SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Red Bull RB18SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aston Martin AMR22SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.McLaren MCL36SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AlphaTauri AT03SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Williams FW44SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ferrari F1-75 (17 februari)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mercedes W13 (18 februari)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alpine 522 (21 februari)
Alfa Romeo C42 (27 februari)Rini dankjewel.![]()
Nou, tenzij ze er echt tientallen miljoenen boven zitten zal dat wel loslopen. Een miljoen of 2 minder in December uitgeven aan de 2023 auto, en in Januari dat weer inhalen en je budget voor 2023 wat anders indelen. De reporting periode is natuurlijk van 1 januari tot 31 december. Dus alles wat je op 1 januari uitgeeft valt onder de 2023 cap.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
En wat voor impact gaat dat allemaal wel niet hebben op de discussie over de 2022-auto. Ik vraag me ook af in hoeverre RBR nu in de problemen komt met de huidige budgetcap. Zouden ze tijdig de posten die ter discussie staan nu wel goed boeken?
![]()
Snap ik, maar als ik ze goed beluister dan luistert het allemaal zo nauw dat ik me afvraag hoe wendbaar je bent. Het seizoen is bijna voorbij, de uitgaven zijn zo goed als gedaan..quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:15 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nou, tenzij ze er echt tientallen miljoenen boven zitten zal dat wel loslopen. Een miljoen of 2 minder in December uitgeven aan de 2023 auto, en in Januari dat weer inhalen en je budget voor 2023 wat anders indelen. De reporting periode is natuurlijk van 1 januari tot 31 december. Dus alles wat je op 1 januari uitgeeft valt onder de 2023 cap.Rini dankjewel.![]()
De kosten voor het seizoen zelf zijn maar een klein deel van de totale kosten. Verreweg de meeste kosten zitten voor en na het seizoen, waar de ontwikkeling van de nieuwe auto speelt. De enige reden dat het nauw luistert is omdat geld nog altijd succes koopt in de F1. Een team kan makkelijk met 40 miljoen een auto bouwen en een heel seizoen racen... Daar ga je echter niet mee winnen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Snap ik, maar als ik ze goed beluister dan luistert het allemaal zo nauw dat ik me afvraag hoe wendbaar je bent. Het seizoen is bijna voorbij, de uitgaven zijn zo goed als gedaan..
Het enige wat er nodig is, is het verplaatsen van wat leveringen en een windtunnel test.
Het is lastiger als je ineens een 5% lagere budgetcap hebt omdat de FIA vind dat iemand wel/niet een uitzonderingspositie heeft vanwege nevenverdiensten.![]()
Het is toch ook voor iedereen volkomen duidelijk dat het niet RBR's kwade opzet is om expres het budget te overschrijden om daarmee een voordeel te behalen? Ze dachten oprecht dat ze zich aan de regels hielden, net als alle andere teams.quote:![]()
Waar concludeer je dat uit?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is toch ook voor iedereen volkomen duidelijk dat het niet RBR's kwade opzet is om expres het budget te overschrijden om daarmee een voordeel te behalen? Ze dachten oprecht dat ze zich aan de regels hielden, net als alle andere teams.
Ze kunnen net zo goed de grens opgezocht hebben waarmee ze dachten door dit 1e jaar heen te komen
Om die laatste 0,1 sec er nog uit te peuren.Wie dit leest is gek![]()
Zo ook met de DRS van Hamilton in Brazilië. En hij kreeg een DSQ.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is toch ook voor iedereen volkomen duidelijk dat het niet RBR's kwade opzet is om expres het budget te overschrijden om daarmee een voordeel te behalen? Ze dachten oprecht dat ze zich aan de regels hielden, net als alle andere teams.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦![]()
Heel leuk en aardig om het te hebben over “intentie” en “zonder de budgetcap te verbreken hadden ze ook gewonnen” (kan je nooit zeker weten natuurlijk) maar als een regel overtreden is, is een regel overtreden.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦![]()
Ze zijn er nog steeds van overtuigd maar dat stuk nuanceert een beetje het gehuil van de Wolff en anderen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is toch ook voor iedereen volkomen duidelijk dat het niet RBR's kwade opzet is om expres het budget te overschrijden om daarmee een voordeel te behalen? Ze dachten oprecht dat ze zich aan de regels hielden, net als alle andere teams.![]()
Heb je het ook gelezen? Waarschijnlijk (nog) niet hè maar verder eens, een overtreding is een overtreding al dan niet opzettelijk en indien dat vastgesteld blijft hoort daar ook een passende straf bij.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heel leuk en aardig om het te hebben over “intentie” en “zonder de budgetcap te verbreken hadden ze ook gewonnen” (kan je nooit zeker weten natuurlijk) maar als een regel overtreden is, is een regel overtreden.![]()
Ik ga er ook vanuit dat er een passende straf zal volgen. Maar ik verwacht ook dat het verder geen invloed op het kampioenschap gaat hebben, noch in de toekomst.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heel leuk en aardig om het te hebben over “intentie” en “zonder de budgetcap te verbreken hadden ze ook gewonnen” (kan je nooit zeker weten natuurlijk) maar als een regel overtreden is, is een regel overtreden.![]()
Uit wat moet dat dan duidelijk zijn? Uit het feit dat Redbull dat zegt?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is toch ook voor iedereen volkomen duidelijk dat het niet RBR's kwade opzet is om expres het budget te overschrijden om daarmee een voordeel te behalen? Ze dachten oprecht dat ze zich aan de regels hielden, net als alle andere teams.
De FIA heeft weliswaar aangegeven dat Redbull goed mee werkt met het onderzoek, maar dat wil niet zeggen dat ze alles gedurende het jaar te goeder trouw hebben gedaan. Alleen dat ze die intentie willen handhaven.
Laten we gewoon afwachten. Persoonlijk denk ik ook dat 2 miljoen meer of minder uitgeven niet het verschil had gemaakt. De caploze jaren hebben vaak genoeg aangetoond dat het team met het meeste geld niet automatisch wint.![]()
En voorlopig zijn ze het nog oneens over de interpretatie van het reglement want anders was de straf er al geweest.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Uit wat moet dat dan duidelijk zijn? Uit het feit dat Redbull dat zegt?
De FIA heeft weliswaar aangegeven dat Redbull goed mee werkt met het onderzoek, maar dat wil niet zeggen dat ze alles gedurende het jaar te goeder trouw hebben gedaan. Alleen dat ze die intentie willen handhaven.
Laten we gewoon afwachten. Persoonlijk denk ik ook dat 2 miljoen meer of minder uitgeven niet het verschil had gemaakt. De caploze jaren hebben vaak genoeg aangetoond dat het team met het meeste geld niet automatisch wint.![]()
Zeker wel. Heb het ff doorgenomen en het komt erop neer dat RBR in het verleden blijkbaar gelijkwaardige auto's heeft geproduceerd met een minder budget. Oké leuk. Dus waarom spenderen ze nu boven de budgetlimiet? Toch vreemd natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heb je het ook gelezen? Waarschijnlijk (nog) niet hè maar verder eens, een overtreding is een overtreding al dan niet opzettelijk en indien dat vastgesteld blijft hoort daar ook een passende straf bij.
Mij lijkt de oplossing om de hoeveelheid overschrijding van het budget te verminderen op het budget van het volgende jaar, en punten aftrek. Want op deze manier heeft RBR een voorsprong op de anderen door techniek zoals in dat artikel wordt aangegeven.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦![]()
Exact. Vooralsnog is er nog helemaal geen sprake van een straf, omdat nog helemaal niet zeker is dat RedBull daadwerkelijk iets verkeerd heeft gedaan. Dat ze de geest van het reglement kennelijk niet hebben gevolgd moge duidelijk zijn aan de hand van de communicatie tot op heden, maar wellicht hebben ze de letter van de reglementen helemaal niet overtreden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
En voorlopig zijn ze het nog oneens over de interpretatie van het reglement want anders was de straf er al geweest.
De FIA maakt wel eens vaker reglementen die een bepaalde intentie uitademen, maar door verkeerde formuleringen of ontbrekende artikelen net even anders uitvallen. Zo bleek tijdens de race in Suzuka ook maar weer.
Erg benieuwd naar de uitslag, maar ik ben zo bang dat we er nooit uitgebreide uitleg over krijgen. Ik zou heel graag willen weten waar het discussiepunt nu echt zit en wat daar dan de zienswijze op is van beide partijen. Geen zin om elke keer op al het gespeculeer op basis van geruchten te reageren, maar het is interessante materie zodra er verschillende B.V.'s bij komen kijken die misschien deels onder de costcap vallen en deels ook niet. Of die spullen leveren die onder de costcap horen, deels ontwikkeld door medewerkers die ook voor het raceteam werken.![]()
Dan moet toch eerst vastgesteld zijn of ze het überhaupt hebben overtreden en met hoeveel $, stel de FIA krijgt gelijk dan vind ik het ook niet uitmaken of het aan de frikandellen is uitgegeven of een voorvleugel, dat moet gewoon bestraft worden maar het maakt nogal uit of het 7 miljoen is of minder dan 2 miljoen die overschrijding.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zeker wel. Heb het ff doorgenomen en het komt erop neer dat RBR in het verleden blijkbaar gelijkwaardige auto's heeft geproduceerd met een minder budget. Oké leuk. Dus waarom spenderen ze nu boven de budgetlimiet? Toch vreemd natuurlijk.
Mij lijkt de oplossing om de hoeveelheid overschrijding van het budget te verminderen op het budget van het volgende jaar, en punten aftrek. Want op deze manier heeft RBR een voorsprong op de anderen door techniek zoals in dat artikel wordt aangegeven.
Punten aftrek zie ik ze niet zo snel doen en als ze dat al doen zal het constructeurspunten zijn maar korting op het budget voor datzelfde bedrag voor 2 jaar vind ik niet meer dan redelijk en eventueel beperking windtunneltijd of zo.![]()
Omdat ze in de veronderstelling waren dat ze de regels correct toepasten. De FIA ziet het anders en daarom zijn ze daar nu over in debat.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dus waarom spenderen ze nu boven de budgetlimiet? Toch vreemd natuurlijk.![]()
Zullen we eerst even de definitieve uitspraak afwachten voordat we met een oordeel komen, Toto?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zeker wel. Heb het ff doorgenomen en het komt erop neer dat RBR in het verleden blijkbaar gelijkwaardige auto's heeft geproduceerd met een minder budget. Oké leuk. Dus waarom spenderen ze nu boven de budgetlimiet? Toch vreemd natuurlijk.
Mij lijkt de oplossing om de hoeveelheid overschrijding van het budget te verminderen op het budget van het volgende jaar, en punten aftrek. Want op deze manier heeft RBR een voorsprong op de anderen door techniek zoals in dat artikel wordt aangegeven.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Die brief van Brown is toch ook wel weer een sneu iets hoor. Sowieso, waarom moet je als teambaas een brief sturen aan de president van de FIA om je zin door te drukken. FIA en de F1 moeten echt even iets vinden op al dat geneuzel van teambazen.
Het is toch volkomen belachelijk dat Brown al doet alsof hij precies weet wat er is gebeurd en om flinke straffen vraagt. Een overtreding van $10.000 zou ook een minor breach zijn. Niet dat ik denk dat het om zo'n laag bedrag gaat, maar ik kan het ook niet uitsluiten. Moeten ze dan door die kleine overtreding, wat waarschijnlijk ook nog eens komt door een andere interpretatie van de regels, een WK afpakken en- of dusdanig hard straffen dat Red Bull dare nog jaren last van gaat hebben?
Snap niet dat die lui voor rechter mogen, kunnen, durven en willen spelen, zonder dat ze alle informatie hebben. Ik had Brown best hoog zitten, maar dat heeft nu wel een deukje opgelopen hoor. Hou gewoon je mond en als je alle informatie hebt kan je je bek wel open trekken.![]()
Dat hele triootje tussen Brown, Toto en Binotto is gewoon schandalig. Maar goed, Brown zit al jaren in de reet bij Toto. Ik weet niet wat daar speelt, maar vorig jaar was McLaren ook regelmatig het Alpha Tauri van Mercedes.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:56 schreef Evenstar het volgende:
Die brief van Brown is toch ook wel weer een sneu iets hoor. Sowieso, waarom moet je als teambaas een brief sturen aan de president van de FIA om je zin door te drukken. FIA en de F1 moeten echt even iets vinden op al dat geneuzel van teambazen.
Het is toch volkomen belachelijk dat Brown al doet alsof hij precies weet wat er is gebeurd en om flinke straffen vraagt. Een overtreding van $10.000 zou ook een minor breach zijn. Niet dat ik denk dat het om zo'n laag bedrag gaat, maar ik kan het ook niet uitsluiten. Moeten ze dan door die kleine overtreding, wat waarschijnlijk ook nog eens komt door een andere interpretatie van de regels, een WK afpakken en- of dusdanig hard straffen dat Red Bull dare nog jaren last van gaat hebben?
Snap niet dat die lui voor rechter mogen, kunnen, durven en willen spelen, zonder dat ze alle informatie hebben. Ik had Brown best hoog zitten, maar dat heeft nu wel een deukje opgelopen hoor. Hou gewoon je mond en als je alle informatie hebt kan je je bek wel open trekken.
Het is ook helder wat daar gebeurd is. Die brief is door die drie opgesteld tijdens hun onderonsje gedurende de GP van Japan. En natuurlijk niet verstuurd door één van de teambazen die direct winst te halen hebben met een sterke veroordeling, nee dat laten ze doen door de minst partijdige van het stel. Het is allemaal zo doorzichtig en zo verschrikkelijk des Toto's vuile politieke spel.![]()
Waar haal jij de informatie vandaan dat Brown aanstuurt op het afpakken van de WK titel van Verstappen? Hij wil een harde straf omdat RedBull door het teveel aan budget, een voorsprong heeft die niet makkelijk meer in te lopen is. En met een boete raakt RedBull die voorsprong niet kwijt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:56 schreef Evenstar het volgende:
Die brief van Brown is toch ook wel weer een sneu iets hoor. Sowieso, waarom moet je als teambaas een brief sturen aan de president van de FIA om je zin door te drukken. FIA en de F1 moeten echt even iets vinden op al dat geneuzel van teambazen.
Het is toch volkomen belachelijk dat Brown al doet alsof hij precies weet wat er is gebeurd en om flinke straffen vraagt. Een overtreding van $10.000 zou ook een minor breach zijn. Niet dat ik denk dat het om zo'n laag bedrag gaat, maar ik kan het ook niet uitsluiten. Moeten ze dan door die kleine overtreding, wat waarschijnlijk ook nog eens komt door een andere interpretatie van de regels, een WK afpakken en- of dusdanig hard straffen dat Red Bull dare nog jaren last van gaat hebben?
Snap niet dat die lui voor rechter mogen, kunnen, durven en willen spelen, zonder dat ze alle informatie hebben. Ik had Brown best hoog zitten, maar dat heeft nu wel een deukje opgelopen hoor. Hou gewoon je mond en als je alle informatie hebt kan je je bek wel open trekken.![]()
En waar baseert Zak dat op? Geruchten uit de media?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 06:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waar haal jij de informatie vandaan dat Brown aanstuurt op het afpakken van de WK titel van Verstappen? Hij wil een harde straf omdat RedBull door het teveel aan budget, een voorsprong heeft die niet makkelijk meer in te lopen is. En met een boete raakt RedBull die voorsprong niet kwijt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
FIA heeft toch verklaard dat Redbull teveel heeft uitgegeven? Zijn toch feiten? De “minor breach”.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 08:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
En waar baseert Zak dat op? Geruchten uit de media?![]()
Dat is nog niet duidelijk, want de FIA heeft iets opgeschreven en andere mensen hebben dat gelezen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 08:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
FIA heeft toch verklaard dat Redbull teveel heeft uitgegeven? Zijn toch feiten? De “minor breach”.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 08:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is nog niet duidelijk, want de FIA heeft iets opgeschreven en andere mensen hebben dat gelezen.
https://www.fia.com/news/(...)inancial-regulationsquote:Red Bull Racing in Procedural and Minor Overspend Breaches![]()
Ah, er is al een uitspraak sinds 10 oktober. Dus wat is de straf dan van het vastgestelde feit?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 08:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
?
https://www.fia.com/news/(...)inancial-regulations
[..]
Of discussieren we hier al 9 dagen over oud nieuws?You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Red Bull heeft een voorsprong die niet makkelijk is in te lopen maar of dat door het teveel aan budget komt is natuurlijk de vraag want we weten namelijk nog niet hoe het zit.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 06:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waar haal jij de informatie vandaan dat Brown aanstuurt op het afpakken van de WK titel van Verstappen? Hij wil een harde straf omdat RedBull door het teveel aan budget, een voorsprong heeft die niet makkelijk meer in te lopen is. En met een boete raakt RedBull die voorsprong niet kwijt.
Verder vind ik het ook wat voorbarig van hem om nu te gaan schrijven over straffen die hij wil zien, laat dat even aan de FIA over.
Zijn suggestie om een minor breach te verkleinen naar 2,5% vind ik wel een goeie en 2 minor breaches is major ook wel alleen z'n timing is niet geweldig.![]()
Volgens mij zijn de FIA en Red Bull momenteel in gesprek, omdat Red Bull vindt dat ze de regels helemaal niet hebben overtreden.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 08:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah, er is al een uitspraak sinds 10 oktober. Dus wat is de straf dan van het vastgestelde feit?
Of discussieren we hier al 9 dagen over oud nieuws?![]()
Vrij simpel en kort door de bocht. Sinds Ron Dennis weg is bij Mclaren, gaat het niet zo goed met Mclaren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 21:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat hele triootje tussen Brown, Toto en Binotto is gewoon schandalig. Maar goed, Brown zit al jaren in de reet bij Toto. Ik weet niet wat daar speelt, maar vorig jaar was McLaren ook regelmatig het Alpha Tauri van Mercedes.
Mclaren dacht wel even het Engelse Ferrari te worden als autoproducent Mclaren cars. Ze zijn teveel op elkaar lijkende modellen gaan produceren en hadden geen respect voor hun vermogende klanten.
Mclarens behielden op de tweedehandsmarkt hun waarde niet, omdat de markt werd overspoeld met nieuwe modellen. Vermogende klanten konden hun oude auto's niet verkopen, om nieuwe voor te kopen. Mclaren cars plan om het Engelse Ferrari te worden stortte in.
Mclaren F1 deed het sportief enorm slecht.
En is zodoende in een zware neerwaartse spiraal terecht gekomen.
Mclaren stond aan de afgrond van faillissement. Men is gedwongen het bedrijf op te splitsen, het technology centre te verkopen en in totaal bijna 1 miljard aan investeringen te verkrijgen om maar niet failliet te gaan.
Wat dat betreft is er weinig over van het eens zo grote en machtige Mclaren, en is het afhankelijk van Mercedes en Mercedes onderdelen om er nog iets van te maken.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Mooie helm
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"![]()
Als die ten kosten gaat van de budgetcap is dat een kwestie van tijd. Althans, als de redenatie is dat een overbesteding die voorsprong heeft veroorzaakt.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 06:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
En met een boete raakt RedBull die voorsprong niet kwijt.
Ik vraag me dat af, ik denk dat de voorsprong vooral is veroorzaakt door Newey.![]()
Dit! En dat kan nog wel even zo doorgaan tot het International Court of Appeal van de FIA als ze er niet uitkomen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 09:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de FIA en Red Bull momenteel in gesprek, omdat Red Bull vindt dat ze de regels helemaal niet hebben overtreden.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Dat laatste denk ik ook zeker als het over de 2022 auto gaat maar in 2021 is Red Bull lang doorgegaan met upgrades en die hebben dan toch bijgedragen aan het kampioenschap van Verstappenquote:Op woensdag 19 oktober 2022 09:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als die ten kosten gaat van de budgetcap is dat een kwestie van tijd. Althans, als de redenatie is dat een overbesteding die voorsprong heeft veroorzaakt.
Ik vraag me dat af, ik denk dat de voorsprong vooral is veroorzaakt door Newey.
Als je dan buiten het cap bent gegaan ook al is het voor frikandellen, niet helemaal zuiver dus ik hoop dat ze vrijgesproken worden en ga er ook vanuit dat ze tot het gaatje gaan om dat voor elkaar te krijgen.![]()
Precies, want de Fia heeft wat geschreven wat mogelijk multi interpretabel is.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 09:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de FIA en Red Bull momenteel in gesprek, omdat Red Bull vindt dat ze de regels helemaal niet hebben overtreden.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Nope.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 10:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit! En dat kan nog wel even zo doorgaan tot het International Court of Appeal van de FIA als ze er niet uitkomen.
Red Bull kan niet in beroep op het punt waar we nu zitten.
Er is alleen een besluit genomen om RBR op dit moment geen Certificate of Compliance te geven.
Tegen dat besluit kan RBR niet in beroep.
De FIA kan dan 2 dingen doen:
- Proberen tot een overeenkomst te komen (de ABA) met RBR, waarbij RBR schuld bekent voor een gereduceerde straf. Die onderhandelingen is waar we nu staan.
Dit zou betekenen dat punten aftrek (zowel WCC als WDC) niet mogelijk is volgens de reglementen.
- De zaak doorverwijzen naar de CCAP. En dat moet je zien als een rechtzaak. Die doen uitspraak, en ja, dat kan vrijspraak en het alsnog toekennen van het CoC, maar ook een reeele kans op WDC punten aftrek in 2021.
Je moet dit hele gebeuren zien als een amerikaanse strafzaak. De FIA is het OM, RBR de gedaagde, en de CCAP de rechtbank.
De ABA is dan een plea bargain. Een "Als je schuld bekent aan het doden van deze man, dan gaan we voor dood door schuld en 2 jaar gevangenisstraf, maar als je je onschuld blijft volhouden gaan we voor moord en levenslang... Jouw keuze".
Pas NA de uitspraak van het CCAP (waar wij reglementair de uitkomst van te horen moeten krijgen) is een beroep door RBR mogelijk.![]()
Je zegt dus wat ik ook zeg, dat ze dus wel net zo lang door kunnen gaan tot het International Court of Appeal van de FIA.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 11:10 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nope.
Red Bull kan niet in beroep op het punt waar we nu zitten.
Er is alleen een besluit genomen om RBR op dit moment geen Certificate of Compliance te geven.
Tegen dat besluit kan RBR niet in beroep.
De FIA kan dan 2 dingen doen:
- Proberen tot een overeenkomst te komen (de ABA) met RBR, waarbij RBR schuld bekent voor een gereduceerde straf. Die onderhandelingen is waar we nu staan.
Dit zou betekenen dat punten aftrek (zowel WCC als WDC) niet mogelijk is volgens de reglementen.
- De zaak doorverwijzen naar de CCAP. En dat moet je zien als een rechtzaak. Die doen uitspraak, en ja, dat kan vrijspraak en het alsnog toekennen van het CoC, maar ook een reeele kans op WDC punten aftrek in 2021.
Je moet dit hele gebeuren zien als een amerikaanse strafzaak. De FIA is het OM, RBR de gedaagde, en de CCAP de rechtbank.
De ABA is dan een plea bargain. Een "Als je schuld bekent aan het doden van deze man, dan gaan we voor dood door schuld en 2 jaar gevangenisstraf, maar als je je onschuld blijft volhouden gaan we voor moord en levenslang... Jouw keuze".
Pas NA de uitspraak van het CCAP (waar wij reglementair de uitkomst van te horen moeten krijgen) is een beroep door RBR mogelijk.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Er is geen 'net zo lang'... De ICA is het enige beroep wat ze in kunnen stellen, en dat kan pas nadat wij, als fans, op de hoogte zijn gebracht van het oordeel... Dus we weten de straf al voor er uberhaupt een beroep ingesteld kan worden.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 11:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je zegt dus wat ik ook zeg, dat ze dus wel net zo lang door kunnen gaan tot het International Court of Appeal van de FIA.
Daarnaast is RBR niet met de FIA in gesprek over de onenigheid in interpretatie. Dat kan pas tijdens de hoorzitting van de CCAP. Het gesprek gaat nu over de voorwaarden waaronder RBR zegt dat ze schuldig zijn.
Het zal ongetwijfeld onderdeel van de beslissing van RBR zijn om te onderzoeken hoe kansrijk het is om de interpretatie aan te vechten, maar dat is niet het gesprek met de FIA.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ik denk dat Red Bull nog wel degelijk in gesprek is met de FIA over onenigheid in interpretatie.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:10 schreef TagForce het volgende:
[..]
Er is geen 'net zo lang'... De ICA is het enige beroep wat ze in kunnen stellen, en dat kan pas nadat wij, als fans, op de hoogte zijn gebracht van het oordeel... Dus we weten de straf al voor er uberhaupt een beroep ingesteld kan worden.
Daarnaast is RBR niet met de FIA in gesprek over de onenigheid in interpretatie. Dat kan pas tijdens de hoorzitting van de CCAP. Het gesprek gaat nu over de voorwaarden waaronder RBR zegt dat ze schuldig zijn.
Het zal ongetwijfeld onderdeel van de beslissing van RBR zijn om te onderzoeken hoe kansrijk het is om de interpretatie aan te vechten, maar dat is niet het gesprek met de FIA.
Als ze FIA kunnen overtuigen dat zij (als RB zijnde) een hele grote kans hebben dat ze dit bij CCAP of ICA gaan winnen dan kan de FIA alsnog met een ABA komen waarin niks meer staat dan "een reprimande, want regels waren op meerdere manieren te interpreteren". FIA wil dit ook niet maanden laten duren lijkt mij.
Denk ook dat de FIA dit helemaal niet naar buiten had willen brengen, maar wel moesten omdat iemand het gelekt had. Anders waren ze nu nog achter gesloten deuren gewoon aan het overleggen over hoe ze dit gingen aanpakken.![]()
De ICA is het eindstation. Dus ja, tot aan de ICA kunnen ze doorgaan, mits ze het niet eens zijn met de FIA en de uitkomst van de CCAP.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:10 schreef TagForce het volgende:
[..]
Er is geen 'net zo lang'... De ICA is het enige beroep wat ze in kunnen stellen, en dat kan pas nadat wij, als fans, op de hoogte zijn gebracht van het oordeel... Dus we weten de straf al voor er uberhaupt een beroep ingesteld kan worden.
Daarnaast is RBR niet met de FIA in gesprek over de onenigheid in interpretatie. Dat kan pas tijdens de hoorzitting van de CCAP. Het gesprek gaat nu over de voorwaarden waaronder RBR zegt dat ze schuldig zijn.
Het zal ongetwijfeld onderdeel van de beslissing van RBR zijn om te onderzoeken hoe kansrijk het is om de interpretatie aan te vechten, maar dat is niet het gesprek met de FIA.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Je moet in dat geval niet eens een ABA willen krijgen, hoe klein ook, maar alsnog een certificering.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik denk dat Red Bull nog wel degelijk in gesprek is met de FIA over onenigheid in interpretatie.
Als ze FIA kunnen overtuigen dat zij (als RB zijnde) een hele grote kans hebben dat ze dit bij CCAP of ICA gaan winnen dan kan de FIA alsnog met een ABA komen waarin niks meer staat dan "een reprimande, want regels waren op meerdere manieren te interpreteren". FIA wil dit ook niet maanden laten duren lijkt mij.
Denk ook dat de FIA dit helemaal niet naar buiten had willen brengen, maar wel moesten omdat iemand het gelekt had. Anders waren ze nu nog achter gesloten deuren gewoon aan het overleggen over hoe ze dit gingen aanpakken.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Wat ik wel een goeie vond van Zak Brown is dat er over 2020 een vrijblijvende budgetcap check is geweest waarin duidelijk zou moeten zijn wat wel en wat niet mag, dus het is wel vreemd dat dit dan toch gebeurt.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je moet in dat geval niet eens een ABA willen krijgen, hoe klein ook, maar alsnog een certificering.quote:The FIA has run an extremely thorough, collaborative and open process. We have even been given a one-year dress rehearsal (in 2020), with ample opportunity to seek any clarification if details were unclear. So, there is no reason for any team to now say they are surprised.![]()
Tenzij natuurlijk de FIA in 2020 vond dat het goed was, en nu in 2021 ineens gaat lopen zeuren om de kosten voor Newey. En hoe precies is zo'n dry run eigenlijk? De teams spenderen namelijk zoveel als mag, dus enige incentive om je aan de cap te houden was er niet. Dan is het ook makkelijk om discrepanties te missen, omdat die niet tegen een grens gehouden worden.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat ik wel een goeie vond van Zak Brown is dat er over 2020 een vrijblijvende budgetcap check is geweest waarin duidelijk zou moeten zijn wat wel en wat niet mag, dus het is wel vreemd dat dit dan toch gebeurt.
[..]
Het is natuurlijk ook veelzeggend dat geen enkel team geklaagd heeft over de rapportage van RBR in de daarvoor gestelde termijn, terwijl dat wel een onderdeel van het proces is. Pas nadat er door een Italiaanse en Duitse site gesuggereerd werd dat RBR over de cost cap heen ging werden de heren wakker.![]()
Uiteraard maar als het goed was in 2020 lijkt het me geen discussie in 2021 en het ging toen niet zozeer om de cap maar meer om wat er binnen en buiten het budget valt.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:38 schreef TagForce het volgende:
[..]
Tenzij natuurlijk de FIA in 2020 vond dat het goed was, en nu in 2021 ineens gaat lopen zeuren om de kosten voor Newey. En hoe precies is zo'n dry run eigenlijk? De teams spenderen namelijk zoveel als mag, dus enige incentive om je aan de cap te houden was er niet. Dan is het ook makkelijk om discrepanties te missen, omdat die niet tegen een grens gehouden worden.
Het is natuurlijk ook veelzeggend dat geen enkel team geklaagd heeft over de rapportage van RBR in de daarvoor gestelde termijn, terwijl dat wel een onderdeel van het proces is. Pas nadat er door een Italiaanse en Duitse site gesuggereerd werd dat RBR over de cost cap heen ging werden de heren wakker.
Dat ze (te) laat zijn met reclameren ben ik het wel mee eens en sowieso vind ik dat een mindere kant van F1, dat naar elkaar wijzen zonder bewijs. Bij die flexifloor was het uiteindelijk Ferrari die die regels wat ruim had geïnterpreteerd en niet Red Bull maar die kreeg wel de meeste kritiek vanuit de Toto hoek om het zo maar te zeggen.![]()
Ik weet niet of die al gepost was, maar dit is de brief van Brown aan de FIA.https://www.speedcafe.com(...)s-letter-to-the-fia/quote:Brown’s letter to Mohammed Ben Sulayem, October 12, 2022:
FAO: Mohammed Ben Sulayem
CC: Stefano Domenicali
12th October 2022
Dear Mohammed,
Following on from my previous letter, and now that we have more information, I would like to focus more narrowly on the matter at hand.
Firstly, we have the utmost respect and trust in the way the FIA has led the Cost Cap process. We applaud the approach which has been very collaborative and transparent and very much appreciate the work done by Federico and his team. We understand this is a challenging process for both FIA and the teams, but its importance to maintaining F1’s reputation to fans, sponsors and other investors is critical, making the strength of its governance and policing imperative.
Now we understand the spending situation of various teams, we must communicate subsequent action and penalties at pace to maintain the integrity of F1 and the rules it abides by. It is paramount that the Cost Cap continues to be governed in a highly transparent manner, both in terms of the details of any violations and related penalties. It will also be important to understand if, after the first full year of running and investigating the scheme, there needs to be further clarity on certain matters or any key learnings. Again, any insights or learnings should be shared across ALL teams – there can be no room for loopholes.
As the investigation demonstrated, of the ten teams reviewed, seven were found in total compliance with the Cost Cap rules. One team was guilty of a minor overspend breach plus a procedural breach, and two further teams also in procedural breach. The overspend breach, and possibly the procedural breaches, constitute cheating by offering a significant advantage across technical, sporting, and financial regulations
The FIA has run an extremely thorough, collaborative, and open process, we have even been given a 1-year dress rehearsal with ample opportunity to seek any clarification if details were unclear. So, there is no reason for any team to now say they are surprised.
The bottom line is any team who has overspent has gained an unfair advantage both in the current and following-year’s car development.
We don’t feel a financial penalty alone would be a suitable penalty for a overspend breach or a serious procedural breach, there clearly needs to be a sporting penalty in these instances, as determined by the FIA. We suggest that the overspend should be penalised by way of a reduction to the team’s cost cap in the year following the ruling and the penalty should be equal to the overspend plus a further fine i.e. an overspend of $2M in 2021, which is identified in 2022, would result in a $4M deduction in 2023 ($2M to offset the overspend plus $2M fine). For context $2M is 25 – 50% upgrade to annual car development budget and hence would have a significant positive and longlasting benefit.
In addition, we believe there should be minor overspend sporting penalties of a 20% reduction in CFD and wind tunnel time. These should be enforced in the following year, to mitigate against the unfair advantage the team has and will continue to benefit from.
To avoid teams accumulating and benefitting from the multiplier effect of several minor overspend breaches, we suggest that a second minor overspend breach automatically moves the team to a major breach.
Finally, given the financials involved, a 5% threshold for a minor overspend breach seem far too large of a variance, we suggest a lower threshold 2.5% is more appropriate.
In closing, I would like to refer to Martin Brundle’s recent quote “…the cost cap system is brilliant, in terms of, it’s been a corner stone of why Formula 1 is in a better place today than it has, in my view, ever been….”. I am in total agreement with Martin, in fact the Cost Cap introduction has been one of the main reasons we have attracted new shareholders and investors to F1 in recent years as they see it as a way to drive financial and sporting fair play. It is therefore critical that we be very firm on implementing the rules of the Cost Cap for the integrity and the future of F1.
Sincerely,
Zak Brown
CEONo Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Knap dat degenen die de sport een enorm slechte naam geven door hun gezeur, gewijs, zwartmakerij en laster altijd beginnen met "dit is slecht voor de sport".
Zak Brown heeft voor mij ook wel afgedaan met zijn huilbriefje naar de juffrouw. Als dit om zijn team zou gaan had hij hele andere standpunten dan dit gespeelde onbegrip.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Ook al is die openbare lobby voor een zware straf erg vervelend voor iedereen die RBR een warm hart toedraagt, is het toch wel bijzonder dat de gedupeerden de publieke hoon ontvangen en niet de valsspeler zelf![]()
quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
Ook al is die openbare lobby voor een zware straf erg vervelend voor iedereen die RBR een warm hart toedraagt, is het toch wel bijzonder dat de gedupeerden de publieke hoon ontvangen en niet de valsspeler zelfIk zou zeggen kijk even op twitter en je bent pas valsspeler als vaststaat dat je valsspeler bent.
![]()
Ik vind die Amerikaan ook waardeloos.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 09:29 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Vrij simpel en kort door de bocht. Sinds Ron Dennis weg is bij Mclaren, gaat het niet zo goed met Mclaren.
Mclaren dacht wel even het Engelse Ferrari te worden als autoproducent Mclaren cars. Ze zijn teveel op elkaar lijkende modellen gaan produceren en hadden geen respect voor hun vermogende klanten.
Mclarens behielden op de tweedehandsmarkt hun waarde niet, omdat de markt werd overspoeld met nieuwe modellen. Vermogende klanten konden hun oude auto's niet verkopen, om nieuwe voor te kopen. Mclaren cars plan om het Engelse Ferrari te worden stortte in.
Mclaren F1 deed het sportief enorm slecht.
En is zodoende in een zware neerwaartse spiraal terecht gekomen.
Mclaren stond aan de afgrond van faillissement. Men is gedwongen het bedrijf op te splitsen, het technology centre te verkopen en in totaal bijna 1 miljard aan investeringen te verkrijgen om maar niet failliet te gaan.
Wat dat betreft is er weinig over van het eens zo grote en machtige Mclaren, en is het afhankelijk van Mercedes en Mercedes onderdelen om er nog iets van te maken.![]()
Dus ze zijn sowieso al schuldig bevonden? Dat heb ik dan even gemist.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
Ook al is die openbare lobby voor een zware straf erg vervelend voor iedereen die RBR een warm hart toedraagt, is het toch wel bijzonder dat de gedupeerden de publieke hoon ontvangen en niet de valsspeler zelf![]()
'Valsspeler' was natuurlijk gechargeerd, maar om nu te doen alsof er niks aan de hand is, lijkt me een raar.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 14:18 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus ze zijn sowieso al schuldig bevonden? Dat heb ik dan even gemist.![]()
Gedupeerden is ook gechargeerd want die zijn er nog niet en Zak Brown doet wat blijkbaar normaal is in F1 maar dat betekent nog niet dat het netjes is die poging tot beïnvloeding.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 14:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
'Valsspeler' was natuurlijk gechargeerd, maar om nu te doen alsof er niks aan de hand is, lijkt me een raar.
Als je begint met Mohammed een veer in z'n kont te steken.......dan moet je de rest ook aan hem overlaten.quote:Firstly, we have the utmost respect and trust in the way the FIA has led the Cost Cap process. We applaud the approach which has been very collaborative and transparent and very much appreciate the work done by Federico and his team.![]()
'Hallo Ik ben Zak en ik wil omdat ik met Mercedes motoren rondrij even Toto helpen met het aannaaien voor een straf voor Christian'.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:02 schreef Starflyer het volgende:
Ik weet niet of die al gepost was, maar dit is de brief van Brown aan de FIA.
[..]
https://www.speedcafe.com(...)s-letter-to-the-fia/'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Hij vraag niet om Hamilton alsnog kampioen van 2021 te maken. Ik vind het nog wel meevallenquote:Op woensdag 19 oktober 2022 14:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Hallo Ik ben Zak en ik wil omdat ik met Mercedes motoren rondrij even Toto helpen met het aannaaien voor een straf voor Christian'.Wie dit leest is gek![]()
daar is niets bijzonders aan. je bent nog altijd onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Of het nu gaat om een klas studenten die massaal zouden valsspelen bij een wiskunde examen of om een formule 1 dat zijn boekhouding niet op orde heeft.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
Ook al is die openbare lobby voor een zware straf erg vervelend voor iedereen die RBR een warm hart toedraagt, is het toch wel bijzonder dat de gedupeerden de publieke hoon ontvangen en niet de valsspeler zelf
- er is geen officieel oordeel, alleen een voorlopige conclusie
- we hebben nog geen enkel verweer vanuit RBR zelf aangezien nog in onderhandeling zijn met de FIA meen ik (beroep was blijkbaar niet mogelijk?)
- de manier waarop het naar buiten kwam is via een boze concurrent die door een ex werknemer bij de organisatie is ingeseind, niet eens door de organisatie zelf.
The lost Honour of Christopher Jeffries is een goede tv film over een moord waarbij de tabbloids iemand al hadden veroordeeld nog voor hij überhaupt was ondervraagd, zijn telefoon werd zelfs afgetapt door dat waardeloze Vod news of the world. Daar doet deze saga mij aan denken. En ja als blijkt dat RBR echt flink gesjoemeld heeft straf ze dan voor mijn part. maar op dit moment laat Toto zijn medewerkers, vrienden en collegas een voor een roepen dat het allemaal heel erg is om de zaak onder druk te zetten. Heel goed wetend dat behalve punt aftrek bij de constructeurs en een geldboete er verder geen sanctie mogelijk is. maar het fabeltjesvolk op Twitter meent dat die mogelijkheden er WEL zijn en gaat zich als domme voetbal hooligans gedragen die steeds harder gaan janken tot we volgend jaar op Silverstone blackwater huurlingen rond Red Bull assets zien staan omdat iemand met doodsbedreigingen gaat gooien. Ik zal de laatste zijn om iemand de les te lezen over hoe hij/zij/het de F1 volgt, maar ik kijk inmiddels alleen de kwali en de races nog. de rest interesseert me inmiddels niet meer door dit soort gevit.
ich habe fertig"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"![]()
Dat jaar zou ook done n dusted moeten zijn. Er is geen major of moedwil in deze discussie. Het is alleen gehuil van lewis fans die nog steeds zuur zijn over die latifi crash op Yas Marina.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 14:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij vraag niet om Hamilton alsnog kampioen van 2021 te maken. Ik vind het nog wel meevallen'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Niet met je eens, als vastgesteld is dat Red Bull die cap heeft overtreden moet daar ook een passende straf voor zijn, alleen moet de FIA die dan uitspreken en erna is het pas de beurt aan de teambazen om te zeggen wat ze ervan vinden, niet andersom.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 14:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat jaar zou ook done n dusted moeten zijn. Er is geen major of moedwil in deze discussie. Het is alleen gehuil van lewis fans die nog steeds zuur zijn over die latifi crash op Yas Marina.![]()
Fans neem ik niet serieus. Lewisfans noch Maxfans.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 14:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat jaar zou ook done n dusted moeten zijn. Er is geen major of moedwil in deze discussie. Het is alleen gehuil van lewis fans die nog steeds zuur zijn over die latifi crash op Yas Marina.
Eén pot nat. Allemaal inconsequent en hypocriet.Wie dit leest is gek![]()
Onschuldig net zoals Ridouan Taghi ook nog onschuldig is?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 14:51 schreef Sabata het volgende:
[..]
daar is niets bijzonders aan. je bent nog altijd onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Of het nu gaat om een klas studenten die massaal zouden valsspelen bij een wiskunde examen of om een formule 1 dat zijn boekhouding niet op orde heeft.
Er is gewoon wat aan de hand. Dat mag toch gewoon gezegd worden? We weten dat 8 teams officieus hun cijfers op orde hebben en er bij 2 teams een discrepantie plaatsgevonden heeft.Shaila-Ann Rao?quote:- de manier waarop het naar buiten kwam is via een boze concurrent die door een ex werknemer bij de organisatie is ingeseind, niet eens door de organisatie zelf.
En dan geef jij op mij af dat RBR officieel nog niet veroordeeld is? Sorry?![]()
Een passende straf bij de hoogte en de intentie van de overspend. In die zin vind ik de gedachte van Brown in de basis niet zo slecht. Het bedrag van de overspend x2 (ten koste van budgetcap 2023, omdat '22 niet meer realistisch is) en wat restricties in windtunnel gebruik.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 14:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet met je eens, als vastgesteld is dat Red Bull die cap heeft overtreden moet daar ook een passende straf voor zijn, alleen moet de FIA die dan uitspreken en erna is het pas de beurt aan de teambazen om te zeggen wat ze ervan vinden, niet andersom.
En een 2e keer harder straffen. Sowieso mogen de straffen gaandeweg wel omhoog, naarmate teams meer gewend zijn om hier mee te werken.
Dat is, als het bedrag wat circuleert rond de 1 a 2 miljoen klopt.![]()
Die gedachte van Brown over de cost cap van '23 staat gewoon letterlijk zo in de reglementen:quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Een passende straf bij de hoogte en de intentie van de overspend. In die zin vind ik de gedachte van Brown in de basis niet zo slecht. Het bedrag van de overspend x2 (ten koste van budgetcap 2023, omdat '22 niet meer realistisch is) en wat restricties in windtunnel gebruik.
En een 2e keer harder straffen. Sowieso mogen de straffen gaandeweg wel omhoog, naarmate teams meer gewend zijn om hier mee te werken.
Dat is, als het bedrag wat circuleert rond de 1 a 2 miljoen klopt.
'Een reductie van de cost cap in het rapportage jaar direct volgende op het rapportage jaar waarin de straf wordt opgelegd.' - En dat jaar waarin de straf wordt opgelegd is '22, want daar zitten we nu in, en dat maakt het direct daarop volgende jaar dus '23.
En verder is de brief van Brown natuurlijk prima, ware het niet dat het gewoon een laffe poging is om de rechtspraak te beinvloeden. Dat is natuurlijk eigenlijk gewoon ook strafwaardig, evenals het gepush van Toto en Mattia om zware straffen.![]()
Ah, daar heb je de mercedesboy weer hoor.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
Ook al is die openbare lobby voor een zware straf erg vervelend voor iedereen die RBR een warm hart toedraagt, is het toch wel bijzonder dat de gedupeerden de publieke hoon ontvangen en niet de valsspeler zelf
Hoe ging dat bij Hamilton die Max eraf ramde? Volgens een bepaalde teambazen was dat Max zijn schuld en zo is dat ook in de media(hetze) breed uit gemeten. Met een extragratis "als je nu al je motor moet vervangen, heb je het niet goed voor elkaar" erachteraan.
Waar waren dit soort vragen van jou toen?
En wat vind je ervan dat andere teams de boekhouding van RBR hebben ingezien of misschien wel ontvangen? Dat is een zaak tussen RBR en de FIA, of niet?You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Bij WDC punten aftrek is dat gewoon hetzelfde he.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 14:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij vraag niet om Hamilton alsnog kampioen van 2021 te maken. Ik vind het nog wel meevallenYou can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Dat komt omdat ze nog in gesprek zijn. De FIA heeft ze niet officieel ergens van beschuldigd. Pas als ze er niet uitkomen en de FIA dat wel doet, kan RB er tegen in beroep gaan.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 14:51 schreef Sabata het volgende:
- we hebben nog geen enkel verweer vanuit RBR zelf aangezien nog in onderhandeling zijn met de FIA meen ik (beroep was blijkbaar niet mogelijk?)"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
dank u voor het bewijzen van mijn puntquote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Onschuldig net zoals Ridouan Taghi ook nog onschuldig is?
Er is gewoon wat aan de hand. Dat mag toch gewoon gezegd worden? We weten dat 8 teams officieus hun cijfers op orde hebben en er bij 2 teams een discrepantie plaatsgevonden heeft.
[..]
Shaila-Ann Rao?
En dan geef jij op mij af dat RBR officieel nog niet veroordeeld is? Sorry?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"![]()
7 teams en 3 teams, Williams heeft eerder al een boete gehad voor discrepanties en hebben dus ook geen Certificate of Compliance gekregen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We weten dat 8 teams officieus hun cijfers op orde hebben en er bij 2 teams een discrepantie plaatsgevonden heeft.![]()
Kampioenschap van 2021 wordt sowieso niet meer aangepast. Mensen die dat denken zijn echt de weg kwijt
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.![]()
quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah, daar heb je de mercedesboy weer hoor.
Hoe ging dat bij Hamilton die Max eraf ramde? Volgens een bepaalde teambazen was dat Max zijn schuld en zo is dat ook in de media(hetze) breed uit gemeten. Met een extragratis "als je nu al je motor moet vervangen, heb je het niet goed voor elkaar" erachteraan.
Waar waren dit soort vragen van jou toen?
En wat vind je ervan dat andere teams de boekhouding van RBR hebben ingezien of misschien wel ontvangen? Dat is een zaak tussen RBR en de FIA, of niet?![]()
![]()
Serieus ja? Een halfjaar durende discussie tussen de accountant van RBR en de FIA wat bevestigd is door de FIA is hetzelfde als een advocaat beschuldigen zonder enige onderbouwing?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:23 schreef Sabata het volgende:
[..]
dank u voor het bewijzen van mijn punt
Ok dan heb ik inderdaad jouw punt bewezen. Je hebt me vierkant uitgeluld.
Edit: en dan komt sabata met zo'n laffe +1
[ Bericht 4% gewijzigd door opgebaarde op 19-10-2022 15:58:33 ]![]()
Ah op directe vragen zijn je argumenten op.quote:
Dat laat mooi zien waarom het je te doen is
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Nou ja je begint je post vol met argumenten door me eerst voor Mercedes fanboy uit te maken. Daar kan ik me natuurlijk niet tegen verwerenquote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah op directe vragen zijn je argumenten op.
Dat laat mooi zien waarom het je te doen is
Ik kan me zeker niet tegen iets verweren wat gewoon door de FIA en RBR bevestigd is. Geen enkel team heeft het over de exacte cijfers alleen over een naar verluid overschrijving van de limiet en dat daar naar hun idee een straf op moet staan.
En daar mag het niet over gaan![]()
Ik stel directe vragen en daar heb je weer geen antwoord op.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou ja je begint je post vol met argumenten door me eerst voor Mercedes fanboy uit te maken. Daar kan ik me natuurlijk niet tegen verweren
Ik kan me zeker niet tegen iets verweren wat gewoon door de FIA en RBR bevestigd is. Geen enkel team heeft het over de exacte cijfers alleen over een naar verluid overschrijving van de limiet en dat daar naar hun idee een straf op moet staan.
En daar mag het niet over gaan
Wel een jankverhaal a la totoYou can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Als RBR heeft overtreden met moedwil moet je RBR straffen, niet de coureurs zelf.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 14:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet met je eens, als vastgesteld is dat Red Bull die cap heeft overtreden moet daar ook een passende straf voor zijn, alleen moet de FIA die dan uitspreken en erna is het pas de beurt aan de teambazen om te zeggen wat ze ervan vinden, niet andersom.
Vandaar dat ik het gelul over lulu8 nog al kansloos vind van toto.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik stel directe vragen en daar heb je weer geen antwoord op.
Wel een jankverhaal a la totoquote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik stel directe vragen en daar heb je weer geen antwoord op.
Wel een jankverhaal a la totoHet enige wat je doet is opgebaarde in een hoekje proberen te drukken met onzinnige verwijten en vragen in een poging hem monddood te maken.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah, daar heb je de mercedesboy weer hoor.
Hoe ging dat bij Hamilton die Max eraf ramde? Volgens een bepaalde teambazen was dat Max zijn schuld en zo is dat ook in de media(hetze) breed uit gemeten. Met een extragratis "als je nu al je motor moet vervangen, heb je het niet goed voor elkaar" erachteraan.
Waar waren dit soort vragen van jou toen?
En wat vind je ervan dat andere teams de boekhouding van RBR hebben ingezien of misschien wel ontvangen? Dat is een zaak tussen RBR en de FIA, of niet?Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦![]()
zover gaat het ook niet komenquote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als RBR heeft overtreden met moedwil moet je RBR straffen, niet de coureurs zelf.
Vandaar dat ik het gelul over lulu8 nog al kansloos vind van toto.![]()
Een driver wordt kampioen dankzij een bepaald team, daarom kunnen er ook WDC punten worden afgetrokken.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als RBR heeft overtreden met moedwil moet je RBR straffen, niet de coureurs zelf.
Vandaar dat ik het gelul over lulu8 nog al kansloos vind van toto.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Spygate, crashgate, fuel flow gedoe ..... zoveel voorbeelden te vinden waarbij team wordt bestraft, terwijl de coureur er natuurlijk ook voordeel uit haalde, maar goed we blijven maar herhalen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een driver wordt kampioen dankzij een bepaald team, daarom kunnen er ook WDC punten worden afgetrokken.![]()
Iedereen behalve Mercedes was het er toch over eens dat Hamilton fout zat en dat het smerig was dat Hamilton daarna met die vlag helemaal los ging? Ook al ziet Wolff het anders terwijl hij zich zo vaak van zijn onredelijk kant laat zien. Moet ik dit nu voor elke volgende post herhalen voordat jij als een volwassen kerel kan reageren? Je komt serieus echt over als die leave-Britney-alone-jongenquote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik stel directe vragen en daar heb je weer geen antwoord op.
Wel een jankverhaal a la toto![]()
Zoveel voorbehouden als je hier nu met redbull moet nemen doen en deden we niet bij Ferrari. Kom op jongens ook al is er nog niemand officieel veroordeeld mogen we toch wel praten over een 'vermeende' overschrijving van het budgetlimiet? Hebben we het niet over bewust of een verschil van interpretatie/inzicht![]()
Niet in het geval van een minor breachquote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een driver wordt kampioen dankzij een bepaald team, daarom kunnen er ook WDC punten worden afgetrokken.https://www.fia.com/sites(...)gulations_iss.12.pdfquote:8.11 In the event the Cost Cap Adjudication Panel determines that an F1 Team has committed a
Minor Overspend Breach, the Cost Cap Adjudication Panel may impose a Financial Penalty
and/or any Minor Sporting Penalties.https://www.fia.com/news/(...)inancial-regulationsquote:Procedural Breaches can result in Financial Penalties and/or Minor Sporting Penalties (in case of aggravating factors) as detailed in the Financial Regulation. Minor Overspend breach (<5% Cost Cap) can result in Financial Penalties and/or Minor Sporting Penalties. Only a Material Overspend breach (>5% Cost Cap) if confirmed before the Cost Cap Adjudication Panel will result in a mandatory Constructors’ Championship points deductions and can result in additional Financial Penalties and/or Material Sporting Penalties.![]()
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Het is toch al helder dat het limiet overschreden is? Alleen nog niet de details en straf. Al geloof ik niet dat de wdc wordt ingetrokken. Dat zou te bizar zijnquote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:49 schreef opgebaarde het volgende:
Zoveel voorbehouden als je hier nu met redbull moet nemen doen en deden we niet bij Ferrari. Kom op jongens ook al is er nog niemand officieel veroordeeld mogen we toch wel praten over een 'vermeende' overschrijving van het budgetlimiet? Hebben we het niet over bewust of een verschil van interpretatie/inzicht![]()
Jawel, ook in het geval van een minor breach.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet in het geval van een minor breach
[..]
https://www.fia.com/sites(...)gulations_iss.12.pdf
[..]
https://www.fia.com/news/(...)inancial-regulationsedit: En 'for the avoidance of doubt', nog even het artikel waarin staat dat die punten aftrek niet kan wanneer er een ABA in werking treedt:quote:9.1
The following sanctions may be imposed for breach of these Financial Regulations as set out in Article 8:
(a) A "Financial Penalty", meaning a fine in an amount to be determined on a case by case basis.
(b) A "Minor Sporting Penalty", meaning one or more of the following:public reprimand;
(ii) deduction of Constructors' Championship points awarded for the Championship that took place within the Reporting Period of the breach;
(iii) deduction of Drivers' Championship points awarded for the Championship that took place within the Reporting Period of the breach;
(iv) suspension from one or more stages of a Competition or Competitions, excluding for the avoidance of doubt the race itself;
(v) limitations on ability to conduct aerodynamic or other Testing; and/or
(vi) reduction of the Cost Cap, provided that the penalty specified in Article 9.1(b)(vi) shall only be applied with respect to the Full Year Reporting Period immediately following the date of the imposition of the sanction (and subsequent Full Year Reporting Periods, where applicable).quote:6.29
An ABA may:
(a) set out certain obligations or conditions to be fulfilled or satisfied by the relevant F1 Team, either within a specified timeframe or on an ongoing basis; and/or
(b) provide for enhanced monitoring procedures to be put in place in respect of the F1 Team; and/or
(c) impose any Financial Penalty or Minor Sporting Penalties that would be available to the Cost Cap Adjudication Panel pursuant to Article 9 in respect of the relevant type of breach, save that the Cost Cap Administration shall not be entitled to impose the Minor Sporting Penalties specified in Articles 9.1(b)(ii), 9.1(b)(iii) and 9.1(b)(vi); and/or
(d) set out details of the costs to be borne by the F1 Team, calculated by reference to the reasonable costs incurred by the Cost Cap Administration in connection with any investigations into that F1 Team's compliance with these Financial Regulations and/or the preparation of an ABA.Nee, de enige instantie die dat kan bepalen is het Cost Cap Adjudication Panel. En die wordt alleen ingeschakelt als het team niet akkoord gaat met een ABA, of als de FIA geen ABA wil aanbieden.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 17:04 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het is toch al helder dat het limiet overschreden is? Alleen nog niet de details en straf. Al geloof ik niet dat de wdc wordt ingetrokken. Dat zou te bizar zijn
Het kan zomaar zijn dat RBR geen schuld wil bekennen en de zaak voor laat komen bij het CCAP, en dat die vervolgens RBR onschuldig verklaard. Dan krijgt RBR alsnog dat Certificate of Compliance.
Of ze worden schuldig verklaard aan alleen de procedurele overtreding, en niet het daadwerkelijk overschrijden van de Cost Cap, dat kan ook nog.
[ Bericht 8% gewijzigd door TagForce op 19-10-2022 17:17:16 ]![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Wat is die gast goed zeg. Hardop gelachenquote:![]()
![]()
Blijkbaar is dat onderhevig aan interpretatie. FIA vindt van wel, RB vindt van niet. Vandaar dat de FIA en RB nog om de tafel zitten.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 17:04 schreef Rode_Wijn het volgende:
Het is toch al helder dat het limiet overschreden is?"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
quote:![]()
![]()
![]()
Je posts hebben altijd een anti-rbr ondertoontje. Je verpakt het vrij goed, maar het blijft altijd een trollerig geheel.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iedereen behalve Mercedes was het er toch over eens dat Hamilton fout zat en dat het smerig was dat Hamilton daarna met die vlag helemaal los ging? Ook al ziet Wolff het anders terwijl hij zich zo vaak van zijn onredelijk kant laat zien. Moet ik dit nu voor elke volgende post herhalen voordat jij als een volwassen kerel kan reageren?
Bij vragen of je ook zo denkt over wat Mercedes flikt, ontwijk je het, of je draait er weer mee. Dat Chevy het voor je opneemt zegt ook wel wat
Dus ja, je doet misschien je best om het niet zo te laten lijken maar het heeft altijd dezelfde tendens.Wiequote:Je komt serieus echt over als die leave-Britney-alone-jongen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Ah, oke. Dank voor deze info. Ik loop achter merk ik.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 17:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat onderhevig aan interpretatie. FIA vindt van wel, RB vindt van niet. Vandaar dat de FIA en RB nog om de tafel zitten.![]()
Je hebt het hier over Hamilton?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een driver wordt kampioen dankzij een bepaald team, daarom kunnen er ook WDC punten worden afgetrokken.![]()
Nee die wordt puur op basis van kunde kampioen.quote:
[/sarcasme]Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦![]()
Ik kan het me ook niet voorstellen dat een van beide wdc’s nu nog ingetrokken wordt. Zou een farce zijn en is gelukkig ook totaal niet in lijn met de FIA zoals we die kennen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 17:04 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het is toch al helder dat het limiet overschreden is? Alleen nog niet de details en straf. Al geloof ik niet dat de wdc wordt ingetrokken. Dat zou te bizar zijn
Dat het allemaal zo lang duurt maakt het passend straffen steeds lastiger. Het zal wel met een ‘sisser’ aflopen omdat het het eerste jaar van de cap was met alle onduidelijkheden en onwennigheden die erbij horen.![]()
Dat het allemaal zo lang duurt geeft aan dat het enorm ingewikkeld is dunkt me, geeft gelijk ook al aan wat een bende de FIA ervan maakt. Dit moet smullen zijn voor juristen, nou ja, soort van.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Het treurigste is dat je dit vanaf nu elk jaar kan verwachtenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:04 schreef TweedeKlum het volgende:
Dat het allemaal zo lang duurt geeft aan dat het enorm ingewikkeld is dunkt me, geeft gelijk ook al aan wat een bende de FIA ervan maakt. Dit moet smullen zijn voor juristen, nou ja, soort van.![]()
![]()
Lijkt me niet, denk ook dat ze er op tijd bij zijn voor dit jaar bij Red Bull dan, 1,5 - 2% bezuinigen moet kunnen in een klein kwartaal, zeker met beide titels zo goed als op zak.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het treurigste is dat je dit vanaf nu elk jaar kan verwachten![]()
Maar teams blijven de grenzen opzoeken. Ik denk dat er elk jaar wel een of meer teams, al dan niet bewust, over de schreef zullen gaan. En de FIA mag dat dan steeds maandenlang onderzoeken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me niet, denk ook dat ze er op tijd bij zijn voor dit jaar bij Red Bull dan, 1,5 -2% bezuinigen moet kunnen in een klein kwartaal, zeker met beide titels zo goed als op zak.![]()
Als er in het eerste jaar slechts 1 overheen zit dan zie ik niet dat het de volgende jaren opeens uit de hand gaat lopen en natuurlijk wil iedereen tegen het maximum aanzitten al is het alleen al om die marge te gebruiken voor het jaar erop.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar teams blijven de grenzen opzoeken. Ik denk dat er elk jaar wel een of meer teams, al dan niet bewust, over de schreef zullen gaan. En de FIA mag dat dan steeds maandenlang onderzoeken.![]()
Omdat de FIA blijkbaar volgens Horner de interpretatie van sommige regels halverwege dit seizoen heeft aangepast.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat ik wel een goeie vond van Zak Brown is dat er over 2020 een vrijblijvende budgetcap check is geweest waarin duidelijk zou moeten zijn wat wel en wat niet mag, dus het is wel vreemd dat dit dan toch gebeurt.
[..]Heel toevallig nadat een bepaalde persoon naar de FIA overstapte.quote:Red Bull are declared to be in a ‘minor overspend’ breach and Christian Horner is said to be ready to “come out fighting.”
Red Bull are believed to have requested the FIA make the details of their overspend public insisting their alleged overspend is for items outside the budget cap.
Further Red Bull allege that the FIA changed the interpretation on the cost of “unused parts” on June 16 this season. Red Bull clearly produced parts they didn’t;t use and believe they should not be part of their budget allocation.https://thejudge13.com/20(...)les-after-the-event/quote:Interestingly the change in interpretation of unused parts came just 2 weeks following Shaila-Ann Rao leaving Mercedes as a legal advisor and joining the FIA.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Maar waarom maakt Red Bull het dan zelf niet openbaar of mag dat niet?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat de FIA blijkbaar volgens Horner de interpretatie van sommige regels halverwege dit seizoen heeft aangepast.
[..]
Heel toevallig nadat een bepaalde persoon naar de FIA overstapte.
[..]
https://thejudge13.com/20(...)les-after-the-event/![]()
Kan best dat het niet mag. Als dat echter zo is, dan vind het echter nóg vreemder dat de teambazen er geen enkel probleem van maken dat de financiele opgave van RBR uit is gelekt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar waarom maakt Red Bull het dan zelf niet openbaar of mag dat niet?
Theoretisch gezien is dit slecht nieuws voor élk team namelijk. Dit jaar is het RBR, een ander jaar ben jij het...
Nu is het natuurlijk wel zo dat sommige teams een budget hebben van minder dan de helft van de grote teams en zich er minder om kommeren, of ze zijn weer afhankelijk en dan is het slimmer om hier geen probleem van te maken.
De grotere teams hebben er misschien wel baat bij dat RBR hier publiekelijk genageld wordt om de aandacht af te leiden / hun hetze mediacampagne voort te zetten.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Het is wel frappant dat die Shaila-Ann Rao echt beschuldigd wordt, dit is geen gerucht meer.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kan best dat het niet mag. Als dat echter zo is, dan vind het echter nóg vreemder dat de teambazen er geen enkel probleem van maken dat de financiele opgave van RBR uit is gelekt.
Theoretisch gezien is dit slecht nieuws voor élk team namelijk. Dit jaar is het RBR, een ander jaar ben jij het...
Nu is het natuurlijk wel zo dat sommige teams een budget hebben van minder dan de helft van de grote teams en zich er minder om kommeren, of ze zijn weer afhankelijk en dan is het slimmer om hier geen probleem van te maken.
De grotere teams hebben er misschien wel baat bij dat RBR hier publiekelijk genageld wordt om de aandacht af te leiden / hun hetze mediacampagne voort te zetten.![]()
Kwalijke zaak.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is wel frappant dat die Shaila-Ann Rao echt beschuldigd wordt, dit is geen gerucht meer.
Om het met Toto's woorden te zeggen: "Niet goed voor de sport als zij daar namens Mercedes zit".You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
De WSMC heeft een aantal wijzigingen goedgekeurd voor 2023
- grotere spiegels
- stevigere rollhoops
- coureurs die uitstappen bij een rode vlag mogen weer deelnemen, mits het uitstappen geen mechanische oorzaak heeft. Met xeze regel had Russell in Silverstone weer kunnen deelnemen.
Ook is de grid penalty regel verduidelijkt in de 2022 Sporting Regulations. Er is aangegeven hoe deze wordt toegepast.
O.a. https://www.fia.com/news/(...)-historic-rac-londonNo Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
maar dan had hij wel weer in moeten stappen en op eigen kracht naar de pits moeten rijden neem ik aan?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:33 schreef Starflyer het volgende:
- coureurs die uitstappen bij een rode vlag mogen weer deelnemen, mits het uitstappen geen mechanische oorzaak heeft. Met xeze regel had Russell in Silverstone weer kunnen deelnemen.![]()
Hoe zit dat dan met gordel om? Dat was ook al twijfelachtig bij Yuki die hem aan de kant uit wilde zetten en toen toch in limp mode terugreed.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
En dat is toch onmogelijk omdat je de auto niet zelf kan starten?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dan had hij wel weer in moeten stappen en op eigen kracht naar de pits moeten rijden neem ik aan?Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.![]()
Op de baan is gordel om.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:40 schreef shiz het volgende:
Hoe zit dat dan met gordel om? Dat was ook al twijfelachtig bij Yuki die hem aan de kant uit wilde zetten en toen toch in limp mode terugreed.
Zo heel moeilijk is dat niet, het kost alleen tijd.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Sinds ze hybridemotoren hebben, kunnen ze 'm gewoon zelf starten (mits de accu genoeg is opgeladen).quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:40 schreef Black-Death het volgende:
[..]
En dat is toch onmogelijk omdat je de auto niet zelf kan starten?![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Als die regelwijziging klopt dan is het toch totale bullshit. Je kan toch niet nadat men uitgaven heeft gedaan opeens de regels aanpassen en dan zeggen "je zat boven budget".quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat de FIA blijkbaar volgens Horner de interpretatie van sommige regels halverwege dit seizoen heeft aangepast.
[..]
Heel toevallig nadat een bepaalde persoon naar de FIA overstapte.
[..]
https://thejudge13.com/20(...)les-after-the-event/
Sowieso zou die plek van Shalia-Ann net zo onhoudbaar moeten zijn als die van Masi. Het is allemaal net te toevallig. Ook met dat gedoe in Canada (geloof ik). Dat Mercedes als enige team een uurtje of twee na een TD al een oplossing had bedacht op de juiste plekken
Als RB akkoord gaat kan je het toch gewoon openbaar maken? Als je dat niet dan heb je juist als die FIA iets te verbergen of heb je baat bij alle chaos dat nu veroorzaakt is.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Mercedes heeft er een poppetje zitten en is dus veilig.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kan best dat het niet mag. Als dat echter zo is, dan vind het echter nóg vreemder dat de teambazen er geen enkel probleem van maken dat de financiele opgave van RBR uit is gelekt.
Theoretisch gezien is dit slecht nieuws voor élk team namelijk. Dit jaar is het RBR, een ander jaar ben jij het...
Nu is het natuurlijk wel zo dat sommige teams een budget hebben van minder dan de helft van de grote teams en zich er minder om kommeren, of ze zijn weer afhankelijk en dan is het slimmer om hier geen probleem van te maken.
De grotere teams hebben er misschien wel baat bij dat RBR hier publiekelijk genageld wordt om de aandacht af te leiden / hun hetze mediacampagne voort te zetten.
McLaren zit in de kont van Mercedes en is dus veilig.
Ferrari waait met alle winden mee, zolang het hun maar uitkomt, hebben sowieso een flinke vinger in de pap en kunnen overal mee wegkomen, desnoods met leuke deals achter de schermen.
Rest hoor je niet of zijn teams die sowieso niet boven cap uit kunnen komen al zouden ze het willen.![]()
Dat hadden ze de race ervoor ook al voorbereid, dus dat leek zo, maar was niet zo.quote:Het is allemaal net te toevallig. Ook met dat gedoe in Canada (geloof ik). Dat Mercedes als enige team een uurtje of twee na een TD al een oplossing had bedacht op de juiste plekkenYou can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
.. maar hoe wisten ze dat dat de oplossing zou zijn die FIA zou aandragen?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat hadden ze de race ervoor ook al voorbereid, dus dat leek zo, maar was niet zo.![]()
Omdat die oplossing door Mercedes is aangedragen?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
.. maar hoe wisten ze dat dat de oplossing zou zijn die FIA zou aandragen?No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Oh, en die nemen ze gewoon over. Topquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat die oplossing door Mercedes is aangedragen?![]()
![]()
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Top van de budget cap, achteraan in het veld
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Omdat F1 een parodie op motorsport isquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:18 schreef opgebaarde het volgende:
Sinds wanneer kan een team in een pitsbox geen lasapparaat meer gebruiken?
#ilovemercedes
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Op plekken die daar al voorbereid op warenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:18 schreef opgebaarde het volgende:
Sinds wanneer kan een team in een pitsbox geen lasapparaat meer gebruiken?
#ilovemercedes
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
]quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Op plekken die daar al voorbereid op waren
Alles glad en strak behalve die hap uit de vloer en die second stay. Of kijk ik met mijn ogen dicht?![]()
Je moet het Shaila-Ann Rao toch wel nageven hoor. Het is toch wel ongelofelijk knap dat zij binnen twee weken doorheeft waar RBR een halfjaar later over gaat vallen. Iets waar haar Mercedes geen last van heeft.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat de FIA blijkbaar volgens Horner de interpretatie van sommige regels halverwege dit seizoen heeft aangepast.
[..]
Heel toevallig nadat een bepaalde persoon naar de FIA overstapte.
[..]
https://thejudge13.com/20(...)les-after-the-event/![]()
dat kan heel makkelijk zijn als je weet waar je het zoeken moetquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je moet het Shaila-Ann Rao toch wel nageven hoor. Het is toch wel ongelofelijk knap dat zij binnen twee weken doorheeft waar RBR een halfjaar later over gaat vallen. Iets waar haar Mercedes geen last van heeft.quote:Mercedes had recruited ex-Red Bull employees from 2021 and the suggestion is Rao knew of allegations made by them about their former team and influenced the financial regulations process.![]()
Ik ben bloedserieus, maar dan moeten die ex-medewerkers en Rao weten waar RBR later in 2021 zijn geld aan uitgeeft? Dit is toch wel een behoorlijk wankel verhaal.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kan heel makkelijk zijn als je weet waar je het zoeken moet
[..]
Of zij zouden wellicht al informatie hebben gehad dat RBR begin 2021 veel geld aan een voorraad hebben uitgegeven, alleen als die uitgaven het probleem zijn zal dit voor RBR toch makkelijk te bewijzen zijn? Blijft overeind staan dat Rao corrupt is, hier gaat zij in dat geval altijd flink veel schade oplopen. Die haalt 2023 nooit![]()
Wat zou het lollig zijn als RB het zo gebogen krijgt dat er geen sprake is van een breach, dan zijn die Mercedes en Ferrari-fanbois meteen uitgeluld.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Nee hoor, die blijven nog een paar jaar janken dat rbr beschermd wordt door de Fia.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:14 schreef -XOR- het volgende:
Wat zou het lollig zijn als RB het zo gebogen krijgt dat er geen sprake is van een breach, dan zijn die Mercedes en Ferrari-fanbois meteen uitgeluld.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Dat is vreemd idd. Of ze moeten er alvast op voorbereid zijn. Dat ze zelf weinig voorraad inkochten en dat rbr (en mss anderen, alhoewel er verder niemand mee deed) daarmee genaaid kon gaan worden. Ergo ze is daar neergezet met precies dit doel, vandaar de regel wijziging. Maar dan is het nog een risico, als rbr ook niet veel voorraad inkocht.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieus, maar dan moeten die ex-medewerkers en Rao weten waar RBR later in 2021 zijn geld aan uitgeeft? Dit is toch wel een behoorlijk wankel verhaal.
(Dat hebben ze dan in Silverstone en Hongarije even geholpen).
Klinkt allemaal wel conspiracy theorie, maargoed bij wat MB allemaal al geflikt heeft valt het zelfs nog mee.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Enquête in Monza houden over de benzine toevoer? Niks gebeurd, null problemoquote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee hoor, die blijven nog een paar jaar janken dat rbr beschermd wordt door de Fia.Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"![]()
Laat die Hamilton fans gewoon gaan op Twitter. Die Hamiltons fans vertrekken toch bijna met Lewis uit de F1 en de fans waar het om gaat, die krijgen bij Netflix die krijgen een veel positievere waarheid te zien en voor ons… gewoon het volgende schandaaltje wat een van de redenen is waarom we van de sport houdenDie Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Als je alles gewoon even vergeet en puur kijkt naar het feit dat er regels worden veranderd terwijl iets al in gang is gezet is het al belachelijk genoeg.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is vreemd idd. Of ze moeten er alvast op voorbereid zijn. Dat ze zelf weinig voorraad inkochten en dat rbr (en mss anderen, alhoewel er verder niemand mee deed) daarmee genaaid kon gaan worden. Ergo ze is daar neergezet met precies dit doel, vandaar de regel wijziging. Maar dan is het nog een risico, als rbr ook niet veel voorraad inkocht.
(Dat hebben ze dan in Silverstone en Hongarije even geholpen).
Klinkt allemaal wel conspiracy theorie, maargoed bij wat MB allemaal al geflikt heeft valt het zelfs nog mee.
Hoe kan je nou een budget cap instellen en halverwege een jaar veranderen wat wel of niet meetelt? Het is nu ook wel duidelijk waarom Brown constant wijst naar de "dry run" in 2020. Die "dry run" stelt dus eigenlijk niks voor, want de regels zijn daarna gewoon nog aangepast, maar het bekt natuurlijk wel lekker, want ze kunnen de onwetende fans voorliegen door te zeggen dat Red Bull het allemaal had kunnen weten.
Ik weet niet hoeveel RB boven budget zit en of dit het verschil zou maken, maar dat stukje zou sowieso herberekend moeten worden. Dat RB het zo hard durft te spelen en dat het nog steeds in een stadium voor ABA zit zegt eigenlijk wel genoeg dat FIA niet weet wat ze met hun eigen fuck up moeten doen.![]()
De interpretatie van de regels wordt in 2022 aangepast over het uitgegeven geld in 2021. Nadat alle data is ingeleverd door RBR.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieus, maar dan moeten die ex-medewerkers en Rao weten waar RBR later in 2021 zijn geld aan uitgeeft? Dit is toch wel een behoorlijk wankel verhaal.
Of zij zouden wellicht al informatie hebben gehad dat RBR begin 2021 veel geld aan een voorraad hebben uitgegeven, alleen als die uitgaven het probleem zijn zal dit voor RBR toch makkelijk te bewijzen zijn? Blijft overeind staan dat Rao corrupt is, hier gaat zij in dat geval altijd flink veel schade oplopen. Die haalt 2023 nooit
En met de informatie van ex-medewerkers wordt het nog makkelijker om de pijnpunten te vinden.
[ Bericht 1% gewijzigd door Starflyer op 20-10-2022 17:24:42 ]No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
zijn de regels echt aangepast of de interpretatie ervan?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De regels worden in 2022 aangepast over het uitgegeven geld in 2021. Nadat alle data is ingeleverd door RBR.
En met de informatie van ex-medewerkers wordt het nog makkelijker om de pijnpunten te vinden.![]()
Interpretatie!quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
zijn de regels echt aangepast of de interpretatie ervan?
Heb mijn post gewijzigd.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Zo gek is het niet dat zo'n budget cap kort na introductie verduidelijkingen (wat de veranderingen eigenlijk zijn) nodig heeft, zoiets is nooit in 1x perfect en mensen gaan altijd op zoek naar de mazen in zo'n budget cap (net zoals ze op zoek gaan naar mazen in belastingwetgeving).quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je alles gewoon even vergeet en puur kijkt naar het feit dat er regels worden veranderd terwijl iets al in gang is gezet is het al belachelijk genoeg.
Hoe kan je nou een budget cap instellen en halverwege een jaar veranderen wat wel of niet meetelt? Het is nu ook wel duidelijk waarom Brown constant wijst naar de "dry run" in 2020. Die "dry run" stelt dus eigenlijk niks voor, want de regels zijn daarna gewoon nog aangepast, maar het bekt natuurlijk wel lekker, want ze kunnen de onwetende fans voorliegen door te zeggen dat Red Bull het allemaal had kunnen weten.
Ik weet niet hoeveel RB boven budget zit en of dit het verschil zou maken, maar dat stukje zou sowieso herberekend moeten worden. Dat RB het zo hard durft te spelen en dat het nog steeds in een stadium voor ABA zit zegt eigenlijk wel genoeg dat FIA niet weet wat ze met hun eigen fuck up moeten doen.
Het vreemde is alleen dat de kans op een situatie als nu (team zegt dat budget in orde is, FIA niet) gegarandeerd was om te gaan gebeuren in de eerste jaren en FIA heeft absoluut geen plan over hoe ze nu hiermee om moeten gaan (gezien het complete gebrek aan communicatie van de FIA). Dat is gewoon erg slecht en schadelijk voor iedereen.![]()
Het gekke is dat Toto zelf gezegd heeft dat onderdelen pas worden gewaardeerd op het moment dat ze daadwerkelijk op de auto worden gezet. Dat een boekhouder meekijkt met welke nieuwe onderdelen er op de bolides wordt gezet.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is vreemd idd. Of ze moeten er alvast op voorbereid zijn. Dat ze zelf weinig voorraad inkochten en dat rbr (en mss anderen, alhoewel er verder niemand mee deed) daarmee genaaid kon gaan worden. Ergo ze is daar neergezet met precies dit doel, vandaar de regel wijziging. Maar dan is het nog een risico, als rbr ook niet veel voorraad inkocht.
(Dat hebben ze dan in Silverstone en Hongarije even geholpen).
Klinkt allemaal wel conspiracy theorie, maargoed bij wat MB allemaal al geflikt heeft valt het zelfs nog mee.
Dat verhaal over RB dat reserveonderdelen toch meetellen gaat dan weer lijnrecht tegen de uitleg van Toto in.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Oke, het is nu wel duidelijk - ook zonder aluhoedje - dat dit allemaal een laatste desperate poging van Mercedes is om iets aan de uitslag van de WDC 2021 te veranderen.
En wellicht lukt het ze nog ook.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Ja, klinkt plausibel aangezien wat Toto zegt per definitie onzin is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gekke is dat Toto zelf gezegd heeft dat onderdelen pas worden gewaardeerd op het moment dat ze daadwerkelijk op de auto worden gezet. Dat een boekhouder meekijkt met welke nieuwe onderdelen er op de bolides wordt gezet.
Dat verhaal over RB dat reserveonderdelen toch meetellen gaat dan weer lijnrecht tegen de uitleg van Toto in.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Het ging toch om die second stay?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:41 schreef opgebaarde het volgende:
]
[..]
[ twitter ]
Alles glad en strak behalve die hap uit de vloer en die second stay. Of kijk ik met mijn ogen dicht?No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Oja er zit gewoon een jaar tussen, scherp. Dat maakt een groot verschil. Bijzonder dat er nu nog achteraf een aanpassing in de interpretatie is geweest. Alleen zonder (enige) inhoud of details is de conclusie dat dus Rao en de FIA corrupt allemaal zijn voorbarig. Als uiteindelijk naar buiten komt dat die interpretie ridicuul is, gaan we dat vanzelf horen en zal zonder twijfel het gehele kaartenhuis in elkaar vallen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De interpretatie van de regels wordt in 2022 aangepast over het uitgegeven geld in 2021. Nadat alle data is ingeleverd door RBR.
En met de informatie van ex-medewerkers wordt het nog makkelijker om de pijnpunten te vinden.
Ik wacht met het trekken van conclusies![]()
Je ziet de pompnagels zitten? Die hele constructie is niet-hightech-F1's en zeker niet iets dat meer dan 2 uur werk heeft gekost.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 19:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het ging toch om die second stay?
Wat wel dubieus was, was dat Wolff lulde over hoe ze snachts hebben doorgewerkt. Alleen Binotto gaf later als commentaar dat Mercedes hier geen toestemming voor heeft gevraag (mag iirc acht keer per jaar?) Dat is een overtreding. Ik heb hier nooit meer een vervolg over gelezen![]()
Sommige teams klaagden er toen ook al over. Maar goed, het kan er inderdaad in een paar uur opgezet worden, denk ik.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 20:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je ziet de pompnagels zitten? Die hele constructie is niet-hightech-F1's en zeker niet iets dat meer dan 2 uur werk heeft gekost.
Wat wel dubieus was, was dat Wolff lulde over hoe ze snachts hebben doorgewerkt. Alleen Binotto gaf later als commentaar dat Mercedes hier geen toestemming voor heeft gevraag (mag iirc acht keer per jaar?) Dat is een overtreding. Ik heb hier nooit meer een vervolg over gelezenNo Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Verwachting is dat Horner wil dat alles openbaar wordt, ook het exacte bedrag van de door de FIA gesuggereerde breach.quote:![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ben benieuwd of het "we accepteren het" gaat worden of dat hij vol in de aanval gaat.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Als RB overtuigd is van hun onschuld zou je denken dat ze nooit toe gaat geven.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: