er ook weer gevechten gaande. Dus ik denk dat de Russen wederom naar Kharkiv gaan.
Het begin plan dat de 4 regio's alleen zouden worden toegevoegd gaat men (vermoedelijk) van afstappen.
Ze gaan nu meer regio's pakken inclusief Odessa om Oekraine compleet van de zee af te snijden en verijdelen dat NAVO deze haven gaat gebruiken.
Ze melden dit al Kiev meld al 3 maand dat ze de regio gaan aanvallen, de vorige keer gebruikten ze dit als troef door in noord op te rukken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als ze dat nou hadden gedaan als geen offensief dreigde zou ik het met je eens zijn.
Maar nu verwachten ze zware gevechten, heb je dan liever dat de burgers blijven?
Ach vertel eens waar is BNW voor bedoeld dan?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geen enkele bron weer voor deze totale quatsch.
Dit is niet waar bnw voor bedoelt is beste Schaamlap.
Jouw quote heeft niks te maken met wat je hier boven allemaal zegt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:25 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ach vertel eens waar is BNW voor bedoeld dan?
En dit is geen onzin. Waarom zou Stoltenberg dan dit gezegd hebben?
Russia's victory in conflict in Ukraine would be NATO’s defeat
Ik lees geen NWSquote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geen zin om terug te gaan zoeken. Maar weet toch vrij zeker dat jij aantal keer met "nieuws" berichten kwam dat ze himars geen probleem waren en al kapot geschoten waren
En wat verzin ik precies?? Dat usa er 500 heeft? Dat rusland moeite met de himars heeft?
En nee de russen vechten 0 tegen nato. Ze vechten tegen Oekraners die opgeleid zijn door Nato. En een paar vrijwilligers die wel ervaring in Usa/nato hebben. Met kleine hoeveelheden (klein vergeleken met wat heel nato heeft. wat ja is best flinke hulp die ze gestuurd hebben. Maar % gezien amper wat van het totaal dat ze hebben natuurlijk)
Maar je spreekt je zelf de hele tijd tegen. En je hebt nog steeds niet beantwoord waarom de Russische staatstelevisie toegeeft dat het niet goed gaat. En je zelfs de aankomende 2 maanden niet veel goed nieuws hoeft te verwachten. Maar jij nog steeds doet of alles naar plan verloopt.
En ja nukes zou idd kunnen. Weet dat je soms ook nog wel het nws topic leest. En dan weet je dat het daar zo ongeveer elke dag over gaat. Dus hoe je er bij komt dat "jullie" dat niet beseffen is mij ook een raadsel.
Mooie is dat aan het begin van de oorlog die zelfde staatstelevisie nog zat te roepen dat ze heel nato aan kunnen. Maar nu het niet zo goed meer gaat. Is het de schuld van de nato omdat ze tegen nato vechteniets gaat er mis
Dat jij dat onzin vindt interesseert mij niet echt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jouw quote heeft niks te maken met wat je hier boven allemaal zegt.
Mij wel, dus ik zeg je nu aan er mee te stoppen. Je hoeft hier niet alles met peer reviewed onderzoeken te onderbouwen maar jij gaat helemaal de andere kant op.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:28 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Dat jij dat onzin vindt interesseert mij niet echt.
Excuseer?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mij wel, dus ik zeg je nu waan er mee te stoppen. Je hoeft hier niet alles met peer reviewed onderzoeken te onderbouwen maar jij gaat helemaal de andere kant op.
Ik vind het wel fascinerend hoe je consequent boodschappen uit berichten haalt die er niet in staan. Ik vraag je louter om de boel iets beter te duiden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:31 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Excuseer?
Wat is dit voor een onzin?
Probeer je me nu de mond te snoeren omdat de inhoudt je niet bevalt?
Dus van heel die post. Is het enige waar je op reageert dat je geen nws leest? Serieus? Je bent door antwoorden heen?quote:
Geen zin in.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dus van heel die post. Is het enige waar je op reageert dat je geen nws leest? Serieus? Je bent door antwoorden heen?
Jep. Makkelijk antwoord als je er niet meer uitkomt. Omdat je je zelf in een hoekje geluld hebtquote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:24 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Geen zin in.
Jij zegt nee, ik zeg ja. Klaar.
Nee hoor.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Jep. Makkelijker antwoord als je er niet meer uitkomt. Omdat je je zelf in een hoekje geluld hebtMakkelijk discussie voeren zo. Als je geen antwoord meer weet snel wegrennen.
Mij is meerdere keren verteld dat het juist wel de bedoeling is in BNW.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geen enkele bron weer voor deze totale quatsch.
Dit is niet waar bnw voor bedoelt is beste Schaamlap.
Je hoeft hier niet alles te onderbouwen nee, maar een beetje duiding mag best. Zeker als er om gevraagd wordt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mij is meerdere keren verteld dat het juist wel de bedoeling is in BNW.
Ik stel je paar keer vragen. Waar je geen antwoord op geeft. Dat heeft weinig met ik heb gelijk en jij niet te maken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:28 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Nee hoor.
Dit is geen discussie.
Dit is je eigen inzichten opnoemen en gewoon zeggen "ik heb gelijk en jij niet".
Dus wat heeft het dan zin om door te gaan?
ps. Vriend Stoltenberg vindt dat NATO wel degelijk meevecht,: Russia's victory in conflict in Ukraine would be NATO's defeat
Laat dan eens zien dat stukje staatstelevisie.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:31 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik stel je paar keer vragen. Waar je geen antwoord op geeft. Dat heeft weinig met ik heb gelijk en jij niet te maken.
De vraag is: Als zelfs de staatstelevisie zegt dat het slecht gaat en je geen goed nieuws hoeft te verwachten aankomende 2 maanden. Hoezo blijf jij denken dat het wel goed gaat. Die heb ik nu 4x gesteld. En 4x negeer je het antwoord.
Is weinig ik heb gelijk en jij niet aan. En daarna nog meer vragen die je negeert omdat je het antwoord niet hebt.
Dus: Russia's victory in conflict in Ukraine would be NATO's defeat
Betekent dat nato mee vecht? Serieusje snapt dat als ze miljarden aan geld en spullen sturen. Helpen met het trainen van soldaten. (en dus nee niet zelf meevechten) Het als een verlies zou voelen mocht rusland winnen. Is niet zo gek. Is wat anders dan: Nato vecht mee.
Dat is niet mijn ervaring, maar dat geeft niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hoeft hier niet alles te onderbouwen nee, maar een beetje duiding mag best. Zeker als er om gevraagd wordt.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:35 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Laat dan eens zien dat stukje staatstelevisie.
Oh mijn ervaring doorgaans ook niet hoor. Met de meeste users hier kan ik om die reden dan ook goed. Ik hoef het niet met iedereen eens te zijn. Kan ook helemaal niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring, maar dat geeft niet.
Als men tegen Navo zou vechten zou het luchtruim vol met vliegtuigen zitten, en elke aanvoer in Rusland gebombardeerd zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:52 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Als ze nu tegen NATO zouden vechten waren we al verdampt, besef je dat wel?
Het is een smerig spelletje wat de NATO speelt. De Okerainiers worden letterlijk gebruikt om (wat de USA ook heeft toegegeven): "Het Russische militaire arsenaal op te maken".
Hebben "wat" NATO spullen.Himars, 777 artillerie, komplete NATO uitrustingen,
Laat ze maar hun F-35 sturen. Die klote dingen vallen als broodjes uit de lucht.![]()
En NATO schepen worden weggeschoten door de supersonische raketten.![]()
Denk je dat de NATO bevelhebbers dat niet weten?
Die gaan dat niet riskeren. Die pakken liever een zwakkere tegenstander zoals Lybie, Irak of Servie.
Nato is betrokken, maar vecht niet mee.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als men tegen Navo zou vechten zou het luchtruim vol met vliegtuigen zitten, en elke aanvoer in Rusland gebombardeerd zijn.
En er zouden dan een aantal vliegdekschepen in de zwarte zee aanwezig zijn.
Conclusie Rusland vecht momenteel alleen tegen Oekrane
In je dromen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als men tegen Navo zou vechten zou het luchtruim vol met vliegtuigen zitten, en elke aanvoer in Rusland gebombardeerd zijn.
En er zouden dan een aantal vliegdekschepen in de zwarte zee aanwezig zijn.
Conclusie Rusland vecht momenteel alleen tegen Oekrane
ten eerste is dit een anti-Rusland propaganda site waar je dit vanaf haalt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
inb4: ik neem dit niet serieus want ik spreek geen Russisch.
Dus jij vindt dat artikel 5 van de NAVO op dit moment ingezet moet worden? Rusland vecht volgens jou immers tegen de NAVO. Een oorlogsverklaring aan n is een oorlogsverklaring aan allen. Zet die atoombommen op Volkel dus maar vast klaar.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:01 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
In je dromen.
Dit is jou conclusie, die deel ik niet.
Klaar.
Blijkbaar ken jij artikel 5 niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat artikel 5 van de NAVO op dit moment ingezet moet worden? Rusland vecht volgens jou immers tegen de NAVO. Een oorlogsverklaring aan n is een oorlogsverklaring aan allen. Zet die atoombommen op Volkel dus maar vast klaar.
Het is de fucking staats televisiequote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:02 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
ten eerste is dit een anti-Rusland propaganda site waar je dit vanaf haalt.
De spreker geeft aan dat het zwaar wordt en dat ze op de tanden moeten bijten maar is er vol van overtuigd dat zij (de Russen ) het gaan redden.
En dat denk ik dus ook.
Klaar.
Klopt maar in Rusland denkt men er anders over.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nato is betrokken, maar vecht niet mee.
Belangrijk verschil.
Als puntje bij paaltje komt, hoef je als land helemaal niks, wat de internationale verdragen ook zeggen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:07 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Blijkbaar ken jij artikel 5 niet.
Er zijn een aantal bepalingen in artikel 5 dat je niet MILITAIR hoeft mee te doen.Oh jee wat nu....
Oh ja, en dat word ook zeker zo gebracht.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klopt maar in Rusland denkt men er anders over.
Men kan niet bevatten dat men alleen tegen Oekrane en +-20.000 vrijwilligers tegen buitenland vecht.
Dus moet dat wel tegen de NATO zijn.
1) dit heb ik dus niet beweerd. geen woorden in mn mond leggen aub.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het is de fucking staats televisieLekker boeiend op welk kanaal het geupload is. Gaat toch om wat ze zeggen. Maar klopt idd dat de staats televisie propaganda is.
Maar je bent het nu dus eindelijk eens dat het op het moment niet goed gaat? Het duur ff maar dan heb je ook wat
Ik denk nog steeds niet dat jij de situatie begrijpt en helemaal niet wat er daar aan sterktes rondlopen sinds het uitbreken van dit conflict.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klopt maar in Rusland denkt men er anders over.
Men kan niet bevatten dat men alleen tegen Oekrane en +-20.000 vrijwilligers tegen buitenland vecht.
Dus moet dat wel tegen de NATO zijn.
Ja op de Russische staats tv werd al paar keer geopperd om als vergelding bepaalde EU landen te bombarderen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh ja, en dat word ook zeker zo gebracht.
Vertel eens hoeveel NATO militairen zijn er al gevangen genomen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:19 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds niet dat jij de situatie begrijpt en helemaal niet wat er daar aan sterktes rondlopen sinds het uitbreken van dit conflict.
Echt hoe moeilijk is het om een keer toe te geven dat je gewoon fout zatquote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:18 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
1) dit heb ik dus niet beweerd. geen woorden in mn mond leggen aub.
2) Ze staan onder druk maar dat zegt niets. Voorals nog zijn alle aanvallen afgeslagen met zware verliezen aan Oekrainische kant. Zoals ik al vertelde: zo direct komen die 300.000 man erbij en dan wordt het andere koek.
3) Dus je ziet nu zelf dat er op de Russische TV minder aan censuur wordt gedaan dan jullie altijd beweren.
Het is interessant om dat sentiment te volgen, maar ik hecht er weinig waarde aan. Het is propaganda gebral. Wel tekenend dat zelfs zij de faade (voor nu althans..) niet vol kunnen houden. Geeft te denken hoe de vlag er daadwerkelijk bij hangt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja op de Russische staats tv werd al paar keer geopperd om als vergelding bepaalde EU landen te bombarderen.
Misschien moeten ze maar eens de eerste maand terug kijken, de hele inval ging al fantastisch en dat terwijl Oekrane nog niet het aantal manschappen of het aantal wapens en type wapens wat men nu in gebruik heeft.
SPECIAL MILITARY OPERATION? Gister werd hier nog beweerd dat het inmiddels wel gewoon oorlog is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:25 schreef Summers het volgende:
10 minuten geleden gepost
🇷🇺🇺🇦(10/20/2022) RUSSIAN DEFENCE MINISTRY REPORT ON THE SPECIAL MILITARY OPERATION IN UKRAINE
https://www.bitchute.com/video/ISxvZo0Pntk8/
Ik hecht er ook weinig waarde aan maar vooral de ouderen in Rusland kijken dit veel dus zijn er heel veel die dit voor waarheid aannemen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is interessant om dat sentiment te volgen, maar ik hecht er weinig waarde aan. Het is propaganda gebral. Wel tekenend dat zelfs zij de faade (voor nu althans..) niet vol kunnen houden. Geeft te denken hoe de vlag er daadwerkelijk bij hangt.
Ja, precies. Dat is ook het hele eieren eten, want zo wordt dat sentiment in leven gehouden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik hecht er ook weinig waarde aan maar vooral de ouderen in Rusland kijken dit veel dus zijn er heel veel die dit voor waarheid aannemen.
De Russische staats tv bedoel ik dan he.
Misschien sommige delen van Oek een special mil op, andere delen oorlog?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:27 schreef over_hedge het volgende:
[..]
SPECIAL MILITARY OPERATION? Gister werd hier nog beweerd dat het inmiddels wel gewoon oorlog is.
@:Schaamlap wat is het nou? Wel of geen oorlog
We mogen dit gerust nu oorlog noemen omdat de Russen langzamerhand naar deze stelling toe gaan alhoewel daar ook weer zaken aan verbonden zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:27 schreef over_hedge het volgende:
[..]
SPECIAL MILITARY OPERATION? Gister werd hier nog beweerd dat het inmiddels wel gewoon oorlog is.
@:Schaamlap wat is het nou? Wel of geen oorlog
Het er niet best voorstaan is als je dag na dag achteruit geslagen wordt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Echt hoe moeilijk is het om een keer toe te geven dat je gewoon fout zat![]()
Wel fijn dat je direct schrijft. Heb je toch nog een keer naar me geluisterd
He wat ik beweer dat staats tv aan censuur doet? Ik beweer dat ze grote onzin vertellen en zichzelf elke keer tegen aan het spreken zijn. En hou eens op met dat ge jullie de hele tijd. Wij hebben een discussie. Niet jullie. Want weet ook niet precies wie je met jullie bedoeld.
Ik gebruikte ze nu als bron. Omdat als zelfs de staats tv het al toegeeft. Ik de hoop had dat jij dan ook gewoon eens zou zeggen van: Ja je hebt gelijk. Het gaat idd niet zo goed op het moment.
Dat het nu niet goed gaat betekent ook niet dat ze heel de oorlog verliezen. En wie weet heb je gelijk en komen er 300 000 soldaten aan waar ze iets aan hebben en kunnen ze het tij keren. Zou zomaar kunnen veranderd niks aan dat het nu gewoon niet zo best voorstaan voor rusland.
En uit wiens duim komt dit?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:35 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Misschien sommige delen van Oek een special mil op, andere delen oorlog?
Dat klopt de hele opmars van het Russische leger is gestopt en ze worden langzaamaan overal teruggedrongen. De nato is er nog niet eens, dan was het allang voorbij voor deze Russische shitshow.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:47 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Het er niet best voorstaan is als je dag na dag achteruit geslagen wordt.
De hele opmars is gestopt en er worden weer tegen offensieven uitgevoerd.
Dit is nog maar het topje van de ijsberg.
Kun je wel zeggen inderdaad, het gaat niet best momenteel vandaar dat Rusland dus nu bezig zijn met de infrastructuur plat te bombarderen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:47 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Daar zijn geen bepalingen voor. In artikel 5 wordt alleen niet gespecificeerd dat ingrijpen ook militair ingrijpen moet zijn. Klein , maar belangrijk, verschil.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:07 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Blijkbaar ken jij artikel 5 niet.
Er zijn een aantal bepalingen in artikel 5 dat je niet MILITAIR hoeft mee te doen.Oh jee wat nu....
Tijdens een noodsituatie kun je mensen niet zomaar hun gang laten gaan natuurlijk, schoolsluitingen, bepaalde reisbeperkingen en dergelijke zaken zijn dan vrij standaard maatregelen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 07:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen evacueren uur noodsituaties is niets mis mee.
Mensen die moeten evacueren laat je dus gaan. Naar door henzelf gekozen veiliger oorden. Niet gedwongen naar Russisch grondgebied; dan heet het deportatie, onderdeel van genocide.
He? Wat zeg je nou? Je hebt of oorlog met een land of niet. Je kan niet zeggen: Ja in het noorden is het geen oorlog. Maar in het westen wel!quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:35 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Misschien sommige delen van Oek een special mil op, andere delen oorlog?
langzamerhand naar deze stelling toe gaan . Dus met andere woorden: Nu nog niet. Dus officieel is het nog geen oorlog. Dus gister praten je onzin. Oke duidelijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:46 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
We mogen dit gerust nu oorlog noemen omdat de Russen langzamerhand naar deze stelling toe gaan alhoewel daar ook weer zaken aan verbonden zijn.
Tja de discussie wat wel of niet best er voorstaan kan best interessant worden. Maar als je naar liveuamap.com kijkt kan je toch concluderen dat de russen de verkeerde kant (voor hun) op gaan. Verliezen meer dan ze innemen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling bij een invasie. Al helemaal niet als 2e grootste leger ter wereld.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:47 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Sorry maar even advocaat van de duivel spelen. Vanuit Russisch perspectief is het niet heel gek dat ze dit doen. Ze vinden dat dat grondgebied van hun is. En dat wordt aangevallen. Op zich niet heel gek toch dat ze dit dan instellen.quote:
Vind je niet dat bijvoorbeeld schoolsluitingen best een gepaste maatregel kan zijn tegens gewapende conflicten, rellen etc?quote:
Grems heeft dit al 5 keer gepost met de bedoeling mensen te laten happen en het daarna over de avondklok in NL te hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Sorry maar even advocaat van de duivel spelen. Vanuit Russisch perspectief is het niet heel gek dat ze dit doen. Ze vinden dat dat grondgebied van hun is. En dat wordt aangevallen. Op zich niet heel gek toch dat ze dit dan instellen.
Hoe debiel het ook is. Vanuit hun ogen is het niet super vreemd en daar moet ik Grems helaas gelijk in geven
Omstandigheden kunnen na verloop van tijd veranderen waardoor men tot nieuwe inzichten kan komen natuurlijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:41 schreef The_End het volgende:
[..]
Grems heeft dit al 5 keer gepost met de bedoeling mensen te laten happen en het daarna over de avondklok in NL te hebben.
Het is wel heel vreemd dat ze het instellen, want ze hebben het al meer dan een half jaar niet nodig gehad in deze speciale militaire operatie die echt geen oorlog is.
Misschien in plaat van bevolking evacueren gewoon zelf oprotten das nog een betere oplossing en iedereen die zich rus voelt mag mee.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:40 schreef Grems het volgende:
[..]
Vind je niet dat bijvoorbeeld schoolsluitingen best een gepaste maatregel kan zijn tegens gewapende conflicten, rellen etc?
Probleem is dat als hun grond gebied zou worden aangevallen Rusland had aangegeven dat het oorlog was/is meen al dat Poetin dat zei in zijn eerste speech als ik het goed heb.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Sorry maar even advocaat van de duivel spelen. Vanuit Russisch perspectief is het niet heel gek dat ze dit doen. Ze vinden dat dat grondgebied van hun is. En dat wordt aangevallen. Op zich niet heel gek toch dat ze dit dan instellen.
Hoe debiel het ook is. Vanuit hun ogen is het niet super vreemd en daar moet ik Grems helaas gelijk in geven
Snappen de Russen het zelf nog wel? Nopequote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:56 schreef theguyver het volgende:
[..]
Misschien in plaat van bevolking evacueren gewoon zelf oprotten das nog een betere oplossing en iedereen die zich rus voelt mag mee.
[..]
Probleem is dat als hun grond gebied zou worden aangevallen Rusland had aangegeven dat het oorlog was/is meen al dat Poetin dat zei in zijn eerste speech als ik het goed heb.
Dit is ook de reden dat de VS en Europa geen wapens aan Oekrane geven zodat ze dat zouden kunnen doen.
Maar ondertussen zijn er al tig dergelijke aanvallen geweest op Russisch grondgebied en dan heb ik het niet eens over de geannexeerde gebieden.
Wat helemaal debiel is dat Rusland helemaal over de piss raakte nadat de brug beschadigd was.
Terwijl er ondertussen al tig bruggen zijn beschoten op geannexeerde Russische gebieden.
Dus tja.. ze maken zichzelf gewoon heel erg lastig, waarom geen oorlog mag heten..
Terwijl men wel zegt in oorlog te zijn met NATO..
Snappen de Russen het zelf nog wel?
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:56 schreef theguyver het volgende:
[..]
Misschien in plaat van bevolking evacueren gewoon zelf oprotten das nog een betere oplossing en iedereen die zich rus voelt mag mee. Tuurlijk je verlaat je huis en haard waar je voorouders woonden en leefden voor een stel aso Kiev Nazi's.
[..]
Probleem is dat als hun grond gebied zou worden aangevallen Rusland had aangegeven dat het oorlog was/is meen al dat Poetin dat zei in zijn eerste speech als ik het goed heb.
Dit is ook de reden dat de VS en Europa geen wapens aan Oekrane geven zodat ze dat zouden kunnen doen.
Maar ondertussen zijn er al tig dergelijke aanvallen geweest op Russisch grondgebied en dan heb ik het niet eens over de geannexeerde gebieden. Kun je nagaan wat een geduld die Russen hebben.
Wat helemaal debiel is dat Rusland helemaal over de piss raakte nadat de brug beschadigd was.
Terwijl er ondertussen al tig bruggen zijn beschoten op geannexeerde Russische gebieden.
Dus tja.. ze maken zichzelf gewoon heel erg lastig, waarom geen oorlog mag heten..
Terwijl men wel zegt in oorlog te zijn met NATO..
Snappen de Russen het zelf nog wel? Ze snappen het prima.
Niet als het juist het doel van de hele operatie is. Putin creeert een conflictsituatie waarna hij noodverordingen gebruikt (zgn om de bevolking te beschermen) om het gebied te zuiveren van anti-Russische sentimenten onder de nog aanwezige bevolking die gedwongen worden permanent ergens in Rusland te gaan wonen. Dan is het geen evacuatie meer maar deportatie. Zo pleeg je genocide op een volk, iets waar Rusland in de geschiedenis ruimschoots gebruik van gemaakt heeft.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:04 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Snappen de Russen het zelf nog wel? NopeWat er klopt idd geen zak van wat ze allemaal roepen. Ze spreken zichzelf nogal vaak tegen.
Maar puur het punt van de noodverordening snap ik wel.
Ja en hiervan gaan de pro russen vast zeggen dat het niet waar is. Maar idd als dit waar is, is het gewoon een oorlogs misdaad. Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niet als het juist het doel van de hele operatie is. Putin creeert een conflictsituatie waarna hij noodverordingen gebruikt (zgn om de bevolking te beschermen) om het gebied te zuiveren van anti-Russische sentimenten onder de nog aanwezige bevolking die gedwongen worden permanent ergens in Rusland te gaan wonen. Dan is het geen evacuatie meer maar deportatie. Zo pleeg je genocide op een volk, iets waar Rusland in de geschiedenis ruimschoots gebruik van gemaakt heeft.
Draadje:
[ twitter ]
Ja joh ga nog ff verder in de tijd.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niet als het juist het doel van de hele operatie is. Putin creeert een conflictsituatie waarna hij noodverordingen gebruikt (zgn om de bevolking te beschermen) om het gebied te zuiveren van anti-Russische sentimenten onder de nog aanwezige bevolking die gedwongen worden permanent ergens in Rusland te gaan wonen. Dan is het geen evacuatie meer maar deportatie. Zo pleeg je genocide op een volk, iets waar Rusland in de geschiedenis ruimschoots gebruik van gemaakt heeft.
Draadje:
[ twitter ]
Echt joh? Kings and Generals?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:58 schreef over_hedge het volgende:
@:schaamlap
hier hoe het er nu voorstaat. Al ga je nu vast roepen dat dat een propaganda kanaal is en niks van waar is. (en dan ben ik benieuwd welke bronnen je hebt die de inhoud van dit filmpje tegen spreken) Maar wie weet steek je er wat van op
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:58 schreef over_hedge het volgende:
@:schaamlap
Al ga je nu vast roepen dat dat een propaganda kanaal is en niks van waar is. (en dan ben ik benieuwd welke bronnen je hebt die de inhoud van dit filmpje tegen spreken
Die map spreekt het niet tegen? Die map is zelfs meer in het voordeel van Oekrane dan de video isquote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:08 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Echt joh? Kings and Generals?![]()
Ik kijk liever naar een echte map.
https://defensepoliticsasia.com/ukraine/
Kijk zelf maar.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[..]
Die map spreekt het niet tegen?
Zie je nu hoe eerlijk ik ben?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[..]
Die map spreekt het niet tegen? Die map is zelfs meer in het voordeel van Oekrane dan de video is
Gedaan. Zet de video maar eens stil bij lyman. En kijk dan op je map. Dan zal je zien dat ze meer terug veroverd hebben dan ze in de video laten zien.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:26 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Kijk zelf maar.
Hier een verslag over de Krim van vorig jaar Augustus toen er nog geen oorlog was.
Let op wat men zegt op de 27ste minuut. Hoezo geen Oekrainiers in de Krim.
En die Russen die geinterviewd worden... toch hele normale gave mensen... niets geen haat... leven werd beter door Rusland, Oekraine deed helemaal niet...
Ik heb van de rest nooit beweerd dat je oneerlijk bent. Ik geloof best dat jij denkt dat je de waarheid spreekt. Ook al is het meeste wat je zegt niet waar.quote:
Ik heb je al eens eerder proberen duidelijk te maken hoe het komt dat delen van Oekraine bevolkt wordt door zoveel Russen, wat juist de reden is waarom Putin die gebieden meent te kunnen claimen. Daarvoor moet je toch echt wat verder de geschiedenis induiken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:01 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ja joh ga nog ff verder in de tijd.
Dat wij de Indonesiers hebben vermoord en de Jappen ons en toen wij weer de negers als slaaf haalden.... jezus...
Allemaal onderbuik gereutel.
Advies: kijk ook even dat filmpje hier boven.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb je al eens eerder proberen duidelijk te maken hoe het komt dat delen van Oekraine bevolkt wordt door zoveel Russen, wat juist de reden is waarom Putin die gebieden meent te kunnen claimen. Daarvoor moet je toch echt wat verder de geschiedenis induiken.
Mss vanavond, nu geen tijd meerquote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:34 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Advies: kijk ook even dat filmpje hier boven.
LOL.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:29 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik heb van de rest nooit beweerd dat je oneerlijk bent. Ik geloof best dat jij denkt dat je de waarheid spreekt. Ook al is het meeste wat je zegt niet waar.
je zou oneerlijk zijn als je de dingen die je post zelf ook niet geloofd. Dus nee oneerlijk zal ik je niet noemen. Ook nooit gedaan zo ver ik weetJippie zal trots op ons zijn
Zou kunnen. Ik verwacht van niet. We gaan het zien. Het feit blijft dat op dit moment rusland er slecht voorstaat. Of dat over een maandje nog steeds zo is, is afwachten. Al zeggen ze op de staats tv dus dat je aankomende 2 maanden niks hoeft te verwachtenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:36 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
LOL.
Lyman... ik verwacht dat dat weer Russisch is na een maandje...
Echt bijzonder hoe jij informatie interpreteert.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:05 schreef Schaamlap het volgende:
Ukrainian insider telegram channel:
Our source in the OP said that the Office of the President instructed the SBU to control the publication of the destruction of critical infrastructure, all information should be stopped and not get into social networks. At Bankova, they want to minimize the psychological effect of missile strikes on Ukrainians and prevent the release of information to the Western media. Technologists believe that this may cause doubts among our partners and a new wave of weapons sabotage.
https://t.me/intelslava/3(...)vyieVKEjdc3vuah6SKC4
Ah zo kennen we Kiev weer. Alle media stoppen want niet goed uitkomt. Eens kijken of dit in de Westerse media wordt gemeldt. Denk het niet....
Een wappiesite oprichter die zegt dat de USA hem heeft geprobeerd om te kopen via wat vage tweets en daarmee heel toevallig zijn eigen nieuws aan het maken is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:44 schreef Schaamlap het volgende:
Scandal of the day: Western journalists are offered $200 per tweet in support of Ukraine. Of course, it is not Kiev that pays, but the USA.
And we thought that they were writing all this out of love!
https://t.me/ukr_leaks_en(...)ZftS97Qe1x-KlGJ8RRR4
---------------------
Ja we hebben echt te maken met "neutrale" nieuwsberichten...![]()
https://thecountersignal.(...)-ukraine-propaganda/
Wijkt het ook af van de map?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:08 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Echt joh? Kings and Generals?![]()
Ik kijk liever naar een echte map.
https://defensepoliticsasia.com/ukraine/
Ik wil daar wel een kratje pils op zetten.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:36 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
LOL.
Lyman... ik verwacht dat dat weer Russisch is na een maandje...
Deze bossquote:Op vrijdag 9 mei 2014 04:29 schreef El_Matador het volgende:
Ik kom terug met het uiteindelijke, supersimpele, alle NASA-verhalen debunkend bewijs van de hoax. Opdat het voor altijd stil zal blijven.
Mooie oplichter was dat, antwoord liet 4 maand op zich wachten wat gewoon ook al tig keer in topic naar voren kwam, daarna kondigde hij zijn afscheid aan.quote:
Eerlijk is eerlijk. Het wijkt af. Alleen niet in het voordeel van ruslandquote:Op donderdag 20 oktober 2022 19:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wijkt het ook af van de map?
Ja of nee is genoeg.
-Knip-quote:Op donderdag 20 oktober 2022 19:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wijkt het ook af van de map?
Ja of nee is genoeg.
Is dat alweer zolang geleden?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 19:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik wil daar wel een kratje pils op zetten.
Nu je het zegt ik wacht nog op onomstotelijk bewijs van el_matador toen die met een claim kwam over de moonhoax dat het niet te weer leggen was..
Op vrijdag 9 mei 2014 04:29 schreef El_Matador het volgende:
Ik kom terug met het uiteindelijke, supersimpele, alle NASA-verhalen debunkend bewijs van de hoax. Opdat het voor altijd stil zal blijven.
Ik heb geduld..
Dus kratje?
Maand klinkt beter dan 8 jaar.
Laatste update ging over de inname van Lyman en dus tot begin oktober.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 20:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk. Het wijkt af. Alleen niet in het voordeel van rusland
Ja ik ben ook sub voor zijn content over de ww1 en ww2. Maar maakt nu ook deze. Moet zeggen zijn wel prima filmpjesquote:Op donderdag 20 oktober 2022 21:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
Laatste update ging over de inname van Lyman en dus tot begin oktober.
Leuk kanaal vooral over oudere veldslagen.
-Knip-quote:
Hou eens op met persoonlijk gedoequote:Op donderdag 20 oktober 2022 21:01 schreef DeMolay het volgende:
[..]
die stemmingmakerij trapt niemand meer in guvy...geef het op
Tip van Jip, stop met dat gebler en zet een vette T eRquote:Op donderdag 20 oktober 2022 21:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Off-topic
Theguyver.
Als jij stopt met drinken stop ik met posten.
Of ga on-topic.
Je voegt weer eens niks toe behalve op de man spelen kerel.
En als je terug leest word dit momenteel niet zo gewaardeerd.
Off-topic.
En weer on-topic.
https://9gag.com/gag/armRqr5?ref=android
Huidige situatie mooi samen gevat in plaatje zie link.
Bwoh, Jippie busy... Weekend weer potje doen ter ontspanning?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Tip van Jip, stop met dat gebler en zet een vette T eR
Goed ideequote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:46 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Bwoh, Jippie busy... Weekend weer potje doen ter ontspanning?
OT, ik begin toch echt wel de propaganda van alle 3 de kanten steeds meer te wantrouwen. Maar goed dat heeft de geschiedenis ons ook al wel geleerd, in tijden van oorlog volg je gezonde verstand en niet alleen de media die je voorgeschoteld krijgt.
Mijn eerste date sinds lange tijd, Corona, Oorlog.... Ik steek een kaarsje aan, schenk een drankje in en zal wordfeud opstarten danquote:
Ik doe niet aan T er.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Tip van Jip, stop met dat gebler en zet een vette T eR
Heb je goed mijn tip lees alles en trek je eigen conclusies.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:46 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Bwoh, Jippie busy... Weekend weer potje doen ter ontspanning?
OT, ik begin toch echt wel de propaganda van alle 3 de kanten steeds meer te wantrouwen. Maar goed dat heeft de geschiedenis ons ook al wel geleerd, in tijden van oorlog volg je gezonde verstand en niet alleen de media die je voorgeschoteld krijgt.
Zelf vind ik dat ook erg lastig. Voor de FP speur ik regelmatig nieuwsberichten op Twitter op. Als je al ziet hoe verschillend nieuwsfeiten worden gebracht dat is gewoonte triest voor woorden. Nu Deep Fake steeds meer wordt geperfectioneerd kunnen we eigenlijk niets meer voor waar aan nemen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 23:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik doe niet aan T er.
[..]
Heb je goed mijn tip lees alles en trek je eigen conclusies.
Althans als het onderwerp interessant is voor je.
Zoals ik al een pagina terug aangaf ook Oekrane heeft zo zijn tegenslagen.
In de westerse media doet het lijken dat ze onoverwinnelijk zijn.
Niemand is onoverwinnelijk in een oorlog.
Ik lees beide kanten en als beide kanten berichten over een regio of onderwerp of situatie kan je daar je eigen conclusies uit halen.
Het is bnw het is niet zwart wit het is grijs.
Om het maar simpel te noemen.
De situatie is erg lastig maar relatief makkelijk te achterhalen als je weet op wat voor red flags je moet letten van beide kampen.
Gisteren melden schaamlap een mooi bericht dat Rusland een aanval van Oekrane had afgeslagen en dat er tientallen Oekraners gedood waren en 6 tanks kapot geschoten waren.
Oekrane melden hier niks over.
Beelden kwamen vrij en inderdaad 3 tanks die kapot waren en 12 dodelijke slachtoffers te betreuren aan Oekraense kant.
Russische kant was niks over bekend.
Conclusie hinderlaag en idd Rusland had inderdaad een aanval afgeslagen en inderdaad er waren Oekraners omgekomen.
Maar minder dan Rusland aangeeft en meer dan Oekrane aangeeft dus mijn vermoeden 3 tanks en 10+ Oekraners het leven gelaten.
Gooit dat het hele slagveld op de kop.
Nee, is het een Russische overwinning ja het is een afgeslagen aanval.
Is het iets wat het tij doet keren, nee de Russen daar zitten nog steeds in dezelfde situatie.
Althans zo bekijk ik het.
Daar zijn @theguyver en ik het dan wel weer een keer over eensquote:Op donderdag 20 oktober 2022 23:45 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zelf vind ik dat ook erg lastig. Voor de FP speur ik regelmatig nieuwsberichten op Twitter op. Als je al ziet hoe verschillend nieuwsfeiten worden gebracht dat is gewoonte triest voor woorden. Nu Deep Fake steeds meer wordt geperfectioneerd kunnen we eigenlijk niets meer voor waar aan nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |